1 Απρ 2012

Διασαλεύοντας την κοινή γνώμη (του Γιώργου Κακουλίδη )


Διασαλεύοντας την κοινή γνώμη (του Γιώργου Κακουλίδη ) 





1. Στο κέντρο της Αθήνας έχει συντελεστεί οριστικά ο χωρισμός των ανθρώπων, έχουν διαταραχθεί οι σχέσεις στην καθημερινότητα. Η αιτία γνωστή: ένα ελεεινό καθεστώς που σε καθημερινή βάση πετά κόσμο στο δρόμο, καταφέρνοντας να δημιουργήσει δύο νέα κοινωνικά σχήματα: τους αναξιοπαθούντες και τους «καταφερτζήδες» εργαζόμενους.
2. Με συγκίνηση υποδέχτηκε τα νέα κοινωνικά σχήματα το καθεστώς ελπίζοντας σε μια άμεση σύγκρουση μεταξύ τους. Με μεγαλύτερη συγκίνηση απευθύνθηκε στο πανελλήνιο με σκοπό να ξεσηκώσει το ελεήμον και φιλάνθρωπο συναίσθημα του πολίτη. Ας βασανίσω, για ευνόητους λόγους, τα αυτονόητα: όχι μόνο πρέπει στα δύσκολα να βοηθάει ο ένας τον άλλον, αλλά να δίνουμε και απ' αυτό που δεν έχουμε. Αυτό που με εξοργίζει είναι πως η προσφορά είναι στημένη έτσι, για να εξαγριώσει και αυτόν που δίνει, αλλά κυρίως αυτόν που δέχεται. Καθημερινά, κάτω από τα άγρυπνα μάτια των τηλεοπτικών παραρτημάτων του καθεστώτος, συντελείται η σίτιση. Γι' αυτό όποιος πολίτης πάρει στα χέρια του τη γνωστή σε όλους πλαστική σακούλα με το φαγητό, εξαφανίζεται από τα μάτια των δημοσιογράφων και τρυπώνει στο σπίτι του. Αν δεν έχει σπίτι, διαλέγει την πιο σκοτεινή γωνία για να φάει. Εχει υποστεί μεγάλο τραύμα, η ανάγκη τον εξωθεί ν' απλώσει το χέρι του. Οταν απλώνεις το χέρι σου, είσαι μακριά όχι μόνο από τους ανθρώπους, αλλά και από τον ίδιο σου τον εαυτό. Κι όταν στο δρόμο διασταυρώνονται τα βλέμματα, νιώθεις το θρίαμβο του καθεστώτος.
3. Τα κατάφερε. Είμαστε εμείς και εκείνοι. Για εκείνους είσαι ένας καταφερτζής με διάφορες ανεξιχνίαστες ικανότητες, αφού μπορείς και εργάζεσαι παρ' όλες τις πιέσεις. Είσαι κάποιος άλλος, σίγουρα δεν είσαι δικός τους, δεν έχεις περάσει τη γραμμή.
4. Δεν έχει καμία σημασία αν το καθεστώς παρέλθει. Το κακό ανάμεσα στις σχέσεις μας ίσως είναι ανεπανόρθωτο. Πρέπει ν' αναχαιτίσουμε την παλίρροια της ηλιθιότητας στην οποία μας καταδίκασαν να πνιγούμε. Πρέπει επειγόντως ν' ανατρέξουμε στον καθημερινό τρόπο ζωής που μας μεγάλωσε, όχι όμως σα μηχανική επανάληψη. Πρέπει να σχηματιστούν σε κάθε γωνιά του κέντρου καταστάσεις που θα φέρουν τον έναν δίπλα στον άλλο. Ο μόνος τρόπος για ν' αποφύγουμε μια σύγκρουση με τους αδελφούς μας είναι το άνοιγμα της ψυχής στον άλλο, να τον νιώσουμε και να νιώσει πως δεν έχουμε να μοιράσουμε τίποτα άλλο παρά τη μιζέρια μας.
 ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ


 Αναρτήθηκε από WORK INFORM  

«Αυτό που συνέβη, μπορεί να ξανασυμβεί»


«Αυτό που συνέβη, μπορεί να ξανασυμβεί» 











Αυτή είναι η προειδοποίηση-κραυγή που απευθύνει στις μελλοντικές γενιές για το φασιστικό κίνδυνο, ο Πρίμο Λέβι, ο Ιταλοεβραίος κομμουνιστής-διανοούμενος που επέζησε από την κόλαση του Άουσβιτς. Κι η ρήση αυτή είναι εδώ για να υπενθυμίζει πως ο ναζισμός δεν είναι απλά κάποια παρέκλιση από τη δυτική δημοκρατία ή την ανθρώπινη φύση, αλλά η πιθανή κατάληξη μιας παρηκμασμένης καπιταλιστικής κοινωνίας.


 Το μαύρο μέτωπο μνημονιακής κι αντιμνημονιακής δεξιάς κι άκρας δεξιάς, από τον υπουργό των μπάτσων Χρυσοχοίδη μέχρι τους ναζιστές μαφιόζους της χρυσής αυγής κι από τον «ευαίσθητο» Καμίνη μέχρι τον κομμουνιστοφάγο Σαμαρά με την ευγενική χορηγία όλων των μέσων αποφάνθηκε: οι μετανάστες χωρίς χαρτιά είναι ο εχθρός, μαζί κι όσοι τους υποστηρίζουν. Ήδη εδώ και δύο μέρες οι ένστολες συμμορίες -ναι οι ίδιες που αποδεδειγμένοι βασανίζουν και ληστεύουν μετανάστες και θα ενισχυθούν με άλλους χίλιους καμικάζι- επιδίδονται σε πογκρόμ κατά των μεταναστών και -όπως ψέλλισε ο δήμαρχος Αθηναίων- ευρύτερα των τοξικομανών και των φτωχών, με άλλα λόγια των σύγχρονων απόκληρων.


 Ταυτόγχρονα με την κατάλληλη προπαγάνδα και τις αντίστοιχες παράτες, το κράτος σε ρόλο θεσμικού ρατσιστή, προαναγγέλει τη λειτουργία τριάντα (30) στρατοπέδων συγκέντρωσης, χωριτηκότητας τουλάχιστον 1000 ατόμων για τους μετανάστες χωρίς χαρτιά.


 Και ναι μπορεί αυτά τα στρατόπεδα να μην είναι στρατόπεδα θανάτου όπως τα χιτλερικά, αλλά το κράτος θα φυλακίζει εντός τους ανθρώπους που δε θα έχουν διαπράξει κανένα αδίκημα εκτός από το ότι δεν έχουν χαρτιά, θα χωρίζει τα αντρόγυνα και τις οικογένειες, θα επιβάλει με λίγα λόγια με θεσμικό και νόμιμο τρόπο καθεστώς διάκρισης-απαρχάιντ. Κι επειδή οι λέξεις έχουν ακόμα κάποιο νόημα, έλεος με τους χυδαίους απολογητές των εφημερίδων και των καναλιών, αυτό δεν είναι ούτε υποδοχή, ούτε κλειστή φιλοξενία, επομένως εν πλήρει συνειδήσει η μνημονιακή Ελλάς με την υποστήριξη της πολιτισμένης Ευρώπης, ετοιμάζεται να προβεί στο μεγαλύτερο πογκρόμ κατά μεταναστών και να δημιουργήσει το πρόπλασμα χιτλερικών στρατόπεδων.


 Θα είναι λάθος να θεωρηθεί όλη η ακροδεξιά ρητορεία για τη μετανάστευση και γενικά την ασφάλεια που κυριαρχεί από το πρωί μέχρι το βράδυ απλή απόπειρα να αλλάξει η προεκλογική (;) ατζέντα και να μετατοπιστεί από την οικονομική κρίση και τα μέτρα στο προνομιακό -για το καθεστώς- πεδίο του νόμου και της τάξης. Όχι ότι αυτή η αλλαγή δε στοχεύει στη συσπείρωση των αστικών δυνάμεων μνημονιακών και μη, εξάλλου και στις ευρωεκλογές το 2009, αλλά και στις δημοτικές της Αθήνας το 2010, πάλι είχαμε την ίδια κασέτα από τους έγκυρους γραφιάδες και τηλεάστερες.


 Όμως αφενός η ακροδεξιά ηγεμονία σε τέτοια ζητήματα χτίστηκε μεθοδικά από το Γενάρη του 2009 κι έπειτα, αφετέρου είναι φανερό σε όποιον θέλει να το δει πως ο ρατσισμός και η πυγμή είναι η νέα κοινωνική συμμαχία που επιθυμεί να στήσει η αστική τάξη και το κράτος της. Μια ματιά στη Γαλλία εξάλλου και στην αντισλαμική προπαγάνδα που έχει ξεσπάσει ύστερα απο τα γεγονότα της Τουλούζης δείχνει πως το θέμα δεν είναι αμιγώς ελληνικό.


 Ουσιαστικά πρόκειται για βαθύτερη πολιτική και κοινωνική διεργασία που ξεφεύγει από τα στενά εκλογικά οφέλη, ούτε έχει να κάνει με κάποιους πολιτικούς φασίστες. Εξάλλου και μετά τις εκλογές (;) όπως ακριβώς το πιθανότερο είναι ο Παπαδήμος να είναι και πάλι πρωθυπουργός, έτσι και ο νόμος και η τάξη θα είναι το όχημα για να οριστεί ξανά το ταξικό φράγμα την εποχή της κρίσης για να υψωθεί δηλαδή το ανάχωμα απέναντι στους νεόπτωχους -ανεξάρτητα εθνικότητας- που θα πληθαίνουν.


 Όλη αυτή η ρητορεία για τους «μετανάστες που είναι εισβολείς, που απειλούν την υγεία των πολιτών, που μολύνουν το ιστορικό κέντρο» η οποία αποτελεί πλέον την κυρίαρχη ιδεολογία του κράτους δεν είναι απλά ένα ωμό δείγμα ταξικού μίσους προς τους απόκληρους που χώραγαν στο κάδρο της ανάπτυξης ως θύματα, αλλά τώρα πρέπει να χάσουν την ανθρώπινη ιδιότητα τους.


 Το έχουμε ξαναπεί: είναι ένα κάλεσμα προς τα απομεινάρια της μεσαίας τάξης, τους εκκολαπτόμενους γιάπιδες (υπάρχουν ακόμα τέτοιοι) και κάθε λογής απολιτίκ τρέντι συντηρητικούς να συστρατευτούν στην ύστατη μάχη για τη διάσωση της πατρίδος και των προνομιών τους-υλικών ή φαντασιακών. «Μπορεί να διαλύσαμε μισθούς και συντάξεις, παιδεία και υγεία, να μην υπάρχει προοπτική καπιταλιστικής ανάπτυξης και να οικοδομούμε ένα κράτος έκτακτης ανάγκης, αλλά θα μπορείτε να κυκλοφορείτε σε μια καθαρή Αθήνα, να πίνετε τα ποτά σας, να καταναλώνετε πολιτισμό, χωρίς να στοιχειώνουν το βλέμμα σας ανθρώπινες σκιές, λαθραίοι και φυσικά αριστεροί κι αναρχικοί διαδηλωτές». Αυτά κρύβονται πίσω από την καθεστωτική προπαγάνδα, αυτός είναι ο στόχος των στρατοπέδων συγκέντρωσης και των πογκρόμ. Εθνική ενότητα κυριολεκτικά πάνω στις πλάτες των πραγματικά απόκληρων. 


 Σε αντίθεση με τους αφελείς που θεωρητικοποιούν μάλιστα την αφέλεια τους, η κοινωνία δε χωρίζεται στο απλουστευτικό σχήμα του 1% που τα χει όλα και του 99% που δεν έχει τίποτα. Υπάρχουν πλατιά στρώματα που δε νοιάστηκαν ποτέ για τίποτα περισσότερο από την πάρτη τους, που ακολουθούν με προθυμία κάθε εμετικό ιδεόλογημα, που θα μείνουν και θα μένουν απαθείς και που ακόμα κι αν βρίζουν από το πρωί μέχρι το βράδυ τους πολιτικούς ως προδότες (ή μάλλον ακριβώς για αυτό) θα είναι πάντα ενεργητικοί ή παθητικοί υποστηρικτές των σχεδίων της αντίδρασης.


 Ένα άλλο στοιχείο που έχει τη σημασία του γύρω από τα προωθούμενα στρατόπεδα είναι η μπίζνα που στήνεται και τα αντίστοιχα κέρδη. Όπως δήλωσε ο Χρυσοχό σε κάθε στρατόπεδο θα απασχοληθούν 150 νέοι μπάτσοι (4500 νέοι ταγματασφαλίτες) συνεπικουρούμενοι από εταιρείες σεκιούριτι σε μια ιδιωτικοποίηση των φυλακών αλά αμερικέν. Ταυτόχρονα η ΕΕ θα δώσει, έγραψε η καθεστωτική Καθημερινή, 250 εκ για τα στρατόπεδα, ενώ τη σίτιση θα αναλάβουν ιδιωτικές εταιρείες. Συνολικά το σχέδιο είναι σε κάθε στρατόπεδο να απασχολούνται χίλιοι νοματαίοι, από τις τοπικές κοινωνίες. Εκτός λοιπόν από τους προφανείς ιδεολογικο-πολιτικούς λόγους οι συνθήκες διαβίωσης θα πρέπει να είναι άθλιες για να βγαίνουν πιο πολλά φράγκα.


 Μάλλον πρόκειται για υπόδειγμα ιδιωτικοποίησης της καταστολής, άρα όσοι ενδεχομένως να ανησυχούσαν αν η αστυνομία «καθαρίζοντας» το κέντρο από τους τοξικομανείς και τους μετανάστες θα χάσει πόρους από τη συνήθη -όπως ακούγεται- επίβλεψη διαφόρων δραστηριοτήτων, θα δημιουργηθούν αντισταθμιστικά οφέλη από το ευρωπαϊκό χρήμα για να συντηρεί τα επικουρικά της ταμεία.


 Ας είμαστε ξεκάθαροι με το εξής: αν τα στρατόπεδα δημιουργηθούν θα συνιστούν μια τομή στην πορεία μετάλλαξης της αστικής δημοκρατίας και μια στρατηγική ήττα για την αριστερά και τους καταπιεσμένους. Όπως ήττα ήταν το ότι τόσα χρόνια η αριστερά πλην ελαχίστων εξαιρέσεων άφηνε αναπάντητες τις φασιστικές προκλήσεις, ή περιοριζόταν σε έναν αφηρημένο ανθρωπισμό για τους «μετανάστες που είναι αδέρφια μας» χωρίς να προβαίνει σε συγκεκριμένες δράσεις. Δράσεις που θα εκκινούσαν από περιφρουρημένες καταλήψεις των άδειων κτιρίων του κέντρου, από συσσίτια και δίκτυα αλληλεγγύης που θα εμπόδιζαν (ή θα προσπαθούσαν έστω) τη μαφία μαζί με το κράτος και το ναζιστικό υπόκοσμο να εκμεταλλεύονται τους μετανάστες. Δράσεις που αναπόφευκτα θα είχαν ένα όριο, αλλά θα δημιουργούσαν άλλη συνείδηση σε μετανάστες κι αλληλέγγυους, πέρα από τη λογική του θύματος και του συμπαραστάτη. Τη συνείδηση του πολιτικού υποκειμένου που δεν επαιτεί λύσεις από το κράτος, δεν καταναλώνει φολκόρ αλληλεγγύη αλλά επανοηματοδοτεί με επαναστατικό τρόπο τον ανθρωπισμό.


 Αυτά ακόμα και τώρα, υπό την πίεση του αντιπάλου, οφείλουν να είναι ένας άξονας άμεσης δράσης. Ο αγώνας ενάντια στα στρατοπεδα συγκέντρωσης δεν είναι ούτε μονοθεματικός αγώνας, ούτε στενά ανθρωπιστικός, αλλά τμήμα του συνειδητού πολιτικού ανατρεπτικού αγώνα. Η ακροοδεξιά ρητορεία στοχοποιεί αρχικά τους μετανάστες, αλλά είναι βέβαιο πως τα φασιστικής λογικής μέτρα περιορισμού αποτελούν πρελούδιο για την κλιμάκωση της επίθεσης που ήδη έχει ξεκινήσει και δε θα αφορά τα οικονομικά μέτρα μόνο, αλλά τη νέα ιδεολογική και πολιτική καθεστωτική αφήγηση, τη ρεβάνς της μεταπολίτευσης.


 Όσοι δε θεωρούν πως αυτό αφορά την εργατική τάξη και τους αγώνες της, γιατί δεν παίζουν με το μεταναστευτικό και δε θέλουν να πολωθεί τώρα το αντιμνημονιακό τους μέτωπο, όχι μόνο είναι αστοιχείωτοι πολιτικά, αλλά δεν έχουν τίποτα κοινό με την επαναστατική αριστερά και το όραμα ενός άλλου κόσμου.


 Κανένας αγώνας για το μεροκάματο, καμία ενότητα του λαού δεν έχουν νόημα (αν είχαν και ποτέ) όταν χιλιάδες άνθρωποι -ο βυθός της κοινωνίας- θα στερηθούν ακόμα και του στοιχειώδους δικαιώματος του να ορίζουν το σώμα και τη φτώχεια τους.


 Κόντρα στην (αντι)μνημονιακή εθνική ενότητα, κόντρα στην αντιανθρώπινη καθεστωτική προπαγάνδα και πρακτική, οφείλουμε να οικοδομήσουμε την ενότητα των καταπιεσμένων υπερασπιζόμενοι ένα βαθύτερο ανθρωπισμό που δε θα δείξει όμως καμία επιείκεια στους νοσταλγούς των Άουσβιτς και των μεταμοντέρνων υποστηρικτών τους. Η αναμέτρηση με τη σήψη του αστικού πολιτισμού που επαναφέρει ως ρεαλισμό τις πιο σκοτεινές του πλευρές απαιτεί συνείδηση και τόλμη και από το αποτέλεσμα αυτής της μάχης, αλλά και του ταξικού πολέμου που είναι το περιεχόμενο της κρίσης, κρίνεται -όπως σε κάθε ιστορική καμπή- τελικά το μέλλον της ανθρωπότητας.


 Άκης Τζάρας








Πηγή: Κόκκινη Ορχήστρα

Το παραμύθι με τα … φώτα !


Το παραμύθι με τα … φώτα !
Άντε πάλι !
 Τι ΄χες Γιάννη, τι ΄χα πάντα !
Η Ώρα της Γης, να σωθεί ο πλανήτης, με το να … σβήσουμε τα φώτα για μια ώρα !
 Και, ξέρετε ποιος πρωτοστατεί ;
 Το … Υπουργείο Πολιτισμού !!!
 Ναι, ναι, αυτό που έχει αφήσει αφύλακτες τις αρχαιότητές μας να τις κλέβει ο … κάθε πικραμένος !
Και, θα σβήσει και τα φώτα, ώστε να πάνε πιο εύκολα εκεί οι κλέφτες !!!
 Ναι, αλλά θα … σωθεί η Γη !
Νισάφι πια με τους υποκριτές !
 Νισάφι με τους Φαρισαίους !
Όχι, ρε. Δεν θα σβήσουμε εμείς τα φώτα !
 Ίσα – ίσα, θα ανάψουνε κι αυτά, που ούτως ή άλλως θα ήταν σβηστά !
Έτσι, για … σπάσιμο !
Αν θέλετε να σωθεί η Γη, παλέψτε να σταματήσουν οι ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι, να σταματήσουν να βομβαρδίζονται οι λαοί με ραδιενεργές βόμβες, να σταματήσουν οι βιομηχανίες να ρυπαίνουν το περιβάλλον, να μολύνουν τις θάλασσες, τις λίμνες και τα ποτάμια, να μολύνουν τη γη μας με κυάνιο οι διάφορι χρυσοθήρες, κλπ. κλπ. !
Δείξτε τους πραγματικούς υπεύθυνους για το κατάντημα της Γης μας !

Ψήφο στο ΚΚΕ για καλύτερες μέρες στην πατρίδα μας


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΜΕΛΒΟΥΡΝΗ
Ψήφο στο ΚΚΕ για καλύτερες μέρες στην πατρίδα μας

Συγκέντρωσαν και έστειλαν στο Κόμμα οικονομική ενίσχυση 3.630 δολαρίων


Η Επιτροπή Φίλων του ΚΚΕ στη Μελβούρνη συγκέντρωσε για οικονομική ενίσχυση το ποσό των 3.630 δολαρίων και καλεί όλους τους Ελληνες πατριώτες να ενισχύσουν με την ψήφο τους το ΚΚΕ στις ερχόμενες εκλογές. Το ΚΚΕ αγωνίζεται με συνέπεια για τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και αποτελεί εγγύηση για το μέλλον της Ελλάδας. Αγωνίζεται για μια Ελλάδα απαλλαγμένη απ' την καπιταλιστική εκμετάλλευση. Αγωνίζεται για την εργατική - λαϊκή εξουσία που θα παρέχει εργασία σε όλους.


Το ΚΚΕ αγωνίζεται για να φτιάξει μια Ελλάδα της ανθρωπιάς και της προκοπής, που δε θα διώχνει τα παιδιά της στις χώρες της ανεπτυγμένης καπιταλιστικής εκμετάλλευσης (ΗΠΑ, Αυστραλία, Γερμανία κ.α.) για να δουλεύουν χαμάληδες και σκουπιδιάρηδες για ένα κομμάτι ψωμί. Ολοι, λοιπόν, επί ποδός για να δυναμώσει το ΚΚΕ και να 'ρθουν καλύτερες μέρες στην πατρίδα μας.


Αντιστασιακοί φίλοι του ΚΚΕ 200 δολάρια. ΣΑΡΑΝΤΟΓΛΟΥ Νίκος στη μνήμη του αγωνιστή Ευάγγελου Σταματόπουλου 200 δολάρια. ΠΛΑΤΑΝΑ Μιράντα και Νίκος στη μνήμη του αγωνιστή πατέρα τους Γιώργου Βλάχου 100 δολάρια. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Κυριάκος στη μνήμη του πατέρα του, Νίκου Παπαδημητρόπουλου του Περικλέους, 100 δολάρια. ΚΑΛΛΙΩΝΙΔΗ Κούλα στη μνήμη του πατέρα της Κλέωνα 20 δολάρια. ΣΥΜΕΡΓΕΛΗΣ Αντώνης 100 δολάρια. ΚΑΤΣΙΜΑΛΗΣ Βασίλειος 100 δολάρια. ΤΣΙΑΚΙΛΟΣ Θόδωρος 50 δολάρια. ΤΣΙΚΟΣ Θανάσης 50 δολάρια. ΣΩΡΡΟΣ Τάκης 20 δολάρια. ΑΚΑΜΑΤΗΣ Βασίλης 50 δολάρια. ΜΑΥΡΑΝΤΩΝΗΣ Στράτος και Ξανθούλα 50 δολάρια. ΣΑΡΕΛΑΣ Τάκης και Δήμητρα 50 δολάρια. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΤΟΣ Διονύσης 50 δολάρια. ΚΟΖΑΝΙΤΗΣ Αγγελος 35 δολάρια. Χρήστος, φίλος του ΚΚΕ, 20 δολάρια. ΒΛΑΧΟΣ Αποστόλης 200 δολάρια. ΠΥΡΓΙΩΤΗΣ Νίκος 150 δολάρια. ΤΥΡΟΠΟΥΛΟΣ Νίκος 100 δολάρια. ΚΟΥΓΙΑΣ Γιώργος 50 δολάρια. ΣΚΟΠΕΤΗΣ Γιώργος 50 δολάρια. ΚΑΝΕΛΑΚΗΣ Παναγιώτης 50 δολάρια. ΚΑΚΟΥΣΕΟΣ Χρήστος 20 δολάρια. ΚΟΝΤΗΡΗΣ Γιάννης 50 δολάρια. ΚΑΠΟΥΚΟΣ Μιχάλης 20 δολάρια. Μελβουρνιώτης Γιώργος 150 δολάρια. ΚΟΛΟΒΟΥ Μαρία 20 δολάρια. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ Γιώργος 10 δολάρια. ΦΙΛΗΣ Γιώργος 20 δολάρια. Σταύρος και Γιώργος 100 δολάρια. ΒΟΥΡΝΑΖΟΣ Νίκος 100 δολάρια. ΑΛΕΙΦΕΡΗΣ Παναγιώτης 25 δολάρια. ΚΑΜΠΗΣΙΟΣ Σωτήρης 100 δολάρια. ΕΠΙΦΑΝΙΔΗΣ Γιάννης 20 δολάρια. ΖΑΓΚΑΛΗΣ Γιώργος 100 δολάρια. ΚΟΜΗΝΑΤΟΥ Σούλα 50 δολάρια. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ Παναγιώτης 100 δολάρια. ΛΙΟΥΠΑΣ Σάββας και Μαίρη 100 δολάρια. ΚΑΡΑΓΛΑΝΗΣ Γιάννης 70 δολάρια. ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ Κώστας 50 δολάρια. ΤΣΙΤΑ Κατερίνα 50 δολάρια. ΤΣΙΤΑΣ Νώντας 50 δολάρια. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ Πλούταρχος 30 δολάρια. ΓΚΑΓΚΑΤΣΑΚΗΣ Βασίλης και Ελευθερία 100 δολάρια. ΣΑΡΓΙΑΝΙΔΗΣ Βασίλης 200 δολάρια. ΚΕΛΕΠΟΥΡΗΣ Χρίστος και Ρίτα 100 δολάρια. ΠΑΣΧΟΣ Αντώνης 100 δολάρια. ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ Νίκος 100 δολάρια.
    
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
4/9/2011
 -- Προσφορά από τη Μελβούρνη
26/6/2011
 -- Επιτροπή Φίλων ΚΚΕ Μελβούρνης
9/9/2007
 -- «Συγγενείς και φίλοι μας ψηφίστε ΚΚΕ»
9/9/2007
 -- «Συγγενείς και φίλοι μας ψηφίστε ΚΚΕ»
8/10/2006
 -- Ενισχύουν και οικονομικά τους αγωνιστικούς συνδυασμούς




 Σελίδα 28 

Οι απουσίες ... εξαγοράζονται με ψήφο!


Οι απουσίες ... εξαγοράζονται με ψήφο!

«Πέρυσι σας γλίτωσα από τις απουσίες... κανονίστε τι θα κάνετε στις εκλογές...». Το κάλεσμα αυτό εκλογικής στήριξης απεύθυνε σε μαθητές της Γ' Λυκείου σε σχολείο των Ιωαννίνων, καθηγητής που είναι στέλεχος της «Δημοκρατικής Συμμαχίας» και πιθανά υποψήφιος βουλευτής. Δεν είναι βέβαια ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία απόπειρα χειραγώγησης και εξαγοράς των νεανικών συνειδήσεων. Αποτελεί όμως ένα χαρακτηριστικό και ενδιαφέρον παράδειγμα για το τι θα ακολουθήσει μέχρι τις εκλογές, μέχρι πού μπορεί να φτάσει το όργιο ρουσφετιού και ομηρίας των ψηφοφόρων. Είναι βέβαιο ότι αντάμα με τα τρομοκρατικά διλήμματα και τους εκβιασμούς θα ενταθούν οι ρουσφετολογικές πρακτικές και τα «χατίρια» που έχουν γίνει πλέον επάγγελμα των πολιτευτάδων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και των παραφυάδων τους. Είναι σίγουρο ότι θα χρησιμοποιήσουν κάθε μέσο και τρόπο για να υφαρπάξουν τη νεανική ψήφο, για να μην καταδικαστεί στην κάλπη με τη στήριξη του ΚΚΕ η πολιτική υποσιτισμού των μαθητών και των παγωμένων το χειμώνα αιθουσών, του σχολείου της φωτοτυπίας και των εκπαιδευτικών κενών.

Σύνταξη 140 ευρώ στη Γερμανία


Σύνταξη 140 ευρώ στη Γερμανία

Η διάλυση της Κοινωνικής Ασφάλισης και η μετατροπή των συντάξεων σε φιλοδώρημα δεν είναι «προνόμιο» μόνο των «υπερχρεωμένων» κρατών-μελών που βρίσκονται υπό καθεστώς μνημονίου, αλλά σε όλα, φυσικά και στα πιο ισχυρά, κράτη-μέλη της ΕΕ, αφού αποτελεί κεντρική επιλογή της στρατηγικής διεξόδου από την κρίση προς όφελος των μονοπωλίων. Τα στοιχεία που έρχονται από τη Γερμανία είναι πραγματικά αποκαλυπτικά, αφού δείχνουν ότι έχουν δρομολογηθεί συντάξεις απόλυτης εξαθλίωσης 140 ευρώ το μήνα (!) για τα εκατομμύρια των «μισοαπασχολούμενων». Οπως αναφέρει η εφημερίδα του Μονάχου «Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ», επικαλούμενη στοιχεία του υπουργείου Εργασίας, ένας εργαζόμενος που παίρνει τον κατώτατο μισθό των 400 ευρώ το μήνα, μετά από ένα χρόνο εργασίας, θα έπαιρνε σύνταξη σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου, μόλις 3,11 ευρώ το μήνα. Ενώ μετά από 45 χρόνια εργασίας το ποσό φθάνει στα 139,5 ευρώ το μήνα. Οπως είναι γνωστό, χάρη στη «μεταρρύθμιση» που εφάρμοσε από το 2005 η σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση του Γκ. Σρέντερ, στη Γερμανία απασχολούνται 7,4 εκατομμύρια άνθρωποι σε εργασίες που αμείβονται με 400 ευρώ το μήνα, δίχως εργοδοτικές εισφορές και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μέχρι τα μέσα του 2011 σχεδόν τα 4,65 εκατομμύρια από τους «μισοαπασχολούμενους» ήταν γυναίκες. Βέβαια, το γερμανικό υπουργείο Εργασίας επιχειρεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, δηλώνοντας πως γίνεται μια υπερτίμηση των αριθμών και πως η χαμηλή σύνταξη δε σημαίνει απαραίτητα χαμηλό εισόδημα στα χρόνια της συνταξιοδότησης, αλλά η εφιαλτική πραγματικότητα δεν αλλάζει. Κι όμως τα κόμματα του ευρωμονόδρομου επιχειρούν να τρομοκρατήσουν το λαό με το ψευτοδίλημμα «Ευρώπη ή χάος». Χάος και καταστροφή για το λαό είναι η διαιώνιση της πολιτικής και οικονομικής κυριαρχίας των μονοπωλίων.

Να τσακιστούν στην κάλπη γιατί ετοιμάζουν χάος για το λαό


ΠΑΣΟΚ - ΝΔ ΚΑΙ ΤΑ «ΕΞΑΠΤΕΡΥΓΑ» ΤΟΥΣ
Να τσακιστούν στην κάλπη γιατί ετοιμάζουν χάος για το λαό
Πίσω από τις κοκορομαχίες κρύβεται η συμφωνία τους στα μέτρα που προβλέπει το μνημόνιο και ετοιμάζονται να φέρουν στη Βουλή τον Ιούνη
Μόνο με πανίσχυρο ΚΚΕ και κυριολεκτικά τσακισμένα τα κόμματα της ΕΕ και της τρόικας, ο λαός μπορεί να ελπίζει σε καλύτερες μέρες
Καθώς βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ διαγκωνίζονται μεταξύ τους για επιμέρους πλευρές της πολιτικής που συνυπηρετούν από κοινού με την τρόικα, προκειμένου να πείσουν ότι διαφοροποιούνται τάχα και ότι για το λαό έχει διαφορά αν είναι ο ένας ή ο άλλος που θα έχει το πάνω χέρι στη συγκυβέρνηση, την οποία έχουν ήδη συμφωνήσει για μετά τις εκλογές.
Η πραγματικότητα τους διαψεύδει. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ όχι μόνο ψήφισαν από κοινού περισσότερα από τα 2/3 των μέτρων που περιλαμβάνονταν στο 1ο μνημόνιο (το οποίο κατά τα άλλα η ΝΔ δημαγωγεί ότι καταψήφισε), όχι μόνο συγκυβέρνησαν, όταν αυτό επέβαλε το γενικό συμφέρον της πλουτοκρατίας και η ανάγκη να χτυπηθεί πιο αποτελεσματικά το εργατικό λαϊκό κίνημα, αλλά επιπλέον έχουν δεσμευτεί για τα βάρβαρα μέτρα που θα εφαρμόσουν αμέσως μετά τις εκλογές, ανεξάρτητα από το ποιος και με ποιους θα πρωταγωνιστήσει στο σχηματισμό αστικής κυβέρνησης.
Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τα κόμματα που είτε δηλώνουν πίστη στις συμφωνίες με την τρόικα (ΔΗΜΑΡ, ΛΑ.Ο.Σ.), είτε βγάζουν υποκριτικές κραυγές περί «επαναδιαπραγμάτευσης» του μνημονίου (ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, Καμμένος, Κατσέλη - Καστανίδης), που απαγορεύεται ρητά από τη δανειακή σύμβαση. Η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση που θα προκύψει μετά τις εκλογές θα κληθεί να πάρει άμεσα νέα αντιλαϊκά μέτρα ύψους 12 έως 15 δισ. ευρώ, για την περίοδο 2013-2014.
Αυτό προβλέπει ρητά το μνημόνιο, εξειδικεύοντας μάλιστα μέχρι κεραίας τα μέτρα και τα χρονοδιαγράμματα. Τις νέες αντιδραστικές ανατροπές επεξεργάζεται ήδη το οικονομικό επιτελείο της συγκυβέρνησης, προκειμένου να είναι «έτοιμα» για την επόμενη κυβέρνηση καιθα περιληφθούν στην επικαιροποίηση της Μεσοπρόθεσμης Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ), η οποία θα κατατεθεί στη Βουλή με τη μορφή νομοσχεδίου το Μάη.
Με δεδομένα τα παραπάνω, κανένας εργαζόμενος, κανένας λαϊκός άνθρωπος δεν μπορεί να πει «δεν ήξερα», πηγαίνοντας προς την κάλπη. Η ατομική ευθύνη είναι μεγάλη και θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό αν την επόμενη των εκλογών θα έχουν μπει οι βάσεις για να κάνει το κίνημα ένα βήμα μπρος για την απόκρουση της αντιλαϊκής πολιτικής, την αποσταθεροποίηση και την ανατροπή της ή αν τα κόμματα της ΕΕ και της τρόικας θα έχουν κερδίσει πολύτιμο έδαφος στον πόλεμο που κλιμακώνουν ενάντια στο λαό.
Προϋπόθεση για να γίνει το πρώτο και να αποτραπεί το δεύτερο είναι να πατώσουν στην κυριολεξία ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, να μην ξοδευτεί το βόλι της ψήφου σε κόμματα που είτε στηρίζουν, είτε δεν αμφισβητούν την ΕΕ και τη βάρβαρη πολιτική της, να βγει πανίσχυρο το ΚΚΕ. Ο «Ριζοσπάστης» παρουσιάζει παρακάτω τα μέτρα που θα κληθεί να πάρει η νέα κυβέρνηση τον Ιούνη και στα οποία έχουν ήδη συμφωνήσει το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ με το μνημόνιο. Επίσης, μια κωδικοποίηση των βασικών μέτρων που ψήφισαν από κοινού, το επτάμηνο της συγκυβέρνησης, μέχρι τις επικείμενες εκλογές.
***
Α) ΝΕΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ
Η επίθεση στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα θα ενταθεί αμέσως μετά τις εκλογές, ανεξάρτητα από το ποια κυβέρνηση θα φτιάξουν οι αστοί. Συνυπογράφοντας το μνημόνιο, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν δεσμευτεί ρητά ότι μετά τη μείωση των μισθών την τριετία 2009-2011, μετά τη μείωση των κατώτερων μισθών κατά 22% και 32% για τους εργαζόμενους κάτω των 25 ετών και το χτύπημα των κλαδικών συμβάσεων, που ανοίγει διάπλατα το δρόμο για ατομικές συμβάσεις σε μαζική κλίμακα, έρχεται τώρα νέα ισοπέδωση στην Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ).
Συγκεκριμένα, στο μνημόνιο προβλέπεται ότι:
-- «Αν χρειαστεί θα λάβουμε πρόσθετα διορθωτικά μέτρα για να διευκολυνθεί η συλλογική διαπραγμάτευση ώστε να διασφαλιστεί η ευκαμψία μισθών (...) Εάν μέχρι το τέλος του 2012 τα αποτελέσματα στην αγορά δεν έχουν αποτέλεσμα, θα εξετάσουμε την περίπτωση πιο άμεσων παρεμβάσεων». Στόχος είναι η οριστική κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και η αντικατάστασή τους καθολικά από επιχειρησιακές και ατομικές. Επίσης, η κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού.
-- «Μαζί με τους κοινωνικούς εταίρους θα συντάξουμε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την λεπτομερή αναμόρφωση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας έως το τέλος Ιουλίου 2012. Αυτό θα ευθυγραμμίσει το πλαίσιο του κατώτατου μισθού της Ελλάδας με αυτό συγκρίσιμων κρατών (Πορτογαλία, Τουρκία, Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη)». Μάλιστα, όπως υπογραμμίζεται στο μνημόνιο, «η πρόταση θα στοχεύει στην αντικατάσταση του ύψους των μισθών που ορίζονται στην ΕΓΣΣΕ με ελάχιστο ύψος μισθού νομοθετημένο από την κυβέρνηση σε διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρου»ς.
Ετσι, μέσα στο καλοκαίρι, κυβέρνηση - τρόικα - «κοινωνικοί εταίροι» θα διαμορφώσουν έναν «ελάχιστο μισθό» που θα ευθυγραμμίζει την Ελλάδα με χώρες όπως η Πορτογαλία, η Τουρκία, η Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη και που πλέον «θα επιτρέψει να εκπληρώσει τη βασική του λειτουργία», που, σύμφωνα με το νέο στόχο, πρέπει να είναι «η διασφάλιση ενός ενιαίου δικτύου ασφαλείας για όλους τους υπαλλήλους»! Ο κατώτερος μισθός μετατρέπεται σε«ελάχιστο δίχτυ» που θα πνίξει όλη την εργατική τάξη και θα είναι συγκρίσιμος με τις γειτονικές μας χώρες.
Τους σχεδιασμούς των κομμάτων της πλουτοκρατίας παρουσίασε ο πρωθυπουργός της συγκυβέρνησης Λ. Παπαδήμος, ο οποίος είπε την Παρασκευή στη Βουλή για τις μειώσεις στους μισθούς: «Είναι ένα θέμα το οποίο θα πρέπει ν' αποφασίσει η επόμενη κυβέρνηση και η ελληνική Βουλή, λαμβάνοντας υπ' όψιν τα τελευταία στοιχεία και τις προοπτικές της οικονομίας, όπως θα διαμορφωθούν με βάση τις εξελίξεις. Το ανέφερα ως επιδίωξη. Αλλά δεν μπορεί να υπάρξει δέσμευση (σ.σ. ότι δε θα μειωθούν κι άλλο οι μισθοί)ανεξάρτητα από τις εξελίξεις και τις προοπτικές».
Σε άλλη συνέντευξή του σε ιταλική εφημερίδα, ήταν πιο ωμός, λέγοντας ότι με τα αντεργατικά μέτρα που έχουν ληφθεί τα δυο τελευταία χρόνια «έχει ανακτηθεί το 50% της ανταγωνιστικότητας με βάση την αντίστοιχη μείωση του μοναδιαίου κόστους εργασίας» και πρόσθεσε: «Η Ελλάδα θα έχει ανακτήσει στο τέλος του 2013 το 100% της ανταγωνιστικότητάς της που έχασε κατά την προηγούμενη δεκαετία μετά την είσοδο στην Ευρωζώνη».
Η «ανάκτηση» του υπόλοιπου 50% της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, που ευαγγελίζεται ο Λ. Παπαδήμος, περνάει μέσα από τη νέα μείωση μισθών και ημερομισθίων, στα επίπεδα των αποδοχών των εργαζομένων Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Κροατίας, Εσθονίας, που συζητάει ήδη η συγκυβέρνηση με τους τεχνοκράτες του ΔΝΤ και της ΕΕ.
Οι ομολογίες Παπαδήμου έρχονται σε συνέχεια προηγούμενων που είχαν παρουσιάσει τα κοράκια του ΔΝΤ και της ΕΕ. Η διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου έλεγε: «Σε σύγκριση με τον κατώτατο μισθό άλλων ευρωπαϊκών χωρών, στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερος κατά 50% από τον κατώτατο μισθό της Πορτογαλίας, 17% από τον κατώτατο μισθό της Ισπανίας και πολλαπλάσιος από τον κατώτατο μισθό της Κροατίας». Το ΔΝΤ μάλιστα στην έκθεσή του για την ελληνική οικονομία είχε ζητήσει οι μισθοί στην Ελλάδα να κυμανθούν στο ύψος «των μισθών της Αιγύπτου και της Ρουμανίας»!
Στο ίδιος μήκος κύματος, ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην τρόικαΜατίας Μος, παρουσιάζοντας πρόσφατα στις Βρυξέλλες την έκθεση της Κομισιόν για την ελληνική οικονομία, ζήτησε παραπέρα μείωση των μισθών, ισχυριζόμενος ότι «δεν υπάρχει εναλλακτική λύση από τη μείωση του κόστους εργασίας».
Β) ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
Οι διακηρύξεις του Ευ. Βενιζέλου και του Αν. Σαμαρά ότι «δεν θα προχωρήσουν σε οριζόντιες περικοπές μισθών» στο δημόσιο τομέα μετά τις εκλογές αποτελούν τεράστιο ψέμα. Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ έχουν νομοθετήσει βάσει του μνημονίου ότι:
--«Μέχρι τον Ιούνιο του 2012, η κυβέρνηση θα θεσπίσει νομοθετικά μια μείωση κατά μέσο όρο 10% στα αυτοαποκαλούμενα "ειδικά μισθολόγια" του δημόσιου τομέα». Οι μειώσεις των μισθών για τα «ειδικά μισθολόγια» θα κυμανθούν από 10% μέχρι και 40% και αφορούν πλήθος εργαζομένων στο δημόσιο τομέα.
--«Εχουμε δεσμευτεί να πετύχουμε το δημοσιονομικό μας στόχο και είμαστε έτοιμοι να λάβουμε διορθωτικά μέτρα στην περίπτωση υποαπόδοσης. Τα διορθωτικά μέτρα αν κριθούν αναγκαία θα περιλαμβάνουν πρόσθετες στοχευμένες μειώσεις στο μισθολογικό κόστος του δημόσιου τομέα». Ουσιαστικά προαναγγέλλουν νέες οριζόντιες περικοπές για όλους τους μισθούς του δημοσίου τομέα.
Γ) ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ - ΨΑΛΙΔΙ ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
-- Σύμφωνα με το μνημόνιο, μέχρι τον Ιούνιο του 2012 η κυβέρνηση θα προχωρήσει «σε αναθεώρηση των προγραμμάτων δημόσιας δαπάνης που θα επικεντρωθεί σε συντάξεις και κοινωνικές μεταβιβάσεις».
Επί της ουσίας, τα κόμματα του κεφαλαίου ετοιμάζονται να ξανανοίξουν το Ασφαλιστικό και να προωθήσουν τις επιπλέον προαποφασισμένες ανατροπές σε συντάξεις και όρια ηλικίας συνταξιοδότησης. Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες,υπάρχει σχέδιο για μείωση και των κύριων συντάξεων του ΙΚΑ από τον προσεχή Σεπτέμβρη κατά 10% για να καλυφθεί η «τρύπα» που θα δημιουργήσει σε ετήσια βάση η απαλλαγή των επιχειρήσεων. Μέσα από την προσχεδιασμένη και μακριά αλυσίδα των ανατροπών, οδηγούμαστε σε συντάξεις προνοιακού επιπέδου. Ετσι αποκαλύπτεται και η σκοπιμότητα της νομοθέτησης από το ΠΑΣΟΚ το 2010 της «βασικής σύνταξης» στο ύψος των 360 ευρώ,ως το μοναδικό επίπεδο που μπορεί να εγγυηθεί το καπιταλιστικό κράτος.
-- Βάσει του μνημονίου ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν δεσμευτεί για την καθιέρωση«ατομικής σύνταξης» για τα επικουρικά ταμεία. Συγκεκριμένα στο μνημόνιο έχει νομοθετηθεί ότι: «Η ατομική σύνταξη θα υπολογίζεται με βάση ένα θεωρητικό ποσοστό απόδοσης, το οποίο σχετίζεται με το ρυθμό της αύξησης του μισθολογικού κόστους των ασφαλισμένων, έναν παράγοντα αειφορίας, ο οποίος αναπροσαρμόζει τις παροχές, ώστε να εξαλείφει αμέσως τυχόν μελλοντικές ανισορροπίες, αν αυτές προκύψουν».
Ουσιαστικά το ποσό της σύνταξης είναι ακαθόριστο και ατομικό και ορίζεται από τα δημογραφικά δεδομένα, το ατομικό ποσό συσσώρευσης εισφορών με επιτόκιο που καθορίζεται ανάλογα με τη μεταβολή του μισθού των εργαζομένων, το επιτόκιο προεξόφλησης, αλλά και τη μεταβιβασιμότητα της σύνταξης.
Στην πραγματικότητα, δε δίνεται η παραμικρή διαβεβαίωση και εξασφάλιση του ποσού της σύνταξης και σε κάθε περίπτωση ο εκάστοτε υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης θα μπορεί να αναπροσαρμόζει σε ετήσια βάση τη σύνταξη με μοναδικό κριτήριο όχι τις ανάγκες των συνταξιούχων, αλλά να μην προκύπτουν ελλείμματα στο νέο Ταμείο. Με δυο λόγια, η επικουρική σύνταξη εάν δίνεται, θα καθορίζεται με πολιτική απόφαση και χωρίς το κράτος των καπιταλιστών να δίνει ούτε ένα ευρώ.
-- Στο μνημόνιο γράφεται ακόμα: «Η κυβέρνηση εντοπίζει τα ταμεία στα οποία τα εφάπαξ ποσά που καταβλήθηκαν κατά τη συνταξιοδότηση δεν είναι εναρμονισμένα με τις εισφορές που καταβλήθηκαν και αναπροσαρμόζει τις πληρωμές». Αμέσως μετά τις εκλογές η κυβέρνηση θα επιβάλει μεγάλο «μαχαίρι» στα εφάπαξ των Ταμείων με περικοπές που θα φτάνουν μέχρι και 50%.
-- Για δραματικές περικοπές στα κοινωνικά επιδόματα έχουν δεσμευτεί επίσης ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μέσω του μνημονίου: «Θα συνεχίσουμε την μεταρρύθμιση των προγραμμάτων κοινωνικών επιδομάτων (...) με σκοπό τον καθορισμό επιπρόσθετων μέτρων ύψους 1% του ΑΕΠ που θα ληφθούν την περίοδο 2013-2015. Η αξιολόγηση, η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου 2012, θα εντοπίσει προγράμματα τα οποία θα πρέπει να διακοπούν».
Πρόκειται κυριολεκτικά για σφαγή αφού οι περικοπές θα περάσουν τα 2 δισ. ευρώ. Το ΔΝΤ, με την πρόσφατη έκθεσή του μάλιστα, ζητά επιπλέον περικοπές ύψους 1-2% του ΑΕΠ (2,1-4,2 δισ. ευρώ) στο συγκεκριμένο κομμάτι των κοινωνικών επιδομάτων και την αντικατάσταση των δεκάδων επιδομάτων από ένα το οποίο θα δίνεται με βάση το εισόδημα και το οποίο θα έχει στόχο το φτωχότερο 20% του πληθυσμού.
Δ) ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ - ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Με στόχο την «εξοικονόμηση» πάνω από 2 δισ. ευρώ από τη λεγόμενη επισκόπηση δαπανών της γενικής κυβέρνησης, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ετοιμάζουν πογκρόμ απολύσεων και κλείσιμο υπηρεσιών στο δημόσιο τομέα και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Βάσει του μνημονίου, έχουν δεσμευτεί για:
-- Την απόλυση 15.000 δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το τέλος του 2012. Οπως χαρακτηριστικά καταγράφεται στο μνημόνιο: «Παραμένουμε πιστοί στη δέσμευσή μας να μειώσουμε την απασχόληση στη γενική κυβέρνηση κατά τουλάχιστον 150.000 την περίοδο 2011-2015. (...) Εως το τέλος του 2012 δεσμευόμαστε να πετύχουμε 15.000 υποχρεωτικές αποχωρήσεις» (σελ. 412-413).
-- «Μέχρι το τέλος Ιουνίου 2012, θα ολοκληρώσουμε ένα σχέδιο για την αναδιάρθρωση των κρατικών λειτουργιών και θα επιτύχουμε εξοικονόμησης τουλάχιστον 1% του ΑΕΠ για την περίοδο 2013-2015. Εμφαση θα δοθεί στο κλείσιμο και τη μείωση του μεγέθους των φορέων της γενικής κυβέρνησης, στον εντοπισμό ευκαιριών για ανάθεση εργασιών σε τρίτους, στον εντοπισμό πλεονάζοντος προσωπικού και στην αναδιάρθρωση τόσο της κεντρικής όσο και της τοπικής διοίκησης». Ετοιμάζονται να κόψουν από περιφέρειες, δήμους (και με απολύσεις προσωπικού) και υπηρεσίες του δημοσίου τομέα πάνω από 2 δισ. ευρώ.
Ε) ΝΕΟ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΕ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ
Στο στόχαστρο ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μπαίνει η νέα μείωση των φαρμακευτικών δαπανών και των λειτουργικών δαπανών των νοσοκομείων, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την Υγεία του λαού. Βάσει του μνημονίου ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν δεσμευτεί:
-- «Μέχρι τον Ιούνη του 2012 να υπάρξει περαιτέρω εξορθολογισμός της λειτουργικής δαπάνης των νοσοκομείων». Ουσιαστικά τα κόμματα της πλουτοκρατίας προετοιμάζουν την ακόμα μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της Υγείας - Πρόνοιας.
-- «Η κυβέρνηση εντείνει τα μέτρα για την επίτευξη οικονομιών κατά την αγορά εξωνοσοκομειακών φαρμάκων, περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ κατά το 2012, σε σύγκριση με το 2011». Οι περικοπές στο φάρμακο, με βάση τους στόχους του μνημονίου θα φτάσουν το ύψος του 1% του ΑΕΠ, περίπου 2,1 δισ. ευρώ μέχρι το 2014.
ΣΤ) ΝΕΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΙ
Μέχρι τις αρχές του 2013, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχουν δεσμευτεί να προωθήσουν:
-- Νέες αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς και νέες ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων σ' αυτά. «Τα τιμολόγια του ΟΑΣΑ, του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αυξηθούν τουλάχιστον 25%, ενώ τα επιχειρησιακά τους σχέδια θα επικαιροποιηθούν καταλλήλως», τονίζεται ρητά στο μνημόνιο.
-- Νέες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ, το αργότερο ως τον Ιούνη του 2013.
-- «Μέχρι τον Ιούνιο του 2012 η κυβέρνηση θα αναθεωρήσει τις αντικειμενικές αξίες της ακίνητης περιουσίας για να τις ευθυγραμμίσει σε μεγαλύτερο βαθμό προς τις τιμές της αγοράς».
-- Πλήρης κατάργηση των φοροαπαλλαγών, που σημαίνει νέα αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος.
-- Αυξήσεις συντελεστών ΦΠΑ σε φάρμακα, τρόφιμα ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο κ.ά.
-- Αλλαγές στις φορολογικές κλίμακες εισοδήματος, που θα επιβαρύνουν κι άλλο τους χαμηλόμισθους και τους χαμηλοσυνταξιούχους.
-- Ενιαίο φόρο για τα ακίνητα, που θα εκτινάξει τη ληστεία απέναντι στη μικρή περιουσία.
-- Εξίσωση του πετρελαίου θέρμανσης με το κίνησης (για είσπραξη 1,5 δισ. ευρώ), που θα βάλει κυριολεκτικά «φωτιά» στην τιμή του πρώτου.

Παναγιώτης ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Συνένοχοι στην εξόντωση του λαού
Από το Μάη του 2010, που υπογράφτηκε το 1ο μνημόνιο, μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και στη συνέχεια η συγκυβέρνηση Παπαδήμου με ΠΑΣΟΚ - ΝΔ (και αρχικά με ΛΑ.Ο.Σ.) έχουν φορτώσει στις πλάτες του λαού μέτρα ύψους περίπου 50 δισ. ευρώ, με περικοπές σε δαπάνες και χτύπημα σε μισθούς, συντάξεις, εργασιακά και λαϊκά δικαιώματα. Κατά δήλωση του Αντ. Σαμαρά, η ΝΔ«ψήφισε το 60% των νομοσχεδίων» που κατατέθηκαν στη Βουλή πριν η ίδια μπει στη συγκυβέρνηση, τον περασμένο Νοέμβρη, όσο δηλαδή υλοποιούνταν το 1ο μνημόνιο.
Στη θητεία της παρούσας κυβέρνησης, έχουν ψηφίσει από κοινού και τα εξής βασικά νομοσχέδια:
  • Με τη συνδρομή του ΛΑ.Ο.Σ και της ΔΗ.ΣΥ., τον αντιδραστικό νόμο - πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση, που αποτέλεσε τον «προθάλαμο» της συγκρότησης κυβέρνησης συνεργασίας.
  • Στις 12 Φλεβάρη, το δεύτερο μνημόνιο, προκειμένου να συνάψουν τη νέα δανειακή σύμβαση με την τρόικα. Για το νέο δάνειο, ύψους 137,1 δισ. ευρώ, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ δεσμεύτηκαν για την επιβολή σαρωτικών μέτρων που δένουν χειροπόδαρα το λαό για τα επόμενα τριάντα χρόνια. Το «Μνημόνιο 2», που μαζί ψήφισαν, μεταξύ άλλων προβλέπει για την έγκριση της πρώτης δόσης:
-- Μείωση κατά 22% στους κατώτατους μισθούς (480 ευρώ καθαρά).
-- Μείωση κατά 32% στους μισθούς των νέων κάτω των 25 ετών (430 ευρώ καθαρά).
-- Σταδιακή κατάργηση όλων των κλαδικών συμβάσεων και αντικατάστασή τους με επιχειρησιακές ή ατομικές.
-- Πάγωμα των ωριμάνσεων (τριετίες) μέχρι να πέσει η ανεργία στο 10%.
-- Μείωση από 10% μέχρι 15% σε όλες τις επικουρικές συντάξεις πάνω από 200 ευρώ.
-- Μείωση 12% σε όλες τις κύριες συντάξεις πάνω από 1.300 ευρώ.
-- Μείωση κατά 7% σε όλες τις κύριες συντάξεις του ΝΑΤ από το πρώτο ευρώ.
-- Μαχαίρι σε πλήθος κοινωνικών επιδομάτων με καθιέρωση εισοδηματικών κριτηρίων.
-- Κατακρεούργηση του επιδόματος ανεργίας που συρρικνώνεται στα 360 ευρώ το μήνα.
-- Δραματικές περικοπές σε φαρμακευτική και υγειονομική περίθαλψη.
-- Λουκέτο στον Οργανισμό Εργατικής Εστίας και στον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας.
-- Κατάργηση της μονιμότητας στις πρώην ΔΕΚΟ και στις τράπεζες που βρίσκονται υπό κρατικό έλεγχο.
-- Ανοιγμα όλων των κλειστών επαγγελμάτων.
  • Μετά την ψήφιση του μνημονίου, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έκαναν νόμο του κράτους και το νέο «δημοσιονομικό σύμφωνο» της ΕΕ, καθιερώνοντας ένα διαρκές μνημόνιο με λιτότητα και μέτρα.

Θωρακίζουν τον ταξικό αντιδραστικό χαρακτήρα της ΕΡΤ


Θωρακίζουν τον ταξικό αντιδραστικό χαρακτήρα της ΕΡΤ
Παπαγεωργίου Βασίλης
Με τη βαρύγδουπη δήλωση ότι το πρόβλημα των μεταναστών είναι αυτό που επισκιάζει όλα τα άλλα ακόμη και αυτό της οικονομικής κρίσης, ξεκίνησε την περασμένη Πέμπτη το βράδυ ο παρουσιαστής μιας από τις λεγόμενες πολιτικές εκπομπές λόγου της ΕΡΤ. Στόχος η επικοινωνιακή στήριξη του βάρβαρου σχεδίου της κυβέρνησης του μαύρου μετώπου για να γεμίσει τη χώρα με δεκάδες στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών και ταυτόχρονα ο αποπροσανατολισμός από τις πραγματικές αιτίες των υπαρκτών προβλημάτων. Και ξετύλιξε τη συζήτηση, στην οποία εκπροσωπήθηκαν βέβαια πολιτικά το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ, αλλά και ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ. Αμέσως μετά από αυτήν την εκπομπή, ακολούθησε άλλο ένα «ιστορικό» ντοκιμαντέρ με τίτλο «Η σάουνα του Φιλανδού προέδρου» με μπόλικο αντικομμουνισμό. Μια τυπική ημέρα της κρατικής ΕΡΤ. Που χρυσοπληρώνεται από τον ελληνικό λαό με το υποχρεωτικό -μέσω της ΔΕΗ χαράτσι- και υποτίθεται ότι λειτουργεί για να υπηρετεί τον ελληνικό λαό με εκπομπές που «εμπνέονται από τις αρχές της αντικειμενικότητας, της πληρότητας και επικαιρότητας της πληροφόρησης και της πολυφωνίας», όπως αναφέρει ρητά ο ιδρυτικός της νόμος. Αλλά αυτά για το σύστημα είναι «ψιλά γράμματα» και η πραγματικότητα εντελώς διαφορετική.
Η ΕΡΤ, όχι μόνο δεν είναι «ανεξάρτητη» και «αντικειμενική», αλλά πλήρως υποταγμένη και φανατικά στρατευμένη στην κυρίαρχη πολιτική. Από τη δημιουργία της έως σήμερα αποτέλεσε και αποτελεί βασικό και κεντρικό μοχλό παρέμβασης του κράτους των αστών και των κυβερνήσεών τους για την ιδεολογική - πολιτική χειραγώγηση του λαού, αλλά και στην καλλιέργεια του αντικομμουνισμού και μάλιστα με εξέχοντα ρόλο σε αυτό.
Μοχλός ιδεολογικής πολιτικής χειραγώγησης
Η ΕΡΤ είναι αυτή, που μαζί με τα άλλα ιδιωτικά κανάλια έχουν βάλει στο ράφι κάθε είδηση που αφορά σε εργατική κινητοποίηση, ριζοσπαστικό αγώνα, κατάκτηση των εργαζομένων, επίθεση σε βάρος των πραγματικών λαϊκών δικαιωμάτων. Και συστηματικά αποσιωπά τις θέσεις και την πολιτική του ΚΚΕ. Η «Εκθεση πολυφωνίας» για το 2011 του λεγόμενου ανεξάρτητου Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα, είναι χαρακτηριστική. Ο πλέον προβεβλημένος αρχηγός κόμματος από τη ΝΕΤ ήταν ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπανδρέου (15,4%) με δεύτερο τον πρόεδρο του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Τσίπρα (13,6%), τρίτο τον πρόεδρο του ΛΑ.Ο.Σ. Γ. Καρατζαφέρη (12,3%), τέταρτο τον πρόεδρο της ΝΔ Αντ. Σαμαρά (11,8%) τελευταία τη ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα με 9,3%. Ανάλογη ήταν η κατάσταση και το 2010. Οσο για το χρόνο που έδωσε η ΝΕΤ στα κόμματα το 2011 -που με βάση τον ιδρυτικό της νόμο πρέπει υποχρεωτικά να τον κατανέμει με βάση τα εκλογικά ποσοστά τους- ήταν ΠΑΣΟΚ 53,3%, ΝΔ 23,5%, ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ 6,6%, ΚΚΕ 6,3%και ΛΑ.Ο.Σ. 6,1%. Εχει ιδιαίτερη σημασία να επισημανθεί ότι αυτά τα ποσοστά αφορούν μετρήσεις του χρόνου που καταλαμβάνουν ειδήσεις σχετικές με τα κόμματα αλλά αποκλειστικά και μόνο στα κεντρικά δελτία ειδήσεων (όπου υπάρχει και μια σχετική μέριμνα για να τηρούνται τα προσχήματα) και όχι το σύνολο του προγράμματος της ΕΡΤ. Αν γινόταν τέτοια μέτρηση και μάλιστα όχι μόνο με ποσοτικά αλλά και με ποιοτικά κριτήρια, τα αποτελέσματα θα επιβεβαίωναν πανηγυρικά το συμπέρασμα ότι η ΕΡΤ (όπως και τα άλλα αστικά ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα) ουσιαστικά φιμώνουν το ΚΚΕ.
Προπύργιο αντικομμουνισμού
Ομως η ΕΡΤ έχει και έναν ακόμη ρόλο στο πλαίσιο του συστήματος: αυτόν της αντικομμουνιστικής εκστρατείας, ιδιαίτερα με το ξαναγράψιμο της ιστορίας και τη συκοφάντηση του σοσιαλισμού. Κάθε τρεις και λίγο, σερβίρει εκπομπές με χυδαίο αντικομμουνιστικό περιεχόμενο. Της έχουν αναθέσει εργολαβικά την επικοινωνιακή υποστήριξη της αντικομμουνιστικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης, την έχουν εντάξει στους μηχανισμούς της πιο μαύρης ευρωενωσιακής προπαγάνδας που θέλει να εξισώσει ιστορικά τον κομμουνισμό με το φασισμό. Και με τα τρία κανάλια της προβάλλει κάθε βρώμικο κατασκεύασμα ως ντοκιμαντέρ που σκαρώνουν στα υπόγεια της CIA, του BBC και των κάθε είδους άντρων της παραπληροφόρησης, της κατασκευής «γεγονότων» και άλλων κατορθωμάτων του γκεμπελισμού. Τα παραδείγματα είναι σχεδόν καθημερινά. Δεν υπάρχει ζώνη στην τηλεόραση ή το ραδιόφωνο που να μη γίνεται αντικομμουνιστική προπαγάνδα. Ακόμη και το Γ' Πρόγραμμα συμμετέχει, για να μη μένει αδηλητηρίαστο ακόμη και ένα ειδικό κοινό, που πιθανόν δεν παρακολουθεί πολύ την πολιτική επικαιρότητα.
Υπερ-όργανο της εξουσίας των μονοπωλίων
Στις αρχές της βδομάδας που πέρασε, ο αρμόδιος για την ΕΡΤ υπουργός Επικρατείας παρουσίασε σχέδιο νόμου με θέμα τη δήθεν «θεσμική ανεξαρτησία και την αναδιοργάνωση λειτουργίας της ΕΡΤ». Η προεκλογική σκοπιμότητα είναι προφανής. Το νομοσχέδιο αυτό δεν πρόκειται να ψηφιστεί από την παρούσα Βουλή, αλλά από την επόμενη, αλλά προβάλλεται ήδη από το σύνολο του αστικού Τύπου, ως "«ιζική θετική αλλαγή» και «προσπάθεια που θα αποκομματικοποιήσει» την ΕΡΤ και «θα την κάνει ανεξάρτητη» κ.λπ. κ.λπ. Αλλά αυτό είναι το λιγότερο.
Πραγματικός στόχος των αλλαγών που προωθούνται είναι η καλύτερη θωράκιση του ταξικού χαρακτήρα και της λειτουργίας της ΕΡΤ. Εως τώρα, αυτό ήταν θέμα της εκάστοτε κυβέρνησης. Διόριζε το ΔΣ της εταιρείας και ήταν υπεύθυνη συνολικά για την ΕΡΤ και -θεωρητικά τουλάχιστον- υπό τον έλεγχο της Βουλής. Με τις αλλαγές που προτείνονται, η διοίκηση περνά σε ένα πανίσχυρο 7μελές υπερ-όργανο με 9ετή θητεία, το οποίο θα εκφράζει βέβαια την εξουσία των μονοπωλίων, αλλά δε θα δίνει λόγο σε κανέναν, παρά μόνο σε αυτήν.
Αυτό το νέο υπερ-όργανο είναι το Εποπτικό Συμβούλιο, το οποίο θα καταρτίζει δεκαετές Στρατηγικό Σχέδιο (στόχοι, χαρακτήρας και περιεχόμενο σταθμών, κόστος δραστηριοτήτων, τρόπος χρηματοδότησης, κλπ.) και θα επιλέγει τον πρόεδρο, το διευθύνοντα σύμβουλο και τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ της ΕΡΤ. Θα έχει δηλαδή την απόλυτη εξουσία. Αυτό το όργανο, κατά το σχέδιο νόμου «εγγυάται την ανεξαρτησία της ΕΡΤ Α.Ε. από κάθε μορφή κυβερνητικής ή άλλης παρέμβασης, μεριμνά για τη λειτουργία της σύμφωνα με το δημόσιο συμφέρον και διαμορφώνει τη στρατηγική και την αναπτυξιακή πολιτική της». Ομως, ο τρόπος επιλογής των μελών αυτού του οργάνου, δε μπορεί να κρύψει τις πραγματικές επιδιώξεις.
Η ΕΡΤ θα προσλαμβάνει έναν «εξειδικευμένο φορέα του ιδιωτικού ή του δημοσίου τομέα, με διεθνή εμπειρία σε θέματα επιλογής στελεχιακού δυναμικού». Αυτός ο φορέας με τη σειρά του θα επιλέγει «έναν αναγνωρισμένο επιστημονικό φορέα Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος που έχει αποδεδειγμένη διεθνή ερευνητική, καθώς επίσης και συμβουλευτική, εμπειρία σε θέματα διοικητικής επιστήμης». Ετσι, ο «εξειδικευμένος φορέας» μαζί με τον «αναγνωρισμένο επιστημονικό», θα αποτελούν ένα νέο φορέα ο οποίος θα «επιτελεί το έργο επιλογής των μελών του Εποπτικού Συμβουλίου». Θα απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση ενδιαφέροντος, καθορίζοντας αναλυτικά τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι και θα αξιολογεί τις υποψηφιότητες και θα καταρτίζει πίνακα, στον οποίο κατατάσσονται κατά σειρά αξιολόγησης οι δέκα με την υψηλότερη βαθμολογία. Από αυτόν τον κατάλογο, ο αρμόδιος για θέματα Τύπου και Μέσων Ενημέρωσης υπουργός θα διορίζει επτά (7) από αυτούς σε θέση μέλους του Εποπτικού Συμβουλίου, χωρίς να δεσμεύεται από τη σειρά αξιολόγησης και τους υπόλοιπους τρεις ως αναπληρωματικά μέλη. Με άλλα λόγια, θα πρόκειται για επιλεγμένα στελέχη του συστήματος της εξουσίας των μονοπωλίων.
Στη λαϊκή εξουσία η λύση
Η ΕΡΤ έχει σίγουρα τις δυνατότητες, τα μέσα και το προσωπικό για να διασφαλίσει την πλήρη και ισότιμη ενημέρωση του λαού, να στηρίξει την πολύμορφη καλλιτεχνική δημιουργία, να προβάλει τα επιστημονικά επιτεύγματα. Ομως, αυτό δεν μπορεί να γίνει στις σημερινές συνθήκες όπου κυριαρχούν παντού τα μονοπώλια. Αυτά καθορίζουν μέσω της κυβέρνησης αλλά και των άλλων μηχανισμών που διαθέτουν την ενημέρωση του λαού και είναι αυταπάτη να πιστεύει κανείς ότι η ΕΡΤ μπορεί να γίνει ανεξάρτητη και αντικειμενική. Αν περιμένει κανείς από την ΕΡΤ (αλλά και τα άλλα ΜΜΕ), να παρέχουν πλήρη ουσιαστική και ολόπλευρη ενημέρωση, έτσι ώστε να βοηθούν τους εργαζόμενους να βγάζουν σωστά συμπεράσματα, με βάση τα πραγματικά τους συμφέροντα και να διαμορφώνουν άποψη και θέση, θα ήταν σαν να περιμένει από τους κεφαλαιοκράτες ιδιοκτήτες αυτών των Μέσων να κάνουν χαρακίρι. Μόνο στη λαϊκή οικονομία και εξουσία, όπου ο παραγόμενος πλούτος θα είναι λαϊκή - κοινωνική περιουσία και όλοι οι μηχανισμοί παραγωγής και διεύθυνσης της κοινωνίας θα βρίσκονται υπό διαρκή εργατικό - λαϊκό έλεγχο, η ΕΡΤ θα αποτελέσει το βασικό μοχλό που θα υπηρετεί τη λαϊκή ενημέρωση, τις λαϊκές ανάγκες στη μόρφωση και τον πολιτισμό, διασφαλίζοντας τα σύγχρονα δικαιώματα των εργαζόμενων και των δημοσιογράφων σε αυτήν.
Ομως, το εργατικό - λαϊκό κίνημα δεν πρέπει να συμβιβαστεί με την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην ΕΡΤ αλλά και στα άλλα ΜΜΕ. Οι λαϊκές ανάγκες και απαιτήσεις στην ενημέρωση πρέπει να προβάλλονται καθημερινά και πιο επιτακτικά. Οπως και ο στόχος να καταργηθεί εδώ και τώρα ο απαράδεκτος φόρος για την ΕΡΤ στα τιμολόγια της ΔΕΗ και η χρηματοδότησή της να γίνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ «Βουτηγμένο» στα χρέη



ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
«Βουτηγμένο» στα χρέη
«Πρωταθλήτριες» στα χρέη οι Ρεάλ και Μπαρτσελόνα

Associated Press
Η διάβρωση του ποδοσφαίρου, με την είσοδο των μεγάλων εταιρειών και τη μετατροπή του σε επιχείρηση, έχει δημιουργήσει στο λαοφιλέστερο των αθλημάτων ένα άθλιο αλισβερίσι επιχειρηματικών συμφερόντων, με σκοπό την υπεράσπιση του «προϊόντος» (εμπορευματοποίησή του).
Ως κομμάτι λοιπόν του κοινωνικοοικονομικού συστήματος κουβαλάει όλα τα «κουσούρια» του. Τα οποία - στη διάρκεια της καπιταλιστικής κρίσης - μεγιστοποιούνται. Ταυτόχρονα βέβαια αντιμετωπίζονται, από τους κρατούντες, «με δύο μέτρα και δύο σταθμά». Από τη μια λαοί εξαθλιώνονται, υποτίθεται στο όνομα της δημοσιονομικής εξυγίανσης, και τα δικαιώματα των εργαζομένων κονιορτοποιούνται. Από την άλλη οι ομάδες - επιχειρήσεις είναι καταχρεωμένες. Αντιμετωπίζονται όμως με ελαστικότητα και κατανόηση. Τα συμφέροντα που διακυβεύονται (οικονομικά και πολιτικά) είναι τεράστια, η προπαγανδιστική αξία του μοντέλου σημαντική. Και αυτό αποτυπώνεται και στον τρόπο διαχείρισής του. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του θεωρητικά κορυφαίου - κατά τα κριτήριά τους - και πλουσιότερου πρωταθλήματος του κόσμου. Αυτού του Ισπανίας.
Τα χρέη του ισπανικού ποδοσφαίρου έχουν ξεπεράσει κάθε όριο και κινούνται πλέον σε αστρονομικά επίπεδα. Οι συνολικές οφειλές αγγίζουν τα 3,5 δισ. ευρώ, ενώ μόνο στην εφορία το χρέος ξεπερνάει τα 750 εκατομμύρια... Την ίδια ώρα λοιπόν που (και) οι Ισπανοί εργαζόμενοι εξαναγκάζονται σε αλλεπάλληλες «θυσίες για το καλό της πατρίδας», οι ομάδες - επιχειρήσεις χαίρουν ασυλίας. Την ίδια στιγμή που το υπουργείο Οικονομικών με το σύνθημα «Si, Hacienda somos todos» (σε ελεύθερη μετάφραση: Ναι, εφορία πληρώνουμε όλοι) επιχειρεί να πείσει τους πολίτες να αποδεχτούν τα δυσβάσταχτα χαράτσια που του φορτώνουν.
Οι οφειλές
Η κυβέρνηση της χώρας, επικαλούμενη προστασία προσωπικών δεδομένων, δεν δίνει αναλυτικά στοιχεία... Αρνείται πεισματικά να δώσει την οποιαδήποτε πληροφορία, παραπέμποντας τους ενδιαφερόμενους στην έκδοση δικαστικής απόφασης (απαραίτητη για να δοθούν ακριβή νούμερα στη δημοσιότητα).
Ομως τα ποσά είναι λίγο - πολύ γνωστά. Συνολικά (εφορία, ασφαλιστικά ταμεία κλπ) η Ρεάλ Μαδρίτης χρωστάει 660 εκατ. ευρώ, η Μπαρτσελόνα 548 εκατ., η Βαλένθια 470, η Ατλέτικο Μαδρίτης 452, η Σαραγόσα 138 εκατ. ευρώ...
Μόνο στην εφορία, το συνολικό χρέος των συλλόγων ανέρχεται στα 752.297.357 ευρώ... Αυτός ο αριθμός επιμερίζεται ως εξής: Πριμέρα Ντιβισιόν 489.930.880 ευρώ, Σεγούντα Ντιβισιόν 184.180.499 ευρώ και οι υπόλοιπες κατηγορίες 78.185.978 ευρώ. Τέσσερα χρόνια πριν το χρέος βρισκόταν στα 600 εκατομμύρια ευρώ. Αυξήθηκε δηλαδή κατά 25%.
Η LFP (η Ενωση των σωματείων της Πριμέρα και της Σεγούντα) ισχυρίζεται ότι όλα τα χρέη είναι διακανονισμένα και αποπληρώνονται κανονικά. Παραλείπει βέβαια ν' αναφερθεί στην αύξησή τους.
Πώς προέκυψαν αυτά τα υπέρογκα ποσά;
Στην εύλογη απορία πώς τα χρέη έχουν εκτιναχθεί σε τέτοια δυσθεώρητα ύψη, την ίδια στιγμή που τα έσοδα είναι τεράστια, η απάντηση είναι απλή. Οπως στην Ελλάδα (και αλλού) και όχι μόνο στον τομέα του ποδοσφαίρου, και οι ομάδες - επιχειρήσεις γνωρίζουν και αξιοποιούν τις «αρχές» του καπιταλισμού, τη συνειδητή ανοχή της εκάστοτε αστικής κυβέρνησης.
Ενδεικτικό γεγονός οι υποχρεώσεις στην εφορία. Οι ποδοσφαιρικές επιχειρήσεις υποχρεούνται να πληρώνουν - σύμφωνα με το νόμο - το 50% της αμοιβής κάθε ποδοσφαιριστή. Οι σύλλογοι που ξοδεύουν «καράβια» λεφτά για να πληρώσουν τους παίκτες, προτιμούν να «τρενάρουν» την καταβολή χρημάτων στην εφορία κλπ. Γνωρίζοντας ότι μπορούν να κάνουν όποιον διακανονισμό θέλουν και με το κράτος...
Επιπλέον το μόνιμο επιχείρημά τους είναι ότι η φορολογία του 50% είναι δυσβάσταχτη (συνοδευόμενη με τα γνωστά επιχειρήματα περί ανταγωνιστικότητας, κόστους κλπ), τα ταμεία τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Σε αντίθεση με τους εργαζόμενους, στους οποίους - κατά την κυβέρνηση - περισσεύουν...
Διακανονισμός...
Τους ισχυρισμούς των επιχειρηματιών αποδέχεται (και) η ισπανική κυβέρνηση. Σ' αυτούς δεν είναι (όπως με το λαό) «σκληρή για το εθνικό καλό». Αντίθετα, ψάχνει φόρμουλα ομαλοποίησης (όπως αναφέρει) της κατάστασης.
Χαρακτηριστικά ο γγ Αθλητισμού, Μιγκέλ Καρδενάλ, θεωρεί ως μια λύση την αύξηση των χρημάτων που εισπράττουν οι ομάδες - επιχειρήσεις από την «Quiniela» (το ισπανικό ΠΡΟΠΟ). 'Η την παραχώρηση ενός ποσοστού από τα τεράστια έσοδα του διαδικτυακού στοιχήματος. Δηλαδή να δοθούν στους επιχειρηματίες λεφτά για να πληρώσουν μέρος των οφειλών τους...
Ομως οι συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης, το φόρτωμα των σπασμένων στο λαό έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Η κυβέρνηση λοιπόν - για επικοινωνιακούς λόγους - ταυτόχρονα παρουσιάζεται (υποτίθεται) αποφασισμένη να βάλει πλέον τάξη. Στελέχη της δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να γίνει άλλο ανεχτή η συσσώρευση χρεών. Να αδιαφορούν οι ομάδες για την αποπληρωμή των οφειλών τους και να πραγματοποιούν πανάκριβες μεταγραφές.
Πρόκειται πάντως στην ουσία για παιχνίδι εντυπώσεων, ώστε να γίνει αποδεκτό το γνωστό (και στην Ελλάδα) κόλπο. Της ρύθμισης χρεών. Οι κυβερνητικοί υπεύθυνοι μιλούν για συνολικό διακανονισμό με την LFP. Οπου - αφού δοθούν λεφτά στις ποδοσφαιρικές επιχειρήσεις - υποτίθεται θα τεθούν ασφαλιστικές δικλείδες. Για να είναι οι εταιρείες πλέον συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Οι ομάδες - επιχειρήσεις δέχονται το διακανονισμό και να θέσουν ως εγγύηση τα κέρδη τους από πωλήσεις παικτών, τη διάθεση εισιτηρίων και μέρος των τηλεοπτικών δικαιωμάτων που εισπράττουν κάθε χρόνο.
Γιατί να μην το κάνουν άλλωστε; Οι επιχειρηματίες ξέρουν ότι (και το ισπανικό) κράτος και το πολιτικό προσωπικό του λειτουργεί υπέρ των συμφερόντων τους. Οι όποιοι ελιγμοί δεν θα αμφισβητήσουν τα δικαιώματα και την κερδοφορία τους. Οπως δεν γίνεται αυτό στην Ελλάδα, στην Αγγλία, σε καμιά καπιταλιστική χώρα.


Ανδρέας ΠΑΓΑΝΟΠΟΥΛΟΣ



ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Παραδίδεται σε ιδιώτες
Το ξεπούλημα του δημοτικού κολυμβητηρίου, στο πλαίσιο της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης - δημοτικής πλειοψηφίας, καταγγέλλουν οι κομμουνιστές δημοτικοί σύμβουλοι
Η διοίκηση του Δήμου Περιστερίου, βάζοντας πλάτη στην εφαρμογή όλων των αντιλαϊκών μέτρων και της πολιτικής της ανταποδοτικότητας και των ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης του μαύρου μετώπου (ΠΑΣΟΚ - ΝΔ) προχωρά με σταθερά βήματα στην παράδοση του Δημοτικού Κολυμβητηρίου Περιστερίου στους ιδιώτες.
Aπό την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα του δήμου υπολειτουργούν καθώς δεν ανανεώθηκε καμία σύμβαση των προπονητών - γυμναστών που ήταν με τα προγράμματα της ΓΓΑ, όπως και του προσωπικού του κολυμβητηρίου (γιατροί - καθαρίστριες - ναυαγοσώστες), με αποτέλεσμα να μειωθούν οι ώρες άθλησης για τους αθλούμενους. Ετσι όλο το κόστος συντήρησης (εκτός φυσικού αερίου) έπεσε στις πλάτες των αθλητικών σωματείων, δηλαδή στις πλάτες των αθλητών και των οικογενειών τους καθώς όλοι γνωρίζουμε την κακή οικονομική κατάσταση των ερασιτεχνικών σωματείων και τη μη επιχορήγησή τους από το κράτος.
Η δημοτική αρχή, προωθώντας την ανταποδοτική λειτουργία του κολυμβητηρίου, αποφάσισε να δωρίσει τα ωράρια του δήμου σε μια επιτροπή, που απαρτίζεται από τα τρία αθλητικά σωματεία του κολυμβητηρίου,βάζοντας μηνιαία συνδρομή και προσλαμβάνοντας τους προπονητές ανασφάλιστους με μεροκάματα πείνας. Στη λογική λοιπόν του να λειτουργήσουν τα προγράμματα πάση θυσία δε διστάζουν να καταργήσουν κάθε εργασιακό δικαίωμα.
Θεωρούμε πως τα αθλητικά σωματεία πρέπει να έχουν ένα γενικότερο ρόλο στα πλαίσια του μαζικού λαϊκού αθλητισμού και το κράτος οφείλει να εξασφαλίζει όλες τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία τους. Να καλύπτονται τα έξοδά τους με θεσμοθετημένο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να μην υπάρχουν αυταπάτες πως αν αναλάβουν το ρόλο της διαχείρισης θα λυθούν όλα τους τα προβλήματα. Σήμερα είναι αυτά που έχουν αναλάβει τη διαχείριση των προγραμμάτων, αύριο όμως μπορεί να είναι ένας ιδιώτης, μια ιδιωτική εταιρεία που θα έχει καλύτερη οικονομική πρόταση προς το δήμο και θα επιβάλει στα ίδια τα σωματεία μηνιαίο χαράτσι ενοικίασης του χώρου.
Ο αθλητισμός δεν είναι εμπόρευμα και δεν πρέπει να μετριέται με όρους ανταποδοτικότητας. Είναι λαϊκή ανάγκη, επειδή συμβάλλει στη θωράκιση της υγείας και στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του ανθρώπου.
Καταδικάστε την πολιτική της ανταποδοτικότητας και της εμπορευματοποίησης του αθλητισμού και καταψηφίστε τα κόμματα που την εφαρμόζουν (ΠΑΣΟΚ - ΝΔ και λοιποί ...πρόθυμοι).
Συσπειρωθείτε στο ταξικό κίνημα και στη Λαϊκή Επιτροπή Αγώνα Περιστερίου (ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΜΑΣ - ΟΓΕ) για να κατακτήσουμε και δωρεάν μαζικό λαϊκό αθλητισμό που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.Γι' αυτό ψηφίστε, στηρίξτε, συμπορευτείτε με το ΚΚΕ στο δρόμο της ανατροπής!
Γιατί σήμερα δεν αρκεί η απλή διαμαρτυρία. Απαιτείται πάλη με ταξικά χαρακτηριστικά και προσανατολισμό. Απαιτείται λαϊκό κίνημα οργανωμένο, πειθαρχημένο και αποφασισμένο να φτάσει στη ρήξη και στην ανατροπή, να επιβάλει τη λαϊκή εξουσία και λαϊκή οικονομία.
Μπροστά! Για κοινωνικοποίηση του συσσωρευμένου πλούτου και των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής. Για κοινωνία που θα σχεδιάζει, θα παράγει και θα διανέμει με βάση τις ανάγκες των εργαζομένων και του λαού. Για να βρουν λύση τα λαϊκά προβλήματα!
Ο λαός έχει τη δύναμη! Οργάνωση παντού! Τώρα είναι η ώρα για τη μεγάλη ανατροπή!
ΟΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Διεθνικός χαφιεδισμός μέσω Facebook


Διεθνικός χαφιεδισμός μέσω Facebook
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, η πρεσβεία των ΗΠΑ στην Πράγα και διάφορα άλλα ...ευαγή ιδρύματα είναι οι σπόνσορες του «παιχνιδιού» TAG
Αρκετοί θεωρούν το Facebook ένα τρόπο αναπλήρωσης κενών στην επικοινωνία και επαφής τους με άλλους ανθρώπους, έστω κι αν ο χρόνος που απαιτεί η ενασχόληση μ' αυτό μπορεί να χειροτερέψει την αποξένωση. Ετσι κι αλλιώς, η αποξένωση γεννιέται από τον τρόπο ζωής και τα πρότυπα που επιβάλλει ο καπιταλισμός και δεν αντιμετωπίζεται με μια επίφαση επικοινωνίας και φιλίας από απόσταση. Αλλοι πάλι εκτιμούν ότι εκτός Facebook θα είναι εκτός του κοινωνικού γίγνεσθαι και αγνοούν ή αδιαφορούν για το τίμημα της άμεσης και έμμεσης έκθεσης προσωπικών τους πληροφοριών σε παγκόσμια και παντοτινή θέα.
Για μια πολύ μικρή μερίδα ανθρώπων, το Facebook και τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχαν από την αρχή μια εντελώς διαφορετική σημασία. Γι' αυτούς ήταν δώρο από τον ουρανό, αφού επιτρέπουν τη συλλογή πληροφοριών και τη δημιουργία προφίλ για τους χρήστες τους, με τέτοια πληρότητα και λεπτομέρεια - σε συνδυασμό και με άλλες πηγές πληροφοριών - που ποτέ στο παρελθόν δεν διέθεταν οι εργοδότες τους, οι μυστικές υπηρεσίες και οι άλλες κρατικές αρχές ασφαλείας.
«Παίξτε» τον καταδότη
Ομως αυτό δεν τους είναι πια αρκετό. Με ευρηματικότητα και χωρίς καμία διάθεση να το κρύψει, η κυβέρνηση των ΗΠΑ, με τη συνδρομή διαφόρων ιδρυμάτων και «ανεξάρτητων» ΜΚΟ, προχωρεί τώρα στην αξιοποίηση του Facebook για την προώθηση του χαφιεδισμού μέσα στους λαούς, την εκπαίδευση νέων ανθρώπων ως σπιούνων από συνείδηση και συμφέρον και πιθανότατα στη στρατολόγηση κάποιων από εκείνους που θα δείξουν καλές επιδόσεις και συμφωνία στην καταπολέμηση του «εγκλήματος» και της «παραβατικότητας». Σε διεθνή διαγωνισμό, με έπαθλο για το νικητή 5.000 δολάρια, καλούν ανθρώπους στη Νέα Υόρκη, την Ουάσιγκτον, το Λονδίνο, τη Στοκχόλμη και τη Μπρατισλάβα, να αναζητήσουν από έναν ύποπτο σε κάθε μια από τις πόλεις αυτές, να τον φωτογραφήσουν και να στείλουν τη φωτογραφία του στην ιστοσελίδα ως απόδειξη. Επειδή το «παιχνίδι» είναι διάρκειας μιας ημέρας και δεν είναι δυνατόν ένας άνθρωπος να βρίσκεται και στις δύο ηπείρους, προτείνουν συνεργασία με άλλα άτομα, ανταλλαγή πληροφοριών μέσω Facebook και γενικά αξιοποίηση της κοινωνικής δικτύωσης για τη λειτουργία της ομάδας πληροφοριοδοτών.
Η ιστοσελίδα του παιχνιδιού εκπαίδευσης στο χαφιεδισμό (http://www.tag-challenge.com)
Ο τίτλος του «παιχνιδιού» είναι TAG, που σημαίνει τιτλοφορώ, βάζω αναγνωριστική ένδειξη και σύμφωνα με το πρόγραμμα διεξαγωγής θα πρέπει να ολοκληρώθηκε χτες, 31 Μάρτη. Βασίζεται σε προηγούμενο πιο συγκαλυμμένο διαγωνισμό, που προκηρύχτηκε από τη DARPA (Υπηρεσία Προχωρημένων Ερευνητικών Προγραμμάτων Αμυνας του υπουργείου Αμυνας των ΗΠΑ) το 2009, με έπαθλο 40.000 δολάρια και τίτλο «Η πρόκληση των κόκκινων μπαλονιών». Τότε, οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να εντοπίσουν τα 10 κόκκινα μπαλόνια με αέριο ήλιο που θα αφήνονταν ελεύθερα σε διαφορετικές περιοχές των ΗΠΑ. Επειδή πρακτικά κανείς δεν μπορούσε να εντοπίσει όλα τα μπαλόνια μόνος του, σκοπός εκείνου του διαγωνισμού ήταν να μελετηθεί ο τρόπος που οι συμμετέχοντες θα χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο και την κοινωνική δικτύωση (Facebook, Twitter κλπ.) για να πετύχουν ως ομάδα. Νικήτρια ήταν η ομάδα φοιτητών του MIT, η μόνη από τους 4.300 συμμετέχοντες που έδωσε σωστή και πλήρη απάντηση.
Με τέχνη και μεθοδικότητα
Μετά την ...εισαγωγή στο θέμα, που έγινε με τα «κόκκινα μπαλόνια», η κυβέρνηση των ΗΠΑ - όχι διαμέσου της DARPA, αλλά απευθείας αυτή τη φορά - σκέφτηκε να αξιοποιήσει την κοινωνική δικτύωση για να δει πόσοι και ποιοι θα ανταποκριθούν όταν το κυνήγι δεν αφορά μπαλόνια, αλλά ανθρώπους, πώς θα συνεργαστούν μεταξύ τους στο ανθρωποκυνηγητό, αν μπορούν να αξιοποιηθούν αυτόκλητες ομάδες ιδιωτών στο πλευρό των υπηρεσιών ασφαλείας, να βρει νέους υποψήφιους πράκτορες για τις υπηρεσίες της σε διάφορες χώρες, να καλλιεργήσει κοινωνικούς αυτοματισμούς όπου χιλιάδες άνθρωποι θα αντιμετωπίζουν άκριτα το χαρακτηρισμό κάποιου ή κάποιων από τις αρχές ως υπόπτων, τρομοκρατών ή οτιδήποτε άλλο και θα βγαίνουν στο κυνήγι καταδίδοντάς τους με χαρά για τριάντα αργύρια ή ακόμα και ως μίσθαρνοι πληροφοριοδότες, που νομίζουν ότι κάνουν το καλό για την πατρίδα, την ασφάλεια, την ειρήνη κ.ο.κ. Κατά τ' άλλα, σύμφωνα με το www.tag-challenge.com: «Ο διαγωνισμός TAG είναι ένα ανεξάρτητο μη κερδοσκοπικό γεγονός, που πραγματοποιείται σε πνεύμα διασκέδασης και ικανοποίησης της περιέργειας. Σκοπός μας είναι να προσδιορίσουμε αν τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να επιτευχθεί ένας ρεαλιστικός, επείγων στόχος των δυνάμεων επιβολής του νόμου σε διεθνή κλίμακα».
Σπόνσορες του διαγωνισμού TAG είναι το Στέιτ Ντιπάρτμεντ (υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ), η πρεσβεία των ΗΠΑ στην Πράγα και το Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης (IIE). Tο IIE, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του είναι ανεξάρτητη μη κερδοσκοπική οργάνωση, που υποστηρίζει την αμοιβαία κατανόηση,αναπτύσσει ηγέτες παγκόσμιου επιπέδου (!), πραγματοποιεί εκπαιδευτικές ανταλλαγές και εκπαιδευτικά προγράμματα που προωθούν το όραμα της πρωτοβουλίας «Ανοιγμα του Μυαλού στον Κόσμο», του ιδρύματος Φουλμπράιτ... Συναλλάσσεται επίσης με την USAID (κρατική υπηρεσία οικονομικής και ανθρωπιστικής βοήθειας των ΗΠΑ) και συνεργάζεται με το Γραφείο Ευρωπαϊκών και Ευρασιατικών υποθέσεων του Στέιτ Ντιπάρτμεντ στο πρόγραμμα «Διάλογος Νέων Ηγετών με την Αμερική».
Υποστηρικτές του διαγωνισμού TAG είναι η Διάσκεψη για την Επιβολή του Νόμου αξιοποιώντας το Διαδίκτυο και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (SMILE Conference) και η εταιρεία εκπαίδευσης και συμβουλευτικών υπηρεσιών ασφαλείας με ειδίκευση στα κοινωνικά δίκτυα LAwS Communications, που σχετίζεται και με τη διάσκεψη SMILE.
Σε εκθετική ανάπτυξη
Οπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της διάσκεψης SMILE, που πραγματοποιήθηκε φέτος στο Βανκούβερ του Καναδά μεταξύ 25 και 28 Μάρτη: «Η υιοθέτηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τις διωκτικές αρχές είναι σε στάδιο εκθετικής ανάπτυξης. Μερικές υπηρεσίες έχουν ήδη σημειώσει τεράστιες επιτυχίες, ενώ άλλες είναι έτοιμες, αλλά δεν ξέρουν πώς να αρχίσουν. Οι αρχές επιβολής του νόμου είναι έτοιμες να προσθέσουν ένα ακόμη όπλο στο οπλοστάσιό τους. Η διάσκεψη SMILE θα σας εξοπλίσει με όλες τις τεχνικές δεξιότητες και τις πρακτικές γνώσεις, για να μπείτε στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με εμπιστοσύνη. ...Η διάσκεψη SMILE ήταν πρωτοπόρος στην υιοθέτηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τις διωκτικές αρχές σε όλο τον κόσμο, για την επικοινωνία με το κοινό, την αποτροπή του εγκλήματος και τη δουλειά της σήμανσης». Ενδεικτικοί τίτλοι εισηγήσεων στη διάσκεψη ήταν: «Κοινωνικός Ακτιβισμός, Αστυνόμευση, Ιδιωτικότητα και Νέες Προκλήσεις», «Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Δημόσια Τάξη - Τι έχουμε μάθει και προς τα πού πρέπει να πάμε», «Διαχείριση Εκτάκτων Καταστάσεων στην Εποχή της Κοινωνικής Διακυβέρνησης», «Διαχείριση Φήμης: Προκλήσεις και Δυνατότητες για τις Διωκτικές Αρχές».
Ο καιρός της αθωότητας στο διαδίκτυο - αν υπήρξε ποτέ - έχει περάσει προ πολλού. Πίσω από όμορφες λέξεις, όμορφα γραφικά, όμορφα «κινήματα», βρίσκονται συχνά κάθε λογής χειραγωγοί της κοινωνικής συνείδησης, ασφαλίτες, πράκτορες, αναλυτές και λοιποί συγγενείς. Τα όργανα αυτών που κλέβουν το ψωμί από το τραπέζι του εργαζόμενου και στήνουν κάλπικα διλήμματα και προβοκάτσιες, στήνουν παγίδες και στον κυβερνοχώρο.

TOP READ