1 Αυγ 2012

Το πιο γενναίο κορίτσι του κόσμου!


Το πιο γενναίο κορίτσι του κόσμου!

Το βίντεο είναι συγκλονιστικό. Ένα μικρό κοριτσάκι, μια μικρή Παλαιστίνια, βρίσκει το κουράγιο να σταθεί απέναντι στους ισραηλινούς στρατιώτες και να...
τους φέρει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση και αμηχανία.
Η αθωότητα της ηλικίας της, την οπλίζει με απίστευτο κουράγιο και άγνοια κινδύνου, για να πει στους πάνοπλους στρατιώτες, λόγια σκληρά, αλλά αληθινά


«Θέλω να φύγετε από εδώ! Θέλω δικαιοσύνη. Γιατί έρχεστε τη νύχτα; Δεν μπορώ να κοιμηθώ τη νύχτα… Πάντα αναρωτιέμαι… Ποιός έχει δίκιο και ποιός άδικο; Αναρωτιέμαι αν έχει γλώσσα η αλήθεια!». 

ΔΣΕ 1946-1949

ΔΣΕ2

ΔΣΕ

Η πρόταση του ΚΚΕ για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων


Η πρόταση του ΚΚΕ για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων 




Με το μανδύα της προστασίας
του υδατικού περιβάλλοντος
και της καλής κατάστασης
ων υδατικών σωμάτων,
μεθοδεύεται η αύξηση της τιμολόγησης του νερού,
ιδιαίτερα στον αγροτικό τομέα



Ομιλία του Μάκη Παπαδόπουλου, υπεύθυνου του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ του ΚΚΕ, στην εκδήλωση της Επιτροπής Περιοχής Θεσσαλίας του ΚΚΕ την περασμένη Τετάρτη στη Λάρισα



 Το οξυμένο πρόβλημα του υδατικού ελλείμματος της Θεσσαλίας αποτελεί ένα από τα εμβληματικά παραδείγματα του αντιλαϊκού δρόμου ανάπτυξης που ακολουθεί η χώρα μας. Αρκεί κυριολεκτικά να σκεφτούμε γιατί εδώ και 3 δεκαετίες δεν... λύνεται το πρόβλημα της αναβάθμισης των υδατικών πόρων της Θεσσαλίας, για να βγάλουμε γενικότερα ασφαλή συμπεράσματα για το πολιτικό πρόβλημα της χώρας. Αξίζει πραγματικά να προβληματιστούμε και να εντοπίσουμε ποια είναι η πραγματική αιτία, ο πραγματικός ένοχος για τη σημερινή κατάσταση.Μήπως υπάρχει άγνοια των αναγκών της περιοχής, συνολική έλλειψη υδατικών πόρων στη χώρα μας, αδυναμία προσδιορισμού τεχνικών και οργανωτικών λύσεων, αμφιβολία για τα θετικά αποτελέσματα από την υλοποίηση έργων και πολιτικών που θα καλύψουν ουσιαστικά το υδατικό έλλειμμα της Θεσσαλίας;Η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά τα ζητήματα έχουν απαντηθεί και αναλυθεί πριν από δεκαετίες σε επιστημονικό επίπεδο.Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ανισόμετρη κατανομή των βροχοπτώσεων και απορροών που υπάρχει μεταξύ Δυτικής και Ανατολικής Ελλάδας και το σημαντικό πλεόνασμα που παρουσιάζει το επιφανειακό υδατικό δυναμικό της Αιτωλοακαρνανίας, ακόμα και μετά την εκτροπή 600 εκατ. κυβ. νερού προς τη Θεσσαλία και μάλιστα χωρίς να συνυπολογίσουμε τα υπόγεια ύδατα της περιοχής.



Οι υδατικοί πόροι της ευρύτερης λεκάνης του Αχελώου παρουσιάζουν υπερεπάρκεια σε σχέση με τις επιβαλλόμενες ζητήσεις για όλες τις χρήσεις. Τα έργα μερικής εκτροπής μπορούν και πρέπει να γίνουν.
 Με σαφήνεια έχουν επίσης προσδιοριστεί τα πολλαπλά οφέλη από την ολοκλήρωση και συνδυασμένη ενεργοποίηση ενός συνόλου τεχνικών έργων υλοποίησης και αξιοποίησης της μερικής εκτροπής ποσοτήτων νερού του ποταμού Αχελώου προς τη Θεσσαλία.
 Αναφερόμαστε ενδεικτικά στα φράγματα και στους υδροηλεκτρικούς σταθμούς της Μεσοχώρας και της Συκιάς, στη σήραγγα εκτροπής και στα σύνοδα αναρρυθμιστικά έργα τα οποία σε συνδυασμό με τα περιβαλλοντικά έργα ανασύστασης και διατήρησης της λίμνης Κάρλας και Σμοκόβου μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά ώστε:
Να αντιμετωπιστεί το οξύ πρόβλημα της υποβάθμισης της ποσότητας και ποιότητας των υπόγειων υδροφορέων της Θεσσαλίας.
Να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της υποβάθμισης των εδαφών σε ορισμένες περιοχές της Θεσσαλίας.
Να αναβαθμισθεί η ποιότητα και να εξασφαλισθεί η αναγκαία ποσότητα νερών στον ποταμό Πηνειό ώστε να προστατευθούν οι οικολογικές λειτουργίες του και η αξιόλογη φυσική περιοχή των εκβολών του (δέλτα Πηνειού).
Να εξασφαλισθεί η ύδρευση των μεγάλων αστικών συγκροτημάτων της Θεσσαλίας (κυρίως Λάρισας και Βόλου).
Να εξασφαλισθεί και να αυξηθεί η άρδευση των ανεπαρκώς σήμερα αρδευομένων εκτάσεων της Θεσσαλίας.
Να μειωθεί η ενεργειακή εξάρτηση της χώρας με την αξιοποίηση του ανεκμετάλλευτου υδροδυναμικού καθώς και την πολλαπλή κοινωνική ωφέλεια των μεγάλων υδροηλεκτρικών έργων που διαφυλάσσουν πολύτιμους υδατικούς πόρους στους υδροταμιευτήρες τους κατά τη χειμερινή περίοδο, για να τους διαθέσουν κατά τη θερινή.
 Πρόκειται για έργα που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην αξιοποίηση των εγχώριων παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας, στην κάλυψη σύγχρονων διατροφικών αναγκών, στην προστασία του περιβάλλοντος, στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος της χώρας σε αγροτικά προϊόντα. Θα μπορούσαν, ιδιαίτερα, να συμβάλλουν σε συνδυασμό με τη βελτίωση του υπάρχοντος αρδευτικού δικτύου και την αξιοποίηση τεχνικών εξοικονόμησης νερού, στην εξάλειψη του προβλήματος της πλημμελούς άρδευσης των αροτριαίων καλλιεργειών, οι οποίες τροφοδοτούν εγχώριες βιομηχανικές μονάδες (π.χ. εκκοκκιστήρια, εργοστάσια μεταποίησης τροφίμων, μονάδες επεξεργασίας ζάχαρης, σιτηρών, τυποποίησης οσπρίων). Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο βιομηχανικός άξονας Λάρισας - Βόλου και οι αντίστοιχες ΒΙΠΕ.
 Ο πραγματικός ένοχος
 Προκύπτει λοιπόν αβίαστα το ερώτημα: Ποιο είναι το πραγματικό εμπόδιο στην κάλυψη των οξυμένων λαϊκών αναγκών σχετικά με το νερό στη Θεσσαλία και γενικότερα στη χώρα μας;
 Δεν είναι δύσκολο να εντοπίσουμε τον πραγματικό ένοχο. Πρόκειται για τις στρατηγικές επιλογές της άρχουσας τάξης και της ΕΕ που υπηρετούν όλες οι αστικές κυβερνήσεις, όπως και η σημερινή τρικομματική συγκυβέρνηση. Πρόκειται για τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης, όπου το νερό, η ηλεκτρική ενέργεια, τα τρόφιμα, η γη, οι δασικές εκτάσεις αποτελούν εμπορεύματα.
Στο επίκεντρο της αστικής πολιτικής στο θέμα που εξετάζουμε βρίσκονται οι οδηγίες και κατευθύνσεις της ΕΕ για το νερό, για την «απελευθέρωση» του τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας, για την Κοινή Αγροτική Πολιτική.
Η κοινοτική οδηγία - πλαίσιο, του 2000, για τα νερά με την οποία εναρμονίστηκε η ελληνική νομοθεσία ήδη από το 2003, θέτει σε προτεραιότητα την εξοικονόμηση της ζήτησης νερού σε αντιπαράθεση με τη μεγιστοποίηση της προσφοράς σε κάθε υδατικό διαμέρισμα.
 Ετσι δεν εστιάζει ούτε στα τεχνικά έργα και στις πολιτικές εμπλουτισμού των υπόγειων και επίγειων υδροφορέων ούτε στην αναγκαιότητα προστασίας των δασών που συμβάλλουν καθοριστικά στον εμπλουτισμό των υδροφορέων. Αντιπαραθέτει τεχνητά την προτεραιότητα της χρήσης του νερού για ύδρευση με τις χρήσεις του νερού σε κλάδους της παραγωγής, όπως των τροφίμων και της ενέργειας, δηλαδή κλάδους εξίσου απαραίτητους για την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών. Σ' αυτό το πλαίσιο εισάγει τη λεγόμενη αειφόρο διαχείριση των υδατικών πόρων, την ανάκτηση του κόστους για τις υπηρεσίες νερού, την προστασία των υδάτινων οικοσυστημάτων και των εξαρτώμενων χερσαίων.
 Φαινομενικά πρόκειται για μια αδιέξοδη διαχειριστική λογική που οδηγεί στην προστασία των σημερινών διαθέσιμων υδάτινων πόρων, οι οποίοι θα φθίνουν, ενώ συνεχώς διευρύνονται οι κοινωνικές ανάγκες και δε διασφαλίζεται η αύξηση της προσφοράς νερού στο μέλλον.
Στην πραγματικότητα, με το μανδύα της προστασίας του υδατικού περιβάλλοντος και της καλής κατάστασης των υδατικών σωμάτων, μεθοδεύεται η αύξηση της τιμολόγησης του νερού, ιδιαίτερα στον αγροτικό τομέα.
 Η επίκληση της προστασίας του περιβάλλοντος είναι υποκριτική, αφού υπάρχουν τεχνολογίες και τεχνικές λύσεις που επιτρέπουν την εξοικονόμηση της κατανάλωσης νερού χωρίς αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής και επιβάρυνσης των λαϊκών στρωμάτων.
 Ενδεικτικά αναφέρουμε την τεχνική δυνατότητα ανακύκλωσης του χρησιμοποιημένου νερού με διαχωρισμό των χρήσεών του, τα συστήματα ελαχιστοποίησης της κατανάλωσης νερού για οικιακή χρήση, τα συστήματα περισυλλογής βρόχινου νερού, την αλλαγή μεθόδων άρδευσης, την επιδιόρθωση και συντήρηση του δικτύου διανομής, τα δασονομικά και τα φυτοτεχνικά έργα, τις δασώσεις και τις αναδασώσεις.
Ομως η αύξηση της τιμής του νερού συμβαδίζει με τα σχέδια των μονοπωλίων σ' ολόκληρη την ΕΕ για την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης που δεν αφορά μόνο τις μεγάλες εταιρείες αλλά και τις μικρότερες (ΔΕΥΑ). Ιδιωτικοποίηση που θα οδηγήσει σε νέες δραματικές αυξήσεις των τιμολογίων λαϊκής κατανάλωσης, επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων στον κλάδο και αξιοποίηση του υδατικού δυναμικού με γνώμονα την κερδοφορία των συγκεκριμένων μονοπωλιακών ομίλων.
 Αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις βρίσκονται στις προτεραιότητες της σημερινής συγκυβέρνησης και εξειδικεύονται στο πλαίσιο του μνημονίου και της δανειακής σύμβασης.
 Αρνητικές συνέπειες για το λαό
 Η εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 2000/60 για το νερό που οδηγεί στην ελαχιστοποίηση της μεταφοράς νερού προς τη Θεσσαλία αποτελεί επίσης το όχημα για την εφαρμογή της νέας ΚΑΠ 2014-2020, η οποία έχει στόχο τη συγκέντρωση κεφαλαίου και γης στον αγροτικό τομέα. Συμβαδίζει με τις συμφωνίες του ΠΟΕ για αύξηση των εισαγωγών αγροτικών προϊόντων προς τις κοινοτικές χώρες σε αντάλλαγμα της απρόσκοπτης εξαγωγής κοινοτικών βιομηχανικών εμπορευμάτων.
 Στην ίδια κατεύθυνση δημιουργίας νέων πεδίων κερδοφορίας για τους μονοπωλιακούς ομίλους κινούνται οι προτάσεις ίδρυσης και οργάνωσης πρότυπων οικολογικών αγροκτημάτων και η εφαρμογή των Κωδίκων Ορθής Γεωργικής Πρακτικής σε βάρος των φτωχών αγροτών.
 Αντίστοιχα υποκριτική και αντιλαϊκή είναι η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», που στην πράξη νομιμοποιεί τη ρύπανση και μεταθέτει το κόστος διαχείρισης των αποβλήτων στα λαϊκά στρώματα.
 Κορυφαίο ελληνικό παράδειγμα, η τραγωδία του Ασωπού και της Μεσσαπίας στη Βοιωτία, στην Αττική και στην Κεντρική Εύβοια, που οι αρμόδιες κρατικές αρχές κρατούν ανώνυμες τις γνωστές πηγές βιομηχανικής ρύπανσης, η περιβαλλοντική αδειοδότηση έχει καταντήσει κωμωδία και οι καλλικρατικοί δήμοι διανέμουν ακατάλληλο νερό στους δημότες.
 Ορατές είναι οι αρνητικές συνέπειες για το λαό και από την προώθηση της ευρωενωσιακής πολιτικής «απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας». Εκτός από τις απανωτές αυξήσεις των τιμών για τη λαϊκή οικογένεια και την κατεδάφιση των σχέσεων πλήρους - σταθερής εργασίας στον κλάδο, πρέπει να συνυπολογίσουμε την επιβράδυνση στην ανάπτυξη μεγάλων υδροηλεκτρικών σταθμών.
 Οι ιδιώτες επενδυτές προτιμούν τα μεγάλα αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα και τους μικρούς υδροηλεκτρικούς σταθμούς που έχουν υψηλότερο ποσοστό κέρδους και ταυτόχρονα αυτή η κατεύθυνση ενισχύεται πολύμορφα από το κράτος. Την ίδια στιγμή εντείνεται η διαπάλη για την ιδιωτικοποίηση σημαντικών δημόσιων υποδομών, όπως της Λίμνης Πλαστήρα και του φράγματος Σμοκόβου για τη λειτουργία υδροηλεκτρικού σταθμού.
 Γενικότερα μέσα στη ζούγκλα της απελευθερωμένης καπιταλιστικής αγοράς αυξάνεται η διαπάλη ανάμεσα σε τμήματα του κεφαλαίου (κατασκευαστικούς, ενεργειακούς, τραπεζικούς, τουριστικούς ομίλους κλπ.) για το ποια έργα, ποιες υποδομές θα υλοποιηθούν, ποιες θα είναι οι προτεραιότητες. Αυτή η διαπάλη δεν εκφράζεται μόνο στο ζήτημα της προώθησης των έργων μερικής εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου. Καλύπτει όλες τις σχετικές με τη θεματολογία του νερού δραστηριότητες, όπως τα έργα επεξεργασίας υγρών αποβλήτων και αποχετευτικών δικτύων, τον εξοπλισμό νέων κτιρίων με σύγχρονες συσκευές χαμηλής υδατικής κατανάλωσης, τις εθελοντικές συμφωνίες μεταξύ ιδιωτικών ομίλων και μεγάλων καταναλωτών. Αφορά επίσης τους όρους υλοποίησης των δημόσιων έργων υποδομής με τις ληστρικές για το λαό ΣΔΙΤ και τις Συμβάσεις Παραχώρησης προς όφελος των μονοπωλίων.
 Οι εργαζόμενοι, εργάτες, φτωχοί αγρότες, αυτοαπασχολούμενοι της Θεσσαλίας δεν μπορούν να περιμένουν καμιά θετική εξέλιξη από μια στημένη διαβούλευση πάνω σε σχέδια διαχείρισης τα οποία βασίζονται και προωθούν εξορισμού την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ και της αστικής τάξης, δηλαδή την πολιτική που οδήγησε στη σημερινή κατάσταση.
 Τα τρία νέα εναλλακτικά σχέδια που προτείνουν στο πλαίσιο της διαβούλευσης οδηγούν τελικά σε μείωση των αρδεύσιμων καλλιεργειών και σημαντική μείωση της μεταφοράς νερού στη Θεσσαλία σε σχέση με τις προηγούμενες κρατικές προβλέψεις των 600 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πολιτικό προσωπικό της αστικής τάξης παρακάμπτει ακόμα και συμπεράσματα της δικής του ειδικής μελέτης για τη γεωργική πολιτική, η οποία τεκμηριώνει τα οφέλη από την αύξηση των αρδευόμενων εκτάσεων.
 Οι επικλήσεις στην προστασία του περιβάλλοντος τόσο από τη συγκυβέρνηση όσο και από το ΣΥΡΙΖΑ για τη στήριξη της αντιλαϊκής πολιτικής διαχείρισης του νερού είναι υποκριτικές και αποπροσανατολιστικές.
 Η υλοποίηση του συνόλου των έργων εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου
 Η υλοποίηση του συνόλου των έργων εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου και η συνδυασμένη διαχείριση των υδατικών πόρων της υδρολογικής λεκάνης του Αχελώου και του υδατικού διαμερίσματος Θεσσαλίας μπορεί να συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος αφού διασφαλίζει:
1) Τη διατήρηση των υγροτόπων και τη σταδιακή αναβάθμιση ποτάμιων και παρόχθιων οικοσυστημάτων του Πηνειού χάρη στη μείωση των απολήψεων κατά τη θερινή περίοδο. Ταυτόχρονα δημιουργείται η δυνατότητα εκτροπής μέρους των πλημμυρικών παροχών προς τον Πηνειό τη χειμερινή περίοδο, που αποτελούν έναν από τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής τα επόμενα χρόνια.
2) Την αποκατάσταση της υδρολιθογεωλογικής λεκάνης της Θεσσαλίας και τον εμπλουτισμό των υπόγειων υδατικών συστημάτων της αξιοποιώντας και περιφερειακά εγγειοβελτιωτικά έργα. Πρόκειται για κρίσιμο ζήτημα αφού η σημερινή υπεράντληση των υπόγειων υδάτων και η ταπείνωση της στάθμης συνοδεύεται με αύξηση της υφαλμύρωσης (πχ ανατολικά κράσπεδα της Κάρλας), εκδήλωση καθιζήσεων στην Ανατολική Θεσσαλία (πχ περιοχή Ριζόμυλου - Στεφανοβίκι) και υποβάθμιση ζωνών υδροληψίαςμεγάλων πόλεων.
3) Τη δραστική επιτάχυνση της ανασύστασης και διατήρησης της λίμνης Κάρλας, με ανάπτυξη των οικοσυστημάτων της περιοχής. Σαν αντεπιχείρημα αναφέρεται συχνά η περιβαλλοντική απαίτηση η απόληψη νερού από ένα ποτάμιο σώμα να μην υπερβαίνει το 50% της διαθέσιμης ροής του τη θερινή περίοδο. Ομως είναι φανερό ότι η εκταμίευση ποσότητας των 600 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων στο φράγμα Συκιάς, μπορεί να επιμεριστεί τεχνικά στη θερινή και στη βροχερή περίοδο, υπηρετώντας τους προαναφερόμενους στόχους.
 Οι υδατικοί πόροι της ευρύτερης λεκάνης του Αχελώου παρουσιάζουν υπερεπάρκεια σε σχέση με τις επιβαλλόμενες ζητήσεις για όλες τις χρήσεις. Τα έργα μερικής εκτροπής μπορούν και πρέπει να γίνουν.
 Διαχείριση του νερού προς όφελος του λαού
Ωστόσο μέσα στο σημερινό πλαίσιο του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης και των δεσμεύσεων της ΕΕ, τα έργα εκτροπής δεν πρόκειται να διασφαλίζουν μια φιλολαϊκή διαχείριση του νερού, ούτε την ουσιαστική ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Οσο προχωρά η πολιτική της ιδιωτικοποίησης του νερού και η«απελευθέρωση» της ενέργειας, όσο προχωρά η εφαρμογή της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, όσο κλιμακώνεται η αναδιάρθρωση που κλείνει σύγχρονες μονάδες όπως της Βιομηχανίας Ζάχαρης, όσο εντείνεται η επίθεση στο λαϊκό εισόδημα, κανένα μεγάλο τεχνικό έργο δεν πρόκειται να αντιστρέψει την επιδείνωση της κατάστασης του λαού. Ακόμα και αν υλοποιηθεί, θα το χρυσοπληρώσει ο λαός και θα ωφεληθούν ελάχιστα από το αποτέλεσμά του οι φτωχοί και μεσαίοι αγρότες.
 Η διαχείριση του νερού προς όφελος του λαού προϋποθέτει ένα ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, με κοινωνικοποιημένα τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας και εργατικό έλεγχο. Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο ο Ενιαίος Κρατικός Φορέας Διαχείρισης του νερού θα μπορεί να κατοχυρώνει το νερό ως κοινωνικό αγαθό και όχι ως εμπόρευμα.
Θα μπορεί να διασφαλίζει τη συνδυασμένη ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, αφού θα έχει ξεριζωθεί ο ανταγωνισμός των χρήσεων και της αξιοποίησης του νερού με γνώμονα το καπιταλιστικό κέρδος και θα αξιοποιηθεί το τεράστιο πλεονέκτημα του κεντρικού σχεδιασμού της κοινωνικοποιημένης παραγωγής.
 Ο Ενιαίος Κρατικός Φορέας θα υλοποιεί ολοκληρωμένη πολιτική διαχείρισης του νερού με γνώμονα τη λαϊκή ευημερία, η οποία θα αξιοποιεί και τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας.
 Σε συνεργασία με άλλους αρμόδιους κρατικούς φορείς θα διασφαλίσει:
Την κατασκευή υποδομών εμπλουτισμού των επίγειων και υπόγειων υδροφορέων, καθώς και την ενεργοποίηση τεχνικών εξοικονόμησης του διαθέσιμου νερού.
Την αύξηση των αρδευόμενων εκτάσεων για τη στήριξη της εγχώριας αγροτικής και βιομηχανικής παραγωγής (στα τρόφιμα, στην κλωστοϋφαντουργία κλπ) και των αναγκαίων αναδιαρθρώσεων (πχ αναβάθμιση της κτηνοτροφίας).
Την ύδρευση με ελεγμένο, ποιοτικό, φθηνό νερό.
Την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, την ανάταξη των οικοσυστημάτων των ποταμών και των λιμνών.
Τη μείωση της ενεργειακής εξάρτησης της χώρας με αξιοποίηση του πλούσιου υδατικού δυναμικού της.
Την προστασία των δασών και την ευεργετική υδρονομική επίδρασή τους, την αύξηση της φυτικής βλάστησης.
Τη διαμόρφωση εθνικού σχεδίου ασφαλούς διαχείρισης των αποβλήτων.
 Αγωνιστικές διεκδικητικές πρωτοβουλίες σε 4 συμπληρωματικές κατευθύνσεις
 Για να ανοίξει ο δρόμος γι' αυτή την ελπιδοφόρα προοπτική, το ΚΚΕ καλεί και στηρίζει αγωνιστικές διεκδικητικές πρωτοβουλίες σε 4 συμπληρωματικές κατευθύνσεις:
1) Για την αποκλειστικά κρατική και ολοκληρωμένη διαχείριση των υδατικών πόρων που θα αφορά την έρευνα, την προστασία, την επάρκεια και την αξιοποίησή τους κατά υδατικό διαμέρισμα στον αντίποδα των σχεδίων ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης που προωθεί η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ. Για την κατοχύρωση των υδατικών πόρων σαν λαϊκή περιουσία.
 Ο ενιαίος κρατικός φορέας θα ελέγχει και θα μεριμνά για την προστασία των ποταμών, λιμνών και θαλασσών από τη βιομηχανική ρύπανση, για τον περιβαλλοντικό σχεδιασμό αντιπλημμυρικών έργων, για τη συντήρηση των δικτύων όμβριων υδάτων στις πόλεις.
2) Για την άμεση υλοποίηση των αναγκαίων τεχνικών έργων εξασφάλισης της επάρκειας και της ορθολογικής διαχείρισης του νερού χωρίς ΣΔΙΤ, από τον αρμόδιο κρατικό φορέα. Εργων που στη Θεσσαλία δεν περιορίζονται στο γνωστό σύνολο υποδομών για την υλοποίηση και αξιοποίηση της μερικής εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου, αλλά αφορούν τη διευθέτηση και ανόρθωση όλων των λεκανών απορροής (πχ των ποταμών Καλέντζη και Καράμπαλη), τη συγκράτηση νερών στην ορεινή ζώνη, τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα, τα έργα αναβάθμισης του αρδευτικού δικτύου στο θεσσαλικό κάμπο. Εργων που συνδέονται άρρηκτα με την απαίτηση για σημαντική αύξηση των αρδευόμενων εκτάσεων και τη διασφάλιση της ποσότητας των 600 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων σε ετήσια βάση.
3) Τη συγκρότηση ενιαίου φορέα προστασίας των δασών και τη μετατροπή τους σε δημόσια περιουσία όλων των μεγάλων δασικών ιδιωτικών εκτάσεων, την αναδάσωση των καμμένων περιοχών.
4) Τον αγώνα για να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, να μην πουληθεί καμιά μονάδα, να μην προχωρήσει ο διαχωρισμός των δικτύων, να αποπερατωθούν οι ημιτελείς υδροηλεκτρικοί σταθμοί, να καταργηθεί το «πράσινο τέλος» ΑΠΕ, να υπάρξει άμεση μείωση κατά 30% της τιμής του ρεύματος.
 Δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για άλλες αυταπάτες. Μπροστά στην κλιμάκωση της αντιλαϊκής επίθεσης μόνο η οργάνωση της λαϊκής αντεπίθεσης σε γραμμή ρήξης με τα μονοπώλια και την ΕΕ μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την ικανοποίηση των αναγκών μας. Φτάνει να πιστέψουμε στη δύναμή μας και να πάρουμε την τύχη μας στα χέρια μας.


 "Ριζοσπάστης" via sibilla
 Κόκκινη προπαγάνδα εκτοξεύθηκε από  yiok-yiok

Ολυμπιακά παραμύθια - 3. Οι δωροδοκίες των αθλητών


Ολυμπιακά παραμύθια - 3. Οι δωροδοκίες των αθλητών 
 Έτσι, λοιπόν, τα οφέλη που αποκόμιζε κάθε ολυμπιονίκης ήσαν τόσο μεγάλα ώστε έμμεσα γίνονταν κίνητρο για την περαιτέρω εξαχρείωση των αγώνων. Όταν διακυβεύονται τέτοια πλούτη, δεν μπορείς να εμπιστεύεσαι μόνο τις δικές σου ικανότητες αλλά επιβάλλεται να μειώσεις όσο γίνεται και το αξιόμαχον των αντιπάλων σου. Και ο ασφαλέστερος τρόπος για να το πετύχεις αυτό είναι η δωροδοκία.


 Το φαινόμενο της δωροδοκίας μεταξύ των αθλητών είχε πάρει τέτοιες διαστάσεις ώστε ο Φιλόστρατος στον "Γυμναστικό" του αναφέρει καθαρά την συνήθεια "πωλείν τε και ωνείσθαι τας νίκας...προνοούντες του εαυτών κέρδους" (= και να πωλούν και να αγοράζουν τις νίκες...προνοώντας για το κέρδος τους). Παρ' ότι δε συχνά αυτές οι δωροδοκίες γίνονταν αντιληπτές, οι "αδέκαστοι" ελλανοδίκες έκαναν τα στραβά μάτια και αντιδρούσαν μόνον σε κραυγαλέες περιπτώσεις και μόνο όταν ξεσπούσε σάλος. Τότε επέβαλαν πρόστιμα και στους εμπλεκόμενους αθλητές αλλά και στις πόλεις τους και με αυτά έφτιαχναν τις περίφημες "Ζάνες" (τα μικρά ορειχάλκινα αγαλματίδια του Δία, τα οποία κοσμούσαν την είσοδο του σταδίου). Ο μεγάλος αριθμός των Ζανών που βρέθηκαν αποδεικνύει τον μεγάλο αριθμό των προστίμων που είχαν επιβληθεί.


 Κραυγαλέα περίπτωση δωροδοκίας ήταν εκείνη των 98ων αγώνων (388 π.Χ.), όταν ο θεσσαλός πυγμάχος Εύπωλος δωροδόκησε και τους τέσσερις αντιπάλους του, ανάμεσα στους οποίους και τον προηγούμενο ολυμπιονίκη (εκείνος είχε ήδη εξασφαλίσει τα προνόμια του!) και έτσι ανακηρύχθηκε ολυμπιονίκης. Όμως, το "στήσιμο" ήταν τόσο εξόφθαλμο ώστε οι θεατές εξοργίστηκαν και τα έβαλαν τόσο με τους αθλητές όσο και με τους ελλανοδίκες, οι οποίοι -έκαναν πως- δεν κατάλαβαν γρυ. Τελικά, υπό την γενική κατακραυγή, οι ελλανοδίκες υποχρεώθηκαν να ακυρώσουν τον νικητή και να επιβάλουν βαρύτατα πρόστιμα και στους τέσσερις αθλητές, αρκετά για να φτιαχτούν έξι Ζάνες.


 Παρόμοια είναι και η περίπτωση του Φιλόστρατου, ενός ρόδιου παλαιστή ο οποίος δωροδόκησε τον ηλείο αντίπαλό του Εύδηλο. Δυστυχώς και για τους δυο, όμως, κάποιος τρίτος παλαιστής πήρε χαμπάρι την συναλλαγή και φρόντισε να ενημερώσει τον κόσμο. Οι ελλανοδίκες υποχρεώθηκαν να επέμβουν. Αποτέλεσμα: άλλες δυο Ζάνες.


 Τα περιστατικά δωροδοκιών είναι αναρίθμητα. Ο Παυσανίας στο "Ελλάδος Περιήγησις" (βιβλίο V, 21, 15-16) εξοργίζεται με τους πυγμάχους Σαραπάμμωνα και Δίδα, όταν ο Δίδας έχασε τον αγώνα δίχως να ρίξει ούτε μια μπουνιά στον αντίπαλό του: "εφώρασαν συνθεμένους υπέρ λήμματος...θαύμα μεν δη και άλλως εν ουδενός λόγω τον θεόν θέσθαι τον εν Ολυμπία και δέξασθαι τινα ή δούναι δώρα επί τω αγώνι" (= συνεννοήθηκαν για το αποτέλεσμα...είναι από κάθε άποψη εντυπωσιακό να υπάρχουν άνθρωποι που δεν σέβονται τονθεό τής Ολυμπίας και να δωροδοκούνται ή να δωροδοκούν για το αποτέλεσμα του αγώνα).


 Η μεγαλύτερη "πλάκα", όμως, είναι αυτή που περιγράφει ο Παυσανίας στο ίδιο βιβλίο (21, 5) και με την διήγησή της θα κλείσουμε το σημερινό κείμενο. Στους 111ους αγώνες (336 π.Χ.) είχε νικήσει στο πένταθλο ο αθηναίος Κάλιππος. Κατά τους επόμενους αγώνες, ο Κάλιππος ήταν 4 χρόνια μεγαλύτερος και, προφανώς, δεν είχε πια απόλυτη εμπιστοσύνη στις δυνατότητές του, οπότε δωροδόκησε τους αντιπάλους του για να ξαναβγεί ολυμπιονίκης. Ατυχώς, όμως, κάποιοι τον κατάλαβαν, τον κάρφωσαν και οι ελλανοδίκες τον τιμώρησαν, ενώ επέβαλαν βαρύτατο πρόστιμο και στην Αθήνα.


 Η θέση των αθηναίων ήταν δύσκολη. Πώς να δεχτούν ότι ο προ τετραετίας αποθεωμένος "ήρωάς" τους είχε πέσει τόσο χαμηλά; Έτσι, λοιπόν, σκέφτηκαν να χειριστούν το θέμα "α λα ελληνικά": αρνήθηκαν να πληρώσαν το πρόστιμο, απέσυραν την ομάδα τους κι έφυγαν από τους αγώνες (σε ένδειξη διαμαρτυρίας, μάλλον!) και έστειλαν στην Ολυμπία τον ρήτορα Υπερείδη, μπας και καταφέρει με το μπλα-μπλα του και πείσει τους διοργανωτές να ακυρώσουν το πρόστιμο.


 Σιγά, όμως, μη κι οι διοργανωτές είχαν διάθεση να χαρίσουν το πρόστιμο. Άλλωστε, για κάτι τέτοιες περιπτώσεις είχαν προνοήσει και είχαν φτιάξει στην Ολυμπία ένα "υποκατάστημα" του μαντείου των Δελφών, το οποίο λειτουργούσε κατά την περίοδο των αγώνων. Συνήθως, βέβαια, αυτό το "υποκατάστημα" το επισκέπτονταν οι αθλητές για να μάθουν το...ολυμπιακό τους μέλλον αλλά τούτη την φορά η υπόθεση ήταν πιο σοβαρή. Εν τέλει, ο Απόλλωνας, μέσω του δελφικού χρησμού, αποφάσισε να διατηρηθεί το πρόστιμο, οπότε οι αθηναίοι πλήρωσαν κανονικά και με τον "θεϊκό" νόμο και...να άλλες έξι Ζάνες!


 Είπαμε αρκετά για το "αγνό, αθλητικό πνεύμα" και για τις δωροδοκίες των αθλητών. Αλλά κάπου παραπάνω αφήσαμε και κάτι υπονοούμενα για τους ίδιους τους ελλανοδίκες. Σ' αυτούς θα αναφερθούμε στο επόμενο σημείωμα.


COGITO ERGO

ΚΕΡΚΥΡΑ-Κάλεσμα ξενοδ/λων σε ξενοδόχους με στόχο την υπογραφή συλλογικής σύμβασης


Κάλεσμα ξενοδ/λων σε ξενοδόχους με στόχο την υπογραφή συλλογικής σύμβασης  







Σε νέα συνάντηση για διαπραγμάτευση με στόχο την υπογραφή τοπικής συλλογικής σύμβασης εργασίας καλεί ο Σύνδεσμος Ξενοδ/λων την Ένωση Ξενοδόχων την Τετάρτη 1η Αυγούστου στις 12 το μεσημέρι στα γραφεία του Συνδέσμου στο Εργατικό Κέντρο. 


Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος Ξενοδ/λων:


Ο Σύνδεσμος Ξενοδοχοϋπαλλήλων έχει εξ αρχής δηλώσει ότι δεν αποδέχεται την σύμβαση εργασίας που υπέγραψαν οι Ομοσπονδίες (ΠΟΕΕ-ΥΤΕ – ΠΟΞ) με μειώσεις στους μισθούς των εργαζομένων και καλεί τους ξενοδόχους της Κέρκυρας να υπογράψουν τοπική σύμβαση η οποία θα μπορέσει να είναι εφαρμόσιμη χωρίς μειώσεις σε μισθούς και δικαιώματα.
Επίσης την Τετάρτη 1η Αυγούστου στις 7.30 το απόγευμα ο Σύνδεσμος Ξενοδοχοϋπαλλήλων συγκαλεί έκτακτη Γενική Συνέλευση ώστε να εκτιμηθεί η
κατάσταση μετά την συνάντηση με τους ξενοδόχους και να ληφθούν ανάλογες αποφάσεις.
Καλούμε τα μέλη μας να λάβουν μέρους στην έκτακτη Γενική Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου και η οποία εκτός των συμβάσεων θα έχει ως θέματα την αντιμετώπιση της απλήρωτης εργασίας , της περικοπής του επιδόματος ανεργίας και τις παραβιάσεις των συμβάσεων στα ξενοδοχεία.

Παγκόσμιος ο χαρακτήρας της καπιταλιστικής κρίσης


Παγκόσμιος ο χαρακτήρας της καπιταλιστικής κρίσης
Πυκνώνουν τα συμπτώματα που επιβεβαιώνουν τον παγκόσμιο χαρακτήρα της καπιταλιστικής κρίσης και ταυτόχρονα τα διάφορα ιμπεριαλιστικά κέντρα προσπαθούν να θωρακίσουν τα δικά τους συμφέροντα. Ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμαπροειδοποίησε ότι η αμερικανική οικονομία θα αντιμετωπίσει τους επόμενους μήνες «θυελλώδεις καταστάσεις» εξαιτίας της κρίσης χρέους της Ευρώπης. «Δεν νομίζω, είπε, ότι οι Ευρωπαίοι θα αφήσουν το ευρώ να ολισθήσει, γι' αυτό όμως θα πρέπει να κάνουν ορισμένα αποφασιστικά βήματα. Περνάω πολύ χρόνο προσπαθώντας να βρω μαζί τους μια λύση, το ίδιο κάνει και ο Τιμ Γκάιτνερ».
Υπενθυμίζεται πως ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Τ. Γκάιτνερ είχε προχτές στη Γερμανία συνάντηση με τον Γερμανό ομόλογό του Β. Σόιμπλε, ενώ πρόκειται να συναντηθεί και με τον επικεφαλής της ΕΚΤ Μ. Ντράγκι. Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν οι δύο υπουργοί τονίζεται η δέσμευση τόσο από την ΕΚΤ όσο και από τις κυβερνήσεις Γερμανίας και Γαλλίας να γίνει «ό,τι είναι δυνατό» για την υπέρβαση της κρίσης στην Ευρωζώνη. Οι δύο υπουργοί έδωσαν «εύσημα» σε Ιρλανδία και Πορτογαλία για την πορεία των προγραμμάτων τους και συζήτησαν την κατάσταση σε Ιταλία και Ισπανία, οι οποίες «προχωρούν σε εκτενείς δημοσιονομικές και δομικές μεταρρυθμίσεις», ενώ εντύπωση προκαλεί ότι δεν έκαναν καμία δημόσια αναφορά για την Ελλάδα.
Ενας δείκτης της γενικευμένης ύφεσης στις καπιταλιστικές οικονομίες είναι η υποχώρηση του πληθωρισμού, όπου αποτυπώνει την πτώση σε παγκόσμιο επίπεδο της ζήτησης και τη διεύρυνση της φτώχειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού στις ανεπτυγμένες οικονομίες του πλανήτη υποχώρησε -για τέταρτο συνεχή μήνα- τον Ιούνη. Τα μεγέθη που ανακοινώθηκαν από τον ΟΟΣΑ έδειξαν πως ο δείκτης τιμών καταναλωτή στα 34 κράτη - μέλη του ενισχύθηκε 2% στη διάρκεια των 12 μηνών έως τον Ιούνη, αύξηση όμως μικρότερη της κατά 2,1% στους δώδεκα μήνες έως το Μάη, και το χαμηλότερο ποσοστό αύξησης από τα τέλη του 2010. Ο ρυθμός πληθωρισμού υποχώρησε, επίσης, και σε μεγάλες αναπτυσσόμενες οικονομίες, όπως η Κίνα, η Νότια Αφρική και η Βραζιλία. Παράλληλα, οι τιμές ενέργειας κατέγραψαν τη μικρότερη αύξηση από τον Οκτώβρη του 2009. Αντίθετα, οι τιμές τροφίμων ενισχύθηκαν κατά 2,8% το δωδεκάμηνο έως τον Ιούνη από το 2,6% το δωδεκάμηνο έως το Μάη. Αντίθετα στην Ευρωζώνη παρέμεινε αμετάβλητος στο 2,4% τον Ιούλη, σύμφωνα με τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις που δημοσιοποίησε η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat την Τρίτη.
Αύξηση ανεργίας
Αμεση αντανάκλαση της κρίσης στη ζωή των λαών έχει η αύξηση της ανεργίας. Στην Ευρωζώνη, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χτες η Eurostat, η ανεργία τον Ιούνη παρέμεινε στο 11,2%, δηλαδή στο υψηλότερο ποσοστό από τότε που ξεκίνησαν να καταγράφονται τα σχετικά στοιχεία, το 1995. Την αρνητική πρωτιά στην ανεργία εξακολουθεί να κατέχει η Ισπανία (24,8%) και ακολουθεί δεύτερη η Ελλάδα με 22,5% (στοιχεία Απρίλη). Η Eurostat υπολογίζει ότι στην ΕΕ άνω των 25 εκατομμυρίων άνθρωποι δεν έχουν δουλειά, εκ των οποίων 17,8 εκατομμύρια ζουν στις χώρες της Ευρωζώνης. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε νωρίτερα χτες το γερμανικό Γραφείο Εργασίας, ο αριθμός των ανέργων στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία αυξήθηκε για τέταρτο συνεχή μήνα τον Ιούλη, κατά 7.000 φθάνοντας στα 2.888.000. Αντίθετα στην Ιταλία καταγράφεται το υψηλότερο επίπεδο ανεργίας από το Γενάρη του 2004, φτάνοντας το 10,8%. Τον Ιούνη του 2011 η ανεργία είχε διαμορφωθεί στο 8,1%. Ο αριθμός των ανέργων σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα αυξήθηκε 2,7% στα 2.790.000 άτομα.
Κίνα: Συμπτώματα «κόπωσης»
Συμπτώματα «κόπωσης» παρουσιάζει και η οικονομία της Κίνας, που αντιμετωπίζει «σχετικά μεγάλες» πτωτικές πιέσεις, όπως μεταδίδει το κρατικό πρακτορείο «Xinhua News Agency», επικαλούμενο δηλώσεις του πρωθυπουργού Wen Jiabao σε συνάντηση κρατικών στελεχών. Το Πεκίνο, όπως είπε, θα θέσει ως προτεραιότητα τη διατήρηση της σταθερής οικονομικής ανάπτυξης και επαναβεβαίωσε πως η κυβέρνησή του θα διατηρήσει τη «συνετή» νομισματική πολιτική και την προληπτική δημοσιονομική πολιτική και πως για την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης η Κίνα θα μειώσει παραπέρα τους φόρους και θα ενθαρρύνει τη σταθερή και κατάλληλη ανάπτυξη στην πίστωση. Δηλαδή πρόκειται για σαφή βήματα ενίσχυσης της κατανάλωσης, μέσω αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος, αυτό στο βαθμό που η κινέζικη παραγωγή θα δυσκολεύεται στις αγορές της Δύσης που βρίσκονται σε ύφεση.
Στο χορό της κρίσης φαίνεται πως έχει μπει και η βρετανική οικονομία, καθώς, σύμφωνα με τον οίκο «Moody's», παρατηρείται μείωση στις εκτιμήσεις για τις προοπτικές της εν μέσω της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους. Σε τακτική έκθεσή του, αναφέρει πως έπειτα από την πτώση του ΑΕΠ κατά 0,7% στο δεύτερο τρίμηνο, η δυνατότητα της Μ. Βρετανίας να εμφανίσει ανάπτυξη στο ΑΕΠ συρρικνώθηκε και πλέον αναμένει πως το βρετανικό ΑΕΠ θα αναπτυχθεί κατά 0,4% κατά τη διάρκεια του 2012 και κατά 1,8% το 2013.
Τράπεζες: Πτώση κερδών
Παράλληλα πτώση της τάξης του 46%, στα 650 εκατ. ευρώ, σημείωσαν τα κέρδη της μεγαλύτερης γερμανικής τράπεζας Deutsche Bank το δεύτερο τρίμηνο του 2012, καθώς η ευρωπαϊκή κρίση χρέους περιόρισε σημαντικά την κερδοφορία στον τομέα επενδυτικής τραπεζικής. Τα προ φόρων κέρδη στον τομέα εταιρικής τραπεζικής και χρεογράφων μειώθηκαν κατά 63%, στα 357 εκατ. ευρώ, από 969 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Πάντως οι αναλυτές, σύμφωνα με το «Bloomberg», προέβλεπαν κατά μέσο όρο κέρδη 835 εκατ. ευρώ. Από την αρχή του έτους η μετοχή της γερμανικής τράπεζας υποχωρεί κατά 16%.
Ζημίες όμως στην «επενδυτική κυκλοφορία» καταγράφονται και στην Ελβετία. Μεγαλύτερη από την αναμενόμενη πτώση σημείωσαν τα κέρδη της μεγαλύτερης ελβετικής τράπεζας UBS στο δεύτερο τρίμηνο, καθώς ο τομέας επενδυτικής τραπεζικής κατέγραψε ζημίες που εν μέρει οφείλονται και στην κακή πορεία της δημόσιας προσφοράς του «Facebook». Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 58%, στα 425 εκατ. ελβετικά φράγκα (434 εκατ. δολάρια), έναντι 1,02 δισ. φράγκων την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Οι αναλυτές, σύμφωνα με το «Bloomberg», προέβλεπαν κατά μέσο όρο κέρδη ύψους 1,09 δισ. φράγκων.
Ψάχνουν «δύναμη πυρός»
Μέσα σε αυτό το κλίμα χώρες όπως η Γαλλία και η Ιταλία, αλλά και κορυφαία μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΚΤ εμφανίζονται να εξετάζουν να εξοπλίσουν το Μηχανισμό Στήριξης με απεριόριστη, όπως αναφέρεται, «δύναμη πυρός». Οπως μεταδίδει η «Deutsche Welle», σύμφωνα με πληροφορίες της γερμανικής εφημερίδας «Suddeutsche Zeitung», η πρόταση χωρών όπως η Γαλλία και η Ιταλία είναι ο Μόνιμος Μηχανισμός Στήριξης ESM, όταν τεθεί σε λειτουργία, να μπορεί να λαμβάνει χωρίς όριο πιστώσεις από την ΕΚΤ. Το μοντέλο που εξετάζεται προβλέπει για το Μηχανισμό Στήριξης τη μαζική αγορά ομολόγων χωρών όπως της Ισπανίας ή της Ιταλίας.
Παρ' όλα αυτά ο Ιταλός πρωθυπουργός Μάριο Μόντι εξέφρασε την... αισιοδοξία του δηλώνοντας ότι «αρχίζουμε να βλέπουμε φως στην άκρη του τούνελ» της κρίσης στην Ευρωζώνη. Ο ίδιος χαρακτήρισε «πολύ σημαντικές» τις αποφάσεις που έλαβαν οι Ευρωπαίοι ηγέτες στα τέλη Ιούνη για την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους. «Το κλειδί, είπε, για την έξοδο από την κρίση είναι η εφαρμογή, χωρίς καθυστέρηση, των αποφάσεων που ελήφθησαν στις Βρυξέλλες».
Σενάρια για δραχμή...
Στο μεταξύ άρχισαν πάλι να εμφανίζονται σενάρια περί παράλληλης κυκλοφορίας στην Ελλάδα ευρώ και «νέας» δραχμής. Αυτό τουλάχιστον προτείνει ομάδα Γερμανών οικονομολόγων και εκπροσώπων της γερμανικής οικονομίας, σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα «Handelsblatt» που εκδίδεται στο Αμβούργο. Στόχος τους, με βάση το σενάριο, «να αποφευχθούν οι αρνητικές επιπτώσεις της επιστροφής της Ελλάδας στο εθνικό νόμισμα, αλλά και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της χώρας». Ειδικότερα προτείνουν την πληρωμή μισθών και συντάξεων σε δραχμές, των οποίων η συναλλαγματική ισοτιμία έναντι του ευρώ θα είναι κυμαινόμενη, δηλαδή το εθνικό νόμισμα θα μπορεί να υποτιμηθεί. Την πρόταση αυτή, της παράλληλης κυκλοφορίας ευρώ και εθνικού νομίσματος, συνυπογράφουν ο πρώην επικεφαλής οικονομολόγος της Deutsche Bank Τόμας Μάιερ, Γερμανικοί καθηγητές Οικονομικών όπως ο Ρόλαντ Φάουμπελ (Πανεπιστήμιο Μάνχαϊμ) και Μπερντ Λούκε (Πανεπιστήμιο Αμβούργου), αλλά και ο πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου Μεσαίων Επιχειρήσεων (BVMW) Μάριο Οχόβεν.
Και έρευνα για τον Ντράγκι
Το γεγονός ότι τη διαφθορά τη γεννάει ο καπιταλισμός έρχεται να επιβεβαιώσει και η διεξαγωγή έρευνας για τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μ. Ντράκι, που ξεκίνησε η ΕΕ, μετά από καταγγελία για σύγκρουση συμφερόντων. Το «Corporate Europe Observatory» (Παρατηρητήριο της Ευρώπης των Πολυεθνικών) κατηγόρησε τον Ιούνη τον Ντράγκι για έλλειψη ανεξαρτησίας, καθώς είναι μέλος του διεθνούς φόρουμ «Group of Thirty» (G30) των ηγετών του δημόσιου και ιδιωτικού χρηματοπιστωτικού κλάδου. «Λάβαμε μία καταγγελία και στείλαμε επιστολή στην ΕΚΤ,» δήλωσε η εκπρόσωπος του διαμεσολαβητή της ΕΕ Ν. Διαμαντούρου, προσθέτοντας πως η ΕΚΤ πρέπει να στείλει την απάντησή της έως το τέλος Οκτώβρη. Από τη μεριά της εκπρόσωπος της ΕΚΤ επιβεβαίωση τη λήψη της επιστολής, ωστόσο απέρριψε τις κατηγορίες. Η «Corporate Europe Observatory» στην καταγγελία της αναφέρει πως το φόρουμ έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός λόμπι που προωθεί τα συμφέροντα των μεγάλων ιδιωτικών τραπεζών και συνεπώς ο πρόεδρος της ΕΚΤ δεν πρέπει να είναι μέλος του.

ΓΕΡΜΑΝΙΑ Ανεργία και απολύσεις


ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Ανεργία και απολύσεις
ΒΕΡΟΛΙΝΟ.--
Τα αποτελέσματα της καπιταλιστικής κρίσης είναι ορατά και στη Γερμανία, που προωθεί αναδιαρθρώσεις πάνω από μία δεκαετία τώρα και ο αριθμός των ανέργων μεγαλώνει.
Σύμφωνα με τη γερμανική ομοσπονδιακή υπηρεσία για την απασχόληση, ο αριθμός των εποχικά ανέργων αυξήθηκε κατά 7.000 το μήνα, στους 2,888 εκατ. ανθρώπους, αύξηση για τέταρτο συνεχόμενο μήνα. Χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η εποχική προσαρμογή των στοιχείων, ο αριθμός των ανέργων αυξήθηκε κατά 66.800 στους 2,876 εκατ. ανθρώπους και είναι ο υψηλότερος από τον Απρίλη, ενώ ποσοστιαία αυτό σημαίνει ότι το μη εποχικά προσαρμοσμένο ποσοστό των ανέργων αυξήθηκε από 6,6% τον Ιούνιο στο 6,8% τον Ιούλιο. Φυσικά ο τρόπος που μετριέται η ανεργία στην αστική στατιστική θεωρεί εργασία τις μερικές ώρες απασχόλησης τη βδομάδα, με ελάχιστη αμοιβή.
Στο μεταξύ, ο γερμανικός τραπεζικός όμιλος Deutsche Bank ανακοίνωσε χτες ότι στο πλαίσιο του σχεδίου μείωσης των λειτουργικών του δαπανών κατά 3 δισ. ευρώ, θα καταργήσει 1.900 θέσεις εργασίας, κυρίως εκτός Γερμανίας, με τις 1.500 από τον τομέα επενδύσεων της τράπεζας, ο οποίος διοικείται από το Λονδίνο.

ΙΣΠΑΝΙΑ - ΚΑΤΑΛΟΝΙΑ Χωρίς μισθό οι δημόσιοι υπάλληλοι τον Ιούλη;



ΙΣΠΑΝΙΑ - ΚΑΤΑΛΟΝΙΑ
Χωρίς μισθό οι δημόσιοι υπάλληλοι τον Ιούλη;
ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ.--
Η περιφερειακή κυβέρνηση της Καταλονίας, που το χρέος της φτάνει σχεδόν τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ, ανακοίνωσε χτες ότι για «λόγους ρευστότητας» δεν πρόκειται να καταβάλει τον Ιούλη τις συνεισφορές της σε δημόσιους οργανισμούς όπως γηροκομεία, νοσοκομεία, κέντρα βοήθειας για ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς κ.ά. Ως απόρροια αυτού οι δημόσιοι υπάλληλοι, περίπου 100.000 εργαζόμενοι, ενδέχεται να μη λάβουν το μισθό τους τον Ιούλη, όπως εκτιμά η συνομοσπονδία των ενώσεων εργαζομένων του δημόσιου τομέα.
Η περιφερειακή κυβέρνηση δε διευκρίνισε το μέγεθος του προβλήματος ρευστότητας, που σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα «El Pais» αφορά ποσό ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ. Η μη καταβολή των συνεισφορών θα έχει σοβαρότατες συνέπειες, ειδικά στον τομέα της Υγείας, που ήδη πλήττεται από τις περικοπές στον προϋπολογισμό που εφαρμόζει η περιφερειακή κυβέρνηση από το το 2011. Τον περασμένο Μάη, είχε εγκρίνει το τρίτο πακέτο περικοπών σε διάστημα 16 μηνών, συνολικής αξίας 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, όπου προχώρησε μεταξύ άλλων στη μείωση κατά 5% των μισθών και επιδομάτων των δημοσίων υπαλλήλων, στην απόλυση 1.500 εργαζομένων του δημόσιου τομέα, στην ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών ύδρευσης, υποδομών κ.ά.

TOP READ