13 Οκτ 2012

«Να πάμε όλοι μαζί» προς το βάλτο ή για την αντεπίθεση της εργατικής τάξης;


«Να πάμε όλοι μαζί» προς το βάλτο ή για την αντεπίθεση της εργατικής τάξης;
ΚΟΥΚΟΣ
Είναι συχνό το φαινόμενο, δηλωμένοι εχθροί της ταξικής πάλης (κόμματα, συνδικαλιστικές παρατάξεις, μεγαλοδημοσιογράφοι, καλοταϊσμένα μαντρόσκυλα της εργοδοσίας), να δηλώνουν ανήσυχοι για την «ενότητα της εργατικής τάξης» και για την «ενότητα της αριστεράς». Ανησυχούν «για την κομματικοποίηση του συνδικαλιστικού κινήματος», γιατί «τα κόμματα και οι συνδικαλιστικές παρατάξεις δεν βάζουν στην άκρη τις διαφορές τους, να κρατήσουν αυτά που συμφωνάνε και να παλέψουν μαζί με κοινές συγκεντρώσεις και πορείες». Δηλωμένοι αντικομμουνιστές, που όλη τους τη ζωή προσπαθούν ανεπιτυχώς να διαλύσουν το ΚΚΕ, «να καταργήσουν την πάλη των τάξεων», παριστάνουν τους στεναχωρημένους γιατί δεν προχωράει η «ενότητα του συνδικαλιστικού κινήματος και της αριστεράς».
Οι ίδιοι που τη μια μέρα κατηγορούν το ΚΚΕ «ως παρωχημένο, που ζει στον κόσμο του», «ότι αυτά που προτείνει δοκιμάστηκαν και απέτυχαν», ότι «είναι μία μικρή μειοψηφία, δεν πρέπει να μιλάει, γιατί ο κόσμος του γύρισε την πλάτη», κάνουν τους λυπημένους για το αρνητικό εκλογικό αποτέλεσμα, μας καλούν «να βάλουμε μυαλό, να εγκαταλείψουμε τη σεχταριστική πολιτική, να ακολουθήσουμε ενωτική πολιτική».
Ολοι τους υποκρίνονται. Αξιοποιούν το ζήτημα της ενότητας για να χτυπήσουν το ΚΚΕ και το ταξικό κίνημα.

ΚΟΥΚΟΣ
Δείχνουν και με αυτό τον τρόπο την ανησυχία τους για τη δυναμική που κρύβει η γραμμή του ΚΚΕ. Αλλιώς τι νόημα έχει να καλείς σε συνεργασία «ένα παρωχημένο κόμμα που ο λαός του γύρισε την πλάτη»; Γιατί βάζεις εμπόδια και απαγορεύεις τη δράση του μέσα στους χώρους δουλειάς, «αφού οι εργαζόμενοι είναι αντίθετοι με τη σεχταριστική του πολιτική»;
Ο στόχος είναι να μας κάνουν σαν αυτούς, δηλαδή να μας καταργήσουν. Οταν καλούν «τα κόμματα της αριστεράς να αφήσουν στην άκρη αυτά που τους χωρίζουν και να ενωθούνε», απευθύνονται μόνο στο ΚΚΕ. Δεν καλούν τον ΣΥΡΙΖΑ να εγκαταλείψει τις θέσεις του, «ότι πρέπει να παραμείνουμε οπωσδήποτε στην ΕΕ», «ότι ο κοινωνικός διάλογος είναι απαραίτητος», «ότι πρέπει να ανέβει η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας», «ότι μπορούνε οι άνθρωποι να μπούνε πάνω από τα κέρδη», «ότι η αριστερά πρέπει να αναλάβει κυβερνητικές ευθύνες» και άλλες. Το ΚΚΕ καλούν να εγκαταλείψει τις θέσεις του για τα αντίστοιχα ζητήματα. Επομένως, το κάλεσμα προς όλους «να αφήσουν στην άκρη τις διαφορές τους» απευθύνεται μόνο στο ΚΚΕ, γιατί οι άλλοι δε χρειάζεται να αφήσουν τίποτα στην άκρη, γιατί αν είχαν κάτι που αμφισβητούσε την εξουσία της αστικής τάξης, τα έχουν ήδη εγκαταλείψει εδώ και καιρό.
Το ζήτημα της ενότητας δεν είναι καινούργιο, άλλοτε μπαίνει πιο έντονα, άλλοτε πιο χαλαρά, ανάλογα με τις συνθήκες.
Σε περιόδους που οξύνεται η επίθεση ενάντια στην εργατική τάξη, που η αγανάκτηση και η δυσαρέσκεια μεγαλώνουν, που μεγαλώνουν οι πιθανότητες για κοινωνικές εκρήξεις, τότε μπαίνει κι αυτό πιο έντονα. Η ίδια η κατάσταση, οι δυσκολίες που μεγαλώνουν δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για να περπατάει αυτή η αντίληψη, να δημιουργεί ταλαντεύσεις, υποχωρήσεις και συμβιβασμούς.
Γι' αυτό, αυτήν την περίοδο μπαίνει με μεγαλύτερη ένταση και συχνότητα, αξιοποιώντας και το αρνητικό εκλογικό αποτέλεσμα του Ιούνη. Ξαφνικά ανακάλυψαν «ότι το ΠΑΜΕ κάνει ξεχωριστές συγκεντρώσεις». Ο ΣΥΡΙΖΑ θυμήθηκε την περίοδο της κατοχής, το ΕΑΜ, ενώ η «Αυγή» δημοσίευσε την μπροσούρα του Γληνού «Τι είναι και τι θέλει το ΕΑΜ». Ο γνωστός αντικομμουνιστής Τράγκας θυμήθηκε το ΕΑΜ και τον ΕΛΑΣ, όπου «όλοι οι Ελληνες πάλευαν μαζί, αφήνοντας στην άκρη τις διαφορές τους για να σώσουν την πατρίδα». Ο γνωστός Φωτόπουλος δηλώνει στον Τράγκα «πως η στιγμή απαιτεί να αφήσουμε όλοι στην άκρη αυτά που μας χωρίζουν και να δούμε αυτά που μας ενώνουν». Μέχρι και οι Ανεξάρτητοι Ελληνες του Καμμένου, του πρώην υπουργού των εφοπλιστών που θεωρούσε εχθρούς τους ναυτεργάτες, παρευρέθηκαν στην απεργιακή συγκέντρωση της ΓΣΕΕ δηλώνοντας, «πως πάνω απ' όλα είμαστε Ελληνες, γι' αυτό πρέπει να είμαστε ενωμένοι». Πλήρης συγχρονισμός όλων για να σωθεί η πατρίδα, «πλην Λακεδαιμονίων», όπως θα έλεγε ο μακαρίτης Κύρκος.
Να ξεσκεπάσουμε την υποκρισία και τις επιδιώξεις τους.
Να δυναμώσουμε την ιδεολογική δουλειά, να ξεσκεπάσουμε «το κλάμα για την ενότητα» που έχει στόχο τη γραμμή του Κόμματος, το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό του εργατικού κινήματος. Να αναδείξουμε απλά και κατανοητά ότι «όλοι μαζί δεν σημαίνει και πιο δυνατοί».
Κανένας δεν μας καλεί να πάμε μαζί του όπως είμαστε, αλλά να αφήσουμε όπως λένε «στην άκρη όσα μας χωρίζουνε». Δηλαδή, να αφήσουμε στην άκρη τη θέση μας για το χαρακτήρα της κρίσης, για την αποδέσμευση από τη λυκοσυμμαχία της ΕΕ, τη θέση μας ότι είμαστε ενάντια στην ανταγωνιστικότητα και το κέρδος που είναι στόχοι της αστικής τάξης, τη θέση μας για την ταξική πάλη, ότι τα συμφέροντα των εργατών και της εργοδοσίας είναι διαμετρικά αντίθετα, τη θέση μας ότι είμαστε ενάντια στους κοινωνικούς διαλόγους, στον κοινωνικό εταιρισμό, τη θέση μας να φύγουμε από τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, ότι η πάλη πρέπει να στοχεύει στην ανατροπή της εξουσίας της αστικής τάξης κ.ά. Με μια κουβέντα, μας θέλουν χωρίς «την ψυχή μας», χωρίς αυτά που μας κάνουν ΚΚΕ, με αποτέλεσμα να είμαστε «όλοι μαζί», αλλά ο αντίπαλος θα κάνει πιο εύκολα τη δουλειά του, θα εκσυγχρονίζει το σύστημά του.
Ολοι μαζί, για παράδειγμα, δεν ήταν στις πλατείες, ποιο ήταν το αποτέλεσμα για την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα; Η τρικομματική κυβέρνηση Παπαδήμου, στη συνέχεια η τρικομματική κυβέρνηση Σαμαρά, η ενίσχυση των ρατσιστικών και εθνικιστικών αντιλήψεων, του «νόμου και της τάξης», η ενίσχυση της αντίληψης «της πάση θυσία παραμονής της χώρας στο ευρώ και στην ΕΕ». Εφερε και ένα κομμάτι από την κυβερνώσα αριστερά στην κυβέρνηση, για να βοηθήσει την αστική τάξη «από θέση ευθύνης», για να ξαναθυμίζει και σε εμάς τι σημαίνει «ενότητα της αριστεράς».
Ολοι μαζί (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - Αυτόνομη Παρέμβαση) δεν διαπραγματεύονταν τόσα χρόνια με τον ΣΕΒ για τη δίκαιη αναδιανομή του πλούτου, ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Οι φτωχοί γίνανε φτωχότεροι και οι πλούσιοι πλουσιότεροι. Οι εργάτες έχασαν τα δικαιώματά τους, έγιναν φτηνότεροι και οι εργοδότες εξασφάλισαν μεγαλύτερη ευχέρεια να εκμεταλλεύονται τους εργάτες. Εφεραν την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και να αποφασίζει η κυβέρνηση με νόμο για το ύψος του κατώτατου μισθού.
Ολοι μαζί δεν παλεύουν χρόνια τώρα να εξανθρωπίσουν την ΕΕ, πότε με αριστερές, κεντροαριστερές και πότε με κεντροδεξιές κυβερνήσεις; Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Πόλεμοι, σφαγές, περισσότερη φτώχεια, ανεργία, εξαθλίωση, εκμετάλλευση και λιγότερα δικαιώματα για τους εργαζόμενους.
Ολοι μαζί, «ακομμάτιστα» δε διαδήλωναν στις πλατείες της Ισπανίας; Τι πέτυχαν; Εφεραν στην κυβέρνηση τον Ραχόι που κάθε μέρα παίρνει νέα αντεργατικά μέτρα, «άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς».
Ολοι μαζί δεν κατέβηκαν πρόσφατα στις εκλογές στη Γαλλία; Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Νέα αντεργατικά μέτρα και ξύλο από τα γαλλικά ΜΑΤ στους απεργούς όπως έγινε πρόσφατα με τους εργάτες της «ΠΕΖΟ». Ολοι μαζί δεν πανηγύριζαν στην Ελλάδα για «νέο άνεμο» από τη νίκη του Ολάντ, τώρα όμως που αποδείχθηκε πως ήταν αέρας κοπανιστός, το «κάνουν γαργάρα».
Ορισμένοι ρωτάνε καλοπροαίρετα «μα αν πήγαινε μαζί τους το ΚΚΕ, τα πράγματα δεν θα ήταν διαφορετικά;»
Μα πώς θα γινόταν αυτό, αν εμείς αφήσουμε στην άκρη όλα αυτά που μας διαφοροποιούν από τους άλλους; Μόνο επειδή θα συμμετείχαμε εμείς θα γινόταν η πολιτική της ΕΕ ανθρώπινη; Θα λειτουργούσε προς όφελος των εργαζομένων ο στόχος της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων; Θα αντιμετωπιζόταν η κρίση και θα υπήρχε φιλολαϊκή διέξοδος από αυτήν; Θα σταματούσε η διαφθορά και όλα τα υπόλοιπα; Μα αν αυτά μπορούσαν να γίνουν τόσο απλά, γιατί δεν τα κάνουν χωρίς εμάς;
Η αλήθεια είναι πως όλα αυτά μπορούν να αλλάξουν με σύγκρουση με την εργοδοσία, με αποδέσμευση από τη λυκοσυμμαχία της ΕΕ, με το να περάσουν τα εργοστάσια, τα λιμάνια, οι τράπεζες, ο ορυκτός και ενεργειακός πλούτος στα χέρια των εργατών. Αυτά, όμως, μας λένε να τα αφήσουμε στην άκρη, είναι παρωχημένα. Επομένως, τίποτα δεν πρόκειται να κερδίσει η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα από τη συμμετοχή του ΚΚΕ σε κάποια κυβέρνηση της αριστεράς.
Αντιθέτως, η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα έχουν κερδίσει πολλά που εμείς δεν γίναμε σαν τους άλλους, που δεν πήγαμε μαζί τους. Το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ με αυτή τη γραμμή και τη στάση που κράτησαν έχουν συμβάλει καθοριστικά στην όποια δύναμη σήμερα έχει το εργατικό κίνημα. Αν όλα αυτά τα χρόνια δεν αντιστέκονταν στην πίεση του «όλοι μαζί» , στη συκοφαντία ότι «είστε διασπαστές», αυτά που θα είχαν χάσει οι εργαζόμενοι θα ήταν πολλά περισσότερα. Γι' αυτό η γραμμή του ΚΚΕ και του ΠΑΜΕ βρίσκονται στο στόχαστρο της εργοδοσίας. Αν ο αντίπαλος πίστευε αυτά που λέει, δηλαδή ότι «αυτή η γραμμή οδηγεί σε περιχαράκωση, σε απομόνωση», ότι «οι εργαζόμενοι της γυρνάνε την πλάτη», γιατί τότε την πολεμάει και ανησυχεί και δεν τρίβει τα χέρια του από χαρά;
Πολλοί μας λένε, «συμφωνούμε με αυτά αλλά τι θα μπορέσουμε να κάνουμε μόνοι μας, δεν χρειάζεται και εμείς να κάνουμε συμμαχίες;»
Μα εμείς ούτε μόνοι μας είμαστε, ούτε αδιαφορούμε για το ζήτημα της ενότητας. Το αντίθετο. Μόνο εμείς παλεύουμε σε κάθε κλάδο και χώρο δουλειάς για την ενότητα της εργατικής τάξης. Να ενώσουμε ενάντια στην εργοδοσία και το κράτος της τους άνεργους με τους εργαζόμενους, τους παλιούς με τους νέους, τους μόνιμους με τους συμβασιούχους και τους εποχικούς, με αυτούς που δουλεύουν με μπλοκάκια, τους Ελληνες εργάτες με τους μετανάστες, τους εργαζόμενους του ιδιωτικού με του δημόσιου τομέα. Ολοι οι άλλοι που κόπτονται για την ενότητα προωθούν πολιτική διακρίσεων, πολυδιάσπασης, συντεχνιασμού, πολιτική δηλαδή που ωφελεί την αστική τάξη. Μιλάνε στα λόγια για ενότητα και στην πράξη λειτουργούν διασπαστικά. Στα σωματεία που ελέγχουν απαγορεύουν στους μη μόνιμους να γίνουν μέλη τους και να ψηφίσουν.
Εμείς είμαστε που παλεύουμε για το συντονισμό της δράσης σε κάθε κλάδο, για να γίνεται ο αγώνας κάθε χώρου δουλειάς υπόθεση όλου του κλάδου. Εμείς μπήκαμε μπροστά για να γίνει ο αγώνας της «Χαλυβουργίας» υπόθεση όλων των εργατών, ενώ όλοι «οι οπαδοί της ενότητας», στην καλύτερη περίπτωση, δεν έκαναν τίποτα, τον υπονόμευαν.
Εμείς παλεύουμε να γίνει πράξη το «ένας για όλους και όλοι για έναν». Ολοι αυτοί είναι ενάντια στην ανάπτυξη της ταξικής αλληλεγγύης και το πιο αγαπημένο τους αίτημα είναι «να εξαιρεθεί ο δικός τους χώρος από τα μέτρα», δηλαδή να σώσουν το δικό τους τομάρι.
Εμείς παλεύουμε για να προχωρήσει από τα κάτω η κοινωνική συμμαχία εργατών, αυτοαπασχολούμενων, φτωχών αγροτών, να αναπτυχθεί η κοινή πάλη, με κοινά αιτήματα και στόχους, η ενιαία δράση τους μέσα από Λαϊκές Επιτροπές σε κάθε γειτονιά. Αυτοί με την πολιτική τους στρέφουν το ένα τμήμα της εργατικής τάξης ενάντια στο άλλο, τους αυτοαπασχολούμενους ενάντια στους εργάτες, τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα ενάντια στους δημόσιους, τους εργαζόμενους ενάντια στους άνεργους, τους Ελληνες εργάτες ενάντια στους μετανάστες κ.ά.
Εμείς είμαστε οι πρώτοι που ενδιαφερόμαστε για την ενότητα της εργατικής τάξης σε ταξική βάση, γιατί αυτό είναι απαραίτητος όρος για να νικήσει τον αντίπαλο. Οι άλλοι είναι οπαδοί «της κοινωνικής συνοχής», δηλαδή της διαιώνισης της εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης, γι' αυτό κάθονται με τους αντιπάλους και παζαρεύουν πόσα θα χάσουν οι εργαζόμενοι. Εχουν ασπαστεί τους στόχους του αντίπαλου, το κέρδος και την ανταγωνιστικότητα. Διαδήλωναν ένα καλοκαίρι στις πλατείες μαζί με τους εργοδότες, και με τους φασίστες που σήμερα καταγγέλλουν.
Εμείς δε φοβόμαστε τους εργάτες, τους εμπιστευόμαστε. Παλεύουμε από τα κάτω να τους ενώσουμε, κάνοντας ανοιχτή ιδεολογική και πολιτική σύγκρουση με τα συμβιβασμένα στοιχεία, για να γίνει πράξη η ταξική ενότητα και για να διασφαλίζεται η πολιτική αυτοτέλεια του κινήματος. Οι άλλοι φοβούνται τους εργάτες, τους ενδιαφέρει η ενότητα στις κορυφές, και η ενσωμάτωση του ριζοσπαστισμού και της αμφισβήτησης. Οι εργάτες πρέπει να παλέψουν σε κάθε κλάδο και χώρο δουλειάς για να προχωρήσει η ενότητα σε ταξική βάση και να γυρίσουν την πλάτη στο «όλοι μαζί», που προβάλλει ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός και τα αστικά ΜΜΕ. Τι θα κερδίσουν οι εργάτες, οι άνεργοι, πηγαίνοντας μαζί με τον Παναγόπουλο, τον Φωτόπουλο, τον Στεφανόπουλο, την Κατσέλη, τον Καλύβη, τον Καμμένο και όλα αυτά τα τρωκτικά, τις βδέλλες, που χρόνια χέρι χέρι μαζί με την κάθε κυβέρνηση και τον κάθε Τσοχατζόπουλο υλοποιούσαν τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, την πολιτική της ΕΕ, με το αζημίωτο βέβαια.
Πολλοί από αυτούς, που κόπτονται για την ενότητα, είναι πρωτομάστορες στη διάσπαση της εργατικής τάξης. Η διοίκηση του σωματείου των εργατών του Ναυπηγείου του Σκαραμαγκά, που πρόσφατα τους χτύπησαν τα ΜΑΤ και τους σέρνουν στα δικαστήρια, όταν οι χαλυβουργοί απεργούσαν για εννέα μήνες, έλεγε «πως αυτοί δε θα γίνουν σαν τους χαλυβουργούς», εννοώντας ότι οι χαλυβουργοί με την απεργία τους θα κλείσουν το εργοστάσιο, έλεγαν δηλαδή αυτά που έλεγε και ο Μάνεσης. Ο Στεφανόπουλος, πρόεδρος της ΠΟΕΜ, που τώρα είναι κατηγορούμενος για «βίαιες πράξεις», για τη συμμετοχή του στις συγκρούσεις των ΜΑΤ με τους εργάτες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο υπουργείο Αμυνας, ο ίδιος χαρακτήριζε τον αγώνα των χαλυβουργών «τυφλή βία που δεν οδηγεί πουθενά». Πολλοί από αυτούς στη ΔΕΗ, στα Διυλιστήρια, στην ΕΥΔΑΠ και αλλού, που τώρα λένε «όλοι μαζί», όταν η κυβέρνηση έπαιρνε μια σειρά αντεργατικά μέτρα σφύριζαν αδιάφορα, λέγανε «εμάς δεν μας πιάνουν», νόμιζαν ότι θα μείνουν απέξω. Ομως, όταν έφτασε η σειρά τους, το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν ο εαυτός τους και δεν πάλευαν για την κατάργησή τους, αλλά «για να εξαιρεθούν οι δικοί τους χώροι από αυτά».
Πολλοί που λένε «γιατί δεν κάνουμε κοινές συγκεντρώσεις, ας έρθει ο καθένας με τα δικά του πανό, με τα δικά του συνθήματα», έχουν άλλα στο μυαλό τους. Οταν οι ταξικές Ομοσπονδίες που ανήκουν στο ΠΑΜΕ παίρνουν αποφάσεις για απεργιακές κινητοποιήσεις, στα επιχειρησιακά που έχουν πλειοψηφίες λειτουργούν απεργοσπαστικά. Λένε την καραμέλα τού «όλοι μαζί», αλλά στους χώρους τους απαγορεύουν την είσοδο στους συνδικαλιστές της Ομοσπονδίας, λέγοντας «ότι εμείς θα δούμε μόνοι μας τι θα κάνουμε», αρνούνται ακόμα το συντονισμό με άλλους χώρους που ανήκουν στον ίδιο όμιλο, αποκαλύπτοντας την υποκρισία τους.
Πολλοί από αυτούς που λένε μεγάλα λόγια για «απεργία διαρκείας», «για ανεβασμένες μορφές πάλης», την ίδια ώρα στην πράξη κάνουν τα αντίθετα. Στην ΔΕΗ π.χ. στην πρόσφατη απεργία απήργησε μόνο το 9% των εργαζομένων, ενώ ένα μεγάλο μέρος φαίνονται ως απεργοί, που στην πραγματικότητα δηλώνουν αδειούχοι ή οτιδήποτε άλλο, με την κάλυψη της ΓΕΝΟΠ. Τι θέση παίρνει η ΓΕΝΟΠ απέναντι σε αυτό το φαινόμενο των «μαϊμούδων» απεργών, γιατί δεν το καταγγέλλει; Τι μέτρα παίρνει για να το αλλάξει εκτός από ακτιβισμούς για τις τηλεοπτικές κάμερες; Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλους χώρους των πρώην ΔΕΚΟ. Αλλού, προκειμένου να δουλεύουν κανονικά οι επιχειρήσεις στις απεργίες, βάζουν παραπάνω προσωπικό ασφαλείας, αλλού βαφτίζουν τους απεργοσπάστες προσωπικό ασφαλείας και δημοσίως βγαίνουν και λένε κορόνες.
Η πλειοψηφία της ΠΟΕΜ κηρύσσει στον κλάδο του Μετάλλου 24ωρες απεργίες και την ίδια ώρα καλεί τις δυνάμεις της στα μεγάλα εργοστάσια να τις μετατρέψουν σε τρίωρες και τετράωρες στάσεις. Πολλοί από αυτούς, που μιλάνε «για συγκρούσεις, ότι θα ματώσουνε, ότι δεν πάει άλλο», την ίδια ώρα στους χώρους δουλειάς τους, υπογράφουν στα πλαίσια του ρεαλισμού μαζί με την εργοδοσία μειώσεις στους μισθούς και στα μεροκάματα, προωθούν τις ιδιωτικοποιήσεις.
Μιλάνε και οδύρονται «για το εργατικό κίνημα που είναι διασπασμένο», «για τους εργάτες που δε συμμετέχουν στους αγώνες» και στους κλάδους που έχουν την πλειοψηφία, τους εργαζόμενους τους έχουν στην «απ' έξω». Αποφεύγουν να τους δώσουν τη δυνατότητα να εκφράσουν τη γνώμη τους για μια σειρά σοβαρά ζητήματα, να μπούνε μπροστά, να τους οργανώσουν. Τους έχουν μόνο για «τα κουκιά», για να εκλέγονται αυτοί και να κάνουν παιχνίδια στα ψηλά σαλόνια πίσω από τις πλάτες τους. Στη ΔΕΗ, στην ΕΥΔΑΠ, στα Πετρέλαια, στα Ναυπηγεία και αλλού απορρίπτουν τις προτάσεις των ταξικών δυνάμεων να οργανώσουν συνελεύσεις των εργαζομένων, να αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι για το περιεχόμενο, τα αιτήματα και τις μορφές του αγώνα τους. Οταν καμιά φορά αναγκάζονται κάπου να κάνουν συνέλευση και δεν τους αρέσει η απόφασή της, στη συνέχεια τη διαστρεβλώνουν, την αλλάζουν, δεν την εφαρμόζουν.
Ολοι αυτοί, που τώρα μιλάνε για «ανεβασμένες μορφές πάλης, για καταλήψεις», όλο το προηγούμενο διάστημα κατηγορούσαν το ΠΑΜΕ «ότι κλείνει τα λιμάνια, ότι κάνει εξαλλοσύνες», όπως έλεγε ο Τσίπρας, «ότι βλάπτει τον τουρισμό, ότι κλείνει τα εργοστάσια». Το συκοφαντούσαν ότι με τη στάση του «συνέβαλε στο να μη συμμετέχουν οι εργαζόμενοι, στο να υπάρχει απογοήτευση». Τι έκαναν, όμως, όλες αυτές οι δυνάμεις, για να οργανωθεί η πάλη μέσα στο χώρο δουλειάς για να μην περάσει η απογοήτευση; Τι στάση κρατούσαν, όταν σε κάποιον κλάδο ή χώρο αποφασιζόταν απεργία; Ηταν απέναντι, συνεργαζόντουσαν με την εργοδοσία, προωθούσαν την απεργοσπασία, προσπαθούσαν να διαφυλάξουν την κοινωνική συνοχή.
Να τους αποκαλύψουμε πιο αποφασιστικά.
Μέσα στους χώρους δουλειάς, να αποκαλύψουμε το παραμύθι της ενότητας, να δυναμώσουμε την ιδεολογική δουλειά, για το χαρακτήρα της κρίσης, τις αιτίες της, για τη διέξοδο. Κάθε τίμιος εργάτης μπορεί να καταλάβει πού θα ήμαστε τώρα, αν το ΠΑΜΕ δεν ακολουθούσε αυτήν τη γραμμή πάλης. Να εξηγήσουμε ότι όσο μαζικός κι αν είναι ο αγώνας δεν φτάνει, αν δεν είναι ταξικά προσανατολισμένος. Εξ άλλου, πολλές φορές οι κυβερνήσεις χρειάζονται κινητοποιήσεις «σούπα», για να τις αξιοποιούν στις διαπραγματεύσεις τους με την ΕΕ προς όφελος της ντόπιας αστικής τάξης, αλλά και για να κατευθύνουν την αγανάκτηση σε δικά τους κανάλια. Γι' αυτό στηρίχτηκαν και αξιοποιήθηκαν από την αστική τάξη οι κινητοποιήσεις των λεγόμενων «αγανακτισμένων». Δεν φτάνει να μπαίνουν μάζες σε κίνηση, αλλά πρέπει να μπολιάζονται με την αντιμονοπωλιακή αντικαπιταλιστική κατεύθυνση, γιατί αν δε γίνεται αυτό όχι μόνο δεν πειράζουν την αστική τάξη, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτήν για να περάσει τους σκοπούς της. Πόσοι εργοδότες δεν διευκολύνουν κινητοποιήσεις στις επιχειρήσεις τους, ακόμα τις οργανώνουν, όπως π.χ. ο Λαναράς, ο Ταβουλάρης κ.ά, για να τους αξιοποιήσουν για δικούς τους σκοπούς, όπως π.χ. για να πάρουν δάνεια, επιδοτήσεις, να έχουν φορολογικές ελαφρύνσεις, να εξαιρεθούν από κάποιες κυβερνητικές αποφάσεις κ.ά. Ολα αυτά πρέπει να τα συζητήσουμε πλατιά με τους εργάτες, πατώντας πάνω στη δική τους πείρα.
Προχωράμε με πίστη και αισιοδοξία.
Η μεγάλη συμμετοχή στις τελευταίες συγκεντρώσεις και πορείες του ΠΑΜΕ δείχνουν την εμπιστοσύνη ενός μεγάλου κομματιού εργαζομένων στην ταξική γραμμή πάλης. Παίρνοντας υπόψη το πρόσφατο αρνητικό εκλογικό αποτέλεσμα αυτό είναι σημαντικό, αποτελεί ένα θετικό βήμα. Αποτελεί μια καλή βάση για τη συνέχεια της δουλειάς μας, για την οργάνωση της εργατικής τάξης σε ταξική βάση και την αλλαγή των συσχετισμών από τα κάτω, στα πρωτοβάθμια σωματεία. Δείχνει ότι υπάρχει δυνατότητα να συσπειρώσουμε νέες δυνάμεις και να ξανακερδίσουμε ένα κομμάτι από αυτό που έφυγε.
Στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να δούμε τι λάθη και παραλείψεις χρειάζεται να διορθώσουμε και ας αφήσουμε τους άλλους να κάνουν τις φιγούρες και τα παιχνίδια κορυφής. Να βελτιώσουμε τη δουλειά μας, να πάρουμε πρακτικά μέτρα σε κάθε χώρο, ώστε να προχωράει η οργάνωση, η ταξική ενότητα και συσπείρωση όλων των εργαζομένων, μόνιμων, εργολαβικών, μεταναστών, άνεργων κ.λπ. Να διαμορφώσουμε ανάλογα αιτήματα που θα συμβάλλουν σε αυτό. Να συσπειρώνουμε πρωτοπόρους εργάτες, ομάδες, σωματεία, γύρω από το ΠΑΜΕ, που δεν συμφωνούν ακόμα σε όλα μαζί μας. Να παίρνουμε μέτρα συντονισμού σε κάθε κλάδο, να καταγγέλλουμε τον εργοδοτικό κυβερνητικό συνδικαλισμό. Υπάρχουν τέτοια περιθώρια και χρειάζεται να τα αξιοποιήσουμε. Για άλλη μια φορά, το ιδεολόγημα του «όλοι μαζί» πρέπει να βρει την ανάλογη απάντηση. Μπορεί σήμερα ο οπορτουνισμός, στα πλαίσια της γενικότερης αναμόρφωσης του πολιτικού σκηνικού, να δουλεύει πιο επεξεργασμένα και ύπουλα στο συνδικαλιστικό κίνημα, αλλά και εμείς τώρα έχουμε γίνει πιο έμπειροι.

Γραφείο Νομαρχιακής Επιτροπής της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ

ΓΕΡΜΑΝΙΑ Αυξάνονται τα συσσίτια


ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Αυξάνονται τα συσσίτια
ΒΕΡΟΛΙΝΟ.--
Τα χρόνια της πείνας έχουν επιστρέψει για τα καλά στη Γερμανία παρά την ευρωστία των οικονομικών στοιχειών και των δεικτών που αφορούν μόνο στην ευημερία της πλουτοκρατίας. Τα συσσίτια για ανθρώπους που στερούνται τα οικονομικά μέσα αυξάνονται στη Γερμανία και ενδεχομένως αποτελούν και τη μοναδική διέξοδο επιβίωσης για χιλιάδες οικογένειες καθώς αυξάνεται και ο αριθμός των ανθρώπων που δεν έχουν αρκετά χρήματα για να εξασφαλίσουν τα προς το ζην.
Δεν πρόκειται για συσσίτια με την κλασική έννοια του όρου, αλλά για χώρους, όπου μπορεί κανείς να βρει ρούχα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Suddeutsche Zeitung» που αναφέρει ότι η είσοδος σε αρκετούς από αυτούς του χώρους γίνεται έναντι ενός «συμβολικού εισιτηρίου» από 1 έως πέντε ευρώ. Ηδη υπάρχουν περισσότερα από 900 συσσίτια, από τα οποία εφοδιάζονται περίπου 1,5 εκατ. άνθρωποι και οι οικογένειές τους», σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα, που επίσης επισημαίνει ότι το κράτος φρόντισε να ενισχύσει αυτήν την πρωτοβουλία πολιτών με το να μην επιβάλει (!) ΦΠΑ στα αγαθά που δωρίζονται...

12 Οκτ 2012

Τα σουργελα


Άξιος! 




 Xαρά να ανοίγεις το πρωί την τηλεόραση και να βλέπεις έγκυρους πολιτειακούς παράγοντες να αναλύουν την κατάσταση και να λέν και σε μας τους άσχετους και άκυρους τι συμβαίνει.
 Σήμερα λοιπόν είδαμε τον τ.πρόεδρο του ΣΥΝ Ν.Κωνσταντόπουλο.
 Τωρα ως τί εμφανίστηκε και γιατί, δεν το πολυκαταλάβαμε.
 Αν το θέμα ήταν το ότι ακούστηκε το όνομά του σε κάποια από τις λίστες που κυκλοφορούν, θα μπορούσε να λυθεί με μια τηλεφωνική παρέμβαση δευτερολέπτων. Δεν ήταν λοιπόν αυτό.
 Ο τ. πρόεδρος παρέμεινε στο γυαλί περίπου 30 λεπτά τη στιγμή που κανείς εκπρόσωπος του ΚΚΕ δεν έχει ανάλογη μεταχείριση εδώ και καιρό. Ακόμη και η Α.Παπαρήγα που είχε προσκληθεί πριν το φεστιβάλ της ΚΝΕ δεν εμεινε στον αέρα πάνω από 10 λεπτά και διακόπηκε από 'έκτακτο" ρεπορτάζ, που καθόλου έκτακτο δεν ήταν, και δεν πρόλαβε να πει λέξη για το φεστιβάλ που ξεκινούσε εκείνο το βράδυ!
 Για να πούμε την αλήθεια  για το λόγο που ένας τ.πρόεδρος του ΣΥΝ καλείται σε μια εκπομπή και αντιμετωπίζεται περίπου ως πρόεδρος της Δημοκρατίας, κάπου παει το μυαλό μας. Μπαίνει κι αυτός στη λίστα των "ειδικών" που θα κληθούν να μας "σώσουν" την επόμενη κάποιας  επόμενης αποτυχίας στο να βρεθεί διαχειριστική λύση. Ως "αριστερός" μάλιστα θα είναι πολύ χρήσιμος αφού συνήθως αυτοί είναι που βγάζουν τα κάστανα από τη φωτιά μιας και ο κόσμος έχει την τάση να τους εμπιστεύεται.
 Πόσο μάλλον ο κ.Κωνσταντόπουλος που τα είπε και πολύ ωραία. Ούτε ίχνος πολιτικής ανάλυσης, ούτε μια επικίνδυνη λέξη, όπως αγώνες, σύγκρουση, εκμετάλλευση, εργάτες, ταξικό κλπ. Δε μιλάμε βέβαια για λέξεις όπως σοσιαλισμός κ.α.. Ούτε για αστείο. Ούτε καν την έννοια Αριστερά δεν ακούσαμε. Τι διάολο ουδέτερος θα ήταν...
 Δε θα σταθώ στον τρόπο που σχολίασε την κατάσταση που ζούμε αφού επανέλαβε όλη τη θεωρία περί ικανών και ανίκανων πολιτικών, και φυσικά δεν είδε πουθενά κάποιο πρόβλημα με την ΕΕ της οποίας είναι μεγάλος οπαδός και έδειξε πόσο χρήσιμος μπορεί να φανεί αν του ζητηθεί.
Μάλιστα όταν σε κάποιο σημείο καταδίκασε τη φασιστική παρέμβαση της Χ.Α. και διάφορων σούργελων παραθρησκευτικών οργανώσεων (τρομερό θέαμα πραγματικά να βλέπεις γριές με σταυρούς και ασπρομάλες μάγισσες να χαιρετούν φασιστικά τραγουδώντας τον εθνικό ύμνο(!)), που είχαν εμποδίσει θεατρική παράσταση, υπεράσπισε σθεναρά τη νομιμότητα καταγγέλοντας την παραβατικότητα από όπου κι αν προέρχεται.
Τον ρώτησε λοιπόν ο δημοσιογράφος πως βλέπει το ότι βουλευτής της Χ.Α. εμπόδισε κάποια προσαγωγή  φασιστοειδούς κι εκείνος είπε ότι καταδικάζει το γεγονός γιατί η νομιμότητα πρέπει...κλπ.κλπ. Κι όταν ο δημοσιογράφος επανήλθε ρωτώντας αν θα έλεγε τα ίδια στην περίπτωση που κάποιος βουλευτής της Αριστεράς εμπόδιζε προσαγωγή διαδηλωτή σε κάποιο συλλαλητήριο,απάντησε: "Φυσικά"!!!
 Οι διαδηλωτές εργαζόμενοι λοιπόν που παλεύουν στα συλλαλητήρια και αντιμετωπίζονται άγρια από τις δυνάμεις καταστολής στην ίδια μοίρα με τα σούργελα με τους σταυρούς και τους φασίστες που εμποδίζουν θεατρικές παραστάσεις επειδή δεν τους αρέσουν! Άψογα!

 Τέτοιοι άνθρωποι επομένως είναι φανερό ότι είναι πραγματικά πολύτιμοι για τη σωτηρία... του συστήματος, όταν έρθει ή ώρα, και αξίζει να τους δοθεί η ευκαιρία να μας κρεμάσουν και να μας σφάξουν είτε με το μπαμπάκι είτε με κανονικά μαχαίρια.
 Όσο για τις αρχικές μου απορίες κι επιφυλάξεις τις παίρνω όλες πίσω. Άξιος!!

 Αναρτήθηκε από Γιώργος Σαρρής  

ΚΕΡΚΥΡΑ-Σάλος από το αίτημα της Χρυσής Αυγής να βρει τα παιδιά μεταναστών στους βρεφονηπιακούς!


Σάλος από το αίτημα της Χρυσής Αυγής να βρει τα παιδιά μεταναστών στους βρεφονηπιακούς!  
Σάλο έχει προκαλέσει η ερώτηση της Χρυσής Αυγής με την οποία ζητά να δώσουν οι δήμοι στοιχεία για το πόσα και ποια παιδιά μεταναστών φοιτούν στους βρεφονηπιακούς σταθμούς που διατηρούν! 
Για ρατσιστική κίνηση του εγκληματικού μορφώματος της Χρυσής Αυγής κάνει λόγο με ανακοίνωσή της η Ν.Ε. Κέρκυρας του ΚΚΕ, ενώ ο δημοτικός σύμβουλος και μέλος της οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Ραιδεστινός καλεί το Δήμο Κέρκυρας να μην δώσει κανένα στοιχείο. Αντίστοιχη ανακοίνωση – καταγγελία εξέδωσε και το Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήρι Κέρκυρας.

Η δημοτική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ

Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Εμπρός με Εσένα για την Κέρκυρα» Γιώργος Ραιδεστινός, σε ανακοίνωσή του καλεί όλους τους δήμους της χώρας και τις υπηρεσίες τους να μην δώσουν στοιχεία για τα παιδιά των μεταναστών, που πηγαίνουν σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς  στο Βουλευτή της φασιστικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή: «Με την επισήμανση «κατεπείγον» το υπουργείο Εσωτερικών καθώς και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτη ζητούν την αποστολή στοιχείων για τον αριθμό αλλοδαπών βρεφών και νηπίων ανά χώρα προέλευσης που εξυπηρετούνται στους Παιδικούς και Βρεφ/κους σταθμούς Δήμων της Κρήτης, ώστε να απαντήσουν σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της Χρυσής Αυγής Ηλία Παναγιώταρου. Είναι ο βουλευτής που σε προεκλογική συγκέντρωση του κόμματός του στο Φλοίσβο, στις 11/6/2012 δήλωνε:
"Αν μπει, η Χρυσή Αυγή στην Βουλή, θα κάνει εφόδους στα νοσοκομεία αλλά και στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και θα πετά στον δρόμο τους λαθρομετανάστες και τα παιδιά τους".
Τη ώρα που σύμφωνα με τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (άρθρο 214, παράγραφος 2) «οι δημοτικές αρχές διασφαλίζουν το δικαίωμα πρόσβασης όλων των δημοτών και κατοίκων σε βρεφονηπιακούς σταθμούς ανεξαρτήτως εθνικότητας, θρησκείας, φύλου, γλώσσας, φυλετικής ή κοινωνικής ομάδας στην οποία ανήκουν»
Η προθυμία και η βιασύνη που επιδεικνύει το Υπουργείο Εσωτερικών συμβάλει στην μετατροπή μιας ειρηνικής και δημοκρατικής κοινωνίας σε ένα φασιστικό καθεστώς που στοχοποιεί τους αδύναμους, ώστε εύκολα να γίνονται στόχος του όχλου, ταγμάτων εφόδου ή μιας οργανωμένης ναζιστικής επιχείρησης εξόντωσης και αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση της υποταγής στα μνημόνια, τους τοκογλύφους, το ΔΝΤ και την ΕΕ δεν μπορεί να ορθώσει το ανάστημά της και να υπερασπιστεί στοιχειώδη δικαιώματα που αφορούν βρέφη.
 Μας εξοργίζει το ότι ζητούν από βρεφονηπιακούς σταθμούς να παραδώσουν στοιχεία μωρών σε νεοναζιστές που ανοικτά τα απειλούν, όταν πολύ πρόσφατα έχουν στερήσει πολύτιμους πόρους.
Σε μια περίοδο που η περικοπή των πόρων για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς έχει οδηγήσει περισσότερο από 35000 βρέφη έξω από τους σταθμούς, σε μια περίοδο που οι περισσότεροι σταθμοί λειτουργούν με προσωπικό δίμηνης σύμβασης, οι εκπρόσωποι της φασιστικής οργάνωσης κάνουν ακόμα μια φορά πλάτη στην μνημονιακή πολιτική απειλώντας τα βρέφη. Δεν μιλούν για τις περικοπές προσωπικού, για τις ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, για τους κινδύνους από το στοίβαγμα βρεφών σε ακατάλληλα κτίρια. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να σπείρουν ακόμα περισσότερο το μίσος σε βάρος βρεφών, που δεν ξεπερνούν το 1,5% του συνόλου των βρεφών.
Η Δημοτική Παράταξη «Εμπρός με σένα για την Κέρκυρα» καταγγέλλει τη στάση του Υπουργείου Εσωτερικών και καλεί τους εργαζόμενους και τα σωματεία να απαιτήσουμε άμεση και επαρκή χρηματοδότηση των Δήμων και των υπηρεσιών από τον κρατικό προϋπολογισμό με προτεραιότητα τις κοινωνικές υπηρεσίες.
Καλούμε το Δήμο Κέρκυρας και όλες τις υπηρεσίες του με απόφασή τους να ΑΡΝΗΘΟΥΝ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ  ΣΤΟΙΧΕΙΟ  συμβάλει στην ενίσχυση του ρατσισμού και του μίσους».

Το ΚΚΕ

Κανένας Δήμος και καμία υπηρεσία του, να μην δώσουν στοιχεία στο Υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου το τελευταίο να απαντήσει σε ερώτηση Βουλευτή της  φασιστικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή, για τον αριθμό των παιδιών των μεταναστών, που πηγαίνουν σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς.
Κανένας εργαζόμενος να μην συνδράμει στις προσπάθειες αυτού του εγκληματικού μορφώματος να φέρει σε αντιπαράθεση τους ίδιους τους γονείς των παιδιών που προσπαθούν - είτε Έλληνες, είτε μετανάστες - να επιβιώσουν. 
Να μην τους αφήσει περιθώριο να δημιουργήσουν την εντύπωση πως γι' αυτό το πρόβλημα φταίνε οι μετανάστες, ενώ είναι ήδη γνωστό, ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία, μόλις το 1,5% του συνόλου των παιδιών είναι μεταναστόπουλα….  Αξίζει επίσης να πούμε ότι μόνο από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ και αποκλειστικά με τη διαδικασία της μοριοδότησης, που θέλει η «Χρυσή Αυγή», έμειναν εκτός παιδικών σταθμών συνολικά 35.000 παιδιά. 
Δεν είναι η πρώτη φορά που η φασιστική οργάνωση επιχειρεί να ρίξει στο λαό, στα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα το δηλητήριο του ρατσισμού, να διχάσει τους εργαζόμενους, αφήνοντας στο απυρόβλητο την ανθρωποκτόνα πολιτική που εκφράζεται και στην τοπική και περιφερειακή διοίκηση. Δεν είναι η πρώτη φορά που κάνει πλάτες στην πολιτική της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι υπεύθυνη και για την κατάσταση στους παιδικούς σταθμούς. 
Για αυτό δεν λέει κουβέντα για τις δαπάνες που μειώθηκαν στο «κόκκινο», για την συρρίκνωση του προσωπικού κάθε ειδικότητας (ιδιαίτερα του παιδαγωγικού), για την ανατροπή αναλογίας νηπίων-βρεφών ανά βρεφονηπιοκόμο, τις  απολύσεις των συμβασιούχων, την παύση στις προσλήψεις,  τις τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, την ελαστικοποίηση  των σχέσεων εργασίας, την αύξηση του ωραρίου εργασίας κ.α., που συνθέτουν μια εκρηκτική κατάσταση γενικής υποβάθμισης και κατάρρευσης της προσχολικής αγωγής.  Δεν λέει κουβέντα για το κλείσιμο τμημάτων και τις  συγχωνεύσεις παιδικών σταθμών, για την μετατροπή των κοινωνικών δομών σε «κοινωφελείς επιχειρήσεις», που προοιωνίζουν τις επερχόμενες ιδιωτικοποιήσεις. 
Εξάλλου τον ίδιο ρατσισμό και φασισμό χρησιμοποίησε και στις αιμοδοσίες και τις διανομές τροφίμων που διοργάνωσε «μόνο για Έλληνες» ή στα δουλεμπορικά γραφεία «ευρέσεως εργασίας», που έστησε με τις πλάτες της κυβέρνησης για να σπρώχνει στα αφεντικά, ως ντίλερ τους πάμφθηνους (18 ευρώ μεροκάματο) Έλληνες εργάτες δίχως δικαιώματα ή ασφάλιση.
•      Καλούμε τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα να βγάλουν συμπεράσματα και να σταθούν απέναντι σ’ αυτούς που μας εξαθλιώνουν. Να απαιτήσουμε άμεση και πλήρη χρηματοδότηση των Δήμων και των Υπηρεσιών τους από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, με αιχμή τις κοινωνικές υπηρεσίες (παιδικούς σταθμούς κλπ). Κανένα παιδί έξω από τους παιδικούς σταθμούς - κατάργηση των τροφείων. Σύγχρονοι, ασφαλείς, Δημόσιοι και δωρεάν Παιδικοί Σταθμοί για όλα τα παιδιά. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.  Να ενοικιαστούν και να διαμορφωθούν κατάλληλα κτίρια για την άμεση αντιμετώπιση των αναγκών. 
•    Να βαδίσουμε όλοι μαζί για να μπει τέρμα στις θυσίες για την πλουτοκρατία, για να διαγραφεί το χρέος και να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Στο δικό μας δρόμο ανάπτυξης, έξω από τα δεσμά της Ε.Ε. και των κεφαλαιοκρατών χωράει ζωή με αξιοπρέπεια και δικαιώματα για μας και τα παιδιά μας, για όλους τους εργαζόμενους ανεξάρτητα από χρώμα, φυλή και θρησκεία.

Καταγγελία του Εναλλακτικού Πολιτιστικού Εργαστηρίου

Ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Παναγιώταρος, έκανε ερώτηση στη βουλή την 01-10-12, με την οποία αντιτίθεται στη διαδικασία δημόσιας κλήρωσης για την κάλυψη κενών θέσεων στους Παιδικούς - Βρεφονηπιακούς Σταθμούς της χώρας. Μεταξύ άλλων, ζήτησε τον αριθμό των αλλοδαπών που επιλεγήκαν στους Σταθμούς! Οι δε δηλώσεις του ίδιου βουλευτή, μιλούν για εφόδους σε νοσοκομεία και βρεφονηπιακούς σταθμούς για να πετούν στον δρόμο τους "λαθρομετανάστες" και τα παιδιά τους, για να μπουν στην θέση τους Έλληνες! 
Ο Υπουργός Εσωτερικών, ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα της φασιστικής οργάνωσης Χρυσής Αυγής και έστειλε έγγραφο προς όλα τα Νηπιαγωγεία και τους Παιδικούς - Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, με τη δικαιολογία της στατιστικής καταγραφής. Ήδη κάποιοι φορείς των αποκεντρωμένων διοικήσεων, έχουν και αυτοί άμεσα ανταποκριθεί.  
Το Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήρι, ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ απερίφραστα, τόσο τη μεθοδολογία εκφοβισμού και αυτοδικίας της φασιστικής οργάνωσης Χρυσής Αυγής, όσο και την εθνικιστική φιλοσοφία των εκφραστών της. Επίσης ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ όσους έχουν ήδη ανταποκριθεί ή πρόκειται να ανταποκριθούν, στο έγγραφο του Υπ. Εσωτερικών. Δεν μπορεί η πολιτεία, να γίνεται υποχείριο των Ταγμάτων εφόδου των νεοναζί της Χρυσής Αυγής, ούτε και υποχείριο ιδεολογημάτων αντίθετων ως προς τις αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της ειρήνης. Αν το ρατσιστικό μίσος, στραφεί προς τα νήπια και τα βρέφη, τι μπορεί μετά από αυτό να ακολουθήσει;
Σε παλαιότερες ανακοινώσεις, έχουμε τονίσει το χρέος μας να αντισταθούμε, σε οποιαδήποτε μορφή βίας, σε οποιεσδήποτε ρατσιστικές μισαλλόδοξες αντιλήψεις και σε οποιαδήποτε πολιτειακή υποκρισία. Γι’αυτό ξαναλέμε… « Δεν θέλουμε να μάθουμε στα παιδιά μας πώς να μισούν!  Θέλουμε τα παιδιά μας να ζουν ελεύθερα σε όλη τη γη, απλά και μόνο με την ιδιότητα του ΑΝΘΡΩΠΟΥ! Δεν υπάρχουν λαθραίοι άνθρωποι, υπάρχουν λαθραία μυαλά! »
Το Εναλλακτικό Πολιτιστικό Εργαστήρι, είναι έτοιμο να συμπαρασταθεί σε όλα τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών και των μεταναστών πολέμου, με άμεση προτεραιότητα και με οποιοδήποτε οργανωτικό τίμημα.

Τραμπουκισμοί εναντίον... θεατρικής παράστασης!


Τραμπουκισμοί εναντίον... θεατρικής παράστασης!
Σε τραμπούκικα επεισόδια κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης σκοταδιστικού χαρακτήρα παραθρησκευτικών οργανώσεων πρωταγωνίστησαν χτες βουλευτές της Χρυσής Αυγής μεταξύ των οποίων οι Παπαγιώταρος και Παππάς.
Η συγκέντρωση των παραθρησκευτικών οργανώσεων και της Χρυσής Αυγής άρχισε το απόγευμα έξω απο το θέατρο «Χυτήριο» στην Ιερά Οδό, οπου ήταν προγραμματισμένη η παράσταση Corpus Christi (η οποία και ματαιώθηκε), το περιεχόμενο της οποίας θεωρούν βλάσφημο...
Στα επεισόδια, που κάθε άλλο παρά απέτρεψε η παρουσία αστυνομικών δυνάμεων, οι συγκεντρωμένοι επιχείρησαν να μπουν στο θέατρο, πέταξαν γιαούρτια στην είσοδο και έσπασαν την κλειδαριά του θεάτρου. Οι ηθοποιοί παρέμειναν εγκλωβισμένοι μέσα στο χώρο, και τελικά αργά το βράδυ κατάφεραν να διαφύγουν από την πίσω πόρτα.
Σύμφωνα με μαρτυρίες ένας εκ των βουλευτών της Χρυσής Αυγής (Παναγιώταρος) ούρλιαζε «τέτοιες παραστάσεις στην Ελλάδα τέλος» ενώ άλλος (Παππάς) απελευθέρωσε προσαχθέντα την ώρα που οι αστυνομικές δυνάμεις οδηγούσαν στην κλούβα έναν απο τους συγκεντρωμένους...

Συνεχίζει τις άθλιες διαπομπεύσεις η Αστυνομία


Συνεχίζει τις άθλιες διαπομπεύσεις η Αστυνομία


Συνεχίζει τις απαράδεκτες διαπομπεύσεις η Αστυνομία. Ετσι, μετά τη δημοσίευση φωτογραφιών συλληφθέντων κατά τη διάρκεια διαδήλωσης τον περασμένο μήνα, την ίδια τακτική ακολούθησαν και χτες οι αρχές, με 15 συλληφθέντες κατά τη διάρκεια του συλλαλητηρίου της περασμένης Τρίτης , οι οποίοι κατηγορούνται για διάφορα αδικήματα. Με αυτόν τον τρόπο, η συγκυβέρνηση υλοποιεί την πρόθεσή της να κάνει πιο σκληρό τον «κουκουλονόμο». Το τελευταίο το έχει ζητήσει στη Βουλή ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Ν. Δένδιας.
Συγκεκριμένα, χτες, η Αστυνομία ανήρτησε στην ιστοσελίδα της τις φωτογραφίες και τα στοιχεία ταυτότητας 15, κατά τεκμήριο αθώων κατηγορουμένων, σε μια πράξη διαπόμπευσης και κοινωνικού στιγματισμού. Δύο από αυτούς, μάλιστα, είναι χτυπημένοι.
Το δελτίο Τύπου του αρχηγείου της Αστυνομίας, μάλιστα, καλεί κάθε «πρόθυμο» να γίνει χαφιές, δίνοντας στοιχεία στις διωκτικές αρχές για τυχόν τέλεση και άλλων αδικημάτων. Η ανακοίνωση αναφέρει, χαρακτηριστικά, πως «η δημοσιοποίηση των στοιχείων ταυτότητας και των φωτογραφιών των παραπάνω κατηγορουμένων, λόγω της ιδιαιτερότητας των ενεργειών τους, κρίθηκε απαραίτητη για την πρόοδο της προανάκρισης, καθώς διερευνάται τυχόν διάπραξη και άλλων αξιόποινων πράξεων από τους ίδιους».

«Ολοι οι Ελληνες μαζί»...


«Ολοι οι Ελληνες μαζί»...

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ


Σαν σήμερα, πριν από 68 χρόνια, στις 12 Οκτώβρη του 1944, ημέρα Πέμπτη, το ΕΑΜ, ο ΕΛΑΣ και η ΕΠΟΝ απελευθέρωσαν την Αθήνα.
Στην πρωτεύουσα έγινε λαοπλημμύρα.
Ανάμεσα στα εκατομμύρια των πατριωτών που ξεχύθηκαν στους δρόμους και ζητωκραύγαζαν το θάνατο του αγκυλωτού του φασισμού, κάποιοι ισχυρίζονται ότι «ήταν και αυτοί εκεί»...
Είναι οι ίδιοι που προσπαθούν να κρύψουν την απουσία των προγόνων τους και τη δική τους πίσω από την «αθώα» φρασούλα:
«Τότε όλοι οι Ελληνες ήταν μαζί»...
Ομως, η Ιστορία και η αλήθεια είναι πεισματάρικα πράγματα. Και επιμένουν:
Οπως και σήμερα, έτσι και τότε, δεν ήταν «όλοι οι Ελληνες μαζί».
*
«Μαζί» και «ενωμένος» ήταν, πράγματι, ο ελληνικός λαός.
Ομως:
*
1) Οταν ο ελληνικός λαός πολεμούσε τους Γερμανούς στις πόλεις και στα βουνά, υπήρχαν και εκείνοι που είχαν πάρει τον «πατριωτισμό» τους και - μαζί με το χρυσό της χώρας - τον είχαν φυγαδεύσει στα ασφαλέστατα «χαρακώματα» του Καΐρου και του Λονδίνου.
*
2) Ενώ ο ελληνικός λαός μαχόταν το ναζισμό, διεκδικώντας για αντίτιμο μια Ελλάδα της λευτεριάς, της δημοκρατίας και της λαϊκής αναδημιουργίας, υπήρχαν και εκείνοι που το 1944 έσπευδαν να συνταχθούν με τη βασιλική «εξόριστη» κυβέρνηση στην Αίγυπτο.
Ηταν, μάλιστα, τόσο «διαθέσιμοι» στην υπηρεσία των Ανακτόρων, που για το λόγο αυτό «βραβεύονταν» από την πλουτοκρατία με την ανάθεση ρόλου πρωθυπουργού της «κυβερνήσεως Εθνικής Ενότητας».
*
3) Υπήρχαν, τέλος, και εκείνοι που συνεργάστηκαν με τον Χίτλερ. Ηταν οι δοσίλογοι, οι ταγματασφαλίτες και οι γερμανοντυμένοι.
Στους οποίους, αν και προδότες, οι του Καΐρου και του Λονδίνου, όταν επέστρεψαν, στο πλαίσιο της «εθνικής τους ενότητας», επιδαψίλευσαν τιμές και αξιώματα...
*
Οχι, λοιπόν, «όλοι ενωμένοι».
Διότι, πολύ απλά:
*
4) Αλλο πράγμα αυτοί που πολεμούσαν και τραγουδούσαν «το ΕΑΜ μας έσωσε απ' τη πείνα, θα μας σώσει κι από τη σκλαβιά»
κι άλλο πράγμα οι «παπατζήδες» που (στις 2-5-1944) σε ομιλία τους στην Αλεξάνδρεια, παρουσία των αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού, έκαναν λόγο για τη «βρωμιά του ΕΑΜ»!
*
5) Αλλο πράγμα αυτοί που πολέμησαν τον Χίτλερ και με τα ίδια όπλα πολέμησαν τον Τσόρτσιλ και τον Βαν Φλιτ, κι άλλο πράγμα αυτοί που όντας από καιρό έτοιμοι να υπηρετήσουν το ντόπιο κεφάλαιο και τους «συμμάχους» πάσχιζαν να «διορθωθεί η κατάσταση», δηλαδή να καταπνιγεί κάθε εγχείρημα λαϊκής κυριαρχίας στον τόπο, και για το λόγο αυτό τηλεγραφούσαν στον Τσόρτσιλ τα εξής:
«Δύναμαι να σας διαβεβαιώσω ότι η σταθερότης της ελληνικής κυβερνήσεως θα διατηρηθεί πλήρως κατά τας επικείμενους κρίσιμους στιγμάς. Δεν γνωρίζω τους λόγους διά την απουσία της Βρετανίας. Μόνον η άμεσος παρουσία εντυπωσιακών βρετανικών δυνάμεων εις την Ελλάδα και ως τας τουρκικάς ακτάς θα ήτο δυνατό να μεταβάλει την κατάστασιν».
(Γεώργιος Παπανδρέου, 22/9/1944, τηλεγράφημα προς τον Τσόρτσιλ).
*
6) Αλλο πράγμα αυτοί που έδωσαν την ψυχή, την καρδιά και το αίμα τους για τη λευτεριά της Ελλάδας και για τη σωτηρία του λαού, κι άλλο πράγμα οι βιομήχανοι, οι τραπεζίτες, οι εφοπλιστές, οι μαυραγορίτες, τα κόμματα και οι εφημερίδες τους που έφταναν να δίνουν ακόμα και το παράγγελμα των εκτελεστικών αποσπασμάτων (!), αυτοί που κράδαιναν ενάντια στο μεγαλειώδες κίνημα της Αντίστασης τη «νομιμότητα» του κατακτητή και των ντόπιων οργάνων του και έγραφαν:
«Καλώς συνετάγη ο νόμος που τιμωρεί με θάνατο τους Ελληνες υπηκόους όσοι μετέχουν σε πολεμικές εχθροπραξίες κατά των Γερμανών».
(«Καθημερινή», 1/6/1941)


12 Οκτώβρη 1944


12 Οκτώβρη 1944

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ


«Η Απελευθέρωση της Αθήνας», ξυλογραφία της Βάσως Κατράκη
Τη συγκλονιστική μέρα που έζησε η Αθήνα στις 12 Οκτώβρη 1944, την περιγράφει με αυθεντικό τρόπο ο«ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ» τόσο ανήμερα της Απελευθέρωσης όσο και στο φύλλο της επόμενης μέρας.
*
Την Πέμπτη 12 του Οκτώβρη 1944, στη δεύτερη έκδοσή του που κυκλοφόρησε λίγο μετά την αποχώρηση των γερμανικών στρατευμάτων, ο «Ρ» γράφει στην πρώτη σελίδα:
«Ωρα έντεκα π.μ. - Η ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΦΤΕΡΟΥΓΙΖΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠ' ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΑΣ - Οι Γερμανοί εκκενώνουν οριστικά την πρωτεύουσα - Ο γερμανός διοικητής και όλο το στρατηγείο του Λυκαβηττού ανεχώρησαν - Η Αθήνα κηρύχτηκε ανοχύρωτη».
*
Στο ρεπορτάζ που ακολουθεί περιγράφεται η εικόνα του ξεσπάσματος του απελευθερωμένου λαού:
«Πριν φύγουν και οι τελευταίοι Ούννοι ο λαός ξεχύθηκε με σημαίες και ζητωκραυγές στους δρόμους. Απ' το Πανεπιστήμιο, απ' τις Τράπεζες, απ' όλα τα κέντρα οι τηλεβόες του ΕΛΑΣ σαλπίζουν το χαρμόσυνο μήνυμα. Οι συνοικίες σε παραλήρημα ενθουσιασμού ετοιμάζονται για το μεγάλο γιορτασμό. Στο μνημείο του Αγνωστου Στρατιώτη αντιπροσωπείες του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ κατέθεσαν στεφάνι. Εξαλλος από τον ενθουσιασμό ο συγκεντρωμένος κατά χιλιάδες λαός ζητωκραύγαζε. Δακρύζοντας οι πολίτες αγκάλιαζε ο ένας τον άλλο (...).
Η γερμανική σημαία κατέβηκε απ' την Ακρόπολη και τα τελευταία γερμανικά τμήματα έφυγαν το πρωί απ' την Αθήνα».
*
Την ίδια μέρα, ο «Ριζοσπάστης» φιλοξενεί ένα σύντομο σχόλιο για την απελευθέρωση με τίτλο «ΧΑΙΡΕ Ω ΧΑΙΡΕ ΛΕΥΤΕΡΙΑ!».
Γράφει:
«Χρόνια παλεύαμε νάρθης. Αιματοποτισμένοι οι δρόμοι μας, γεμάτα τα νεκροταφεία μας. Γκρεμισμένα τα σπίτια μας, χτικιό στα στήθη μας και κουρέλια σκεπάζουν το κορμί μας, μα κοίτταξέ μας φτερουγίζομε, λάμπομε! Η περηφάνεια λάμπει σαν φωτοστέφανος στων αγωνιστών τα κούτελα. Είμαστε εμείς που νικήσαμε τη σκλαβιά! Εμείς που σπάσαμε τις αλυσίδες! Εμείς που χύσαμε το αίμα μας! Εμείς που θα σε ξαναχτίσομε Ελλάδα Λεύτερη! Ανεξάρτητη, λαοκρατούμενη. Χωρίς τυράννους και τυραννίες. Χωρίς φασίστες και διχτάτορες. Ενας λεβέντικος λαός γιορτάζει σήμερα τη νίκη του. Η μεγάλη ηρωική καρδιά της Ελλάδας, η Αθήνα μας Αναστήνεται».
***
Την επομένη της Απελευθέρωσης, την Παρασκευή 13 Οκτώβρη 1944, η εφημερίδα κυκλοφόρησε, μετά από χρόνια κατατρεγμών, σε χιλιάδες αντίτυπα.
*
Ο «Ρ» στο ρεπορτάζ με τίτλο «ΛΕΥΤΕΡΙΑ! ΛΕΥΤΕΡΙΑ! Η ΑΘΗΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ», ανάμεσα στα άλλα έγραφε:
*
«Χάθηκε το βρωμερό κουρέλι του φασισμού απ' την Ακρόπολη. Τούτο το σύνθημα περίμενε η Αθήνα. Η μπαρουτοκαπνισμένη Αθήνα, που γνώρισε την πείνα και το βόλι του κατακτητή, το στιλέτο του προδότη, η αδάμαστη Αθήνα, που τρία χρόνια πάλεψε, ξεχύθηκε ζωντανή ανθρωποθάλασσα να διαλαλήσει τη Νίκη, να γιορτάσει τη Λευτεριά της. Πέντε λεφτά φτάσανε για να κολυμπήσει όλη η πόλη στο γαλάζιο. Για ν' ανέβουν οι ΕΠΟΝίτες στα καμπαναριά και ν' αντηχήσουν χαρούμενα οι καμπάνες. Διαδηλώσεις, που πρώτη φορά βλέπει η Αθήνα, ξεχύνονται από παντού. Από το Σύνταγμα ως την Ομόνοια ένα ρεύμα είναι ο κόσμος. Γελούν, δακρύζουν, αγκαλιάζονται.
Λευ-τε-ρω-θή-κα-με !
Νι-κή-σα-με !
Και πάνω απ' όλα, μια φωνή που αγκαλιάζει όλη την Αθήνα, που κλείνει όλους τους σκληρούς τρίχρονους αγώνες, όλη την πίστη στη λευτεριά, όλη τη χαρά της Νίκης:
Ε-Α-Μ ! Ε-Α-Μ !
(...)
Ανεβασμένοι στ' αυτοκίνητα, ρίχνουν οι ΕΑΜίτες τα συνθήματα, που τ' αρπάζει με μια φωνή ο κόσμος και τα κάνει βουή και σάλπισμα για να φτάσουν απ' άκρη σ' άκρη της Ελλάδας. Κανένα άσυλο στους προδότες! Λευτεριά - Λαοκρατία!
Από τον εξώστη του Μετοχικού ακούγεται η φωνή του ΚΚΕ. Χιλιάδες είναι ο κόσμος που κρέμεται από τα χείλια του ομιλητή. Ατελείωτες ζητωκραυγές σκεπάζουν το λόγο του. Μα κανείς δε φεύγει. Ολοι περιμένουν να τους μιλήσει ακόμα το κόμμα τους, το κόμμα του λαού που πρώτο σήκωσε τη σημαία της αντίστασης, της ενότητας και της λευτεριάς, που στάθηκε πάντα μπρος, έδωσε αμέτρητα τα θύματά του κι οδήγησε το λαό στη Νίκη.
(...)
Κι η θριαμβευτική κραυγή, η κραυγή της Ελλάδας, αντηχεί ατέλειωτη, ΕΑΜ - ΚΚΕ.
ΕΛΑΣίτες περνούν σ' αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Ακράτητος ο κόσμος τους κυκλώνει: Ζήτω ο Λαϊκός Στρατός! Ζήτω ο Στρατός της Λευτεριάς μας! Το δίκοχο του ΕΛΑΣίτη, όπου εμφανιστεί, ξεσηκώνει θύελλα ενθουσιασμού.
(...) το πένθιμο εμβατήριο αντηχεί από χιλιάδες στόματα που υπόσχονται πίστη στον αγώνα, το τελικό τσάκισμα του Φασισμού και τη Λαοκρατία (...)».


ΣΥΡΙΖΑ Απογειώνει τις αυταπάτες και την κοροϊδία


ΣΥΡΙΖΑ
Απογειώνει τις αυταπάτες και την κοροϊδία
Διαπιστώνει και αυτός καθυστερήσεις στις λεγόμενες «διαρθρωτικές αλλαγές» και υπόσχεται «κοινωνική δικαιοσύνη»
Την άγρια λιτότητα και τα χαράτσια στο λαό νομιμοποιεί ο ΣΥΡΙΖΑ, ο πρόεδρος του οποίου,Αλ. Τσίπρας, υποσχέθηκε χτες στους εργαζόμενους της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων, όπου περιόδευσε, πως «όταν, πολύ σύντομα, έρθει ο λαός (σ.σ. εννοεί το κόμμα του) στην εξουσία θα επιβληθεί κοινωνική δικαιοσύνη, θα σταματήσει να πληρώνει μονάχα ο φτωχός. Θα πληρώσουν και οι πλούσιοι»!
Δηλαδή, ο λαός θα συνεχίσει να πληρώνει τα μαλλιοκέφαλά του, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ θα φροντίσει τάχα να δώσουν και «οι πλούσιοι» το κάτι παραπάνω, προκειμένου να αποκατασταθεί η «κοινωνική δικαιοσύνη» στο σάπιο καπιταλισμό. Περίπου την ίδια ώρα, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Π. Σκουρλέτης ομολογούσε το αυτονόητο απ' τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΝΕΤ, ότι δηλαδή σε συνθήκες εξουσίας των αστών, με όποιον διαχειριστή, αυτοί δεν πρόκειται να πληρώσουν δεκάρα τσακιστή.
Σχολιάζοντας την αποχώρηση απ' την Ελλάδα μεγάλων επιχειρήσεων, με κίνητρο μεταξύ άλλων και τη χαμηλότερη φορολογία σε άλλες χώρες, δήλωσε πως «για την Ευρώπη πρέπει να περάσουμε σε ένα άλλο μοντέλο συγκρότησής της, όπου δεν μπορεί να υπάρχει ένας φορολογικός ανταγωνισμός ανάμεσα στα κράτη - μέλη της Ευρωζώνης τουλάχιστον. Πρέπει να υπάρχει μια ενιαία φορολογική πολιτική. Και αυτό να υπάρχει και στο επίπεδο των μισθών».
Κρύβουν ότι στο πλαίσιο της αγιάτρευτης ανισομετρίας στον καπιταλισμό, καμιά εξίσωση μισθών προς τα πάνω δεν πρόκειται να υπάρξει, ούτε βέβαια ενιαία φορολογία. Αυτό που με βεβαιότητα υπάρχει είναι η ενιαία επίθεση σε εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, με παράλληλη διεύρυνση των προνομίων (φορολογικών και άλλων) για το κεφάλαιο.
Ο Αλ. Τσίπρας επιπλέον τάχτηκε υπέρ των λεγόμενων «διαρθρωτικών αλλαγών», ισχυριζόμενος μάλιστα ότι αυτές «δεν έγιναν και δεν γίνονται, γιατί στην Ελλάδα υπάρχει ένα πολύ ισχυρό, πολιτικό και οικονομικό, κατεστημένο». Οι διαρθρωτικές αλλαγές όμως, το σύνολο δηλαδή των ανατροπών που βιώνει σήμερα ο λαός, έχουν το πρόσημο της τάξης που εξουσιάζει, είναι επεξεργασμένες έτσι που να υπηρετούν τις ανάγκες και τα συμφέροντά της.
Προσπάθησε ακόμα να πείσει ότι η είσπραξη εσόδων θα ήταν ικανή προϋπόθεση για «την αποφυγή νέων μνημονίων και νέων σκληρών μέτρων», αναπαράγοντας τη φιλολογία των ημερών με αφορμή τις διάφορες λίστες. Παρουσιάζοντας την εφαρμοζόμενη πολιτική σαν συνέπεια του δημόσιου χρέους και των ελλειμμάτων, αθωώνει την ντόπια πλουτοκρατία, τους πολιτικούς της εκπροσώπους και την Ευρωένωση, στρατηγική επιλογή των οποίων είναι το τσάκισμα των δικαιωμάτων του λαού, ανεξάρτητα από χρέη και ελλείμματα.
Βλέπει «συμμαχίες του Νότου»
Συνεπής θιασώτης του ευρωμονόδρομου, ισχυρίστηκε ότι η Ελλάδα αποτελεί το«πειραματόζωο εφαρμογής πολιτικών σοκ», κρύβοντας ότι οι ίδιες πολιτικές εφαρμόζονται σε όλες τις χώρες - μέλη της ΕΕ και σε εκείνες με τις οποίες πρότεινε να συμμαχήσει η Ελλάδα απέναντι στη Γερμανία.
«Την ώρα που συναντιούνται οι ηγέτες του Νότου με τον Ολάντ, που υπάρχουν πιθανότητες και διεργασίες να διαμορφωθεί ένας άξονας και ένα μέτωπο του Νότου απέναντι στην πολιτική Μέρκελ, η Ελλάδα έχει μια κυβέρνηση τριών Μερκελιστών» δήλωσε, συγκαλύπτοντας ότι τέτοιου είδους κολεγιές επιβάλλονται από τα ιδιαίτερα συμφέροντα των αστικών τάξεων των χωρών αυτών και όχι από τις φιλολαϊκές διαθέσεις των κυβερνήσεών τους.
Επιμένοντας να αποκόπτει την πολιτική απ' την οικονομία, αλλά και να σιγοντάρει εμμέσως υπέρ της αναγκαιότητας των θυσιών, με άλλο μείγμα διαχείρισης, συμπλήρωσε ότι «έχουμε μια ηγεσία κατώτερη των περιστάσεων, μια ηγεσία που δυστυχώς δεν μπορεί να ανταποκριθεί αντάξια στις θυσίες που έχει κάνει ο ελληνικός λαός».
Τέλος, για πολλοστή φορά, έκλεισε το μάτι στο ΔΝΤ, ζητώντας «ευρωπαϊκή λύση» στο θέμα του χρέους, αφού διαφορετικά «το ΔΝΤ δεν θα μείνει για πολύ σ' αυτό το πρόγραμμα (...) το πρόγραμμα δεν είναι βιώσιμο, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει θετική έγκριση για να συνεχίσει τη χρηματοδότηση το ΔΝΤ».

Βρώμικα παιχνίδια


Βρώμικα παιχνίδια
Την προηγούμενη βδομάδα η «Χρυσή Αυγή» κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση ζητώντας, μεταξύ άλλων, από τη συγκυβέρνηση στοιχεία για το πόσα παιδιά μεταναστών πηγαίνουν σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, τις χώρες προέλευσής τους, πόσα είναι από κάθε χώρα. Η συγκυβέρνηση, από τη μια, τάχα όρθωσε ανάστημα υποστηρίζοντας ότι η ιθαγένεια δεν αποτελεί κριτήριο επιλογής παιδιών στους σταθμούς, από την άλλη, ζήτησε από τους δήμους στοιχεία για τον ακριβή αριθμό φιλοξενούμενων μεταναστόπουλων ανά χώρα προέλευσης, προκαλώντας οξύτατες αντιδράσεις.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι δυο πλευρές (συγκυβέρνηση/«Χρυσή Αυγή») αλληλοσυμπληρώνονται για να καλλιεργήσουν το ρατσισμό αποπροσανατολίζοντας από τα πραγματικά αίτια των προβλημάτων των εργατικών λαϊκών οικογενειών. Των «παρελάσεων» και καταγγελλόμενων επιθέσεων Χρυσαυγιτών κατά βιοπαλαιστών μεταναστών, προηγήθηκαν κυβερνητικές δηλώσεις περί «ανάγκης ανακατάληψης των πόλεων», «αντιμετώπισης των λαθρομεταναστών». Στο μεταξύ, κυκλώματα όπου μετέχουν θησαυρίζοντας Ελληνες και ξένοι, γιγαντώνονται ανενόχλητα, λυμαίνονται γειτονιές ολόκληρες υποβαθμίζοντάς τες. Των ερωταπαντήσεων «Χρυσής Αυγής»/συγκυβέρνησης περί του πόσα μεταναστόπουλα φιλοξενούνται στους σταθμούς, προηγήθηκαν μέτρα οδοστρωτήρας όπως: Κατακόρυφη μείωση των «δαπανών» για την προσχολική αγωγή, συρρίκνωση του προσωπικού τους, ανατροπή αναλογίας παιδιών ανά βρεφονηπιοκόμο, απολύσεις συμβασιούχων, παύση προσλήψεων, ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, ελαστικοποίηση σχέσεων εργασίας, αύξηση ωραρίου εργασίας, κλείσιμο τμημάτων και συγχωνεύσεις σταθμών, μετατροπή των κοινωνικών δομών σε «κοινωφελείς επιχειρήσεις» που φέρνουν ιδιωτικοποιήσεις κ.ά. Μέτρα που οδηγούν στο κλείσιμο τους παιδικούς σταθμούς, που έχουν οδηγήσει στον αποκλεισμό πάνω από 35.000 παιδιών. Οι κυβερνήσεις πρώην και νυν, κατ' επιταγή του ευρωμονόδρομου τα έκαναν και τα κάνουν, η «Χρυσή Αυγή» επικεντρώνει στα μεταναστόπουλα...
Πλάτες στην πολιτική συγκυβέρνησης/ΕΕ έκανε η «Χρυσή Αυγή» και με τις αιμοδοσίες και τις διανομές τροφίμων που διοργάνωσε «μόνο για Ελληνες» ή με τα δουλεμπορικά γραφεία «ευρέσεως εργασίας» που λειτουργεί με την ανοχή της συγκυβέρνησης για να σπρώχνει στα αφεντικά ως ντίλερ πάμφθηνους Ελληνες εργάτες δίχως δικαιώματα στη συγκομιδή ελιάς και τα βενζινάδικα. Βγάζει έτσι λάδι το βάρβαρο εκμεταλλευτικό σύστημα που φέρνει ανεργία, φτώχεια, εξαθλίωση σε όλους τους εργάτες. Πασχίζει να διασπά τους εργαζόμενους απέναντι στην ενιαία επίθεση που δέχονται από τη μεγαλοεργοδοσία.
Οι εργάτες δεν έχουν πρόβλημα με τον κακοπληρωμένο, τον απλήρωτο, τον ανασφάλιστο συνάδελφό τους ή τον άνεργο που έχει άλλο χρώμα και μιλά άλλη γλώσσα. Εχουν πρόβλημα με τους εργοδότες που τους έχουν έτσι. Εχουν πρόβλημα με τη συγκυβέρνηση που υπηρετεί πλήρως τις επιταγές τους. Με τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις (ΕΕ/ΝΑΤΟ) τα λοιπά όργανά τους (ΔΝΤ/τρόικα) που εφαρμόζουν τη βαρβαρότερη πολιτική προκειμένου την καπιταλιστική κρίση να την πληρώσουν οι εργάτες και τα λαϊκά στρώματα, και όχι αυτοί που τη δημιούργησαν. Οι γονείς δεν έχουν πρόβλημα με άλλους βιοπαλαιστές γονιούς (Ελληνες ή μετανάστες) που επίσης παλεύουν να επιβιώσουν. Σε αυτό το πλαίσιο αγωνίζονται και διεκδικούν: Αμεση πλήρη χρηματοδότηση των δήμων και των υπηρεσιών τους από τον κρατικό προϋπολογισμό, με αιχμή τις κοινωνικές υπηρεσίες. Κανένα παιδί έξω από τους σταθμούς, κατάργηση των τροφείων. Υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Και γενικότερα: να μπει τέρμα στις θυσίες για την πλουτοκρατία, για να διαγραφεί το χρέος και να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, έξω από τα δεσμά της ΕΕ και των κεφαλαιοκρατών για μια ζωή με αξιοπρέπεια και δικαιώματα, για όλους τους εργαζόμενους ανεξάρτητα από χρώμα, φυλή και θρησκεία.

TOP READ