14 Μαρ 2013

Το LR συνεργάζεται με την Ελευθεροτυπία για μια πραγματικά αποκαλυπτική συνέντευξη με Π. Λαφαζάνη


Το LR συνεργάζεται με την Ελευθεροτυπία για μια πραγματικά αποκαλυπτική συνέντευξη με Π. Λαφαζάνη 

 -Κύριε Λαφαζάνη, προ 38 ημερών καταθέσατε μια πρόταση 8 σημείων, περιλαμβανομένου σημείου για την ουσιαστική κατάργηση της εσωκομματικής δημοκρατίας στον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και πήρατε τον πούλο. Μάλιστα, πληροφορηθήκαμε ότι από τα 8 σημεία τα μισά δεν τολμήσατε καν να τα θέσετε σε ψηφοφορία. Θέσατε μόνο 4, και από τα 4 απορρίφθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες τα 3, και το ένα, όπως γράφετε οι ίδιοι, έγινε δεκτό μετά από την συμβιβαστική υιοθέτηση της διατύπωσης που υπήρχε ήδη στην Πανελλαδική Συνδιάσκεψη. Πώς νιώθετε για αυτό;

 -Στο ΚΚΕ διεξάγεται ένας πολύ ουσιαστικός διάλογος ενόψει του 19ου Συνεδρίου.

 -Ποιο ΚΚΕ, κύριε Λαφαζάνη, για τον πούλο που πήρατε στον ΣΥΡΙΖΑ όταν ψελλίσατε κάτι, και μάλιστα κατόπιν εορτής, για έλλειψη εσωκομματικής δημοκρατίας ρώτησα.

 -Αυτό που λέω καθαρά είναι ότι στο ΚΚΕ, ενόψει του 19ου Συνεδρίου του, διεξάγεται ένας πολύ ενδιαφέρον, ζωντανός και ουσιαστικός διάλογος με την κατάθεση γόνιμων διαφορετικών απόψεων. Αξίζει νομίζω να παρακολουθήσουμε αυτή τη συζήτηση.

 -Μάλιστα. Θα ορκιζόταν κανείς πως είστε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και όχι του ΚΚΕ. Για το γεγονός ότι η επιστολή διαμαρτυρίας της εκπροσώπου σας, της κυρίας Παπαδόγιαννη, για διαρροές στην Αυγή με στόχο να θιχτεί η εικόνα της Αριστερής Πλατφόρμας δημοσιεύτηκαν μεν στο κομματικό έντυπο, αλλά μόνο εφόσον ήδη είχε λογοκριθεί το εδάφιο στο οποίο αναφερόσασταν, με αποτέλεσμα να εκτίθεστε από το κόμμα σας ως ημίτρελοι και γελοίοι, τι θα θέλατε να δηλώσετε;

 -Απ’ αυτόν το ζωντανό διάλογο και την πορεία του ΚΚΕ προς το Συνέδριό του, ελπίζω να υπάρξουν θετικές ωθήσεις όχι μόνο για το ΚΚΕ αλλά για όλη την Αριστερά. 

 -Τι θεωρείτε ότι καταλαβαίνει ο ελληνικός λαός από την μόνιμή σας τάση να ανακατεύεστε στα εσωκομματικά ενός άλλου κόμματος τη στιγμή που το δικό σας κόμμα, αυτό από το οποίο αντλείτε πολιτική νομιμοποίηση και την βουλευτική σας καρέκλα, σας αντιμετωπίζει βασικά ως ανήμπορο καραγκιόζη; Θεωρείτε ότι υπάρχει πλέον άνθρωπος που να αγοράζει τις σάχλες που πουλάτε, και μάλιστα υπό τέτοιες περιστάσεις πλήρους εσωκομματικής ασημαντότητας, ως "πρέσβης της αριστερής ενότητας";

 -Αυτήν την κρίσιμη και ιστορική ώρα η χώρα χρειάζεται όσο ποτέ την κοινή δράση και τη συνεργασία όλων των δυνάμεων της ριζοσπαστικής Αριστεράς στη βάση κοινών προγραμματικών στόχων για να σπάσουμε το μνημονιακό τείχος και τον ολέθριο αντιδημοκρατικό και αυταρχικό οδοστρωτήρα, που ισοπεδώνουν τη χώρα και τη ζωή μας. Αυτήν την κρίσιμη ώρα όλες οι δυνάμεις της Αριστεράς από τον ΣΥΡΙΖΑ, ως το ΚΚΕ μέχρι και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, οφείλουν να κάνουν τις δικές τους, μικρότερες ή μεγαλύτερες, μετατοπίσεις για να γίνει δυνατή μια μεγάλη ανατρεπτική αριστερή συνάντηση, που θα επιφέρει ένα δημιουργικό πολιτικό «σεισμό» όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για όλη την Ευρώπη!

 -Θεωρείτε ότι έχετε το περιθώριο να κρατήσετε κάποια στοιχειώδη πολιτική αξιοπρέπεια με την άρνησή σας να αντιμετωπίσετε τον διασυρμό σας απ' τον ΣΥΡΙΖΑ; Ή σας είναι ψυχικά ευκολότερη η φαντασίωση πως ο ρόλος σας στον ΣΥΡΙΖΑ είναι να αντιμετωπίζετε τη γελοιοποίησή σας προσποιούμενος ότι έχετε διοριστεί συντονιστής του εσωκομματικού διαλόγου στο ΚΚΕ;

 -Το ΚΚΕ αυτό που χρειάζεται είναι να επιβεβαιώσει και όχι να ακυρώσει τη στρατηγική του, αναδεικνύοντας μεταβατικά αιτήματα, μεταβατικές πολιτικές και κοινωνικές συμμαχίες και μια αξιόπιστη πορεία μετάβασης (όχι στάδια!) στο σοσιαλισμό.

 -Σας ευχαριστώ. Καλή επιτυχία στην υποψηφιότητά σας για τη θέση του ΓΓ στο 19ο Συνέδριο του κόμματος.

 -Κι εγώ σας ευχαριστώ για τις ευχές σας, θα έχω ισχυρούς αντιπάλους για την εκλογή μου.
 Αναρτήθηκε από Αντωνη

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ Συνεχίζει το δουλεμπόριο στο Βόλο


ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Συνεχίζει το δουλεμπόριο στο Βόλο
Φτηνούς εργάτες, με μεροκάματο πείνας δίχως ένσημο κι ασφάλιση, συνεχίζει να ψάχνει για τη μεγαλοεγοδοσία η νεοναζιστική οργάνωση Χρυσή Αυγή. Καπηλευόμενη την ανεργία και εξαθλίωση, που το σύστημα γεννά (το σύστημα που γέννησε και τη Χρυσή Αυγή και που η ίδια πιστά υπηρετεί) έσπευσε νωρίτερα να βρει σε μεγαλοαγρότες -π.χ. στον Αλμυρό Βόλου- εργάτες γης για 18 ευρώ την ημέρα. Τώρα τα ίδια προσπαθεί κάνει και για εργολάβους που ασχολούνται με την υλοτόμηση στην περιοχή του Πηλίου. Προηγούμενα, ίδιο μαντρόσκυλο του μεγαλοβιομήχανου, είχε διαμηνύσει στους χαλυβουργούς του Βόλου να συμβιβαστούν με τα ψίχουλα που τους πετούσε ο εργοστασιάρχης.
Φυσικά, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της οργάνωσης, η πρόσκληση για δουλειά στους εργολάβους υλοτομίας απευθύνεται «μόνο σε Ελληνες ανέργους». Αλλη μια υπηρεσία που προσφέρουν στο εκμεταλλευτικό σύστημα οι εν Ελλάδι νεοναζί διασπώντας τους εργάτες, διχάζοντας και αποδυναμώνοντάς τους μπρος στις πιέσεις των εργολάβων.
Αντιδρώντας η Γραμματεία Μαγνησίας του ΠΑΜΕ εξέδωσε ανακοίνωση - καταγγελία όπου τονίζεται: «Οι εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι και οι νέοι να τσακίσουν τις προσπάθειες των φασιστών της Χρυσής Αυγής, που, πατώντας πάνω στην ανέχεια του συστήματος το οποίο φυλάνε σα μαντρόσκυλα, προσπαθούν να κρύψουν το ναζιστικό τους πρόσωπο πίσω από δήθεν βοήθεια που προσφέρουν.
Βοήθεια που είναι βουτηγμένη στο δηλητήριο του φασισμού, που χωρίζει τους ανθρώπους με βάση την καθαρότητα του αίματος. Εχει ξεκάθαρο στόχο τη διασφάλιση του συστήματος της εκμετάλλευσης, μιας και με βάση τη θέση αυτή οι εργαζόμενοι με τους βιομήχανους της ίδιας χώρας που τους πίνουν κυριολεκτικά το αίμα είναι φίλοι, μέχρι και αδέρφια, ενώ οι εργάτες μεταξύ τους πρέπει να αλληλοσφάζονται, να είναι διαιρεμένοι. Εξάλλου το μίσος τους στους αγώνες των εργατών και το εργατικό κίνημα το έχουμε δει στη "Χαλυβουργία" του Μάνεση, όταν με ανακοίνωσή τους έσπευσαν να προσκυνήσουν το βιομήχανο και να ρίξουν δηλητήριο στο ΠΑΜΕ.
Καταγγέλλουμε το νέο δουλεμπόριο που ανακοίνωσε η Χρυσή Αυγή στο νομό μας, με την τσάμπα εργασία σε υλοτόμους της περιοχής, σε συνέχεια της δουλοπαροικίας σε μεγαλο-αγρότες του Αλμυρού που πρωτοστάτησε το προηγούμενο διάστημα. Είναι, μάλιστα, τόσο χωμένοι στο δουλεμπόριο που διαφημίζουν τις δηλώσεις των μεγαλο-αγροτών ότι οι σύγχρονοι δούλοι που τους προσφέρθηκαν από τη Χρυσή Αυγή "εργάζονται αποδοτικότερα και περισσότερο ευσυνείδητα" όπως ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους. Δηλαδή πιο φτηνά, παράγοντας μεγαλύτερο κέρδος για τους τσιφλικάδες!
Για το λόγο αυτό επιμένουμε ότι οι άνθρωποι της Χρυσής Αυγής, οι απόγονοι των ταγματασφαλιτών και των γερμανοτσολιάδων είναι άνθρωποι του κεφαλαίου, είναι τα καλύτερα μαντρόσκυλα του συστήματος».

Δικαιώθηκαν οι θέσεις του ΚΚΕ


Δικαιώθηκαν οι θέσεις του ΚΚΕ
Βλέπω μέλη και φίλους του ΚΚΕ να θυμούνται τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Κόμματος κατά τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας και τις μαθητικές κινητοποιήσεις της ίδιας περιόδου και την τότε αύξηση της επιρροής του ΚΚΕ αλλά και της οργανωτικής δύναμης της ΚΝΕ.
Ολα αυτά είναι σωστά. Θέλω όμως να θυμίσω κάποια πράγματα. Η επιτυχία αυτή ήταν αποτέλεσμα της δικαίωσης θέσεων που υιοθέτησε το ΚΚΕ και η ηγεσία του (η οποία, για όσους το ξεχνούν, ήταν σε σημαντικό βαθμό η ίδια με σήμερα) στα δύσκολα χρόνια των αρχών του '90, όπως επιμονή στην ύπαρξη του ιμπεριαλισμού και του κινδύνου να προκληθούν πόλεμοι, επιμονή σε έννοιες όπως «οργάνωση», «δημοκρατικός συγκεντρωτισμός», «όχι στην ευρωπαϊκή προοπτική», «απεργία», «διαδήλωση», «κομματική και ΚΝίτικη οικοδόμηση».
Οταν το ΚΚΕ πρόβαλλε όλα αυτά η πολεμική, ο χλευασμός, η απομόνωση ήταν ίδια και χειρότερη με σήμερα (θυμάται κανείς τις εξυπνάδες που ακούγονταν από τα αστικά κόμματα, τον ΣΥΝ και τμήμα της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς, όπως «εκτός από τον ιμπεριαλισμό υπάρχει και η μοναξιά», «δεν μπορώ άλλο τους -ισμούς», «μην ξεχνάς τα εικονίσματα Χαρίλαε», «οι κινητοποιήσεις είναι επαναστατική γυμναστική», «να μη γίνει η πορεία της 17 Νοέμβρη και να γίνει μια συναυλία»;).
Είναι επομένως παραπλανητικό το επιχείρημα πήραμε 4,5 στις εκλογές, άρα οι θέσεις της ΚΕ είναι λανθασμένες. Η ορθότητα ή μη των θέσεων θα φανεί στη διάρκεια. Αυτό που χρειάζεται είναι μελέτη των θέσεων και νηφάλια συζήτηση, όχι μηδενιστική κριτική ή τεχνητοί και επικίνδυνοι διαχωρισμοί του στιλ «Το 15ο Συνέδριο και η σημερινή ηγεσία».
Βλέπω επίσης την άποψη ότι το ΚΚΕ έπρεπε να προτείνει κάποια κυβέρνηση της Αριστεράς (αντιιμπεριαλιστική, λαϊκή, προοδευτική, όπως κατά περίπτωση αποκαλείται) και τότε θα είχε αφαιρέσει επιχειρήματα από τον ΣΥΡΙΖΑ και θα παίρναμε εμείς 27%. Αυτό δεν ισχύει. Το μεγάλο τμήμα του κόσμου που ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ ήξερε τι ψήφισε, ήθελε δηλαδή «κατάργηση του μνημονίου, αλλά παραμονή στο ευρώ», άρα δε θα ψήφιζε ΚΚΕ. Είναι αυτονόητο επίσης ότι όσο χώρο αφήνεις στην ιδεολογική αντιπαράθεση, ο αντίπαλος το εκμεταλλεύεται.
Αν δηλαδή το ΚΚΕ έλεγε ναι σε «κυβέρνηση της Αριστεράς» τότε η πίεση θα ήταν μεγαλύτερη, θα ακούγαμε συνέχεια φράσεις, όπως «αφού συμφωνείτε και εσείς ότι μια κυβέρνηση της Αριστεράς θα λύσει το πρόβλημα, γιατί δεν τα βρίσκετε στους όρους, κάντε επιτέλους μια υποχώρηση, ποιος νοιάζεται για τις ιστορικές σας διαμάχες και τους εγωισμούς σας;»).
Ακόμα όμως και να έδινε εκλογικά οφέλη μια θέση του ΚΚΕ για κυβέρνηση της Αριστεράς, δε σημαίνει αυτό ότι θα έπρεπε να την υποστηρίξει. Προσωπικά θέλω να δω επιχειρήματα ότι μια κυβέρνηση της «Αριστεράς», χωρίς έξοδο από την ΕΕ, χωρίς κοινωνικοποιήσεις και κατάργηση της «ελεύθερης αγοράς» θα δώσει λύσεις στα λαϊκά προβλήματα. Και τέτοια επιχειρήματα δε βλέπω.
Θα πουν πολλοί σύντροφοι και φίλοι ότι δεν εννοούν κυβερνήσεις τύπου ΣΥΡΙΖΑ ή κυβερνήσεις τύπου ΚΚ Γαλλίας και Ιταλίας. Είμαι βέβαιος ότι το λένε με ειλικρίνεια. Ούτε όμως το ΚΚΓ και το ΚΚΙ είχαν στο μυαλό τους κυβερνήσεις Πρόντι ή Ζοσπέν, όταν τις δεκαετίες του '60 και '70 μιλούσαν για «μεταβατικά προγράμματα», «σκαλοπάτια» και «προοδευτικές κυβερνήσεις». Η λογική αυτή όμως τους οδήγησε με βάση τους συσχετισμούς της δεκαετίας του '90 στην εγκατάλειψη της κομμουνιστικής ιδεολογίας, στη συνεργασία ακόμη και με τη σοσιαλδημοκρατία, προκειμένου να φύγει κάποια δεξιά κυβέρνηση.
Ολα αυτά θεωρήθηκαν αναγκαίοι συμβιβασμοί ή ένα πρώτο βήμα στη μακρά εξελικτική πορεία προς το σοσιαλισμό. Η ενσωμάτωση είναι πάντοτε αργή, αθόρυβη και γλυκιά, πρώτα σου δίνει εκλογικά και πολιτικά οφέλη και μετά βιώνεις τις συνέπειες. Αν ξεκόψεις την καθημερινή σου δράση για τα επιμέρους από το στόχο σου, αν προσαρμόζεσαι κάθε φορά στο συσχετισμό και στο επίπεδο συνείδησης, τότε ο συσχετισμός γίνεται μελλοντικά χειρότερος.
Δε θα μπορούσα επομένως να μην επιδοκιμάσω την ΚΕ και το ΚΚΕ για την υπεράσπιση των οργανωτικών κατευθύνσεων του μαρξισμού - λενινισμού κατά το κίνημα των αγανακτισμένων, για την υπεράσπιση της ιστορίας του κομμουνιστικού κινήματος (Ζαχαριάδης, Στάλιν, οικοδόμηση του σοσιαλισμού, προσφορά της ΕΣΣΔ στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο).
Ωφελιμότερο είναι όμως να αναφερθώ στα σημεία που διαφωνώ ή έχω έστω προβληματισμούς. Στο κείμενο των Θέσεων θετικό βήμα είναι η προσθήκη της φράσης «ισχυρές εξαρτήσεις», σχετικά με τη θέση της Ελλάδας στο ιμπεριαλιστικό σύστημα. Ως εκ τούτου η αναγκαία επισήμανση ότι «δεν υφίσταται εθνική αστική τάξη» και δεν υπάρχει περιθώριο συνεργασίας με κάποιο τμήμα της δεν χρειάζεται να οδηγεί σε μια φραστική ελπίζω μόνο υποβάθμιση του αντιιμπεριαλιστικού αγώνα, ούτε μπορούμε να ξεπερνάμε το ζήτημα με τη λογική ο ιμπεριαλισμός είναι καπιταλισμός, άρα με τον όρο καπιταλισμό ξεμπερδεύουμε.
Η θέση ότι οι αντιιμπεριαλιστικοί στόχοι (έξοδος από την ΕΕ και ΝΑΤΟ) και η απαλλαγή της χώρας από την όποια εξάρτηση είναι υπόθεση του λαϊκού κινήματος και πρέπει να συνδέεται με την αντικαπιταλιστική ανατροπή, θα προστατεύσει και θα ξεμπλοκάρει τη δράση του Κόμματος.
Οι επικοινωνιακές αδυναμίες και τα χαμηλά αντανακλαστικά του Κόμματος κατά την προηγούμενη περίοδο χρειάζεται να αντιμετωπισθούν. Θα βοηθούσε την τακτική και ειδικότερα την επαφή μας με το λαό αν γνωρίζαμε σε μεγαλύτερο βάθος πώς σκέφτεται ο λαός, πώς κυλά η καθημερινότητά του, ποιος είναι ο κώδικας αξιών του εργάτη, του ανέργου, της νοικοκυράς στις φτωχές συνοικίες, του αγρότη, του νεολαίου. Οι αστοί έχουν ολόκληρα επιτελεία γι' αυτή τη δουλειά. Το Κόμμα έχει κάτι καλύτερο, σπουδαστές και φοιτητές με μυαλό, με ικανότητες και με διάθεση προσφοράς. Επομένως μπορεί να δημιουργηθεί κάποιο τμήμα της ΚΕ με το παραπάνω περιεχόμενο.
Το Κόμμα στο διαδίκτυο είναι αδύναμο. Μια σειρά όμως φιλοΚΚΕ blogs ξεχωρίζουν το καθένα με τον τρόπο του και καθημερινά κερδίζουν μάχες. Προτείνω να επιδιωχθεί μια συνάντηση του Κόμματος με τους «κόκκινους» blogers, κατά το πρότυπο των συναντήσεων της ΚΝΕ με τα ερασιτεχνικά συγκροτήματα, ώστε να επιδιωχθεί μια πιο συντονισμένη δράση και να φανούν και τα όρια του καθενός. Η στήριξη βέβαια των κομματικών ηλεκτρονικών μέσων προέχει.
Με βάση όλα τα παραπάνω προτείνω να προστεθεί και να προηγηθεί στην παράγραφο 68 μια συνδιάσκεψη με αντικείμενο τις υποπαραγράφους 4, 7 και 8, δηλαδή την εσωοργανωτική ζωή, την ιδεολογική διαπαιδαγώγηση και την επικοινωνιακή τακτική του Κόμματος.

ΗΠΑ Δολοφονία εφήβου από αστυνομικούς


ΗΠΑ
Δολοφονία εφήβου από αστυνομικούς
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ.--
Στα πρόθυρα της έκρηξης βρίσκονται οι κάτοικοι του Φλάτμπους - συνοικία στην κομητεία του Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης - μετά την εν ψυχρώ εκτέλεση με 11 σφαίρες, του 16χρονου Αφροαμερικανού Κιμάνι Γκρέι, από μυστικούς αστυνομικούς του NYPD.
Οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκαν το απόγευμα της Δευτέρας, τοπική ώρα, και οι ταραχές ξέσπασαν όταν μία ομάδα εφήβων εξοργίστηκε από την παρουσία των αστυνομικών. Κατόπιν επενέβησαν οι ειδικές μονάδες καταστολής και πλέον η συγκέντρωση εξελίχθηκε σε συγκρούσεις και ταραχές με επιθέσεις σε παρακείμενα καταστήματα. Την Τρίτη το βράδυ πραγματοποιήθηκε μία ακόμη συγκέντρωση δίχως να υπάρξουν ταραχές, αν και το κλίμα παραμένει έκρυθμο, καθώς η αστυνομία δηλώνει ότι πυροβόλησε τον 16χρονο γιατί «φερόταν παράξενα και τράβηξε όπλο». Ωστόσο αυτόπτες μάρτυρες υποστηρίζουν ότι ο Κιμάνι Γκρέι απλώς έφτιαχνε το παντελόνι του και εκτελέστηκε από τους μυστικούς αστυνομικούς. Η υπόθεση προσομοιάζει με την εκτέλεση ενός ακόμη εφήβου, του 17χρονου Αφροαμερικανού Τρέιβον Μάρτιν, ακριβώς ένα χρόνο πριν στη Φλόριντα, από έναν πολιτοφύλακα που για καιρό διέφευγε της σύλληψης, με την πλήρη κάλυψη της αστυνομίας.

13 Μαρ 2013

Των ΜΜΕ οι.....πορνες


Ράδιο Αρβύλα και ...χρυσές χορηγίες 



Έτυχε τη Δευτέρα να δω το απόσπασμα της εκπομπής Ράδιο Αρβύλα όπου αναφερόταν στο θέμα του χρυσού και της Χαλκιδικής. Αυτοί οι τύποι λοιπόν που το παίζουν οι αμφισβητίες των πάντων ισοπεδώνοντας τους πάντες και κάνοντας ίσωμα θύτες και θύματα, όπως για παράδειγμα στη περίπτωση των αγωνιστών της Φυλής που δέχτηκαν επίθεση από τους νεοδημοκράτες (εδώ), ξαναχτύπησαν στη περίπτωση της Χαλκιδικής και όπως και πριν κράτησαν ίσες αποστάσεις σε ένα θέμα που όλως τυχαίως εμπλέκονται μεγάλα συμφέροντα στη μέση και επίσης όλως τυχαίως ο Μπόμπολας! Δεν ήξεραν, δεν γνώριζαν, δεν άκουσαν τα παλικάρια, που δεν κάνουν άλλη δουλειά από το να σερφάρουν στο διαδίκτυο για να αναπαράγουν κάμποσα βίντεο στις εκπομπές τους, για το τι γίνεται εδώ και τρία χρόνια στη Χαλκιδική (όπου πάνε συχνά, είναι και κοντά τους) και ήθελαν, όπως μας είπαν, να ακούσουν και τις δύο πλευρές που μάλλον έχουν και οι δύο τα ...δίκια τους. Συναισθηματικά μόνο δεν θα τους άρεσε, είπαν να καταστραφεί η Χαλκιδική, αν καταστραφεί.

Η "απορία" μας λύθηκε όταν λάβαμε το παρακάτω email από κάτοικο της Αλεξανδρούπολης:

Προσοχή! Στην εκδήλωση "AXD Band" στο NOTOS Stage (στο πάρκο Εγνατία) την Τετάρτη 13/3/2013, χορηγός είναι η Χρυσωρυχεία Θράκης. Για άλλη μία φορά οι διοργανωτές πάνε κόντρα στον αγώνα κατά των χρυσωρυχείων και δέχονται ενίσχυση από την εταιρεία που θέλει να καταστρέψει τον τόπο μας.

Μποϊκοτάζ στα Χρυσωρυχεία Θράκης και στις εκδηλώσεις που δέχονται τις χορηγίες τους.

Ε, δεν νομίζουμε ότι χρρειάζεται περαιτέρω σχολιασμός!
Απλά καλούμε και εμείς με τη σειρά μας τη νεολαία της Αλεξανδρούπολης να μποϊκοτάρει της εν λόγω εκδηλώσεις!

Αντίσταση στις γειτονιές 
 Αναρτήθηκε από Οικοδόμος

ΛΑΕ ΠΕΙΝΑΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΚΡΕΜΑΣ;;;;;;;;


Παραγγελίες πλοίων 2,5 δισ. δολαρίων από Ελληνες







σχόλιο Praxis : Στους ναυτεργάτες αρνούνται οποιαδήποτε αύξηση, με πρόσχημα την κρίση ενώ την ίδια στιγμή το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, όπως σε κάθε κρίση , έτσι και σε αυτή αναπτύσσεται αποδεικνύοντας για πολλοστή φορά, ότι η διέξοδος απο την καπιταλιστική κρίση θα σημάνει για το κεφάλαιο νέα κέρδη και για την εργασία περαιτέρω εκμετάλλευση, αν αυτή δεν πραγματωθεί με την πρωτοβουλία του εργατικού κινήματος, με ορίζοντα την εργατική εξουσία.


Της Αγγελικής Καλλή

Παραγγελίες ύψους άνω των 2,5 δισ. δολαρίων για την κατασκευή νέων πλοίων υπολογίζεται ότι έχουν τοποθετηθεί στο διάστημα από τον Ιανουάριο έως και το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Χθες ο όμιλος Π Τσάκου παρέλαβε από ναυπηγεία της Νότιας Κορέας δύο δεξαμενόπλοια ειδικού σχεδιασμού (DP Shuttle Tanker) στα οποία ύψωσε την ελληνική σημαία, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας Κ Μουσουρούλης, που ήταν παρόν, είπε ότι συνεχίζονται οι προσπάθειες τέτοια πλοία να έρχονται στο εθνικό νηολόγιο για την τόνωση της οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Oπως προκύπτει από τα στοιχεία της Golden Destiny, τον Ιανουάριο υπογράφηκαν συμφωνίες της τάξεως των 1,5 δισ. δολαρίων, τον Φεβρουάριο ναυπηγικά συμβόλαια ύψους 682 εκατ. δολαρίων, ενώ ο Μάρτιος ξεκίνησε με παραγγελίες συνολικού ύψους 288 εκατ. δολαρίων από τους εφοπλιστές Πέτρο Παπά, Χάρη Βαφειά και την Carras Hellas. Επίσης υπάρχουν πληροφορίες ότι ο Σ Καρνέσης της European Navigation συζητά με την STX της Ν Κορέας μία συμφωνία για την κατασκευή σειράς τάνκερ μεσαίας κατηγορίας.

Ξηρό φορτίο
Με τις τελευταίες τους επενδύσεις οι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν προτεραιότητα στα πλοία ξηρού φορτίου, ενώ από τα ναυπηγεία της Κίνας και της Κορέας στρέφονται στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας. Σύμφωνα με την Golden Destiny, η Ocean Bulk του Π Παπά, συμφώνησε με τα ιαπωνικά ναυπηγεία την κατασκευή τεσσάρων bulk carriers. Υπολογίζεται ότι η αξία τους κινείται στην περιοχή των 150 εκατ. δολ.

Η πρώτη παραγγελία της Ocean Bulk αφορά δύο πλοία 180.000 το καθένα τα οποία θα παραδοθούν το 2015 και η αξία τους εκτιμάται στα 46 εκατ. δολ. Η δεύτερη παραγγελία της Ocean Bulk αφορά δύο πλοία 80.000 τόνων με παράδοση το 2014, ενώ πιθανότατα υπάρχει option για άλλα δύο της ίδιας χωρητικότητας. Η τιμή των πλοίων φέρεται να κινείται στην περιοχή των 30 εκατ. δολαρίων το καθένα. Η Carras Ηellas συμφώνησε επίσης με τα ναυπηγεία Japan Marine την κατασκευή δύο πλοίων 180.000 τόνων το καθένα, σε μία τιμή της τάξεως των 46 εκατ. δολαρίων ανά μονάδα και με παράδοση το 2015.

Ιαπωνία ναυπηγεία επέλεξε και η Brave Maritime του ομίλου Βαφειά για την κατασκευή δύο τάνκερ LPG 7.200 cum το καθένα. Η συμφωνία περιλαμβάνει την άσκηση option για την κατασκευή άλλων τεσσάρων LPG. Τα δύο πρώτα πλοία θα παραδοθούν στην διάρκεια του 2014.



Πηγή : Ημερησία

Ο … καπνός !


Ο … καπνός !

Μαύρος καπνός απ’ το κονκλάβιο.
Σα να λέμε ότι κάτι έπαθε … η φοράδα … στ’ αλώνι !
Μας έχουν .. πρήξει τόσες μέρες με αναλύσεις για το πώς μαζεύονται, τι είδους φασιανούς τρώνε στις ειδικές σουίτες του Βατικανού που οι επίσκοποι  συνομιλούν με το … θεό για να αποφασίσουν ποια πάπισσα ή πάπα θα εκλέξουν.
Η αγωνία τους είναι το ίδιο κάλπικη με το ερώτημα για το αν η επόμενη κυβέρνηση της Ιταλίας θα είναι κεντροαριστερή ή αριστεροκεντρική !
Παίζουν με σημαδεμένα χαρτιά στην πλάτη των λαών.
 Και με την εκλογή της Πάπισσας ή Πάπα και με την εκλογή της ιταλικής κυβέρνησης, της κάθε κυβέρνησης, τελικά, που έχει προαποφασισμένη αποστολή:
- να κρατήσει καθηλωμένη την εργατική τάξη
- Να προσκυνά κάθε Πάπισσα ή Πάπα, κάθε καπιταλιστή, ό,τι κι αν φορά αυτός (παντελόνια ή φουστάνια ή τα ράσα ενός αμφί εκπροσώπου του θεού, του δικού τους θεού).
Έλεος;
 Όχι !
 Κανένα έλεος !
 Όσα λιγότερα … καντήλια ανάβουν οι εργάτες, τόσο πιο γρήγορα θα ανακαλύψουν ότι η κόλαση και ο παράδεισος είναι εδώ.
Και είναι  δικιά τους η επιλογή το πού και πώς θα ζήσουν. Με μια πάπισσα ή πάπα στο σβέρκο, ή πρωτοψάλτες στους ύμνους του δικού τους βασιλείου.


Και μια παρατήρηση … χρωματιστή: Είτε μαύρος καπνός βγει είτε λευκός (όχι, … κόκκινος, δεν προβλέπεται), τα προβλήματα των λαών θα παραμείνουν τα ίδια !

Οδηγίες αντιμετώπισης απεργών


Οδηγίες αντιμετώπισης απεργών 


 Στην εποχή μας και παρά την εθνική προσπάθεια που διεξάγει η κυβέρνηση μας του Αντώνη του Σαμαρά δυστυχώς υπάρχουν οργανωμένες ομάδεα αλητών, απεργών, αναρχοκομμουνιστών που προσπαθούν να συκοφαντήσουν και να υπονομεύσουν το έργο της.
 Για το γεγονός αυτό είναι απαραίτητο να έχουμε όλοι τα απαραίτητα διαλεκτικά εργαλεία αντιμετώπισης τους. Ανάλογα με το ποια είναι η κατηγορία που τολμούν να εξαπολύσουν αυτά τα κτήνη ανάλογη πρέπει να είναι και η απάντηση μας.
 Αναλυτικές οδηγίες:

Αγρότες
 Εδώ τονίζουμε ότι όλοι οι αγρότες φάγανε τα λεφτά των επιδοτήσεων της Ε.Ε. Τους παρουσιάζουμε σαν αλήτες, κοπρόσκυλα, κηφήνες που όλοι μα όλοι οδηγούν Πόρσε. Κι όχι οποιαδήποτε Πόρσε. Αναφέρουμε δυνατά και βροντερά ότι όλοις οδηγούν Πόρσε Καγιέν. Επιπλέον δεν χάνουμε ευκαιρία να αναφέρουμε ότι με το κλείσιμο των δρόμων ταλαιπωρείτε ο κόσμος. Φέρνουμε παραδείγματα είτε αρρώστων που δεν μπορούν να πάνε στα νοσοκομεία είτε μικρών παιδιών που κλαίνε γοερά καθώς θέλουν να φτάσουν σπίτι τους κι αυτά τα κτήνη οι αγρότες δεν τους αφήνουν.

Υπάλληλοι Μετρό
 Δεν χάνουμε την ευκαιρία να αναφέρουμε συνεχώς και επαναλαμβανόμενα ότι οι υπάλληλοι του μετρό παίρνουν όλοι μα όλοι 4000 ευρώ μισθό. Αν ο κομμουνιστής αλήτης συνομιλητής πάει να πει ότι δεν είναι έτσι εμείς επαναλαμβάνουμε ότι παίρνουν 4000 ευρώ αυτή τη φορά πιο δυνατά και με ζωγραφισμένη αγανάκτιση στο πρόσωπο μας. Επιπλεόν αναφέρουμε με ύφος και σοβαρότητα πόσο πλείττεται το δικαίωμα φτωχών εργαζομένων να πάνε στη δουλειά τους με τις απεργίες του μετρό. Αν ο αναρχικός αλήτης συνομιλητής πει τίποτα σχετικά με το ποιος φταίει που είναι φτωχοί οι εργαζόμενοι ή και άνεργοι τον αποκαλούμε αναρχοκομμουνιστή κι αλλάζουμε συζήτηση στο προηγούμενο θέμα με τα 4000 ευρώ το μήνα. Επίσης δεν χάνουμε ευκαιρία να πούμε ότι για το μισθό των κηφήνων του μετρό πληρώνει ο κοσμάκης φόρους. Αν το αναρχοκομμούνι πάει να πει τίποτα για μισθούς βουλευτών του ζητάμε να καταδικάσει την τρομοκρατία.
Ναυτεργάτες 
 Εδώ εφόσον δεν έχουμε να κάνουμε με δημόσιους υπαλλήλους αναγκαστικά αφήνουμε στην άκρη το θέμα του μισθού τους. Αν και μπορούμε να πετάμε κανένα υπονοούμενο κι όποιος τσίμπησε τσίμπησε. Με τους ναυτεργάτες και τις απεργίες τους η καλύτερη τακτική είναι να παρουσιάζουμε δραματοποιημένες περιπτώσεις αρρώστων που θέλουν να μετακινηθούν απ’ τα νησιά και δεν μπορούν λόγω αυτών των καθαρμάτων. Σημαντικά είναι να μιλήσουμε με ωραίες και πομπώδεις εκφράσεις του στυλ ”δεν μπορούν να κρατούν όμηρο την κοινωνία”. Αν κάποιος αληταράς, χίπης, αριστερός πάει να πει ότι διεκδικούν δεδουλευμένα κάνουμε πως δεν ακούσαμε είτε/και τον κατηγορούμε για λαικισμό κι ότι επενδύει στο χάος.

Φοιτητές 
 Οποιοδήποτε αίτημα κι αν έχει αυτή η κατηγορία, είτε κάνει κατάληψη είτε δεν κάνει δεν έχει καμία σημασία. Εδώ το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι απλά να τονίζουμε μεγαλόφωνα και παρατεταμένα ότι τα πανεπιστήμια είναι κέντρα ανομίας, οι φοιτητές χτίζουν γραφεία καθηγητών, δεν διαβάζουν και κάνουν καταλήψεις εμποδίζοντας του ”άλλους” φοιτήτες τους καλούς (της ΔΑΠ αλλά δεν το αναφέρουμε ονομαστικά) να πάρουν το πτυχίο τους.

Θύματα αστυνομικής βίας σε πορείες
 Καταρχάς ποτέ μα ποτέ δεν αποδεχόμαστε ότι υπάρχει ευθύνη της αστυνομίας. Η στάση που κρατάμε είναι ότι οι διαδηλωτές επιτέθηκαν, η αστυνομία αμύνθηκε. Στην δυσάρεστη περίπτωση που υπάρχει κάποιο βίντεο, κάποια φωτογραφία κάποιες μαρτυρίες και δεν μπορούμε να κρατήσουμε αυτή τη στάση αλλάζουμε αμέσως το ”γήπεδο” της αντιπαράθεσης προς όφελος μας. Αναφέρουμε συνεχώς την Μαρφίν, τα καψίματα, τους κουκουλοφόρους. Ζητάμε απ το άθλιο κομμούνι συνομιλητή μας να καταδικάσει την βία. Αν αυτός πει οτιδήποτε ορρυώμαστε που δεν καταδικάζει απερίφραστα (το τονίζουμε!) την βία και τον ανακαλούμε στην τάξη.

Άτομα που δεν έχουν ως φετίχ το ευρώ
 Γι αυτή την κατηγορία πρέπει να εξαπολύσουμε εξ αρχής την κατηγορία ότι αποτελούν την συμμορία της δραχμής κι εξυπηρετούν συμφέροντα όσων θέλουν την δραχμή. Δεν παραλείπουμε να πούμε ότι θέλουν να μας κάνουν Βόρεια Κορέα. Αν προσπαθήσουν να αναφέρουν παραδείγματα όπως η Νορβηγία ή η Ελβετία που δεν έχουν ευρώ τους απαντάμε ότι αυτές οι χώρες είναι άλλη περίπτωση και δεν μπορούμε να κάνουμε σύγκριση. Επιμένουμε να μιλάμε για Βόρεια Κορέα.
 Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν και γενικά σχόλια που μπορούμε να εφαρμόζουμε σε πάνω από μία κατηγορίες. Όπως ότι:
 -Αν απολυθούν δημόσιοι υπάλληλοι τότε όλοι οι άνεργοι θα βρουν δουλειά κι ευτυχισμένοι θα τραγουδούν σε λειβάδια κεφιού.
 -Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι 1 εκατομμύριο. Εδώ επιμένουμε όσο κι αν ο συνομιλητής-αλήτης-αριστερός λέει ότι η απογραφή έδειξε 650.000.
 -Η αριστερά παρότι δεν κυβέρνηση κυριάρχισε ιδεολογικά εδώ και 40 χρόνια και φταίει για την κατάσταση.
 -Όλοι δεν ζητούσαμε απόδειξη όταν παίρναμε τυρόπιτα επομένως όλοι φταίμε επομένως οι περικοπές είναι δίκαιες.


Πηγη
 Κόκκινη προπαγάνδα εκτοξεύθηκε από  yiok-yiok

Προβοκατόρικη ανάρτηση σε ιστολόγιο


Προβοκατόρικη ανάρτηση σε ιστολόγιο
Δημοσίευμα με τίτλο «Πολιτικάντικες τακτικές σε βάρος του ΕΔΟΕΑΠ», αναρτήθηκε χτες στο ιστολόγιο fimotro.blogspot.com, με την υπογραφή και τη φωτογραφία του Νίκου Μπογιόπουλου, δημοσιογράφου του «Ριζοσπάστη», παρά το ότι δεν ήταν δικό του. Το κείμενο ήταν αναδημοσίευση ανάρτησης σε άλλα ιστολόγια μιας εκλογικής διακήρυξης άλλου δημοσιογράφου με το ίδιο επώνυμο (Γ. Μπογιόπουλος), υποψήφιου στις εκλογές της ΕΣΗΕΑ για τον ΕΔΟΕΑΠ (ταμείο των δημοσιογράφων και του προσωπικού των ΜΜΕ), που άρχισαν χτες και ολοκληρώνονται σήμερα.
Ο Γ. Μπογιόπουλος δεν είναι μεταξύ των υποψηφίων που έχει ανακοινώσει ότι υποστηρίζει το ΠΑΜΕ Τύπου και ΜΜΕ και το δημοσίευμα εμφανώς επιδίωκε να δημιουργήσει συγχύσεις. Προφανώς πρόκειται για προβοκάτσια του συγκεκριμένου ιστολογίου. Που όταν έγινε αντιληπτή, οι δύο συνεπώνυμοι δημοσιογράφοι διαμαρτυρήθηκαν προς τον διαχειριστή του ιστολογίου, με αποτέλεσμα μερικές ώρες αργότερα το δημοσίευμα να «κατέβει». Οπως φαίνεται, η βρώμικη πολεμική ενάντια στο «Ριζοσπάστη» και στο ΚΚΕ, που βρίσκεται σε κορύφωση τους τελευταίους μήνες, δεν έχει κανένα πρόβλημα να χρησιμοποιεί ακόμα και τα πιο φτηνά κόλπα.

Τα μονοπώλια σκοτώνουν - Δυο χρόνια από τη Φουκουσίμα


Τα μονοπώλια σκοτώνουν - Δυο χρόνια από τη Φουκουσίμα
Συμπληρώθηκαν 2 χρόνια από την τραγωδία στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας. Μια τραγωδία που ξεκίνησε με τον τρομακτικό σεισμό των 9 ρίχτερ που έπληξε τη χώρα το Μάρτη του 2011 και το τσουνάμι που ακολούθησε.
Αλλά για τους δεκάδες χιλιάδες νεκρούς, τους εκατοντάδες χιλιάδες πληγέντες, τις καταστροφές άνω των 220 δισ. δολαρίων, φταίει μόνο ο Εγκέλαδος και η φύση;
«Ναι», απαντούν όσοι θεωρούν ότι αποτελεί «φυσικό φαινόμενο» να «ανήκουν» στα μονοπώλια τα πάντα σε αυτόν τον πλανήτη: Από τον αέρα, το νερό, το υπέδαφος, μέχρι τα αναγκαία για τη διαβίωση των ανθρώπων προϊόντα έως και την πυρηνική ενέργεια
Ομως η συμφορά στη Φουκουσίμα, που μέσα σε λίγες ώρες μετατράπηκε από μια τεράστια σε έκταση ανθρωπιστική καταστροφή σε παγκόσμιο θρίλερ ενός επαπειλούμενου πυρηνικού ολέθρου, έθεσε για μια ακόμα φορά με όρους «ολοκαυτώματος» το ερώτημα:
Τι σημαίνει για την κοινωνία να βρίσκεται υπό την «κατοχή» των μονοπωλίων;Μεταξύ άλλων, εκείνων των μονοπωλίων που διαχειρίζονται πυρηνικά εργοστάσια.
*
Τι συνέβη, λοιπόν, με τις πυρηνικές εγκαταστάσεις της Φουκουσίμα; Γιατί όχι μόνο η Ιαπωνία, αλλά ολόκληρη η ανθρωπότητα βρέθηκε να παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα το ενδεχόμενο ενός γενικευμένου πυρηνικού κατακλυσμού;
Το μέγεθος του σεισμού, παρά την τρομακτική ένταση του φαινομένου, δεν αρκούσε από μόνο του για να δοθεί μια ολοκληρωμένη απάντηση. Απαιτείται να ληφθεί υπόψη ένα επίσης κομβικό «μέγεθος»:
Η ανελέητη τακτική των μονοπωλίων στο σαφάρι για τη μεγιστοποίηση των κερδών τους. Δίπλα, λοιπόν, στο σεισμό και στο τσουνάμι, πρέπει να συνυπολογιστούν τα εξής:
«Οι κυβερνήσεις του ιαπωνικού κεφαλαίου αποφάσισαν την εγκατάσταση πυρηνικών εργοστασίων σε μια έντονα σεισμογόνα περιοχή, με ιστορικό από τσουνάμι, για να τροφοδοτήσουν με Ενέργεια την άνοδο της χώρας στην ιμπεριαλιστική πυραμίδα.Παρέδωσαν τη διαχείριση των πυρηνικών εργοστασίων σε ιαπωνικό μονοπώλιο, που, επί δεκαετίες, επανειλημμένα και σε γνώση των κυβερνήσεων, έδινε ψευδή στοιχεία σε σχέση με την ασφάλεια των εγκαταστάσεων, τα συμβάντα και τα μικροατυχήματα κατά τη λειτουργία των πυρηνικών αντιδραστήρων. Τα εργοστάσια κατασκευάστηκαν παραλιακά και μόλις μερικά μέτρα πάνω από το επίπεδο της θάλασσας, ώστε να μη μειώνεται η απόδοσή τους (και το κέρδος) από τυχόν άντληση σε μεγαλύτερο ύψος του θαλασσινού νερού ψύξης. Ούτε και μετά το μεγάλο τσουνάμι του Νότιου Ειρηνικού το 2004 πάρθηκαν μέτρα (π.χ., μετακίνηση των ντιζελογεννητριών ασφαλείας για την τροφοδοσία των αντλιών ψύξης σε μεγαλύτερο υψόμετρο, ή τοποθέτηση εκ των προτέρων καλωδίων που θα επέτρεπαν την τροφοδοσία των αντλιών με ρεύμα από γεννήτριες σε ασφαλές σημείο)... Δόθηκε δεκαετής παράταση λειτουργίας αντιδραστήρων που έχουν συμπληρώσει 40 χρόνια ζωής, έτσι ώστε να συνεχίσει αδιάλειπτα η κερδοφορία, ανεξάρτητα από τους κινδύνους».[1]
*
Εξόχως αποκαλυπτικός, όπως μετέδωσε το «Ρόιτερ», όσον αφορά τα όσα συνέβησαν στη Φουκουσίμα, ήταν ο Γιούλι Αντρέεφ:
«Η απληστία της πυρηνικής βιομηχανίας και η επιρροή της στη Διεθνή Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας (ΙΑΕΑ) μπορεί να καταδικάσουν την Ιαπωνία σε μια τεράστια πυρηνική καταστροφή. Η καταγγελία έρχεται από το Ρώσο ειδικό στα πυρηνικά ατυχήματα Γιούλι Αντρέεφ, έναν από τους ανθρώπους που κλήθηκαν να επιβλέψουν την επιχείρηση «καθαρισμού» στο Τσερνομπίλ. Οσον αφορά τη Φουκουσίμα, θεωρεί ότι οι Ιάπωνες κατασκευαστές υπήρξαν "άπληστοι και χρησιμοποίησαν κάθε σπιθαμή του χώρου" χωρίς να λάβουν επαρκείς προφυλάξεις για τον κίνδυνο πυρκαγιάς, που στην περίπτωση αυτή είναι αυξημένος. Υποστήριξε δε ότι η ΙΑΕΑ φέρει μέρος της ευθύνης για τις προδιαγραφές ασφαλείας των πυρηνικών σταθμών εν γένει, διότι βρίσκεται πολύ κοντά στους ομίλους που τους κατασκευάζουν και τους διαχειρίζονται».[2]
*
Λίγες βδομάδες αργότερα προστέθηκαν νέα στοιχεία για τις ευθύνες της πολυεθνικής «TEPCO», της διαχειρίστριας εταιρείας του πυρηνικού σταθμού της Φουκουσίμα, σύμφωνα με αποκαλύψεις πρώην εργαζομένων στο σταθμό.
Μαρτυρίες που, όπως έγραφε η «Monde»,
«εφόσον αληθεύουν, φαίνεται πως οι εταιρείες που εκμεταλλεύονται τους πυρηνικούς σταθμούς (η TEPCO, αλλά και οι ομόλογές της) πρόκριναν τη βραχυπρόθεσμη αποδοτικότητα εις βάρος της μακροπρόθεσμης ασφάλειας ή, στην καλύτερη περίπτωση, δεν έλαβαν επαρκώς υπόψη τους κινδύνους σε μια χώρα που κινδυνεύει από τη σεισμική δραστηριότητα και τα τσουνάμι. (...). Ο Χιντεκάτσου Γιόσικ, κομμουνιστής βουλευτής και πρώην πυρηνικός μηχανικός, έδειξε σ' ένα βιβλίο του το 2010 πως ο πυρηνικός σταθμός της Φουκουσίμα έχει γνωρίσει τα περισσότερα συμβάντα - καμιά δεκαπενταριά στο διάστημα από το 2005 ως το 2009 - απ' όλους όσοι λειτουργούν στην Ιαπωνία. Ο υπουργός Οικονομίας παραδέχθηκε μάλλον απρόθυμα πως "όταν η κρίση τεθεί υπό έλεγχο, θα πρέπει να εξετάσουμε τη διαχείριση της TEPCO. Ασφαλώς, όμως στο μεταξύ πόσα θύματα θα έχουμε μετρήσει;"».[3]
*
Αξίζει να σημειωθεί κάτι ακόμα:
Στο έγκλημα, πλην της διαχειρίστριας πολυεθνικής «TEPCO», εμπλέκεται ευθέως μια ακόμα πολυεθνική: Εκείνος που σχεδίασε τον αντιδραστήρα του πυρηνικού σταθμού της Φουκουσίμα είναι ένας άλλος πολυεθνικός κολοσσός, η αμερικανική «General Electric».
Λεπτομέρεια: Λίγα εικοσιτετράωρα μετά το «ατύχημα», προτού ο επικεφαλής της «GE» φτάσει στην Ιαπωνία σε ένα ταξίδι που πραγματοποιήθηκε για επικοινωνιακούς λόγους, η εταιρεία ανακοίνωσε τις οικονομικές της επιδόσεις. Η «GE» το 2010 είχε καθαρά κέρδη ύψους 14,2 δισ. δολ., ποσό για το οποίο, όπως έγραψαν οι «New York Times», δεν κατέβαλε ούτε ένα σεντ φόρο. Ακριβώς το ίδιο -μηδέν φόρους δηλαδή- είχε «καταβάλει» η πολυεθνική και το 2009, όταν ανακοίνωσε κέρδη 10,7 δισ. δολάρια.
Για τα κατορθώματά της αυτά η «GE» τιμήθηκε επάξια:
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, ο Τζέφρι Ιμελτ, προωθήθηκε το Γενάρη του 2011 (δυο μήνες πριν από το έγκλημα στη Φουκουσίμα) από τον πρόεδρο Ομπάμα στη θέση του επικεφαλής του Συμβουλίου για την Απασχόληση και την Ανταγωνιστικότητα. Στο πρόσωπό του, όπως είπε ο Ομπάμα, αναγνώρισε τον άνθρωπο που «κατανοεί τι απαιτείται για να κάνει την Αμερική ανταγωνιστική εκ νέου».[4]
*
1) «Ριζοσπάστης», 19/3/2011
2) «Ρόιτερ» - «Ελευθεροτυπία», 16/3/2011
3) «Le Μonde» - «Tα Νέα», 28/3/2011
4) «Ριζοσπάστης», 31/3/2011

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

TOP READ