22 Μαΐ 2014

Ωμή αλητεία του ΣΥΡΙΖΑ και της "Αυγής" ενάντια στο ΚΚΕ και στον Κώστα Πελετίδη (Πάτρα). Άθλιοι, ψεύτες, συκοφάντες...

 Ωμή αλητεία του ΣΥΡΙΖΑ και της "Αυγής" ενάντια στο ΚΚΕ και στον Κώστα Πελετίδη (Πάτρα). Άθλιοι, ψεύτες, συκοφάντες...

Από τη μία προκαλούν εντυπώσεις, βγάζοντας λόγους στις πλατείες και δήθεν στηρίζουν το ΚΚΕ για να παίξει εκβιασμός και πίεση από τα κεντρικά δελτία των ειδήσεων και από την άλλη σπιούνοι και ψεύτες. 

Η ξεφτίλα δεν έχει όρια. Μαθημένοι στο φραξιονισμό και στη σαπίλα, σιγά μην ξέφευγαν από τον κανόνα τους.

Από το lenin reloaded


Στο σημερινό άρθρο του στην "Αυγή" ο Πέτρος Κατσάκος επιτίθεται στον Κώστα Πελετίδη και το ΚΚΕ για την άρνησή τους να δεχθούν το δήθεν "δώρο" στήριξης που δήθεν πρόσφερε ο ΣΥΡΙΖΑ στη Λαϊκή Συσπείρωση.
Ο αισχρός και ξεδιάντροπος αυτός ψεύτης της ελεεινής φυλλάδας γράφει, ανάμεσα σε άλλα:
Ας πληροφορήσει κάποιος τον κ. Πελετίδη πως ο λαός της Αριστεράς δεν παζαρεύει το μέλλον του και τον τόπο του με όρους πολιτικού εμπορίου. Και επιπλέον ας ενημερώσει κάποιος τον κ. Πελετίδη πως δεν χρειάζεται να καταφεύγουν οι υποστηρικτές του σε φτηνά και επικίνδυνα επικοινωνιακά παιχνίδια ώστε να δικαιώσουν την εμπορική του αντίληψη περί ανταλλαγής ψήφων. Τα τελευταία εικοσιτετράωρα, φίλοι και υποστηρικτές του ψηφοδελτίου του [Πελετίδη] διακινούν μέσω του Διαδικτύου μια παραποιημένη και αλλοιωμένη φράση από την τελευταία προεκλογική ομιλία του Κώστα Σπαρτινού. Με ανώνυμα και ανυπόγραφα δημοσιεύματα παραπληροφορούν τους πολίτες της Πάτρας ότι ο Κ. Σπαρτινός είχε πει στις 14 Μαΐου πως «δεν θα αφήσουμε τον υποψήφιο του ΚΚΕ να κρεμάσει για λογαριασμό του κ. Κουτσούμπα τη σημαία του ΚΚΕ στο μπαλκόνι του δημοτικού μεγάρου».
Σας αποδεικνύω ευθύς αμέσως ότι ο Πέτρος Κατσάκος και η "Αυγή" είναι αισχροί ψεύτες και συκοφάντες, μέρη ενός μηχανισμού αδίστακτου και σκοτεινού, και ποτισμένου με τόση εμετική υποκρισία όση δεν έχω ξαναδεί στα 44 μου χρόνια. 
Το απόσπασμα που δήθεν επινόησε και δήθεν διακινεί στρεβλώνοντας την αλήθεια το ΚΚΕ (το οποίο κατηγορείται με αδιανόητο θράσος για "φτηνά και επικίνδυνα επικοινωνιακά παιχνίδια"!) βρίσκεται αναρτημένο καμαρωτά-καμαρωτά ως απόσπασμα της ομιλίας του κ. Σπαρτίδη στην επίσημη ιστοσελίδα του επίσημα στηριγμένου από τον ΣΥΡΙΖΑ συνδυασμού του. Δεν αρκούμαι στο λινκ αλλάχρησιμοποιώ screenshot με εμφανές το url γιατί έχουμε να κάνουμε με πραγματικάολοκληρωτικά αδίστακτους και εξωνημένους ανθρώπους, που είναι ικανοί να επιχειρήσουν, αφού έκαναν τη βρωμιά, να εξαφανίσουν τα νέα πειστήρια της ξεδιαντροπιάς τους.

Δεν σας φτάνει αυτό;

Ε, ακούστε τον ίδιο να το λέει στο 0:38:


Διαδώστε παντού αυτό το νέο δείγμα πολιτικής ανηθικότητας και χυδαιότητας απ' αυτούς που θέλουν  εξαφανίσουν από προσώπου γης τους κομμουνιστές και λένε πως μας "στηρίζουν" κιόλας. Μαυρίστε στην κάλπη τους εκμεταλλευτές και τους εμπόρους των ελπίδων σας, τους ψεύτες και συκοφάντες του εργατικού-λαϊκού κινήματος. Με όποια χρώματα κι αν κυκλοφορούν.



Στην Πάτρα, στην Ικαρία, στο Χαϊδάρι, στην Πετρούπολη και σε όλη την Ελλάδα, από άκρη σε άκρη:   
ΕΙΣΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΜΟΧΘΟΥ, ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ, ΜΙΚΡΟΒΙΟΤΕΧΝΗΣ, ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΣ, ΦΟΙΤΗΤΗΣ, ΑΝΕΡΓΟΣ, ΝΟΙΚΟΚΥΡΑ, ΕΡΓΑΤΗΣ; ΣΙΧΑΘΗΚΕΣ ΤΗ ΣΑΠΙΛΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΟΣΩΝ ΣΟΥ ΕΚΛΕΨΑΝ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΜΕ ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ; ΓΥΡΙΣΕ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ! ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙΣ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ;

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΚΑΙ ΚΚΕ ΠΑΝΤΟΥ!
ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ, ΜΕ ΑΦΕΝΤΗ ΤΟ ΛΑΟ!

Ψέματα τέλος: Όποιος ψηφίζει Χρυσή Αυγή είναι καραμπινάτος ΦΑΣΙΣΤΑΣ

 Ψέματα τέλος: Όποιος ψηφίζει Χρυσή Αυγή είναι καραμπινάτος ΦΑΣΙΣΤΑΣ


της Χρυσής Αυγής είναι ψήφος σε φασίστες, σε Ναζί, σε δολοφόνους. Καμία δικαιολογία πλέον. Τώρα όλοι ξέρουν, όλοι είδαν, όλοι γνωρίζουν. Έχουμε και λέμε λοιπόν: 

180.908 ψηφοφόροι στην Περιφέρεια Αττικής ψήφισαν τον Παναγιώταρο της Χ.Α.
85.960 ψηφοφόροι στην Κεντρική Μακεδονία ψήφισαν τον Χρυσομάλλη της Χ.Α.
32.894 ψηφοφόροι στην Πελοπόννησο ψήφισαν τον Δολτσινιάδη της Χ.Α.

35.949 ψηφοφόροι στο δήμο Αθήνας ψήφισαν τον Κασιδιάρη.
10.195 ψηφοφόροι στο δήμο Θεσσαλονίκης ψήφισαν τον Ματθαιόπουλο.
4.973 ψηφΕπειδή δε μας αρέσει να χαϊδεύουμε αυτιά ψηφοφόρων (όπως οι εμετικοί ψηθοθήρες του  ΣΥΡΙΖΑ) και να λέμε μισόλογα, έχουμε ξεκάθαρη θέση. Η ψήφος στους υποψήφιους οφόροι στο δήμο Πειραιά ψήφισαν τον Κούζηλο.

Και όλοι όσοι ψήφισαν ψηφοδέλτια της ναζιστικής Χρυσής Αυγής σε δήμους, περιφέρειες. 
Και ασφαλώς όσοι θα ψηφίσουν το ευρωψηφοδέλτιο των φασισταριών.


Ας μην κρύβονται πλέον πίσω απ' το προσωπείο του αγανακτισμένου. Ας μην κάνουν πλέον άλλοθι την ανεργία και τα χιλιάδες προβλήματα του Καπιταλισμού για να ψηφίσουν τους Ναζί. Τώρα και ήξεραν και συνειδητά επέλεξαν να ψηφίσουν τους καραμπινάτους φασίστες, τους απογόνους των ταγματασφαλιτών, τους νοσταλγούς των κρεματορίων, του Χίτλερ και της Χούντας. 

Ας το παραδεχτούμε: έχουμε συμπολίτες, γειτόνους, γνωστούς, φίλους, πιθανόν και συγγενείς, που είναι πατενταρισμένα φασισταριά. Χωρίς δικαιολογίες. Και ως τέτοιους οφείλουμε να τους αντιμετωπίζουμε απο δω και στο εξής. 

Παίζουν παιχνίδια...

Παίζουν παιχνίδια...



Ψηφοθηρικά παιχνίδια παίζονται τις τελευταίες μέρες μπροστά στο β' γύρο των τοπικών εκλογών. Για να γίνει κατανοητό τι εννοούμε έχει αξία να δούμε ποια είναι η «στάση αρχών» που κράτησε ο ΣΥΡΙΖΑ στον α' γύρο σε Δήμους που η «Λαϊκή Συσπείρωση» αναμετρήθηκε με υποψηφίους των - κατά τον ΣΥΡΙΖΑ - μνημονιακών κομμάτων.
Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις σε τρεις Δήμους στο Νομό Ιωαννίνων:
  • Δήμος Βορείων Τζουμέρκων: Εκλογικό ποσοστό ΣΥΡΙΖΑ 30%. Αναμετρήθηκαν το ψηφοδέλτιο του ΚΚΕ με τον κοινό υποψήφιο ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. Σύσσωμος ο ΣΥΡΙΖΑ στήριξε τον υποψήφιο ΝΔ - ΠΑΣΟΚ.
  • Δήμος Δωδώνης: Εκλογικό ποσοστό ΣΥΡΙΖΑ 23%. Αναμετρήθηκαν τα δύο ψηφοδέλτια που στηρίζονταν από ΝΔ - ΠΑΣΟΚ με το ψηφοδέλτιο του ΚΚΕ.
  • Δήμος Πωγωνίου: Αναμετρήθηκαν το ψηφοδέλτιο του ΚΚΕ με τους υποψηφίους που στηρίζονταν από ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. Το ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ (24%) μονοκούκι πήγε στα ψηφοδέλτια ΝΔ - ΠΑΣΟΚ.
Εύλογα οι ΚΟ Ιωαννίνων του ΚΚΕ, παρουσιάζοντας τα στοιχεία στο λαό της περιοχής, τον καλούν να βγάλει συμπεράσματα, να γυρίσει την πλάτη του στο προκλητικό παζάρι των άλλων κομμάτων και να ισχυροποιήσει το ΚΚΕ στην κάλπη των ευρωεκλογών.
Αποκαλυπτική είναι η στάση του ΣΥΡΙΖΑ και στο Αμύνταιο της Φλώρινας. Στον πρώτο γύρο των δημοτικών εκλογών ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κατάφερε να κατεβάσει συνδυασμό. Την ψήφο των πολιτών διεκδίκησαν τρεις συνδυασμοί. Ο συνδυασμός της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και δύο άλλοι με υποψήφιους δημάρχους γνωστούς μεγαλοεργολάβους που κάνουν δουλειές και με τη ΔΕΗ, που έχουν εφαρμόσει και διαρκώς κλιμακώνουν την επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων (τρομοκρατία, απολύσεις, μειώσεις μισθών κ.ά.). Λίγες μέρες λοιπόν πριν τις 18 Μάη, με ανακοίνωσή της η οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ γνωστοποιούσε: «Η Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ Αμυνταίου δε συμμετέχει με κανένα ψηφοδέλτιο. Ως εκ τούτου, καλούμε τα μέλη μας να ψηφίσουν κατά συνείδηση».
Η στάση τους σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις δεν πρέπει να γεννά απορίες. Ηταν συνεπής αφού ταιριάζει με την πολιτική που εκφράζουν οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και στην Τοπική Διοίκηση, την πολιτική των ΣΔΙΤ, των Τοπικών Συμφώνων Απασχόλησης, της στρατηγικής της ΕΕ για την περιφερειακή ανάπτυξη κ.λπ. Πρέπει να είναι καθαρό σε όλους όσοι ψήφισαν «Λαϊκή Συσπείρωση» στις εκλογές της προηγούμενης Κυριακής και να μην ξεγελαστούν από αυτά τα παιχνίδια.
Συκοφαντούν με φήμες
Γίνεται επίσης προσπάθεια από διάφορους μηχανισμούς να εμφανιστούν οι δυνάμεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ότι στηρίζουν τον έναν ή τον άλλον από τους υποψηφίους των άλλων συνδυασμών. Απαντώντας σε μία από αυτές τις συκοφαντικές διαδόσεις, η Βάσω Πολυζωίδου, υποψήφια δήμαρχος Βόλβης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», σημειώνει: «Εκ μέρους της "Λαϊκής Συσπείρωσης" Βόλβης χαιρετίζουμε όσους στήριξαν με την ψήφο τους το ψηφοδέλτιό μας, όσους ενεργοποιήθηκαν στη δύσκολη εκλογική μάχη που δώσαμε.
Μέσα σε απίστευτες συνθήκες, όπου χρησιμοποιήθηκαν ποικίλες μορφές υφαρπαγής ψήφου, αποκτάει ιδιαίτερη σημασία η σημαντική ενίσχυση των δυνάμεών μας σε σχέση και με τις προηγούμενες εκλογές. Κι αυτό μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε την αγωνιστική μας πορεία και στο Δημοτικό Συμβούλιο, κυρίως όμως μέσα στο λαϊκό κίνημα.
Καλώ τους εργαζομένους και το λαό του δήμου μας να κάνουν το βήμα και να ενισχύσουν ακόμα πιο αποφασιστικά το ΚΚΕ στις ευρωεκλογές, να ενισχύσουν τη μόνη δύναμη που αντιμάχεται τη λογική του μονόδρομου της ΕΕ και αγωνίζεται για μια άλλη πολιτική, προς όφελος του λαού, για τη λαϊκή εξουσία.
Κανένας εργαζόμενος δεν πρέπει να γίνει συνένοχος, στηρίζοντας τη λογική του μικρότερου κακού, που εγκλωβίζει και αδρανοποιεί τα λαϊκά στρώματα.
Καλούμε τους εργαζομένους του δήμου να κλείσουν τ' αυτιά τους στις συκοφαντικές διαδόσεις και τους ψιθύρους για τη στάση μας στο β' γύρο.
Καταγγέλλουμε ακόμα τις απειλές που δεχόμαστε και προειδοποιούμε ότι θα πέσουν στο κενό.
Ολοι οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι αγρότες, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι νέοι και οι νέες του δήμου μας πρέπει στις 25 του Μάη να καταδικάσουν με άκυρο - λευκό και τα δύο ψηφοδέλτια που διεκδικούν το δήμο, κινούνται όμως στην ίδια αντιλαϊκή πολιτική».
Με ξεκάθαρο τρόπο απαντά και η «Λαϊκή Συσπείρωση» Πύδνας - Κολινδρού στις ανήθικες φήμες που κυκλοφορούν ότι δήθεν υποστηρίζει στο β' γύρο έναν από τους δύο υποψηφίους: «Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι η "Λαϊκή Συσπείρωση" δεν υποστηρίζει κανέναν από τους δύο συνδυασμούς που συμμετέχουν στο β' γύρο. Ανάλογη είναι και η θέση του ΚΚΕ για όλους τους Δήμους και τις Περιφέρειες σε όλη την Ελλάδα», σημειώνει σε ανακοίνωσή της.

Η κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ και οι εφοπλιστές

Η κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ και οι εφοπλιστές

Με αφορμή την εισφορά - κοροϊδία που επέβαλε η κυβέρνηση στους εφοπλιστές, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμης, έκανε χτες την ακόλουθη δήλωση: «Σε εθνικό επίπεδο και ενώ η Ελλάδα έχει εισέλθει σε θετική πορεία σταθεροποίησης της οικονομίας της, η ελληνική ναυτιλία κλήθηκε να αντιμετωπίσει για πρώτη φορά στη νεότερη ιστορία μια σοβαρή κρίση στο σταθερό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της, οι βασικές διατάξεις του οποίου έχουν συνταγματική κατοχύρωση από το 1975, ιδιαιτερότητα που αποδεικνύει την θεμελιώδη σημασία της ναυτιλίας για τον τόπο της, που την καθιστούν σταθερή και μη διαπραγματεύσιμη αξία, υπεράνω κυβερνητικών προσανατολισμών.

Παρά την άμεση ανταπόκριση της ναυτιλιακής μας κοινότητας να συνεισφέρει στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας, που κατέληξε στην επιτυχή ολοκλήρωση και υπογραφή ενός συνυποσχετικού με τον πρωθυπουργό, για εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας της για μια τριετία, υπήρξε νομοθετική επιβολή φοροεισπρακτικών μέτρων, που αποτελεί συνταγματική εκτροπή και κλονίζει το κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ Πολιτείας και του ναυτιλιακού κλάδου. Κάθε κράτος που επιθυμεί να έχει παρουσία στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι με μια ανταγωνιστική ναυτιλία και να εισπράττει τα αντίστοιχα οφέλη από την οικονομική, πολιτική και στρατηγική διάσταση αυτής, πρέπει να την προσεγγίζει με μακροπρόθεσμη και σταθερή πολιτική».

Το συνυποσχετικό στο οποίο αναφέρεται ο Θ. Βενιάμης, υπογράφτηκε τον Ιούλη του 2013 και προέβλεπε την «εθελοντική» εισφορά των ναυτιλιακών εταιρειών προς το κράτος, συνολικού ύψους 75 εκατ. ευρώ περίπου το χρόνο! Πρόκειται για σταγόνα στον ωκεανό των κερδών που αποκομίζουν οι Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι μάλιστα κομπάζουν ότι είναι η πρώτη ναυτική δύναμη, ελέγχοντας το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και σχεδόν το 40% του ευρωπαϊκού. Να σημειωθεί ακόμα ότι οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει 13 δισ. δολάρια (9,4 δισ. ευρώ) για την κατασκευή 275 νέων πλοίων το 2013 και μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2014 έκαναν επενδύσεις 5 δισ. δολαρίων. Η αναφορά και μόνο σ' αυτά τα αστρονομικά ποσά αποδεικνύει πόσο μεγάλη κοροϊδία είναι η επιβολή της εισφοράς των 75 εκατ. ευρώ.

Οι εφοπλιστές απολαμβάνουν σήμερα τουλάχιστον 56 φοροαπαλλαγές και άλλα προνόμια κατοχυρωμένα με νόμους του 1953 (!) και με το Σύνταγμα του 1975, το οποίο επικαλείται και ο Βενιάμης. Από τα 75 εκατ. που έλεγε ότι θα εισπράξει η κυβέρνηση για τα μάτια του κόσμου, τελικά δεν πήρε ούτε ένα ευρώ. Η ανακίνηση του ζητήματος προκάλεσε την αντίδραση των εφοπλιστών. Οπως λέει ο Βενιάμης, η φορολόγησή τους συνιστά «συνταγματική εκτροπή» και υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη του κλάδου. Εμμεσα απειλεί για αλλαγή σημαίας στα ελληνόκτητα πλοία, αν μεταβληθεί το «σταθερό θεσμικό πλαίσιο» και λέει φόρα παρτίδα ότι η φιλοεφοπλιστική νομοθεσία, ανεξάρτητα από κυβέρνηση και μείγμα διαχείρισης, είναι όρος απαράβατος για να έχει ένα κράτος ανταγωνιστική ναυτιλία.

Ολα τα παραπάνω δεν είναι γνωστά μόνο στην κυβέρνηση, αλλά και στον ΣΥΡΙΖΑ. Γι' αυτό δεν λέει τίποτα για κατάργηση των φορολογικών και άλλων προνομίων των εφοπλιστών, αν αναδειχτεί κυβέρνηση. Αντίθετα, κοροϊδεύει το λαό ότι θα ...ευαισθητοποιήσει τους εφοπλιστές να συνεισφέρουν κατιτίς παραπάνω και την ίδια ώρα αναγνωρίζει ότι οι νόμοι που προστατεύουν την κερδοφορία τους είναι απαραίτητοι για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας. Για παράδειγμα, ο Αλ. Τσίπρας έλεγε τον Ιούνη του 2012 ότι ως κυβέρνηση θα κάνουν «προσπάθεια να σταματήσει η ασυδοσία που υπάρχει στις σχέσεις» των εφοπλιστών με το κράτος και ότι «θα τους ζητήσουμε να συνειδητοποιήσουν ότι όταν η πατρίδα μας βρίσκεται σ' αυτή την κρίση δεν μπορεί αυτοί να σφυρίζουν κλέφτικα και να μην έρχονται εδώ να κάνουν επενδύσεις»! Ο ίδιος αναγνώριζε ότι «πέραν των φοροαπαλλαγών που έχει ο πολύ μεγάλος ελληνικός στόλος, κι αυτό είναι ένα πλεονέκτημα συγκριτικό για τη χώρα που πρέπει να αξιοποιήσουμε (...) θα τους ζητήσουμε λοιπόν να αποδείξουν ότι την ελληνική σημαία στα πλοία τους δεν την έχουν μονάχα για καιροσκοπικούς λόγους. Την έχουν γιατί πραγματικά θέλουν να στηρίξουν τη χώρα (...) Είμαστε βέβαιοι ότι θα υπάρξουν πολλοί που θα συμμεριστούν αυτή την αλήθεια»!


Την απάντηση, βέβαια, την πήρε από τον ίδιο τον πρόεδρο των εφοπλιστών... Τι δείχνουν όλα τα παραπάνω; Οτι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική λύση στην πολιτική της ΝΔ, επειδή παίζουν στο ίδιο «γήπεδο» από τη σκοπιά της στρατηγικής: Σ' αυτό της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων, του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, της συμμετοχής της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. Σ' αυτό το «γήπεδο», ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνάει, κουμάντο κάνουν οι εφοπλιστές, οι βιομήχανοι, οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, που ζουν κι αναπνέουν με μέτρα και προνόμια σε βάρος του λαού. Ολοι αυτοί θα είναι εδώ και μετά τις 25 του Μάη, ανεξάρτητα από το αν στις εκλογές θα βγει πρώτη η ΝΔ ή ο ΣΥΡΙΖΑ, ανεξάρτητα από το ποιος θα προκριθεί να σχηματίσει την επόμενη κυβέρνηση. Απέναντι σ' αυτούς, ο λαός πρέπει να ετοιμάζεται για σκληρή αναμέτρηση, με ισχυρό ΚΚΕ στο πλευρό του.


Π.

21 Μαΐ 2014

Απολιθωμένες αμπελοφιλοσοφίες στον Κόκκινο Πλανήτη 16

 Απολιθωμένες αμπελοφιλοσοφίες στον Κόκκινο Πλανήτη 16

Μετά από μερικούς μήνες αποχής (που ήταν κι αυτής στους.. «νικητές των εκλογών») επιστρέφουμε με μια ειδική εκλογική εκπομπή, σχολιάζουμε τα αποτελέσματα της πρώτης Κυριακής κι επιχειρούμε μια πρώτη εκτίμηση για το αποτέλεσμα της δεύτερης –ίσως πιο αξιόπιστη από τις διάφορες δημοσκοπήσεις, ακόμα και τα έξιτ πολ. Πιο ειδικά αναφερόμαστε: στους δήμους όπου θα βρίσκεται στο δεύτερο γύρο η Λαϊκή Συσπείρωση, το ποσοστό της στις περιφερειακές, της σύγκριση με το Μάη του 12’, τις ενωτικές επιθέσεις φιλίας και τα εκβιαστικά διλήμματα του β’ γύρου, τις προφορικές δηλώσεις στήριξης των υποψηφίων της ΛαΣυ, που μένει βέβαια να δούμε αν θα εκφραστούν έμπρακτα και σε ένα αντίστοιχο αποτέλεσμα, την έμμεση προβολή της Χρυσής Αυγής και της περιβόητης ανόδου της –αν και πανελλαδικά έμεινε πίσω από το ΚΚΕ στις περιφερειακές εκλογές- και μια σειρά παρεμφερή ζητήματα.

Γνώμες, παρατηρήσεις, προβλέψεις κι εκτιμήσεις, ευπρόσδεκτες στα σχόλια. Καλή ακρόαση.


Εκλογικά στιγμιότυπα

 Εκλογικά στιγμιότυπα



"Από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη, είδα κι έζησα μια αλήθεια, που δίνει νέο περιεχόμενο στην παλιά ποιητική διαπίστωση του Γιάννη Ρίτσου: Αυτά τα πρόσωπα δεν βολεύονται με λιγότερο ουρανό." (...)

Κάπως έτσι ξεκίνησε χτες βράδυ την ομιλία του στην Πάτρα ο Αλέξης Τσίπρας. Μέχρι και τον Γιάννη Ρίτσο επιστράτευσε για να προωθήσει τις επιδιώξεις του. Άλλο, βέβαια, αν ο συγκεκριμένος στίχος τού ποιητή τής Ρωμιοσύνης ταιριάζει γάντι στον "λιγώτερο ουρανό" που ευαγγελίζεται ο ΣυΡιζΑ μέσα στην μπουρινιασμένη Ευρώπη και στο σκοτεινιασμένο ΝΑΤΟ.

Παρένθεση: Ας ενημερώσει κάποιος τον πρόεδρο του ΣυΡιζΑ ότι οι στίχοι τού Ρίτσου πάνε κάπως έτσι: "Αυτά τα δέντρα δεν βολεύονται με λιγότερο ουρανό / αυτές οι πέτρες δεν βολεύονται κάτου απ’ τα ξένα βήματα / αυτά τα πρόσωπα δεν βολεύονται παρά μόνο στον ήλιο / αυτές οι καρδιές δεν βολεύονται παρά μόνο στο δίκιο", για να τους λέει σωστά από δω και πέρα. Κλείνει η παρένθεση.

Εν πάση περιπτώσει, με δεδομένο ότι ο Ρίτσος αποτελεί εθνικό ποιητικό μας κεφάλαιο, είναι δικαίωμα όλων να χρησιμοποιούν τους στίχους του. Από την στιγμή που ο κλαψο-Μπούκουρας χρησιμοποίησε την Μπαλλάντα του κυρ-Μέντιου τού Βάρναλη, πώς να απαγορεύσουμε στον Τσίπρα να χρησιμοποιεί την Ρωμιοσύνη τού Ρίτσου; Μπορούμε, όμως, να υπενθυμίσουμε στον πρόεδρο του ΣυΡιζΑ κάποιους άλλους στίχους τού ίδιου ποιητή, αν και βάζω στοίχημα πως ποτέ δεν θα τους χρησιμοποιήσει σε ομιλία του:

Κάπα, Κάπα, Έψιλον. 
Τρία κόκκινα γράμματα,
σεμνή υπογραφή του λαού μας
στις λεωφόρους του μέλλοντος.

Ο δρόμος φεύγει γρήγορα
η Ιστορία δεν γυρίζει πίσω...


---------------------------------------------------------------

Η είδηση έπαιξε πολύ σε κανάλια κι εφημερίδες. Ο λόγος για το εντυπωσιακό ποσοστό 93,21% με το οποίο εξελέγη ο Πέτρος Ανδρεάκος ως δήμαρχος Ανατολικής Μάνης (Γύθειο, Οίτυλο κλπ). Μάλιστα δε, η τηλοψία φρόντισε να επενδύσει την είδηση με τα απαραίτητα ρεπορτάζ, προφανώς για την πληρέστερη ενημέρωση των τηλεθεατών.

Τί δεν είπε κανείς, όμως; Δεν είπε ότι ο αντίπαλος του Ανδρεάκου, ο οποίος συγκέντρωσε το υπόλοιπο 6,79%, ήταν ο κομμουνιστής Δημήτρης Συκούτρης. Ο συνδυασμός τής Λαϊκής Συσπείρωσης μάζεψε "μόνο" 6,79% σε μια περιοχή η οποία θεωρείται από τις πλέον συντηρητικές ολόκληρης της χώρας και στην οποία πριν τέσσερα χρόνια είχε περιοριστεί σε 2,61%. Σημειώστε δε ότι τον Ιούνιο του 2012 σ' ολόκληρο τον νομό Λακωνίας το ΚΚΕ είχε μαζέψει 3,54%. Και μια λεπτομέρεια με σημασία: στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές, ο Ανδρεάκος είχε σημειώσει 51,89%, έχοντας απέναντί του άλλους τρεις νεοδημοκράτες αντιπάλους (εκτός από τον υποψήφιο της Λαϊκής Συσπείρωσης).

Τώρα που έχετε την είδηση ολοκληρωμένη, κρίνετε μόνοι σας ποιου το επίτευγμα είναι μεγαλύτερο και δυσκολώτερο: του Ανδρεάκου ή του Συκούτρη;

---------------------------------------------------------------

- Το 2010, κατά την δεύτερη Κυριακή, είχαν στηρίξει στην Αθήνα τον Γιώργο Καμίνη. Δεν θα μάθουμε ποτέ τι θα έκαναν εφέτος αν δεν πέρναγε στον δεύτερο γύρο ο δικός τους υποψήφιος. Πάντως, κατά την προεκλογική περίοδο, πρόλαβαν να σούρουν στον Καμίνη τα εξ αμάξης για τον τρόπο που πολιτεύτηκε ως δήμαρχος αθηναίων.

- Το 2010 είχαν στηρίξει στην Πάτρα τον Γιάννη Δημαρά. Εφέτος ο Δημαράς κατέβηκε με την στήριξη της ΔημΑρ γιατί αυτοί κατέβασαν τον Κώστα Σπαρτινό. Στο μεταξύ, πέρυσι κατήγγειλαν ότι "ο αυταρχικός και αντιδημοκρατικός κατήφορος του δημάρχου πατρέων Γιάννη Δημαρά δεν έχει τέλος".

- Το 2010 είχαν στηρίξει στο Κερατσίνι τον Λουκά Τζανή. Εφέτος προτίμησαν να κρατήσουν αποστάσεις και δεν κατέβασαν επίσημο υποψήφιο. Στο μεταξύ, πρόλαβαν να καταγγείλουν τον Τζανή για ύποπτες σχέσεις με την Χρυσή Αυγή.

- Το 2010 είχαν στηρίξει στην Φιλοθέη τον νεοδημοκράτη (!) Παντελή Ξυριδάκη. Εφέτος κατέβασαν την σύζυγο του Δημήτρη Παπαδημούλη, η οποία κατήγγειλε τον Ξυριδάκη για αντιλαϊκή πολιτική (!) και για υπερφορολόγηση των ακινήτων.

- Το 2010 κατέβασαν στην Ικαρία τον Χριστόδουλο Σταυρινάδη, εξασφαλίζοντας την στήριξη όλων των άλλων κομμάτων (ΝΔ, ΠαΣοΚ, ΛαΟΣ), σε μια κοινή προσπάθεια να μη περιέλθει ο δήμος στον κομμουνιστή Στέλιο Σταμούλο. Εφέτος στράφηκαν στον Κώστα Σταμούλη, καταγγέλοντας ότι ο Σταυρινάδης "εφάρμοσε και εξακολουθεί να εφαρμόζει τις πολιτικές τού μνημονίου που εξαθλιώνουν καθημερινά τη ζωή μας". Στον δεύτερο γύρο πέρασαν Σταμούλος - Σταυρινάδης κι εκείνοι έσπευσαν να δηλώσουν ότι στηρίζουν τον κομμουνιστή υποψήφιο. Δηλαδή, τώρα στηρίζουν εκείνον που λύσσαξαν να φάνε πριν τέσσερα χρόνια.

Έχοντας, λοιπόν, κατά νου όλες τις παραπάνω "επιλογές ευθύνης" τού ΣυΡιζΑ, δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα ακούγοντας χτες τον Τσίπρα να τάσσεται αναφανδόν υπέρ Πελετίδη κατά τον δεύτερο γύρο στον δήμο πατρέων. Προφανώς, ο ΣυΡιζΑ επιχειρεί να "ανταλλάξει" αυτή την στήριξη με αντίστοιχη στήριξη δικών του υποψηφίων από το ΚΚΕ σε άλλες περιοχές. Δυστυχώς για τον πρόεδρο του ΣυΡιζΑ, ο Πελετίδης τον προσγείωσε ανώμαλα: "Το ΚΚΕ δεν κάνει παζάρια".

ΕΣΥ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙΣ Μ@Λ@Κ@Σ;

 ΕΣΥ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙΣ Μ@Λ@Κ@Σ;




Σα μαλάκας τους ψήφιζα…

Το 1974 μου έθεσαν το ερώτημα «Καραμανλής ή τανκς». Επέλεξα Καραμανλής και τα τανκς στάθηκαν δίπλα.

Το 1981 Παπανδρέου, να φύγει ο Καραμανλής, να φύγουμε απ’ το ΝΑΤΟ, να μη μπούμε στην ΕΟΚ κι έπειτα βλέπουμε. «Δεν ήταν η ώρα μας ακόμη».

Το 1989 Παπανδρέου πάλι για να μη βγει ο Μητσοτάκης και μπορεί να χάναμε και τα «χρυσά κουτάλια» που μας έρχονταν από την ΕΕ.

Το 1991 τα ίδια. Παπανδρέου τώρα που είναι στριμόκωλα τα πράγματα και θα δεις. Έρχεται η παγκοσμιοποίηση, το Μάαστριχτ, έπεσε και το τείχος του Βερολίνου που μας έκοβε τον… ήλιο...

Ψήφιζα και όλα τα επόμενα χρόνια, τη μια για να μην ανέβει η δεξιά, την άλλη γιατί έρχεται το κοινό νόμισμα και θα πήξουμε στο χρήμα, την τρίτη γιατί γίναμε ευρωπαίοι και καταργήσαμε το διαβατήριο και χεστήκαμε απ’ τη χαρά μας…

Το 2012 ήρθαν καινούργιοι και μου είπαν τώρα πια θα ψηφίζεις εμάς για να φύγουν όλοι οι άλλοι που εν τω μεταξύ τα είχαν βρει μεταξύ τους. Εμείς είμαστε και πρώην δικοί σου. Οι δικοί σου-δικοί σου έτσι κι αλλιώς δεν θέλουν να κυβερνήσουν, έχουν ξύλινη γλώσσα, οι γυναίκες τους δεν ξυρίζουν τις μασχάλες τους… ένα δράμα. Εν τω μεταξύ είχα αρχίσει να πεινάω. Τους ψήφισα ο μαλάκας.

Το 2014 πάλι οι καινούργιοι μου λένε, «εμάς ψηφίζεις και τώρα». Και μην ανησυχείς δεν θ’ αλλάξουμε τη βολή σου. Είναι αδιαμφισβήτητη η θέση μας στην ΕΕ και στο ΝΑΤΟ. Μόνο για τανκς δε μου είπαν αλλά τώρα είχαν στραμμένα πάνω μου τα κανάλια, τις εφημερίδες τους κι είχαν κάνει σμπαράλια την άμυνά μου με την υποκουλτούρα τους.

Πάνω εκεί διάβασα πως ο εγκέφαλός μας διαθέτει 10 εις την 12η κύτταρα, που με σειρά τους και βάσει της ιδιότητας του ατόμου του άνθρακα, μπορούν να βρεθούν σε 20 στην 100.000.000.000.000.000.000.000.000η διαφορετικές δυνατές καταστάσεις και αναρωτήθηκα:

Πως στο διάολο γίνεται, σε τόσο τεράστιο αριθμό δυνατών καταστάσεων, εγώ να παραμένω πάντα τόσο μαλάκας;

stelios kanakis
ΤΩΡΑ  ΚΚΕ
Αναρτήθηκε από

Όταν ο σκηνοθέτης μεταμορφώνει τις συγκεντρωσούλες του ΣΥΡΙΖΑ σε λαοθάλασσες

 Όταν ο σκηνοθέτης μεταμορφώνει τις συγκεντρωσούλες του ΣΥΡΙΖΑ σε λαοθάλασσες

Η εικόνα της λαοθάλασσας της Θεσσαλονίκης, από την Αυγή


Την ίδια στιγμή ένας φίλος του μπλογκ ( τον οποίο και ευχαριστούμε) φωτογράφισε την λαοθάλασσα από παρακείμενη πολυκατοικία.



Ακριβώς τα ίδια έγιναν και χθες στην Πάτρα. Τα ίδια ακριβώς πανό, τα ίδια ακριβώς κιγκλιδώματα και σκαλωσιές, ώστε να περιορίσουν το πλάτος της συγκέντρωσης και να αυξήσουν το βάθος, και όλα τα μέσα ενημέρωσης παρόντα να μιλούν για πλήθος λαού που θυμίζει εποχές του ΠΑΣΟΚ του 80.

Μόνο που στην πραγματικότητα ήταν 1.000 με 1.500 άτομα, οι περισσότεροι περαστικοί που ψώνιζαν Τρίτη βράδυ στο κέντρο της Πάτρας και είπαν να δουν από κοντάς τον νέο ροκ σταρ της πολιτικής σκηνής. Ο οποίος ήταν να βγει στις 20:00 αλλά τελικά λόγω χαμηλής προσέλευσης κόσμου ξεκίνησε στις 21:00.

Και μιας και είπαμε ΠΑΣΟΚ της δεκαετίας του 80, για δείτε συριζόπουλα πως ήταν μια συγκέντρωση του 1985 (ούτε καν του 1981) με ομιλητή τον μέντορα του Αλέξη, Ανδρέα Παπανδρέου.



Η Ρένα είναι οφσάιντ

 Η Ρένα είναι οφσάιντ

Στις 25 ψηφίζουμε, στις 26 φεύγουν, λέει το σλόγκαν. Ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας κι ας πούμε πως είμαστε σύμφωνοι. Αφού λοιπόν είναι τόσο απλά τα πράγματα, σα σλόγκαν διαφήμισης (η μέρα φεύγει, ο σύριζα-τζόνι γουόκερ έρχεται) δεν πρέπει να προβληματιστούμε ίσως τι ακριβώς είναι αυτό που θα έρθει στη θέση τους;


Για να το δούμε αυτό θα ανατρέξουμε στα δικά τους λεγόμενα και σε ένα άρθρο της ρένας δούρου με τίτλο «για μια νέα αριστερή πολιτική, για την άσκηση εξωτερικής πολιτικής με αριστερό πρόσημο» από το συλλογικό βιβλίο «κυβέρνηση της αριστεράς, δρόμος για το μέλλον ή παρένθεση» που κυκλοφόρησε πέρσι από τις εκδόσεις τόπος. Η δούρου, που αυτή την κυριακή διεκδικεί την περιφέρεια αττικής, ειδικεύεται στα διεθνή, δηλ σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής και αναλύει τις βασικές αρχές της ΝΕΠ, που δεν είναι η λενινιστική φόρμουλα κι ο τακτικός ελιγμός της νέας οικονομικής πολιτικής, αλλά μια αντίστοιχα σημαντική σύλληψη κι επεξεργασία για τα θεμέλια μιας νέας εξωτερικής πολιτικής για την ελλάδα και μια μελλοντική αριστερή κυβέρνηση.

Η ρένα ξεκινάει με γκολ από τα αποδυτήρια, χωρίς να είναι οφσάιντ, στην πρώτη κιόλας σελίδα, όταν χαρακτηρίζει την εξωτερική πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, πασόκ και νδ, στραμμένη στο παρελθόν, προσκολλημένη στο πεπερασμένο «ανήκομεν εις τη δύσιν» σε μια περίοδο, που η «δύση» ως «όλον», ως ταυτότητα συμφερόντων, έχει πάψει να υφίσταται. Πού να φανταζόταν βέβαια τότε η δούρου πως ο αρχηγός του κόμματός της, θα επαναλάμβανε αυτούσια αυτή την.. αναχρονιστική λογική και φράση: ανήκουμε στη δύση, στην εε και το νατο.

Τι εννοεί όμως η ρένα με αυτό; πρακτικά εννοεί πως η χώρα πρέπει να έχει ως στόχο της: α. τη σταδιακή αποδέσεμυση από την ατλαντική συμμαχία και την απομάκρυνσή της από τον ατλαντισμό του νατο. (Ας σημειωθεί παρενθετικά πως ακόμα κι η επίτευξη ενός ενδιάμεσου μη επαναστατικού στόχου πρέπει να είναι πάντα σταδιακή, πχ αποδέσμευση πρώτα από το στρατιωτικό σκέλος του νατο ίσως, για να βαδίσουν στα χνάρια του εθνάρχη τριανταφυλλίδη και να παραμείνουν πιστοί στη ρεφορμιστική τους λογική.

β. τα τρία άλφα (αλληλεγγύη, ανάπτυξη, απασχόληση) ενός αριστερού ευρωπαϊσμού, μακριά από τη γερμανική αυτοκρατορία στην οποία εξελίσσεται σήμερα η εε, καταστρέφοντας την «ευρωπαϊκή ιδιαιτερότητα». Και γ. μια ενεργητική εξωτερική πολιτική για την ελλάδα, που μπορεί εντός του αριστερού ευρωπαϊσμού της, να αναπτύξει διμερείς σχέσεις με τη ρωσία, την κίνα και τις άλλες αναδυόμενες οικονομικά χώρες (τις λεγόμενες BRICs). Συνεπώς, όταν η ρένα μιλάει για πολιτική απαλλαγμένη από κάθε είδους εξάρτηση, δεν εννοεί προφανώς την αποδέσμευση από την εε (αυτό στον αντίποδα της δορυφοροποίησης θα συνιστούσε απομόνωση) αλλά να αλλάξουμε ρότα και να ανοίξουμε περισσότερες παρτίδες με κίνα και ρωσία –βούτυρο στο ψωμί του κάθε οακκίτη και της ανάλυσής του για το ρωσόδουλο μπλοκ.

Αναφέραμε παραπάνω τον όρο εξάρτηση· ας δούμε τη σχετεική ανάλυση στο άρθρο της ρένας. Η ελλάδα των μνημονίων είναι κράτος περιορισμένης κυριαρχίας, έχει υποβαθμιστεί στο καθεστώς της αποικίας χρέους, έχει εισέλθει στο τούνελ του εξαρτημένου κράτος: δε λαμβάνει η αθήνα πλέον αποφάσεις, αλλά καλείται να εφαρμόσει εκείνες που έχουν ήδη καθοριστεί εκτός των ελληνικών συνόρων και οι οποίες εξυπηρετούν τα συμφέροντα των δανειστών της χώρας μας, του μεγάλου κεφαλαίου (κυρίως της γερμανίας και των συμμάχων της, των πλεονασματικών χωρών), των αγορών και των τραπεζών. Μας λέει επίσης πως το φαινόμενο παραπέμπει ευθέως στην ανάλυση της αποικίας από το μαρξ, στον πρώτο τόμο του κεφαλαίου, κατά την περίοδο της πρωταρχικής συσσώρευσης του καπιταλισμού!
Αν ερμηνεύω σωστά πάντως τη μαρξιστική πολιτική σκέψη της ρένας δούρου, η χώρα δεν ήταν από πριν σε αυτή την εξαρτημένη θέση της.. αποικίας χρέους, αλλά βρέθηκε σε αυτό το τούνελ με την επιβολή των μνημονίων από την τρόικα.

Σε κάποιο άλλο σημείο η δούρου γράφει ότι μοιάζει σα να επιστρέφουμε ορμητικά στο 19ο αιώνα της υπερεκμετάλλευσης του εργατικού δυναμικού, με απάνθρωπες συνθήκες και παντελή έλλειψη κοινωνικής πρόνοιας, παράλληλα όμως ορθώνονται παντού νέου τύπου αντιστάσεις και κινήματα, όπως το occupy και εκείνο των αγανακτισμένων των πλατειών. Δεν είναι καθόλου τυχαία η αναφορά αυτή, καθώς η δούρου θεωρεί σημαντικό εργαλείο της περίφημης νεπ την ενεργοποίηση της.. «διπλωματίας των κινημάτων», δηλ ενός πλήρως νέου πλέγματος φορέων, όπου θα έχουν φωνή/θα μετέχουν μκο, πολίτες-πανεπιστημιακοί, ερευνητές, κοινοβουλευτικοί θεσμοί, κτλ.
Ψάχνω παρεμπιπτόντως κάποιον αναθεωρητή να μου εξηγήσει επακριβώς το διαχωρισμό που κάνουν στο λόγο τους μεταξύ υπερεκμετάλλευσης και της απλής, συμβατικής εκμετάλλευσης και πώς ορίζονται τα υπερκέρδη σε διάκριση από το απλό (θεμιτό προφανώς) κέρδος. Ας δούμε όπως πώς αναλύει η ρένα δούρου στο άρθρο της την τρέχουσα κρίση.

Είναι μια δομική κρίση του νεοφιλελευθερισμού (σε άλλο σημείο κάνει λόγο και για τη σοβαρή κρίση που βιώνει –sic- ο καπιταλισμός στην ευρωζώνη, την εε και σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά μετά επιστρέφει στο προηγούμενο μοτίβο). Η κρίση χαρακτηρίζεται από διόγκωση του χρηματοπιστωτικού τομέα, την υποταγή της πολιτικής στην οικονομική εξουσία των αγορών, των τραπεζών, από προγράμματα λιτότητας και περιστολής των κοινωνικών δικαιωμάτων, από πραγματικό (όχι αστεία) πόλεμο κατά της εργασίας. Λέει επίσης ότι η νεοφιλελεύθερη δημοκρατία υπονομεύει συνειδητά το δεύτερο συστατικό της, τη δημοκρατία (ενώ αν καταλαβαίνω καλά ο σύριζα θα κάνει το ακριβώς αντίθετο, υπονομεύοντας το νεοφιλελευθερισμό και κρατώντας τη δημοκρατία). Και πως το νεοφιλελεύθερο μοντέλο βλάπτει σοβαρά τη δημοκρατία, την εργασία, τον πλανήτη (το οποίο ακούγεται ίσως και σαν αυτές τις τόσο χρήσιμες προειδοποιήσεις του υπουργείο υγείας πάνω στα πακέτα των τσιγάρων). Ενώ στην ανάλυση της σημερινής εε ως γερμανικής αυτοκρατορίας, με άνεργη ανάπτυξη, φτωχούς εργαζόμενους και νεοφιλελεύθερη δημοσιονομική πειθαρχία, διαπιστώνει πως η κρίση χρέους μετατρέπεται σε κρίση δημοκρατίας.
{Πολύ πιο γλαφυρό ως προς την ανάλυση της κρίσης και το μετανεοφιλελεύθερο ορίζοντα είναι το κείμενο του οικονομικού ιθύνοντα του σύριζα, γιάννη δραγασάκη, στην ίδια έκδοση. Αλλά αυτά θα τα δούμε εν καιρώ, καθώς το βιβλίο προσφέρεται και προορίζεται για πολλαπλή αξιοποίηση}.

Η δούρου δεν ξεχνά φυσικά να αναφερθεί και στη διέξοδο από την κρίση, που πρέπει να δοθεί σε ευρωπαϊκό πλαίσιο, στη βάση ενός σχεδίου τύπου μάρσαλ και της συμφωνίας του λονδίνου του 53’. Ενώ εντοπίζει τη βασική διαχωριστική γραμμή εντός της εε, όχι μεταξύ βορρά-νότου, όσο μεταξύ πλεονασματικών-ελλειμματικών χωρών, χωρών δορυφόρων της γερμανίας και των υπολοίπων. Εγώ θα πρόσθετα και τον διαχωρισμό μεταξύ proactive και reactive ομάδων, που κάνουν οι αθλητικοί αναλυτές στο ποδόσφαιρο.

Τι άλλο μας λέει το άρθρο της δούρου; Πολλά και διάφορα: για την αναβάθμιση της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό, που έχει τρωθεί λόγω της κρίσης και κάποιων δηλώσεων ελλήνων πολιτικών (παπανδρέου, παπακωνσταντίνου) περί τεμπέληδων ελλήνων, και για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων που θα πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτει ο σύριζα (φορολογικές, περιβαλλοντικές, εργασιακά δικαιώματα, κτλ). Για τη διαβαλκανική συνεργασία στα χνάρια της προσέγγισης του ρήγα φεραίου (του κανονικού, όχι της μεταπολίτευσης) κι όχι της κατακτητικής ρεβανιστικής αντίληψης κατά την περιβόητη οικονομική διείσδυση επιχειρήσεων στα βαλκάνια. Για το ευρωπαϊκό όραμα του καποδίστρια που συγκρούστηκε με το μέτερνιχ, στο συνέδριο του άαχεν το 1818. Για ένα νέο πατριωτισμό, εξωστρεφή, μακριά από εθνοκεντρικές αντιλήψεις.

Και φυσικά μπόλικα ευχολόγια για ένα νέο ευρωπαϊκό υπόδειγμα με ειρήνη, δημοκρατία, χάρτα δικαιωμάτων, αυξημένες αρμοδιότητες της ευρωβουλής… ένα νέο τύπο διεθνών σχέσεων, ειρηνικής διευθέτησης των διαφορών, με αυξημένο το κύρος του οηε… και μια σειρά ακόμη, στο ίδιο μήκος κύματος, που ο λένιν –για να θυμηθούμε τον εμπνευστή της κανονικής νεπ- θα χαρακτήριζε σίγουρα μικροαστικά, παπαδίστικα παραμύθια για μικρά παιδιά.

Αλλά τι λες τώρα ρε βλαδίμηρε, αφού λέμε, στις 26 φεύγουν. Τι δεν καταλαβαίνεις…;

Ξεβράκωμα των δήθεν «επαναστατών» της ΑΝΤΑΡΣΥΑ...

 Ξεβράκωμα των δήθεν «επαναστατών» της ΑΝΤΑΡΣΥΑ...

Αυτοξεβρακώθηκαν οι «ριζοσπάστες», «αντικαπιταλιστές», «επαναστάτες» της ΑΝΤΑΡΣΥΑ με τις δηλώσεις ενός κορυφαίου στελέχου της, του υποψηφίου δημάρχου Αθήνας Πέτρου Κωνσταντίνου (ναι αυτού που έλεγε εκείνα τα ωραία για την Συρία λίγους μήνες πριν). Αρκούν τα λόγια του ίδιου του Κωνσταντίνου σε συνέντευξη του στην «Αυγή», αναφορικά με το δεύτερο γύρο των εκλογών στο Δήμο της Αθήνας. Δώστε βάση:
«Γι' αυτό στον μεν δεύτερο γύρο των εκλογών στον δήμο της Αθήνας χρει­άζεται να είναι πραγματικά γύρος ήττας του ί­διου του Καμίνη και ταυτόχρονα η ψήφος στον Σακελλαρίδη από τον κόσμο που σιχαίνεται τη συγκυβέρνηση να μην έχει αυταπάτες ότι θα ξηλωθεί με αυτόματο τρόπο η συγκυβέρνηση της Δεξιάς».
Συμπέρασμα 1ο: Το πρόβλημα είναι ο ίδιος ο Καμίνης. Όχι η πολιτική των Καμίνιδων, είτε αριστερών είτε δεξιών.
Συμπέρασμα 2ο: Ο Κωνσταντίνου της ΑΝΤΑΡΣΥΑ καλεί έμμεσα σε στήριξη του υποψηφίου του ΣΥΡΙΖΑ Γ.Σακελλαρίδη (είπαμε ντε, για να φύγει ο Καμίνης).
Συμπέρασμα 3ο: Επίσης πρόβλημα είναι η "συγκυβέρνηση της Δεξιάς" (όχι το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα), άρα σύμφωνα με τον Κωνσταντίνου και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ψηφίστε Σακελλαρίδη αλλά κρατάτε και μικρό καλάθι.
Πηγή: Rev now

TOP READ