21 Ιουν 2015

Από την ανάπτυξη του τουρισμού κερδίζουν μια χούφτα επιχειρηματικοί όμιλοι

Από την ανάπτυξη του τουρισμού κερδίζουν μια χούφτα επιχειρηματικοί όμιλοι
Ο «Ριζοσπάστης» συζητάει με τον Νίκο Παπαγεωργίου, πρόεδρο του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Αττικής

Για τις εξελίξεις στον Τουρισμό, ο «Ριζοσπάστης» συζήτησε με τον Νίκο Παπαγεωργίου, πρόεδρο του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Αττικής.
***
-- Τι τάσεις καταγράφονται σε ό,τι αφορά την τουριστική κίνηση τη σεζόν που «τρέχει» και ποια είναι τα μεγέθη για τον κλάδο του τουρισμού στη χώρα μας;
-- Οι εργοδοτικές οργανώσεις και η κυβέρνηση μιλάνε φέτος για πάνω από 810.000 διεθνείς αφίξεις μέχρι τέλος Μάρτη, γεγονός που συνεπάγεται αύξηση κατά περίπου 29% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Αντίστοιχη αύξηση είχε και η Αθήνα, κατά 29,5%. Πρόκειται για νούμερα εντυπωσιακά αν σκεφτεί κανείς ότι έρχονται μετά από δυο συνεχόμενες χρονιές - ρεκόρ σε έσοδα και αφίξεις.
Το ζήτημα, όμως, είναι ότι τα μεγέθη αυτά δεν αποτυπώνουν το τι πραγματικά συμβαίνει πίσω από τη «βιτρίνα». Η ανάπτυξη του τουρισμού που είχαμε καθ' όλη την περίοδο της κρίσης, συνοδεύτηκε από ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων, ακόμη χειρότερους όρους εργασίας και, βέβαια, ακόμα μεγαλύτερο αποκλεισμό των λαϊκών στρωμάτων από τις διακοπές και την αναψυχή.
Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη, υπάρχουν σήμερα περίπου 10.000 ξενοδοχεία σε όλη τη χώρα, πάνω από 400 στην Αττική, τα οποία θα φιλοξενήσουν τα 25 και πλέον εκατομμύρια του εισερχόμενου τουρισμού, όπως είναι οι προσδοκίες για φέτος. Παρά την κρίση, την περίοδο 2009 - 2013 άνοιξαν 914 νέα ξενοδοχεία, 300 περισσότερα από όσα έκλεισαν, συνολικής δυναμικής 63.392 κλινών.

Ο Νίκος Παπαγεωργίου
Ο Νίκος Παπαγεωργίου
Οι επενδύσεις αυτές χρηματοδοτήθηκαν από διεθνή και εγχώρια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, με κεφάλαια που προέκυψαν από την αφαίμαξη των λαών της Ευρώπης και ολόκληρου του κόσμου, αφού στις τράπεζες καταλήγουν και μέσω των τραπεζών επανεπενδύονται. Στα παραπάνω πρέπει να συμπεριλάβει κανείς την παραχώρηση δημόσιων εκτάσεων - αιγιαλών, λιμανιών, μαρίνων, αεροδρομίων, δασών - σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, προκειμένου να «αξιοποιηθούν» για να ανοίξουν νέα πεδία κερδοφορίας.
-- Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, ποια είναι η αντίστοιχη εικόνα;
-- Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, πάνω από 600.000 απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα στον τουρισμό. Ανάμεσά τους βρίσκονται χιλιάδες νέοι από τις εγχώριες τουριστικές σχολές, αλλά κι από την Ανατολική Ευρώπη, που προωθούνται στα ξενοδοχεία με το καθεστώς της «μαθητείας».
Το «ευνοϊκό επενδυτικό περιβάλλον», που απαιτούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου, διασφαλίζεται πρώτα απ' όλα από τους μειωμένους κατά 15% μισθούς, από τον Ιούλη του 2012, για τους ελάχιστους που αμείβονται ακόμη με τη Συλλογική Σύμβαση. Η συντριπτική πλειοψηφία των ξενοδοχειακών μονάδων, σε όλη τη χώρα, εφαρμόζει τα 586 ευρώ μεικτά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πληρώνουν τελικά τα δεδουλευμένα, τα επιδόματα, τις άδειες και τα Δώρα Χριστουγέννων.
Πάνω από 160 είναι οι επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις που «υπογράφηκαν» από Ενώσεις Προσώπων - όργανα των ίδιων των ξενοδόχων - στις οποίες μάλιστα διευθετείται με διευθυντικό δικαίωμα ο χρόνος εργασίας. Αυτό σημαίνει ατελείωτα, απλήρωτα 12ωρα, ολόκληρη σεζόν δίχως μέρα ανάπαυσης.
Στα επισιτιστικά καταστήματα η κατάσταση είναι κυριολεκτικά χαώδης. Οι εστιάτορες και οι μεγάλες αλυσίδες γρήγορου φαγητού και καφέ πληρώνουν όποτε θέλουν, ό,τι θέλουν, όπως θέλουν και για ασφάλιση ...ούτε κουβέντα.
Αυτό το «επενδυτικό κλίμα» θέλουν όλοι οι επιχειρηματικοί όμιλοι στον τουρισμό να διατηρήσουν και να επεκτείνουν. Γι' αυτό και είναι οι πρώτοι που πιέζουν να υπάρξει συμφωνία ανάμεσα στην κυβέρνηση και στους δανειστές, νέο δηλαδή μνημόνιο. Αυτό σημαίνει γι' αυτούς «σταθερότητα» και «ανταγωνιστικό περιβάλλον».
-- Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν διαφοροποιήσεις τόσο ανάμεσα σ' εκείνους που πουλάνε το λεγόμενο «τουριστικό προϊόν», αλλά και σ' εκείνους που το αγοράζουν. Ετσι δεν είναι;
-- Πράγματι, τα 25 εκατ. των τουριστών που αναμένονται φέτος, δεν είναι όλοι για τα «δόντια» των 5άστερων ξενοδοχειακών μονάδων.
Τον «αφρό», όσους δηλαδή μπορούν να πληρώσουν αδρά για ένα καλό πακέτο - εισιτήρια, διαμονή κ.λπ. -, θα τον διεκδικήσουν ελάχιστες επιχειρήσεις από τους μεγάλους ομίλους, εγχώριους και ξένους. Σε αυτές τις ξενοδοχειακές μονάδες μία διανυκτέρευση κοστίζει όσο οι μισθοί δύο και τριών εργαζομένων. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μπορεί μια διανυκτέρευση να κοστίζει όσο το ετήσιο εισόδημα τριών εργαζομένων! Αρα, απευθύνονται και επιδιώκουν να προσελκύσουν πελατεία με υψηλό βαλάντιο, που θα ξοδεύει περισσότερα χρήματα.
Οι περισσότεροι θα κατευθυνθούν σε μονάδες όχι μικρότερης δυναμικότητας, αλλά σε εκείνες που απορροφούν αυτό που συνήθως λέγεται «μαζικός τουρισμός» και περιλαμβάνει κυρίως τα «all inclusive» ξενοδοχεία. Πρόκειται για μονάδες με δυναμικότητα από 3.000 μέχρι και πάνω από 8.000 κλίνες το καθένα, που καταλαμβάνουν έκταση όσο ένα παραδοσιακό χωριό και έχουν μέσα τα πάντα.
Αυτές τις μονάδες τις γεμίζουν συνήθως τα μεγάλα τουριστικά πρακτορεία - οργανισμοί (tour - operators). Αυτοί έχουν συμβόλαια για όλη τη σεζόν με τον ξενοδόχο, που «πουλά» στο πρακτορείο την κάθε διανυκτέρευση συνήθως κάτω κι από 50 ευρώ για κάθε δωμάτιο, ή για κάθε άτομο. Το κέρδος του ξενοδόχου προκύπτει από την ποσότητα των δωματίων που «πουλά» στο πρακτορείο. Πρόκειται λοιπόν για πελάτες, κυρίως από άλλες χώρες, που αγόρασαν ένα πακέτο διακοπών από πρακτορεία, το οποίο περιλαμβάνει και τα μεταφορικά.
Οι λιγότεροι θα καταλήξουν στις μονάδες μικρότερης δυναμικότητας και ό,τι περισσέψει στα ενοικιαζόμενα δωμάτια. Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν. Ο μικρός ξενοδόχος, συνήθως, επωφελείται απ' ό,τι περισσέψει από τους μεγάλους - αν περισσέψει - ή κλείνει, επειδή δεν αντέχει τον ανταγωνισμό. Γιατί είναι άλλο να πουλάς 5.000 κλίνες τη μέρα, κι άλλο μόλις 50 ή και 100 στην ίδια τιμή για να είσαι ανταγωνιστικός.
Οσο για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, η μοίρα τους είναι επίσης προδιαγεγραμμένη για δύο λόγους: Από τη μια δεν μπορούν να πουλούν φθηνότερα από τα «all inclusive» γιατί έχουν «υψηλό κόστος λειτουργίας», κι από την άλλη δεν μπορούν αντικειμενικά να προσφέρουν τις παροχές ενός μεγάλου ξενοδοχείου. Αν συμπεριλάβει κανείς και το γεγονός ότι στηρίζονταν όλα τα προηγούμενα χρόνια στον εσωτερικό τουρισμό, που σήμερα απλά δεν υπάρχει, γίνεται αντιληπτό ότι δύσκολα επιβιώνουν.
Κι αυτό γιατί ιδιαίτερα μετά από την έναρξη της καπιταλιστικής κρίσης, όλο και περισσότεροι Ελληνες επιλέγουν τις φθηνότερες λύσεις ή δεν κάνουν καθόλου διακοπές, γιατί δεν μπορούν να πληρώσουν ούτε για ένα τριήμερο σε ενοικιαζόμενα δωμάτια. Φταίνε η φτώχεια, η ανεργία, η ακρίβεια, οι απαγορευτικές τιμές στα μέσα μεταφοράς - διόδια, αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
-- Επομένως, δεν είναι όλοι κερδισμένοι από την ανάπτυξη του τουρισμού...
-- Ετσι ακριβώς συμβαίνει. Δεν είναι δυνατόν και να γεμίσουν τα 10.000 ξενοδοχεία με τουρίστες ή ντόπιους επισκέπτες και ταυτόχρονα να εξασφαλίσουν οι ξενοδόχοι υψηλή μέση τιμή δωματίου, να επωφεληθούν από την αύξηση του τουρισμού οι μικροί επιχειρηματίες - αυτοαπασχολούμενοι και να έχει δουλειά με αξιοπρεπές εισόδημα ο εργαζόμενος του κλάδου.
Στον καπιταλισμό, σε αυτό το βάρβαρο σύστημα, τα παραπάνω αποτελούν αντιθέσεις που δεν μπορούν να γεφυρωθούν. Πρώτα απ' όλα, ο τουρισμός ως κλάδος επηρεάζεται άμεσα από τις αντιπαραθέσεις και τους ανταγωνισμούς που πυκνώνουν ιδιαίτερα στη δική μας περιοχή.
Εφόσον, όμως, δεν συμβούν γεγονότα που επηρεάζουν τον τουρισμό (φυσικά φαινόμενα, πόλεμοι κ.λπ.), η κερδοφορία μιας χούφτας ομίλων είναι δεδομένη, ενώ μεγαλώνει και ο ανταγωνισμός. Από αυτή την κερδοφορία, όμως, θα μείνει μακριά σημαντικό τμήμα των αυτοαπασχολούμενων, ενώ όσες επιχειρήσεις δεν αντέξουν τον ανταγωνισμό θα κλείσουν, προκαλώντας νέες στρατιές ανέργων. Είναι πρόσφατο το παράδειγμα στο ξενοδοχείο «Πεντελικό», όπου οι εργαζόμενοι πετάχτηκαν στο δρόμο επειδή η επιχείρηση άλλαξε χέρια.
Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι βιώνουν όλο και χειρότερες εργασιακές συνθήκες, με όλο και πιο μειωμένο εισόδημα, ως αποτέλεσμα των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και της υπερεκμετάλλευσης.
Και, τέλος, το όνειρο για διακοπές και αναψυχή αφορά κάθε χρόνο όλο και πιο λίγους εργαζόμενους, ελάχιστους που θα μπορέσουν σε αυτές τις συνθήκες να πληρώσουν μέρος από τους κόπους μιας χρονιάς που δεν περισσεύουν, για το αυτονόητο: Λίγες μέρες ξεκούρασης, χαλάρωσης στις υποδομές που χτίστηκαν με τον δικό τους ιδρώτα, στις ακτές που θα έπρεπε να είναι λαϊκή περιουσία, καταναλώνοντας αγαθά που άρπαξαν από τα χέρια τους για πενταροδεκάρες οι καπιταλιστές.

ΣΥΡΙΑ Διπλές «φωτιές» στα σύνορα με Τουρκία και Ισραήλ

ΣΥΡΙΑ
Διπλές «φωτιές» στα σύνορα με Τουρκία και Ισραήλ



Ανάμεσα στους αμάχους της πόλης Ταλ Αμπιάντ που πέρασαν τα σύνορα με την Τουρκία, βρήκαν ευκαιρία διαφυγής και εκατοντάδες τζιχαντιστές του «Ισλαμικού Κράτους»...
Ανάμεσα στους αμάχους της πόλης Ταλ Αμπιάντ που πέρασαν τα σύνορα με την Τουρκία, βρήκαν ευκαιρία διαφυγής και εκατοντάδες τζιχαντιστές του «Ισλαμικού Κράτους»...
Ενδιαφέρουσες και ενδεχομένως ανησυχητικές για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις τους διαφαίνονται οι εξελίξεις του τελευταίου 10ήμερου, τόσο στη μεθόριο της Συρίας με την Τουρκία, όσο και στα σύνορα της Συρίας με το Ισραήλ. Και στις δύο περιπτώσεις, καταλυτικό παράγοντα φαίνεται να παίζει η στάση τοπικών εθνοτικών - θρησκευτικών μειονοτήτων σε σχέση με επιθέσεις τζιχαντιστών (είτε του «Ισλαμικού Κράτους», είτε του «Μετώπου Νούσρα») και η αλληλεπίδρασή τους με δύο από τις γειτονικές χώρες της Συρίας, που κρατούν απροκάλυπτα εχθρική στάση απέναντι στο συριακό στρατό και επιδιώκουν ποικιλοτρόπως τα τελευταία χρόνια την ανατροπή της κυβέρνησης του Σύρου Προέδρου Μπασάρ Ασαντ: Της Τουρκίας και του Ισραήλ, οι ηγεσίες των οποίων δρουν υπογείως και ενίοτε χωρίς προσχήματα, με απώτερο στόχο το διαμελισμό της Συρίας, την προσάρτηση εδαφών, την ενίσχυση του ρόλου τους στην ευρύτερη περιφέρεια, για ν' ανακόψουν την αυξανόμενη ισχύ του Ιράν. Σε βάρος, εξυπακούεται, των λαών της περιοχής, αλλά πάντα προς όφελος των μονοπωλίων και της αστικής τάξης.
Η κατάληψη του Ταλ Αμπιάντ
Μία, λοιπόν, από τις πιο σημαντικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών σχετίζεται με την ανακατάληψη της μεθοριακής, βόρειας συριακής πόλης Ταλ Αμπιάντ, που βρίσκεται 80 χλμ. βορείως της λεγόμενης «πρωτεύουσας» του «χαλιφάτου» των τζιχαντιστών, Ράκα, και σε απόσταση αναπνοής από το Ακτσάκαλε της νότιας Τουρκίας. Πρωταγωνιστές της νίκης ήταν οι Κούρδοι μαχητές των λεγόμενων «Λαϊκών Δυνάμεων Προστασίας» (YPG), που κατάφεραν να ανακαταλάβουν την πόλη, έπειτα από σκληρές μάχες, έχοντας αυτή τη φορά στο πλευρό τους δύο συμμάχους:
  • Α) Τις ΗΠΑ, τα βομβαρδιστικά των οποίων ήταν σε συνεννόηση με τις δυνάμεις των Κούρδων στην περιοχή, βάλλοντας από αέρος τις θέσεις των τζιχαντιστών του «Ισλαμικού Κράτους» που είχαν καταλάβει την πόλη ένα χρόνο πριν.
  • Β) Λίγες εκατοντάδες ενόπλους του λεγόμενου «Ελεύθερου Συριακού Στρατού», που επανεμφανίστηκαν, μετά από καιρό, στα πεδία συγκρούσεων και στο διεθνές προσκήνιο, αυτή τη φορά όχι στο πλευρό των τζιχαντιστών (όπως πριν), αλλά στο πλευρό των Κούρδων, φορώντας τη μάσκα των «μετριοπαθών» μαχητών...
Οι Κούρδοι ανακατέλαβαν το Ταλ Αμπιάντ, πανηγυρικά, μετά από σφοδρές μάχες περίπου δύο βδομάδων, την περασμένη Τρίτη (16/6), κατεβάζοντας τη μαύρη σημαία των τζιχαντιστών και ανεβάζοντας τη δική τους, τριγωνική, με το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα και το κόκκινο αστέρι. Η είσοδός τους στην πόλη είχε συνοδευτεί με ένα κύμα 23.000 αμάχων, ανάμεσά τους και πολλές εκατοντάδες τζιχαντιστές, που βρήκαν ασφαλή έξοδο προς την τουρκική μεριά των συνόρων, την οποία άλλωστε γνώριζαν άριστα, μιας που τη χρησιμοποιούσαν ως έναν από τους κεντρικούς διαύλους για τη μεταφορά όπλων, πυρομαχικών, τεθωρακισμένων στρατιωτικών οχημάτων, μισθοφόρων, χρημάτων.
«Εχασαν την πίσω πόρτα...»
Δεν προκαλεί, λοιπόν, εντύπωση γιατί προχτές ο Τζόναθαν Σέιντζερ, αντιπρόεδρος του «Ερευνητικού Ιδρύματος για την Αμυνα των Δημοκρατιών» (παραμάγαζο της CIA, του Στέιτ Ντιπάρτμεντ κ.ά.), δήλωνε στην εφημερίδα «Business Insider» ότι με την ανακατάληψη του Ταλ Αμπιάντ από τους Κούρδους της Συρίας, «το "Ισλαμικό Κράτος" έχασε την πιο σημαντική πίσω του πόρτα στην Τουρκία», ...μεταξύ άλλων γιατί οι τζιχαντιστές «είχαν εστιάσει τις δυνάμεις τους πάρα πολύ στο Ραμάντι και στο Μπαϊτζί του Ιράκ», παραμελώντας άλλα σημαντικά μέρη.
Η εξέλιξη αντιμετωπίστηκε από σημαντική μερίδα του αμερικάνικου Τύπου σαν «πολύ σημαντική νίκη». Οχι τόσο γιατί οι τζιχαντιστές υπέστησαν ένα σοβαρό (αλλά όχι μοιραίο...) πλήγμα, αλλά γιατί οι Αμερικανοί θέλησαν να χρησιμοποιήσουν και να «διαφημίσουν» τους Κούρδους μαχητές των δυνάμεων YPG της Συρίας σαν τους νέους τους, «αποτελεσματικούς και αξιόπιστους συμμάχους», με τους οποίους συνεργάστηκαν τόσο καλά σε τόσο λίγο χρόνο... (όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά διεθνή πρακτορεία).
Η νίκη των Κούρδων της Συρίας στο Ταλ Αμπιάντ δε θα μπορούσε να μη συνοδευτεί με την υπενθύμιση της πρώτης, μεγάλης νίκης τους (αν και πύρρειος...) στο Κομπανί, τον περασμένο χειμώνα. Και τότε η εξέλιξη είχε προβληθεί όχι μόνο - ούτε τόσο - σαν σημαντική επιτυχία των Κούρδων, αλλά και σαν αποτέλεσμα της συνεργασίας τους με τα βομβαρδιστικά των ΗΠΑ και των συμμάχων τους. Ωστε να δικαιολογηθεί σαν «θετική» η ιμπεριαλιστική επέμβαση των ΗΠΑ στη Συρία, που αλλάζουν τους σύμμαχους και τους αντίπαλους «σαν τα πουκάμισα», ανάλογα μετά τα κατά καιρούς συμφέροντά τους...
«Πονοκέφαλος» στην Αγκυρα
Το κλείσιμο του Ταλ Αμπιάντ και ο έλεγχός του από τους Κούρδους της Συρίας προκάλεσε ικανοποίηση στις ΗΠΑ, αλλά ισχυρό «πονοκέφαλο» στους συμμάχους τους, Τούρκους, αφού πλέον οι Κούρδοι της Συρίας ελέγχουν απρόσκοπτα μία έκταση 395 χλμ. στα σύνορα με την Τουρκία! Ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης, Μπουλέντ Αρίντς, διακρίνοντας ήδη από το βράδυ της Δευτέρας την αναπόφευκτη επικράτηση των Κούρδων του YPG, συγκάλεσε έκτακτο υπουργικό συμβούλιο, δηλώνοντας στους δημοσιογράφους: «Διακρίνουμε σημάδια που παραπέμπουν σε ένα είδος εθνοκάθαρσης... Εχουμε ενδείξεις ότι γίνονται ενέργειες, για να έρθουν άλλα στοιχεία και να συμπτυχθούν καντόνια».
Ο Αρίντς, χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα τους Τουρκμένους (Σύροι πολίτες τουρκικής καταγωγής, που κατοικούν στη βόρεια Συρία από τον 11ο αιώνα μ.Χ.) κατοίκους του Ταλ Αμπιάντ, μίλησε περί «εθνοκάθαρσης», για να κατηγορήσει τους Κούρδους της Συρίας και να φρενάρει τα όποια σχέδιά τους για τη δημιουργία αμιγώς κουρδικού θύλακα σε αυτή τη μεριά των συνόρων της Τουρκίας με τη Συρία. Ωστε να εμποδιστεί μεσοπρόθεσμα ζήτημα δημιουργίας κουρδικού κρατιδίου (με την προσάρτηση συριακών και ασφαλώς τουρκικών εδαφών).
«Συμπτωματικά», το ίδιο διάστημα εμφανίστηκε στην τουρκική εφημερίδα «Χουριέτ» ο Ερχάντ Σαλίχι, που με την ιδιότητα του «ηγετικού στελέχους» του «Ιρακινού Τουρκμενικού Μετώπου» (ITF), δήλωσε: «Το Ταλ Αμπιάντ είναι τουρκμενική και όχι κουρδική περιοχή στη Συρία. Πρώτα ήρθε εδώ το ΙΚ. Οι Τουρκμένοι "αναγκάστηκαν" να ζήσουν κάτω από το ΙΚ. Μετά, χρησιμοποιώντας το ΙΚ ως πρόσχημα, αυτά τα μέρη παραδόθηκαν στους Κούρδους, οι οποίοι έδιωξαν τους Τουρκμένους από την πατρίδα τους... Είναι σαφές ότι πρόκειται για ένα τμήμα ενός σχεδίου που αφορά την ίδρυση κουρδικού κράτους στην περιοχή... Κάτι παρόμοιο συμβαίνει στην ιρακινή πόλη Τελαφέρ, η οποία βρίσκεται τώρα υπό τον έλεγχο του ΙΚ. Δε θα ήταν έκπληξη, εάν οι Κούρδοι και εκεί αποφάσιζαν να επιτεθούν και να αναγκαστούν και από εκεί να φύγουν Τουρκμένοι...».
Η περίπτωση των Δρούζων και η αντίδραση του Ισραήλ
Λίγες μέρες πριν την ανακατάληψη του Ταλ Αμπιάντ από τους Κούρδους της Συρίας, είχαμε (στις 10 και 11 Ιούνη) μία ανάλογα σημαντική εξέλιξη στα σύνορα της Συρίας με το Ισραήλ, κοντά στα υψώματα του Γκολάν και σε χωριό της βορειοδυτικής επαρχίας Ιντλίμπ, με θύματα Δρούζους: μία σημαντική θρησκευτική αραβόφωνη μονοθεϊστική μειονότητα, περίπου 1.500.000 ανθρώπων, τα δύο τρίτα των οποίων (περίπου 800.000) ζουν στη Συρία και οι άλλοι διασκορπισμένοι σε Λίβανο και Ισραήλ. Οι Δρούζοι, λοιπόν, που στα τέσσερα χρόνια του πολέμου έχουν συμπαραταχθεί με το πλευρό του Ασαντ και υπηρετούν στο συριακό στρατό, δεν είχαν ως τώρα βρεθεί στο στόχαστρο επιθέσεων. Η υποχώρηση, ωστόσο, ορισμένων δυνάμεων του συριακού στρατού σε κάποια μέτωπα, το τελευταίο διάστημα, «χαλάρωσε» τις δικλείδες ασφαλείας, με αποτέλεσμα οι Ισραηλινοί να επιδιώκουν τη χρησιμοποίησή τους ως πρόσχημα, μεταξύ άλλων, για τη δημιουργία μιας λεγόμενης «ουδέτερης ζώνης» στα σύνορα με τη Συρία.
Εκείνο το διάστημα, λοιπόν, τζιχαντιστές του «Μετώπου Νούσρα» και του κινήματος «Αχράρ αλ Σαμ» (με τους οποίους συνεργάζονται οι ισραηλινές δυνάμεις) αιματοκύλισαν το χωριό Καλμπ Λάουζα, στα περίχωρα της βόρειας επαρχίας Ιντλίμπ, σφαγιάζοντας εν ψυχρώ τουλάχιστον 30 Δρούζους αμάχους. Παρόλα αυτά, κάτοικοι του χωριού απάντησαν στα πυρά, σκοτώνοντας τρεις τζιχαντιστές του «Μετώπου Νούσρα». Το πιο ωραίο ήταν η αμέσως επόμενη εξέλιξη: Οι Ισραηλινοί, όταν έμαθαν για το φονικό στο Καλμπ Λάουζα, ήρθαν σε άμεση επαφή με τους τζιχαντιστές του «Μετώπου Νούσρα» και τους διέταξαν να απομακρυνθούν από την περιοχή (επιβεβαιώνοντας τις κατά καιρούς καταγγελίες της Συρίας ότι είναι υποχείρια και των Ισραηλινών!). Οι τζιχαντιστές όχι μόνον υπάκουσαν, αλλά... εξέδωσαν και ανακοίνωση με την οποία ζήτησαν συγγνώμη, αποδίδοντας την επίθεση «σε σφάλμα» διοικητή της οργάνωσης, που υπέστη μάλιστα και «κυρώσεις»!
Το ίδιο διάστημα, δύο Σύροι στρατιώτες στα περίχωρα της πόλης Κχάντερ (κοντά στα σύνορα με Ισραήλ) σκότωσαν το Δρούζο διοικητή τους και λιποτάκτησαν στο «Μέτωπο Νούσρα». Οι τζιχαντιστές άδραξαν την ευκαιρία και με τις οδηγίες των νέων «συνεργατών» κατέλαβαν παρακείμενο στρατηγικό λόφο, απειλώντας την τοπική κοινότητα των Δρούζων. Αυτοί, πάνω στον πανικό τους, επικοινώνησαν με την αδελφή κοινότητα των Δρούζων του Ισραήλ, ζητώντας βοήθεια. Οι τελευταίοι τους έστειλαν 2.500.000 δολάρια μέσω Ιορδανίας, για να αγοράσουν όπλα και να προστατευτούν έναντι νέων επιθέσεων. Ομως, η εξέλιξη έδωσε ταυτόχρονα, ξανά, πάτημα στο Ισραήλ να παρέμβει. Ο Ισραηλινός επικεφαλής του αντίστοιχου ΓΕΣ, Γκαντί Εϊσενκοτ, έσπευσε να δηλώσει ότι το Ισραήλ «δε θα κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια», αν γίνει σφαγή Δρούζων στην περιοχή και δημιουργηθεί κύμα προσφύγων προς την πλευρά των ισραηλινών συνόρων! Πρότεινε έτσι τη δημιουργία τάχα «ουδέτερης ζώνης» σε βάρος της συριακής επικράτειας...
Οι πρόσφατες παράλληλες εξελίξεις με πρωταγωνιστές τους Κούρδους και τους Δρούζους της Συρίας δείχνουν πόσο αδίστακτα οι ιμπεριαλιστές (Αμερικανοί, Ισραηλινοί, Τούρκοι...) χρησιμοποιούν ή προσπαθούν να χειραγωγήσουν θρησκευτικές ή φυλετικές μειονότητες, προκειμένου να προωθήσουν τα δικά τους συμφέροντα.

Δέσποινα ΟΡΦΑΝΑΚΗ

«Ροζέτα» και «Φιλέ» και πάλι μαζί!

«Ροζέτα» και «Φιλέ» και πάλι μαζί!

Καθώς ο κομήτης Τσουριούμοφ - Γκερασιμένκο πλησιάζει στο περιήλιο, η διαστημοσυσκευή, που είχε προσεδαφιστεί ανώμαλα στην επιφάνειά του, «αναστήθηκε» δίνοντας σημεία ζωής στο μητρικό σκάφος



Μια από τις εντυπωσιακές κοντινές φωτογραφίες της επιφάνειας του κομήτη, που τράβηξε η «Ροζέτα» στις 19 Οκτώβρη 2014 και δόθηκαν πριν λίγες μέρες στη δημοσιότητα
Μια από τις εντυπωσιακές κοντινές φωτογραφίες της επιφάνειας του κομήτη, που τράβηξε η «Ροζέτα» στις 19 Οκτώβρη 2014 και δόθηκαν πριν λίγες μέρες στη δημοσιότητα
Αυτό που ήλπιζαν οι επιστήμονες της αποστολής «Ροζέτα» πραγματοποιήθηκε. Μετά από 211 μέρες χειμερίας νάρκης, στην οποία έπεσε λόγω έλλειψης Ενέργειας, η διαστημοσυσκευή «Φιλέ», που είχε προσεδαφιστεί ανώμαλα στον κομήτη Τσουριούμοφ - Γκερασιμένκο, έστειλε στις 13 Ιούνη σήματα προς το μητρικό σκάφος που βρίσκεται σε τροχιά, ότι είναι «ζωντανή» και σε καλή κατάσταση. Λόγω πολλαπλών προβλημάτων στα συστήματα ομαλής προσεδάφισης, η «Φιλέ» είχε κάνει τρεις αναπηδήσεις, μέχρι να καταλήξει τυχαία σε μια θέση, όπου φωτίζεται μικρό μέρος από τα φωτοβολταϊκά της στοιχεία, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να παραχθεί αρκετή ηλεκτρική ενέργεια και να αδειάσουν ύστερα από 60 ώρες οι μπαταρίες της. Καθώς ο κομήτης πλησιάζει στο κοντινότερο προς τον Ηλιο σημείο της τροχιάς του (περιήλιο), στο οποίο προβλέπεται να φτάσει στις 13 Αυγούστου, η φωτεινή ακτινοβολία έγινε σταδιακά επαρκής για να ξαναλειτουργήσουν τα συστήματα επικοινωνίας με τη «Ροζέτα».
Το πρώτο σήμα που έστειλε η «Φιλέ» ήταν ασθενές αλλά σταθερό. Στα 85 δευτερόλεπτα που διήρκεσε έστειλε 663 κιλομπίτ πληροφοριών (κυρίως τηλεμετρικά δεδομένα), τα οποία η «Ροζέτα» τηλεμετάδωσε στο σταθμό ελέγχου στο Ντάρμσταντ της Γερμανίας. Από τη μέρα της πρώτης επικοινωνίας της «Φιλέ» μετά τον αναγκαστικό λήθαργο και μέχρι σήμερα, η επιστημονική ομάδα ελέγχου της αποστολής έχει βάλει πρώτο στόχο να αναπροσαρμόσει την τροχιά και το πρόγραμμα επιστημονικών παρατηρήσεων της «Ροζέτα», ώστε το μητρικό σκάφος να περνά όσο γίνεται πιο κάθετα από την περιοχή όπου βρίσκεται η «Φιλέ» και να έχει την κεραία του στραμμένη προς την επιφάνεια του κομήτη. Επιπλέον, θα μειωθεί το ύψος της τροχιάς του από τα 200 στα 180 χιλιόμετρα. Ετσι μια φορά σε κάθε δωδεκάωρη περιφορά της «Ροζέτα» γύρω από τον κομήτη, η επικοινωνία των δύο συσκευών θα μπορεί να γίνεται για περισσότερη ώρα και να ανταλλάσσονται περισσότερα δεδομένα ανά δευτερόλεπτο.

Αυξημένη εκπομπή αερίων και σκόνης αποτυπώνεται σε αυτήν τη φωτογραφία του Τσουριούμοφ - Γκερασιμένκο που πήρε η «Ροζέτα» στις 7 Ιούνη από απόσταση 203 χλμ. Σε πρώτο πλάνο φωτισμένη η κεφαλή του μεγαλύτερου λοβού του κομήτη, ενώ πιο πίσω διαγράφεται σκοτεινός ο λαιμός και ο μικρότερος λοβός
Αυξημένη εκπομπή αερίων και σκόνης αποτυπώνεται σε αυτήν τη φωτογραφία του Τσουριούμοφ - Γκερασιμένκο που πήρε η «Ροζέτα» στις 7 Ιούνη από απόσταση 203 χλμ. Σε πρώτο πλάνο φωτισμένη η κεφαλή του μεγαλύτερου λοβού του κομήτη, ενώ πιο πίσω διαγράφεται σκοτεινός ο λαιμός και ο μικρότερος λοβός
Η φωτεινή ενέργεια που προσπίπτει στα φωτοβολταϊκά της «Φιλέ» θα αυξάνεται καθημερινά έως τις 13 Αυγούστου. Οι μηχανικοί στο κέντρο ελέγχου της «Φιλέ» προσδιόρισαν ότι ήδη εκτίθεται σε αρκετό φως, ώστε να έχει αποκτήσει αποδεκτή θερμοκρασία, για να λειτουργήσει κανονικά, ενώ παράγεται αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για τη λειτουργία αρκετών οργάνων. Σε μια δεύτερη σύνδεση διάρκειας μερικών δευτερολέπτων στις 14 Ιούνη, η «Φιλέ» ενημέρωσε τη «Ροζέτα» ότι η θερμοκρασία στο εσωτερικό της έχει ήδη ανέβει στους -5 βαθμούς Κελσίου. Κατά τη διάρκεια της μέρας του δωδεκάωρου ημερονύκτιου στον κομήτη Τσουριούμοφ - Γκερασιμένκο, η «Φιλέ» παράγει ήδη 13 βατ αμέσως μετά την ανατολή, φτάνοντας τα 24 βατ το μεσημέρι, όταν χρειάζονται 19 βατ για τη λειτουργία του συστήματος επικοινωνίας με τη «Ροζέτα». Από την ανάλυση των δεδομένων που έστειλε η διαστημοσυσκευή, βγαίνει το συμπέρασμα ότι επί 134 λεπτά κάθε μέρα του κομήτη, τα φωτοβολταϊκά της παράγουν αρκετή Ενέργεια. Σε αυτό το χρονικό «παράθυρο» οι επιστήμονες θα προσπαθήσουν να εντάξουν καταρχήν κάποιες δραστηριότητες χαμηλής κατανάλωσης και την πραγματοποίηση μετρήσεων που δεν μπόρεσαν να γίνουν μετά την ανώμαλη προσεδάφιση.
Η επαναλειτουργία της «Φιλέ» θα επιτρέψει στην αποστολή «Ροζέτα» να κάνει και επιτόπια μελέτη των φαινομένων στην επιφάνεια του πυρήνα του κομήτη Τσουριούμοφ - Γκερασιμένκο, την πιο ενδιαφέρουσα περίοδο, όταν αυτά θα εντείνονται καθώς θα πλησιάζει στο περιήλιο. Αν η «Φιλέ» είχε προσεδαφιστεί το Νοέμβρη του 2014 στην περιοχή Αγκίλκια του κομήτη, τότε η αποστολή της πιθανόν να είχε λήξει το Μάρτη, εξαιτίας των υψηλότερων θερμοκρασιών σε εκείνη την περιοχή.

Στις 25 Απρίλη αυτή η φωτογραφία κατέγραψε πολλαπλούς πίδακες αερίων και σκόνης σε περιοχή του κομήτη που ήταν ήδη σκοτεινή. Συνήθως όταν δύει ο ήλιος οι πίδακες σταματούν για να ξαναρχίσουν με το επόμενο φως, αλλά σε αυτή την περιοχή ο πάγος νερού κάτω από την επιφάνεια είχε θερμανθεί αρκετά, ώστε να συνεχίσει να εξαχνώνεται και μετά τη δύση
Στις 25 Απρίλη αυτή η φωτογραφία κατέγραψε πολλαπλούς πίδακες αερίων και σκόνης σε περιοχή του κομήτη που ήταν ήδη σκοτεινή. Συνήθως όταν δύει ο ήλιος οι πίδακες σταματούν για να ξαναρχίσουν με το επόμενο φως, αλλά σε αυτή την περιοχή ο πάγος νερού κάτω από την επιφάνεια είχε θερμανθεί αρκετά, ώστε να συνεχίσει να εξαχνώνεται και μετά τη δύση

Η όψη του κομήτη Τσουριούμοφ - Γκερασιμένκο όπως καταγράφηκε στις 22 Μάη από επίγειο τηλεσκόπιο. Οι επιστήμονες έχουν για πρώτη φορά τη δυνατότητα να παρατηρούν την εξέλιξη ενός κομήτη ταυτόχρονα μέσω τηλεσκοπίου και μέσω σκάφους που βρίσκεται σε τροχιά γύρω του
Η όψη του κομήτη Τσουριούμοφ - Γκερασιμένκο όπως καταγράφηκε στις 22 Μάη από επίγειο τηλεσκόπιο. Οι επιστήμονες έχουν για πρώτη φορά τη δυνατότητα να παρατηρούν την εξέλιξη ενός κομήτη ταυτόχρονα μέσω τηλεσκοπίου και μέσω σκάφους που βρίσκεται σε τροχιά γύρω του

Μέσα στην έλλειψη που σημειώνεται με την κόκκινη διακεκομμένη γραμμή (ή γύρω απ' αυτή), θεωρείται ότι βρίσκεται η διαστημοσυσκευή «Φιλέ». Οι επιστήμονες έχουν επικεντρώσει σε ένα σημείο που παρουσιάζει μεγαλύτερη φωτεινότητα μετά την προσεδάφισή της σε σχέση με πριν, αλλά λόγω της δραστηριότητας του κομήτη η «Ροζέτα» δε μπορεί πια να πετάξει αρκετά κοντά για να πάρει φωτογραφίες που θα το επιβεβαιώσουν
Μέσα στην έλλειψη που σημειώνεται με την κόκκινη διακεκομμένη γραμμή (ή γύρω απ' αυτή), θεωρείται ότι βρίσκεται η διαστημοσυσκευή «Φιλέ». Οι επιστήμονες έχουν επικεντρώσει σε ένα σημείο που παρουσιάζει μεγαλύτερη φωτεινότητα μετά την προσεδάφισή της σε σχέση με πριν, αλλά λόγω της δραστηριότητας του κομήτη η «Ροζέτα» δε μπορεί πια να πετάξει αρκετά κοντά για να πάρει φωτογραφίες που θα το επιβεβαιώσουν

Επιμέλεια:
Σταύρος ΞΕΝΙΚΟΥΔΑΚΗΣ
Πηγή: http://blogs.esa.int/rosetta/

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Πεδίο αντιπαράθεσης για την... πίτα των κερδών

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Πεδίο αντιπαράθεσης για την... πίτα των κερδών
Στα... σκαριά το «Ευρωπαϊκό Αθλητικό Πρωτάθλημα» ως απάντηση στο «πείραμα» των Ευρωπαϊκών Αγώνων

Η ποδηλασία είναι απ' τα αθλήματα που κατέχουν μεγάλο μερίδιο στην προσέλκυση των πολυεθνικών - χορηγών
Η ποδηλασία είναι απ' τα αθλήματα που κατέχουν μεγάλο μερίδιο στην προσέλκυση των πολυεθνικών - χορηγών
Eurokinissi
Από την Παρασκευή 12 Ιούνη το ενδιαφέρον στον ευρωπαϊκό αθλητισμό, αν και όχι στα επίπεδα που θα ήθελαν οι έχοντες την ιδέα και οι διοργανωτές, βρίσκεται στο... Μπακού. Αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα από την ευρωπαϊκή ήπειρο διεξάγονται οι 1οι Ευρωπαϊκοί Αγώνες, οι οποίοι από σήμερα μπαίνουν στην τελική τους ευθεία και την ερχόμενη Κυριακή 28 Ιούνη θα πέσει η αυλαία τους.
Μπορεί η γαλαντομία των Αζέρων για τη διοργάνωση (έχοντας φυσικά τους δικούς τους λόγους) να τράβηξε τους αγώνες εκτός Ευρώπης, η λίστα των χορηγών - πολυεθνικών να γέμισε με ονόματα και σε αυτή την αθλητική διοργάνωση, ωστόσο αν και οι λεγόμενοι ...ευρωπαϊκοί Ολυμπιακοί, στα πρότυπα διοργανώσεων άλλων ηπείρων, είναι πλέον πραγματικότητα, τα πράγματα δείχνουν να είναι ρευστά. Αρχικά για το ενδιαφέρον αφού υπεύθυνοι της διοργάνωσης και οικοδεσπότες παρά τα όσα έταξαν απέτυχαν να φέρουν στο Μπακού τα περισσότερα σπουδαία ονόματα του ευρωπαϊκού αθλητισμού.
Ανταγωνισμός για τα μεγαλύτερα κέρδη
Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο στίβος αφού στο Μπακού ουσιαστικά θα διεξαχθούν οι αγώνες της Γ' κατηγορίας του λεγόμενου Ευρωπαϊκού Κυπέλλου (πρώην Μπρούνο Τζάολι), την ώρα που στη Μόσχα θα διεξάγονται οι αγώνες της κατηγορίας Super League και στο Ηράκλειο οι αντίστοιχοι της Α' κατηγορίας. Φυσικά, με σαφώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον απ' ό,τι στα ...κουλουάρ του Μπακού.

Ο στίβος αποτελεί το «βαρύ χαρτί» του νέου Ευρωπαϊκού Αθλητικού Πρωταθλήματος
Ο στίβος αποτελεί το «βαρύ χαρτί» του νέου Ευρωπαϊκού Αθλητικού Πρωταθλήματος
Eurokinissi
Οπως και να 'χει, πάντως, το... νέο φρούτο στα αθλητικά πράγματα της Ευρώπης, βασιζόμενο στα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ολυμπιακής Επιτροπής και των μελών της (οι εγχώριες ευρωπαϊκές Ολυμπιακές Επιτροπές), είναι πλέον γεγονός.
Ωστόσο, στο σημερινό οικοδόμημα του εμπορευματοποιημένου αθλητισμού θα ήταν τουλάχιστον αφελές να αποκόψει κάποιος τη συγκεκριμένη ιδέα από έναν πόλεμο συμφερόντων που διεξάγεται στον ευρωπαϊκό χώρο σχετικά με το μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα των κερδών σε μια μάλλον ιδιαίτερη αγορά.
Και αυτό γιατί η κυριαρχία του ποδοσφαίρου και ιδιαίτερα των διοργανώσεών του, όπως π.χ. το Τσάμπιονς Λιγκ ή το Euro, καθιστά τα περιθώρια κέρδους ιδιαίτερα περιορισμένα, άρα και τον ανταγωνισμό που υπάρχει για εκμετάλλευση της εκτός ποδοσφαίρου αγοράς ιδιαίτερα οξυμένο.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ακόμα και πριν από την υλοποίηση στην πράξη της ιδέας των Ευρωπαϊκών Αγώνων και τη διεξαγωγή τους στο Μπακού υπήρξε ουσιαστικά η απάντηση σε ένα άλλο εγχείρημα που είναι προγραμματισμένο για το 2018, με τόπους διεξαγωγής τη Γλασκόβη και το Βερολίνο. Εκεί αναμένεται να διεξαχθεί το Ευρωπαϊκό Αθλητικό Πρωτάθλημα (European Sports Championships).
Στην αντεπίθεση οι ευρωπαϊκές Ομοσπονδίες
Αν και στα χρόνια που απομένουν θα ήταν τουλάχιστον παρακινδυνευμένο από τώρα κάποιος να μιλήσει με σαφήνεια για την τελική μορφή του νέου εγχειρήματος, ωστόσο από τα όσα έχουν επισημοποιηθεί μέχρι τώρα βγαίνει το συμπέρασμα ότι πρόκειται ουσιαστικά για μια ενοποίηση των πανευρωπαϊκών πρωταθλημάτων που διεξάγονταν σε κάποια δημοφιλή αθλήματα στη Γηραιά ήπειρο. Αυτά είναι ο στίβος, η κολύμβηση, η κωπηλασία, η ποδηλασία και το τρίαθλο, που συμμετείχαν αρχικά στη νέα διοργάνωση, ενώ πρόσφατα προστέθηκε και η γυμναστική με επίσημη ανακοίνωση της ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας. Προφανώς η εν λόγω καινοτομία αποτελεί την απάντηση των συγκεκριμένων ευρωπαϊκών Ομοσπονδιών στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιακή Επιτροπή και την αντίστοιχη διοργάνωση των Ευρωπαϊκών Αγώνων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αυτή θα πραγματοποιηθεί μόλις ένα χρόνο πριν - με ό,τι αυτό συνεπάγεται - από τη διεξαγωγή των 2ων Ευρωπαϊκών Αγώνων που έχει προγραμματιστεί να διεξαχθούν στην Ολλανδία.

Η κολύμβηση ήταν απ' τα πρώτα αθλήματα που «δήλωσαν» συμμετοχή στο νέο εγχείρημα
Η κολύμβηση ήταν απ' τα πρώτα αθλήματα που «δήλωσαν» συμμετοχή στο νέο εγχείρημα
ICON
Στα πιο πρακτικά ζητήματα φυσικά σημαντικό πλεονέκτημα ώστε να πραγματοποιηθεί αυτό το βήμα αποτελεί το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες Ομοσπονδίες έχουν ως εφόδια τόσο την απήχηση που έχουν στο αθλητικό κοινό της Ευρώπης τα συγκεκριμένα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα όταν διεξάγονται και ότι σε σχέση με άλλες Ομοσπονδίες, αυτές βρίσκονται σε σαφώς καλύτερη μοίρα όσον αφορά π.χ. άλλα αθλήματα, στην προσέλκυση και τη συνεργασία με πολυεθνικές - χορηγούς (π.χ. στίβος, ποδηλασία, τρίαθλο).
Οι ίδιες χάρη στη δυναμική τους φρόντισαν να κάνουν εξ αρχής αισθητή τη διαφοροποίησή τους από το... πείραμα των Ευρωπαϊκών Αγώνων καθώς τα συγκεκριμένα αθλήματα στο Μπακού είναι αυτά που έχουν και τις μεγαλύτερες απώλειες σε πρωτοκλασάτα ονόματα, με ό,τι συνέπειες έχει αυτό στο ενδιαφέρον. Και μπορεί οι επίσημες δικαιολογίες να ήταν η προετοιμασία για μεγαλύτερου ενδιαφέροντος διοργανώσεις (Παγκόσμιο υγρού στίβου, Παγκόσμιο στίβου), ωστόσο κανείς δεν μπορεί να μην πει ότι ήταν και η πρώτη επίδειξη δύναμης. Οι ίδιοι οι διοργανωτές του νέου εγχειρήματος από τώρα κάνουν λόγο για μια τηλεοπτική ευρωπαϊκή αγορά 850 εκατομμυρίων τηλεθεατών που προκύπτει μετά την πρώτη επιτυχία τους, όπως θεωρείται η συμφωνία με την ΕBU που συμπεριλαμβάνει τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά τηλεοπτικά δίκτυα.
«Ενωμένα Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα»
Βασισμένο στην παλιότερη ιδέα των αγώνων «Καλής Θέλησης», που γίνονταν πριν από 25 χρόνια στην Ευρώπη, το Ευρωπαϊκό Αθλητικό Πρωτάθλημα αρχικά μπορεί να χαρακτηριστεί μια ενοποίηση των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων που αφορούν κάποια εκ των κορυφαίων Ολυμπιακών αθλημάτων, όπως είναι τα συγκεκριμένα που θα μετέχουν στο Ευρωπαϊκό Αθλητικό Πρωτάθλημα. Με το πλεονέκτημα ότι το 2018 είναι η χρονιά διεξαγωγής των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων σε στίβο, κολύμβηση, κωπηλασία κ.ά., η ένωση των συγκεκριμένων απέφερε τη νέα διοργάνωση.
Το Βερολίνο θα είναι αυτό που θα φιλοξενήσει το στίβο (όπως αρχικά ήταν προγραμματισμένο) ενώ η διοργανώτρια των περσινών αγώνων της Κοινοπολιτείας Γλασκόβη θα αναλάβει αυτά της κολύμβησης, της ποδηλασίας, της κωπηλασίας και του στίβου. Αγνωστο παραμένει πού θα πάει η γυμναστική η οποία προστέθηκε πρόσφατα στη διοργάνωση. Η διοργάνωση αναμένεται να έχει διάρκεια τουλάχιστον 15 ημερών και φυσικά σε ημερομηνίες που θεωρούνται στην πρώτη γραμμή ενδιαφέροντος, ή στο τέλος Ιούλη ή στις αρχές Αυγούστου.

Μπ. Τσ.

20 Ιουν 2015

το μεγαλο ξεπουλημα της πρωτη φορα.....ασαλιωτο

 Η συμφωνία που θα γίνει



Πολλά από αυτά που λέγονται τον τελευταίο καιρό περνάνε φυσικά απαρατήρητα.
Είναι τόσο μεγάλος ο βομβαρδισμός που δεν τα χωράει όλα το κουρασμένο μας μυαλό.

Μόνο που εκεί βρίσκεται ο διάβολος.
Στις λεπτομέρειες και τις υποσημειώσεις και όχι στις καλές προθέσεις και τα ωραία συνθήματα.

Να τι είπε στη συνέντευξη τύπου μετά το ..."αποτυχημένο" eurogroup της Πέμπτης ο ΥΠΟΙΚ Γ.Βαρουφάκης που δείχνει τι πρόκειται να γίνει.

«Μια από τις μεγάλες αγωνίες που φυσιολογικά έχουν οι εταίροι μας  είναι ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις, όχι αναγκαστικά η δική μας, αλλά το ελληνικό δημόσιο γενικότερα, ίσως κάποια στιγμή πάλι επιτρέψει τον εκτροχιασμό των προϋπολογισμών και τη δημιουργία, αντί πλεονασμάτων, πρωτογενών ελλειμμάτων. Σε αυτό το σημείο μοιραστήκαμε τις αγωνίες των συναδέλφων μας μαζί τους και κάναμε μια καινοτόμα πρόταση». 
«Προτείναμε, στο πλαίσιο της συμφωνίας που έχει ήδη επέλθει μεταξύ ημών και των θεσμών για τη δημιουργία ενός δημοσιονομικού συμβουλίου το οποίο θα παρακολουθεί την εκτέλεση του προϋπολογισμού. Αυτή η παρακολούθηση που θα γίνεται ανεξάρτητα από την κυβέρνηση, ανεξάρτητα από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ανεξάρτητα από το Υπουργείο Οικονομικών».

«Αυτή η παρακολούθηση που θα γίνεται σε εβδομαδιαία βάση, ταυτόχρονα να συνδυάζεται με ένα αυτοματοποιημένο σύστημα το οποίο στην περίπτωση που υπάρχει η διάγνωση ότι ο προϋπολογισμός τείνει να εκτροχιαστεί, να περάσει σε πρωτογενές έλλειμμα, αυτοματοποιημένα να γίνεται άμεση μείωση των δαπανών οριζοντίως, όλων των δαπανών του δημοσίου».

«..Να υπάρχει, αν θέλετε, ένα σύστημα το οποίο να μην περνάει μέσα από την πολιτική διαδικασία, που να εγγυάται ότι ο προϋπολογισμός του ελληνικού κράτους, του ελληνικού δημοσίου, δεν θα περάσει σε πρωτογενή ελλείμματα. Αυτό ήταν μια πολύ σημαντική πρόταση»

Αυτή είναι η "καινοτομία" που βέβαια υπαρχει ήδη και στα προηγούμενα μνημόνια αλλά και στον έλεγχο των προυπολογισμών των κρατών μελών της ΕΕ(Συνθήκη της Λισαβόνας, Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης (1997, 2005), αλλά και επικαιροποίηση και αυστηροποίηση με το Δημοσιονομικό Συμφωνο που αποφασίστηκε στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ στις 2 Μαρτίου 2012 και είναι σε ισχύ από 1/1/2013).
Τότε ήταν εξάμηνο. Τωρα προτείνεται έλεγχος κάθε βδομάδα!
Η "δημοκρατία" στο φόρτε της...

Αυτό που θα γίνει λοιπόν είναι περίπου φανερό.

Από τη μια θα υπάρχουν "θετικές και αισιόδοξες" εξαγγελίες που θα γλυκαίνουν απελπισμένα αυτιά, όπως π.χ. αυτό που ακούστηκε σήμερα περί "σταδιακής αποκατάστασης συντάξεων το 2016".
Από την άλλη το μακρύ μυστικό χέρι των μηχανισμών της ΕΕ θα τις ακυρώνει.
Ετσι όλοι θα είναι ευχαριστημένοι, και η ΕΕ και η κυβέρνηση.
 Ο λαός εν τω μεταξύ θα ¨τρέφεται με "αξιοπρέπεια" και υπομονή κάνοντας το "πατριωτικό του καθήκον".

Όσο για τους μεγαλοκαρχαρίες, αυτοί θα είναι πάντα χαμογελαστοί. Πάνω απ' όλα η σωτηρία τους. Στο κάτω κάτω ποιος έχει την εξουσία;

Μύκονο και Σαντορίνη... συμφωνία που θα γίνει!

Κι η ζωή στη ναφθαλίνη...

Καμπανάκι. Άνοδος της ακροδεξιάς παντού!

 Καμπανάκι. Άνοδος της ακροδεξιάς παντού!


Η νέα άνοδος της ακροδεξιάς «στην πιο ευτυχισμένη χώρα της Ευρώπης», τη Δανία, κατά τις εκλογές της 18ης Ιουνίου 2015, μετά και από συνεχή άνοδο στη Γαλλία και άλλες χώρες, προκάλεσε νέους προβληματισμούς στους αστούς αναλυτές που τρέχουν πάντα πίσω από τα γεγονότα για να τα ερμηνεύσουν κατά το δοκούν. 


 

Πως και γιατί ανεβαίνει ο φασισμός σε χώρες «ευτυχισμένες» όπως η Δανία, η Νορβηγία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Αλιά, η Αυστρία, η Γαλλία κ.α.;



Το «Κόμμα του Λαού της Δανίας», δηλ. το φασιστικό κόμμα ήρθε 2ο και όπως λένε οι αναλυτές, θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο μέλλον της χώρας! Το «Κόμμα του Λαού της Δανίας»  έλαβε 21,1%, έναντι 12,3% πριν από τέσσερα χρόνια. Πρώτοι αλλά καταϊδρωμένοι οι σοσιαλδημοκράτες με 26,3%, τρίτοι οι Φιλελεύθεροι με 9,5%. Οι ακροδεξιοί λαμβάνουν 37 έδρες, τρεις περισσότερες από τους Φιλελεύθερους και 15 περισσότερες απ' όσες είχαν. 


Τι κυβέρνηση θα σχηματισθεί, με δεδομένο ότι ο «κεντροδεξιός» συνασπισμός, που περιλαμβάνει και το «Κόμμα του Λαού της Δανίας», εξασφαλίζει πλειοψηφία 90 εδρών στο κοινοβούλιο, γεγονός που του επιτρέπει τον σχηματισμό κυβέρνησης;

 

Αν δούμε την ιστορία των αστικών κομμάτων και κοινοβουλίων, θα δούμε πάντα μια αρχική «ανατριχίλα» για τους ακροδεξιούς, η οποία όμως αποκαλύπτεται στη συνέχεια ότι είναι εντελώς υποκριτική. Σταδιακά ενσωματώνουν τους φασίστες στη λειτουργία τους (να μη ξεχνάμε τον Μεταξά, τον Χίτλερ, τον Μουσολίνι και πριν λίγα χρόνια την Αυστρία), μετακινούνται στις δικές τους θέσεις για να τους αφαιρέσουν δήθεν δύναμη(!), υιοθετούν με ευχαρίστηση το… «μικρότερο κακό» που είναι η «γλυκιά» εφαρμογή άγριων αντεργατικών και αντιλαϊκών πολιτικών και στο τέλος, απλώς στρώνουν καλά το δρόμο για την άνοδο του φασισμού σε γενική κλίμακα.


Οι αστοί αναλυτές υποτίθεται ότι μένουν έκπληκτοι από την άνοδο του φασισμού! «Δεν ξέρουν» γιατί ανεβαίνει. Τα εξηγούν όλα κατά τον ίδιο παλιό τρόπο των αστών της δεκαετίας του ΄30 εκστασιαζόμενοι από τα «γεγονότα» και ρίχνοντας ανάθεμα σε κάθε  εύκολο θύμα ή αντίπαλο, όχι όμως, και ποτέ, στην άρχουσα τάξη.

 

Σήμερα δεν έχουμε τους Εβραίους, αλλά έχουμε μετανάστες, ισλαμιστές, μελαμψούς και φυσικά όπως και τότε, πάντα, υπογείως και μακροπρόθεσμα κομμουνιστές... Αυτοί είναι οι εύκολοι στόχοι της εξουσίας, εύκολα θύματα, εύκολο έδαφος συσπείρωσης γύρω από φασιστικές ιδεολογίες και μέσα από την καθημερινή τρομοκρατία των μέσων ενημέρωσης που ελέγχονται, όπως και στη δεκαετία του ’30, από του μεγάλο κεφάλαιο.


Σταδιακά, βέβαια, οι αναλυτές εγκαταλείπουν τις θεωρίες ότι τον φασισμό τον παράγουν τα λάθη, η αναποτελεσματικότητα της αστικής δημοκρατίας και η πείνα του λαού γιατί δεν ταιριάζει για «ευτυχισμένες χώρες» της Ευρώπης!


Τι να κάνουν λοιπόν οι αναλυτές, το ρίχνουν στην περιπτωσιολογία όπως για τη Δανία ο φόνος 2 Εβραίων από έναν Παλαιστίνιο, τη Γαλλία οι πολλοί μελαμψοί μετανάστες και ο φόνος των δημοσιογράφων του χιουμοριστικού αλλά εντελώς πολιτικού περιοδικού Charlie Hebdo κλπ.  Ακριβώς όπως ο φόνος ενός Γερμανού από Εβραίο το 1938, προκάλεσε, δήθεν, την οργή των Γερμανών Ναζί και τη «νύχτα των κρυστάλλων», την ώρα που είχαν δολοφονηθεί εν ψυχρώ ήδη από ναζιστικές ορδές, χιλιάδες Εβραίοι.


Φυσικά, τα αντίθετα φαινόμενα, όπως τότε με τους φόνους των Εβραίων, των κομμουνιστών, των συνδικαλιστών και των στρατοπέδων συγκέντρωσης και τα σημερινά από τη Νορβηγία, και τις φασιστικές αγριότητες στην Ουκρανία, μέχρι τα εκατοντάδες χιλιάδες πτώματα λαών σε Μ. Ανατολή, Αφρική και Μεσόγειο, από τους πολεμικούς τυχοδιωκτισμούς και την πείνα που επιβάλουν οι ιμπεριαλιστές, ούτε κατά διάνοια παράγουν αντιφασιστικά αισθήματα στο ίδιο, αυξανόμενο, τμήμα των αναπτυγμένων και «ευτυχισμένων» λαών που ασπάζεται την ακροδεξιά εκδοχή για τον κόσμο. Γιατί άραγε;

 

Τι συμβαίνει;


Όποιος πάει να ερμηνεύσει επιδερμικά τη νέα άνοδο του φασιστικού φαινομένου, με δήθεν «απειλή» από τους μετανάστες που είναι θύματα πείνας, πολέμων και βομβαρδισμών που έχουν επιβάλει μαζικά οι ιμπεριαλιστές σε τεράστιες εκτάσεις του πλανήτη, ή από τους Ρώσους στην Ανατολή, καμία αξιόπιστη ανάλυση δεν θα κάνει ποτέ. Όμως, ούτε θέλουν να κάνουν αξιόπιστη ανάλυση. Θέλουν μόνο να μην αποκαλυφθεί η αλήθεια.


Ποια είναι η αλήθεια;


Η αλήθεια είναι πως ο φασισμός είναι γνήσιο τέκνο του καπιταλισμού, στο ιμπεριαλιστικό (μονοπωλιακό) στάδιο της παρακμής του, μια μορφή πολιτικής διαχείρισης του συστήματος η οποία με βίαιο τρόπο επιχειρεί να αποκαταστήσει την απόλυτη κυριαρχία του μονοπωλιακού κεφαλαίου πάνω στην εργασία και σε ολόκληρη την κοινωνία. Μια μορφή που αντικαθιστώντας, απότομα ή σταδιακά, την άλλη μορφή διαχείρισης του καπιταλισμού, την αστική δημοκρατία, με διάφορες ενδιάμεσες συνθέσεις και συμπλέξεις, επιχειρεί την διοικητική επιβολή της μαζικής και ληστρικής ροής κερδών στο μεγάλο κεφάλαιο.

 

Αυτό επιχειρείται όχι πάντα αλλά όταν η αστική δημοκρατία αδυνατεί να δώσει κέρδη βιώσιμα για μεγάλο μέρος του κεφαλαίου. Σε αυτό συμβάλει και μια αντιφατική λειτουργία του συστήματος. Από τη μια για να επιβιώσει και για να αναπαράγεται διευρυμένα, αναγκαστικά δέχεται, μετά από αγώνες, ορισμένα εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα και από την άλλη, αυτά τα δικαιώματα του περιορίζουν ένα μέρος της ελευθερίας απόσπασης υπεραξίας από τους εργαζόμενους, πράγμα που, σε εποχές κρίσης, οδηγεί σε έλλειμμα κερδοφορίας ενός μέρους του κεφαλαίου και φυσικά σε νέα κρίση. Το αδιέξοδο είναι πλήρες.

 

Νομοτέλειες…


Η επιβίωση του κεφαλαίου επιβάλει την καταστροφής ενός μέρους του μεγάλου κεφαλαίου και την αναδιάρθρωση με βάση την επένδυση του αργούντος κεφαλαίου σε παραγωγικές δράσεις. Ο καπιταλισμός όμως δεν είναι σοσιαλισμός να έχει κεντρικά σχεδιασμένη οικονομία και έτσι αναγκαστικά προκρίνει τη μόνη αρχή που γνωρίζει: «ο θάνατός σου η ζωή μου»! Μια αρχή που πρώτα επιβάλλεται απέναντι στην εργατική τάξη, σε συνέχεια στα μεσαία στρώματα και τέλος απέναντι και στα «αντίπαλα» κεφάλαια (ιμπεριαλιστικές αντιθέσεις).


Φυσικά αυτή η λύση υπονομεύει ακόμη περισσότερο την ομαλή και διευρυμένη αναπαραγωγή του συστήματος, αφού δεν είναι δυνατή η αναπαραγωγή με ταυτόχρονο περιορισμό των δικαιωμάτων των παραγωγών. Διαφορετικά θα επιβίωνε ανέτως η δουλεία ως παραγωγική σχέση στη διαχείριση των νέων τεχνολογιών και των σύγχρονων αυτοματοποιημένων και ηλεκτρονικών μέσων παραγωγής.

 

 Έτσι, αναγκαστικά και νομοτελειακά, το σύστημα έχει τον αρνητή και ανατροπέα στα σπλάχνα του και τον συντηρεί γιατί αλλιώς παθαίνει «ξαφνικό θάνατο»! Για να μη γίνεται παρανόηση, όσο και αν το θέλει το μεγάλο κεφάλαιο, κανένας δούλος δεν μπορεί, από τη φύση της δουλείας, να αποτελεί το μαζικό επιστημονικό δυναμικό, των πανεπιστημίων και των πολυεθνικών, που παράγει έρευνα και τεχνολογία, τη διαχειρίζεται, την βελτιώνει συνεχώς και σε συνέχεια την εισάγει στην παραγωγή.


Σε συνέχεια, κανένα εργατικό δυναμικό δεν θα λειτουργούσε παραγωγικά και αποτελεσματικά τους Η/Υ ή τα αυτόματα συστήματα και μηχανήματα, αν ήταν δούλος. Άλλωστε οι δούλοι δεν θα μπορούσαν ποτέ να γίνουν επιστήμονες ή σύγχρονοι εργάτες με πτυχία, ξένες γλώσσες, υψηλό επίπεδο γνώσεων ικανοτήτων, προσόντων κλπ, πριν αναλάβουν τα σύγχρονα μέσα παραγωγής.

 

Είναι νομοτέλεια κάθε συστήματος και κάθε παραγωγής, σε κάθε συγκεκριμένο ιστορικό επίπεδο παραγωγικών δυνάμεων να αντιστοιχούν και συγκεκριμένες παραγωγικές σχέσεις που μπορούν να τις θέτουν σε παραγωγική λειτουργία και να τις κάνουν αποδοτικές. Η κατάργηση της δουλείας και της δουλοπαροικίας δεν ήταν κάποια ηθική διαδικασία αλλά εντελώς κοινωνική, οικονομική και ταξική διαδικασία εξέλιξης του κόσμου, ήταν μια νομοτελειακή αναγκαιότητα της ανάπτυξης της κοινωνίας, της παραγωγής και των παραγωγικών δυνάμεων.

 

Όταν λοιπόν, παρά τα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα των αυταρχικών και φασιστικών καθεστώτων, το αδιέξοδο του συστήματος επανέρχεται, επιζητούνται πιο σκληρές πολιτικές, όπως οι ταξικοί (εμφύλιους τους λένε), περιφερικοί και ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι. Σε κάθε περίπτωση, ο μονοπωλιακός καπιταλισμός είναι παγιδευμένος σε έναν φαύλο κύκλο παρακμής και υπονόμευσης των όρων βιωσιμότητάς του, ακόμη και την ώρα που προσπαθεί με βίαια μέσα να την αποκαταστήσει.


Αυτή είναι η βασική αιτία ανόδου του φασισμού: Η αποκατάσταση της ανεξέλεγκτης  εξουσίας του κεφαλαίου πάνω στις παραγωγικές δυνάμεις και ειδικά στην εργατική τάξη για την απόσπαση τεράστιων κερδών για να το κάνουν βιώσιμο μέσα σε συνθήκες κρίσης και παρακμής.


Η διαδικασία ανόδου του φασισμού


Ο φασισμός αρχίζει και έρχεται και επανέρχεται στο προσκήνιο, όταν το μονοπωλιακό κεφάλαιο διαπιστώνει ότι η αστική δημοκρατία αργά ή γρήγορα θα είναι αδύνατο να του προσφέρει βιώσιμους όρους κερδοφορίας. Είναι η εναλλακτική του λύση.


Τότε αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για τις αστικές δημοκρατίες. Τότε, δήθεν από διάφορα τυχαία φαινόμενα και «λαϊκά αιτήματα», ανδρώνονται, νόμιμα στην αρχή, φασιστικά και ακροδεξιά κόμματα και οργανώσεις με διάφορες ονομασίες και ιδεολογίες αλλά πάντα με το ίδιο περιεχόμενο: την κατάργηση δικαιωμάτων της εργατικής τάξης και του λαού. Άλλωστε δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι κάθε φασισμός, ως πρώτη πράξη έχει την κατάργηση κάθε αστικού δημοκρατικού, εργασιακού και ατομικού δικαιώματος, πλην των δικαιωμάτων του μεγάλου μονοπωλιακού κεφαλαίου να επιβάλει την πλέον ληστρική εκμετάλλευση. 

 

Σε αυτή την διαδικασία, βέβαια, συμβάλουν με τον τρόπο τους όλες σχεδόν οι αστικές πολιτικές δυνάμεις, ακόμη και αυτές που είναι αντίθετες αλλά τον πολεμάνε με παραπειστικά επιχειρήματα, όπως πχ την ηθικοποίηση της αστικής δημοκρατίας και του καπιταλισμού. Συμβάλουν, επίσης, τα μέσα ενημέρωσης που όλα σχεδόν ελέγχονται από το μεγάλο κεφάλαιο αλλά πάνω απ όλα, συμβάλουν με τον τρόπο τους, τα διάφορα τιμήματα του κρατικού μηχανισμού και των διάφορων θεσμών, που σταδιακά διαβρώνονται ή ασπάζονται τη φασιστική ιδεολογία. Πώς να ερμηνεύσει άλλωστε ένας αντικειμενικός αναλυτής, τις άμεσες ή έμμεσες φασιστικές εξάρσεις από ένα μέρος του εκκλησιαστικού Ιερατείου (όλων των δογμάτων και θρησκειών) ή των σωμάτων ασφαλείας;


Η πραγματική διέξοδος


Η αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου, μετά και την πείρα ενός αιώνα, δεν είναι πλέον δυνατή στα πλαίσια του αστικού πολιτικού συστήματος και του καπιταλισμού. Ο καπιταλισμός δεν θα θυσιάσει ποτέ ένα από τα ισχυρότερα τέκνα - όπλα της ύπαρξής του, για χάρη ενός αναιμικού παιδιού του, όπως η αστική δημοκρατία. Άλλωστε, και να επιτευχθεί προσωρινά η υποχώρηση του φασισμού, το σύστημα θα βρει τρόπο να το επαναφέρει στο πολιτικό προσκήνιο όταν οι ανάγκες το καλούν. Όπως αυτή την εποχή.


Μοναδική λύση: η ανατροπή του καπιταλισμού, η κατάργηση της ατομικής – καπιταλιστικής ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής (με προτεραιότητα την μονοπωλιακή),  η κοινωνικοποίησή της, η κατάργηση της εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και η εγκαθίδρυση του «νέου» σοσιαλισμού που θα απαλλάξει τον άνθρωπο από τις αγωνίες ύπαρξης που του εμφυτεύει από γεννησιμιού του ο καπιταλισμός. 

 

Για τις γενεσιουργές αιτίες του φασιστικού φαινομένου, μια ανάλυση διαφορετική από τις αστικές, μπορεί να φωτίσει μερικά σκοτεινά μέρη της επανεμφάνισής του: «Η γενεσιουργός αιτία του φασιστικού φαινομένου»

























Μανιφέστο

 Μανιφέστο

Την ιστορία τη γράφουν οι νικητές και εμείς παλεύουμε για να νικήσει η τάξη μας. Είμαστε βέβαιοι για αυτό.

Με αυτή τη φράση παρουσιάζουν το Manifesto τους οι Rebellion Connexion κερδίζοντας την προσοχή του μέσου, «ανυποψίαστου» ακροατή-αναγνώστη, που δεν έχει χιπ-χοπ ακούσματα. Γιατί για αυτούς το χιπ-χοπ είναι ένας τρόπος να εκφράσουν όσα έχουν να πουν, παρά την έλλειψη κλασικής μουσικής παιδείας. Δεν είναι ιδεολογία, τρόπος να αλλάξει ο κόσμος ή κάτι τέτοιο. Είναι ενδεικτικό πως η μουσική τους έχει περισσότερη απήχηση σε λαϊκό κόσμο, παρά στο κλασικό χιπ-χοπ κοινό, που μπορεί να αγνοεί ακόμα και την ύπαρξή τους.

Οι Rebellion Connexion είναι πρώτα κομμουνιστές και ύστερα καλλιτέχνες ή οτιδήποτε άλλο. Και με αυτήν (και όχι μόνο) την έννοια, έχει αρκετό ενδιαφέρον η συνέντευξη που δίνουν στο περιοδικό Ατέχνως, την οποία μπορείτε να διαβάσετε ακολουθώντας αυτό το σύνδεσμο (στο βουνό). Καλή ανάγνωση





Δηλωση μετανοιας.

 Δηλωση μετανοιας.

"Είναι μεγάλη η χαρά και η συγκίνηση. Είναι μία ιστορική μέρα σήμερα, μετά από δύο χρόνια ακριβώς αγώνων που δικαιώθηκαν, διότι οι τίμιοι αγώνες δικαιώνονται." Α.Τσιπρας




Ετσι ειναι φιλε απολυμενε-ανεργε της χαλυβουργιας, στο ειχε πει η Αυγιανη απο τις 8/1/2012 δια χειρος Δ.Χρηστου. Ο αγωνας σου δεν ειχε τιμιοτητα, εξ'αλλου εσεις δεν ησασταν παρα "δυστυχείς προλετάριοι" -και οχι κρατικοδιαιτοι "λειτουργοι" της ενημερωσης- που χρησιμοποιηθηκατε ως πειραματόζωα-απο βρωμερους κομμουνιστες προφανως- παρ' ότι όλοι γνωρίζουν ότι συνδικαλισμός χωρίς ευελιξία και τακτικές υποχωρήσεις δεν υπάρχει, όταν, πολύ περισσότερο οι συνθήκες της ύφεσης σαρώνουν τον τομέα της μεταποίησης-προφανως ο τομεας των ΜΜΕ δε σαρωνεται και ειδικοτερα ο αβανταδορικος κρατικοδιαιτος.

Ποσο νομιζατε οτι θα αντεχατε;
 Έναν μήνα αλληλεγγύης, δύο μήνες, τρεις, ένα χρόνο; Μετά;
οχι φιλοι χαλυβουργοι ο αγωνας σας δεν ηταν τιμιος οπως στην ΕΡΤ.
Εσεις κανατε έναν τυφλό, ουσιαστικά απολίτικο ανταρτοπόλεμο εκδίκησης σε αυτούς που εξακολουθούν να σε νικούν και οι οποίοι τρομάζουν τόσο πολύ που σε συγχαίρουν για τις ωραίες περιφρουρημένες πορείες που κάνει το ΠΑΜΕ!
το blog ειχε προβλεψει εγκαιρως 12-06-2-13 και 17-06-2013 οτι θα λαβουμε το παρασημο της ανοιχτης παλαμης απο τα φερεφωνα της επερχομενη τοτε κυβερνηση της αριστεροακροδεξιας και ζηταει συγνωμη απο τους υπευθυνους προπαγανδας του καθεστωτος και απο τη μανα του λοχου της χρυσης αυγης-Προεδρο της Βουλης, ειδικοτερα για το ατοπημα που διεπραξε 6 μηνες μετα τη γραμμη που ειχε δωσει η Αυγιανη να συνεχιζει να στηριζει των αγωνα των "δυστυχων προλεταριων" και ομολογει οτι υπηρξε φερεφωνο αντιδραστικων, αντικοινωνικων μη σου πω και αντεπαναστατικων αποψεων περι δικαιωματων των εργαζομενων, τις οποιες πλεον αποκηρυσσει μετα βδελυγμιας περιμενωντας να λαβει γραμμη απο την εθνοσωτηριο αριστεροακροδεξια κυβερνηση μας για την τιμιοτητα του οποιου αγωνα θα υποστηριζει εφ εξης ο οποιος και θα δικαιωνεται κατ΄εντολη αυτης.
Ζητω το εθνος . . . 

ΚΕΡΚΥΡΑ-Βιβλιοπαρουσιαση ΚΚΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η βιβλιοπαρουσίαση που οργάνωσε, την
Πέμπτη 18 Ιούνη, η ΤΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ, για τη νέα έκδοση του Τμήματος Ιστορίας
της ΚΕ του ΚΚΕ, "Το ΚΚΕ στον ιταλοελληνικό πόλεμο 1940-1941".
Ο εισηγητής της εκδήλωσης, Μπορμπότης Γιάννης, παρουσίασε το
περιεχόμενο του βιβλίου που πραγματεύεται τη γραμμή που χάραξε το ΚΚΕ κατά τη
διάρκεια του πολέμου, μελετώντας τα τρία γράμματα του φυλακισμένου τότε ΓΓ της
ΚΕ του ΚΚΕ, Νίκου Ζαχαριάδη, τις αποφάσεις της Κομμουνιστικής Διεθνούς, αλλά
και τις άγνωστες πτυχές της ύπαρξης και δράσης της λεγόμενης «Παλιάς ΚΕ» του
Κόμματος που προσπάθησε σε πολύ δύσκολες συνθήκες να κατευθύνει τις
κομματικές δυνάμεις.
Επίσης, παρουσιάστηκαν τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τη μελέτη
της εποχής αλλά και οι αντιστοιχίες που παρουσιάζουν με το σήμερα.
Ακολούθησε πλήθος ερωτημάτων αλλά και συζήτηση στη βάση ότι τα
συμπεράσματα που προκύπτουν δεν γίνονται απλά για αναμνηστικούς λόγους και
για την υπεράσπιση της ιστορικής αλήθειας.
Κοινή αντίληψη αποτέλεσε ότι θα πρέπει η μελέτη της ιστορίας του ΚΚΕ να
αποτελεί οδηγό για τη σύγχρονη επαναστατική στρατηγική, για την ταξική
θωράκιση των κομμουνιστών και του εργατικού - λαϊκού κινήματος απέναντι στην
αστική τάξη και τον οπορτουνισμό που διαχρονικά επιδιώκουν να στρατεύσουν το
λαό στις επιδιώξεις της πλουτοκρατίας.
Η βιβλιοπαρουσίαση θα πραγματοποιηθεί το επόμενο διάστημα και σε
άλλες περιοχές της Κέρκυρας.
Η ΤΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ

20/06/2015 

TOP READ