12 Απρ 2017

Το «δέκα το καλό»

 Το «δέκα το καλό»

Οσο η κυβέρνηση φιλοτεχνεί το προφίλ του «μαχητικού διαπραγματευτή» με το κουαρτέτο, τόσο κερδίζει τα εύσημα επειδή υλοποιεί στοχοπροσηλωμένα την αντιλαϊκή πολιτική για την καπιταλιστική ανάπτυξη. Οπως έγραψε σε άρθρο του ο επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της ΕΕ, Πιέρ Μοσκοβισί, «από το καλοκαίρι του 2015, διακόσια και πλέον μέτρα ελήφθησαν από την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα με στόχο τη μεταρρύθμιση της χώρας, κάτι σχεδόν απίθανο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, περιλαμβανομένης της Γαλλίας... Ποια ευρωπαϊκή χώρα γνώρισε μια τέτοια προσαρμογή;». Τα εύσημα που αποδίδονται στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αποδεικνύουν για μια ακόμα φορά ότι αποτελεί το «δέκα το καλό» για το κεφάλαιο και την εξουσία του. Οτι η εκτίμηση των «σπάνιων» ικανοτήτων της «κερδίζεται» με τη σφαγή των εργατικών - λαϊκών δικαιωμάτων που συντελείται εδώ και χρόνια στην Ελλάδα.

«Προφανείς» απαντήσεις... 
 
«Τι θα κάνετε για τα πανάκριβα διόδια;», ρώτησε η «Αυγή» τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη. Κι εκείνος απάντησε ότι οι υποδομές έχουν λειτουργικά έξοδα και κόστος συντήρησης κι άρα «ακόμα κι αν ένας δρόμος είναι δημόσιος, το κόστος αυτό θα πρέπει να πληρώνεται είτε από τα διόδια και τους χρήστες, είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό. Είναι κατά τη γνώμη μου προφανής η απάντηση». Μάλιστα, ο υπουργός στις πολλές λέξεις που αφιερώνει στο θέμα επαναφέρει το «δοξασμένο» επιχείρημα που χρησιμοποιείται σε όλων των μορφών τις ιδιωτικοποιήσεις και «απελευθερώσεις», ότι δεν μπορεί από τον κρατικό προϋπολογισμό «που πληρώνουμε όλοι» να πληρώνονται έργα που χρησιμοποιούν «κάποιοι». Το ακόμα πιο «προφανές» βέβαια είναι εκείνο που λέγεται στο τέλος της απάντησης και αποκαλύπτει για ποιο λόγο «γδέρνουν» το λαό στις μετακινήσεις του: «Εξετάζονται σενάρια όπως π.χ. η παράταση της περιόδου παραχώρησης, ώστε να μειωθεί το ύψος των διοδίων σε περιόδους που δεν υπάρχει ο απαιτούμενος κυκλοφοριακός φόρτος και η μείωση της περιόδου παραχώρησης όταν υπερβαίνεται ο απαιτούμενος κυκλοφοριακός φόρτος». Η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων και των κατασκευαστικών να εξασφαλίζεται δηλαδή βρέξει - χιονίσει και μετά... «συζητάμε» για τα υπόλοιπα. Είναι εξάλλου «προφανές» σε μια οικονομία και κοινωνία που στην καρδιά της έχει το καπιταλιστικό κέρδος...

Και μαζί και χώρια
 
Την ίδρυση ενός νέου επιχειρηματικού φορέα με την επωνυμία «Ελληνική Παραγωγή - Συμβούλιο Βιομηχανιών για την Ανάπτυξη» ανακοίνωσαν πρόσφατα μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι που συμμετέχουν στον ΣΕΒ, δραστηριοποιούνται όμως κατά βάση στον τομέα της μεταποίησης. Επιχειρηματολογώντας υπέρ του νέου φορέα, μεγαλοβιομήχανοι που συμμετέχουν ως ιδρυτικά μέλη στην «Ελληνική Παραγωγή» σημείωναν στον Τύπο ότι μετά τον μετασχηματισμό του ΣΕΒ σε Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, ο Σύνδεσμος εκπροσωπεί και άλλους κλάδους πέρα από τη Βιομηχανία, όπως λιανεμπόριο, υπηρεσίες, Τουρισμό και τράπεζες. Επομένως, λένε, είναι εύλογο πολλές φορές τα συμφέροντα των μελών να μην ταυτίζονται, φέρνοντας ως παράδειγμα τους ηλεκτροπαραγωγούς, που θέλουν να πωλούν όσο πιο ακριβά γίνεται την Ενέργεια, αλλά το ενεργειακό κόστος είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών βιομηχανιών. Αλλο παράδειγμα που επικαλούνται είναι ο Τουρισμός, όπου η στήριξη από το κράτος είναι μεγάλη. Ο κλάδος όμως προσφέρει απασχόληση μόνο για έξι μήνες, «όταν η Βιομηχανία δίνει θέσεις εργασίας όλο το χρόνο». Αναμφίβολα, η κίνηση αυτή προδίδει ανταγωνιστικά συμφέροντα στο εσωτερικό της ελληνικής αστικής τάξης, ιδιαίτερα μπροστά στα νέα προνόμια, κονδύλια και ενισχύσεις που υπόσχεται να διανείμει η κυβέρνηση, μετά το κλείσιμο της νέας αντιλαϊκής συμφωνίας. Το βέβαιο ωστόσο είναι ότι κι εκείνοι οι κλάδοι που θα πάρουν τη μερίδα του λέοντος, και οι άλλοι που αισθάνονται ριγμένοι, θα συνεχίσουν με τον ίδιο αμείωτο ρυθμό να τσακίζουν τους εργαζόμενους, αφού σ' αυτό συμφωνούν και συγκλίνουν όλοι, πέρα από τις όποιες διαφωνίες και αντιθέσεις.

DiEM25: Νέοι σωτήρες του καπιταλισμού
 
Το DiEM25, το λεγόμενο Κίνημα για τη Δημοκρατία στην Ευρώπη, που ιδρύθηκε από τον Γιάνη Βαρουφάκη, υπουργό Οικονομικών στην πρώτη κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, και άλλους διανοούμενους, πίσω από τα περί «ρήξεων» και «ριζοσπαστικών» προτάσεων δεν μπορεί να κρύψει τις επιδιώξεις του: Τον εξωραϊσμό της καπιταλιστικής βαρβαρότητας και ταυτόχρονα να αποκοιμίσει τους λαούς με τη ...χαρά της «συμμετοχικής δημοκρατίας». Δηλαδή άλλη μια δοκιμασμένη σοσιαλδημοκρατική φούσκα. Στο πλαίσιο αυτού του παραμυθιού κινείται και σχετική αρθρογραφία του Γ. Βαρουφάκη, στην «Εφημερίδα των Συντακτών», που τοποθετείται για την ...επιλογή των προοδευτικών ανθρώπων στη Γαλλία ενόψει του πρώτου γύρου των προεδρικών εκλογών της 23ης Απρίλη. Οι σοσιαλδημοκράτες Μακρόν, Αμόν (πρώην υπουργοί του Ολάντ, Οικονομίας και Παιδείας αντίστοιχα) και Μελανσόν (του Μετώπου Αριστεράς με το μεταλλαγμένο Γαλλικό ΚΚ) είναι η πρόταση του DiEM25 και στη συνέχεια, στον β' γύρο, όποιος περάσει να στηριχτεί ενάντια στον εθνικισμό της Λεπέν. Σε τόσο «ριζοσπαστικές λύσεις» και σε τέτοιες «ρήξεις» αναφέρεται ο Βαρουφάκης. Επαναλαμβάνεται δηλαδή ό,τι έγινε και το 2002, όταν όλοι οι «προοδευτικοί» ψήφισαν τον δεξιό Σιράκ για να μην βγει ο ακροδεξιός Λεπέν. Μόνο που το «μικρότερο κακό» έχει αποδειχτεί ο εύκολος τρόπος για να παγιδεύεται ο λαός σε μεγάλα δεινά.

Ριζοσπάστης

ASANT MUST GO....

Τελείωσε άδοξα για την δύση η "αραβική άνοιξη", ο παγωμένος και σκοτεινός χειμώνας της νέο-αποικιοκρατίας. Περισσότερα από πέντε χρόνια επίθεσης εναντίον της Συρίας και πρόσταγμα όλων των δυτικών κυβερνήσεων ("αριστερών" και δεξιών):  "Assad must go!"


"360.000 ξένοι υπήκοοι πολεμούν στη Συρία, στο πλευρό των εξεγερμένων, από την έναρξη της κρίσης κι εκ των οποίων 95.000 σκοτώθηκαν από τον Συριακό στρατό"... επισημαίνει το Γερμανικό Ίδρυμα Στρατηγικών Μελετών "Firil" (Center for German Studies "Firil",Berlin. Germany).


Εκατοντάδες χιλιάδες μισθοφόροι από 85 χώρες,
 εκατοντάδες χιλιάδες δολαρίων από επίσημες ενισχύσεις των "εξεγερμένων" από τις δυτικές χώρες, Αλ Κάιντα, "ισλαμικό κράτος",  Τουρκία, Σαουδική Αραβία, Ισραήλ, Κουβέιτ, Ευρωπαϊκή Ένωση, ΗΠΑ

The Washington Post, January 27, 2015

Στρατόπεδα εκπαίδευσης των τρομοκρατών
 στην Τουρκία, Ιορδανία, Σαουδική Αραβία και φυσικά στη γειτονιά μας, στο Κόσοβο, δίπλα στη μεγαλύτερη αμερικάνικη βάση στον κόσμο (Bondsteel).

Τα στρατόπεδα εκπαίδευσης των λεγόμενων "ισλαμιστών" στο Κόσοβο, δεν είναι πλέον θεωρίες συνομωσιολογίας. Στις 27 Ιούλη 2016, το μεγαλύτερο εκδοτικό συγκρότημα της Ιταλίας (Espresso-Repubblica), τεκμηριώνει: "Isis, το στρατόπεδο εκπαίδευσης στο Κόσβο; Βρίσκεται δύο βήματα από την αμερικανική βάση του ΝΑΤΟ" (L'Espresso: Isis, il campo di addestramento in Kosovo? È a due passi dalla base americana della Nato)... "Το ισλαμικό κράτος διαθέτει στο Κόσοβο, τουλάχιστον πέντε στρατόπεδα εκπαίδευσης. Το μεγαλύτερο δίπλα στη βάση ΗΠΑ-ΝΑΤΟ, τη μεγαλύτερη στρατιωτική δομή των ΗΠΑ εκτός συνόρων. Εκπαιδευτές πρώην στρατιωτικοί του UCK, οι ΄ήρωες΄ του πολέμου εναντίον της Σερβίας...".


Ναι... στο Κόσοβο, το παράνομο και μη αναγνωρισμένο προτεκτοράτο που θέλουν να προσδώσουν κρατική οντότητα (όπως και στην κατεχόμενη Κύπρο), παραβιάζοντας το διεθνές δίκαιο οι "μεγάλες δυνάμεις" και επισκέπτεται ο υπουργός των Εξωτερικών κ. Ν. Κοτζιάς (ΕΡΤ, 14 Ιούλη 2015: Τη στήριξη της Ελλάδας στην ευρωατλαντική πορεία του Κοσόβου... τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Κοτζιάς, στις συνομιλίες που είχε σήμερα στην Πρίστινα).


Στο παράνομο "κρατίδιο" του Κοσόβου, ο κ. Κοτζιάς είχε συνάντηση και με τον τότε αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών, Χασίμ Θάτσι. Τον Hashim Thaçi (στην αλβανική), εγκληματία του Απελευθερωτικού Στρατού του Κοσόβου (UCK), που στοχεύει τη "Μεγάλη Αλβανία", μέχρι και την Πρέβεζα. Ο συνομιλητής του κ. Κοτζιά, που έλαβε τη "στήριξη της Ελλάδας στην ευρωατλαντική πορεία του Κοσόβου", έχει στην πλάτη του τις κατηγορίες της έκθεσης του ειδικού εισηγητή του Συμβουλίου της Ευρώπης, Ντικ Μάρτι, για το οργανωμένο έγκλημα με στοιχεία από πηγές και του FBI, αλλά και άλλων υπηρεσιών, την εμπλοκή του σε υπόθεση εμπορίας οργάνων από αιχμαλώτους πολέμου, όταν ο Απελευθερωτικός Στρατός του Κοσόβου (UCK) μαχόταν με τις σερβικές δυνάμεις.

Σ' αυτό το παράνομο "κρατίδιο", δίπλα στην πατρίδα μας, εκπαιδεύονται οι "εξεγερμένοι" στη Συρία, για να ανατρέψουν το "αιμοσταγές δικτατορικό καθεστώς Άσαντ".
 

Είκοσι (20)
 τέτοια στρατόπεδα εκπαίδευσης "τρομοκρατών" στα Βαλκάνια, επισημαίνει το έγκυρο κι όχι "κομμουνιστικό" L'Espresso.

Η επίσημη Ελλάδα,
 η πατρίδα μας για την οποία όλοι οι πολιτικοί και κόμματα αναζητούν κοινή "εθνική" στάση για την αντιμετώπιση των "προσφύγων-μεταναστών" και την είσοδο δολοφόνων "τζιχαντιστών" (φεύγουν σαν ποντίκια από βυθιζόμενο πλοίο, μετά τη νικηφόρα πορείατου Αραβικού στρατού της Συρίας), οι επίσημες κυβερνήσεις των τελευταίων πέντε χρόνων, έχουν κοινή "εθνική" πολιτική, για να φύγει ο εκλεγμένος πρόεδρος της Συρίας, ο χειρούργος γιατρός Άσαντ. Τα πολιτικά κόμματα του λεγόμενου "δημοκρατικού τόξου της βουλής" τηρούν χωρίς καμία παρέκκλιση τις πολιτικές δεσμεύσεις της "μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας" και του ΝΑΤΟ.

Ο Δ. Αβραμόπουλος στην 4η Συνάντηση των "Φίλων της Συρίας" στο Μαρόκο...για να φύγει ο "δικτάτορας" Άσαντ και να φέρουν οι τζιχαντιστές τη "δημοκρατία"...

Η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ διέκοψε της διπλωματικές σχέσεις με τη Συρία, απέλασε την πρέσβειρα της Συρίας από την Ελλάδα (Τι υποκρισία... "μέχρι να αποκατασταθεί η δημοκρατία στη φίλη χώρα...") και συμμετέχει -μαζί ΚΑΙ με την «Βόρεια Κύπρο», δηλαδή το ψευδοκράτος στην κατεχόμενη Κύπρο, μαζί με το παράνομο κρατίδιο του Κοσόβου και την «Μακεδονία», δηλαδή τη FYROM, τις γνωστές χώρες της δύσης και τα μοναρχικά δικτατορικά αραβικά καθεστώτα, στην "Ομάδα Φίλων του Λαού της Συρίας"...

Επιπροσθέτως, επέβαλε
 εμπάργκο εναντίον του λαού της Συρίας, με πλήρη απαγόρευση πώλησης ελληνικών προϊόντων και εμπορικών-οικονομικών συναλλαγών, για να πέσει το "δικτατορικό" καθεστώς Άσαντ.

Η επόμενη κυβέρνηση στην ίδια "εθνική" πολιτική...

Η χοροθεατρική παράσταση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 25 και την Τετάρτη 26 Απριλίου 2017, στις 21:15 το βράδυ στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Κέρκυρας.



Η χοροθεατρική ομάδα του ΠΑΜΕ μαζί με φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών
του Ιόνιου Πανεπιστημίου  και  με  την ηθοποιό Κατερίνα Κουτροκόη συναντώνται για να
μιλήσουν μέσα από  την  τέχνη  του  λόγου, του  χορού  και  της μουσικής  για  την προσφυγιά,
για  μια  ζωή  που  γίνηκε  ...άπιαστο  όνειρο, για  μια  ζωή  που «γδέρνει  τη  δική  μας
 ψυχή»...
Η  σκηνή  του  θεάτρου, για  τους έξι ηθοποιός, τους πέντε μουσικούς  και  τους
δεκατέσσερις  χορευτές, γίνεται το πέρασμα στο διάβα μιας άλλης ζωής, μιας  άλλης πατρίδας...
Οι σύγχρονες συνθήκες, οι ανταγωνισμοί και οι πόλεμοι που γεννούν εκατομμύρια νέους
πρόσφυγες και μετανάστες οδηγούν στην καλλιτεχνική δημιουργία που στέκεται στο πλευρό
όλων αυτών.
Η χοροθεατρική παράσταση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 25 και την Τετάρτη 26
Απριλίου 2017, στις 21:15 το βράδυ στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Κέρκυρας.
Η είσοδος θα γίνεται με ελεύθερη εισφορά.                                                       
Σύλληψη - Σκηνοθεσία – Χορογραφία: Μελπομένη Καρδάμη
Ερμηνεύουν: Γκιόκα Έλενα, Κούρκουλου Κάτια, Κωτσοπούλου Δανάη, Ντρακόι Ίντρι,
Παρχαρίδης Αντώνης και  η  Κατερίνα  Κουτροκόη.        
Παίζουν: Αραχλιώτη Ειρήνη [βιολί], Κατσιγιάννης Μάρκος [λύρα - κρουστά],
Κιολδέλης Βασίλης [τσέλο], Κωνσταντινοπούλου Μάρω [πιάνο] και Παρασκευάς Στέφανος
[κρουστά].            
Τραγούδι:   Κούρκουλου Κάτια.
Χορεύουν: Αθανασίου Νικολέτα, Αριστείδου Παμπίνα, Διακρούση Άλκηστη,
Δουνδουλάκη Στέλλα - Μαρία, Κόνα Λυδία, Κυργιάννη  Αλεξάνδρα, Κωνστάντη Δάφνη, Μπαλή
 Δώρα, Μπάνου Ελεάννα, Πάπα Άλκηστις, Σαπούπο  Μαριλένα, Σκορδίλη  Βάλια, Σωτηρίου
Σωτήρης, Τουμπάρη  Ναταλία και  η  μικρή Καρύδη Δανάη.
Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Ξιούρας  Σταύρος.        

Κέρκυρα, 11/04/2017              

O Δήμαρχος Πάτρας , Κώστας Πελετίδης, βάζει τα πράγματα στη θέση τους μπροστά στον Τσίπρα

 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO...AΡΚΕΙ!

«Θα θέλαμε πάρα πολύ, η σημερινή μέρα της παράδοσης του δρόμου Πάτρα – Κόρινθος να ήταν μέρα χαράς για τον πατραϊκό λαό. Δυστυχώς δεν είναι και όχι  με δική του ευθύνη.
Για πολλά χρόνια, βλέπει τον μόχθο και τον ιδρώτα του να τον λυμαίνονται οι μεγαλοεργολάβοι, να καθυστερεί η υλοποίηση των μεγάλων οδικών  έργων και  οι κατασκευαστικές εταιρίες, με την συνδρομή του κράτους να απολαμβάνουν όλο και πιο  αυξημένη την δημόσια χρηματοδότηση, τις πολλαπλές  διευκολύνσεις,  για να απομυζούν διαρκώς κέρδη. Το έργο παραδίδεται, αλλά για τα λαϊκά στρώματα η χρήση του θα είναι είδος πολυτελείας. Τα διόδια Πάτρα – Αθήνα μετ’ επιστροφής από 12,80€ θα φτάσουν 23€, αύξηση 80%. Τα διόδια για να διασχίσει κανείς τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και να επιστρέψει είναι 27€. Την ίδια στιγμή το μεροκάματο των οκταμηνιτών  εργαζομένων στο Δήμο μας είναι μόλις  17 €.!  Επειδή  ο λαός μας  πλήρωσε και ξαναπλήρωσε τους μεγαλοεργολάβους,  είναι πιστεύουμε λογικό να θέλει  να κυκλοφορεί στους δρόμους χωρίς να ξαναβάλει το χέρι στην τσέπη. Να γιατί απαιτούμε την άμεση κατάργηση των διοδίων!.
Ο οδικός άξονας Κορίνθου Πατρών  παραδίδεται, όμως,  δεν έχει ξεκινήσει ακόμα κανένα έργο αντιπλημμυρικής προστασίας της περιοχής του πρώην Δήμου Ρίου, που εξαιτίας της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου, είναι παραπάνω από ορατοί οι  κίνδυνοι για τη ζωή και την περιουσία των κατοίκων. Η κυβέρνησή σας είναι ενήμερη.  Έστω και τώρα περιμένουμε την υλοποίηση των μέτρων που απαιτούνται για να μη θρηνήσουμε θύματα μπροστά σε  μια κακοκαιρία,  να καταστραφούν οι κοινότητές μας.
Παρατηρούμε από τη μια να δίνονται δισεκατομμύρια στους  μεγαλοκατασκευαστές των δρόμων και του σιδηροδρόμου και από την άλλη να περιφρονείται η ποιότητα της ζωής του πατραϊκού λαού.  Απ’ ότι φαίνεται στο  σχεδιασμό της ΕΡΓΟΣΕ είναι  η επιφανειακή διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από την πόλη της Πάτρας και όχι περιμετρικά ή υπόγεια. Ισχυρίζονται πως  η χρηματοδότηση   «τελείωσε» όταν έφτασε ώρα της κατασκευής της  εντός της πόλεως! Πως η  επιφανειακή διέλευση είναι τάχα  μονόδρομος, με ένα μικρό μόνο τμήμα της υπογειοποιημένο! Η χρηματοδότηση ποτέ  δεν φτάνει όταν πρόκειται για τις λαϊκές ανάγκες και αγωνίες άλλα πάντα είναι «ανοιχτή»  όταν οι μεγαλοεργολάβοι απαιτούν! Εμείς δεν θα δεχτούμε να τελειώσει η ζωή των περιοχών μέσα από τις οποίες θα διέλθει το τρένο. Αίτημα δίκαιο, αντίστοιχο των δυνατοτήτων της εποχής μας.
Επ’ ευκαιρία της συνάντησής μας, θέλω να σας παρουσιάσω συνοπτικά κάποια προβλήματα της πόλης μας, που αναλυτικά έχουμε καταθέσει στους υπουργούς σας, τους οποίους συχνά – πυκνά επισκεπτόμαστε. Ελπίζουμε ότι θα ικανοποιηθούν.
Όταν εμείς μιλάμε για πόλη, ξεκινούμε από τη ζωή των συμπολιτών μας. Η ανεργία ρίζωσε για τα καλά, η φτώχεια απλώνεται, οι επαγγελματίες καταστρέφονται, οι αγρότες ξεκληρίζονται. Δεν δεχόμαστε ότι το μέλλον μας είναι τα συσσίτια και τα προγράμματα φτώχειας. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η κοινωνία μας είναι ταξική και ότι τα αλλεπάλληλα μέτρα, που παίρνονται χρόνια τώρα, κινούνται στην κατεύθυνση να σώσουν την κυρίαρχη τάξη, το κεφάλαιο, ντόπιο και ξένο. Αν περισσέψει κανένα  ψιχουλάκι, θα πάρει και ένα τμήμα των εξαθλιωμένων. Θέλουμε δουλειά για τα παιδιά μας, να σταματήσει η τραγωδία στα σπίτια μας, να ανοίξουν τα φτερά τους, να σταματήσει η μετανάστευση. Θέλουμε δουλειά με δικαιώματα, όχι μισθούς και μεροκάματα δούλου. Άμεσα να γίνουν μόνιμες προσλήψεις 1000 εργαζόμενων στο Δήμο. Να μονιμοποιηθούν οι συμβασιούχοι. Να χρηματοδοτηθεί ο Δήμος από τον κρατικό προϋπολογισμό για να ανταποκριθεί επαρκώς στη μισθοδοσία και τη λειτουργία της πόλης. Να καταργηθεί το επιπλέον χαράτσωμα των συμπολιτών μας με ανταποδοτικά τέλη, πρόστιμα, φόρους. Πληρώνουν βαριά και άδικη φορολογία, ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, ειδικούς φόρους για καύσιμα, ποτά , τσιγάρα, καφέδες. Δεν έχουν άλλα, στέρεψαν.
Να ολοκληρωθεί το φράγμα Πείρου – Παραπείρου που μπορεί να τροφοδοτήσει και να καλύψει μεγάλο ποσοστό από τις ανάγκες της πόλης. Η διαχείρισή του από Ανώνυμη Εταιρεία ή από Διαδημοτική Επιχείρηση, θα έχει αποτέλεσμα την ιδιωτικοποίηση και την παραπέρα εμπορευματοποίηση του νερού. Θα επιβαρυνθούν τα λαϊκά στρώματα με αύξηση της τιμής του νερού. Η διαχείριση  του Φράγματος Πείρου – Παραπείρου, πρέπει να γίνει από Εθνικό Δημόσιο Οργανισμό Υδάτινων Πόρων, που θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, θα σχεδιάζει, θα προσλαμβάνει προσωπικό, θα υλοποιεί το έργο της ορθολογικής διαχείρισης και μπορεί να εξασφαλίσει χωρίς νέες επιβαρύνσεις, νερό με επάρκεια, φθηνό και υγιεινό για όλους. Στη διοίκηση ενός τέτοιου φορέα μπορούν να συμμετέχουν και εκπρόσωποι των Δήμων της περιοχής. Το κράτος συγκεντρώνει τα χρήματα, μέρος τους πρέπει να επιστραφεί σε έργα και υπηρεσίες , ας μην πάρουν οι δανειστές και το κεφάλαιο, δεν θα πεινάσουν.
Επ’ ευκαιρία της παρουσίας σας στο Δημαρχείο, σας ζητώ να παρέμβετε στον κ. Τερζάκη,  Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρίας Ακινήτων Δημοσίου,  για να μας παραχωρήσει το κτίριο της πρώην Εμπορικής Σχολής, μετέπειτα Πειραματικό Σχολείο για να το κάνουμε παιδικό σταθμό. Δεν ζητούμε χρήματα, εμείς θα το ανακαινίσουμε με δικούς μας πόρους, για τα παιδιά μας. Το ίδιο ισχύει και για τον παλιό σκουπιδότοπο στο Ριγανόκαμπο, που επιθυμούμε να μετατρέψουμε σε ένα μεγάλο περιαστικό πάρκο και χώρο πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων. Δυόμιση χρόνια περιμένουμε να λήξει αυτό το θέμα.
Συμπληρώθηκαν φέτος 14 χρόνια εγκατάλειψης από τις κυβερνήσεις του κολυμβητηρίου Αγυιάς Πάτρας που ανήκει στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Δυόμιση χρόνια περιμένουμε και την παρέμβαση του υπουργείου, να συντηρήσουν και να λειτουργήσουν τον χώρο αθλητικών δράσεων γύρω από το παλιό κολυμβητήριο. Εάν δε σκοπεύουν να το κάνουν, να μας το παραχωρήσουν για να το βάλουμε στη ζωή της πόλης μας, δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο.
Μέχρι σήμερα δεν μας έδωσαν ούτε 1 ευρώ για τις ανάγκες του Παμπελοποννησιακού Σταδίου, που διαχειριζόμαστε με χρήματα του πατραϊκού λαού, ούτε φυσικά για τα δημοτικά γήπεδα και τους  προαύλειους  χώρους γυμναστικής των σχολείων μας. Γιατί η Τρίτη πόλη της Ελλάδας να έχει αυτή τη μεταχείριση.
Σύντομα θα έρθουμε σε επαφή και με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας για να δούμε τις δυνατότητες χρήσης των αθλητικών εγκαταστάσεων του Κέντρου Εκπαίδευσης Τεχνικού Πάτρας από τους κατοίκους της περιοχής, τα παιδιά μας.
Χθες είχαμε συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Χαρίτση, τον  Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) κ. Κορκολή και την Ειδική Γραμματέα Διαχείρισης Ταμειακών ΕΠ του ΕΤΠΑ και ΤΣ κ. Φωτονιάτα και είδαμε τα θέματα χρηματοδότησης των απαιτούμενων έργων για τη διαχείριση των απορριμμάτων, όπως και τη χρηματοδότηση της μετατροπής του κτιρίου του πρώην  Αυτόνομου Σταφιδικού Οργανισμού, που βρίσκεται στην περιοχή των παλιών εργοστασίων της Πάτρας, στις λαϊκές συνοικίες, σε πολιτιστικό – αθλητικό κέντρο. 
Ζητάμε επίσης χρηματοδότηση για την ανάπλαση του Παλιού Νοσοκομείου στην Άνω Πόλη και για την κατασκευή του κατεδαφισμένου λόγω σεισμού, 12ου Δημοτικού Σχολείου, την ενεργειακή αναβάθμιση πολλών σχολείων. Αναμένουμε την άμεση θετική ανταπόκρισή σας.
Χθες είχαμε συνάντηση επίσης και με την υφυπουργό Οικονομικών κ. Παπανάτσιου για την ολοκλήρωση των διαδικασιών της οριστικής παραχώρησης  του παραλιακού μετώπου και ορίσαμε νέα συνάντηση την επόμενη Τετάρτη, για να δούμε τις λεπτομέρειες. Πιστεύουμε ότι θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και άμεσα θα βρείτε τον τρόπο να χρηματοδοτηθεί η ανάπλασή της. Καλό είναι το μεράκι και η προσπάθεια του Δήμου μας, αλλά χρειάζονται και χρήματα τα οποία θα πιάσουν τόπο, δεν θα γίνουν κτήμα των ολίγων.
Τέλος, υπάρχουν πάρα πολλά ακόμη ζητήματα που αφορούν την λειτουργία των σχολείων, του Κοινωνικού, του Πολιτιστικού Τομέα, των γενικότερων υποδομών της πόλης μας, όπως η κατάσταση των οδοστρωμάτων, έλλειψη μέτρων για την αντισεισμική θωράκιση , την  αντιπλημμυρική προστασία, για τα οποία είναι συνεχείς οι παρεμβάσεις μας και οι διεκδικήσεις μας προς την Κυβέρνηση.
Για εμάς βασική προτεραιότητα αποτελεί η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των λαϊκών στρωμάτων που υποφέρουν».

Η λογική του κατήφορου είναι ο πάτος

 Η λογική του κατήφορου είναι ο πάτος

Αφίσσα της ταινίας
'Ο,τι πιο αντιδραστικό και χυδαίο έχει κατά καιρούς παραχθεί στο βούρκο της αστικής αντικομμουνιστικής προπαγάνδας για την Οχτωβριανή Επανάσταση και την οικοδόμηση του πρώτου εργατικού κράτους, επιστρατεύτηκε στο ντοκιμαντέρ του Φώτου Λαμπρινού «Η μεγάλη Ουτοπία, 1917 - 2017», που εμφανίστηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες τη μέρα έναρξης του 20ού Συνεδρίου του ΚΚΕ, με τη μεγαλεπήβολη καθώς φαίνεται φιλοδοξία να αντιπαρατεθεί στις θέσεις και τη στρατηγική του Κόμματος. Η απόπειρα έληξε άδοξα, αφού το έργο κατέβηκε από τις οθόνες των αθηναϊκών κινηματογράφων σε μια μόλις βδομάδα, παρά τη γενναιόδωρη υποστήριξή του από τα αστικά μέσα μαζικής ενημέρωσης και λιγοστούς κριτικούς κινηματογράφου. Και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, γιατί ποιον άνθρωπο που σέβεται τον εαυτό του θα ενδιέφερε και θα έπειθε αυτό το εμπαθές «ντοκιμαντέρ μυθοπλασίας», όπως το όρισε ο ίδιος ο σκηνοθέτης του, αποκαλύπτοντας το μυθολογικό χαρακτήρα των όσων - με γλωσσική αισθητική τηλεοπτικού μεσημεριανάδικου - μας εξιστορεί;
Σύμφωνα λοιπόν με τα λεγόμενα στην αρχή της ταινίας (η οποία αναφέρεται στην περίοδο 1917 - 1934), δεν γνωρίζουμε σωστά την Ιστορία της Οχτωβριανής Επανάστασης, καθώς την έχουμε μάθει μέσα από στρατευμένα στην κομμουνιστική ιδεολογία έργα, όπως οι ταινίες του Αϊζενστάιν. Ετσι, ο σκηνοθέτης της ανέλαβε να διορθώσει τον Αϊζενστάιν, εκμεταλλευόμενος αυθαίρετα πλάνα από ταινίες του ανακατεμένα με αρχειακό υλικό, για να τους δώσει εντελώς αντίθετο περιεχόμενο απ' αυτό που ήθελε ο δημιουργός τους. Ο στόχος της ταινίας είναι προφανής. Να αναποδογυριστούν τα όσα ξέραμε για την Οχτωβριανή Επανάσταση και τα πρώτα χρόνια οικοδόμησης του σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ: Η Οχτωβριανή Επανάσταση δεν ήταν κατόρθωμα της καθοδηγούμενης από τους κομμουνιστές μεγάλης πλειονότητας της εργατικής τάξης στη Ρωσία σε συμμαχία με τους φτωχούς αγρότες, που προετοιμαζόταν πολιτικά, ιδεολογικά, οργανωτικά και στρατιωτικά πολλά χρόνια πριν και επικράτησε μετά από σκληρή πάλη ενάντια στους ταξικούς αντιπάλους της, ξένους και ντόπιους. Οχι. Η σοσιαλιστική επανάσταση ήταν σειρά πραξικοπηματικών πράξεων του Λένιν και των μπολσεβίκων, που εκμεταλλεύτηκαν το αυθόρμητο λαϊκό ξέσπασμα για να επιβάλουν την καταπιεστική εξουσία τους. Μια εξουσία τόσο στυγερή και καταστροφική που ακόμη και ο εμπνευστής και πρωτεργάτης της, ο Λένιν, μετάνιωσε και γι' αυτό προχώρησε στην επαναφορά της καπιταλιστικής λειτουργίας στην οικονομία με τη ΝΕΠ, το μόνο «φωτεινό διάλειμμα» σε αυτήν την «παρεκτροπή» της Ιστορίας, που μπροστά της ωχριούσε ο τσαρισμός. Οι όποιες επιτυχίες ακολούθησαν στην οικονομική και πνευματική ανάπτυξη της Σοβιετικής Ενωσης τα επόμενα χρόνια, με την επαναφορά των σοσιαλιστικών σχέσεων ιδιοκτησίας, δεν οφείλονταν στην άνοδο της παραγωγικότητας που αυτές επέφεραν στην εργασία, αλλά στην τρομακτική εντατικοποίησή της. Οσο για το ανεπανάληπτο επίτευγμα του αλφαβητισμού εκατομμυρίων λαού μέσα σε ελάχιστα χρόνια, είχε βασικό στόχο την ιδεολογική χειραγώγηση των λαϊκών μαζών...
Τα φιλάνθρωπα αισθήματα και η συμπόνια των θεατών για τους εχθρούς της νέας εργατικής εξουσίας γίνονται συχνά - πυκνά αντικείμενο επίκλησης στην ταινία με τη συνοδεία κατάλληλης μουσικής, όπως για παράδειγμα στη σκηνή της αποχώρησης από την ΕΣΣΔ των ηττημένων από τον Σοβιετικό στρατό αντεπαναστατών λευκοφρουρών, που είχαν εκτελέσει πλήθος αμάχων, και ακόμα περισσότερο στην περίπτωση των μεγαλοαγροτών (κουλάκων). Οι ορκισμένοι αυτοί εχθροί του σοσιαλισμού, που, προασπίζοντας τα ταξικά τους συμφέροντα, αντιστάθηκαν μανιασμένα στην κολεκτιβοποίηση της γεωργίας, καταστρέφοντας την κολχόζνικη περιουσία, αποκρύβοντας τη σοδειά, σκοτώνοντας ζώα και τρομοκρατώντας κομματικά στελέχη και πρωτοπόρους αγρότες, εμφανίζονται σαν άδολοι μικροϊδιοκτήτες οικογενειακών επιχειρήσεων, που πάσχιζαν να προστατέψουν το βιος τους από την αρπαγή του Σοβιετικού κράτους.
Η εξιστόρηση των τρομακτικών δεινών που προκάλεσε η σοσιαλιστική επανάσταση δεν περιορίζεται στο εσωτερικό της ΕΣΣΔ, αλλά και στο διεθνές πεδίο, καθώς σύμφωνα με την αφήγηση αποτέλεσε τη γενεσιουργό αιτία του φασισμού και του ναζισμού. Ο φασισμός και ο ναζισμός βέβαια δεν επικρίνονται ούτε στο ελάχιστο, μάλλον εξαγνίζονται μέσα από την ταινία. Πώς θα μπορούσε άλλωστε, αφού σ' αυτήν υιοθετούνται όχι μόνο η μέθοδος, αλλά και αυτούσια τα συκοφαντικά κατασκευάσματα της ναζιστικής, γκεμπελικής προπαγάνδας, όπως αυτό - το τόσο προσφιλές στη σημερινή φιλοναζιστική ουκρανική κυβέρνηση - περί της υποτιθέμενης γενοκτονίας των Ουκρανών. Πρόκειται για τον γνωστό μύθο ότι ο λιμός που έπληξε την Ουκρανία στις αρχές της δεκαετίας του 1930 δεν οφειλόταν στη φοβερή ξηρασία και το χαμηλό ακόμα επίπεδο της παραγωγικότητας στην αγροτική οικονομία, αλλά σε σατανικό σχέδιο εξόντωσης του ουκρανικού λαού από τους μπολσεβίκους. Επειδή ο κατήφορος όμως δεν έχει - όπως είναι γνωστό - πάτο, η ταινία κλείνει με τις μαρτυρίες δύο γερόντων, που το 1989 ισχυρίζονται μπροστά στο φακό ότι ορισμένοι, για να επιβιώσουν από το λιμό, έτρωγαν γυναίκες και παιδάκια!1
Και ιδού το συμπέρασμα: Ο σοσιαλισμός είναι η μήτρα λιμών, καταποντισμών, πολέμων, φασισμών και του έσχατου σημείου της βαρβαρότητας, του κανιβαλισμού. Ζήτω λοιπόν ο καπιταλισμός!
Δεν υπάρχει τίποτα άλλο να προσθέσει κανείς εκτός από τη λέξη ΝΤΡΟΠΗ. Ντροπή για τη σκύλευση του έργου και του ονόματος κορυφαίων κομμουνιστών του κινηματογράφου, του Αϊζενστάιν και του Μιχαήλ Ρομ, τον οποίο ο σκηνοθέτης ευχαριστεί στους υπότιτλους του τέλους, γιατί υπήρξε κάποτε δάσκαλός του. Και ντροπή για την κατάντια όσων καλλιτεχνών δεν διδάχτηκαν τίποτα από την Ιστορία, μαζί και από την Ιστορία της Τέχνης. Μεγάλα έργα είναι τα έργα που εκφράζουν τα μεγάλα, τα πλατιά συμφέροντα των λαϊκών μαζών, για μια νέα και ανώτερη κάθε φορά οργάνωση της κοινωνίας. Τα έργα που έρχονται να νομιμοποιήσουν και να εξιδανικεύσουν ένα κοινωνικό σύστημα που σαπίζει, παίρνουν τη μυρωδιά της σαπίλας του. Ομολογουμένως χρειάζεται πολύ μεγάλη αυτοπεποίθηση για να πιστεύει κανείς ότι θα πετύχει, εκεί που απέτυχε ο Βάιντα με το «Κατίν».
Παραπομπή: (1) Ενα παρόμοιο αποκύημα αρρωστημένης φαντασίας περί κομματικών στελεχών που τρεφόντουσαν με ανθρώπινα λουκάνικα κατά το λιμό της πολιορκίας του Λένινγκραντ, είχε δημοσιευτεί και στην εφημερίδα «Αυγή» στις 28/4/2009.
Ε.Μ
Πηγή:ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ

TOP READ