9 Ιαν 2019

Τα “μη ανθρώπινα συντρόφια”, οι μαυροπράσινοι μηδενιστές και η “ζωώδης” απανθρωπιά τους

Προχτές μια -κατά δήλωσή της- αναρχική ομάδα ανέλαβε την ευθύνη για την τοποθέτηση βόμβας σε κρεοπωλείο της Κυψέλης. Θα ήταν απλώς αστείο, αν δεν είχε τραυματιστεί σοβαρά ένας άνθρωπος από αυτήν την… “επαναστατική” ενέργεια -που οι “αντισπισιστές” θεωρούν απλώς ως παράλληλη απώλεια στον πόλεμο που έχουν κηρύξει. πιθανότατα ενάντια στους “σιχαμένους ανθρώπους” όπως λένε σε κάποιο σημείο της ανακοίνωσης. Γιατί όπως λένε, είναι “αναρχικοί της πράξης” και όχι τίποτα ρεφορμιστές, με “ειρηνικές συγκεντρώσεις χωρίς αποτέλεσμα”. Σημειώνουν μάλιστα πως θα χτυπάνε τον εχθρό με κάθε μέσο κι ο επόμενος στόχος μπορεί να είναι ¨η πόρτα του σπιτιού σας”. Κατευθείαν στη ρίζα του κακού και την καρδιά του συστήματος, με άλλα λόγια… Κι η πλάκα είναι πως αυτού του είδους ο λόγος προβάλλεται ως εναλλακτική στο life-style βιγκανισμό και την κοινωνία του θεάματος… Ενώ βάζει ως στόχο την καταστροφή κάθε κοινωνίας -κι όχι απλά της καπιταλιστικής, της ταξικής, της εκμεταλλευτικής κοινωνίας…
Το “καλύτερο” είναι πως αυτή η… “νίκη” του κινήματος αφιερώνεται “στα μη ανθρώπινα συντρόφια μας” -αν και διατηρούμε έντονες αμφιβολίες κατά πόσο είναι σε θέση να μάθουν αυτή την είδηση από τα “Μαζικά Μέσα Εξημέρωσης” και να χαρούν με αυτήν.
Το χειρότερο όλων όμως είναι η απάνθρωπη στάση τους απέναντι στο σοβαρά τραυματισμένο, που είναι ένα δείγμα των “ευαισθησιών” τους.
Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και το Indymedia, όπου δημοσιεύτηκε αρχικά η ανακοίνωση, την κατέβασε μετά από μερικές ώρες. Στη συνέχεια μπορείτε να διαβάσετε το κείμενο και το τρομερό σκεπτικό -που είναι για γέλια και για κλάματα.
Ζούμε στην κοινωνία του θεάματος.
Στην εποχή μας, που σημασία έχει πόσα like και followers έχεις στα μέσα κοινωνικής αποβλάκωσης (δικτύωσης). Όλο αυτο ξεκινάει από τον πιο απολιτίκ τυχάρπαστο μέχρι και άτομα πολιτικοποιημένα του αναρχικού χώρου. Τι φόρεσες και τι έφαγες. Πάνω σε αυτό πατάνε λοιπόν οι βιομηχανίες και όλο το καπιταλιστικό σύστημα (ώπου πολλές φορές εμφανίζονται εντελώς τυχαία διαφημίσεις στις αρχικές σελίδες των social media) ώστε να βγάλουν κέρδος πάση θυσία, μέσω αυτής της καταναλωτικής αρρώστιας, χωρίς να τους καίγεται καρφί αν όλο αυτό κοστίζει τη ζωή στα μη ανθρώπινα ζώα. Κυρίως στο κομμάτι του ρουχισμού και της διατροφής όπου μετράμε και τις περισσότερες απώλειες. Πολύ της μόδας, ειδικά τώρα αυτές τις “άγιες” μέρες των χριστουγέννων, είναι οι βιτρίνες μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων όπου το γκλίτερ και τα φανταχτερά στολίδια καλύπτουν τη μιζέρια, τη σαπίλα, τη θανατίλα και τη δυστηχία.
Γιαυτό κι εμείς τοποθετήσαμε μια ωρολογιακή βόμβα, μικρής ισχύος, στη πρόσοψη ενός κρεωπολείου στον πιο κεντρικό δρόμο της Κυψέλης γνωρίζοντας ότι, λίγο πιο δίπλα στην πλατεία της Κυψέλης, αράζουν αρκετά συχνά ομάδες ΔΙΑΣ. Για μια ακόμη φορά δείξαμε την ανικανότητα των μπάτσων τοποθετώντας μια βόμβα στο κέντρο της Αθήνας χωρίς να γίνουμε αντιλυπτοί.
Ο μηχανισμός αποτελούνταν από ένα γυάλινο μπουκάλι γεμάτο πυρίτιδα, αρκετή ποσότητα για να προκαλέσει ζημιά στην πρόσοψη του μαγαζιού. Δυο μεγάλα γκαζάκια και 3 λίτρα βενζίνη ώστε να αυξήσουμε τις πιθανότητες να γίνει μεγαλύτερη ζημιά. Ένας ακόμα λόγος που χρησιμοποιήσαμε βενζίνη είναι για να καούν τυχόν υπολείμματα DNA που μπορεί να υπάρχουν στο μηχανισμό. Τέλος βάλαμε δυο ρολόγια ώστε να είμαστε σίγουροι ότι θα δουλέψει και ότι τα λαμπάκια θα πυροδοτήσουν την πυρίτιδα. Από τη στιγμή που βλέπουμε ότι δουλεύει θα αναβαθμίσουμε κάποια στιγμή στο μέλλον την εκρηκτική ύλη για να προκαλέσουμε ακόμη μεγαλύτερη ζημιά.
Μια βιτρίνα όπου πίσω από αυτή υπήρχαν κρεμασμένα κορμιά πλασμάτων που κάποτε ήταν ζωντανά και νιώσανε το τρόμο και τον πόνο της παγωμένης λεπίδας στο λαιμό τους. Είναι χυδαίο να κρεμιούνται και να προβάλλονται μη ανθρώπινα πλάσματα, με αυτό και με κάθε τρόπο, σαν να είναι αντικείμενα και προϊόντα όπου οι σιχαμένοι άνθρωποι θα πληρώσουν για να το αγοράσουν, για μερικές στιγμές ευχαρίστησης, γεμίζοντας τις κοιλιές τους και ικανοποιώντας τους γευστικούς τους κάλυκες. Για κάποιον ένα ζώο στοιχίζει άλλωτε λίγα και άλλωτε πολλά χρήματα, αλλά αυτό το ζώο το πληρώνει με την ίδια του τη ζωή.
Είμαστε αναρχικοί της πράξης. Είμαστε οργισμένοι και μπουχτισμένοι από την κανονικότητα και την αδράνεια του ρεφορμισμού, τις ειρηνικές συγκεντρώσεις δίχως κάποιο αποτέλεσμα, τον lifestyle βιγκανισμό και την δήθεν κοινωνική απέυθυνση προς την κοινωνία που είναι υπαίτια για τον εγκλεισμό και το βασανισμό των μη ανθρώπινων ζώων.
Μάθαμε από τα Μέσα Μαζικής Εξημέρωσης ότι τραυματίστηκε σοβαρά ένας άνθρωπος. Σίγουρα δεν ήταν αυτός ο σκοπός μας αλλά σίγουρα δεν θα απολογιθούμε για την έκβαση της δρασης μας. Είμαστε σε πόλεμο και ο πόλεμος έχει απώλειες.
Οι στόχοι μας είναι συγκεκριμένοι. Χτυπάμε τον εχθρό με κάθε μέσο. Σήμερα τα χτυπήματα είναι με βόμβες μικρής ισχύως ή με εμπρηστικούς μηχανισμούς σε καταστήματα και αμάξια συνένοχων της καταπίεσης και του βασανισμού των ζώων αλλά αύριο θα φτάσουμε στην πόρτα του σπιτιού σας.
Αφιερώνουμε τη δράση μας στα μη ανθρώπινα συντρόφια μας όπου πλήρωσαν το τίμημα της ελευθερίας με τη ζωη τους. Γιατί σύμφωνα με το “πρωτόκολλο” όποιος προσπαθεί να πάρει ανάσες ελευθερίας μακριά από τα κάγκελα και τα κλουβιά είναι επικίνδυνος και του αξίζει ο θάνατος. Όλοι αυτοί οι σάπιοι έχουν ξεχάσει προ πολλού ότι το πιο πολύτιμο αγαθό της ζωής είναι η ελευθερία.
ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΟΛΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΚΟΥΦΑΡΙΑ ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΑ
ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Μαυροπράσινοι Μηδενιστές

Επιτροπή απαγόρευσης ταινιών προωθεί ο Ερντογάν

Ανεπαρκής κρίνεται πλέον η “απλή” λογοκρισία στην Τουρκία, ωθώντας την κυβέρνηση σε πρόταση σύστασης επιτροπής που θα μπορεί ακόμα και να απαγορεύει πλήρως ταινίες που θα κρίνονται ακατάλληλες για προβολή. Σύμφωνα με τη σχεδιαζόμενη τροπολογία στο “Νόμο περί Αξιολόγησης, κατηγοριοποίησης και υποστήριξης κινηματογραφικών ταινιών”, πλέον οι ταινίες που παράγονται στην Τουρκία ή εισάγονται από άλλες χώρες θα αξιολογούνται και θα κατηγοριοποιούνται πριν την κυκλοφορία τους στο κοινό, κι αν κριθούν ακατάλληλες θα απαγορεύεται πλήρως η διανομή τους.
Αν οι ταινίες δεν έχουν αξιολογηθεί και κατηγοριοποιηθεί θα μπορούν να προβάλλονται με την ένδειξη καταλληλότητας “άνω των 18” μόνο σε φεστιβάλ, ειδικές προβολές και παρόμοιες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.
Ο ηθοποιός Ορχάν Αϊντίν, που γράφει στο πόρταλ του ΚΚ Τουρκίας, διαβάζοντας το νομοσχέδιο δήλωσε πως “Παραπονιόμασταν για τη λογοκρισία, αλλά η νέα πρόταση σημαίνει άμεση απαγόρευση. Όλες οι κινηματογραφικές ενώσεις, σκηνοθέτες και κοινό θα έπρεπε να αντιδράσει κατά του νομοσχεδίου. Μια τέτοια πρόταση είναι απαράδεκτη.”
Πέραν από τη διάθεση του ΑΚΡ να αυξήσει τον έλεγχό του σε όλα τα μέσα επικοινωνίας και τις καλλιτεχνικές παραγωγές, στην Τουρκία υπάρχει σύγκρουση μεταξύ κινηματογραφικών στούντιο και εταιρειών διανομής αλλά και κινηματογραφικές αίθουσες, με αποτέλεσμα μεγάλες εταιρείες παραγωγής να έχουν αναβάλει τις κυκλοφορίες των νέων ταινιών.
Η τουρκική κυβέρνηση προσπαθεί εδώ και χρόνια να επεκτείνει τον έλεγχό της και στο ίντερνετ, διακόπτωντας κατά καιρούς την πρόσβαση σε δημοφιλή Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, αλλά ακόμα και στη Wikipedia, λόγω δυο λημμάτων στα οποία η Τουρκία συνδεόταν με στήριξη σε ομάδες τζιχαντιστών.
Επί διακυβέρνησης Ερντογάν αυξήθηκε επίσης η λογοκρισία σε βιβλία, εικαστικά έργα και κινηματογραφικά φεστιβάλ, με τις κατηγορίες της “προσβολής του Ερντογάν”, της “τρομοκρατικής προπαγάνδας” και της “ανηθικότητας”.

Εσύ κι ο γρύλος σου – Αμερικανοί διπλωμάτες στην Κούβα πέρασαν το βουητό εντόμων για ηχητικό όπλο

Η Κούβα για διάφορους λόγους δεν είναι σίγουρα το πιο ευχάριστο μέρος για έναν Αμερικανό διπλωμάτη. Ανάμεσα στους λόγους αυτούς όμως δεν περιλαμβάνεται οποιοσδήποτε κίνδυνος για την υγεία και τη σωματική τους ακεραιότητα από πλευράς κουβανικών αρχών. Όταν όμως εξ απαλών ονύχων έχεις γαλουχηθεί με ιστορίες για κομμουνιστές που εξόντωσαν εκατομμύρια και ότι η χώρα όπου υπηρετείς είναι μια στυγνή δικτατορία, δε θέλει και πολύ το μυαλό για να αρχίσει να παίζει παράξενα παιχνίδια.
Ήταν Νοέμβρης του 2016, όταν Αμερικανοί διπλωμάτες άρχισαν να παραπονιούνται για επίμονους, οξείς ήχους που συνοδευόταν από διάφορα συμπτώματα, όπως ναυτία, πονοκεφάλους και απώλεια ακοής. Περίπου 24 από τους παθόντες υποβλήθηκαν σε εξετάσεις, που έδειξαν σημάδια διάσεισης και άλλων εγκεφαλικών τραυμάτων. Αμέσως στήθηκε ένα προπαγανδιστικό αφήγημα για επίθεση κατά των διπλωματών με ηχητικά όπλα ή μικροκύματα, ενώ άρχισε να κυκλοφορεί και μια ηχογράφηση του βουητού.
Το θέμα έλαβε διαστάσεις και δυο επιστήμονες από τις ΗΠΑ και τη Μ. Βρετανία αποφάσισαν να εξετάσουν αυτή την ηχογράφηση, αποκαλύπτοντας και τον … ένοχο.
Τα κουβανικά υπερόπλα δεν ήταν τίποτε άλλο παρά … γρύλοι. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν οι ερευνητές, χάρη σε μια έμπνευση του ενός από αυτούς. Ο Αλεξάντερ Σταμπς από το πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ της Καλιφόρνιας, στο άκουσμα της ηχογράφησης θυμήθηκε τον ήχο εντόμων από την εποχή που διεξήγαγε έρευνα πεδίου στην Καραϊβική. Σε συνεργασία με το συνάδελφό του από το πανεπιστήμιο του Λίνκολν Δρ. Μοντεαλέγρε βεβαιώθηκαν πως πρόκειται για έντομα. Τα αρσενικά έντομα «τραγουδούν» σε συγκεκριμένες συχνότητες για να προσελκύσουν τα θηλυκά.
Στη συνέχεια οι δυο επιστήμονες συνέκριναν την ηχογράφηση με το ηχητικό αρχείο Βορειοαμερικανικών Εντόμων του πανεπιστημίου της Φλόριντα, όπου εντόπισαν ομοιότητες με ένα συγκεκριμένο είδος γρύλου. Οι διαφορές που υπάρχουν οφείλονται κατά τον Σταμπς στο γεγονός πως οι διπλωμάτες ηχογράφησαν το βουητό μέσα από σπίτια, ενώ οι επιστήμονες της Φλόριντα σε φυσικό περιβάλλον.
Οι ίδιοι οι διπλωμάτες αρνήθηκαν ότι πρόκειται για έντομα, αγνοώντας πως το συγκεκριμένο είδος μπορεί να παραγάγει πολύ έντονο θόρυβο, τόσο ώστε να ακούγονται και μέσα από νταλίκα εν κινήσει σε αυτοκινητόδρομο, όπως σημειώνει ο Σταμπς, που είχε ζήσει παρόμοια εμπειρία στην Κόστα Ρίκα. Το είδους αυτό απαντάτε σε περιοχές της Φλόριντα, της Τζαμάικα και των νησιών Κέιμαν, ενώ στην Κούβα φαίνεται να ζει το «ξαδερφάκι του».
Ο Σταμπς για ευνόητους λόγους δεν αποκλείει να υπήρξε όντως επίθεση, υπογραμμίζει όμως πως «είναι απολύτως πιθανό να αρρώστησαν από κάτι άλλο εντελώς άσχετο, που δεν ήταν ηχητική επίθεση, ή να στοχοποιήθηκαν με άλλο τρόπο».
Ο Δρ. Ντάγκλας Σμιθ, επικεφαλής της ιατρικής ομάδας που εξέτασε τους διπλωμάτες, αμφισβήτησε τη χρησιμότητα της ηχογράφησης, λέγοντας πως ο ήχος θα μπορούσε να είναι από οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα ή κάτι άλλο. Πρόσθεσε επίσης πως κάποιοι από τους ασθενείς δεν άκουσαν τίποτε ασυνήθιστο, ενώ άλλοι άκουσαν μια σειρά ήχων.
Πρόσθεσε επίσης όι σημασία δεν έχει τόσο από πού προήλθε ο θόρυβος, αλλά το τι γίνεται στα αλήθεια στον εγκέφαλο των ασθενών κι αν μπορούμε να κάνουμε κάτι γι’ αυτό.
Με πληροφορίες από New York Times

Σε αναβρασμό η Ινδία – Διήμερη γενική απεργία από συνδικάτα και αγροτικές ενώσεις

Θερμά ξεκίνησε το 2019 στην Ινδία, με απεργίες σε ολόκληρη τη χώρα. Σήμερα ξεκινά νέα διήμερη γενική απεργία, στην οποία καλούν συνδικάτα και αγροτικές ενώσεις. Στόχος η βαθιά αντιλαϊκή πολιτική του Ναρέντρα Μόντι και του εθνικιστικού κυβερνώντος κόμματος BJΡ. Η κυβέρνησή του εξελέγη με υποσχέσεις για τη βελτίωση της θέσης των εργαζομένων, αλλά ο ως τώρα απολογισμός δείχνει πως οι μόνοι που ωφελούνται από την οικονομική ανάπτυξη με 7,3% είναι οι επιχειρηματίες και οι μεγάλες πολυεθνικές. Η ανεργία δε μειώνεται, αντίθετα, μόνο πέρσι έχασαν τη δουλειά τους 11 εκ. άνθρωποι κυρίως κάτοικοι της υπαίθρου, γυναίκες, ευκαιριακοί εργαζόμενοι και μικρομαγαζάτορες.
Επιπλέον, η κυβέρνηση Μόντι τροποποίησε σε βάρος των εργαζομένων το εργατικό δίκαιο, χωρίς να συμβουλευτεί καν τα συνδικάτα στη διαβούλευση, ενώ δεν τήρησε τη δέσμευση περί ενιαίου κατώτατου μισθού σε όλη τη χώρα. Ο λαός συνεχίζει επίσης να υποφέρει από τις συνέπειες τις «απονομισματοποίησης», όταν το 2016 η κυβέρνηση απέσυρε το 86% των νομισμάτων από την κυκλοφορία, πλήττοντας ιδιαίτερα τους αγρότες και τους μικροεπιχειρηματίες.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να διοχετεύσει τη δυσαρέσκεια σε μειονότητες, ειδικά τη μουσουλμανική, όμως τα αποτελέσματα τοπικών εκλογών σε πολλά κρατίδια της χώρας μέσα στο ’18 δείχνουν ότι η οργή διογκώνεται, ενόψει των εθνικών εκλογών φέτος.
Η σημερινή απεργία υποστηρίζεται από 10 εκ των 12 μεγάλων συνδικάτων της χώρας, αφού μόνο δύο που πρόσκεινται στην κυβέρνηση αρνήθηκαν τη συμμετοχή. Συμμετέχουν επίσης ανεξάρτητες οργανώσεις υπαλλήλων. Τα αιτήματα περιλαμβάνουν αύξηση των κατώτατων αμοιβών, αυστηρή εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας και μέτρα κοινωνικής και διατροφικής εξασφάλισης του πληθυσμού.
Στις κινητοποιήσεις συμμετέχουν και αγροτεικές ενώσεις, ανάμεσά τους η Εθνική Συμμαχία Λαϊκών Κινημάτων και ο αγροτικός σύνδεσμος του ΚΚ Ινδίας (μαρξιστικό), που και στο παρελθόν έχει οργανώσει μεγάλες κινητοποιήσεις με πορείες μικροκαλλιεργητών και ακτημόνων προς μεγάλες πόλεις της Ινδίας.
Με πληροφορίες από jungewelt

Της γης οι κολασμένοι – Έρχονται στη χώρα μας και μας παίρνουν το κρύο, πεθαίνοντας για να την δυσφημήσουν

  

Ένας νεκρός μετανάστης από αυτοσχέδιο μαγκάλι στη Ρόδο, κι άλλος ένας πρόσφυγας στη Μόρια, πιθανότατα από αναθυμιάσεις, είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός της κακοκαιρίας των τελευταίων ημερών και της πολιτικής των τελευταίων δεκαετιών στην Ελλάδα.

Μπορεί η Ελλάδα να θεωρείται μια “ζεστή και φιλόξενη χώρα”, αλλά αυτό μόνο ως τραγική ειρωνεία μπορεί να ακουστεί για τις περιπτώσεις των μεταναστών και των προσφύγων (και όχι μόνο) που υποφέρουν από την κακοκαιρία των τελευταίων ημερών.

Σήμερα το πρωί έγινε γνωστός ο θάνατος ενός Πακιστανού στη Ρόδο, λόγω αναθυμιάσεων από αυτοσχέδιο μαγκάκι. Μαζί με δύο ομοεθνείς του, προσπαθούσε να προστατευτεί από το κρύο στην οικία τους, όπου τους ανακάλυψε ο εργοδότης τους κι ειδοποίησε την αστυνομία. Οι δύο συμπατριώτες του ήταν λιπόθυμοι και νοσηλεύονται στο νοσοκομείο.


Πριν από μερικά χρόνια, στην εποχή των μνημονίων, μια αντίστοιχη είδηση για το θάνατο μιας παρέας φοιτητών από αυτοσχέδιο μαγκάλι, είχε ξεσηκώσει την οργή της κοινής γνώμης -με την εξαίρεση κάποιων μισάνθρωπων όπως ο Τζήμερος, που θεώρησε την έλλειψη παιδείας ως αιτία θανάτου τους.

Σήμερα που βαδίζουμε στο ξέφωτο της “μεταμνημονιακής εποχής”, η είδηση αυτή φαίνεται να περνάει στα ψιλά, είτε γιατί πολύς κόσμος δε νιώθει την ίδια ταύτιση με τους μετανάστες, είτε για να μη μας χαλάσει ένας θάνατος το “μεταμνημονιακό αφήγημα” και τη χαζοχαρούμενη αισιοδοξία που καλλιεργείται.

Ένας ακόμα θάνατος πρόσφυγα από τη Μόρια, ωστόσο, έρχεται να δείξει πως δεν έχουμε να κάνουμε με μεμονωμένο περιστατικό. Ένας 24χρονος από το Καμερούν, που έχει κάνει αίτηση για άσυλο, βρέθηκε σήμερα μετά τα μεσάνυχτα από τους φίλους του και μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο της Μυτιλήνης όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Τα αίτια του θανάτου διερευνώνται από τον ιατροδικαστή, ωστόσο οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι πέθανε από αναθυμιάσεις, καθώς προσπαθούσε να ζεσταθεί με κάποιον τρόπο, σε έναν καταυλισμό όπου οι πρόσφυγες διαμένουν σε αντίσκηνα και είχαν μείνει χωρίς ρεύμα για μια βδομάδα.

Στα παραπάνω θα μπορούσαν να προστεθούν πολλές αντίστοιχες περιπτώσεις, με πιο πρόσφατη ίσως το θάνατο ενός 38χρονου άστεγου στα Χανιά, στο τέλος του Δεκέμβρη, με το θέμα να συζητιέται στο δημοτικό συμβούλιο, όπου αναδείχτηκε πως δεν υπάρχουν ούτε καν κάσες για τους άστεγους κι έτσι θάβονται με υπνόσακους!

Η μεταμνημονιακή Ελλάδα είναι μια ζεστή, φιλόξενη χώρα. Κι αυτή τη φήμη δεν πρόκειται να τη χαλάσουν οι θάνατοι μερικών μεταναστών που “έρχονται να αλλοιώσουν τον πολιτισμό” της και να την “δυσφημήσουν”…

Ευρωενωσιακά παραμύθια σε επανάληψη


Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την καθιέρωση του ευρώ, περίσσεψαν και στη χώρα μας τα αφιερώματα στο «κοινό νόμισμα», που «σφράγισε ένα από τα σημαντικότερα βήματα στην πορεία της ευρωπαϊκής ενοποίησης πριν από δυο δεκαετίες». Αποτιμώντας τη 20χρονη διαδρομή του, αξιωματούχοι της ΕΕ δηλώνουν σήμερα ότι «το ευρώ ήταν λογική και αναγκαία απόρροια της ενιαίας αγοράς» και ότι «διευκολύνει τις μετακινήσεις, τις εμπορικές και τις λοιπές συναλλαγές των πολιτών και των επιχειρήσεων εντός της ζώνης του ευρώ, αλλά και με τον υπόλοιπο κόσμο». Δεν είναι τυχαίο ότι στις περιγραφές τους κυριαρχούν τα οφέλη που αποκόμισε το ευρωενωσιακό κεφάλαιο από το ευρώ στο διεθνή ανταγωνισμό, αλλά και η διαπίστωση ότι η ανισομετρία μεγάλωσε ανάμεσα στις οικονομίες των κρατών - μελών, όπως και οι αντιθέσεις στο εσωτερικό της ΕΕ, ιδιαίτερα την περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης. Αποτέλεσμα αυτών των οξυμένων αντιθέσεων είναι οι φυγόκεντρες τάσεις που αναπτύσσονται σήμερα στην ΕΕ, η αντιπαράθεση για το μέλλον της και το μέλλον του ευρώ, τα διαφορετικά σχέδια για «εμβάθυνση της νομισματικής και οικονομικής ένωσης», από τη μια, και τη μεγαλύτερη «αυτονομία» των κρατών - μελών στη διαμόρφωση της οικονομικής πολιτικής, από την άλλη.
* * *
Σε αυτό το φόντο, τα 20 χρόνια από την καθιέρωση του ευρώ αποτελούν ευκαιρία για τα λαϊκά στρώματα να θυμηθούν όσα τους έλεγαν και τους έταζαν τα κόμματα της ΕΕ σε κάθε «στάδιο» της «πορείας εμβάθυνσης», ισχυροποίησης δηλαδή της ιμπεριαλιστικής Ευρωένωσης. Πέρα από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ, έχει ενδιαφέρον να θυμηθεί κανείς τι έλεγε ο «Συνασπισμός», ιδιαίτερα πριν από την ΟΝΕ, εξωραΐζοντας και τότε την ΕΕ των μονοπωλίων και αναπαράγοντας τα παραμύθια περί «σύγκλισης», που θα έφερνε τάχα ευημερία στο λαό. Στα ντοκουμέντα και στις αποφάσεις του, προπαγάνδιζε υπέρ της ανάγκης «προσαρμογών, ουσιαστικής σύγκλισης και κοινωνικής συνοχής, για να μπορέσει η Ελλάδα να είναι μέσα στις εξελίξεις και μαζί με τις άλλες χώρες της Ευρώπης». Ισχυριζόταν τότε ότι η εμβάθυνση της ΕΕ, η ισχυροποίηση δηλαδή της ιμπεριαλιστικής Ενωσης, θα είχε ως αποτέλεσμα «να μειωθούν τα μεγάλα ελλείμματα κοινωνικής συνοχής, πραγματικής σύγκλισης των οικονομιών», ενώ θα αποκαθίσταντο «δημοκρατικοί έλεγχοι και θεσμοί συμμετοχής, οικολογικής προστασίας» κ.ά.
* * *
Σήμερα έχει αποδειχτεί ότι η στρατηγική της ΕΕ, που χαράσσεται με γνώμονα τα συμφέροντα των μονοπωλίων της, συμπιέζει προς τα κάτω τους μισθούς των εργαζομένων όλων των κρατών - μελών της, ενώ η καπιταλιστική κρίση ήρθε να διαλύσει κάθε ψευδαίσθηση φιλολαϊκών μέτρων στο πλαίσιο της λυκοσυμμαχίας. Στα κράτη - μέλη της ΕΕ, είτε συμμετέχουν στο κοινό νόμισμα είτε όχι, δυναμώνουν η επίθεση για την κατάργηση εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, το ροκάνισμα του εισοδήματος του λαού, οι αντιλαϊκές «μεταρρυθμίσεις» και καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, που επιταχύνονται στο όνομα των περιβόητων «εθνικών στόχων» της αστικής τάξης, άλλοτε για την ένταξη στην ΟΝΕ, άλλοτε για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της καπιταλιστικής οικονομίας, πρόσφατα για το ξεπέρασμα της καπιταλιστικής κρίσης και την ανάκαμψη των κερδών του κεφαλαίου. Αποδείχτηκε ξανά και ξανά ότι η ΕΕ, ανεξάρτητα από το «χρώμα» των αστικών κυβερνήσεων στα κράτη - μέλη, χειρότερη γίνεται για τους λαούς, αλλά καλύτερη ποτέ, ακριβώς γιατί είναι ιμπεριαλιστική διακρατική ένωση του κεφαλαίου και έχει τα δικά του συμφέροντα στον πυρήνα.
* * *
Τα παραπάνω, για τα οποία έγκαιρα είχε τοποθετηθεί και προειδοποιήσει το ΚΚΕ, επιβεβαιώνουν συν τοις άλλοις ότι οι αντιθέσεις ανάμεσα στα καπιταλιστικά κράτη είναι μόνιμες και οι κάθε φορά συμβιβασμοί πρόσκαιροι. Επιβεβαιώνουν όμως και ότι τόσο τις αντιθέσεις όσο και τους συμβιβασμούς τους οι καπιταλιστές τούς φορτώνουν στις πλάτες των λαών. Οι οποίοι δεν έχουν τίποτα να περιμένουν είτε από το εκ νέου ανέβασμα του ίδιου «έργου» είτε από την «εμβάθυνση» και τη διατήρηση της ιμπεριαλιστικής ένωσης, έστω και με πολλές αντιθέσεις, είτε και το ενδεχόμενο οι αντιθέσεις αυτές να οδηγήσουν στην αποχώρηση κρατών - μελών από την ιμπεριαλιστική ένωση, με την εξουσία και την οικονομία στα χέρια του κεφαλαίου, όπως δείχνει και η περίπτωση του Brexit, αναζητώντας νέες μορφές ιμπεριαλιστικών λυκοσυμμαχιών. Μπροστά στις εξελίξεις του επόμενου διαστήματος, αλλά και ενόψει των ευρωεκλογών, ο λαός χρειάζεται να αξιοποιήσει την πείρα του, απέναντι στις παγίδες εγκλωβισμού που θα ξαναστηθούν από τα αστικά κόμματα και επιτελεία. Τη διαφορά μπορεί να την κάνει ισχυροποιώντας το ΚΚΕ παντού, παλεύοντας για να ικανοποιηθούν οι δικές του σύγχρονες ανάγκες, σε σύγκρουση με το κεφάλαιο, τις κυβερνήσεις του και τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις ΕΕ και ΝΑΤΟ. Παλεύοντας για αποδέσμευση από την ΕΕ, με τα κλειδιά της εξουσίας και της οικονομίας στα δικά του χέρια.

Κανένα άλλοθι!




Τρεις νεκροί που παρασύρθηκαν από χείμαρρο στην Κερατέα. Ενας νεκρός μετανάστης και δύο τραυματίες που προσπαθούσαν να ζεσταθούν με το μαγκάλι από αναθυμιάσεις. Ενας νεκρός πρόσφυγας σε καταυλισμό που πάγωσε από το χιονιά.
Χωριά αποκλεισμένα, οδικοί άξονες κομμένοι στα δύο, αεροδρόμια και συγκοινωνίες να παραλύουν, όπως στη Θεσσαλονίκη, και χιλιάδες άνθρωποι να ξεπαγιάζουν στους -10 και -20 βαθμούς, χωρίς να μπορούν να βάλουν πετρέλαιο για να ζεσταθούν.
Αυτές οι εικόνες από το τελευταίο κύμα κακοκαιρίας ήταν αρκετές για να ξετινάξουν τα περί «ετοιμότητας του κρατικού μηχανισμού» που διακινούσε τις προηγούμενες μέρες η κυβέρνηση, διαμορφώνοντας μάλιστα κλίμα «ακραίων φαινομένων».
Τόσο όμως στην επαρχία, όπου η κακοκαιρία ήταν πράγματι έντονη, όσο και στην Αττική, όπου τα φαινόμενα ήταν πιο ήπια σε σχέση με όσα διαδίδονταν, τα προβλήματα με τα οποία ήρθε αντιμέτωπος ο λαός δεν έπεσαν από τον ουρανό.
Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Η έλλειψη υποδομών, προσωπικού και επάρκειας σε εξοπλισμό, σε όλη την κλίμακα του κρατικού μηχανισμού, έχει τραγικές συνέπειες για τα εργατικά - λαϊκά στρώματα. Το επιβεβαιώνουν άλλωστε οι νεκροί που θρηνούμε κάθε φορά, είτε από πλημμύρες, είτε από τα χιονιά, είτε από πυρκαγιές.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι μια ήπια χιονόπτωση, όπως αυτή το πρωί της Τρίτης, παρέλυσε την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, πράγμα που έχει επαναληφθεί πολλές φορές στο παρελθόν.
Με τον τρόπο αυτό δεν αναδεικνύονται μόνο οι ευθύνες του κράτους, αλλά και οι συνέπειες από την ιδιωτικοποίηση των δρόμων, αφού λόγω κόστους οι εταιρείες που τους εκμεταλλεύονται δεν διαθέτουν τα αναγκαία ποσά και μέσα για τη συντήρηση και τον καθαρισμό τους σε περίπτωση κακοκαιρίας, παρά την τεράστια κερδοφορία τους, που θα μεγαλώσει κι άλλο από την επικείμενη αύξηση των διοδίων. Τραγική ειρωνεία... Σήμερα προχωρά η αύξηση των διοδίων σε όλους τους οδικούς άξονες.
Ολα αυτά και πολλά ακόμα είναι αποτέλεσμα της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής, που συνθλίβει τις λαϊκές ανάγκες και υποτάσσει τα πάντα στη λογική «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο.
Αυτή η πολιτική αφήνει σχολεία και νοσοκομεία χωρίς θέρμανση, για να πιάνονται τα θηριώδη πρωτογενή πλεονάσματα. Αυτή η πολιτική οδηγεί στις ελλείψεις προσωπικού, με αποτέλεσμα την υπολειτουργία μονάδων Υγείας και Πρόνοιας...
Αυτήν την πολιτική πληρώνουν τα χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά, που δεν μπορούν να προμηθευτούν το πανάκριβο πετρέλαιο και ζουν μέσα στο κρύο, ή καταφεύγουν σε λύσεις περασμένων εποχών, εκθέτοντας σε κίνδυνο ακόμα και τη ζωή τους, όπως έγινε με τους άτυχους μετανάστες στη Ρόδο.
Αυτή η πολιτική ευθύνεται για τα κακοσυντήρητα Μέσα Μεταφοράς, που δεν διαθέτουν καν αλυσίδες και ακινητοποιούνται ή μετατρέπονται σε κινούμενες εστίες κινδύνου με το πρώτο χιόνι στους δρόμους.
Από την άλλη, η κυβέρνηση και ο κρατικός μηχανισμός «απογειώνουν» τη λογική της «ατομικής ευθύνης», πετώντας το μπαλάκι στους εργαζόμενους και στο λαό για να προστατευτούν από τα καιρικά φαινόμενα, να μετακινηθούν από και προς τη δουλειά τους, να ταξιδέψουν στο εθνικό δίκτυο.
Η πείρα και από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αποδεικνύει ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη για το κεφάλαιο και ταυτόχρονα ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Η «γύμνια του κράτους», που διαπιστώνει ο λαός, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις μεγάλης ανάγκης, δεν είναι παροδικό, ούτε έκτακτο φαινόμενο. Δεν οφείλεται σε «ανοργανωσιά» και «ανικανότητα».
Οφείλεται στο γεγονός ότι το αστικό κράτος δεν υπηρετεί τις ανάγκες του λαού, αλλά του κεφαλαίου. Γι' αυτό άλλωστε αποδεικνύεται ικανότατο όταν πρόκειται να ψηφίσει ή να εφαρμόσει αντιλαϊκούς - αντεργατικούς νόμους, όχι όμως για να προστατέψει τη ζωή και την περιουσία του λαού, να ικανοποιήσει ακόμα και στοιχειώδεις ανάγκες του...
Δεν υπάρχει επομένως κανένα άλλοθι για την κυβέρνηση και τις δημοτικές - περιφερειακές αρχές για την κατάσταση που ζήσαμε ξανά τις τελευταίες μέρες. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι να ενταθεί ο αγώνας για μέσα, σχέδιο και υποδομές προστασίας και ανακούφισης του λαού, η διεκδίκηση σύγχρονων δικαιωμάτων, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και το δρόμο ανάπτυξης που υπηρετεί το κεφάλαιο.

8 Ιαν 2019

Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας – Ζωές θυσιάζονται για τα κέρδη!







Την εργοδοτική ασυδοσία, που φουντώνει στο έδαφος του αντεργατικού πλαισίου, επιβεβαιώνουν τα στοιχεία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας

Η έλλειψη μέτρων για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία (ΥΑΕ), η ραγδαία άνοδος των ευέλικτων μορφών εργασίας, η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, η υπερεντατικοποίηση της εργασίας και οι υποβαθμισμένοι αρμόδιοι ελεγκτικοί μηχανισμοί του αστικού κράτους,
παράγοντες όλοι που βρίσκονται πίσω από τα χιλιάδες εργατικά «ατυχήματα», δεν αποτελούν παθογένειες αλλά «εργαλεία» που υπηρετούν την κερδοφορία των καπιταλιστών, με θύματα την υγεία και τη ζωή των εργαζομένων.

Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας - Ζωές θυσιάζονται για τα κέρδη 
Είναι χαρακτηριστικό πως σε ό,τι αφορά τα μέτρα ΥΑΕ, στην καλύτερη περίπτωση, ο κεφαλαιοκράτης τα λαμβάνει μέχρι του σημείου που το «κόστος» πρόληψης είναι μικρότερο του «κόστους» εργατικού «ατυχήματος» ή επαγγελματικής ασθένειας για τον ίδιο.
Τα στοιχεία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) καταγράφουν κάθε χρόνο χιλιάδες εργάτες και εργάτριες που τραυματίζονται και σακατεύονται, ενώ δεκάδες πέφτουν νεκροί στους χώρους δουλειάς.
Κι αυτό μάλιστα όταν τα επίσημα στοιχεία είναι ελλιπή, λόγω και του ανύπαρκτου ουσιαστικά ελεγκτικού μηχανισμού, κατάσταση που φουντώνει την εργοδοτική ασυδοσία.
Μαζί με τα εργατικά «ατυχήματα», η άλλη όψη του ζητήματος Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία είναι οι επαγγελματικές ασθένειες, που θερίζουν στους χώρους δουλειάς.
Τόσο η σημερινή κυβέρνηση, όμως, όσο και οι προηγούμενες έχουν φροντίσει ώστε οι αρμόδιοι κρατικοί μηχανισμοί να μην παράγουν ουσιαστικά κανένα αποτέλεσμα ως προς την αντιμετώπισή τους, ακόμα και στο επίπεδο της τυπικής στατιστικής καταγραφής τους, η οποία είναι μηδενική!
Σε ημερίδα του Εργατικού Κέντρου Πειραιά (Απρίλης 2018) ο Χρήστος Παπάζογλου, γιατρός Εργασίας και μέλος του ΔΣ του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, είχε επισημάνει ότι η απουσία μέτρων πρόληψης οδηγεί σε πρόωρη φθορά της υγείας και στην εκδήλωση επαγγελματικών ασθενειών (καρκίνος, μυοσκελετικές παθήσεις, βαρηκοΐα κ.ά.)
και ότι στη χώρα μας εκτιμάται πως πεθαίνουν κάθε χρόνο από επαγγελματικές ασθένειες πάνω από 400 εργαζόμενοι, ωστόσο αυτά τα περιστατικά καταγράφονται ως «κοινή νόσος», ενώ τώρα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ετοιμάζεται να βάλει και νέους φραγμούς για την αναγνώριση των επαγγελτικών ασθενειών.
Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας - Ζωές θυσιάζονται για τα κέρδη
Εργατικά ατυχήματα
Ένα ακόμα πλήγμα για τους εργαζόμενους είναι ο νόμος 4512/2018 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, με τον οποίο έβαλε στο στόχαστρο το ανθυγιεινό επίδομα των δημοσίων υπαλλήλων, στο πλαίσιο της επίθεσης συνολικά ενάντια στο θεσμό των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων.
Στη συνέχεια παρουσιάζουμε την εικόνα που προκύπτει από τα στοιχεία των ετήσιων Εκθέσεων Πεπραγμένων του ΣΕΠΕ για τα εργατικά «ατυχήματα», τους ελέγχους και τις ευέλικτες μορφές εργασίας.
Συνοπτικά τα στοιχεία δείχνουν:
Υποστελέχωση των υπηρεσιών και μείωση των ελέγχων, διαψεύδοντας την κυβερνητική προπαγάνδα που ισχυρίζεται τα αντίθετα.

Παρατηρείται ότι τα τελευταία έτη η τεράστια αύξηση των ευέλικτων μορφών εργασίας συμβαδίζει με την αύξηση των εργατικών «ατυχημάτων».
Ο αριθμός των εργατικών «ατυχημάτων» είναι υψηλός όλα τα χρόνια, ακόμα και την περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης, σε συνθήκες συρρίκνωσης της παραγωγικής διαδικασίας και μείωσης του αριθμού των εργαζομένων.

Χιλιάδες εργάτες σακατεύονται στους χώρους δουλειάς
Δεκάδες τα θανατηφόρα «ατυχήματα»

Το 2016 (τελευταίο έτος με διαθέσιμα στοιχεία από το ΣΕΠΕ):
κάθε εργάσιμη μέρα 22 εργάτες και εργάτριες τραυματίζονταν ή και σακατεύονταν, ενώ κάθε 4 εργάσιμες μέρες ένας εργάτης έπεφτε νεκρός στους χώρους δουλειάς.

Το 2016 σημειώθηκε ο τρίτος μεγαλύτερος αριθμός εργατικών «ατυχημάτων» από το 2000 και ο μεγαλύτερος από το 2009 και μετά, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΠΕ.
Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας - Ζωές θυσιάζονται για τα κέρδη 
Συγκεκριμένα, το 2016 καταγράφονται 6.515 εργατικά «ατυχήματα», αριθμός ελάχιστα μικρότερος από αυτούς των ετών 2008 (6.657) και 2007 (6.561).
Να σημειωθεί ότι από το 2012 μέχρι το 2016 υπάρχει συνεχής αύξηση των εργατικών «ατυχημάτων».
Την ίδια ώρα, τα θανατηφόρα εργατικά «ατυχήματα» αυξάνονται συνεχώς από το 2014 και μετά.
Τα 73 θανατηφόρα που καταγράφονται το 2016 είναι ο μεγαλύτερος αριθμός νεκρών εργατών από το 2011.

Σοβαρές επιπτώσεις από την «απογείωση» της «ευελιξίας»

Τον επαγγελματικό κίνδυνο αυξάνουν οι αντεργατικές αναδιαρθρώσεις, πλευρές των οποίων είναι:
  • Οι ευέλικτες μορφές εργασίας,
  • οι ιδιωτικοποιήσεις,
  • οι μειώσεις προσωπικού,
  • η εντατικοποίηση της εργασίας,
  • η εργασία ανειδίκευτων εργαζομένων,
  • η ανασφάλιστη εργασία,
  • η εργασία χωρίς δικαιώματα (νέοι, μετανάστες) κ.ά.
Τα παραπάνω οδηγούν σε εργασιακή ανασφάλεια, που καθιστά τους εργαζόμενους περισσότερο ευάλωτους στην εργοδοτική αυθαιρεσία, οδηγούν σε ανασφαλείς πρακτικές εργασίας.
Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας - Ζωές θυσιάζονται για τα κέρδη 
Αντίστοιχα, η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, η παράταση του εργάσιμου βίου, δημιουργεί μια μεγάλη ομάδα εργαζομένων που είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν σε μεγάλη ηλικία, πιο ευάλωτοι στους επαγγελματικούς κινδύνους, με τα προβλήματα υγείας να είναι μεγαλύτερης έκτασης και με σημαντικότερες συνέπειες στην υγεία και την ασφάλεια.
Το 2016, η απασχόληση έφθασε σε επίπεδα παρόμοια με την αρχή της καπιταλιστικής κρίσης στη χώρα.
Ωστόσο, όπως δείχνει η σύγκριση μεταξύ των ετών 2009 και 2016, η άνοδος της απασχόλησης συνοδεύτηκε από τσάκισμα της πλήρους απασχόλησης, συνολικά των δικαιωμάτων των εργαζομένων, με σοβαρές επιπτώσεις και στην Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία.
Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία για τις νέες συμβάσεις απασχόλησης.
Σύμφωνα με την Έκθεση, στο σύνολο των νέων συμβάσεων:
  • Το 2009 οι νέες συμβάσεις πλήρους απασχόλησης ήταν 79% και οι συμβάσεις μερικής και εκ περιτροπής απασχόλησης 21%.
  • Το 2016 οι νέες συμβάσεις πλήρους απασχόλησης ήταν μόλις 45% και οι συμβάσεις μερικής και εκ περιτροπής απασχόλησης 55%!

Υποστελέχωση των υπηρεσιών – Συνεχής μείωση των ελέγχων

Παρά τα κροκοδείλια δάκρυα της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων για τους νεκρούς και τους σακατεμένους εργάτες, το ΣΕΠΕ παραμένει υποστελεχωμένο και με μεγάλες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή.
Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας - Ζωές θυσιάζονται για τα κέρδη 
Επιπλέον, ο προσανατολισμός των ελέγχων, μέσα από την ίδια τη νομοθεσία, δεν εστιάζει στην εργοδοτική ευθύνη, αντίθετα προωθεί την ταξική συνεργασία.
Ακόμη και στις περιπτώσεις που γίνονται έλεγχοι μετά από ένα «ατύχημα», υπάρχει προσπάθεια να μετατοπιστεί η εργοδοτική ευθύνη στις πλάτες των εργαζομένων, των τεχνικών ασφαλείας, των επιβλεπόντων μηχανικών ή άλλων εμπλεκομένων.
Το 2016 υπηρετούσαν μόλις 320 επιθεωρητές Εργασιακών Σχέσεων και 251 επιθεωρητές για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία για να ελέγξουν περίπου 220.000 επιχειρήσεις.
Σε Εκθέσεις Πεπραγμένων παλαιότερων ετών, όταν οι επιθεωρητές ήταν σχεδόν διπλάσιοι, υπήρχε έστω και ως διαπίστωση ότι το προσωπικό ήταν ανεπαρκές.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ προφανώς θεωρεί ότι το υφιστάμενο προσωπικό επαρκεί, αφού δεν υπάρχει καμιά παρατήρηση γι’ αυτό το ζήτημα, έστω για τα μάτια του κόσμου…
Το 2016 το ΣΕΠΕ πραγματοποίησε περίπου 17.000 ελέγχους στον τομέα της Υγείας και Ασφάλειας (δεν περιλαμβάνονται οι επανέλεγχοι και οι έλεγχοι που προκαλούνται από καταγγελίες και εργατικά «ατυχήματα»).
Με αυτούς τους ρυθμούς, απαιτούνται 13 χρόνια για να γίνουν έλεγχοι σε όλες τις επιχειρήσεις!
Ως προς τον αριθμό των ελέγχων για την ΥΑΕ, από το 2013 και μετά υπάρχει συνεχής μείωση των ελέγχων και επανέλεγχων φθάνοντας τους 24.500 το 2016, που είναι ο μικρότερος αριθμός ελέγχων από το 2001.
Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας - Ζωές θυσιάζονται για τα κέρδη 
Αντίστοιχα, οι κυρώσεις στους εργοδότες (μηνύσεις, μηνυτήριες αναφορές, διακοπές εργασιών και πρόστιμα) μειώνονται συνεχώς από το 2014, φθάνοντας τις 1.683 το 2016, και πάλι ο μικρότερος αριθμός από το 2001.
Επίσης, από το 2014 και μετά μειώνεται συνεχώς το συνολικό ποσό των προστίμων.
Για τις εργασιακές σχέσεις, από το 2014 και μετά υπάρχει επίσης συνεχής μείωση των ελέγχων και επανέλεγχων, φθάνοντας τους 27.256 το 2016, που είναι και πάλι ο μικρότερος αριθμός ελέγχων από το 2001.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει την ίδια περίοδο με τις κυρώσεις στους εργοδότες (μηνύσεις, μηνυτήριες αναφορές και πρόστιμα) που το 2016 φθάνουν τις 8.527, ο μικρότερος αριθμός κυρώσεων από το 2009. Και εδώ τα πρόστιμα μειώνονται συνεχώς από το 2014 και μετά.

Αμεση διαλεύκανση της υπόθεσης των τηλεφωνικών συνακροάσεων στην έδρα της ΚΕ


Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσαν βουλευτές του Κόμματος αναδεικνύοντας την απαράδεκτη κωλυσιεργία στις έρευνες

Eurokinissi
Την άνευ προηγούμενου κωλυσιεργία που επιδεικνύουν οι αρμόδιες αρχές στη διερεύνηση των σοβαρών καταγγελιών του ΚΚΕ για τις επανειλημμένες τηλεφωνικές συνακροάσεις στο τηλεφωνικό του κέντρο, στον Περισσό, αναδεικνύουν με Ερώτησή τους στη Βουλή βουλευτές του Κόμματος.

Θυμίζουμε ότι πλέον έχουν περάσει δύο χρόνια από τον Δεκέμβρη του 2016, που έγιναν αντιληπτές οι πρώτες παρεμβολές στο τηλεφωνικό κέντρο της έδρας της ΚΕ του ΚΚΕ, και από τότε μέχρι σήμερα ακολουθείται η απαράδεκτη τακτική «από τον Αννα στον Καϊάφα» ανάμεσα στις συναρμόδιες υπηρεσίες. Μάλιστα, πριν από μερικούς μήνες η υπόθεση όδευε προς το αρχείο και μόνο μετά από παρεμβάσεις του ΚΚΕ αποφεύχθηκε να βρεθεί η δικογραφία στα «αζήτητα». Το Κόμμα έχει επανειλημμένα, με διάφορες πρωτοβουλίες του, ζητήσει να σταματήσουν οι προσπάθειες κουκουλώματος και να αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια, αξιοποιώντας την υπαρκτή τεχνολογική δυνατότητα για τον εντοπισμό των υπαίτιων. Σημειώνεται επίσης ότι ανάμεσα στις ύποπτες κλήσεις υπάρχουν και κάποιες από διεθνή διασύνδεση με εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο, που έχουν δρομολογηθεί στο αστικό κέντρο του ΟΤΕ, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο επείγουσα την ανάγκη να διαλευκανθεί η υπόθεση.
Στην Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Προστασίας του Πολίτη, οι βουλευτές του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, Γιάννης Γκιόκας και Μανώλης Συντυχάκης υπογραμμίζουν:
«Εχουν περάσει πλέον δύο χρόνια από το πρώτο κρούσμα συνακροάσεων - παρεμβολών στο τηλεφωνικό κέντρο της έδρας της ΚΕ του ΚΚΕ στον Περισσό και την αντίστοιχη ανακοίνωση - καταγγελία του Κόμματός μας την 1-12-2016. Τον Απρίλη του 2017 σημειώθηκε νέο κρούσμα συνακροάσεων - παρεμβολών, το οποίο επίσης καταγγέλθηκε δημόσια και άμεσα στις 5-4-2017.
Οι υποθέσεις για τα σοβαρά αυτά γεγονότα, με την από 6-11-2017 πράξη της εισαγγελέα Πρωτοδικών που χειριζόταν αρχικά την υπόθεση, όδευαν για το αρχείο. Η αρχειοθέτηση της δικογραφίας θα σήμαινε οριστικό "πάγωμα" των υποθέσεων. Μετά από διαμαρτυρίες του ΚΚΕ και ύστερα από το υπόμνημά του στην Εισαγγελική Αρχή στις 8-3-2018, η σχετική δικογραφία δεν τέθηκε στο αρχείο. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, παρά την παρέλευση ενός έτους, δεν έχει βγει κανένα πόρισμα, παρότι υπάρχουν στοιχεία αξιοποιήσιμα. Για παράδειγμα, στην επίσημη έρευνα της ΑΔΑΕ αναφέρεται ότι ανάμεσα στις ύποπτες κλήσεις στο τηλεφωνικό του κέντρο, όπως έχει αποκαλυφθεί, υπάρχουν και δύο κλήσεις από διεθνή διασύνδεση με εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εχουμε αναφέρει επανειλημμένα ότι για όλες τις κλήσεις και ιδιαίτερα για αυτές τις προαναφερόμενες μπορεί να εντοπιστεί το πρόσωπο του παρεμβαίνοντα. Αυτό το τονίζουμε, γιατί η σημερινή, υψηλή τεχνολογία επιτρέπει την ταχύτατη διαλεύκανση τέτοιων υποθέσεων και οι υπαίτιοι θα έπρεπε ήδη να έχουν αποκαλυφθεί. Ακόμα και σήμερα υπάρχει η δυνατότητα να εντοπιστούν όσοι βρίσκονται πίσω από τις ύποπτες κλήσεις όλων των ειδών και ιδιαίτερα αυτών από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Είναι απαράδεκτη η βραδύτητα και κωλυσιεργία ορισμένων αρχών, θεσμών και υπηρεσιών όλα αυτά τα χρόνια αναφορικά με τα σοβαρά και επικίνδυνα κρούσματα σε βάρος του ΚΚΕ. Είναι άνευ προηγουμένου η καθυστέρηση στις έρευνες για την εξαγωγή πορίσματος και τη συνέχιση της ποινικής διαδικασίας, την αποκάλυψη και δίωξη όσων βρίσκονται πίσω από τις λεγόμενες "συνακροάσεις", δηλαδή υποκλοπές. Βαθιά προβληματική είναι και η αποσιώπηση και υποβάθμιση των καταγγελιών του ΚΚΕ από την κυβέρνηση και άλλους που "κόπτονται" για τη διαφάνεια και την προστασία των δικαιωμάτων. Πολύ περισσότερο που το ζήτημα των υποκλοπών αφορά ευρύτερα το απόρρητο των επικοινωνιών και την προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων του λαού.
Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για να αποκαλυφθούν οι υπαίτιοι;».

Ρυθμοί «χελώνας» το λιγότερο...


Από τη σχετική Ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή (βλ. σελ. 3) αναδεικνύεται η επιχείρηση κουκουλώματος της υπόθεσης των συνακροάσεων - υποκλοπών. Πρόκειται για απαράδεκτη βραδύτητα και κωλυσιεργία διαφόρων αρχών και υπηρεσιών για το σοβαρό αυτό ζήτημα. Η ίδια η «διαδρομή» της υπόθεσης το αποδεικνύει:
Μετά τη δημόσια καταγγελία του ΚΚΕ για το πρώτο κρούσμα συνακροάσεων - παρεμβολών στο τηλεφωνικό κέντρο της έδρας της ΚΕ στον Περισσό (1/12/2016), η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου είχε διατάξει κατεπείγουσα έρευνα. Το ΚΚΕ έκανε ό,τι ζητήθηκε ώστε να προχωρήσει άμεσα η έρευνα, ενώ ήδη στις 9/12/2016 κατέθεσε στον αρμόδιο εισαγγελέα αίτημα για την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου.
Ωστόσο, η «κατεπείγουσα» έρευνα από την αρχή βάδισε με ρυθμούς «χελώνας», ενώ είναι καθαρό ότι με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα μπορούσαν ταχύτατα να εντοπιστούν αυτοί που βρίσκονται πίσω από τις υποκλοπές. Τις δυνατότητες των αρμόδιων φορέων και υπηρεσιών να εντοπίζουν πρόσωπα και πράξεις πίσω από τη διαδικτυακή «ανωνυμία», πίσω από τις παραποιήσεις κ.λπ., τις ξέρουν σήμερα «και τα μικρά παιδιά».
* * *
Στις 5/4/2017 σημειώθηκε νέο κρούσμα τηλεφωνικών παρεμβάσεων στην έδρα της ΚΕ, που επίσης καταγγέλθηκε άμεσα.
Από τη μεριά της η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ) διεξήγαγε έκτακτο έλεγχο και επισήμανε στις εκθέσεις της ευρήματα και στοιχεία τα οποία οι συναρμόδιες αρχές μπορούσαν και όφειλαν να αξιοποιήσουν για να συνεχίσουν σε βάθος την έρευνά τους. Τέτοιο στοιχείο αποτελεί και η ύπαρξη κλήσεων μέσω τηλεφωνικού δικτύου από το εξωτερικό. Εχουμε τονίσει ότι αν τα συγκεκριμένα τηλεφωνήματα (από το εξωτερικό και μέσω σταθερού δικτύου) έχουν υποστεί επίσης παραποίηση προέλευσης, τότε είναι βέβαιο ότι το «χέρι» που κινεί τις συνακροάσεις δεν είναι ένας απλός ιδιώτης, αλλά κέντρο με αναβαθμισμένη τεχνογνωσία και μέσα... Μήπως ορισμένες αρχές και υπηρεσίες δεν είδαν και δεν πρόσεξαν τα συγκεκριμένα ευρήματα;
Χαρακτηριστικό της προσπάθειας να ερευνηθεί η υπόθεση μόνο «για τα μάτια του κόσμου» και να μπει άρον - άρον στο αρχείο είναι το γεγονός ότι η ΑΔΑΕ επανειλημμένα ζητούσε από τις αρμόδιες αρχές να της σταλούν τα πορίσματα της άρσης του τηλεφωνικού απορρήτου, τα οποία τελικά πήρε στα χέρια της σχεδόν δύο χρόνια μετά...
* * *
Και ενώ μια σειρά από στοιχεία από τους ελέγχους ποτέ δεν αξιοποιήθηκαν για τη βαθύτερη διερεύνηση της υπόθεσης, με πράξη της αρμόδιας εισαγγελέα Πρωτοδικών στις 6/11/2017 η δικογραφία όδευε για το αρχείο.
Χρειάστηκαν επανειλημμένες διαμαρτυρίες, δημόσιες καταγγελίες, παρεμβάσεις του Κόμματος στη Βουλή και υπόμνημά του στην Εισαγγελική Αρχή στις 8/3/2018, ώστε η υπόθεση τελικά να μην αρχειοθετηθεί. Πράγματι, η Εισαγγελία Εφετών δεν δέχτηκε να θέσει στο αρχείο τη δικογραφία, αλλά την «επέστρεψε» στην Εισαγγελία Πρωτοδικών. Από εκεί φαίνεται να στάλθηκε για προκαταρκτική εξέταση στη ΓΑΔΑ, και στη συνέχεια να επέστρεψε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών, ο οποίος τη χειρίζεται.
Εχουν περάσει πλέον πάνω από δύο χρόνια... Για άλλες περιπτώσεις, «εν μία νυκτί» αποκαλύπτονται παρόμοιες παρεμβάσεις.
Σε όλη αυτήν τη διαδρομή, το μπαλάκι των ευθυνών πετιέται από τη μία αρχή στην άλλη, και με εντυπωσιακή ευκολία ορισμένοι αρμόδιοι καταλήγουν πως «είναι αδύνατος ο εντοπισμός των υπαιτίων». Στην πραγματικότητα, εδώ και δύο χρόνια δεν έχουν αξιοποιηθεί οι τεχνολογικές δυνατότητες για να αποκαλυφθούν οι υπαίτιοι. Αυτό πρέπει να γίνει έστω και τώρα. Το γαϊτανάκι ευθυνών πρέπει να σταματήσει.

TOP READ