9 Ιαν 2019

Κανένα άλλοθι!




Τρεις νεκροί που παρασύρθηκαν από χείμαρρο στην Κερατέα. Ενας νεκρός μετανάστης και δύο τραυματίες που προσπαθούσαν να ζεσταθούν με το μαγκάλι από αναθυμιάσεις. Ενας νεκρός πρόσφυγας σε καταυλισμό που πάγωσε από το χιονιά.
Χωριά αποκλεισμένα, οδικοί άξονες κομμένοι στα δύο, αεροδρόμια και συγκοινωνίες να παραλύουν, όπως στη Θεσσαλονίκη, και χιλιάδες άνθρωποι να ξεπαγιάζουν στους -10 και -20 βαθμούς, χωρίς να μπορούν να βάλουν πετρέλαιο για να ζεσταθούν.
Αυτές οι εικόνες από το τελευταίο κύμα κακοκαιρίας ήταν αρκετές για να ξετινάξουν τα περί «ετοιμότητας του κρατικού μηχανισμού» που διακινούσε τις προηγούμενες μέρες η κυβέρνηση, διαμορφώνοντας μάλιστα κλίμα «ακραίων φαινομένων».
Τόσο όμως στην επαρχία, όπου η κακοκαιρία ήταν πράγματι έντονη, όσο και στην Αττική, όπου τα φαινόμενα ήταν πιο ήπια σε σχέση με όσα διαδίδονταν, τα προβλήματα με τα οποία ήρθε αντιμέτωπος ο λαός δεν έπεσαν από τον ουρανό.
Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Η έλλειψη υποδομών, προσωπικού και επάρκειας σε εξοπλισμό, σε όλη την κλίμακα του κρατικού μηχανισμού, έχει τραγικές συνέπειες για τα εργατικά - λαϊκά στρώματα. Το επιβεβαιώνουν άλλωστε οι νεκροί που θρηνούμε κάθε φορά, είτε από πλημμύρες, είτε από τα χιονιά, είτε από πυρκαγιές.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι μια ήπια χιονόπτωση, όπως αυτή το πρωί της Τρίτης, παρέλυσε την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, πράγμα που έχει επαναληφθεί πολλές φορές στο παρελθόν.
Με τον τρόπο αυτό δεν αναδεικνύονται μόνο οι ευθύνες του κράτους, αλλά και οι συνέπειες από την ιδιωτικοποίηση των δρόμων, αφού λόγω κόστους οι εταιρείες που τους εκμεταλλεύονται δεν διαθέτουν τα αναγκαία ποσά και μέσα για τη συντήρηση και τον καθαρισμό τους σε περίπτωση κακοκαιρίας, παρά την τεράστια κερδοφορία τους, που θα μεγαλώσει κι άλλο από την επικείμενη αύξηση των διοδίων. Τραγική ειρωνεία... Σήμερα προχωρά η αύξηση των διοδίων σε όλους τους οδικούς άξονες.
Ολα αυτά και πολλά ακόμα είναι αποτέλεσμα της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής, που συνθλίβει τις λαϊκές ανάγκες και υποτάσσει τα πάντα στη λογική «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο.
Αυτή η πολιτική αφήνει σχολεία και νοσοκομεία χωρίς θέρμανση, για να πιάνονται τα θηριώδη πρωτογενή πλεονάσματα. Αυτή η πολιτική οδηγεί στις ελλείψεις προσωπικού, με αποτέλεσμα την υπολειτουργία μονάδων Υγείας και Πρόνοιας...
Αυτήν την πολιτική πληρώνουν τα χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά, που δεν μπορούν να προμηθευτούν το πανάκριβο πετρέλαιο και ζουν μέσα στο κρύο, ή καταφεύγουν σε λύσεις περασμένων εποχών, εκθέτοντας σε κίνδυνο ακόμα και τη ζωή τους, όπως έγινε με τους άτυχους μετανάστες στη Ρόδο.
Αυτή η πολιτική ευθύνεται για τα κακοσυντήρητα Μέσα Μεταφοράς, που δεν διαθέτουν καν αλυσίδες και ακινητοποιούνται ή μετατρέπονται σε κινούμενες εστίες κινδύνου με το πρώτο χιόνι στους δρόμους.
Από την άλλη, η κυβέρνηση και ο κρατικός μηχανισμός «απογειώνουν» τη λογική της «ατομικής ευθύνης», πετώντας το μπαλάκι στους εργαζόμενους και στο λαό για να προστατευτούν από τα καιρικά φαινόμενα, να μετακινηθούν από και προς τη δουλειά τους, να ταξιδέψουν στο εθνικό δίκτυο.
Η πείρα και από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αποδεικνύει ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη για το κεφάλαιο και ταυτόχρονα ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Η «γύμνια του κράτους», που διαπιστώνει ο λαός, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις μεγάλης ανάγκης, δεν είναι παροδικό, ούτε έκτακτο φαινόμενο. Δεν οφείλεται σε «ανοργανωσιά» και «ανικανότητα».
Οφείλεται στο γεγονός ότι το αστικό κράτος δεν υπηρετεί τις ανάγκες του λαού, αλλά του κεφαλαίου. Γι' αυτό άλλωστε αποδεικνύεται ικανότατο όταν πρόκειται να ψηφίσει ή να εφαρμόσει αντιλαϊκούς - αντεργατικούς νόμους, όχι όμως για να προστατέψει τη ζωή και την περιουσία του λαού, να ικανοποιήσει ακόμα και στοιχειώδεις ανάγκες του...
Δεν υπάρχει επομένως κανένα άλλοθι για την κυβέρνηση και τις δημοτικές - περιφερειακές αρχές για την κατάσταση που ζήσαμε ξανά τις τελευταίες μέρες. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι να ενταθεί ο αγώνας για μέσα, σχέδιο και υποδομές προστασίας και ανακούφισης του λαού, η διεκδίκηση σύγχρονων δικαιωμάτων, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και το δρόμο ανάπτυξης που υπηρετεί το κεφάλαιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ