8 Οκτ 2019

Νέος κουρνιαχτός για τη συνέχεια της αντιασφαλιστικής επίθεσης


Με μπαράζ δηλώσεων για το «νέο Ασφαλιστικό», για το «Ασφαλιστικό του μέλλοντος» και άλλα παρόμοια, τα στελέχη της κυβέρνησης ΝΔ επιχειρούν να αξιοποιήσουν τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για τον νόμο - λαιμητόμο του Κατρούγκαλου προκειμένου να προχωρήσουν στην επόμενη «πίστα» της ιδιωτικοποίησης της Κοινωνικής Ασφάλισης, συνεχίζοντας την αντιασφαλιστική επίθεση από εκεί που την έφτασε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
«Προετοιμαζόμαστε μεθοδικά ώστε να οικοδομήσουμε πάνω στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης ένα δίκαιο, βιώσιμο και ανταποδοτικό ασφαλιστικό σύστημα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εργασίας Γ. Βρούτσης μετά την έκδοση των αποφάσεων του ΣτΕ. Πρόκειται βέβαια για τους ίδιους ακριβώς ισχυρισμούς περί «νέου», «δίκαιου» και «βιώσιμου» Ασφαλιστικού τους οποίους αναμασούσαν οι προκάτοχοί του από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Γ. Κατρούγκαλος και η Ε. Αχτσιόγλου, πριν και μετά την ψήφιση του νόμου 4387 το Μάη του 2016, του νόμου - λαιμητόμου που ενσωμάτωσε όλες τις προηγούμενες αντιασφαλιστικές ανατροπές και πρόσθεσε νέα βάρβαρα χτυπήματα, του νόμου που προετοίμασε σε τέτοιο βαθμό το έδαφος για τη σημερινή επιχείρηση παραπέρα ιδιωτικοποίησης της Κοινωνικής Ασφάλισης, ώστε στελέχη της ΝΔ, όπως ο υφυπουργός Εργασίας Ν. Μηταράκης, να φιγουράρουν σήμερα... «πρώτη μούρη» με συνεντεύξεις τους σε εκδόσεις των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών, με τίτλο «Η ώρα της ιδιωτικής ασφάλισης»!
***
Μια σειρά από μέσα ενημέρωσης, προλειαίνοντας το έδαφος της νέας αντιασφαλιστικής επίθεσης, κάνουν λόγο για αποφάσεις του ΣτΕ που «γκρεμίζουν» δήθεν τον νόμο Κατρούγκαλου, ισχυρισμοί τους οποίους προβάλλουν και τα στελέχη της ΝΔ.
Η αλήθεια όμως είναι τελείως διαφορετική. Οι αποφάσεις του ΣτΕ μπορεί να αμφισβητούν κάποιες παραμέτρους του νόμου 4387, εντούτοις αποδέχονται και νομιμοποιούν όλο τον πυρήνα του, όλες τις ανατροπές σε βάρος συνταξιούχων και ασφαλισμένων την προηγούμενη δεκαετία, κορύφωση των οποίων ήταν ο νόμος Κατρούγκαλου.
Οπως συνέβαινε με προηγούμενες αποφάσεις των δικαστηρίων, έτσι κι αυτές δεν αναιρούν τις τεράστιες περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις στους «παλιούς» συνταξιούχους, την αφαίρεση της 13ης και 14ης σύνταξης, την αύξηση των ορίων ηλικίας στα 67 έτη, την αύξηση από τα 35 στα 40 και στα 42 χρόνια εργασίας για το δικαίωμα στην πλήρη σύνταξη, τη μεγάλη μείωση των νέων συντάξεων μετά το Μάη του 2016 κ.ο.κ.
Κατά συνέπεια, και οι ανατροπές που επιβλήθηκαν πριν από τον νόμο Κατρούγκαλου αλλά και ο ίδιος ο νόμος παραμένουν σε ισχύ, συνεχίζοντας να παράγουν καταστροφικά αποτελέσματα για τους 2,5 εκατομμύρια συνταξιούχους και τους 3,9 εκατομμύρια σημερινούς ασφαλισμένους.
Οπως ήταν αναμενόμενο, οι αποφάσεις του ΣτΕ δεν αναιρούν ούτε αγγίζουν καν τον αντιδραστικό χαρακτήρα όλων των παρεμβάσεων των τριών μνημονίων, το γεγονός ότι κάτω και από τις Οδηγίες και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, τα ασφαλιστικά δικαιώματα, η προστασία του γήρατος ή της ασθένειας και της ζωής μετατράπηκαν σε «δημοσιονομικό μέγεθος» που πρέπει να υπηρετεί τη «σταθερότητα» της «εθνικής οικονομίας», δηλαδή την κερδοφορία των επιχειρήσεων. Δεν αναιρούν τους κοινούς «αναπτυξιακούς» στόχους των κυβερνήσεων ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ για ολοένα και μεγαλύτερη απαλλαγή του κεφαλαίου και του κράτους του από το «κόστος» της Κοινωνικής Ασφάλισης.
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι ακόμα και για αποφάσεις πιο περιορισμένου χαρακτήρα (π.χ. για την επανεξέταση των ποσοστών αναπλήρωσης του ανταποδοτικού τμήματος των συντάξεων, για την ακυρότητα περικοπών στις επικουρικές συντάξεις το καλοκαίρι του 2016, για τις εισφορές των αγροτών και των ελεύθερων επαγγελματιών), το ΣτΕ σπεύδει να ξεκαθαρίσει ότι πρόκειται για αποφάσεις χωρίς αναδρομικό χαρακτήρα. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν σηκώνεται και πάλι από διάφορα κέντρα ο γνωστός αποπροσανατολιστικός κουρνιαχτός για βιομηχανία προσφυγών στα δικαστήρια για τη διεκδίκηση αναδρομικών, προς μεγάλη ικανοποίηση γνωστών δικηγορικών γραφείων.
Αντίστοιχα, η απόφαση του ΣτΕ για τη νομιμότητα του ΕΤΕΑΕΠ και τις νέες επικουρικές συντάξεις δεν λέει τίποτα για την κατεύθυνση των νέων αλλαγών. Αυτήν σπεύδει να την προπαγανδίσει η κυβέρνηση της ΝΔ με την όλη προετοιμασία του εδάφους για το περιβόητο «νέο Ασφαλιστικό», δηλαδή για το σύστημα των «τριών πυλώνων», την εισαγωγή της άμεσης κεφαλαιοποίησης στις επικουρικές συντάξεις και την ολοκληρωτική παράδοση στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Από τη «Σκύλλα» του νόμου Κατρούγκαλου και του σημερινού ΕΤΕΑΕΠ οδηγούμαστε στη «Χάρυβδη» της παραπέρα ιδιωτικοποίησης που φέρνει η ΝΔ, με τις επικουρικές συντάξεις να ρίχνονται όλο και πιο βαθιά στα Τάρταρα.
***
Παρά τις κυβερνητικές πομφόλυγες ότι «αντικαθίσταται» ο νόμος Κατρούγκαλου, στην πράξη η ΝΔ αναζωπυρώνει την αντιασφαλιστική επίθεση από το σημείο που την έφτασε ο ΣΥΡΙΖΑ. Αλλωστε, η νέα επίθεση διευκολύνεται στο έπακρο από τον νόμο Κατρούγκαλου, καθώς η παραπέρα μείωση των νέων συντάξεων είναι το έδαφος πάνω στο οποίο πουλιέται ως «λύση» η ιδιωτικοποίηση της Ασφάλισης.
Το σκηνικό που χτίζεται, και προετοιμάζει τα νέα δεινά για συνταξιούχους και ασφαλισμένους, μπορεί να το ανατρέψει μόνο ο κοινός αγώνας τους, που θα έχει ως σημαία του την υπεράσπιση της Δημόσιας Κοινωνικής Ασφάλισης, την πλήρη αποκατάσταση όλων των απωλειών, μαζί και της 13ης και 14ης σύνταξης, τη διεκδίκηση συντάξεων που θα εξασφαλίζουν αξιοπρέπεια στα γηρατειά, στη βάση των σύγχρονων αναγκών της εργατικής - λαϊκής οικογένειας.

Το «ταμείο»


Η επίσκεψη Πομπέο και η επικύρωση της επικίνδυνης Συμφωνίας για τις βάσεις έρχεται να σφραγίσει τη μετατροπή της χώρας απ' άκρη σ' άκρη σε ορμητήριο πολέμου των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ. Ταυτόχρονα, «αναβαθμίζει» σε όλα τα επίπεδα την εμπλοκή στον αμερικανοΝΑΤΟικό σχεδιασμό, από τα Βαλκάνια έως την Ανατολική Μεσόγειο και τον Περσικό, που ανοίγει το κουτί της Πανδώρας για το λαό μας και τους άλλους λαούς της περιοχής, καθιστώντας τη χώρα μαγνήτη κινδύνων.
Ο λαός όχι μόνο δεν πρέπει να νομιμοποιήσει στη συνείδησή του την αισχρή αυτή Συμφωνία και την άθλια προπαγάνδα περί «ανταλλαγμάτων», από τα οποία έχει τάχα και ο ίδιος να κερδίσει, αλλά να οργανώσει και να δυναμώσει την πάλη του ενάντια στη Συμφωνία και την ελληνική εμπλοκή στα ιμπεριαλιστικά σχέδια. Αυτό το μήνυμα έστειλαν και η μεγάλη αντιιμπεριαλιστική κινητοποίηση το Σάββατο στην Αθήνα, οι συγκεντρώσεις που έγιναν σε πολλές ακόμα πόλεις.
Η μόνη «πληρωμή» για τους «πρωταγωνιστικούς ρόλους» στα αμερικανικά ιμπεριαλιστικά σχέδια είναι μεγαλύτεροι κίνδυνοι για την ειρήνη, την ασφάλεια των λαών της περιοχής, για τα σύνορα και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.
Τα παραμύθια με «άρωμα» πρεσβείας, που όλο το Σαββατοκύριακο διακινούσαν τα αστικά επιτελεία, τα κυβερνητικά στελέχη, αλλά και τα υπόλοιπα αστικά κόμματα, ότι η συμφωνία με τους δολοφόνους και οι δηλώσεις Πομπέο αποτελούν τάχα «χαστούκι» στην «απομονωμένη» Τουρκία και «ψήφο εμπιστοσύνης» στο πραγματικά «καλό παιδί» των Αμερικανών στην περιοχή, αλλά και εγγύηση για την εφαρμογή του «διεθνούς δικαίου», έγιναν θρύψαλα «πριν αλέκτορα φωνήσαι».
Λίγες ώρες αργότερα, οι ΗΠΑ έδιναν το «πράσινο φως» για τη νέα εισβολή της Τουρκίας στη Βόρεια Συρία - προφανώς για την εφαρμογή κι εκεί του «διεθνούς δικαίου» - ενώ ανακοινώθηκε και η επερχόμενη συνάντηση Τραμπ - Ερντογάν. Την ίδια ώρα, η Τουρκία ετοιμαζόταν για νέα γεώτρηση νοτιοδυτικά της Κύπρου.
Δεν θα μπορούσε να ήταν άλλωστε διαφορετικά, αφού όλα τα σχέδια περί «συνδιαχείρισης του Αιγαίου», που έχουν δώσει αέρα στα πανιά των τουρκικών διεκδικήσεων, έχουν ΝΑΤΟική σφραγίδα. Το ΝΑΤΟ, οι ΗΠΑ και η ΕΕ είναι που πιέζουν για να «τρέξουν» πιο γρήγορα τα νέα διχοτομικά σχέδια στο Κυπριακό, στο φόντο άλλωστε των ενεργειακών σχεδίων στην περιοχή και την ώρα που η Τουρκία έχει κάνει «σουρωτήρι» την κυπριακή ΑΟΖ.
Τα δηλητηριώδη «δολώματα» για τα δήθεν οφέλη που θα προκύψουν για τις τοπικές κοινωνίες από τις κάθε λογής υπηρεσίες στους ΑμερικανοΝΑΤΟικούς, ή από τις πολυδιαφημισμένες «επενδύσεις» των αμερικανικών μονοπωλίων, δεν μπορούν να χρυσώσουν το χάπι των κινδύνων από την εμπλοκή ούτε να κρύψουν ότι οι «επενδύσεις» τους γίνονται με προϋποθέσεις τα τσακισμένα εργατικά - λαϊκά δικαιώματα.
Κωμικές φιγούρες της όλης ιστορίας τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, που σπεύδουν να θυμίσουν ότι εκείνοι πρωτοστάτησαν στην αναβάθμιση των σχέσεων με τις ΗΠΑ, με τον διαβολικά καλό Τραμπ. Οτι εκείνοι άνοιξαν το δρόμο για τέτοιες συμφωνίες και διαμαρτύρονται επειδή η κυβέρνηση δεν πήρε περισσότερα «ανταλλάγματα».
Βέβαια, ακόμα κι αν κανείς δεν ήξερε για τα κατορθώματα του ΣΥΡΙΖΑ, όλο και κάτι θα ψυλλιαζόταν από τη «σιγή ασυρμάτου» του φιλοΣΥΡΙΖΑίικου Τύπου σχετικά με την επίσκεψη Πομπέο. Στην ίδια κατεύθυνση βεβαίως κινήθηκαν και όλα τα άλλα αστικά κόμματα.
Ο «συνωστισμός» πάντως όλων ανεξαιρέτως των αστικών πολιτικών δυνάμεων για τα διαπιστευτήρια στον Αμερικανό μακελάρη, η επιστράτευση κάθε είδους κάλπικης προπαγάνδας και βέβαια η «κακιά λύσσα» για τις μεγάλες λαϊκές κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα ενάντια στη νέα κατάπτυστη Συμφωνία, είναι διδακτικά: Δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι, ο λαός, παρά τους σημερινούς αρνητικούς συσχετισμούς, παρά τους «λυτούς και δεμένους» που έχουν πέσει πάνω τους για να τους πείσουν για τα «καλά» της ιμπεριαλιστικής εμπλοκής, έχουν τη δύναμη να τους χαλάσουν τα σχέδια.
Μπορούν να υψώσουν τείχος στην εμπλοκή στα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια, να δώσουν παραπέρα ώθηση στην πολύμορφη δράση για να κλείσουν όλες οι αμερικανικές βάσεις στην Ελλάδα, ενάντια στη συμμετοχή των Ενόπλων Δυνάμεων σε ιμπεριαλιστικές αποστολές στο εξωτερικό, για να ακουστεί ακόμα πιο δυνατά το σύνθημα «Ούτε γη ούτε νερό στους φονιάδες των λαών!».

7 Οκτ 2019

Το “Karate kid” που μας παρουσίασε η “iefimerida”

Επειδή ήμουν παρών στη σαββατιάτικη πορεία και μάλιστα την ώρα, που πετάχτηκαν οι μπογιές στο άγαλμα του Τρούμαν, οφείλω να αναφέρω τα γεγονότα, ως αυτόπτης.
Όντως διαδηλωτές από το μπλόκ της ΕΕΔΥΕ και με συμπαράσταση από το ΠΑΜΕ (μάλλον κανείς άλλος δε θέλησε να διαδηλώσει ενάντια στη στρατιωτική συμφωνία Ελλάδας-ΗΠΑ εκείνη την μέρα, μετά την επίσημη άφιξη Πομπέο) έριξαν κόκκινη μπογιά στο άγαλμα ενός ιμπεριαλιστή και ιστορικά καταγεγραμμένου μακελάρη των λαών.
Οι ατομικές βόμβες, που σκόρπισαν θάνατο σε αθώους ανθρώπους στην Ιαπωνία το 1945, ήταν δικό του έργο. Η χρήση της πυρηνικής ενέργειας για πολεμικούς σκοπούς ξεκινά παγκοσμίως με ευθύνη των Καπιταλιστικών κρατών της Δύσης. Η Σοβιετική Ένωση αναγκάστηκε εκ των δεδομένων στην πορεία, να εξελίξει ανάλογη τεχνολογία, ώστε να υπάρξει τουλάχιστον μια στοιχειώδης ισορροπία των αντίρροπων δυνάμεων. Η Σοβιετική Ένωση δεν έπληξε ποτέ με πυρηνικά όπλα κανέναν λαό, οι ΗΠΑ όμως το ’καναν με πρωτεργάτη τον πρόεδρο τους Χάρι(χάρο) Τρούμαν…
Οι διαδηλωτές λοιπόν το Σάββατο 5 Οκτώβρη, εξέφρασαν συμβολικά την απέχθειά τους -και ορθώς έπραξαν κατά την γνώμη μου, ως “πολίτες”, που έχουν την όποια αστική συνταγματική ελευθερία, να εκφράσουν την άποψη τους.
Σε καμμιά περίπτωση, όπως ειδησεογράφησε η “iefimerida”, δεν επιτέθηκαν “οι διαδηλωτές του ΠΑΜΕ” στα ΜΑΤ, αντιθέτως τα ΜΑΤ ήταν, που επιτέθηκαν σε διαδηλωτές, οι οποίοι πέταξαν μπογιές στο “άγαλμα” ενός χασάπη-μακελάρη (μακάρι να το γκρέμιζαν κιόλας, λέω εγώ).
Επειδή όμως τα ΜΑΤ είναι κατασταλτικός μηχανισμός του κράτους, που περιφρουρεί το ίδιο το αστικό κράτος, ακόμα και η όποια συμβολική αντίθεση σε σύμβολα της παγκόσμιας αστικής εξουσίας, πρέπει να κατασταλεί με την “νόμιμη” βία του αστικού κράτους.
Τα “καημένα τα παιδιά” όμως (όπως οι “παραπλανημένοι ψηφοφόροι” της Χρυσής Αυγής ένα πράμα), οι ΜΑΤάδες εν προκειμένω, ας πρόσεχαν κιόλας, πού πήγαιναν να δουλέψουν (το “3 κι 60 παίρνετε, και τον κόσμο δέρνετε”, είναι συνεχώς επίκαιρο, έτσι κύριοι και κυρίες της “iefimerida”;…) Μια δουλίτσα στο Δημόσιο είναι κι αυτή…
Η συγκεκριμένη “καρατιά” του “καρατέκα” διαδηλωτή εναντίον του Ματά είναι αυτοάμυνα στην επίθεση, που εξαπολύει το αστικό κράτος ενάντια σε όσους “βεβηλώνουν” τα μνημεία του. Και καλά έκανε ο “καρατέκα”, έτσι έπρεπε να αμυνθεί…
Ο τρόπος όμως, που το παρουσιάζετε, κύριοι και κυρίες της “iefimerida” είναι στρεβλός κι εξειδικευμένος. Με το να παρουσιάζετε τη συγκεκριμένη είδηση μονομερώς, είναι σα να συντάσσεστε πλήρως με τα ΜΑΤ εναντίον των διαδηλωτών το Σάββατο.
Χειρίζεστε βέβαια άπταιστα τον σοσιαλδημοκρατικό επικοινωνιακό λόγο, οπότε μάλλον κάνετε πλάτες στο αστικό κράτος.
Ξέρουμε, “ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι” χαρτογιακάδες, πως υποστηρίζετε έναν “ανθρώπινο Καπιταλισμό”, οι περισσότεροι από σάς τον ασπάζονται δεόντως εξάλλου.
Στηρίξατε (βάλατε πλάτη) με “κριτική” στον Αλέξη, όπως στηρίζετε και τώρα τον Κούλη, κριτικάροντας “διάφορα” (στηρίζοντας ένα συνεχές αστικό κράτος κατ’ουσίαν).
Είστε νεροκουβαλητές στον μύλο της αντίδρασης, εάν δεν το ’χετε πάρει πρέφα ακόμα (μπα, δε νομίζω)…

Τούρκοι ανθρακωρύχοι πορεύονται προς την Άγκυρα διεκδικώντας αποζημιώσεις για την απόλυσή τους

Σε μια δυναμική κινητοποίηση προχώρησαν πρώην ανθρακωρύχοι της Soma στην Τουρκία, διεκδικώντας τις αποζημιώσεις της απόλυσης τους πριν από πέντε χρόνια, που παραμένουν απλήρωτες. Προχθές λοιπόν, μετά από μια σειρά ενεργειών το καλοκαίρι, ξεκίνησαν πορεία προς την Άγκυρα. Η χωροφυλακή του Κιρκαγάτς τους σταμάτησε και οι εργάτες ξεκίνησαν καθιστική διαμαρτυρία.
Το 2014, 700 εργάτες της Soma παγιδεύτηκαν σε ορυχείο της επαρχίας Μανίσα και περίπου 300 έχασαν τη ζωή τους.
Παρά τις αποζημιώσεις απόλυσης που τους επιδικάστηκαν, η μεταφορά του μετοχικού πακέτου της Soma σε Ασφαλιστικό Ταμείο σημαίνει πως δεν μπορούν να διεκδικήσουν από κάποιον συγκεκριμένο το ποσό που τους αναλογεί.
Εξίσου άκαρπες αποδείχτηκαν οι προσπάθειες να απευθυνθούν στην Τουρκική Εταιρεία Άνθρακα.
Περίπου 60 ανθρακωρύχοι συγκεντρώθηκαν έξω από το γραφείο του τοπικού κυβερνήτη και στη συνέχεια ξεκίνησαν την πορεία τους από τη Soma, υπό την ηγεσία του Ανεξάρτητου Συνδικάτου Ανθρακωρύχων, με πρώτο σταθμό το κοιμητήριο των 301 θυμάτων του εργοδοτικού εγκλήματος πριν 5 χρόνια.
Ο πρόεδρος του συνδικάτου δήλωσε: “Πρώτα θα επισκεφτούμε τους φίλους μας, μετά θα περπατήσουμε στο Μπακίρ και θα μπορούμε στα λεωφορεία. Θα περπατήσουμε ένα χιλιόμετρο για κάθε ένα φίλο μας που σκοτώθηκε στη σφαγή. Η κυβέρνηση είναι φιλοκαπιταλιστική, ίσως θέλουν να μας σταματήσουν. Περιμένουμε αλληλεγγύη και στήριξη από την εργατική τάξη της περιοχής”.
Με πληροφορίες από sol.org.tr

ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΔΟΥΛΕ-ΦΑΣΙΣΤΑΚΟ ΠΟΙΟΣ ΠΑΡΑΓΕΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ Και ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ;!!

  

Όταν, το 1991, οι ΗΠΑ και οι σύμ­μα­χοι τους, με την ενερ­γό συν­δρο­μή της ελ­λη­νι­κής κυ­βέρ­νη­σης, εξορ­μού­σαν ενά­ντια στο Ιράκ στον πε­ρί­φη­μο «Πό­λε­μο του Κόλ­που», δεν ενο­χλή­θη­κες.
‘Οταν το 2001, με το πρό­σχη­μα της «αντι­με­τώ­πι­σης της τρο­μο­κρα­τί­ας», αμε­ρι­κα­νοί και ευ­ρω­παί­οι πραγ­μα­το­ποιού­σαν ει­σβο­λή στο Αφ­γα­νι­στάν, δε νοιά­στη­κες.
Όταν πάλι το 2003, οι ΗΠΑ και οι σύμ­μα­χοι τους επι­τί­θο­νταν στο Ιράκ, βά­ζο­ντας για άλλη μια φορά «μπουρ­λό­το» στην καρ­διά της Μέσης Ανα­το­λής, δεν είπες τί­πο­τα.
Όταν το 2011, οι ιμπε­ρια­λι­στές των ΗΠΑ-ΝΑ­ΤΟ-ΕΕ αι­μα­το­κυλ­λού­σαν το λαό της Λι­βύ­ης προ­κει­μέ­νου να «βά­λουν χέρι» στις πλου­το­πα­ρα­γω­γι­κές πηγές της χώρας, δεν έβγα­λες κιχ.
Όταν το 2013, τα γαλ­λι­κά στρα­τεύ­μα­τα, με στη­ρίγ­μα­τα το ΝΑΤΟ και την Ε.Ε, επι­χει­ρού­σαν ιμπε­ρια­λι­στι­κή επέμ­βα­ση στο Μάλι της Αφρι­κής, έκα­νες πως δεν ήξε­ρες.
‘Οταν το 2014, το 2015 και το 2016, αμε­ρι­κα­νοί, βρε­τα­νοί, γάλ­λοι και οι σύμ­μα­χοι τους βομ­βάρ­δι­ζαν την Συρία, στο όνομα δήθεν της «αντι­με­τώ­πι­σης του Ισλα­μι­κού Κρά­τους», δεν έβγα­λες μιλιά. Όπως αδια­φό­ρη­σες επι­δει­κτι­κά για το μα­κε­λειό που δια­πράτ­τει, με την στή­ρι­ξη και τις ευ­λο­γί­ες των αμε­ρι­κα­νο­ευ­ρω­παί­ων, η Σα­ου­δι­κή Αρα­βία στην Υε­μέ­νη. 

Πηγή: «Τα Νέα»
Όταν όλα τα πα­ρα­πά­νω οδή­γη­σαν σε στρα­τιές ξε­ρι­ζω­μέ­νων αν­θρώ­πων και προ­σφυ­γι­κές ροές, τότε «ξε­ση­κώ­θη­κες» και «αγα­νά­κτη­σες». Όχι όμως ενά­ντια στους θύτες (ιμπε­ρια­λι­στές), αλλά ενά­ντια στα θύ­μα­τα τους (πρό­σφυ­γες)!
Σου φταί­νε οι «λα­θρο­πρό­σφυ­γες» (όπως τους απο­κα­λείς) αλλά όχι οι ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και η ΕΕ που μα­κε­λεύ­ουν τους λαούς.
Μιλάς για «λα­θροει­σβο­λείς», λοι­δο­ρώ­ντας με χυ­δαία ρα­τσι­στι­κό τρόπο όσους έφυ­γαν για να σω­θούν από τις βόμ­βες των ιμπε­ρια­λι­στών, αλλά δε λες κου­βέ­ντα για τη με­τα­τρο­πή της Ελ­λά­δας, απ’ την Κρήτη μέχρι την Αλε­ξαν­δρού­πο­λη, σε αμε­ρι­κα­νο­να­τοϊ­κό ορ­μη­τή­ριο θα­νά­του.
Βγαί­νεις στα κε­ρα­μί­δια, ξερ­νώ­ντας μι­κρο­α­στι­κό ρα­τσι­σμό, για τους «λα­θρο­έ­ποι­κους» και «λα­θρο­με­τα­νά­στες» που ψά­χνουν ενα κα­λύ­τε­ρο μέλ­λον για τις οι­κο­γέ­νειες τους, αλλά ου­δέ­πο­τε ψέλ­λι­σες έστω κάτι για την αμε­ρι­κα­νι­κή βάση της Σού­δας. Ενο­χλεί­σαι σφό­δρα από την πα­ρου­σία κα­τα­τρεγ­μέ­νων προ­σφύ­γων στη χώρα, αλλά ποτέ δεν σε ενό­χλη­σε η μό­νι­μη πα­ρου­σία των φο­νιά­δων των ΗΠΑ-ΝΑ­ΤΟ στην Ελ­λά­δα.
Ζητάς να «απε­λα­θούν οι λα­θρο­πρό­σφυ­γες», όμως πότε ζή­τη­σες να φύ­γουν οι ξένες βά­σεις που σκορ­πούν το θά­να­το και την κα­τα­στρο­φή;
Άκου, λοι­πόν, φα­σι­στά­κο:
«Έποι­κοι» σ’ αυτή τη χώρα δεν είναι οι πρό­σφυ­γες και οι με­τα­νά­στες, αλλά οι αμε­ρι­κα­νο­ευ­ρω­παί­οι ιμπε­ρια­λι­στές και οι βά­σεις τους.
«Λα­θραί­οι» σ’ αυτή τη χώρα δεν είναι ούτε ο πρό­σφυ­γας, ούτε ο με­τα­νά­στης. Λα­θραί­ος είναι ο μι­κρο­α­στι­κός ρα­τσι­σμός, λα­θραίο ιδε­ο­λό­γη­μα είναι η ξε­νο­φο­βία.
«Λα­θροει­σβο­λέ­ας» δεν είναι ο σύ­ριος, ο αφ­γα­νός και ο ιρα­κι­νός πρό­σφυ­γας. Λα­θροει­σβο­λείς είναι ο Πάϊατ, ο Πο­μπέο και οι σύγ­χρο­νοι «Πιου­ρι­φόϊ» του δο­λο­φο­νι­κού ευ­ρω­α­τλα­ντι­κού ιμπε­ρια­λι­σμού.
Κα­τά­λα­βες τώρα, φα­σι­στά­κο;
Έλ­λη­νες και με­τα­νά­στες ερ­γα­ζό­με­νοι έχουν κάθε λόγο να πα­λέ­ψουν μαζί, από κοι­νού, ενά­ντια στο βάρ­βα­ρο κα­πι­τα­λι­στι­κό σύ­στη­μα, αυτό που γεννά πο­λέ­μους, προ­σφυ­γιά, φτώ­χεια και δυ­στυ­χία.
Εχθρός είναι ο ιμπε­ρια­λι­σμός και όχι οι πρό­σφυ­γες.

«Ο ελληνικός λαός σε πληρώνει για να κάνεις σωστά τη δουλειά σου…»

“Ο ελληνικός λαός σε πληρώνει για να κάνεις σωστά τη δουλειά σου…” γράφουν μεταξύ άλλων σε site που με έκανε θέμα – πρωτοσέλιδο μάλιστα, επειδή υποστήριζω τη δράση και τους αγώνες του ΠΑΜΕ.
Φαίνεται πως για αυτούς η δουλειά μου είναι να είμαι ένας γραβατωμένος παλιάτσος και να αποθεώνω όσους έχουν κάνει πλιάτσικο στον τόπο μας με συνέπεια… και συνέχεια μέσα από το πέρασμα των χρόνων.
Φαίνεται πως δημοσιογράφος σημαίνει ΜΟΝΟ να κάνεις τεμενάδες στους αφεντάδες που έχουν περάσει ληστρικά από τον τόπο μας, κατασπαράζοντας με τη βοήθεια των ντόπιων συνεργατών τους κάθε έννοια ηθικής και αξιοπρέπειας…
Banner ΓυάροςΑυτός ο λαός όμως, έχει μάθει, τουλάχιστον σε ένα κομμάτι του, να αντιστέκεται. Να μην ξεχνάει, να μην υποδουλώνεται, να αντιμάχεται στο άδικο…
Στα μηνύματα μου, με τόνο χιουμοριστικό πάντα… προσπάθησα να αναδείξω την απάντηση των παλικαριών του ΠΑΜΕ, στα χημικά και τις επιθέσεις από το πουθενά, την απάντηση στην απαγόρευση των διαδηλώσεων και των απεργιών, την απάντηση σε όλους όσοι μας περνούν ΟΛΟΥΣ για κουτορνίθια ή ξεπουλημένους…
Στην δουλειά μου είμαι πάντα συνεπής, όπως ήμουν συνεπής και στα δυο χρόνια αγώνα για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ. Με αυτό και μόνο ως γνώμονα, στέλνω λοιπόν μήνυμα στους απειλούντες ότι χασκογελάω με τις ¨”φοβέρες” τους… Γιατί δεν είμαι σαν τα μούτρα τους, να παίρνω εντολές και να εκτελώ κατά παραγγελία τα ρεπορτάζ…
Είμαι πολίτης αυτού του τόπου, είμαι πολίτης αυτού του κόσμου και δικαίωμα μου, αναφαίρετο, είναι να υποστηρίζω ότι θέλω πολιτικά, πολύ περισσότερο δε από τη στιγμή που την πολιτική μου άποψη και ταυτότητα, δεν την έχω χρησιμοποιήσει ούτε μισή φορά στην επαγγελματική μου ιδιότητα για να επηρεάσω κόσμο…
Σε ότι αφορά λοιπόν τους απειλούντες και τους παρακινητές τους, ενδεχομένως και εντός του εργασιακού μας χώρου, έχω να πω, πως φόβο αισθάνονται μόνο οι δειλοί. Και εγώ όπως είδατε δεν είμαι με τους δειλούς και τους προσκυνητές, αλλά με τους άλλους που δεν το βάζουν κάτω και μάχονται στα πεζοδρόμια των αγώνων για μια κοινωνία ανθρώπινη…
Κλείνοντας να σημειώσω πως είναι τιμή μου που είμαι μέλος του ΠΑΜΕ Τύπου & ΜΜΕ, όπως τιμή μου είναι που είμαι κομμουνιστής.
Νίκος Αγγελίδης

Ξύπνα μαμά !!!!


«Ξύπνα μαμά» Ξύπνα μαμά. Φοβάμαι και κρυώνω μαμά.
Και βάζει και βροχές και δυναμώνει κι ο αέρας.
Έχω αφήσει πίσω τα ρούχα μου, δεν πρόλαβα να τα φορτώσω μαμά.

Έτριζε το σπίτι μας κι από το μπαλκόνι έβλεπες κύμα καταστροφής να έρχεται. Λέγαμε για πολέμους στο σχολείο και τα διάβαζα στα βιβλία και δεν φαινόταν τόσο τρομακτικό. Παίζαμε πόλεμο με τα παιδιά κάθε απόγευμα, στήναμε τα παιχνίδια μας -εκείνα που ξέχασα- και ρίχναμε το ένα πάνω στο άλλο. Γελούσαμε. Τότε γελούσαμε. Δεν ήταν παιχνίδια για παιδιά αυτά μαμά. Γιατί δεν μου τράβηξες τα παιχνίδια;
Δεν είναι παιχνίδι ο πόλεμος και τα παιδιά δεν μπορούν να τον ελέγξουν, τα τρώει.
Τα άφησα πίσω τα παιχνίδια αυτά μαμά. Πόλεμος στον πόλεμο κι άφησα πίσω τους δικούς μου μαχητές. Έμειναν εκεί μαζί με τον μπαμπά. Φεύγοντας του είπα «Μπαμπά, σου αφήνω δυνατούς βοηθούς να σε προσέχουν». Κι εμένα μου είπε να προσέχω εσένα και την Αλίζ. Ξύπνα μαμά, ο μπαμπάς θα γυρίσει και θέλω να δει πως σε πρόσεχα.
Ξύπνα μαμά. Εδώ που ήρθαμε ο κόσμος έχει ηρεμία.
Δεν μοιάζει με τον δικό μας. Μπορεί να δυναμώνει το κρύο και να μην έχουμε τοίχους να βάλουμε τα σώματά μας, μπορεί να πεινάμε λίγο παραπάνω αλλά δεν απειλούμαστε τόσο μαμά.

Ξύπνα μαμά κι έχουμε να διασχίσουμε τον σιδηροδρομικό σταθμό και δεν μπορώ να σηκώσω την Αλίζ και τις τσάντες μας, κι ο κόσμος περνάει και δεν σε σηκώνει κανείς. Τους κοιτάω στα μάτια και δεν έρχονται. Βιάζονται. Έχουν δρόμο.
Έχουμε δρόμο, ξύπνα μαμά.
Όταν έβαζα τις μπλούζες μου στην πορτοκαλί μου τσάντα μου έλεγες πως δεν χάθηκε κι ο κόσμος που φεύγουμε, πως είμαστε δυνατοί, μαχητές και υπερήρωες, όπως αυτοί στα παιδικά. Μου έλεγες να μην τα βάλω κάτω κι όποτε κουραστώ να πεισμώσω μαζί μου που κουράστηκα και να παλέψω ακόμη πιο δυνατά. Τα έλεγες και δάκρυζες μαμά κι εγώ σε αγκάλιαζα διαβεβαιώνοντάς σε να μην ανησυχείς.
Ξύπνα μαμά, έχω αφήσει την Αλίζ σε μία κυρία αγκαλιά και φοβάμαι μη μας την πάρει. Ξύπνα μαμά, γιατί δεν έχω τι να της πω. Είναι μωρό και στα μωρά δεν κάνει να μαυρίσουμε τις καρδούλες τους μαμά, έτσι δεν είναι;
Άνοιξε τα μάτια σου μαμά κι έχουμε να ζήσουμε πολλά ακόμη. Τώρα φτάνουμε. Περάσαμε τα δύσκολα. Περπατήσαμε, κολυμπήσαμε, τρέξαμε. Τώρα φτάνουμε μαμά.
Χθες σε ρώτησα πότε φτάνουμε. «Σε λίγο», μου ψιθύριζες και μου χάιδευες το κεφάλι.
Το ίδιο κάνω κι εγώ τώρα.
Ξύπνα μαμά, σε λίγο φτάνουμε, το υπόσχομαι, μ’ ακούς;»
Άνοιξε τα μάτια σου, έχεις να μας δεις να μεγαλώνουμε.
Άνοιξε τα μάτια σου, έχεις να περιμένεις τον μπαμπά.
Άνοιξε τα μάτια σου, έρχεται η γαλήνη.
Ξύπνα μαμά και πες μου πως έκλεισες τα μάτια για πλάκα.
Δεν είναι αστείο, μα θα σε συγχωρήσω και θα γελάσω.
Ξύπνα μαμά, δεν είναι όμορφοι οι άνθρωποι με τα μάτια κλειστά.
Δημιουργούνε φόβο στους γύρω μη δεν τα ξανανοίξουν.
...
Φοβάμαι μαμά, ξύπνα.
...............................................
Εγραψε η Σπυριδούλα Γεωργοκίτσου .

ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΑ



Ο υπουργός εξωτερικών των ΗΠΑ Μ. Πομπέο κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα, υπέγραψε μαζί με τον έλληνα ομόλογό του  Ν. Δένδια,  τη νέα Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ, δηλ. τη συμφωνία για τις βάσεις, που σύμφωνα με ανακοίνωση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ η συμφωνία επιτρέπει την επέκταση των δραστηριοτήτων στη Λάρισα, το Στεφανοβίκιο και την Αλεξανδρούπολη και τη διατήρηση  της αυξημένης δραστηριότητας στη ναυτική βάση της Σούδας. Στη συνέντευξη τύπου ο Μ. Πομπέο συμφώνησε με τον έλληνα υπουργό εξωτερικών Ν. Δένδια πως οι σχέσεις των δυο χωρών βρίσκονται στο ιστορικό τους απόγειο εκφράζοντας την ελπίδα πως  «η Ελλάδα θα είναι σύμμαχος στην Ευρώπη και στην Ανατολική Μεσόγειο». Εξάλλου και σε ανακοίνωση του  Στέιτ Ντιπάρτμεντ επισημαίνεται η εκτίμηση των ΗΠΑ, που μεταβίβασε ο υπουργός τους, «για τις ζωτικές συνεισφορές  της Ελλάδας ως σύμμαχος στο ΝΑΤΟ και για την εκπλήρωση της δέσμευσης για δαπάνες 2% (αμυντικές δαπάνες σε σχέση με το ΑΕΠ)»
         Το ΝΑΤΟ κοντά 30 χρόνια από τη διάλυση του συμφώνου της Βαρσοβίας συνεχίζει να υπάρχει, αποδεικνύοντας πως σημαντική πτυχή του ιμπεριαλισμού είναι η αμοιβαία στρατιωτικοποίηση των καπιταλιστικών χωρών και η κοινή τους τάση ενοποίησης για υποστήριξη των συμφερόντων τους, στα οποία περιλαμβάνεται πάντα η αποτροπή μιας προλεταριακής απειλής.
         Μετά τον πόλεμο οι ΗΠΑ   είχαν αναλάβει ηγετικό ρόλο στην ανασυγκρότηση της Ευρώπης και στην αναδιοργάνωση των αντικομμουνιστικών δυνάμεων που είχε νικήσει ο Κόκκινος Στρατός νωρίτερα, εδραιώνοντας το κέντρο εξουσίας του ιμπεριαλισμού στον Ατλαντικό, καθώς η Μεγάλη Βρετανία μοιράστηκε οικειοθελώς τη δύναμή της με τις ΗΠΑ και η ηγεμονία των πρώην αποικιακών ευρωπαϊκών χωρών αντικαταστάθηκε από τον αμερικανικό ιμπεριαλισμό Το Σχέδιο Μάρσαλ και η ίδρυση του ΝΑΤΟ ήρθαν συμπληρωματικά.
          Στο Αιγαίο, η ιμπεριαλιστική  εξουσία πάνω από την Τουρκία και την Ελλάδα παραδόθηκε ρητά από τη Μεγάλη Βρετανία στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1947, επιτρέποντας στο ΝΑΤΟ να παίξει τον βασικό ρόλο κατά της σοβιετικής επιρροής.
Σε κάθε χώρα ενταγμένη στο ΝΑΤΟ ήταν αυτονόητη η εξάρτηση της εθνικής άμυνας από την αμερικανική στρατιωτική υποδομή και  οι διμερείς συμφωνίες εγγυόντανε αυτήν την μονομερή εξάρτηση, όπως αυτή που υπογράφηκε από την κυβέρνηση πριν μερικές μέρες. Το ΝΑΤΟ επέτρεψε στις ΗΠΑ να κυριαρχήσουν στην αντικομμουνιστική αγορά όχι μόνο με στρατιωτικούς όρους, αλλά και ιδεολογικά. Το ΝΑΤΟ και οι σύμμαχοί του αποκαλούνταν «ο ελεύθερος κόσμος», εγγύηση της «ελευθερίας από τον σοσιαλισμό»
            Μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ, στη διαδικασία μετάβασης στον καπιταλισμό των χωρών του πρώην σοσιαλιστικού στρατοπέδου, το ΝΑΤΟ ήταν ένα από τα κύρια εργαλεία που οδήγησαν αυτές τις διαδικασίες. Η διεύρυνση του ΝΑΤΟ συμβόλιζε την ανάκαμψη της ιμπεριαλιστικής ηγεμονίας από την Αμερική σε ολόκληρη την Ευρώπη.
              Βέβαια, η διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης και του Συμφώνου της Βαρσοβίας απαιτούσε την αναθεώρηση των αποστολών του ΝΑΤΟ, αφού  το πρόσχημα  για  απειλή σοβιετικής εισβολής είχε τελειώσει. Η κύρια αποστολή τώρα ήταν  να αποκατασταθεί  ο ιμπεριαλισμός σε ένα σημαντικό μέρος της Ευρώπης και της Ασίας και οι πρώην σοσιαλιστικές χώρες να αναδιαρθρωθούν ενσωματωμένες στο καπιταλισμό. Ο αιματηρός πόλεμος στη Γιουγκοσλαβία τη δεκαετία του 1990 έμοιαζε σαν ένα πείραμα εξεύρεσης και εφαρμογής των απαραίτητων μέσων  για την επιτυχία της αποστολής  στο νέο ρόλο του ΝΑΤΟ. Από τον βομβαρδισμό του Βελιγραδίου το 1999 μέχρι τις στρατιωτικές επεμβάσεις στη Λιβύη και την Ουκρανία, το ΝΑΤΟ εξειδικεύτηκε στην πρόκληση του χάους και της διεξαγωγής πολέμων μέσω πληρεξουσίων.
 Στο εξής λοιπόν ο ορισμός της απειλής επεκτείνεται σε κάθε είδους κατάσταση που μπορεί να προκαλέσει πολιτική και οικονομική κρίση, κόντρα στα  συμφέροντα του ιμπεριαλισμού. Για να ανταποκριθεί, το ΝΑΤΟ αναδιοργανώνει τις ένοπλες δυνάμεις του για γρήγορες και αποτελεσματικές στρατιωτικές παρεμβάσεις. Από τη μια  προωθεί αντιδραστικές ομάδες για να δημιουργήσει αστάθεια σε περιοχές που υπάρχει κίνδυνος να ξεφύγουν από τον έλεγχό του θέτοντας το πρόσχημα για στρατιωτική επέμβαση στον «τρίτο κόσμο», από την άλλη διοργανώνει ιδεολογικές εκστρατείες στον δυτικό κόσμο για να υποστηρίξει αυτές τις επεμβάσεις. Κι έτσι, οι στρατιωτικές επεμβάσεις των τελευταίων δεκαετιών παρουσιάζονται ως ευθύνη της Δύσης για την πρόληψη φρικαλεοτήτων και τη διατήρηση της ειρήνης σε αποσταθεροποιημένες περιοχές, με όχημα το ΝΑΤΟ.
Στα πλαίσια αυτής της αποστολής,  όπως φαίνεται από το τουίτερ του, ο Υπουργός  Αμυνας των ΗΠΑ Έσπερ προέτρεψε και την Ελλάδα να συμμετάσχει στη διεθνή πρωτοβουλία  για την προστασία κρίσιμων υποδομών στον Περσικό Κόλπο. Οι ΗΠΑ ζητούν ολοένα και μεγαλύτερες διευκολύνσεις από τους συμμάχους σε σχέση με ενδεχόμενες πολεμικές επεμβάσεις  και οι κυβερνώντες της χώρας μας επαίρονται πως η στρατηγική θέση της Ελλάδας της δίνει  ρόλο κομβικό  στο σχεδιασμό των αμερικανικών ένοπλων επεμβάσεων στην ευρύτερη περιοχή της Μ. Ανατολής. Αποσιωπούν βέβαια, στην προσπάθειά τους η ντόπια αστική μας τάξη ν’ αναβαθμιστεί,  πως η αναβαθμισμένη στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ στη χώρα συνεπάγεται και αναβάθμιση της εμπλοκής μας είτε άμεσα είτε έμμεσα μέσω αυτών των βάσεων  σε πιθανές πολεμικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
        Οι ΗΠΑ με το  ΝΑΤΟ λοιπόν  διαδραματίζουν πολύπλευρο ρόλο στην αποκατάσταση του καπιταλισμού και στην επιτυχία των ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών. Μόνο που πια οι αγωνιστικές επιλογές στην καλύτερη περίπτωση, έχουν μετατοπιστεί, από ρεφορμιστικές και ρεβιζιονιστικές δυνάμεις,  από την αμφισβήτηση του ίδιου του ΝΑΤΟ και την απαίτηση για διάλυσή του σε …αγώνα για νομιμότητα των παρεμβάσεων του ΝΑΤΟ που ζητούν από τον ΟΗΕ ή τη συναίνεση των χωρών μιας δεδομένης περιοχής.  
      Δεν είναι επομένως  τυχαίο που ήταν το ΚΚΕ, το οποίο οργανώνει μια σταθερή αντιιμπεριαλιστική πολιτική γραμμή με στόχο τις αντιδραστικές και στρατιωτικές δυνάμεις όπως το ΝΑΤΟ,  στο δρόμο και διαδήλωνε εναντίον της επίσκεψης του υπουργού εξωτερικών των ΗΠΑ. Γιατί άλλη δύναμη από τους κομμουνιστές δεν υπάρχει να αντισταθεί στην καπιταλιστική και ιμπεριαλιστική επίθεση που οδηγείται από τον αμερικανικό ΝΑΤΟ και υποστηρίζεται από τις καπιταλιστικές χώρες της ΕΕ. Η επίσκεψη στη χώρα μας   του Μ. Πομπέο έδειξε πως η μόνη πολιτική θέση που στέκεται με απόλυτη ιδεολογική σαφήνεια απέναντί του είναι του Κομμουνιστικού Κόμματος.

6 Οκτ 2019

Ξεχείλισε το κέντρο της Ρώμης από κόκκινες σημαίες – Έσκισε το αντικομμουνιστικό ψήφισμα της ΕΕ ο Μάρκο Ρίτσο από το βήμα της διαδήλωσης του Κομμουνιστικού Κόμματος

 (ΦΩΤΟ – VIDEO)

Μια πολύ ελπιδοφόρα εικόνα μας ήρθε χθες το απόγευμα από την Ιταλία, όπου το Κομμουνιστικό Κόμμα της γειτονικής χώρας πραγματοποίησε την πρώτη μεγάλη διαδήλωση ενάντια στο σχηματισμό της κυβέρνησης Κόντε, με σύμπραξη του Κινήματος 5 αστέρων και του Δημοκρατικού Κόμματος, μετά την παραίτηση του Ματέο Σαλβίνι.
Το μήνυμα στην πλατεία Santi Apostoli της Ρώμης ήταν σαφές, όπως αναγραφόταν και στο σύνθημα της εξέδρας: “Για μια ταξική αντιπολίτευση στην κυβέρνηση Κινήματος 5 Αστέρων – Δημοκρατικού Κόμματος, ενάντια στην ΕΕ των τραπεζών και του αντικομμουνισμού”. Ένα μήνυμα που μετέφεραν μυριόστομα χιλιάδες κομμουνιστές, που έφτασαν και από άλλα μέρη της χώρας με πούλμαν, με σημαίες του κόμματος, αλλά και της ΓΛΔ:

H πλατεία τελικά αποδείχθηκε μικρή για το πλήθος των νέων ιδιαίτερα, κομμουνιστών, που πλημμύρισαν κάθε γωνιά της, διατρανώνοντας πως είναι εδώ, έτοιμοι να σηκώσουν το βάρος των αγώνων και της ανασυγκρότησης του κομμουνιστικού κι εργατικού κινήματος που τόσο χτυπήθηκε – ιδιαίτερα εκ των έσω – στη γείτονα.
Από τους διαδηλωτές, ξεχωρίσαμε τον κύριο με καπέλο –  Στάλιν και κονκάρδες του κόμματος κι όχι μόνο, από βίντεο που μπορείτε να δείτε εδώ.
Στις δηλώσεις του προς τα ΜΜΕ, ο γγ του κόμματος, Μάρκο Ρίτσο, αναφέρθηκε στη στήριξη που απολαμβάνει η νέα ιταλική κυβέρνηση από ΕΕ αλλά και ΗΠΑ, ενώ με αφορμή το αισχρό ψήφισμα εξίσωσης ΕΣΣΔ – Ναζιστικής Γερμανίας της ΕΕ, ο Ρίτσο υπενθύμισε πως “αν δε νικούσε ο Κόκκινος Στρατός, σήμερα θα μιλούσαμε γερμανικά. Δεν είναι αστείο”.
Στη συνέχεια, από βήματος στη διάρκεια της ομιλίας του, αναφέρθηκε εκτενέστερα στη στάση και των ιταλικών πολιτικών δυνάμεων στο ευρωκοινοβούλιο κατά την ψηφοφορία του διαβόητου πια ψηφίσματος. Είπε πως προφανώς στηρίχθηκε από τη δεξιά γιατί πάντα “κάνουν τη βρωμική δουλειά τους”, αλλά και το κεντροαριστερό Δημοκρατικό Κόμμα (PD), διαβάζοντας μάλιστα μια λίστα με ονόματα ευρωβουλευτών του κόμματος που το υπερψήφισαν. Στάθηκε ιδιαίτερα στο όνομα του Τζόρτζιο Πιζανία, πρώην δημάρχου του Μιλάνου, τον οποίο, όπως είπε, γνωρίζει και προσωπικά, καθώς είχε εκλεγεί παλιότερα βουλευτής της Κομμουνιστικής Επανίδρυσης. Υπενθύμισε πως αυτός ο άνθρωπος εξελέγη με το σφυροδρέπανο, ότι τραγουδούσε το “Bandiera Rossa” και ύψωνε τη γροθιά του μόνο και μόνο “για να κάτσει τον κ… στα βουλευτικά έδρανα. Και τώρα υπερψηφίζει αυτό το ψήφισμα. Είναι ντροπή”, δήλωσε ο γγ εν μέσω έντονων σφυριγμάτων αποδοκιμασίας του κοινού προς τον Πιζανία. Ο Ρίτσο πρόσθεσε πως “αυτή είναι η ιστορία ενός είδους “αριστεράς” στη χώρα μας” και τόνισε πως το ψήφισμα δεν έχει μόνο ιστορικό χαρακτήρα, αλλά και άμεσα πολιτικό. Είναι χάρη στην ακροδεξιά όλης της Ευρώπης, που βγάζει εκτός νόμου τα ΚΚ από την Πολωνία ως την Ουγγαρία, αλλά και εκτός ΕΕ, στην Ουκρανία. Υπογράμμισε πως αυτό δε θα κάμψει την αποφασιστικότητα των κομμουνιστών και, σε μια συμβολική κίνηση, έσκισε ένα χαρτί όπου αναγραφόταν ο τίτλος του ψηφίσματος, με τα χρώματα της ΕΕ και το πέταξε στο πλήθος που χειροκροτούσε ενθουσιασμένο: “Το κάνουμε γιατί η ιστορία του ΚΚ στη χώρα μας είναι η ιστορία της αντίστασης, η ιστορία του αντιφασιστικού αγώνα, της παρανομίας”.
Η διαδήλωση έκλεισε με συνθήματα, αλλά και τους συγκεντρωμένους να τραγουδούν το “Bandiera Rossa” και τον ύμνο της Διεθνούς στα ιταλικά.

Ασφαλίτες υποδύονταν εικονολήπτες και τεχνικούς για να φακελώνουν διαδηλωτές – Καταγγελία της ΕΦΕ

Μαύρες πρακτικές της ΕΛΑΣ καταγγέλλει η Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδας, με αφορμή την αποκάλυψη πως αστυνομικοί του τμήματος προστασίας του κράτους και του πολιτεύματος παρίσταναν τους φωτορεπόρτερ για να παρακολουθούν μέλη της ΛΑΕ, που συμμετείχαν σε διαδηλώσεις κατά των πλειστηριασμών. Πιο συγκεκριμένα, η ΕΦΕ αναφέρει στην ανακοίνωσή της τα εξής:
Η Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος καταδικάζει την πρακτική της Ελληνικής Αστυνομίας που είδε το φως της δημοσιότητας. Πληροφορούμαστε ότι αστυνομικοί του τμήματος Προστασίας του Κράτους και του Δημοκρατικού Πολιτεύματος υποδυόμενοι τους εικονολήπτες και τους τεχνικούς ΜΜΕ κατέγραφαν διαδηλωτές σε δημόσιες συγκεντρώσεις.
Η αντιποίηση δημοσιογραφικής επαγγελματικής ιδιότητας και της επαγγελματικής ιδιότητας φωτορεπόρτερ, προς εξαπάτηση πολιτών και σχηματισμό ποινικής δικογραφίας σε βάρος τους, οδηγεί τους εξαπατηθέντες πολίτες, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και ηγετικά στελέχη νόμιμων κομμάτων και κινήσεων, σε συμπεράσματα για ανύπαρκτη διασύνδεσή μας με τις αστυνομικές αρχές.
Πρόκειται για κίνηση σε βάρος της ελευθεροτυπίας και συνεπαγόμενα θέτει σε κίνδυνο τη σωματική μας ακεραιότητα αλλά και την ίδια μας την ζωή όταν θα κληθούμε να κάνουμε και πάλι τη δουλειά μας. Γιατί εμείς όταν κάνουμε τη δουλειά μας και καλύπτουμε δημόσιες συγκεντρώσεις, σε αντίθεση προφανώς με τις αρχές της χώρας, δηλώνουμε αμέσως το όνομα και την ιδιότητά μας.
Προκαλεί θλίψη και οργή εν έτει 2018 σε δημοκρατική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης να τελούνται τέτοιες αντιδημοκρατικές και επικίνδυνες πρακτικές από τους θεσμούς που τάχα προστατεύουν το πολίτευμα αλλά και την ζωή πολιτών. Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη να πράξει τα δέοντα.

Αθήνα 30 Σεπτεμβρίου 2018
Για το σωματείο
Ο   ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                         Ο  ΓΕΝ.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΠΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ                                            ΑΣΒΕΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

TOP READ