20 Μαρ 2020

ΗΠΑ – ΚΙΝΑ: Πόλεμος δηλώσεων για την επιδημία


ΗΠΑ Νέα Υόρκη
ΗΠΑ Νέα Υόρκη / Πηγή: Eurokinissi

Σε συνέντευξή του χτες Πέμπτη ο πρόεδρος Τραμπ δήλωσε ότι: «Θα είχε πάει καλύτερα όλο αυτό αν τα ξέραμε αυτά λίγους μήνες νωρίτερα, θα μπορούσε να έχει περιοριστεί στην περιοχή της Κίνας απ όπου ξεκίνησε», επιμένοντας να χρησιμοποιεί τη φράση «κινεζικός ιός».
Η Κίνα απάντησε σήμερα, κατηγορώντας έμμεσα τον Αμερικανό πρόεδρο ότι «αποποιείται των ευθυνών του», με τις χτεσινές του δηλώσεις.
Η επιδημία covid-19 η οποία ξεκίνησε από την κινεζική πόλη Γουχάν τον Δεκέμβριο έχει πλέον προσβάλει περισσότερους από 230.000 ανθρώπους σε 158 χώρες.
Άμεση ήταν η αντίδραση του Αμερικανού προέδρου. «Θα πρέπει να πιστέψουμε όσα λένε τώρα; Ελπίζω να είναι αλήθεια. Ποιος ξέρει, ελπίζω να είναι αλήθεια».
Ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ Γκενγκ Σουάνγκ απάντησε στον αμερικανό πρόεδρο: «Κάποιοι άνθρωποι στις ΗΠΑ προσπαθούν να αμαυρώσουν το έργο της Κίνας ενάντια στην επιδημία και να αποποιηθούν των ευθυνών τους επιρρίπτοντάς τες στην Κίνα». Και συνέχισε «Με αυτό τον τρόπο περιφρονούν τις τεράστιες θυσίες που έκαναν οι Κινέζοι προκειμένου να προστατεύουν την υγειονομική ασφάλεια», υπογράμμισε.
Σύμφωνα με τον Γκενγκ, οι κινεζικές αρχές είχαν αρχίσει να ενημερώνουν τις ΗΠΑ από 3 Ιανουαρίου και έκτοτε επικοινωνούν συνεχώς για την πανδημία. Επέκρινε για διγλωσσία τον Τραμπ, που έχει εξάρει την Κίνα για τη συνεχή πληροφόρηση που παρέχει.
“Τα βιολιά άρχισαν” στο πλαίσιο των ενδοιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών για την παγκόσμια κυριαρχία…. 

Ο κορονοϊός είναι “φίλος μας” – Αν έχουμε πόλεμο, δεν πρέπει να ψαχτούμε μεταξύ μας και για δοσίλογους;


Μπορεί να μην έχουμε (ακόμα) κάποιον επίσημο να μας πει ανοιχτά ότι ο κορονοϊός είναι φίλος μας, όπως λέει η περίφημη ατάκα για τους Γερμανούς στην κατοχή… Ή μάλλον γράψτε λάθος. Είχαμε τον Στέλιο Ράμφο να μας λέει ότι η πανδημία μπορεί να μετατραπεί σε ευλογία και στη Βρετανία ότι ο κορονοϊός είναι πιο ευχάριστο τέλος για τους ηλικιωμένος από τον καρκίνο. Στην τελική, πόλεμο έχουμε, κάποιοι θα πεθάνουν. Και τα παπαγαλάκια υπονοούν, εμμέσως πλην σαφώς ότι “ε, γέροι ήταν οι περισσότεροι, τα είχαν φάει τα ψωμιά τους”.
Αν αυτά λέγονται ανοιχτά, είναι δείγμα ότι οι δημοσιολόγοι της αστικής τάξης έχουν αποθρασυνθεί, βγαίνουν επιθετικά και νιώθουν ότι μπορούν να ξεδιπλώσουν απενοχοποιημένοι το μισανθρωπισμό τους. Αλλ’ αυτό δε σημαίνει ότι λέγονται τα πάντα. Όπως θα έλεγε και ο εθνάρχης της αστικής πολιτικής, υπάρχουν πράγματα που γίνονται, αλλά δε λέγονται, τουλάχιστον όχι ανοιχτά.
Δύσκολα θα ακούσουμε πχ από τα χείλη κάποιου επίσημου ότι ο κορονοϊός προσφέρει μια ευκαιρία ελεγχόμενης καταστροφής κεφαλαίων και μιας ορισμένης διαχείρισης της κρίσης. Ακόμα πιο δύσκολα θα ακούσουμε ότι κάποιοι βλέπουν την κρίση ως ευκαιρία για να βγάλουν κέρδος και να βάλουν δικαιώματα χρόνων σε καραντίνα. Ή έστω να δώσουν, για τα μάτια του κόσμου ονόματα και διευθύνσεις, πχ για τα ιδιωτικά ιατρικά κέντρα που θησαυρίζουν από τα τεστ για τον κορονοϊό.
Όλα αυτά θάβονται κάτω από τόνους κούφιων κηρυγμάτων περί εθνικής ομοψυχίας, για τη συλλογικότητα και την κοινότητα που νιώθουμε αυτές τις μέρες (από το σπίτι πάντα ή έστω από τα μπαλκόνια, αλλά όχι στον δρόμο όπου μπορεί να λάβουν χώρα μαζικές και ανεξέλεγκτες διεργασίες). Καλλιεργείται συστηματική η ιδέα ότι “όλοι μαζί μπορούμε” να νικήσουμε, αλλά πρέπει όλοι μας να κάνουμε θυσίες. Ναι, “αλλά σε ποιον βωμό;” είναι το ζήτημα. Αν είναι ο βωμός του ιδιωτικού κέρδους, εμείς θυσιάζουμε μισθούς και συμβάσεις, ενώ τα αφεντικά πετάνε μερικούς εργαζόμενους στον δρόμο, όπως κάνει το αερόστατο με τα βαρίδια, για να κερδίσει ύψος.
Ο πόλεμος – ακόμα κι αυτός ενάντια στον κορονοϊό – δεν είναι τίποτα άλλο παρά συνέχιση της πολιτικής με άλλα μέσα -και αυτό το λέει ένας αστός θεωρητικός του πολέμου, ο Κλαούζεβιτς. Ποτέ δεν ήμασταν όλοι μαζί σε αυτή τη χώρα, ούτε σε καιρούς ειρήνης και ανάπτυξης, ούτε σε καιρό πολέμου ή κρίσης, που έμπαινε μπροστά ως γενικό καθήκον η “ομοψυχία” (αντικαθιστώντας στο δημόσιο λόγο το ανθρωποφαγικό δόγμα homo homini lupus). Ας μην ξεχνάμε εξάλλου τι έχει δείξει και η ιστορία σε αντίστοιχες συγκυρίες: Αν μπορούσε η αστική μας τάξη, θα ήταν τώρα στο Κάιρο, ή οπουδήποτε αλλού έβρισκε καταφύγιο από τον κίνδυνο -αλλο αν τώρα η πανδημία έχει διεθνείς διαστάσεις και γι’ αυτό… μένουν Ευρώπη.
Ο ταξικός πόλεμος δεν αναστέλλει ποτέ τη δική του λειτουργία. Και τα καλυμμένα με μάσκες στόματα δεν είναι φιμωμένα, ούτε ξεχνάνε να μιλάνε και να διεκδικούν. Κι αν συνεχίσουμε τους ιστορικούς παραλληλισμούς, εφόσον έχουμε πόλεμο, τότε ίσως θα πρέπει να αρχίσουμε να ψαχνόμαστε μεταξύ “μας” για να βρούμε τους δοσίλογους που συνεργάζονται με τον εχθρό.
“Μα τι είναι αυτά που λέτε; Είναι κανείς που δε θέλει να νικηθεί ο ιός, να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η πανδημία;” θα ρωτήσει κανείς. Θεωρητικά όχι. Το ζήτημα όμως είναι τι κάνει για να πετύχει αυτή τη νίκη και πώς εξοπλίζει το στρατό του -εφόσον μιλάμε για μια αστική κυβέρνηση, που διευθύνει αυτόν τον πόλεμο.
Ας διαβάσουμε λοιπόν τι λένε σχετικά οι νοσοκομειακοί γιατροί, στην ανακοίνωση της ΟΕΝΓΕ, απευθυνόμενοι στον πρωθυπουργό, που αρνείται πεισματικά να τους συναντήσει.
Επαναλάβατε στο διάγγελμα ότι είμαστε σε πόλεμο με έναν εχθρό που είναι αόρατος αλλά δεν είναι ανίκητος. Είναι δική σας ευθύνη να εξασφαλίσετε στην εμπροσθοφυλακή όλα τα αναγκαία μέσα για να μπορέσει να αναμετρηθεί με τον εχθρό και να τον νικήσει με όσο το δυνατόν μικρότερες απώλειες. Μία εβδομάδα μετά την εξαγγελία σας για 2.000 προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού, πόσες έχετε κάνει; Τι περιμένετε; Στο διάγγελμά σας δεν κάνατε την παραμικρή νύξη για προσλήψεις γιατρών.
Στη μάχη ενάντια στον “αόρατο εχθρό” χρειαζόμαστε: ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ (μόνιμο προσωπικό), ΕΠΙΘΕΤΙΚΑ ΟΠΛΑ (αναπνευστήρες και κλίνες ΜΕΘ), ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΟΠΛΑ (ατομικά μέσα προστασίας για το υγειονομικό προσωπικό ώστε να μη βγει εκτός μάχης). Αυτά διεκδικούμε για να αντιμετωπίσουμε την επιδημία.
Τι παραπάνω θα έκανε άραγε ένας “πράκτορας του εχθρού” που θα επιδίωκε τη δική μας ήττα; Τι χειρότερο μπορούσε να κάνει ο σύγχρονος Εφιάλτης από το να διαλύσει με αυτό τον τρόπο το σύστημα δημόσιας υγείας;
Τα πάντα είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης. Πολιτική βούληση όμως δεν είναι πχ η απαγόρευση της κυκλοφορίας -που και αυτή συνειρμικά παραπέμπει σε καιρό πολέμου. Πολιτική βούληση είναι να διαλέξεις πλευρά στον ταξικό πόλεμο που δεν αναστέλλει ποτέ τη λειτουργία του. Και αν μη τι άλλο να έχεις νοσοκομεία, σύστημα υγείας και μέτρα ασφαλείας που θωρακίζουν τον λαό και την υγεία του. Αλλιώς πηγαίνεις σε αυτόν τον πόλεμο ξυπόλητος στα αγκάθια, αν δε δουλεύεις απλώς -αντικειμενικά, βάσει των έργων σου- για την άλλη πλευρά.

Μονάδα Εντατικής Θεραπείας χωρίς επάρκεια σε γάντια και γάζες!



Σήμα κινδύνου από τους εντατικολόγους του νοσοκομείου. Δραματική έκκληση από το Σωματείο εργαζομένων για τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και μέσα προστασίας



Τις τεράστιες ελλείψεις στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του «Ασκληπιείου» Βούλας επισημαίνουν οι γιατροί της Μονάδας με έγγραφό τους προς τον διοικητή του νοσοκομείου, τον αναπληρωτή διοικητή και τον διοικητή της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πειραιώς και Αιγαίου. Μάλιστα, οι ελλείψεις είναι σε τέτοιο βαθμό που, όπως καταγγέλλουν οι εντατικολόγοι του νοσοκομείου, στη ΜΕΘ δεν υπάρχουν επαρκή γάντια μιας χρήσης και γάζες! Με ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων στο νοσοκομείο απευθύνει δραματική έκκληση, ώστε να λυθούν τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν.

Πιο συγκεκριμένα, στην επιστολή τους με ημερομηνία 13 Μάρτη, δηλαδή την περασμένη Παρασκευή, σημειώνουν ανάμεσα σε άλλα:
«Ενημερωθήκαμε στις 12/3/2020 από τον διευθυντή της ΜΕΘ ότι λόγω της πανδημίας COVID-19, δεσμεύονται σταδιακά 12 κλίνες της μονάδας μας για πιθανή έκτακτη ανάγκη νοσηλείας διασωληνωμένων ασθενών.
(...) Η ΜΕΘ του νοσοκομείου μας λειτουργεί 12 κλίνες αντιμετωπίζοντας ήδη μεγάλες ελλείψεις σε ιατρικό, νοσηλευτικό, βοηθητικό προσωπικό, αλλά και σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό ακόμα και βασικών αναλωσίμων. Λειτουργούμε χωρίς την απαραίτητη ποσότητα γαντιών μιας χρήσης, γαζών απλών και αποστειρωμένων, στολών μιας χρήσης, ενίοτε συρίγγων, απλών μασκών οι οποίες μας παρέχονται κάθε μέρα "με δελτίο", απλών σετ βρογχοαναρροφήσεων. Ας μη μιλήσουμε για αναπνευστήρες, κυκλώματα, αντλίες, βρογχοσκόπια, λαρυγγοσκόπια, υπερήχους».
Πώς πρέπει να είναι εξοπλισμένη η ΜΕΘ

Στην επιστολή, τονίζεται ακόμα ότι σύμφωνα με επίσημα κείμενα του ΕΟΔΥ και του υπουργείου Υγείας για τον απαραίτητο εξοπλισμό μονάδων που θα νοσηλεύσουν περιστατικά με COVID-19, μια ΜΕΘ δεν είναι ασφαλής, αν δεν εξασφαλίζει τα παρακάτω:
1. Εξοπλισμός ατομικής προστασίας (πακέτα): Καπέλα μεγάλου μεγέθους. Μάσκες FFP2 ή N95 για διασωληνωμένους ασθενείς. Προστατευτικά οφθαλμών. Ποδονάρια υψηλά. Στολές προστατευτικές διαιρούμενες (όχι ολόσωμες φόρμες) και με λαστιχάκι στα άκρα. Γάντια αποστειρωμένα και μιας χρήσεως. Και τονίζουν: «Χρειάζονται τουλάχιστον 15-24 "πακέτα" ανά ασθενή ανά ημέρα».
2. Εξοπλισμός για τους ασθενείς: Αναρροφήσεις κλειστού κυκλώματος. Φίλτρα μηχανικά ικανά για συγκράτηση σωματιδίων μεγέθους 60-140 nm ή 0,06-0,14 microm, με εναλλάκτη θερμότητας και χωρίς. Αλκοολούχα και αντισηπτικά διαλύματα. Σφήνες διαφόρων μεγεθών για τοποθέτηση ασθενών σε πρηνή θέση. Γνήσια κυκλώματα μιας χρήσεως για τους εφεδρικούς αναπνευστήρες.
3. Εκτός από τα παραπάνω, η ΜΕΘ/Χ του ΓΝ «Ασκληπιείο» Βούλας, για να είναι ικανή και ασφαλής να νοσηλεύσει περιστατικά με κορονοϊό, χρειάζεται: Πρόσληψη γιατρών και νοσηλευτών είτε εξειδικευμένων είτε με ικανοποιητική εμπειρία σε ΜΕΘ. Συνεργείο καθαρισμού αποκλειστικά για τη ΜΕΘ (από την αρχή μέχρι το τέλος της βάρδιας). Εξασφάλιση δύο τραυματιοφορέων αποκλειστικά για τη ΜΕΘ (ένας από την αρχή μέχρι το τέλος της βάρδιας). Εξασφάλιση 2 βοηθών θαλάμου αποκλειστικά για τη ΜΕΘ (ένα άτομο από την αρχή μέχρι το τέλος της βάρδιας). Τεχνική Υποστήριξη, ειδικό εξαερισμό, αναπνευστήρες, αντλίες.
Δραματική έκκληση
Με ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων στο «Ασκληπιείο» Βούλας, μετά από συνάντηση με τον διοικητή και τον αναπληρωτή διοικητή την Τετάρτη 18 Μάρτη, απευθύνει δραματική έκκληση και τονίζει ανάμεσα σε άλλα:
«Πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνάντησή μας με τον διοικητή και τον αναπληρωτή διοικητή.
Πήραμε τις εξής απαντήσεις στα ζητήματα που θέσαμε:
-- Για την ενίσχυση με γιατρούς και νοσηλευτές και τη λειτουργία του 4ου ορόφου ως πτέρυγας νοσούντων από Covid19: "Είμαστε σε πόλεμο. Εχουν έρθει 5 επικουρικοί νοσηλευτές. Εχουμε ζητήσει 50. Περιμένουμε το πολύ άλλους 10. Ο 4ος όροφος προβλέπεται να λειτουργήσει με 15 νοσηλευτές. Θα έρθουν 6 επικουρικοί γιατροί (1 εντατικολόγος, 2 παθολόγοι, 2 αναισθησιολόγοι, 1 χειρουργός). Ζητούμε άλλους 5 επικουρικούς γιατρούς, διαφόρων ειδικοτήτων, που μάλλον θα έρθουν".
-- Για τα Μέσα Προστασίας: "Δεν θα αφήσουμε κανέναν ακάλυπτο". Τους επισημάναμε ότι η δήλωση αυτή είναι κενό γράμμα, αφού ΗΔΗ οι περισσότεροι εργαζόμαστε ΑΚΑΛΥΠΤΟΙ. Η απάντηση της Διοίκησης ήταν ότι "κάνει ό,τι μπορεί". "Υπάρχουν τα μέσα προστασίας που προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε".
-- Για τις άδειες ειδικού σκοπού: Δεσμεύτηκαν ότι "θα ενημερωθούν εγγράφως όλοι οι προϊστάμενοι και οι διευθυντές, ώστε αφενός να κατευθυνθούν εργαζόμενοι σε εργασία από το σπίτι όπου αυτό είναι εφικτό, αφετέρου να δοθεί η δυνατότητα σε προσωπικό να απομακρυνθεί για άλλοτε άλλο χρόνο, ώστε να φροντίσει τα ανήλικα παιδιά".
- Για τις ευπαθείς ομάδες: Δεσμεύτηκαν ότι θα δοθεί έγγραφη οδηγία ώστε οι εργαζόμενοι που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες να φύγουν από την πρώτη γραμμή και είτε να πάνε στα μετόπισθεν, είτε να καλυφθούν με ρεπό».
Στη συνέχεια το Σωματείο Εργαζομένων επισημαίνει: «Τα αποτελέσματα της συνάντησης επιβεβαίωσαν την κλιμακούμενη αγωνία όλων μας. Απευθύνουμε τώρα δραματική έκκληση στην κυβέρνηση: Να κάνουν ΤΩΡΑ τις αναγκαίες ΧΙΛΙΑΔΕΣ προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών. 15 νοσηλευτές και 12 επικουρικοί γιατροί για το "Ασκληπιείο" δεν φτάνουν ούτε καν για να καλύψουν τα κενά σε κανονική λειτουργία, όχι στην υγειονομική κρίση που αντιμετωπίζουμε. Να διαθέσουν τα απαιτούμενα κονδύλια, ώστε να μας εξοπλίσουν με ΟΛΑ τα Μέσα Προστασίας που χρειαζόμαστε (μάσκες, στολές, προστατευτικά γυαλιά κ.ά.)».
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης, με αφορμή αυτή την κατάσταση, σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως οι περικοπές στον προϋπολογισμό του νοσοκομείου για το 2020, του κονδυλίου για ιατρικά αναλώσιμα (υλικά χειρουργείου, φιλμ για το Ακτινολογικό, γάντια, γάζες, μάσκες κ.λπ.) έφτασε το 30%. Αυτήν τη στιγμή, στο «Ασκληπιείο» το προσωπικό φτάνει τους περίπου 900 εργαζόμενους, ενώ οι κενές οργανικές θέσεις είναι πάνω από 300! Υπάρχουν νοσηλευτικά τμήματα με 9 άτομα για να καλυφθούν 3 βάρδιες, κάτι που σημαίνει ότι η λέξη «ρεπό» είναι άγνωστη σε πολλούς γιατρούς και νοσηλευτές. Τα οφειλόμενα ρεπό έχουν ξεπεράσει τις 6.000. Και τονίζει την ανάγκη να παρθούν άμεσα μέτρα ενίσχυσης του «Ασκληπιείου» Βούλας και του Κέντρου Υγείας Βάρης με μαζικές προσλήψεις μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, με προμήθειες όλων των απαραίτητων υλικών για την προστασία του υγειονομικού προσωπικού, των ασθενών και των συνοδών τους.

«Μένουμε σπίτι» αλλά…


Αναμφισβήτητα οι συνθήκες που ζούμε είναι πρωτόγνωρες. Η εξάπλωση του ιού COVID-19 στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο προκαλεί δικαιολογημένα την ανησυχία όλων μας.
Από την πλευρά της κυβέρνησης τονίζεται σε όλους τους τόνους η ατομική ευθύνη και σαν σλόγκαν το «μένουμε σπίτι».
Ο καθένας μας φυσικά οφείλει να περιορίσει αχρείαστες μετακινήσεις, να αποφύγει τον συγχρωτισμό και όσο χρειάζεται όλοι μας να μείνουμε σπίτι. Ταυτόχρονα όμως:
Προσέχουμε αλλά δεν αφήνουμε τον φόβο να κυριαρχήσει. Παίρνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, ακολουθούμε τις οδηγίες των επιστημόνων, αγνοούμε τους διάφορους τσαρλατάνους.
Αν εργαζόμαστε, απαιτούμε με κάθε τρόπο από την εργοδοσία να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της υγείας των εργαζομένων, καταγγέλλουμε την πλημμελή τήρηση των μέτρων υγιεινής, ενημερώνουμε, ερχόμαστε σε επαφή με τα σωματεία μας, το ΠΑΜΕ.
***
Σκεφτόμαστε, προβληματιζόμαστε. Πολλοί μπορεί να έχουν κλειστεί στο σπίτι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ενημερώνονται, δεν ασχολούνται με τις εξελίξεις. Σχεδόν όλοι παρακολουθούν τι συμβαίνει στη χώρα μας αλλά και διεθνώς, πού έχουμε τα περισσότερα κρούσματα, πώς αντιμετωπίζει κάθε κράτος την κατάσταση, τι μέτρα παίρνει για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού.
Μπορούμε λοιπόν να αναδείξουμε και όσα δεν φαίνονται με «γυμνό μάτι» ή όσα γίνεται προσπάθεια να περάσουν σε «δεύτερο πλάνο» στο όνομα της αντιμετώπισης του ιού.
Με πολλούς από τους συναδέλφους, τους φίλους, τους συγγενείς δεν θα έρθουμε σε άμεση επαφή, μπορούμε όμως να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικά ή ακόμα και ηλεκτρονικά, να μοιραστούμε ορισμένες σκέψεις, να συζητήσουμε.
Να θέσουμε ορισμένα ερωτήματα, που μπορεί να προβληματίζουν και τους ίδιους: Μπορεί η Υγεία να είναι εμπόρευμα;
Μπορεί να καθορίζει ο «νόμος της προσφοράς και της ζήτησης» την τιμή στο φάρμακο, στα μέσα προστασίας, στα απαραίτητα για την υγεία και τη ζωή του λαού;
Μπορεί καθημερινά και όχι σε συνθήκες πανδημίας να χάνουν τη ζωή τους συνάνθρωποί μας, σε όλο τον πλανήτη, γιατί δεν έχουν πρόσβαση στο σύστημα Υγείας;
Μπορεί μια κοινωνική μειοψηφία, μέτοχοι μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων να καθορίζουν το αν και σε ποιο βαθμό θα ικανοποιηθούν σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες ζωτικής σημασίας - όπως τραγικά αποδεικνύεται αυτές τις μέρες - για το λαό μας;
***
Εχουμε ζεστή καρδιά. Δεν επιτρέπουμε να κυριαρχήσει ο «παρτακισμός», δεν αφήνουμε κανέναν μόνο του. Εχουμε στο νου, στη σκέψη μας τον συνάδελφο, τον συναγωνιστή, τον συμμαθητή, τον συμφοιτητή. Βοηθάμε όποιον και όπως μπορούμε.
Οργανώνουμε την αλληλεγγύη τόσο με την προσωπική μας στάση, όσο και μέσω των μαζικών φορέων. Να μην επιτρέψουμε να κοπεί το ρεύμα, το νερό σε κανένα σπίτι. Να μη μείνει κανένας άνεργος, χωρίς στήριξη, να μην νιώσει κανένας μόνος του την εργοδοτική αυθαιρεσία.
Είμαστε σε ετοιμότητα και όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν να διεκδικήσουμε να μη φορτωθεί και η πανδημία στις πλάτες των εργαζομένων, των φτωχών αυτοαπασχολούμενων.
***
Κοιτάμε μπροστά, στο μέλλον, όχι με την έννοια του χρόνου αλλά προς την πραγματική διέξοδο, τη διαφορετική οργάνωση της κοινωνίας. Συζητάμε για το μέλλον. Σήμερα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες ώστε να ζήσουμε καλύτερα, να απαλλαγούμε από τα δεινά που προκαλεί στην ανθρωπότητα η καπιταλιστική εκμετάλλευση.
Σήμερα δικαιούμαστε και μπορούμε να έχουμε ένα σύγχρονο δημόσιο και δωρεάν σύστημα Υγείας, με την κατάργηση κάθε εμπορευματικής δράσης σε αυτόν τον τομέα, που θα μπορεί να αντιμετωπίζει σχεδιασμένα ακόμα και έκτακτες καταστάσεις όπως μια πανδημία. Σε μια κοινωνία που θα έχει στο επίκεντρο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό.
Η πρώτη προσπάθεια οικοδόμησης μιας τέτοιας κοινωνίας στον 20ό αιώνα - παρ' όλα τα λάθη και τις αδυναμίες - έδωσε δείγματα γραφής. Ειδικά όσον αφορά την προστασία της υγείας των εργαζομένων ανεξάρτητα από χρώμα, φύλο, ηλικία αλλά και γενικότερα, προσφέροντας όλα τα επιτεύγματα της επιστήμης για την αρτιότερη κάλυψη των αναγκών της κοινωνίας και όχι για τα κέρδη μιας χούφτας καπιταλιστών.
Αυτή η προοπτική είναι η δική μας «ευθύνη».
Καταλήγοντας και σαν σύνθημα:
«Να προσέχεις, αλλά να μη φοβάσαι.
Να 'χεις ζεστή καρδιά,
να σκέφτεσαι
και να κοιτάς μπροστά».

Στ. Δουνιάς

Επίταξη του ιδιωτικού τομέα Υγείας τώρα!





Τα μέτρα που πάρθηκαν για την αναπροσαρμογή της λειτουργίας των δημόσιων νοσοκομείων λόγω του COVID-19 περιλαμβάνουν εκτός των άλλων: Την αναστολή χειρουργείων και ιατρικών πράξεων (επεμβατικών και διαγνωστικών) μέχρι νεωτέρας, το κλείσιμο των απογευματινών εξωτερικών ιατρείων και των περισσότερων πρωινών (τα οποία μάλλον οδεύουν όλα προς κλείσιμο).

Οι περιορισμοί αυτοί, λένε, στοχεύουν στη μείωση του κινδύνου έκθεσης στον κορονοϊό μέσα στα νοσοκομεία, τόσο ασθενών όσο και του προσωπικού. Ταυτόχρονα, δίνουν την ευκαιρία για ανακατανομή του προσωπικού με κατεύθυνση την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Με την πρώτη ματιά, τα μέτρα αυτά φαίνονται λογικά και απαραίτητα. Παρόμοια, άλλωστε, πάρθηκαν στις περισσότερες χώρες που πλήττονται από τον ιό.
Οι εκτιμήσεις, όμως, για την εξέλιξη της πανδημίας δείχνουν ότι η αντιμετώπισή της δεν είναι θέμα λίγων ημερών. Αντίθετα, φαίνεται ότι στην Ελλάδα τώρα εισερχόμαστε στο κύριο «κύμα» της νόσου.
Το κύριο ερώτημα που προκύπτει είναι: Τι θα γίνει με τις τεράστιες ομάδες ασθενών με χρόνια νοσήματα ή εξελισσόμενη νόσο; Ανθρωποι, δηλαδή, που ανήκουν εξ ορισμού στις ευπαθείς ομάδες και που πρέπει να προστατευθούν περισσότερο.

Κάποια παραδείγματα:

1. Οι εξελίξεις στο νοσοκομείο «Σωτηρία», όπου ολόκληρες κλινικές (κυρίως πνευμονολογικές) μετατρέπονται ουσιαστικά σε «κλινικές κορονοϊού». Ασθενείς με σοβαρές χρόνιες αναπνευστικές παθήσεις χάνουν όχι μόνο το ραντεβού που περίμεναν μήνες, αλλά και πλήρη επαφή με τον θεράποντα ιατρό. Μένουν «στον αέρα» σε ό,τι αφορά τόσο τη συνέχιση της θεραπείας τους όσο και την παρακολούθηση της υγείας τους.
2. Ανάμεσα στις τραγικότερες περιπτώσεις είναι, βέβαια, οι ογκολογικοί ασθενείς. Τι σημαίνει επιτρέπονται μόνο τα έκτακτα χειρουργεία; Ο καρκίνος, δηλαδή, μπορεί να περιμένει; Πώς θα φτάσουν με ασφάλεια οι ασθενείς αυτοί στο χειρουργικό τραπέζι και στα ογκολογικά φάρμακα; Στο Γενικό Ογκολογικό Νοσοκομείο Κηφισιάς γίνεται κουβέντα για αναστολή της λειτουργίας ακόμα και του Τμήματος Επειγόντων. Διασφαλίζεται η πρόσβαση, παρακολούθηση και θεραπεία των καρκινοπαθών στο νοσοκομείο; Πώς διαμορφώνεται, ακριβώς, το κριτήριο για το ποιος προηγείται στην πρόσβαση στη θεραπεία τις μέρες της καραντίνας;
Ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι μια αισθητική πλαστική επέμβαση μπορεί να περιμένει, ενώ μια οξεία ισχαιμία άκρου όχι. Είναι, όμως, αρκετά απλουστευτικό και χοντροκομμένο για να ταξινομήσει την ανθρώπινη ασθένεια. Καταδικάζει χιλιάδες ασθενών σε μικρότερη ή μεγαλύτερη επιβάρυνση της υγείας τους. Γιατί προγραμματισμένο, ψυχρό και χρόνιο δεν σημαίνει προαιρετικό.
«Δεν είναι δυνατόν να ορίσουμε το ιατρικό επείγον ενός περιστατικού αποκλειστικά και μόνο με κριτήριο το αν είναι προγραμματισμένο να χειρουργηθεί. Ενώ μερικές περιπτώσεις μπορούν να αναβληθούν επ' αόριστον, η συντριπτική πλειονότητα των περιστατικών σχετίζονται με προοδευτική νόσο (όπως καρκίνος, αγγειακή νόσος, ανεπάρκεια οργάνου) που θα συνεχίσει να εξελίσσεται με διάφορους ρυθμούς, ανάλογα με την ασθένεια», γράφει το Αμερικανικό Κολέγιο των Χειρουργών στις οδηγίες του για την αναστολή των χειρουργείων λόγω του κορονοϊού.
3. Χιλιάδες ασθενείς φέρουν βηματοδότη και απινιδωτή. Ο τακτικός έλεγχος των εμφυτεύσιμων συσκευών γίνεται μόνο σε λίγα νοσοκομεία της Αττικής, τα οποία διαθέτουν τμήμα ηλεκτροφυσιολογίας. Πού θα πάνε αυτοί οι ασθενείς;

Είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι αρκετές μη επείγουσες ιατρικές πράξεις γίνονται αργά ή γρήγορα πραγματικά επείγουσες. Που σημαίνει ότι, αντικειμενικά, πολλά περιστατικά, που θα αναβληθούν, σύντομα θα επιστρέψουν αρκετά επιβαρυμένα και θα χρειαστούν θεραπεία και πλέον, μάλιστα, υπό το καθεστώς του επείγοντος.

Ρωτάμε τον πρωθυπουργό και όλους τους συμβούλους του. Τι θα κάνουν αυτοί οι ασθενείς;
Επειδή οι ασθένειες δεν «αναστέλλονται», επιβάλλεται με διαδικασίες κατεπείγοντος να γίνει επίταξη στις μονάδες του ιδιωτικού τομέα, για να μπορέσει να ανταποκριθεί το υγειονομικό σύστημα στις επερχόμενες αυξημένες ανάγκες, ώστε να μπορούν οι ασθενείς με χρόνιες νόσους - που δεν σχετίζονται με τον κορονοϊό, αλλά είναι έτσι κι αλλιώς σοβαρές - να εξεταστούν, να νοσηλευτούν, να θεραπευτούν. Αύριο κιόλας πρέπει να επιταχθούν τα εργαστήρια ηλεκτροφυσιολογίας των ιδιωτικών νοσοκομείων (όπως «ΙΑΣΩ», «Μετροπόλιταν», «Υγεία» που διενεργούν αυτές τις πράξεις και ακόμα και σήμερα κοστίζουν από 150 ευρώ και πάνω).

Αύριο κιόλας να επιταχθούν τα χειρουργεία, τα κρεβάτια, οι κλινικές, οι κλίνες ΜΕΘ.

Το ίδιο να γίνει και με τους ιδιώτες γιατρούς, που είναι ως επί το πλείστον έμπειροι συνάδελφοι. Να ενταχθούν στο δημόσιο σύστημα Υγείας.
Θα λογαριαστούμε με αυτούς που διαμόρφωσαν το σύστημα Υγείας και τα νοσοκομεία με κριτήρια της αγοράς και όχι μεριμνώντας για επείγουσες καταστάσεις, όπως η σημερινή, για το ότι δεν έκαναν καμία πρόβλεψη, για να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες υγειονομικές ανάγκες που θα αντιμετωπίσει ο λαός μέσα στις συνθήκες αυτές.
Τώρα αυτό που επείγει είναι να μη θρηνήσουμε ζωές. Η Ιταλία δεν είναι μακριά.

Γιάννης ΠΑΠΑΖΑΧΑΡΙΑΣ
Ειδικευόμενος Γενικός ΧειρουργόςΓενικός γραμματέας του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων στο ΚΑΤ

Δεν τους ξεπλένει


Με προπαγανδιστικές μεθοδεύσεις και τρικ, με ευχολόγια και ανακοινώσεις ανεπαρκών μέτρων για τους εργαζόμενους, η κυβέρνηση προσπαθεί να κάνει το μαύρο άσπρο:
Επιχειρεί να εμφανιστεί ως «προστάτης» των εργαζομένων, ως «εγγυητής» των δικαιωμάτων τους, όταν είναι αυτή που έχει δώσει το «πράσινο φως» για τη νέα κλιμάκωση της εργοδοτικής επίθεσης στο φόντο της επιδημίας του κορονοϊού, για την «απογοητευτική έως τραγική εικόνα της αγοράς εργασίας τον μήνα Μάρτιο», που «θυμήθηκε» κατόπιν εορτής ο υπουργός Εργασίας, σε μια ομολογία ενοχής.
Μέτρα όπως το έκτακτο επίδομα των 800 ευρώ για εργαζόμενους για 45 μέρες από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τους φόρους που στη συντριπτική τους πλειοψηφία πληρώνονται από τους ίδιους τους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, δεν αναιρούν σε καμία περίπτωση την ακόμα πιο άθλια κατάσταση που διαμόρφωσε η εργοδοσία μέσα στις τελευταίες τρεις βδομάδες, αξιοποιώντας το «ελεύθερο» που της έδωσε η κυβέρνηση και όλο το αντεργατικό νομικό οπλοστάσιο που διαμόρφωσαν αυτή και οι προκάτοχοί της.
Οι κυβερνητικές εξαγγελίες δεν αναιρούν την παραπέρα «απογείωση» των απολύσεων, το πέταγμα δεκάδων χιλιάδων επιπλέον εργαζομένων στην ανεργία, ούτε τις δραματικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις που συντελέστηκαν και συντελούνται για ακόμα περισσότερους εργαζόμενους, με επιβολή εκ περιτροπής εργασίας, με μειώσεις μισθών, με υποχρεωτικές άδειες άνευ αποδοχών.
Δεν αναιρείται η καταγγελία συνδικάτων ότι με κυβερνητικές οδηγίες «αποσύρθηκαν» οι Επιθεωρήσεις Εργασίας το επίμαχο διάστημα, για να έχει λυμένα τα χέρια της η εργοδοσία.
Δεν αναιρείται το γεγονός ότι η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή της εξάπλωσης του κορονοϊού στη χώρα έσπευσε να δώσει νέα εργαλεία στη μεγαλοεργοδοσία για ακόμα μεγαλύτερη γενίκευση της «ευελιξίας» στην «οργάνωση του χρόνου και του χώρου εργασίας», αλλά «θυμήθηκε» να θέσει «ρήτρες προστασίας των θέσεων εργασίας» μόνο μετά από τρεις βδομάδες, αφού δηλαδή δόθηκε όλη η άνεση στις επιχειρήσεις να κλιμακώσουν όλη την παραπάνω επίθεση κατά τα εκάστοτε συμφέροντά τους, ώστε τώρα να μπορούν «καθαρές - καθαρές» να στρωθούν στο τραπέζι των νέων «διευκολύνσεων» και των «χρηματοδοτικών εργαλείων» που ανήγγειλαν οι κυβερνώντες για το κεφάλαιο.
Η απόδοση του επιδόματος των 800 ευρώ σε όσους απολύθηκαν κάτω από αυτές τις συνθήκες από την 1η Μάρτη δεν «χρυσώνει το χάπι» για τους δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους που προσθέτονται στις ουρές των ανέργων, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι με τις επιπτώσεις που έτσι κι αλλιώς έχει στην οικονομία η επιδημία του κορονοϊού, θα είναι πολύ δύσκολο να βρουν ξανά δουλειά για πολύ καιρό.
Πόσο μάλλον που οι εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι με «ευέλικτες» σχέσεις εργασίας, εργολαβικοί, «ενοικιαζόμενοι», εργαζόμενοι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου κ.ο.κ., μένουν εντελώς ξεκρέμαστοι, αφού από τη μια στιγμή στην άλλη πετιούνται στο δρόμο χωρίς καν να θεωρούνται απολυμένοι, χωρίς καμία από τις προβαλλόμενες «ρήτρες» να βάζει εμπόδια στην εργοδοσία.
Αντίστοιχα προκλητική είναι και η χτεσινή μεθόδευση της κυβέρνησης με το Δώρο Πάσχα των εργαζομένων, με ζήτημα δηλαδή που αφορά στα ίδια τα δεδουλευμένα τους: Η κυβέρνηση ήταν αυτή που «έριξε» το πρωί στο τραπέζι θέμα αναστολής του, η ίδια είναι αυτή που το απόγευμα, κάτω και από τη γενική κατακραυγή, εμφανίστηκε ως... «εγγυήτριά» του, καταλήγοντας βέβαια στο διά ταύτα να ανακοινώνει ότι ο χρόνος της απόδοσής του - αντί για το πρώτο 10ήμερο του Απρίλη - θα καθοριστεί με απόφαση των συναρμόδιων υπουργείων!

19 Μαρ 2020

ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ Τ.Ε. ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ "Ατομική ευθύνη"



Ακούμε κάθε μέρα, σταθερά, σε όλους τους κλιμακούμενους τόνους, από τους κυβερνητικούς και κρατικούς αξιωματούχους, από τα ΜΜΕ πως η "ατομική ευθύνη" μας αποτελεί κυρίαρχο στοιχεία  για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Η ατομική ευθύνη αποτελεί βέβαια συστατικό στοιχείο στην υλοποίηση κάθε σχεδιασμού για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων. Είναι όμως προκλητικό να αξιοποιείται για να κρυφτούν οι ευθύνες της κυβέρνησης και του αστικού κράτους. Γιατί αυτό που μετριέται σήμερα δεν είναι απλώς η ευθύνη του καθενός, αλλά η ικανότητα και ετοιμότητα του κράτους, της κοινωνικής και οικονομικής οργάνωσης, του συστήματος συνολικά, να αντιμετωπίσει μια τέτοια κατάσταση με κύριο κριτήριο την υπεράσπιση της υγείας του λαού.

Άλλωστε, η ατομική υπευθυνότητα "εμπνέεται" όχι από εκκλήσεις αλλά από τη συνολική λειτουργία της κοινωνικής και πολιτικής οργάνωσης όταν αυτή βάζει στο επίκεντρο τις κοινωνικές λαϊκές ανάγκες. Έτσι καλλιεργούνται η αλληλεγγύη, η συλλογικότητα και η ευθύνη. Δυστυχώς όμως, στο πλαίσιο που ζούμε, στον καπιταλισμό, στο επίκεντρο βρίσκεται το κέρδος του κάθε μονοπωλιακού ομίλου, του κάθε μεγαλοεπιχειρηματία κόντρα στις λαϊκές ανάγκες, καλλιεργώντας τον ατομισμό, την αδιαφορία για τους άλλους, την ανευθυνότητα...

Η ατομική ευθύνη στον περιορισμό των μετακινήσεων, η εφαρμογή των μέτρων για την αποφυγή του συγχρωτισμού είναι ένα το κρατούμενο για τον περιορισμό της πανδημίας.

Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με την ευθύνη που έχει το κράτος να εξασφαλίσει όλα τα μέσα για την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος Υγείας προκειμένου να παίξει ουσιαστικά το ρόλο του στην προστασία της υγείας και της ζωής του λαού, των ίδιων των υγειονομικών που δίνουν με αυταπάρνηση τη μάχη.

Αντ' αυτού, συνεχίζοντας την ίδια πολιτική που οδήγησε το δημόσιο σύστημα της Υγείας στο σημερινό χάλι, η κυβέρνηση αφήνει γιατρούς, υγειονομικούς και άλλο προσωπικό "γυμνούς" και χωρίς μέσα, ανακοινώνει ημίμετρα που δεν αντιμετωπίζουν ούτε τις ελλείψεις που υπήρχαν στα νοσοκομεία σε προσωπικό, ΜΕΘ και μέσα προ του κορονοϊού, πόσο μάλλον τώρα.

Όλοι π.χ. θυμόμαστε τις απανωτές και ατέλειωτες εφημερίες των ιατρών του Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας λόγω μη πρόσληψης του αναγκαίου προσωπικού. Το ίδιο και για νοσηλευτές και λοιπό προσωπικό του ΓΝΚ. Όλα ευθυγραμμισμένα στις απατήσεις της "δημοσιονομικής προσαρμογής", στην διαμόρφωση προϋποθέσεων αυτού που ονομάζουν "ανάπτυξη". Μίας "ανάπτυξης" που έχει στο κέντρο της την αύξηση της κερδοφορίας μιας χούφτας παράσιτων και που για να πετύχει αυτόν το σκοπό θυσιάζει τις εργατικές και λαϊκές ανάγκες. Αυτό λοιπόν το εξαντλημένο προσωπικό καλείται σήμερα να δώσει μια πολύ σκληρή μάχη, απογυμνωμένο από όλα τα αναγκαία μέσα για να την κερδίσει, αποτέλεσμα των πολιτικών όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων...

Από χθες άλλωστε ανακοινώθηκε ότι αν κάποιος υγειονομικός νοσήσει από το κορονοϊό, οι ημέρες της καραντίνας κόβονται από τις 14, που ισχύει για όλους, σε 7!!! Η απόλυτη αποδοχή της γύμνιας του συστήματός τους.

Το ίδιο ισχύει και με την ευθύνη του κράτους να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας των εργαζομένων από την αυθαιρεσία των εργοδοτών που απογειώνεται, με στόχο να τους φορτώσουν τις συνέπειες της επιδημίας στην οικονομία.

Αντί γι' αυτό, η κυβέρνηση ανακοινώνει αβέρτα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων και αφήνει τους εργαζόμενους στο έλεος των εργοδοτών, που δεν διστάζουν να τους εκθέτουν σε μεγάλους κινδύνους, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας, δουλεύοντας σαν πειραματόζωα σε γυάλα. Δεν είναι λίγες οι καταγγελίες εργαζόμενων στα σούπερ μάρκετ και στο νησί μας που εξαναγκάζονται αυτές τις ημέρες να δουλεύουν, πέρα του ωραρίου τους, μέχρι να καταρρεύσουν από την κούραση, βάζοντας σε κίνδυνο την υγεία τους, χωρίς τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας. Δεν είναι λίγες οι καταγγελίες για μεγαλοεργοδότες σούπερ μάρκετ και στο νησί μας, που αρνούνται να χορηγήσουν ακόμα και την "άδεια ειδικού" σκοπού σε γονείς και ευπαθείς ομάδες επικαλούμενοι φόρτο εργασίας. Υπάρχουν περιπτώσει μάλιστα που η εργοδοσίας δίνει εντολές στους εργαζομένους να παραβιάζουν ακόμα και τις οδηγίες για την είσοδο του κοινού στα καταστήματα, για να μην χάσουν κανένα πελάτη... Αλλά και περιπτώσεις εργαζόμενων στην εστίαση (π.χ. σε καφέ του νησιού) των οποίων οι εργαζόμενοι εξαναγκάζονται να υπογράψουν "οικιοθελείς παραιτήσεις", τώρα που τα καταστήματα είναι κλειστά, με την απειλεί πως αν δεν το κάνουν αυτό δεν θα τους επαναπροσλάβουν όταν ξανανοίξουν... Χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση των εργαζόμενων του καζίνο Κέρκυρας που η εργοδοσία τους χρωστά δεδουλευμένα μηνών και που με το κλείσιμο της επιχείρησης λόγω της πανδημίας, οι εργαζόμενοι είναι στον αέρα, χωρίς να έχουν ούτε ένα ευρώ να ξοδέψουν για να αγοράσουν τα απαραίτητα για τους ίδιους και τις οικογένειές τους...

Η κυβέρνηση δίνει μάλιστα στους μεγαλοεργοδότες και τα εργαλεία να εντείνουν την εκμετάλλευση στο όνομα του κορονοϊού, ανακοινώνοντας μέτρα που ήρθαν για να μείνουν, τα οποία αποτελούσαν πάγιο αίτημα της εργοδοσίας και τώρα εφαρμόζονται γενικευμένα (επέκταση ωραρίου λειτουργίας, άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές κ.ά.)

Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση καλεί το λαό να αναλογιστεί την ατομική ευθύνη, λέει ορθά - κοφτά στους εργαζόμενους πως πρέπει να "ματώσουν" ξανά, να δεχτούν την καταστρατήγηση αδειών, την εκτίναξη της «ευελιξίας» και της τηλεργασίας, της εκ περιτροπής εργασίας, της απληρωσιάς.

Να δεχτούν να μετατραπούν οι χώροι δουλειάς σε γκέτο και να μπει κάθε εργασιακό δικαίωμα σε καραντίνα για να θωρακιστεί η καπιταλιστική κερδοφορία σήμερα και πολύ περισσότερο αύριο, αφού τα χειρότερα που "γεννήθηκαν από έκτακτες συνθήκες, θα μετατραπούν γρήγορα σε κινητήριους μοχλούς της επόμενης μέρας", όπως έλεγε χτες ο πρωθυπουργός.

Για ακόμη μια φορά, στο πλαίσιο αυτού του σάπιου καπιταλιστικού συστήματος, μια "έκτακτη κατάσταση" (υγειονομική αυτήν τη φορά) καλείται να την πληρώσει με πολλούς τρόπους ο λαός.

Απέναντι σε αυτήν την πραγματικότητα, παράλληλα με τη συνειδητή προσπάθεια να προστατεύσουν τον εαυτό τους και όλη την κοινωνία από την επιδημία και να αναπτυχθεί η αλληλεγγύη σε όσους αντιμετωπίζουν πιο οξυμένες τις επιπτώσεις της, οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα δεν πρέπει να χαριστούν στην κυβέρνηση και στην αντιλαϊκή πολιτική της, να παραγράψουν τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων για τη σημερινή κατάσταση στην Υγεία και τη ζούγκλα της αγοράς εργασίας, όπου ως «φάρμακο» για τον κορονοϊό παρουσιάζεται το φαρμάκι της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής που μας οδήγησε ως εδώ.

Ο μόνος δρόμος είναι να σηκώσει ο λαός ψηλά τη σημαία των διεκδικήσεων, να παλέψει για άμεσα μέτρα προστασίας της υγείας, της ασφάλειας, της ζωής του. Είναι εξίσου ευθύνη όλων μας να μην πληρώσουμε το "μάρμαρο" ακόμα μια φορά.


Κέρκυρα, 19/3/2020

“Πρόλογος μιας τεράστιας κρατικής τραγωδίας” η Οχτωβριανή Επανάσταση για τον Πούτιν


Την τακτική του “μια στο καρφί και μια στο πέταλο” εφαρμόζει σταθερά ο Ρώσος Πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν σε σχέση με το σοβιετικό παρελθόν, αφού ανάλογα με τη συγκυρία και τον επιδιωκόμενο σκοπό, οικειοποιείται πτυχές της ΕΣΣΔ κι άλλοτε τις αποκηρύσσει. Μιλώντας στην Κριμαία, όπου συμπληρώνονται 6 χρόνια από την προσάρτησή της στη Ρωσία, ο Πούτιν αναφερόμενος στην Οχτωβριανή επανάσταση, έκανε λόγο για “πρόλογο μιας τεράστιας κρατικής τραγωδίας”, αναφέροντας πως:
«Η Οκτωβριανή επανάσταση που χωρίς καμία αμφιβολία υπήρξε ένα σημαντικότατο γεγονός της παγκόσμιας ιστορίας, υπήρξε ο πρόλογος μιας τεράστιας κρατικής τραγωδίας, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους εκατομμύρια άνθρωποι», προσθέτοντας ότι πρέπει “να ξεπεράσουμε” τις συνέπειες αυτών των γεγονότων. Προσπαθώντας να αναγάγει τη μελέτη του παρελθόντος και τη συζήτηση για την ιστορία σε μια καθαρά μουσειακή ή φιλολογική δραστηριότητα, υποστήριξε πως   «αν θέλουμε να έχουμε μέλλον, πρέπει να γνωρίζουμε το παρελθόν μας και αυτό το παρελθόν δεν πρέπει να μας διχάζει, παρά τις διαφορές στις εκτιμήσεις που υπάρχουν ως προς το τι συμβαίνει σήμερα και τις διαφορές στις απόψεις ως προς το πώς πρέπει να αναπτυχθεί η χώρα και ποιους δρόμους να ακολουθήσει».
Την ώρα που η πανδημία αποκαλύπτει σε όλο της το βάθος τη γύμνια του καπιταλιστικού συστήματος, η αγωνία του Ρώσου προέδρου είναι να ξορκίσει το φάντασμα της Επανάστασης, με το βλέμμα στραμμένο στην αυριανή μέρα, στη Ρωσία και σε όλο τον κόσμο, επιδιώκοντας η συμμόρφωση των πολιτών για λόγους δημόσιας υγείας να παγιωθεί ως πλήρης υποταγή σε ένα σύστημα που θα φορτώσει τα σπασμένα των οικονομικών συνεπειών της τωρινής κρίσης, όπως κάνει πάντα με όλες τις κρίσεις, στις πλάτες των λαών.

Καταγγελία σωματείων στις τηλεπικοινωνίες: Η εργοδοσία κάνει τον κλάδο μας μηχανισμό διασποράς του κορονοϊού


ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΕ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑΣ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τα συνδικάτα μας καταγγέλλουν τις επιχειρήσεις του κλάδου τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής. Με πρωτοστάτες τους μεγάλους ομίλους το σύνολο των επιχειρήσεων θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την υγεία των εργαζόμενων αλλά και τη δημόσια υγεία. Το ενδιαφέρον τους για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων προστασίας κατά του κορωνοϊού είναι όψιμο και σταματά όταν θίγεται έστω και στο ελάχιστο η κερδοφορία τους. Σε συνδυασμό με την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί σε νοσοκομεία και στις μονάδες πρωτοβάθμιας υγείας, η κατάσταση για τους εργαζόμενους στον κλάδο μας είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη. Οι εργαζόμενοι που χρόνια ολόκληρα πληρώνουμε από την τσέπη μας τα ταμεία και το κράτος, δε μπορούμε ούτε μια εξέταση να κάνουμε, χωρίς να την πληρώσουμε αδρά από την τσέπη μας στα ιδιωτικά νοσοκομεία και στις κλινικές. Και όλα αυτά εξαιτίας της πολιτικής που έχουν ακολουθήσει όλες οι κυβερνήσεις. Όλο αυτό το σκηνικό θέτει σε άμεσο κίνδυνο την υγεία και την ζωή μας αλλά των οικογενειών μας.
Πιο συγκεκριμένα καταγγέλλουμε τα παρακάτω:
Με πρώτο και κύριο τον ΟΤΕ οι επιχειρήσεις δίνουν εντολές στους τεχνικούς πεδίου, με λειψά και πολλές φορές μηδαμινά μέτρα προστασίας, να εισέρχονται σε οικίες πελατών, προκειμένου να αποκατασταθούν βλάβες και νέες συνδέσεις. Με αυτόν τον τρόπο οι τεχνικοί κινδυνεύουν οι ίδιοι να γίνουν φορείς του ιού αλλά και να μεταφέρουν τον ιό σε δεκάδες οικίες που με βάση την οδηγία που έχει δοθεί, πρέπει να επισκέπτονται καθημερινά.
Για τους εργαζόμενους στα καταστήματα, τα οποία κράτησε η κυβέρνηση ανοιχτά για να πληρώνονται λογαριασμοί (!) επίσης τα μέτρα που έχουν πάρει μέχρι τώρα οι επιχειρήσεις είναι αστεία, καθώς σε πολλές δεν ρυθμίζεται το πόσα άτομα εισέρχονται κάθε φορά στο κατάστημα και παρατηρείται σχεδόν καθολική έλλειψη μέτρων ατομικής προστασίας και απολύμανσης των χώρων.
Στα  κτήρια  εκείνα  που  απαιτείται  φυσική  παρουσία  ή  δε  μπορούν  να  παρθούν  μέτρα απομακρυσμένης εργασίας, η ήδη επιβαρυμένη κατάσταση με το στοίβαγμα των εργαζομένων,έχει φτάσει στο απροχώρητο. Μάλιστα πολλές επιχειρήσεις του κλάδου, ακόμα και μετά από επιβεβαιωμένα κρούσματα (Vodafone, Forthnet) αρνούνται να κλείσουν τους χώρους για απολύμανση και μεταφέρουν το προσωπικό από το ένα κτήριο στο άλλο, με αποτέλεσμα τον κίνδυνο της ακόμα μεγαλύτερης διασποράς της πανδημίας μεταξύ των εργαζομένων αλλά και του κοινωνικού συνόλου.
Εξέχουσα θέση, στις πολλές καταγγελίες που έχουμε λάβει, κατέχει αυτή για την Teleperformance (Call Center με χιλιάδες εργαζόμενους), όπου συνάδελφοι μας καταγγέλλουν πως πέρα από το ότι τα μέτρα προστασίας είναι μηδαμινά, οι χώροι δεν έχουν αποσυμφορηθεί ενώ «εφαρμόζεται το μέτρο» της θερμομέτρησης κατά την είσοδο στο κτήριο από security ή οι εργαζόμενοι διαχωρίζονται με απόφαση της εργοδοσίας σε υγιείς και ασθενείς ανά κτήριο.
Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε και τις εκατοντάδες καταγγελίες που φτάνουν καθημερινά στο σωματείο μας που έχουν να κάνουν με υποχρεωτικές άδειες από την κανονική άδεια των εργαζομένων, άδειες άνευ αποδοχών και από την άλλη εξαντλητικά ωράρια και αναγκαστικές υπερωρίες για άλλες ειδικότητες. Επίσης σε πολλές επιχειρήσεις πληροφορικής ήδη οι εργοδότες κάνουν προσπάθεια να τροποποιήσουν ατομικές συμβάσεις εργαζομένων, να χρησιμοποιήσουν το μέτρο της εκ περιτροπής εργασίας, να καλούν τους εργαζόμενους να δουλέψουν δεκάδες ώρες υπερωρίας απλήρωτα και άλλα μέτρα που καταστρατηγούν τα δικαιώματά μας.
Το συνδικάτο μας από την πρώτη στιγμή που ξεσπάσματος της επιδημίας έχει προτείνει και έχει απαιτήσει συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία της υγείας των εργαζομένων του κλάδου αλλά και του κοινωνικού συνόλου.
Από την άλλη οι διοικήσεις των επιχειρήσεων του κλάδου έχουν μόνο κριτήριο την διατήρηση και την αύξηση της κερδοφορίας τους. Σε αυτή την κατεύθυνση υποκριτικά διακηρύσσουν την υπεράσπιση της επικοινωνίας, αξιοποιούν την έλλειψη ελεγκτικών μηχανισμών, εκμεταλλεύονται την συνολική πολιτική της κυβέρνησης για να μην τηρούν ούτε καν αυτά τα ελάχιστα μέτρα που υποτίθεται έχουν «αναγκαστικό χαρακτήρα» και αφορούν το σύνολο των εργαζομένων.
Απαιτούμε από την κυβέρνηση και τις διοικήσεις των επιχειρήσεων να αναλάβουν τώρα την ευθύνη τους, να πάρουν τώρα μέτρα. Να μας κάνουν ξεκάθαρο αν για τους εργαζόμενους του κλάδου, ισχύει η λογική της «αγέλης» όπως αυτή που τηρεί η Βρετανική κυβέρνηση.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Το άνοιγμα όλων των κλειστών Μονάδων Εντατικής Θεραπείας και την λειτουργία όλων των ανενεργών μονάδων Υγείας.
Την 24ωρη λειτουργία των μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
Την άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού πλήρους απασχόλησης και μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων και των επικουρικών στα νοσοκομεία .
Την δωρεάν από το κράτος παροχή όλων των μέτρα προφύλαξης σε όλο τον πληθυσμό για να παταχθεί η αισχροκέρδεια.
Την ιατρική παρακολούθηση προνοιακών ιδρυμάτων, σχολείων όλων των βαθμίδων, στρατιωτικών μονάδων και προσφυγικών δομών.
Με ευθύνη του κράτους μέτρα προστασίας σε χώρους αναγκαστικής συνάθροισης, όπως Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Τη συγκρότηση μεικτών υγειονομικών επιτροπών ανά εταιρεία στις οποίες θα συμμετέχουν εκπρόσωποι της εργοδοσίας, των εργαζόμενων (ΕΥΑΕ) και εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό. Με αυτό τον τρόπο θα διασφαλίσουμε ότι οι αποφάσεις θα λαμβάνονται με βάση τα ιατρικά δεδομένα και τις ανάγκες που προκύπτουν στους χώρους δουλειάς.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Καμία απόλυση.
Καμία αλλαγή σύμβασης προς το χειρότερο.
Να ανανεωθούν άμεσα όλες οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου και να μετατραπούν σε αορίστου
Κανένα μεροκάματο χαμένο
Καμία άνευ αποδοχών άδεια. Καμία χαμένη μέρα κανονικής άδειας. Δεν δεχόμαστε να ροκανιστούν οι κανονικές μας άδειες, απαιτούμε πλήρεις μισθούς σε περίπτωση εκ περιτροπής εργασίας λόγω της πανδημίας. Όσες δεν καλύπτονται από το κράτος, να δοθούν άδειες πληρωμένες με ευθύνη της εταιρείας.
Ξεκαθαρίζουμε ότι η εφαρμογή της τηλεργασίας θα γίνει μόνο για την περίοδο αντιμετώπισης της πανδημίας. Καμία σκέψη για επιβολή της επ’ αόριστον και κατά συνέπεια να μην υπάρξουν τροποποιητικές συμβάσεις που να επιτρέπουν αυτό το καθεστώς.
Απαιτούμε την προστασία του ωραρίου, όχι στην δουλειά λάστιχο. Όχι στην εντατικοποίηση της εργασίας, καμία επιμήκυνση του εργάσιμου χρόνου, υπερασπιζόμαστε το 8ωρο.
Απαιτούμε την παροχή όλου του απαραίτητου εξοπλισμού από τις επιχειρήσεις (γραφείο, καρέκλες, laptop, οθόνες, σύνδεση στο Internet κτλ). Κανένας δεν εργάζεται με δικά του μέσα. Είναι ευθύνη της εταιρείας
Ευθύνη της εταιρείας είναι επίσης η διασφάλιση της ασφάλειας της πληροφορίας, των προσωπικών δεδομένων των εργαζομένων αλλά και των εταιρικών δεδομένων για την περίοδο εργασίας στο σπίτι. Καμία μετακύληση ευθυνών στον εργαζόμενο.
Ξεκαθαρίζουμε ότι όσοι εργαζόμενοι κρατάνε τα παιδιά τους να τους δοθεί ειδική άδεια που δικαιούνται αντί να εργάζονται στο σπίτι.
Άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή είναι γονείς με παιδιά ΑΜΕΑ να πάρουν ειδική άδεια με πλήρεις αποδοχές όχι από την κανονική τους και σε όσους εργαζόμενους νοσούν προκειμένου να αναρρώσουν αλλά και για πρόληψη της διασποράς εάν κάποιος εργαζόμενος έχει άρρωστο κάποιο μέλος της οικογένειας ή παιδί.
Με ευθύνη και κόστος που θα επιβαρύνει το κράτους και τις επιχειρήσεις, οι εργαζόμενοι που εξακολουθούν να έρχονται σε επαφή με κοινό ή συναθροίζονται σε μικρούς χώρους άνω των 10 ατόμων, να εξετάζονται άμεσα αν είναι και οι ίδιοι φορείς, σε περίπτωση που έρθουν σε επαφή με κάποιο κρούσμα ή νοσήσουν.
Να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενους που έρχονται σε επαφή με πελάτες (τεχνικοί, καταστήματα) με βάση τις οδηγίες των επιστημόνων.
Αναστολή των πληρωμών στα ταμεία των καταστημάτων. Να μην κοπεί κανένα τηλέφωνο συνδρομητή όσο διαρκεί η προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας.
Για τους τεχνικούς:
Να εκδοθεί ξεκάθαρη οδηγία για τους τεχνικούς πεδίου ότι όλες οι δουλειές θα ολοκληρώνονται εκτός του χώρου του πελάτη, μέχρι και την είσοδο της πολυκατοικίας.
Σε περιπτώσεις που θα παραστεί ανάγκη μετάβασης σε νοσοκομείο, σε κάποιο άλλο κτήριο υγειονομικής περίθαλψης ή σε κάποιο μαζικό χώρο ο τεχνικός να πηγαίνει με ειδική στολή μιας χρήσης η οποία θα συνοδεύεται από τις απαραίτητες οδηγίες για την αποφυγή μετάδοσης ή διασποράς του ιού.
Για τα καταστήματα:
Τοποθέτηση ειδικών Plexiglas σε όλα τα καταστήματα που είναι απαραίτητο να παραμένουν ανοιχτά για την προστασία των εργαζομένων από την μετάδοση του ιού.
Ο μέγιστος αριθμός πελατών να είναι ένας ανά εργαζόμενο με ευθύνη των επιχειρήσεων.
Επιμελής Καθαριότητα με απολυμαντικά μέσα ανά 2ωρο σε πληκτρολόγια, ποντίκια, καθίσματα, air– condition, γενικά τα εργαλεία που χρησιμοποιούν καθημερινά οι εργαζόμενοι.
Αντισηπτικά – γάντια – μάσκα σε αφθονία για κάθε εργαζόμενο
Καθημερινή απολύμανση των κλιματιστικών και των καταστημάτων αμέσως μετά την λήξη του ωραρίου.
Για τους υπόλοιπους χώρους δουλειάς:
Άμεση απολύμανση εκείνων των κτηρίων όπου υπάρχει έστω και ένας εργαζόμενος που ήρθε σε επαφή με κρούσμα.
Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.
Ατομικά γραφεία, ακουστικά, πληκτρολόγια σε όλους τους εργαζόμενους
Αγορά πιστοποιημένων απορρυπαντικών απολυμαντικών, πιο συχνή καθαριότητα – απολύμανση στους χώρους, καλός εξαερισμός των χώρων, και συχνή απολύμανση των χώρων. Παροχή ατομικών ειδών προστασίας (μάσκα, γάντια, απολυμαντικά). Να τοποθετηθούν αντισηπτικά σε κεντρικά σημεία σε κάθε χώρο δουλειάς
Αποσυμφόρηση των χώρων με ευθύνη των εταιρειών και του κράτους. Η πρόληψη της διασποράς δεν μπορεί να εφαρμόζεται μόνο στα τμήματα που έχουν δυνατότητα τηλεργασίας. Είναι ευθύνη της κάθε εταιρίας και του κράτους να βρει τον τρόπο και τα μέσα ώστε μέτρα πρόληψης να εφαρμόζονται και στα υπόλοιπα τμήματα και χώρους δουλειάς. Μπορούν παραδείγματος χάριν να αξιοποιηθούν δεκάδες κτήρια των επιχειρήσεων των τηλεπικοινωνιών, που αυτή τη στιγμή είναι άδεια και θα έδιναν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες σε αυτή την κατεύθυνση.
Ειδικοί χώροι απολύμανσης (παραβάν απολύμανσης) κατά την είσοδο και έξοδο των εργαζομένων από τους χώρους δουλειάς.
Να απολυμαίνονται τακτικά τα λεωφορεία από/προς τους σταθμούς του Μετρό με ευθύνη των εταιρειών (όπως η Ιντρακομ) που τα παρέχουν και να πληρωθούν τα έξοδα μετακίνησης σε όσους για λόγους ασφαλείας έρχονται με δικό τους όχημα για εργασία ή να ανασχεδιαστούν τα δρομολόγια ώστε να μην παίρνουν οι συνάδελφοι τα δημόσια ΜΜΜ για να έλθουν στην εργασία τους.
Το κείμενο αυτό υπογράφουν μέχρι στιγμής τα κάτωθι σωματεία:
Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής Νομού Αττικής (ΣΕΤΗΠ) Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής Νομού Θεσσαλονίκης Σωματείο Νέων Τεχνολογιών & Τηλεπικοινωνίων Νομού Αχαΐας «Η ΕΝΟΤΗΤΑ» Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στην Wind (ΠΑΣΕWIND) Σωματείο Εργαζομένων FORTHNET – NETMED
Σωματείο Εργαζομένων στην Vodafone – 360Connect και λοιπές θυγατρικές Επιχειρησιακό Σωματείο Cosmote-Evalue – Νομού Αττικής

Αστυνομικό κράτος για 2 χρόνια ανήγγειλε ο Μπόρις Τζόνσον – Δικαίωμα σύλληψης για κάθε ύποπτο κρούσμα στο δρόμο


Έντονες αντιδράσεις, αλλά και ανησυχίες έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης της Βρετανίας να περάσει νομοσχέδιο που δίνει υπερεξουσίες στην αστυνομία και σε άλλες  δημόσιες αρχές, με πρόσχημα την καταπολέμηση του κορονοϊού.
Με βάση το νομοσχέδιο που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η βρετανική κυβέρνηση, η βρετανική αστυνομία θα έχει το δικαίωμα να συλλαμβάνει και να απομονώνει άτομα για την προστασία της δημόσιας υγείας. Το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που έχει συνταξιοδοτηθεί και οι εργαζόμενοι στις κοινωνικές υπηρεσίες θα επιστρατεύονται ως ενισχύσεις και οι εθελοντές που θα βοηθήσουν στην φροντίδα των ασθενών θα λάβουν εγγυήσεις που θα τους επιτρέπουν να διακόψουν την κανονική τους απασχόληση για περίοδο τεσσάρων εβδομάδων στο μέγιστο.
Οι διοικητικές διαδικασίες στα νοσοκομεία θα μειωθούν ώστε να επιτραπεί η απελευθέρωση κλινών το συντομότερο δυνατόν.
Το νομοσχέδιο θα κατατεθεί αύριο στη Βουλή των Κοινοτήτων και -σύμφωνα με την κυβέρνηση Τζόνσον- έχει ως στόχο να βοηθήσει το Εθνικό Σύστημα Υγείας να αντιμετωπίσει τον ιό και να επιβραδύνει την εξάπλωση της επιδημίας.
Τα μέτρα θα ισχύουν για τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ σύμφωνα με την εφημερίδα «The Times», το νομοσχέδιο θα υιοθετηθεί αυτήν την εβδομάδα, χωρίς την ψήφο των βουλευτών, αφού τα πολιτικά κόμματα ενέκριναν τα μέτρα που περιλαμβάνει. Ο νόμος θα τεθεί σε ισχύ πριν από τη διακοπή λειτουργίας του κοινοβουλίου την προσεχή εβδομάδα.
Πάντως η όλη διαδικασία, δηλαδή τα δρακόντεια μέτρα και η παράκαμψη της Βουλής, έχουν προκαλέσει την ανησυχία αρκετών βουλευτών που επικρίνουν τις υπερεξουσίες της αστυνομίας και ζητούν τον συστηματικό έλεγχο του κοινοβουλίου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου των δύο ετών.
Πηγή: 902.gr

TOP READ