21 Ιουλ 2013

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ Καλοκαιρινοί ... Μαγγελάνοι για το κέρδος


ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
Καλοκαιρινοί ... Μαγγελάνοι για το κέρδος
30.000 χλμ σε 21 ημέρες περιμένουν την Μπαρτσελόνα, ενώ πιο σφιχτό κάπως είναι το πρόγραμμα της Μπάγερν Μονάχου
Ασία, ΗΠΑ, Ωκεανία, Λατινική Αμερική, Αφρική. Η κορύφωση του καλοκαιριού φέρνει για μια ακόμη χρονιά και την κορύφωση της εμπορικότητας των περισσότερων ισχυρών ποδοσφαιρικών ομάδων. Οπως παραδοσιακά συμβαίνει τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία, ετοιμάζονται να μετατραπούν σε Μάρκο Πόλο για να ανακαλύψουν νέα ...κερδοφόρα μονοπάτια. Η περίοδος προετοιμασίας των συγκεκριμένων ομάδων εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει καμιά σχέση με αυτά που γινόταν παλιότερα.
Περιοδεύοντες θίασοι...
Την καθιερωμένη πρεμιέρα στο γήπεδο της ομάδας και την εφαρμογή του προγράμματος προετοιμασίας από το τεχνικό τιμ έχουν αντικαταστήσει τα «τσεκ ιν» στα αεροδρόμια. Τα χιλιόμετρα που έτρεχαν κάποτε οι παίκτες έχουν αντικατασταθεί από τα αντίστοιχα που διανύουν τα αεροπλάνα προκειμένου να μεταφέρουν τους ...περιοδεύοντες θιάσους σε αγορές που κυριαρχεί η δίψα για να δουν τα ποδοσφαιρικά είδωλα από κοντά. Η φρενίτιδα των οπαδών που ανεβαίνει στα ύψη (βλ. κούρεμα Γιαπωνέζων αλά Μπέκαμ πριν από χρόνια) η κορύφωση της αγοραστικής τους δίψας για απόκτηση προϊόντων της αγαπημένης ομάδας και ο πόλεμος για την εξασφάλιση ενός εισιτηρίου προκειμένου να δουν μια προπόνηση ή ένα φιλικό αγώνα της ομάδας, είναι το αποτέλεσμα με το που κάποιος σύλλογος πατήσει το πόδι στη χώρα που έχει επιλεχθεί για να δοθεί η παράσταση. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι τα αρμόδια τμήματα που ασχολούνται με θέματα μάρκετινγκ των ευρωπαϊκών συλλόγων φροντίζουν από τις αρχές καλοκαιριού να εκδώσουν ολόκληρα τουριστικά προγράμματα για το πού θα ...περιοδεύσει ο σύλλογος τους καλοκαιρινούς μήνες, προκειμένου να προετοιμάσουν την αγορά.
Παροξυσμός υπήρξε για τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ στην Ταϊλάνδη
Χωρίς δόση υπερβολής σήμερα έχουμε φθάσει σε ένα σημείο όπου κάθε τέτοια εποχή τα ταξίδια ανά τον κόσμο των ομάδων, τα φιλικά τουρνουά υπό τη... φροντίδα (και φυσικά επωνυμία) μιας πολυεθνικής - χορηγού να αποτελούν ένα τόσο ξεχωριστό κεφάλαιο στα ποδοσφαιρικά δρώμενα ισάξιο με το ενδιαφέρον παραδοσιακών διοργανώσεων.
«Τζετ λανγκ» κερδών
Ενα πρόσφατο και χαρακτηριστικό παράδειγμα για το τι επικρατεί δίνεται από το πρόγραμμα που ανακοίνωσε η αγγλική ομοσπονδία ποδοσφαίρου, πού θα βρεθούν φέτος αγγλικοί σύλλογοι ανά τον κόσμο, σε μια εμφανή προσπάθεια να εξαπλώσει ακόμη περισσότερο τη φήμη της Πρέμιερ Λιγκ. Επτά ομάδες είναι αυτές που θα μαζέψουν αρκετές ώρες πτήσεις οι οποίες θα συνεπάγονται αρκετά κέρδη τόσο για τους ίδιους τους συλλόγους όσο και για την ίδια την Πρέμιερ Λιγκ.
Η πρωταθλήτρια Mάντσεστερ Γιουνάιτεντ, θα διανύσει τη μεγαλύτερη απόσταση, περίπου 40.000 χιλιόμετρα, αφού οι «μπέμπηδες» ήδη βρίσκονται στην Μπανγκόκ και θα μεταβούν ακόμη, σε Σίδνεϊ, Γιοκοχάμα, Οσάκα, Χονγκ Κονγκ μέχρι να επιστρέψουν εντός Ευρώπης και την Στοκχόλμη στις 6 Αυγούστου.
Η Μάντσεστερ Σίτι, θα μεταβεί αρχικά στη Νότιο Αφρική κι έπειτα στο Χονγκ Κονγκ, όπου μαζί με τις Τότεναμ και Σάντερλαντ θα πάρουν μέρος σε φιλικό διεθνές τουρνουά που διοργανώνει γνωστός τραπεζικός οίκος της Αγγλίας. Στη συνέχεια, η Σίτι θα μεταβεί στο Μόναχο για συμμετοχή σε τουρνουά γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και τέλος θα αντιμετωπίσει την Αρσεναλ σ' ένα φιλικό στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, ολοκληρώνοντας μια απόσταση 35.766 χιλιομέτρων.
Η Τσέλσι θα ταξιδέψει σε Μπανγκόκ, Κουάλα Λουμπούρ, Τζακάρτα και μετά θα μεταβεί στις ΗΠΑ όπου θα συναντήσει την Εβερτον και μαζί θα μετάσχουν στο διεθνές τουρνουά γνωστής εταιρείας μπίρας με την επωνυμία «Ιντερνάσιοναλ Τσάμπιονς Καπ», οι αγώνες του οποίου θα γίνουν σε διάφορες πολιτείες (άρα μίνι ταξίδια).
Η Λίβερπουλ θα πάει στην Ασία, με προορισμό την Τζακάρτα, τη Μελβούρνη και την Μπανγκόκ, ενώ μετά θα μεταβεί σε Οσλο και Δουβλίνο. Την άλλη πλευρά του Ατλαντικού (ΗΠΑ) επέλεξαν να περιοδεύσουν και λιγότερο εμπορικές ομάδες, όπως η Νόργουιτς και η Στόουκ, ενώ το ταξίδι της Χαλ και της Νιούκαστλ στην Πορτογαλία μάλλον θα πρέπει να θεωρηθεί... περίπατος σε σχέση με τα υπόλοιπα προγράμματα. Και εάν όλα τα παραπάνω θεωρούνται πλέον απόλυτα φυσιολογικά, εκείνο που κάνει αίσθηση είναι η καινοτομία της Φούλαμ που θα μεταβεί στην Κόστα Ρίκα για να δώσει φιλικά με ομάδες της χώρας.
Με μια ...βαλίτσα στο χέρι
Και βέβαια ο ...γύρος του Κόσμου δεν αφορά μόνο τις αγγλικές ομάδες, αφού στην ίδια ...ταξιδιωτική μοίρα βρίσκονται και σύλλογοι από άλλες χώρες που θα είναι με μια βαλίτσα στο χέρι. Η Μπαρτσελόνα θα διανύσει περίπου 30.000 χλμ σε 21 μέρες αφού θα βρεθεί σε Πολωνία, Γερμανία, Νορβηγία, Ισραήλ, Παλαιστίνη, Μπανγκόκ και Κουάλα Λουμπούρ. Πιο... ήπιο το πρόγραμμα της Ρεάλ Μαδρίτης που θα αναλωθεί σε Ευρώπη και συγκεκριμένα σε Γαλλία, Αγγλία, Σουηδία και ΗΠΑ. Στην Ασία βρίσκεται ήδη η Μπάγερν Μονάχου που όμως έχει πιο μαζεμένο πρόγραμμα εξαιτίας της έναρξης του γερμανικού πρωταθλήματος νωρίς νωρίς στις αρχές Αυγούστου.
«Ζητείται ξεκούραση»
Βέβαια, μπορεί μέσα σε όλα αυτά, οι επιχειρηματίες ιδιοκτήτες των συλλόγων, οι πολυεθνικές που αποτελούν τους χορηγούς τους, τα τμήματα μάρκετινγκ να τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση αφού θα δουν τα κέρδη τους να εκτοξεύονται, όμως αυτή η διαδρομή του κέρδους δεν είναι χωρίς παγίδες. Τα τελευταία χρόνια συνεχώς αυξάνονται οι φωνές διαμαρτυρίας ειδικών του αθλήματος (αθλίατρων, προπονητών, γυμναστών φυσικοθεραπευτών) για την επικινδυνότητα του φαινομένου στην υγεία των ποδοσφαιριστών. Τα πολλά ταξίδια, η κούραση, η αλλαγή μορφής στην απαραίτητη προετοιμασία (καθώς πέφτουν κατευθείαν στα βαθιά δίνοντας αγώνες) το βεβαρυμένο πρόγραμμα κάποιων πρωτοκλασάτων παικτών που δεν σταματούν τις υποχρεώσεις (π.χ. οι διεθνείς που αγωνίστηκαν στο Κύπελλο Συνομοσπονδιών) είναι σημαντικοί παράγοντες που δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητοι. Ερευνες δείχνουν ότι οι κίνδυνοι για σημαντικούς μυικούς τραυματισμούς καθώς και αύξηση της ψυχολογικής πίεσης αυξάνονται σημαντικά.
Είναι γνωστές οι φωνές του πρώην τεχνικού της Μάνστεστερ Γιουνάιτεντ πριν λίγα χρόνια -όταν άρχισε να εντείνεται το φαινόμενο- σε περιοδεία στην Ασία ότι σε 25 ημέρες προετοιμασίας είχε τους παίκτες στη διάθεσή του μόλις 10 ημέρες. Σε αυτό το πνεύμα κινήθηκε πρόσφατα και η Παγκόσμια Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Παικτών (FIFPpro) όπου με σχετική της ανακοίνωση έθιγε το θέμα ξεκούρασης των παικτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ