15 Μαΐ 2014

Ναυτεργάτες με 317,11 ευρώ το μήνα!

Ναυτεργάτες με 317,11 ευρώ το μήνα!

Δεν υπάρχει υποψήφιος στο Δήμο Πειραιά που να προέρχεται από κόμμα αστικής διαχείρισης, που να μην παίρνει υπόψη του τα συμφέροντα των εφοπλιστών, τη στρατηγική σημασία που έχει το λιμάνι του Πειραιά για τη δραστηριότητα ξένων και ντόπιων επιχειρηματικών ομίλων, να μη δηλώνει με το πρόγραμμά του το στόχο στήριξης αυτών των συμφερόντων. Αυτό ισχύει και για τον σημερινό δήμαρχο Β. Μιχαλολιάκο, όπως και για τον υποψήφιο του ΣΥΡΙΖΑ, που καλεί σε συμμαχία με τους εφοπλιστές για τον ΟΛΠ ΑΕ, προκρίνοντας τη μια μορφή ιδιωτικοποίησης έναντι μιας άλλης. Εκτός, όμως, από αυτούς, επιλέχθηκε οι εφοπλιστές και άλλοι επιχειρηματίες να υποβάλουν και αυτοπροσώπως τις επιδιώξεις τους μέσα από το συνδυασμό του Γ. Μώραλη.


Ο Γ. Μώραλης, υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά, με το συνδυασμό του οποίου «κατεβαίνει» για δημοτικός σύμβουλος ο Β. Μαρινάκης, ένας από τους δέκα μεγαλύτερους Ελληνες εφοπλιστές, έδωσε συνέντευξη στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Ρωτήθηκε, μεταξύ άλλων, τι θα κάνει για την ανεργία αν εκλεγεί δήμαρχος. Η απάντηση ήταν: «Για την αντιμετώπιση της ανεργίας απαιτούνται πολλές και παράλληλες δράσεις. Εμείς λέμε να καταστεί ο Πειραιάς Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο (...) Μιλάμε επίσης για την ανάγκη να συμμετάσχει ο δήμος σε προγράμματα εκπαίδευσης, κατάρτισης και προώθησης ανέργων σε ναυτικά επαγγέλματα». Στην ερώτηση αν υπονοεί «ένα φτηνό εργατικό δυναμικό στην υπηρεσία του ναυτιλιακού κεφαλαίου», απάντησε: «Σε καμία περίπτωση. Οι Ελληνες ναυτικοί έχουν το καλύτερο όνομα στη διεθνή ναυτιλία και με τη διεθνή συμφωνία για τα δικαιώματα των ναυτικών, που τέθηκε πρόσφατα σε ισχύ, αποθαρρύνεται πλέον η πρόσληψη φτηνού εργατικού δυναμικού από τρίτες χώρες. Ετσι ανοίγονται περισσότερες ευκαιρίες για τους Ελληνες ναυτικούς».


Ο Μώραλης βλέπει στην ανάπτυξη της ναυτιλίας τη λύση στο πρόβλημα της ανεργίας. Με ποιους όρους, όμως, για τους ναυτεργάτες; Με τους όρους που προβλέπουν οι «διεθνείς συμφωνίες» και όχι βέβαια οι κλαδικές Συμβάσεις, που ούτως ή άλλως καταργεί η κυβέρνηση και στη θάλασσα. Μία από αυτές τις συμφωνίες, την οποία αναγνωρίζει το Διεθνές Γραφείο Εργασίας (ILO), προβλέπει κατώτερο βασικό μισθό για τους ναυτεργάτες 435 δολάρια το μήνα, για 48 ώρες εργασία τη βδομάδα! Δηλαδή 317,11 ευρώ το μήνα! Να τι ναυτεργάτες θέλουν οι εφοπλιστές στα καράβια τους. Να τι «ανάπτυξη» ετοιμάζουν για τους εργαζομένους και το λαό τα κόμματα που υπηρετούν ή χαριεντίζονται με τους εφοπλιστές, κινούνται στο δρόμο της ΕΕ. Λέει ακόμα ο Μώραλης ότι ο δήμος πρέπει να έχει λόγο στα προγράμματα κατάρτισης και προώθησης ανέργων σε ναυτικά επαγγέλματα. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Το παράδειγμα των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού είναι αποκαλυπτικό. Εκεί, οι σπουδαστές που μπαρκάρουν για πρώτη φορά αμείβονται με 880 ευρώ μεικτά, τα οποία, στο σύνολό τους, αποδίδονται στους εφοπλιστές σαν επιδότηση από το κράτος! Δηλαδή, σπουδαστές - τζάμπα εργατική δύναμη στα καράβια τους.


Να, λοιπόν, ποια πρέπει να είναι τα πραγματικά κριτήρια ψήφου για το λαό στις εκλογές της επόμενης και μεθεπόμενης Κυριακής. Ο Μώραλης, φυσικός εκπρόσωπος των εφοπλιστών, αραδιάζει ωμά τις αξιώσεις τους και διεκδικεί να συμβάλει στην υλοποίησή τους από τη θέση του δήμαρχου Πειραιά. Οι άλλοι υποψήφιοι ανταγωνίζονται ποιος θα εξυπηρετήσει καλύτερα αυτά και άλλα επιχειρηματικά συμφέροντα στο λιμάνι. Ολοι έχουν την ίδια γραμμή πλεύσης, η οποία, ανεξάρτητα από επιμέρους διαφορές και διακηρύξεις, οδηγεί στο ίδιο αποτέλεσμα: Κέρδη για τους εφοπλιστές , μεγαλοεπιχειρηματίες και εκμετάλλευση και φτώχεια για τους ναυτεργάτες, όλους τους εργαζόμενους στον Πειραιά και τις οικογένειές τους. Κανένας εργαζόμενος, κανένας λαϊκός άνθρωπος να μη διευκολύνει με την ψήφο του τα αντιδραστικά τους σχέδια. Ψήφο στη «Λαϊκή Συσπείρωση», με υποψήφια δήμαρχο την Ελπίδα Παντελάκη αυτή τη Κυριακή και ΚΚΕ την επόμενη για ισχυρό κίνημα, που θα βάζει εμπόδια στην επίθεση του κεφαλαίου σε στεριά και θάλασσα, που θ' ανοίγει δρόμους για ριζικές αλλαγές προς όφελος του λαού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ