28 Σεπ 2012

Φασιστοειδή επιτέθηκαν σε δικηγόρο των Τανζανών


ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ
Φασιστοειδή επιτέθηκαν σε δικηγόρο των Τανζανών
Μετά τις χτεσινές και προχτεσινές επιθέσεις φασιστοειδών στον Πολιτιστικό Σύλλογο των Τανζανών και σε Τανζανούς μετανάστες, στην Πλατεία Αμερικής, προχτές το μεσημέρι η δικηγόρος Γ. Κούρτοβικ πήγε στο Αστυνομικό Τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα μαζί με μέλη του Συλλόγου, για να συνδράμει νομικά τους μετανάστες. Να σημειωθεί, ότι το τμήμα είχε ξεκινήσει προανακριτική διαδικασία για τις επιθέσεις των φασιστοειδών. Μετανάστες αναγνώρισαν δύο άτομα που όπως κατήγγειλαν εμπλέκονται στις επιθέσεις εναντίον τους. Γι' αυτό και τα άτομα αυτά προσήχθησαν στο τμήμα. Η αναγνώριση έγινε το μεσημέρι της Τετάρτης, έξω από το Σύλλογο που ήταν συγκεντρωμένοι κάτοικοι και επιτίθεντο φραστικά και απειλούσαν Τανζανούς. Επίσης, ένας κάτοικος αναγνωρίστηκε για απειλές με όπλο σε καταστηματάρχη τις προηγούμενες μέρες.
Προς συμπαράσταση των δύο προσαχθέντων στο ΑΤ Αγ. Παντελεήμονα έφτασαν ο βουλευτής της «Χρυσής Αυγής» Η. Παναγιώταρος, η Θ. Σκορδέλλη (σ.σ. κατηγορείται για υπόθεση μαχαιρώματος μετανάστη) και άλλοι. Οπως καταγγέλλει η δικηγόρος Ι. Κούρτοβικ, «η αστυνομία άσκησε πιέσεις στους μετανάστες να αποσύρουν τις καταγγελίες σε βάρος των αναγνωριζόμενων δραστών. Μάλιστα, όταν ένας μετανάστης έδωσε κατάθεση τον έθεσαν υπό κράτηση...».
Εξω από το Αστυνομικό Τμήμα είχαν μαζευτεί φασιστοειδή, ενώ κατέφθασαν και δυνάμεις των ΜΑΤ για να τους απομακρύνουν, πράγμα που δεν έγινε. Οταν η δικηγόρος βγήκε από το αστυνομικό τμήμα, δέχτηκε επίθεση από τους συγκεντρωμένους με χυδαίες βρισιές και αντικείμενα, ενώ μία από τις επιτιθέμενες που συνελήφθη από τους αστυνομικούς, συνέχισε να τη βρίζει και να την απειλεί, ενώ της επιτέθηκε και την χτύπησε, υπό το βλέμμα αστυνομικών. Οπως τόνισε η συνήγορος «προπηλακισμοί δικηγόρων που έχουν επιχειρήσει να συμπαρασταθούν σε θύματα ρατσιστικών επιθέσεων στην περιοχή είναι επανειλημμένα με την ανοχή και μάλλον συνδρομή των αστυνομικών του ΑΤ Αγ. Παντελεήμονα».
Σε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, άτομο με εμετικά σχόλια επαίρεται για συμμετοχή σε επιθέσεις σε μετανάστες και βρίζει χυδαία τη συνήγορο τους.

ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΡΟΔΟΥ Προς... «αξιοποίηση» από ιδιώτες;


ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΡΟΔΟΥ
Προς... «αξιοποίηση» από ιδιώτες;
Eurokinissi
Σοβαρά ερωτήματα για την «τύχη» της μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου - αρχαιολογικός χώρος στο σύνολό της και ενταγμένη στον κατάλογο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ - προκύπτουν από την επιστολή προς τον υπουργό Οικονομικών και τις δημόσιες δηλώσεις του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γ. Μαχαιρίδη, σύμφωνα με τις οποίες, τα ακίνητα της μεσαιωνικής πόλης που διαχειρίζεται το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ) του υπουργείου Πολιτισμού... «μεταφέρθηκαν» ως «περιουσιακό στοιχείο»... στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ)!
Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη (δηλώσεις στο τοπικό ραδιόφωνο «PALMOS FM»), από μια απόπειρα της Περιφέρειας να χρησιμοποιήσει μερικά από τα κτίρια της μεσαιωνικής πόλης - που ανήκουν στην Κτηματική Εταιρεία Δημοσίου αλλά τα διαχειρίζεται το ΤΑΠ αφού είναι κηρυγμένα - για τη φιλοξενία αστέγων, προέκυψε η μεταφορά τους στο ΤΑΙΠΕΔ. Μάλιστα, ο περιφερειάρχης επικαλείται ονομαστικά τόσο την γγ του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, όσο και τον εκτελεστικό διευθυντή του ΤΑΙΠΕΔ, Ανδρέα Ταπραντζή!
Ωστόσο, το υπουργείο Πολιτισμού, προφορικά, δηλώνει ότι «κανένα μνημείο και κανένα κτίριο της μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου δεν έχει πάει στο ΤΑΙΠΕΔ», αρνούμενο, ταυτόχρονα, να σχολιάσει τις ονομαστικές αναφορές του περιφερειάρχη. Ανεξάρτητα πάντως από το τι θα κάνει η Περιφέρεια - η οποία θα όφειλε ουσιαστικά να ξεσηκώσει τον κόσμο για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού, αντί να στέλνει επιστολές στους υπουργούς με εκφράσεις, ουσιαστικά, αποδοχής της «σφαγής» όπως «η διάσωση της οικονομίας μας είναι πράγματι ένας μεγάλος εθνικός στόχος, όμως υπάρχουν και οι άνθρωποι»(!) - το υπουργείο Πολιτισμού-Παιδείας οφείλει να ξεκαθαρίσει σαφώς ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν εμπλέκεται με οποιονδήποτε τρόπο, τόσο στη μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, όσο και στην πολιτιστική κληρονομιά εν γένει.
Παρά τις επανειλημμένες κηρύξεις προστασίας και την αυτοθυσία των εργαζομένων της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, η μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, με συνολική έκταση 57,25 εκτάρια, παραμένει «πονοκέφαλος» για τους αρχαιολόγους, αφού οι παρεμβάσεις σκοντάφτουν στο ασαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς που διέπει τις 2.500 «μερίδες». Καθεστώς που, διαχρονικά, το κράτος προφανώς απέφυγε να ξεκαθαρίσει.
Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων σημειώνει, ανάμεσα σε άλλα, ότι «η μεσαιωνική πόλη της Ρόδου είναι κηρυγμένη ολόκληρη ως μνημείο και διέπεται από ειδικούς όρους όσον αφορά στις χρήσεις των κτιρίων, είτε είναι κηρυγμένα ως μεμονωμένα μνημεία είτε όχι, οι οποίες θα πρέπει πρωτίστως να συνάδουν με τη φυσιογνωμία του συνόλου αλλά και την αναγκαιότητα να διατηρείται όσο είναι δυνατόν η μορφολογία τους αλλά και η διαχρονική χρήση τους. Συνεπώς, ακόμη κι αν πρόκειται για κτίρια που δεν είναι κηρυγμένα ως μεμονωμένα μνημεία, αλλά περιλαμβάνονται στο σύνολο της μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου, είναι αναγκαίο η διαχείρισή τους να ασκείται αποκλειστικά από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της ΓΓ Πολιτισμού και το ΤΑΠΑ, ώστε να υπάρχει ενιαία διαχείριση του συνόλου της παλιάς πόλης με σύννομο και επιστημονικό τρόπο».
Ρωτά επίσης πώς συνάδει η υποχρέωση της Ελλάδας να προστατεύσει ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς... με την ιδιωτικοποίηση και εκποίηση της δημόσιας περιουσίας.

Εσυ τι λες;;;


Οπαδοί του κυβερνητισμού



«Με δεδομένα πως η πραγματοποίηση ενός συνολικού ενδιάμεσου στόχου προοδευτικής διεξόδου, στο πλαίσιο της καπιταλιστικής εξουσίας, της κυριαρχίας της ΕΕ και των πολυεθνικών είναι εντελώς παράλογος, είναι η απάτη που υποτάσσει όχι μόνο την επαναστατική συνείδηση αλλά και τις άμεσες διεκδικήσεις της εργατικής τάξης, αλλά και πως είναι δύσκολο, ακόμα και να το φανταστεί σήμερα κανείς, πως με τους σημερινούς συσχετισμούς μπορεί να επιβάλει τη σοσιαλιστική αναδιοργάνωση της κοινωνίας. Με αυτά ως δεδομένα, οφείλουμε το κυβερνητικό ζήτημα να το αντιμετωπίσουμε θετικά μέσω ενός άμεσου προγράμματος εργατικών στόχων που θα επιβάλλονται με τον σύγχρονο επαναστατικό αγώνα της εργατικής πλειοψηφίας, θα συνδέονται με την αναγκαιότητα της επανάστασης και της κυβερνητικής εξουσίας, θα συνοδεύονται από την αποδεικτική κατάθεση - επαγγελία της σύγχρονης κομμουνιστικής κοινωνίας ως στοιχείο ενότητας και όχι διχασμού των αγωνιζόμενων. Διαφορετικά, η κομμουνιστική και επαναστατική Αριστερά θα κινδυνεύει να συνθλιβεί ως περιττή κι ο λαός για απροσδιόριστο διάστημα να γονατίσει»(εφημερίδα «ΠΡΙΝ», 23/9/2012). Τι λένε; Για να μη συνθλιβεί η «επαναστατική Αριστερά», ο λαός πρέπει να παλέψει για μια κυβέρνηση στα πλαίσια του καπιταλισμού που θα έχει ένα πρόγραμμα εργατικών στόχων, τους οποίους θα υλοποιεί επειδή θα τους επιβάλει το κίνημα! Πιο πάνω όμως λέει ότι δεν υπάρχει δυνατότητα προοδευτικής διεξόδου στο πλαίσιο της καπιταλιστικής εξουσίας. Τι από τα δύο τελικά ισχύει για το ΝΑΡ και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ; Ουσιαστικά, στις δοσμένες συνθήκες η πιο πάνω τακτική ωθεί το λαό να αναδείξει μια κυβέρνηση διαχείρισης της καπιταλιστικής κρίσης που μπορεί να λύνει λαϊκά προβλήματα καλλιεργώντας την αυταπάτη της δυνατότητας συμβιβασμού του κεφαλαίου με την εργατική τάξη, ενώ την εξουσία και την οικονομία τις έχουν στα χέρια τους οι καπιταλιστές.
***
Είναι γεγονός ότι η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στην επιστολή της προς το ΚΚΕ και το ΣΥΡΙΖΑ για συνεργασία των αριστερών δυνάμεων, που δημοσίευσε το «ΠΡΙΝ» στις 11 Μάρτη 2012, έβαζε το ζήτημα ως εξής: «Οι πολιτικοί "άξονες" για την κοινή αριστερή και αγωνιστική δράση που προτείνει σε ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, στην ανατρεπτική Αριστερά και σε όλα τα αγωνιζόμενα ρεύματα και δυνάμεις, είναι οι παρακάτω: Ανατροπή των μνημονίων, των κυβερνήσεων του κεφαλαίου, της ΕΕ και του ΔΝΤ. Παύση πληρωμών προς τους πιστωτές, μη αναγνώριση και διαγραφή του χρέους. Εθνικοποίηση - κρατικοποίηση όλων των τραπεζών και των μεγάλων, στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων, χωρίς αποζημίωση, με εργατικό και λαϊκό έλεγχο. Εξοδος από το ευρώ, την ΟΝΕ και την ΕΕ. Ριζική μείωση του χρόνου εργασίας, σταθερή εργασία με αυξήσεις σε μισθούς, συντάξεις, εισόδημα εργαζομένων και λαού σε βάρος των κερδών του κεφαλαίου». Προτείνοντας τη συγκρότηση «ενός αγωνιστικού μετώπου ρήξης και ανατροπής της αντιδραστικής επίθεσης του κεφαλαίου, της ΕΕ, του ΔΝΤ και των κυβερνήσεών τους». Αυτό το πρόγραμμα θεωρεί ότι μπορεί να εφαρμόσει μια κυβέρνηση στα πλαίσια του καπιταλισμού, με άθικτη την ιδιοκτησία του κεφαλαίου. Ετσι, όμως, καλείς την εργατική τάξη, το λαό, με την ψήφο, να αναδείξουν μια κυβέρνηση που θα θεωρούν ότι είναι φιλολαϊκή, με την αυταπάτη ότι θα μπορεί να εφαρμόζει πολιτική ενάντια στα κέρδη του κεφαλαίου, άρα υπονόμευσής του, αλλά αντικειμενικά δε θα μπορεί να το κάνει, χωρίς την εξουσία και την οικονομία στα χέρια των εργαζομένων. Δεν μπορεί να πάει κόντρα στο κεφάλαιο που υπάρχει και δρα με κίνητρο το κέρδος. Είναι νόμος. Στην ανειρήνευτη ταξική αντίθεση «καπιταλιστές - εργατική τάξη», «μονοπώλια - λαός», η λύση υπέρ της μιας ή της άλλης τάξης σημαίνει σύγκρουση.
***
ΝΑΡ και ΑΝΤΑΡΣΥΑ μιλούν για την αναγκαιότητα προβολής του ζητήματος της κυβέρνησης σε αστικές συνθήκες και της κατάκτησής της ως μια «στιγμή» στη μεταβατική διαδικασία για την επανάσταση, για την εργατική εξουσία. Είναι λογική που, όπως λένε, υποτάσσει τη στρατηγική στην εξυπηρέτηση της συγκέντρωσης δυνάμεων για το πέρασμα στο σοσιαλισμό, αλλά είναι καραμπινάτος ρεφορμισμός, αφού καλούν την εργατική τάξη να επιλέξει κυβέρνηση διαχείρισης του καπιταλισμού, δηλαδή συγκέντρωση δυνάμεων σε κυβέρνηση στα πλαίσια του καπιταλισμού. Αυτό απαντά και στην άποψη που λέει ότι ναι μεν η εποχή είναι εποχή του ιμπεριαλισμού, του ανώτατου σταδίου του καπιταλισμού, ναι μεν δεν υπάρχει ενδιάμεσος κοινωνικοοικονομικός σχηματισμός, αλλά άλλο το αντικειμενικό στοιχείο με βάση το χαρακτήρα της εποχής, άλλο η πολιτική που θα ωριμάζει τον υποκειμενικό παράγοντα, δηλαδή τη συνείδηση της εργατικής τάξης και των συμμάχων της για την ανατροπή του καπιταλισμού. Και εδώ το ζήτημα της κυβέρνησης, λένε, είναι κρίκος. Αλλά είναι κρίκος ενίσχυσης του κυβερνητισμού και των αυταπατών ότι με κοινοβουλευτική διαδικασία μπορεί να γίνονται ρήξεις μέσα στον καπιταλισμό και μέσω αυτής της διαδικασίας στην πορεία να αφαιρεθούν η ιδιοκτησία και η εξουσία από τα μονοπώλια. Αντικειμενικά αυτός ο κρίκος είναι κρίκος υποβιβασμού της ταξικής συνείδησης και κατά συνέπεια ταξικής πάλης στο μέτρο και στο επίπεδο διατήρησης του συστήματος.

Οι τρόικες «ταΐζουν» το χρέος!


Οι τρόικες «ταΐζουν» το χρέος!
Το 2009 το δημόσιο χρέος ήταν στο 126,8% του ΑΕΠ.
Φέτος
- μετά από τρία χρόνια αδιάκοπης βαρβαρότητας, μετά από δύο μνημόνια, μετά από διαρκείς εφαρμοστικούς, από μεσοπρόθεσμα και από μακροπρόθεσμα μέτρα λεηλασίας, μετά από χαράτσια, φοροληστείες και «κουρέματα» -
το χρέος αναμένεται να κλείσει στο 164,9% του ΑΕΠ!
Κι όμως, ο κατήφορος δε σταματάει εδώ.
Μόλις χτες ο «οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης» (σ.σ.: έτσι αποκαλούν τα «κοράκια» οι κυβερνώντες που συνεργάζονται μαζί τους) «Fitch» προέβλεψε ότι
το 2013 το χρέος θα έχει ανέλθει στο 176,2% του ΑΕΠ και ένα χρόνο αργότερα,
το 2014, θα έχει εκτιναχθεί στο 180,2% του ΑΕΠ!
*
Με άλλα λόγια,
το χρέος
- που ο λαός σφαγιάζεται με στόχο, υποτίθεται, τη μείωσή του -
υπολογίζεται ότι στο τέλος και του δεύτερου μνημονίου,
θα είναι κατά περίπου
55% μεγαλύτερο (!)
από όσο ήταν τη στιγμή που οι κυβερνήσεις και οι εγχώριες τρόικες της πλουτοκρατίας έφεραν στην Ελλάδα το ΔΝΤ, την Κομισιόν και την ΕΚΤ για να το μειώσουν και για να μας... σώσουν!

Γράφει:

Απάντηση του ΚΚΕ σε δημοσίευμα του «Enikos.gr»


Απάντηση του ΚΚΕ σε δημοσίευμα του «Enikos.gr»
Με τον τίτλο «Ολοι ήξεραν», η ειδησεογραφική ιστοσελίδα «Enikos.gr», ιδιοκτησίας Ν. Χατζηνικολάου, δημοσίευσε χτες εξώδικη ενημερωτική επιστολή του Γιώργου Ζωγραφάκη, επιχειρηματία και πρώην συνεταίρου του Γιάννη Καρούζου, προς τον τότε πρόεδρο της Βουλής, Φίλιππο Πετσάλνικο, με «κοινοποίηση προς τους βουλευτές όλων των κομμάτων και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο ή ενδιαφερόμενη αρχή».
Ο Γ. Ζωγραφάκης ήταν εκείνος που, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Real News», σε ενημερωτική επιστολή του προς το ΣΔΟΕ, κατήγγειλε ότι ο όμιλος Καρούζου είχε αναλάβει το «ξέπλυμα» χρημάτων που έπαιρναν πρώην υπουργοί από μίζες και στη συνέχεια την αποστολή τους στο εξωτερικό. Αλλα στοιχεία που παρατίθενται στο ίδιο δημοσίευμα της εφημερίδας, εμπλέκουν στην υπόθεση τους Μεϊμαράκη, Λιάπη και Βουλγαράκη.
Η επιστολή Ζωγραφάκη προς τον Φ. Πετσάλνικο φέρεται να είχε σταλεί στις 11 Απρίλη 2011 και όπως παρατηρεί η ιστοσελίδα, «δεν αναγράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου, οπότε είναι άγνωστο αν η επιστολή είχε φτάσει στους βουλευτές». Σ' αυτήν ο Γ. Ζωγραφάκης αναφέρεται σε ένα «τεράστιο έγκλημα» που είναι σε εξέλιξη και βλάπτει οικονομικά το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ κατηγορεί τον όμιλο Καρούζου για απάτες.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι για την υπόθεση είχε ενημερώσει στο παρελθόν «τους περισσότερους αρχηγούς των κομμάτων», ενώ σε άλλο σημείο της επιστολής του κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, γράφοντας μεταξύ άλλων:
«Με εσάς κυρία Παπαρήγα τι συμβαίνει; Σας έχω ενημερώσει πολύ καιρό αλλά και εσείς μια από τα ίδια. Εκατοντάδες εργαζόμενοι θα βρουν δουλειά αν δεν πτωχεύσει ο Ομιλος. Δεν σας νοιάζει; Επίσης, αν πτωχεύσει ο Ομιλος, θα χάσουν τη δουλειά τους και πολλοί εργαζόμενοι που απασχολούνται σήμερα σε εμένα και θα αναγκαστώ να τους απολύσω. Ούτε αυτό σας νοιάζει; Μέχρι και στον Ριζοσπάστη έστειλα κάποιες καταγγελίες, αλλά τίποτα και αυτός, ή μήπως φοβάστε και εσείς το ΣΔΟΕ;».
Η απάντηση του ΚΚΕ
Σε επιστολή του προς τον υπεύθυνο του «Enikos.gr», το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕσημειώνει:
«Η ανάρτησή σας με τίτλο "Ολοι ήξεραν" που συνοδεύει την επιστολή του επιχειρηματία Γ. Ζωγραφάκη προς τον τότε πρόεδρο της Βουλής καθώς και ένα σημείο της συγκεκριμένης επιστολής που αναφέρεται στην Αλέκα Παπαρήγα, δημιουργεί τη λαθεμένη εντύπωση μιας διακομματικής συγκάλυψης που καμία απολύτως βάση δεν έχει σε ό,τι αφορά στο ΚΚΕ. Το ΚΚΕ δεν είχε καμία συγκεκριμένη ενημέρωση για τη διάσταση και τους εμπλεκόμενους του καταγγελλόμενου σκανδάλου και δεν είχε κανένα λόγο να κρύψει τίποτα και από κανένα.
Η ΚΟ του ΚΚΕ ουδέποτε έλαβε την επιστολή που αναρτήσατε. Στα γραφεία μας είχε φτάσει μόνο ένα e- mail από τον επιχειρηματία Γ. Ζωγραφάκη, μιας σελίδας, με ημερομηνία 7 Απριλίου 2011, που αποτελούσε μια γενική καταγγελία ενός σκανδάλου που δήλωνε ότι πιστεύει ότι μπορεί να είναι μπλεγμένα τα άλλα κόμματα και ότι για το ΚΚΕ δεν είχε κανένα επιβαρυντικό στοιχείο. Τέτοιες καταγγελίες, με e-mail, επιστολές, τηλέφωνα, ανώνυμα και επώνυμα, καταφθάνουν δεκάδες καθημερινά και ειδικά επιχειρηματιών που καταγγέλλουν συνεταίρους, συνεργάτες, κρατικές υπηρεσίες. Το ίδιο υποθέτουμε ότι θα φτάνουν και σε σας.
Εμείς ως κόμμα δεν έχουμε ούτε τους μηχανισμούς, ούτε τις δυνατότητες να ελέγξουμε την αξιοπιστία ή τη σκοπιμότητα κάθε καταγγελίας. Μάλιστα, το πλήθος αυτών των καταγγελιών ενισχύει τη θέση μας ότι η σήψη και η διαφθορά είναι τόσο εκτεταμένη και στην οικονομία όπου ανταγωνίζονται μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και στο κυρίαρχο πολιτικό σύστημα, σε σημείο που είναι αδύνατο να διακρίνεις ποιος είναι περισσότερο διεφθαρμένος, ο καταγγέλλων ή ο καταγγελλόμενος.
Γι' αυτό το ΚΚΕ επιμένει και με τη σημερινή ανακοίνωση της Κοινοβουλευτικής του Ομάδας σε μια σειρά προτάσεις (κατάργηση off shore, της ανωνυμίας των μετοχών, της κατάργησης του τραπεζικού και εμπορικού απορρήτου κ.λπ.), ώστε να δημιουργηθούν κάποια περιθώρια διαλεύκανσης των σκανδάλων και τιμωρίας των ενόχων. Σ' αυτές σιωπούν, ένοχα, κόμματα και πολιτικοί που μιλούν για κάθαρση ενός συστήματος σάπιου ως το μεδούλι».

ΕΣΑ, Ες-Ες, ξετσιπωσιές


ΕΣΑ, Ες-Ες, ξετσιπωσιές

Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟ


«Χρυσή Αυγή», τεύχος 44, Απρίλιος 1989
Προχτές, ο εκπρόσωπος του ναζιστικού μορφώματος που κοσμεί την αστική δημοκρατία στο αστικό κοινοβούλιο,
δήλωσε ότι τάσσεται υπέρ του συνθήματος...«Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία»!
*
Υπενθυμίζουμε:
*
1) Ο «φυρερίσκος» αυτής της χιτλερικής γκρούπας, πριν γίνει «φυρερίσκος», ήταν επικεφαλής της νεολαίας της ΕΠΕΝ.
Η ΕΠΕΝ ήταν το χουντικό κόμμα που είχε ιδρύσει από τον Κορυδαλλό ο δικτάτορας Παπαδόπουλος.
Ο Μιχαλολιάκος, δηλαδή, δεν ήταν παρά το δεξί χέρι του δικτάτορα που έστειλε τα τανκς ενάντια στο Πολυτεχνείο για να θάψει κάτω από τις ερπύστριες το «Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία».
*
2) Ο Μιχαλολιάκος της «Χρυσής Αυγής», ήταν αυτός που το 1976 συνελήφθη για επίθεση κατά των δημοσιογράφων που κάλυπταν την κηδεία του βασανιστή της χούντας Ευάγγελου Μάλλιου.
Σήμερα, ο εκπρόσωπος αυτουνού του τραμπούκου, του οπαδού του Μάλλιου, δηλαδή του ΕΣΑτζή που βασάνιζε τους αγωνιστές για «Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία», λέει ότι τάσσεται υπέρ του συνθήματος... «Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία»!
*
3) Στις 7 Ιουνίου 2012, όταν ο «φυρερίσκος» δήλωνε σε συγκέντρωση των «ταγμάτων του» ότι «επί Γεωργίου Παπαδόπουλου και επταετίας η Ελλάδα ευημερούσε» και ότι «προκοπή η Ελλάδα είδε μόνο επί Γεωργίου Παπαδοπούλου», οι εκπρόσωποί του - αυτοί που σήμερα ποζάρουν ως θιασώτες του... «Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία» - ήταν στην πρώτη σειρά κρατώντας το ίσο των φασιστικών αλαλαγμών.
*
Φυσικά δεν θέλει και πολύ μυαλό για να αντιληφθεί ο καθένας πως
η υποκρισία, ο λαϊκισμός, το ψάρεμα στα θολά νερά, η γελοιότητα, η παραχάραξη και η ξετσιπωσιά είναι συνώνυμα και σύμφυτα του φασισμού.
Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος
- το μόνο που χρειάζεται είναι λίγο μυαλό -
που εξηγεί το γιατί
εκείνο που περισσότερο και πάνω απ' όλα μισεί ο φασισμός, είναι η νοημοσύνη.

Σ

ΓΕΡΜΑΝΙΑ Αύξηση ανέργων


ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Αύξηση ανέργων
ΒΕΡΟΛΙΝΟ.--
Για έκτο συνεχόμενο μήνα αυξήθηκε η ανεργία στη Γερμανία, βάσει των επίσημων στοιχείων, αν και η αύξηση κατά 9.000 ανέργους ήταν μικρότερη από την αναμενόμενη. Ωστόσο η κατάσταση για τους Γερμανούς εργαζόμενους είναι πολύ πιο ζοφερή από όσα καταγράφουν τα επίσημα στοιχεία για την ανεργία, καθώς αφενός θεωρείται δεδομένο ότι ο πραγματικός αριθμός είναι μεγαλύτερος και αφετέρου «τα χαμηλά ποσοστά» είναι αποτέλεσμα των μεταρρυθμίσεων της «Ατζέντας 2010», με εκατομμύρια εργαζόμενους υποαπασχολούμενους, με αποδοχές κάτω ακόμη και από το επίσημο όριο της φτώχειας.
Το επίσημο 6,8% αποδίδεται στην «επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας και την τριετή κρίση στην Ευρωζώνη», δηλαδή στην καπιταλιστική κρίση, που έχει επηρεάσει αρνητικά τις γερμανικές εξαγωγές, ενώ εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση τους επόμενους μήνες.

ΓΑΛΛΙΑ Εκρηξη της ανεργίας



ΓΑΛΛΙΑ
Εκρηξη της ανεργίας
ΠΑΡΙΣΙ.--
Νέο ρεκόρ σημείωσε τον Αύγουστο η επίσημα καταγεγραμμένη ανεργία στη Γαλλία, ξεπερνώντας το 10,3% του Ιούλη και φτάνοντας τους 3.011.000 ανέργους. Η πραγματικότητα είναι ακόμα χειρότερη, καθώς τα συγκεκριμένα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν όσους εργάζονται περιστασιακά, με μερική απασχόληση ή με εκ περιτροπής εργασία. Συνολικά υπολογίζονται ότι 4.494.000 Γάλλοι αναζητούν εργασία στη χώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Αυγούστου, δηλαδή 40.800 περισσότεροι από τον Ιούλη, ενώ είναι ο μεγαλύτερος καταγεγραμμένος αριθμός από το 1991. Οι μακροχρόνια άνεργοι, με τρία και πλέον χρόνια ανεργίας, έφτασαν τις 475.000, με αύξηση 21,6% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2011.
Σε ανακοίνωσή του το γαλλικό υπουργείο Εργασίας, για μια κατάσταση που είναι έκφραση της όξυνσης της καπιταλιστικής κρίσης στη Γαλλία, δηλαδή αποτέλεσμα του ίδιου του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής, επιχειρεί να θολώσει τα νερά ρίχνοντας την ευθύνη στους ...προηγούμενους. Αναφέρει ότι «αυτά τα τρία εκατομμύρια ανέργων αποδεικνύουν την αποτυχία της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής των τελευταίων ετών» εννοεί του Σαρκοζί, ενώ καλλιεργεί αυταπάτες ότι η κυβέρνηση του Φρανσουά Ολάντ με τη «συνεργασία των κοινωνικών εταίρων, θα διασφαλίσει επιχειρήσεις με ταμειακό πρόβλημα και μισθούς». Η αλήθεια είναι ότι με όποια μορφή διαχείρισης το «μάρμαρο» το πληρώνουν οι εργάτες για να διασώζονται οι καπιταλιστές.

Ιστορία του ΔΣΕ, μέρος 60: Ο αγώνας του ΔΣΕ και η στάση της Γιουγκοσλαβίας


Ιστορία του ΔΣΕ, μέρος 60: Ο αγώνας του ΔΣΕ και η στάση της Γιουγκοσλαβίας

Η ιστορική προσέγγιση του θέματος
Meros67_Photo1_small.jpg
Σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία του εμφυλίου πολέμου είναι η στάση που κράτησε η Γιουγκοσλαβία σ’ όλη τη διάρκειά του – και ιδιαίτερα στις αποφασιστικές του στιγμές – απέναντι στο ελληνικό λαϊκοδημοκρατικό κίνημα και τον ΔΣΕ. Είναι άλλωστε ευρύτερα γνωστό ότι η αποτίμηση του ρόλου του γιουγκοσλάβικου παράγοντα στο ελληνικό ζήτημα, προκαλούσε πάντοτε το ενδιαφέρον, τόσο κατά τη διάρκεια του εμφυλίου όσο και μετά. Για την έκβαση δε της σύγκρουσης, η στάση της Γιουγκοσλαβίας θεωρήθηκε καθοριστική, όχι μόνο από το ΚΚΕ και τον ΔΣΕ αλλά και από την αντίπαλη πλευρά. Το ΚΚΕ έκανε τότε λόγο, για πισώπλατο χτύπημα του Τίτο που, μαζί με άλλους παράγοντες, συνετέλεσε αποφασιστικά στην ήττα του Δημοκρατικού Στρατού. Αλλά και η άλλη πλευρά, οι νικητές του εμφυλίου, δεν υστέρησαν σε παρόμοιες εκτιμήσεις. “Η ρήξις Τίτο – Κομινφόρμ – σημειώνει π. χ. ο στρατηγός Ζαφειρόπουλος – διέσπασε τον μηχανισμό της υποστηρίξεως και την ενότητα των συμμοριακών στελεχών. Η δημιουργία νέου μηχανισμού παροχής βοήθειας διά μέσου της Αλβανίας υπήρξεν ανεδαφική. Αι συνέπειαι του ρήγματος τούτου υπήρξαν καταστρεπτικαί διά τον συμμοριτισμόν, λόγω του κλεισίματος των συνόρων (Δ. Ζαφειρόπουλου: “Αντισυμμοριακός Αγών”, σελ. 657). Παρόμοιες κρίσεις, με αυτή του Ζαφειρόπουλου, έχουν εκφραστεί αρκετές και μάλιστα, από πρώτης γραμμής κυβερνητικά και κρατικά στελέχη της περιόδου του εμφυλίου και του μετεμφυλιακού καθεστώτος.
Οι εκτιμήσεις του ΚΚΕ
Επιστρέφοντας στο ΚΚΕ, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι μετά τον εμφύλιο, οι εκτιμήσεις του για το ρόλο της Γιουγκοσλαβίας στην έκβαση του αγώνα του ΔΣΕ, γνώρισαν αρκετές διακυμάνσεις. Η 6η ολομέλεια της ΚΕ, τον Οκτώβρη του ’49, εκτίμησε ότι “είναι αναμφισβήτητο γεγονός πως η τιτοϊκή προδοσία χειροτέρεψε το συσχετισμό δυνάμεων σε βάρος του ΔΣΕ”. Ακόμη, η ολομέλεια κατηγόρησε, ανάμεσα στα άλλα, τη Γιουγκοσλαβία, για πέρασμα με τον ιμπεριαλισμό και για πισώπλατο χτύπημα στον ΔΣΕ (Βλέπε: “Επίσημα Κείμενα ΚΚΕ”, τόμος 7ος, σελ. 15). Στην ομιλία του, στην 6η ολομέλεια – που κυκλοφόρησε σε μπροσούρα με τίτλο “Καινούρια κατάσταση – Καινούρια καθήκοντα” – ο Ν. Ζαχαριάδης πήγε ακόμη μακρύτερα σ’ αυτές τις εκτιμήσεις, λέγοντας χαρακτηριστικά: “Και πρέπει εδώ να το πούμε ανοιχτά, ότι αν απ’ το 1946 ήταν γνωστός ο άτιμος ρόλος του προβοκάτορα Τίτο, τότε το ΚΚΕ δε θα κατέληγε στην απόφαση να ξαναπάρει τα όπλα, θα ακολουθούσε άλλο δρόμο, πιο επίμονο, βασανιστικό, μακρύ, γιατί είναι ολοφάνερο πως δεν μπορούσε να προχωρήσει σε μια νέα ένοπλη αντιπαράθεση χωρίς να έχει εξασφαλισμένα τα νώτα, τη στιγμή που ο μοναρχοφασισμός διέθετε την αμέριστη και ολόπλευρη αμερικανοαγγλική βοήθεια”. (Ν. Ζαχαριάδη: “Συλλογή έργων” σελ. 465 – 466). Η θέση αυτή διορθώθηκε γρήγορα και στην 7η ολομέλεια του 1950 αντικαταστάθηκε από την εκτίμηση, πως “αν γνωρίζαμε από το 1946 το ρόλο του Τίτο δε θα ξεκινούσαμε όπως ξεκινήσαμε”.
Μετά την 6η ολομέλεια του 1956, οι κομματικές εκτιμήσεις για το ρόλο που έπαιξε η Γιουγκοσλαβία στην έκβαση του αγώνα του ΔΣΕ, πέρασαν από την άλλη μεριά. Εκεί που υπήρχε πρόβλημα, εκεί που εκτιμιόταν ότι η Γιουγκοσλαβία, στα 1948 – 49, πρόδωσε το ελληνικό λαϊκοδημοκρατικό κίνημα, όλα έγιναν μέλι – γάλα. Με απόφασή της τον Μάη του ’56, η ΚΕ του Κόμματος σημείωνε πως “η διακοπή των σχέσεων ανάμεσα στο Κομμουνιστικό Κόμμα της Ελλάδας και το Κομμουνιστικό Κόμμα της Γιουγκοσλαβίας το 1948, σαν συνέπεια της ξεσκεπασμένης τώρα προβοκατόρικης δράσης Μπέρια, ζημίωσε την υπόθεση των λαών των δύο χωρών, όπως και την υπόθεση του παγκόσμιου στρατοπέδου της ειρήνης, της δημοκρατίας και του σοσιαλισμού”. Προφανώς, η ΚΕ απέδιδε στον Μπέρια την ευθύνη, για το σπάσιμο των σχέσεων του ΚΚΓ με το Γραφείο Πληροφοριών (Ινφορμπιρό), θεωρώντας ότι αυτό το γεγονός επηρέασε αποφασιστικά τις σχέσεις του ΚΚΕ με το γιουγκοσλάβικο κόμμα. Στη συνέχεια της απόφασης αποδίδονται ευθύνες στον Ζαχαριάδη, για τη διακοπή των σχέσεων των δύο κομμάτων και ο πρώην ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ κατηγορείται, ότι “προσπάθησε με συκοφαντικές επινοήσεις για “πισώπλατο χτύπημα” να μεταθέσει τις ευθύνες για την ήττα του ένοπλου αγώνα 1946 – 1949 στο αδελφό ΚΚ της Γιουγκοσλαβίας, περιέπλεξε ακόμα πιο πολύ το ζήτημα τόσο από ελληνογιουγκοσλαβική, όσο και από διεθνή πλευρά” (Ντοκουμέντα του ΚΚΕ: Από την 6η Πλατιά ολομέλεια της ΚΕ και της ΚΕΕ του ΚΚΕ, Μάρτης 1956 – Ως την 7η Πλατιά ολομέλεια της ΚΕ και της ΚΕΕ του ΚΚΕ, σελ. 44 – 45).
Απ’ όσα αναφέραμε προκύπτει αβίαστα η ανάγκη να προσεγγίσουμε ψύχραιμα, αντικειμενικά και στο μέτρο του δυνατού ολοκληρωμένα, το ζήτημα του ρόλου της Γιουγκοσλαβίας, τόσο στο ξεδίπλωμα του ένοπλου αγώνα του ΔΣΕ, όσο και στην έκβαση που αυτός είχε.
Οι δύο φάσεις της γιουγκοσλάβικης πολιτικής
Τα πρόσωπα όλων, στραμμένα πάνω στον τραυματία που μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο…
Meros67_Photo2_small.jpg
Στο ρόλο, που έπαιξε η Γιουγκοσλαβία στον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο, διακρίνονται σε χοντρές γραμμές δύο φάσεις, αντιθετικές μεταξύ τους. Η πρώτη καλύπτει την περίοδο από την έναρξη του δεύτερου αντάρτικου μέχρι τη στιγμή, που το Γιουγκοσλαβικό ΚΚ συγκρούεται με το διεθνές κομμουνιστικό κίνημα και αποβάλλεται από το Γραφείο Πληροφοριών (Ινφορμπιρό). Η δεύτερη, αφορά την περίοδο από τη στιγμή εκείνη και μετά και έως την ήττα του ΔΣΕ.
Στην πρώτη φάση η Γιουγκοσλαβία βοηθάει αποφασιστικά τον ένοπλο αγώνα του ελληνικού λαϊκοδημοκρατικού κινήματος. Θα μπορούσε να πει κανείς, χωρίς να κατηγορηθεί ότι υπερβάλλει, πως στα πλαίσια του διεθνούς κομμουνιστικού και προοδευτικού κινήματος και για την ενίσχυση του αγώνα, που διεξήγαγε ο ελληνικός λαός και το ΚΚΕ, η Γιουγκοσλαβία είχε χρεωθεί με ειδικό – αποφασιστικής σημασίας – ρόλο. Αποτελούσε το κέντρο, μέσα από το οποίο περνούσε όλη η διεθνιστική βοήθεια που πήγαινε στον ΔΣΕ και ήταν ο βασικός ενδιάμεσος σταθμός επαφής του ΚΚΕ και του ΔΣΕ με το διεθνές προοδευτικό – επαναστατικό κίνημα και, τον ηγέτη του κινήματος αυτού, την ΕΣΣΔ. Ταυτόχρονα, αποτελούσε χώρο υποδοχής τραυματιών του Δημοκρατικού Στρατού, χώρο εκπαίδευσης των ανταρτών και χώρο άντλησης εφεδρειών του ΔΣΕ, αφού πολλοί σλαβομακεδόνες πρόσφυγες από την Ελλάδα – λόγω των δεινών του πολέμου – έβρισκαν καταφύγιο στη γιουγκοσλάβικη Μακεδονία. Επίσης, στη Γιουγκοσλαβία ήταν εγκατεστημένος και ο ραδιοσταθμός “Ελεύθερη Ελλάδα”. Ο ρόλος αυτός της Γιουγκοσλαβίας δεν ήταν τυχαίος και δεν της αποδόθηκε χωρίς σκέψη από το διεθνές κομμουνιστικό και προοδευτικό κίνημα. Μετά την ΕΣΣΔ, ήταν η πιο ισχυρή χώρα του λαϊκοδημοκρατικού – σοσιαλιστικού στρατοπέδου. Συνόρευε με την Ελλάδα και στα χρόνια της κατοχής αναπτύχθηκε στο εσωτερικό της ένα από τα ισχυρότερα αντάρτικα κινήματα στην Ευρώπη, ενάντια στο φασισμό. Αντίθετα, οι υπόλοιπες χώρες της Βαλκανικής, η Αλβανία και η Βουλγαρία, ήταν αρκετά αδύνατες και τα προηγούμενα καθεστώτα τους, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είχαν συνεργαστεί με τον άξονα. Εκ των πραγμάτων, λοιπόν, η Γιουγκοσλαβία συγκέντρωνε τις καλύτερες των προϋποθέσεων, για να αναλάβει την προώθηση της ενίσχυσης των Ελλήνων ανταρτών και ήταν – ή φαινόταν πως ήταν – η λιγότερο ευάλωτη στις επιθέσεις του ιμπεριαλισμού.
Μετά τη σύγκρουση του ΚΚ Γιουγκοσλαβίας με το Γραφείο Πληροφοριών, και την αποπομπή του πρώτου από τις τάξεις του δεύτερου, η Γιουγκοσλαβία, εξ αντικειμένου δεν μπορούσε να παίξει τον παλιό της ρόλο, να λειτουργεί δηλαδή ως το κέντρο μεταφοράς της διεθνούς ενίσχυσης στο Δημοκρατικό Στρατό. Ούτε μπορούσε, να μεσολαβεί στο διεθνές προοδευτικό – κομμουνιστικό κίνημα, στην ΕΣΣΔ και στις Λαϊκές Δημοκρατίες για λογαριασμό του ΚΚΕ και του ΔΣΕ, ούτε και το ελληνικό κίνημα μπορούσε μέσω της Γιουγκοσλαβίας να κρατάει τις διεθνείς επαφές του. Η αλλαγή του ρόλου της Γιουγκοσλαβίας ήταν πλέον επιβεβλημένη από τα πράγματα κι αυτό πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη, όταν εξετάζεται ο ρόλος της στον αγώνα της περιόδου εκείνης, του ελληνικού λαϊκοδημοκρατικού κινήματος. Ηταν, επίσης, επιβεβλημένο το ΚΚΕ και ο ΔΣΕ να αναμορφώσουν και να αναδιατάξουν πλήρως τη μέχρι τότε δουλιά τους, στους τομείς που προηγουμένως καλύπτονταν μέσω της Γιουγκοσλαβίας.
Ολες αυτές οι αλλαγές, δε σήμαιναν φυσικά και υποχρεωτικό αντικειμενικά αδυνάτισμα της βοήθειας, που η Γιουγκοσλαβία, αυτή καθαυτή, έδινε στον ΔΣΕ, αν και εκεί πήγαν τα πράγματα. Σήμαιναν πολύ απλά, ότι αυτή η χώρα δε θα έπαιζε – γιατί δεν μπορούσε πλέον να παίξει – το διεθνή ρόλο, που της είχε αποδοθεί στο παρελθόν. Σταθμίζοντας αυτές τις εξελίξεις το ΚΚΕ, σε συνάρτηση με τις ανάγκες του ένοπλου αγώνα που διεξήγαγε, αν και στην 4η ολομέλεια της ΚΕ του πήρε απόφαση υπέρ του Ινφορμπιρό στη διαμάχη, που αυτό είχε με το ΚΚΓ, δεν ανακοίνωσε δημόσια αυτή του την απόφαση, αλλά εσωκομματικά, ενημέρωσε το γιουγκοσλαβικό κόμμα για τη θέση του και συμφώνησε μαζί του στην απρόσκοπτη συνέχιση της βοήθειας από μέρους της Γιουγκοσλαβίας στον αγώνα του ΔΣΕ. Στην πραγματικότητα, όμως, το ΚΚΓ ακολούθησε εντελώς διαφορετική πολιτική, παρεμβάλλοντας αργά, αλλά σταθερά, όλο και περισσότερα εμπόδια στον Δημοκρατικό Στρατό.
Τι ήταν το Γραφείο Πληροφοριών
Επειδή στο σημερινό μέρος του αφιερώματος χρησιμοποιούμε τον όρο “Γραφείο Πληροφοριών” (ήταν γνωστό επίσης και με δύο άλλες ονομασίες: Ινφορμπιρό ή Κομινφόρμ), θεωρήσαμε σκόπιμο να δώσουμε ορισμένες πληροφορίες γι’ αυτό.
Το ΙΝΦΟΡΜΠΙΡΟ (Γραφείο Πληροφοριών) ή ΚΟΜΙΝΦΟΡΜ (Κομμουνιστικό Γραφείο Πληροφοριών – ονομασία που κυριάρχησε κυρίως στη Δύση) ιδρύθηκε στην Πολωνία το Σεπτέμβρη του 1947, από 9 κομμουνιστικά και εργατικά κόμματα. Συγκεκριμένα το Γραφείο Πληροφοριών αποτελούνταν από τα εξής κόμματα: ΚΚ Σοβιετικής Ενωσης, ΚΚ Βουλγαρίας, Κόμμα Εργαζομένων Ουγγαρίας, Ενιαίο Εργατικό Κόμμα Πολωνίας, Εργατικό Κόμμα Ρουμανίας, ΚΚ Τσεχοσλοβακίας, ΚΚ Γιουγκοσλαβίας, ΚΚ Ιταλίας και ΚΚ Γαλλίας. Εδρα του Γραφείου Πληροφοριών αρχικά είχε οριστεί το Βελιγράδι. Δημοσιογραφικό όργανο του Γραφείου Πληροφοριών, σ’ όλη τη διάρκεια του βίου του, ήταν η εφημερίδα “Για Σταθερή Ειρήνη, Για τη Λαϊκή Δημοκρατία”.
Η σύνθεση του Ινφορμπιρό άλλαξε με την αποπομπή του Γιουγκοσλαβικού ΚΚ από τις τάξεις του, στις 28 Ιούνη του ’48. Ετσι τα κόμματα που το αποτελούσαν έμειναν 8, χωρίς ποτέ να συμπληρωθεί το κενό με την προσχώρηση άλλου κόμματος, στη θέση του ΚΚΓ και χωρίς ποτέ να επιχειρηθεί ευρύτερη διεύρυνση και με άλλα κομμουνιστικά κόμματα.
Η ίδρυση του Γραφείου Πληροφοριών ήταν η πρώτη προσπάθεια – περιορισμένης έκτασης – για συντονισμό της δράσης των κομμουνιστικών κομμάτων, μετά τη διάλυση της Κομμουνιστικής Διεθνούς (1943). Το κενό αυτού του συντονισμού είχε φανεί – τουλάχιστον – αμέσως μετά τον πόλεμο και το είχαν επισημάνει πολλά κομμουνιστικά κόμματα, μεταξύ των οποίων και το ΚΚΕ, το οποίο στο 7ο Συνέδριό του εξέδωσε και σχετικό ψήφισμα (“Για τη διεθνή πολιτική ενότητα της εργατικής τάξης”), όπου, μεταξύ άλλων, υπογραμμιζόταν: “Το 7ο Συνέδριο του ΚΚΕ, πιστό στην υπόθεση της δημοκρατίας και του σοσιαλισμού, εκφράζει την ευχή να ενσωματωθούν το γρηγορότερο όλα τα εργατικά κόμματα του κόσμου, που πιστεύουν στο σοσιαλισμό, ανεξάρτητα από αποχρώσεις, σε μια νέα ενιαία διεθνή πολιτική οργάνωση της εργατικής τάξης” (“Επίσημα κείμενα ΚΚΕ”, τόμος 6ος, σελ. 113).
Η ανάγκη διεθνούς συντονισμού της δράσης των ΚΚ υπογραμμίστηκε στην ιδρυτική διάσκεψη του Ινφορμπιρό στην Πολωνία και επισημάνθηκαν μάλιστα ορισμένα άκρως ανησυχητικά φαινόμενα, που καλλιεργήθηκαν μέσα στα κομμουνιστικά κόμματα μετά τη διάλυση της Κομμουνιστικής Διεθνούς (ΚΔ). Στην εισήγησή του, σ’ αυτή τη διάσκεψη ο Ζντάνοφ τόνισε, μεταξύ άλλων: “Ορισμένοι σύντροφοι πήραν το ζήτημα με τέτοιο τρόπο σαν η διάλυση της Κομμουνιστικής Διεθνούς να σημαίνει και διακοπή κάθε σύνδεσης, κάθε επαφής ανάμεσα στα αδελφά Κομμουνιστικά Κόμματα. Η πείρα έδειξε ακόμα ότι τέτοια έλλειψη σύνδεσης ανάμεσα στα αδελφά Κομμουνιστικά Κόμματα δεν είναι σωστή, είναι επιζήμια και στην πραγματικότητα αφύσικη. Το Κομμουνιστικό Κίνημα αναπτύσσεται στα εθνικά πλαίσια, ταυτόχρονα όμως έχει και καθήκοντα και συμφέροντα κοινά για τα κόμματα διαφόρων χωρών… Αυτή η ανάγκη για σύσκεψη και εθελοντικό συντονισμό της δράσης των χωριστών Κομμουνιστικών Κομμάτων ωρίμασε ιδιαίτερα σήμερα, που η συνεχιζόμενη έλλειψη σύνδεσης μπορεί να οδηγήσει σε αδυνάτισμα της αμοιβαίας κατανόησης, και με τον καιρό σε σοβαρά λάθη” (“Η σύσκεψη των 9 Κομμουνιστικών Κομμάτων στην Πολωνία”, Εκδοτικό Ελεύθερης Ελλάδας, Νοέμβρης 1947, σελ. 33).
Το Γραφείο Πληροφοριών αυτοδιαλύθηκε τον Απρίλη του 1956, περίπου ένα μήνα μετά το 20ο Συνέδριο του ΚΚΣΕ. Στη σχετική ανακοίνωση, που δημοσιεύτηκε στο δημοσιογραφικό του όργανο στις 17/4/1956 (αναδημοσιεύτηκε στα ελληνικά στο περιοδικό του ΚΚΕ “Νέος Κόσμος”, τεύχος 4-5/1956, σελ. 17-18), τονίζεται η προσφορά του ΙΝΦΟΡΜΠΙΡΟ, γίνεται επίκληση αλλαγής των συνθηκών σε σχέση με την εποχή της ίδρυσής του και υπογραμμίζεται: “Οι Κεντρικές Επιτροπές των Κομμουνιστικών και Εργατικών Κομμάτων που ανήκουν στο Γραφείο Πληροφοριών, αφού αντάλλαξαν γνώμες πάνω στα ζητήματα της δράσης του, παραδέχτηκαν ότι το Γραφείο Πληροφοριών που ιδρύθηκε απ’ αυτές το 1947 εξάντλησε τις λειτουργίες του και γι’ αυτό αποφάσισαν ομόφωνα να σταματήσει η δράση του Γραφείου Πληροφοριών των Κομμουνιστικών και Εργατικών Κομμάτων και η έκδοση του οργάνου του, της εφημερίδας “Για σταθερή ειρήνη, για τη λαϊκή δημοκρατία”".
Οι φωτογραφίες είναι από το αρχείο του “Ρ”
Περιεχόμενα

Ιστορία του ΔΣΕ, μέρος 59: 1949 – το οξυνόμενο πρόβλημα των εφεδρειών και οι αγώνες των ναυτεργατών (ΟΕΝΟ)


Ιστορία του ΔΣΕ, μέρος 59: 1949 – το οξυνόμενο πρόβλημα των εφεδρειών και οι αγώνες των ναυτεργατών (ΟΕΝΟ)

Ο ΔΣΕ το 1949
Οξύνεται το πρόβλημα της έλλειψης εφεδρειών
Meros66_Photo1_small.jpg
Το 1949, το πρόβλημα της έλλειψης εφεδρειών για το ΔΣΕ ήταν, όχι απλώς έντονο, αλλά, θα μπορούσαμε να πούμε, χωρίς να υπερβάλουμε στο ελάχιστο, ασφυκτικό. Η ηγεσία του κινήματος αντιλαμβανόταν ότι ο Δημοκρατικός Στρατός είχε μπροστά του σκληρές πολεμικές αναμετρήσεις, στις οποίες δεν ήταν δυνατό να ανταποκριθεί, όπως θα έπρεπε, αν αυτό το ζήτημα δεν έβρισκε, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, έστω και μερικώς, τη λύση του. Αν συνυπολογιστούν δε τα καθήκοντα που έθετε το ΚΚΕ στο ΔΣΕ, να πάρει δηλαδή μέσα στο ’49 την πρωτοβουλία στις εσωτερικές εξελίξεις, γίνεται αντιληπτό το τεράστιο μέγεθος των διαστάσεων που είχε πάρει το πρόβλημα τις εξεύρεσης νέων δυνάμεων. Στην πραγματικότητα, επρόκειτο για ένα διαρκή και βασανιστικό πονοκέφαλο, από τον οποίο η ηγεσία του ΚΚΕ δεν μπόρεσε να απαλλαγεί σ’ όλη τη διάρκεια του Εμφυλίου ενώ, κατά το τέλος του, ο πονοκέφαλος είχε μετατραπεί σε εφιάλτη. Η αδημοσίευτη απόφαση του ΠΓ που ακολουθεί επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές. Συγκεκριμένα, το Φλεβάρη του ’49 το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ επιχείρησε μια αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης εφεδρειών, βάζοντας ως στόχο τη στρατολογία νέων μαχητών από το χώρο των Ελλήνων του εξωτερικού και τους ναυτεργάτες.
Η απόφαση αυτή βρίσκεται στο αρχείο του ΚΚΕ και μας παραδόθηκε για δημοσίευση από το Ιστορικό Τμήμα της ΚΕ, το οποίο την εντόπισε καθυστερημένα και γι’ αυτό – όπως και άλλες αποφάσεις – δε δημοσιεύτηκε στον 6ο τόμο των Επίσημων Κειμένων. Το κείμενο της απόφασης, στο πρωτότυπο, είναι όπως παρουσιάζεται εδώ. Τα αποσιωπητικά, όπου εμφανίζονται, είναι του πρωτοτύπου.
Απόφαση του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ
Meros66_Photo2_small.jpg
Το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, αφού συζήτησε πάνω στην έκθεση του σ. Αρτέμη για τη δουλειά στους ναυτεργάτες, στη Δυτ. Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία, Κύπρο και Μέσ. Ανατολή πρώτο διαπιστώνει ότι η δουλειά αυτή παρέχει πολλές δυνατότητες για τον αγώνα και ιδιαίτερα για την ενίσχυση του ΔΣΕ, ότι η δουλειά μέσα στους ναυτεργάτες σαν αρχή μπορεί να θεωρηθεί ικανοποιητική, ότι μπήκε μια βάση για να αναπτυχθεί σοβαρή δουλειά σ’ όλες τις πιο πάνω περιοχές και ότι σοβαρή καθυστέρηση και μη ανταπόκριση στις ανάγκες του κινήματος, παρουσιάζει η δουλειά μας στο Παρίσι.
Με βάση την πιο πάνω διαπίστωση, το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ αποφασίζει:
1.Μέσα στο 1949 να στρατολογηθούν για το ΔΣΕ από τις πιο πάνω περιοχές 5.000 Ελληνες με την παρακάτω κατανομή: α) ναυτεργάτες 1.500, β) Μέση Ανατολή 1.500, γ) Κύπρος 500, δ) Αμερική 500 και απ’ τις άλλες περιοχές 1.000. Στο 1ο εξάμηνο του 1949, πρέπει να φτάσουν στην Ελεύθ. Ελλάδα οι μισοί άνδρες απ’ τις 5.000.
2.Για να πραγματοποιηθεί η δουλειά αυτή, τοποθετεί αντιπρόσωπο του ΓΑ του ΔΣΕ για όλες τις πιο πάνω περιοχές τον συνταγματάρχη ΠΕ σ. Λεωνίδα με βοηθό τον ταγματάρχη σ. Αρτέμη και το λοχαγό ΠΕ σ. Κανέλο που θα εξασφαλίσουν την όλη οργάνωση και λειτουργία της δουλειάς στους ναυτεργάτες και στην Ευρώπη. Στις άλλες περιοχές, η δουλειά θα γίνει απ’ τους παρακάτω: α) Στην Αμερική απ’ τους υπολοχαγούς ΠΕ Κυριαζίδη και Καλούδη, β) στην Αίγυπτο και Μέση Ανατολή απ’ τον λοχαγό ΠΕ σ. Πάγκαλο, γ) στην Κύπρο απ’ τους σ. σ. Ιωάννου και Ζαρτίδη, δ) στην Αυστραλία απ’ τον ανθυπολοχαγό ΠΕ……… Ειδικά για τους ναυτεργάτες, ο αντιπρόσωπος του ΓΑ μαζί με τους βοηθούς του εξουσιοδοτούνται να ονομάζουν ΠΕ ανθυπολοχαγούς στα λιμάνια που παρουσιάζεται ανάγκη και να αναφέρουν τις ονομασίες στο ΓΑ.
3.Σοβαρό καθήκον που πρέπει να λυθεί αμέσως απ’ τον αντιπρόσωπο του ΓΑ και τους βοηθούς του είναι να αποκαταστήσουν μόνιμη και σίγουρη επαφή με την κατεχόμενη Ελλάδα για να βοηθήσουν έτσι αποτελεσματικά τον εκεί αγώνα.
4.Επειδή η διαφωτιστική μας δουλειά στους ναυτεργάτες και γενικά σ’ όλες τις πιο πάνω περιοχές καθυστερεί σοβαρά, το ΠΓ πρέπει να εξασφαλίσει τις πιο πάνω περιοχές με όλα τα έντυπα και τις εκδόσεις της Λεύτερης Ελλάδας και ο αντιπρόσωπος του ΓΑ με τους βοηθούς του να εξασφαλίσουν την ανατύπωση και την κυκλοφορία του υλικού αυτού. Πρέπει να δημιουργηθεί πολυγραφική βάση στη Μασσαλία και την Αίγυπτο και να οργανωθεί η καλή λειτουργία αυτών που υπάρχουν στην Αγγλία και την Αμερική. Ο Ραδιοφωνικός Σταθμός της Ελεύθερης Ελλάδας πρέπει να εγκαινιάσει ταχτικές εκπομπές για τους ναυτεργάτες, την Κύπρο και όλες τις πιο πάνω περιοχές.
Για όλη τη στρατιωτική δουλειά στις πιο πάνω περιοχές, καθώς και την οικονομική διαχείριση, υπεύθυνος είναι ο αντιπρόσωπος του ΓΑ για τις πιο πάνω περιοχές. Ολοι υποτάσσονται στις οδηγίες και διαταγές του.
5.Την πολιτική διεύθυνση όλης της πιο πάνω δουλειάς την έχει κομματική επιτροπή που διορίζει το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ από τους συντρόφους Λεωνίδα – Αρτέμη και Κανέλο. Η Κομμ. Επιτροπή πραγματοποιεί τη δουλειά της σε άμεση και στενή επαφή με το ΠΓ.
Το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ είναι βέβαιο ότι η εκπλήρωση των πιο πάνω καθηκόντων θα αποτελέσει αποφασιστική συμβολή για τη νίκη.
22/2/49.
Η μεγάλη προσφορά των ναυτεργατών
Γράφει ο Νίκος Καλούδης για την ηρωική δράση της ΟΕΝΟ
και των ναυτεργατών, στο πλευρό του ΔΣΕ
“… Η περαιτέρω παραμονή τούτου εις Η. Πολιτείας θα δημιουργήση σοβαράς ανωμαλίας εις την κίνησιν της ναυτιλίας, μεγάλως θα ζημιώσει τον εθνικόν μας αγώνα και θα τονώσει ηθικώς τα εις το εξωτερικόν δρώντα αντεθνικώς αναρχοκομμουνιστικά στοιχεία…”. Αυτά υπογραμμίζει, ανάμεσα σε άλλα, το παραπλεύρως δημοσιευόμενο, απόρρητο και επείγον έγγραφο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας προς το υπουργείο Εξωτερικών. Ημερομηνία αποστολής του, η 26η Αυγούστου 1949. Και, βέβαια, ζητείται η παράδοση του Νίκου Καλούδη στο μοναρχοφασιστικό τότε καθεστώς των Αθηνών, για τα περαιτέρω…
Meros66_Photo3_small.jpg
Με αφορμή την αναφερόμενη παραπλεύρως απόφαση του ΠΓ ζητήσαμε από τον Νίκο Καλούδη, να μας γράψει ένα σημείωμα, για την αντίστοιχη δραστηριότητα του Κόμματος εκείνη την εποχή. Το σημείωμα αυτό δημοσιεύουμε σήμερα, ευχαριστώντας τον σύντροφο για τη βοήθειά του και για τα υλικά της εποχής που μας διέθεσε.
“Τη δουλιά, για τη στρατολόγηση ναυτεργατών και την αποστολή τους στο ΔΣΕ, την είχαμε αρχίσει, πριν πάρουμε τη συγκεκριμένη απόφαση. Είχαμε κάνει αποστολές, ξέραμε τα προβλήματα που χρειαζόταν να λύσουμε, διαθέταμε μια μικρή υποδομή στη Νέα Υόρκη και σ’ άλλα λιμάνια, που παρουσιάζανε ναυτιλιακή κίνηση.
Πέρα απ’ αυτά, γινόταν πολιτική και ιδεολογική δουλιά προς αυτή την κατεύθυνση, με τα μέσα που διαθέταμε. Το καινούριο ήταν η απόφαση του ΠΓ του Κόμματος, που καθόριζε το καθήκον της Κομματικής Οργάνωσης των ναυτεργατών και η απροκάλυπτη επίθεση των αμερικανικών κρατικών υπηρεσιών. Σύμφωνα, με την απόφαση του ΠΓ της ΚΕ του Κόμματος, μέσα στο 1949, έπρεπε να στρατολογηθούν 1.500 ναυτεργάτες και οι μισοί απ’ αυτούς, να βρίσκονται στην Ελεύθερη Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 1949. Τα στενά χρονικά περιθώρια πολλαπλασιάζανε τις δυσκολίες.
Από το 1948 οι μεταναστευτικές και άλλες καταδιωκτικές αρχές σκλήρυναν τα μέτρα ενάντια στους ναυτεργάτες και τα ηγετικά στελέχη της ΟΕΝΟ. Η συνεργασία τους με την ελληνική Ασφάλεια και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας της Ελλάδας έγινε πιο στενή. Το 1949, το κύμα των διώξεων από τις αμερικανικές αρχές είχε δυναμώσει. Τα κρατητήρια στο “Νησί των Ξένων” συνέχεια “φιλοξενούσαν” δεκάδες ναυτεργάτες. Στα ελληνικά καράβια, που προσεγγίζανε λιμάνια των ΕΠΑ, είχε γίνει συνηθισμένο φαινόμενο η απαγόρευση να πατήσουν το πόδι τους στη στεριά και η προσπάθεια να τους απελάσουν στην Ελλάδα του 1949. Ανάλογες συνθήκες αντιμετωπίζαμε στα πιο πολλά λιμάνια των άλλων χωρών του “Ελεύθερου κόσμου”.
Αυτά ήταν τα πλην. Υπήρχαν, όμως, και τα θετικά, που δεν ήταν λίγα: Μια Κομματική Οργάνωση, με πολλές εκατοντάδες μέλη και μ’ ένα μεγάλο κύκλο φίλων κι οπαδών του Κόμματος, που τους χαρακτήριζε η πίστη, η αγωνιστικότητα και η διάθεση για προσφορά στο Κόμμα. Σ’ όλα, σχεδόν, τα καράβια λειτουργούσαν επιτροπές του πληρώματος. Είχαμε μέλη του Κόμματος και επιρροές στους αξιωματικούς. Λειτουργούσαν τμήματα της ΟΕΝΟ σε πολλά από τα λιμάνια όπου προσεγγίζανε ελληνικά καράβια κι ένα σημαντικό αριθμό “κινητών αντιπροσώπων”.
Στηριγμένοι σ’ αυτές τις δυνάμεις, μπορούσαμε σε μεγάλο βαθμό να ξεπερνούμε τις δυσκολίες και ν’ ανταποκριθούμε στο καθήκον, που μας έβαζε το Κόμμα.
Δεν πέσαμε πολύ έξω. Σε λίγους μήνες στρατολογήθηκαν και στάλθηκαν πολλές εκατοντάδες. Δε φτάσανε, βέβαια, όλοι στο μέτωπο, γιατί μεσολάβησε η υποχώρηση του ΔΣΕ. Εκτιμήθηκε, όμως, η προσφορά όσων ναυτεργατών έφθασαν και πολέμησαν, πριν την υποχώρηση. Σε σχετικό σχόλιο του ραδιοφωνικού σταθμού”Ελεύθερη Ελλάδα” είχαν αναφερθεί τότε τα εξής: “Λένε πως οι προλετάριοι δεν έχουν πατρίδα. Δεν ξέρω τι εννοούν με τη λέξη “πατρίδα”, απ’ την απέναντι μεριά του χαρακώματος ή μάλλον ξέρω πολύ καλά. Αλίμονο, αν είχαν- ειδικότερα οι ναυτεργάτες – την ίδια πατρίδα με τ’ αφεντικά τους, τους εφοπλιστές. Τότες, δε θα προλάβαιναν να την αλλάζουν κάθε τόσο, όπως αλλάζουν οι Εμπειρίκοι και Κουλουκουντήδες σύμφωνα με τους δείχτες της διεθνούς ναυλαγοράς, τη σημαία πάνω στ’ άλμπουρα των καραβιών τους.
Οι ναυτεργάτες αυτοί έχουν πατρίδα. Εχουν μια πατρίδα και δεν την αλλάζουν με τίποτε στον κόσμο. Ερχονται από την άκρη του κόσμου και δέστε τι κάμνουν για να την υπερασπίσουν: Ο παραπάνω μαχητής, λέει το αιτιολογικό της ονομασίας του ναυτεργάτη σε αξιωματικό του ΔΣΕ, προτάθηκε στη μάχη του Χάρου για το μεταλλείο ανδρείας. Λαϊκός τύπος, αγνός προλετάριος, με άφθαστη ψυχραιμία, θάρρος, αποφασιστικότητα και περιφρόνηση στο θάνατο, στις σκληρές φονικές μάχες στο ύψωμα Χάρος, μόνος του κατασκεύασε ένα πολυβολείο και με το αυτόματο απέκρουε τις λυσσασμένες επιθέσεις του εχθρού προκαλώντας το θαυμασμό και την εκτίμηση των συναγωνιστών του. Μόνος του, επίσης, κατασκεύασε και δεύτερο πολυβολείο, ζήτησε και δεύτερο αυτόματο και πηγαίνοντας, μια στο ένα μια στο δεύτερο πολυβολείο, πολεμούσε σαν λιοντάρι, ματώνοντας τον εχθρό, σκορπώντας τη σύγχυση, τον πανικό και τον θάνατο στις γραμμές του.
Από τη Βόρεια Θάλασσα ως το Σουέζ και από το Αμστερνταμ ως το Μπουένος Αϊρες της Αργεντινής, αυτή την πατρίδα κρατάνε ορθή σαν φλόγα, ανοιχτή σαν πληγή μέσα στην προλεταριακή του καρδιά. Κι όσοι μπορούνε τη φτάνουνε κι έρχονται, σκίζοντας ολόκληρους ωκεανούς, για να την υπερασπίσουν, με τα ίδια τους τα μπράτσα, παράδειγμα και μάθημα”".
Νίκος ΚΑΛΟΥΔΗΣ
Υ.Γ. Το σημείωμα είναι αφιερωμένο στους ηρωικούς αγώνες των ναυτεργατών και ιδιαίτερα σε όλους όσοι πότισαν με το αίμα τους το δέντρο της λευτεριάς, της κοινωνικής προκοπής και της δικαιοσύνης, αλλά και σε όλους όσοι συνεχίζουν και μέχρι σήμερα να βαστάνε τις σύγχρονες Θερμοπύλες, παρόντες στους κοινωνικούς αγώνες των ναυτεργατών και του λαού μας.
Τρεις άνδρες στο κατάρτι!
Η άγνωστη ιστορία μιας αφίσας
Meros66_Photo4_small.jpg
Βρισκόμαστε στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ, στα τέλη Οκτώβρη του 1948. Οι αμερικανικές αρχές ετοιμάζονται να συλλάβουν τρεις Ελληνες ναυτεργάτες και να τους απελάσουν στο καθεστώς της Αθήνας. Οι πληροφορίες φθάνουν στην παράνομη κομματική οργάνωση του ΚΚΕ και συγκαλείται αμέσως συνεδρίαση της κομματικής επιτροπής. Στη διάρκεια της συζήτησης και καθώς ανταλλάσσονται διάφορες γνώμες, για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της σοβαρής απειλής, ένας σύντροφος προτείνει, να ρωτήσουν και τους ναυτεργάτες, που βρίσκονται έξω από την αίθουσα της συνεδρίασης. Γίνεται δεκτό και η συζήτηση γενικεύεται, με τη συμμετοχή και των υπολοίπων ναυτεργατών. Εκεί “έπεσε” η πρόταση, να αξιοποιηθεί, ως μορφή αντίστασης, η αναρρίχηση και η παραμονή στο κατάρτι του πλοίου. Η πρόταση γίνεται δεκτή και αμέσως αρχίζουν να καταστρώνονται τα σχέδια προετοιμασίας του εγχειρήματος.
Για όλα τα υπόλοιπα, που αφορούν την αληθινή αυτή πτυχή του ναυτεργατικού κινήματος, αφήνουμε την αφίσα εκείνης της εποχής, που δημοσιεύουμε δίπλα, να μιλήσει, μεταφράζοντας όλα όσα είναι γραμμένα στην αγγλική γλώσσα.
“Τρεις άνδρες πάνω στο κατάρτι!
Τρεις άνδρες αναρριχήθηκαν στο κατάρτι του καραβιού τους, στις δύο η ώρα το πρωί, την 1η Νοέμβρη και από τη στενή τους θέση, πενήντα πόδια πάνω από το κατάστρωμα, αψηφώντας τον καπετάνιο, τη λιμενική αστυνομία και τους ανώτερους υπαλλήλους Μετανάστευσης των ΗΠΑ. Αυτό έγινε στο φορτηγό πλοίο “Aristokratis”, στη Βαλτιμόρη. Για 84 ώρες έμειναν οι τρεις πάνω στο κατάρτι, παρά τον άνεμο, τη βροχή και το κρύο…
Γιατί ήταν εκεί πάνω;
Είχαν αρνηθεί να υπογράψουν ένα συμβόλαιο, που μείωνε τους μισθούς του πληρώματος σε 27 σεντς την ώρα. Ο καπετάνιος τούς απειλούσε με απέλαση και κάλεσε τις μεταναστευτικές αρχές. Μ’ αυτό το κάλεσμα, οι τρεις άνδρες, πάνω στην απελπισία τους, σκαρφάλωσαν στην κορυφή του καταρτιού. Γιατί;
Διότι, για το κάθε μέλος της “Ομοσπονδίας των Ενώσεων των Ελλήνων Ναυτικών”, που απελαύνονταν στην Ελλάδα η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία στην Αθήνα εκ των προτέρων, τους είχε καταδικάσει σε θάνατο.
Είκοσι πέντε ναυτεργάτες βρίσκονται τώρα στο Νησί Ελις. Δέκα βρίσκονται στη φυλακή στον Καναδά. Το κυνήγι γίνεται σε όλο τον κόσμο. Οι αστυνομικοί σ’ όλες τις χώρες του Σχεδίου Μάρσαλ συνεργάζονται στο κυνήγι αυτό. Η τεράστια αστυνομική δύναμη της κυβέρνησης των ΗΠΑ χρησιμοποιείται για να επιβάλουν τη μείωση των μισθών στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες!
Οι Μεταναστευτικές Αρχές των ΗΠΑ κρατάνε τη μαύρη λίστα των Ελλήνων εφοπλιστών, για να τρομοκρατήσουν τους Ελληνες εργάτες, δηλαδή εργάτες μιας ξένης χώρας!
Η ιστορία αυτή διέρρευσε. Οι συνδικαλιστές των ΗΠΑ έστειλαν μηνύματα υποστήριξης. Οι κάτοικοι της Βαλτιμόρης έστειλαν δώρα. Αντιπρόσωποι στον ΟΗΕ υπεράσπισαν τους τρεις, σαν πολιτικούς κρατούμενους των ΗΠΑ.
Την Παρασκευή της 4ης Νοέμβρη, οι Μεταναστευτικές Αρχές των ΗΠΑ, έστειλαν τον καπετάνιο, για να πει στους άνδρες ότι δε θα τους απελάσουν! Η επαγρύπνηση των 84 ωρών σταμάτησε!
ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ!
ΣΤΕΙΛΤΕ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΩΝ ΗΠΑ ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑΤΑ. ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ 70 ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΚΟΛΟΜΒΟΣ.
ΜΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, πέστε τους να σκίσουν τη μαύρη λίστα του θανάτου, να σταματήσουν την τρομοκρατία της απέλασης!
ΓΡΑΨΤΕ, ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑΤΑ, ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΑ ΕΝΩΜΕΝΑ ΕΘΝΗ, ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ LAKE SUCCES, Ν. ΥΟΡΚΗ ΚΑΙ ΣΕ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΕΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ.
Απαιτήστε αμνηστία για όλους τους πολιτικούς κρατούμενους στην Ελλάδα και έξω απ’ αυτή. Απαιτήστε ειρήνη για την Ελλάδα.
Εκδίδεται από την Ομοσπονδία Ελλήνων Ναυτεργατικών Ενώσεων
Παράρτημα της Ν. Υόρκης
24 Stone st New York, N. Y.”.
Οι φωτογραφίες είναι από το αρχείο του “Ρ”
Περιεχόμενα

TOP READ