9 Οκτ 2013

Είναι «άκρο»;

Είναι «άκρο»;



Ο Νίκος Μπογιόπουλος στον eniko

Η γερόντισσα, ετών 95, είναι ανασφάλιστη. Έκανε το «λάθος» στα νιάτα της να πολεμήσει το ναζισμό ως αγωνίστρια της Εθνικής Αντίστασης. Το ελληνικό κράτος την «αντάμειψε» για την ΕΑΜική της δράση με το επίδομα των… 66 ευρώ! Μέχρι τώρα η γερόντισσα τα κουτσοβόλευε με αυτά τα 66 ευρώ συν τα 340 ευρώ που έπαιρνε ως προνοιακή σύνταξη από τον ΟΓΑ. Αλλά το κράτος μας έχει προβλήματα. Κι αποφάσισε να δράσει. Κι έδρασε: Πλέον, όποιος πέραν της προνοιακής σύνταξης λαμβάνει και κάποιο άλλο -  «ανεξαρτήτως ποσού» - επίδομα,  τότε η προνοιακή σύνταξη κόβεται. Έτσι από δω και πέρα η 95χρονη γερόντισσα, η αγωνίστρια της Εθνικής  Αντίστασης, θα «ζει» με τα 66 ευρώ (όπως αποκάλυψε ο «Ριζοσπάστης», 4/10/2013).  
Στην ίδια μοίρα με τη γερόντισσα βρίσκονται χιλιάδες υπερήλικες ανασφάλιστοι του ΟΓΑ από τους περίπου 40.000 γέροντες που μέχρι τώρα λάμβαναν την «παροχή» των 340 ευρώ. Τώρα, ακόμα κι αυτά τα 340 ευρώ της πρόνοιας, οι κυβερνώντες που τα έχουν βαφτίσει «σύνταξη», έθεσαν προϋποθέσεις. Όχι για να τα αυξήσουν. Αλλά για να τα κόβουν! Το ίδιο θα συμβεί από την 1η του 2014 με τους 65.000 συνταξιούχους που τους κόβουν το ΕΚΑΣ.

  • Αλήθεια, εκείνοι που πολιτεύονται εφευρίσκοντας μέτρα τέτοιας ακρότητας, οι ίδιοι που στις εκλογές του 2012 έλεγαν «ψηφίστε μας για να έχετε συντάξεις»,συνιστούν «άκρο»; 
 Όποιος προκαλεί τέτοιες εικόνες στους δρόμους της Αθήνας, συνιστά «άκρο»;

Πέρσι  οι 8 στις 10 πολυκατοικίες έμειναν χωρίς πετρέλαιο θέρμανσης. Οι οικογένειες των μισθολογικά λεηλατημένων και των ανέργων ξεπάγιασαν. Αλλά φέτος η κυβέρνηση «αναγνωρίζοντας» το πρόβλημα αποφάσισε να δείξει το ανθρώπινο πρόσωπό της: Θα δώσει (αν το εγκρίνει η τρόικα…) αύξηση στο επίδομα θέρμανσης που θα ανέρχεται στο ιλιγγιώδες ποσό των 0,07 ευρώ το λίτρο! Με αυτό το ποσό οι «ξυλιασμένοι» έχουν την επιλογή να κάνουν υπομονή, να μαζεύουν σε κάποιο κουμπαρά την κυβερνητική ελεημοσύνη και το 2042 που λήγουν οι δανειακές συμβάσεις, ίσως να έχει μαζευτεί το ποσό για να αγοράσουν κανά φτηνό ζευγάρι γάντια. Πετρέλαιο, πάντως, γιόκ. Και φέτος.
  • Αλήθεια, εκείνοι που πολιτεύονται επιβάλλοντας μέτρα τέτοιας ακρότητας, οι ίδιοι  που στις εκλογές του 2012 έλεγαν «ψηφίστε μας για να έχετε καύσιμα»,συνιστούν «άκρο»; 
 Στην Ελλάδα του 2013, σύμφωνα με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, ο ένας στους τρεις ασθενείς αλλάζει μόνος του την φαρμακευτική του αγωγή. Μειώνει τα φάρμακα και τη δοσολογία τους, γιατί δεν έχει τα χρήματα να την ακολουθήσει σωστά. Δεν έχει λεφτά να αγοράσει τα φάρμακα που του χρειάζονται.
  • Αλήθεια, εκείνοι που η πολιτική τους ισοδυναμεί με αντικοινωνική ακρότητα, οι ίδιοι που στις εκλογές του 2012 έλεγαν «ψηφίστε μας για να έχετε φάρμακα»,συνιστούν «άκρο»; 
Οποιος  προκαλεί  τέτοιες εικόνες  στους δρόμους της χώρας, συνιστά «άκρο»;

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών η μείωση της αγοράς και κατανάλωσης τροφίμων το 2012 ήταν «η μεγαλύτερη που έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα» και δεκαπλάσια της μείωσης που έχει σημειωθεί στις λιανικές πωλήσεις τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Αλήθεια, αυτοί που έχουν επιφέρει με την πολιτική τους την ακρότητα της πείνας, οι ίδιοι που έλεγαν στις εκλογές του 2012 «ψηφίστε μας για να έχετε τρόφιμα», συνιστούν «άκρο»;  
Στην Ελλάδα που οι  6 στους 10 νέους είναι άνεργοι, που 600.000 παιδιά υποσιτίζονται,  που ο λαός για να μειωθεί το έλλειμμα κατά 30 δισ. ευρώ φορτώθηκε από τα Μνημόνια βάρη ύψους 60 δισ. ευρώ (!), εδώ που τα συσσίτια, οι άστεγοι και η αιθαλομίχλη της κατάθλιψης έχουν μετατραπεί σε μόνιμο ντεκόρ του κυβερνητικού  «success story», ανακοινώθηκε το προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2014. Παρουσιάστηκε ένας προϋπολογισμός που κόβει κι άλλο τις συντάξεις κατά 420 εκατ.. ευρώ.  Που μειώνει κι άλλο τις δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης κατά 620 εκατ. Ευρώ.  Που μειώνει κι άλλο τα κοινωνικά επιδόματα κατά 78 εκατ. Ευρώ. Που μειώνει κι άλλο τις δαπάνες για ΑΕΙ και ΤΕΙ κατά 33 εκατ. Ευρώ. Που προσθέτει κι άλλα βάρη σε μισθωτούς και συνταξιούχους που συνολικά ξεπερνούν τα 5,5 δισ. ευρώ!
  • Αλήθεια, αυτοί που πορεύονται επιβάλλοντας μέτρα τέτοιας κοινωνικής αγριότητας και ακρότητας, οι ίδιοι που τα κάθε τρις και λίγο τα νέα μέτρα τα βαφτίζουν «τελευταία μέτρα», συνιστούν «άκρο»; 

Όποιος  με την πολιτική του προκαλεί  τέτοιες  ουρές ανέργων, συνιστά «άκρο»;

Και κάτι ακόμα:
Μέχρι τώρα όλες αυτές τις ακρότητες τις διέπρατταν και τις προκαλούσαν με τη μάσκα του «σωτήρα». Αλήθεια, στο φόντο των εξελίξεων με την ναζιστική εγκληματική συμμορία της Χρυσής Αυγής, σε αυτούς που έχουν βάλει το χεράκι τους (και) για την επώαση του αυγού του φιδιού
 - επί των ευθυνών τους για την επώαση θα επανέλθουμε –
 θα τους το επιτρέψουμε να μας παραμυθιάζουν και εκτός από τη μάσκα του «σωτήρα» να φορούν και να κυκλοφορούν, πλέον, και με τη μάσκα του «αντιφασίστα»;  

Λαμία: Έντονες αντιδράσεις για τις πρωτοφανείς συλλήψεις και καταδίκες μαθητών

Λαμία: Έντονες αντιδράσεις για τις πρωτοφανείς συλλήψεις και καταδίκες μαθητών

φωτο αρχειου
φωτο αρχειου
Με τη παρουσία εισαγγελέα ισχυρή αστυνομική, αφού πρώτα κύκλωσε το σχολείο,  συνέλαβε την Δευτέρα το βράδυ, 20 μαθητές στο 1ο ΕΠΑΛ Λαμίας που βρίσκεται υπό κατάληψη. Ανάμεσα στους συλληφθέντες ήταν 12 ανήλικοι που αφέθηκαν ελεύθεροι ενώ οι υπόλοιποι 8 ενήλικες, 4 μαθητές του ΕΠΑΛ και 4 που βρίσκονταν στο χώρο για συμπαράσταση, οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο σήμερα αφού πρώτα έμειναν όλη τη νύχτα στα κρατητήρια με κατηγορία τη «διατάραξη υπηρεσιακής ειρήνης κατά συναυτουργία»
Χωρίς τη παρουσία δικηγόρου τρεις από τους μαθητές καταδικάστηκαν σε 20 ημέρες φυλάκισης με 3ετη αναστολή, ενώ οι άλλοι τρεις καταδικάστηκαν σε 4 μήνες φυλακή, επίσης με 3ετη αναστολή. Δύο αθωώθηκαν.
Η ποινή των τριών μαθητών που καταδικάστηκαν σε 20 μέρες δεν είναι εφέσιμη.
Όπως αναφέρουν τοπικά μέσα ενημέρωσης πολλά από τα παιδιά δεν ήταν σε θέση αμέσως μετά τη διαδικασία να πληρώσουν τα έξοδα της δίκης που τους χρεώθηκαν από το δικαστήριο.
Σημειώνεται ότι στο σχολείο που είναι υπό κατάληψη δεν έχουν γίνει φθορές ενώ οι μαθητές είχαν αντιμετωπίσει εισαγγελικές απειλές λίγες μέρες νωρίτερα. Στο συγκεκριμένο ΕΠΑΛ, που είναι νυχτερινό, απολύθηκαν καθηγητές 46 ειδικοτήτων με αποτέλεσμα οι μαθητές να βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα, ενώ δεν υπάρχουν ούτε βιβλία και για αυτό γίνεται η κατάληψη.
Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ
Tο  όργιο αυταρχισμού στο 1ο ΕΠΑΛ Λαμίας και την απίστευτη σκληρότητα στους μαθητές με πρόσχημα την  διατάραξη της κοινής ησυχίας καταγγέλλουν σε ανακοίνωσή τους η Τομεακή Οργάνωση Φθιώτιδας του ΚΚΕ και η Νομαρχιακή Οργάνωση Φθιώτιδας της ΚΝΕ καλούν σε συλλαλητήριο την Τετάρτη 11:00 π.μ. στην πλατεία Πάρκου στη Λαμία.
Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ καταγγέλλει το όργιο αυταρχισμού που εξαπέλυσαν οι αστυνομικές και δικαστικές αρχές της Λαμίας στο 1ο ΕΠΑΛ της πόλης με πρόσχημα την διατάραξη της κοινής ησυχίας
Καταδικάζουμε και καταγγέλλουμε τις 20 προσαγωγές μαθητών, την αυτόφωρη διαδικασία και σύλληψη των 8 και την πρωτοφανή καταδίκη των 6 από είκοσι μέρες έως και 4 μήνες.. και σαν να μην έφταναν όλα αυτά οι μαθητές δικάστηκαν χωρίς καν την παρουσία δικηγόρου.
Τους κράτησαν πίσω από τα κάγκελα για μια μέρα, τους δίκασαν και τους έριξαν ποινές γιατί πάλευαν για το αυτονόητο, για τα δικαιώματά τους στην μόρφωση και τη ζωή, για το δικαίωμά τους να μάθουν μια τέχνη. Τους καταδίκασαν γιατί πάλευαν για το δικαίωμά τους να μην κλείσει το σχολείο τους καθώς μετά την απόφαση της κυβέρνησης για διαθεσιμότητα 2000 εκπαιδευτικών καταργήθηκαν μια σειρά ειδικότητες.
Αυτό είναι το “αδίκημα” που διέπραξαν… πάλευαν με τα οξυμένα προβλήματα που η ίδια η κυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δημιούργησε καταδικάζοντας τους στην αμορφωσιά και τη φτώχεια.
Στόχος της κυβέρνησης είναι η τρομοκράτηση των αγωνιστών μαθητών, των μαθητών που σηκώνουν κεφάλι ενάντια στα αντιλαϊκά σχέδια. Αυτή έχει την πρώτη ευθύνη. Στόχος τους να συνεχίζουν δια πυρός και σιδήρου την αντιλαϊκή τους πολιτική, να καταστείλουν τους αγώνες, να διαμορφώσουν κλίμα τρομοκρατίας για να σταματήσει κάθε αγωνιστική διάθεση στο μαθητικό κίνημα.
ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΤΟΙΧΟ. Να συναντήσουν απέναντί τους το μαζικό, οργανωμένο, συντονισμένο αγώνα όλων των μαθητών των ΕΠΑΛ, των μαθητών των Ενιαίων Λυκείων, των γονιών, των εκπαιδευτικών, όλων των εργαζομένων.
Καλούμε τον εργαζόμενο λαό και τους νέους της πόλης να καταδικάσουν με κάθε τρόπο τον αυταρχισμό και την καταστολή της κυβέρνησης, να συμπαρασταθούν στο δίκαιο αγώνα των μαθητών».
Η Γραμματεία Φθιώτιδας του ΠΑΜΕ
Με ανακοίνωσή του η Γραμματεία Φθιώτιδας του ΠΑΜΕ καλεί τους δικαστικούς, τους ένστολους πολίτες των σωμάτων ασφαλείας, τους δ/ντές των σχολείων που βάζουν εμπόδια στη μαζική δράση μαθητών, να βγάλουν τις ταξικές παρωπίδες που τους έχει φορέσει το σύστημα.
Αναφέρει συγκεκριμένα:
«Χθες βράδυ και σήμερα το μεσημέρι η δικαιοσύνη και η αστυνομία του αστικού κράτους έκαναν πάλι αυτό για το οποίο τις προορίζει η αστική τάξη και το πολιτικό προσωπικό της. Υπερασπίστηκαν τη νομιμότητα. Δηλαδή, το δικαίωμα του κεφαλαίου να ισοπεδώνει τη ζωή των παιδιών και ολόκληρης της εργατικής λαϊκής οικογένειας για να διασφαλίζει την κερδοφορία και την εξουσία του στην κοινωνία. «Είναι υγιές να αγωνίζεται η νεολαία, αλλά πρέπει να τηρείται και ο νόμος» υποστήριξε ο πρόεδρος.
Χτες ώρα 23.00, συνέλαβαν 20 μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Λαμίας για την κατάληψη του σχολείου τους. Οκτώ από αυτούς (ενήλικες) τους κράτησαν στο κρατητήριο και τους υπόλοιπους(ανήλικους) κάλεσαν του γονείς τους να τους παραλάβουν από το αστυνομικό μέγαρο. Σήμερα το μεσημέρι, με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς την παρουσία δικηγόρου, έγινε το αυτόφωρο. Τρεις μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ καταδικάστηκαν σε 20ήμερη φυλάκιση με εξαγορά και τρεις εξωσχολικοί(μαθητές άλλων σχολείων που συμπαραστέκονταν) σε 4μηνη φυλάκιση με τριετή αναστολή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο Λύκειο απολύθηκαν καθηγητές, καταργήθηκαν ειδικότητες και έμειναν οι μαθητές κυριολεκτικά “στον αέρα”.
Το αμάρτημα τους; Θέλουν να μην πεταχτούν έξω από την εκπαίδευση. Θέλουν να μάθουν, έστω και στο εσπερινό. Να πάρουν τη γνώση που θα τους χρειαστεί στη ζωή τους. Να φοιτήσουν σε σύγχρονα σχολεία με βιβλία, με κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, με εκπαιδευτικούς. Να βρουν δουλειά, όταν αποφοιτήσουν. Και το δικαιούνται όλοι! Ενήλικες και ανήλικοι μαθητές δικαιούνται δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν τεχνική εκπαίδευση. Οι γονείς τους και οι ίδιοι ως εργαζόμενοι πλήρωσαν και πληρώνουν με το παραπάνω γι αυτό.
Επίσης όλοι έχουν δικαίωμα στη σταθερή και μόνιμη εργασία. Δικαίωμα στη ζωή.
Μόνο που η υποταγή της εκπαίδευσης στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής και τις εκάστοτε ανάγκες του κεφαλαίου –τώρα η κρίση- προσαρμόζει ανάλογα την παρεχόμενη γνώση για τη νέα βάρδια της εργατικής τάξης. Τη μετατρέπει σε δεξιότητες και κατάρτιση, επειδή τέτοιους εργαζόμενους –αμόρφωτους, φτηνούς και μιας χρήσης- έχουν πλέον ανάγκη οι μονοπωλιακοί όμιλοι, ντόπιοι και ξένοι εκμεταλλευτές. Η εκπαίδευση θα απελευθερωθεί από τα δεσμά του και θα υπηρετήσει τις λαϊκές ανάγκες, όταν αλλάξει το κοινωνικοπολιτικό σύστημα, ο τρόπος παραγωγής. Τότε που την εξουσία θα την έχουν οι παραγωγοί του πλούτου. Θα κάνουν οι ίδιοι κουμάντο στην κοινωνία και θα φτιάξουν τη Λαϊκή Παιδεία. Ως τότε οι νέοι, η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα έχουν συμφέρον, δικαίωμα, αλλά και καθήκον, να παλέψουν για ν’ αλλάξουν τα πράγματα. Για να φέρουν τα πάνω κάτω. Ν’ αντικαταστήσουν το δίκιο των ολίγων με το δίκιο και την εξουσία των πολλών.  Σ’ αυτή την πορεία καλεί το ΠΑΜΕ. Να συστρατευτούν μαζί του για την παρεμπόδιση και την απόκρουση της επίθεσης του κεφαλαίου. Να συνεχίσουν μαζί την πάλη μέχρι να πάρουν οι ίδιοι την εξουσία».
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών
Ακόμα, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Φθιώτιδας καλεί τους δικαστικούς, τους ένστολους πολίτες των σωμάτων ασφαλείας, τους δ/ντές των σχολείων που βάζουν εμπόδια στη μαζική δράση μαθητών, να βγάλουν τις ταξικές παρωπίδες που τους έχει φορέσει το σύστημα. Να πάψουν να είναι και θύτες και θύματα. Να συνειδητοποιήσουν ότι υπηρετούν τη νομιμότητα του άδικου, τη νομιμότητα της ταξικής εκμετάλλευσης και να πορευθούν με το δίκιο των πολλών.
Το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων
Την ωμή επέμβαση του κράτους ενάντια σε μαθητές καταγγέλλει και το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Φθιώτιδας. «Η  κυβέρνηση παίρνει σκληρά μέτρα και όπου συναντήσει αντίσταση δείχνει στο σκληρό πρόσωπο του εκμεταλλευτικού συστήματος που διαχειρίζεται και πιστά υπηρετεί», επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση.
Συλλαλητήριο την Τετάρτη ενάντια στις δικαστικές διώξεις μαθητών στη Λαμία
Ο Σύλλογος Σπουδαστών ΤΕΙ Λαμίας καταγγέλλει την αυτόφωρη σύλληψη και καταδίκη μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ και τριών συμμαθητών τους από άλλα σχολεία και καλεί σπουδαστές και μαθητές σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Τετάρτη 9 Οκτώβρη, στην πλατεία Πάρκου στις 11 το πρωί.
Στη συγκέντρωση καλούν επίσης η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο Σύλλογος Σπουδαστών ΤΕΙ Λαμίας αναφέρει:
«Οι μαθητές διαμαρτυρόμενοι για την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική που πλήττει αυτούς και τις οικογένειες τους, που στέλνει σε διαθεσιμότητα 2000 και πλέον εκπαιδευτικούς, καταργεί μια σειρά ειδικότητες και τομείς από τα ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ και στερεί το δικαίωμά τους να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου τους. Υπεύθυνοι του σχολείου και αστυνομία παρουσία εισαγγελέα προχώρησαν στη σύλληψη των μαθητών σαν κοινούς εγκληματίες και χωρίς να έχουν αναφερθεί ζημιές στο σχολείο εισέβαλαν και οδήγησαν 20 μαθητές στα κρατητήρια, 8 από τους οποίους δίκασαν χωρίς συνηγόρους.
Ο Σύλλογος Σπουδαστών καλεί όλους τους σπουδαστές και τους κατοίκους της Λαμίας να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στους μαθητές. Να καταδικάσουν την κυβέρνηση που προσπαθεί να τρομοκρατήσει νέους ανθρώπους, όποιον αγωνίζεται και εναντιώνεται στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της, που θέλει τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών στην αμάθεια και την υποταγή».
πηγη hippokampos

Περι Απορρήτων Εγγράφων του ΔΝΤ για την «Διάσωση»

Περι Απορρήτων Εγγράφων του ΔΝΤ για την «Διάσωση»





 Δημοσιεύουμε μετάφραση ενός άρθρου της Wall StreetJournal (*), που βασίζεται σε απόρρητα έγγραφα του διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) σχετικά με το σχέδιο «διάσωσης» του 2010, τα οποία αποκαλύπτουν ότι η «διάσωση» δεν έγινε για την Ελλάδα αλλά για τα συμφέροντα των χρηματιστών στην Ευρωζώνη. 

Πολλοί αναλυτές είχαν κάνει την ίδια επισήμανση πολύ πριν τις εν λόγω αποκαλύψεις και είχαν επίσης δείξει οτι μεταξύ αυτών που επωφελήθηκαν ήταν και hedge funds που εδράζουν στις ΗΠΑ. Ωστόσο, είναι σημαντική η επιβεβαίωση από έγγραφα του ΔΝΤ ότι ήταν εκ των προτέρων γνωστό σε όλους όσους πήραν μέρος στις διεργασίες εκείνες ότι το σχέδιο «διάσωσης» για την Ελλάδα δεν ήταν δυνατόν να λειτουργήσει, ότι η επιβολή βίαιων περικοπών δαπανών και εξοντωτικών φόρων θα ήταν αφόρητη για την οικονομία της, ότι η αύξηση του χρέους δεν θα ήταν ελέγξιμη.  Παρά τις δημόσιες δηλώσεις στελεχών του ΔΝΤ και τη παρουσίαση του σχεδίου «διάσωσης» ως λύση του προβλήματος  για την χώρα, είχαν πλήρη επίγνωση των συνεπειών του.



Είναι γνωστό ότι το ΔΝΤ, απαιτεί τώρα από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να σηκώσουν περισσότερο βάρος από το χρέος της Ελλάδας απ’ ότι είναι διατεθειμένες να κάνουν – κάτι για το οποίο βρίσκει σθεναρή αντίσταση κυριως από την Γερμανία. Η διαφορά τώρα είναι ότι, στον νέο γύρο συνομιλιών κατά την ετήσια σύσκεψη υπουργών οικονομικών από ολόκληρο τον κόσμο, αναμένεται ότι το ΔΝΤ θα αρνηθεί να συμμετάσχει σε νέο πακέτο «στήριξης» αν αρνηθούν να πράξουν δεόντως.



Σχετικά με τα προηγούμενα μεταξύ ΔΝΤ και Ευρωζωνης, αρχής γενομένης με το σχέδιο «διάσωσης» του 2010, στο προαναφερθέν άρθρο αποκαλύπτονται μεταξύ άλλων τα παρακάτω (οι επισημάνσεις δικές μου):



«[…]

Σχεδόν το ένα τρίτο των μελών του συμβουλίου, που αντιπροσωπεύουν πάνω από 40 μη-ευρωπαϊκές χώρες, προέβαλε σοβαρές αντιρρήσεις για το σχεδιασμό της διάσωσης κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, σύμφωνα με τις εσωτερικές αναφορές. Πολλοί αντιτάχθηκαν, υποστηρίζοντας ότι το σχέδιο τοποθετεί όλο το βάρος μιας επώδυνης προσαρμογής στον ελληνικό λαό, την ίδια στιγμή που δεν ζητά τίποτε από τους ευρωπαίους πιστωτές τους. Αρκετοί υποστήριξαν ότι το σχέδιο διάσωσης είναι καταδικασμένο να αποτύχει, αν οι πιστωτές της Ελλάδας δεν παριέκοπταν μέρος του διογκούμενου χρέους της χώρας, που βρίσκεται σε οικονομική δυσχέρεια.

[…]

Οι διευθυντές από τη Βραζιλία, τη Ρωσία, τον Καναδά, την Αυστραλία – που αντιπροσώπευαν 38 επιπλέον χώρες – ανησυχούσαν για τον «τεράστιο κίνδυνο» του προγράμματος, σύμφωνα με τα πρακτικά της συνεδρίασης. Το πρόγραμμα θα μπορούσε να αποδειχθεί "κακοσχεδιασμένο και τελικά μη βιώσιμο", προειδοποιούσε ο εκτελεστικός διευθυντής της Βραζιλίας στο ΔΝΤ, ή απλώς «η διάσωση των ομολογιούχων του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα, κυρίως ευρωπαϊκών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων».

Οι ΗΠΑ και οι περισσότεροι Ευρωπαίοι διευθυντές, που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ των ψήφων στο Συμβούλιο του ΔΝΤ, ήταν σε θέση να κερδίσουν την έγκριση για ένα πρόγραμμα που απαιτούσε από την ελληνική κυβέρνηση να υιοθετήσει βίαιες περικοπές δαπανών και αυξήσεις φόρων. Δεν περιλάμβανε καμία αναδιάρθρωση του χρέους, όπως τη διαγραφή κεφαλαίου, τη μείωση του επιτοκίου για το χρέος ή την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής, προκειμένου να καταστεί ευκολότερη η εξυπηρέτησή του. Αυτό γλύτωσε τους κατόχους του χρέους -κυρίως τις ευρωπαϊκές τράπεζες- από τις απώλειες τις οποίες θα αντιμετώπιζαν σε περίπτωση αναδιάρθρωσης του χρέους.

Κατά τη συνεδρίαση, μερικοί από τους διαφωνούντες του ΔΝΤ και ορισμένα μέλη του προσωπικού του Ταμείου πιστεύουν ότι τα συμφέροντα των ευρωπαϊκών δυνάμεων τοποθετήθηκαν πάνω από αυτά της Ελλάδας, που έχει δει την οικονομία της να συρρικνώνεται κατά το ένα πέμπτο από το 2009 και μετά, και το ποσοστό ανεργίας της να φθάνει σχεδόν το 28%. Αυτό βοηθά στη διαμόρφωση της θέσης του ΔΝΤ σήμερα, εν όψει της διαπραγμάτευσης με τους Ευρωπαίους σχετικά με την αναδιάρθρωση του χρέους, σύμφωνα με ορισμένα νυν και πρώην στελέχη του Ταμείου.

"Το ελληνικό σχέδιο διάσωσης δεν ήταν ένα πρόγραμμα για την Ελλάδα, αλλά για την ίδια την Ευρωζώνη", λέει σήμερα ένας από τους συμμετέχοντες στην σύνοδο του 2010.

[…]

Η κλίμακα των δημοσιονομικών προσαρμογών που επρόκειτο να ζητηθούν από την Ελλάδα θα ήταν "ένα βάρος-μαμούθ που η οικονομία της δύσκολα θα αντέξει", […]

[…]

Αρκετοί διευθυντές του ΔΝΤ είχαν προειδοποιήσει για αυτό το αποτέλεσμα, τρία χρόνια νωρίτερα. Το πρόγραμμα "μπορεί να θεωρηθεί όχι ως διάσωση της Ελλάδας, που θα πρέπει να υποβληθεί σε μια βίαιη προσαρμογή, αλλά ως σχέδιο διάσωσης των ιδιωτών ομολογιούχων, κυρίως ευρωπαϊκών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων", δήλωσε τον Μάιο του 2010, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο εκτελεστικός διευθυντής της Βραζιλίας, Paulo Nogueira Batista.

Οι αμφισβητίες, εν τέλει αποδείχθηκε πως είχαν δίκιο. Η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στους οικονομικούς στόχους της και χρειάστηκε ένα δεύτερο πακέτο διάσωσης, το 2012. Οι εναπομείναντες ιδιώτες πιστωτές υπέστησαν κούρεμα, ως τμήμα της μεγαλύτερης αναδιάρθρωσης του χρέους στην ιστορία.

Το χρέος της Ελλάδας έχει διογκωθεί από τότε, καθώς η οικονομία κατέρρευσε, αναγκάζοντας τις κυβερνήσεις της ευρωζώνης να αντιμετωπίσουν σήμερα την προοπτική παροχής ενός τρίτου πακέτου διάσωσης, με το οποίο επίσης θα διαγραφεί μέρος του χρέους στην Ελλάδα».



Αυτό είναι το ΔΝΤ. Αυτή είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ευρωζώνη της. Αυτή είναι και η ντόπια αστική τάξη που προκειμένου να διασφαλίσει τα δικά της συμφέροντα θα πουλήσει, όχι την «ψυχή» που δεν έχει στο διάολο, αλλά το σώμα της χώρας και του λαού όσο-όσο στο παζάρι.

Δεν θα αναφερθώ στον ρόλο των «μνημονικών» που κυβερνούν. Αν ανάμεσα στα αφεντικά τους που επωφελούνται από αυτή την σφαγή δεν ήταν και ελληνόφωνες καπιταλίστες θα έλεγα ανεπιφύλακτα ότι πρόκειται για μια προδοτική, αντεθνική, ξεπουλημένη, ξενόδουλη κάστα ανδρείκελων. Οι ελληνόφωνοι μακελάρηδες του λαού με εμποδίζουν να γίνω εθνικιστής, μ’ αναγκάζουν να μιλώ για την τάξη των αστών, οποιασδήποτε φάρας, που μας έχει βάλει μπροστά και μας γδέρνει.


Γι αυτούς όμως που τους αντιπολιτεύονται τι να πει κανείς; Ας μιλήσει ο αρχηγός της αντιπολίτευσης, αντι για μένα….

«Μετά από τρία χρόνια εφαρμογής μιας σκληρής λιτότητας, το χρέος έχει εκτοξευθεί αντί να μειωθεί και έχει φτάσει στο 160% του ΑΕΠ, έχουμε χάσει το 25% του ΑΕΠ, δηλαδή έχουμε υποστεί μια συρρίκνωση που δεν έχει ξαναδεί η χώρα παρά μονάχα σε περίοδο πολέμου

[…]

Βρισκόμαστε σε μια πολύ δύσκολη στιγμή για το μέλλον της ΕΕ, και αυξάνεται το ρεύμα του ευρωσκεπτικισμού. Εμείς είμαστε ένα φιλοευρωπαϊκό κόμμα. - Το όραμά μας λοιπόν δεν είναι η έξοδος της Ελλάδας από την ευρωπαϊκή οικογένεια αλλά η αναδιάρθρωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης» Α. Τσίπρας.
 _
Μεταγλωττίζω τον Τσίπρα.:
Η χώρα πάει κατά διαόλου… και άρα λοιπόν αυτό είναι «μια πολύ δύσκολη στιγμή για το μέλλον της ΕΕ, και αυξάνεται το ρεύμα του ευρωσκεπτικισμού». Και εμείς τι λέμε τωρα; «Εμπρός για μια διάσωση της Ευρώπης;» Ε, όχι και τόσο απροκάλυπτα βέβαια - μιλάμε για την «Ευρώπη των λαών»!


__________
(*)Past Rifts Over Greece Cloud Talks on Rescue [Προηγούμενες Διαφωνίες για την Ελλάδα Επισκιάζουν τις Συνομιλίες Για Διάσωση]




Οι 6 βουλευτές ΧΑ της εφεδρείας, ενώ σε ένα 6μηνο έγιναν 24 “αντισυστημικές” επιθέσεις σε αριστερούς,23 σε μετανάστες, 15 σε κοινωνικούς χώρους.

Οι 6 βουλευτές ΧΑ της εφεδρείας, ενώ σε ένα 6μηνο έγιναν 24 “αντισυστημικές” επιθέσεις σε αριστερούς,23 σε μετανάστες, 15 σε κοινωνικούς χώρους.


Κάποια ονόματα βουλευτών της Χρυσής Αυγής που “κοσμούν” το Κοινοβούλιο και που ίσως να μας απασχολήσουν και αυτά, τις μέρες που έρχονται.


Ο Αρτέμιος Ματθαιόπουλος, με τα παρατσούκλια ο «γαμπρός» ή ο «φυτευτός», ο Νίκος Κούζηλος, συγγενής του παραπεμφθέντος προϊσταμένου της Γ΄ Διεύθυνσης Αντικατασκοπίας της ΕΥΠ, Δ. Κούζηλου, φερόμενου ως εμπλεκόμενου στην απαγωγή των Πακιστανών το 2004 και υπευθύνου των ερευνών της δράσης της Χ.Α., ξάδελφος επίσης του Ν. Κούζηλου, απόφοιτου δημοτικού, ο οποίος αναβαθμίστηκε σε επόπτη στην Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου, θέση που απαιτεί πτυχίο ΤΕΙ.


Ακόμη ο Χιώτης Αντώνης Γρέγος, μέλος όμως του Συλλόγου Απογόνων Μακεδονομάχων, πρώην μπράβος της νύχτας, ο δικηγόρος του Καλαμπόκα και παλιό στέλεχος της ακροδεξιάς, Μιχάλης Αρβανίτης και ο Πολύβιος Ζησιμόπουλος, ο εισηγητής της ρατσιστικής διάταξης για το γένος και την ιθαγένεια στις Ενοπλες Δυνάμεις, την οποία ψήφισαν και 84 βουλευτές της Ν.Δ..


Πέρα από την κοινοβουλευτική δράση της ακροδεξιάς, υπάρχει και η δράση στους δρόμους. Επίσης “αντισυστημική”, καθώς χτυπούν το κατεστημένο, χτυπώντας μετανάστες και αριστερούς.


 Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον απολογισμό του Εξαμηνιαίου Ημερολογίου Φασιστικών Επιθέσεων από τον Μάρτιο έως τον Σεπτέμβριο, όπου κατέγραψαν κάθε περιστατικό η ομάδα Antinazizone και η Νεολαία Ενάντια στον Φασισμό στην Ευρώπη (ΥRΕ), είχαμε συνολικά 62 επιθέσεις με 1 νεκρό και 64 τραυματίες, εκ των οποίων οι 14 με χρήση κάποιου όπλου (πιστόλι, μαχαίρι, ρόπαλα, λοστούς κ.ά.). 23 σε μετανάστες και 24 σε Ελληνες. 15 σε κοινωνικούς χώρους.

Ακολουθούν σχετικά άρθρα που δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα των Συντακτών, στις 08/10/13





Οι χρυσές εφεδρείες των νεοναζί

    
Στους ώμους των Ματθαιόπουλου, Κούζηλου, Γρέγου, Αρβανίτη, Ζησιμόπουλου και Κουκούτση στηρίζεται πια η Χ.Α. Ισως, όμως, τα σχετικά πιο άγνωστα στελέχη της να ακολουθήσουν… τις ίδιες διαδρομές με τους ηγέτες τους

Αρχηγός, υπαρχηγός στη φυλακή. Τρεις υπόδικοι βουλευτές κυκλοφορούν προς το παρόν ελεύθεροι. Για τρεις ζητήθηκε η άρση της ασυλίας τους. Η «Εφ.Συν.» ανιχνεύει έργα και ημέρες των πιο… άσημων βουλευτών-εφεδρεία της Χρυσής Αυγής, των οποίων προς το παρόν τα ονόματα δεν βρίσκονται στη δικογραφία της εγκληματικής οργάνωσης, που πολύ θα ήθελε να αναγεννηθεί από τις στάχτες της σαν φοίνικας.

* Αρτέμιος Ματθαιόπουλος

Αλλιώς ο «γαμπρός» ή ο «φυτευτός», όπως ήταν τα παρατσούκλια του εξαιτίας της σχέσης του με την κόρη του αρχηγού, που τον βοήθησε στην ανέλιξή του στην οργάνωση.

«Γαμώ τον Βίζενταλ/ γαμώ την Αννα Φρανκ/ γαμιέται κι όλη η φυλή του Αβραάμ./ Τ’ αστέρι του Δαβίδ με κάνει να ξερνάω/ αχ, το Αουσβιτς, πόσο το αγαπάω! / Ρε κωλοεβραίοι δεν θα σας αφήσω / στο τείχος των Δακρύων θα ’ρθώ να κατουρήσω./ Juden Raus! Καίγομαι στο Αουσβιτς…». Αυτοί είναι οι στίχοι του τραγουδιού με τον τίτλο «Αουσβιτς» από το συγκρότημα με το όνομα «Πογκρόμ», μέλους του οποίου ήταν ο βουλευτής Σερρών.

«Οι ιδέες δεν φυλακίζονται, θα δώσουμε μάχη μέχρι το τέλος» τόλμησε να πει μετά τις πρόσφατες συλλήψεις έξω από τη ΓΑΔΑ, λίγο πριν προπηλακίσει μαζί με τον Ε. Μπούκουρα μέλη του συνεργείου του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων. Ο Ματθαιόπουλος ήταν και ο εισηγητής της Χ.Α. στη διαβούλευση του Νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο. Ενα άλλο τραγούδι του έχει τίτλο «Μίλα ελληνικά ή ψόφα».

* Νίκος Κούζηλος

Εμποροπλοίαρχος, βουλευτής της Α΄ Πειραιά και τομεάρχης Καταγγελίας του Μνημονίου. Συγγενής του παραπεμφθέντος προϊσταμένου της Γ΄ Διεύθυνσης Αντικατασκοπίας της ΕΥΠ, Δ. Κούζηλου, φερόμενου ως εμπλεκόμενου στην απαγωγή των Πακιστανών το 2004 και υπευθύνου των… ερευνών της δράσης της Χ.Α. Ξάδελφος επίσης του συνονόματου Ν. Κούζηλου, ο οποίος με απόφαση του διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας αναβαθμίστηκε σε επόπτη στην Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου.

Η θέση του επόπτη μέχρι τότε απαιτούσε πτυχίο ΤΕΙ, ωστόσο ο ξάδερφος είναι απόφοιτος δημοτικού. Μετά από αυτή την αναβάθμιση η Χρυσή Αυγή δεν ενόχλησε ξανά εργαζόμενους και εμπόρους στην Ιχθυόσκαλα.

* Αντώνης Γρέγος

Από δημοτικός υπάλληλος και «μπράβος» σε νυχτερινά μαγαζιά έγινε βουλευτής Θεσσαλονίκης. Δόκιμος πλοίαρχος της Δημόσιας Σχολής Εμπορικού Ναυτικού Νέας Μηχανιώνας προσελήφθη (επί Παπαγεωργόπουλου) ως διοικητικός γραμματέας με ειδικότητα στα οικονομικά. Εργάστηκε για χρόνια στο ίδιο γραφείο με τον καταχραστή των δημοτικών ταμείων Π. Σαξώνη, ως διαχειριστής πληρωμών κι αυτός στην Ταμειακή Υπηρεσία του Δήμου Θεσσαλονίκης. Μαρτυρίες τον φέρουν να εργάστηκε ως… μπράβος στα μαγαζιά της νύχτας που διατηρούσε ο Σαξώνης. Εχει 2 νταν στο kick boxing. Με βάση το… βιογραφικό του τοποθετήθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής. Τον Μάιο του 2013 το όπλο του εκπυρσοκρότησε την ώρα που βρισκόταν στη φυσούνα του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος για να επιβιβαστεί σε πτήση.

Αν και Χιώτης στην καταγωγή εμφανίζεται ως απόγονος… Μακεδονομάχων όντας μέλος του Συλλόγου Απογόνων Μακεδονομάχων «Παύλος Μελάς».

 * Μιχάλης Αρβανίτης
Από τα παλιότερα στελέχη της ακροδεξιάς στην Ελλάδα, με κύρια ενασχόληση τον αντισημιτισμό και την άρνηση του ολοκαυτώματος και βασικές ιδεολογικές καταβολές την 4η Αυγούστου και τον Μεταξά. Το βασικότερο στοιχείο του βιογραφικού του όμως είναι ότι πρόκειται για τον δικηγόρο του μέλους της ­ΟΝΝΕΔ και δολοφόνου του αγωνιστή καθηγητή Νίκου Τεμπονέρα, Γιάννη Καλαμπόκα. Ο ίδιος έχει εκδώσει κι ένα βιβλίο που διαστρεβλώνει τα γεγονότα της δολοφονίας.

Η εθνικιστική εφημερίδα «Στόχος» τον ευχαριστεί δημόσια για την ανάληψη των δικαστικών υποθέσεων χρυσαυγιτών αφιλοκερδώς. Ανάμεσα στα άλλα ανδραγαθήματά του περιλαμβάνεται και η υπεράσπιση του μαχαιροβγάλτη νεοναζί Παναγιώτη Ρουμελιώτη (γνωστού ως Πόρκυ).

«Κοπρίζετε 38 χρόνια εναντίον του λαού. Αυτά κάνατε και έχει περιέλθει ο λαός σε φρικτή κατάσταση. Εχετε εξαθλιώσει τον λαό», εκστόμισε πρόσφατα ο «βουλευτής» Αχαΐας προς τη Λιάνα Κανέλλη στο Κοινοβούλιο. Ο ρόλος του σήμερα είναι αυτός του τομεάρχη Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και ελέγχου των ΜΜΕ, που ταιριάζει άλλωστε με το παρελθόν του.

* Πολύβιος Ζησιμόπουλος

Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Χ.Α. Ο νεοναζί αντισυνταγματάρχης των ειδικών δυνάμεων. Καταδρομέας και πεζοναύτης.

Είναι ο εισηγητής της ρατσιστικής διάταξης για το γένος και την ιθαγένεια στις Ενοπλες Δυνάμεις, την οποία ψήφισαν 84 βουλευτές της Ν.Δ..

Είναι επίσης ο «αντισυστημικός» βουλευτής που φωτογραφήθηκε πριν από λίγους μήνες με τον Κασιδιάρη και τον Γρέγο μαζί με τους εκπροσώπους του… σωματείου εργαζομένων τής «Ελληνικός Χρυσός», η οποία «προσέλαβε» τους βουλευτές προκειμένου να προχωρήσει με κάθε κόστος τα σχέδια εξόρυξης χρυσού στη Χαλκιδική.

* Δημήτρης Κουκούτσης

«Θα σας μαχαιρώσω και θα σας κόψω τον λαιμό» απείλησε ο βουλευτής της Χ.Α. Δημήτρης Κουκούτσης τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Βασιλική Κατριβάνου, τον δημοτικό σύμβουλο της Αθήνας Πέτρο Κωνσταντίνου και τον πρόεδρο της Πακιστανικής Κοινότητας Τζαβέντ Ασλάμ το Σεπτέμβριο του 2012 στον αύλειο χώρο της Βουλής. Οδοντίατρος με σπουδές στη Βουλγαρία, είναι ο τομεάρχης Υγείας της Χ.Α. Κυκλοφορούσε και οπλοφορούσε παράνομα, όπως αποκαλύφθηκε σε έλεγχο στις 28 Αυγούστου του 2013, όταν διαπιστώθηκε πως είχε το όπλο του προσωπικού του αστυνομικού.



  Διαδραστικός χάρτης ρατσιστικών επιθέσεων στην Αθήνα & χρονολογική λίστα επιθέσεων απο τον GUARDIAN

Τώρα προτιμούν Ελληνες

  Σε ένα εξάμηνο έγιναν 62 ναζιστικές επιθέσεις. 23 σε μετανάστες, 24 σε ημεδαπούς και 15 σε κοινωνικούς χώρους

Συνολικά 62 επιθέσεις με 1 νεκρό και 64 τραυματίες, εκ των οποίων οι 14 με χρήση κάποιου όπλου (πιστόλι, μαχαίρι, ρόπαλα, λοστούς κ.ά.). 23 σε μετανάστες και 24 σε Ελληνες. 15 σε κοινωνικούς χώρους. Αυτός είναι ο απολογισμός του Εξαμηνιαίου Ημερολογίου Φασιστικών Επιθέσεων από τον Μάρτιο έως τον Σεπτέμβριο, όπου κατέγραψαν κάθε περιστατικό η ομάδα Antinazizone και η Νεολαία Ενάντια στον Φασισμό στην Ευρώπη (ΥRΕ).


Εκδόθηκε σε μια κρίσιμη περίοδο, μετά τη δολοφονία του αντιφασίστα μουσικού Παύλου Φύσσα στο Κερατσίνι που πυροδότησε εξελίξεις όχι μόνο στο αντιφασιστικό κίνημα αλλά και τη σύλληψη και προφυλάκιση σημαντικού μέρους του ηγετικού πυρήνα της Χρυσής Αυγής καθώς και άλλων στελεχών και αστυνομικών που συνεργάζονταν μαζί τους.


Το σημαντικότερο στοιχείο; «Είναι η αύξηση των επιθέσεων εναντίον Ελλήνων εργαζομένων, μελών της Αριστεράς, του αντιεξουσιαστικού χώρου και του αντιφασισμού. Αυτό έρχεται να συνδεθεί και με την αύξηση των επιθέσεων σε κοινωνικά στέκια και τοπικά γραφεία κομμάτων της Αριστεράς.


Παρατηρούμε μια στροφή και συγκεκριμένα την πιο συγκεκριμένη στόχευση των νεοναζί απέναντι σε όποιον παλεύει ενάντια στα μνημόνια, την τρόικα και το σύστημα. Αυτή η εμφανής στροφή επιβεβαιώνει την πάγια θέση μας ότι οι φασίστες ξεκινούν από τους ανυπεράσπιστους μετανάστες, αλλά ο τελικός τους στόχος είναι η εργατική τάξη, το κίνημα και η Αριστερά», σημειώνουν οι οργανώσεις που εξέδωσαν το ημερολόγιο.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ


Χρυσή Αυγή. Αρχείο Αναρτήσεων & Αρχείο Ξένου Τύπου 2012-2013

Ανησυχίες αστών για την παγκόσμια οικονομία

Ανησυχίες αστών για την παγκόσμια οικονομία
Μικρότερη ανάπτυξη σε Κίνα και Νοτιοανατολική Ασία εκτιμά η Παγκόσμια Τράπεζα. Για την Κίνα μιλούν για μείωση των ρυθμών ανάπτυξης από 8,3% που εκτιμούσαν στο 7,5%. Δεν είναι πρώτη φορά που τέτοιοι διεθνείς οργανισμοί μιλούν για επιβράδυνση στις λεγόμενες αναδυόμενες οικονομίες εστιάζοντας στη Νοτιοανατολική Ασία. Στα μέσα του καλοκαιριού ανέδειξαν το πρόβλημα της υποτίμησης του ινδικού νομίσματος, εστιάζοντας στο πρόβλημα φυγής κεφαλαίων από την Ινδία, ως αιτία για την υποτίμηση του νομίσματος.
Αντίστοιχο πρόβλημα φυγής κεφαλαίων ανέδειξαν και για την Κίνα. Στον αστικό Τύπο είδαν το φως ρεπορτάζ σαν αυτό: «Ενα 48% των αμερικανικών εταιρειών ένδυσης, με τζίρο άνω των 10 εκατ. δολαρίων, έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να μεταφέρουν την παραγωγή στη χώρα τους, όπως οι "Abercrombie", "Levi's", "Brooks Brothers". Αντίστοιχα, στην Ευρώπη, το 15% της παραγωγής του εξωτερικού επέστρεψε στην Ισπανία και την Πορτογαλία, σύμφωνα με στοιχεία της Ισπανικής Ομοσπονδίας Ενδυμάτων (Fedecom). Αυτή η τάση προκύπτει κύρια από το γεγονός ότι η αύξηση μισθών, η ανατίμηση του νομίσματος στην Κίνα, τα έξοδα μεταφοράς κ.ά. δεν την καθιστούν πλέον τόσο δημοφιλή για επενδύσεις». Ανάλογα δημοσιεύματα εμφανίζονται ακόμη από το Γενάρη του 2013. Δημοσίευμα της «Ουάσιγκτον Ποστ» έγραφε: «...η "Apple" ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε επένδυση 100 εκατ. δολ. ώστε να "επιστρέψει" μέρος της παραγωγής των Mac από την Κίνα σε αμερικανικό έδαφος». Αιτία, η αύξηση μισθών και η ανατίμηση του νομίσματος στην Κίνα και η αύξηση της παραγωγικότητας στις ΗΠΑ.
Στη Ρωσία, τα ΜΜΕ, από τις αρχές του 2013, μιλούν για ύφεση. Τα στοιχεία δείχνουν πως σταμάτησε η αύξηση της παραγωγής, οι επιχειρήσεις ζητούν πιο φθηνά δάνεια, μειώνονται τα κέρδη από τις εξαγωγές πετρελαίου, φυσικού αερίου, μετάλλων. Το ποσοστό του κέρδους των εταιρειών πρώτων υλών μειώθηκε από το 50% το 2007 στο 15% το 2011 - 2012. Η πτώση των ρυθμών ανάπτυξης του ΑΕΠ της ρωσικής οικονομίας είναι γεγονός, αφού από 4,8% το πρώτο τρίμηνο του 2012 έπεσε στο 1,1% το πρώτο τρίμηνο του 2013. Η βιομηχανική παραγωγή από ρυθμούς ανάπτυξης 8,2%, που είχε το 2010, έπεσε στο -2%.
Αντίστοιχα φαινόμενα εμφανίστηκαν και στις καπιταλιστικές οικονομίες Βραζιλίας και Τουρκίας, που από ρυθμό ανάπτυξης 8% έπεσαν στο 2% περίπου.
***
Αν εξαιρέσουμε την Κίνα, τα προβλήματα που εμφανίζονται στις άλλες καπιταλιστικές οικονομίες φανερώνουν πρόθυρα κρίσης. Είναι ένα ερώτημα, π.χ., γιατί να φεύγουν κεφάλαια από την Ινδία. Οι οικονομικοί αναλυτές το αποδίδουν στην οικονομική ανάπτυξη των ΗΠΑ και στις δυνατότητες πιο κερδοφόρας απόδοσης. Αλλά για να υπάρχει τέτοιο φαινόμενο σημαίνει ότι η οικονομία της Ινδίας πάει για ύφεση. Το ίδιο δείχνουν και οι ρυθμοί πτώσης του ΑΕΠ στις άλλες καπιταλιστικές οικονομίες. Σε σχέση με την Κίνα, οι ρυθμοί επιβράδυνσης είναι ακόμη αρκετά μικροί γι' αυτή την τεράστια καπιταλιστική οικονομία με τις τεράστιες δυνατότητες εσωτερικής ανάπτυξης. Αλλωστε, η αύξηση μισθών και η ανατίμηση του νομίσματός της σημαίνει επιδίωξη τόνωσης της εσωτερικής αγοράς. Αυτό καθόλου δε σημαίνει ότι δεν μπορεί να χτυπηθεί η οικονομία της από την κρίση. Ανάπτυξη σημαίνει καπιταλιστικές επενδύσεις. Για την Κίνα μένει να τις δούμε. Για τις άλλες χώρες είναι φανερό ότι υπάρχει τάση δραστικής μείωσης.
Δεν μπορεί να ξέρει κανείς πώς ακριβώς θα εξελιχθεί η πορεία των καπιταλιστικών οικονομιών σ' αυτά τα κράτη, όπως επίσης και η παγκόσμια καπιταλιστική οικονομία στις συνθήκες της βαθιάς οικονομικής κρίσης και τεράστιας όξυνσης των ανταγωνισμών. Προδιαγράφονται όμως κάποιες τάσεις. Και κυρίως η αντιμετώπιση της κρίσης στα πλαίσια της καπιταλιστικής οικονομίας σε επίπεδο έθνους - κράτους για διέξοδο σε όφελος του κεφαλαίου. Εμφανίζεται πιο έντονη η τάση για επενδύσεις στην εσωτερική αγορά κάθε καπιταλιστικής οικονομίας, ως μέσο για να οδηγηθεί στην ανάκαμψη. Βεβαίως, όλ' αυτά σε τίποτα δεν αλλάζουν τη βαθιά καπιταλιστική διεθνοποίηση, άρα και την αλληλεξάρτηση των ξεχωριστών καπιταλιστικών οικονομιών, και δε θα την αλλάξουν. Γι' αυτό και οι διεθνείς οργανισμοί ανησυχούν συνολικά για την παγκόσμια οικονομία. Οι ανταγωνισμοί όμως θα οξυνθούν.
Να υπενθυμίσουμε επίσης ότι με εξαίρεση την Κίνα, όλες οι άλλες οικονομίες πέρασαν καπιταλιστική οικονομική κρίση από το 1998 έως το 2000. Ξαναμπήκαν σε ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά, όπως συμβαίνει πάντα, αργά ή γρήγορα, ο οικονομικός κύκλος ολοκληρώνεται και οδεύουν σε νέα κρίση.
***
Από τα παραπάνω οι εργαζόμενοι πρέπει να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα για την αστική πολιτική διαχείρισης της κρίσης. Αποκαλύπτεται ότι ο παράγοντας «ανταγωνιστικότητα» ως εργαλείο που θα εξασφαλίσει δήθεν τη διαρκή καπιταλιστική ανάπτυξη έχει όρια. Η κίνηση κεφαλαίων από χώρα σε χώρα αποκαλύπτει ότι οι καπιταλιστές επενδύουν εκεί που θα βγάλουν το μέγιστο κέρδος. Γεγονός που καταρρίπτει το επιχείρημα των κομμάτων της διαχείρισης ότι και οι επενδύσεις ξένων κεφαλαίων, όπως επίσης και των εγχώριων, θα φέρουν διαρκή οικονομική ανάπτυξη. Η ανταγωνιστικότητα βεβαίως δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τους μισθούς που εξισώνονται προς τα κάτω, αυτό γίνεται και στις ΗΠΑ, αλλά και από άλλους παράγοντες, όπως η παραγωγικότητα της εργασίας, το κόστος της ενέργειας, των μεταφορών, των πρώτων υλών κ.ά.
Αυτή η πραγματικότητα διεθνώς δείχνει τις αξεπέραστες αντιφάσεις και τα ξεπερασμένα όρια του καπιταλισμού. Η εργατική τάξη, οι λαοί, δεν έχουν άλλο δρόμο από την πάλη για την ανατροπή του. Η κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής είναι μονόδρομος.

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ Τώρα τους πάνε για «εσχάτη προδοσία»

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Τώρα τους πάνε για «εσχάτη προδοσία»
Για επιδίωξη κατάλυσης του πολιτεύματος κατηγορούν τους βουλευτές της Χρυσής Αυγής οι ανακριτές Σπύρος Γεωργουλέας και Χρήστος Παπακώστας με έγγραφό τους προς τη Βουλή, με το οποίο ζητάνε την άρση της ασυλίας των βουλευτών Γιώργου Γερμενή, Ευστάθιου Μπούκουρα και Γιώργου Ηλιόπουλου. Υπενθυμίζεται ότι ήδη άρση ασυλίας για τους βουλευτές της Χρυσής Αυγής Ηλ. Παναγιώταρο, Ηλ. Κασιδιάρη και Χ. Αλεξόπουλο έχει ζητήσει πρόσθετα και η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου.
Οι ανακριτές, αναφερόμενοι στο ιστορικό της Χρυσής Αυγής, της αποδίδουν μορφή «κλειστής ολιγαρίθμου ομάδος ιδεολογικής επιμορφώσεως εθνικοσοσιαλιστών (ναζιστών)» η οποία «μετεξελίχθηκε σε πολιτικό σχηματισμό».
Σημειώνουν ότι η οργάνωση διαχωρίστηκε σε πολιτικό τμήμα και επιχειρησιακό «σκοπός του οποίου ήταν η διά της βίας αντιμετώπιση των θεωρούμενων ως εχθρών της οργανώσεως». Τα δύο τμήματα διοικούνται «από την αυτή ηγετική ομάδα», «με κυρίαρχο όμως πάντοτε τον "Αρχηγό" η εξουσία του οποίου είναι, κατά τα πρότυπα του γερμανικού εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος του Adolf Hitler».
Οι ανακριτές αναφέρουν για τη Χρυσή Αυγή ότι «σκοπός της ήταν εξαρχής και παραμένει, όπως προκύπτει από τις εν λόγω μαρτυρικές καταθέσεις, η κατάλυση του δημοκρατικού πολιτεύματος (κατά παράβαση των άρθρων 134 επ. του Ποινικού Κωδικος)» (παράβαση που οδηγεί στην κατηγορία της «εσχάτης προδοσίας» και κατόπιν τούτου ζητάνε «την άδεια της Βουλής των Ελλήνων, προκειμένου να απαγγείλουμε κατηγορία κατά των βουλευτών του κόμματος».
Μάρτυρες πάνε κι έρχονται
Στη σύλληψη 32χρονου μεσαίου στελέχους της Χρυσής Αυγής, για άμεση συνέργεια στη δολοφονία του Παύλου Φύσσα προχώρησε χτες η «αντιτρομοκρατική», με βάση τα εντάλματα σύλληψης που εκδόθηκαν από την 6η ανακρίτρια Πειραιά. Ο 32χρονος Γιάννης Καζαντζόγλου φέρεται να βρισκόταν στο αυτοκίνητο του καθ' ομολογίαν δολοφόνου του Π. Φύσσα, Γ. Ρουπακιά. Ο ίδιος είχε αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους μετά την απολογία του στους ανακριτές που εξετάζουν την υπόθεση της σύστασης εγκληματικής οργάνωσης. Χτες, διατάχθηκε η σύλληψή του από την ανακρίτρια που εξετάζει την υπόθεση της δολοφονίας του Π. Φύσσα.
Συμπληρωματική απολογία (κράτησε τουλάχιστον τρεις ώρες) μετά από αίτημά του, έδωσε χτες, στον ανακριτή ο προφυλακισμένος Γ. Αγγος. Ο κατηγορούμενος είχε απολογηθεί το Σάββατο και σύμφωνα με τη δικογραφία είναι ο άνθρωπος που βρισκόταν στην καφετέρια που ήταν και ο Παύλος Φύσσας και είναι αυτός που είχε καλέσει τους χρυσαυγίτες πριν τη δολοφονία του 34χρονου μουσικού. Σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο δικηγόρος του θα καταθέσει αίτηση αντικατάστασης της κράτησής του και παράλληλα απολογητικό υπόμνημα στο οποίο θα αναφέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, αναλυτικά στις συνθήκες δολοφονίας του Παύλου Φύσσα. Πάντα σύμφωνα με πληροφορίες, στην πρώτη απολογία του φέρεται να ομολογεί και να υποδεικνύει την κινητοποίηση που γινόταν πριν και μετά την επίθεση εναντίον στελεχών του ΚΚΕ στο Πέραμα, όπως και στη δολοφονία του Παύλου Φύσσα.
Την Πέμπτη, ενώπιον των ανακριτών που χειρίζονται την υπόθεση της εγκληματικής δράσης της Χρυσής Αυγής θα καταθέσει ο χρυσαυγίτης δολοφόνος του Παύλου Φύσσα, Γ. Ρουπακιάς. Αναμένεται να μεταχθεί από τις φυλακές Μαλανδρίνου στην Ευελπίδων, καθώς σε βάρος του πρόκειται να απαγγελθεί συμπληρωματική κατηγορία για ένταξη σε εγκληματική οργάνωση. Υπενθυμίζεται ότι ο Γ. Ρουπακιάς κρίθηκε προφυλακιστέος για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, μετά την απολογία του στην ανακρίτρια Πειραιά.
Στο μεταξύ, στην απολογία του προχτές στον ανακριτή, ο «πυρηνάρχης» της Χρυσής Αυγής στο Πέραμα Αναστάσιος Πανταζής, που κρίθηκε προφυλακιστέος, σύμφωνα με πληροφορίες αρνήθηκε τις κατηγορίες για διεύθυνση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λέγοντας μάλιστα ότι δεν είναι αυτός ο πυρηνάρχης του Περάματος και ότι ουδέποτε έδωσε οποιαδήποτε εντολή για επίθεση σε βάρος μελών του ΚΚΕ στο Πέραμα. Ως «πυρηνάρχη» του Περάματος κατονομάζει άλλο πρόσωπο και αρνείται οποιαδήποτε ανάμειξη και στη δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Να υπενθυμίσουμε ότι ο Αν. Πανταζής φέρεται να έχει εμπλοκή στη δράση της Χρυσής Αυγής σε βάρος Αιγυπτίων ψαράδων στην Ιχθυόσκαλα, σε βάρος μελών και φίλων του ΚΚΕ αλλά και στη δολοφονία του Παύλου Φύσσα.
Για συμμετοχή στη δολοφονία του νεαρού οπαδού του Παναθηναϊκού Μιχάλη Φιλόπουλου, τον Μάρτη του 2007 είχε κατηγορηθεί άτομο, σύμφωνα με πληροφορίες, τον οποίο κατονομάζει ως εκπαιδευτή της Χρυσής Αυγής, προστατευόμενος μάρτυρας. Σε βάρος του είχε ασκηθεί δίωξη για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση και για κατοχή και χρήση εκρηκτικών υλών. Με απόφαση του δικαστηρίου κρίθηκε αθώος.
Παράλληλα χτες, δόθηκε εντολή στο ΣΔΟΕ να ελεγχθούν τα οικονομικά της Χρυσής Αυγής αλλά και των βουλευτών από τους ανακριτές Σπύρο Γεωργουλέα και Χρήστο Παπακώστα, που διενεργούν την έρευνα για την εγκληματική οργάνωση. Αντικείμενο της έρευνας είναι να διαπιστωθεί αν προκύπτουν στοιχεία για ξέπλυμα μαύρου χρήματος ή άλλου είδους οικονομικά αδικήματα. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν φτάσει στους ανακριτές και άλλα αιτήματα ατόμων που θέλουν να καταθέσουν ως προστατευόμενοι μάρτυρες.
Να σημειωθεί ότι για την Πέμπτη 17 Οκτώβρη ορίστηκε η σύγκληση της Ολομέλειας Εφετών για να οριστεί ειδικός εφέτης ανακριτής για την υπόθεση.
Πρώην χρυσαυγίτης
Επιπρόσθετα, ο πρώην χρυσαυγίτης Π. Μανάβης, που ο βουλευτής Μπούκουρας κατονόμασε ως προστατευόμενο μάρτυρα, σε δημοσίευμα εφημερίδας, αρνείται ότι αυτός είναι ο προστατευόμενος μάρτυρας, αλλά αποκαλύπτει επώνυμα τη δράση της Χρυσής Αυγής στην περιοχή του. Μιλάει ανάμεσα σε άλλα, για συντονισμένες επιθέσεις κατά μεταναστών. Οπως εξηγεί, οι επιθέσεις κατά μεταναστών είχαν γίνει ρουτίνα «Κλωτσιές σε Πακιστανούς έπεφταν πάντα, και στην Κόρινθο και στην Αρχαία Κόρινθο και στο Λουτράκι και στα παλιά βαγόνια του ΟΣΕ. Υπήρχε κάλυψη από την Αστυνομία».
Σε 35 αστυνομικά τμήματα, στα οποία είτε αναπτύσσονταν σχέσεις διαπλοκής είτε διαμορφωνόταν συστηματικά καθεστώς ανοχής στις ενέργειες της Χρυσής Αυγής, διεξάγεται η εσωτερική έρευνα στην ΕΛ.ΑΣ.
Οπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του χτεσινού «Εθνους», η συντριπτική πλειονότητα των υποθέσεων αυτών αφορά σε αστυνομικά τμήματα στην Αττική και ειδικά στο κέντρο της Αθήνας. Ωστόσο, αρκετές υποθέσεις τοποθετούνται από τους αξιωματικούς των εσωτερικών υποθέσεων σε πιο απομακρυσμένες περιοχές της Αττικής, αλλά και στην περιφέρεια. Συγκεκριμένα, μετά από καταγγελίες ελέγχονται ΑΤ στη Μανωλάδα Ηλείας, στο Αγρίνιο, το Μεσολόγγι και στην Κόρινθο.
Δεξαμενή έρευνας για τη διεύθυνση εσωτερικών υποθέσεων αποτελεί η έκθεση του «Συνήγορου του Πολίτη» που συμπεριλαμβάνει δεκάδες περιστατικά, όπου οι δράστες φέρονται να έχουν σχέση με τη Χρυσή Αυγή. Υπενθυμίζεται ότι σε διαθεσιμότητα έχουν τεθεί ήδη δέκα αστυνομικοί.

Τη θέλουν στο παιχνίδι

Τη θέλουν στο παιχνίδι
Οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τη Χρυσή Αυγή τροφοδότησαν μια συζήτηση που είχε ήδη ανοίξει για το ρόλο της λεγόμενης ακροδεξιάς στο αστικό πολιτικό σύστημα, στο πλαίσιο των διεργασιών αναμόρφωσής του και της αναζήτησης «νέων» πολιτικών δυνάμεων ικανών να απορροφήσουν μέρος της λαϊκής δυσαρέσκειας, να συμβάλουν στη διαμόρφωση αστικών κυβερνήσεων.
Απότοκη των γενικότερων επιδιώξεων της αστικής τάξης η προπαγάνδα από τα ιδιόκτητά της ΜΜΕ που περιελάμβανε ως και συστάσεις στη Χρυσή Αυγή να... σοβαρευτεί για να της ανατεθεί κι ένας πιο σοβαρός ρόλος στα πράγματα. Κατά το «όλοι οι καλοί χωράνε», τα αστικά ΜΜΕ επιμένουν ότι μια... φρόνιμη ακροδεξιά, με όποιο όνομα κι αν εμφανίζεται, έχει χώρο σε ένα μελλοντικό κυβερνητικό σχήμα. Ας μην περνά απαρατήρητη η συγχρονισμένη «απόσυρση» στελεχών της Χρυσής Αυγής και «ανάσυρση» στελεχών του ΛΑ.Ο.Σ...
Αλίμονο βέβαια αν τέτοιου είδους μορφώματα δεν είχαν θέση στο σύστημα που τα γεννάει με αποστολή το χτύπημα του λαού, του εργατικού λαϊκού κινήματος και της οργανωμένης πολιτικής του πρωτοπορίας, απ' όποιο πόστο τους ανατεθεί. Δεν είναι τυχαίο ότι ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, σε μια σειρά απ' αυτές εκφράζοντας γραμμή κριτικής ή αμφισβήτησης της ΕΕ ή της ΟΝΕ, το λεγόμενο ρεύμα του «ευρωσκεπτικισμού», απηχώντας τα συμφέροντα τμήματος της αστικής τάξης των χωρών τους.
Σε ορισμένες περιπτώσεις πριμοδοτήθηκαν ανοιχτά από τη σοσιαλδημοκρατία π.χ. Γαλλία, σε άλλες προάγονται σε δυνάμει κυβερνητικούς εταίρους όπως συμβαίνει σήμερα στη Νορβηγία και την Αυστρία. Κι αν στις χώρες αυτές τηρούν τα προσχήματα ως προς τη δημόσια εικόνα τους, παραμένουν δυνάμεις μαχητικά αντικομμουνιστικές, ακραία εθνικιστικές, ρατσιστικές εντεταλμένες από τους αστούς στο χτύπημα του εργατικού κινήματος.
Η αστική τάξη και το πολιτικό της προσωπικό έχουν ανάγκη αυτά τα μορφώματα για να χειραγωγούν και με το φόβο εκείνο το τμήμα του λαού που δε χειραγωγείται με σοβαντίσματα του αστικού πολιτικού συστήματος.
Γι' αυτούς και άλλους λόγους συντηρείται από τα αστικά ΜΜΕ η συζήτηση περί «συνταγματικής ακροδεξιάς» που να καλύπτει το χώρο «δεξιά» της ΝΔ, απεμπολώντας τη βία και υιοθετώντας το αστικό «σαβουάρ βιβρ». Ομως όση «αναμόρφωση» κι αν υποστούν αυτές οι δυνάμεις για να συμβάλουν αποτελεσματικότερα στην αναμόρφωση του αστικού πολιτικού σκηνικού και στην ευόδωση των γενικότερων σχεδιασμών της αστικής τάξης, δε θα πάψουν να είναι δυνάμεις που επιδιώκουν τον εγκλωβισμό της λαϊκής δυσαρέσκειας και αγανάκτησης σε ένα «κίνημα» με αντιδραστικά χαρακτηριστικά.
Το κεφάλαιο και τα γεννήματά του φίλοι δεν πιάνονται. Ο λαός δεν έχει να προσδοκά άλλο πέρα από βάσανα από τα κόμματα της διαχείρισης μιας εξουσίας τόσο σάπιας και βάρβαρης που στήνει εγκληματικές φασιστικές συμμορίες για να τις παρατάξει απέναντί του, απέναντι στη διεκδίκηση του δίκιου του. Αφοβα να τους αντιμετωπίσει, συγκροτώντας τη δική του λαϊκή συμμαχία, ισχυροποιώντας το ΚΚΕ μπορεί να τους συντρίψει, ανοίγοντας δρόμο για το μέλλον που του αξίζει.

Βάσω ΝΙΕΡΡΗ

ΑΦΡΙΚΗ Δισεκατομμυριούχοι στην ήπειρο της πείνας

ΑΦΡΙΚΗ
Δισεκατομμυριούχοι στην ήπειρο της πείνας
ΑΜΠΟΥΤΖΑ.--
Στους 55 ανέρχονται οι Αφρικανοί δισεκατομμυριούχοι με συνολικό πλούτο 144 δισ. δολαρίων υποστηρίζει λίστα που δημοσίευσε χτες το παναφρικανικό οικονομικό περιοδικό «Africa Venture».
Τα στοιχεία του περιοδικού αναδεικνύουν πρώτο στη λίστα τον 56χρονο Νιγηριανό βιομήχανο - έμπορο Αλικο Ντανγκότε με προσωπική περιουσία λίγο πάνω από 20 δισ. δολάρια και πλουσιότερη μαύρη γυναίκα παγκοσμίως την επίσης Νιγηριανή Φολουράνσο Αλακίτζα της πετρελαϊκής εταιρείας Famfa Oil με προσωπική περιουσία 2,9 δισ. δολαρίων.
Η μέση ηλικία των Αφρικανών δισεκατομμυριούχων είναι τα 65 έτη, με πρεσβύτερους όλων τον Κενυάτη βιομήχανο Μάνου Τσαντάρια και τον Αιγύπτιο Κροίσο Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ (αμφότεροι 84 ετών) και νεότερους τους 38χρονους Μοχάμεντ Ντιούτζι (από την Τανζανία) και τον Ιγκο Σανόμι από τη Νιγηρία.
Οι δισεκατομμυριούχοι προέρχονται από 10 (σε σύνολο 53) αφρικανικές χώρες και οι περισσότεροι εντοπίζονται στη Νιγηρία, τη Ν. Αφρική και την Αίγυπτο. Και βέβαια όλος αυτός ο αμύθητος πλούτος στην ήπειρο που καθημερινά πεθαίνουν από την πείνα, τις αρρώστιες και τις κακουχίες εκατομμύρια άνθρωποι ανάμεσά τους πολλά μικρά παιδιά.

ΓΑΛΛΙΑ Χιλιάδες απολύσεις στο βωμό του κέρδους

ΓΑΛΛΙΑ
Χιλιάδες απολύσεις στο βωμό του κέρδους
Επικοινωνιακές παρεμβάσεις κατευνασμού της λαϊκής οργής από την κυβέρνηση
ΠΑΡΙΣΙ.--
Νέο κύμα απολύσεων ανακοίνωσε χτες ο γαλλο-αμερικανικός γίγαντας των τηλεπικοινωνιών «Alcatel Lucent», με την έδρα του, τη Γαλλία, να πλήττεται ιδιαίτερα (για πολλοστή φορά). Σύμφωνα με το επίσημο ανακοινωθέν της εταιρείας, λόγω οικονομικών δυσκολιών, που δεν κατονομάζονται επακριβώς, αλλά είναι προφανές ότι έχουν να κάνουν με τη μείωση του ποσοστού κέρδους της εξαιτίας της καπιταλιστικής κρίσης (ο κύκλος εργασιών της υπολογίζεται στα 14,4 δισεκατομμύρια ευρώ το 2012), αποφασίστηκε η συρρίκνωση κατά 10.000 των θέσεων εργασίας που διατηρεί η εταιρεία παγκοσμίως. Εξ αυτών των θέσεων, οι 900 βρίσκονται στη Γαλλία.
Η είδηση προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των συνδικάτων των εργαζομένων που προχώρησαν σε έκτακτες συνεδριάσεις καθώς η «Alcatel Lucent» έχει «βεβαρυμένο παρελθόν» στη Γαλλία. Από το 2006 οπότε έγινε και η συγχώνευση των δύο τηλεπικοινωνιακών κολοσσών, οι απολύσεις από τις εγκαταστάσεις στο γαλλικό έδαφος είναι διαρκείς. Μόλις πέρυσι απολύθηκαν 1.432 εργαζόμενοι ενώ ήδη έχει κλείσει μία από τις δύο εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Ρεν. Τώρα, εκτιμάται ότι από τις αρχές του 2014 και μετά, οπότε θα αρχίσει η εφαρμογή των μειώσεων των θέσεων εργασίας, θα κλείσει και η δεύτερη εγκατάσταση στη Ρεν, αλλά και μία ακόμη στην Τουλούζη.
Συνολικά, οι μειώσεις θέσεων εργασίας της εταιρείας μέχρι τα τέλη του 2015 θα φτάσουν τις 15.000, αλλά ταυτόχρονα ανακοινώθηκε και η δημιουργία 5.000 νέων θέσεων εργασίας. Αυτό δε σημαίνει, όμως, ότι αυτές θα δημιουργηθούν στη Γαλλία, με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι μέχρι τα τέλη του 2015 θα κλείσουν άλλες τρεις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη χώρα, στο Υ, στο Ορμέ και στο Ορβό.
Σε μια προσπάθεια επικοινωνιακής διαχείρισης της οργής και αποτροπής κινητοποιήσεων, ο πρωθυπουργός Ζαν Μαρκ Ερό αλλά και ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης,Αρνό Μοντεμπούργκ, έσπευσαν να εκφράσουν τη δυσφορία της κυβέρνησης καθώς και την πρόθεσή της «να παρέμβει» προκειμένου να «μειωθούν οι απολύσεις στη Γαλλία» υπενθυμίζοντας ότι και αυτή η εταιρεία, όπως και άλλες, έχει λάβει βοήθεια από το γαλλικό κράτος και γι' αυτό προκύπτουν και καθήκοντα. Εντούτοις, απέφυγαν και οι δύο να δώσουν υποσχέσεις περί «παγώματος» του σχεδίου μείωσης των θέσεων εργασίας, αφού το παράδειγμα της χαλυβουργίας «Αrcelor Mittal», για την εγκατάσταση της οποίας στο Φλοράνζ, ο Ολάντ έδινε υποσχέσεις αλλά σήμερα τηρεί σιγήν ιχθύος αφού δεν υλοποιήθηκε καμία, είναι πολύ πρόσφατο.

TOP READ