30 Μαρ 2016

Στο κλουβί με τις τρελλές

Στο κλουβί με τις τρελλές

  
   ► "Ντέρμπυ" πάλι χτές στην Βουλή. 
        Τσίρκο "δημοκρατίας". 
        Αρένα σε παιχνίδι ... μιλημένο.
        Τα πλήθη σε καυτή αναμονή ... περίμεναν να δούν live ... τα τερατώδη αποστήματα να σπάζουν και το πύον να ρέει αχνιστό στο γυαλί.
    
   ► Τελικά οι "αρχιερείς" της διαφάνειας και οι "διώκτες" της διαπλοκής ... μας κατάπληξαν (απ΄την καταπληξία) ... μετρώντας κάτι σπυράκια στο όμορφο προσωπάκι της "δημοκρατίας" μας. Ο Τσίπρας μάλιστα ... δεκατρία μέτρησε ... και υποσχέθηκε να τα περιποιηθεί στο μέλλον. Μιλάμε για κανονικό ... αισθητικό της δημοκρατίας. Χρυσοχέρα ...
    
   ► Ο δε Κυριάκος ... ξεκίνησε με σκίτσο του Αρκά, κλάφτηκε που λάσπωσε τα παπούτσια του στην Ειδομένη και τελικά αγχώθηκε πολύ για την επιχειρηματικότητα, το καλό του τουρισμού ... και την αριστεία !!! "Δεν την θέλετε την αριστεία κύριε Τσίπρα ... αλλά και εκείνη δεν σας θέλει" ... ήταν η ατάκα που έσπασε κόκαλα !!! Ο ποιητής υπονόησε ευθέως ... πως η αριστεία ... θέλει τον Κυριάκο !!! Θα φαρμακωθώ ...
 
   Ο σωτήρας μας Αλέξις (απ΄το αλεξικέραυνο) ... "μέτρησε" μπροστά στην μούρη του αντιπάλου ... 13 ολόκληρες σκανδαλώδεις ρυθμίσεις των πρώην, με εκείνη της Siemens να καταλαμβάνει ... θέση κορύφωσης (μην πώ οργασμού) στην πρωθυπουργική εμφάνιση. Δεν έχει καμμία σημασία που ενάμιση χρόνο δεν κατήργησε καμμία !!! Μας φτάνει που υποσχέθηκε να ... επαναδιαπραγματευθεί εκείνη της Siemens ... με τον δικό του τρόπο. Ξέρουμε ... γλεντάνε ξανά στην Siemens ...

   Αλλά να μην αδικήσουμε και τον Κυριάκο. Είχε και αυτός την δική του κορύφωση ... εγκάλεσε τον Τσίπρα για τα ΜΑΤ και την ανεργία !!! Αι gαμisoυ Κούλη ...

   Ο πρωθυπουργός βέβαια ... λησμόνησε να μας αναφέρει ... για την διαπλοκή και την διαφθορά στην περίοδο που κυβερνούσε η Νο2 κουραδομηχανή της ιστορίας (το Νο1 δεν θα μπορέσει κανείς ποτέ να το πάρει απο τον Θεόδωρο Πάγκαλο). Αντίθετα ο εκλεκτός της πεφωτισμένης καραμανλικής δεξιάς, ο Παπαγγελόπουλος ... μοστράρει σήμερα ... ως ο οδηγητής της κάθαρσης απο την υπουργική καρέκλα της αριστεράς.
 
   Μίλησε και το φασισταριό ... ο Μιχαλολιάκος. Είχε τρομερό ενδιαφέρον η ... κραυγή του !!! Στην αρχή έκλαψε ... μετρώντας για το πόσοι δοσίλογοι στο παρελθόν την γλύτωσαν ... αλλά αυτός, αυτό το "τίμιο" σκουλήκι της εξουσίας μπήκε στην μπουζού άδικα !!! Αυτός ... αυτό βλέπει σαν διαφθορά και διαπλοκή της αστικής εξουσίας ... Να φυλακίζει τα πιό "καθαρά" χέρια της !!! Και τότε έγινε το καλύτερο. Εκανε το φασισταριό ... κριτική (βελούδινη) στον Τσίπρα επειδή άργησε - λέει - να ασχοληθεί με την διαφθορά ... αλλά δεν χάνει (το φασισταριό) την ελπίδα του !!! Περιμένει κάτι και αυτός απ΄την αριστερά ?? Τα αυτονόητα. 
 
   Ο Καμμένος είναι όνομα υπουργού ... ή απλά υπουργική ιδιότητα της αριστεράς ?? Εκλαψε και αυτός σαν ένας υπερτροφικός μπέμπης που κάποτε δεν τον έπαιξαν στο παιχνιδάκι της διαπλοκής (με κάτι υποβρυχιάκια) ... και τώρα πίσω-πίσω ... τάβαλε με το ίδιο το παιχνίδι. Θυμούνται σαν καμήλες αυτά τα μαλακισμένα ... δεν ξεχνούν.
  
   Και τότε έγινε το σύστριγγλο στο κλουβί με τις τρελλές. Θίχτηκε η τιμή και η υπόληψη του Ευάγγελου του Βενιζέλου !!! "Αλήτη Καμμένο ... αλητάμπουρα, θα ζητήσεις στα τέσσερα συγνώμη" !!! Να το δω και ας πεθάνω ... 

   Αλλος ένας που τα έβαλε με την διαπλοκή και την διαφθορά ... με τον δικό του τρόπο. Ο Σταύρος ο Θεοδωράκης. No comments.

 
   Να μην λησμονήσω να αναφέρω πως μίλησε και ο Λεβέντης ... ο λαγός. Κατάφερε κάτι δύσκολο χτές . Είπε πάλι τα ίδια ... χωρίς να πεί την λέξη ... "οικουμενική" !!!  
    
  
   ► Τελικά αυτό το κλουβί με τις τρελλές ... αποδείχθηκε πολύ φτωχή παράσταση για ... εισιτήριο 5,5 δισ ... που λέει και ο Ζαραλίκος.

 
   ► Βγήκε κι΄ο Μήτσος ο Κουτσούμπας ... τους τράβηξε μιά ανάλυση για την διαφθορά στον καπιταλισμό ... αλλά οι τρελλές νυστάξανε. Ηταν κουρασμένες απο την μάχη με την διαπλοκή. Βέβαια εκεί μέσα στον ύπνο το βαθύ ... έννοιωσαν ένα μικρό τσουξιματάκι ... όταν κάτι πήρε τ΄αυτί τους για ... "Υποχρεωτική μετατροπή όλων των μετοχών από ανώνυμες σε ονομαστικές, καθώς και όλων των χρηματοοικονομικών προϊόντων του Δημοσίου και των τραπεζών, όπως π.χ. τα ομόλογα, ώστε να μπορεί να γίνεται έλεγχος για το τι κατέχει ο καθένας. Κατάργηση όλων των απορρήτων, τραπεζικού, φορολογικού, εμπορικού, επιχειρηματικού.  Απαγόρευση λειτουργίας των εξωχώριων εταιρειών. Έλεγχος στην εξαγωγή κεφαλαίων." Αλλά δεν έγινε τίποτα. Εκλασαν και γύρισαν απ΄την άλλη ... Ποιός ακούει το ξύλινο ΚΚΕ που λέει τα ίδια απο το 1917 ... που λέει και ο Πανούσης (ο Τζίμης)
 

   Αυτά τα ολίγα και ωραία απο την χτεσινή παράσταση της "δημοκρατίας"

   Και μέρα που είναι ... ας θυμηθούμε σαν σήμερα ... μιάν άλλη πτυχή της "δημοκρατίας" ΜΑΣ ...
 
 
        
  
  
   
 

Η μάχη των Καλαβρύτων

Η μάχη των Καλαβρύτων


Στις 11 Απριλίου 1948 ισχυρά τμήματα του ΔΣΕ πραγματοποίησαν μαζική επίθεση κατά της πόλης των Καλαβρύτων, τα οποία από μέρες είχαν σχεδόν απομονώσει με την από μέρους τους καταστροφή της γέφυρας του Παπαντώνη. Προηγούμενα, οι αντάρτες είχαν χτυπήσει μια διλοχία της εθνοφρουράς στην Κέρτεζη για αντιπερισπασμό και είχαν στήσει ενέδρες σε όλες τις προσβάσεις προς τα Καλάβρυτα, προκειμένου να παρεμποδίσουν την άφιξη κάθε ενίσχυσης των κυβερνητικών δυνάμεων προς αυτή την πόλη, της οποίας τη φρουρά αποτελούσαν ένα τάγμα στρατού, 100 ΜΑΥδες και 45 χωροφύλακες, με επικεφαλής τον αντισυνταγματάρχη Νίκο Αρβανιτάκη. 

Στην επίθεση των Καλαβρύτων πήραν μέρος γύρω στους 1.000 αντάρτες από τα αρχηγεία του Μαινάλου, της Κορινθίας, του Ταΰγετου και της Αχαιοηλίδας. Επικεφαλής των τμημάτων ήταν οι:

  • Αλέξης Τσουκόπουλος
  • Δημ. Γιαννακούρας ή Πέρδικας
  • Εμμανουήλ Σταθάκης
  • Αρίστος Καμαρινός
  • Ηλίας Καλαρίτης
  • Νίκος Πολυκράτης ή Νικήτας
  • Ιωάννης Κατσικόπουλος ή Βελιάς
  • Δημήτρης Πετρόπουλος ή Ζαχαριάς
  • Αρίστος Βασιλόπουλος
  • Κωνσταντίνος Παπακωνσταντίνου ή Μπελάς
  • Ετεοκλής Δουμουλάκης
  • Αθανάσιος Παπανικολάου ή Ντουνιάς
  • Δημ. Θεοφίλης ή Αλλοίμονος
  • Βασίλης Μπολώτας
  • Άρης Παναγούλιας
  • Κυριάκος Μπατζάκης
  • Θεόδωρος Λυγούρης
  • Νίκος Κόλιας
  • Θεόδωρος Μελιδώνης
Γενικός επόπτης της επιχείρησης ήταν ο ίδιος ο Στέφανος Γκιουζέλης, που είχε εγκαταστήσει το στρατηγείο του στην τοποθεσία Πλανητέρου, ενώ η διεύθυνση της όλης επιχείρησης είχε αναληφθεί από τον επιτελάρχη του Κων. Κανελλόπουλο. 

Προπαρασκευή της επιχείρησης


Μια ημέρα πριν από την επίθεση κατά των Καλαβρύτων είχε πραγματοποιηθεί στου Πλανητέρου σύσκεψη των επικεφαλής των αντάρτικων τμημάτων, στην οποία ο Γκιουζέλης είχε αναλύσει τη μέχρι τότε στρατιωτική κατάσταση στην Πελοπόννησο και στη συνέχεια είχε αναφέρει ότι η ηγεσία του κυβερνητικού στρατού σχεδίαζε να περάσει σε γενική επίθεση κατά των ανταρτών του Μοριά, μεταφέροντας ισχυρές στρατιωτικές μονάδες από την Κεντρική Ελλάδα και τη Μακεδονία. Έπρεπε συνεπώς, κατά τον Γκιουζέλη, να προσαρμόσουν και οι αντάρτες την τακτική τους στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται, μην αποκλείοντας παράλληλα και το ενδεχόμενο της απόβασης στις ακτές της Πελοποννήσου, με σκοπό την αποφασιστική ενίσχυση των κυβερνητικών δυνάμεων, ακόμα και αμερικανικών στρατευμάτων. 

Στη σύσκεψη μίλησε και ο Κανελλόπουλος, ο οποίος ρώτησε για το πρακτέο σε περίπτωση που ο εχθρός μετέφερε στην Πελοπόννησο μια ή δύο Μεραρχίες του. Κατά τον Κανελλόπουλο, έπρεπε οι αντάρτες ή να αποδεχτούν την πρόκληση, χωρίς ωστόσο προηγούμενα να έχουν λύσει το πρόβλημα του ανεφοδιασμού τους σε πυρομαχικά, ή να αντιμετωπίσουν τις επιχειρήσεις του αστικού στρατού αμυντικά, με μια σειρά ελιγμών των τμημάτων τους. 

Στη σύσκεψη καθορίστηκα τέλος όλες οι λεπτομέρειες της επιθετικής επιχείρησης στα Καλάβρυτα, στην οποία είχε η΄δη αποφασιστεί να μην πάρουν μέρος οι μονάδες του Κων. Μπασακίδη, αν και αυτός ήταν ο στρατιωτικός υπεύθυνος της περιοχής. Οι εν λόγω μονάδες θα προσωρούσαν σε παραπλανητικές κινήσεις μακριά από τον περίγυρο των Καλαβρύτων, προκειμένου να δημιουργήσουν στον εχθρό την εντύπωση ότι οι αντάρτες έχουν καθορίσει για τις επιθετικές τους δραστηριότητες άλλους στόχους. 


Το σχέδιο της επιχείρησης στα Καλάβρυτα βασιζόταν στις παρακάτω διασταυρωμένες πληροφορίες που είχε το Επιτελείο του Αρχηγείου Πελοποννήσου του ΔΣΕ:

Τη φρουρά της πόλης είχε αναλάβει το 21ο Τάγμα Εθνοφρουράς (ΤΕ), ένα ισχυρό τμήμα Χωροφυλακής (50 περίπου άνδρες) και 100 ΜΑΥδες, με την εξής διάταξη:

α. Μια διλοχία του Τάγματος Εθνοφρουράς (διοικητής του ο αντισυνταγματάρχης Ν. Αρβανιτάκης) και η δύναμη της Υποδιοίκησης Χωροφυλακής (20 περίπου άνδρες), είχαν οχυρωθεί σε διάφορα οικήματα, στο κέντρο της πόλης.
β. Ένας άλλος λόχος του Τάγματος, ένα τμήμα Χωροφυλακής (60 άνδρες) και 100 ΜΑΥδες είχαν εγκατασταθεί αμυντικά στο χωριό Κέρτεζη, νοτιοδυτικά της πόλης.
γ. Ένας άλλος λόχος του Τάγματος είχε οχυρωθεί στο Μοναστήρι Μέγα Σπήλαιο, βορειοανατολικά των Καλαβρύτων.

Στην περιφέρεια της πόλης υπήρχαν 5 οχυρά: Του Αγίου Κωνσταντίνου ή Κάστρο, της Ηλεκτρικής Εταιρίας, της Αγίας Αικατερίνης, του Σιδηροδρομικού Σταθμού και της οικίας Κατσίνη.
Κέντρο της αμυντικής διάταξης των αμυνομένων ήταν το Διοικητήριο και η Υποδιοίκηση Χωροφυλακής. Μικροομάδες ελεύθερων σκοπευτών είχαν εγκατασταθεί σε ταράτσες υψηλών κτιρίων (Αγροτική Τράπεζα, κ.α.). Το Διοικητήριο βρισκόταν σε απόσταση 300-500 μέτρων από τα οχυρά της περιφερειακής διάταξης του Τάγματος.


Η μάχη


Η επίθεση στα Καλάβρυτα άρχισε στις 5 το πρωί από τέσσερα σημεία και πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε σκληρή αμφίρροπη μάχη γύρω και μέσα στην πόλη. Οι αντάρτες κατόρθωσαν ύστερα από πολύ μεγάλες προσπάθειες να καταστρέψουν τελικά όλα τα εξωτερικά φυλάκια του αντιπάλου και να καταλάβουν το ανατολικό τμήμα της πόλης, ενώ οι κυβερνητικοί αποσύρθηκαν στην περιοχή της κεντρικής πλατείας, όπου οργάνωσαν σθεναρή αντίσταση, βοηθούμενοι από τις 9 το πρωί και από επιδρομές αεροπλάνων που έβαλαν κατά της πόλης και των γύρω υψωμάτων.

Η μάχη κράτησε όλη την μέρα και τη νύχτα κόπασε- γεγονός που οδήγησε τους αμυνόμενους στο λαθεμένο συμπέρασμα ότι οι αντάρτες είχαν αποσυρθεί από την πόλη. Την αυγή όμως της επόμενης ημέρας, η αντάρτική επίθεση συνεχίστηκε και το μεσημέρι η επικοινωνία των κυβερνητικών με τον ασύρματο κόπηκε- εξέλιξη που ανησύχησε ιδιαίτερα την κυβερνητική στρατιωτική ηγεσία μαζί και τον Παύλο Γκλίκσμπουργκ, ο οποίος έτυχε τότε να βρίσκεται στην Πάτρα. 

Το απόγευμα, τα Καλάβρυτα είχαν ολοκληρωτικά καταληφθεί από τον ΔΣΕ, ο οποίος έπιασε πλήθος αιχμαλώτων. Οι περισσότεροι πάντως από τους χωροφύλακες της φρουράς βρήκαν το θάνατο, καθώς και ο υποδιοικητής της ταγματάρχης Γαβριήλ Παγκράτης, ενώ ο διοικητής της Νίκος Αρβανιτάκης λέγεται ότι αυτοκτόνησε μέσα στο διοικητήριο για να μην πέσει στα χέρια των ανταρτών. 

Οι απώλειες των κυβερνητικών δυνάμεων ήταν ιδιαίτερα υψηλές. Σκοτώθηκαν 55 οπλίτες, 35 χωροφύλακες και 9 αξιωματικοί, ενώ αιχμαλωτίσθηκαν 200 οπλίτες που σύντομα απελευθερώθηκαν. Από τους ΜΑΥ επιβεβαιώθηκαν 12 νεκροί. Οι αντάρτες έχασαν στην επιχείρηση 12, ενώ είχαν επίσης 25 τραυματίες. Από τα κρατητήρια της υποδιοίκησης της Χωροφυλακής, οι αντάρτες απελευθέρωσαν 17 πολιτικούς κρατούμενους και εξασφάλισαν πλούσιο στρατιωτικών εφοδίων, τροφίμων και υγειονομικού υλικού.


Επίλογος

Η έκβαση της μάχης των Καλαβρύτων ταπείνωσε και εξαγρίωσε το αστικό κράτος, ωθώντας το σε κτηνώδεις αντεκδικητικές πράξεις εφάμιλλες με τα γερμανικά αντίποινα. Ομάδα χωροφυλάκων εισήλθε την επαύριο της μάχης στις φυλακές της Σπάρτης και έσφαξε 25 κομμουνιστές κρατουμένους.


Ο αστικός τύπος για τη μάχη


Άρθρο της "Ελευθερίας"

Άρθρο του "Εμπρός"


Άρθρο του "Εμπρός"

Φωτογραφίες

Το χωριό Πλανητερό όπου βρίσκονταν η βάση επιχειρήσεων του ΔΣΕ

Στρατιώτες του κυβερνητικού Στρατού κουβαλούν νεκρό συνάδελφό τους μετά τη μάχη  των Καλαβρύτων




Ματωμένα πλεονάσματα

Ματωμένα πλεονάσματα
«Ηπιότερα μέτρα λόγω πλεονάσματος»(!) είναι ο πρωτοσέλιδος τίτλος της χτεσινής «Αυγής», εφημερίδας του ΣΥΡΙΖΑ. Πρόκειται για τίτλο με το αντίστοιχο ρεπορτάζ που ακολουθεί, κομμένο και ραμμένο στις νέες παγίδες που επιχειρεί να στήσει η κυβέρνηση. Να πείσει, δηλαδή, ότι αφού υπήρξε πλεόνασμα πέρυσι, αντί για έλλειμμα που υπολογιζόταν, τώρα η διαπραγμάτευση θα γίνει «από καλύτερη βάση»! Με τον τρόπο αυτό η κυβερνητική προπαγάνδα επιδιώκει και να νομιμοποιήσει στη συνείδηση του κόσμου ότι τα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα που εφάρμοσε το 2015 δήθεν «έπιασαν τόπο» και να υποθάλψει την απατηλή ελπίδα ότι τα πράγματα από εδώ και πέρα δεν θα είναι τόσο επώδυνα.
Στην πραγματικότητα, δεν συμβαίνει τίποτα από τα δύο. Το όποιο τελικά πλεόνασμα προκύψει για το 2015, είναι αποτέλεσμα μιας σκληρής ταξικής πολιτικής σε βάρος των λαϊκών νοικοκυριών. Το πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού - και μάλιστα, «μεγαλύτερο του αναμενόμενου», όπως χωρίς ντροπή επαίρεται η «Αυγή» - είναι βαμμένο κυριολεκτικά στο αίμα, από τη σκληρή φορολογία, τις περικοπές στις συντάξεις και στις κοινωνικές παροχές, την υποχρηματοδότηση των ασφαλιστικών ταμείων, την εγκατάλειψη των ανέργων. Ενώ τα νέα αντιλαϊκά μέτρα που θα παρθούν δεν αφορούν αποκλειστικά το ύψος των πλεονασμάτων αλλά τις αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις που είναι αναγκαίες συνολικά προκειμένου να στηριχθεί η προσπάθεια ανάκαμψης των κερδών του κεφαλαίου.
Το όποιο πλεόνασμά τους ισοδυναμεί με αύξηση της φτώχειας και της ανέχειας, την ένταση της αγωνίας για την επιβίωση και το αύριο, για τη συντριπτική πλειοψηφία του λαού μας. Είναι το πλεόνασμα από τη ληστεία των συντάξεων που επιβλήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ τον προηγούμενο Αύγουστο, την αύξηση των ορίων ηλικίας που φρενάρισε τη συνταξιοδοτική δαπάνη, αλλά στέρησε άνεργους εργαζόμενους, που θα έβγαιναν στη σύνταξη, από οποιοδήποτε εισόδημα. Είναι το λογιστικό αποτέλεσμα της μη καταβολής σε 320.000 νέους συνταξιούχους των συντάξεών τους και των εφάπαξ, που καθυστερούν χρόνια τώρα να αποδοθούν. Είναι τα αιματηρά λύτρα του ΕΝΦΙΑ, που οι προηγούμενες κυβερνήσεις επέβαλαν στα εκατομμύρια ιδιοκτητών πρώτης κατοικίας και ο ΣΥΡΙΖΑ διατήρησε ανέπαφο. Ποτέ, άλλωστε, όπως αποδείχθηκε, τα «πρωτογενή πλεονάσματα» δεν έφεραν και αποκατάσταση απωλειών ή ανάσχεση της επίθεσης, ποτέ όλα αυτά τα χρόνια οι εργατικές - λαϊκές θυσίες δεν οδήγησαν το λαό στο ξέφωτο.
Γιατί ο ισχυρισμός για «ηπιότερα μέτρα» είναι σκέτη απάτη. Πολύ περισσότερο που τα νέα μέτρα «είναι γραμμένα χαρτί και καλαμάρι» στο 3ο μνημόνιο. Το ομολογεί και η ίδια η «Αυγή» στο σχετικό ρεπορτάζ, όπου αναφέρει συγκεκριμένα: 1% Ασφαλιστικό, 1% Φορολογικό, 1% από υπόλοιπες παρεμβάσεις, συνολικά 3% του ΑΕΠ, δηλαδή πρόσθετα 5,4 δισ. ευρώ για την επόμενη διετία, πέραν όσων επώδυνων μέτρων έχουν επιβληθεί μέχρι τώρα.
Οι εργαζόμενοι, λοιπόν, δεν πρέπει να ξεγελαστούν. Να μην δώσουν βάση στα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα», που εκτοξεύονται για άλλη μια φορά. Η ολοκλήρωση της «διαπραγμάτευσης» θα σημάνει νέο Γολγοθά για τους εργαζόμενους, ενώ ήδη την επόμενη βδομάδα ξεκινά η συζήτηση και για τα Εργασιακά. Τώρα χρειάζεται ισχυρή λαϊκή απάντηση. Μπροστά μας είναι τα συλλαλητήρια του ΠΑΜΕ, η 24ωρη απεργία στις 7 Απρίλη στο Δημόσιο και η οργάνωση της 48ωρης πανελλαδικής πανεργατικής απεργίας. Από την επιτυχία τους θα κριθούν τα εργατικά - λαϊκά συμφέροντα και όχι από τις κυβερνητικές υποσχέσεις και επικοινωνιακές κορόνες.

Κυβέρνηση και Προσφυγικό

Κυβέρνηση και Προσφυγικό
Πίσω από συρματοπλέγματα είναι πλέον η ζωή χιλιάδων προσφύγων που έχουν έρθει στην Ελλάδα μετά τη συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας, την οποία έχει υπογράψει η κυβέρνηση. Αλλωστε, η Κομισιόν, σε σχέση με το αν είναι σύμφωνη με το ευρωπαϊκό Δίκαιο η κράτηση ατόμων που ζητούν διεθνή προστασία, θεωρεί πως σε ορισμένες περιπτώσεις προβλέπεται «ως ύστατη λύση». Το αποτέλεσμα αυτής της θέσης της ΕΕ είναι οι χιλιάδες κρατούμενοι πρόσφυγες στα «hot spots» του Αιγαίου. Σε πάνω από 3.000 υπολογίζονται οι κρατούμενοι, οι οποίοι περιμένουν την «αξιολόγηση» των αιτήσεων ασύλου που πρέπει να υποβάλλουν. Μάλιστα, τα μέτρα στέρησης της ελευθερίας τους έχουν βαφτιστεί από την κυβέρνηση ως ...κάποιοι περιορισμοί για να είναι στη διάθεση των ελληνικών αρχών. Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τον όρο κλειστές δομές, υποστηρίζοντας ότι δεν υφίστανται ως κέντρα κράτησης. Ωστόσο, διεθνείς οργανισμοί, όπως ο ΟΗΕ αποχώρησαν από αυτά. Παρά δε τις μειωμένες ροές, ο αριθμός τους αυξάνεται. Αλλά και οι υπόλοιποι που είναι ...ελεύθεροι, βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε στρατόπεδα «φιλοξενίας», αλλά και στην Ειδομένη 12.000 ζουν εγκαταλειμμένοι ουσιαστικά από την κυβέρνηση, όπως και στο λιμάνι του Πειραιά άλλοι 5.600, περιμένοντας τη μετεγκατάστασή τους σε κάποια χώρα της ΕΕ. Ερμαια στα νύχια κυκλωμάτων διακίνησης ανθρώπων και στα στοιχεία της φύσης.
* * *
Ανάμεσα σε αυτούς, ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας, διέκρινε και ...επενδυτές. Ο υφυπουργός πρότεινε να γίνει καταγραφή του οικονομικού προφίλ τους και όποιος φέρει 250.000 ευρώ στη χώρα μας θα αποκτήσει διάφορα προνόμια, όπως ευνοϊκή μεταχείριση ως προς την αγορά μιας κατοικίας και ως προς το δικαίωμα παραμονής στη χώρα. Εδειξε, έτσι, τον κυβερνητικό κυνισμό, απόρροια της λογικής τα πάντα για το κεφάλαιο και κοιτάζουν την τσέπη των προσφύγων ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση. Αλλωστε, υπάρχουν και ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Δανία, που τους κατάσχουν τιμαλφή και θεσμοθετούν μέτρα για να φορτώσουν στις πλάτες τους το κόστος παραμονής τους στις χώρες αυτές. Επίσης, την ώρα που η κυβέρνηση έχει βάλει την υπογραφή της στη συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας, μπορεί στο σχετικό νομοσχέδιο να μην υπάρχει φραστικά η αναγνώριση της Τουρκίας ή άλλης χώρας ως «ασφαλούς τρίτης χώρας». Εντούτοις, εισάγονται όλα τα κριτήρια τα οποία προβλέπει η οδηγία που ενσωματώνεται και ορίζουν την ασφαλή χώρα, δηλαδή την Τουρκία, αφού σ' αυτήν γίνονται οι επαναπροωθήσεις. Αλλωστε, κύριο σημείο της συμφωνίας ΕΕ - Τουρκίας αποτελεί αυτό το στοιχείο. Την επιστροφή προσφύγων στη γειτονική χώρα. Ενώ και η Κομισιόν θεωρεί πως ο στόχος της καταγραφής και του ελέγχου που διεξάγεται στα «hot spots» πριν από την ταχεία μεταφορά στην ηπειρωτική χώρα, πρέπει να αντικατασταθεί «από το στόχο της εφαρμογής επιστροφών στην Τουρκία».
* * *
Η συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας είναι σε βάρος των προσφύγων και των μεταναστών, αλλά και σε βάρος του ελληνικού λαού. Χρυσώνει το χάπι της υποβάθμισης της προστασίας των προσφύγων στην Ευρώπη. Προβλέπει την απάνθρωπη ανταλλαγή προσφύγων με πρόσφυγες, αφού το σχέδιο της ΕΕ συνδέει κάθε προσφερόμενη θέση επανεγκατάστασης για έναν Σύρο πρόσφυγα στην ΕΕ με την επαναπροώθηση στην Τουρκία κάποιου άλλου Σύρου πρόσφυγα από την Ελλάδα. Ολα αυτά αναμένεται να τα δούμε και στο νομοσχέδιο που θα καταθέσει η κυβέρνηση στη Βουλή. Αυτά αποτελούν το πλαίσιο της διαχείρισης ενός τεράστιου προβλήματος που δημιουργήθηκε λόγω ιμπεριαλιστικών πολέμων που διεξάγουν αυτοί που τώρα το διαχειρίζονται, δηλαδή της ΕΕ (και των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ). Στη δε διαχείρισή τους όπως και στον πόλεμό τους, εμπλέκεται και η ελληνική κυβέρνηση, το αστικό κράτος, στο πλαίσιο επιδίωξης της γεωστρατηγικής αναβάθμισης της αστικής τάξης της Ελλάδας και της συμμετοχής της στις λυκοσυμμαχίες του ιμπεριαλισμού και των πολέμων, όπως είναι η ΕΕ και το ΝΑΤΟ που εγκαταστάθηκε στο Αιγαίο για την προάσπιση των μονοπωλιακών συμφερόντων έναντι των ανταγωνιστών τους.
Απέναντι σ' αυτήν τη βαρβαρότητα που γεννά προσφυγιά, απέναντι στην πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ που εγκλωβίζουν και καταδικάζουν να ζουν στην ανέχεια δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι, υπάρχουν οι εργαζόμενοι, οι λαϊκές οικογένειες, τα σωματεία, οι σύλλογοι, οι Λαϊκές Επιτροπές, που στηρίζουν με ταξική αλληλεγγύη, με όλες τους τις δυνάμεις αυτούς τους ανθρώπους. Και αυτή η στήριξη μπορεί να αποκτήσει ακόμα πιο ουσιαστικό περιεχόμενο εάν συνειδητοποιηθεί από το λαό η αιτία που γεννά αυτό το φαινόμενο και δεν είναι άλλη από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και αποφασίσει ο ίδιος να βάλει τέρμα στην αιτία με την πάλη κόντρα στην εξουσία του κεφαλαίου έως την ανατροπή της.

Γ. Α.

Το «μέγα σκάνδαλο» είναι η πολιτική στήριξης του κεφαλαίου, η ένταση της αντιλαϊκής επίθεσης

Το «μέγα σκάνδαλο» είναι η πολιτική στήριξης του κεφαλαίου, η ένταση της αντιλαϊκής επίθεσης
Η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, στη χτεσινή συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής
Eurokinissi
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Για άλλα ζητήματα έπρεπε να γίνεται σήμερα η συζήτηση.
Να συζητήσουμε για τις επικίνδυνες αποφάσεις της ΕΕ, του ΝΑΤΟ, τον εγκλωβισμό προσφύγων και μεταναστών στην Ελλάδα κατά παράβαση του διεθνούς προσφυγικού δικαίου, για την παραβίαση κυριαρχικών δικαιωμάτων του λαού μας, της πατρίδας μας από δήθεν συμμάχους και πάει λέγοντας...
Και, βέβαια, να συζητάμε για το πώς πρέπει να σταματήσουν να προετοιμάζονται νέα μέτρα σε βάρος του λαού μας, όπως το Ασφαλιστικό, το Φορολογικό, οι νέοι νόμοι - λαιμητόμοι.
Αλλά σας έχουμε μάθει πλέον.
Κάθε φορά που τα κόμματα των μνημονίων - για να θυμηθούμε μια αγαπημένη και πολυχρησιμοποιημένη έκφραση της σημερινής συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πριν από την επίσημη ένταξή τους με το 3ο μνημόνιο στο κλαμπ των μνημονιακών κομμάτων - κάθε φορά λοιπόν που αυτά τα κόμματα ένιωθαν τη λαϊκή πίεση, δυσαρέσκεια και αγανάκτηση...
Κάθε φορά που τα ίδια αυτά κόμματα, όλο και περισσότερο συνέκλιναν σε θέσεις και προτάσεις διαχείρισης, τότε ανασύρονταν από τα συρτάρια η γνωστή, η αγαπημένη τους σκανδαλολογία, η πάταξη της διαφθοράς, η υπέρτατη Δικαιοσύνη και η δήθεν υπεράσπισή της.
Η σύγκλιση στα θεμελιώδη οδηγεί σε αναζήτηση «ηθικής υπεροχής»
Οι πιο παλιοί σε αυτήν τη Βουλή το έχουν ζήσει αυτό το σίριαλ άπειρες φορές, δεκαετίες τώρα, ιδιαίτερα από το 1991 και μετά. Οι νεότεροι σε αυτά τα έδρανα, όπως και όλη η ελληνική κοινωνία, το ζούσαμε από τα τηλεοπτικά παράθυρα, τα κίτρινα πρωτοσέλιδα, τις ανούσιες κοκορομαχίες σε προεκλογικά μπαλκόνια. Ολος ο 20ός αιώνας και οι αρχές του 21ου είναι γεμάτοι από τέτοιου είδους «μάχες».
Δεν αποτελεί, λοιπόν, και μεγάλη πρωτοτυπία η σημερινή συζήτηση.
Δεν υπήρχε πρόγραμμα προεκλογικό της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που να μην περιλάμβανε διακηρύξεις για τη δήθεν καταπολέμηση της διαφθοράς, για την ανάγκη εδραίωσης της αξιοκρατίας στο κράτος, στην οικονομία γενικότερα.
Κι από την άλλη, δεν υπήρχε σκάνδαλο που να μην ήρθε στο φως της δημοσιότητας, και εδώ στην Ελλάδα και αλλού, από τα ανταγωνιζόμενα μονοπώλια διεθνούς εμβέλειας.
Τα μεγάλα πολιτικά - οικονομικά σκάνδαλα, πάντα σχετίζονταν με ανακατατάξεις στην αγορά κεφαλαίου, την εμφάνιση δηλαδή «νέων τζακιών», για να συνεννοούμαστε.
Η σύγκλιση σε θεμελιώδη ζητήματα, πάντα σας έσπρωχνε να προσπαθείτε να στοιχειοθετήσετε τη δήθεν υπεροχή σας έναντι των υπόλοιπων πολιτικών αντιπάλων σας πάνω στη βάση της ονομαζόμενης ηθικής σας, της ακεραιότητάς σας, της ικανότητας των στελεχών σας, αναδεικνύοντας την έλλειψη αυτών των χαρακτηριστικών πάντα από άλλους.
Μόνο και μόνο για να μπουρδουκλώνεται ο κόσμος.
Ετσι ακριβώς, με τον ίδιο τρόπο, συμπεριφέρονται σήμερα οι ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως ακριβώς και η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τα πρόθυμα εξαπτέρυγά τους πριν.
Αυτό, άλλωστε, είχε αποτυπωθεί και στο κεντρικό προεκλογικό σύνθημα του ΣΥΡΙΖΑ, «Ξεμπερδεύουμε με το παλιό, κερδίζουμε το αύριο», που έθετε ουσιαστικά ως διαχωριστική γραμμή τη διαφθορά των προηγούμενων κυβερνήσεων και σε ατομικό και σε συλλογικό επίπεδο.
Η ΝΔ είχε «σηκώσει το γάντι» προεκλογικά, αναδεικνύοντας την ενσωμάτωση στον ΣΥΡΙΖΑ πλατιών τμημάτων του παλιού «κατεστημένου», στελεχών κυρίως του ΠΑΣΟΚ, αλλά και γνωστών εργατοπατέρων, ενώ 21 βουλευτές της είχαν προχωρήσει στα τέλη Ιούλη σε Ερώτηση στον πρωθυπουργό και τους συναρμόδιους υπουργούς με θέμα: «Διαφθορά και το ήθος της "πρώτη φορά" αριστερής διακυβέρνησης».
Εξυπακούεται ότι αυτή η αντιπαράθεση περιλάμβανε και την ανάδειξη εκατέρωθεν περιπτώσεων στελεχών που προβάλλονταν ως αποδεικτικά διαφθοράς, σε μια δημόσια συζήτηση επί της ουσίας «άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε».
Στο όνομα της διαφθοράς επιχειρούνται και αναδιαρθρώσεις προς όφελος του κεφαλαίου
Βέβαια, για να είναι καθαρό, εμείς δεν πιστεύουμε ότι η όποια - έστω σικέ - αντιπαράθεση γύρω από το ζήτημα της διαφθοράς υπηρετεί μόνο προπαγανδιστικούς σκοπούς.
Ο ελληνικός λαός πρέπει να γνωρίζει ότι στο όνομα της καταπολέμησης της διαφθοράς, της διαπλοκής, επιχειρούνται αναδιαρθρώσεις στον κρατικό τομέα που θα διευκολύνουν τη δραστηριότητα των μεγάλων επιχειρηματιών και μόνο.
Το ζήτημα, για παράδειγμα, της ισότιμης πρόσβασης των επιχειρηματικών ομίλων σε διαγωνισμούς ή η απλοποίηση των διαδικασιών για τις επενδύσεις, σε συνδυασμό πολλές φορές με την ανάγκη του γνωστού «γρηγορόσημου» σε μια σειρά από κρατικές υπηρεσίες, είναι υπαρκτοί ανασχετικοί παράγοντες για το κεφάλαιο, για τους καπιταλιστές.
Βέβαια, στα μεγάλα ζητήματα διαπλοκής κράτους - μονοπωλίων δεν αποτελεί η Ελλάδα ούτε εξαίρεση ούτε έχει το προβάδισμα. Ολοι θυμόμαστε το Γουοτεργκέιτ, τη «Siemens», τα σκάνδαλα σε Ιταλία, Ιαπωνία και αλλού.
Η Ελλάδα και άλλα κράτη παρουσιάζουν μεγαλύτερη έκταση διαφθοράς ως προς τα φαινόμενα που σχετίζονται με τη φοροδιαφυγή, με τις πλάτες του κρατικού μηχανισμού, π.χ. τις ΔΟΥ.
Υπάρχουν κράτη, όπως οι ΗΠΑ, η Ιταλία, όπου η μαφία είναι κράτος εν κράτει.
Δε θεωρούν «διαφθορά» τη νομοθετική δραστηριότητα υπέρ του κεφαλαίου
Αλήθεια, όμως, τι ακριβώς εννοούν με τον όρο «διαφθορά» οι υπερασπιστές του σάπιου αυτού συστήματος, είτε ανήκουν στα δύο σημερινά κόμματα της κυβέρνησης είτε ανήκουν στα υπόλοιπα κόμματα, αλλά και σε ινστιτούτα ή διάφορες προσωπικότητες, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ολόκληρο τον καπιταλιστικό κόσμο;
-- Μήπως εννοούν διαφθορά, για παράδειγμα, τη διατήρηση απ' όλες τις κυβερνήσεις του νόμου 27/1975, που καθορίζει τις 60 ειδικές φοροαπαλλαγές που απολάμβαναν και απολαμβάνουν οι εφοπλιστές και ευθύνονται για το γεγονός ότι το κράτος έχει λιγότερα έσοδα από τους εφοπλιστές απ' ό,τι από τα παράβολα των μεταναστών;
-- Μήπως με τον όρο «διαφθορά» εννοούν τη μείωση των φορολογικών συντελεστών των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων ταυτόχρονα με την εκτίναξη της φορολόγησης των λαϊκών στρωμάτων;
-- Μήπως εννοούν την αδρή κρατική στήριξη των τραπεζών, τη στιγμή που πετσοκόβονται οι κρατικές δαπάνες για Παιδεία, Υγεία, Ασφάλιση;
-- Μήπως, τη στιγμή μάλιστα που ισχύουν όλα τα παραπάνω, θεωρείται διαφθορά η ψήφιση νόμων που μειώνουν μισθούς και συντάξεις, αυξάνουν τη φορολόγηση των λαϊκών στρωμάτων και προσαρμόζουν τις εργασιακές σχέσεις στις ανάγκες των καπιταλιστικών κερδών;
Ασφαλώς και σε καμία περίπτωση τα παραπάνω δεν θεωρούνται από σας φαινόμενα διαφθοράς. Το αντίθετο μάλιστα. Η νομοθετική δραστηριότητα προς όφελος του κεφαλαίου θεωρείται - και είναι στην πραγματικότητα - απαραίτητο συστατικό στοιχείο κάθε καπιταλιστικού κράτους.
Κι επειδή οι κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ έχουν φάει, όπως λένε, με το κουτάλι τον Μαρξ και τον Ενγκελς θα θυμούνται οπωσδήποτε το τσιτάτο όταν απευθυνόταν στους αστούς λέγοντάς τους στο «Κομμουνιστικό Μανιφέστο»: «Το Δίκαιό σας είναι η θέληση της τάξης σας που αναγορεύτηκε σε νόμο».
Γι' αυτό οι εργαζόμενοι της χώρας μας, για να καταλάβουν πίσω από τις λέξεις τι ακριβώς εννοούν «διαφθορά» τα κόμματα και οι μηχανισμοί του συστήματος, πρέπει να βάζουν δίπλα δίπλα τους νόμους που ψηφίζουν στη Βουλή και εκείνους που αφορούν τους εφοπλιστές, τους βιομήχανους, τους μεγάλους επιχειρηματίες και εκείνους που αφορούν τους εργάτες, τους αγρότες, τους επαγγελματίες, όπως και εκείνους που χαρακτηρίζουν ως σκάνδαλα.
Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι μπορεί σε μια χώρα, με βάση τους νόμους της, μία πράξη να θεωρείται διαφθορά, ενώ σε μια άλλη χώρα μπορεί να θεωρείται μέχρι και απόδειξη... υγιούς, έξυπνης επιχειρηματικότητας!
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της χρηματοδότησης των αστικών κομμάτων από τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Στις ΗΠΑ το φαινόμενο αυτό είναι πολύ γενικευμένο και καθ' όλα νόμιμο και ηθικό.
Αντίθετα, το ίδιο φαινόμενο στην Ευρώπη εντάσσεται στα φαινόμενα της διαφθοράς και προκαλεί θύελλες αντιδράσεων και αντίστοιχα ηθικά κηρύγματα. Υπενθυμίζουμε, για παράδειγμα, το «σκάνδαλο» της δεκαετίας του 1990 στη Γερμανία, όπου ο τότε μακροβιότερος καγκελάριος της χώρας, Χ. Κολ, μαζί με τον σημερινό υπουργό Οικονομικών, Β. Σόιμπλε, δέχτηκαν για λογαριασμό του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος δύο εκατομμύρια μάρκα από τον μεγαλέμπορο όπλων Χ. Σράιτερ.
Η «διαφθορά» αποτελεί το συμπλήρωμα της «νόμιμης» επιδίωξης του καπιταλιστικού κέρδους
Το κεφάλαιο ως σύνολο, όσο ενιαίο είναι απέναντι στο χτύπημα της εργατικής τάξης, τόσο τρώγεται από οξύτατες εσωτερικές έριδες που ακούνε στο όνομα κεφαλαιοκρατικός ανταγωνισμός.
Σε αυτόν τον ανταγωνισμό, το ζητούμενο δεν είναι μόνο γενικά η κερδοφορία, αλλά η μεγαλύτερη κερδοφορία από τον ανταγωνιστή, η ανάληψη ενός έργου από μια εταιρεία αντί μιας άλλης, η εξασφάλιση της συμμετοχής σε κάποια επιδότηση ή κάποιο πρόγραμμα αντί μιας άλλης, το κέρδισμα μεγαλύτερου μεριδίου στην αγορά του εμπορεύματος μιας εταιρείας έναντι των ανταγωνιστών της κ.ά.
Και αυτός ο οξύτατος πόλεμος μεταξύ των καπιταλιστών επιτάσσει την αξιοποίηση όλων των όπλων, νόμιμων και παράνομων. Σε αυτόν τον πόλεμο εμπλέκεται και η κατ' όνομα ανεξάρτητη Δικαιοσύνη.
Στον «αγγελικά πλασμένο» κόσμο σας, αυτό το σχετικό προβάδισμα επιδιώκεται μάλιστα πολλές φορές με το να αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι επιχειρηματίες, οι ίδιοι οι καπιταλιστές - ή στελέχη των επιχειρήσεών τους - τμήματα της κρατικής διοίκησης.
Γνωστή είναι η άμεση διασύνδεση της κυβέρνησης Μπους με την «Enron» (και το σχετικό σκάνδαλο) στις ΗΠΑ, καθώς και οι σχέσεις του αντιπροέδρου Τσέινι με την πετρελαϊκή εταιρεία «Halliburton», όπως και του τότε υπουργού Οικονομικών Πόλσον με την «Goldman Sachs».
Και στην Ελλάδα, άλλωστε, έχουμε πολλά παραδείγματα τέτοιων επιχειρηματιών ή γνωστών αχυρανθρώπων τους, που συμμετέχουν άμεσα σε όλα τα επίπεδα του κρατικού μηχανισμού, από τα υπουργεία μέχρι την Τοπική Διοίκηση.
Αναφέρουν ως διαφθορά τη διαπλοκή πολιτικών - διοικητών καπιταλιστικών επιχειρήσεων. Είναι υποκρισία. Πολιτικοί αναδεικνύονται ως τέτοιοι, αφού έχουν θητεύσει σε υψηλές διαχειριστικές θέσεις του κεφαλαίου, ταυτόχρονα και στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Ερευνητικά Κέντρα και αντιστρόφως.
Η λεγόμενη διαφθορά αποτελεί το απαραίτητο συμπλήρωμα της νόμιμης επιδίωξης του καπιταλιστικού κέρδους.
Η παράβαση του αστικού δικαίου προς όφελος της κερδοφορίας φαίνεται ότι αποτελεί απλώς την άλλη όψη του νομίσματος της παραγωγής δικαίου προς όφελος της καπιταλιστικής κερδοφορίας.
Το συμπέρασμα αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι τα φαινόμενα αυτά αγκαλιάζουν ολόκληρο τον καπιταλιστικό κόσμο.
Πριν λίγους μήνες, «έσκασε» το σκάνδαλο της «Volkswagen», με το γερμανικό κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας και πρότυπη επιχείρηση της γερμανικής και παγκόσμιας βιομηχανίας να κατηγορείται...
Στη Γερμανία, επίσης, ανήκει και η «Siemens», που αποδέχτηκε ότι στο διάστημα μεταξύ 1999 και 2006 δαπάνησε 1,3 τρισ. ευρώ σε διάφορες χώρες (130 εκατομμύρια από αυτά στην Ελλάδα), για δωροδοκίες με στόχο την επίτευξη εμπορικών συμφωνιών.
Πριν λίγους μήνες παραιτήθηκε ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, λόγω των αποκαλύψεων και των κατηγοριών για διαφθορά στην ανάθεση εργολαβιών δημόσιων έργων σε συγκεκριμένες εταιρείες.
Το 1999 είχαμε την παραίτηση ολόκληρης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όταν τα 10 από τα 19 μέλη της κατηγορήθηκαν για ατασθαλίες και σκάνδαλα συνδεόμενα με συμφέροντα συγκεκριμένων ομίλων, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι μετά από την παραίτησή τους πολλοί από αυτούς ανέλαβαν στελεχικές, ηγετικές θέσεις σ' αυτές τις μεγάλες εταιρείες.
Ο κατάλογος πραγματικά δεν έχει τέλος...
Αναδεικνύουν φαινόμενα διαφοράς και «βγάζουν λάδι» το σάπιο καπιταλιστικό σύστημα
Ακούσαμε σήμερα τον πρωθυπουργό να επαναλαμβάνει ότι «η έξοδος από την κρίση, η ανασυγκρότηση και ο δημοκρατικός μετασχηματισμός της χώρας είναι αδύνατο να επιτευχθούν αν το σύστημα διαπλοκής, διαφθοράς δεν ξεριζωθεί αποφασιστικά».
Διατυπώσεις σαν και αυτή βρίσκει κανείς σε όλα ανεξαίρετα τα αστικά κόμματα, από την Ιαπωνία μέχρι τις ΗΠΑ.
Η επιχειρηματολογία τους προσπαθεί να κόψει τον ομφάλιο λώρο που συνδέει τα φαινόμενα αυτά με το κυνήγι του κέρδους, παρουσιάζοντάς τα ως ζητήματα ηθικής, η καταπολέμηση των οποίων εξαρτάται από τη σχετική πολιτική βούληση.
Γι' αυτό και όλοι τονίζουν την ανάγκη ενίσχυσης και βελτίωσης της λειτουργίας των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους και της Δικαιοσύνης, αφήνοντας άθικτο ή - ακόμα πιο σωστά - συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του θερμοκηπίου μέσα στο οποίο ευδοκιμούν αυτά τα φαινόμενα.
Το γεγονός ότι το κράτος δεν μπορεί να είναι γενικά και μακροχρόνια «τσιφλίκι» κανενός μεμονωμένου καπιταλιστή επιχειρηματία, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να κρύψει την ύπαρξη πιο στενής σύνδεσης τμημάτων του κρατικού μηχανισμού με συγκεκριμένους ομίλους, με ανάλογες περιπτώσεις να έρχονται όλο και πιο συχνά στην επιφάνεια και τελευταία και παλιότερα.
Αυτόν το χαρακτήρα έχουν, άλλωστε, πολλές «αποκαλύψεις» για τη δραστηριότητα μιας σειράς κρατικών στελεχών ή επιχειρηματικών ομίλων που βγαίνουν στη φόρα από τα θιγμένα συμφέροντα.
Με άλλα λόγια, ο ένας βγάζει τα «βρόμικα» του άλλου στη φόρα, ως μέσο προώθησης των δικών του συμφερόντων.
Ταυτόχρονα, οι επιθέσεις εναντίον της διαφθοράς και η επίκληση της διαφάνειας αξιοποιούνται και ως δούρειος ίππος για την προώθηση μιας σειράς επιδιώξεων του αστικού κράτους.
Για παράδειγμα, η όλη συζήτηση για τη φοροδιαφυγή επικεντρώνεται στις μικρές επιχειρήσεις και αξιοποιείται ως μέσο επιτάχυνσης της συγκεντροποίησης της παραγωγής σε μια σειρά κλάδους, αλλά και αύξησης των κρατικών εσόδων.
Η δήθεν καταγγελία των πελατειακών σχέσεων κ.λπ. γίνεται κυρίως από κόμματα που δεν έχουν ασκήσει κυβερνητική διαχείριση, παρότι κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος και ορκίζονται στα ίδια μεγάλα συμφέροντα. Το έκανε πριν ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ.
Τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα σήμερα τέτοιων κομμάτων είναι το Ποτάμι, η Ενωση Κεντρώων, αλλά και η ΧΑ, που εστιάζουν την παρέμβασή τους σε ζητήματα διαφθοράς, αξιοκρατίας, φαυλοκρατίας, κομματοκρατίας, ανάλογα πώς τις λέει ο καθένας κ.λπ., την ίδια ώρα που δίνουν όρκους πίστης σ' αυτό το σύστημα και την εξουσία του.
Είναι πασίγνωστο, για παράδειγμα, ότι η ΧΑ καταθέτει Ερωτήσεις στήριξης του μεγάλου κεφαλαίου, των εφοπλιστών, σε βάρος των εργαζομένων.
Η ανάδειξη των φαινομένων διαφθοράς αξιοποιείται έτσι για να προβληθούν ως βασικοί υπεύθυνοι όλων των δεινών του λαού ένα, άντε δυο άτομα το πολύ, «βγάζοντας λάδι» το σάπιο καπιταλιστικό σύστημα.
Χαρακτηριστική είναι εδώ η απόδοση της καπιταλιστικής κρίσης σε φαινόμενα διαφθοράς, στο γεγονός ότι «κάποιοι τα φάγανε».
Στο κυβερνητικό πρόγραμμά του, ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει για την κατάσταση «διαπλοκής και διαφθοράς» ότι «είναι αυτή που οδήγησε την Ελλάδα στο χείλος του γκρεμού».
Αυτή η επιχειρηματολογία εξυπηρετεί όχι μόνο την αθώωση της επιδίωξης των κερδών των λίγων επιχειρηματιών, ως πηγής των λαϊκών δεινών, αλλά και την κάθαρσή της ταυτόχρονα στα μάτια του λαού, μέσω του διαχωρισμού σε υγιή και μη υγιή επιχειρηματικότητα, στην οποία καταλήγει στο τέλος κάθε συζήτηση περί διαφθοράς, όπως ήδη ακούσαμε και θα ακούσουμε πολλές φορές απόψε.
Τα διάφορα σκάνδαλα αποτελούν την άλλη όψη του νομίσματος της αντιλαϊκής πολιτικής
H απαίτηση για άμεση και μέχρι τέλους διαλεύκανση όλων των σκανδάλων, που έρχονται στην επιφάνεια, δεν πρέπει να οδηγεί σε αποπροσανατολισμό το λαό, για να συγκαλυφτούν οι πραγματικές αιτίες των λαϊκών προβλημάτων.
Και από τη σημερινή συζήτηση, μέχρι τώρα τουλάχιστον, επιβεβαιώνεται ότι τα διάφορα σκάνδαλα αποτελούν την άλλη όψη του νομίσματος της αντιλαϊκής πολιτικής που φορτώνει με νέα βάρη το λαό μας.
Το ΚΚΕ, με αφορμή διάφορες συζητήσεις, αλλά και κατά τη συζήτηση διαφόρων επιμέρους νομοσχεδίων που σχετίζονται με το ζήτημα που συζητάμε, όπως νομοσχέδια για το «πόθεν έσχες», για τα οικονομικά των κομμάτων, έχουμε παρουσιάσει και πολλές και συγκεκριμένες προτάσεις επανειλημμένα που απορρίπτονται από τα άλλα κόμματα.
Στις συζητήσεις για τον έλεγχο της διαφθοράς και την αντιμετώπιση της διαπλοκής, από τη δεκαετία του '90 ακόμα, έχουμε προτείνει:
-- Υποχρεωτική μετατροπή όλων των μετοχών από ανώνυμες σε ονομαστικές, καθώς και όλων των χρηματοοικονομικών προϊόντων του Δημοσίου και των τραπεζών, όπως π.χ. τα ομόλογα, ώστε να μπορεί να γίνεται έλεγχος για το τι κατέχει ο καθένας.
-- Κατάργηση όλων των απορρήτων, τραπεζικού, φορολογικού, εμπορικού, επιχειρηματικού. Υπενθυμίζουμε ότι το τραπεζικό και το φορολογικό έχουν αρθεί μόνον ως προς τις διωκτικές αρχές.
-- Απαγόρευση λειτουργίας των εξωχώριων εταιρειών.
-- Ελεγχος στην εξαγωγή κεφαλαίων.
Στις προτάσεις μας η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ απαντούσαν γενικά πάντα ότι δεν αρμόζει στους κανόνες της ΕΕ και της ελεύθερης αγοράς - και έτσι είναι - και τις απόρριπταν ασυζητητί. Ο ΣΥΝ και στη συνέχεια ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν ήταν αντιπολίτευση, για να βγει από τη δύσκολη θέση δήλωνε ότι γενικά συμφωνεί και τις αποδέχεται, ως κυβέρνηση βέβαια και σε αυτό το ζήτημα έκανε πίσω.
Για τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς εμείς ζητούσαμε ονομαστικοποίηση των μετοχών μέχρι φυσικού προσώπου. Τα ίδια τότε έλεγε και ο ΣΥΝ παλιά. Ο τελευταίος όμως νόμος για τους τηλεοπτικούς σταθμούς είναι πίσω ακόμα και από προηγούμενες διακηρύξεις, έστω στα λόγια. Δείχνει και τις πραγματικές προθέσεις της σημερινής συγκυβέρνησης και στο ζήτημα αυτό.
Αλλωστε, το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για τις τηλεοπτικές άδειες με το νόμο που ψηφίστηκε δεν υπηρετεί την αντιμετώπιση της διαπλοκής. Μια αναδιανομή της πίτας υπηρετεί ανάμεσα σε παλιά και νέα τζάκια, από την οποία αναδιανομή, θα προκύψουν ενδεχομένως και κάποιοι πιο φιλικοί προς την κυβέρνηση κι αυτό επιδιώκει κι εκεί οφείλονται τα διάφορα αλισβερίσια και τα διάφορα παζάρια.
Για την υπόθεση «Siemens» ο Τσίπρας είπε ότι θα ξανανοίξει το φάκελο και σήμερα μάλιστα είπε για αυτόν τον εξαναγκαστικό συμβιβασμό κ.λπ. Γιατί, αλήθεια, δεν τον καταργείτε; Μη στρίβετε διά της διαπραγμάτευσης, ότι δήθεν θα επαναδιαπραγματευτείτε, γιατί ειδικά η κυβέρνησή σας, ακόμα και την έννοια αυτή της διαπραγμάτευσης την έχει εκφυλίσει, δεν σας πιστεύει πλέον κανένας. Αν θέλετε ειλικρινά καταργήστε τον εδώ και τώρα. Ποιος σας εμποδίζει;
Ανάλογα, το ίδιο ισχύει, τηρουμένων των αναλογιών, με τη λίστα Λαγκάρντ ή άλλες παρόμοιες. Παρόλο που η κυβέρνηση εμφανίζει κάποιες περιπτώσεις είτε γνωστών είτε άλλων ονομάτων που πλήρωσαν, δεν είναι καθόλου σαφές πόσο έχει προχωρήσει ο έλεγχος σε βάθος.
Η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει νομοσχέδιο για μια εφάπαξ φορολόγηση καταθέσεων που βρίσκονται στο εξωτερικό με πρόσχημα τη συγκέντρωση εσόδων, αλλά και τις δυνατότητες για επαναπατρισμό και αξιοποίηση αυτών των κεφαλαίων για αναπτυξιακούς σκοπούς. Αν και με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση δηλώνει ότι δεν αμνηστεύονται ουσιαστικά παράνομες πράξεις, όπως το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, στην πράξη θα λειτουργήσει αυτό μόνο ως αμνήστευση.
Για την περιβόητη «ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης»
Είναι γνωστός ο ρόλος και η θέση της Δικαιοσύνης στο πλαίσιο αυτής της αστικής εξουσίας και οικονομίας, τα έχουμε αναλύσει και δυστυχώς επιβεβαιωνόμαστε και από τις εξελίξεις.
Ταυτόχρονα: Παραμένει άθικτο όλο το αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας και ιεραρχικής εξάρτησης των δικαστών.
Η σύγκρουση που γίνεται, με βάση όσα έχουν δει τουλάχιστον το φως της δημοσιότητας, πέρα από άλλες πλευρές, έχει να κάνει και με τον έλεγχο κρίσιμων θέσεων και μηχανισμών στον χώρο της Δικαιοσύνης.
Αξίζει να θυμίσουμε ότι στο πλαίσιο της τότε αναθεώρησης του Συντάγματος, εμείς προβάλαμε τη θέση για εκλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης από ένα ευρύτερο εκλεκτορικό Σώμα, σαν ένα ελάχιστο βήμα, για να χαλαρώσει κάπως ο ασφυκτικός εναγκαλισμός με την εκάστοτε κυβέρνηση που διορίζει την ηγεσία της και μέσω αυτής βεβαίως ελέγχει όλους τους κρίσιμους κρίκους.
Συζητώντας συνολικότερα για τη Δικαιοσύνη στη χώρα μας, θεωρούμε ότι τα τελευταία χρόνια έγινε πιο απροκάλυπτος ο ταξικός - όπως λέμε - ρόλος της, δηλαδή η αξιοποίησή της για την επιβολή της αντιλαϊκής πολιτικής, την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, σε βάρος των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων.
Τέτοια στοιχεία είναι τα εξής:
-- Η συνέχιση της ποινικοποίησης των εργατικών και λαϊκών αγώνων - με την ευκαιρία να επισημάνουμε ότι είναι απαράδεκτη η απόρριψη από την κυβέρνηση, χωρίς καν συζήτηση, της πρόσφατης τροπολογίας - πρότασης του Κόμματός μας για την παύση της ποινικής δίωξης μιας σειράς αγώνων εργατών, φτωχομεσαίων αγροτών, αυτοαπασχολούμενων - της κήρυξης σχεδόν όλων των απεργιών παράνομων και καταχρηστικών.
-- Χαρακτηριστικό, επίσης, παράδειγμα είναι ο νέος αντιδραστικός Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας, που ψήφισε εσπευσμένα η κυβέρνηση, μαζί με τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και άλλα κόμματα, το περασμένο καλοκαίρι, ως προαπαιτούμενο του τρίτου μνημονίου.
Παρά την αντίθεση σύσσωμου του νομικού κόσμου της χώρας, δίνονται προκλητικές διευκολύνσεις και προνόμια στις τράπεζες, ώστε να βγάζουν πιο εύκολα στο «σφυρί» τη λαϊκή περιουσία.
Γενικότερα, την τελευταία πενταετία περίπου, έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στην απονομή της δικαιοσύνης, σε αντιδραστική όμως κατεύθυνση, που αφορούν τις διαδικασίες σε όλα τα δικαστήρια.
Αξιοποιώντας ως πρόσχημα το υπαρκτό πρόβλημα των σοβαρών καθυστερήσεων στην εκδίκαση των υποθέσεων, οι μεταρρυθμίσεις αυτές έχουν στόχο την πιο αποτελεσματική προσαρμογή της Δικαιοσύνης στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου, για γρήγορη, φθηνή και αποτελεσματική για τα συμφέροντά του όμως επίλυση των διαφορών και διευκόλυνση των επενδύσεών του.
Βασικές κατευθύνσεις είναι η ενίσχυση των εξωδικαστικών μορφών επίλυσης διαφορών (π.χ. διαμεσολάβηση, διαιτησία κ.ά.), δηλαδή μορφές ιδιωτικοποίησης - να το πούμε έτσι - της Δικαιοσύνης, διαδικασίες «fast track» για τη διεκπεραίωση υποθέσεων με σημαντικό οικονομικό ενδιαφέρον για ομίλους, όπως π.χ. στρατηγικές επενδύσεις, φορολογικές υποθέσεις και άλλα, εξασφάλιση της γρήγορης εφαρμογής των αντιλαϊκών νόμων.
Π.χ. πιλοτικές δίκες για υποθέσεις με γενικότερο πολιτικό - κοινωνικό ενδιαφέρον, όπως προσφυγή κατά των αντιλαϊκών χαρατσιών, αντιασφαλιστικών νόμων που κάνουν εργαζόμενοι, το κίνημα κ.λπ.
Ταυτόχρονα, ως η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, η πρόσβαση στη Δικαιοσύνη για τους εργαζόμενους, για τα λαϊκά στρώματα, για το φτωχό κόσμο, προκειμένου να υπερασπιστούν τα όποια δικαιώματα έχουν απομείνει, γίνεται πανάκριβη και εξαιρετικά δύσκολη, αφού αυξάνονται διαρκώς τα κάθε είδους παράβολα, άλλα έξοδα, ενώ μπαίνουν και νέα τυπικά - δικονομικά εμπόδια.
-- Παράλληλα, συνεχίζονται η σοβαρή έλλειψη προσωπικού, υλικοτεχνικής υποδομής, όπως δικαστικές αίθουσες κ.λπ., τα τεράστια κενά στις θέσεις δικαστών και ιδίως δικαστικών υπαλλήλων, ενώ χειροτερεύουν συνολικά οι συνθήκες εργασίας όλων των εργαζομένων στη Δικαιοσύνη: Δικηγόρων, δικαστικών υπαλλήλων, δικαστών, εισαγγελέων.
Αν η κυβέρνηση ήθελε να αντιμετωπίσει πραγματικά το πρόβλημα της καθυστέρησης της απονομής της Δικαιοσύνης, θα έλυνε αυτά τα ζητήματα, αλλά και θα «ξεφόρτωνε» τα πινάκια των δικαστηρίων από τις εκατοντάδες υποθέσεις ποινικοποίησης εργατικών και λαϊκών αγώνων, διώξεων σε βάρος φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
Η κυριαρχία του κεφαλαίου αποτελεί το πλαίσιο που γιγαντώνει αυτά τα φαινόμενα
Από όλα τα παραπάνω απορρέει το συμπέρασμα ότι όποια πολιτική δύναμη δεν αμφισβητεί την κυριαρχία του κεφαλαίου στην οικονομία, οποιαδήποτε πολιτική δύναμη αποδέχεται ως αιώνιο τον καπιταλιστικό τρόπο οργάνωσης της οικονομίας και της κοινωνίας, στηρίζει αντικειμενικά το πλαίσιο στο οποίο γιγαντώνονται αυτά τα φαινόμενα και γίνεται αναπόφευκτα μέρος - το θέλει δεν το θέλει, το επιδιώκει δεν το επιδιώκει - αυτής της διαπλοκής.
Αυτό, κατά τη γνώμη μας, είναι το βασικό συμπέρασμα που πρέπει να βγει από τη σημερινή συζήτηση στη Βουλή, από τον ελληνικό λαό που μας παρακολουθεί με ενδιαφέρον, κι ενώ έχει μπροστά του τα μεγαλύτερα σκάνδαλα, τις μεγαλύτερες τελικά αδικίες που έρχονται με μορφή ξανά χιονοστιβάδας, ως συνέχεια των προηγούμενων, και αφορούν το Ασφαλιστικό, το Φορολογικό, τα «κόκκινα» δάνεια, το σύνολο δηλαδή των αντιλαϊκών μέτρων που βάζουν ταφόπλακα σε δικαιώματα, στο ήδη εξαφανισμένο λαϊκό εισόδημα, στην ίδια τη ζωή του λαού μας.

ΟΥΚΡΑΝΙΑ Ενταση συγκρούσεων

ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Ενταση συγκρούσεων
ΝΤΟΝΕΤΣΚ - ΚΙΕΒΟ.--
Παρά τις διακηρύξεις της αντιδραστικής κυβέρνησης του Κιέβου και του Πρόεδρου της Ουκρανίας, Πέτρο Ποροσένκο, ότι εξομαλύνεται η κατάσταση στο Ντονμπάς (Ντονέτσκ και Λουγκάνσκ, τους θύλακες στις ανατολικές επαρχίες που αντιδρούν στην πραξικοπηματική ανατροπή της προηγούμενης αστικής κυβέρνησης πριν 2 χρόνια), τις τελευταίες μέρες εντείνονται οι επιθέσεις από στρατό και εθνικιστικά και φασιστικά τάγματα. Χτες, 20 σπίτια καταστράφηκαν από βομβαρδισμούς στα περίχωρα του Ντονέτσκ, ενώ σημαντικές ζημιές προκλήθηκαν σε εγκαταστάσεις νερού και υπήρξαν τραυματισμοί τριών πολιτοφυλάκων. Σε άλλες μάχες, 6 Ουκρανοί στρατιώτες τραυματίστηκαν και ένας σκοτώθηκε σε ατύχημα με στρατιωτικό όχημα.
Ο διαπραγματευτής της αυτοαποκαλούμενης Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντονέτσκ, Ντένις Πουσίλιν, κατήγγειλε ευρείας κλίμακας στρατιωτικές επιχειρήσεις από τις επίσημες δυνάμεις και τα εθνικιστικά τάγματα και απαίτησε την εφαρμογή των όρων της λεγόμενης συμφωνίας εκεχειρίας του Μινσκ από το Φλεβάρη του 2015, απαντώντας αρνητικά στην πρόταση του Ποροσένκο για ανάπτυξη κυανόκρανων του ΟΗΕ, κάτι που - όπως είπε - δεν προβλέπεται πουθενά στη συμφωνία. Αντίθετα, υπενθύμισε ότι προβλέπεται συνταγματική μεταρρύθμιση, αμνηστία και θέσπιση νόμων που θα εξασφαλίζουν ειδικό καθεστώς αυτονομίας και διεξαγωγή τοπικών εκλογών, ζητήματα που - όπως είπε - κωλυσιεργεί η κυβέρνηση του Κιέβου. Τόνισε, δε, ότι οι ίδιοι προετοιμάζονται για τις εκλογές το φετινό Ιούλη.
Ενώ εξελίσσεται αυτή η κατάσταση, συνεχίζονται και οι ενδοαστικές αντιπαραθέσεις μέσα στον κυβερνητικό συνασπισμό στο Κίεβο. Τρία κόμματα, το «Μπλοκ Ποροσένκο», το «Λαϊκό Μέτωπο» του νυν πρωθυπουργού Αρσένι Γιάτσενιουκ και η «Πατρίδα» (Μπατκίβτσινα) της Γιούλια Τιμοσένκο, επιχειρούν να διαμορφώσουν ένα νέο σχήμα που αντικαθιστά τον Γιάτσενιουκ, για να επιταχυνθούν οι μεταρρυθμίσεις, όπως ισχυρίζονται. Την τελευταία ώρα, η Τιμοσένκο ανακοίνωσε ότι θα στηρίξει το νέο σχήμα υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, που συνέδεσε - υποτίθεται - με μέτρα που θα ανακουφίζουν τα πιο ασθενή στρώματα του πληθυσμού. Το λεγόμενο Ριζοσπαστικό Κόμμα αποφάσισε να μη συμμετάσχει στην υπό σχηματισμό κυβέρνηση, στο όνομα της μη εξασφάλισης της «καταπολέμησης της διαφθοράς». Ολα αυτά τα παζάρια που γίνονται στις πλάτες του ουκρανικού λαού - που αιματοκυλιέται γιατί η χώρα βρέθηκε για τον πλούτο της και τη γεωστρατηγική της θέση στο επίκεντρο του ενδοαστικού και ενδοϊμπεριαλιστικού ανταγωνισμού - εκφράζουν τις αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε μερίδες της αστικής τάξης και τη στήριξή τους από ιμπεριαλιστές συμμάχους.

TOP READ