28 Αυγ 2016

ΕΓΓΥΤΑΤΟΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ Πιθανόν φιλόξενος στη ζωή πλανήτης στο κοντινότερο άστρο!

ΕΓΓΥΤΑΤΟΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ
Πιθανόν φιλόξενος στη ζωή πλανήτης στο κοντινότερο άστρο!



Καλλιτεχνική απεικόνιση ανατολής από την επιφάνεια του Εγγύτατου β, με την προϋπόθεση ότι είναι πετρώδης πλανήτης, όπως η Γη. Στον ορίζοντα, ο Εγγύτατος Κενταύρου, ο κόκκινος νάνος, γύρω από τον οποίο περιφέρεται ο πλανήτης και λίγο πάνω και δεξιά τα άλλα δύο άστρα του τριπλού αστέρα Αλφα Κενταύρου
Καλλιτεχνική απεικόνιση ανατολής από την επιφάνεια του Εγγύτατου β, με την προϋπόθεση ότι είναι πετρώδης πλανήτης, όπως η Γη. Στον ορίζοντα, ο Εγγύτατος Κενταύρου, ο κόκκινος νάνος, γύρω από τον οποίο περιφέρεται ο πλανήτης και λίγο πάνω και δεξιά τα άλλα δύο άστρα του τριπλού αστέρα Αλφα Κενταύρου
Η ευνοϊκότερη περίπτωση, δηλαδή να εντοπιστεί πλανήτης στο κοντινότερο άστρο και αυτός ο πλανήτης να βρίσκεται στην κατοικήσιμη ζώνη γύρω από αυτό το άστρο, ίσως είναι τελικά πραγματικότητα, σύμφωνα με τα δεδομένα που συνέλεξε το Ευρωπαϊκό Νότιο Παρατηρητήριο (ESO), ένα από τα μεγαλύτερα αστεροσκοπεία του κόσμου (διάμετρος φακού 3,6 μέτρα), που είναι εγκατεστημένο στη Χιλή. Μετά την ανακοίνωση του ESO, οι αστρονομικές παρατηρήσεις του επιβεβαιώθηκαν και από άλλα μεγάλα αστεροσκοπεία. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται για κάποιο λάθος στις παρατηρήσεις ή τους υπολογισμούς, δεδομένου ότι ο εντοπισμός του πλανήτη δεν μπορεί να γίνει με άμεσο τρόπο, επειδή λόγω της μεγάλης απόστασης είναι πρακτικά αόρατος.
Ταλάντωση
Ο Εγγύτατος β (Proxima b), όπως ονομάστηκε ο εξωπλανήτης, περιφέρεται γύρω από τον αστέρα Αλφα Κενταύρου Γ, γνωστότερο ως Εγγύτατο Κενταύρου (Proxima Centauri), καθώς πρόκειται για το κοντινότερο στο ηλιακό μας σύστημα άστρο, σε απόσταση 4,2 ετών φωτός (1 έτος φωτός είναι η απόσταση που διανύει το φως μέσα σε ένα έτος κινούμενο με ταχύτητα 300.000 χλμ. ανά δευτερόλεπτο). Ο Εγγύτατος Κενταύρου είναι το τρίτο μέλος της τριάδας άστρων που ονομάζεται Αλφα Κενταύρου και παλιότερα θεωρούνταν διπλός αστέρας, αλλά αποδείχτηκε τελικά τριπλός. Πρόκειται για έναν ερυθρό νάνο, ένα αστέρι με μέγεθος πολύ μικρότερο από αυτό του Ηλιου και πιο κοντινό σ' αυτό του Δία, που ακριβώς λόγω μεγέθους δεν μπορεί να ανεβάσει υψηλή θερμοκρασία, με αποτέλεσμα να μην εκπέμπει κίτρινο, αλλά κόκκινο φως. Οι επιστήμονες υποψιάζονται ότι πολλοί εξωπλανήτες περιφέρονται γύρω από τέτοια άστρα και στο πλαίσιο του προγράμματος Αμυδρή Ερυθρά Κηλίδα (Pale Red Dot) μελετούσαν τα τελευταία χρόνια αρκετά απ' αυτά, μεταξύ τους και το πιο ενδιαφέρον, τον Εγγύτατο Κενταύρου.

Απεικόνιση του πλανήτη Εγγύτατου β με τον κόκκινο ήλιο του, τον Εγγύτατο Κενταύρου, στο βάθος
Απεικόνιση του πλανήτη Εγγύτατου β με τον κόκκινο ήλιο του, τον Εγγύτατο Κενταύρου, στο βάθος
Καθώς η ευθεία παρατήρησης από τη Γη φαίνεται να μη βρίσκεται στο επίπεδο περιφοράς του και έτσι δεν υπάρχει περίπτωση διάβασης (περάσματος του πλανήτη μπροστά από το άστρο), ο εντοπισμός του εξωπλανήτη έγινε μόνο μέσω της ανεπαίσθητης βαρυτικής επίδρασης που έχει στον Εγγύτατο Κενταύρου. Μέσω του φαινομένου ντόπλερ (αλλαγή μήκους κύματος του φωτός που εκπέμπεται από κινούμενα σώματα) διαπιστώθηκε ότι ο Εγγύτατος Κενταύρου περιοδικά άλλοτε πλησιάζει και άλλοτε απομακρύνεται από τη Γη με ταχύτητα 5 χλμ. την ώρα.
Ερωτήματα
Ο πλανήτης Εγγύτατος β έχει μάζα περίπου 1,3 φορές τη μάζα της Γης και, το κυριότερο, υπολογίστηκε ότι κινείται μέσα στην κατοικήσιμη ζώνη γύρω από το άστρο του, δηλαδή στην περιοχή όπου οι θερμοκρασίες είναι τέτοιες, ώστε να μπορεί να υπάρξει νερό σε υγρή μορφή. Επειδή ο Εγγύτατος Κενταύρου είναι πιο ψυχρός, η ζώνη αυτή βρίσκεται πολύ πιο κοντά στον ερυθρό νάνο, απ' ό,τι η κατοικήσιμη ζώνη του ηλιακού συστήματος στον Ηλιο. Ο Εγγύτατος β περιφέρεται γύρω από το άστρο του σε απόσταση μόλις 7 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, πολύ μικρότερη απόσταση απ' ό,τι ο Ερμής περιφέρεται γύρω από τον Ηλιο και μόλις το 5% της ακτίνας περιφοράς της Γης. Γι' αυτό, το έτος στον Εγγύτατο β διαρκεί μόλις 11,2 γήινες μέρες. Είναι απίθανο να έχει εποχές.

Σύνθετη φωτογραφία που απεικονίζει το ESO και το τμήμα του Γαλαξία στο οποίο βρίσκεται ο αστερισμός του Κενταύρου. Στον κίτρινο κύκλο το πολύ φωτεινό Αλφα Κενταύρου και λίγο πιο πάνω ο μη ορατός διά γυμνού οφθαλμού Εγγύτατος Κενταύρου. Στις δύο μικρές φωτογραφίες από κάτω, αριστερά οι φωτεινοί αστέρες άλφα Κενταύρου Α και Β και δεξιά ο Εγγύτατος
Σύνθετη φωτογραφία που απεικονίζει το ESO και το τμήμα του Γαλαξία στο οποίο βρίσκεται ο αστερισμός του Κενταύρου. Στον κίτρινο κύκλο το πολύ φωτεινό Αλφα Κενταύρου και λίγο πιο πάνω ο μη ορατός διά γυμνού οφθαλμού Εγγύτατος Κενταύρου. Στις δύο μικρές φωτογραφίες από κάτω, αριστερά οι φωτεινοί αστέρες άλφα Κενταύρου Α και Β και δεξιά ο Εγγύτατος
Η εκπληκτική επιστημονική ανακοίνωση συνοδεύεται από πολλά ερωτήματα όσον αφορά κρίσιμες λεπτομέρειες: Είναι πετρώδης ο Εγγύτατος β, ή είναι μια μικρή εκδοχή αεριώδους πλανήτη; Αν είναι πετρώδης έχει ατμόσφαιρα γύρω του; Σχηματίστηκε στη σημερινή θέση του, οπότε θα είναι μάλλον στεγνός ή μετακινήθηκε σταδιακά προς το εσωτερικό του συστήματος, οπότε έχει αυξημένη πιθανότητα να διαθέτει σημαντικές ποσότητες νερού; Μήπως, όπως συμβαίνει συχνά σε πλανήτες και δορυφόρους με πολύ μικρές ακτίνες περιφοράς, ο Εγγύτατος β έχει οδηγηθεί λόγω παλιρροϊκών δυνάμεων να έχει μόνιμα στραμμένη τη μια πλευρά του προς το άστρο (όπως η Σελήνη έχει πάντα στραμμένη την ίδια πλευρά προς τη Γη); Στην περίπτωση αυτή οι κλιματολογικές συνθήκες θα εμφανίζουν πολύ έντονες αντιθέσεις στην επιφάνειά του. Σε αντίθετη περίπτωση, ολόκληρη η επιφάνειά του θα εκτίθεται σε δυνάμει καταστροφικές για τη ζωή ηλιακές εκλάμψεις, που θα συμβαίνουν πολύ κοντά στον πλανήτη. Εχει μαγνητικό πεδίο και μάλιστα αρκετά ισχυρό ώστε η ατμόσφαιρα και τυχόν ζωή στην επιφάνειά του να προστατευτεί από το βομβαρδισμό της ακτινοβολίας σωματιδίων του άστρου του; Και τι επίδραση θα έχουν σε σχέση με την εμφάνιση και διατήρηση ζωής οι έντονες ακτίνες-Χ που δέχεται από τον Εγγύτατο Κενταύρου; Στα θετικά στοιχεία για την εμφάνιση ζωής είναι το γεγονός ότι οι κόκκινοι νάνοι ζουν εκατοντάδες φορές περισσότερο από τα κίτρινα άστρα, όπως ο Ηλιος, κι έτσι υπάρχει περισσότερος διαθέσιμος χρόνος. Ο Εγγύτατος Κενταύρου υπολογίζεται ότι είναι λίγο μεγαλύτερης ηλικίας από τον Ηλιο.
Ταξίδι στ' αστέρια
Η αμερικανική NASA χαιρέτισε την ανακάλυψη του ESO, που με βάση τα δεδομένα του διαστημικού τηλεσκοπίου Κέπλερ δεν ήταν εντελώς απρόσμενη. Η στατιστική μελέτη αυτών των δεδομένων είχε δείξει ότι τουλάχιστον ένας πλανήτης πιθανόν φιλικός στη ζωή θα έπρεπε να περιφέρεται γύρω από κάποιο άστρο τύπου Μ, όπως ο Εγγύτατος Κενταύρου, σε απόσταση μικρότερη από 10 έτη φωτός από το ηλιακό σύστημα. Το γεγονός ότι ο πλανήτης αυτός εντοπίστηκε γύρω από το κοντινότερο άστρο, είναι ζήτημα καλής τύχης και παραπέρα ένδειξη ότι πλανήτες υπάρχουν παντού μέσα στο Γαλαξία, παντού μέσα στο σύμπαν.

Φωτογραφία του τμήματος του ουρανού όπου φαίνεται το εκτυφλωτικό ζεύγος των Αλφα Κενταύρου ΑΒ και ο Εγγύτατος (Proxima)
Φωτογραφία του τμήματος του ουρανού όπου φαίνεται το εκτυφλωτικό ζεύγος των Αλφα Κενταύρου ΑΒ και ο Εγγύτατος (Proxima)
Οι αστρονόμοι ελπίζουν ότι τα νέα, ακόμη μεγαλύτερα τηλεσκόπια που θα τεθούν σε λειτουργία τα επόμενα χρόνια, θα διευκολύνουν τη μελέτη του νέου και απ' ό,τι φαίνεται σημαντικότερου απ' όσους έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα εξωπλανήτη. Ειδικότερα αν μπορέσουν να εντοπίσουν ενδείξεις ύπαρξης ατμόσφαιρας γύρω από τον Εγγύτατο β.
Το Αλφα Κενταύρου είναι το σύστημα που στοχεύουν πολλές προτάσεις εξερεύνησης του Διαστήματος πέρα από το ηλιακό σύστημα, που συνήθως προτείνουν την εκτόξευση διαστημοπλοίου με ηλιακό ιστίο. Ενα τέτοιο σκάφος θα μπορούσε να επιταχυνθεί σε ταχύτητα ενός πέμπτου της ταχύτητας του φωτός, ώστε να περάσει κοντά στον Εγγύτατο Κενταύρου σε 20 χρόνια. Με τη σημερινή πυραυλική τεχνολογία το ταξίδι στο κοντινότερο άστρο απαιτεί περισσότερα από 30.000 χρόνια.

Ο Ηλιος είναι πολύ μεγαλύτερος από τον Εγγύτατο Κενταύρου. Ομως, η φαινόμενη διάμετρος του δεύτερου (κόκκινος κύκλος) στον ουρανό του πλανήτη Εγγύτατου β θα είναι πολύ μεγαλύτερη, όπως φαίνεται σε αυτή τη συγκριτική εικόνα με τη φαινόμενη διάμετρο του Ηλιου στον ουρανό της Γης (κίτρινος κύκλος)
Ο Ηλιος είναι πολύ μεγαλύτερος από τον Εγγύτατο Κενταύρου. Ομως, η φαινόμενη διάμετρος του δεύτερου (κόκκινος κύκλος) στον ουρανό του πλανήτη Εγγύτατου β θα είναι πολύ μεγαλύτερη, όπως φαίνεται σε αυτή τη συγκριτική εικόνα με τη φαινόμενη διάμετρο του Ηλιου στον ουρανό της Γης (κίτρινος κύκλος)

Επιμέλεια:
Σταύρος ΞΕΝΙΚΟΥΔΑΚΗΣ
Πηγές: www.eso.org, www.nature.com, www.nasa.gov

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΤΣΙΚΟΓΙΑΝΝΗΣ «Ο καλλιτέχνης είναι δύσκολο να σωπαίνει»

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΤΣΙΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
«Ο καλλιτέχνης είναι δύσκολο να σωπαίνει»

Μια μικρή αναφορά στον κομμουνιστή εικαστικό καλλιτέχνη

«Ο καλλιτέχνης είναι δύσκολο να σωπαίνει. Πρέπει να μιλάει με τη σιωπούσα ομιλία του για τα κοινωνικά γεγονότα της εποχής. Δεν πρέπει να είναι ξεκομμένος απ' αυτά»...

Λόγια του κομμουνιστή, αγωνιστή ζωγράφου και γλύπτη Δημήτρη Κασικογιάννη.
Αφορμή γι' αυτό το μικρό μας αφιέρωμα στον Δ. Κατσικογιάννη είναι η έκθεση με έργα και δικά του, μεταξύ άλλων, στις κεντρικές εκδηλώσεις του 42ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» (22, 23 και 24 Σεπτέμβρη), στο Πάρκο Τρίτση, στο χώρο του Πολιτισμού.
Μέσα στις γραμμές του ΕΑΜ και του ΔΣΕ...
Ο Δημήτρης Κατσικογιάννης γεννήθηκε στις 21 Ιούνη του 1915 στην Καρυά Ολύμπου. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Το 1939 πήρε υποτροφία για το Παρίσι, που πραγματοποίησε και μελέτη για την αναστήλωση του Μουσείου των Δελφών. Αποφοιτώντας από τη Σχολή Καλών Τεχνών, ήταν κάτοχος επτά βραβείων γλυπτικής.
Στην περίοδο της Κατοχής ξαναγυρνά στο χωριό του και οργανώνεται στο ΚΚΕ και το ΕΑΜ. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του, όπως καταγράφηκαν στο ντοκιμαντέρ «Ζωγράφοι στα βουνά της ελεύθερης Ελλάδας 1941-'45»: «Στο χωριό βρήκαμε μια κοινότητα, η οποία είχε τα προβλήματά της από χρόνια πολλά. Βρήκαμε όμως και μια Κομματική Οργάνωση πολύ παλιά, και πολλά παιδιά αποφασισμένα να παλέψουνε. Τους είπαμε ότι πρέπει να καταργήσουμε την κοινότητα, να αναλάβουμε εμείς τα ηνία και θα λύσουμε αυτά τα προβλήματα, που από εκατοντάδες χρόνια δεν μπορούν να λυθούν. Συμφώνησαν όλοι και φτιάξαμε μια Λαϊκή Επιτροπή... Βάλαμε μέσα σε ένα ταχτό σημείο, σε 1,5 μήνα ότι θα φτιάξουμε τις βρύσες, τα γεφύρια και τους δρόμους, τα πιο δύσκολα σημεία του χωριού... Για πρώτη φορά συγκεντρώθηκαν τα άλογα και ομάδες παιδιών να φεύγουνε τραγουδώντας και να μπαίνουνε στο δάσος να υλοτομούν και άλλοι να φέρνουν με τα βόδια τους κορμούς των δέντρων και άλλοι να χτίζουνε...».

Και συνεχίζει να εξιστορεί για τη δράση του στην περίοδο της Κατοχής:
«Ηδη, όταν φτάσαμε εμείς το '41, ήταν οι πρώτοι αντάρτες στο βουνό και η Κομματική Οργάνωση μου είπε: Θέλεις να δεις αντάρτη; Και είπα βέβαια... Ηταν αυτοί οι πρώτοι που βγήκανε...
Εμείς μέναμε μέσα στο χωριό και αναλάβαμε το Τμήμα της Διαφώτισης και αρχίσαμε να κάνουμε προκηρύξεις στα γερμανικά και τα γαλλικά. Τα τμήματα τα οποία είχαν τη δυνατότητα να κατεβαίνουν κάτω στην Ελασσόνα, την Τσαριτσάνη και τα ρίχναν ανάμεσα στις γραμμές των Ιταλών και των Γερμανών. Στην περιοχή που ήταν ελεύθερη δεν υπήρχε κανένας ανοργάνωτος. Υπήρχε μια τέτοια ζέση μέσα στο λαό και τέτοια κινητικότητα που ήταν κάτι το καταπληκτικό. Η παλιά γυναίκα που ήταν αδύνατο να βγει από το σπίτι, για να πάει στη βρύση, αυτή η γυναίκα τώρα διέσχιζε, μέρες ολάκερες από το ένα χωριό στο άλλο χωριό...».
Γενικότερα, αυτά τα χρόνια δίνουν τεράστια ώθηση στην καλλιτεχνική παραγωγή, για να αποτυπώσει, να μνημονεύσει, να κρατήσει ζωντανές αυτές τις μεγάλες στιγμές. Ηρωες, μάχες, μπλόκα, εκτελέσεις, μεγάλες διαδηλώσεις αποτυπώνονται σε πλήθος έργων. Πολλές φορές οι καλλιτέχνες δανείζονται στοιχεία από τη βυζαντινή τέχνη, την ελληνική παράδοση κι άλλες φορές αξιοποιούν το μοντερνισμό, ευρωπαϊκά ρεύματα, για να αποτυπώσουν τη μεγαλειώδη δράση του λαού, του ΕΑΜ, του ΚΚΕ... Και ο Δ. Κατσικογιάννης δεν θα μπορούσε να μείνει έξω απ' αυτό: «Ζώντας αυτή την ατμόσφαιρα του λαού, αυτή την επαναστατικότητα, που ήταν πρωτόγνωρη για μένα, την ολοκληρωτική προσφορά του, σαν καλλιτέχνης ένοιωθα ότι δεν μπορούσα να κάνω μια προτομή...
Ενοιωθα την ανάγκη να βλέπω τη μάζα. Τη φύλαγα μέσα μου και περίμενα τη στιγμή. Μετά την απελευθέρωση, έλεγα ένα χώρο θέλω τίποτα άλλο...

Τα έργα βρίσκονται στο «Μουσείο Δημήτρη και Λέγκως Κατσικογιάννη», στα Τρίκαλα
Τα έργα βρίσκονται στο «Μουσείο Δημήτρη και Λέγκως Κατσικογιάννη», στα Τρίκαλα
Βρήκα ένα χώρο και έπεσα με τα μούτρα. Μέσα σε δύο χρόνια έκανα 100 αγάλματα, 4 μεγάλες συνθέσεις, 500 συνθέσεις. Γκρέμισα νοερώς όλα τα αγάλματα απ' όλες τις πλατείες των Αθηνών κι έστησα την ΕΑΜική αντίσταση παντού. Νοερώς όπου υπήρχε χώρος, έστησα αγάλματα και ήταν μέσα κι όλη η σφαγή κι όλοι οι διωγμοί και όλη η έξαρση του λαού».
Στα χρόνια της μεγάλης ταξικής αναμέτρησης, του Εμφυλίου Πολέμου, εντάσσεται στις γραμμές του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας. Το 1952 ύστερα από φυλάκιση δύο χρόνων καταδικάστηκε ισόβια για τη δράση του. Φυλακίζεται στην Κέρκυρα, τα Τρίκαλα, τη Λάρισα, την Αλικαρνασσό και ξανά στην Κέρκυρα. Αλλά και εκείνα τα δύσκολα χρόνια δε σταματά να ζωγραφίζει. Τα χρώματα για τη ζωγραφική του τα έφτιαχνε μόνος του, αγοράζοντας μόνο, και αυτό κρυφά, λινέλαιο και μπογιές. Πολλά έργα του κατάσχονται και άλλα καίγονται από τους δεσμοφύλακές του.
Αποφυλακίστηκε το 1961 με κατεστραμμένη υγεία. Το 1964 παντρεύτηκε την Λέγκω, της οποίας η συμβολή στην καλλιτεχνική δημιουργία του καλλιτέχνη υπήρξε τεράστια.
Ο Δημήτρης Κατσικογιάννης πραγματοποίησε πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Εργα του υπάρχουν στο Ερμιτάζ και στη Βαρσοβία.
Πέθανε στις 26 Ιούνη του 1991.
Μια ζωή στρατευμένος
Τα πιο πολλά έργα του που διασώζονται, ο Κατσικογιάννης τα φιλοτεχνεί από το 1960 και μετά. Η τέχνη του ρεαλιστική και στρατευμένη με την πλευρά των καταπιεσμένων. Η επικαιρική της αφετηρία δεν την οδήγησε στη λήθη, αλλά αντίθετα της έδωσε τη διάρκεια και την αντοχή της ταξικής πάλης που την ενέπνευσε. Αποστολή της τέχνης του να «αναστηλώνει» τη ζωή, όταν κινδυνεύει ν' αφανιστεί. Στα έργα του αποτυπώνεται ο έντονος κοινωνικός του προβληματισμός, ο τρόπος με τον οποίο ερμηνεύει την πραγματικότητα. Τα έργα του διαπαιδαγωγούν, εξυψώνοντας και τιμώντας τους χιλιάδες λαϊκούς αγωνιστές που αντιστάθηκαν στους κατακτητές και την αστική εξουσία, αποτυπώνουν με τον καλύτερο τρόπο το πορτραίτο του αλύγιστου, μα και τόσο ανθρώπινου ήρωα.

12-10-1986. Ο Δ. Κατσικογιάννης (με τη γυναίκα του) μιλάει στον «Ριζοσπάστη»
12-10-1986. Ο Δ. Κατσικογιάννης (με τη γυναίκα του) μιλάει στον «Ριζοσπάστη»
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στις προσωπογραφίες που φιλοτέχνησε είναι οι πολύ ψηλοί λαιμοί και τα τεράστια μάτια, που μοιάζουν να κοιτάνε αποφασιστικά το μέλλον... Δίνει αυτά τα χαρακτηριστικά στις προσωπογραφίες του, υπερβαίνοντας τα φυσικά χαρακτηριστικά του ανθρώπου, καθώς θεωρεί πως η φυσική σωματική διάπλαση του ανθρώπου δεν είναι ικανή να δείξει αυτό που πραγματικά αισθάνεται και είναι ο άνθρωπος.
Στο κέντρο της έμπνευσής του η δεκαετία 1940 - '50, αλλά και στη συνέχεια τα δύσκολα χρόνια των φυλακίσεων και των εξοριών. Φιλοτέχνησε, επίσης, έργα εμπνευσμένα από το Πολυτεχνείο, τους αγροτικούς αγώνες, την πάλη για την ειρήνη. Εμπνέεται από τους αγώνες και τις αγωνίες και άλλων λαών.

ΤΣΑΜΠΙΟΝΣ ΛΙΓΚ Οι απειλές των ισχυρών συλλόγων το μετατρέπουν σε κλειστή Λίγκα

ΤΣΑΜΠΙΟΝΣ ΛΙΓΚ
Οι απειλές των ισχυρών συλλόγων το μετατρέπουν σε κλειστή Λίγκα

Τα όποια έσοδα προσφέρει η κατάκτηση του τροπαίου στο Τσάμπιονς Λιγκ φαίνεται να μην αρκούν στους ισχυρούς συλλόγους, που ζητάνε περισσότερα
Eurokinissi
Τα όποια έσοδα προσφέρει η κατάκτηση του τροπαίου στο Τσάμπιονς Λιγκ φαίνεται να μην αρκούν στους ισχυρούς συλλόγους, που ζητάνε περισσότερα
Το ότι υπήρχε καπνός ήταν σίγουρο, τουλάχιστον την τελευταία διετία. Οτι αυτός άρχισε να φουντώνει το τελευταίο διάστημα επίσης ήταν εμφανές. Πλέον ούτε η... φωτιά δεν μπορεί να κρυφτεί. Και μπορεί ακόμα να είμαστε στη φάση όπου το μεγαλύτερο μέρος της υπόθεσης εξαντλείται σε δημοσιεύματα των διεθνών ΜΜΕ ή σε μισόλογα και ανεπίσημες δηλώσεις ποδοσφαιρικών παραγόντων, ωστόσο το σίγουρο είναι ένα: Οτι το Τσάμπιονς Λιγκ, 24 χρόνια μετά την εμφάνισή του ως αντικαταστάτη του Κυπέλλου Πρωταθλητριών και κοντά μία δεκαετία μετά το τελευταίο του «λίφτινγκ», ετοιμάζεται για ένα ακόμα. Μόνο που αυτή τη φορά οι όποιες αλλαγές θα γίνουν, δείχνουν να έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα και φυσικά απώτερους σκοπούς. Και αυτό γιατί, πέρα από τον προφανή στόχο της ΟΥΕΦΑ να κάνει πιο εμπορικό το πλέον κερδοφόρο «προϊόν» της σε επίπεδο διασυλλογικών διοργανώσεων, υπάρχει και η υποβόσκουσα κόντρα με τους ισχυρούς ευρωπαϊκούς συλλόγους. Κόντρα που έχει ως αιτία την πρόθεση των τελευταίων να αποκτήσουν μεγαλύτερο ρόλο τόσο στο μερίδιο από τα κέρδη της διοργάνωσης όσο και στα διαδικαστικά θέματα, για το πώς θα είναι αυτή.
Αν και πολλά αναμένεται να ξεκαθαρίσουν μετά και την εκλογή του νέου προέδρου της ΟΥΕΦΑ στις 14 Σεπτέμβρη στην Αθήνα, όπου θα αναδειχθεί ο αντικαταστάτης του Μισέλ Πλατινί, κάποια πράγματα έχουν αρχίσει να ξεκαθαρίζουν. Οπως το γεγονός ότι τα σχέδια του Γάλλου επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Ποδοσφαίρου για διεύρυνση στις συμμετοχές προκειμένου να τηρήσει και τις υποσχέσεις που είχε δώσει προεκλογικά στις λεγόμενες μικρές ομοσπονδίες (για προφανείς λόγους), πολύ σύντομα θα αποτελέσουν παρελθόν. Αντίθετα, όπως δείχνουν τα πράγματα, η διοργάνωση δείχνει να μετατρέπεται σε υπόθεση «λίγων και εκλεκτών». Στο οικοδόμημα του εμπορευματοποιημένου ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, όπου κυριαρχεί το κυνήγι των κερδών, λόγο δεν μπορεί να έχουν όλοι.
Το... φάντασμα της κλειστής Λίγκας

Η κλήρωση των ομίλων στη διοργάνωση στο άμεσο μέλλον θα αφορά λίγους και εκλεκτούς, σύμφωνα με τα σχέδια της ΟΥΕΦΑ
Associated Press
Η κλήρωση των ομίλων στη διοργάνωση στο άμεσο μέλλον θα αφορά λίγους και εκλεκτούς, σύμφωνα με τα σχέδια της ΟΥΕΦΑ
Μπορεί τα τελευταία χρόνια η ΟΥΕΦΑ υπό την ασφυκτική πίεση των ισχυρών συλλόγων να αναπροσάρμοσε τις χορηγικές της συμφωνίες, είτε με οικονομικές αλλαγές στα συμβόλαια είτε με τη σύναψη συμφωνιών με νέες πολυεθνικές (π.χ. «Gazprom») και να κατάφερε αύξηση στα έσοδα, άρα και στα χρήματα που μοίραζε στις ομάδες, όμως αυτό δεν φαίνεται να αρκεί για κάποιους.
Η όξυνση του ανταγωνισμού στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο είχε συνέπειες σε αρκετούς τομείς. Η εκτόξευση των ποσών που δαπανιούνται για τις μεταγραφές πρωτοκλασάτων παικτών σε... αστρονομικά ύψη και η είσοδος νέων ανταγωνιστών στο χώρο με την αγορά ομάδων (π.χ. κινεζική αντεπίθεση, ως απάντηση στο ρωσο-αραβικό στάτους κβο) κάνουν πιο αμείλικτο το κυνήγι του κέρδους. Ετσι, τα όσα προσφέρει εξαιτίας της απήχησής του το Τσάμπιονς Λιγκ δεν μπορεί να μείνουν ανεκμετάλλευτα. Ούτε φυσικά να μοιράζονται και σε πολλούς. Η αύξηση των εσόδων για συμμετοχή στο Τσάμπιονς Λιγκ που έκανε η ΟΥΕΦΑ τα τελευταία χρόνια σε κάποιους δεν... αρκούσε. Με μπροστάρη την ευρωπαϊκή ομοσπονδία συλλόγων τα... φαντάσματα της λεγόμενης G14 (Λίγκα των ισχυρών πριν από μια 20ετία) άρχισαν να επιστρέφουν για την ΟΥΕΦΑ. Οι ψίθυροι αρχικά για πιο ενεργό ρόλο των ισχυρών στη διοργάνωση (και φυσικά στα κέρδη) έγιναν το τελευταίο διάστημα ...κραυγές ενώ άρχισαν να παίρνουν και σοβαρότερη μορφή όπως, για παράδειγμα, η πριν από λίγους μήνες ημι-μυστική συνάντηση των ισχυρών της Πρέμιερ Λιγκ με θέμα τη συμμετοχή στο Τσάμπιονς Λιγκ. Φυσικά, στο χορό μπήκαν και οι ισχυροί σύλλογοι άλλων χωρών, όπως Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία.
Τα σχέδια για μια κλειστή Λίγκα, όπου τον πρώτο λόγο θα έχουν οι σύλλογοι, στα πρότυπα της Ευρωλίγκας στο ευρωπαϊκό μπάσκετ, αυτή τη φορά φαίνεται να μην είναι απλά σκέψεις. Την ίδια στιγμή, η εκτόξευση εσόδων της αγγλικής Πρέμιερ Λιγκ από μια σειρά συμφωνιών (τηλεοπτικά δικαιώματα, χορηγικές συμφωνίες, διαφημίσεις), που ξεπερνάνε ακόμα και αυτά του Τσάμπιονς Λιγκ, για αρκετούς ευρωπαϊκούς συλλόγους αποτελούσε το πρότυπο. Αλλά και τον καημό τους προκειμένου να δουν κάτι ανάλογο να συμβαίνει και στο Τσάμπιονς Λιγκ. Πολύ περισσότερο δε όταν κάποιοι εξ αυτών έβλεπαν, για παράδειγμα, την ομάδα που προβιβάζεται από την Τσάμπιονσιπ (ουσιαστικά β' κατηγορία) στην Πρέμιερ Λιγκ να έχει εξασφαλισμένα έσοδα που έφθαναν (αν δεν ξεπερνούσαν κιόλας) τα αντίστοιχα του κατόχου του τροπαίου από τη συμμετοχή του στη διοργάνωση.
Τρέχει να προλάβει η ΟΥΕΦΑ...
Με τα φαντάσματα των ισχυρών που απαιτούν περισσότερα να έχουν επιστρέψει για τα καλά και να ξυπνούν μνήμες 20ετίας, όπου η πίεση της G14 οδήγησε στη μετατροπή του Κυπέλλου Πρωταθλητριών στο πιο εμπορικό (και κερδοφόρο για τους συλλόγους) Τσάμπιονς Λιγκ, η ΟΥΕΦΑ και πάλι φαίνεται να τρέχει να προλάβει... Με το ρόλο της αυτή τη φορά να μοιάζει λιγότερο ισχυρός απ' ό,τι τότε εξαιτίας και των πρόσφατων σκανδάλων που αμαύρωσαν την εικόνα, η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία ετοιμάζεται να ρίξει καινούργια... χαρτιά στο τραπέζι. Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της ιταλικής αθλητικής εφημερίδας «Gazzetta dello Sport», αν και μέχρι να αναδειχθεί ο νέος πρόεδρος τα πράγματα φαντάζουν «παγωμένα», ήδη όμως στην Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία έχουν μελετηθεί τα πρώτα σχέδια για αλλαγές στο Τσάμπιονς Λιγκ που θα αποτελέσουν την απάντηση στους συλλόγους, ευελπιστώντας στην ικανοποίησή τους. Κάτι τέτοιο παραδέχθηκε άλλωστε με δηλώσεις του και ένας εκ των υποψηφίων για την προεδρία, ο Σλοβένος Αλεξάντερ Σεφερίν, που μεταξύ άλλων τόνισε πως «εάν οι σύλλογοι θέλουν περισσότερα χρήματα η ΟΥΕΦΑ μπορεί να δουλέψει πάνω σε αυτό».
...ισχυροποιώντας τους ισχυρούς
Πώς μπορεί να γίνει αυτή η δουλειά που επικαλείται ο Σεφερίν; Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ιταλικής εφημερίδας, ένα πρώτο σχέδιο της ΟΥΕΦΑ δεν είναι τίποτα άλλο από την περαιτέρω ισχυροποίηση των ισχυρών. Ετσι, τα πλάνα προβλέπουν από τη μεθεπόμενη σεζόν, το 2018, να δίνονται 4 εισιτήρια για απευθείας συμμετοχή στους ομίλους στα αντίστοιχα ισχυρά πρωταθλήματα της Ευρώπης σε Αγγλία, Γερμανία, Ισπανία και Ιταλία. Μάλιστα, απ' αυτά τα 4 εισιτήρια τα 3 θα δίνονται βάσει θέσεων στο πρωτάθλημα και το τέταρτο σε κάποια ιστορική ομάδα (ή οικονομικά ισχυρή) που δεν θα τα έχει καταφέρει. Ετσι θα αποφεύγονται τα... στραβοπατήματα, όπως, για παράδειγμα, συμβαίνει φέτος, με τη μη συμμετοχή στη διοργάνωση ομάδων όπως η Τσέλσι, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η Μίλαν, η Ιντερ. Την ίδια στιγμή, το σχέδιο φαίνεται να προβλέπει τη μείωση των προνομίων για τις χώρες που έπονται στη βαθμολογία των 4 ισχυρών αφού θα μειωθούν σε 2 μόλις τα εισιτήρια για συμμετοχή στους ομίλους για χώρες όπως η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Ρωσία. Φυσικά ακόμα μεγαλύτερη θα είναι η μείωση για τις χώρες που βρίσκονται τουλάχιστον από την 8η θέση της βαθμολογίας και κάτω...

Μπ. Τσ.

27 Αυγ 2016

ΚΕΡΚΥΡΑ-ΙΜΑΜ ΜΠΑΗΛΝΤΙ φεστιβαλ ΚΝΕ

ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ


ΠΑΝΩ ΠΛΑΤΕΙΑ
τιμη 4 ευρω

Ένα ντοκουμέντο για την «ΠΑΟ»


Γράφει ο Αλέκος Χατζηκώστας //
Στη διάρκεια της Κατοχής εμφανίστηκαν και έδρασαν μια σειρά «εθνικιστικές οργανώσεις», μεταξύ αυτών και η ΠΑΟ (Πανελλήνια Απελευθερωτική Οργάνωση). Γύρω από τη δράση τους τα τελευταία χρόνια υπάρχει πλούσια αρθρογραφία που προσπαθεί να τις απενοχοποιήσει και να τις παρουσιάσει ως οργανώσεις (και μάλιστα πολυπληθείς) που απλά ήταν «πατριώτες-αντικομμουνιστές» , ενώ προσπαθεί να κρύψει και τις πολύμορφες σχέσεις που είχαν με τον κατακτητή.
Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, βέβαια οι οργανώσεις αυτές , επικέντρωσαν τις ενέργειές τους εναντίον του ΕΑΜ διατηρούσαν ταυτόχρονα διαύλους επικοινωνίας και συνεργασίας, τόσο με τις δυνάμεις κατοχής και τις δοσιλογικές κυβερνήσεις, όσο και με το Βρετανικό Στρατηγείο της Μέσης Ανατολής και την κυβέρνηση του Καΐρου (ιδίως όταν είδαν προς τα πού «έγερνε η πλάστιγγα»…)
Μία από αυτές ήταν και η ΠΑΟ (υπήρξε μετεξέλιξη της ΥΒΕ «Υπερασπισταί Βορείου Ελλάδος», μιας οργάνωσης που συγκροτήθηκε το καλοκαίρι του 1941 από αξιωματικούς του στρατού και που τελούσε αρχικά «υπό τας διαταγάς της Κυβερνήσεως του Καΐρου η οργάνωση που απείχε από οποιαδήποτε αντιγερμανική ενέργεια, ενώ αποκλειστικός στόχος των ανταρτοομάδων της ήταν το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι στην περιοχή δράσης της η λέξη «ΠΑΟτζής» είναι ακόμη και σήμερα βρισιά και συνώνυμο της συνεργασίας με τον κατακτητή.
Να σημειώσουμε ακόμη ότι η ΠΑΟ -παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες του επιτελείου της- ουδέποτε αναγνωρίστηκε επίσημα ως συμμαχική δύναμη από το Συμμαχικό Στρατηγείο . Απόρρητη Έκθεση των Βρετανών αναφέρει πως «οι τριβές (σ.σ. με τον ΕΛΑΣ) ξανάρχισαν τον Σεπτέμβριο (σ.σ. του 1943), όταν πρώτα στην περιοχή της Κοζάνης ομάδες της ΠΑΟ άρχισαν να συνεργάζονται με τους Γερμανούς, και όταν ξέσπασε ο εμφύλιος πόλεμος τον Οκτώβριο. Ο ΕΛΑΣ έκανε επίθεση με όλες του τις δυνάμεις εναντίον της ΠΑΟ, πράγμα που κατέληξε στην ουσιαστική εξαφάνιση της τελευταίας ως το τέλος του χρόνου.Από τότε μερικές ομάδες της ΠΑΟ έχουν αναβιώσει με γερμανικά όπλα και γερμανική στήριξη και τα μέλη της κάνουν στην Μακεδονία και στον Εβρο τις ίδιες δουλειές που κάνουν αλλού τα Τάγματα Ασφαλείας. Οι σχετικές ενδείξεις οδηγούν αναμφισβήτητα στο συμπέρασμα ότι ορισμένες πρώην μονάδες της ΠΑΟ τώρα συνεργάζονται ολόψυχα με τους Γερμανούς σε επιχειρήσεις κατά του ΕΑΜ/ΕΛΑΣ και έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί από τους Γερμανούς ως στρατός φρουράς»
Με τη λήξη δε του πολέμου, οι αστικές κυβερνήσεις δε δίστασαν να τις «αναγνωρίσουν» ως «αντιστασιακές» παρόμοιες οργανώσεις, ενώ πολλοί από τους πρωταγωνιστές τους τιμήθηκαν ή έκαναν καριέρα στον κρατικό (και παρακρατικό) μηχανισμό. Πάντως αποκαλυπτική είναι η συνειδητή απάλειψη της ΠΑΟ από τη λίστα των επίσημα αναγνωρισμένων αντιστασιακών οργανώσεων του άρθρου 8 του Ν.1285/1982 (που ισχύει μέχρι σήμερα). Στη σχετική συζήτηση στη Βουλή, ακόμη κι ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος θα παραδεχθεί ότι «η ΠΑΟ παρουσιάζει προβλήματα» όσον αφορά τον αντιστασιακό της χαρακτήρα, υποστηρίζοντας ότι παρόλα αυτά «υπήρξαν και εκεί γνήσιοι αγωνιστές», μαζί με «εκείνους οι οποίοι αποκλείονται από το άρθρο 1» -τουτέστιν, «συνεργάσθηκαν με τους κατακτητές».
Το ντοκουμέντο
Πρόκειται για πρωτοσέλιδο (ουσιαστικά ως προκήρυξη) της εφημερίδας ΣΠΙΘΑ (ΑΣΚΙ, ΓΑΚ Ν. Ημαθίας) που ήταν «ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦ. ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΒΕΡΡΟΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤ. ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ» (ΒΕΡΡΟΙΑ 26 ΔΕΚΕΜΒΡΗ 1943, ΧΡΟΝΟΣ Α’, ΑΡΙΘ. ΦΥΛΛΟΥ 2, ΔΡΑΧ. 1000) όπως αναγράφει.
Στο σχετικό άρθρο αναφέρεται η ανάγλυφη κοινωνική-οικονομική πραγματικότητα της κατοχής και στη περιοχή, αλλά και με συγκεκριμένα στοιχεία η δράση της ΠΑΟ σ’ αυτή σε συνεργασία με τον Γερμανό κατακτητή. Ο τίτλος της εφημερίδας χαρακτηριστικός (οι υπογραμμίσεις δικές μας): «ΚΑΤΑΧΤΗΤΗΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΠΡΟΔΟΤΕΣ (ΠΑΟ & ΣΙΑ)». Ολόκληρο το άρθρο:
«Ο Χιτλερικός Φασισμός, μέσα στη μεγάλη κρίση που περνά σήμερα ύστερα απ’ τα συγκλονιστικά χτυπήματα που δέχεται στο Ανατολικό Μέτωπο απ’ τον δοξασμένο Κόκκινο Στρατό, στην Ιταλία από τους Συμμάχους με τους καθημερινούς καταστρεπτικούς βομβαρδισμούς, στα βιομηχανικά και συγκοινωνιακά του κέντρα από την Συμμαχική αεροπορία και την ηρωϊκή δράση των ανταρτών που παραλύει τα μετόπισθεν, γίνεται ακόμα πιο άγριος και λυσσασμένος. Οι καθημερινές τεράστιες απώλειες του στα μέτωπα του δημιουργούν πολύ μεγάλα κενά που δεν μπορεί να καλύψει με τις δικές του δυνάμεις.
Για να μπορέσει να ξεπεράσει τις αδυναμίες του και να συμπληρώσει κάπως τα κενά του δια τη συνέχιση του πολέμου ρίχνεται ακράτητος από λύσσα στην άγρια ληστέψη του πλούτου μας και ιδιαίτερα των γεωργικών μας προϊόντων μας. Ο αγροτικός κόσμος της επαρχίας μας που μ’ αίμα και ιδρώτα έβγαλε λίγο σιτάρι, βλέπει τώρα τον καταχτητή να του αρπάζει απ’ τα’ αμπάρι του.
Τα λίγα ζώα που απόμεναν για τη διατροφή του πληθυσμού και τη καλλιέργεια της γης επιτάσσει για το στρατό του, σα «λεία πολέμου». Εφαρμόζει τις αγγαρίες για στρατιωτικά έργα (αεροδρόμια κλπ) κι ‘ αφαιρεί μ’ αυτό τον τρόπο και το ένα μεροκάματο που μπορούσε να βγάλει ο εργάτης για το ψωμί της οικογένειας του. Η ακρίβεια της ζωής αυξάνεται με την συνεργασία των μεγαλομαυρογοριτών και ο λαός καταδικάζεται στην πείνα και στο θάνατο απ’ τις στερήσεις.
Ο κατακτητής για να πνίξει την πάλη κι’ αντίσταση του Λαού πάνω στα εξοντωτικά του μέτρα, δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει όλα τα άγρια τρομοκρατικά μέσα. Συλλήψεις, εκτελέσεις, κάψιμο σπιτιών είναι τα «νέα του όπλα».
Μα στα εγκλήματα αυτά κατά του Λαού συμμετέχουν ενεργά κι’ ανοιχτά οι προδότες του Λαού , του Έθνους. Τα υπολείμματα της Τερτοαυγουστιανής τυρρανίας που βλέπουν πως ο Λαός δεν θα τους ανεχτεί πια να τον έχουν σκλάβο και πως έτσι σβύνουν τα όνειρά τους, δίνουν όλες τους τις δυνάμεις και βοηθούν το Καταχτητή για να πνίξουν στο αίμα τον τίμιο αγώνα του Λαού.
Η ΠΑΟ η γκεσταπίτικη φασιστική κλίκα που για τη περιφέρειαν μας κατάντησεν εφιάλτης, άνοιξε επίσημα τον εμφύλιο πόλεμο συμμαχώντας στα φανερά με τον Καταχτητή. Οι εκτελέσεις των πατριωτών στο Νησέλι, το κάψιμο εφτά σπιτιών στο Βρυσάκι και στο δύο στο Μικροβούζι, οι ομαδικές συλλήψεις στο Μικροβούζι είναι έργο των καθαρμάτων της ΠΑΟ με την υποστήριξη των γερμανικών όπλων.
Ο Καταχτητής που σ’αυτήν την δύσκολη στιγμή γι’αυτόν δε θα μπορούσε να βρη καλύτερους συμμάχους από τους προδότες αυτούς, τους δίνη όλα τα μέσα για το εθνοπροδοτικό τους έργο.
Οι Γερμανοί ξεσκίζονται μέσα από την κουρελλοφυλάδα «Νέα Ευρώπη» ενάντια στο ΚΚΕ , στο ΕΑΜ και στον ΕΛΑΣ για τη διάσωση του Έθνους και τη ενότητα του Λαού.
Μα κι’ οι Παουτζήδες ούτε χιλιοστό δεν ξεφεύγουν από την γραμμήν της Γκεσταμπίτικης προπαγάνδας.
Προδότες αποκαλεί η Γκεσταπό τους Εθνοπροδότες (τον αδελ. Αριστ. Παπαδόπουλο, τον Παπαμπαϊράμη του Νησελίου κλπ) ήρωες τους αποκαλούν και σαν τέτοιους τους τίμησαν και τους τιμούν η ΠΑΟ και η παρέα της, πλέκοντας εγκόμια γι’αυτούς στον δήθεν παράνομο τόπο τους.
Κάθε αγώνα των εργατών και του ΛΑΟΥ για το ψωμί και τη ζωή που χτυπάει ο καταχτητής, τον χτυπάνε κι’ αυτή, προδίδοντας στους γερμανούς τους αγωνιστές και ηγέτες του Λαού. Τίνων τα σπίτια κάψανε στο Βρυσάκι και Μικροβούζι; Των Κομουνιστών και Εαμιτών, των αγωνιστών του Λαού για τη ζωή και τη λευτεριά. Τους Κομμουνιστάς και Εαμίτας συλλαμβάνουν και καταδιώκουν οι Καταχτητές, αυτούς δολοφονούν και προδίδουν οι Παουτζήδες. Τους εχθρούς των καταχτητών, εχθρούς τους έχουν η ΠΑΟ και συντροφιά. Ποιο σπίτι Παουτζή κάηκε από τους Γερμανούς; Ποιος Παουζτής πιάστηκε και στάλθηκε σε στρατόπεδο, εκτελέσθηκε και καταδιώχτηκε από τους Γερμανούς; Κανένας Παουτζής δεν πειράχτηκε από τους καταχτητές. Ποιοι συνεμάχησαν με τους προδότες ΕΔΕΣ (Ζέρβα); Οι Καταχτητές και η ΠΑΟ.
Σύμφωνο κάνανε οι Γερμανοί με τον Ζέρβα να χτυπήσουν το ΕΑΜ και τους αντάρτες του ΕΛΑΣ, σύμφωνο υπόγραψε και η ΠΑΟ με τον ΕΔΕΣ. Και σαν αντιπρόσωπος της επιτροπής ΠΑΟ Βερροίας ήταν ο πολύς Ταγματάρχης Χοντρόπουλος. Οι Γερμανοί δώσανε αμνηστεία στους αξιωματικούς της ΠΑΟ, για να μένουν στις πόλεις και να καταδίδουν τους Έλληνες πατριώτες στην Γκεσταπό.
Το δυνάμωμα του ΚΚΕ με νέες εκατοντάδες και χιλιάδες τίμιων Ελλήνων θα εξασφαλίσει την νίκη στο λαό, θα εξαφανίσει από το πρόσωπο τις τιμημένης μας Πατρίδος τα φασιστικά καθάρματα που θέλουν να κρατούν αιώνια στην σκλαβιά και την απαθλίωση τον εργαζόμενο λαό.
Νέες καινούργες χιλιάδες στις γραμμές του ηρωϊκού Κόμματός μας για την γρήγορη Εθνική Απελευθέρωση για την πραγματοποιήσει της Λαϊκής Δημοκρατίας για τη Νίκη του Σοσιαλισμού.
Ζήτω το ηρωϊκό ΚΚΕ
Ζήτω το ΕΑΜ και ο ΕΛΑΣ
Θάνατος στους Καταχτητές
Θάνατος στους Εθνοπροδότες»

Το κέρδος τσακίζει τους φτωχούς ...


 φύση εκδικείται τους φτωχούς", έγραφε προχτές μια αστική εφημερίδα σε τίτλο της για το ρεπορτάζ του σεισμού στην Ιταλία, μόνο που δεν αποτυπώνει την πραγματική αλήθεια. Γιατί όταν η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν φτάσει σε τέτοια επίπεδα ανάπτυξης που να προστατεύουν τους πάντες από τους σεισμούς, αφενός η «εκδίκηση» δεν είναι της φύσης και αφετέρου γιατί δεν εκδικείται και τους πλούσιους; Μα, γιατί η επιστήμη και η τεχνολογία στο πλαίσιο του καπιταλισμού αξιοποιούνται για το κέρδος, την ένταση της εκμετάλλευσης, γι' αυτό υπάρχουν φτώχεια και πλούτος. Δεν μπαίνουν στην υπηρεσία κάλυψης των λαϊκών αναγκών. Τα έργα αντισεισμικής θωράκισης και προστασίας δεν αποφέρουν κέρδη στον καπιταλισμό, γι' αυτό και δεν προωθούνται. Ηδη και από την Ιταλία έρχεται η είδηση ότι στη συγκεκριμένη περιοχή είναι ανύπαρκτα ουσιαστικά τα μέτρα αντισεισμικής προστασίας. Γι' αυτό και προκαλούν πολλοί εκπρόσωποι της ιταλικής κυβέρνησης αλλά και τοπικών αρχών, όταν αποδίδουν αποκλειστικά το μέγεθος των καταστροφών στη μεγάλη ένταση ή το μικρό εστιακό βάθος του σεισμού, ενώ μια έγκαιρη και σχεδιασμένη αντισεισμική θωράκιση των οικισμών, που ούτως ή άλλως βρίσκονται σε μια ιδιαίτερα σεισμογόνο περιοχή, θα μπορούσε να σώσει δεκάδες ζωές. Σύμφωνα με τον αστικό Τύπο της Ιταλίας, το 70% όλων των κτιρίων της χώρας δεν έχουν σχεδιαστεί με αντισεισμικά κριτήρια, όπως και το 50% των σχολείων δεν πληρούν τους σύγχρονους κανόνες αντισεισμικής θωράκισης. Αυτό είναι το ένα...
Το άλλο είναι αυτό που αποκαλύπτει επίσης ότι στον καπιταλισμό οι κυβερνήσεις ασκούν πολιτική για την ενίσχυση του κεφαλαίου και όχι για τις λαϊκές ανάγκες. Και έρχεται πάλι από την Ιταλία με αφορμή το φονικό σεισμό. Τα αστικά ΜΜΕ, πασχίζοντας να «βγάλουν λάδι» τις κυβερνήσεις για την πολιτική ευθύνη τους λόγω αδιαφορίας και εγκατάλειψης της αντισεισμικής θωράκισης, επικεντρώνουν στη «σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση» της χώρας, που, όπως λένε, δεν της επιτρέπει να επιδοτήσει εταιρείες για να επενδύσουν στην αναστήλωση ή υποστήριξη των αναρίθμητων παλιών κτιρίων που απλώνονται σε όλη την ιταλική επικράτεια. Και η αντισεισμική θωράκιση γίνεται πεδίο κερδοσκοπίας με κρατικό χρήμα, δηλαδή χρήμα από τη λαϊκή βασικά φορολογία. Αλλά πάνω απ' όλα προέχει η πολιτική ενίσχυσης του κεφαλαίου για την ανάκαμψη των κερδών του. Την οποία οι κυβερνήσεις βάζουν πάνω και από την προστασία της ζωής των ανθρώπων του μόχθου έστω και από φυσικά φαινόμενα.

Εικόνες απ΄το ... μέλλον μας

 Εικόνες απ΄το ... μέλλον μας



   Δηλαδή πως αλλοιώς να μας το πεί για να το καταλάβουμε ??
   Μήπως ... εκφασισμό της "πολιτισμένης" δυτικής αστικής "δημοκρατίας" ή ανοιχτό πολιτικό φασισμό ??
   Εχουμε καταλάβει οτι όσο η αστική τάξη θα εγκαταλείπει την "δημοκρατία" της για τα μάτια του μοντέρνου φασισμού (επειδή δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο) ... οι μόνοι που θα υπερασπίζονται την όποια δημοκρατία θα είναι οι λαοί και κανένας άλλος ??
   Εχουμε καταλάβει οτι η μεγάλη παγίδα είναι τώρα οι λαοί να επιτρέψουν στον αστό να σώσει το τομάρι του με τον ανοιχτό φασισμό ... και όταν περάσει η μπόρα οι ίδιοι λαοί να αναστηλώσουν ξανά μια "μοντέρνα" αστική "δημοκρατία" ... βαθύτερα, πλατύτερα και σχεδόν οριστικά εκφασισμένη - αφού αυτή είναι η αναπόδραστη τάση του ιμπεριαλισμού ?? 
   Εχουμε καταλάβει ... οτι την δημοκρατία πρέπει να την υπερασπιστούμε όταν καταλύεται ... οχι για να της ξαναδώσουμε την παλιά της μορφή με το δικό μας αγώνα ... αλλά για να την μετατρέψουμε σε δημοκρατία για το λαό ...
   ... δηλαδή διχτατορία για τον αστό ??
   Εχουμε καταλάβει οτι αυτό είναι μονόδρομος ??


Απαντα Λένιν - τόμος 30 - σελ. 93 - Σχετικά με την γελοιογραφία του μαρξισμού
   Εχουμε καταλάβει πως τώρα "ψοφάει" οριστικά το όνειρο ... της εγγυημένης δημοκρατίας ... μέσω της προσκόλλησης στην ισχυρή και "πολιτισμένη" δύση ?? Εχουμε καταλάβει πως αυτή η προσκόλληση που έχει επιλέξει σύσσωμη η ντόπια αστική τάξη για το συμφέρον της ... μας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια μιά ώρα αρχύτερα στον φασισμό ??
   Αρχίζει τελικά ο λαός να καταλαβαίνει πως όσο θα "επιμένει" στο κόλλημα της ΕΕ και του ΝΑΤΟ ... τόσο θα οπλίζει τα ντόπια και τα ξένα χέρια που θα του φορέσουν τον φασισμό στο κεφάλι ??



   Ακόμα τίποτα !!! Δεν φαίνεται το φώς στον ορίζοντα.
   Και η εξουσία τι κάνει ??
   Παίζει με τα ένστικτα του λαού. Τάζει "εθνικά" μεγαλεία ... και αμπαλάρει τον εκφασισμό σαν την μοντέρνα μορφή της πραγματικής δημοκρατίας. 
   Ξέρετε ... 
   ... τα μεγαλεία θέλουν και θυσίες 
   ... η πολυπόθητη ανάπτυξη έχει και τις σκοτεινές της πλευρές - έτσι είναι η ζωή  !!!
   ... για να δυναμώσει η "δημοκρατία" δεν πρέπει να περνάει μέσα απο τις πύλες των εργοστασίων - θα καταστραφούμε, δεν το βλέπετε, δεν αντέχει η οικονομία 
   ... για να σώσεις το τομάρι σου απ΄τον ισλαμοφασίστα (μας) δεν πρέπει να φοβάσαι τον χριστιανοφασίστα μας, το καλό μας θέλει
   ... έχει και η πολύ δημοκρατία τα προβληματά της, χρειάζεται ένα ρεγουλάρισμα 
   ... τι να την κάνουν την δημοκρατία - εκεί στην φιδοφωλιά της Ευρώπης - το κέρδος που θα μας σώσει για να βγεί θέλει τεχνοκράτες, οχι δημοκράτες 
   ... εδώ που τα λέμε παραείναι χαλαρή η δημοκρατία για να αναγκάσει τον τεμπέλη να δουλέψει 
       -Και τι να κάνουμε ?? Να σκύψουμε στην γραφειοκρατία της ΕΕ ??
   ... μόνο η ευρωπαική γραφειοκρατία έχει τον τρόπο - την τεχνογνωσία βρε παιδί μου - να στίβει και την τελευταία σταγόνα αίμα και ιδρώτα του εργάτη - εεεε και μην ακούτε τους κομμουνιστές, αυτοί θέλουν να μας φορέσουν στο κεφάλι τη γραφειοκρατία !!!
   ... πως θα ενισχυθεί η δημοκρατία εαν δεν ξεβρακώσουμε και τις μουσουλμάνες στις παραλίες ?? 
   ... δημοκρατία ρε αρκεί να μην μπαίνει στο μάτι των οίκων αξιολόγησης !!!
   ... τι σκατά δημοκρατία θέλουμε εαν δεν μπορεί ο ηγέτης της ελληνικής αριστεράς να τραπεζώνεται με την ευρωπαική σοσιαλδημοκρατία - για το σοσιαλισμό παλεύουμε όλοι
   ... δημοκρατία ρε, στο τόπο που γεννήθηκε και ας γεννήθηκε πάνω στο σβέρκο των δούλων. Τι ?? Δεν κατάλαβα ?? Θέλουν και οι άλλοι δημοκρατία ?? 
   ... δημοκρατία ρε, το υπέρτατο αγαθό, έστω και με 250 € το μήνα    
   ... δημοκρατία ρε, ατομική ελευθερία στη πρέζα, στο γαμήσι, στην πουτανιά, στο θεό που πιστεύω, στον τρόπο που εκφράζομαι ... γιατί εκφράζομαι. Τι θέλετε ρέ ?? Να μην πάω Μύκονο ??
   ... δημοκρατία ρε, ατομική ελευθερία αρκεί να μην μπλέκω με τους άλλους που λένε για αγώνες και τέτοια μπανάλ. Πιό μάγκες είναι αυτοί απο μένα ??
   ... δεν είμαι εγώ δημοκράτης ?? Εγώ που ανέχομαι τους πάντες αρκεί να μη με βρωμίζουν με τη μπόχα τους ??
   ... δημοκρατία ρε, ιδιωτική δημοκρατία
   ... και επειδή είμαι δημοκράτης τι νομίζετε ?? Δεν μπορώ να βρώ πέντε, δέκα, είκοσι, εκατό, χίλιους μαλάκες να τους δώσω δουλίτσα να φάνε ψωμάκι, να βγάλω και εγώ το κέρδος μου ?? Ασχετα εαν οι συνθήκες τώρα δεν μου το επιτρέπουν ... αύριο ποιός ξέρει. Αυτό είναι ... η δημοκρατία σας πρέπει να βρεί την ισορροπία της με το κέρδος μου !!! 
   ... δημοκρατία ρε, ιδιωτική κερδοσκοπική δημοκρατία. Και είμαστε όλοι καλά, και εμείς οι μάγκες και σείς οι μαλάκες
   ... που ακούστηκε ρε πως η δημοκρατία θα χαντακώσει τους αρίστους ... εμάς όλους δηλαδή
   ... μπορείς κύριε να βγάλεις κέρδος ?? Κάντο δεν θα στο αμφισβητήσω εγώ ... το λαρύγγι θα σου φάω, για την δημοκρατία για την ανάπτυξη     
   ... δημοκρατία ρε, αυτό είναι το μέλλον μας
  

   Και μέσα σε όλα αυτά έρχεται ο πρωθυπουργός Τσίπρας και προτείνει ... φόρουμ των αριστερών με τους σοσιαλδημοκράτες της Ευρώπης ... για να σωθούμε  λέει απο τον νεοφιλελευθερισμό και τον εκφασισμό !!! Θα μας σώσει απ΄το φασισμό ο Τσίπρας και οι σοσιαλδημοκράτες !!! Συμπέρασμα: Η απόγνωση της θέσης που έχουν καταντήσει και το συνειδητό στρώσιμο του χαλιού στον φασισμό που αντικειμενικά έχουν αναλάβει ... τους κάνει αδίστακτους.
   Και ο λαός ??
   Οσο σανό και να καταναλώσει, όσο μικροαστική μαλακία και να καταπιεί, όσο οπορτουνισμό και να ρουφήξει ... αργά ή γρήγορα θα καταλάβει ... οτι αν συνεχίσει να κάθετε στον καναπέ, το τέρας θα τον κατασπαράξει αν δεν το υπηρετήσει δουλικά
   ... ή οτι θα πρέπει να αντιμετωπίσει το τέρας.
            
               
 

Προς αποκατάσταση της αλήθειας...

Προς αποκατάσταση της αλήθειας...

Ο «Ριζοσπάστης» έχει ξαναγράψει για το δημαγωγικό κουρνιαχτό που σηκώνει η κυβέρνηση γύρω από τη διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων, που δεν μπορεί να κρύψει ότι σκοπός της είναι να παραπέμψει το δίκαιο αυτό λαϊκό αίτημα στις ελληνικές καλένδες, όπως έκαναν διαχρονικά και όλες οι προηγούμενες αστικές κυβερνήσεις.

Με αφορμή αυτόν τον κουρνιαχτό, υπενθυμίζουμε τη σχετική Αναφορά την οποία κατέθεσε στις 15/10/2014 η ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ στο Ευρωκοινοβούλιο.

Προς αποκατάσταση της αλήθειας και επειδή τις τελευταίες μέρες δημοσιεύματα της εφημερίδας «Το Ποντίκι» και της «Εφημερίδας των Συντακτών» παρουσιάζουν επικείμενη συζήτηση της Αναφοράς της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου ως πρωτοβουλία του ανεξάρτητου ευρωβουλευτή Ν. Μαριά, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι η Αναφορά κατατέθηκε με τη στήριξη της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, η οποία ανέλαβε στη συνέχεια σειρά πρωτοβουλιών για την προώθησή της.

Με επιστολή της στις 18/2/2015 στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζ. Κ. Γιούνκερ, στην οποία ο τελευταίος απάντησε προκλητικά ότι το ζήτημα «δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της ΕΕ», απάντηση που κατήγγειλε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ανακοίνωσή της.
Με κοινή συνέντευξη Τύπου της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ και της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ τον περασμένο Μάρτη στις Βρυξέλλες, για να αναδείξει το πρόβλημα, ενόψει και της συζήτησης της Αναφοράς στη σχετική επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου.
Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ αντιτάχθηκε στην προσπάθεια να «θαφτεί» η Αναφορά και με ανακοίνωσή της τον περασμένο Μάη, που κατήγγειλε τη μεθόδευση να «κλείσει» η αναφορά χρησιμοποιώντας σχετική απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι είναι «εκτός των αρμοδιοτήτων της ΕΕ», αλλά και με την παρέμβαση και τοποθέτησή της στη συνεδρίαση της Επιτροπής Αναφορών της 2-6-2016, οπότε και αποφασίστηκε να τεθεί εκ νέου σε συζήτηση στις 8-9-2016, εν αναμονή και των απαντήσεων της ελληνικής και της γερμανικής κυβέρνησης σε επιστολή της Επιτροπής Αναφορών.
Στη σχετική ανακοίνωσή της, μάλιστα, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ κατήγγειλε την υπονόμευση της Αναφοράς της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ από την ελληνική κυβέρνηση, η οποία δεν είχε στείλει καμία απάντηση στην παραπάνω επιστολή που είχε σταλεί από τις 3/11/2015 και εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να μην απαντάει, αποκαλύπτοντας ότι χρησιμοποιεί τις δίκαιες αξιώσεις του λαού μας σαν επικοινωνιακό πυροτέχνημα, χωρίς να έχει καμία πρόθεση πραγματικής διεκδίκησης.

Αυτά, λοιπόν, για την αποκατάσταση της αλήθειας μαζί με μία ακόμη επισήμανση.

Οτι όλες οι παραπάνω πρωτοβουλίες της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ και της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ «θάφτηκαν» κυριολεκτικά απ' όλα τα αστικά Μέσα Ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που σήμερα ανακάλυψαν τις εξελίξεις με τη σχετική Αναφορά της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ, αποκρύπτοντας τη δράση του ΚΚΕ για το θέμα και μάλιστα φτάνοντας στο σημείο να την αποδίδουν σε άλλους.
Το ΚΚΕ θα συνεχίσει την πάλη του, όπως κάνει εδώ και δεκαετίες, και θα πάρει και νέες πρωτοβουλίες μέσα κι έξω από την ελληνική Βουλή και το Ευρωκοινοβούλιο, ώστε η διεκδίκηση των πολεμικών επανορθώσεων και του κατοχικού δανείου από το γερμανικό κράτος να γίνει υπόθεση του εργατικού - λαϊκού κινήματος.

Με αφορμή τη φορολαίλαπα

Με αφορμή τη φορολαίλαπα


Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για ένα ακόμη κατόρθωμά της, ότι αύξησε τα φορολογικά έσοδα τον Ιούνη του 2016 κατά 1 δισ. ευρώ ή 38,86% σε σχέση με τον Ιούνη του 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) για τα φορολογικά έσοδα του Ιούνη του 2016. Εχει μεγάλη σημασία, επίσης, ποια ήταν η κύρια πηγή αύξησης των φορολογικών εσόδων, γιατί αυτό αποκαλύπτει και ποιοι είναι εκείνοι, τάξεις, κοινωνικά στρώματα, που πληρώνουν τους περισσότερους φόρους σε σχέση με άλλους που πληρώνουν λιγότερους. Η ίδια η ΓΓΔΕ μάς πληροφορεί ότι «η κύρια φορολογική επιβάρυνση τον Ιούνιο του 2016 προέρχεται από την έμμεση φορολογία, με τους έμμεσους φόρους να ανέρχονται στο 61% των συνολικών φορολογικών εσόδων, όταν οι άμεσοι φόροι ανέρχονται στο 39%. Τα αντίστοιχα ποσοστά τον Ιούνιο του 2015 ανέρχονταν σε 56,1% και 43,9%». Τι δείχνουν αυτά τα στοιχεία; Οτι η φορολαίλαπα έπληξε τους εργαζόμενους, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, απ' αυτούς προέρχονται τα τεράστια όντως έσοδα από τους έμμεσους φόρους, αυτοί πλήρωσαν την αύξησή τους, που επίσης προέρχεται από την αύξηση του ΦΠΑ, άλλων έμμεσων φόρων κατανάλωσης.
Οι εργαζόμενοι και τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα, αυτοαπασχολούμενοι, φτωχοί αγρότες, πλήρωσαν όμως και περισσότερους άμεσους φόρους. Γιατί η τεράστια αύξηση φόρων, εκτός από τους έμμεσους, προέρχεται από την αυξημένη φορολογία σε μισθούς και συντάξεις, αλλά και την αύξηση της προκαταβολής φόρου που πληρώνουν πολλά λαϊκά στρώματα. Είναι ενδεικτικό ότι η αύξηση εσόδων από τους φόρους σε μισθούς και συντάξεις ανέρχεται σε 60 εκατ. ευρώ τον Ιούνη του 2016 συγκριτικά με τον Ιούνη του 2015, ποσοστό 15%. Ενώ τα έσοδα από την προκαταβολή φόρου στο εισόδημα αυξήθηκαν κατά 252,6%, και ανήλθαν σε 15,57 εκατ. ευρώ τον Ιούνη του 2016 από 4,42 εκατ. ευρώ τον Ιούνη του 2015.
Και όλ' αυτά ενώ ακόμα δεν έχουν μπει σε εφαρμογή όλοι οι φόροι και τα χαράτσια που ψήφισε η κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα, όπως π.χ. ο ΕΝΦΙΑ, η αποστολή εκκαθαριστικών για τον οποίο ξεκινά σήμερα. Επίσης, από τον Οκτώβρη του 2016 αυξάνεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και την κηροζίνη από τα 230 στα 280 ευρώ το χιλιόλιτρο. Ενώ από την 1η Γενάρη 2017 αυξάνονται οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης στο υγραέριο, στην αμόλυβδη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης.
Είναι γεγονός ότι η κυβέρνηση γίνεται ολοένα και πιο αποτελεσματική στο σφαγιασμό του λαού. Εχει ήδη μειώσει δραστικά τις συντάξεις, πρόσφατα προχώρησε και σε άλλες μειώσεις, όπως επικουρικές, ΕΚΑΣ, έχει μειώσει μισθούς και ετοιμάζεται και για νέο τσεκούρωμα στην επόμενη φάση οπότε θα ανοίξουν τα Εργασιακά ως προαπαιτούμενο της δεύτερης «αξιολόγησης». Η φοροληστεία του λαού δεν έχει σταματημό. Επίσης έχουν αρχίσει οι κατασχέσεις μισθών από τραπεζικούς λογαριασμούς και άλλες κατασχέσεις, για χρέη στην εφορία που αδυνατούν να αποπληρώσουν εργατικά, λαϊκά νοικοκυριά. Ετσι περνά με Αριστα τις εξετάσεις που δίνει στο κεφάλαιο με τη διαχειριστική της πολιτική για τη δική του ανάκαμψη. Μόνο που αυτή η ανάκαμψη - αποκαλύπτεται και από την αύξηση των φορολογικών εσόδων - γίνεται με θυσία της ζωής των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων, που δεν μπορούν πλέον να καλύψουν ούτε τις πιο στοιχειώδεις ανάγκες τους. Αυτή είναι η «δίκαιη ανάπτυξη» που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση, αυτή είναι η «αναδιανομή» που κάνει. Καμιά ανοχή, λοιπόν, καμιά αναμονή από την εργατική τάξη, τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα, προσμένοντας ότι τα «δύσκολα», που λέει η κυβέρνηση ότι περνούν, θα φέρουν καλύτερες μέρες. Για τους επιχειρηματικούς ομίλους μπορεί. Για το λαό καιάδας και κόλαση. Γι' αυτό δεν του απομένει άλλος δρόμος από τη διεκδίκηση της κάλυψης όλων των απωλειών του, της κατάργησης όλων των αντεργατικών - αντιλαϊκών νόμων, της ικανοποίησης των σύγχρονων αναγκών του, κόντρα στο κεφάλαιο, στην ΕΕ, στην εξουσία τους.

Νέα δημοσκόπηση με θετικές γνώμες

Νέα δημοσκόπηση με θετικές γνώμες


ΜΟΣΧΑ.--
Ακόμα μια δημοσκόπηση που εμφανίζει μεγάλα τμήματα των λαών που μένουν στις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης να αναπολούν τη ζωή πριν την αντεπανάσταση και την ανατροπή του σοσιαλισμού είδε το φως της δημοσιότητας. Αν και τα αποτελέσματα έγιναν γνωστά από τις 17 Αυγούστου, η πλειοψηφία των διεθνών ΜΜΕ προσπέρασαν την έρευνα, αναδεικνύοντας την ανησυχία των αστών για τις μνήμες που μένουν ζωντανές σε όσους βίωσαν την ανωτερότητα του σοσιαλισμού.
Την έρευνα διεξήγαγαν το Ρωσικό Ερευνητικό Κέντρο Κοινής Γνώμης VCIOM, αλλά και τα κέντρα M-Vector, GFK, Moreinfo και Qafqaz, με ένα δείγμα συνολικά 12.645 ατόμων.
Σύμφωνα με αυτήν, οι κάτοικοι 35-64 χρόνων στη Ρωσία θεωρούν κατά 64% ότι επί ΕΣΣΔ η ζωή ήταν καλύτερη. Την ίδια απάντηση έδωσε το 60% στην Ουκρανία, το 71% στην Αρμενία, το 69% στο Αζερμπαϊτζάν, το 60% στη Μολδαβία, το 61% σε Καζακστάν, το 60% σε Κιργιστάν, το 53% σε Λευκορωσία, το 51% σε Γεωργία, το 39% σε Τατζικιστάν και το 4% σε Ουζμπεκιστάν.
Στις ηλικίες 18-24 ετών, όπου λείπει η προσωπική εμπειρία και είναι κρίσιμη η επίδραση του αντικομμουνισμού, την ίδια απάντηση δίνει: το 25% σε Ρωσία, 18% σε Ουκρανία, 47% σε Αρμενία, 14% σε Αζερμπαϊτζάν, 69% σε Μολδαβία, 35% σε Καζακστάν, 37% σε Κιργιστάν, 34% σε Λευκορωσία, 20% σε Γεωργία, 13% σε Τατζικιστάν και 5% σε Ουζμπεκιστάν.

TOP READ