11 Απρ 2018

Πορεία 177 χιλιομέτρων έκαναν οι εκπαιδευτικοί στις ΗΠΑ!


Εκπαιδευτικός ξεσηκωμός σε Οκλαχόμα, Κεντάκι κι Αριζόνα

Πορεία 177 χιλιομέτρων έκαναν οι εκπαιδευτικοί στις ΗΠΑΜε την πραγματοποίηση μίας πορείας 177 χλμ. από την Τούλσα μέχρι την πόλη της Οκλαχόμα στις ΗΠΑ χιλιάδες εκπαιδευτικοί των δύο πρώτων βαθμίδων Εκπαίδευσης κλιμάκωσαν την Τετάρτη και την Πέμπτη τις απεργίες και άλλες πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις που ξεκίνησαν τις τελευταίες μέρες,
διεκδικώντας αύξηση των ομοσπονδιακών και πολιτειακών δαπανών για τα δημόσια σχολεία, αγορά νέων σχολικών βιβλίων, εκσυγχρονισμό της υλικοτεχνικής υποδομής και καλύτερους μισθούς.
Οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών γίνονται μετά από αλλεπάλληλες μειώσεις στις δημόσιες δαπάνες για την Εκπαίδευση, την απαξίωση του δημόσιου σχολείου και τη φτωχοποίηση του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού.
Τα προβλήματά τους δεν ξεκίνησαν από την καπιταλιστική κρίση του 2008, καθώς μέσα στην τελευταία 25ετία υπολογίζεται πως είδαν μείωση των αποδοχών τους κατά μέσο όρο πάνω από 15%.
Επιπλέον, μέσα στην τελευταία 10ετία εκτιμάται πως έχουν μειωθεί κατά περίπου 28% οι δημόσιες δαπάνες για την Εκπαίδευση στις περισσότερες αμερικανικές πολιτείες.
Πορεία 177 χιλιομέτρων έκαναν οι εκπαιδευτικοί στις ΗΠΑΣε κάθε περίπτωση, η κατάσταση των εκπαιδευτικών στην Οκλαχόμα, που έχουν τις χαμηλότερες αποδοχές από όλες τις πολιτείες στη χώρα, είναι τέτοια ώστε πολλοί αναγκάζονται να κάνουν δύο και τρεις δουλειές προκειμένου να επιβιώσουν.
(π.χ. ως περιστασιακοί οδηγοί, σερβιτόροι, υπάλληλοι σε βενζινάδικα, σούπερ μάρκετ κ.α.).
Στα περισσότερα σχολεία τα σχολικά βιβλία είναι σε άθλια κατάσταση καθώς έχουν να αντικατασταθούν εδώ και μία 20ετία.
Ακόμη και έτσι, όμως, τα βιβλία δεν επαρκούν για όλους τους μαθητές που συνήθως γεμίζουν ασφυκτικά τις τάξεις.
Σε έλλειψη είναι ακόμη και το απλό φωτοτυπικό χαρτί, όπου πολλές φορές το όριο σε μία τάξη 35 μαθητών είναι 30 σελίδες… τη βδομάδα.
Απεργίες, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και διαδηλώσεις έχουν ξεκινήσει τις τελευταίες μέρες χιλιάδες εκπαιδευτικοί και στο Κεντάκι, όπου επίσης έχουν από τους χαμηλότερους μισθούς εκπαιδευτικών στις ΗΠΑ.
Σε αγωνιστικό αναβρασμό είναι και χιλιάδες εκπαιδευτικοί στην Αριζόνα, που έχουν αγανακτήσει από τις πολυετείς πολιτικές απαξίωσης του δημόσιου σχολείου, τόσο επί της κυβέρνησης του σημερινού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ,
Πορεία 177 χιλιομέτρων έκαναν οι εκπαιδευτικοί στις ΗΠΑπου έχει θέσει στο τιμόνι του υπ. Παιδείας την δισεκατομμυριούχο Μπέτσι Ντε Βος, όσο και επί των προηγούμενων κυβερνήσεων του Μπαράκ Ομπάμα.
Ωστόσο, όλοι οι εκπαιδευτικοί σε Οκλαχόμα, Κεντάκι και Αριζόνα παραδέχονται ότι δεν θα ξεκινούσαν τον αγώνα της διεκδίκησης για καλύτερο σχολείο
οι οποίοι μετά από εννιά μέρες μαζικής απεργίας κατάφεραν να αποσπάσουν, μετά από πολλά χρόνια, μισθολογικές αυξήσεις 5% και αύξηση των πολιτειακών δαπανών για την Εκπαίδευση.

Φωτορεπορτάζ από αμερικανικά ΜΜΕ


Print Friendly, PDF & Email

(

Κε ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΗΝ ΕΠΈΜΒΑΣΗ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΆΖΕΙ Ο «ΔΙΑΒΟΛΙΚΆ ΚΑΛΌΣ» ΣΑΣ,--ΤΙ ΘΑ ΠΡΟΣΦΈΡΕΤΕ ΤΏΡΑ ?

 


--Στις 13 του περασμένου μήνα ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου του ρωσικού Στρατού, Βαλέρι Γκερασίμοφ, έκανε σοβαρές καταγγελίες για προβοκάτσια με χημικά όπλα που ετοιμάζουν αντικαθεστωτικοί στην Ανατολική Γκούτα της Συρίας, οι οποίοι στηρίζονται από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους.

Οπως είπε, ήδη σε μερικές περιοχές της Ανατολικής Γκούτα έχουν μεταφερθεί από άλλες περιοχές «γυναίκες, παιδιά και ηλικιωμένοι» που θα προσποιηθούν τα θύματα της χημικής επίθεσης, την οποία σχεδιάζουν να δημοσιοποιήσουν μέλη της οργάνωσης «Λευκά Κράνη» (η οποία δημιουργήθηκε πριν από μερικά χρόνια από πρώην πράκτορα των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών) και τηλεοπτικά συνεργεία με δορυφορικά συστήματα μετάδοσης. 
Επισήμανε ότι μετά την προβοκάτσια , οι ΗΠΑ θα κατηγορήσουν τα συριακά κυβερνητικά στρατεύματα για χρήση χημικών όπλων, ώστε να βομβαρδίσουν στη συνέχεια Σύρους κυβερνητικούς αξιωματούχους στη Δαμασκό!
Έχεις καμιά απορία για τα χθεσινά και γι αυτά που ετοιμάζουν;
ΤΡΑΜΠ σήμερα : Θα απαντήσουμε στη χημική επίθεση στη Συρία .ανεξαρτήτως εάν το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών θα ενεργήσει ή όχι.





ΜΠΛΕΡ πριν δυο χρόνια 
'' Εκφράζω τη λύπη μου για την επέμβαση στο ΙΡΑΚ , διατυπώνω τη μεταμέλειά μου και ζητάω συγγνώμη Η αξιολόγηση που έγινε εκείνη την εποχή βάσει των πληροφοριών των μυστικών υπηρεσιών, η οποία οδήγησε στον πόλεμο, αποδείχθηκε εσφαλμένη..''
Και το ''παραμύθι '' των ιμπεριαλιστών για να αιτιολογήσουν τις επεμβάσεις τους συνεχίζεται με χιλιάδες νεκρούς και εκατομμύρια ξεσπιτωμένους !
Και το ερώτημα είναι οι λαοί ως πότε θα τους πιστεύουν , και ως πότε θα τους ακολουθούν πορευόμενοι κάθε φορά ως πιόνια στην αλληλοεξόντωση και στον όλεθρο !
Τα αλιεύσαμε από Εδώ 

******************************
Aπ΄την επίσημη σελίδα τους:http://www.xryshaygh.com/enimerosi/view/dhlwsh-nikolaou-g.-michaloliakou-gia-thn-nikh-tou-ntonalnt-tramp-stis-ameri

***********************************************************************************
ΣΥΡΙΑ
Ενδείξεις κλιμάκωσης της στρατιωτικής σύγκρουσης, με πρόσχημα τις νέες καταγγελίες για χημικά

Φωτό αρχείου
Πηγή: Associated Press

Πληθαίνουν οι ενδείξεις ότι οι δυτικές δυνάμεις, οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού στη Μέση Ανατολή με τη Ρωσία, σχεδιάζουν να εντείνουν την στρατιωτική τους επέμβαση στη Συρία, με πρόσχημα την φερόμενη επίθεση με χημικά όπλα στην πόλη Ντούμα.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε τη Δευτέρα ότι θα ληφθούν «μείζονες αποφάσεις», «πολύ σύντομα» για την πιθανολογούμενη αμερικανική στρατιωτική δράση στη Συρία, μετά την επίθεση που φέρεται να έγινε με χημικά όπλα στη Ντούμα, στην Ανατολική Γούτα, υπονοώντας μία στρατιωτική δράση κάτι που ενδέχεται να οδηγήσει σε ανοιχτή σύγκρουση με το καθεστώς του Μπασάρ αλ Άσαντ και τους συμμάχους του, τη Ρωσία και το Ιράν.

Από σύσκεψη στο Λευκό Οίκο, ο Αμερικανός πρόεδρος κατήγγειλε τη «φρικιαστική» επίθεση και διεμήνυσε πως θα έχει συναντήσεις «με αξιωματικούς του στρατού και με όλους τους άλλους» και «θα λάβουμε μείζονες αποφάσεις μέσα στις προσεχείς 24-48 ώρες», πριν προσθέσει «θα πάρουμε μια απόφαση απόψε ή πολύ σύντομα».

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ συζήτησε για το θέμα τηλεφωνικά και με τον Γάλλο ομόλογό του Εμανουέλ Μακρόν, για δεύτερη φορά σε δύο ημέρες, και οι δύο ηγέτες θέλουν να υπάρξει «σθεναρή αντίδραση» από πλευράς της διεθνούς κοινότητας, όπως γνωστοποίησε το Ελιζέ τη νύχτα της Δευτέρας προς Τρίτη.


Πηγή: Associated Press
Έκτακτη συνεδρίαση του ΣΑ του ΟΗΕ

Στον ΟΗΕ διεξήχθη κατεπείγουσα συνεδρίαση που ζήτησαν οι ΗΠΑ, η Γαλλία και η Βρετανία. Οι τρεις δυτικές χώρες θέλουν να επιδείξουν ενιαία στάση έναντι της Ρωσίας. Θέλουν να δείξουν επίσης ότι δοκίμασαν όλες τις διπλωματικές οδούς πριν από την ενδεχόμενη καταφυγή στα όπλα.

Η Ουάσινγκτον θέλει κυρίως το Συμβούλιο Ασφαλείας να δώσει εντολή να διενεργηθεί «ανεξάρτητη έρευνα» για την επίθεση του Σαββάτου που φέρεται να έγινε με «τοξικά αέρια» στη Ντούμα. Η πρεσβεύτρια των ΗΠΑ στον ΟΗΕ Νίκι Χέιλι απαίτησε να διεξαχθεί ψηφοφορία επί του αμερικανικού σχεδίου απόφασης σήμερα Τρίτη.

Μετά τη δημόσια φάση της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ασφαλείας για την επίθεση στη Ντούμα, ο ρώσος πρεσβευτής Βασίλι Νεμπένζια τόνισε ότι το αμερικανικό σχέδιο απόφασης περιέχει «απαράδεκτα στοιχεία» που θα κάνουν «χειρότερα» τα πράγματα: είναι «επικίνδυνο όχι μόνο για τη Συρία, αλλά όλο τον κόσμο (...), την ειρήνη και τη διεθνή ασφάλεια».

(
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-AFP-Reuters)





Τρίτη 10/04/2018 - 15:54
ΗΠΑ - ΡΩΣΙΑ - ΣΥΡΙΑ

Αμερικανικό αντιτορπιλικό κατέπλευσε ανοιχτά της ρωσικής ναυτικής βάσης στην Ταρτούς
Το «USS Donald Cook»

Το αμερικανικό αντιτορπιλικό «USS Donald Cook» το οποίο είναι εξοπλισμένο με 50 πυραύλους «Tomahawk» κατέπλευσε ανοιχτά της συριακής πόλης Ταρτούς όπου βρίσκεται η ρωσική στρατιωτική ναυτική βάση γράφει η ρωσική εφημερίδα «Kommersant», επικαλούμενη δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας «Hurriyet».

Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα, το αμερικανικό αντιτορπιλικό κατέπλευσε σε απόσταση 100 χιλιομέτρων από την πόλη Ταρτούς, ενώ τουλάχιστον τέσσερις φορές ρωσικά μαχητικά προσέγγισαν το αμερικανικό αντιτορπιλικό.
«Παλιός γνώριμος»

Το «USS Donald Cook» είναι «παλιός γνώριμος» των ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Στις 11 και 12 Απρίλη του 2016, ένα ζεύγος ρωσικών μαχητικών Su-24, πραγματοποίησε χαμηλές διελεύσεις πάνω από το αντιτορπιλικό την ώρα που αυτό πραγματοποιούσε κοινές ασκήσεις με την Πολωνική Αεροπορία, στη Βαλτική, 130 χλμ. από το ρωσικό θύλακα του Καλίνινγκραντ.

Το ένα από τα δύο ρωσικά μαχητικά περνάει πάνω από το «USS Donald Cook»

--«Θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος» 
τέθηκαν επί τάπητος στις συναντήσεις που είχε την Τρίτη στο Πεντάγωνο ο πτέραρχος Τοντ Γουόλτερς, επικεφαλής της διοίκησης των Αμερικανικών Αεροπορικών Δυνάμεων Ευρώπης του ΝΑΤΟ.
https://www.902.gr/…/synantisi-me-dioikiti-ton-aeroporikon-…
Με τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), αντιπτέραρχο Χρήστο Χριστοδούλου, όσο και με τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, ναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη ΠΝ.
ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ: Να Μην επιτρέψουμε την εμπλοκή της χώρας μας, στον άδικο πόλεμο των ιμπεριαλιστών. 
902.gr 

Ο Πατάκης, το… “Πατακιστάν” και η λύσσα των αστών ενάντια στους αγρότες

Σαν σήμερα έφυγε από τη ζωή μια σεμνή και σπουδαία συνάμα μορφή του αγροτοσυνδικαλιστικού κινήματος, ο Γιάννης Πατάκης, που συνέδεσε το όνομά του με κάποιους από τους σημαντικότερους σταθμούς των αγροτικών κινητοποιήσεων στη μεταπολίτευση, ενώ από τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης στρατεύτηκε στις γραμμές του ΚΚΕ, αρχικά στην τοπική αυτοδιοίκηση, και στη συνέχεια στο ελληνικό και ευρωπαϊκό κοινοβούλιο.
Γεννήθηκε το 1940 στο θεσσαλικό κάμπο, στο χωριό Νίκαια της Λάρισας, που πάντα πρωτοστατούσε και πρωτοστατεί στους αγώνες της αγροτιάς. Από αγροτική οικογένεια κι ο ίδιος, ξεκίνησε την πολιτική του σταδιοδρομία το 1975, ως κοινοτικός σύμβουλος αρχικά κι ως αντιπρόεδρος και στη συνέχεια πρόεδρος της κοινότητας, ενώ πέρασε κι από τη θέση του δημοτικού συμβούλου Νικαίας και του νομαρχιακού συμβούλου Λάρισας. Ανέπτυξε σημαντική συνδικαλιστική δράση, μέσω της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Λάρισας, της οποίας γραμματέας και μετέπειτα πρόεδρος διατέλεσε, ενώ εκλέχθηκε τόσο στο Δ.Σ της ΓΕΣΑΣΕ, όσο και της ΠΑΣΕΓΕΣ, ενώ πρωταγωνιστικός υπήρξε και ο ρόλος του στην ίδρυση και τη δράση της Παναγροτικής Αγωνιστικής Συσπερίωσης (ΠΑΣΥ).
Όντας μέλος του ΚΚΕ ήδη από το 1974, υπήρξε ως λίγο πριν το θάνατό σημαντικό κομματικό στέλεχος της Επιτροπής Περιοχής Θεσσαλίας. Ως βουλευτής το 2000 και ευρωβουλευτής από το 2001, συνέχισε τον αταλάντευτο αγώνα του υπέρ των μικρομεσαίων αγροτών, ενάντια στην καταστροφική ευρωενωσιακή πολιτική της ΚΑΠ, δίνοντας παράλληλα μάχες και το σύνολο των λαϊκών προβλημάτων. Χαρακτηριστικό του απλού και συνάμα μεστού λόγου του Πατάκη είναι ένα απόσπασμα από προεκλογική του ομιλία στον Τύρναβο το 2000, όπου αν αντικαταστήσουμε τη λέξη ΠΑΣΟΚ με  εκείνη του Σύριζα, διατηρεί αναλλοίωτη την επικαιρότητά του: Ξαφνικά όλοι «κόπτονται» για το κακό που βρήκε τους αγρότες! Υποψήφιοι παρατρεχάμενοι του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, όλοι τους γίνονται “χαλί για να τους πατήσουν”, για να απαλύνουν τον πόνο της αγροτιάς. Αυτοί, που, στο όνομα της Ενωμένης Ευρώπης, των μονόδρομων της ΟΝΕ, της φιλελεύθερης αγοράς, της παγκοσμιοποίησης, μετέτρεψαν την ύπαιθρο σε ένα απέραντο “νεκροταφείο” κατεστραμμένων και ξεκληρισμένων νοικοκυριών. Αυτοί που δέσανε χειροπόδαρα και παρέδωσαν τη χώρα μας σε ξένα κέντρα αποφάσεων και συμφέροντα. Αυτοί που καλλιέργησαν, συνειδητά, ψεύτικες ελπίδες για παραδείσους της Ευρώπης και της ΟΝΕ, με στόχο την παγίδευση της αντίστασης του ίδιου του λαού της, της ίδιας της αγροτιάς, για την οποία τώρα κόπτονται».
Σε πλήρη αντίθεση με το σεμνό και σχετικά χαμηλών τόνων χαρακτήρα του Πατάκη ήταν οι σφοδρές επιθέσεις που δέχτηκαν οι αγροτικές κινητοποιήσεις και τα μπλόκα κατά μήκος της Εθνικής Οδού, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 90′. Οι δημοσιογράφοι των αστικών μέσων έρχονταν κι απόσωναν ό,τι δεν κατάφερναν τα ΜΑΤ και οι δυνάμεις καταστολής της κυβέρνησης Σημίτη, που είχαν προχωρήσει μάλιστα σε καταδρομική επίθεση για να ξεφουσκώσουν τα λάστιχα των τρακτέρ των αγροτών. Αναπόφευκτα στο στόχαστρο της πολεμικής τους είχαν βρεθεί τα ηγετικά στελέχη των αγροτών και κατά κύριο λόγο οι κομμουνιστές: ο Βαγγέλης Μπούτας και ο Γιάννης Πατάκης. Τότε ήταν μάλιστα που είχαν εισαγάγει στο δημόσιο λόγο και το χυδαίο όρο “Πατακιστάν”, υπονοώντας πως η Θεσσαλία ήταν μια περιοχή όπου επικρατούσε διαφορετικός νόμος -το δίκιο του αγρότη θα μπορούσαμε να πούμε, παραφράζοντας το γνωστό σύνθημα- αντί το δικό τους δόγμα “νόμος και τάξη” ή αλλιώς το τρίπτυχο “ΜΑΤ, βία, αυταρχισμός” (αυτός είναι ο εκσυγχρονισμός). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ωστόσο, η οξύτητα των αιχμών τους και της επίθεσής τους ήταν μάλλον παράσημο για τους αγροτοσυνδικαλιστές γενικά κι ειδικότερα για τον Γ. Πατάκη που ήταν η ψυχή των κινητοποιήσεων. Η σημασία της προσφοράς του αποτυπώνεται και στην ανακοίνωση της ΝΕ Λάρισας, που σημείωνε μεταξύ άλλων:  Ο σ. Γιάννης Πατάκης αφήνει δυσαναπλήρωτο κενό στην Κομματική Οργάνωση Θεσσαλίας. Αφήνει, όμως, πίσω του ισχυρή παρακαταθήκη, που αποτελεί η ίδια του η ζωή. Απ’ αυτήν εμπνέονται σήμερα νέοι κομμουνιστές και πρωτοπόροι λαϊκοί αγωνιστές, που θα συνεχίσουν την πάλη του, μέχρι την τελική δικαίωση των στόχων και οραμάτων του. Θα αποτελέσει πρότυπο λαϊκού αγωνιστή, παράδειγμα που θα ακολουθήσουν οι νέες γενιές

Ευρωατλαντικές «αποστολές»...




Κινητήρια δύναμη των διευθετήσεων που προωθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με την αντίστοιχη της ΠΓΔΜ είναι η ένταξη της γείτονα χώρας στο ΝΑΤΟ, ως ένα ακόμα βήμα στην περίφημη «ευρωατλαντική ολοκλήρωση» των Δ. Βαλκανίων.
Αυτό επιβεβαίωσε ο πρωθυπουργός των Σκοπίων σε συνέντευξή του στο κρατικό Πρακτορείο Ειδήσεων, λίγα μόνο 24ωρα πριν από τη νέα συνάντησή του με τον Ελληνα ΥΠΕΞ στην Οχρίδα, όπου κατά δήλωσή του αναμένεται να υπάρξει ουσιαστική πρόοδος στις συνομιλίες για την υιοθέτηση ενός «συμφώνου» το οποίο θα διευθετεί κατά βάση το ονοματολογικό.
Ο λόγος; Τον αναλύει χωρίς περιστροφές ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ στη συνέντευξή του, λέγοντας ανάμεσα σε άλλα: «Αν δεν βρούμε λύση στο πρόβλημα που έχει η Ελλάδα με το συνταγματικό μας όνομα, πρόσκληση ένταξης στο ΝΑΤΟ δεν θα λάβουμε».
Επομένως, ανεξάρτητα από τι θα γράφει η συμφωνία, ποιους συμβιβασμούς και ποια χρονοδιαγράμματα θα περιλάβει, το «πνεύμα και το γράμμα» της είναι πέρα για πέρα ευρωΝΑΤΟικό και η υπογραφή της υπηρετεί τους σχεδιασμούς των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ στην περιοχή, όπου η Ελλάδα διεκδικεί ρόλο πρωταγωνιστή.
Μάλιστα, είναι τόσο ισχυρή η συσχέτιση της επιδιωκόμενης συμφωνίας για το όνομα με την ένταξη της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ, ώστε ο Ζ. Ζάεφ έλεγε στην ίδια συνέντευξη: «Μπορούμε να λάβουμε καθεστώς συνδεδεμένου μέλους κατά το πρότυπο της Σουηδίας και άλλων χωρών... Ομως, επιθυμία μας είναι η ένταξη στο ΝΑΤΟ. Εγώ δεν σκέφτομαι καν αν θα το λάβουμε ή όχι (σ.σ. καθεστώς συνδεδεμένου μέλους), επειδή περιμένω πρόσκληση για ένταξη στο ΝΑΤΟ».
Επιβεβαιώνεται, δηλαδή, ότι το ονοματολογικό είναι το δέντρο μπροστά από το δάσος και ότι η ουσία βρίσκεται στα όσα σχεδιάζουν για την περιοχή ΗΠΑ - ΝΑΤΟ, αλλά και ισχυρά κράτη της ΕΕ, σε αντίθεση με ανταγωνιστές τους στην περιοχή και ιδιαίτερα τη Ρωσία. Πάνω στην πρεμούρα να υπάρξει συμφωνία, αφήνονται βεβαίως ανοιχτά και άλυτα ζητήματα που αφορούν αλυτρωτισμούς, όπως αυτοί που υπάρχουν στο Σύνταγμα της γειτονικής χώρας.
Η εκκρεμότητα με την ΠΓΔΜ δεν είναι, βέβαια, η μόνη που απασχολεί τις ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ, κύκλους της ΕΕ. Σ' αυτό το πλαίσιο, η ελληνική κυβέρνηση αναλαμβάνει ρόλους για την προώθηση συνολικά των ευρωατλαντικών σχεδίων στα Βαλκάνια, όπως δείχνει και η περιοδεία του Ελληνα ΥΠΕΞ σε χώρες που βρίσκονται σταθερά στο επίκεντρο του «ενδιαφέροντος» και των ανταγωνισμών των ΗΠΑ - ΕΕ, από τη μια, και της Ρωσίας, από την άλλη.
Για παράδειγμα, η επίσκεψη του Ν. Κοτζιά στη Σερβία και κατόπιν στο Κόσσοβο προδίδει ευρωατλαντική «αποστολή», με δεδομένο ότι η πρώτη διατηρεί ισχυρές οικονομικές και στρατιωτικές σχέσεις με τη Ρωσία και αποτελεί «κρίκο» στην εδραίωση του ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια, ενώ το Κόσσοβο παραμένει «αγκάθι» στις σχέσεις ΕΕ - Σερβίας και ενσωματώνει πολλαπλές αντιθέσεις, λόγω της ιδιαίτερης σχέσης με την Αλβανία, την εμπλοκή της Τουρκίας κ.ά. Τέτοια πτυχή σίγουρα έχει και η προσπάθεια διευθέτησης των προβλημάτων ανάμεσα σε Ελλάδα και Αλβανία.
Είναι προφανές ότι η «κινητικότητα» της ελληνικής κυβέρνησης δεν αφορά το συμφέρον του ελληνικού και των άλλων λαών της περιοχής.
Ο ρόλος της Κίνας, οι διαφορές και αντιθέσεις ανάμεσα σε κράτη - μέλη της ΕΕ στην περιοχή και ο ανταγωνισμός της αστικής τάξης Ελλάδας και Τουρκίας κάνουν ακόμα πιο περίπλοκη και επικίνδυνη την κατάσταση. Μέσα σ' αυτό το αξεδιάλυτο κουβάρι μπλέκεται και το ονοματολογικό της ΠΓΔΜ, πάνω στο οποίο φαίνεται πως δρομολογείται συμφωνία, στο πλαίσιο ευρύτερων διευθετήσεων, σχεδίων και αντισχεδίων, ανάμεσα σε ισχυρά μονοπώλια και τους ιμπεριαλιστικούς τους οργανισμούς.

«Τρέχουν» το αντιλαϊκό χρονοδιάγραμμα


«Η εμπειρία από τις κρίσεις έχει δείξει ότι οι πιο ευέλικτες οικονομίες είναι περισσότερο ανθεκτικές σε κραδασμούς και τείνουν να ανακάμπτουν ταχύτερα και να επιτυγχάνουν υψηλότερη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Επιπλέον, οι χώρες της ζώνης του ευρώ που εφάρμοσαν μεταρρυθμίσεις στις αγορές προϊόντων και εργασίας έχουν σημειώσει ικανοποιητικά αποτελέσματα». Το παραπάνω επισημαίνεται στην ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για το 2017, που δημοσιοποιήθηκε τις προάλλες, ενώ σε ανάλογες «συστάσεις» αναφορικά με τις προτεραιότητες της αντιλαϊκής πολιτικής θα προχωρήσει τις επόμενες μέρες και η πλευρά του ΔΝΤ, ενόψει της ετήσιας Συνόδου των κρατών - μελών του (συμπεριλαμβανομένων και αυτών της Ευρωζώνης), στις 20 - 22 Απρίλη στην Ουάσιγκτον. Σε αυτό το φόντο, ψηλά στην ατζέντα των διεργασιών βρίσκεται και το ζήτημα της αντιλαϊκής κλιμάκωσης στην Ελλάδα, τόσο στο πλαίσιο του 3ου μνημονίου, με τη μορφή των «προαπαιτούμενων μέτρων», των εφαρμοστικών νομοσχεδίων και των άλλων διατάξεων που πλέον βρίσκονται σε «απόσταση αναπνοής», και κυρίως αναφορικά με το «εποπτικό πλαίσιο» της αντιλαϊκής πολιτικής για την «επόμενη μέρα».
***
Την ίδια ώρα, κυβέρνηση και κουαρτέτο με το ρυθμό του κατεπείγοντος «τρέχουν» το αντιλαϊκό χρονοδιάγραμμα. Μια πρώτη επισκόπηση θα γίνει στην αυριανή συνεδρίαση της Ομάδας Εργασίας του Γιούρογκρουπ. Η «σκυτάλη» περνάει στην ετήσια Σύνοδο του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας (20 - 22/4), όπου μεταξύ άλλων θα συζητηθεί το ζήτημα της «ελάφρυνσης» - μετακύλισης των αποπληρωμών για την εξυπηρέτηση του κρατικού χρέους. Αυτό, με τη σειρά του, θα έρθει να «κουμπώσει» με το υπό διαμόρφωση νέο «εποπτικό πλαίσιο», το οποίο, όπως η κυβέρνηση ομολογεί μέσω του υπουργού Οικονομικών, θα περιέχει και τυχόν «εκκρεμότητες» της 4ης «αξιολόγησης» του τρέχοντος μνημονίου. Πρόκειται για τον «ελάχιστο κοινό παρονομαστή», σε συνδυασμό βέβαια με τη μονιμοποίηση της γκάμας των αντιλαϊκών μέτρων που ξετυλίχτηκαν στο πλαίσιο και των τριών μνημονίων. Σε αυτό το φόντο, η ατζέντα των αμέσως προσεχών ημερών περιλαμβάνει τις εκθέσεις του ΔΝΤ, με έμφαση στις εκτιμήσεις του ιμπεριαλιστικού οργανισμού αναφορικά με τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους ρυθμούς του ΑΕΠ στην ελληνική οικονομία, τους στόχους για τα ματωμένα πλεονάσματα, τη διαχείριση του κρατικού χρέους, την κατάσταση των εγχώριων τραπεζικών ομίλων για τα «κόκκινα» δάνεια κ.ά. Τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι καταγράφεται κάποια σύγκλιση των εκτιμήσεων του ΔΝΤ με αυτές των «θεσμών» της ΕΕ, σε μια εξέλιξη που εφόσον «κουμπώσει» ανοίγει «παράθυρο» για την πλήρη συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα της αντιλαϊκής εποπτείας και για την «επόμενη μέρα». Σε κάθε περίπτωση, οι επεξεργασίες και των «μεν» και των «δε» έχουν ορίζοντα προβολής δεκαετιών, μέχρι το 2060.
***
Επόμενος «κρίκος» αυτής της διαδικασίας είναι η «άτυπη» συνεδρίαση του Γιούρογκρουπ στις 27 Απρίλη, στη Σόφια της Βουλγαρίας, με κυρίαρχο ζήτημα τη συζήτηση για τη λεγόμενη «εθνική αναπτυξιακή στρατηγική» που θα παρουσιάσει η ελληνική κυβέρνηση, με αποδέκτες, όπως οι ίδιοι επισημαίνουν, τους «θεσμούς», τις αγορές και βέβαια τους επιχειρηματικούς ομίλους, που αναζητούν «επενδυτικές ευκαιρίες» στην Ελλάδα. Το «αναπτυξιακό σχέδιο» θα περιλαμβάνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και στόχους για την «επόμενη μέρα» αναφορικά με την κλιμάκωση των αναδιαρθρώσεων, των ιδιωτικοποιήσεων και βέβαια των εξελίξεων στα μεγέθη των κρατικών προϋπολογισμών, και έρχεται να «εμπλουτίσει» τα μέτρα της μνημονιακής περιόδου. Στις αρχές του Μάη, τα υψηλόβαθμα κλιμάκια του κουαρτέτου επανέρχονται στην Αθήνα για τον κύκλο των συνεννοήσεων επί του συνολικού πακέτου (προαπαιτούμενα, «αναπτυξιακό» σχέδιο κ.ά.). Παράλληλα, στις 5 Μάη, η πλευρά της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα των ελέγχων (στρες τεστ) αναφορικά με την «κεφαλαιακή επάρκεια» των τεσσάρων εγχώριων τραπεζικών ομίλων. Τυχόν διαπίστωση νέων «κεφαλαιακών κενών», με την άμεση εμπλοκή των τραπεζών και των μεγαλομετόχων τους, θα αποτελέσει νέο πεδίο αντιλαϊκών παζαριών αναφορικά με τον τρόπο και το χρόνο που αυτά θα καλυφθούν. Σε κάθε περίπτωση, «ένα το κρατούμενο» είναι η κλιμάκωση των πλειστηριασμών και απέναντι στη λαϊκή κατοικία, ως μόνιμο προαπαιτούμενο της «επόμενης μέρας».
***
Σε αυτό το φόντο και υπό το βάρος της τελικής στάσης που αναμένεται να έχει ανακοινώσει η πλευρά του ΔΝΤ, με άξονα τη «βιωσιμότητα» του κρατικού χρέους, προδιαγράφεται η συνεδρίαση του Γιούρογκρουπ στις 24 Μάη. Καθοριστική χαρακτηρίζεται από τους «θεσμούς» και η ανακοίνωση από τη στατιστική υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ) στις 4 Ιούνη αναφορικά με τα προσωρινά στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη του ΑΕΠ στο Α' τρίμηνο του 2018, που βέβαια θα προσμετρηθεί στις εκτιμήσεις αναφορικά με τυχόν δημοσιονομικά κενά στον κρατικό προϋπολογισμό της επόμενης χρονιάς. Τέλος, ημερομηνία «ορόσημο» χαρακτηρίζουν τη συνεδρίαση του Γιούρογκρουπ στις 21 Ιούνη, στην οποία κυβέρνηση και ιμπεριαλιστικοί «θεσμοί» ποντάρουν για το κλείσιμο της νέας αντιλαϊκής συμφωνίας - «πακέτο»... Τι σημαίνουν όλα αυτά; Οτι η «καθαρή έξοδος» που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση για το κεφάλαιο είναι ναρκοθετημένη με παλιά και νέα μέτρα για το λαό. Και ότι ήδη στρώνεται το έδαφος για το «αναπτυξιακό πρόγραμμα» και το «εποπτικό πλαίσιο» της «επόμενης μέρας», που θα αντικαταστήσουν τα μνημόνια, όχι όμως και τα αντιλαϊκά μέτρα, τα οποία θα συνεχιστούν, στο όνομα της ανάκαμψης του κεφαλαίου. Το παραμύθι της «δίκαιης ανάπτυξης», που ξεδίπλωσε η κυβέρνηση στα περιφερειακά της συνέδρια, αποκαλύπτεται στα μάτια του λαού, ο οποίος δεν έχει κανένα συμφέρον να εναποθέσει προσδοκίες και ελπίδες στα οράματα και στους στόχους του κεφαλαίου.

Φαντασία





Η φαντασία σε ό,τι αφορά το μασκάρεμα της αντιλαϊκής πολιτικής είναι ένα από τα «ατού» του ΣΥΡΙΖΑ, που του αναγνωρίζουν άλλωστε τα αστικά επιτελεία. Κάπως έτσι, ο υπουργός Οικονομικών Ευ. Τσακαλώτος σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών» μίλησε για «μεταμνημονιακή παρακολούθηση», χωρίς - υποτίθεται - νέους όρους και μέτρα... πέρα από τα όσα η κυβέρνηση έχει ήδη συμφωνήσει. Το θέμα βέβαια δεν είναι το ταλέντο της κυβέρνησης στη «λεξιπλασία», ούτε ο καβγάς ανάμεσα στα αστικά κόμματα για τους όρους της «παρακολούθησης». Το θέμα για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα είναι ότι η «επόμενη μέρα», όπως και η προηγούμενη, έχει για εκείνους μνημόνια διαρκείας και ευρωπαϊκά εξάμηνα, «δικλίδες» δημοσιονομικής σταθερότητας και πρωτογενή «πλεονάσματα» για δεκαετίες, μειώσεις στις συντάξεις και φοροληστεία. Πάνω απ' όλα, έχει εργασιακούς χώρους - γκέτο της εργοδοσίας, με τα εκατοντάδες αντεργατικά μέτρα να διασφαλίζουν το «ευνοϊκό επενδυτικό περιβάλλον» για τους καπιταλιστές. Απ' αυτήν την άποψη, η «επόμενη μέρα» είναι ήδη εδώ και ο λαός δεν πρέπει καθόλου να δει τους «τίτλους τέλους» για να καταλάβει ότι οι ανάγκες του δεν χωράνε στα σενάρια των καπιταλιστών και των κυβερνήσεών τους.

10 Απρ 2018

Τιμώντας τον Πατριάρχη που αφόρισε την Επανάσταση

Σήμερα η ορθόδοξη εκκλησία τιμάει τη μνήμη του Πατριάρχη Γρηγόριου Ε’, που απαγχονίστηκε από το Σουλτάνο το 1821. Αυτό που κατά κανόνα αποσιωπάται, όμως, στην κυρίαρχη αφήγηση είναι ότι ο Γρηγόριος είχε αφορίσει την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και τους πρωτεργάτες της, για να μη γεννηθούν ενοχλητικές απορίες για τον πραγματικό ρόλο που έπαιξε το Πατριαρχείο. Υπάρχουν επίσης κάποιες άλλες εκδοχές που παραδέχονται μεν το γεγονός, αλλά επιχειρούν να το δικαιολογήσουν είτε ως ελιγμό του Πατριάρχη, είτε ως προϊόν εκβιασμού του, και στέκονται στον απαγχονισμό του Γρηγόριου, για να αποδείξουν την εθνική στάση που κράτησε. Δανειζόμαστε, για να αντικρούσουμε αυτό το μύθο, ένα σχετικό σημείωμα από το πλούσιο ιστορικό αρχείο του Ριζοσπάστη, που έχει αρκετές αναφορές στο έργο του μεγάλου μαρξιστή ιστορικού, Γιάνη Κορδάτου.
«Έχουν γραφεί πάρα πολλά για να μας πείσουν ότι στον Ιερό Αγώνα του Εικοσιένα οι ραγιάδες ξεσηκώθηκαν με την προτροπή και τις ευλογίες των πατριαρχών και των δεσποτάδων. Μεγαλύτερο ψέμα και ιστορική διαστρέβλωση απ’ αυτό δεν υπάρχει και δεν μπορούσε να γίνει». Τα παραπάνω τα γράφει ο Γ. Καρανικόλας στο έργο του «Ρασοφόροι – Συμμορία του Εθνους», όπου μας πληροφορεί ότι η ηγεσία του κλήρου και το Πατριαρχείο και ο ίδιος ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄, όχι μόνον δε βοήθησαν στην υπόθεση της Επανάστασης, αλλά έφτασαν στο ακριβώς αντίθετο σημείο: Να αφορίσουν τους Επαναστάτες.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά: Αμέσως μετά τη σύλληψη και την εκτέλεση του Ρήγα Φερραίου, το Πατριαρχείο, κατόπιν εντολής του ίδιου του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε΄, εκδίδει ένα φυλλάδιο με τίτλο «Πατρική Διδασκαλία», το οποίο αρχικά κυκλοφορεί στην Πόλη, αλλά στη συνέχεια σε όλη τη Βαλκανική και το εξωτερικό. Σαν πρόλογο του φυλλαδίου, η έκδοση έχει ποίημα που το συνέταξε ο Πρωτοψάλτης Ιακωβάκης και ήταν κάτι σαν «απάντηση» στο «Θούριο» του Ρήγα. Ανάμεσα στα άλλα αναφέρει: «Από την πρώτην του αρχήν ο κόσμος υπετάχθη / εις ένα πρώτον αρχηγόν, και έτζι εβαστάχθη. / Το κάθε γένος έλαβε τον εξουσιαστήν του, / και υπεκλίθη εις αυτόν μ’ άκραν υποταγήν του, / διά να φύγη τα πολλά εκ της μοναρχίας / συμβαίνοντα ολέθρια ή και πολυαρχίας» (!) και παρακάτω λέει: «Οι ναύται υποτάσσονται σ’ ένα καραβοκύρην, / και όλοι οι οικιακοί εις ένα οικοκύρην»! Με αυτό τον τρόπο η ηγεσία του κλήρου κάνει σαφές ότι είναι αντίθετη σε κάθε ενέργεια διατάραξης της καθεστηκυΐας τάξης.
Και έτσι έγινε. Με την κήρυξη της Επανάστασης στη Μολδοβλαχία στις αρχές Μάρτη του 1821 από τον Υψηλάντη, ο Σουλτάνος αντέδρασε έντονα και κάλεσε τους πρεσβευτές των Μεγάλων Δυνάμεων της εποχής (Αγγλία, Γαλλία, Αυστρία και Ρωσία) στο παλάτι. Μόλις αντιλήφθηκε ότι καμιά από τις Δυνάμεις δεν είχαν ανάμειξη στο κίνημα, «πήρε απόφαση να δώσει αμνηστία στους επαναστάτες της Μολδοβλαχίας αν δήλωναν υποταγή εξαιρώντας μόνο τον Υψηλάντη και τον Μ. Σούτσο» (Γ. Κορδάτος, στο ίδιο). Απόφαση που δέχθηκαν με ιδιαίτερη χαρά οι μεγάλοι Φαναριώτες και ο Πατριάρχης Γρηγόριος, ο οποίος κάλεσε σε κοινή σύσκεψη για το θέμα τους Φαναριώτες δραγουμάνους της Πύλης και του στόλου, του παρεπιδημούντες Πατριάρχες και αρχιερείς, την Ιερά Σύνοδο, καθώς και τους Ελληνες μεγαλέμπορους, μεγαλοβιοτέχνες και προϊσταμένους των συντεχνιών για να πάρουν αποφάσεις. Στη σύσκεψη ήταν παρών και αντιπρόσωπος της Πύλης, ο οποίος και διάβασε το φιρμάνι του Σουλτάνου (Γ. Κορδάτος, στο ίδιο).
Οι αποφάσεις της σύσκεψης ήταν ενδεικτικές. Δήλωσαν στο Σουλτάνο ότι: α) Το γένος δεν έχει γνώση για την ύπαρξη επαναστατικής Εταιρίας, β) αποδοκιμάζουν το κίνημα του Υψηλάντη και γ) είναι πρόθυμοι να συντρέξουν και ενισχύσουν την κραταιά βασιλεία για την καταστολή τέτοιων ολέθριων κινημάτων. Επίσης πήραν την απόφαση να αφορίσουν τον Υψηλάντη και τον Μ. Σούτσο και όχι μόνο να διαβαστεί ο αφορισμός στις εκκλησίες, αλλά και να ειδοποιηθούν με χωριστή πατριαρχική εγκύκλιο οι Δεσποτάδες στις επαρχίες ότι το κίνημα του Υψηλάντη είναι ολέθριο και αντιχριστιανικό (Γ. Κορδάτος).
Αλλά ο Γρηγόριος και οι υπόλοιποι δεσποτάδες δε σταμάτησαν εκεί. Εβγαλαν τρεις επιστολές, στις οποίες όχι μόνο καταδικάζουν τους δύο ηγέτες της Φιλικής Εταιρίας, αλλά ισχυρίστηκε ότι οι επί γης εξουσίες είναι θεόπεμπτες, σταλμένες από το θεό, κατά συνέπεια όποιος οργανώνει ανταρσία εναντίον τους διαπράττει μέγιστο αμάρτημα και είναι σα να κινείται εναντίον του θεού!
Θα μπορούσε, βέβαια, κάποιος να πει ότι ο Πατριάρχης ήταν «στο στόμα του λύκου» και γι’ αυτό το λόγο έβγαλαν αυτές τις εγκυκλίους. Η απάντηση σε αυτό το «επιχείρημα» έρχεται από τον Γ. Κορδάτο: «Οι πραγματικοί πατριώτες που έχουν μεγάλα ηγετικά πόστα, θυσιάζονται σε τέτοιες στιγμές».
Τότε, για ποιο λόγο στις 10 Απρίλη του 1821 (Πάσχα) απαγχονίστηκε με διαταγή του Σουλτάνου ο Γρηγόριος Ε΄; Οπως μας πληροφορεί ο Γ. Κορδάτος, η ενέργεια αυτή ήταν ενταγμένη στο πλαίσιο των υπόγειων μαχών που δίνονταν μεταξύ Δεσποτάδων και Μητροπολιτών, που επωφθαλμιούσαν τον Πατριαρχικό θρόνο. Γράφει ο Γ. Κορδάτος: «Αν και ο Πατριάρχης Γρηγόριος αφόρισε τον Υψηλάντη και τους επαναστάτες και έστειλε εξάρχους στις επαρχίες με τους αφορισμούς και πανταχούσες σ’ όλους τους Μητροπολίτες, προστάζοντας να διαβαστούν οι αφορισμοί, έπαψε να έχει την εμπιστοσύνη της τουρκικής κυβέρνησης γιατί βρέθηκαν Δεσποτάδες να τον συκοφαντήσουν ότι ήταν αρχηγός της Φιλικής Εταιρίας, άρα αρχισυνωμότης. Εκείνος που κατηγόρησε και συκοφάντησε τον Γρηγόριο ήταν ο Μητροπολίτης Πισίδας Ευγένιος».
Ο τελευταίος αγορεύτηκε ως νέος Πατριάρχης καθ’ υπόδειξη του Σουλτάνου…

Παραπληροφόρηση και ιμπεριαλιστικός πόλεμος

 



«Και ο  απλός κόσμος συνεχίζει να δέχεται βομβαρδισμό ψευδών ειδήσεων και βομβαρδισμό αληθινών βομβών, χωρίς να καταλαβαίνει την αλήθεια για τον θάνατό του»
Η απειλή του Προέδρου των ΗΠΑ Ντ. Τραμπ,  ότι θα «απαντήσει» στη Συρία για την επίθεση του στρατού της με χημικά, στην πόλη της Ντούμα στην ανατολική Γούτα, ήρθε για μια ακόμη φορά να μας θυμίσει το ρόλο της παραπληροφόρησης (και η προβοκάτσια)  στην δικαιολόγηση πολεμικών επιθέσεων του ιμπεριαλισμού. Πάμπολλα τα παραδείγματα στο απώτερο και πρόσφατο παρελθόν με πιο κραυγαλέο το ψέμα (με… φωτογραφίες και αποδείξεις!) για τα χημικά του Ιράκ από τα οποία κινδύνευε η ανθρωπότητα!!! 15 χρόνια μετά, ακόμη τα ψάχνουν αλλά δεν έχουν κανένα λόγο να απολογηθούν για το ψέμα.



Το τι γίνεται στη Συρία με την εμπλοκή τόσων δυνάμεων, δεν είναι δυνατόν να το διακριβώσουμε. Αυτό όμως είναι ακριβώς το καλύτερο έδαφος για να ισχυρίζονται οι ΗΠΑ, και ο κάθε ιμπεριαλιστής, ό,τι θέλουν και ο,τι δικαιολογεί μια πολεμική επίθεσή. Το έκαναν τόσες φορές… τώρα μάλιστα που νοιώθουν ηττημένες σε αυτό τον πόλεμο, επιζητούν ευκαιρία να εκδικηθούν πέρα από τους πολύ σοβαρούς ιμπεριαλιστικούς σκοπούς τους στην αναδιανομή των σφαιρών επιρροής.
Μαύρο δάκρυ χύνουν οι ιμπεριαλιστές για τον βομβαρδισμό στη Ντούμα. "Ήταν φρικτό, τρομακτικό", δήλωσε ο Τραμπ με την ευκαιρία σύσκεψης υπουργών της κυβέρνησής του στον Λευκό Οίκο. "Δεν μπορεί να γίνει ανεκτό", πρόσθεσε υποσχόμενος τη λήψη σημαντικών αποφάσεων εντός των προσεχών δύο ημερών!
Τα κοράκια κράζουν λυπητερά και οι κροκόδειλοι χύνουν δάκρυα και ακονίζουν τα δόντια τους! 
Υποτίθεται βέβαια ότι η Ελλάδα δεν υπολογίζεται αυτοτελώς ως ιμπεριαλιστική χώρα. Ως τμήμα όμως της ιμπεριαλιστικής ιεραρχίας, δεν υπολογίζεται; Όλες οι βάσεις και τα μέσα θα είναι στην υπηρεσία των ιμπεριαλιστών και η χώρα μας θα είναι τμήμα αυτής της ιμπεριαλιστικής ιεραρχίας. Πόσο αθώα θα είναι η κυβέρνηση που θα καλύψει αυτές τις επιθέσεις με λόγια περί ειρήνης και δήθεν καλών σχέσεων με τους άλλους λαούς;
Η παραπληροφόρηση στην υπηρεσία των ιμπεριαλιστών.
Η αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης είναι πράγματι ένα τεράστιο ζήτημα το οποίο όμως, ξεκινάει από τα βάθη της ιστορίας. Βασίζεται στον ανταγωνισμό μεταξύ ατόμων, ομάδων, τάξεων, εξουσιών και παρα-εξουσιών και στην προσπάθεια να βλάψει ο ένας τον άλλον με σκοπό την δική του ωφέλεια.
Ισχυρότατα συμφέροντα παγκοσμίων διαστάσεων συγκρούονται σήμερα, σε εποχή «ανταγωνισμού σε όλα» με διακύβευμα ακόμη και την παγκόσμια κυριαρχία στις αγορές, στις σφαίρες επιρροής, στους πλουτοπαραγωγικούς πόρους, στους δρόμους της ενέργειας, στα κράτη.
Η αλήθεια δεν επαληθεύεται από την αναφορά σε «αξιόπιστη πηγή», η οποία μπορεί να είναι στρατευμένη στα πολιτικά και οικονομικά συμφέρονταν κρατών, εκμεταλλευτικών τάξεων, ομάδων επιχειρήσεων ή πολιτικών, ιδεολογικών και θρησκευτικών ομάδων. Ιδίως οι πληροφορίες από τις πηγές εμπλεκόμενες στην ένταση των συγκρούσεων, όπως οι ιμπεριαλιστικές συγκρούσεις, το πρώτο θύμα είναι η αλήθεια ανεξαρτήτως πηγής. Η κάθε πλευρά θεωρεί εξ ορισμού ψευδή κάθε είδηση που προέρχεται από την αντίπαλη πλευρά! Και αναλόγως με τη δύναμη που διαθέτει επιβάλει το δικό της ψεύδος για αλήθεια.
Χωρίς να μακρηγορούμε ας δούμε τις διαφορετικές πληροφορίες που τα μέσα ενημέρωσης προωθούν από κάθε εμπόλεμη ή αντίπαλη πλευρά στην περιοχή μας, από την πρώην Γιουγκοσλαβία και την Ουκρανία μέχρι την Συρία και την Μ. Ανατολή για να καταλάβουμε! Κάθε αντίπαλος που βομβαρδίζονταν ονομάζονταν κίνδυνος για την παγκόσμια ειρήνη! Ακόμη και τους πρόσφυγες που πνίγονταν στη θάλασσα κάποιοι τους ονομάζουν ακόμη «εισβολείς»!
Πιο άμεσα μπορούμε να δούμε τι λένε οι Τούρκοι για τις σχέσεις με την Ελλάδα και πως ο θύτης παρουσιάζεται με σωρεία προωθούμενων «πληροφοριών» ως θύμα για να μπορέσει να επιτεθεί έχοντας «ηθικό πλεονέκτημα»!
Και δυστυχώς, όχι λίγες φορές κερδίζουν οι παραπληροφορητές!
Πώς να  βρει κανείς την αλήθεια όταν όλα τα μέσα ενημέρωσης της κάθε πλευράς παράγουν ως αληθή την κατασκευασμένη κατά το δοκούν είδηση που εξυπηρετεί τους σκοπούς και τα συμφέροντά της;
 Αλήθεια φυσικά υπάρχει και την έχουν οι λαοί αλλά αυτή πνίγεται από τον ορυμαγδό των ψευδών και κατασκευασμένων ειδήσεων των κυρίαρχων τάξεων.
Και ο  απλός κόσμος συνεχίζει να δέχεται βομβαρδισμό ψευδών ειδήσεων και βομβαρδισμό αληθινών βομβών, χωρίς να καταλαβαίνει την αλήθεια για τον θάνατό του.
 
Κοίτα ποιοι μιλάνε!
Ομάδα εμπειρογνωμόνων συνιστά ενίσχυση της διαφάνειας των διαδικτυακών πλατφορμών
Στην έκθεση που παρέδωσε, στις 12/3/2018, στην Επίτροπο Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας κα Μαρίγια Γκαμπριέλ, η ομάδα εμπειρογνωμόνων υψηλού επιπέδου για τις ψευδείς ειδήσεις και την παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο ορίζει το φαινόμενο και διατυπώνει μια σειρά από συστάσεις.
Οι ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες συνιστούν να καταρτιστεί κώδικας αρχών τον οποίο θα πρέπει να δεσμευτούν να τηρούν οι διαδικτυακές πλατφόρμες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η έκθεση συμπληρώνει τα πρώτα συμπεράσματα από σχετική δημόσια διαβούλευση και έρευνα του Ευρωβαρόμετρου που δημοσιεύτηκαν επίσης σήμερα. Οι πληροφορίες αυτές θα χρησιμοποιηθούν για την κατάρτιση ανακοίνωσης σχετικά με την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο, η οποία θα δημοσιευτεί την άνοιξη από την Επιτροπή.
Η Επίτροπος κα Γκαμπριέλ δήλωσε τα εξής: «Ευχαριστούμε την ομάδα εμπειρογνωμόνων υψηλού επιπέδου, καθώς και την καθηγήτρια Μαντλέν ντε Κοκ Μπούνινγκ για το εξαιρετικό έργο της. Χάρη στην καθοδήγησή της, η ομάδα κατάφερε να τηρήσει τις αυστηρές προθεσμίες. Με όλες τις απόψεις που συγκεντρώσαμε και την εκτενή συλλογική εμπειρογνωσία, έχουμε πλέον στη διάθεσή μας ένα ευρύ υλικό που θα μας βοηθήσει να προτείνουμε συγκεκριμένες επιλογές για την καλύτερη αντιμετώπιση των κινδύνων που συνεπάγεται η εξάπλωση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο.»
Η πρόεδρος της ομάδας εμπειρογνωμόνων υψηλού επιπέδου και καθηγήτρια Μαντλέν ντε Κοκ Μπούνινγκ δήλωσε τα εξής: «Είμαι πολύ ευχαριστημένη με τα αποτελέσματα των προσπαθειών μας, και ιδίως με τη δέσμευση που ανέλαβαν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των διαδικτυακών πλατφορμών, να τηρήσουν τα μέτρα που συνιστούμε στην Επιτροπή. Πρόκειται για ένα τεράστιο άλμα προόδου στον τομέα της παραπληροφόρησης: δημιουργήσαμε μια ισχυρή βάση για την κατάρτιση κώδικα πρακτικής, με την υποστήριξη ενός πλειονομερούς Συνασπισμού.»

Μερικά γεγονότα που έχουν καταγραφεί πριν την επίθεση των χημικών όπλων στη Συρία

Λίγες μέρες μετά τη δυσαρέσκεια της πρέσβειρας της Ουάσιγκτον στον ΟΗΕ, η Νίκι Χέιλι (την θυμόμαστε όλοι μετά τις απειλές που εκτόξευσε κατά των μελών του ΣΑ στον ΟΗΕ για την απόρριψη της απόφασης του Ντόναλντ Τραμπ να αναγνωρίσει την Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα του Ισραήλ) είπε: «Θα το θυμόμαστε όταν μας ζητηθεί για ακόμη μια φορά να κάνουμε τη μεγαλύτερη (οικονομική) συνεισφορά στα Ηνωμένα Έθνη» και οι ΗΠΑ «θα σημειώνουν τις χώρες που θα ψηφίσουν υπέρ» της συνθηκολόγησης και αποχώρησής τους από την ανατολική Γκούτα, των δύο από τις τρεις ένοπλες ισλαμιστικές οργανώσεις.
Λίγο πριν την αναγγελθείσα συνεδρίαση από τα Ηνωμένα Έθνη για τη Συρία, ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, δήλωσε ότι η Μόσχα, ένας στενός σύμμαχος της κυβέρνησης του Συριακού Προέδρου Μπασάρ Αλ Ασάντ, δεν είχε κάνει αρκετά για να επιτρέψει τις προσπάθειες ανακούφισης στο προάστιο της ανατολικής Γκούτα. Προειδοποιεί ότι «η Γαλλία θα βομβαρδίσει στοχευόμενες επιθέσεις» αν αποδειχθεί χρήση χημικών όπλων σε αμάχους στο συριακό πόλεμο, αν και όπως ανέφερε, δεν έχει δει ακόμα καμία απόδειξη επ’ αυτού.
Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοινώνει την αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων από τη Συρία. Τώρα τι θα τα διαδεχθεί είναι μια άλλη συζήτηση. Και οι μισθοφόροι στρατοί της περιοχής, κλέφτες θα γίνουν;
Η Ρωσία εδώ και ένα μήνα αναφέρει προβοκάτσια μέσω της ρήξης χημικών από τους αντάρτες προκειμένου να τραβήξουν τις ΗΠΑ / ΝΑΤΟ σε νέες πολεμικές επιχειρήσεις στη Συρία.
Οι στρατηγικές απώλειες θέσεων των ΗΠΑ και των συμμάχων τους δεν είναι κάτι που θα το αφήσουν να περάσει έτσι τα κυβερνητικά στρατιωτικά γεράκια των ΗΠΑ, ειδικά μετά την ανακοίνωση του Τραμπ για αποχώρηση. Ο πόλεμος είναι χρήμα και είναι πολύ το χρήμα που ρέει ανάμεσα στους υποστηρικτές του προέδρου, από την πολεμική μηχανή μέχρι τον ενεργειακό πλούτο της Συρίας, για να τον τερματίσουνε (τον πόλεμο).
Δηλώσεις αντίστοιχες με αυτές των γερμανών και άγγλων κυβερνητικών αξιωματούχων (για την παραπαίουσα αποικιοκρατία να σημειώσουμε τη διπλωματική της ήττα-χαστούκι στην υπόθεση Sergei Skripal) μπορούσατε να διαβάσετε και το 1990, για τον Πόλεμο του Κόλπου. Βασικά ίδιες είναι, αλλάζει μόνο η ημερομηνία και ο κορμοράνος.
Τώρα βέβαια ίσως έχετε κι εσείς μερικές απορίες: γιατί η παγκόσμια προσοχή στρέφεται στη συλλογική αντίδραση κατά της δηλητηρίασης του ρώσου πρώην πράκτορα Skripal, με τις γνωστές απελάσεις ρώσων διπλωματών, και όχι στα πυρά του ισραηλινού στρατού κατά των Παλαιστινίων στην Γάζα; Ή γιατί ο Άσαντ επιλέγει αυτή τη στιγμή για να διεξάγει μια χημική επίθεση -μάλλον επειδή είναι ζώο, όπως τουιτάρει ο πλανητάρχης. Η Αν. Γκούτα μέσα σε λιγότερο από δύο μέρες θα «έπεφτε» στα χέρια του συριακού στρατού, ενώ μετά την αποχώρηση συνθηκολόγησης των ανταρτών γίνεται χρήση χημικών από τον Άσαντ.
Μην περιμένετε τους ανεξάρτητους έλεγχους και τα πορίσματα του ΣΑ του ΟΗΕ. «Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα απαντήσουν στη χημική επίθεση στη Συρία ανεξαρτήτως του εάν το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών θα ενεργήσει ή όχι. Φθάσαμε σε ένα σημείο όπου ο κόσμος θα πρέπει να δει την απόδοση δικαιοσύνης» δηλώνει η πρεσβευτής των ΗΠΑ στον ΟΗΕ Νίκι Χέιλι.
Όλος ο κόσμος απαιτεί δικαιοσύνη, όπως αυτής στην περίπτωση του Ιράκ, του Αφγανιστάν, του Πακιστάν, της Υεμένης, της Σομαλίας και της Λιβύης.
Υστερόγραφα
1. Από την βάση της Σούδας σηκώνονται τα νατοϊκά κατασκοπευτικά για τον έλεγχο της περιοχής.
2. Τα ίδια πολεμικά αεροσκάφη από τις κοινές ασκήσεις με το Ισραήλ βομβάρδισαν προχθές στη Συρία.
3. Συνεχίστε την εμπλοκή της χώρας στο ΝΑΤΟ στην όξυνση των ενδοκαπιταλιστικών ανταγωνισμών και πολεμικών μετώπων με δηλώσεις όπως του Καμμένου: «η Ελλάδα, λόγω της γεωπολιτικής της θέσης, αλλά και λόγω της ευρύτερης κατάστασης στον νότιο τομέα του ΝΑΤΟ, αναλαμβάνει μία μεγάλη ευθύνη για τη συμμαχία (…)». Συνένοχοι είστε.

REVOLTERPIECES: Σκέψεις περί οργάνωσης



09-04-2018

Ο Drugitiz κοιτάει απ’ τη μοναξιά του έξωοργανωτικού προς τα μέσα και σαν το κοριτσάκι με τα σπίρτα, κάνει σκέψεις για αυτούς που απολαμβάνουν τη θαλπωρή του μέσα.


Από το εμείς στο εγώ
Τρεις τύποι έχουν βγει σε εξόρμηση με ανακοινώσεις για το θέμα που είναι τώρα στην επικαιρότητα. Και οι τρεις από εργατική οικογένεια, χωρίς την πολυτέλεια να γεννηθούν σε περιβάλλον ούτε με βιβλία στο σπίτι, ούτε με φίλους με παρόμοια ενδιαφέροντα, ούτε με πολύ χρόνο από μια (μικρή) ηλικία και μετά για πολλές αναζητήσεις.
Η ανακοίνωση που κρατάνε και μοιράζουν στον κόσμο είναι σχετικά με τις εξελίξεις και μετά από μια καλή και σωστή επεξήγηση του τι συμβαίνει, καλεί τον κόσμο να βγει στους δρόμους και να δηλώσει “παρών” στα σχέδια που τον αφορούν και επηρεάζουν τη ζωή του. Την ανακοίνωση αυτή τη συγγράψαν αυτοί οι τύποι, αλλά το ενδιαφέρον είναι αλλού: οι ίδιοι, αν αποτελούσαν μόνο κάποιες σκόρπιες μονάδες, δε θα μπορούσαν να φτάσουν στο επίπεδο να κάνουν την ανάλυση αυτή από μόνοι τους. Δεν έχουν ούτε την μόρφωση, ούτε τις απαιτούμενες πληροφορίες, ίσως και να μην έχουν την “νοητική ικανότητα”. 
Αλλά τη γράψανε και τη μοιράζουν και τη μετατρέπουν σε υλική δύναμη μέσα στη κοινωνία. Το ενδιαφέρον λοιπόν είναι το πώς το κατάφεραν.

Το κατάφεραν γιατί αυτοί οι τρεις τύποι, όπως είπαμε, δεν είναι σκόρπιες μονάδες. Είναι μέλη ενός επαναστατικού κόμματος. Και οι αναλύσεις που αυτοί με τη σειρά τους προσάρμοσαν στα δεδομένα της περιοχής τους για να καλέσουν τον κόσμο να βγει στο δρόμο δεν είναι ατομικές τους συλλήψεις, αλλά συλλογικές επεξεργασίες. Επεξεργασίες που εκατοντάδες, χιλιάδες άνθρωποι με τη σκέψη τους, με την ενέργεια τους, με τη φαντασία και τη μελέτη τους κατακτούν, μοιράζονται μεταξύ τους και βγάζουν σαν φωνή προς τα έξω. Που με τη δράση τους τις μετατρέπουν σε υλική δύναμη, σε Ιστορία, σε παράδοση, σε τρόπο σκέψης. Με αυτόν τον τρόπο, οι αδυναμίες του καθενός αλληλοκαλύπτονται και γίνονται, από ανυπέρβλητα, διαχειρίσιμα εμπόδια. Με αυτόν τον τρόπο οργανώνεις τη σκέψη και τη δράση και αντί για χίλιους θολωμένους ανθρώπους που ο καθένας προσπαθεί να ανακαλύψει τον τροχό απ’ την αρχή, δημιουργείς μια μάχιμη στρατιά που προοδεύει και κατακτά νέα πεδία και επίπεδα σκέψης. Και ακόμα και αν κάποιος φύγει, λχ γιατί πεθαίνει, η παρακαταθήκη του είναι εκεί, έχει καταγραφεί στην Ιστορία, δε σκορπάει στον άνεμο.
Μόνος ο άνθρωπος έχει δύο μάτια
αλλά το Κόμμα έχει χίλια.

Μόνος ο άνθρωπος βλέπει μια πόλη
αλλά το Κόμμα βλέπει έξι χώρες.

Μόνος ο άνθρωπος μπορεί να σπαταλήσει μια στιγμή
αλλά το Κόμμα έχει πολλές στιγμές.

Μόνος ο άνθρωπος μπορεί να εξαλειφθεί
αλλά το Κόμμα δεν μπορεί να εξαλειφθεί
γιατί οι τεχνικές του είναι αυτές των φιλοσόφων του
και αντλούνται από την συνείδηση της πραγματικότητας
και πεπρωμένο τους σύντομα είναι να την αλλάξουν
μόλις οι μάζες τις κάνουν δικές τους.
(…)
Από το εγώ στο εμείς
Ο κάθε ένας που συμμετέχει στο κίνημα, ή ακόμα καλύτερα στην οργάνωση, αποτελεί ένα κύτταρο ενός οργανισμού. Όσο πιο υγιές είναι το κάθε ένα κύτταρο, όσο πιο δυνατό, τόσο πιο δυνατός ο οργανισμός. Όσο πιο πολλές ικανότητες έχει ο κάθε ένας στρατιώτης, τόσο πιο αξιόμαχο το στράτευμα. Όσο περισσότερες γνώσεις φέρει ο καθένας στον ιδιαίτερο τομέα ενασχόλησης του, όσο καλύτερος γίνεται στο αντικείμενό του, και στο επίπεδο που αυτός προσκομίζει την εργασία του και τις ικανότητες και τις γνώσεις του στην κοινή υπόθεση, τόσο πιο δυνατή γίνεται η κάθε οργάνωση.
Ένας κάνει ένα διδακτορικό στη μηχανική και βγάζει κάποια συμπεράσματα. Η γνώση του προσκομίζεται στη συλλογικότητα, επεξεργάζεται με βάση τις προϋπάρχουσες γνώσεις και γίνεται κοινό κτήμα, κοινή θέση, γίνεται πολιτική θέση.
Ένας μουσικός μαθαίνει να γράφει όλο και καλύτερη μουσική και με κάθε τραγούδι του γίνεται πιο ικανός να πείθει αλλά και να δίνει νέους τρόπους να βλέπουμε την πραγματικότητα, που είναι ο σκοπός της Τέχνης άλλωστε.
Ένας μαθαίνει σε πολύ υψηλό επίπεδο τη φιλοσοφία και την εξηγεί στους συντρόφους του για να την κατακτήσουν και αυτοί.
Κάθε τι που μαθαίνεις, κάθε τι που μπορείς να κάνεις, κάθε τι που καταφέρνεις, όταν είσαι μέλος σε κάτι που ξεπερνάει τον εαυτό σου, αποκτά ένα παραπάνω επίπεδο νοήματος. Από ιδέα, γίνεται ζωή. Και αυτό, σου δίνει μάλλον μια έξτρα ώθηση να προσπαθείς να εξελίσσεσαι. Να μην επαναπαύεσαι σε αυτά που ξέρεις, σε αυτά που μπορείς.
(…)
Ποιος νομίζεις πως είναι το Κόμμα;

Κάθεται σ’ ένα μεγάλο σπίτι μπροστά από ένα πάνελ με διακόπτες;

Είναι οι αποφάσεις του άγνωστες, περιβάλλονται οι σκέψεις του από μυστικότητα;
Εμείς είμαστε.

Εσύ κι εγώ κι αυτοί — όλοι εμείς είμαστε.

Σύντροφε, τα ρούχα που φοράει είναι τα δικά σου ρούχα, το κεφάλι
με το οποίο σκέφτεται είναι το δικό σου.

Εκεί που κοιμάμαι, εκεί είναι το σπίτι του, εκεί που υπομένεις την επίθεση αυτό αντεπιτίθεται.
Μπ. Μπρεχτ- “Η Απόφαση”, Εγκώμιο στο κόμμα 

TOP READ