1 Αυγ 2018

ΚΕΡΚΥΡΑ-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ







Μόνο το ανασυνταγμένο λαϊκό κίνημα μπορεί να επιβάλει λύσεις προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων και κόντρα στα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου και των κάθε λογής κολαούζων του.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ:
             Είναι αλήθεια πως όταν γραφόταν αυτό το άρθρο δεν είχαν συμβεί όλα αυτά τα πρωτοφανέρωτα,  δραματικά όσο και τραγικά γεγονότα που συμβαίνουν τον τελευταίο μήνα στο Δήμο μας. Γεγονότα όπως :
         α) Η  άφιξη και ανάπτυξη στη  Λευκίμμη δεκάδων διμοιριών ΜΑΤ και ΟΠΚΕ, προκειμένου να ανοίξει, κυριολεκτικά δια ροπάλων, ο «ΧΥΤΑ» Λευκίμμης. Συγκρούσεις, ξυλοδαρμοί και συλλήψεις δημοτών, απαγόρευση ουσιαστικά της ελεύθερης μετάβασης των κατοίκων της περιοχής στα κτήματα τους.
         β) Παραπληροφόρηση με χοντρά ψέματα του Δημοτικού Συμβουλίου –του ανώτατου πολιτικού οργάνου του  Δήμου , όπως αυτάρεσκα και βαρύγδουπα αρέσκονται να το χαρακτηρίζουν μερικοί-- από τον ίδιο τον δήμαρχο. Ότι δηλ. δεν υπήρχαν επιπλέον αστυνομικές δυνάμεις ( ΜΑΤ και ΟΠΚΕ ) στο Δήμο μας, την στιγμή που η Κέρκυρα, για μια ακόμη φορά, κατακλυζόταν από τα ΜΑΤ.   
        γ) Η αποκάλυψη εγγράφου του Δημάρχου με το οποίο ουσιαστικά καλεί τον υπουργό προστασίας του πολίτη να του εξασφαλίσει την συνδρομή της αστυνομίας στο άνοιγμα του «ΧΥΤΑ» της νότιας Κέρκυρας.
       δ) Η ουσιαστική «φίμωση» του Δημοτικού Συμβουλίου εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής, αφού το Προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου προφανώς δεν κρίνει άξια λόγου συνεδρίασης όλα αυτά τα πρωτοφανέρωτα γεγονότα που αναφέρουμε πιο πάνω.
      ε) Η άτεγκτη στάση της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ—ΑΝΕΛ να μην ανακαλέσουν τα ΜΑΤ από την Κέρκυρα. Να δείξουν και να συνεχίσουν να επιδεικνύουν «σιδηρά πυγμή» στον εχθρό λαό ,  παρά τη μεγάλη αντίδραση και τις συνεχείς κινητοποιήσεις  των κατοίκων,  των λαϊκών εργατικών σωματείων  αλλά και του ΚΚΕ που έφερε το θέμα με 2 ερωτήσεις στη Βουλή και με  άμεση παρέμβαση του στον αρμόδιο υπουργό ζητώντας την άμεση απόσυρση των ΜΑΤ από την Κέρκυρα. Τέλος…
       στ) …και επειδή στην αναμπουμπούλα χαίρεται ο λύκος …έκανε την εμφάνιση της και η Χρυσή Αυγή. Μια ναζιστική οργάνωση που η πλειοψηφία των βουλευτών της είναι υπόδικοι για δολοφονίες οικονομικών μεταναστών, για δολοφονικές επιθέσεις ενάντια σε πρόσφυγες, αλιεργάτες, συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ κ.ά. Μια οργάνωση μαντρόσκυλο  των εφοπλιστών και του μεγάλου κεφαλαίου. Αυτή λοιπόν η οργάνωση παρουσιάστηκε στη Λευκίμμη σαν υποστηρικτής των αιτημάτων των κατοίκων και ενάντια στα ΜΑΤ!! Τα λαϊκά-εργατικά στρώματα βέβαια που ξέρουν καλά τι εστί «Χρυσή Αυγή» γρήγορα τους απομόνωσαν.
 
        Ήταν λογικό, μετά από όλες αυτές τις καταιγιστικές εξελίξεις που αφορούσαν άμεσα το θέμα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων στο Δήμο μας, το θέμα δηλ. που διαπραγματευόμαστε στο άρθρο μας,  να έχουμε τους δισταγμούς μας μήπως δεν ήταν πια η κατάλληλη στιγμή να δοθεί προς δημοσίευση ή  μήπως ήταν, ήδη,  ξεπερασμένο από τα ίδια τα γεγονότα.
       Τελικά, και επειδή πολλοί -- άλλοι καλοπροαίρετα και άλλοι όχι – εξακολουθούν να μας ζητούν να τους πούμε τις θέσεις μας  για το θέμα αυτό, θέσεις βέβαια  που κατ΄ επανάληψη τα στελέχη της Λαϊκής Συσπείρωσης έχουμε δημόσια διατυπώσει, αλλά και επειδή στο άρθρο αυτό διατυπώνονται σε μεγάλο βαθμό οι γενικές θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης για την διαχείριση των στερεών αποβλήτων, αποφασίσαμε να δώσουμε το άρθρο αυτό προς δημοσίευση.   
                Στη Λαϊκή Συσπείρωση δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων, καθώς είναι στενά συνδεδεμένος με τους όρους διαβίωσης  των λαϊκών στρωμάτων.
                Σήμερα, με τον τρόπο που υλοποιείται η διαχείριση των απορριμμάτων, έχει σοβαρές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία, υποβαθμίζει και καταστρέφει σε μεγάλο βαθμό το περιβάλλον, χειροτερεύει τα μέγιστα  τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων στο τομέα αυτό και επιβαρύνει το ήδη πενιχρότατο εισόδημα της λαϊκής οικογένειας.
               Βέβαια δεν είμαστε αιθεροβάμονες να πιστεύουμε ότι μπορεί να έχουμε σημαντική βελτίωση των πιο πάνω  στα πλαίσια του καπιταλιστικού συστήματος που ζούμε. Ο καπιταλισμός  μοναδικό στόχο και σκοπό έχει την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου με κάθε μέσο, θεμιτό ή αθέμιτο, πατώντας αν χρειαστεί,  ακόμη και  «επί πτωμάτων».
               Γι’ αυτό και βασική μας θέση είναι ότι αποτελεσματική  διαχείριση των απορριμμάτων με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες, με σεβασμό στο περιβάλλον, στην υγεία, στους φυσικούς πόρους, στο λαϊκό εισόδημα, μόνο στο πλαίσιο ενός άλλου, ριζικά διαφορετικού δρόμου ανάπτυξης, με λαϊκή εξουσία και οικονομία, μπορεί να εξασφαλιστεί. Ενός δρόμου που καταργεί τις αιτίες που δημιουργούν και οξύνουν τα σημερινά προβλήματα, που δημιουργεί τις στέρεες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της χώρας προς το συμφέρον της εργατικής τάξης, όλων των λαϊκών στρωμάτων Τέτοιες προϋποθέσεις, περιληπτικά, είναι: Ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός, ο ενιαίος κρατικός φορέας κατασκευών που θα υλοποιεί φιλολαϊκά έργα, η κοινωνική κρατική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, η κρατική ιδιοκτησία στη γη και στις τεχνικές υποδομές, ο εργατικός-λαϊκός έλεγχος, η εργατική λαϊκή εξουσία.
             Βέβαια για να ανοίξουμε αυτόν τον ελπιδοφόρο δρόμο ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών παλεύουμε για την «εδώ και τώρα» βελτίωση των όρων αναπαραγωγής της εργατικής δύναμης, της ποιότητας ζωής των εργαζομένων, προβάλλοντας ένα ριζοσπαστικό πλαίσιο αιτημάτων για άμεση διεκδίκηση και πάλη και στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων με
προμετωπίδα:
- ΟΧΙ στην εμπορευματοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων.
- ΟΧΙ στη μετατόπιση των βαρών στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων μέσα από τα ανταποδοτικά τέλη ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.  
- ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση, στις ΣΔΙΤ και στις συμβάσεις παραχώρησης.

Παλεύουμε για την απόλυτη διασφάλιση όλων των εργαζόμενων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Παλεύουμε ακόμη για νέο Εθνικό και νέους Περιφερειακούς σχεδιασμούς διαχείρισης των στερεών αποβλήτων ( ΕΣΔΑ και ΠΕΣΔΑ ) που θα λαμβάνουν σοβαρά υπόψη όλα τα ανωτέρω και θα καθορίζουν με απόλυτη σαφήνεια  τις  προτεραιότητες στην αντιμετώπιση του τεράστιου αυτού προβλήματος, με κύριο την πρόληψη της παραγωγής απορριμμάτων, την προώθηση της ανακύκλωσης με  διαλογή στην πηγή των συσκευασιών, των μετάλλων, του έντυπου χαρτιού και του οργανικού κλάσματος  (βιοαποβλήτων) με κομποστοποίηση και κατόπιν  μηχανική ανακύκλωση  ενός μέρους του υπολειμματικού ρεύματος των σύμμεικτων αποβλήτων. Το μέρος των σύμμεικτων  στερεών αποβλήτων  που δεν υπόκειται σε επεξεργασία καθώς και τα υπολείμματα των μονάδων επεξεργασίας των σύμμεικτων, οδηγούνται σε χώρους ασφαλούς υγειονομικής ταφής αποβλήτων (ΧΥΤΑ). Θα καθορίζουν ακόμη  με συνδυασμένα και αυστηρά αντικειμενικά κριτήρια την  κατασκευή  σταθμών μεταφόρτωσης στερεών αποβλήτων (ΣΜΑ), τα κριτήρια  καταλληλότητας σε κάθε Περιφέρεια ξεχωριστά ανά είδος εγκατάστασης και τέλος τη σύνταξη χαρτών με τις περιοχές αποκλεισμού και τους λόγους αποκλεισμού των συγκεκριμένων περιοχών .
Όλες οι άλλες λύσεις που προτείνονται, «ενδιάμεσες λύσεις», δεματοποιητές κλπ., εκ του αποτελέσματος και μόνο, φαίνεται ότι περιπλέκουν μάλλον παρά δίνουν λύση στο πρόβλημα.  

             Είναι σαφές πως στον αντίποδα όλων των πιο πάνω βρίσκονται τα τεράστια συμφέροντα των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων που βλέπουν το πεδίο της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων σαν «πεδίο δόξης λαμπρό» για  τοποθέτηση των συσσωρευμένων κεφαλαίων τους και τη περαιτέρω αύξηση της κερδοφορίας τους. Δεν υπάρχει στη χώρα μας γνωστός κεφαλαιοκράτης που να μην έχει δημιουργήσει τη δική του εταιρία «ολοκληρωμένης διαχείρισης» των στερεών αποβλήτων  και να μη μάχονται μεταξύ τους για το ποιος θα εξασφαλίσει το μεγαλύτερο κομμάτι από τα τεράστια κέρδη, που θα προέλθουν κύρια από την υπερφορολόγηση των λαϊκών στρωμάτων και σε πολύ μικρότερο βαθμό από την εκμετάλλευση των απορριμμάτων.  Περιττό να τονίσουμε πως  οι αστικές κυβερνήσεις και τα αστικά κόμματα, χωρίς καν να τηρούν κανένα πρόσχημα,  δίνουν και τα ρέστα τους για να βοηθήσουν τους ομίλους να αυξήσουν την κερδοφορία τους και στο τομέα αυτό. Έτσι προωθούν την πλήρη ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων. Επιλέγουν μεθόδους επεξεργασίας  με γνώμονα το ποσοστό κέρδους του κεφαλαίου, άσχετα αν αυτό οδηγεί σε λύσεις  επικίνδυνες για το περιβάλλον και την υγεία των λαϊκών στρωμάτων. Τέλος επιχειρούν τη  μετατόπιση του αυξημένου κόστους διαχείρισης στις πλάτες της λαϊκής οικογένειας με τριπλασιασμό, περίπου, των ανταποδοτικών τελών. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που δεν λύνεται σωστά το πρόβλημα από το κράτος ή έστω στα πλαίσια της τοπικής διοίκησης. Η συσσώρευση των απορριμμάτων στους δρόμους και η όξυνση του προβλήματος της διαχείρισης των δεν οφείλεται στην ανικανότητα του κράτους ή της τοπικής διοίκησης να λύσει το πρόβλημα. Σκόπιμα τα πράγματα οδηγούνται σε «αδιέξοδα» μέχρι να αγανακτήσει σε τέτοιο βαθμό ο κόσμος ώστε να αποδεχτεί την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων και την υπέρμετρη αύξηση των δημοτικών τελών σαν «μονόδρομο», σαν « την μόνη εφικτή λύση».

               Με βάση τις παραπάνω θέσεις, η Λαϊκή Συσπείρωση έχει ασκήσει αυστηρή, τεκμηριωμένη κριτική στις καταστροφικές πολιτικές όλων  των προηγούμενων κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αλλά και της σημερινής των ΣΥΡΙΖΑ—ΑΝΕΛ . Αυστηρή κριτική ασκούμε και στα  όργανα  της Τοπικής Διοίκησης ( ΚΕΔΕ, ΕΝΠΕ ) που μόνιμα ταυτίζονται με τις ορέξεις του κεφαλαίου. Η συμμετοχή μας άλλωστε στο Δημοτικό - Περιφερειακό συμβούλιο συμβάλλει στην ενημέρωση και  αποκάλυψη του ρόλου τους στις εργατικές - λαϊκές μάζες.
 Όλοι μαζί, κυβερνήσεις και όργανα της Τοπικής Διοίκησης, υπακούοντας στις υποδείξεις των μονοπωλίων, προώθησαν όλον αυτό τον αντιλαϊκό σχεδιασμό που έχουμε σήμερα μπροστά μας. Σχεδιασμός που οδήγησε σε  όλα αυτά τα απαράδεχτα και τραγικά αποτελέσματα στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων που βιώνουν καθημερινά τα λαϊκά στρώματα, σε όλες σχεδόν τις περιοχές της χώρας μας, και τον οποίο αντιπαλεύουμε.

               Η Κέρκυρα, όπως είναι φυσικό, ήταν αδύνατο να μείνει εκτός των αντιλαϊκών αυτών σχεδιασμών που μαθηματικά οδήγησαν σε όλα αυτά τα τραγικά αποτελέσματα που όλοι βιώσαμε και εξακολουθούμε να βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, κύρια από το 2007 και μετά.
              Παρόλο ότι η κρατούσα κατάσταση είναι σε όλους γνωστή, θεωρούμε επιβεβλημένο να κάνουμε μία σύντομη αναδρομή σε καταστάσεις και γεγονότα. Τα σκουπίδια της Κέρκυρας για πολλά χρόνια μαζευόντουσαν σε διάφορες ανεξέλεγκτες χωματερές (ΧΑΔΑ) σε διάφορα μέρη του νησιού, με την περιοχή του Τεμπλονίου να έχει τη τιμητική του. Για 40 και πλέον χρόνια μια τεράστια περιοχή στο Τεμπλόνι είχε μετατραπεί σε απέραντη χωματερή με όλες τις βλαβερές συνέπειες που αυτό συνεπαγόταν για την υγεία των κατοίκων και τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Η επιχείρηση μετατροπής της τεράστιας χωματερής σε Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) έκανε πλουσιότερο τον εργολάβο, και όχι μόνο, έλυσε τα χέρια των τότε 13 Δημάρχων του νομού της Κέρκυρας για να μεταφέρουν τα σκουπίδια των Δήμων τους στον ούτως καλούμενο ΧΥΤΑ Τεμπλονίου αλλά πρακτικά επιδείνωσε τα πράγματα.
Επιδείνωσε τα πράγματα αφού στη πράξη ο χώρος που ονομάστηκε ΧΥΤΑ, ουδέποτε λειτούργησε σαν τέτοιος. Κανένας όρος  που απαιτείται για να χαρακτηρισθεί ένα έργο σαν ΧΥΤΑ δεν  ίσχυσε και δεν ισχύει ακόμα και σήμερα. Ο βιολογικός καθαρισμός δεν λειτούργησε ποτέ. Απαγωγή και καύση του βιοαερίου ποτέ δεν έγινε. Ακόμη και το πιο απλό, όπως είναι η περιμετρική δενδροφύτευση του χώρου,  δεν επιχειρήθηκε ποτέ. Μια τέτοια «λειτουργία» ενός τέτοιου  «ΧΥΤΑ» ήταν φυσικό να μολύνει  την ευρύτερη, περιοχή του Τεμπλονίου. Λίμνες απείρου φυσικού κάλλους, υπόγεια ύδατα, ακόμη και ο ελαιόκαρπος  της περιοχής, μολύνονται καθημερινά από τα λύματα που ρέουν ακατάπαυστα από τα βουνά  των  συσσωρευμένων σκουπιδιών που κατ΄ ευφημισμό ονομάζονται «κύτταρα». Το περιβάλλον για πολλά χρόνια υπέστη και εξακολουθεί να υφίσταται βιασμό κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση με ευθύνη όλων των αρχών τοπικής διοίκησης ( δήμοι, νομαρχία, περιφέρεια ) αλλά και των κεντρικών κυβερνήσεων. Γι’ αυτό, αν τα πράγματα δεν ήταν τόσο τραγικά, θα προκαλούσε θυμηδία η κατηγορία – απόπειρα  υποβάθμισης του περιβάλλοντος--  με την οποία παραπέμφθηκε και καταδικάστηκε πρόσφατα, ο τωρινός δήμαρχος της Κέρκυρας.  Οι κατά καιρούς κινητοποιήσεις των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής του Τεμπλονίου έληγαν πάντοτε με ακατάσχετη  υποσχεσιολογία  εκ μέρους των κρατούντων. Υποσχέσεις που κανένας εχέφρων δεν πίστευε πως θα πραγματοποιηθούν και που ποτέ φυσικά δεν πραγματοποιήθηκαν. Υποσχέσεις που στόχο δεν είχαν την βελτίωση των απαράδεκτων συνθηκών που επικρατούσαν στο «ΧΥΤΑ» αλλά στο να κερδηθεί χρόνος για να τεκμηριωθεί και κύρια να εμπεδωθεί  η θεωρία «των αδιεξόδων» και «του μονόδρομου»  της ιδιωτικοποίησης της διαχείρισης των απορριμμάτων.         
               Η όλη εικόνα που περιγράψαμε πιο πάνω αποτελούσε και αποτελεί ένα τεράστιο παράδειγμα προς αποφυγή για όλους τους άλλους κατοίκους των άλλων περιοχών της Κέρκυρας. Κανένας πραγματικά δεν θέλει ένα μικρό ή μεγαλύτερο «Τεμπλόνι» στην γειτονιά του. Έτσι όταν το 2008 επιχειρήθηκε να «λειτουργήσει» ο «ΧΥΤΑ»  στη θέση Μεσορράχια στη Λευκίμμη, θέση εντελώς ακατάλληλη από κάθε άποψη ( υδροφόρος ορίζοντας, πολύ κοντά σε κατοικημένες αλλά και τουριστικές περιοχές κλπ.) έγινε « το έλα να δεις » !! Μπροστά στη γενικευμένη άρνηση των λαϊκών οικογενειών να  αποδεχτούν τετελεσμένα, η τότε κυβέρνηση αντέδρασε, όπως κάθε αστική κυβέρνηση που σέβεται τον εαυτό της, θα αντιδρούσε: Αντιμετώπισε τις μαζικές εκδηλώσεις διαμαρτυρίας σαν εχθρικές ενέργειες και έστειλε 30, τουλάχιστον, διμοιρίες ΜΑΤ για να επιβάλλουν «τον νόμο και την τάξη» δια ροπάλων. Το τι επακολούθησε είναι σε όλους γνωστό. Αστυνομοκρατία και τρομοκρατία. Περιορισμοί στην ελεύθερη διακίνηση. Συγκρούσεις, ξυλοδαρμοί, τραυματισμοί  --με αποκορύφωμα τον θάνατο μιας γυναίκας---   συλλήψεις κατοίκων και σχηματισμό δεκάδων δικογραφιών κατά κατοίκων της περιοχής αλλά και μελών και στελεχών του ΚΚΕ που από την πρώτη στιγμή βρέθηκαν στη πρώτη γραμμή του αγώνα υπερασπιζόμενοι το δίκαιο των αγωνιζομένων λαϊκών στρωμάτων τόσο στο Τεμπλόνι όσο και στη Λευκίμμη. Σιγά – σιγά τα πράγματα άρχισαν να ηρεμούν. Ο «ΧΥΤΑ» της Λευκίμμης δεν άνοιξε και τα ΜΑΤ αποχώρησαν. Η σοβαρή καπιταλιστική κρίση που ήλθε δημιούργησε άλλες αμεσότερες προτεραιότητες για την άρχουσα τάξη, από τη «λειτουργία»  του «ΧΥΤΑ» της Λευκίμμης.  Όμως απλά ανέβαλε τα σχέδια της, δεν τα εγκατέλειψε. Οι αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις, ιδιαίτερα οι τελευταίες που έδειχναν πως τα τεράστια ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ ( κατάργηση των μνημονίων, κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, επαναφορά μισθών και συντάξεων στα προ κρίσης επίπεδα, επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης κλπ. ) έπιαναν στο κόσμο και έδιναν ούριο άνεμο στα πανιά του προς την εξουσία, δεν άφησαν εκτός εκλογικής ατζέντας και το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στο νομό μας. Ο ΣΥΡΙΖΑ με  υποσχέσεις  πως θα κλείσουν την χωματερή στο Τεμπλόνι, πως δεν θα ανοίξει ο «ΧΥΤΑ» της Λευκίμμης,  πως δεν θα ιδιωτικοποιήσουν την διαχείριση των απορριμμάτων γιατί έχουν επεξεργασμένες καλλίτερες λύσεις ήρθε πρώτος στο Δήμο μας σε όλες τις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις (βουλευτικές, ευρωεκλογές, περιφερειακές, δημοτικές). Για να επιτύχουν όλα αυτά έφεραν ακόμη και τον αρχηγό τους κ. Τσίπρα που έκαμε την περίφημη δήλωση –μνημείο οπορτουνισμού !— πως «…στο ΧΥΤΑ της Λευκίμμης δεν θα πέσει ούτε χαρτοπετσέτα…». Πολύ σύντομα βέβαια, πριν αλέκτωρ φωνήσαι  τρις, ο ΣΥΡΙΖΑ τα απαρνήθηκε όλα αυτά. Μας είπαν πως έκαναν λάθος, πως  είχαν αυταπάτες, πως κάνουν την αυτοκριτική τους και σαν να μη συνέβηκε και τίποτε σπουδαίο κάνανε στροφή 180ο μοιρών. Μας είπαν πως δεν έχουν «ιδεολογικές αγκυλώσεις» για την ιδιωτικοποίηση και λαμπρά το απέδειξαν ( υπολογίζουμε πως οι δημότες πλήρωσαν πολλά εκατομμύρια ευρώ σε ιδιώτες για τον δεματοποιητή, για τη ανακύκλωση για την αποκομιδή, για την μεταφορά των δεμάτων στη Λευκίμμη κλπ. Αν περάσει και η εισήγηση της υπηρεσίας καθαριότητας για ανάθεση της αποκομιδής εξολοκλήρου σε ιδιώτες για τα επόμενα 2 χρόνια, οι δημότες θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον άλλα 5.600.000 ευρώ). Μας μίλησαν για «αδιέξοδα» με μόνη διέξοδο το άνοιγμα του «ΧΥΤΑ» της Λευκίμμης. Τέλος έφεραν και εγκατάστησαν τα ΜΑΤ στη Λευκίμμη με επακόλουθα όλα όσα αναφέρουμε στο πρόλογο μας. Φυσικά και η ΛΑΕ συνηγόρησε στα παραπάνω, καθώς στελέχη της από τη μια είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην άνοδο του Σύριζα και τη δημιουργία αυταπατών και από την άλλη παρά τις κορώνες περί του αντιθέτου συνεχίζουν να συντάσσονται μαζί του και με την ψήφο τους μέσα στα όργανα της τοπικής διοίκησης για το άνοιγμα του «ΧΥΤΑ» της Λευκίμμης.

            Η γενική και διαχρονική πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης αναφέρθηκε πιο πάνω. Ειδικά για την Κέρκυρα εκτός από όσα αναφέρονται στην γενική πρόταση μας ζητούσαμε και ζητούμε ανάθεση και πραγματοποίηση ολοκληρωμένης μελέτης για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων στο νομό μας. Μελέτη που θα ερευνά και θα προτείνει λύσεις με κριτήρια αντικειμενικά και γνωστά εκ των προτέρων σε όλους. Μελέτη που θα αποκλείει, για όλους τους λόγους που αναφέραμε εκτεταμένα πιο πάνω, την ευρύτερη περιοχή του Τεμπλονίου και την περιοχή του «ΧΥΤΑ» Λευκίμμης και θα ερευνά και θα προτείνει νέους χώρους για την χωροθέτηση  του εργοστασίου, των σταθμών μεταφόρτωσης στερεών αποβλήτων (ΣΜΑ), του ΧΥΤΥ, της ανακύκλωσης κλπ.             
             Μας ρωτάνε: Ναι, έχετε δίκαιο, τώρα όμως τι προτείνετε; Απαντούμε ευθέως και με ειλικρίνεια: Εκεί που έχουν φθάσει τα πράγματα, έχουν φθάσει σκόπιμα και με απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ---ΑΝΕΛ, της ΠΙΝ και της Δημοτικής Αρχής Κέρκυρας, που επίσης πρόσκεινται στο ΣΥΡΙΖΑ. Στα χέρια τους είναι να δώσουν ταχύρρυθμα προσωρινές λύσεις,  με απαράβατο βέβαια όρο την άμεση απόσυρση των δυνάμεων καταστολής από το νησί και τη νέα χωροθέτηση. Η κυβέρνηση κρατά και το μαχαίρι και το πεπόνι στα χέρια της. Διαθέτει την απαραίτητη τεχνολογία για να εξεύρει  π.χ. νέους χώρους προσωρινής εναπόθεσης των δεμάτων  που να είναι μακριά από κατοικημένες περιοχές και να μην έχουν υδροφόρο ορίζοντα. Ούτε η κυβέρνηση όμως, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ θέλουν λύσεις φιλολαϊκές. Απεναντίας επιδιώκουν λύσεις που να εξυπηρετούν την λογική του «μονόδρομου» της ιδιωτικοποίησης της διαχείρισης των απορριμμάτων. Λύσεις δηλ. που ευθέως εξυπηρετούν τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, άσχετα αν την «μάρμαρο»  θα το πληρώσουν πανάκριβα, για μια ακόμη φορά, τα λαϊκά στρώματα.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ             
Ύστερα απ’ όλα τα παραπάνω μια μόνο φράση ταιριάζει για την όλη
κατάσταση: Δεν πάει άλλο! Για τη Λαϊκή Συσπείρωση και το ΚΚΕ
είναι ξεκάθαρο: Μόνο το ανασυνταγμένο λαϊκό κίνημα μπορεί και θα βάλει τη σφραγίδα του και στη λύση αυτού του οξυμένου λαϊκού προβλήματος προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων και κόντρα στα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου και των κάθε λογής κολαούζων του.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ---ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ
1.      Σχετικά άρθρα δημοσιευμένα κατά καιρούς στον «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ»
2.      Σχετικές ομιλίες της εκπροσώπου της Λαϊκής Συσπείρωσης στη ΚΕΔΕ  Ελπίδας  Παντελάκη.
3.      Ομιλία του Μπάμπη Ζιώγα,  μέλους της ομάδας Περιβάλλοντος του τμήματος οικονομίας της ΚΕ του ΚΚΕ, στο Διεθνές Συνέδριο  « Βιώσιμη, οικολογική και οικονομική διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική» που διοργάνωσε η Περιφέρεια Αττικής στις 12- 14 Φεβρουαρίου 2015.                                                                       
                                                                
                                                                  Κέρκυρα, 20 Ιούλη 2018

                                                                      Χ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
                                             ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ

31 Ιουλ 2018

Μπενίτο Μουσολίνι – Από τη σοσιαλδημοκρατία στο φασισμό

Συμπληρώνονται σήμερα 135 χρόνια από τη γέννηση του Μπενίτο Μουσολίνι, του πρώτου φασίστα ηγέτη της ιστορίας. Παρότι “επισκιάστηκε” από τον Αδόλφο Χίτλερ αργότερα, ο τελευταίος παρά τις διακυμάνσεις των ιταλογερμανικών σχέσεων, δεν έπαψε να τον θαυμάζει και να τον στηρίζει μετά την ανατροπή του το 1943, ενώ λέγεται ότι στο γραφείο του υπήρχε προτομή του Ιταλού δικτάτορα.
Γεννημένος στη Ντόβιο ντι Πρεντάπιο γράφτηκε στο Ιταλικό Σοσιαλιστικό Κόμμα το 1900, ενώ αργότερα κλήθηκε στην πόλη Τρέντο για να αναλάβει γραμματέας του εργατικού κέντρου και διευθυντής του εβδομαδιαίου κομματικού εντύπου “Το μέλλον”. Επέστρεψε στο Φορλί το 1909, όπου και παντρεύτηκε έξι χρόνια μετά τη Ρακέλε Γκουίντι. Τον επόμενο χρόνο αναδείχθηκε σε γραμματέα της τοπικής οργάνωσης του ΙΣΚ, ιδρύοντας το όργανό της “Η ταξική πάλη”. Η ανέλιξή του συνεχίστηκε, καθώς το 1912 γίνεται διευθυντής του επίσημου κομματικού οργάνου “Avanti” και μετακομίζει στο Μιλάνο. Με το ξέσπασμα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, που προκάλεσε έντονη διαπάλη στους κόλπους του ΙΣΚ, ο ίδιος αρχικά τάσσεται υπέρ της ουδετερότητας, σύντομα όμως αλλάζει στάση υπέρ της εμπλοκή στον πόλεμο στο πλευρό της Αντάντ. Καθώς η θέση του κόμματος, αν και αμφίσημη, επίσημα παρέμενε αντιπολεμική, ο ίδιος διαγράφηκε το Νοέμβρη του 1914, συνεχίζοντας την προπαγάνδα υπέρ του πολέμου μέσω της εφημερίδας “Il popolo d’Italia”.
Σημείο καμπής υπήρξε η ίδρυση, στις 23 Μάρτη 1919 των “Fasci di combattimento”, δηλαδή των φασιστικών ταγμάτων κρούσης που θα αποτελούσαν το πρόπλασμα του φασιστικού κόμματος.
Χαρακτηριστικά του κινήματος ήταν ο υστερικός εθνικισμός, ο φανατικός αντικομμουνισμός και η απόρριψη του κοινοβουλευτισμού, με την άσκηση εκφοβισμών και βίας κατά των πολιτικών αντιπάλων να βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη. Η δημαγωγική ικανότητα του Μουσοίνι, η οικονομική στήριξη από το μεγάλο βιομηχανικό κεφάλαιο και τους μεγαλογαιοκτήμονες, η αδυναμίας έως απροθυμία των αστικών πολιτικών δυνάμεων να ανακόψουν την πορεία των φασιστών, η ελλιπής οργάνωση του εργατικού κινήματος και η ευνοϊκή ή και ενθουσιωδης στάση ενός μεγάλου τμήματος της άρχουσας τάξης, επέτρεψεαν την άνοδο του φασισμού στην εξουσία.
Μετά τη διαβόητη “πορεία προς τη Ρώμη” των μελανοχιτώνων του κόμματος, που είχε ιδρυθεί επίσημα το Νοέμβρη του 1921, ο Μουσολίνι ανέλαβε την εντολή σχηματισμού κυβέρνησης στις 30 Οκτώβρη 1922. Η εξουσία του εδραιώθηκε σταδιακά ως το 1926, αρχικά μέσω νομότυπων “μεταρρυθμίσεων”, αλλά και μέσω της προσφυγής στη δολοφονική ενίοτε βία κατά όσων αντισέκονταν, με γνωστότερη την περίπτωση του σοσιαλιστή βουλευτή Τζάκομο Ματεότι.
Στις 6 Νοέμβρη του 1926 απαγορεύτηκαν όλα τα αντιπολιτευόμενα κόμματα, οι συνδικαλιστικές ενώσεις, καθώς και η ελευθερία του τύπου και του συνέρχεσθαι. Στις 11 Φλεβάρη 1929 προχώρησε σε συμφωνία (κονκορδάτο) με το Βατικανό, αίροντας το σχίσμα κράτους-εκκλησίας που κρατούσε από τον καιρό της ιταλικής ενοποίησης το 1870.  Το σημαντικότερο γεγονός της θητείας του Μουσολίνι προπολεμικά υπήρξε η εισβολή στην Αιθιοπία το 1935, που κατακτήθηκε λίγους μήνες μετά. Ο φασιστικός στρατός εφήρμοσε βάρβαρες μεθόδους κατά του πληθυσμού, με την Κοινωνία των Εθνών και τους δυτικούς συμμάχους να αντιδρούν χλιαρά και με χαρακτηριστική χρονοτριβή στην ιμπεριαλιστική αυτή επέμβαση. Η εξωτερική πολιτική του καθεστώτος άρχισε να στρέφεται εντονότερα στη ναζιστική Γερμανία μετά την παραίτηση του Μουσολίνι από τις βλέψεις του στην Αυστρία. Το 1938 μάλιστα υιοθέτησε σειρά φυλετικών και αντισημιτικών μέτρων στα πρότυπα των νόμων της Νυρεμβέργης, διευρύνοντας την ιδεολογική εγγύτητα ναζισμού – φασισμού.
Στην αρχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου δεν μπήκε αμέσως στο πλευρό του Χίτλερ, αλλά μόλις τον Ιούνη του 1940, θεωρώντας πως η ως τότε αήττητη πορεία της Γερμανίας θα προσπόριζε οφέλη και στην ιταλική αστική τάξη. Η εξαιρετικά αποτυχημένη έκβαση των αναμετρήσεων για τον ιταλικό στρατό, όπως και η μεταβολή της τροπής του πολέμου για τη Γερμανία, ιδίως μετά τη μάχη του Στάλινγκραντ, σήμανε τριγμούς για τη θέση του Μουσολίνι.
Το ανώτατο όργανο του κράτους, το Μεγάλο φασιστικό συμβούλιο, μετά την απόβαση των Αγγλοαμερικανών στη Σικελία εκδίωξε και μετά συνέλαβε το Μουσολίνι στις 24 Ιούλη του 1943. Λίγο μετά την συνθηκολόγηση της νέας κυβέρνησης υπό το στρατηγό Μπαντόλιο στις 8 Σεπτέμβρη 1843 ο Μουσολίνι απελευθερώθηκε από μονάδα ναζί αλεξιπτωτιστών και μεταφέρθηκε στη Γερμανία, απ’όπου προκήρυξε τη “Δημοκρατία του Σαλό” στη Βόρεια Ιταλία, ένα φασιστικό προτεκτοράτο υπό γερμανική αιγίδα.
Η προέλαση των Ιταλών ανταρτών σήμανε τη διάλυση του κρατιδίου, με το Μουσολίνι να προσπαθεί μάταιν να δραπετεύσει. Συνελήφθη στις 27 Απρίλη 1945 από αντάρτες στο Μούσο κι εκτελέστηκε την επομένη μαζί με την ερωμένη του Κλάρα Πετάτσι. Τα πτώματά τους εκτέθηκαν σε κεντρική πλατεία του Μιλάνου, αφημένα στην οργή του απελευθερωμένου λαού.

Και τι να έκανε η κυβέρνηση; -Και τι δεν έκανε…

Πρέπει να είναι κανείς απονήρευτος ή απλά τυχερός για να μην έχει δει τις τελευταίες μέρες μια συστηματική και λυσσασμένη παρέμβαση των λεγόμενων Συριζοτρόλ στο διαδίκτυο που επιχειρούν να βγάλουν λάδι την κυβέρνηση, κάνοντας το άσπρο-μαύρο ή μάλλον το μαύρο από τα καμένα ρόδινα.
-Ακόμα και μετεωρίτης να πέσει, για εσάς θα φταίει ο Τσίπρας. Και τι μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση με τέτοιες συνθήκες, τέτοια ακραία καιρικά φαινόμενα και ένα οργανωμένο σχέδιο με τόσες ταυτόχρονες εστίες φωτιάς;
Πάρα πολλά είναι η απάντηση. Και για τη στελέχωση του πυροσβεστικού σώματος και για τον εξοπλισμό του και για τις αντιπυρικές ζώνες και για την αυθαίρετη δόμηση και για τα δάση, για τη γη συνολικά και την πολιτική αξιοποίησής της. Δεν είναι τα μέτρα και οι προτάσεις που έλειπαν, αλλά η πολιτική βούληση.
Όλα αυτά βέβαια αφορούν το “πριν”, το κομμάτι της πρόληψης, και δε γίνονται κατόπιν εορτής. Υπάρχει όμως και ο τομέας της αντιμετώπισης των πυρκαγιών, αφού ξεσπάσουν. Κι εδώ μπορούμε να δούμε και να κρίνουμε αυτά που έκανε η κυβέρνηση και τι θα μπορούσε, τουλάχιστον, να μην κάνει.
Αρχικά η κυβέρνηση και ο επικοινωνιακός στρατός της στα social media έπαιξαν το χαρτί της υποβάθμισης των πυρκαγιών και της πραγματικής τους έκτασης, για να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις. Μόλις αυτή έγινε αντιληπτή, κάποιοι άρχισαν το τροπάρι πως δεν μπορούμε να μιλάμε για “πρωτοφανή καταστροφή”, γιατί υπήρχαν και οι αντίστοιχες πυρκαγιές στην Ηλεία, που είχαν επίσης δεκάδες θύματα.
Ύστερα ακούσαμε από τα πλέον επίσημα χείλη, του πρωθυπουργού, τη θεωρία για τα “ασύμμετρα φαινόμενα” που την πήραν οι κολαούζοι και την ανέπτυξαν, αφήνοντας υπονοούμενα για ξένα κέντρα και πράκτορες άλλων κρατών που ήθελαν να… αποσταθεροποιήσουν την κυβέρνηση.
Μετά η βελόνα κόλλησε στις ακραίες καιρικές συνθήκες και τους ισχυρότερους ανέμους των τελευταίων ετών και η ευθύνη έπεσε πάνω τους. Και στα ασύμμετρα φαινόμενα. Και στο φαύλο παρελθόν, από το οποίο παρέλαβαν καμένη γη, συνεπώς τι να έκαναν; Και στους πράκτορες του ΣΚΑΪ που βρίσκονται αμέσως στα πύρινα μέτωπα, σα να έχουν εσωτερική ενημέρωση. Και στον Καραθανασόπουλο που εμφανίστηκε στο ΣΚΑΪ, στο ίδιο πάνελ με το Α. Γεωργιάδη -τον Άδωνη κι αν ξεπλένεις, το κομμούνι σου χαλάς…
Αλλά αν κάποιος τολμούσε να μιλήσει για τις ευθύνες τις κυβέρνησης, απαντούσαν αμέσως πως δεν είναι ώρα για να καταλογίσουμε ευθύνες, και όποιος μιλούσε για αυτές, έκανε μικροπολιτική με τα απανθρακωμένα πτώματα. Κρίμα που δεν είχαν ένα καθρεφτάκι να δουν τον εαυτό τους, το μοίρασαν μαζί με τις χάντρες στους ιθαγενείς.
Ναι αλλά είχαμε και συνέχεια. Διέρρευσαν και διέδωσαν το ψέμα (τα αγαπημένα τους “fake news”) για το νόμο περί νομιμοποίησης πυροσβεστών που έφερε τάχα η καλή κυβέρνηση στη Βουλή, αλλά το καταψήφισαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης -κι ανάμεσά τους το ΚΚΕ. Ντράπηκαν και τα ψέματα που έλεγαν, για λογαριασμό τους…
Βρήκαν ρεπορτάζ με παλιότερες αντιδράσεις, από το 2015, ντόπιων ιδιοκτητών αυθαίρετων κατοικιών, για να τους φορτώσουν την ευθύνη για την καταστροφή. Ξέχασαν (;) βολικά όμως πως οι δικές τους εφημερίδες πανηγύριζαν με πρωτοσέλιδα, μόλις ένα χρόνο πριν, για τη διευθέτηση του ζητήματος με τα αυθαίρετα και τη νομιμοποίησή τους.
Έστησαν μια θεατρική παράσταση με την εσπευσμένη επιστροφή του Τσίπα από τη φιέστα στη Βοσνία και την… ενημέρωσή του από τους αρμόδιους, ενώ όλα δείχνουν πως γνώριζαν ήδη την αλήθεια για τα πρώτα πτώματα που διακομίζονταν απανθρακωμένα στο νεκροτομείο και φρόντισαν να την αποκρύψουν για να κερδίσουν χρόνο και εντυπώσεις, με απίστευτο κυνισμό.
Έστησαν μια διυπουργική συνέντευξη τύπου για να κάνουν τον απολογισμό και να πουν με θράσος πως όλα ήταν καλώς καμωμένα και δε διαπιστώθηκαν σοβαρά επιχειρησιακά λάθη. Φαντάσου δηλαδή να είχαν γίνει και λάθη, τι θα είχαμε να αντιμετωπίσουμε σήμερα…
Στο καπάκι έστησαν και μια συμπληρωματική παράσταση, με έκτακτο υπουργικό συμβούλιο και τον Τσίπρα να κάνει αργοπορημένα το αυτονόητο, αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη, για να συμμαζέψουν τις αλγεινές εντυπώσεις από την προηγούμενη ημέρα.
Είπαν ψέματα, κάλυψαν τη λερωμένη φωλιά τους, λειτούργησαν σαν επιχείρηση που σκέφτεται λογιστικά το (πολιτικό εν προκειμένω) κόστος και έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους, για να το μειώσουν. Όταν δεν έβγαινε μια συνταγή, δοκίμαζαν το επόμενο τέχνασμα και όλα μαζί ταυτόχρονα. Σκέφτηκαν θρασύδειλα πως η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση, και βγήκαν με αλαζονικό ύφος ακόμα κι απέναντι στους ίδιους τους πληγέντες για να τους ρίξουν την ευθύνη. Δεν κράτησαν καν χαμηλούς τόνους, για τα μάτια του κόσμου.
Και μόνο για αυτό, η συγκεκριμένη κυβέρνηση είναι κατάπτυστη. Όχι για την εγκληματική της αμέλεια, όχι για όσα δεν έκανε, ενώ ήταν στο χέρι της. Αλλά για αυτά που έκανε, για να συγκαλύψει τις ευθύνες της και να σκεπάσει τις αρνητικές εντυπώσεις, παίζοντας το επικοινωνιακό παιχνίδι των εντυπώσεων.
Θα ρωτήσει κανείς: μα η κυβέρνηση είναι ο ένοχος; Όχι ακριβώς. Ένοχος για το έγκλημα αυτό είναι η πολιτική που ευθύνεται για την ανύπαρκτη αντιπυρική προστασία, το αστικό κράτος που εμφανίζεται δια της απουσίας του και δείχνει την πραγματική του φύση, το μοντέλο ανάπτυξης στο οποίο βασίστηκε η δόμηση και η τουριστική ανάπτυξη στη χώρα μας, το κέρδος, η αρπαχτή, οι κυβερνήσεις που τα νομιμοποίησαν, με δυο λόγια το καπιταλιστικό σύστημα και οι πολιτικοί του υπηρέτες.
Κι αν ευθύνονται για κάτι οι αριστεροί υπηρέτες αυτού του συστήματος, είναι για αυτό ακριβώς. Γιατί το υπηρετούν με αριστερό προσωπείο και με τον πιο χυδαίο τρόπο, για να διασφαλίσουν την κερδοφορία του και να γίνουν ακόμα πιο αποτελεσματικοί από τους δεξιούς ανταγωνιστές τους σε αυτό το κομμάτι.
Εκτός κι αν τα Συριζοτρόλ πιστεύουν πως τους παίρνει να παίξουν πάλι το χαρτί της “καλής κυβέρνησης” που δεν έχει όμως την εξουσία, έχει δεμένα τα χέρια της και τα μεγάλα συμφέροντα δεν της επιτρέπουν να προωθήσει τα μέτρα που θέλει και το… σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της χώρας.

Τ.Ε. ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ



ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ στις 8.30 μμ
στη ΓΕΦΥΡΑ στο ΠΟΤΑΜΙ ΛΕΥΚΙΜΜΗΣ
Ομιλήτρια: Μπαλού Αλεξάνδρα, στέλεχος του ΚΚΕ
Όταν δεν θα καιγόμαστε, θα πνιγόμαστε. Όταν δεν θα πνιγόμαστε, θα θαβόμαστε κάτω από τα ερείπια που αφήνουν πίσω τους οι σεισμοί. Όταν γλιτώσουμε από τους σεισμούς, θα πνιγούμε από τα σκουπίδια. Όταν ξεφύγουμε από τη βρώμα και τις αρρώστιες, θα λιποθυμάμε στη δουλειά από υπερκόπωση. Όταν τελειώσει και αυτό, θα τρέχουμε στον ΟΑΕΔ για την ανεργία...και πάει λέγοντας.
Είναι πολλοί εκείνοι που θέλουν να μας πείσουν μέσα από τις τραγωδίες που βιώνει ο λαός μας, ότι «είναι της μοίρας μας γραφτό» ή ότι «φταίει ο κακός μας ο καιρός» για τα στραβά και τα ανάποδα της καθημερινότητάς μας.
Ειδικά οι κυβερνώντες – ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, που αποδίδοντας τα πάντα στα κακά μνημόνια που ψήφισαν μαζί με τους άλλους «κατήγορους» των μνημονίων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΠΟΤΑΜΙ…) για να μας σώσουν, θέλαν να μετατρέψουν την 21η Αυγούστου σε μέρα γιορτής για τις λαϊκές οικογένειες, γιατί τάχα, βγαίνοντας από τα μνημόνια, η ζωή μας θα γίνει καλύτερη!
Η πραγματικότητα όμως είναι αμείλικτη.
Αναδεικνύει όλες τις αντιθέσεις και αντιφάσεις ενός σάπιου συστήματος, που όχι μόνο δεν μπορεί να βάλει σε κίνηση προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, τις παραγωγικές δυνατότητες που η δουλειά μας έχει δημιουργήσει, αλλά διαρκώς καταστρέφει, ρημάζει τη ζωή των λαϊκών οικογενειών.
Εμπόδιο για τη λύση των τεράστιων προβλημάτων της εργατικής τάξης, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων σε πόλεις και χωριά, είναι το ίδιο το ΚΕΡΔΟΣ και ο σχεδιασμός ΚΑΘΕ αστικής κυβέρνησης με γνώμονα αυτό!
Όσο οι επιχειρηματικοί όμιλοι κρατάνε τα κλειδιά της οικονομίας στα χέρια τους, το πολιτικό τους προσωπικό, σε όλους τους κρίκους του αστικού κράτους, θα σχεδιάζει για τα κέρδη τους. Κέρδη και κοινωνικές ανάγκες όμως, βρίσκονται στον αντίποδα! Ακολουθούν παράλληλους δρόμους! Δεν τέμνονται ΠΟΥΘΕΝΑ!
Όσο νωρίτερα γίνει συνείδηση αυτό στην εργατική τάξη και τους συμμάχους της, τόσο πιο γρήγορα θα γίνουν βήματα στην ανασύνταξη του εργατικού κινήματος και την προώθηση της κοινωνικής συμμαχίας, για να δοθεί ώθηση στη συνολική αλλαγή των συσχετισμών υπέρ των λαϊκών συμφερόντων, σε βάρος της κυβέρνησης, των άλλων αστικών κομμάτων, της μεγάλης εργοδοσίας, των σφετεριστών του λαϊκού πλούτου.
Η ουσιαστική και ριζική διαχείριση των προβλημάτων για το ΚΚΕ σημαίνει διαχείριση με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των επιχειρηματιών. Σημαίνει την ικανοποίηση ενός συνδυασμού κριτηρίων, το σεβασμό στο περιβάλλον, στη Δημόσια Υγεία, στους φυσικούς πόρους, στο λαϊκό εισόδημα, στα δικαιώματα και την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων, στην ξεκούραση, στην αναψυχή. Η πρόταση αυτή μπορεί να γίνει εφικτή μόνο στο πλαίσιο ενός άλλου, ριζικά διαφορετικού, δρόμου ανάπτυξης με εργατική εξουσία. Ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός, ο ενιαίος κρατικός φορέας κατασκευών, που θα υλοποιεί φιλολαϊκά έργα, η κοινωνική κρατική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, η κρατική ιδιοκτησία στη γη και στις τεχνικές υποδομές, ο εργατικός - λαϊκός έλεγχος μπορούν να αξιοποιήσουν τις επιστημονικές γνώσεις και τις τεχνικές που υπάρχουν, με στόχο την υγεία και την προστασία του λαού και του περιβάλλοντος.
Η πρόταση αυτή, δεν αφορά μια «άλλη ζωή» - όπως αρέσκονται πολλοί να λένε, μιας και οι υλικές της προϋποθέσεις είναι εδώ σήμερα, χθες…
Ειδικά για το ζήτημα της διαχείρισης των σκουπιδιών, το κίνημα σήμερα, χρειάζεται να διεκδικήσει συνδυασμένα:
·        Να φύγουν οι δυνάμεις καταστολής τώρα από το νησί. Η άμεση σύγκλιση του Δημοτικού Συμβουλίου, χωρίς περιστροφές, να καταλήξει σε κείμενο που – όπως κάλεσε, έτσι και – θα διώχνει ΜΑΤ και ΟΠΚΕ χθες!
·        Να κλείσει ο ΧΥΤΑ Τεμπλονίου και να πάψει να λειτουργεί ο ΧΥΤΑ/Υ Λευκίμμης - ούτε μεσοπρόθεσμα!
·        Να μην υπάρξει καμία ιδιωτικοποίηση στον κλάδο των απορριμμάτων – να σταματήσουν οι εργολάβοι τώρα. Συγχρόνως, άμεσα να προχωρήσει η μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των πρώην συμβασιούχων στην καθαριότητα στο Δήμο αλλά και να γίνουν νέες προσλήψεις (που η καθημερινότητα αποδεικνύει ότι είναι απαραίτητες) με όρους σταθερής και μόνιμης εργασίας και τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας!
·        Με αντίστοιχους όρους να εργάζονται οι εργαζόμενοι στην ανακύκλωση.
·        Να υπάρξει άμεση επιστημονική διερεύνηση νέων χώρων με τήρηση των στοιχειωδών τουλάχιστον κριτηρίων καταλληλότητας, δηλαδή τη μη γειτνίαση με κατοικημένη περιοχή και τη μόλυνση του περιβάλλοντος (ύδατα κλπ). Τα κριτήρια αυτά να γίνουν γνωστά εκ των προτέρων.
·        Το κόστος της διαχείρισης των απορριμμάτων να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό – καμία αύξηση σε δημοτικά ή άλλα τέλη, μείωση των δημοτικών τελών σε ανέργους, ΑΜΕΑ και τις οικογένειές τους.
Η συμπόρευση με το ΚΚΕ, μπορεί να μην χωράει τους πάντες, χωράει όμως τους πολλούς, ακόμα και αν δεν συμφωνείς σε όλα μαζί μας! Είναι προϋπόθεση  για μια «καθαρή» διέξοδο για το λαό!

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ στις 8.30 μμ
στη ΓΕΦΥΡΑ στο ΠΟΤΑΜΙ ΛΕΥΚΙΜΜΗΣ
Ομιλήτρια: Μπαλού Αλεξάνδρα, στέλεχος του ΚΚΕ


Έλληνες οι 4 που πιάστηκαν στα πράσα να κάνουν πλιάτσικο στα καμμένα – Οι 3 ήταν μέλη της Χρυσής Αυγής



Για να τελειώνει κάπου το “παραμύθι” και η “φημολογία” ότι όσοι συνελήφθησαν για πλιάτσικο στα καμμένα σπίτια στο Μάτι ήταν ξένοι, μετανάστες, Ρομά, αλλόθρησκοι και ό,τι άλλο, ήταν Έλληνες, νεαροί Έλληνες  ηλικίας 22,  25  και 26 ετών.
Συγκεκριμένα,η είδηση που έγινε γνωστή την Τρίτη αναφέρει ότι “τέσσερα άτομα συνελήφθησαν περίπου στις 23:00 στην περιοχή του Νέου Βουτζά, από αστυνομικούς της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. Πρόκειται για τέσσερις ημεδαπούς, δύο ηλικίας 22 και 25 ετών και δύο 26χρονους, κατοίκους Μαραθώνα και Νέας Μάκρης. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το σπίτι, στην οδό Παραδείσου 2, δεν είχε πληγεί από την πυρκαγιά. Οι δράστες εντοπίστηκαν από αστυνομικούς να εξέρχονται από το εσωτερικό του κρατώντας ηλεκτρικές συσκευές, ωστόσο, αντιλαμβανόμενοι την παρουσία των αστυνομικών, τράπηκαν σε φυγή. Οι αστυνομικοί παρέμειναν στο σημείο, όπου οι δράστες είχαν αφήσει τις δύο μοτοσυκλέτες τους και όταν επέστρεψαν, τους συνέλαβαν και τους οδήγησαν στο Τμήμα Ασφαλείας Μαραθώνα. Εκεί, οι συλληφθέντες αρνήθηκαν τις κατηγορίες, υποστηρίζοντας ότι ήταν εθελοντές, εκδοχή που διαψεύτηκε από τα αντικείμενα αξίας που είχαν στην κατοχή τους”. (Πηγή: kathimerini.gr)
Τις επόμενες ημέρες κυκλοφόρησαν και στα social media πληροφορίες, σύμφωνα και με χρήστες που διαμένουν στις συγκεκριμένες περιοχές, ότι ορισμένοι από τους συλληφθέντες είναι μέλη της Χρυσής Αυγής, ενώ σύμφωνα με την “Κίνηση απελάστε τον ρατσισμό” 3 έχουν σχέση με τη Χρυσή Αυγή και μάλιστα ο ένας έχει στενή συγγενική σχέση με οργανωτή της Χρυσής Αυγής Μαραθώνα”…(που ήρθε και “έδεσε” με τις φωτογραφίες από τις δηλώσεις Λαγού μπροστά σε σπίτι που καιγόταν και του Κασιδιάρη να “μάχεται τις φλόγες” με πρώτο πλάνο το τατουάζ σβάστικα…)
Όποιος και να είχε κάνει την πράξη αυτή είναι καταδικαστέα, το να προσπαθεί δηλαδή να βγάλει κέρδος από τον πόνο και την απώλεια των συνανθρώπων και συμπολιτών του. Το να προσπαθούν ωστόσο κάποιοι να ξεδιπλώσουν το μίσος και να αφήσουν ελεύθερο το φασίστα που κρύβουν μέσα τους, “υπενθυμίζοντας” εντελώς “αθώα” ότι σε άλλα μέρη του κόσμου “πυροβολούν” τους πλιατσικολόγους ή διακηρύσσοντας ως “πανανθρώπινο αξίωμα” ότι “έτσι κάνουν οι Ρομά” είναι εξίσου εμετικό…ακόμα περισσότερο όταν διαψεύδονται από την είδηση.
ΥΓ: Σήμερα το επιβεβαίωσε ο βρετανικός Independent (αφού ούτε η Αστυνομία φαίνεται να έχει βγάλει κάποια σχετική ανακοίνωση ούτε κάποιο από τα μεγάλα ΜΜΕ έγραψε κάτι σχετικό…)
“Η Χρυσή Αυγή προσπάθησε να ενδυθεί “μεσσιανική” δόξα. Μέλη της φορώντας μπλούζες του κόμματος εμφανίστηκαν μέσα στις φλόγες αλλά μόνο για το χρονικό διάστημα που ο βουλευτής του κόμματός του έδινε συνέντευξη. Αυτός ισχυρίστηκε ότι αναπλήρωναν το κενό της κυβέρνησης η οποία κατά τις δηλώσεις του είχε εξαφανιστεί. Ο πραγματικός χαρακτήρας της ελληνικής ακροδεξιάς ήταν εμφανής αλλού. Τρία μέλη της συνελήφθησαν για λεηλασία κατοικιών των πυρόπληκτων ενώ άλλη ομάδα φασιστών επιτέθηκε σε μετανάστες στη Θεσσαλονίκη. Όμως οι πραγματικοί ήρωες δεν ενδιαφέρονταν να εμφανιστούν στην τηλεόραση” γράφει η βρετανική εφημερίδα αναφερόμενη στη συνεισφορά των πολιτών -μεταξύ των οποίων φυλακισμένοι-, Ρομά και μετανάστες που βοήθησαν παντοιοτρόπως, στους οποίους η Χρυσή Αυγή στρέφει το δηλητήριό της. (από το amna.gr)

Μιχαλάκης ο Τζάκσον

“Πολλοί εχθροί, πολλή τιμή” – Αγαπημένη φράση του Μουσολίνι ανήρτησε ο Ματέο Σαλβίνι στο τουίτερ .

Οι φιλοφασιστικές απόψεις του υπουργού εσωτερικών της Ιταλίας Ματέο Σαλβίνι, βασικού πρωταγωνιστή μεταξύ άλλων του αντιπροσφυγικού κρεσέντο της ιταλικής συγκυβέρνησης Λέγκας του Βορρά και Κινήματος 5 αστέρων, δεν αποτελούν κεραυνό εν αιθρία. Ακόμα και η φράση που χρησιμοποίησε (με μια μικρή απόκλιση, καθώς αντί για το αυθεντικό “πολλή τιμή” έγραψε “τόση τιμή”), σήμα κατατεθέν του Ντούτσε, δεν είναι πρωτόγνωρη για εκείνον, αφού και το 2015  είχε κάνει χρήση της στα πλαίσια της αντιμεταναστευτικής του ρητορικής. Αυτή τη φορά επέλεξε να την αναπαραγάγει ανήμερα των γενεθλίων του Ιταλού δικτάτορα στις 29 Ιούλη, με αφορμή άρθρο που αναφέρεται στην πολεμική εναντίον του από την καθολική εκκλησία μέχρι και λαϊκά περιοδικά, θεωρώντας πως έτσι ενισχύεται το “αντισυστημικό” προφίλ του Σαλβίνι, του οποίου η δημοφιλία βρίσκεται στα ύψη.

Το έγκλημα ήταν προδιαγεγραμμένο






7 Ιούνη 2018: Στην απάντησή του, σε ερώτηση του ΚΚΕ ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Γ. Καπάκης, λέει: «Η χώρα μας διαθέτει έναν δασοπυροσβεστικό μηχανισμό, που ελάχιστες χώρες τον διαθέτουν (...) με ένα δίκτυο που εμείς έχουμε φτιάξει αυτήν τη στιγμή εξαιρετικό, ειδικά στην Αττική και τα περιαστικά δάση, που η φωτιά σβήνεται με ένα δύο οχήματα και με την κινητοποίηση του πρώτου εναέριου μέσου».

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ.


-- Στις 10 Μάη η ΚΕ του ΚΚΕ διοργανώνει ειδική εκδήλωση με θέμα «Πυρασφάλεια και Δασοπροστασία». Τα συμπεράσματα της εκδήλωσης που προκύπτουν από τις παρεμβάσεις επιστημόνων, πυροσβεστών, συνδικαλιστών, κρούουν τον «κώδωνα του κινδύνου» για την κατάσταση.


-- Στις 23 Μάη, το ΚΚΕ καταθέτει Ερώτηση στη Βουλή, με την οποία ζητά να παρθούν άμεσα μέτρα για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών και στην Αττική. Στο κείμενο της Ερώτησης αναφέρεται ανάμεσα άλλα: «Το ΚΚΕ εκφράζει την έντονη ανησυχία του για το τι θα μπορούσε να προκύψει κατά τη διάρκεια της φετινής αντιπυρικής περιόδου σε βάρος του δασικού μας πλούτου και των λαϊκών περιουσιών, αν συνυπάρξουν μία σειρά επιβαρυντικοί παράγοντες, όπως ξηρασία, υψηλές θερμοκρασίες, ισχυροί άνεμοι κ.λπ. Η αγωνία αυτή δεν είναι αβάσιμη, ήδη οι δύο πρόσφατες μεγάλες πυρκαγιές στην Ηλεία και τη Νάξο την επιβεβαιώνουν. Πηγάζει όμως και από τα ίδια τα αποτελέσματα της επικίνδυνης πολιτικής που εφαρμόζει και η σημερινή κυβέρνηση στην πυρασφάλεια και τη δασοπροστασία, ως συνέχεια της πολιτικής των προκατόχων της από το 1998, που άρχισε να υλοποιείται ο στρατηγικός σχεδιασμός αποδόμησης της πυροπροστασίας γενικότερα, προς όφελος των επιχειρηματικών συμφερόντων».


-- Στις 15 Ιούνη ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Τόσκας, μεταβιβάζει στη Βουλή γραπτή απάντηση στους προβληματισμούς που έχει εκφράσει το ΚΚΕ και αναφέρει: «Καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια τόσο για την εφαρμογή ενός αποτελεσματικού και συνεκτικού σχεδιασμού αντιμετώπισης δασικών πυρκαγιών όσο και για την πλήρη ετοιμότητα του Πυροσβεστικού Σώματος, ενόψει και της τρέχουσας αντιπυρικής περιόδου, μέσω της ενίσχυσής του με αξιόμαχο πυροσβεστικό προσωπικό και τα απαιτούμενα μέσα».


-- Λίγες μέρες νωρίτερα, στις 7 Ιούνη, στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής γίνεται συνεδρίαση με θέμα: «Σχέδιο πολιτικής προστασίας στις Περιφέρειες». Σε εκείνη τη συνεδρίαση ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης ρωτά: «Εχουν γίνει νέοι δασικοί δρόμοι για να μπορέσουμε να προλάβουμε καμένες δασικές εκτάσεις αυτήν την περίοδο;», «Εχουν γίνει νέες αντιπυρικές ζώνες και πόσες είναι αυτές;», «Υπάρχει μέριμνα από την Πολιτική Προστασία σε όλη την Ελλάδα για την επιδιόρθωση υδατοδεξαμενών;».
Στην απάντησή του, ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Γ. Καπάκης, λέει: «Η χώρα μας διαθέτει έναν δασοπυροσβεστικό μηχανισμό, που ελάχιστες χώρες τον διαθέτουν (...) με ένα δίκτυο που εμείς έχουμε φτιάξει αυτήν τη στιγμή εξαιρετικό, ειδικά στην Αττική και τα περιαστικά δάση, που η φωτιά σβήνεται με ένα δύο οχήματα και με την κινητοποίηση του πρώτου εναέριου μέσου».


-- Καθώς αυτές οι απαντήσεις επέτειναν τις ανησυχίες, το ΚΚΕ επανήλθε. Μετατρέπει την Ερώτηση που είχε καταθέσει στις 23 Μάη και αναφέραμε παραπάνω, σε Επίκαιρη Ερώτηση που συζητήθηκε στην Ολομέλεια στις 21 Ιούνη. Στη συζήτηση ο Χρ. Κατσώτης ρωτά ξανά με επιμονή: «Τι μέτρα θα πάρετε ως κυβέρνηση για να αποσοβηθούν οι κίνδυνοι από την εκδήλωση πυρκαγιών τη φετινή αντιπυρική περίοδο;». Και ο αρμόδιος υπουργός, Νίκος Τόσκας, απαντά: «Το Πυροσβεστικό Σώμα τα τελευταία δύο χρόνια έχει αλλάξει τελείως όψη, δυνατότητες»...






Με όλα τα μέσα...


Εντείνονται οι παρεμβάσεις στην ΠΓΔΜ από ΝΑΤΟ και ΕΕ για να διασφαλιστεί η ευρωΝΑΤΟική πορεία της χώρας, μέσα από την έγκριση της συμφωνίας με την Ελλάδα στο επικείμενο δημοψήφισμα. Το στόχο αυτό υπηρετούν τόσο οι πυκνές επισκέψεις αξιωματούχων των δύο ιμπεριαλιστικών οργανισμών στην ΠΓΔΜ και οι ανάλογες δηλώσεις τους, όσο και η χρηματοδότηση από την ΕΕ και τις ΗΠΑ σε φορείς που αναπτύσσουν δράση και προπαγανδίζουν υπέρ της έγκρισης της συμφωνίας. Θυμίζουμε ότι χτες, ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, Ζ. Ζάεφ, δήλωσε πως στόχος της σκοπιανής κυβέρνησης είναι το δημοψήφισμα να γίνει στις 30 Σεπτέμβρη, θα έχει «συμβουλευτικό χαρακτήρα» και θα τεθεί το εξής ερώτημα: «Είστε υπέρ της υποψηφιότητας για ένταξη σε ΕΕ και ΝΑΤΟ, αποδεχόμενοι τη συμφωνία μεταξύ της "Δημοκρατίας της Μακεδονίας" και της Ελληνικής Δημοκρατίας;». Γίνεται φανερό και με αυτόν τον τρόπο το πραγματικό υπόβαθρο της συμφωνίας, που δεν είναι άλλο από τα σχέδια ενσωμάτωσης της χώρας και συνολικά των Δυτ. Βαλκανίων στις ευρωατλαντικές δομές, ανταγωνιστικά προς την επιρροή που θέλει να ασκήσει η Ρωσία στην περιοχή.
* * *
Ετσι, μετά την αντιπροσωπεία της Κομισιόν, με επικεφαλής τον αρμόδιο επίτροπο για θέματα διεύρυνσης, Γ. Χαν, και την έλευση στη χώρα της νέας πρέσβειρας της Μ. Βρετανίας, κατέφτασε στην ΠΓΔΜ αντιπροσωπεία του ΝΑΤΟ, κηρύσσοντας ουσιαστικά την έναρξη της ενταξιακής διαδικασίας της ΠΓΔΜ στον ιμπεριαλιστικό οργανισμό. Ο επικεφαλής της ΝΑΤΟικής αντιπροσωπείας, Τζ. Μακί, χωρίς περιστροφές, επισήμανε την ανάγκη να επικυρωθεί η ευρωατλαντικής κοπής συμφωνία των Πρεσπών, προκειμένου να προχωρήσει η ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ. Με την υποσημείωση ότι θα χρειαστούν περίπου 18 μήνες έως την ολοκλήρωση της ένταξης της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ, ο ΝΑΤΟικός αξιωματούχος άσκησε πίεση για επιτάχυνση των διαδικασιών, αρχής γενομένης από την έγκριση της συμφωνίας, την ώρα που η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ παραχωρεί ήδη πεδία στους Αμερικανούς για στρατιωτικές ασκήσεις, θέλοντας να καταστήσει τη χώρα έναν από τους βασικούς βραχίονες της αμερικανοΝΑΤΟικής παρουσίας στη Βαλκανική, με πρόσχημα ασκήσεις και συνεκπαιδεύσεις.
* * *
Την παρέμβασή της προς την ίδια κατεύθυνση εντείνει και η Γερμανία, που διατηρεί ισχυρά συμφέροντα και ερείσματα στην περιοχή, άμεσα συνδεδεμένα με την ευρωατλαντική πορεία των βαλκανικών κρατών. Ο Γερμανός υφυπουργός Εξωτερικών, Μ. Ροτ, επισκέφτηκε πρόσφατα για πολλοστή φορά τα Σκόπια τονίζοντας και αυτός από τη μεριά του Βερολίνου ότι «η συμφωνία για το ονοματολογικό είναι το κλειδί που θα ανοίξει τις πόρτες της χώρας στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ». Εσπευσε μάλιστα να συναντήσει και τον ηγέτη του αντιπολιτευόμενου VMRO, ασκώντας πιέσεις να μη βάλει εμπόδια στην ένταξη της χώρας σε ΝΑΤΟ και ΕΕ, καθώς στο επικείμενο δημοψήφισμα επί της συμφωνίας των Πρεσπών δεν αρκεί μια σχετική πλειοψηφία του «ναι», αλλά απαιτείται η συμμετοχή τουλάχιστον του 50% του εκλογικού σώματος, με την αντιπολίτευση να απειλεί με μποϊκοτάζ. Ο Γερμανός υφυπουργός μίλησε και σε νέους της χώρας, σε εκδήλωση που «έστησε» γερμανικό ίδρυμα, προπαγανδίζοντας τις «προοπτικές των νέων κατά την ένταξη της ΠΓΔΜ στην ΕΕ», την ίδια ώρα που η αμερικανική ΜΚΟ «USAID» χρηματοδοτεί με χιλιάδες δολάρια οργανώσεις από την τοπική «κοινωνία των πολιτών» για να υποστηρίξουν «πρωτοβουλίες» που φτιάχνουν κλίμα υπέρ μιας «θετικής έκβασης» στο δημοψήφισμα.
* * *
Συναντήσεις για την υπόθεση της ΠΓΔΜ, όπως γνωστοποίησε Γερμανός ευρωβουλευτής, έγιναν και στο ΔΝΤ, στην «προοπτική» να προχωρήσουν μια σειρά «επενδύσεις» στη χώρα αν το αποτέλεσμα στο δημοψήφισμα είναι θετικό και ανοίξει ο δρόμος της ένταξης σε ΕΕ και ΝΑΤΟ. Ανάλογο περιεχόμενο είχε και η πρόσφατη συνάντηση του Σκοπιανού ΥΠΕΞ, Ν. Ντιμιτρόφ, με τον πρέσβη της Σαουδικής Αραβίας στην ΠΓΔΜ. Ολα αυτά δεν είναι παρά μερικές ακόμα αποδείξεις του «ενδιαφέροντος» του ευρωατλαντικού άξονα για τη Βαλκανική, που αξιοποιεί όλα τα μέσα για να προωθήσει τους σχεδιασμούς του ανταγωνιστικά προς άλλες δυνάμεις και κυρίως τη Ρωσία, σε μια κρίσιμη γεωστρατηγικά περιοχή. Στην εμπέδωση αυτών των σχεδιασμών εμπλέκεται ενεργά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, έχοντας αναλάβει ρόλο σημαιοφόρου, όπως έδειξε και η υπογραφή της συμφωνίας των Πρεσπών, κερδίζοντας επάξια τον χαρακτηρισμό του «γεωπολιτικού μεντεσέ» και μπλέκοντας το λαό σε μεγάλους κινδύνους και περιπέτειες...

Η «επόμενη μέρα»


Στην «επόμενη μέρα» ρίχνει τώρα το βάρος της προπαγάνδας της η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, σε μια προσπάθεια να φύγει άρον - άρον η συζήτηση από τις τεράστιες ευθύνες της για τη μεγάλη καταστροφή στην Ανατολική Αττική.
Δηλώνει μάλιστα διατεθειμένη να συγκρουστεί «με μικρά και μεγάλα συμφέροντα», προκειμένου να μπει τάξη στο χωροταξικό της Ανατολικής Αττικής και να μην υπάρξουν ανάλογες καταστροφές στο μέλλον.
Οι διακηρύξεις αυτές της κυβέρνησης έχουν την ίδια αξία με όσα υποσχόταν αμέσως μετά τις φονικές πλημμύρες στη Μάνδρα της Αττικής τον περασμένο Νοέμβρη.
Και τότε οι πληγέντες κάτοικοι της περιοχής άκουγαν τις ίδιες μεγαλοστομίες, για να βρεθούν λίγους μήνες μετά ξανά βουτηγμένοι μέχρι το λαιμό στα λασπόνερα της νέας πλημμύρας που προκάλεσε η νεροποντή στα τέλη Ιούνη.
Στον απόηχο της μεγάλης καταστροφής, η κυβέρνηση αντιπαρατίθεται με τη ΝΔ για τις πολιτικές ευθύνες της τραγωδίας. Η κυβέρνηση εντοπίζει τις αιτίες της φονικής πυρκαγιάς αποκλειστικά στις ακραίες καιρικές συνθήκες, σε συνδυασμό με την αυθαίρετη δόμηση της περιοχής (που και η ίδια νομιμοποίησε), που κυρίως βαραίνει τους προηγούμενους. Από την πλευρά τους, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ εγκαλούν την κυβέρνηση για ανικανότητα, έλλειψη συντονισμού, αναλγησία, έλλειψη ευαισθησίας και απροθυμία να αναλάβει τις ευθύνες της.
Μια πολύ βολική αντιπαράθεση, που αναπαράγεται από σύσσωμο τον συμπολιτευόμενο και αντιπολιτευόμενο Τύπο... Βολική γιατί μένουν έξω από το κάδρο οι ουσιαστικότερες αιτίες αυτού του εγκλήματος. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχει τεράστιες ευθύνες για το έγκλημα, γιατί με την πολιτική της, τα «αναπτυξιακά» της σχέδια, τον χωροταξικό σχεδιασμό, όπου βασιλεύουν η εμπορευματική χρήση της γης και η επιχειρηματική δράση, την πολιτική των περικοπών δαπανών από το κράτος για υποδομές και έργα πυροπροστασίας, αντιπλημμυρικής και αντισεισμικής προστασίας, συνεχίζει την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, αφήνοντας το λαό εκτεθειμένο σε μεγάλους κινδύνους για τη ζωή του. Επειδή υπηρετεί πιστά τα σχέδια της ανάκαμψης των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων και αυτά τα σχέδια έχουν την πρώτη προτεραιότητα. Εκεί βρίσκεται η ουσία που μόνο το ΚΚΕ αναδεικνύει και που γι' αυτό άλλωστε επικρατεί πλήρης αποσιώπηση των θέσεών του και της άποψής του από έντυπα, ηλεκτρονικά και διαδικτυακά ΜΜΕ.
Τώρα η κυβέρνηση υπόσχεται «ανασύνταξη του κράτους» και διαμόρφωση ενός «εθνικού σχεδίου πολιτικής προστασίας», ζητώντας μάλιστα τη συναίνεση όλων των πολιτικών δυνάμεων. Τα περί «ανασύνταξης του κράτους», βεβαίως, τα λένε και τα άλλα κόμματα. Η αδυναμία του κράτους να προστατέψει τη ζωή του λαού σε πλημμύρες, πυρκαγιές ή σεισμούς, δείχνει ...επιλεκτική ανικανότητα. Αντίθετα, όταν πρόκειται για παρεμβάσεις υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων, στη διαμόρφωση και ενίσχυση του μνημονιακού αντιλαϊκού πλαισίου, στην υπηρέτηση των δημοσιονομικών στόχων, στη στήριξη επενδύσεων, στις φοροαπαλλαγές και διευκολύνσεις, στην καταστολή λαϊκών κινητοποιήσεων, στην υπηρέτηση ΝΑΤΟικών σχεδιασμών, το κράτος εμφανίζεται ικανότατο. Αλλωστε, ο λαός έχει ξαναζήσει πολλές επανιδρύσεις του κράτους επί Σημίτη, επί Καραμανλή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αντιμετωπίστηκαν, αντίθετα οξύνθηκαν ελλείψεις και προβλήματα.
Για να αλλάξει κάτι πραγματικά την επόμενη μέρα, χρειάζεται να δυναμώσουν η οργάνωση και η κινητοποίηση του λαού, πρώτα απ' όλα στις πυρόπληκτες περιοχές, για τη διεκδίκηση μέτρων ανακούφισης και ουσιαστικής προστασίας από ανάλογες καταστροφές στο μέλλον.
Να μην περάσει η προσπάθεια της κυβέρνησης να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, να μην ξεχαστούν οι καταστροφές και οι πραγματικοί ένοχοι μόλις σβήσουν τα φώτα της δημοσιότητας, όπως έγινε σε πολλές ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν. Να δυναμώσει ο αγώνας για σύγχρονα δικαιώματα, η πάλη για τις λαϊκές ανάγκες.
Απ' αυτήν τη σκοπιά, οι πρωτοβουλίες που παίρνουν τα συνδικάτα και άλλοι φορείς της περιοχής, για την οργάνωση της αλληλεγγύης και του αγώνα, χρειάζεται να στηριχτούν μαζικά και να πολλαπλασιαστούν το επόμενο διάστημα.

TOP READ