10 Μαρ 2020

Η Μαύρη Διεθνής των «εθνοφυλάκων»



● Τι στ’ αλήθεια συμβαίνει με τη δράση ακροδεξιών ομάδων στα σύνορα, την οποία δεν βλέπει η κυβέρνηση ● Η προκλητική παρουσία του Λαγού και των εισαγόμενων Ευρωπαίων ομοϊδεατών του.
Κατά την τελευταία ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας ρωτήθηκε για τη δράση ένοπλων ομάδων και ταγμάτων εφόδου στα σύνορα που κυνηγούν πρόσφυγες.
Ο κ. Πέτσας χαρακτήρισε την ερώτηση «αρκετά προωθημένη», είπε ότι δεν βλέπει «κανέναν τέτοιο κίνδυνο» και αυτό που βλέπει μόνο «στα σύνορά μας, είτε είναι στον Εβρο είτε είναι στα νησιά», όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του, είναι «εθνοφύλακες» που «έχουν συγκεκριμένες οδηγίες» και «συμμετέχουν στον σχεδιασμό, όπως αυτός αναπτύσσεται».
Αλλά τι στ’ αλήθεια συμβαίνει με αυτές τις ένοπλες ομάδες, των οποίων τη βίαιη δράση η κυβέρνηση καλύπτει, βαφτίζοντας τους «εθνοφύλακες» και τοποθετώντας τους έτσι στο κάδρο της εθνοφυλακής, η οποία αποτελεί τμήμα των ενόπλων δυνάμεων ως η σύγχρονη μετεξέλιξη των διαβόητων ΤΕΑ;
Δεν πρόλαβε να περάσει μία μέρα από τις δηλώσεις αυτές του κυβερνητικού εκπροσώπου και οι καταγγελίες και οι κραυγές αγωνίας για τη δράση αυτών των ομάδων άρχισαν να πληθαίνουν. Μια τέτοια κραυγή αγωνίας εξέφρασε ο ίδιος ο πρώην βουλευτής της Ν.Δ. στη Λέσβο Παύλος Βογιατζής, ο οποίος κάλεσε την κυβέρνηση να βάλει «τέλος στα τάγματα εφόδου στη Λέσβο. Πρέπει να υπάρχει η παρουσία του κράτους που να εξασφαλίζει έννομη τάξη. Καλή, πάρα πολύ η φύλαξη των νησιών στη θάλασσα, αλλά δεν τιμά κανέναν αυτό που συμβαίνει με τα τάγματα εφόδου» (stonisi.gr).

Κραυγή αγωνίας

Η δεύτερη κραυγή αγωνίας αφορούσε τον Εβρο και ήρθε από τον εκδότη της τοπικής εφημερίδας «Γνώμη» Γιάννη Λασκαράκη. Ο κ. Λασκαράκης κατήγγειλε «ένα εθνικιστικό και μισαλλόδοξο τσουνάμι» που «σαρώνει τον τόπο μας», περιγράφοντας ότι «ορισμένοι κυκλοφορούν με όπλα παριστάνοντας την πολιτοφυλακή εναντίον της “εισβολής” των μεταναστών και των προσφύγων» και καταγγέλλοντας τον ξυλοδαρμό δημοσιογράφου του CNN γιατί προσπάθησε να υπερασπιστεί μετανάστες που οι ένοπλες ομάδες κακομεταχειρίζονταν.
Αλλά από τη δράση ένοπλων ομάδων δεν θα μπορούσε βέβαια να λείψει -ποιος άλλος;- ο γνωστός ταγματάρχης εφόδου και υπόδικος για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης Γιάννης Λαγός, ο οποίος μέσα σε αυτό το ζοφερό τοπίο βρήκε την ευκαιρία να πάει στον Εβρο και να ποζάρει με επιδεικτικό και προκλητικό τρόπο σε νυχτερινές φωτογραφίες πλάι σε άτομα με στρατιωτικά ρούχα, ακόμα και σε αστυνομικούς. Ο ίδιος ο υπόδικος ναζιστής ομολογεί στον επίσημο ιστότοπο της οργάνωσής του ότι «βρίσκεται στα ελληνοτουρκικά σύνορα και ήδη συμμετέχει ενεργά στις περιπολίες που διεξάγουν οι κάτοικοι της περιοχής».
Παλιά του τέχνη κόσκινο του Λαγού, που διαθέτει ασφαλώς όλη την ανατριχιαστική «τεχνογνωσία» της Χρυσής Αυγής, η οποία πραγματοποιούσε «περιπολίες» στο κέντρο της Αθήνας και στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, προκειμένου να τελέσει εγκλήματα σε βάρος μεταναστών και προσφύγων και όσων θεωρούσε πολιτικούς της αντιπάλους. Αυτή την «τεχνογνωσία» του τώρα πάει να μεταφέρει στα ελληνοτουρκικά σύνορα ο Λαγός, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον κίνδυνο πρόκλησης μιας προβοκάτσιας με ανυπολόγιστες συνέπειες στην ευαίσθητη αυτή περιοχή.
lagos sunora
Ο υπόδικος ναζιστής Λαγός «περιπολεί» κατά δήλωσή του με αστυνομικούς στον Εβρο

Τα… κομάντα

Και βέβαια δεν είναι μόνο ο γνωστός ναζιστής, αφού τα ελληνοτουρκικά σύνορα αυτές τις μέρες αποτελούν πόλο έλξης για τη βίαιη δράση των ακροδεξιών ομάδων ανά την Ελλάδα. Ενδεικτική είναι η ανάρτηση-ομολογία της 3ης Μαρτίου από πατενταρισμένο ακροδεξιό, ο οποίος δήλωνε δημόσια: «Πέμπτη αναχωρούμε για Εβρο με δικά μας μέσον και έξοδα. […] Οσα κομάντος ενδιαφέρονται για την εθελοντική μάχη!!! Γιατί για μάχη φεύγουμε όχι για εκδρομή. Το τονίζω αυτό, Μάχη θα δώσουμε με τους μουτζαχεντίν… να στείλουν μήνυμα μόνο άτομα που έχουν όρεξη για κυνήγι και ξύλο!!!!».
Αλλά στα ελληνοτουρκικά σύνορα κατέφτασαν ακόμα και εισαγόμενες ακροδεξιές ομάδες. Είναι τα ίδια τα μέλη της ρατσιστικής ακροδεξιάς ομάδας της Αυστρίας «Identitäre Bewegung» που διαφημίζουν επιδεικτικά την παρουσία τους στον Εβρο (το θέμα ανέδειξε πρώτος ο ιστότοπος guernica.eu).
Μέσω τουίτερ οι Αυστριακοί ακροδεξιοί δημοσίευσαν φωτογραφίες στις οποίες κρατούν ελληνικές σημαίες και πανό κατά της έλευσης προσφύγων στην Ευρώπη. Μάλιστα ο αρχηγός τους Μάρτιν Ζέλνερ εικονίζεται να κάνει τη χειρονομία-σύμβολο της Λευκής Υπεροχής που έκανε μετά τη σύλληψή του και ο μακελάρης της Νέας Ζηλανδίας Μπρέντον Τάραντ. Αλλωστε είναι γνωστή η διασύνδεση του Ζέλνερ με τον ναζιστή τρομοκράτη που σκόρπισε τον θάνατο σε δύο τζαμιά της πόλης Κράισττσερτς τον Μάρτιο του 2019.
Ο Τάραντ δεν ήταν μόνο χρηματοδότης της οργάνωσης του Ζέλνερ, κάνοντας δωρεά 1.500 ευρώ. Η διασύνδεσή τους προδίδεται και από τα αλλεπάλληλα μέιλ που είχαν ανταλλάξει. Αλλά κοινή μεταξύ των Ζέλνερ και Τάραντ είναι βέβαια και η ιδεολογική τους κατεύθυνση. Ρητά η ομάδα του Ζέλνερ δηλώνει οπαδός της συνωμοτικής θεωρίας της «Μεγάλης Αντικατάστασης», κατά την οποία κάποιες σκοτεινές δυνάμεις μετακινούν σκόπιμα μεταναστευτικές ροές προς την Ευρώπη, προκειμένου να αλλοιωθεί ο «λευκός» χαρακτήρας του πληθυσμού της.

Ο «Τουρκοφάγος»

Οπαδός της ίδιας θεωρίας ήταν βέβαια και ο μακελάρης της Νέας Ζηλανδίας, ο οποίος πραγματοποίησε τα εγκλήματά του ακολουθώντας ένα μανιφέστο με τον ίδιο ακριβώς τίτλο: «The Great Replacement».
Αλλά κοινό μεταξύ Ζέλνερ και Τάραντ είναι και το στραμμένο τους βλέμμα προς την Ελλάδα, με τον μακελάρη να έχει χαράξει σε ένα από τα όπλα του με λατινικά στοιχεία την ελληνική λέξη «Τουρκοφάγος» (Turkofagos), ενώ περιγράφει την επίσκεψή του σε ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς να αναφέρει την Ελλάδα, αλλά είναι σαφής η επιρροή του από τη Χρυσή Αυγή (βλ. Δημήτρης Ψαρράς, 16.3.2019, Ο «τουρκοφάγος» ναζιστής). Οσο για την οργάνωση του Ζέλνερ που βρέθηκε τώρα στα ελληνοτουρκικά σύνορα, πραγματοποιήθηκε έρευνα με το ενδεχόμενο της απαγόρευσής της, το οποίο και παραμένει ανοιχτό.
Να λοιπόν ποιους η κυβέρνηση βλέπει ως «εθνοφύλακες», προσφέροντας κάλυψη στη δράση τους.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών / Γιάννης Μπασκάκης

Επικίνδυνη, εχθρική και εγκληματική η στάση της Ιεράς Συνόδου

Τα παιδιά δε θα πάνε στο σχολείο, μπορούν όμως να πηγαίνουν στην εκκλησία…
Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου είναι επικίνδυνη για την κοινωνία, εχθρική για τον άνθρωπο και εγκληματική
Ανησυχητική και επικίνδυνη η στάση του ΕΟΔΥ (επιστήμονες) και της κυβέρνησης που δεν τολμούν να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Δε χρειάζεται να φτάσουμε στην κατάσταση που είναι σήμερα η Ιταλία για να αποφασίσουν να μιλήσουν
Όταν η επιστήμη φοβάται την Εκκλησία, την «πληρώνει» η κοινωνία. Όσο για την Εκκλησία απέδειξε πόσο μακριά από τα γήινα και τα προβλήματα του λαού είναι.
«Η προστασία της δημόσιας υγείας είναι πολύ σοβαρό ζήτημα για να εναπόκειται σε θρησκευτικές ή μεταφυσικές ιδεοληψίες. Γι’ αυτό το λόγο η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο πρέπει να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα για την υγεία του λαού, από τα οποία δεν μπορούν να εξαιρούνται οι -κατά τα άλλα σεβαστές- εκκλησιαστικές λειτουργίες» (ανακοίνωση ΚΚΕ)

Ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής «απαντά» στην Ιερά Σύνοδο για τον κοροναϊό

Τελείως διαφορετική προσέγγιση από αυτή της Ιεράς Συνόδου της ελλαδικής Εκκλησίας στο ζήτημα του κοροναϊού έχει ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, Ελπιδοφόρος, ο οποίος μάλιστα εξέδωσε και αυστηρές οδηγίες προς τους κληρικούς για την προφύλαξη από τον ιό.
Αντίθετα από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία ανακοίνωσε ότι «θα εξακολουθήσουμε στις Ορθόδοξες Εκκλησίες μας να λειτουργούμε και να κοινωνούμε, έχοντας την βεβαιότητα ότι κοινωνούμε στη Ζωή και στην αθανασία», ο Ελπιδοφόρος αναγνωρίζει τη «γνήσια», όπως τονίζει ανησυχία των πιστών και επισημαίνει ότι «τα ίδια υλικά στοιχεία που μπορούν να μεταφέρουν τις ευλογίες του Θεού υπόκεινται επίσης στη θραυσμένη φύση του πεσμένου μας κόσμου.. Η επιστήμη και ο λόγος που μας έδωσε ο Θεός απαιτούν να χρησιμοποιούμε όλα τα διαθέσιμα μέσα για να προστατεύσουμε τους εαυτούς και τις οικογένειές μας από την εξάπλωση του Covid-19 και κάθε άλλης ασθένειας».
Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής συμβουλεύει μάλιστα «αυτούς που αισθάνονται σωματικά άσχημα να απέχουν από τις λειτουργικές συγκεντρώσεις μέχρι να είναι σίγουροι για τη διάγνωσή τους». Επίσης, υπογραμμίζει: «Επιπλέον, κανένας δεν πρέπει να επικριθεί γιατί επέλεξε να απέχει για λίγο από τη συμμετοχή τους στις παραδοσιακές λειτουργικές πρακτικές της Αγίας Εκκλησίας μας. Αυτά τα μέτρα δεν αλλάζουν τις παραδόσεις της Εκκλησίας, αλλά είναι μάλλον προσωρινές προφυλάξεις κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου κρίσης».

“Αν ήξερα πως είστε άθεοι θα ρωτούσα” – Ιερέας κοινώνησε παιδάκια σε θάλαμο νοσοκομείου χωρίς να πάρει γονική συναίνεση


Συνεχίζονται τα κρούσματα ανεύθυνης και επικίνδυνης συμπεριφοράς της εκκλησίας και εκπροσώπων της σε θέματα δημόσιας υγείας, ακόμα και μέσα στα νοσοκομεία. Μια πολύ σοβαρή καταγγελία μητέρας δημοσιοποίησε η πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών Θεσσαλονίκης Δάφνη Κατσίμπρα, σύμφωνα με την οποία ιερέας που είχε κληθεί να κοινωνήσει παιδί σε ογκολογική πτέρυγα παίδων νοσοκομείου της πόλης, αποφάσισε να κοινωνήσει με το έτσι θέλω όλα τα παιδιά στο θάλαμο, χωρίς να ζητήσει την άδεια των γονέων. Μητέρα που αντιλήφθηκε το περιστατικό διαμαρτυρήθηκε για το συμβάν, με αποτέλεσα ο ιερέας με θρασύ ύφος να της απαντήσει “αν ήξερα ότι είστε άθεοι, θα ρωτούσα…”.
Όπως σημειώνει η κυρία Κατσίμπρα: «κατ’ αρχάς οφείλουμε να εκφράσουμε την κατανόηση για τους γονείς και συγγενείς που εναποθέτουν τις ελπίδες τους σε οποιαδήποτε επιστημονική ή μεταφυσική βοήθεια. Επειδή όμως είναι βέβαιο ότι τέτοιου τύπου “πρωτοβουλίες” από ιερείς νοσοκομείων θα είναι πολλές λόγω και της περιόδου, δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε γονείς για αυθαιρεσία όταν υπάρχει η ενθάρρυνση από κορυφαίους λοιμωξιολόγους που με μεταφυσική κι όχι επιστημονική τεκμηρίωση καλούν τους πιστούς να κοινωνήσουν γιατί δεν θα πάθουν τίποτα από τη “θεία κοινωνία”».
Η ίδια στηλιτεύει επίσης τη στάση κυβέρνησης, αλλά και της πλειονότητας των αρμόδιων επιστημονικών φορέων – με εξαίρεση την ΟΕΝΓΕ, που από την πρώτη στιγμή πήρε θέση ενάντια στον επικίνδυνο σκοταδισμό – που «τηρούν “σιγήν ιχθύος” για να αποφευχθεί τυχόν σύγκρουση με την παντοδύναμη Εκκλησία», ζητώντας «άμεσα να δώσουν απάντηση, με ενδελεχή επιστημονική τεκμηρίωση, για την ψευδή επιστημονικά και ανεύθυνη επαγγελματικά πρόκληση σύγχυσης περί εξαιρέσεων στα μέτρα πρόληψης και περιορισμού της μετάδοσης της νόσου και να προβούν σε ενδελεχή ενημέρωση σε όλους τους δημόσιους χώρους, συμπεριλαμβανομένων των εκκλησιών και των νοσοκομείων, και όχι μόνο μέσα από τα ΜΜΕ, και να λάβουν τα ανάλογα μέτρα ώστε να προασπιστεί η δημόσια υγεία και στον τομέα των θρησκευτικών τελετών και μυστηρίων».
Η γιατρό υπενθυμίζει πως «είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο πως ο κορονοϊός ανιχνεύεται στο σάλιο και τις εκκρίσεις της μύτης και σαν πύλες εισόδου στον οργανισμό είναι οι βλεννογόνοι του στόματος, της μύτης, των ματιών.
Αυτά αρκούν για να γίνει κατανοητό γιατί συστήνεται η αποφυγή συνωστισμού σε χώρους συναθροίσεων, αποφυγή επαφής με τις εκκρίσεις απευθείας (σταγονίδια ή υπολείμματα σάλιου) ή έμμεσα (χειραψίες, κοινή χρήση αντικειμένων κ.λπ.) για την προφύλαξη και τον έλεγχο της μετάδοσης» και ως εκ τούτου «σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να εξαιρεθούν οι συναθροίσεις σε εκκλησίες ή τα θρησκευτικά μυστήρια με τα οποία άμεσα μπορεί να μεταδοθούν οι ιοί.
Οσο σεβαστές κι αν είναι οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, είναι επικίνδυνο και εγκληματικό τα επιστημονικά δεδομένα να υποταχθούν σε μεταφυσικές απόψεις και δογματικές αντιλήψεις».
Καταδικάζει επίσης την αναγωγή της δημόσιας υγείας και της προστασίας από τον κορονοϊό σε “ατομική ευθύνη και ρίσκο”, αφού  «είναι σχεδόν βέβαιο ότι αυτός που θα προσβληθεί θα μεταδώσει τον ιό στον περίγυρο», προσθέτοντας: «Για ποια μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης του ιού μιλάμε, όταν η ευθύνη και το ρίσκο μεταφέρεται στον πληθυσμό;»

Μαζέψτε τους


Μαζέψτε τους φασίστες που έχουν βγει παγανιά σε κάθε γωνιά αυτής της χώρας
Μαζέψτε τους εθνοφύλακες, τους απαίδευτους φασίστες με όπλα
Μαζέψτε τους νεοναζί συναγωνιστές τους που ήρθαν από την Ευρώπη σαν φίλοι
Μαζέψτε τους ψεκασμένους που αυτές τις μέρες ζουν την δική τους ονείρωξη, το δικό τους Γούντστοκ
Μαζέψτε τους φασίστες που καίνε σχολεία και χώρους αλληλεγγύης
Μαζέψτε τους εγκληματίες που απειλούν και προπηλακίζουν εργαζόμενους και αλληλέγγυους
Μαζέψτε τα ΜΑΤ και τους λοιπούς ένστολους χούλιγκαν
Μαζέψτε τα κτήνη που βρίζουν έγκυες γυναίκες πάνω σε μια βάρκα
Μαζέψτε τους σκατόψυχους που εκσπερματώνουν από εθνική υπερηφάνεια όταν μαθαίνουν ότι πνίγηκαν παιδιά προσφύγων
Μαζέψτε τους Δεξιούς που ζήλεψαν τη δόξα των Ρουπακιάδων και έγιναν η ορθογραφημένη Χρυσή Αυγή
Μαζέψτε αυτούς που πλέκουν κάλτσες για το μέτωπο
Μαζέψτε τους Χριστιανοταλιμπάν που φοβούνται μήπως τους εξισλαμίσουν
Μαζέψτε τις ακροδεξιές κότες που μπροστά στον κίνδυνο να κατηγορηθούν για κανένα πλημμέλημα κλαίνε και απαρνούνται τα πάντα
Μαζέψτε τους Εισαγγελείς που κάνουν ότι δεν βλέπουν
Μαζέψτε τους ηλίθιους με πληκτρολόγιο που ξερνάνε ανορθόγραφα δηλητήριο
Μαζέψτε τους δολοφόνους και αυτούς που χειροκροτάνε δολοφόνους
Μαζέψτε τους δημοσιογράφους που συνειδητά πουλάνε πατρίδα σε μορφή fake news
Μαζέψτε τους πανελατζήδες που κουνάνε το κούφιο κεφαλάκι τους στο ρυθμό που θέλει το αφεντικό
Μαζέψτε τους εφοπλιστές και τους βιομήχανους που βρήκαν ευκαιρία να γίνουν χορηγοί σε πόλεμο
Μαζέψτε τους κεντρώους, δημοκράτες που από το bella ciao το γύρισαν στο «παιδιά της Ελλάδος»
Μαζέψτε τους γελοίους που τα ξέρουν όλα
Μαζέψτε αυτούς που λένε ότι δεν γίνεται πόλεμος και αυτοί δεν είναι πρόσφυγες
Μαζέψτε όσους λένε «δεν είμαι φασίστας αλλά…»
Μαζέψτε τους ρασοφόρους που διώχνουν τον κορονοϊό με αγιασμό
Μαζέψτε τους ανεύθυνους γιατρούς που βάζουν σε κίνδυνο ανθρώπους
Μαζέψτε αυτούς που κερδίζουν πουλώντας τρόμο, μάσκες και αλοιφές
Μαζέψτε αυτούς που σήκωσαν τα κωλόχαρτα από τα ράφια
Μαζέψτε τους επικίνδυνους που κυβερνάνε και αποφασίζουν
Μαζέψτε τους αδιάφορους που δεν ασχολούνται με τίποτα
Μαζέψτε αυτούς που δεν έμαθαν ότι θα δουλεύουμε μέχρι τα βαθιά γεράματα
Μαζέψτε τους σιχαμερούς που με αφορμή τη μέρα της Γυναίκας βρήκαν ευκαιρία να κάνουν ένα φαλλοκρατικό αστειάκι
Μαζέψτε κι αυτές που συνηγορούν στο «τα ‘θελε ο κώλος της»
Μαζέψτε τους ισαποστάκηδες
Μαζέψτε αυτούς που ετοιμάζονται να βγάλουν τα σπίτια μας σε πλειστηριασμό για να μη μειωθούν τα κέρδη των τραπεζών
Μαζέψτε αυτούς που ξεπουλάνε ό,τι έχει απομείνει δημόσιο
Μαζέψτε αυτούς που θέλουν μπουλντόζες και ιδιώτες παντού
Μαζέψτε τους γιατί μια ζωή έχουμε να ζήσουμε, τι χρωστάμε να την μοιραζόμαστε με αυτούς;

Οχετός από φασισταριά: «Εσένα μωρή π#τ@ν@ θα σε βιάσουν και θα σε αφήσουν έγκυο»

Την επίθεση που δέχτηκαν από ακροδεξιούς περιγράφουν τέσσερις γυναίκες που συμμετείχαν σε αντιρατσιστικό συλλαλητήριο στο Ρέθυμνο.
Σε επιστολή τους στο agonaskritis.gr περιγράφουν όσα έλαβαν χώρα όταν μία ομάδα 15 ατόμων με καλυμμένα χαρακτηριστικά τους επιτέθηκε, βρίζοντάς τες παράλληλα χυδαία.
«Μας άρπαξαν τα πλακάτ, τα έσπασαν μπροστά μας και άρχισαν να μας επιτίθενται λεκτικά με ιδιαίτερα χυδαίο τρόπο «άπλυτες, καριόλες, ντροπή της χώρας». Χωρίς να τους απαντήσουμε συνεχίσαμε την πορεία μας ευθεία μπροστά με κατεύθυνση το Δημαρχείο, μέχρι που ένας από αυτούς πλαισιωμένος από τους υπόλοιπους με καλυμμένο το πρόσωπο του, μας εμπόδισε αρπάζοντας μια από εμάς βίαια, σπρώχνοντας και ουρλιάζοντας στο πρόσωπο της «εσένα μωρή πουτάνα, μωρή καριόλα θα βιάσουνε αυτοί και θα σ’ αφήσουν έγκυο». Έπειτα από έντονη λογομαχία απομακρυνθήκαμε από το σημείο τρέχοντας αυτή τη φορά προς το Δημαρχείο», περιγράφουν.
Αναλυτικά η επιστολή:
«Ρέθυμνο
Πέμπτη 5/3/2020, μεταξύ 17:00 – 17:30
Είμαστε τέσσερις γυναίκες και αυτή είναι η ιστορία μας.
Με αφορμή τη συγκέντρωση και προγραμματισμένη πορεία αλληλεγγύης για τους πρόσφυγες, κρατώντας τη γνώμη μας γραμμένη σε τρία πλακάτ από χαρτόκουτα και καλάμι, κατευθυνθήκαμε προς το Δημαρχείο κατεβαίνοντας την οδό Καζαντζάκη και περνώντας μπροστά από την είσοδο της Σχολής Χωροφυλακής προς την οδό Ζυμβρακάκη.
Τα πλακάτ μας έλεγαν: «Πεθαίνω σαν Χώρα» «Ή με τους Φασίστες ή με τους Ανθρώπους» «Χρειάστηκαν εκατομμύρια χρόνια για να γίνουν τα τέσσερα πόδια δύο. Δεν θα τα κάνω πάλι τέσσερα εγώ.(Μ.Λουντέμης) . Κανένας άνθρωπος δεν είναι λαθραίος»
Ενώ στεκόμασταν στην διάβαση περιμένοντας να περάσουμε απέναντι, ξαφνικά μια ομάδα 15 περίπου ανδρών, που βρισκόταν κρυμμένη μέσα στο παρκινγκ Καζαντζάκη & Δημοκρατίας, μας επιτέθηκε τρέχοντας καταπάνω μας με κράνη και με τα πρόσωπα τους καλυμμένα. Ο βίαιος αυτός αιφνιδιασμός μας ακινητοποίησε στιγμιαία.
Μας άρπαξαν τα πλακάτ, τα έσπασαν μπροστά μας και άρχισαν να μας επιτίθενται λεκτικά με ιδιαίτερα χυδαίο τρόπο «άπλυτες, καριόλες, ντροπή της χώρας». Χωρίς να τους απαντήσουμε συνεχίσαμε την πορεία μας ευθεία μπροστά με κατεύθυνση το Δημαρχείο, μέχρι που ένας από αυτούς πλαισιωμένος από τους υπόλοιπους με καλυμμένο το πρόσωπο του, μας εμπόδισε αρπάζοντας μια από εμάς βίαια, σπρώχνοντας και ουρλιάζοντας στο πρόσωπο της «εσένα μωρή πουτάνα, μωρή καριόλα θα βιάσουνε αυτοί και θα σ’ αφήσουν έγκυο». Έπειτα από έντονη λογομαχία απομακρυνθήκαμε από το σημείο τρέχοντας αυτή τη φορά προς το Δημαρχείο.
Όλα αυτά συνέβησαν τη στιγμή που βρισκόμασταν σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης, εν ώρα αιχμής, με κόσμο και αυτοκίνητα να περνοδιαβαίνουν, ανοιχτά καταστήματα και τη Σχολή Χωροφυλακής εκατό μέτρα από το συμβάν. Κανείς δεν αντέδρασε.
Πλησιάζοντας στο Δημαρχείο, μέσα στη στοά ενός κτιρίου στα αριστερά μας επί της οδού Καζαντζάκη συναντήσαμε τα ΜΑΤ σε μια χαλαρή κατάσταση, ενώ χαρακτηριστικά κάποιοι από αυτούς έπαιζαν με τα κινητά τους. Τους ενημερώσαμε τρομοκρατημένες για το περιστατικό και τρέξαμε προς το πλήθος που ήταν συγκεντρωμένο για την πορεία.
Παρόμοια περιστατικά συμβαίνουν μαζικά τις τελευταίες μέρες κατά μήκος και πλάτος της χώρας. Μέσα στο χάος που επικρατεί στα ακριτικά νησιά του Αιγαίου και με χιλιάδες πρόσφυγες πολέμου εγκλωβισμένους στη γκρίζα ζώνη του Έβρου, η έξαρση του εθνικισμού το μόνο που καταφέρνει είναι να διασπά, να διχάζει και εν τέλει να καταρρίπτει κάθε ανθρώπινη αξία. Ξαφνικά το να δηλώνεις τη συμπαράσταση σου σε ανθρώπους κατατρεγμένους, σε θύματα πολέμου, σε ανθρώπους που ονειρεύονται το μόνο αυτονόητο πράγμα, το δικαίωμα στη ζωή, θεωρείτε κατακριτέο.
Αυτό είναι το πρόσωπο του φασισμού. Ένα κτήνος που μεγεθύνεται όλο και περισσότερο καθώς οι κοινωνικοπολιτικές συγκυρίες που βιώνουμε συντελούν και ενισχύουν την βάρβαρη παρουσία του. Η ταύτιση με το φασισμό είναι ο εχθρός του ανθρώπου.
Πέρα όμως από τους οργανωμένους φασίστες, οι ψυχές μας καταρρακώνονται από μία ελληνική κοινωνία που ανέχεται και διακινεί τη ρατσιστική κουλτούρα. Καθημερινά αντιμετωπίζουμε την καχυποψία, την παθητικότητα και τον φόβο του γείτονα, του συναδέλφου, του συγγενή, του συνανθρώπου, έναν φόβο που ενισχύεται εσκεμμένα από τα Μ.Μ.Ε. και την κυβέρνηση εδραιώνοντας την πρόκληση του φασισμού. Με την ανοχή των πολλών χάνεται η ανθρωπιά και η αλληλεγγύη. Παραμορφώνεται η μνήμη. Εξευτελίζεται η ιστορία. Λησμονιούνται οι αγώνες αυτού του τόπου.
«Η μετανάστευση και η προσφυγιά είναι τόσο ανθρώπινες όσο η πείνα, η αγάπη και η ελπίδα. Κανένα τείχος και κανένας στρατός δεν πρόκειται να εμποδίσει ανθρώπους που έχουν κυνηγηθεί από πόλεμο.
Όσο το συντομότερο το πάρουμε απόφαση τόσο το καλύτερο για τις ψυχές μας και την τύχη της ανθρωπότητας». (Νικόλας Κοσματόπουλος)
Δηλώνουμε αλληλέγγυες στον αγώνα των προσφύγων, δίχως φόβο.
Καταδικάζουμε το φασισμό.
Δε σωπαίνουμε.
Κανένας δεν θα μας εμποδίσει να συνεχίσουμε να είμαστε Άνθρωποι.»

Να μην πληρώσουν το «μάρμαρο» οι εργαζόμενοι!


Τα μέτρα που ανακοίνωσαν χτες τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών σχετικά με τις συνέπειες του νέου κορονοϊού στην οικονομία, σε πλήρη αντιστοιχία με τις απαιτήσεις που διατύπωσαν νωρίτερα οι εργοδοτικές ενώσεις και σε πλήρη αντίθεση με τις διεκδικήσεις των εργατικών συνδικάτων, επιβεβαιώνουν ότι και σε αυτήν την περίπτωση, προκειμένου να διασφαλιστούν τα κέρδη του κεφαλαίου και να συγκρατηθούν οι «χασούρες» του, επιχειρείται να πληρώσουν το «μάρμαρο» οι εργαζόμενοι και ο λαός.
Την ίδια ώρα που, μπροστά στην εξάπλωση του κορονοϊού και στη χώρα μας, οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα έρχονται αντιμέτωποι με τις τεράστιες ελλείψεις στο δημόσιο σύστημα Υγείας, εξαιτίας της πολιτικής της εμπορευματοποίησης και της υποχρηματοδότησης που προωθούν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, στις κυβερνητικές ανακοινώσεις δεν περιλαμβάνεται ούτε ένα μέτρο προστασίας των εργαζομένων, των θέσεων εργασίας, των μισθών και των δικαιωμάτων τους. Δεν περιλαμβάνεται ούτε ένα μέτρο που να διασφαλίζει την υποχρεωτική παροχή πρόσθετης άδειας με πλήρεις αποδοχές και Ασφάλιση για όλους τους εργαζόμενους που θα χρειαστεί να λείψουν από τη δουλειά τους λόγω του κορονοϊού. Δεν περιλαμβάνεται ούτε ένα μέτρο που να διασφαλίζει τους εργαζόμενους απέναντι στις απολύσεις και στις δυσμενείς αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις.
***
Κι όλα αυτά ενώ πληθαίνουν οι καταγγελίες εργαζομένων και συνδικάτων από κλάδους και χώρους δουλειάς για την εντεινόμενη επίθεση της εργοδοσίας:
  • Για επιχειρήσεις που αλλού αρνούνται να δώσουν άδειες σε εργαζόμενους που πρέπει να λείψουν από τη δουλειά (π.χ. επειδή πρέπει να φροντίσουν παιδιά των οποίων τα σχολεία έχουν κλείσει), αλλού «τρώνε» μέρες από την κανονική άδεια και αλλού στέλνουν τους εργαζόμενους στα σπίτια τους χωρίς αποδοχές.
  • Για επιχειρήσεις που προχωρούν ήδη σε απολύσεις, πιέζουν για μεγαλύτερη «ευελιξία» και μη εφαρμογή όποιων Συλλογικών Συμβάσεων υπάρχουν, πατώντας και σε όσα ήδη έχουν νομοθετηθεί με τον «αναπτυξιακό» νόμο, για «εξαιρέσεις» στις ΣΣΕ σε επιχειρήσεις με «σοβαρά οικονομικά προβλήματα». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι χιλιάδες εργαζόμενοι στον Τουρισμό που βρίσκονται «στον αέρα», ειδικά οι εποχικοί, πολλοί από τους οποίους ήδη ειδοποιούνται ότι δεν θα επαναπροσληφθούν με το άνοιγμα της σεζόν.
  • Για επιχειρήσεις σε κλάδους με αυξημένη ζήτηση σε προϊόντα αυτήν την περίοδο, όπως είναι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που με κριτήριο και πάλι τα κέρδη τους «τεντώνουν» τους εργαζόμενους, τους αναγκάζουν να μείνουν περισσότερες ώρες στη δουλειά, κόβουν ρεπό και άδειες, χωρίς μάλιστα κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία τους από τον κορονοϊό.
***
Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν παίρνει κανένα μέτρο για όλα τα παραπάνω, στάση που αποτυπώθηκε και στην άρνησή της να συναντήσει αντιπροσωπεία εργατικών συνδικάτων, αλλά σπεύδει να ικανοποιήσει όλες τις αξιώσεις του κεφαλαίου για προστασία των κερδών του και μείωση των απωλειών του, αλλά και για προώθηση πάγιων αντεργατικών σχεδιασμών που επιταχύνονται με αφορμή τον κορονοϊό, με κεντρικό ζήτημα την παραπέρα απογείωση της «ευελιξίας».
«Αντιγράφοντας» την κοινή ανακοίνωση ΣΕΒ - ΣΕΤΕ - ΕΣΕΕ - ΓΣΕΒΕΕ και την «προτροπή» για «πρακτικές ευελιξίας ως προς το χρόνο και τον τόπο εργασίας», η κυβέρνηση παρέχει στους εργοδότες τη δυνατότητα να προχωρούν σε «αλλαγή ή τροποποίηση του ωραρίου και της οργάνωσης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων» χωρίς να ενημερώνουν άμεσα το πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη», ενώ ταυτόχρονα διευκολύνει την «εξ αποστάσεως παροχή εργασίας (τηλεργασία)», πάγια αξίωση του κεφαλαίου, που οδηγεί σε ακόμα πιο δυσδιάκριτα όρια ανάμεσα στον εργάσιμο και μη εργάσιμο χρόνο, μείωση του «λειτουργικού κόστους» για τις επιχειρήσεις κ.τ.λ. Χαρακτηριστική ως προς τα παραπάνω, σε συνθήκες μάλιστα που κλείνουν όλο και περισσότερα σχολεία, είναι η αναφορά του υπουργείου ότι με την ενίσχυση της τηλεργασίας «διευκολύνονται οι εργαζόμενοι με παράλληλα καθήκοντα φροντίδας παιδιών»...
Επιπλέον, ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση μια σειρά μέτρων «ελάφρυνσης» επιχειρήσεων που διακόπτουν με κρατική εντολή τη δραστηριότητά τους για πάνω από 10 μέρες (αναστολή πληρωμών ασφαλιστικών εισφορών, δόσεων ρυθμίσεων κ.ά.), χωρίς να αναφέρεται πουθενά η διασφάλιση των μισθών και των δικαιωμάτων των εργαζομένων στις ίδιες επιχειρήσεις, αλλά και χωρίς να λαμβάνεται κανένα μέτρο στήριξης για τους αυτοαπασχολούμενους που - χωρίς να υπάρχει τέτοια κρατική εντολή διακοπής - μπορεί να βρεθούν οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειάς τους σε καθεστώς προφύλαξης ή ακόμα και να νοσήσουν.
***
Τα αντίστοιχα αντεργατικά μέτρα που λαμβάνονται από τις αστικές κυβερνήσεις και επιχειρηματικούς κολοσσούς σε όλο τον κόσμο - «ευελιξία», τηλεργασία, απολύσεις κ.ά. - επιβεβαιώνουν την ενιαία αντιλαϊκή επίθεση του κεφαλαίου.
Οπως οι εργαζόμενοι όμως δεν πρέπει να αντιμετωπίσουν ως «φυσικό φαινόμενο» τις άθλιες συνθήκες που έχει διαμορφώσει η αντιλαϊκή πολιτική στην Υγεία, έτσι δεν πρέπει να δεχθούν και ως «της μοίρας τους γραφτό» τα νέα αντεργατικά χτυπήματα που προωθούνται στο φόντο της εξάπλωσης του νέου κορονοϊού και των συνεπειών της στην καπιταλιστική κερδοφορία.
Για την προστασία της ζωής και των δικαιωμάτων των εργαζομένων και των οικογενειών τους πρέπει να δυναμώσει με κάθε τρόπο το αγωνιστικό μέτωπο για τη διεκδίκηση άμεσων ουσιαστικών μέτρων, με βασικές αιχμές τις μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να στελεχωθεί πλήρως το δημόσιο σύστημα Υγείας, την πλήρη διασφάλιση των θέσεων εργασίας, των μισθών και των δικαιωμάτων των εργαζομένων και την παροχή πρόσθετων αδειών με Ασφάλιση για όλους τους εργαζόμενους που θα χρειαστεί να λείψουν από τη δουλειά.

Υποκρισία και αποπροσανατολισμός


Είναι κρίσιμο, σε αυτές τις σύνθετες και δύσκολες συνθήκες που διαμορφώνονται σε σχέση με τις εξελίξεις στον Εβρο και τα νησιά, ο λαός μας να διακρίνει ποιος είναι ο πραγματικός ένοχος, ποιον έχει απέναντί του. Σίγουρα αυτός δεν είναι οι χιλιάδες ξεριζωμένοι και κατατρεγμένοι, που αξιοποιούνται στα διάφορα ιμπεριαλιστικά παζάρια και ανταγωνισμούς ανάμεσα στην Τουρκία και την ΕΕ.
Δεν πρόκειται απλώς για μια «ανθρωπιστική» διαπίστωση, είναι μια θέση που συμβαδίζει με την αντικειμενική πραγματικότητα. Ερχεται σε αντίθεση με τη λογική που αφήνει στο απυρόβλητο τον πραγματικό ένοχο, αυτόν στον οποίο πρέπει να στοχεύσει η λαϊκή εναντίωση.
Οποιος εναντιώνεται πραγματικά στην επικίνδυνη κατάσταση στον Εβρο και τα νησιά, δεν μπορεί να θέλει η χώρα του να συμβάλει στο να μεγαλώνουν τα κύματα προσφυγιάς και ξεριζωμένων. Δεν είναι μόνο ότι οι επεμβάσεις και οι πόλεμοι που οργανώνουν ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, ΕΕ και άλλες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις σε μια σειρά περιοχές του πλανήτη ευθύνονται για τα κύματα της προσφυγιάς. Είναι ότι η Ελλάδα ως μέλος αυτών των ιμπεριαλιστικών οργανισμών συμμετέχει ενεργά, προσεχώς δε ακόμα ενεργότερα μετά τη νέα Ελληνοαμερικανική Συμφωνία, στη στήριξη αυτών των επεμβάσεων. Δίνει υποδομές, βάσεις, στρατιωτικό προσωπικό - αλήθεια τι έγινε με τους «Πάτριοτ» στη Σ. Αραβία; - για να γίνονται πραγματικότητα τα ιμπεριαλιστικά σχέδια. Με αντάλλαγμα τη λεγόμενη γεωστρατηγική αναβάθμιση.
Οποιος εναντιώνεται πραγματικά, δεν μπορεί να χάνει απ' τα μάτια του την υποκρισία της κυβέρνησης της ΝΔ.
Από τη μια η ελληνική κυβέρνηση μιλάει για απόπειρα «εισβολής» της Τουρκίας στον Εβρο, δίνοντας πολεμικό τόνο στις επιχειρήσεις, και από την άλλη συντάσσεται με τον αμερικανοΝΑΤΟικό σχεδιασμό, που θέλει πάση θυσία την Τουρκία στο ΝΑΤΟικό στρατόπεδο, κρατάει ανοιχτούς διαύλους για «διευθετήσεις» σε Αιγαίο και Ανατ. Μεσόγειο, όπως επιτάσσουν το αμερικανοΝΑΤΟικό συμφέρον και τα διάφορα επιχειρηματικά σχέδια. Καλεί τη Frontex και το ΝΑΤΟ στη φύλαξη των συνόρων, βάζοντας το λύκο να φυλάξει τα πρόβατα.
Από τη μια υποθάλπει εθνικιστικές κορόνες, με αφορμή τα γεγονότα στον Εβρο, και από την άλλη αρνείται να καταδικάσει την τουρκική επέμβαση στη Συρία, την προσβολή δηλαδή της κυριαρχίας και των συνόρων μιας άλλης χώρας, που δημιουργεί επικίνδυνο προηγούμενο για αλλαγές συνόρων στην ευρύτερη περιοχή.
Από τη μια εξαντλεί τον τσαμπουκά της στους κατατρεγμένους και από την άλλη στηρίζει τη συνέχιση της πολιτικής του διπλού εγκλωβισμού εξαιτίας της Συμφωνίας ΕΕ - Τουρκίας, που μετατρέπει τα ελληνικά νησιά σε φυλακές - κάτεργα της ΕΕ. Ταυτόχρονα, στηρίζει το στόχο ανανέωσης της πολιτικής αυτής με μια νέα Συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας, την ίδια ώρα μάλιστα που η Γερμανία εκφράζει ανοιχτά τη στήριξή της στα τουρκικά σχέδια για ζώνη κατοχής στη Βόρεια Συρία.
Δεν μπορεί να δίνει άφεση αμαρτιών στην πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, που με το ένα χέρι δίνει τη συναίνεσή του στην πολιτική της κυβέρνησης και με το άλλο σηκώνει τον κίνδυνο του ρατσισμού και της ακροδεξιάς, τη στιγμή που δεν αμφισβητεί σε τίποτα ούτε την πολιτική της ΕΕ στο Προσφυγικό, ούτε την εμπλοκή της χώρας σε ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, που άλλωστε υπηρέτησε πιστά και ο ίδιος ως κυβέρνηση. Ομως σε αυτό το έδαφος δεν είναι που αναπτύσσονται ο ρατσισμός, ο εθνικισμός και η ξενοφοβία; Αυτή η πολιτική δεν είναι που τα θρέφει και τους δίνει χώρο να αναπτυχθούν;
Απέναντι στις εξελίξεις, ο λαός πρέπει να έχει ανοιχτά τα μάτια και τα αυτιά του. Να μην παρασυρθεί από την υποκρισία και από τον αποπροσανατολισμό τόσο της κυβέρνησης ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ. Να μην αποδεχτεί τα παιχνίδια που παίζονται στις πλάτες του και στις πλάτες προσφύγων και μεταναστών.
Διέξοδος για το λαό είναι η πάλη ενάντια στα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια και την ελληνική εμπλοκή. Είναι ο αγώνας για να καταργηθούν η Συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας και ο Κανονισμός του Δουβλίνου. Είναι η διεκδίκηση αιτημάτων για απεγκλωβισμό των προσφύγων και διευκόλυνση της γρήγορης μετακίνησής τους στις χώρες προορισμού τους. Είναι το δυνάμωμα της αλληλεγγύης με τους ξεριζωμένους και ο κοινός αγώνας με τους άλλους λαούς της περιοχής, ενάντια στο σύστημα που γεννάει πόλεμο, εκμετάλλευση, φτώχεια και προσφυγιά.

9 Μαρ 2020

Η Ιερά Σύνοδος απεφάνθη ότι ο κορονοϊός δεν μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία


Τι κι αν στο Βατικανό αποφάσισαν να γίνονται διαδικτυακά οι εξομολογήσεις και η απόδοση ευλογία στους Καθολικούς Πιστούς, για να μην ευνοηθεί η περαιτέρω εξάπλωση του κορονοϊού. Στα καθ’ ημάς, η Ιερά Σύνοδος απεφάνθη ότι ο ιός δεν μπορεί να μεταδοθεί μέσω της Θείας Κοινωνίας και αφήνει τους πιστούς κυριολεκτικά στο έλεος του θεού. Τους καλεί όμως, παράλληλα, να τηρούν τα μέτρα ασφαλείας, ενώ όλοι μαζί θα εντείνουμε τις προσευχές μας, ως βασικό μέτρο αντιμετώπισης του ιού…
Δυστυχώς δεν είναι κακόγουστο αστείο, ούτε προφανώς μεμονωμένες απόψεις του κάθε Αμβρόσιου. Αναλυτικά η Ιερά Σύνοδος απεφάνθη τα εξής:
Για τα μέλη της Εκκλησίας, η προσέλευση στην Θεία Ευχαριστία και η κοινωνία από το Κοινό Ποτήριο της Ζωής, ασφαλώς και δεν μπορεί να γίνει αιτία μετάδοσης ασθενειών, γιατί οι πιστοί όλων των εποχών, γνωρίζουν ότι η προσέλευση στη Θεία Κοινωνία, ακόμη και εν μέσω πανδημίας, συνιστά αφ᾿ ενός μια έμπρακτη κατάφαση αυτοπαράδοσης στον Ζώντα Θεό, και αφ᾿ ετέρου τρανή φανέρωση αγάπης, η οποία κατανικά κάθε ανθρώπινο και ίσως δικαιολογημένο φόβο: «φόβος δεν υπάρχει στην αγάπη, αλλά η τέλεια αγάπη διώχνει τον φόβο» (Α΄ Ἰωάν. 4, 18). Τα μέλη της Εκκλησίας γνωρίζουν ότι η κοινωνία, δηλαδή η σχέση, είναι καρπός αγάπης και άθλημα ελευθερίας, ακριβώς γιατί αγνοεί την καχυποψία, τις επιφυλάξεις, τους φόβους.
Οι συζητήσεις και οι απόψεις που ακούγονται τις τελευταίες ημέρες για το όλο ζήτημα, ακόμη και για ενδεχόμενη απαγόρευση της Θείας Ευχαριστίας, ξεκινούν από διαφορετική αφετηρία και έχουν διαφορετική προσέγγιση. Όσοι προσέρχονται «μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης» και απολύτως ελεύθερα χωρίς κανένα δυναστικό καταναγκασμό, κοινωνούν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, που γίνεται «φάρμακο αθανασίας», «εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον».
Όλοι αυτοί οι πιστοί, ο ευσεβής και γεμάτος αγάπη ορθόδοξος Λαός, και ο ευαγής Ιερός Κλήρος που μέσα από την θεία Κοινωνία εκφράζουν την αγάπη τους και την δίψα τους για ζωή και σχέση, το ελάχιστο που δικαιούνται από τους συμμετέχοντες στον δημόσιο διάλογο είναι ο σεβασμός προς την πίστη τους και την επιλογή τους αυτή, να αγαπούν χωρίς φόβο και ανασφάλεια. Χωρίς να καταδικάζουμε κανέναν για τον φόβο και την ανησυχία του, ομολογούμε ότι όλοι οι πιστοί, επιτελώντας το χρέος της εν ελευθερία αγάπης μας, θα εξακολουθήσουμε στις Ορθόδοξες Εκκλησίες μας να λειτουργούμε και να κοινωνούμε, έχοντας την βεβαιότητα ότι κοινωνούμε στη Ζωή και στην αθανασία.
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, με αίσθημα ευθύνης έναντι του Θεού, της εκκλησιαστικής κοινότητος, αλλά και όσων στέκονται με διάθεση κριτικής ή και αντίθεσης έναντι Αυτής, κατά την σημερινή συνεδρίαση Αυτής συζήτησε, μεταξύ άλλων, και το ζήτημα του νέου κορωνοϊού (Covid-19), για το οποίο έγκαιρα απεστάλη ήδη Εγκύκλιο Σημείωμα προς τις Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Κρατικές Αρχές, με σκοπό την συμβολή της Εκκλησίας στην προσπάθεια για την πρόληψη διασποράς της νόσου, την οποία προκαλεί ο νέος αυτός ιός.

Η Ιερά Σύνοδος κατά την σημερινή συνεδρίαση Αυτής απεφάσισε και πάλι να απευθυνθεί προς τον Ιερό Κλήρο και τον ευσεβή Ορθόδοξο Λαό και πατρικά να προτρέψει και να επισημάνει τα εξής:

1) Να εντείνουμε όλοι τις προσευχές μας προς τον Νικητή της φθοράς και του θανάτου Κύριο Ιησού Χριστό, ώστε να διαφυλάξει υγιή και ακέραιο τον Λαό Του. Προς τον σκοπό αυτό παρακαλεί τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες να συστήσουν στους Εφημερίους, ώστε πριν την Απόλυση της Θείας Λειτουργίας της ερχομένης Β΄ Κυριακής των Νηστειών (15-3-2020), να τελεσθεί Δέηση σε όλους τους Ιερούς Ναούς της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπέρ της αποτροπής εξαπλώσεως της νόσου.
2) Να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα, κατά τις συστάσεις των αρμοδίων κρατικών Αρχών, προς τον σκοπό της διασποράς του ιού:
  • Τακτικό και καλό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι.
  • Χρησιμοποίηση αντισηπτικών με οινόπνευμα.
  • Τήρηση αποστάσεων από όποιον παρουσιάζει συμπτώματα.
  • Να γίνεται επιμελής καθαριότητα των επιφανειών και σωστός αερισμός των Ιερών Ναών και των λοιπών εκκλησιαστικών χώρων. Προτρέπονται όσοι παρουσιάζουν συμπτώματα ασθενείας, αλλά και όσοι ανήκουν στις υγειονομικώς ευπαθείς ομάδες, πάσχοντες από αναπνευστικά προβλήματα ή σακχαρώδη διαβήτη ή καρδιαγγειακά νοσήματα, ως και οι ανοσοκατεσταλμένοι, να αποφύγουν προσωρινώς την έξοδο από την οικία τους, εάν δεν είναι απολύτως απαραίτητο, να είναι ακόμη πιο προσεκτικοί στη σχολαστική υγιεινή και καθαριότητα, να αποφύγουν τους χώρους μαζικής συναθροίσεως καθώς και τους ασπασμούς και εναγκαλισμούς, χάριν της προστασίας της υγείας των ιδίων αλλά και των αδελφών τους.
  • Όποιος παρουσιάζει συμπτώματα να επικοινωνεί με την τηλεφωνική γραμμή 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κοροναϊό.
Προς τον σκοπό της ενημέρωσης του πιστού λαού, η Ιερά Σύνοδος απεφάσισε την εκτύπωση ειδικού ενημερωτικού φυλλαδίου με τις παραπάνω οδηγίες και την διανομή του στους Ιερούς Ναούς.

«Έπος»…



Η κυβέρνηση, που φυλάει τα σύνορα και τους Ελληνες από τους ξένους, είναι η ίδια που λέει ότι η προστασία της α’ κατοικίας (όχι των ξένων, των Ελλήνων) είναι ζημιά για την οικονομία. Και θα τους τα πάρει τα σπίτια υπέρ τραπεζών (ελληνικών και ξένων). Μέσω των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών που ψήφισε – μαζί με τους άλλους – καθ’ υπόδειξη των ξένων… 

Η κυβέρνηση, που φυλάει τα σύνορα και τους Ελληνες από τους ξένους, είναι η ίδια που μαζί με τους (ξένους) εταίρους της στέλνει τους Ελληνες να παίρνουν (;) σύνταξη (;) στα 72. Αναγκάζει τους (Ελληνες) εργάτες να δουλεύουν με 400 ευρώ. Επιβάλλει στους (Ελληνες) πατεράδες μας – μαζί με τους άλλους – να μετρούν τα κλεμμένα ακόμα και του ΕΚΑΣ. Εφαρμόζει την πολιτική που έστειλε 500.000 παιδιά (των Ελλήνων) στην ξενιτιά… 


Η κυβέρνηση, που φυλάει τα σύνορα και τους Ελληνες από τους ξένους, είναι η ίδια που – μαζί με τους άλλους – τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τα τρένα, την ενέργεια, τις τηλεπικοινωνίες , τους δρόμους, τον αέρα και την θάλασσα των Ελλήνων, τα ξεπούλησε. Σε Γερμανούς και Ιταλούς, σε Exxon και Total, σε Αμερικανούς, Κινέζους, Γάλλους. Στους ξένους… 

Η κυβέρνηση, που φυλάει τα σύνορα και τους Ελληνες από τους ξένους, είναι αυτή που ψήφισε όλες οι στρατιωτικές εγκαταστάσεις της χώρας να τίθενται στην υπηρεσία των (ξένων) ΑμερικανοΝΑΤΟικών στρατευμάτων βάσει της συμφωνίας που συνέταξαν – μαζί με τους ξένους – οι άλλοι… 

Η κυβέρνηση, που φυλάει τα σύνορα και τους Ελληνες από τους ξένους, είναι του ιδίου κόμματος που έχει αντιπρόεδρο τον «είμαι μνημονιακότερος του Τόμσεν». Είναι η κυβέρνηση ενός ακόμα κόμματος που ψήφισε και εφαρμόζει τα Μνημόνια που παρέδωσαν την Ελλάδα στην τρόικα, στο ΔΝΤ και στους ξένους… 

Η κυβέρνηση, που φυλάει τα σύνορα και τους Ελληνες από τους ξένους, είναι η ίδια που έστειλε 14 διμοιρίες ΜΑΤ που έδερναν τους «γκασμάδες» και τους «τουρκόσπορους». Ετσι αποκαλούσαν τα ΜΑΤ της κυβέρνησης τους (Ελληνες) νησιώτες … 

Η κυβέρνηση, που φυλάει το πολιτισμό των Ελλήνων (και τα σύνορα) από τους ξένους, είναι η ίδια που προσφέρει συστοιχίες Πάτριοτ στους Σαουδάραβες για την προστασία των μη απειλούμενων (και ξένων) συνόρων μιας χώρας και μιας «δημοκρατίας» όπου κάθε Παρασκευή γίνονται δημόσιοι αποκεφαλισμοί… 

Η κυβέρνηση που φυλάει την δημοκρατία, το δίκαιο, τα ανθρώπινα δικαιώματα (και τα σύνορα) από τους ξένους «εισβολείς» και «λαθροεποίκους», είναι η ίδια που δηλώνει ότι «δεν αποκλείει» το άνοιγμα ξερονησιών. Ηδη λειτουργεί «κέντρα φιλοξενίας» που μοιάζουν με κάτι παλιότερα, ξένα. «Νταχάου» τα λέγαμε… 

Η κυβέρνηση που φυλάει την πατρίδα, τους Ελληνες και τα σύνορα από τους ξένους, παρέχει πολιτική ομπρέλα σε φασισταράδες να προσκαλούν εντός πατρίδας ξένους ναζισταράδες, να αυτοδικούν, να τραμπουκίζουν και να εφοδοταγματοεφορμούν κατά «λαθροπιθήκων», αλλά και κατά δημοτικών συμβούλων, γιατρών και δημοσιογράφων. Ελλήνων. Και Ευρωπαίων…

Η κυβέρνηση που φυλάει τα σύνορα και τους Ελληνες από τους ξένους, είναι η ίδια που δεν έχει βγάλει κιχ για την εισβολή του Ερντογάν στη Συρία όταν κάθεται με τη Τουρκία στο ξένο τραπέζι του ΝΑΤΟ. Εκεί, στο ΝΑΤΟ, που δεν αναγνωρίζει – όπως και η Τουρκία – τα ελληνικά σύνορα, από Ιμια και εύρος ελληνικού εθνικού εναέριου χώρου μέχρι χωρικά ύδατα και ελληνική ΑΟΖ, τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα θεωρούνται «ξένα»…

Εν ολίγοις: 

  • Η κυβέρνηση, που παριστάνει ότι φυλάει τα σύνορα από τους ξένους, είναι μια κυβέρνηση που δεν φυλάει τα ελληνικά σύνορα. Φυλάει τα ξένα σύνορα, τα σύνορα της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ολλανδίας κοκ, τα ξένα γεωπολιτικά συμφέροντα των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ. 

  • Είναι μια κυβέρνηση που δεν φυλάει τους Ελληνες αλλά τους εξαχρειώνει οδηγώντας τους να βλέπουν τον «ένοχο» για τα δεινά τους στο αποδιοπομπαίο ξένο. 

  • Η κυβέρνηση δεν κλείνει τα σύνορα υπέρ πατρίδας, αλλά ανοίγει διάπλατα τις πόρτες στον εκφασισμό, στην πατριδοκαπηλία και στον ξένο προς τα δίκαια της χώρας εθνικισμό.

Αυτό είναι το κυβερνητικό «έπος». Κι έχει τόση σχέση με τον «πατριωτισμό», όση σχέση έχουν τα Μνημόνια οικονομικής συνεργασίας (https://www.imerodromos.gr/ston-evro-eisvoli-sti-thessaloniki-mpiznes-me-tin-toyrkia/) που μόλις προχτές υπέγραφαν στη Θεσσαλονίκη, οι (Ελληνες) βιομήχανοι, παρουσία του (Ελληνα) υπουργού, με τους Τούρκους επιχειρηματίες. 

Καθότι το κεφάλαιο θυμάται ότι «έχει πατρίδα» μόνο όταν υπάρχει περιθώριο κέρδους είτε από τον αφανισμό της, είτε από την «προστασία» της.

ΣΥΜΠΑΙΓΝΙΑ ΜΜΕ ΚΑΙ ΕΞΟΥ ΣΙΑΣ

 Και όλοι ετούτοι οι φασίστες, που δηλώνουν πατριώτες και  με το δίκαννο στο χέρι παίζουν πόλεμο κυνηγώντας εξαθλιωμένους, δεν κάνουν άλλο από το να ενεργούν ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές της κυβέρνησης, που άπτονται, αν δεν ταυτίζονται πλήρως, εθνικιστικών και ρατσιστικών επιλογών. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, στην περιοδεία του στον Εβρο χρησιμοποίησε λεξιλόγιο πολεμικό όταν καμάρωνε πως Ο Έβρος είναι πάντα όρθιος, το ηθικό είναι ακμαιότατο», ενώ ο εθνικισμός υπονοούνταν στις δηλώσεις του για εισβολή και στην άρνησή του πως πρόκειται για μεταναστευτικό και προσφυγικό πρόβλημα. Κι από κοντά, σχεδόν το σύνολο των Μέσων Ενημέρωσης, με τα πολεμικά τους ανακοινωθέντα, τις αποσιωπήσεις ή διαστρεβλώσεις, στην ίδια γραμμή με την κυβέρνηση, δεν κάνουν άλλο από το να διαχέουν τις αντιλήψεις ρατσισμού κι εθνικισμού εδραιώνοντάς τες. Αν κάθε δημοσιογράφος ή μέσο ενημέρωσης ασκεί μεμονωμένα μόνο μια μικρή επίδραση στο δημόσιο λόγο, η συνδυασμένη επιρροή τους όμως  μόλις συντονίσουν το λόγο τους στο ίδιο μήκος κύματος γίνεται κυρίαρχη.

        Αυτές τις μέρες όλα τα συστημικά μέσα συμμετείχαν στην παρουσίαση εκείνης της πραγματικότητας που δικαίωνε τις πολιτικές επιλογές της κυρίαρχης εξουσίας. Από το ραδιόφωνο  ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που συντονισμένα με το πολεμικό κλίμα που καλλιεργεί ο κυρίαρχος λόγος  εκπέμπουν ζωντανά από τις Φέρες του Έβρου και την Τ. Στεφανίδου που ποζάρει κομψή στον Εβρο πριν ξεκινήσει το ρεπορταζ της,  μέχρι την ΕΡΤ η οποία με αδύναμα ρεπορταζ για μεταμφιέσεις των εξαθλιωμένων καθ’  υπόδειξη τω Τούρκων, προσπαθεί να αποδείξει την αναξιοπιστία των ειδήσεων που διακινούν οι Τούρκοι.
               Κι αν η δημοσιογραφία παρουσιάζεται ως ο θεματοφύλακας της δημοκρατίας, η τέταρτη εξουσία που αποτελεί μέρος μιας διαδικασίας υπεράσπισης του δημόσιου συμφέροντος, αυτή η εξιδανικευμένη εικόνα μοιάζει στις μέρες μας να μην έχει πολύ σχέση με την πραγματικότητα, από τη στιγμή μάλιστα που τα μέσα ενημέρωσης ανήκουν σε συγκροτήματα κεφαλαιούχων.  Μπροστά σε μια όλο και πιο σύνθετη κοινωνία, μπροστά σε έναν αυξανόμενο κατακερματισμό των απόψεων, μπροστά στα ολοένα και πιο εξευγενισμένα μέσα που έχει η εξουσία της πολιτικής και του χρήματος για να καταστήσει τη θέση της γνωστή, τα μέσα ενημέρωσης αποφεύγουν να δώσουν δίκαιο μερίδιο στις διαφορετικές απόψεις που προσπαθούν να εκφραστούν δημοσίως και αποδέχονται το φιλτράρισμα των πληροφοριών να γίνεται προς όφελος της κυρίαρχης εξουσίας ή των μεγάλων ιδιοκτητών. Συνεπώς, αυτή η επιλογή ευνοεί ορισμένες προσεγγίσεις και πλαισιώσεις που έχουν ως επακόλουθο την εξάλειψη μεγάλου μέρους της πραγματικότητας  από τη δημόσια σφαίρα. Ως εκ τούτου, η δομή ιδιοκτησίας των μέσων ενημέρωσης διευκολύνει τη ροή ορισμένων πληροφοριών και αποκλείει άλλες ή τις διαστρεβλώνει.
               Ο τρόπος κάλυψης των γεγονότων τις τελευταίες μέρες στον Έβρο από την πλειοψηφία των δημοσιογραφικών οργάνων επιβεβαιώνει πως η δυσπιστία απέναντί τους δεν είναι αυθαίρετη. Για άλλη μια φορά το σύνολο των τηλεοπτικών, ραδιοφωνικών και έντυπων  μέσων ενημέρωσης που ανήκουν σε συγκροτήματα επιχειρηματικά έδειξαν πόσο διαπερατά είναι από το δέλεαρ του χρήματος και της πολιτικής εξουσίας, και πόσο η ελευθερία της έκφρασης  παραμένει περισσότερο από ποτέ η φωνή  και η αποκλειστική ιδιοκτησία του κεφαλαίου. Για άλλη μια φορά οι δημοσιογράφοι σε ένα μεγάλο βαθμό συμπεριφέρθηκαν σαν τη φωνή του κυρίου. Ασχολήθηκαν, ή και επινόησαν, με τα ίδια γεγονότα ταυτόχρονα όλοι τους και ουσιαστικά με τον ίδιο τρόπο, ενισχύοντας την καχυποψία για τη σχέση της δημοσιογραφίας με κάθε εξουσία.
               Πολιτικοί, επιχειρηματίες, τραπεζίτες δεν χρειάζεται πια να παρεμβαίνουν άμεσα για να επηρεάσουν την κατεύθυνση των μέσων ενημέρωσης που κατέχουν. Γι’ αυτό και κάθε δημοσιογράφος μπορεί να υποστηρίζει πως πολύ σπάνιες είναι οι περιπτώσεις που ένιωσε από πρώτο χέρι την εισβολή της πολιτικής ή οικονομικής εξουσίας στη λειτουργία του δημοσιογραφικού μέσου. Δεν είναι λοιπόν μόνο οι εξωτερικές πιέσεις που εξηγούν το μέγεθος της συμπαιγνίας μεταξύ των μέσων ενημέρωσης και των κυρίαρχων δυνάμεων της πολιτικής και της οικονομίας. Το τραγικό είναι πως πρόκειται για μια συνενοχή που αντικατοπτρίζει ένα όραμα του κόσμου το οποίο μοιράζεται σχεδόν ολόκληρο το σύμπαν των μέσων ενημέρωσης. Ένα όραμα που ταιριάζει αρκετά καλά με αυτό της κυρίαρχης πολιτικής και οικονομικής εξουσίας, τμήμα της οποίας φιλοδοξούν να γίνουν οι …εργάτες της ενημέρωσης. Σ’ αυτό το πλαίσιο, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης εφαρμόζουν συγκεκριμένη επιλογή, δίνοντας συγκεκριμένη κατεύθυνση στις πληροφορίες που κυκλοφορούν και ασκώντας έλεγχο στη ροή των πληροφοριών, έναν έλεγχο που ευνοεί παράγοντες της κυρίαρχης εξουσίας.
               Στη συγκεκριμένη περίπτωση με τα γεγονότα στον Έβρο, τα μέσα ενημέρωσης  πυροδοτούν έξαρση εθνικισμού, δικαιολογούν φασιστικές πρακτικές, στοχοποιούν τον ξένο, που δεδομένης της σχέσης τους με την κυρίαρχη εξουσία γίνεται φανερό πως αυτή είναι πολιτική επιλογή, για να παρασύρουν οι εθνικιστικοί ανεμοστρόβιλοι  κάθε λαϊκή κινητοποίηση και να υπάρξει εξοικείωση με φασιστικές πρακτικές.
              

TOP READ