30 Μαρ 2020

Για τους τραμπουκισμούς του Γιάννη Πανδή σε βάρος εργαζομένων σε σούπερ μάρκετ της Λευκίμμης



Καταγγέλλουμε στους εργαζόμενους και όλο τον λαό του νησιού μας την στάση του επικεφαλής της παράταξης "Νότια Κέρκυρα Πολιτών" Γιάννη Πανδή, Δημοτικού Συμβούλου στο Δήμο Νότιας Κέρκυρας, γραμματέα του "Αλεύχιμον" και γνωστού επιχειρηματία της περιοχής, ότι την Κυριακή 22 Μάρτη τραμπούκισε εργαζόμενους σε σούπερ μάρκετ της Λευκίμμης καθώς, όπως μας καταγγέλθηκε, υποστήριξε ότι το κατάστημα δεν τηρούσε το ωράριο λειτουργίας, όπως είχε επιβληθεί από την Κυβέρνηση, απαιτώντας παράλληλα να μείνει ανοιχτό μέχρι στις 11 το βράδυ!!! Μάλιστα τους απείλησε ότι θα καλέσει την αστυνομία για να τους πάρει όλους στο αυτόφωρο και ότι είχε καλέσει ήδη την Δήμαρχο Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων κα Υδραίου, καθώς και τον Υπουργό Ανάπτυξης Α. Γεωργιάδη, επιδεικνύοντας τις κλήσεις στο κινητό του!!!
Το περιστατικό αυτό επιβεβαιώνει και με αυτόν τον τρόπο, ότι μέτρα σαν κι αυτά αποτελούν πάγιο αίτημα των μεγαλοεργοδοτών. Παράλληλα, επιβεβαιώνει την προσπάθεια που γίνεται, ώστε οι εργαζόμενοι να σκύψουμε το κεφάλι και να αποδεχτούμε το ξήλωμα κι άλλων δικαιωμάτων μας, να πληρώσουμε και πάλι εμείς την κερδοφορία τους με αφορμή αυτήν τη φορά την πανδημία! Επιβεβαιώνει ακόμα τον ρόλο που παίζει η τοπική διοίκηση και οι Δήμοι ως το μακρύ χέρι της κεντρικής εξουσίας για την εφαρμογή αντεργατικών-αντιλαϊκών πολιτικών!
Επίσης, επειδή οι ιατροί και ειδικοί επιστήμονες δεν μας έχουν αποδείξει ακόμα ότι ο κορονοϊός προκαλεί αμνησία, όλοι θυμόμαστε πως σε πρόσφατο Περιφερειακό Συμβούλιο (16/2/2020) οι παρατάξεις των ΝΔ (επίσημη και "ανεξάρτητη"), ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Χρυσή Αυγή από κοινού απέρριψαν το αίτημα του Σωματείου μας, των εργαζόμενων, που κατατέθηκε με την βοήθεια της Λαϊκής Συσπείρωσης Ιονίων Νήσων, για κατάργηση παλαιότερης απόφασης του Συμβουλίου για δουλειά μέχρι στις 12 το βράδυ και κατοχύρωσης της Κυριακής ως υποχρεωτικής αργίας για όλους. Μην το παίζουν λοιπόν όλοι αυτοί όψιμοι υποστηρικτές των δικαιωμάτων των εργαζομένων και υπερασπιστές της αργίας της Κυριακής... Θυμίζουμε ότι για να υποστηρίξουν την καταψήφιση των προτάσεων των εργαζομένων, επικαλέστηκαν την προστασία της επιχειρηματικότητας (των μεγάλων επιχειρήσεων δηλαδή), όπως ακριβώς κάνει και σήμερα ο Υπουργός Εργασίας Γ. Βρούτσης, που εκμεταλλευόμενος της πανδημία προχωρά (εκτός των άλλων) σε πράξη νομοθετικού περιεχομένου για την μείωση των μισθών μας κατά 50%.
Αν νομίζουν όμως ότι επειδή λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας της δικής μας και του λαού μας ολόκληρου, θα μείνουμε χωρίς φωνή, με σταυρωμένα τα χέρια, κάνουν πολύ μεγάλο λάθος! Δεν θα περιμένουμε κάποια άλλη στιγμή για να λογαριαστούμε... Θα λογαριαστούμε τώρα!!! Μένουμε δυνατοί, συσπειρωνόμαστε στο Σωματείο μας, παλεύουμε για τα δικαιώματά μας, για την ίδια μας τη ζωή! Πληρώσαμε την κρίση τους, δεν θα πληρώσουμε εμείς τα παιχνίδια που κάνουν εκμεταλλευόμενοι την πανδημία, για να αυγατίσουν τα κέρδη τους! Τα διακαιώματά μας δεν μπαίνουν σε καραντίνα!

Κέρκυρα, 26/3/2020






Οι ΗΠΑ πιέζουν άλλες χώρες να αρνηθούν την ιατρική βοήθεια της Κούβας!


Πηγή: Prensa-latina.cu
Η πρεσβεία των Ηνωμένων Πολιτειών στην Αβάνα πιέζει τις χώρες που σήμερα λαμβάνουν κουβανική ιατρική συνεργασία να απορρίψουν αυτή τη βοήθεια, παρά την πανδημία Covid-19.

Αυτό δείχνει ένα μήνυμα Twitter της διπλωματικής αντιπροσωπείας των ΗΠΑ στην Κούβα, όταν από την Αβάνα φεύγουν υγειονομικές μπριγάδες σε διάφορα έθνη για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του νέου κορονοϊού.


«Η Κούβα προσφέρει τις διεθνείς ιατρικές αποστολές της σε όσους έχουν πληγεί από τον Covid-19 μόνο για να ανακτήσει τα χρήματα που έχασε όταν οι χώρες σταμάτησαν να συμμετέχουν στο καταχρηστικό πρόγραμμα», λέει το κείμενο.

«Οι χώρες υποδοχής που αναζητούν βοήθεια από την Κούβα για τον Covid-19 οφείλουν να εξετάσουν τις συμφωνίες και να τερματίσουν τις εργατικές παραβάσεις», προσθέτει.

«Είναι εξοργιστικό», δήλωσε στο πρακτορείο Prensa Latina η νοσηλεύτρια Μέρι Νιέβες, η οποία έχει υπηρετήσει σε διεθνιστικές αποστολές σε πολλές χώρες.

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες ενισχύουν τον αποκλεισμό κατά της Κούβας εν καιρώ πανδημίας, αλλά θέλουν επίσης να αρνηθούν σε άλλους λαούς τη βοήθεια του υγειονομικού προσωπικού μας», πρόσθεσε.
Η ειδικός είπε ότι είναι παράδοξο το γεγονός ότι η χώρα που θεωρείται η πιο ισχυρή στον πλανήτη να είναι μία από αυτές που λιγότερο συνεργάζονται με άλλα έθνη που έχουν ανάγκη. 

Το μήνυμα της πρεσβείας των ΗΠΑ, το οποίο έχει εισπράξει μεγάλη κατακραυγή στα κοινωνικά δίκτυα, εστάλη όταν το νησί συμμετέχει στην μάχη κατά του Covid-19 στην Κίνα, τη Νικαράγουα, την Βενεζουέλα, το Σουρινάμ, τη Γρενάδα, την Τζαμάικα, τη Μπελίζ και την Ιταλία.


Επίσης, όταν η πανδημία μαστίζει τις ίδιες τις Ηνωμένες Πολιτείες, που δείχνουν να γίνονται το επίκεντρο της εξάπλωσης της νόσου.

Την προηγούμενη ημέρα ο πρωθυπουργός της Ντομίνικα, Ρούσβελτ Σκερίτ, στη σελίδα του στο Facebook, ευχαρίστησε για τη βοήθεια της Κούβας και ανακοίνωσε την άφιξη μιας υγειονομικής αποστολής που θα ενσωματωθεί στην μπριγάδα κουβανών γιατρών που εργάζονται σε αυτό το νησί της Καραϊβικής.

«Θέλω να εκφράσω τις ειλικρινείς ευχαριστίες μου προς την κυβέρνηση και το λαό της Δημοκρατίας της Κούβας, γιατί δείχνουν για άλλη μια φορά αλληλεγγύη προς τη χώρα μας. Πάντα έλεγα ότι ξέρεις ποιοι είναι οι φίλοι σου σε δύσκολους καιρούς», έγραψε ο αρχηγός του κράτους.

Από την πλευρά του, ο πρώην πρόεδρος της Βραζιλίας Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα απέστειλε επιστολή στον πρόεδρο Μιγέλ Ντίας Κανέλ, στην οποία συγχαίρει τον λαό, και ιδιαίτερα τους κουβανούς επιστήμονες και επαγγελματίες στον τομέα της υγείας, για την αλληλεγγύη τους με άλλα έθνη του κόσμου.

«Είναι σε κρίσιμες στιγμές που μαθαίνουμε τους πραγματικά μεγάλους. Και αυτές τις ώρες ο λαός αυτού του νησιού πάντα γιγαντώνεται απέναντι στον κόσμο, έγραψε ο Λούλα.

«Η ενεργή, μαχητική και επαναστατική αλληλεγγύη της Κούβας έγινε ήδη φανερή σε διάφορα μέρη του πλανήτη, περήφανη και κυρίαρχη απάντηση σε εκείνους που προσπαθούν να επιβάλουν τον οικονομικό αποκλεισμό και την πολιτική απομόνωση», τόνισε ο βραζιλιάνος πολιτικός.

Ένας άλλος πρώην πρόεδρος, ο Ραφαέλ Κορέα του Εκουαδόρ, ανήρτησε στον λογαριασμό του στο Twitter μήνυμα, στο οποίο συγκρίνει ότι ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες κάνουν στρατιωτικές επεμβάσεις στον κόσμο, το μικρό νησί της Καραϊβικής στέλνει σωτήρες της ζωής.

#Covit-19 – Τραμπ: Αν οι νεκροί περιοριστούν στις 200.000 σημαίνει ότι «κάναμε πολύ καλή δουλειά»

Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ εκτίμησε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ότι οι θάνατοι εξαιτίας της επιδημίας του κορονοϊού θα φθάσουν στην κορύφωσή τους στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής «πιθανόν» σε δύο εβδομάδες.
«Οι προβλέψεις λένε ότι η κορύφωση του δείκτη θνησιμότητας θα γίνει μέσα σε δύο εβδομάδες», είπε ο Τραμπ, που παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στους κήπους του Λευκού Οίκου. «Θα μπούμε στον δρόμο της ανάκαμψης» ως την 1η Ιουνίου, διαβεβαίωσε.
Ο αμερικανός πρόεδρος είπε πως παρατείνει ως την 30ή Απριλίου την ισχύ των συστάσεων που έχει δώσει η κυβέρνησή του για τη λεγόμενη κοινωνική αποστασιοποίηση, τον περιορισμό των επαφών για να αναχαιτιστεί η εξάπλωση του SARS-CoV-2, του ιού που προκαλεί την ασθένεια COVID-19.
Αρχικά ο στόχος ήταν τα μέτρα περιορισμού να αρθούν το Πάσχα των καθολικών, τη 12η Απριλίου.
Ο Ντόναλντ Τραμπ τόνισε πως εάν οι αρχές των ΗΠΑ μπορέσουν να συγκρατήσουν τον αριθμό των θανάτων σε 100.000 ως 200.000 ώστε τα θύματα να μη φθάσουν τα 2,2 εκατομμύρια ανθρώπους κατά τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις, αυτό θα σημαίνει πως «κάναμε πολύ καλή δουλειά».

Τα επιστημονικά δεδομένα στη μέγγενη της πολιτικής που συνθλίβει τις λαϊκές ανάγκες




  Πηγή: Eurokinissi

Η κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να πείσει τους υγειονομικούς και τον υπόλοιπο κόσμο ότι έχει πάρει εγκαίρως όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού και ότι ετοιμάζει το σύστημα Υγείας για την αντιμετώπιση αυτών που θα νοσήσουν βαριά. Οπότε, κατά τα λεγόμενά τους, το μπαλάκι της ευθύνης πέφτει στο λαό, στο κατά πόσο θα πειθαρχήσει στα περιοριστικά μέτρα που πάρθηκαν, δηλαδή θα είναι αυτός που θα ευθύνεται εν τέλει για τη διασπορά της νόσου και κατ' επέκταση για τις αυξημένες υγειονομικές ανάγκες που θα προκύψουν. Οπως και στο γνωστό σποτ ενημέρωσης, συμπεριφέρεται σαν τον Πόντιο Πιλάτο που «νίπτει τας χείρας του»... έστω και σχολαστικά.

Ταυτόχρονα, έχουν έτοιμη και τη δικαιολογία μπροστά στο πιθανό σενάριο αδυναμίας του ΕΣΥ να ανταποκριθεί: «Δείτε τι γίνεται στις άλλες χώρες», «Ούτε εκεί τα κατάφεραν τα συστήματα Υγείας, αν και με περισσότερες υποδομές». Ακόμα και τις πιθανές απώλειες σε υγειονομικούς τις παρουσιάζουν ως κάτι το αναμενόμενο, που δεν μπορεί να αποτραπεί, παρομοιάζοντας μάλιστα το γεγονός αυτό με τις συνθήκες δράσης του υγειονομικού σε εμπόλεμη κατάσταση. Θυμίζει λίγο όσα έχουμε βιώσει μετά από σεισμούς, πυρκαγιές, πλημμύρες πολύ πρόσφατα στη χώρα μας, ώστε να κρυφτεί η κρατική ευθύνη για τις απώλειες σε ανθρώπινες ζωές κάτω από την ατομική ευθύνη του καθενός και τη σφοδρότητα των φαινομένων. Δεν έχουμε ακούσει άραγε ότι φταίει η κλιματική αλλαγή για τις πλημμύρες, όπως στη Μάνδρα, και όχι η παντελής έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων, η άναρχη δόμηση κ.λπ.;


Κάθε μέρα στις 6 μ.μ. ενημερωνόμαστε για την έκβαση της επιδημίας, για νέες οδηγίες και τον τρόπο αντιμετώπισης, ο οποίος μάλιστα βασίζεται σε διεθνή επιστημονικά δεδομένα, στις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και άλλων επιστημονικών φορέων, στην πείρα που έρχεται από άλλες χώρες που πλήττονται από την επιδημία.

Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Αξιοποιούνται όλη η θετική πείρα που υπάρχει και τα επιστημονικά δεδομένα από την αντιμετώπιση αυτής της πανδημίας ή και παλαιότερων; Ακολουθούνται όλες οι οδηγίες του ΠΟΥ όσον αφορά την πρόληψη και παρακολούθηση του πληθυσμού; Φτάνουν τα περιοριστικά μέτρα από μόνα τους για να αποτρέψουν την εξάπλωση του ιού; Και αυτός ο χρόνος που κερδίζεται, θα εξασφαλίσει τους όρους για την αντιμετώπιση των βαρέως πασχόντων που θα προκύψουν;

Η πολιτική της εμπορευματοποίησης της Υγείας δεν χωράει την προστασία της ζωής του λαού

Γεννάται το ερώτημα αν αυτά τα δεδομένα και η διεθνής πείρα περνιούνται μέσα από ένα κυβερνητικό «φίλτρο» για τη στρατηγική αντιμετώπισης. Βλέπουμε ήδη διαφορετικές χώρες να αντιμετωπίζουν με διαφορετικό τρόπο την πανδημία, και στις περισσότερες αυτό είναι άμεση συνάρτηση των συστημάτων Υγείας και της αυτάρκειας σε υλικοτεχνική υποδομή.

Και στη δική μας χώρα, βέβαια, ξέρουμε από πρώτο χέρι ότι το κράτος θεωρεί την Υγεία του λαού από τη μία κόστος και από την άλλη εμπόρευμα και πεδίο κερδοφορίας για τους ομίλους που το εμπορεύονται. Αυτό δεν έχει αλλάξει.

Μερικά ερωτήματα που θέλουν άμεση απάντηση:

Πρέπει ή δεν πρέπει, με βάση και τις οδηγίες του ΠΟΥ, να ελεγχθεί όσο γίνεται μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού κάνοντας το τεστ ανίχνευσης του ιού; Μέχρι τώρα έχει ελεγχθεί το 0,09%. Αυτό που ξέρουμε σίγουρα για τον SARS-COV-2 είναι η μεταδοτικότητά του και από ασυμπτωματικούς φορείς, σε κοντινή απόσταση έως 2 μέτρα, μέσω αερολύματος. Η νόσος έχει χρόνο επώασης κατά μέσο όρο 5 με 7 μέρες. Δηλαδή μέχρι την εμφάνιση των συμπτωμάτων, που θα οδηγήσουν κάποιον στον γιατρό ή στο τηλεφωνικό κέντρο του ΕΟΔΥ, υπάρχει ένα διάστημα έως και μίας εβδομάδας που μπορεί να μεταδίδει χωρίς να το γνωρίζει. Πολύ περισσότερες μέρες δε - μέχρι και τρεις βδομάδες - είναι αυτές για κάποιον που δεν έχει συμπτωματολογία. Ως εκ τούτου, περίπτωση διασποράς υπάρχει για παράδειγμα και σε χώρους δουλειάς, που συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό εργαζομένων, σε στρατόπεδα κ.α. Ο ενδεικτικός έλεγχος τέτοιων ομάδων ή και ασυμπτωματικών, ακόμα και η ανεύρεση θετικών στον ιό, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ευνοϊκά για τον περιορισμό της νόσου και μέσω της διερεύνησης και ελέγχου των επαφών τους.

Ακόμα, ας σκεφτούμε έναν εργαζόμενο που υπό το φόβο της αναγκαστικής άδειας άνευ αποδοχών, της λήξης της σύμβασης (της απόλυσης δηλαδή), της μείωσης του χρόνου εργασίας και άρα του εισοδήματός του, αποκρύπτει συμπτώματα σχετιζόμενα με τη νόσο COVID-19 και συνεχίζει να εργάζεται. 'Η από την άλλη μεριά: Πόσοι εργαζόμενοι έχουν καταγγείλει ότι ακόμα κι αν εμφανίσουν συμπτώματα ή διαπιστωθεί ότι ανάμεσα στο προσωπικό υπήρξε κρούσμα, δεν γίνεται ούτε έλεγχος στους υπόλοιπους ούτε απομάκρυνση προληπτικά από το χώρο εργασίας;

Πρέπει ή δεν πρέπει να υπάρχει στενή παρακολούθηση αυτών που νοσούν, ακόμα και με ήπια συμπτωματολογία, αυτών που θεωρούνται ευπαθείς ομάδες; Η σοβαρή επιπλοκή της νόσου αφορά τη βαριά πνευμονία, η οποία μπορεί να εμφανίσει απότομη επιδείνωση ακόμα και τη δέκατη μέρα συμπτωμάτων. Η πλειοψηφία των νοσούντων αφορά τις ηλικίες 40 έως 65 ετών. Τα υποκείμενα νοσήματα, όπως αναφέρεται καθημερινά, είναι τα καρδιαγγειακά, ο διαβήτης, η υπέρταση, η χρόνια πνευμονοπάθεια, ο καρκίνος, η χρόνια νεφρική νόσος, η ανοσοκαταστολή. Στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή, μόνο οι διαβητικοί ασθενείς υπολογίζονται σε 1 εκατομμύριο.

Η απουσία Πρωτοβάθμιας Φροντίδας φέρνει και παράπλευρες απώλειες

Χρειάζεται να εξασφαλιστεί η παρακολούθηση όλων των νοσούντων και ευπαθών ομάδων, ακόμα κι αν δεν χρειάζεται νοσηλεία. Εδώ ο ρόλος της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας είναι καθοριστικός. Η διαχρονική απουσία οικογενειακού γιατρού, νοσηλευτών, κοινωνικών λειτουργών που να ασχολούνται με την πρόληψη, να έχουν άμεση επαφή με τον πληθυσμό (νοσούντες και μη), να γνωρίζουν το ιστορικό, τις συνήθειες, τις συνθήκες διαβίωσης και εργασίας, μπορεί να αποβεί μοιραία σε περιπτώσεις όπως τώρα. Τα υποστελεχωμένα, με συμβασιούχους Κέντρα Υγείας, χωρίς σοβαρές υποδομές και μέσα, δεν μπορούν να παίξουν αυτόν το ρόλο. Αλλωστε οι γιατροί αυτοί ονομάστηκαν και επίσημα «gatekeepers» (φύλακες της πύλης), δηλαδή φραγμός για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια δομή, στον νοσοκομειακό ειδικό. Πόσο είναι το ποσοστό του πληθυσμού που διαθέτει οικογενειακό γιατρό με τον οποίο μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα και να απευθυνθεί, όπως λένε οι οδηγίες; Μπορεί αλήθεια να γίνει ολοκληρωμένη ιατρική εκτίμηση από απόσταση, χωρίς η αναφερόμενη συμπτωματολογία να συνδυαστεί με κλινική εξέταση; Υπάρχει κίνδυνος, στη λογική της μη διασποράς της νόσου, να υποτιμηθούν τα συμπτώματα, να μην αναγνωριστούν κλινικά σημεία και εργαστηριακά ευρήματα για τα οποία υπάρχουν ήδη μελέτες. Αυτό έγινε με την 40χρονη μητέρα τριών παιδιών στην Καστοριά.

Ποια είναι η μέριμνα αυτήν την περίοδο για τους χρονίως πάσχοντες που δεν νοσούν; Αναφερόμαστε σε ασθενείς με σοβαρά νοσήματα οι οποίοι πρέπει να παρακολουθούνται τακτικά και να επανελέγχονται η κατάστασή τους και η αγωγή τους. Πολλοί παρακολουθούνται στις νοσοκομειακές δομές και τώρα έχουν αποκλειστεί λόγω της αναστολής της τακτικής λειτουργίας τους. Μια πιθανή απορρύθμιση, από πλήθος αιτιών, θα σήμαινε επιβάρυνση της κατάστασής τους και πιθανώς την ανάγκη νοσηλείας τους. Σε συνηθισμένες συνθήκες αποτελούν μεγάλο ποσοστό των νοσηλευομένων, των εισαγωγών στα δημόσια νοσοκομεία, ακόμα και αυτών που θα χρειαστούν εντατική φροντίδα. Πρέπει να εξασφαλιστεί η πρόσβασή τους σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη αν δεν θέλουμε να συρρέουν τελευταία στιγμή και στο «παρά 5», διότι δεν πρέπει να επιβαρυνθεί το σύστημα Υγείας αυτήν την περίοδο. Να μην αποτελέσουν και αυτοί παράπλευρες απώλειες.

Η ανεπάρκεια του ΕΣΥ υπήρχε και πριν από την πανδημία. Και πριν από την πανδημία δεν ήταν δυνατό να βρεθεί κρεβάτι σε ΜΕΘ για αρκετούς ασθενείς που διασωληνώνονταν σε κοινό θάλαμο ή που χρειάζονταν Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας λόγω της βαρύτητας της κατάστασής τους, με τραγικά αποτελέσματα στην αναμονή για ένα κρεβάτι σε ΜΕΘ. Οι Παθολογικές και Πνευμονολογικές κλινικές δεν μπορούν ούτε σε «ειρηνική περίοδο» να διαχειριστούν τον όγκο των εισαγωγών, που πολλές φορές είναι υπερδιπλάσιες των κλινών που διαθέτουν. 
Τα ράντζα και η νοσηλεία σε γειτονικές κλινικές (π.χ. ασθενής της Παθολογικής να νοσηλεύεται σε κρεβάτι της Χειρουργικής), επειδή δεν φτάνουν τα κρεβάτια, είναι καθημερινό και γνωστό φαινόμενο. Πώς θα αντεπεξέλθεις αν υπάρχουν αντίστοιχες - και μεγαλύτερες - ανάγκες για νοσηλεία βαρέως πασχόντων ασθενών COVID-19;

Δεν περιμένουμε να κάνουμε μετά «ταμείο»

Η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, έχει μεγάλη ευθύνη. Πρέπει εδώ και τώρα να υλοποιήσει τα αιτήματα των υγειονομικών και του λαού για πρόσληψη όλου του απαραίτητου προσωπικού, για να εξασφαλίσει τα απαραίτητα μέσα προστασίας, τον ιατρικό εξοπλισμό, τις αντίστοιχες δομές. Να επιτάξει τον ιδιωτικό τομέα Υγείας.

Δεν θα περιμένουμε να κάνουμε «ταμείο» μετά. Ο λογαριασμός θα πληρωθεί τώρα από το λαό. Οι υγειονομικοί θα είναι στην πρώτη γραμμή και θα δώσουν τη μάχη με αυτοθυσία για να διασφαλίσουν την υγεία του λαού.

Οσες ιδιαιτερότητες και δυσκολίες έχει η μάχη με τον ιό, άλλες τόσες είναι οι δυνατότητες που έχουμε να βγούμε κερδισμένοι με βάση την εξέλιξη της επιστήμης και την εμπειρία μας. Εξαρτάται ποιος σχεδιάζει, ποιος παράγει, με ποιο σκοπό, ποιες ανάγκες καλύπτει. Ο καπιταλιστικός τρόπος έχει ξεπεραστεί προ πολλού. Αυτή η πανδημία το επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά.
Θοδωρής ΑΛΩΝΙΣΤΙΩΤΗΣ

Γιατρός, παθολόγος στο Νοσοκομείο «Αγία Ολγα», μέλος του ΓΣ της ΟΕΝΓΕ

902gr 

29 Μαρ 2020

“Δεν έχουμε λεφτά ούτε για να φάμε” – Σιγοβράζει η οργή στην Ιταλία


Συνεχίζεται με άνισους όρους η μάχη ενάντια στον κορονοϊό στην Ιταλία, αφού η καθυστέρηση στην εφαρμογή των μέτρων και η μέχρι πρότινος εξαίρεση από αυτά πολλών παραγωγικών δραστηριοτήτων οδηγεί σε μια πολύ αργή υποχώρηση του ρυθμού αύξησης των κρουσμάτων, ενώ οι θάνατοι βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Κι ενώ η κυβέρνηση παρατείνει το λοκντάουν της χώρας μέχρι τουλάχιστον τις 18 Απρίλη, πολλοί άνθρωποι βρίσκονται στα όρια της απελπισίας, καθώς εκατομμύρια άνθρωποι είναι χωρίς εισόδημα αυτή τη στιγμή και η κρατική βοήθεια δεν έχει ακόμα δοθεί. Ιδιαίτερα δύσκολη είναι η κατάσταση στο νότο της χώρας, που πλήττεται λιγότερο από τις συνέπειες της πανδημίας, αλλά περισσότερο από τις οικονομικές της επιπτώσεις, δεδομένων των διαχρονικών οικονομικών της προβλημάτων.
“Πεινάμε”, ακούγεται άλλες φορές σαν κραυγή και άλλες σαν ψίθυρος, από ανθρώπους που ζητούν δωρεάν φαγητό στο σούπερ μάρκετ γιατί δεν έχουν να πληρώσουν. “Πώς θα φάμε αν δεν έχουμε μισθό;” και “δεν είναι φταίξιμο δικό μου αν είμαι κλεισμένος στο σπίτι”. Απευθυνόμενοι στο κράτος λένε “εσύ κράτος, πρέπει να μου δώσεις αυτά τα χρήματα, αλλιώς έχω κι εγώ δικαίωμα να αρπάξω τα ράφια”. Ο κόσμος δεν τραγουδάει πια στα μπαλκόνια όπως τις πρώτες μέρες του εγκλεισμού, δεν εμφανίζονται πια στις 6 κάθε απόγευμα στα μπαλκόνια για να εξορκίσουν το κακό.
Χαρακτηριστική είναι μια σκηνή από σούπερ μάρκετ της Νάπολης, όπου ένας κύριος φτάνει στο ταμείο με λάδι, ντομάτα, ζυμαρικά και μακαρόνια. Ακούγεται η φωνή της ταμία: “Φέρτε την αστυνομία, ο κύριος δεν έχει λεφτά για τα ψώνια. Δεν μπορεί να φάει, δεν πήρε σαμπάνια και κρασί, αγόρασε τα απαραίτητα”.
Πολλοί είναι αυτοί που δυσκολεύονται ακόμα και να επιβιώσουν, κλεισμένοι στο σπίτι χωρίς χρήματα. Δεν έχουν πάρει ακόμα χρήματα από την κρατική ενίσχυση, ενώ πολλοί είναι αυτοί που δούλευαν μαύρα και δε θα δουν ούτε ευρώ βοήθειας στο λογαριασμό τους. Βλέπουν στην τηλεόραση εκπροσώπους της κυβέρνησης να διαβεβαιώνουν πως “κανείς δε θα χάσει τη δουλειά του” και εξοργίζονται.
“Δεν έχουμε ούτε ευρώ, δεν μπορούμε να βγάλουμε άλλη μια βδομάδα έτσι”, λέει πολίτης του Παλέρμο, που ζητά ξεκάθαρες απαντήσεις από τον πρωθυπουργό Κόντε, αλλιώς “θα ξεσπάσει επανάσταση”. Στο Μπάρι, μικροεπιχειρηματίας ξεσπά: “Δεν αντέχω άλλο πια, έχω καταρρεύσει, μας έχουν λιμοκτονήσει”. Στην ίδια πόλη πλάνα εκπομπής δείχνουν τρεις ανθρώπους μπροστά από ΑΤΜ στο Μπάρι που φωνάζουν: “Μείναμε χωρίς φαγητό και χωρίς λεφτά. Μου έκλεισαν το μαγαζί εδώ και 20 μέρες, πώς θα καταφέρω να ζήσω;” , ενώ μια άλλη κυρία λέει: “Σας παρακαλώ, ελάτε σπίτι μου να δείτε. Εγώ δεν έχω πια τίποτε. Πρέπει να φάω”.
Πολλά είναι και τα βίντεο απελπισμένων ανθρώπων που ανεβαίνουν στα ΜΚΔ και γίνονται βάιραλ. Ένας άντρας εμφανίζεται να λέει: “Αν οι Ιταλοί δεν έχουν πια λεφτά να φάνε τα παιδιά τους, θα επιτεθούν στα σουπερμάρκετ για να βρουν τροφή. Θα κάνουν επανάσταση”.
Ακόμα δεν υπάρχουν μαζικές διαμαρτυρίες, αλλά έχουν αρχίσει να υπάρχουν μικροεπεισόδια δυσαρέσκειας. Στα Λιντλ του Παλέρμο μια 20αριά οικογένειες κάνουν έφοδο στο σουπερμάρκετ. Παρεμβαίνουν αστυνομία και καραμπινιέρι όταν γεμίσουν τα κορίτσια και οι οικογένειες προσπαθούν να φύγουν χωρίς να πληρώσουν. Δεν τολμά κανείς να τους ρωτήσει: “Γιατί δεν τραγουδάτε περισσότερο;”.
Με πληροφορίες από huffingtonpost.it

75% των Ρώσων θεωρούν τη Σοβιετική εποχή ως την καλύτερη περίοδο της χώρας τους

Το 75% των Ρώσων που συμμετείχαν σε έρευνα του Levada Center πιστεύουν ότι «η σοβιετική εποχή ήταν η καλύτερη εποχή στην ιστορία της χώρας τους»

Οι Ρώσοι έχουν εκφράσει όλο και πιο θετικές απόψεις για τη Σοβιετική Ένωση με τα χρόνια, με νοσταλγία προς την ΕΣΣΔ και την απήχηση του Στάλιν να χτυπάει ρεκόρ τον τελευταίο χρόνο.

Μόλις το 18% των Ρώσων ερωτηθέντων ανέφερε ότι διαφωνεί με την ιδέα ότι η Σοβιετική Ένωση ήταν η καλύτερη στιγμή στην ιστορία της χώρας τους.
Οι ερωτηθέντες βρήκαν την σοβιετική εποχή την καλύτερη γιατί, σύμφωνα με την έρευνα υπήρχε μελλοντική σταθερότητα και εμπιστοσύνη και καλή ζωή στη χώρα.
CCCP Stalin
Η κοινωνιολόγος της Levada, Karina Pipiya, είπε στην οικονομική εφημερίδα Vedomosti business daily ότι ενώ οι Ρώσοι τείνουν να βλέπουν τη σοβιετική εποχή με ένα κυρίως θετικό πρίσμα, οι προσωπικές τους αναμνήσεις από εκείνη την εποχή έχουν αντικατασταθεί σε μεγάλο βαθμό από μια γενική εικόνα κοινωνικής σταθερότητας, εμπιστοσύνης στο μέλλον και μιας καλής ζωής κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου.
Σύμφωνα με την Pipiya, η νοσταλγία για τη Σοβιετική Ένωση είναι πιο κοινή μεταξύ των παλαιότερων γενεών, αλλά υπάρχει και μεταξύ των νεότερων.
Ο Αντρέι Κολέσνικοφ, ανώτερο στέλεχος (συνεργάτης) στο δυναμικό εμπειρογνωμόνων Carnegie Center της Μόσχας, δήλωσε στον Βεντομόστι ότι τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης αντικατοπτρίζουν τα συναισθήματα του κόσμου για την τρέχουσα πραγματικότητα της Ρωσίας.
Η Σοβιετική εποχή μπορεί να θεωρείται η καλύτερη και σαν μια περίοδος δικαιοσύνης. Ο σημερινός κρατικός καπιταλισμός θεωρείται άδικος: η αδικία είναι στη διανομή, την πρόσβαση σε αγαθά και υποδομές. Και αυτό το συναίσθημα γίνεται ισχυρότερο”, ανέφερε ο Κολέσνικοφ σύμφωνα με το Vedomosti.
Με πληροφορίες από The Moscow Times
CCCP Cz
Φωτο Valentin Sobolev, Vasily Yegorov / TASS
ℹ️  Σύμφωνα με παλιότερη (2018) δημοσκόπηση -ακόμη και στο κάποτε «επίμαχο» θέμα της Σοβιετικής (για την ακρίβεια του συμφώνου της Βαρσοβίας) επέμβασης στην Τσεχοσλοβακία περισσότεροι Ρώσοι την εγκρίνουν σε σχέση με αυτούς που αντιτίθενται.

Εργαζόμενοι Swissport-Skyserv: Οι 400 απολύσεις ολοκληρώνουν το έγκλημα της εργοδοσίας


ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΜΙΛΟ SWISSPORT-SKYSERV
Οι απολύσεις συνεχίζονται
Ο όμιλος Swissport και Skyserv γνωστή «εργασιακή γαλέρα», πιστός στην μέχρι τέλους εκμετάλλευση των εργαζόμενων, απέλυσε πάνω από 400 άτομα στην Αθήνα (και άγνωστο αριθμό στην υπόλοιπη Ελλάδα), με ένα απλό sms.
Χρόνια στυγνής εκμετάλλευσης με μηνιαίες, βδομαδιάτικες ακόμα και τριήμερες συμβάσεις εργασίας, με εργάτες σε πόστα 3 θέσεων, με απλήρωτες υπερωρίες, με λιποθυμίες εργαζομένων από την υπερεργασία, με παραιτήσεις λόγω σωματικής και ψυχικής καταπόνησης-υπερκόπωσης, με εργατικά ατυχήματα. Όλα αυτά είχαν εκτοξεύσει τα κέρδη των ιδιοκτητών στα «ουράνια».
Με άλλοθι τον κορονοϊό εκατοντάδες εργαζόμενοι που καλύπτουμε διαρκείς και πάγιες ανάγκες (πολλοί με μηνιάτικες συμβάσεις για πάνω από δέκα συνεχόμενα χρόνια) με μισθό οχτάωρου …580 ευρώ, σε μια νύχτα βρεθήκαμε όλοι άνεργοι χωρίς καν να δικαιούμαστε το επίδομα των 800 ευρώ!
Ο όμιλος μας είχε προγράψει και σωματικά, από την αρχή της επιδημίας όταν δεν πάρθηκε κανένα μέτρο προφύλαξης για εμάς (ούτε μάσκες, ούτε γάντια, ούτε αντισηπτικά). Αλήθεια όταν κάθε εργαζόμενος ερχόταν καθημερινά σε επαφή με πάνω από πεντακόσιους επιβάτες, χωρίς καμία προφύλαξη, ήταν ή δεν ήταν φορέας της νόσου; Πόσο επικίνδυνος είναι αυτός ο όμιλος που στο βωμό του κέρδους θυσίαζε την υγεία των εργαζόμενων, των οικογενειών τους άλλα και των «πελατών» του;
Τώρα η απόλυση ολοκληρώνει το έγκλημα.
Είμαστε σίγουροι ότι ο ιδιοκτήτης, κ. Γρύλος, απολύοντας όλους τους υπαλλήλους του, είναι έτοιμος (με τη βοήθεια του συνεργάτη του και τέως υπουργού κ. Πιτσιόρλα, πρώην επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, και του νυν υπουργού Βρούτση) να βάλει πλώρη για την νέα αγορά του που είναι… το λιμάνι του Ηρακλείου! Αφού βέβαια απέτυχε στην προηγούμενη προσπάθειά του που ήταν η αγορά της μαρίνας του Αλίμου.
Εμείς, ως εργαζόμενοι, δεν δεχόμαστε να ρισκάρουμε την ζωή  και την επιβίωσή μας για τη διασφάλιση των κερδών του κ. Γρύλου και δεν αφήνουμε τη ζωή μας έρμαιο στα χέρια κανενός εργοδότη!
Καμία απόλυση.
Αύξηση των μισθών.
Αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.
Μέτρα προστασίας και στήριξης όλων των εργαζόμενων
Εργαζόμενοι
Swissport-Skyserv

Τα κέρδη πάνω από την ανθρώπινη ζωή – Ο ιός… των συμφερόντων των Ιταλών μεγαλοβιομηχάνων


Στην Ιταλία, όπου τα εργατικά – λαϊκά στρώματα δοκιμάζονται σκληρά από τις επιπτώσεις της πανδημίας, καταγράφονται συμπεράσματα πολύ διδακτικά για το πώς υπονομεύονται η δημόσια υγεία, η επιχείρηση περιορισμού της εξάπλωσης, η ηρωική προσπάθεια των υγειονομικών, η ίδια η μάχη τελικά των απλών ανθρώπων να επιβιώσουν, αφού η «ατομική ευθύνη», για την οποία τους μιλούν όλη μέρα οι αστικές κυβερνήσεις, δεν αρκεί.
Με δεδομένους τους ρυθμούς με τους οποίους τα κρούσματα του ιού SARS-COV-2 εξαπλώνονταν στη βόρεια Ιταλία από τις αρχές του Μάρτη, υπήρχαν φωνές που από τότε εντόπιζαν το πρόβλημα στη λειτουργία των μεγάλων βιομηχανικών μονάδων και επιχειρήσεων στην περιοχή και τη μεγάλη έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας… Με δεδομένη την άρνηση των ιδιοκτητών των επιχειρήσεων να υιοθετήσουν τέτοια μέτρα, τονιζόταν η ανάγκη προσωρινής αναστολής της λειτουργίας μεγάλων εργοστασίων και χώρων δουλειάς όπου αντικειμενικά ο συνωστισμός παρέμενε πολύ μεγάλος.
Προειδοποιούσαν τα εργατικά συνδικάτα
Στις 11 Μάρτη, η κυβέρνηση και οι τοπικές αρχές ανακοίνωσαν μέτρα στο όνομα του περιορισμού των συνωστισμών, όπως δυνατότητα για «έξοδο από το σπίτι» μόνο για σοβαρές «ανάγκες», κλείσιμο κάποιων μαγαζιών και «επιχειρήσεων μη απαραίτητων», αναστολή λειτουργίας σχολείων, ωστόσο αντίστοιχα μέτρα δεν επιβλήθηκαν για τους μεγαλοβιομήχανους της περιοχής. Ο εκπρόσωπος της ένωσης των Ιταλών μεγαλοβιομηχάνων Confindustria στη Λομβαρδία, Μάρκο Μπονομέτι, αντιδρούσε στις 11 Μάρτη, λέγοντας ότι «είναι ανάγκη να παραμείνουν ανοιχτές οι εταιρείες», χωρίς όμως να δεσμεύεται για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, χαρακτηρίζοντας μάλιστα «ανεύθυνες» τις κινητοποιήσεις που ξεκινούσαν εργαζόμενοι σε διάφορα εργοστάσια, οι οποίοι κατήγγειλαν ότι δεν τηρούνται στοιχειώδη μέτρα προστασίας και πρόληψης, που σε τέτοιες συνθήκες αφορούσαν και τη δημόσια υγεία. Η κατάσταση εξελισσόταν ανησυχητικά, με αποτέλεσμα ακόμα και τοπικές αρχές που στηρίζονται από αστικά κόμματα να ζητούν κλείσιμο εργοστασίων (π.χ. ο δήμαρχος της Μπρέσια, Εμίλιο ντελ Μπόνο, από τις 7/3), αλλά η κυβέρνηση Κόντε δεν θεώρησε σκόπιμο να ενοχλήσει τους μεγαλοεργοδότες. Ετσι, στους εργαζόμενους στο βιομηχανικό βορρά, από τη μία μεριά, έλεγαν ότι δεν μπορούν καλά καλά ούτε να κηδέψουν ένα αγαπημένο άτομο χαμένο από την πανδημία, αλλά, από την άλλη μεριά, τους έλεγαν ότι δεν τρέχει τίποτα να συνωστίζονται στη γραμμή παραγωγής με τον συνάδελφό τους ή στο μετρό για να πάνε στο εργοστάσιο. Από εκείνες τις βδομάδες υπολογιζόταν – σύμφωνα με ορισμένα ρεπορτάζ – ότι οι επαρχίες του Μπέργκαμο και της Μπρέσια (στη Λομβαρδία) συγκέντρωναν σχεδόν το 1/4 όλων των κρουσμάτων και σχεδόν το 1/3 των θανάτων σε ολόκληρη τη χώρα.
Στις 12 και 13 Μάρτη ξεκίνησαν κινητοποιήσεις σε μεγάλους χώρους δουλειάς, αφού η εμφάνιση κρουσμάτων (π.χ. στα ναυπηγεία του κολοσσού «Fincantieri» στη Λιγουρία) μεγάλωνε την ανησυχία σε εργοστάσια με εκατοντάδες και χιλιάδες άτομα προσωπικό, όπως στο εργοστάσιο της «Ilva» (μέταλλο) στη Γένοβα, της «Dalmine» (μέταλλο) στο Μπέργκαμο, της «Electrolux» (ηλεκτρικές συσκευές) στο Σολάρο και το Τρεβίζο και πολλές ακόμα. Συνδικάτα ζητούσαν να κλείσουν τα εργοστάσια έστω για απολύμανση έως τις 22/3.
Τα κέρδη πάνω από την ανθρώπινη ζωή
Τι έκανε η κυβέρνηση Κόντε; Στις 13/3 συγκάλεσε συνάντηση «κοινωνικών εταίρων», στην οποία μετά από 18 ώρες πρόσφερε πεσκέσι στο κεφάλαιο ένα «κοινό πρωτόκολλο», ουσιαστικά ένα κείμενο με νέα εργαλεία «ευέλικτης» αντιμετώπισης των εργαζομένων και των αντιδράσεών τους. Στο «πρωτόκολλο» προβλεπόταν η δυνατότητα για «τις επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους (σ.σ. δηλαδή και αυτούς που θεωρούνταν «μη απαραίτητοι» για την τροφοδοσία) (…) με μείωση ή αναστολή της λειτουργίας να εγγυηθούν την ασφάλεια του χώρου εργασίας (σ.σ. την οποία υπονόμευε η ίδια η συνύπαρξη χιλιάδων εργαζομένων που φυσικά χρησιμοποιούσαν κοινά εργαλεία, σε κοντινές αποστάσεις κ.τ.λ.)». Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και πριν κάποιες μέρες υπήρχαν καταγγελίες για στρατιωτικές βιομηχανίες στο βορρά που εξακολουθούσαν να λειτουργούν χωρίς μέτρα. Αντίστοιχα, στο φουλ δούλευαν εταιρείες όπως τα τηλεφωνικά κέντρα, των οποίων οι ιδιοκτήτες μάλιστα αυτήν την περίοδο θησαυρίζουν, εξαιτίας της μεγαλύτερης χρήσης των δικτύων, με τεράστια πίεση φυσικά προς τους εργαζόμενους για να μη «βγαίνει προς τα έξω» αυτό που αντιμετωπίζουν – την Τρίτη έγινε γνωστός ο θάνατος ενός 34χρονου εργαζόμενου σε τηλεφωνικό κέντρο.
Σημειωτέον ότι όταν μιλάμε για τον ιταλικό βιομηχανικό βορρά, μιλάμε για μία από τις πλουσιότερες περιοχές όχι απλά της Ιταλίας αλλά όλης της Ευρώπης. Η Λομβαρδία (όπου βρίσκεται και το Μπέργκαμο) υπολογίζεται ότι παράγει το 20% του ιταλικού ΑΕΠ. Περιλαμβάνεται μάλιστα στους «τέσσερις κινητήρες» όλης της Ευρώπης, όπως περιγράφονται οι πιο αναπτυγμένες βιομηχανικά περιοχές της Γηραιάς Ηπείρου, μαζί με την Καταλονία (Ισπανία), τη Ρον-Αλπ (νοτιοανατολική Γαλλία) και τη Βάδη – Βυρτεμβέργη (Γερμανία). Παρά τα τεράστια κέρδη τους, οι μεγαλοκαπιταλιστές αρνούνται πεισματικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας ή περιορισμούς της παραγωγής, έστω προσωρινά, παρά την κατά τ’ άλλα «έκτακτη περίοδο» που επικαλούνται βέβαια, για να ζητήσουν νέα προνόμια και νέα μεγαλύτερα περιθώρια για να επιτεθούν στους εργαζόμενους.
Την προηγούμενη βδομάδα, πάλι, η Confindustria ζητούσε «ισορροπημένες λύσεις για τη σοβαρή περίοδο που διανύουμε, συμφιλιώνοντας τις διαφορετικές ανάγκες και αποφεύγοντας ζημιά που θα μπορούσε να αποβεί ανεπανόρθωτη», αντιδρώντας ξανά σε συστάσεις για περιορισμούς στη λειτουργία των βιομηχανιών. Ο πρόεδρός της, Βιντζέτζο Μπότσια, έκανε και υπολογισμούς για τη χασούρα που θα έχουν οι μεγαλοβιομήχανοι. Οι ανακοινώσεις της Confindustria ουσιαστικά απειλούσαν κι από πάνω ότι αν δεν υπάρξουν «προσεκτικοί χειρισμοί», οι εταιρείες που θα κλείσουν (προσωρινά) «μπορεί να μην ξανανοίξουν», εκβιάζοντας με «μετακόμιση» κεφαλαίων για επενδύσεις σε άλλες αγορές, παρά την «έκτακτη κατάσταση που αντιμετωπίζει η χώρα», που όταν τους βολεύει επικαλούνται… Δηλαδή οι εργαζόμενοι καλούνται να πληρώσουν την όποια εξέλιξη έτσι και αλλιώς. Είτε θα αποδεχθούν να δουλεύουν αγκαλιά με τον …χάρο σε συνθήκες χωρίς κανένα μέτρο υγιεινής και ασφάλειας, την ίδια μάλιστα στιγμή που θα καλούνται να πληρώνουν υπέρογκα πρόστιμα αν παραβιάζουν τους περιορισμούς της κυβέρνησης, είτε θα πληρώσουν με ανεργία και χαμένες θέσεις εργασίας τα κλειστά εργοστάσια, που θα κλείσουν εξαιτίας της άρνησης των ιδιοκτητών τους να πάρουν μέτρα ασφάλειας. Αντεργατικός φαύλος κύκλος.
Τι έκανε η κυβέρνηση Κόντε; Ενίσχυσε κι άλλο τα πρόστιμα για όσους παραβιάζουν τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων. Εχει βγάλει ακόμα και στρατό στους δρόμους για να επιβάλλει την τήρηση των μέτρων αυτών, για τα οποία προειδοποιεί διαρκώς ότι θα αυστηροποιηθούν κι άλλο «αν χρειαστεί». Κι όλα αυτά την ώρα που τα δημόσια νοσοκομεία έχουν γονατίσει από την πολιτική της εμπορευματοποίησης της Υγείας και οι υγειονομικοί στέλνονται στο μέτωπο ενός πολέμου «γυμνοί», χωρίς τα απαραίτητα όπλα και μέσα.

SARS-COV-2 ημέρα 28: Ζώντας το θέατρο του παραλόγου - Και τα καλυμμένα στόματα έχουν φωνή…


Θα ξεκινήσω με μία αναδρομή στο παρελθόν.
Τα λόγια του πρωθυπουργού για τους ήρωες με τις λευκές και πράσινες μπλούζες και τα χειροκροτήματα από τους θύτες της δημόσιας υγείας και όχι τον λαό, μοιάζουν το λιγότερο υποκριτικά και ειρωνικά, όταν στις 11 Δεκεμβρίου 2019 μαζί με άλλους εκπροσώπους της ΟΕΝΓΕ ( Ομοσπονδία νοσοκομειακών Ιατρών Ελλάδος) φάγαμε ξύλο και δακρυγόνα από τα ΜΑΤ, αντιδρώντας στην ημερίδα που διοργάνωνε το προεδρείο του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου μαζί με επιχειρηματίες της υγείας, τραπεζίτες και βουλευτές της κυβέρνησης, θέλοντας να ξεπουλήσουν την δημόσια υγεία στους ιδιώτες για ένα κομμάτι ψωμί με την δημιουργία των επονομαζόμενων ΣΔΙΤ. *
Κανένας δεν είχε συγκινηθεί από όλες τις κυβερνήσεις όταν ουρλιάζαμε για την εντατικοποίηση της εργασίας μας, ότι δεν παίρνουμε ρεπό και αναγκαζόμαστε να δουλεύουμε ακόμα και 32 ώρες συνεχόμενα κάποιες φορές και περισσότερο (24ωρη εφημερία και κανονικά 8ώρες + την επόμενη).

Μας κλείνει το μάτι ο πρωθυπουργός για 800 ευρώ και ξεχνάει ότι μας έχει απλήρωτες τις εφημερίες 4 μηνών χωρίς να υπολογίζουμε τις υπεράριθμες λόγω έλλειψης προσωπικού.
Όπως καταλαβαίνετε αναφέρω ορισμένα από αυτά που γίνονται τα τελευταία χρόνια.
-Ας έρθουμε όμως στο σήμερα και στο COVID-19. Δεν είναι μόνο ατομικό το θέμα είναι τραγικές οι ελλείψεις.
Μιλάνε για ένα θωρακισμένο σύστημα υγείας και έτοιμο να λειτουργήσει και να σταθεί όταν:
Υπάρχουν 30.000 κενά στα δημόσια νοσοκομεία και το 45-50% των οργανικών θέσεων είναι κενές- λείπουν χιλιάδες γιατροί και υγειονομικοί. Το 25% των ΜΕΘ είναι κλειστές λόγω έλλειψης προσωπικού και λειτουργούν 650 αντί για 3.500 που θα έπρεπε να λειτουργούν σύμφωνα με τον ΠΟΥ.**
Στην αρχή ακόμα της Πανδημίας έχουμε τρομερές ελλείψεις μέσων προστασίας του ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού των νοσοκομείων, ενώ παράλληλα ο ΕΟΔΥ βγάζει ανακοίνωση για το πώς θα πλένουμε τα χέρια μας όταν δεν θα έχουμε γάντια και θα φοράμε απλή χειρουργική μάσκα σε επιβεβαιωμένα περιστατικά όταν τελειώσουν και οι ελάχιστες μάσκες υψηλής προστασίας που έχουν απομείνει. Αν κοιτάξουμε τα νούμερα που τόσο αγαπάνε, το 10%των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων είναι υγειονομικοί και αρκετοί βρίσκονται σε καραντίνα λόγω της έκθεσης τους. Όλα αυτά μέχρι πρότινος αφού και να εκτεθείς, πολλές φορές θα δουλέψεις μέχρι να εκδηλώσεις την νόσο λόγω έλλειψης προσωπικού.
Παράλληλα στην γενική εφημερία πολλές φορές γίνεται ανάμειξη ύποπτων κρουσμάτων και συγγενών τους με άλλους μη-covid ασθενείς. Απευθύνουμε συνεχώς έκκληση να μην αφήσουμε τα νοσοκομεία από χώρους περίθαλψης και ίασης να γίνουν χώροι μετάδοσης.
Και η υποκρισία συνεχίζεται… Χθες ανακοινώθηκε κρατική επιχορήγηση 75 εκατ. ευρώ στους προϋπολογισμούς των νοσοκομείων όταν τα δύο προηγούμενα έτη είχαν περικόψει 100 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τα μνημόνια τους.
Πρέπει λοιπόν να γίνει άμεσα πρόσληψη μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού και λοιπού υγειονομικού προσωπικού.
Να έχουμε τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, ώστε να μην νοσούμε και να μπορούμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε περισσότερους ασθενείς.
Επίταξη κλινών ΜΕΘ και ιδιωτικών θεραπευτηρίων ΤΩΡΑ.
Επίταξη των test SARS-COV-2 που γίνονται σε ιδιωτικά θεραπευτικά κέντρα που κερδοσκοπούν χρεώνοντας το ακόμα και 400 ευρώ όταν στοιχίζει 70.
ΥΓ1: Κύριε Τσιόδρα με το τεράστιο επιστημονικό και διεθνώς καταξιωμένο κύρος σας, ως νοσοκομειακός ιατρός να αναδείξτε στον κόσμο τις τρομερές ελλείψεις και να προστατέψετε τους συναδέλφους σας υγειονομικούς. Όπως είναι η κατάσταση πολλοί από εμάς θα νοσήσουμε. Κάντε κάτι ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης να μειώσετε αυτόν τον αριθμό.
ΥΓ2: Χθες πηγαίνοντας στην εφημερία είδα πολλούς στο δρόμο με αυτοκίνητα και γεμάτα τα πεζοδρόμια. Όντως το καινούριο φύλλο πορείας σου δίνει πολλές επιλογές να κυκλοφορείς…
Είμαι ειδικευόμενος 2,5 έτη και έχω έρθει πολλές φορές αντιμέτωπος με τον θάνατο. Στα πρώτα σου περιστατικά λυγίζεις, δεν ξέρεις πώς να τον αντιμετωπίσεις, καμία σχολή δεν σε δίδαξε πώς να ανακοινώνεις ένα θάνατο στη σύζυγο, την μάνα, τα παιδιά κάποιου. Μετά απλά μαθαίνεις να συνεχίζεις και να μην το βάζεις μέσα σου όπως λένε. Οι ιατροί στην Ιταλία κάνουν χρήση μορφίνης στους ασθενείς. Σας λέω λοιπόν αυτό, όταν φτάσουμε να μην μπορούμε να διασωληνώνουμε λόγω αναπνευστικής ανεπάρκειας (να κοιμίζουμε τον ασθενή ώστε να μην έχει αυτό το αίσθημα για να το πω λαϊκά ότι πνίγεται στη θάλασσα) και θα έχει αυτό το φόβο του επερχόμενου θανάτου και θα σε κοιτάει βαθιά στα μάτια και εσύ δεν θα έχεις τίποτα άλλο να του προσφέρεις ιατρικά παρά μόνο λίγο μορφίνη για να απαλύνεις πρόσκαιρα τον πόνο του, νιώθεις αδύναμος και επιστημονικά και ανθρώπινα. Αυτό δεν ξέρουμε αν ξεπερνιέται όπως και η απερισκεψία πολλών.
*Σημείωση 1: Τα ιδιωτικά θεραπευτήρια δεν νοσηλεύουν κρούσματα COVID. Μεγαλομέτοχοι ιδιωτικών θεραπευτηρίων και λοιπές διασημότητες νοσηλεύονται στο ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΣΥ το οποίο και κάνει το χρέος του απέναντι σε όλους, σε αντίθεση με ό,τι προσπαθεί η κυβέρνηση να προωθήσει για υγεία πολλών ταχυτήτων.
**Σημείωση 2:Οι ελλείψεις υπάρχουν όλα αυτά τα χρόνια όταν αρκετοί διασωληνωμένοι έμεναν στους ορόφους, όπου και κατέληγαν επειδή λόγω έλλειψης κρεβατιών δεν μπορούσαν να «απορροφηθούν» από τις ΜΕΘ.
Ειδικευόμενος Πνευμονολογίας
ΓΝΑ «Ο Ευαγγελισμός»

ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ Προετοιμάζουν στην Ελλάδα «εφεδρείες» για εκστρατείες προπαγάνδας και «κοινωνικής επιρροής»





Ενα πολυπλόκαμο δίκτυο, με εργαστήρια, σεμινάρια και συμπράξεις ΜΚΟ, Τμημάτων Πανεπιστημίων κ.ο.κ., και στόχο την ενεργότερη συμμετοχή στις ευρωατλαντικές εκστρατείες προπαγάνδας και «κοινωνικής επιρροής» εντός κι εκτός συνόρων, στήνεται βήμα βήμα στην Ελλάδα, από την πρεσβεία των ΗΠΑ και τους αντίστοιχους μηχανισμούς ΝΑΤΟ - ΕΕ, με τις «ευλογίες» φυσικά και των αστικών κυβερνήσεων.
Ως «προμετωπίδα» στην προσπάθεια αυτή μπαίνει το ζήτημα «αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης» και των ψευδών ειδήσεων (fake news), ως κομμάτι των λεγόμενων «ασύμμετρων απειλών», που προέρχονται από ανταγωνιστικές ιμπεριαλιστικές δυνάμεις.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ακόμα πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ των ιμπεριαλιστικών κέντρων, ενταγμένο στη συνολικότερη στρατηγική και τους σχεδιασμούς τους, ενώ και εδώ η Ελλάδα είναι βαθιά μπλεγμένη στους επικίνδυνους ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς.
Μεγάλο δίκτυο παρέμβασης των ΗΠΑ στην Ελλάδα
Ξεχωριστό ρόλο σε τέτοιες δράσεις έχει αναλάβει - ποιος άλλος; - η πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ελλάδα. Αποθρασυμένη από την πολιτική του «μεντεσέ» για τα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια που ανέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει αποφασιστικά η ΝΔ, έχει στήσει ένα ευρύ δίκτυο παρέμβασης τόσο σε φοιτητές δημοσιογραφίας και ΜΜΕ όσο και σε επαγγελματίες του χώρου, στο όνομα της αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης και των «fake news».

Ο Αμερικανός πρέσβης απευθύνει χαιρετισμό στο συνέδριο «Disinfo Week»
Copyright: PHOTOPRESS
Ο Αμερικανός πρέσβης απευθύνει χαιρετισμό στο συνέδριο «Disinfo Week»
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα τέτοιων σεμιναρίων αποτελεί αυτό του περασμένου Φλεβάρη στη Θεσσαλονίκη, όπου δημοσιογράφοι και φοιτητές Τμημάτων Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ παρακολούθησαν το πρώτο εργαστήριο του νεοϊδρυθέντος «Κέντρου Ερευνας και Καινοτομίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης για την Ψηφιακή Επικοινωνία (Digital Communication Network Southeast Europe Hub - DCN-SEE)», του ΑΠΘ, στο κτίριο της Ενωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας - Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ). Το εργαστήριο οργανώθηκε σε συνεργασία με τη «δεξαμενή σκέψης» «Atlantic Council» και τη στήριξη της αμερικάνικης πρεσβείας.
Να σημειωθεί πως στην εκδήλωση για τα εγκαίνια του συγκεκριμένου αυτού Κέντρου, στις 13 Δεκέμβρη του 2019, στο ΑΠΘ, ο πρόξενος των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη, Γκρέγκορι Φλέγκερ, είχε χαρακτηρίσει τη λειτουργία του Κέντρου αυτού «ζωτικής σημασίας» για τη δουλειά της αμερικανικής διπλωματικής αποστολής στην Ελλάδα.
«Είμαι πολύ ενθουσιασμένος», δήλωσε, «που το Facebook, το Atlantic Council καθώς και οι αντιπρόσωποι της αμερικανικής κυβέρνησης από την Αμερικανική Υπηρεσία Παγκόσμιων Μέσων (US Agency for Global Media - ανεξάρτητη ομοσπονδιακή υπηρεσία που επιδιώκει να ενημερώνει, να δεσμεύει και να συνδέει ανθρώπους σε όλο τον κόσμο για την υποστήριξη της ελευθερίας και της δημοκρατίας») (...) συμπράττουν με το Κέντρο Ερευνας και Καινοτομίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης για να μοιραστούν τις γνώσεις και την τεχνογνωσία τους (...)».

Από τη δραστηριότητα του DCN SEE στο ΑΠΘ
Atskakanis.G.Alexandros
Από τη δραστηριότητα του DCN SEE στο ΑΠΘ
Το αντικείμενο του DCN-SEE, πρόσθεσε, «αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πεδίο εστίασης για την κυβέρνηση των ΗΠΑ, για τον πρέσβη, για μένα και για την Ουάσιγκτον», ενώ ακόμα είχε δεσμευτεί για τη συνέχιση της στήριξης αυτού του εγχειρήματος.
«Ζωτικής σημασίας» η προστασία της εικόνας των ΗΠΑ
Τον τομέα για τον οποίο η λειτουργία του κέντρου είναι «ζωτικής σημασίας», όπως και τη σημασία της Θεσσαλονίκης, που αποτελεί έδρα του, ανέδειξε στον χαιρετισμό του στο εν λόγω εργαστήριο το Φλεβάρη ο επιτετραμμένος της πρεσβείας των ΗΠΑ, Ντέιβιντ Μπέργκερ. Τόνισε πως σε μια περίοδο όπου «έχει ανανεωθεί η αντιπαράθεση μεγάλων δυνάμεων στην Ανατολική Μεσόγειο, οι "Δυτικές Δημοκρατίες" αντιμετωπίζουν τεράστιες επιθέσεις παραπληροφόρησης, μέσω της πολλαπλασιαστικής δύναμης που παρέχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό την αποσταθεροποίησή τους».
«Η κυβέρνησή μου», συνέχισε, «συμπεριλαμβανομένης και της (διπλωματικής) αποστολής στην Ελλάδα, έχουν υπάρξει συχνοί στόχοι παραπληροφόρησης, όπως για παράδειγμα αναφορές πως η πρεσβεία τάχθηκε υπέρ της συνδιαχείρισης των υδρογονανθράκων στο Αιγαίο, ότι δωροδοκήσαμε μέλη του Κοινοβουλίου για να ψηφίσουν τη Συμφωνία των Πρεσπών, και ότι πραγματοποιήθηκαν μυστικές συναντήσεις μεταξύ του πρέσβη Πάιατ και του πρωθυπουργού Ζάεφ (...)».
Πρόσθεσε πως «αυτές οι γελοίες ιστορίες έχουν ξεκάθαρο στόχο τη διατάραξη της συμμαχίας μας με την Ελλάδα μέσω της σποράς αμφισβητήσεων και διαμαχών», ενώ «μία από τις καλύτερες άμυνες ... (είναι) οι πληροφορημένοι πολίτες. Για αυτό το νέο Κέντρο της DCN όπως και εργαστήρια όπως αυτό είναι τόσο σημαντικά».
Σε δίκτυο του Στέιτ Ντιπάρτμεντ εργαστήρι του ΑΠΘ
Ο Μπέργκερ έκανε μάλιστα και ξεχωριστή αναφορά στο συνέδριο «Digital Influencers Hub», που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της ΔΕΘ του 2018, όπου «τιμώμενη χώρα» ήταν οι ΗΠΑ και προωθήθηκε η δημιουργία του DCN-SEE, σχολιάζοντας πως ο ίδιος είναι «πολύ εντυπωσιασμένος από τους καρπούς της εκδήλωσης αυτής ενάμιση χρόνο μετά».
Στο συνέδριο αυτό χαιρετισμό είχε απευθύνει η επικεφαλής του τμήματος του ΥΠΕΞ των ΗΠΑ για θέματα Εκπαίδευσης και Πολιτισμού, Μαρί Ρόις. Να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο τμήμα δεν έχει να κάνει με το υπουργείο Παιδείας, αλλά αποτελεί κομμάτι της Γραμματείας Δημοσίων Σχέσεων και Δημόσιας Διπλωματίας του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, του οποίου η αποστολή είναι «να εξασφαλίσει πως η δημόσια διπλωματία και οι δημόσιες σχέσεις της κυβέρνησης των ΗΠΑ ασκούνται παράλληλα με την παραδοσιακή διπλωματία για την προώθηση των συμφερόντων και της ασφάλειας των Ηνωμένων Πολιτειών».
Η Μαρί Ρόις είχε τότε δηλώσει πως το συγκεκριμένο συνέδριο αποτελεί δράση στο πλαίσιο του κύριου εδώ και δύο χρόνια προγράμματος του τμήματος του οποίου ηγείται, δηλαδή του «Δικτύου Ψηφιακής Επικοινωνίας (DCN)». Το DCN αποτελείται από 5.000 και πλέον άτομα σε 30 χώρες και συνδέει δημοσιογράφους, ειδικούς στην επικοινωνία, και «καθοδηγητές της κοινής γνώμης». Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ίδρυσε το DCN το 2016 για να «στηρίξει την ψηφιακή διπλωματία και για να παρέχει εργαλεία καταπολέμησης της ψηφιακής παραπληροφόρησης».
Τμήμα λοιπόν αυτού του δικτύου «ανεξάρτητων» δημοσιογράφων και άλλων προπαγανδιστών του ΥΠΕΞ των ΗΠΑ αποτελεί και το DCN-SEE που ιδρύθηκε στο τμήμα ΜΜΕ και Δημοσιογραφίας του ΑΠΘ. Η περιγραφή του αναφέρει πως το DCN-SEE είναι μια «κοινοπραξία του ΑΠΘ, του DCN, διαφόρων ΜΚΟ, δημόσιων και ιδιωτικών οργανισμών και εταιρειών που ασχολούνται ή ενδιαφέρονται να ασχοληθούν στον τομέα της ψηφιακής επικοινωνίας, των εκστρατειών κοινωνικής επιρροής, στην τεχνολογία και την καινοτομία».
Μακροχρόνιο το σχέδιο διείσδυσης των ιμπεριαλιστών στο ΑΠΘ
Η επιλογή του συγκεκριμένου τμήματος δεν είναι καθόλου τυχαία. Η Θεσσαλονίκη κατέχει βαρύνουσα σημασία στους αμερικανοΝΑΤΟικούς ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς για μια σειρά από λόγους που τονίζουν συχνά οι ΑμερικανοΝΑΤΟικοί αξιωματούχοι. Εκεί επίσης εδρεύει το ΝΑΤΟικό Στρατηγείο «NATO RAPID DEPLOYABLE CORPS-GREECE (NRDC - GR)».
Λίγα χρόνια πριν, το Φλεβάρη του 2016, το NRDC-GR είχε προχωρήσει σε επαφές με το Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ για την υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας μεταξύ τους.
Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο, το μνημόνιο συνεργασίας απέβλεπε στην «ανάπτυξη στρατηγικής και δράσεων για τη διασύνδεση μεταξύ της πανεπιστημιακής κοινότητας και του Στρατηγείου (...) με σκοπό την εξοικείωση των φοιτητών του πανεπιστημίου με το διεθνές εργασιακό περιβάλλον που προσφέρει το NRDC-GR», όπως και στην προώθηση των «αμοιβαία επωφελών συνεργειών μεταξύ του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ και του αρχηγείου NRDC-GR, την στοχευμένη διασύνδεση της Εκπαίδευσης και της Ερευνας με την κοινωνία».
Η στόχευση να ανοίξει το Πανεπιστήμιο τις πόρτες του στη ΝΑΤΟική μηχανή του πολέμου εμποδίστηκε τότε από το ΜΑΣ και μέλη του Συλλόγου Φοιτητών του Τμήματος, μετά από δυναμική παρέμβαση στη Γενική Συνέλευση όπου θα συζητιόταν η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας. Στο ρεπορτάζ του για το θέμα ο «Ριζοσπάστης» κατέληγε: «Αξίζει όμως να σημειωθεί η στάση μερίδας καθηγητών της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος που, υπερασπιζόμενοι τη συνεργασία, επικαλέστηκαν το γεγονός της συμμετοχής της χώρας μας στον ιμπεριαλιστικό οργανισμό».
Η συγκεκριμένη μερίδα καθηγητών που, σύμφωνα με πληροφορίες, λειτούργησε ως συνδετικός κρίκος του Τμήματος με το αρχηγείο του ΝΑΤΟ, χωρίς να εκπλήσσει κανέναν, αποτελεί και τους πρωτεργάτες του DCN-SEE. Δηλαδή, αφού έπεσαν στο κενό οι σχεδιασμοί μετατροπής του Πανεπιστημίου σε «πρακτορείο» του ΝΑΤΟ, μόλις πέρασε λίγο ο καιρός, προχώρησαν - πιο συγκαλυμμένα αυτήν τη φορά - σε μια «κοινοπραξία» του Τμήματος του ΑΠΘ με την κυβέρνηση των ΗΠΑ!
Αποτελεί ασφαλή εικασία λοιπόν να θεωρήσουμε πως οι ομιλητές από το ΑΠΘ στο σεμινάριο για υψηλόβαθμα στελέχη του NRDC-GR που ακολούθησε, το Νοέμβρη του 2016, ταυτίζονται με τους παραπάνω. Στο σεμινάριο συμμετείχαν, σύμφωνα με δημοσιεύματα, ομιλητές από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Αμυνας, το ΑΠΘ, το Σχολείο Πληροφοριών του υπουργείου Αμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών, όπως επίσης και η διεύθυνση του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας του ΝΑΤΟικού στρατηγείου. Στόχος του ήταν η «εξοικείωση του στρατιωτικού προσωπικού στις τεχνικές και διαδικασίες συνεντεύξεων, αλλά και την αλληλεπίδραση με εκπροσώπους των μέσων μαζικής ενημέρωσης για την αμοιβαία κατανόηση θεμάτων που άπτονται στρατιωτικών επικοινωνιακών επιχειρήσεων».
«Κόμβος ψηφιακών επικοινωνιών» στη Θεσσαλονίκη
Οι ίδιοι αποτελούν τα δύο από τα τέσσερα μέλη της οργανωτικής επιτροπής της «Διεθνούς Θερινής Ακαδημίας Μέσων Ενημέρωσης της Θεσσαλονίκης - Thessaloniki International Media Summer Academy (THISAM)», μια ετήσια διοργάνωση του Τμήματος Δημοσιογραφίας του ΑΠΘ. Η 3η Θερινή Ακαδημία, που έγινε στη Θεσσαλονίκη τον περασμένο Ιούλη, έφερε τον τίτλο «Νέες Τάσεις στα ΜΜΕ και τη Δημοσιογραφία», με ξεχωριστή θέση ανάμεσα στις θεματικές την «καταπολέμηση της παραπληροφόρησης».
Η όλη διοργάνωση είχε ως «εταίρους» φορείς όπως η «Ακαδημία» της «Ντόιτσε Βέλε», η ελληνική ΜΚΟ «Media Literacy Institute» και η αμερικανική ΜΚΟ «Proof». Σπόνσορες ήταν μεταξύ άλλων το γερμανικό Ιδρυμα «Konrad Adenauer» και το αμερικανικό προξενείο στη Θεσσαλονίκη.
Πήραν μέρος 42 άτομα από Ιταλία, Ρωσία, Γερμανία, ΗΠΑ, Κίνα, Αίγυπτο και Τουρκία. Ανάμεσα στους ομιλητές ήταν ο Christoph Schmidt, στέλεχος της «Deutsche Welle Akademie», ο Γιώργος Πλειός, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, και ο Πάσχος Μανδραβέλης, δημοσιογράφος της «Καθημερινής». Μίλησαν επίσης ο πρόξενος των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη, Γκρ. Φλέγκερ, και ο Αμερικανός ακόλουθος Τύπου Μπ. Μούραντ.
Οι δύο τελευταίοι είχαν κάνει εισηγήσεις σε αντίστοιχο «εργαστήρι» για την «παραπληροφόρηση», που διοργανώθηκε τον Ιούνη του 2019, κι αυτό στη Θεσσαλονίκη. Το «εργαστήρι» στήθηκε στο περιθώριο της ΝΑΤΟικής κοπής Συμφωνίας των Πρεσπών, ειδικά για δημοσιογράφους ειδησεογραφικών πρακτορείων από την Ελλάδα και τη Β. Μακεδονία, με διοργανωτές το ΑΠΕ, το πρακτορείο ειδήσεων της Β. Μακεδονίας «ΜΙΑ», το «Παγκόσμιο Κέντρο Διασύνδεσης του Στέιτ Ντιπάρτμεντ» (GEC), την Αμερικανική Υπηρεσία Παγκόσμιων Μέσων (USAGM) και τις πρεσβείες των ΗΠΑ σε Αθήνα και Σκόπια. Στο συγκεκριμένο «εργαστήρι» συζητήθηκε μεταξύ άλλων το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός «κόμβου ψηφιακών επικοινωνιών στη Θεσσαλονίκη για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης».
Ενδιαφέρον επίσης είχε και η 2η «Διεθνής Θερινή Ακαδημία Μέσων Ενημέρωσης» της Θεσσαλονίκης το 2018, η οποία είχε την ίδια θεματική. Ανάμεσα στους ομιλητές βρέθηκαν η δημοσιογράφος Ινώ Αφεντούλη, στέλεχος του Τμήματος Δημόσιας Διπλωματίας του ΝΑΤΟ, και η δημοσιογράφος της «Καθημερινής» Σίσσυ Αλωνιστιώτου, η οποία είναι και διευθύντρια της ιστοσελίδας «Journalists About Journalism» και της ΜΚΟ «Media Literacy Institute».
Πλήρης αξιοποίηση των δομών της πρεσβείας των ΗΠΑ
Οι δύο αυτοί οργανισμοί, με την υποστήριξη της πρεσβείας των ΗΠΑ, σχεδίασαν τη διοργάνωση σειράς εργαστηρίων για την «ειδησεογραφική παιδεία και την πληροφορία στα ΜΜΕ», με στόχο «να εισαγάγουν βιβλιοθηκονόμους, δημοσιογράφους, εκπαιδευτικούς, μαθητές (15-18), αλλά και όλους όσοι ενδιαφέρονται, στις βασικές έννοιες της ειδησεογραφικής παιδείας και πληροφορίας των μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας, με στόχο την κριτική πρόσληψη του περιεχομένου που διακινείται από όλες τις πλατφόρμες επικοινωνίας και ταυτόχρονα τη δυναμική αντιμετώπιση του φαινομένου της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων».
Τα εργαστήρια προγραμματιζόταν να λάβουν χώρο στο δίκτυο των «Αμερικανικών Γωνιών» της πρεσβείας, με το πρώτο να πραγματοποιείται το Δεκέμβρη του 2019, σε αυτήν της Ξάνθης, το «Xanthi TechLab» (βλέπε σχετικά και «Ριζοσπάστη», 8 - 9/2/2020, Πρόγραμμα «Αμερικανικών Κέντρων και Γωνιών»: Εξωραϊσμός του αμερικανικού ιμπεριαλισμού με μανδύα τον πολιτισμό).
Ενα μήνα πριν, οι ίδιοι οργανισμοί, μαζί με το «Εργαστήρι Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας» του Τμήματος Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ, το DNC, το Ιδρυμα Konrad-Adenauer, την ΕΣΗΕΜ-Θ, και φυσικά με την «υποστήριξη και συνεργασία της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα» διοργάνωσαν την «Ελληνική Εβδομάδα για την Παιδεία στα ΜΜΕ». Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας πραγματοποιήθηκε αντίστοιχο διεθνές συνέδριο με θέμα «Παραπληροφόρηση στον Κυβερνοχώρο: Η Παιδεία στα Μέσα συναντά την Τεχνητή Νοημοσύνη», στην «Αμερικανική Γωνιά» της Αθήνας, στο Ιδρυμα Ευγενίδου.
«Σε εγρήγορση και ικανοί να απαντήσουν» στα άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα
Τέλος, η δεύτερη αναφορά που έκανε στην προαναφερόμενη ομιλία του ο Μπέργκερ στη Θεσσαλονίκη, το Φλεβάρη του 2020, είχε να κάνει με μια παρόμοια «βδομάδα» που έλαβε χώρα το Μάρτη του 2019. Το «#DisΙnfoWeek Europe», μια πανευρωπαϊκή «βδομάδα εκδηλώσεων στρατηγικού διαλόγου με επίκεντρο την παγκόσμια πρόκληση της παραπληροφόρησης», προχώρησε με τη σημαντική συμβολή, όπως τόνισε ο Μπέργκερ, του πρέσβη των ΗΠΑ, Τζέφρι Πάιατ. Σε συνέντευξη που έδωσε ο τελευταίος, στο περιθώριο εκδήλωσης που οργανώθηκε στο πλαίσιο της «#DisΙnfoWeek», εξέφρασε ανάγλυφα τις στοχεύσεις των ΗΠΑ πίσω από την όλη αυτή δραστηριότητα.
Αναφέρθηκε στην ενδεχόμενη ανάμειξη της Ρωσίας στις τότε επικείμενες εκλογικές αναμετρήσεις και απηύθυνε στους «θεσμούς» του αστικού κράτους, στα ΜΜΕ και τους κάθε λογής μηχανισμούς να είναι «σε εγρήγορση» και ετοιμότητα για να αποκρούσουν μια τέτοια «ανάμειξη».
Συγκεκριμένα, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου αν η Ρωσία θα μπορούσε να επηρεάσει τις ευρωεκλογές, τις δημοτικές και τις βουλευτικές εκλογές στην Ελλάδα, ο Αμερικανός πρέσβης φερόταν να λέει ότι υπάρχουν αποδείξεις για τέτοια ανάμειξη:
«Εχουμε δει στοιχεία αυτού του είδους της χειραγώγησης των πληροφοριών στην Ελλάδα. Εχουμε δει τις ρωσικές προσπάθειες στην Εκκλησία, τις προσπάθειες υπονόμευσης του ρόλου του Οικουμενικού Πατριάρχη.
Δεν μπορώ να σας πω ότι έχω δει ενδείξεις προσπαθειών για ανάμειξη στις επερχόμενες εκλογές της Ελλάδας, αλλά ο σκοπός αυτής της εκδήλωσης απόψε είναι η ευαισθητοποίηση ώστε τα δημοκρατικά θεσμικά όργανα της Ελλάδας, ο ελεύθερος Τύπος της Ελλάδας - που είναι όλοι αρκετά ισχυροί - να είναι σε εγρήγορση και ικανοί να απαντήσουν».
Σε αυτό το πλαίσιο, η πρεσβεία έχει αναλάβει, όπως δείχνουν και όλα τα παραπάνω, να «εφοδιάσει» τους σχετικούς «κρίκους» με τις απαραίτητες «δεξιότητες» για το ψηφιακό «πεδίο μάχης», όπου λαμβάνει χώρα ο ανταγωνισμός των ιμπεριαλιστών για την επιρροή της συνείδησης των λαών.

Δημήτρης ΜΑΒΙΔΗΣ

TOP READ