6 Μαΐ 2019

ΤΑ ΑΠΟΚΑΪΔΙΑ ΜΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

  




Έχουν περάσει τρία χρόνια από την καταστροφή του Πνευματικού Κέντρου Νεοχωρούδας, από τη φωτιά που ξέσπασε στις 12 Μαρτίου 2016, κατά την προσπάθεια κλοπής του ΑΤΜ τράπεζας Πειραιώς. Ήταν από τα παλιότερα κτίρια του χωριού, άντεξε στο χρόνο για σχεδόν έναν αιώνα και τα τελευταία 25 χρόνια λειτουργούσε σαν Πνευματικό Κέντρο και χρησιμοποιήθηκε από τον Πολιτιστικό Σύλλογο για τη διοργάνωση αξιόλογων εκδηλώσεων. Εδώ και 3 χρόνια παραμένει ένα εγκαταλελειμμένο κουφάρι για να μας θυμίζει όχι μόνο την εγκατάλειψη και αδιαφορία της διοίκησης του Δήμου. Να μας θυμίζει  σε ποια θέση βάζουν τον πολιτισμό όλοι αυτοί που έχουν σαν κορωνίδα την επιχειρηματικότητα, γιατί επιχειρηματικότητα και πολιτιστικές αναγκαιότητες, είναι δύο αντίθετες έννοιες. Η ευθύνη της διοίκησης του Δήμου σε ότι έχει να κάνει με την αποκατάσταση και επαναλειτουργία του Πνευματικού Κέντρου Νεοχωρούδας είναι τεράστιες γιατί έχει αφήσει εδώ και χρόνια το κτήριο στη τύχη του και όσο αργεί η αποκατάσταση τόσο μεγαλώνει και το οικονομικό κόστος.
Θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο αυτή ή όποια άλλη διοίκηση των δελφίνων ήταν στη θέση της; Όχι, γιατί όλοι τους είναι με τη λογικήτης επιχειρηματικής αποτελεσματικότητας. Σε αυτή τη λογική,  δεν περισσεύουν χρήματα για κοινωφελή έργα.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο πολιτιστικός  πολυχώρος της Γαλήνης (γνωστός και σαν Τρύπα). Ενώ έχουν περάσει 3 διοικήσεις, με πολλούς από τους σημερινούς υποψήφιους δημάρχους να έχουν συμμετάσχει  σε υπεύθυνες  θέσεις, δεν προχώρησε καθόλου, έστω και σαν έργο ήπιων διαστάσεων. Σήμερα κοντεύει να μπαζωθεί περιμένοντας κάποιο χρηματοδοτικό πακέτο, ή να ενταχθεί σε κάποιο ΣΔΙΤ, επί ωφελεία  εργολαβικών συμφερόντων.  Μελέτες  φυσικά υπάρχουν, για να λένε ότι  κάτι έκαναν.
                Σαν "Λαϊκή Συσπείρωση", στηρίξαμε τις διεκδικήσεις των κατοίκων της Νεοχωρούδας για την αποκατάσταση του Πνευματικού Κέντρου, με τη κάλυψη του κόστους εξ ολοκλήρου από το Κράτος και την υπεύθυνη Τράπεζα. Το έργο αυτό  θα μπορούσε να είχε γίνει σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, με λογικό κόστος, αν η τοπική και η περιφερειακή διοίκηση και οι αντίστοιχες τεχνικές υπηρεσίες λειτουργούσαν με γνώμονα το συμφέρον των πολιτών. 
Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται μία άλλη πολιτική που δεν είναι στα δικά τους προγράμματα, μία πολιτική διαχείρισης του Δήμου, που είναι μόνο στο πρόγραμμα της "Λαϊκής Συσπείρωσης".



Χρυσή Αυγή για ΑΜΕΑ: Στείρωση και ευθανασία προτείνει η ναζιστική συμμορία



Το έχουμε γράψει και θα το ξαναγράψουμε όσες φορές κι’ αν χρειαστεί: Ο εγκληματικός χαρακτήρας της Χρυσής Αυγής πηγάζει από την ίδια τη ναζιστική-χιτλερική της ιδεολογία. Είναι φονιάδες και αποβράσματα ακριβώς επειδή το επιτάσσουν οι αρρωστημένες ιδέες στις οποίες πιστεύουν.
Ως πολιτικοί απόγονοι του Χίτλερ, θαυμαστές και υμνητές των κρεματορίων και των ναζιστικών εγκλημάτων, οι χρυσαυγίτες είναι φανατικοί θιασώτες της λεγόμενης «φυλετικής καθαρότητας».
Στην ναζιστική Γερμανία, άλλωστε, στο πλαίσιο της «ευγονικής» εφαρμόστηκαν μια σειρά απίστευτες φρικαλεότητες (πειράματα, βασανιστήρια, ευθανασίες κλπ.) εναντίον ατόμων με αναπηρία, ψυχικά νοσήματα, ομοφυλόφιλων και όσων, κατά την χιτλερική άποψη, θεωρούνταν «μιάσματα» και «υπάνθρωποι» που δεν ήταν κατάλληλοι για την συνέχιση της «Αρίας Φυλής». Περίπου 400.000 άνθρωποι στειρώθηκαν και 275.000 θανατώθηκαν!
Την ίδια «φυλετική καθαρότητα» που επικαλούνταν οι Ναζί του Χίτλερ, επικαλείται σήμερα η Χρυσή Αυγή. Κάτι που για τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) και διάφορες βεβαρημένες κληρονομικές ασθένειες συνεπάγεται αναγκαστική στείρωση, μέχρι και θανάτωση!
– Να τι αναφέρει, μεταξύ άλλων, κείμενο δημοσιευμένο στην ιστοσελίδα «Αντεπίθεση» (του χρυσαυγίτικου «Μετώπου Νεολαίας») στις 5/1/2012:
«Για εμάς τους Εθνικιστές η Φυλετική μείξη είναι απαράδεκτη, καθώς οδηγεί σχεδόν πάντοτε σε ανωμαλία, Ψυχική αρρώστια, λόγω του καταστροφικού συνδυασμού κληρονομικών ψυχικών χαρισμάτων με αποτέλεσμα την καταστροφή της Φύσης του Ανθρώπου».
Στο ίδιο κείμενο αναφέρεται ο Άλφρεντ Ρόζενμπεργκ, θεωρητικός του ναζισμού και της αρρωστημένης ιδεολογίας περί Άριας Φυλής, ενώ το ανατριχιαστικό συμπέρασμα δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες: «Συνεπώς πιστεύουμε ότι όχι μόνο είναι απαραίτητο να διατηρηθεί ο φυλετικός χαρακτήρας κάθε Λαού, αλλά και με κατάλληλα μέτρα να βελτιωθεί, ώστε η Λαϊκή Κοινότητα, όχι μόνο να βελτιωθεί αλλά και να τελειοποιηθεί».

Χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες έγιναν πειραματόζωα και θανατώθηκαν στη ναζιστική Γερμανία που θαυμάζει η Χρυσή Αυγή.
– Σε άλλο κείμενο, δημοσιευμένο στο περιοδικό «Χρυσή Αυγή» (Τεύχος 133, Ιούλιος-Αύγουστος 2007), την διεύθυνση του οποίου έχει ο ίδιος ο φυρερίσκος Μιχαλολιάκος, είναι εμφανής η απόλυτη ταύτιση της ναζιστικής συμμορίας με τις πρακτικές της «ευγονικής» του Χίτλερ.
Στο εν λόγω άρθρο, που υπογράφει η Ειρ. Παππά (σύζυγος του σημερινού βουλευτή Χρήστου Παππά), επιχειρείται να συνδεθεί η «ευγονική» της ναζιστικής Γερμανίας με την… αρχαία Σπάρτη της εποχής του βασιλιά Λυκούργου. Τα γραφόμενα της χρυσαυγίτισσας είναι αποκαλυπτικά:
«Αρκεί κανείς να δει φωτογραφίες εποχής για να διαπιστώσει πως σε λίγα μόλις χρόνια οι ασθενικοί, χλωμοί νέοι της κραιπάλης του Μεσοπολέμου, μέσα από την κοινή ζωή της Χιτλερικής Νεολαίας, τη ζωή στο ύπαιθρο, τη σωματική άσκηση και την πνευματική αναβάπτιση στα νάματα, τις αξίες και τις αρχές του Αρχαίου Ανθρώπου, έδωσαν τη θέση τους στα νέα αγόρια και κορίτσια που έχτισαν μια δυνατή και υγιή Γερμανία και θυσιάστηκαν ηρωικά γι’ αυτήν. Μια Γερμανία που αν δεν τη φθονούσε ο αιώνιος Εβραίος, θα αναγεννούσε ολόκληρη την Ευρώπη, και βέβαια την Ελλάδα».
Στο ίδιο τεύχος, σε κείμενο με τίτλο «Σπάρτη και καθαρό αίμα», οι χρυσαυγίτες αναφέρονται στην παράδοση των αρχαίων Σπαρτιατών να εγκαταλείπουν τα άρρωστα, ανάπηρα η καχεκτικά νεογέννητα (που δεν πληρούσαν τους όρους για τη βελτίωση της φυλής) στον Ταϋγετο, κοντά στον Καιάδα. Έτσι επιχειρούν, με αναφορές στους μύθους της αρχαίας Ελλάδας να δικαιολογήσουν την ταύτιση τους με τη ναζιστική θεωρία της «ευγονικής»!
Υπάρχει όμως και συνέχεια. Σε ομιλίες τους, στελέχη της Χρυσής Αυγής έχουν εμμέσως πλην σαφώς παραδεχθεί ότι στον… Άριο κόσμο που ονειρεύονται δεν χωράνε ανάπηροι, ασθενείς, αλλόφυλοι, μαύροι, ομοφυλόφιλοι και γενικά όσοι διαφέρουν από τα χιτλερικά πρότυπα τους.
– Στείρωση και ευθανασία στους ανάπηρους και τους ψυχικά νοσούντες πρότεινε σε ομιλία του στη Νίκαια ο πυρηνάρχης της Χρυσής Αυγής στη Σαλαμίνα Μιχάλης Παπαδημητρίου. Σε βίντεο-ντοκουμέντο που είχε αποκαλύψει η εφημερίδα «Έθνος», το στέλεχος της εγκληματικής συμμορίας αναφέρει ξεκάθαρα πως «εθνικισμός είναι η άμεση βίωση της φυλετικής ψυχής», προσθέτοντας πως «άτομα στερούμενα εθνικιστικών εξάρσεων είτε είναι άτομα παθολογικά είτε φυλετικώς νόθα». Προτείνει δε πρακτικές ευγονικής (στειρώσεις, θανάτωση κλπ) σε όσους δεν είναι κατάλληλοι να φέρουν πάνω τους «τον τίτλο του πολίτη-οπλίτη»!
Matheopoulos
– Την χρυσαυγίτικη θέση που εξέφρασε ο πυρηνάρχης της Χ.Α. στη Σαλαμίνα, επιβεβαιώσε σε συνέντευξη του στο ΣΚΑΪ ο Αρτέμης Ματθαιόπουλος, υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης της φασιστικής οργάνωσης. Προσέξτε τα λόγια του:
«Σήμερα είμαστε μια χώρα στην οποία μπορεί ο καθένας να έχει οποιαδήποτε άποψη, είτε είναι τρόφιμος ψυχιατρείου είτε έχει διάφορες παθήσεις μπορεί να αποφασίζει για εμάς και θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να είναι επιτρεπτό. Πιστεύουμε σε έναν ελληνικό λαό ο οποίος θα είναι υγιής, πνευματικά υγιής πάνω απ’ όλα».
Ο Ματθαιόπουλος, που κάποτε επιχείρησε να κάνει καριέρα στο… τραγούδι με στίχους όπως «γαμώ την Αννα Φρανκ, αχ το Αουσβιτς ποσο το αγαπαω», προσέθετε ότι η ευθανασία που εφαρμόζεται σε σκυλιά, άλογα και άλλα ζώα (για τη βελτίωση ορισμένων φυλών) πρέπει να εφαρμοστεί και στους ανθρώπους!

Χρυσή Αυγή: «Ελαττωματικά πλάσματα και προϊόντα» τα ΑΜΕΑ!

– Για όσους δεν αρκούν τα παραπάνω, υπάρχουν και οι αναφορές στον χρυσαυγίτικο ιστότοπο «Πράσινη Πτέρυγα» όπου σε σχετικό άρθρο (Μάϊος 2007) τα ΑΜΕΑ χαρακτηρίζονται «ελαττωματικά πλάσματα και προϊόντα κληρονομικών παθήσεων»!!! Και συνεχίζουν οι χρυσαυγίτες γράφοντας για τους ανθρώπους με αναπηρίες: «Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η φύση θα τα είχε καταδικάσει σε θάνατο, όμως εξ αιτίας μιας ομάδας μανιακών υποχόνδριων δεν θανατώνονται, αποτελώντας έτσι ένα βαρύτατο συναισθηματικό και οικονομικό φορτίο για την οικογένειά τους και την κοινωνία».
Να πως βλέπει η ναζιστική-εγκληματική Χρυσή Αυγή τα άτομα με ειδικές ανάγκες, κινητικά προβλήματα, τους παραπληγικούς-ανάπηρους ανθρώπους, τους ψυχικά ασθενείς και τα παιδάκια που έτυχε να έρθουν στον κόσμο με γενετικές ανωμαλίες: Ως βαρύτατο συναισθηματικό και οικονομικό φορτίο που η κοινωνία, μέσω απάνθρωπων και εγκληματικών μεθόδων, οφείλει να πετάξει στον «καιάδα».
Ως θρασύδειλες κότες που είναι, τα χρυσαυγίτικα αποβράσματα αρνούνται σήμερα ότι είναι υποστηρικτές τέτοιων χιτλερικών μεθόδων. Παριστάνουν τους ανήξερους και τις αθώες περιστέρες προκειμένου να ρίξουν στάχτη στα μάτια του κόσμου. Κανείς δεν πρέπει να τους πιστέψει!
Τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι συγγενείς και φίλοι των ΑΜΕΑ, οι εργαζόμενοι και στο σύνολο του ο λαός πρέπει να απομονώσει τους απογόνους του Χίτλερ και να τους στείλει πολιτικά εκεί που ανήκουν – στον Καιάδα της ιστορικής απαξίωσης.
Δυνατό ΚΚΕ για να τσακιστεί η ναζιστική Χρυσή Αυγή

Ρε αϊ - σιχτιρ με το ΚΚΕ ...τραχανοπλαγιάδες


Το έχουμε πει χιλιάδες φορές. η αλήθεια και το δίκαιο δεν εξαρτώνται ούτε από ψήφους ούτε από ποσοστά. 

Η εργατική τάξη είναι η από κάτω τάξη. Το κόμμα της απελευθέρωσής της δεν μπορεί σε αστικό καθεστώς να πάρει ποτέ πλειοψηφία.

 Την εξουσία την παίρνει επαναστατικά και μετά τα λέμε. 


Το 99% του λαού και των εργαζόμενων τάξεων και στρωμάτων είναι κατά της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο . Το αμφισβητείς;

Το 90-95% του λαού ψηφίζει κόμματα που είναι υπέρ της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Το αμφισβητείς;

Πρώτα λύνεις αυτή την αντίφαση και γιατί υπάρχει όσο υπάρχει καπιταλισμός και μετά μιλάς για ποσοστά.

Το πως θα αναστραφούν οι συνειδήσεις είναι το κύριο ζητούμενο. Το ΚΚΕ κάνει αυτό που νομίζει σωστό. Υπάρχουν όμως επαναστάτες που ισχυρίζονται ότι χαντακώθηκε γιατί εν μέσω κρίσης έχει μόνο 5% ενώ κατ’ αυτούς θα έπρεπε να έχει 20, 30, 40, 60, 90%!!! 

Εγώ δεν αμφισβητώ τους επαναστάτες. Απλώς δεν βλέπω γιατί αυτοί δεν παίρνουν αυτά τα ποσοστά και ασχολούνται με το «αποτυχημένο» κατ αυτούς ΚΚΕ. Γιατί άραγε δεν γίνονται Φιντέλ που αγνόησε το ΚΚΚ με μερικές δεκάδες συντρόφους;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

γιατί άραγε;;;;;;;;;;

Αν τους πιάσω από το λαιμό θα αρχίσουν τις κλάψες ότι δεν είναι ώριμες οι συνθήκες για να κάνουν επαναστατική πολιτική και και... και... αλλά αν το ΚΚΕ... Ρε πάλι με το ΚΚΕ θα μου απαντήσετε;;;;;;;;;;;;; Ρε γιατί δεν κάνετε αυτό που σας επιβάλει το επαναστατικό σας καθήκον;;;;;;;;;;;;

Τι θα γίνει λοιπόν, κάθε φορά θα κλαψουρίζετε ότι είστε μεμονομένα άτομα και δεν μπορείτε να επαναστατήσετε ενώ αποφαίνεστε εξυπνακίστικα ότι, το ΚΚΕ μπορεί αλλά δεν θέλει ενώ εσείς θέλετε αλλά δεν μπορείτε;;;;;;;;;;;;

Εμένα μωρέ θα μου ξεφύγετε με τέτοιες κουτοπονηριές;;;;;;

Και πως είπατε; 
αποφανθήκατε ότι δεν υπάρχει επαναστατικό κόμμα να πάτε και κολλάτε σε ένα "μη επαναστατικό"; Και το ΝΑΡ που έφυγε γιατί το ΚΚΕ δεν είναι επαναστατικό; τι είναι; γιατί δεν πάτε εκεί; Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ τι είναι; Τα Μ-Λ τι είναι; Καλά κανένα κόμμα δεν σας κάνει και εφορμάτε κατά του ΚΚΕ αφού έχετε αποφανθεί τι επαναστατική τακτική πρέπει να ακολουθήσει;;;;;

Βαρέθηκα την επαναστατική κριτική κατά του ΚΚΕ πίσω από λόγια "διόρθωσης" της πολιτικής του.


ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ 





ΕΤΣΙ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΝΑ ΜΑΚΕΛΕΨΟΥΝ ΤΗΝ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ (!!)


Τo Reuters μεταδίδει ότι θα προσληφθούν 4-5 χιλ. μισθοφόροι ως ιδιωτικός στρατός του Γκουαϊδό και θα σταλούν στη Βενεζουέλα για να στηρίξουν τον αχυράνθρωπο και πραξικοπηματία των ΗΠΑ με σκοπό φυσικά να αιματοκυλήσουν το λαό της Βενεζουέλας.
Και πώς θα χρηματοδοτηθούν οι πληρωμένοι δολοφόνοι; 
Μα με τα λεφτά του ίδιου του λαού της Βενεζουέλας!
Δηλ. από τα χρήματα και τα περιουσιακά στοιχεία της κυβέρνησης της Βενεζουέλας, που έχουν δεσμευτεί στις ΗΠΑ, στο πλαίσιο των κυρώσεων που έχει επιβάλει η Ουάσιγκτον!
Και πώς λέγεται η εταιρεία μισθοφόρων που αναλαμβάνει τέτοια ξεκαθαρίσματα; 
Είναι η πρώην «Blackwater» , πρώην Xe και νυν «Academi» (όλοι οι ένοχοι αλλάζουν ονόματα).
Σύμφωνα με το Spiegel η εταιρεία είναι εξουσιοδοτημένη από τη CIA για τη δολοφονία πολιτικών και στρατιωτικών αντιπάλων των ΗΠΑ και ενδεχομένως τη μεταφορά τους στο κολαστήριο του Γκουαντάναμο μέσω θυγατρικών εταιρειών. Διαθέτει ελικόπτερα και αεροπλάνα.
Στρατολογεί, εκτός από Αμερικάνους απόστρατους, Βόσνιους, Φιλιππινέζους, Χιλιανούς κ.α.
Η εταιρεία αυτή ήρθε στο φως της δημοσιότητας το 2010, όταν έγινε γνωστό ότι δολοφονούσε αμάχους στο Ιράκ, όπου δρούσε ως «εργολάβος» ασφαλείας του αμερικανικού στρατού στη Βαγδάτη το Σεπτέμβριο του 2007.
Τα έργα της Blackwater τα έβγαλε στα μανταλάκια το WikiLeaks.
Τα WikiLeaks, αναφέρουν ότι οι μισθοφόροι της Blackwater διέπραξαν σοβαρές παραβιάσεις στο Ιράκ, όπως είναι η εν ψυχρώ δολοφονία αμάχων, δολοφονίες σε στυλ εκτέλεσης δηλ. στο πίσω μέρος του κεφαλιού, προβοκατόρικες ενέργειες για να προκληθεί μάχη κ.α.
Πήρε την ονομασία της από μια τεράστια έκταση με βάλτους στη Β.Καρολίνα που αποτελεί εθνικό καταφύγιο άγριας ζωής αλλά έχει αγοραστεί για να εκπαιδεύονται οι μισθοφόροι της. Λόγω του χρώματος των νερών του βάλτου την ονόμασαν Μαύρο Νερό.
Η Blackwater ήταν μία από τις πολλές μισθοφορικές εταιρείες που χρησιμοποιήθηκαν ΜΕΤΑ την εισβολή των ΗΠΑ στο Αφγανιστάν για να επιβάλλουν την αμερικανική τάξη πραγμάτων.
Το 2005 η Blackwater είχε επίσης προσληφθεί για την διατήρηση της τάξης ΜΕΤΑ τον τυφώνα Κατρίνα από το αμερικανικό Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας, αλλά και από μεγιστάνες ιδιώτες πελάτες που φοβόντουσαν εξεγέρσεις και πλιάτσικο από το φτωχό πόπολο που αφέθηκε στην τύχη του να επιβιώσει.
Η Blackwater παρέχει υπηρεσίες και στο Ισραήλ, προφανώς ενάντια στους Παλαιστίνιους. Πάτησε το πόδι της και στα Βαλκάνια...μετά τον πόλεμο της Βοσνίας. Επίσης έσφαξε κόσμο στη Συρία και τη Λιβύη.
Από το αμερικανικό δημόσιο μέχρι το 2006 είχε λάβει για τις δολοφονικές της υπηρεσίες 482 μισοθοφόρων της 488 εκ δολάρια!
Υπολογίζεται ότι στοιχίζει στους φορολογούμενους 240.000 δολάρια την ημέρα!
Το 2013 η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ κάνει κι αυτή συμβόλαιο προστασίας της με την Blackwater και την φέρνει στην Ελλάδα (!) υπό τον φόβο εξεγέρσεων ακόμα και ενός εμφύλιου πόλεμου, λόγω των Μνημονίων (βλ. δηλώσεις πρέσβη Λεωνίδα Χρυσανθόπουλου).
Ακόμη υποστηρίζετε αχυρανθρώπους των μυστικών υπηρεσιών και μακελάρηδες;

Οι υποψήφιοι της Λαϊκής Συσπείρωσης στο δήμο νότιας Κέρκυρας:






Υποψήφιος Δήμαρχος
Κουλούρης Γιώργος

Δημοτική Ενότητα Κορισσίων
1)     Βάγια-Δημουλή Διονυσία
2)    Ζερβός Νικηφόρος
3)    Καββαδίας Κωνσταντίνος
4)    Καλησπεράτης Αντώνης
5)    Κουλούρης Σπύρος
6)     Κυπριώτη Αγγελική
7)     Μερκούρη Αγγελική
8)    Βλαχόπουλος Κωνσταντίνος

Δημοτική Ενότητα Λευκιμμαίων
1)    Βάρελης Γιώργος
2)     Βλάσση Καλλιόπη
3)    Γαρδικιώτης Γιώργος
4)    Γαστεράτος Χρήστος
5)    Καββαδίας Νίκος
6)     Κάντα-Πανδή Ελένη
7)    Κάντα Χρυσούλα
8)     Κουλούρης Σπύρος
9)    Μιχαήλ Δημήτρης
10)  Μοναστηριώτη-Κουρή Βιργινία
11)  Μπασιάς Σπύρος
12)  Μυρίλλα Ελένη
13)  Περδικομάτη Ελένη
14)  Σαμοΐλης Βασίλης
15)  Χρυσικόπουλος Σπύρος

Δημοτική Ενότητα Μελιτειέων
1)    Αρβανιτάκης Ναπολέων
2)    Αρμενιάκος Βασίλειος
3)    Αρμενιάκος Σπύρος
4)    Γραβανη Αντωνία
5)    Θεοφύλακτου Διονυσία
6)    Καλησπεράτη Ελένη
7)    Καλόγηρος Κωνσταντίνος
8)    Κοντός Σταύρος
9)    Κοσμά Αναστασία
10) Κουρή Αικατερίνη
11) Μέριανος Βασίλης
12) Μπότσης Ιωάννης
13) Μωραΐτη Παρασκευή
14) Παληκύρας Χαρίλας



5 Μαΐ 2019

Η πραγματική διαχωριστική γραμμή είναι αυτή ανάμεσα στην Ελλάδα και την ΕΕ των μονοπωλίων και την Ελλάδα και την Ευρώπη του σοσιαλισμού



Προδημοσίευση από τη συνέντευξη των υποψήφιων ευρωβουλευτών του ΚΚΕ Μ. Παπαδόπουλου και Κ. Παπαδάκη στην ΚΟΜΕΠ, τ. 3/2019



Ο «Ριζοσπάστης» προδημοσιεύει σήμερα ένα μέρος απ' τη συνέντευξη την οποία έδωσαν στην ΚΟΜΕΠ, για το τεύχος 3/2019, που θα κυκλοφορήσει την επόμενη βδομάδα, οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές Κώστας Παπαδάκης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, νυν ευρωβουλευτής, και Μάκης Παπαδόπουλος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ.
***
ΚΟΜΕΠ: Το ΚΚΕ τοποθετείται σταθερά εχθρικά απέναντι στην ΕΕ. Δηλώνει ότι δεν μπορεί να γίνει φιλολαϊκή. Γιατί τότε συμμετέχετε στις ευρωεκλογές;
Κώστας Παπαδάκης: Η αξία της πολιτικής του ΚΚΕ για το λαό μας είναι διαχρονικά αναγνωρισμένη. Οπως και η συμβολή του στην προετοιμασία, στην έγκαιρη προειδοποίηση και στην οργάνωση της αγωνιστικής στάσης του λαού ενάντια στην ΕΕ, τη διακρατική αυτή ένωση του κεφαλαίου. Το ΚΚΕ ακριβώς επειδή δεν έχει, ούτε είχε ποτέ δεσμεύσεις, εξαρτήσεις από την ΕΕ και το κεφάλαιο, δεν έχει και κανένα συμφέρον να δικαιολογήσει, να εξωραΐσει την ΕΕ, να καλλιεργήσει αυταπάτες για το βαθιά αντιλαϊκό χαρακτήρα αυτής και των οργάνων της, όπως κάνουν τα αστικά κόμματα.
Γνώμονας τόσο της συμμετοχής του ΚΚΕ στις ευρωεκλογές όσο και της παρέμβασής του στο Ευρωκοινοβούλιο είναι η υπεράσπιση και ανάδειξη των συμφερόντων της εργατικής τάξης, των άλλων φτωχών λαϊκών στρωμάτων που συνθλίβονται από τη στρατηγική του κεφαλαίου που προωθεί η ΕΕ. Αποκαλύπτει τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς που μελετούνται εις βάρος των εργαζομένων από την ΕΕ και τις κυβερνήσεις της και μέσα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, συμβάλλοντας και έτσι στην έγκαιρη και άμεση οργάνωση της λαϊκής πάλης.

Copyright 2018 The Associated
Το ΚΚΕ δεν έχει καμιά ψευδαίσθηση ότι η ΕΕ, η Κομισιόν, ή το Ευρωκοινοβούλιο μπορούν να γίνουν ποτέ φιλολαϊκά ή εργαλεία για φιλολαϊκή διέξοδο. Η ΕΕ, ως ένωση των μονοπωλίων από τη μήτρα της, αποτέλεσε συμμαχία για τη διασφάλιση των συμφερόντων των ευρωπαϊκών ομίλων. Αυτό άλλωστε καταγράφεται ακόμα και στην ίδια την επωνυμία του προπλάσματος της άλλοτε ΕΟΚ, της Ευρωπαϊκής Ενωσης Ανθρακα και Χάλυβα.
Από την πρώτη στιγμή το ΚΚΕ ξεσκέπασε την αστική αντίληψη που προέβαλλε την ΕΕ ως δήθεν αιώνια. Από την πρώτη στιγμή της συγκρότησής της, χωρίς να περιμένει το Brexit και σε ανύποπτο χρόνο, υπογράμμιζε τους εντεινόμενους ανταγωνισμούς των αστικών τάξεων τόσο στο πλαίσιο της ΕΕ όσο και στο ίδιο το εσωτερικό τους. Σημείωνε επίσης πως η αιτία αυτών των ανταγωνισμών είναι η ανισομετρία που ισχύει ανάμεσα στις καπιταλιστικές οικονομίες, που δεν μπορεί να επιλυθεί στο πλαίσιο του καπιταλιστικού συστήματος.
Εχει αποδειχθεί πολλές φορές στο παρελθόν ότι αν δεν ήταν το ΚΚΕ ο λαός μας δεν θα ήξερε το παραμικρό για τον πραγματικό, αντιλαϊκό χαρακτήρα της ΕΕ και των αποφάσεών της, των σχεδιασμών των αστικών τάξεών της: Από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, τη Συνθήκη του Σένγκεν, την ΟΝΕ έως την πολιτική της ΕΕ σε βάρος των μεταναστών και των προσφύγων, τη συγκρότηση επικίνδυνων στρατιωτικών μηχανισμών κ.ά. Το ΚΚΕ στο μέτρο των δυνάμεών του και με τη στάση του και στην Ευρωβουλή εναντιώθηκε στη διαμόρφωση των λεγόμενων «Ευρωπαϊκών Κομμάτων», όπως είναι το Κόμμα της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, αποκάλυψε το ρόλο των δυνάμεων της νεόκοπης σοσιαλδημοκρατίας, της λεγόμενης «Αριστεράς» GUE - NGL ως διαχειριστών της καπιταλιστικής βαρβαρότητας, εναντιώθηκε στις αυταπάτες περί κυβέρνησης της «Αριστεράς» του ΣΥΡΙΖΑ και ότι «η ΕΕ αλλάζει».
Μπορεί επίσης κανείς να αντιληφθεί ακόμα σήμερα, μετά την τυπική έξοδο της Ελλάδας από τα μνημόνια, τη σημασία αυτής της παρέμβασης όταν το ΚΚΕ ήταν το μόνο κόμμα που ως λαϊκή αντιπολίτευση αντέκρουε την αποπροσανατολιστική διάκριση σε μνημονιακές κι αντιμνημονιακές δυνάμεις στην Ελλάδα, αποκαλύπτοντας ότι όλες αυτές οι δυνάμεις αποτελούν υποστηρικτές κι απολογητές της ΕΕ που στοχευμένα αποκρύπτουν ότι σε όλα τα κράτη - μέλη της ισχύουν τα μνημόνια διαρκείας της ΕΕ, το Σύμφωνο Σταθερότητας, η ενισχυμένη εποπτεία.
Η ΕΕ των μονοπωλίων είναι από τη φύση της εχθρός των λαών
ΚΟΜΕΠ: Προβάλλεται ως προοδευτική λύση η πολιτική ενοποίηση, η εμβάθυνση της ενιαίας λειτουργίας της ΕΕ ως απάντηση στο ανερχόμενο ρεύμα του εθνικισμού. Εμφανίζονται προτάσεις για τη «νέα αρχιτεκτονική» που χρειάζεται για να αλλάξει η ΕΕ σε φιλολαϊκή κατεύθυνση και να ενισχύσει τα δημοκρατικά χαρακτηριστικά της. Ποια είναι η θέση σας;
Μάκης Παπαδόπουλος: Οι διακηρύξεις για μια φιλολαϊκή ΕΕ, της δημοκρατίας, της αλληλεγγύης και των ισότιμων σχέσεων μεταξύ των κρατών - μελών, αποτελούν προκλητική προσπάθεια πολιτικής εξαπάτησης. Συσκοτίζουν την ταξική αποστολή της ΕΕ, απ' την ίδρυση της ΕΟΚ μέχρι σήμερα, η οποία είναι η θωράκιση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου.
Η αλήθεια είναι ότι οι όποιες προσαρμογές προτείνονται και αφορούν τους θεσμούς, τη δομή και τη λειτουργία της ΕΕ, υπηρετούν αυτόν το στόχο της ενίσχυσης της δικτατορίας του κεφαλαίου σε βάρος των λαών.
Η «εμβάθυνση» της ΕΕ με πιο ισχυρές δομές ενιαίας διακυβέρνησης και η σταδιακή μετατροπή της ΕΕ σε ομοσπονδία κρατών - μελών, ακόμα και αν μπορούσε να υλοποιηθεί, θα σηματοδοτούσε την ενιαία και πιο αποφασιστική εφαρμογή των αντιδραστικών κατευθύνσεων σε βάρος των λαών. Εχουμε ήδη πείρα απ' τη λειτουργία του μηχανισμού της «Ενισχυμένης οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας», με τις συστάσεις ανά χώρα και το «Ευρωπαϊκό Εξάμηνο», που εποπτεύει την εφαρμογή πολιτικής «μνημονίου διαρκείας» σ' όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ.
Η υπόσχεση της κοινοτικής αλληλεγγύης μόνο ως κακόγουστο ανέκδοτο μπορεί να θεωρηθεί στην Ελλάδα, όπου οι λέξεις τρόικα, μνημόνιο, αυξημένη επιτήρηση, ματωμένα πλεονάσματα, φορολογική αφαίμαξη βρίσκονται στο καθημερινό λεξιλόγιο του λαού.
Η πραγματική αιτία της εχθρικής στάσης της ΕΕ απέναντι στους λαούς, στους εργαζόμενους, δεν είναι η γραφειοκρατική λειτουργία της και η τεχνοκρατική κάστα της Κομισιόν που δεν αφουγκράζεται τις αγωνίες των πολιτών, ούτε οι ιδεοληψίες κάποιων νεοφιλελεύθερων πολιτικών.
Η ΕΕ των μονοπωλίων είναι απ' τη φύση της εχθρός των λαών. Οι πολιτικές της υπηρετούν και θα υπηρετούν πάντα τα στρατηγικά συμφέροντα του κεφαλαίου. Είτε αποφασίζουν εκλεγμένοι απευθείας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είτε διορισμένοι επίτροποι και τεχνοκράτες απ' τις εκλεγμένες κυβερνήσεις των κρατών - μελών, η ΕΕ θα γίνεται όλο και πιο αντιδραστική για να φέρει σε πέρας την αντιλαϊκή αποστολή της.
Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι οι βασικές προτάσεις για τη «νέα αρχιτεκτονική» διαμορφώθηκαν απ' τον πρόεδρο της Κομισιόν, Ζ. - Κλ. Γιούνκερ, εμπλουτίστηκαν απ' την έκθεση των 5 προέδρων των βασικών θεσμών της ΕΕ (Κομισιόν, Γιούρογκρουπ, ΕΚΤ, Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο) και προωθούνται ιδιαίτερα απ' τον Γάλλο Πρόεδρο, Ε. Μακρόν που κατεδαφίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων στη χώρα του. Είναι προτάσεις των κοινοτικών επιτελείων για να ισχυροποιήσουν την ΕΕ ως ιμπεριαλιστική συμμαχία και να αναστηλώσουν τη φθαρμένη εικόνα της, καλλιεργώντας την ψευδαίσθηση ότι μπορεί να υπάρξει μια ΕΕ πάνω απ' τα αντίθετα ταξικά συμφέροντα, μια ΕΕ που τους ακούει όλους και δίνει βοήθεια σε όλους.
Οι διακηρύξεις για ισονομία των πολιτών κρύβουν ότι πίσω απ' την τυπική ισότητα βρίσκεται η βαθιά, ουσιαστική ανισότητα ανάμεσα στους ελάχιστους που είναι ιδιοκτήτες βιομηχανικών ομίλων, τραπεζών και μέσων μαζικής ενημέρωσης και στους πολλούς, τους εργάτες, τους μισθωτούς, τους ελεύθερους επαγγελματίες. Ακόμα και αν υπάρξει «ευρωπαϊκό Σύνταγμα», αυτό θα υπηρετεί τη δικτατορία του κεφαλαίου.
Οι διαφορετικές προτάσεις για το μέλλον της ΕΕ μεταξύ κρατών - μελών και οι διαφορετικές προσεγγίσεις «ευρωπαϊστών» και εθνικιστών αστών πολιτικών δεν αφορούν την προάσπιση των λαϊκών συμφερόντων. Κοσμοπολίτες και εθνικιστές, φιλελεύθεροι, σοσιαλδημοκράτες και ακροδεξιοί είναι όλοι επικίνδυνοι, γιατί στηρίζουν τη δικτατορία του κεφαλαίου σε βάρος των λαών. Οι διαφορές τους αφορούν το πώς θα διασφαλίσουν μεγαλύτερη κρατική στήριξη και καλύτερους όρους κερδοφορίας για τους μονοπωλιακούς ομίλους στα διαφορετικά κράτη - μέλη. Οι διαφορές τους οφείλονται στην απόκλιση συμφερόντων μεταξύ των αστικών τάξεων των κρατών - μελών, λόγω της ανισόμετρης ανάπτυξης στην ΕΕ και στην Ευρωζώνη.
Η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των μονοπωλιακών ομίλων είναι ο κοινός τόπος τόσο των προτάσεων της ομάδας του Βίσεγκραντ για ενίσχυση της εθνικής κυριαρχίας των κρατών - μελών όσο και των αντίθετων για κατάργηση της αρχής της ομοφωνίας και θεσμοθέτηση της ΕΕ πολλών ταχυτήτων. Οι λαοί δεν έχουν κανένα λόγο να ματαιοπονούν αναζητώντας την πιο προοδευτική μορφή του σφαγιασμού των αναγκών τους. Μπορούν και πρέπει να οργανώσουν την αντεπίθεσή τους για ν' ανοίξει ο δρόμος της ανατροπής, του σοσιαλισμού.
Η σοσιαλδημοκρατία πρωτοστατεί στη βάρβαρη πολιτική της ΕΕ που θρέφει τους φασίστες
ΚΟΜΕΠ: Δεν υπάρχει σήμερα ανάγκη συνεργασίας; Δεν υπάρχουν ζητήματα για κοινή δράση των κομμουνιστών με τη σοσιαλδημοκρατία, μπροστά στον κίνδυνο ανόδου της άκρας δεξιάς και του φασισμού;
Κώστας Παπαδάκης: Τα διάφορα καλέσματα «ενάντια στο φασισμό και την ακροδεξιά» της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας και στην Ελλάδα της νεόκοπης σοσιαλδημοκρατίας του ΣΥΡΙΖΑ καθώς και της παλαιότερης του ΠΑΣΟΚ όχι μόνο δεν αποτελούν απάντηση στην ακροδεξιά και το φασισμό, αντίθετα αποτελούν στοιχείο ενίσχυσής τους. Γιατί αυτές οι δυνάμεις πρωτοστατούν διαχρονικά στην προώθηση της βάρβαρης αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ που θρέφει τους φασίστες και την ακροδεξιά. Αποτελούν δυνάμεις αποφασιστικής στήριξης της κερδοφορίας των μονοπωλίων, των βιομηχάνων κι εφοπλιστών, οι οποίοι πριμοδοτούν με όλους τους τρόπους αυτές τις δυνάμεις, αποτελώντας χρήσιμη εφεδρεία του αστικού πολιτικού συστήματος.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καθώς και άλλες δήθεν «προοδευτικές» δυνάμεις, που σηκώνουν σκόνη προεκλογικά ενάντια στο φασισμό και την ακροδεξιά, έχουν επιδείξει όχι απλά επικίνδυνη ανοχή στην ακροδεξιά αλλά αποδείχθηκαν στενοί κυβερνητικοί εταίροι τους σε αγαστή συνεργασία το μεν ΠΑΣΟΚ που από κοινού με τη ΝΔ συγκυβερνούσαν με το ΛΑ.Ο.Σ., ενώ για τέσσερα ολόκληρα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ συγκυβερνούσε με τους εθνικιστές - ακροδεξιούς των ΑΝΕΛ. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ λάμβανε τα εύσημα του ΥΠΕΞ των ΗΠΑ, του εθνικιστή Τραμπ, ως ο πλέον αφοσιωμένος εταίρος εξυπηρέτησης των αμερικανικών συμφερόντων.
Αντίστοιχα συμπράξεις καταγράφονται και προεκλογικά, με ακροδεξιούς να συμμετέχουν σε ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, της ΝΔ για την Τοπική Διοίκηση, με κοινές προσκλήσεις και φωτογραφήσεις σε εθνικές επετείους καθώς και την κίνηση - πρόκληση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να ανακοινώσει αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα που οδηγούσαν στο να πέσει στα μαλακά η ηγεσία της Χρυσής Αυγής.
Οι σοσιαλδημοκρατικές δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ, στο όνομα της «αριστεράς και της προόδου», υλοποιούν και στηρίζουν την πιο άγρια αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, που οδηγεί στη διάψευση προσδοκιών και στη στροφή εργατικών - λαϊκών στρωμάτων σε ακροδεξιές φασιστικές δυνάμεις. Αυτό αποδείχνει η πείρα παντού στον κόσμο, στην Ιταλία, που η διάψευση Ρέντσι οδήγησε στον εθνικιστή Σαλβίνι, και πιο πριν από τον Πρόντι στον Μπερλουσκόνι, στη Γαλλία από τη λεγόμενη κυβέρνηση της «αριστεράς» του Ζοσπέν στον Σαρκοζί ή στη Βραζιλία από την κυβέρνηση των σοσιαλδημοκρατών των Λούλα και Ρούσεφ στον ακροδεξιό Μπολσονάρο.
Οι τελευταίες εκλογές στην Ισπανία φανερώνουν ότι η εναλλαγή των αστικών κομμάτων, τα κάλπικα διλήμματα και η διάψευση των ελπίδων οδηγούν στην ενίσχυση ακροδεξιών κομμάτων. Αυτό που αποδείχθηκε και στην Ισπανία πρόσφατα είναι π.χ. ότι η ενίσχυση των σοσιαλδημοκρατών κάθε άλλο παρά έφραξε το δρόμο στην άνοδο του ακροδεξιού Vox.
Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι «προοδευτικοί» του σύμμαχοι σε Ελλάδα και ΕΕ άλλωστε στηρίζουν την παραπέρα στρατιωτικοποίηση της ΕΕ, τη βαθύτερη εμπλοκή της σε επεμβάσεις και πολέμους, μετατρέποντας την Ελλάδα σε ορμητήριο επεμβάσεων και πολέμων, ενώ υλοποιούν κατά γράμμα τη βάρβαρη πολιτική της ΕΕ ενάντια σε πρόσφυγες και μετανάστες. Αυτή η πολιτική, συμπεριλαμβανομένων επικίνδυνων συμφωνιών όπως η Συνθήκη των Πρεσπών, είναι το κατάλληλο έδαφος για την ενίσχυση εθνικιστικών και ρατσιστικών δυνάμεων σπέρνοντας το μίσος ανάμεσα στους λαούς.
Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι σύμμαχοί του στηρίζουν και εξωραΐζουν την ΕΕ, που έχει για επίσημη ιδεολογία τον αντικομμουνισμό, την προκλητική εξίσωση του κομμουνισμού με το τέρας του φασισμού και την αναπαραγωγή της θεωρίας των «δύο άκρων», με εργαλείο την αναθεώρηση της ιστορικής αλήθειας και το ξαναγράψιμό της στα μέτρα του μεγάλου κεφαλαίου με ειδική στόχευση τη νεολαία. Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζεται στην Πολωνία νέος γύρος διώξεων με χαλκευμένες κατηγορίες σε βάρος μελών και στελεχών του ΚΚ Πολωνίας μετά την αθώωσή τους. Σε λίγες μέρες, στις 9 Μάη, η ΕΕ θα επιχειρήσει ξανά να εμφανίσει τη Μέρα της Μεγάλης Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών ως «Μέρα της Ευρώπης», με στόχο να σβηστεί από τη μνήμη των λαών η τεράστια συμβολή της ΕΣΣΔ στην ήττα του ναζισμού.
Απάντηση στο φασισμό και την ακροδεξιά μπορεί να δώσει ο λαός παλεύοντας ενάντια στο καπιταλιστικό σύστημα που τα θρέφει, για τα σύγχρονα δικαιώματα και τις ανάγκες του, ενάντια στο κεφάλαιο και τα κόμματα που στηρίζουν το εκμεταλλευτικό σύστημα. Οι προοδευτικοί άνθρωποι σήμερα χρειάζεται να πάρουν υπόψη τους ότι η πραγματική διαχωριστική γραμμή τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ΕΕ είναι αυτή ανάμεσα στα μονοπώλια και το λαό, ή ανάμεσα στην εργατική τάξη και το μεγάλο κεφάλαιο, ανάμεσα στην Ελλάδα και την ΕΕ των μονοπωλίων και την Ελλάδα και την Ευρώπη του σοσιαλισμού.
Γι' αυτό η αποδυνάμωση και απομόνωση των φασιστών της Χρυσής Αυγής προϋποθέτει την αποφασιστική ολόπλευρη ενίσχυση του ΚΚΕ παντού στο λαό και σε όλες τις κάλπες.
Δεν υπάρχει φιλολαϊκός καπιταλισμός
ΚΟΜΕΠ: Ασκείται κριτική, κυρίως από οπορτουνιστικές δυνάμεις, στο ΚΚΕ ότι αποφεύγει να θέσει το ζήτημα της αποδέσμευσης απ' την ΕΕ ως αυτοτελή στόχο πάλης και παραπέμπει το θέμα στις ελληνικές καλένδες του σοσιαλισμού. Η αποδέσμευση ενός κράτους - μέλους απ' την ΕΕ δεν θα προκαλούσε αντικειμενικά ένα ρήγμα στην ΕΕ;
Μάκης Παπαδόπουλος: Η τοποθέτηση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ στην ουσία παραπέμπει στις ελληνικές καλένδες τον αγώνα για την Ελλάδα και την Ευρώπη του σοσιαλισμού. Αποφεύγει σκόπιμα να απαντήσει με σαφήνεια ποιος θα υλοποιήσει τον «αυτοτελή» στόχο της αποδέσμευσης και ποια θα είναι συγκεκριμένα η επόμενη μέρα. Αν αυτός ο στόχος υλοποιηθεί από μια κυβέρνηση στο έδαφος του καπιταλισμού, ανεξάρτητα απ' τα όποια προπαγανδιστικά συνθήματα, το αποτέλεσμα θα είναι η καπιταλιστική Ελλάδα της δραχμής. Αυτή η λύση δεν μπορεί να αποτελέσει κρίκο στη βελτίωση της ζωής του λαού, αφού θα εξακολουθούν να βασιλεύουν οι βάρβαροι νόμοι της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης. Με αυτήν την επιλογή θα συνεχίσουμε να βαδίζουμε στο σημερινό αδιέξοδο δρόμο των θυσιών των αναγκών της κοινωνίας στο βωμό του καπιταλιστικού κέρδους και της θωράκισης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων.
Η επίθεση του κεφαλαίου στους εργαζόμενους είναι εξίσου σφοδρή σήμερα στη Βρετανία και στη Δανία, που δεν ανήκουν στην Ευρωζώνη, στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία.
Ασφαλώς η έξοδος ενός κράτους - μέλους θα επιδρούσε στον ανταγωνισμό των αστικών τάξεων στο εσωτερικό της ΕΕ και μεταξύ της ΕΕ και των άλλων ιμπεριαλιστικών κέντρων.
Ομως, μια αλλαγή, μια μεταβολή στο σημερινό συσχετισμό στη συγκεκριμένη ιμπεριαλιστική συμμαχία της ΕΕ δεν μεταφράζεται αυτόματα σε ευνοϊκό συσχετισμό για το λαϊκό κίνημα στην Ελλάδα, ενάντια στην εξουσία του κεφαλαίου.
Η εγχώρια αστική τάξη, η ελληνική οικονομία θα εξακολουθούν να συμμετέχουν ασφαλώς στη διεθνή καπιταλιστική αγορά. Το ελληνικό αστικό κράτος θα εξακολουθεί να είναι ενταγμένο στο διεθνές ιμπεριαλιστικό σύστημα.
Η αυταπάτη ότι η αλλαγή νομίσματος ή ακόμα και η ένταξη της καπιταλιστικής Ελλάδας σε μια νέα ιμπεριαλιστική συμμαχία αποτελούν αυτόματα βήματα ρήξης προς όφελος του λαού, αφοπλίζει το εργατικό, λαϊκό κίνημα και υπονομεύει τη συγκέντρωση δυνάμεων σε αντικαπιταλιστική κατεύθυνση. Δεν μπορεί να συγκεντρώσεις δυνάμεις ενάντια στην εξουσία του κεφαλαίου με τη σημαία της υπόσχεσης ενός πιο φιλολαϊκού καπιταλισμού, εκτός ΕΕ.
Η εύστοχη διαπάλη με βασικές επιλογές της άρχουσας τάξης, όπως η παραμονή στην ΕΕ, απαιτεί ξεκάθαρες απαντήσεις για την επόμενη μέρα.
Μόνο το κίνημα που σημαδεύει τον πραγματικό αντίπαλο, που παλεύει για την Ελλάδα και την Ευρώπη του σοσιαλισμού, μπορεί να αξιοποιήσει προς όφελος του λαού τις αντιθέσεις ανάμεσα στις αστικές τάξεις και στα ιμπεριαλιστικά κέντρα που οξύνονται αυτήν την περίοδο.
Γι' αυτό και μόνο η γραμμή πάλης που προτείνει το ΚΚΕ, που εντάσσει το στόχο της αποδέσμευσης ως αναπόσπαστο στοιχείο του συνολικού αγώνα για την ανατροπή της εξουσίας του κεφαλαίου, μπορεί να διασφαλίσει συνέχεια, διάρκεια και νικηφόρα προοπτική για το λαϊκό κίνημα.
Η γραμμή των «μεταβατικών προγραμμάτων» στο έδαφος του καπιταλισμού έχει χρεοκοπήσει ιστορικά. Οδήγησε τις δυνάμεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ να παίξουν το ρόλο της «ουράς» του ΣΥΡΙΖΑ και να συνεργάζονται με τις δυνάμεις της ΛΑΕ, που στην ουσία προτείνουν καπιταλιστική ανασυγκρότηση με δραχμή.
Το αδιέξοδο φαίνεται περισσότερο τώρα που οι δυνάμεις που συγκροτούν το ψηφοδέλτιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ στις ευρωεκλογές δεν μπορούν να βρουν κοινό βηματισμό ούτε μεταξύ τους στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

4 Μαΐ 2019

Ευρωεκλογές στον καπιταλιστικό “παράδεισο” και η ανηφόρα των Σουηδών κομμουνιστών

Γράφει ο Πάνος Αλεπλιώτης // 
Ο δρόμος των κομμουνιστών
Το ΚΚ Σουηδίας συμμετέχει για πρώτη φορά στις Ευρωεκλογές από το 1994 που η Σουηδία έγινε μέλος της ΕΕ, επί ελληνικής προεδρίας με διαπραγματευτή τον τότε υπουργό Εξωτερικών Πάγκαλο και σε ρόλο μεταφραστή τον ΓΑΠ!
Στο ψηφοδέλτιό τους έχουν και Έλληνα μετανάστη, συνδικαλιστή, τον Γιάννη Κωνσταντή.
Ο δρόμος του κομμουνιστικού κόμματος Σουηδίας, SKP, που μόλις πριν λίγα χρόνια έκανε πιο ενεργή την παρουσία του και την ταξική στροφή του είναι ανηφόρα. Έχει απέναντι του μια από τις πιο ισχυρές και μεθοδικές αστικές τάξεις και τον εργοδοτικό, διαβρωτικό συνδικαλισμό.
Έχει ακόμη πρακτικές και γραφειοκρατικές δυσκολίες να αντιμετωπίσει σε μιά χώρα που είναι 3πλάσια σε έκταση από την Ελλάδα και πρέπει τα ψηφοδέλτια να τα διαθέσουν τα ίδια τα μέλη αφού παίρνουν για πρώτη φορά μέρος στις Ευρωεκλογές και άρα δεν στέλνονται με το ταχυδρομείο στα εκλογικά τμήματα.
Σε ανακοίνωσή του ζητά όπου οι ψηφοφόροι δεν βρίσκουν δικό του ψηφοδέλτιο να γράφουν στο λευκό “Sveriges Kommunistiska Parti” δηλαδή (ΚΚ Σουηδίας)  προσέχοντας την ορθογραφία γιατί αλλιώς θα ακυρωθεί. Ζητά ακόμη από τους οπαδούς τους σε διαφορετικές πόλεις να παραγγείλουν μαζικά ψηφοδέλτια και να τα διαθέσουν οι ίδιοι στα εκλογικά τμήματα.

Η Σουηδική πραγματικότητα

Τα σχολεία είναι τα περισσότερα εργολαβικά, ιδιωτικά, το ίδιο και τα Νοσοκομεία. Οι Δήμοι είναι επιχειρήσεις δημοσίου δικαίου στηριγμένοι στην τοπική φορολογία, αλλά στην ουσία κουφάρια αφού τις περισσότερες αρμοδιότητες τις έχουν δώσει στους εργολάβους. Το ίδιο και τα Νοσοκομεία που ανήκουν στις Νομαρχίες. Όλα λειτουργούν με την αρχή κόστους οφέλους. Ότι δεν έχει ισοσκελισμένο προϋπολογισμό κλείνει. Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές για πολλές πτυχές της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της Σουηδίας στο ΑΤΕΧΝΩΣ.
skp1

Οι άνθρωποι έγιναν πελάτες και όλα τα άλλα ιδιωτικά

Οι δημότες είναι «πελάτες». Το ίδιο και οι άρρωστοι. Το ίδιο και τα παιδιά στο σχολείο και οι γονείς τους. Το ίδιο και οι ένοικοι στα γηροκομεία. Οι μισθοί είναι ατομικοί και διαφοροποιημένοι για τον καθένα ξεχωριστά. Και οι όποιες αυξήσεις μισθού είναι ατομικά διαφοροποιημένες ανάλογα με την απόδοση που περιέχει ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και υποταγή!
Οι συγκοινωνίες, τα αεροδρόμια, η ενέργεια, οι δρόμοι, τα δάση είναι ιδιωτικά. Το ίδιο και ο ορυκτός πλούτος, τα υδροηλεκτρικά φράγματα, οι ανεμογεννήτριες, η γεωθερμία.

 Κοινωνική εγκατάλειψη

Τα συνδικάτα είναι εργοδοτικά και κατά των κινητοποιήσεων, υπέρ της εργασιακής ειρήνης που έχει τσακίσει τα λαϊκά εισοδήματα. Ο ρόλος τους είναι να πνίξουν κάθε φωνή αντίστασης και να αυξάνουν με σκανδαλώδη τρόπο τους μισθούς τους.
Ο ΟΑΕΔ πάει για κλείσιμο για να αντικατασταθεί από τις ιδιωτικές εταιρείες ενοικίασης προσωπικού. Η σύνταξη πήγε στα 67 και όπου νάναι στα 69. Το δικαίωμα στην απεργία περιορίζεται. Κονδύλια κεντρικά για την Υγεία και την Παιδεία, που δεν είναι καθόλου δωρεάν, δίνονται μόνο με την μορφή επιδομάτων δράσεων, λιγοστεύουν συνεχώς και αποσύρονται όταν ολοκληρωθούν. Η ανεργία στους νέους έφτασε το 24%. Συμμορίες διοικούν τα γκέτο των μεταναστών και των κοινωνικά απόκληρων στα προάστια των μεγαλουπόλεων που εγκαταλείπονται από κάθε κοινωνική υποδομή.

 Ο Εθνικισμός η λύση του κεφαλαίου;

Οι Σοσιαλδημοκράτες, οι Πράσινοι με αντεργατικούς και αντιλαϊκούς όρους που έβαλαν το Κέντρο και οι Φιλελεύθεροι αλλά και με την στήριξη του “Αριστερού” κόμματος έφτιαξαν κυβέρνηση. Στόχος η πλήρη ισοπέδωση όποιας κοινωνικής πολιτικής έχει απομείνει.
Ο Εθνικισμός και ο ρατσισμός καλπάζει αποτέλεσμα της απόγνωσης και απογοήτευσης. Η ενίσχυση των Εθνικιστών που το κόμμα τους το ίδρυσαν φασίστες και οπαδοί του Χίτλερ, απορροφά τους κραδασμούς της κρίσης του καπιταλισμού. Ενοχοποιούνται οι πρόσφυγες σαν αιτία της κρίσης και της λιτότητας.

Η αντεπίθεση του κεφαλαίου

Οι φοροαπαλλαγές κεφαλαίου και κέρδους μετοχών συνεχώς αυξάνονται. Καταργήθηκε ο φόρος μεγάλης περιουσίας, κληρονομιάς, μεταβίβασης κληρονομιάς. Ότι κόβεται από την κοινωνική πολιτική καταλήγει στα ταμεία των μονοπωλίων για να αντέξουν τον διεθνή ανταγωνισμό και να αυγατίσουν τα κέρδη τους. Οι μισθοί των μεγάλων στελεχών έχουν διπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια ενώ  ο πληθωρισμός, οι αυξήσεις στα πάντα, ιδιαίτερα στα σπίτια, στο ηλεκτρικό,στις συγκοινωνίες τρώει τον μισθό των εργατών.

Σουηδικός ιμπεριαλισμός

Οι μεγάλες ιμπεριαλιστικές Σουηδικές επιχειρήσεις λυμαίνονται, εκτός από τον Σουηδικό λαό, τις Βαλτικές χώρες, το Μπαγκλαντές, την Σομαλία, την Αιθιοπία. Τα Σουηδικά όπλα οπλίζουν το χέρι της Σαουδικής Αραβίας στην Υεμένη και του ΝΑΤΟ στο Αφγανιστάν, στην Λιβύη, στην Συρία. Η Σουηδία συμμετέχει σε όλα τα γυμνάσια του ΝΑΤΟ. Συμμετέχει σε όλες τις αντιλαϊκές αποφάσεις της ΕΕ, αλλά και τους περιορισμούς για την Κούβα, την Βενεζουέλα, την Ρωσία. Η περήφανη “ουδέτερη” Σουηδία, ο «ηθικός ομφαλός» της γης, η κοινωνία της ευημερίας σε συνθήκες καπιταλισμού δεν υπάρχει πια και όταν υπήρχε ήταν μόνο στα μυαλά των οπαδών του “τρίτου” δρόμου. Είχε βέβαια μιά καλύτερη εισοδηματική και κοινωνική πολιτική μια που στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων πάντα καθόταν πάνω από τους διαπραγματευτές η σκιά της Σοβιετικής Ένωσης και το φάντασμα του κομμουνισμού.

Η θέληση των κομμουνιστών

Η θέληση των κομμουνιστών της Σουηδίας είναι μεγάλη ώστε να βρίσκονται στην μεγάλη οικογένεια της Κομμουνιστικής Πρωτοβουλίας, να συμμετέχουν για πρώτη φορά στις Ευρωεκλογές παλεύοντας για τους ίδιους στόχους με τα άλλα ΚΚ της Πρωτοβουλίας ενάντια στην ΕΕ, για τον σοσιαλισμό. Αγαπούν και σέβονται το ΚΚΕ όπως και τον αγωνιζόμενο Ελληνικό λαό και το διακηρύσσουν δημόσια. Τους αξίζει καλή επιτυχία!

TOP READ