17 Οκτ 2019
Καπιταλισμός: «Βουτηγμένος από την κορυφή ως τα νύχια στο αίμα και στη βρωμιά…»
Από
nikos
Γράφει ο Νίκος Μόττας //Πάνω από 820 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο υποφέρουν από ασιτία, ευρισκόμενοι σε κατάσταση πείνας. Αυτό αναφέρει ετήσια έκθεση που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΟΗΕ και στην οποία διαπιστώνεται αύξηση του υποσιτισμού για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Προσθέτοντας τον αριθμό των ανθρώπων που υποφέρουν από την πείνα με τον αριθμό των ανθρώπων που πλήττονται από επισιτιστική ανασφάλεια, υπολογίζεται πως περισσότεροι από 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν τακτική πρόσβαση σε υγιή, θρεπτικά και επαρκή τρόφιμα.
Αυτά συμβαίνουν εν έτει 2019 στο σύστημα που ο αλησμόνητος Φιντέλ Κάστρο περιέγραφε ως «απεχθές, πρόστυχο, βρώμικο και αποξενωτικό». Πρόκειται για το ίδιο εκμεταλλευτικό σύστημα που διδάσκει πως η ύπαρξη πλούσιων και φτωχών, κροίσων και λιμοκτονούντων, εκμεταλλευτών και εκμεταλλευομένων θεωρείται «φυσικό φαινόμενο».
Στο ίδιο σάπιο σύστημα όπου, για παράδειγμα, θεωρείται περίπου ως «λογικό» ότι…
– ένα παιδί πεθαίνει κάθε 3 δευτερόλεπτα εξαιτίας έλλειψης τροφίμων (ΠΟΥ, Guardian 5/6/2019),Όλα τα παραπάνω έχουν εναν κοινό παρονομαστή, πηγή αυτών των εγκλημάτων, που δεν είναι άλλος από την εξουσία του κεφαλαίου. Αυτού, που όμως σημείωνε ο Μαρξ, «γεννιέται βουτηγμένο από την κορυφή ως τα νύχια στο αίμα και στη βρωμιά… στάζοντας αίμα απ’ όλους τους πόρους… Με 10% κέρδος αισθάνεται τον εαυτό του σίγουρο… με 20% γίνεται ζωηρό, με 50% γίνεται θετικά παράτολμο, με 100% τσαλαπατάει όλους τους ανθρώπινους νόμους, με 300% δεν υπάρχει έγκλημα που να μη ριψοκινδυνέψει να το διαπράξει…» (Κ. Μαρξ, «Το Κεφάλαιο», τ. 1, σελ. 785).
– πάνω από 25.000 παιδιά κάτω των 5 ετών πεθαίνουν κάθε μέρα εξαιτίας της φτώχειας, της έλλειψης πρόσβασης σε νερό και σε στοιχειώδη ιατρική περίθαλψη (Στοιχεία UNICEF),
– πάνω από 13.000.000 παιδιά πεθαίνουν κάθε χρόνο από αρρώστιες, οι οποίες θα μπορούσαν να αποτραπούν ή είναι ιάσιμες μέσω της σύγχρονης ιατρικής (Στοιχεία UNICEF, ΠΟΥ).
– το 80% του παγκόσμιου πληθυσμού ζει με λιγότερα από 10 δολάρια τη μέρα, ενώ ο μισός πληθυσμός στη γη (3,4 δισεκατομμύρια άνθρωποι) παλεύει καθημερινά να αποκτήσει τα βασικά αγαθά (World Bank, 2018),
– το 1/3 του παγκόσμιου πληθυσμού δεν έχει τη δυνατότητα πρόσβασης σε φάρμακα απαραίτητα για την επιβίωσή του λόγω κόστους,
– 40,3 εκατομμύρια άνθρωποι ζούσαν και εργάζονταν υπό καθεστώς «δουλείας» το 2016 (Global Slavery Index, 2016),
– 6,000 άνθρωποι, άνδρες και γυναίκες, πεθαίνουν κάθε μέρα ως αποτέλεσμα «εργατικών ατυχημάτων» ή ασθενειών σχετιζόμενες με κακές συνθήκες εργασίας. Κάθε χρόνο λαμβάνουν χώρα περίπου 340 εκατομμύρια «εργατικά ατυχήματα» (Στοιχεία ILO).
Σε αυτόν τον κόσμο, λοιπόν, του κεφαλαίου, των μονοπωλίων, που έχει ως ακρογωνιαίο λίθο του την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, θεωρείται επίσης «λογικό» ότι…
– οι 26 πλουσιότεροι άνθρωποι του πλανήτη κατέχουν 1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια – όσο δηλαδή κατέχουν συνολικά 3,8 τρισεκατομμύρια άνθρωποι (Oxfam),Το κύριο συμπέρασμα όλων των παραπάνω είναι ένα και θα το επαναλάβουμε όσες φορές κι’ αν χρειαστεί, ακόμη και αν κινδυνεύουμε να χαρακτηριστούμε… «ψυχικά νοσούντες». Πάνω στο θάνατο, τη φτώχεια, τη δυστυχία, την εκμετάλλευση, τον ξεριζωμό δισεκατομμυρίων ανθρώπων αναπτύσσεται η καπιταλιστική βαρβαρότητα.
– μέσα στο 2018, ο πλούτος των – περίπου 2.200 – δισεκατομμυρίουχων σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκε κατά 900 δισεκατομμύρια δολάρια (2,5 δις ανά ημέρα),
– από την αρχή της καπιταλιστικής κρίσης το 2008, μέσα σε διάστημα 10 ετών, ο αριθμός των δισεκατομμυριούχων έχει διπλασιαστεί, όπως επίσης έχουν διπλασιαστεί και τα κέρδη τους,
– η συνολική περιουσία των τεσσάρων πλουσιότερων ελλήνων υπολογίζεται σε 8,3 δισεκατομμύρια δολάρια (Forbes, 2018).
Αυτή η βαρβαρότητα, αυτός ο παραλογισμός, αυτό το έγκλημα, αυτό το σύστημα δεν καλωπίζεται, δε βελτιώνεται, δεν εξανθρωπίζεται. Μονάχα τσακίζεται και ανατρέπεται με την πάλη των λαών.
Αντιφασίστρια γιαγιά καταδικάστηκε σε πρόστιμο επειδή έσβηνε ακροδεξιά συνθήματα στη Γερμανία
“Την πρώτη φορά που έβγαλα ένα αυτοκόλλητο, ένιωσα τοσο ωραία που έκανα κάτι”, θυμόταν πριν λίγα χρόνια
η Ιρμέλα Μένζα – Σραμ, μια γνωστή μορφή του αντιφασιστικού κινήματος
στη Γερμανία. Τα τελευταία 33 χρόνια, η 72χρονη σήμερα γυναίκα γυρίζει
στις πόλεις της Γερμανίας, αφαιρώντας αυτοκόλλητα με ακροδεξιό
περιεχόμενο, αλλά και σβήνοντας αντίστοιχα συνθήματα, ζωγραφίζοντας με
σπρέι ή μπογιά από πάνω.
Περίπου 100.000 αυτοκόλλητα με μηνύματα μίσους έχει αφαιρέσει μέσα σε αυτά τα χρόνια η Σραμ, μέρος των οποίων έχει κατά καιρούς υπάρξει τμήμα εκθέσεων με θέμα το ρατσισμό και τον αντισημιτισμό στη Γερμανία. Η “σούπερ – γιαγιά” δεν το βάζει κάτω, παρότι έχει απειληθεί κατά καιρούς η ζωή της από νεοναζί, ενώ πέρσι είχε συλληφθεί από αστυνομικούς στη διάρκεια διαδήλωσης ενάντια σε συγκέντρωση του ακροδεξιού AfD. Επίσης έχει έρθει ουκ ολίγες φορές αντιμέτωπη με τη γερμανική αστική δικαιοσύνη, που κρίνει τη “διαφύλαξη περιουσίας” ως σημαντικότερη από τον παραμερισμό της ακροδεξιάς ρητορικής από δημόσια ορατούς χώρους. Ως τώρα οι δίκες της Σραμ αναστέλλονταν, αυτή τη φορά όμως, το δικαστήριο του Άιζεναχ αποφάσισε να προχωρήσει σε καταδίκη της αντιφασίστριας, για “Φθορά ιδιοκτηρίας”, επιβάλλοντας πρόστιμο 70 ευρώ την ημέρα για 15 ημέρες. Το Δεκέμβρη του 2018, η Σραμ είχε ζωγραφίσει με σπρέι καρδούλες πάνω από νεοναζιστικά σλόγκαν σε τέσσερα εγκαταλελειμμένα κτίρια της πόλης. Με την απόφαση αυτή, το δικαστήριο ουσιαστικά δήλωσε εμμέσως πλην σαφώς ότι προτιμά την παρουσία νεοναναζιστικών συνθημάτων στην πόλη (που προφανώς δε θεωρούνται “φθορά ιδιοκτησίας”) παρά την κάλυψή τους με καρδούλες. Η Σραμ μετά την ανακοίνωση δήλωσε πως θα ασκήσει έφεση.
Περίπου 100.000 αυτοκόλλητα με μηνύματα μίσους έχει αφαιρέσει μέσα σε αυτά τα χρόνια η Σραμ, μέρος των οποίων έχει κατά καιρούς υπάρξει τμήμα εκθέσεων με θέμα το ρατσισμό και τον αντισημιτισμό στη Γερμανία. Η “σούπερ – γιαγιά” δεν το βάζει κάτω, παρότι έχει απειληθεί κατά καιρούς η ζωή της από νεοναζί, ενώ πέρσι είχε συλληφθεί από αστυνομικούς στη διάρκεια διαδήλωσης ενάντια σε συγκέντρωση του ακροδεξιού AfD. Επίσης έχει έρθει ουκ ολίγες φορές αντιμέτωπη με τη γερμανική αστική δικαιοσύνη, που κρίνει τη “διαφύλαξη περιουσίας” ως σημαντικότερη από τον παραμερισμό της ακροδεξιάς ρητορικής από δημόσια ορατούς χώρους. Ως τώρα οι δίκες της Σραμ αναστέλλονταν, αυτή τη φορά όμως, το δικαστήριο του Άιζεναχ αποφάσισε να προχωρήσει σε καταδίκη της αντιφασίστριας, για “Φθορά ιδιοκτηρίας”, επιβάλλοντας πρόστιμο 70 ευρώ την ημέρα για 15 ημέρες. Το Δεκέμβρη του 2018, η Σραμ είχε ζωγραφίσει με σπρέι καρδούλες πάνω από νεοναζιστικά σλόγκαν σε τέσσερα εγκαταλελειμμένα κτίρια της πόλης. Με την απόφαση αυτή, το δικαστήριο ουσιαστικά δήλωσε εμμέσως πλην σαφώς ότι προτιμά την παρουσία νεοναναζιστικών συνθημάτων στην πόλη (που προφανώς δε θεωρούνται “φθορά ιδιοκτησίας”) παρά την κάλυψή τους με καρδούλες. Η Σραμ μετά την ανακοίνωση δήλωσε πως θα ασκήσει έφεση.
Δεν γίνεται να «σκίζεσαι» για την ισοτιμία της ψήφου και να ζητάς κατάργηση της απλής αναλογικής
Ρεσιτάλ υποκρισίας από Ν.Δ και ΚΙΝ.ΑΛ αποτελεί ο θόρυβος που έχει ξεσηκωθεί για την ψήφο των αποδήμων και αναμένεται τα αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας να αποτυπωθούν σε συγκεκριμένο σχέδιο νόμου και πιθανά μέσα στον Οκτώβριο. Αυτός τουλάχιστον είναι ο διακηρυγμένος στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εσωτερικών.
Είναι αυτονόητο ότι κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το δικαίωμα της εμπλοκής στα κοινά και τα πολιτικά τεκταινόμενα στους οικονομικούς μετανάστες που προέρχονται από την χώρα.
Δηλαδή κατ’ αρχήν τα θύματα της οικονομικής κρίσης, τους ανθρώπους (κυρίως νέους) που λόγω της ανεργίας, της ανέχειας και της έλλειψης προοπτικής οδηγήθηκαν στην αναζήτηση ενός διαφορετικού μέλλοντος σε χώρες του εξωτερικού, κατά κύριο λόγο στην Ευρώπη και ειδικά στις χώρες που σπούδασαν.
Επίσης, στους ανθρώπους που τις τελευταίες δεκαετίες, ακολούθησαν τους ίδιους δρόμους για παρεμφερείς λόγους. Πολύ περισσότερο μάλιστα εκείνους που εμφανώς αντιλαμβάνονται αυτή την επιλογή τους όχι μόνον ως αναγκαστική αλλά και ως παροδική. Αναζητούν δηλαδή τρόπους να επιστρέψουν στην Ελλάδα, όμως οι οικονομικές κατά κύριο λόγο συνθήκες και οι διατηρούμενες πολιτικές λιτότητες και χαμηλών μισθών καθιστούν αυτή την επιλογή απαγορευτική.
Αυτό όμως είναι εντελώς διαφορετικό από το να αναζητείται η ενσωμάτωση στο σημερινό εκλογικό σώμα των ανθρώπων που ενεπλάκησαν στα μεταναστευτικά ρεύματα των πρώτων έξι δεκαετιών του προηγούμενου αιώνα. Όπως και των απογόνων τους που αποτελούν αυτό που αποκαλείται από την σημερινή κυβέρνηση «ελληνισμός».
Οι λόγοι είναι προφανείς:
Στην πρώτη περίπτωση έχουμε έναν περιορισμένο ποσοτικά αριθμό και δυνητικών ψηψοφόρων που είναι σαφώς ευκολότερο να προσδιοριστεί, να καταμετρηθεί και να κατηγοριοποιηθεί. Στην δεύτερη περίπτωση έναν πραγματικά άγνωστο αριθμό πολιτών άλλων χωρών στην πλειοψηφία τους, μετανάστες δεύτερης, τρίτης γενιάς, έναν αριθμό εξαιρετικά δύσκολα καταμετρήσιμο. Επίσης, πρόκειται για ανθρώπους χωρίς κανένα συσχετισμό όχι απλά με τις εξελίξεις στην Ελλάδα αλλά ακόμη και με τις εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μιας και ένα μεγάλο μέρος του κατοικεί στις ΗΠΑ ή την Αυστραλία.
Στην πρώτη περίπτωση δεν διαφαίνεται ζήτημα πολιτικό-κοινωνικής αλλοίωσης του εκλογικού σώματος ενώ στην δεύτερη περίπτωση είναι προφανές ότι δεν υφίσταται απλά κίνδυνος αλλοίωσης αλλά ριζικής αλλαγής του.
Η κυβέρνηση αιφνιδίως και στην αρχή της θητείας έθεσε το θέμα στην πολιτική ατζέντα, αναζητώντας ένα νόμο που θα περάσει από την Βουλή με 200 ψήφους – όπως επιβάλλει το ισχύον Σύνταγμα – για να ισχύσει μάλιστα από τις επόμενες βουλευτικές εκλογές. Οι συναντήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη με τους πολιτικούς αρχηγούς δείχνουν ότι πιο κοντά στις κυβερνητικές προθέσεις βρίσκεται το ΠΑΣΟΚ της Φώφης Γεννηματά. Ιδίως από την στιγμή που φαίνεται να συναινεί τόσο στην αλλαγή του εκλογικού σώματος αλλά ακόμη και στην επιστολική ψήφο, που είναι περιττό να αναφέρει κανείς το πόσες αμφιβολίες θα δημιουργήσει για την ποιότητα της εκλογικής διαδικασίας.
Δηλαδή …ξαφνικά ένα θέμα που δεν έθιξαν η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη από το 1990 έως το 1993, η κυβέρνηση Παπανδρέου έως το 1996, οι κυβερνήσεις του Κώστα Σημίτη από το 1996 έως το 2004, η κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή από το 2004 έως το 2009, η κυβέρνηση του Γ.Παπανδρέου και οι μετέπειτα κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, τα δύο αυτά πολιτικά κόμματα επιθυμούν να το επαναφέρουν.
Μόνον αφελής μπορεί να είναι κανείς για να πιστεύει ότι στις ηγεσίες Ν.Δ και ΚΙΝ.ΑΛ ήρθε κάποιο είδος επιφοίτησης. Είναι προφανές το μόνο λογικό κίνητρο είναι ο ψυχρός υπολογισμός και ο προσπορισμός βραχυπρόθεσμου εκλογικού οφέλους.
- Η Νέα Δημοκρατία με την πρωτοβουλία της δεν δείχνει πολιτική αρχών, αλλά ότι έχει επίγνωση για τον σκληρό χαρακτήρα της πολιτικής που πρόκειται να ακολουθήσει. Τέτοιο που θεωρεί ότι στο χρονικό διάστημα μίας κυβερνητικής θητείας θα τις επιφέρει μείωση των ποσοστών που την οδήγησαν στην διακυβέρνηση.
- Το ΚΙΝ.ΑΛ προφανώς εκτιμά ότι η αίγλη του «παλιού ΠΑΣΟΚ» θα αποτυπωθεί πολύ καλύτερα – έστω και με μικρά ποσοστά – σε ένα διευρυμένο εκλογικό σώμα με κριτήρια μακρινά από την περίοδο της κρίσης όπου το ΠΑΣΟΚ του Ε.Βενιζέλου έχασε το μεγαλύτερο ποσοστό της εκλογικής του δύναμης.
Είναι περιττό να πούμε ότι δεν υφίσταται μεγαλύτερη υπονόμευση της «ισοτιμίας της ψήφου» από την ύπαρξη συστημάτων ενίσχυσης με κοινοβουλευτικά μπόνους του πρώτου κόμματος, αφού στην πράξη η ψήφος όποιου επιλέξει το πρώτο κόμμα έχει αντικειμενικά μεγαλύτερη «αξία» από κάθε άλλη. Ισοτιμία για τους απόδημους και θεσμοθετημένη ανισοτιμία για τους εγχώριους ψηφοφόρους;
Πηγή: Ημεροδρόμος
ΤΣΕΧΙΑ Παραχάραξη της Ιστορίας με ... περιφερόμενο θίασο
Ενα
ευφάνταστο «πρότζεκτ πολυμέσων» επιστρατεύεται για την εμπέδωση του
αντικομμουνισμού μπροστά στην 30ή επέτειο παλινόρθωσης του καπιταλισμού
Ο αντικομμουνισμός και το ψέμα «περιοδεύουν» στις τσεχικές πόλεις
|
Ο περιφερόμενος θίασος παραχάραξης της Ιστορίας περιοδεύει ήδη από τις 23 Σεπτέμβρη σε διάφορες πόλεις της Τσεχίας, όπου η κατασκευή στήνεται σε κεντρικές πλατείες. Ξεκίνησε από το Τσέσκε Μπουγκιεοβίτσε, αυτές τις μέρες βρίσκεται στο Μπρνο, στη συνέχεια θα περάσει από το Πλζεν και θα καταλήξει στην πρωτεύουσα Πράγα από 11 έως 17 Νοέμβρη, όπου πρόκειται να γιορταστούν τα 30 χρόνια της λεγόμενης «Βελούδινης Επανάστασης», δηλαδή της ανατροπής του σοσιαλισμού και της παλινόρθωσης του καπιταλισμού.
Μύηση στη διαστρέβλωση και το ψέμα
Το
μέγεθος της ψευτιάς και του δηλητηρίου με το οποίο επιχειρείται να
εμποτιστούν νέοι άνθρωποι φαίνεται από τα πρώτα στοιχεία, στην περιγραφή
της λεγόμενης «θεωρίας του ολοκληρωτισμού», με την κλασική συκοφαντία της εξίσωσης ναζισμού και σοσιαλισμού - κομμουνισμού. Αναφέρουν χωρίς ίχνος τσίπας ότι «η
εγγύτητα και των δύο εκπροσώπων των ολοκληρωτικών καθεστώτων διαφάνηκε
από την αρχή του ξεσπάσματος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, που ξεκίνησε η
Γερμανία σε συνεργασία με τη Σοβιετική Ενωση». Προς επίρρωση αυτού αναφέρονται στις 23 Αυγούστου 1939, που υπεγράφη το γνωστό Σύμφωνο μη επίθεσης Μόλοτοφ - Ρίμπεντροπ.Οι παραχαράκτες της Ιστορίας αποκρύπτουν ότι το σοβιετογερμανικό Σύμφωνο ήταν ο μοναδικός ελιγμός που είχε απομείνει στην ΕΣΣΔ, μετά από πάνω από ένα χρόνο προσπαθειών συνεννόησης με τις «δημοκρατικές» Βρετανία και Γαλλία να αντιμετωπιστεί ο ανερχόμενος φασισμός. Και είναι ακριβώς αυτές οι «δημοκρατίες» που μαζί με την Ιταλία υπέγραψαν τη Συμφωνία του Μονάχου, τον Σεπτέμβρη του 1938, παραδίδοντας στον Χίτλερ την τσεχική περιοχή της Σουδητίας και ανοίγοντάς του το δρόμο προς ανατολάς. Οι φωστήρες «ιστορικοί» αυτό το σημαντικό ιστορικό γεγονός το αποκρύπτουν ξεδιάντροπα, και μάλιστα τολμάνε να το κάνουν στην Τσεχία, τη χώρα που υπέστη το έγκλημα.
Οι νέοι ειδικά «δεν πρέπει» να μάθουν ότι το Σύμφωνο Μόλοτοφ - Ρίμπεντροπ ήταν για την ΕΣΣΔ μονόδρομος, για να εξασφαλίσει 21 κρίσιμους μήνες ώστε να μπορέσει να προετοιμαστεί και να συντρίψει - όπως έγινε στη συνέχεια - το φασισμό και να καρφώσει στην «καρδιά» του, στο Ράιχσταγκ του Βερολίνου, την κόκκινη σημαία. Η παράδοση της Τσεχοσλοβακίας στη ναζιστική Γερμανία αποσιωπάται, όπως και το ότι ισχυροί μονοπωλιακοί όμιλοι από όλο τον τότε καπιταλιστικό κόσμο στήριξαν τον Χίτλερ και τον έσπρωξαν κατά του πρώτου εργατοαγροτικού κράτους, της ΕΣΣΔ. Για να μη μιλήσουμε για τους 20 εκατομμύρια Σοβιετικούς που έδωσαν τη ζωή τους για να νικηθεί το φασιστικό τέρας, με χιλιάδες στρατιώτες του Κόκκινου Στρατού να έχουν πέσει στα πεδία των μαχών στην απελευθέρωση της Τσεχοσλοβακίας.
Με όλους τους τρόπους οι διοργανωτές αυτού του ευφάνταστου εγχειρήματος προσπαθούν «να αναδείξουν πόσο καλύτερα είναι τα πράγματα σήμερα χωρίς την κομμουνιστική δικτατορία». Μάλιστα στους κεντρικούς διοργανωτές είναι ο πρόεδρος της Γερουσίας της Τσεχίας και η λεγόμενη «Πλατφόρμα Ευρωπαϊκής Μνήμης και Συνείδησης», όπου συμμετέχουν διάφορα αντικομμουνιστικά ινστιτούτα από 20 χώρες, από τις Βαλτικές, όπου εξυμνούνται οι συνεργάτες των ναζί ως απελευθερωτές, την κεντρική και δυτική Ευρώπη, μέχρι και κάποιες ασιατικές χώρες που ανήκαν στην δύναμη της Σοβιετικής Ενωσης, τον Καναδά και τις ΗΠΑ, με τη στήριξη και της ΕΕ, που έχει τον αντικομμουνισμό και την παραχάραξη της Ιστορίας επίσημη ιδεολογία της.
Η παρουσίαση της διαστρεβλωμένης Ιστορίας της χώρας αξιοποιεί και παραβιάσεις των νομοτελειών της σοσιαλιστικής οικοδόμησης, ιδιαίτερα την απόπειρα αντεπανάστασης το 1968 και τα τελευταία χρόνια της διάβρωσης, όμως εκεί που αποσκοπούν οι διοργανωτές της άθλιας προπαγάνδας δεν είναι το παρελθόν, αλλά το μέλλον που δεν πρέπει να διανοηθούν οι νέοι. Καθότι ο σοσιαλισμός, παρά τις αδυναμίες του, απέδειξε την ανωτερότητά του σε σχέση με την καπιταλιστική βαρβαρότητα που βιώνουν σήμερα οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα και η νεολαία, που ξαναζούν τον εφιάλτη της ανεργίας, της ανασφάλειας, της διεύρυνσης της πορνείας και της χρήσης ναρκωτικών, τους κινδύνους από τη συμμετοχή των αστικών κυβερνήσεων της Τσεχίας και της Σλοβακίας στα μακελειά που στήνουν οι ιμπεριαλιστικές λυκοσυμμαχίες.
Το έγκλημα έχει και τη δική τους υπογραφή
Να κάνει το μαύρο άσπρο
σε ό,τι αφορά την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ για τα ναρκωτικά, την οποία
συνεχίζει η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, προσπάθησε ο Αλ. Τσίπρας κατά την
επίσκεψή του προχτές σε παράρτημα του ΚΕΘΕΑ στην Πάτρα. Αραδιάζοντας
ψέματα και μισόλογα, ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να παραπλανήσει εργαζόμενους,
θεραπευόμενους και τις οικογένειές τους, που δίνουν αγώνα για να
διαφυλαχθούν ο χαρακτήρας και το πολύτιμο έργο του ΚΕΘΕΑ. Δεν είναι
τυχαίο ότι ο Αλ. Τσίπρας αρκέστηκε να χαρακτηρίσει... «άγαρμπη» την ΠΝΠ
που εξέδωσε η ΝΔ για το ΚΕΘΕΑ, υπονοώντας προφανώς ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ως
κυβέρνηση διέθετε πιο «κομψά» μέσα για να πετύχει τους ίδιους στόχους.
* * *
Είπε κι άλλα όμως
ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, όπως αυτό: «Το ΚΕΘΕΑ είναι μια ξεχωριστή
αντίληψη και φιλοσοφία για την απεξάρτηση. Ολα αυτά τα χρόνια, κατά την
αντιπαράθεση εντός της επιστημονικής κοινότητας, το ΚΕΘΕΑ επιμένει ότι η
απεξάρτηση δεν μπορεί να γίνει με υποκατάστατα. Αλλά είναι θέμα νίκης,
στην ψυχή του καθενός, για το αν θα μπορέσει να ξεπεράσει το πρόβλημα».
Ας δούμε όμως, πώς «διαφύλαξε» η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ την «ξεχωριστή
αντίληψη και φιλοσοφία για την απεξάρτηση», το ίδιο το ΚΕΘΕΑ; Το 2016
έβαλε λουκέτο σε 7 Πολυδύναμα Ψυχοδιαγνωστικά Κέντρα του ΚΕΘΕΑ, επειδή
έληξε η χρηματοδότηση ευρωπαϊκού προγράμματος. Αφησε ξεκρέμαστους πάνω
από 2.000 ανθρώπους που λάμβαναν τις σχετικές υπηρεσίες, με οδυνηρές
συνέπειες για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Πέταξε στην ανεργία
δεκάδες εργαζόμενους που δούλευαν με ελαστικές σχέσεις, είχαν
εκπαιδευτεί και αποκτήσει πολύτιμη πείρα, που κατέληξε στα αζήτητα. Το
2017 έκλεισε το μοναδικό «στεγνό» πρόγραμμα ενηλίκων του ΟΚΑΝΑ, στην
Πάτρα, τη «Γέφυρα», και το μετέτρεψε σε πρόγραμμα υποκατάστασης.
* * *
Είπε ακόμα ο Αλ. Τσίπρας:
«Εδώ δεν μιλάμε φιλολογικά, αλλά μιλάμε για ανθρώπινες ζωές, οι οποίες
κρέμονται από τη βοήθεια και από τη συνεχή λειτουργία του ΚΕΘΕΑ και της
κοινότητας αυτής». Πράγματι, σε μια δεκαετία τα αιτήματα για απεξάρτηση
μόνο από την κάνναβη αυξήθηκαν κατά 138%! Από το 2017 εκκρεμούν
τουλάχιστον 20 αιτήματα τοπικών κοινωνιών, για 33 νέες μονάδες, για τις
ανάγκες 5.500 ανθρώπων. Το κράτος, όμως, όχι μόνο δεν έβαλε ούτε ένα
ευρώ παραπάνω, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση τα παρέπεμψε όλα στα
ληξιπρόθεσμα προγράμματα ΕΣΠΑ, με χρονικό ορίζοντα το 2020, χωρίς να
εξασφαλίζει τη συνέχεια της υποστήριξης των εξυπηρετούμενων. Οι
κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ έκοψαν πάνω από 35% τον κρατικό
προϋπολογισμό του ΚΕΘΕΑ μέσα σε μια δεκαετία (το 2018 ανερχόταν στο
πενιχρό ποσό των 16.625.000 ευρώ, ενώ οι συνολικές δαπάνες για
μισθοδοσία ήταν 15.620.519 ευρώ).
* * *
Με τα μέτρα που ψήφισαν όλοι μαζί,
οι μισθοί του προσωπικού μειώθηκαν μέχρι και 40% και οι εργαζόμενοι του
κέντρου είναι χωρίς ΣΣΕ από το 2017. 455 όλοι κι όλοι άνθρωποι
δουλεύουν στο ΚΕΘΕΑ, σε 26 πόλεις και 18 φυλακές που πρέπει να
ανταποκρίνονται καθημερινά στις σύνθετες ανάγκες 14.588 ανθρώπων (το
2018) που κατείχαν θέσεις θεραπείας στην κοινωνία. Οι οριακές και
δύσκολες συνθήκες εργασίας έχουν ως αποτέλεσμα ο αριθμός των εργαζομένων
να μειώνεται (πάνω από 100 έχουν αποχωρήσει σε δέκα χρόνια), χωρίς
δυνατότητα αναπλήρωσης των απωλειών. Καμία κυβέρνηση - ούτε βέβαια του
ΣΥΡΙΖΑ - δεν προκήρυξε νέες θέσεις μόνιμου προσωπικού, τόσες ώστε να
καλυφθούν οι ανάγκες. Αντ' αυτού, ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση έμπασε για τα
καλά και στο ΚΕΘΕΑ τις ελαστικές σχέσεις απασχόλησης («μπλοκάκια»,
ΟΑΕΔ), οι οποίες αποδεδειγμένα συντελούν σε υψηλά ποσοστά υποτροπών και
διακοπής της θεραπείας, υπονομεύοντας και με αυτόν τον τρόπο την
απεξάρτηση.
* * *
Τι άλλο είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ;
Οτι «το θέμα είναι βαθιά πολιτικό. Οχι όμως (...) ότι είναι θέμα
κάποιων κομμάτων που στηρίζουν και κάποιων άλλων που δεν στηρίζουν». Το
ΚΚΕ είναι το μοναδικό κόμμα που στηρίζει τις θέσεις του ΚΕΘΕΑ για τα
ναρκωτικά. Που έχει σταθερό μέτωπο απέναντι στη ναρκω-κουλτούρα και τα
ΑΤΜ κάνναβης στο κέντρο της Αθήνας, στα αντιεπιστημονικά ιδεολογήματα
για τα οποία έχει πρωτοστατήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως «αθώα και μαλακά»
ναρκωτικά και το «δικαίωμα στην αυτοδιάθεση μέσω της χρήσης». Εχει
σταθερό μέτωπο στην ευρωενωσιακή πολιτική «μείωσης της βλάβης», που
αξιοποιείται ως εργαλείο συρρίκνωσης των κρατικών δαπανών για την
πρόληψη και τη θεραπεία, με υπόβαθρο την αντιδραστική άποψη ότι η
τοξικοεξάρτηση είναι «χρόνια αυτοπροκαλούμενη υποτροπιάζουσα νόσος» (το
ψήφισαν στη Βουλή ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΛΑ.Ο.Σ. 15 χρόνια πριν). Αρα, ο
χρήστης ευθύνεται για την κατάστασή του, η απεξάρτηση είναι «χαμένος
χρόνος και χρήμα» και το μόνο «ρεαλιστικό» είναι η διαχείρισή της, μέσω
προγραμμάτων χορήγησης υποκατάστατων, χώρων «εποπτευόμενου» θανάτου, ΑΤΜ
κάνναβης στο κέντρο της Αθήνας κ.ο.κ. Το θέμα επομένως είναι βαθιά
πολιτικό, ιδεολογικό, οικονομικό. Και το έγκλημα κατά του ΚΕΘΕΑ φέρει
την υπογραφή όλων των κυβερνήσεων, μεταξύ αυτών και του ΣΥΡΙΖΑ.Μέρισμα κοροϊδίας
Εναν
ακόμα «μποναμά» για τις επιχειρήσεις ετοιμάζει η κυβέρνηση,
συμπληρωματικά στις φορομειώσεις και τις άλλες απαλλαγές που προβλέπει
το «αναπτυξιακό» πολυνομοσχέδιο, διαρρέοντας ότι τον Δεκέμβρη σκοπεύει
να μοιράσει περίπου 140 εκατ. ευρώ από το «υπερπλεόνασμα», τα οποία θα
αξιοποιηθούν για τη φοροελάφρυνσή τους, πιθανόν ως έκπτωση στην
τελευταία δόση του φόρου.
Η κυβέρνηση προπαγανδίζει ότι θα βγουν ωφελημένοι και οι μικροί επαγγελματίες από μια αναλογική έκπτωση του φόρου, καλλιεργώντας αυταπάτες ότι έχουν να περιμένουν «μέρισμα» από την ανάπτυξη, αρκεί να είναι συνεπείς στις φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις.
Αρκεί δηλαδή να υπομένουν αδιαμαρτύρητα τα χαράτσια και τα άλλα μέτρα που παραμένουν και επεκτείνονται για τους μικρούς επαγγελματίες και όλο το λαό, το ξεζούμισμα των οποίων είναι προϋπόθεση για τα υπερπλεονάσματα που διαφημίζει τώρα η κυβέρνηση, όπως έκανε άλλωστε και η προηγούμενη.
Την ίδια ώρα, μάλιστα, που όπως μαρτυρά και το προσχέδιο του προϋπολογισμού, 800 εκατομμύρια επιπλέον φόρων φορτώνονται για τον επόμενο χρόνο στις πλάτες του λαού, μεταξύ άλλων σε χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους και μικρούς ΕΒΕ, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι και με μαζικούς πλειστηριασμούς εξαιτίας χρεών που παραμένουν και διογκώνονται.
Η διανομή του υπερπλεονάσματος σε τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι μικροί ΕΒΕ, οι οποίοι θα συνεχίσουν να δίνουν αγώνα επιβίωσης μέσα στο συνολικό αντιλαϊκό πλαίσιο. Ούτε τους απαλλάσσει βέβαια από τις συνέπειες του καπιταλιστικού ανταγωνισμού που τους σπρώχνει όλο και πιο κάτω.
Η κυβέρνηση διαρρέει επίσης ότι πέρα από το μέρισμα στις επιχειρήσεις, θα διαθέσει και άλλα 200 εκατ. ευρώ από το υπερπλεόνασμα «για τη στήριξη των ασθενέστερων οικογενειών», ως μια κίνηση που «συνδυάζει την κοινωνική με την αναπτυξιακή διάσταση». Πρόκειται βέβαια για απάτη ολκής, αφού τα «μερίσματα» στους εξαθλιωμένους δεν είναι το αντίβαρο της πολιτικής υπέρ του κεφαλαίου, αλλά η άλλη όψη της. Τα μέτρα «διαχείρισης» της ακραίας φτώχειας είναι αναγκαίο «συμπλήρωμα» της υπόλοιπης αντιλαϊκής, «αναπτυξιακής» πολιτικής.
Δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστη και η «χαρά» με την οποία υποδέχτηκε την εξέλιξη αυτή ο Τύπος που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ. Αλλωστε, τα υπερπλεονάσματα που έρχεται τώρα να «αξιοποιήσει» η κυβέρνηση της ΝΔ, προκύπτουν από την υλοποίηση ενός ακόμα σκληρού, ταξικού προϋπολογισμού που κατάρτισε ο ΣΥΡΙΖΑ και «έτρεξε» παραπέρα η ΝΔ, με κοινή σε κάθε περίπτωση «πυξίδα» των δύο και των υπόλοιπων αστικών κομμάτων το πώς θα βρεθεί περισσότερος «δημοσιονομικός χώρος» για παρεμβάσεις προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων.
Κι όλα αυτά προστίθενται βέβαια στο «κόκκινο χαλί» που στρώνει η κυβέρνηση στα μονοπώλια με το «αναπτυξιακό» νομοσχέδιο. Εκτός από τις φοροαπαλλαγές, τα αντεργατικά μέτρα, το νέο χτύπημα στη συνδικαλιστική δράση, παρέχει «ελευθερία δράσης» στους επιχειρηματικούς ομίλους σε νέα πεδία κερδοφορίας, προσαρμόζοντας ακόμα πιο στενά τον χωροταξικό σχεδιασμό και τον κρατικό μηχανισμό στα μέτρα τους, ώστε να μη δίνουν τον παραμικρό λογαριασμό για την υγεία του λαού, την ασφάλεια των εργαζομένων, το περιβάλλον. Διαμορφώνοντας ένα περιβάλλον «σκληρού ανταγωνισμού», που πιέζει ακόμα περισσότερο όχι μόνο τους εργαζόμενους αλλά και τους βιοπαλαιστές επαγγελματίες.
Αυτό είναι επομένως το «μέρισμα» που έχει να λαμβάνει ο λαός από την ανάπτυξη για λογαριασμό του κεφαλαίου. Οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες, τα λαϊκά στρώματα από το μόνο «μέρισμα» που έχουν να προσδοκούν είναι από εκείνο της δικής τους συμμετοχής στην αγωνιστική, συλλογική δράση, στον αγώνα για τις σύγχρονες ανάγκες τους, ενάντια στην πολιτική των κυβερνήσεων και του κεφαλαίου. Η μαζική συμμετοχή στα σημερινά συλλαλητήρια είναι ένα ακόμα βήμα σε αυτήν την κατεύθυνση.
Η κυβέρνηση προπαγανδίζει ότι θα βγουν ωφελημένοι και οι μικροί επαγγελματίες από μια αναλογική έκπτωση του φόρου, καλλιεργώντας αυταπάτες ότι έχουν να περιμένουν «μέρισμα» από την ανάπτυξη, αρκεί να είναι συνεπείς στις φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις.
Αρκεί δηλαδή να υπομένουν αδιαμαρτύρητα τα χαράτσια και τα άλλα μέτρα που παραμένουν και επεκτείνονται για τους μικρούς επαγγελματίες και όλο το λαό, το ξεζούμισμα των οποίων είναι προϋπόθεση για τα υπερπλεονάσματα που διαφημίζει τώρα η κυβέρνηση, όπως έκανε άλλωστε και η προηγούμενη.
Την ίδια ώρα, μάλιστα, που όπως μαρτυρά και το προσχέδιο του προϋπολογισμού, 800 εκατομμύρια επιπλέον φόρων φορτώνονται για τον επόμενο χρόνο στις πλάτες του λαού, μεταξύ άλλων σε χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους και μικρούς ΕΒΕ, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι και με μαζικούς πλειστηριασμούς εξαιτίας χρεών που παραμένουν και διογκώνονται.
Η διανομή του υπερπλεονάσματος σε τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι μικροί ΕΒΕ, οι οποίοι θα συνεχίσουν να δίνουν αγώνα επιβίωσης μέσα στο συνολικό αντιλαϊκό πλαίσιο. Ούτε τους απαλλάσσει βέβαια από τις συνέπειες του καπιταλιστικού ανταγωνισμού που τους σπρώχνει όλο και πιο κάτω.
Η κυβέρνηση διαρρέει επίσης ότι πέρα από το μέρισμα στις επιχειρήσεις, θα διαθέσει και άλλα 200 εκατ. ευρώ από το υπερπλεόνασμα «για τη στήριξη των ασθενέστερων οικογενειών», ως μια κίνηση που «συνδυάζει την κοινωνική με την αναπτυξιακή διάσταση». Πρόκειται βέβαια για απάτη ολκής, αφού τα «μερίσματα» στους εξαθλιωμένους δεν είναι το αντίβαρο της πολιτικής υπέρ του κεφαλαίου, αλλά η άλλη όψη της. Τα μέτρα «διαχείρισης» της ακραίας φτώχειας είναι αναγκαίο «συμπλήρωμα» της υπόλοιπης αντιλαϊκής, «αναπτυξιακής» πολιτικής.
Δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστη και η «χαρά» με την οποία υποδέχτηκε την εξέλιξη αυτή ο Τύπος που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ. Αλλωστε, τα υπερπλεονάσματα που έρχεται τώρα να «αξιοποιήσει» η κυβέρνηση της ΝΔ, προκύπτουν από την υλοποίηση ενός ακόμα σκληρού, ταξικού προϋπολογισμού που κατάρτισε ο ΣΥΡΙΖΑ και «έτρεξε» παραπέρα η ΝΔ, με κοινή σε κάθε περίπτωση «πυξίδα» των δύο και των υπόλοιπων αστικών κομμάτων το πώς θα βρεθεί περισσότερος «δημοσιονομικός χώρος» για παρεμβάσεις προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων.
Κι όλα αυτά προστίθενται βέβαια στο «κόκκινο χαλί» που στρώνει η κυβέρνηση στα μονοπώλια με το «αναπτυξιακό» νομοσχέδιο. Εκτός από τις φοροαπαλλαγές, τα αντεργατικά μέτρα, το νέο χτύπημα στη συνδικαλιστική δράση, παρέχει «ελευθερία δράσης» στους επιχειρηματικούς ομίλους σε νέα πεδία κερδοφορίας, προσαρμόζοντας ακόμα πιο στενά τον χωροταξικό σχεδιασμό και τον κρατικό μηχανισμό στα μέτρα τους, ώστε να μη δίνουν τον παραμικρό λογαριασμό για την υγεία του λαού, την ασφάλεια των εργαζομένων, το περιβάλλον. Διαμορφώνοντας ένα περιβάλλον «σκληρού ανταγωνισμού», που πιέζει ακόμα περισσότερο όχι μόνο τους εργαζόμενους αλλά και τους βιοπαλαιστές επαγγελματίες.
Αυτό είναι επομένως το «μέρισμα» που έχει να λαμβάνει ο λαός από την ανάπτυξη για λογαριασμό του κεφαλαίου. Οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες, τα λαϊκά στρώματα από το μόνο «μέρισμα» που έχουν να προσδοκούν είναι από εκείνο της δικής τους συμμετοχής στην αγωνιστική, συλλογική δράση, στον αγώνα για τις σύγχρονες ανάγκες τους, ενάντια στην πολιτική των κυβερνήσεων και του κεφαλαίου. Η μαζική συμμετοχή στα σημερινά συλλαλητήρια είναι ένα ακόμα βήμα σε αυτήν την κατεύθυνση.
16 Οκτ 2019
«Νοικιάζουν» εργαζόμενους και τους παίρνουν τον πρώτο μισθό
«Νοικιάζουν» εργαζόμενους και τους παίρνουν τον πρώτο μισθό: Ο «Μεσαίωνας» δεν περιγράφει αυτό που γίνεται στην Πάτρα
«Νοικιάζουν» εργαζόμενους και τους παίρνουν τον πρώτο μισθό: Ο «Μεσαίωνας» δεν περιγράφει αυτό που γίνεται στην Πάτρα
Ξεπερνούν τη πιο νοσηρή φαντασία οι τρόποι που βρίσκουν διάφορα γραφεία
«ευρέσεως εργασίας» στην Πάτρα για να εκμεταλλεύονται τους εργαζόμενους.
Σύμφωνα με το patrastimes.gr, που επικαλείται δηλώσεις του μέλους του
Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Πάτρας, Βασίλη Παπασημακόπουλου, «η
εκμετάλλευση ξεκινά καθώς όταν βρουν κάποια εργασία στον άνεργο, ο
πρώτος μισθός πηγαίνει στο γραφείο. Μετά από δύο – τρεις μήνες ο
εργαζόμενος πιέζεται, με διάφορους τρόπους σε σχέση με τις συνθήκες
εργασίας, ώστε να φύγει και να προωθήσουν άλλον, για να ξαναπάρουν έτσι
ως προμήθεια τον πρώτο μισθό.»
«Από την άλλη, γραφεία ενοικίασης εργαζομένων, προωθούν άνεργους σε
εργοδότες οι οποίοι τους προσλαμβάνουν ως 2ωρους ή 4ωρους και στη
συνέχεια, για να συμπληρώσουν τις υπόλοιπες ώρες εργασίας, τους προωθούν
σε άλλους εργοδότες, με αποτέλεσμα να δουλεύουν 9 έως και 12 ώρες
μαύρα, ενώ φαίνονται ως εργαζόμενοι μόνο στον πρώτο εργοδότη.
»Χαρακτηριστικό παράδειγμα εκμετάλλευσης εργαζόμενου, όπως ανέφερε ο κ.
Παπασημακόπουλος, εργοδότης ο οποίος έχει προσλάβει με σύμβαση ως 2ωρο
εργαζόμενο, με αμοιβή 231 ευρώ, ενώ εργάζεται τουλάχιστον 9 ώρες.
Μάλιστα, για το θέμα έχει κινήσει διαδικασίες το ΕΚΠ και αν δεν
διευθετηθεί μέχρι την Παρασκευή, τότε θα δοθεί στη δημοσιότητα το όνομα
της επιχείρησης και του ιδιοκτήτη της».
ΠΗΓΗ: topontiki.gr
ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΡΙΑ... -ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΠΟΙΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ ;; !!
***Αν δε θέλετε πρόσφυγες, σταματήστε να δημιουργείτε πρόσφυγες.
Christos Ntinos: Η Συρία έγινε σπίτι για τους πρόσφυγες που διέφυγαν απ τις στρατιές του Ιμπραήμ Πασά το 1839
Η Συρία έγινε σπίτι για τους Κιρκασιανούς πρόσφυγες το 1860
Η Συρία έγινε σπίτι για τους Αρμένιους πρόσφυγες το 1914
Η Συρία έγινε σπίτι για τους Έλληνες πρόσφυγες το 1922
Η Συρία έγινε σπίτι για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες το 1948
Η Συρία έγινε σπίτι ακόμα μια φορά για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες το 1967
Η Συρία έγινε σπίτι για τους πρόσφυγες απ το Κουβέιτ το 1990
Η Συρία έγινε σπίτι για τους πρόσφυγες απ τον Λίβανο το 1996
Η Συρία έγινε σπίτι για τους πρόσφυγες απ το Ιράκ το 2003.
Η Συρία έγινε σπίτι για τους πρόσφυγες απ τον Λίβανο το 2006
Θα γραφτεί στα βιβλία της ιστορίας και οι γενιές θα θυμούνται, ότι η Συρία ΠΟΤΕ δεν έκλεισε τα σύνορα της για αυτούς που εγκατέλειψαν τα σπίτια τους αναζητώντας ασφάλεια και καταφύγιο.
Η Συρία δε ζήτησε ΠΟΤΕ από κανέναν Άραβα, βίζα για να εισέλθει στα εδάφη της ακόμα κι αν ήταν μια απλή επίσκεψη ή μόνιμη διαμονή.
Στη Συρίας τα σύνορα δεν είχε στηθεί ούτε μια σκηνή για να φιλοξενήσει πρόσφυγες,τα σπίτια ήταν ανοιχτά, οι δρόμοι εκκενώθηκαν και πόλεις μετονομάστηκαν ώστε να επιτρέψουν στους πρόσφυγες να νιώσουν σαν στο σπίτι τους.
Αφήστε το να γραφτεί στα ιστορικά βιβλία και αφήστε τις γενιές να θυμούνται ότι όταν ένας Σύριος χρειάστηκε βοήθεια και καταφύγιο, τα σύνορα ήταν κλειστά και ο κόσμος κοιτούσε αδιάφορα.
Η Συρία έγινε σπίτι για τους Κιρκασιανούς πρόσφυγες το 1860
Η Συρία έγινε σπίτι για τους Αρμένιους πρόσφυγες το 1914
Η Συρία έγινε σπίτι για τους Έλληνες πρόσφυγες το 1922
Η Συρία έγινε σπίτι για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες το 1948
Η Συρία έγινε σπίτι ακόμα μια φορά για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες το 1967
Η Συρία έγινε σπίτι για τους πρόσφυγες απ το Κουβέιτ το 1990
Η Συρία έγινε σπίτι για τους πρόσφυγες απ τον Λίβανο το 1996
Η Συρία έγινε σπίτι για τους πρόσφυγες απ το Ιράκ το 2003.
Η Συρία έγινε σπίτι για τους πρόσφυγες απ τον Λίβανο το 2006
Θα γραφτεί στα βιβλία της ιστορίας και οι γενιές θα θυμούνται, ότι η Συρία ΠΟΤΕ δεν έκλεισε τα σύνορα της για αυτούς που εγκατέλειψαν τα σπίτια τους αναζητώντας ασφάλεια και καταφύγιο.
Η Συρία δε ζήτησε ΠΟΤΕ από κανέναν Άραβα, βίζα για να εισέλθει στα εδάφη της ακόμα κι αν ήταν μια απλή επίσκεψη ή μόνιμη διαμονή.
Στη Συρίας τα σύνορα δεν είχε στηθεί ούτε μια σκηνή για να φιλοξενήσει πρόσφυγες,τα σπίτια ήταν ανοιχτά, οι δρόμοι εκκενώθηκαν και πόλεις μετονομάστηκαν ώστε να επιτρέψουν στους πρόσφυγες να νιώσουν σαν στο σπίτι τους.
Αφήστε το να γραφτεί στα ιστορικά βιβλία και αφήστε τις γενιές να θυμούνται ότι όταν ένας Σύριος χρειάστηκε βοήθεια και καταφύγιο, τα σύνορα ήταν κλειστά και ο κόσμος κοιτούσε αδιάφορα.
*****
…132…279…448…
Ψυχροί αριθμοί, αναγγελία θανάτου.
Την πρώτη μέρα 132 νεκροί, τη δεύτερη 279…
Περνάνε από μπροστά σου στην τηλεόραση σαν τις τιμές των μετοχών, σαν τα επιτόκια δανεισμού.
Εσύ βλέπεις στην τηλεόραση το αγαπημένο σου πρόγραμμα μαγειρικής, μεσημεριανές ανάλαφρες ειδήσεις και σε μια γραμμή στο πάνω μέρος της οθόνης περνάνε οι ειδήσεις.
Πρώτη μέρα εισβολής 132 νεκροί, μεταξύ αυτών 20 άμαχοι, 5 παιδιά.
Η εικόνα ζαχαρώνει τη ματιά σου, οι αριθμοί είναι ψυχροί, απλά περνάνε.
Η δύναμη της εικόνας σε καθησυχάζει, αυτά γίνονται κάπου αλλού, τα άλλα είναι απλά αριθμοί.
Όμως δεν μπορεί, κάπου θα είδες και τις εικόνες που συνοδεύουν τους αριθμούς.
Στοιχειώνουν τη ματιά σου, ενεργοποιούν το θυμικό σου, την αδικία δεν την αντέχεις.
Αναγγελία πολέμου.
Περνάνε από μπροστά σου στην τηλεόραση σαν τις τιμές των μετοχών, σαν τα επιτόκια δανεισμού.
Εσύ βλέπεις στην τηλεόραση το αγαπημένο σου πρόγραμμα μαγειρικής, μεσημεριανές ανάλαφρες ειδήσεις και σε μια γραμμή στο πάνω μέρος της οθόνης περνάνε οι ειδήσεις.
Πρώτη μέρα εισβολής 132 νεκροί, μεταξύ αυτών 20 άμαχοι, 5 παιδιά.
Η εικόνα ζαχαρώνει τη ματιά σου, οι αριθμοί είναι ψυχροί, απλά περνάνε.
Η δύναμη της εικόνας σε καθησυχάζει, αυτά γίνονται κάπου αλλού, τα άλλα είναι απλά αριθμοί.
Όμως δεν μπορεί, κάπου θα είδες και τις εικόνες που συνοδεύουν τους αριθμούς.
Στοιχειώνουν τη ματιά σου, ενεργοποιούν το θυμικό σου, την αδικία δεν την αντέχεις.
Αναγγελία πολέμου.
«Οι δυο πρόεδροι μίλησαν στο τηλέφωνο και συμφώνησαν η Τουρκιά να εισβάλει στη Συρία».
Κυνική αναγγελία ή κυνική επιβολή ότι κουμάντο κάνουμε εμείς και τα
συμφέροντα που εξυπηρετούμε. Ο «ελεύθερος και δημοκρατικός Κόσμος απλά
σιωπά προτάσσοντας τις ανάγκες των συμφερόντων από τη γελοιοποίηση των
αξιών του!
Ακολουθούν και νέοι αριθμοί και νέες εικόνες…
Ανταποκρίσεις, αποκλειστικά πλανά, συνεντεύξεις.
Την τιμητική τους έχουν οι Κούρδισες μαχήτριες!!
Ακολουθούν και νέοι αριθμοί και νέες εικόνες…
Ανταποκρίσεις, αποκλειστικά πλανά, συνεντεύξεις.
Την τιμητική τους έχουν οι Κούρδισες μαχήτριες!!
Το
ρεπορτάζ λέει: είναι νέες, όμορφες, αποφασισμένες, με αρίστη
εκπαίδευση. Κάτι σαν βιογραφικό για να προσληφθούν σε πολυεθνική. Μια
λάιφ στάιλ εκδοχή του πολέμου.
Αυτό που νιώθει κάποιος όταν τις βλέπει είναι σίγουρα και θαυμασμός, αλλά κυρίως είναι οργή γιατί αυτές οι νέες γυναίκες θα έπρεπε όχι να πολεμάνε αλλά να ερωτεύονται, να χαίρονται τη ζωή, να κάνουν οικογένειες. Αλλά αν πεις γι’ αυτά θα πρέπει να πεις και ποιος φταίει που τους ρημάζουν τις ζωές. Αλήθεια ποιος φταίει;
Αμέσως έρχονται και τα ρεπορτάζ για τον ανίκανο, τυχάρπαστο, τρελό κτλ. πρόεδρο Τραμπ.
Αυτό που νιώθει κάποιος όταν τις βλέπει είναι σίγουρα και θαυμασμός, αλλά κυρίως είναι οργή γιατί αυτές οι νέες γυναίκες θα έπρεπε όχι να πολεμάνε αλλά να ερωτεύονται, να χαίρονται τη ζωή, να κάνουν οικογένειες. Αλλά αν πεις γι’ αυτά θα πρέπει να πεις και ποιος φταίει που τους ρημάζουν τις ζωές. Αλήθεια ποιος φταίει;
Αμέσως έρχονται και τα ρεπορτάζ για τον ανίκανο, τυχάρπαστο, τρελό κτλ. πρόεδρο Τραμπ.
Τρελός λοιπόν ο Τράμπα! Τι ωραίο, τι βολικό ο ένας φταίει, αρκεί να βγει αθώο το «σύστημα». Και τον Χίτλερ τρελό τον είπαν!
Αλήθεια όλοι αυτοί οι βαθυστόχαστοι αναλυτές που λίγο μετά την εκλογή του Τραμπ έλεγαν ότι τον στήριξε το κομμάτι του Αμερικανικού κεφαλαίου που έχει συμφέροντα μόνο στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με το άλλο κομμάτι που είναι οι στρατιωτικές βιομηχανίες, κλάδοι που ασχολούνται με την ενέργεια που στήριξαν τους δημοκρατικούς που πάντα ήθελαν τους πολέμους, γρήγορα δεν ξεχάστηκαν;
Αλήθεια όλοι αυτοί οι βαθυστόχαστοι αναλυτές που λίγο μετά την εκλογή του Τραμπ έλεγαν ότι τον στήριξε το κομμάτι του Αμερικανικού κεφαλαίου που έχει συμφέροντα μόνο στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με το άλλο κομμάτι που είναι οι στρατιωτικές βιομηχανίες, κλάδοι που ασχολούνται με την ενέργεια που στήριξαν τους δημοκρατικούς που πάντα ήθελαν τους πολέμους, γρήγορα δεν ξεχάστηκαν;
Γιατί
ο Τραμπ δεν είναι ικανός να διαχειριστεί αυτή ακριβώς τη διαπάλη που
γίνεται στη χώρα του και γι’ αυτό και ανάλογα ποιος έχει το πάνω χέρι
βγαίνει και λέει αυτές τις ασυναρτησίες.
Αλλά θα τα βάλουμε τώρα και με τις πολυεθνικές στη Μέκκα του καπιταλισμού;
Η
ΕΕ έτριξε τα δόντια του Σουλτάνου. Σου λέει, μετά από την ανακοίνωση
για την εισβολή της Τουρκίας στη Συρία, ράγισαν τρεις επίχρυσοι
λουτροκαμπινέδες στο παλάτι του Ερντογάν.
Τώρα λένε, κατόπιν εορτής, ότι θα σταματήσουν να πουλάνε όπλα στην Τουρκιά μετά από μια εβδομάδα.
Υποκριτές!
Είναι οι ίδιοι που πριν λίγο καιρό έπαιρναν αποφάσεις για την υπεράσπιση του ευρωπαϊκού τρόπου ζωής!
Αλήθεια, τι λέει αυτός ο «τρόπος»;
Τώρα λένε, κατόπιν εορτής, ότι θα σταματήσουν να πουλάνε όπλα στην Τουρκιά μετά από μια εβδομάδα.
Υποκριτές!
Είναι οι ίδιοι που πριν λίγο καιρό έπαιρναν αποφάσεις για την υπεράσπιση του ευρωπαϊκού τρόπου ζωής!
Αλήθεια, τι λέει αυτός ο «τρόπος»;
Σφυρίζουμε
αδιάφορα όταν μακελεύουν τους λαούς για να υπερασπίσουμε τα συμφέροντα
των γερμανικών κι άλλων πολυεθνικών αρκεί να μην έρθουν εδώ αυτοί που
μακελεύουμε.
Αυτόν τον τρόπο ζωής θες;
Αυτόν τον τρόπο ζωής θες;
Γιατί
αν τον θες ετοιμάσου καθώς μπορεί να έρθει και η σειρά σου να γευτείς
τις αξίες και τα ιδανικά της ΕΕ. Έχεις ήδη πάρει μια γεύση από την
περίοδο της κρίσης.
Στο εσωτερικό της χώρας, πριν ακόμα κοπάσουν οι πανηγυρισμοί της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ (Κατρούγκαλος) για την επίσκεψη Πομπέο που εξασφαλίζει τα εθνικά μας συμφέροντα, οι Τούρκοι εισβάλλουν στα χωρικά ύδατα της Κύπρου και στη Συρία.
Τα ΜΑΤ επιτίθενται σε μια αντιιμπεριαλιστική φιλειρηνική πορεία και γνωστός ακροδεξιός τζιτζιφιόγκος αναλαμβάνει τον ρόλο του χαφιέ.
Θέλουν να επιβάλουν σιωπητήριο γιατί ξέρουν ότι αν υπάρχει ανάφλεξη στην περιοχή ο κόσμος θα εναντιωθεί στις επιλογές τους. Δεν διαβάζουμε μόνο εμείς ιστορία, διαβάζουν και αυτοί!
Καληνύχτα, Κεμαλ, πάλι μακελειό στη γειτονιά σου και πάλι έχεις δίκιο: «με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί".
Στο εσωτερικό της χώρας, πριν ακόμα κοπάσουν οι πανηγυρισμοί της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ (Κατρούγκαλος) για την επίσκεψη Πομπέο που εξασφαλίζει τα εθνικά μας συμφέροντα, οι Τούρκοι εισβάλλουν στα χωρικά ύδατα της Κύπρου και στη Συρία.
Τα ΜΑΤ επιτίθενται σε μια αντιιμπεριαλιστική φιλειρηνική πορεία και γνωστός ακροδεξιός τζιτζιφιόγκος αναλαμβάνει τον ρόλο του χαφιέ.
Θέλουν να επιβάλουν σιωπητήριο γιατί ξέρουν ότι αν υπάρχει ανάφλεξη στην περιοχή ο κόσμος θα εναντιωθεί στις επιλογές τους. Δεν διαβάζουμε μόνο εμείς ιστορία, διαβάζουν και αυτοί!
Καληνύχτα, Κεμαλ, πάλι μακελειό στη γειτονιά σου και πάλι έχεις δίκιο: «με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί".
Το θέμα είναι ποιους ακολουθεί ο Κόσμος και προς τα πού προχωράει.Γιατί αν ακολουθήσει την ανάγκη των πολλών, τότε θα αλλάξει ο κόσμος, θα το δεις!Σ.Π.
***************
Κατιούσα:Σήμερα η ομάδα μπάσκετ του ΠΑΟΚ υποδεχόταν την τουρκική Μπεσίκτας για τη α’ φάση των ομίλων του Τσάμπιονς Λιγκ -φτωχό αδερφάκι της ομώνυμης ποδοσφαιρικής διοργάνωσης.
Το πιο σημαντικό γεγονός όμως έγινε εκτός αγωνιστικού χώρου, με το πανό που κρέμασε στα κάγκελα η Θύρα 4, για να εκφράσει την αλληλεγγύη των οπαδών στους Κούρδους μαχητές.
Το σύνθημα ήταν λιτό και εύστοχο, προς πάσα κατεύθυνση.
Αν δε θέλετε πρόσφυγες, σταματήστε να δημιουργείτε πρόσφυγες.
Ενώ
οι τρεις τελίτσες δίπλα από το σήμα του συνδέσμου, είναι -αν δεν
κάνουμε λάθος- συνθηματικό από την αργκό της φυλακής, ενάντια στις
δυνάμεις της κρατικής καταστολής.
Αναρτήθηκε από
Viva La Revolucion
Κουβάρι...

Πηγή:
Eurokinissi
Η επίσκεψη Στόλτενμπεργκ σε Ελλάδα και Τουρκία αφαίρεσε και το τελευταίο φύλλο συκής από την κυβέρνηση της ΝΔ, τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΙΝΑΛ και τα άλλα κόμματα που παρουσιάζουν το ΝΑΤΟ ως θεματοφύλακα τάχα των ελληνικών συμφερόντων στην περιοχή, αλλά και ως εγγυητή των κυριαρχικών δικαιωμάτων Ελλάδας και Κύπρου, απέναντι στις προκλήσεις και τις αμφισβητήσεις της Τουρκίας.
Ο γγ του ΝΑΤΟ εμφανίστηκε ως Πόντιος Πιλάτος σε ό,τι αφορά τις γεωτρήσεις της Τουρκίας στην κυπριακή ΑΟΖ και τις αμφισβητήσεις της στο Αιγαίο, λέγοντας ότι «το ΝΑΤΟ δεν μπορεί να κάνει νομικές κρίσεις, υπάρχουν άλλοι θεσμοί που τις κάνουν»!
Με τον τρόπο αυτό, το ΝΑΤΟ νομιμοποιεί τις προκλήσεις με τις οποίες η Τουρκία προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα στην περιοχή και να διαπραγματευτεί τη θέση και το ρόλο της ως μιας ισχυρής περιφερειακής δύναμης, με μεγάλο εκτόπισμα στην ευρωατλαντική συμμαχία.
Αλλά και για την εισβολή στη Β. Συρία, ο Στόλτενμπεργκ δήλωσε ότι η Τουρκία «αντιμετωπίζει νόμιμες ανησυχίες ασφαλείας»! Εδώ βέβαια το ΝΑΤΟ δεν περίμενε κανέναν «θεσμό» να κρίνει το «νόμιμο» της στρατιωτικής επιχείρησης, η οποία είχε άλλωστε το «πράσινο φως» από τις ΗΠΑ και κινδυνεύει να προκαλέσει γενικευμένη ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή και την Ανατ. Μεσόγειο.
Επομένως, όσο επικίνδυνος είναι ο ρόλος των ΑμερικανοΝΑΤΟικών, άλλο τόσο τυχοδιωκτική και επικίνδυνη είναι η εμπλοκή της Ελλάδας στα σχέδιά τους, όπως και η προσπάθεια της κυβέρνησης να καλλιεργήσει εφησυχασμό στο λαό απέναντι στις εξελίξεις.
Οι κίνδυνοι στην περιοχή δεν έχουν να κάνουν με την «αμφισημία» και τις αψυχολόγητες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ. Οι αντιφατικές επιλογές των ΗΠΑ αντανακλούν στην πραγματικότητα αντιπαραθέσεις στο εσωτερικό τους, για το πώς θα αντιμετωπίσουν καλύτερα τη Ρωσία και την Κίνα, πώς θα διατηρήσουν την πρωτοκαθεδρία τους στο ιμπεριαλιστικό σύστημα.
Στο πλαίσιο αυτού του στόχου δίνουν μάχη να κρατήσουν την Τουρκία στο λεγόμενο «δυτικό στρατόπεδο» και να περιορίσουν τη ρωσική και κινεζική επιρροή σε Βαλκάνια, Μ. Ανατολή και ΝΑ Μεσόγειο. Τους στόχους αυτούς υπηρετεί και η ελληνική εμπλοκή, που αναβαθμίστηκε με την πρόσφατη Συμφωνία Ελλάδας - ΗΠΑ για τις βάσεις. Οι κίνδυνοι στην περιοχή προέρχονται από αυτούς τους ανταγωνισμούς και την ενεργή εμπλοκή της χώρας.
Τα κράτη της ΕΕ δεν στέκονται ενιαία απέναντι στις εξελίξεις, όχι λόγω «ελλείματος ευρωπαϊκής πολιτικής και ατολμίας», αλλά ως αποτέλεσμα των αντιθέσεών τους.
Γαλλία και Βρετανία έχουν ισχυρά συμφέροντα σε Μέση Ανατολή και Ανατ. Μεσόγειο. Η δεύτερη έχει βάσεις στην Κύπρο, ενώ Ιταλία και Γαλλία έχουν αγοράσει δικαιώματα σε «οικόπεδα» της κυπριακής ΑΟΖ. Κράτη - μέλη της ΕΕ βομβάρδισαν μαζί με τις ΗΠΑ πριν από ένα χρόνο τη Συρία και συμμετέχουν σε ΝΑΤΟικές επεμβάσεις. Γερμανία και Ολλανδία έχουν ισχυρά οικονομικά συμφέροντα στην Τουρκία.
Την ίδια ώρα, ψηφίζουν ομόφωνα τις αποφάσεις στις συνόδους του ΝΑΤΟ, διατηρούν βάσεις και ενισχύουν την πολεμική ετοιμότητα της ευρωατλαντικής συμμαχίας στην Ευρώπη. Συνολικά η ΕΕ αντιμετωπίζει την Τουρκία ως «στρατηγικό εταίρο» στη διαχείριση του Προσφυγικού, επειδή κρατάει εκατομμύρια πρόσφυγες μακριά από την πόρτα της, αλλά και στα ενεργειακά της σχέδια, στο έδαφος των οποίων προωθεί τη συνεκμετάλλευση των υδρογονανθράκων στην Κύπρο και την Ανατ. Μεσόγειο.
Ο λαός επομένως δεν έχει τίποτα καλό να περιμένει από τη συμμετοχή της χώρας στις ιμπεριαλιστικές συμμαχίες και τους ανταγωνισμούς, στα σχέδια που μυρίζουν μπαρούτι. Πραγματική διέξοδος από το κουβάρι των ανταγωνισμών και ανάχωμα στους κινδύνους που τον απειλούν, είναι το δυνάμωμα της πάλης για απεμπλοκή απ' αυτούς τους σχεδιασμούς, αποδέσμευση από τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις, με την εξουσία στα χέρια του λαού.
Το άρθρο αναδημοσιεύεται από τη στήλη «Η Αποψή μας», του «Ριζοσπάστη», Τετάρτη 16 Οκτώβρη
902.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
TOP READ
-
ΟΥΚΡΑΝΙΑ Κλιμάκωση της σύγκρουσης μετά το συμβιβασμό στα χαρτιά Η ενδοϊμπεριαλιστική αντιπαράθεση κλιμακώνεται, ενώ οι ΗΠΑ με επίσκεψ...
-
ΗΠΑ: Αστυνομικοί σκότωσαν 12χρονο επειδή κρατούσε ψεύτικο όπλο Sha Αστυνομικοί στις ΗΠΑ σκότωσαν 12χρον...
-
Μια απορία από το "βρόμικο '89" Αναδημοσίευση από το Cogito ergo sum Με τον Βασίλη Λεβέντη δεν είχα σκοπό να ασ...
-
Δημοκράτες χωρίς δημοκρατία Λόγω των ημερών και των γενεθλίων της τρίτης ελληνικής δημοκρατίας (που όσο πάει θυμίζει κάτι από τρίτ...
-
Από iraklis3 «Παραλογισμός στην Πανεπιστημίου – Τι κι αν η μισή αποκλείστηκε για τα ΙΧ; Αυτό δεν αφορά τους διαδηλωτές, οι οποίοι...
-
Οι εξελίξεις στο Προσφυγικό - Μεταναστευτικό επιβεβαιώνουν την ανάγκη να δυναμώσει η πάλη για κατάργηση της Συμφωνίας ΕΕ - Τουρκίας, π...
-
Επικίνδυνη η συσχέτιση της Συμφωνίας των Πρεσπών με το Κυπριακό από τον Αλ. Τσίπρα Για τις δηλώσεις του Αλ. Τσίπρα κα...
-
Αντιλαϊκή και η επεκτατική πολιτική Το παράδειγμα των ΗΠΑ Από απεργία στις ΗΠΑ το Νοέμβρη 2011 Στις 27/1/2015 στην «Καθημερ...
-
ΚΡΑΤΟΣ - ΕΦΟΡΙΑ Παίρνουν το σπίτι πολύτεκνου για χρέος 2.268 ευρώ! Αμεση απάντηση από το Παλλεσβιακό Εργατικό Κέντρο, που αποφά...
