25 Δεκ 2019

«Στηρίζουμε οικονομικά από το υστέρημά μας το Κόμμα της εργατικής τάξης, το ΚΚΕ»


Φαντάροι και σμηνίτες, στρατευμένοι παιδιά του λαού ενισχύουν οικονομικά το ΚΚΕ, στα πλαίσια της οικονομικής εξόρμησης του Κόμματος.
Σμηνίτες που υπηρετούμε τη θητεία μας στην 116 Πτέρυγα Μάχης του Άραξου μαθαίνουμε για τις πρωτοβουλίες συναδέλφων μας φαντάρων που υπηρετούν σε άλλες μονάδες να συγκεντρώσουν χρήματα από το μικρό και εξευτελιστικό εισόδημα που λαμβάνουμε από το κράτος και να το προσφέρουν στο Κόμμα, που διαχρονικά παλεύει στο πλάι το δικό μας και των οικογενειών μας. Γι’ αυτόν το λόγο, αποφασίσαμε και εμείς να συγκεντρώσουμε όσα παραπάνω χρήματα μπορούμε ο καθένας μας και να τα προσφέρουμε στο ΚΚΕ, από τους «μισθούς» μας για την οικονομική ενίσχυση.
Φαντάροι που υπηρετούμε τη θητεία μας στην Κω στηρίζουμε οικονομικά από το υστέρημά μας το Κόμμα της εργατικής τάξης, το ΚΚΕ. Το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που καθημερινά και αταλάντευτα παλεύει για το δίκιο των εργαζομένων, των γονιών μας, των φαντάρων. Στέκεται απέναντι στους φασίστες, στα τσιράκια των αφεντικών. Παλεύει ενάντια στο ΝΑΤΟ και γι’ αυτό δίνουμε απ’ το υστέρημά μας για την οικονομική του ενίσχυση.
Φαντάροι από ΕΣ/ΓΕΕΘΑ και Τ/ΓΕΣ, σε επιστολή τους, μας γράφουν «Σε μια περίοδο που τα σύννεφα του πολέμου έχουν ζώσει την περιοχή μας, αναγνωρίζουμε ότι το μόνο κόμμα που ενδιαφέρεται πραγματικά για το λαό είναι το ΚΚΕ. Προκειμένου να είναι δυνατό για να παλέψει για τη μόνη ρεαλιστική λύση, την αποδέσμευση από τους ”Πόντιους Πιλάτους” της ΕΕ και του ΝΑΤΟ και την ειρήνη με τους παραγωγούς του πλούτου της χώρας στην εξουσία, ενισχύουμε από το υστέρημά μας το ΚΚΕ».
Από τον Ριζοσπάστη
(Φωτο αρχείου)

«Θέλουμε να πεθάνουμε μαζί, δε ζητάμε χάρη»: 30 χρόνια από την εκτέλεση του Νικολάε και της Έλενας Τσαουσέσκου

Τριάντα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την εκτέλεση-δολοφονία του Νικολάε και της Έλενας Τσαουσέσκου.
Ήταν 25 Δεκέμβρη 1989 όταν έπειτα από μια δίκη-παρωδία, με διαδικασίες εξπρές, το ζεύγος Τσαουσέσκου εκτελέστηκαν από ένα απόσπασμα στο στρατώνα του Ταργκοβίστε, βόρεια του Βουκουρεστίου. Σύμφωνα με μαρτυρία του επικεφαλής του εκτελεστικού αποσπάσματος στο δρόμο για την εκτέλεση οι Τσαουσέσκου τραγουδούσαν τη «Διεθνή», ενώ λίγο πριν η Έλενα Τσαουσέσκου δήλωνε ενώπιον των δικαστών της: «Θέλουμε να πεθάνουμε μαζί, δε ζητάμε χάρη».
Στον Τσαουσέσκου «φορτώθηκαν» πλήθος αμαρτιών και εγκλημάτων και ο διεθνής τύπος τον παρουσίασε ως «αιμοσταγή δικτάτορα». Σύμφωνα με τον δυτικογερμανό συγγραφέα Ρολφ Βελάι, ο «Τσαουσέσκου είναι μία παραδειγματική περίπτωση για το πώς μανιπουλάρεται από τα ΜΜΕ η εικόνα ενός πολιτικού, σύμφωνα με τα κριτήρια της πολιτικής καιροσκοπίας. Οταν το 1968 η Ρουμανία δεν πήρε μέρος στην επέμβαση των στρατών του Συμφώνου της Βαρσοβίας στην Τσεχοσλοβακία, ο Τσαουσέσκου ήταν για τη Δύση μέσα σε μια νύχτα ένα πολύ καλό παιδί, το καλύτερο μέσα στο κακό ανατολικό μπλοκ. Οταν η Ρουμανία το 1984 δεν αρνήθηκε να μετάσχει στην Ολυμπιάδα του Λος Αντζελες -όπως έκαναν οι άλλες σοσιαλιστικές χώρες της Ευρώπης- ο Τσαουσέσκου υμνήθηκε σε όλους τους τόνους για την “ανυπακοή του απέναντι στη Μόσχα”- τότε δε γινόταν λόγος, όπως αργότερα, για “κυριαρχία τρόμου της Σεκιουριτάτε” (Ριζοσπάστης, 24 Σεπτέμβρη 2000).
Αυτά άλλαξαν όταν μετά την άνοδο στην εξουσία του Γκορμπατσόφ. Ο Τσαουσέσκου άφησε να διαφανεί αποστασιοποίηση από την πορεία του (του Γκορμπατσόφ) της συνθηκολόγησης μπροστά στη Δύση. Στα γρήγορα ο Τσαουσέσκου μετατράπηκε στην κατευθυνόμενη από τα μίντια δυτική κοινή γνώμη σε «δράκουλα» του ρουμανικού λαού- με αντίστοιχη δαιμονοποίηση της γυναίκας του Ελενας.
Ανεξαρτήτως του πως η ιστορία θα κρίνει την πολιτική που ακολούθησε ο Τσαουσέσκου στο δρόμο προς το σοσιαλισμό και τα όποια ενδεχόμενα λάθη του, το σίγουρο είναι ότι η Ρουμανία που προέκυψε μετά την αντεπανάσταση του 1989 μόνο δεινά έφερε για την εργατική τάξη και το λαό. Σήμερα είναι ο ρουμάνικος λαός που πληρώνει τα “σπασμένα” της καπιταλιστικής παλινόρθωσης.
Σύμφωνα με έρευνα του «Ρουμάνικου Ινστιτούτου Αξιολόγησης και Στρατηγικής» (IRES) το 2011, το 45% των ρουμάνων απάντησαν ότι σήμερα θα ζούσαν καλύτερα αν στη χώρα τους δεν είχε επικρατήσει η αντεπενάσταση. Το 61% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν ότι σήμερα, σε συνθήκες καπιταλισμού, η ζωή είναι πολύ χειρότερη απ’ ότι επί σοσιαλισμού.
Σε ότι δε αφορά τον «κακό» και «αιμοβόρο» Ν. Τσαουσέσκου, το 84% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι κακώς εκτελέστηκε, χωρίς να υπάρξει δίκαιη δίκη, ενώ το 60% εξέφρασε λύπη για το θάνατό του. Παρόμοια αποτελέσματα έδειξε και έρευνα του 2019, με πάνω από το 60% των ρουμάνων να εκφράζουν θετική άποψη για την περίοδο του σοσιαλισμού (INSCOP Research & Εργαστήριο Ανάλυσης Πληροφοριών Πολέμου και Επικοινωνιών LARICS).

Η ταξική συνειδητότητα… και η ψυχολογία της μάζας…


Η ταξική συνειδητότητα, η εμπειρία αγώνων, αλλά και η ιστορική μνήμη, αποτελούν βασικά εργαλεία της πολιτικής σκέψης και βασικούς οδηγούς της πολιτικής δράσης. Αν αυτά δεν υπάρχουν ή είναι πολύ χαλαρά, τότε «κάνει» την εμφάνισή της η ψυχολογία της μάζας, του όχλου, η οποία γίνεται ο κυρίαρχος παράγοντας πολιτικής έκφρασης και δρώντας αποφασιστικά, δημιουργεί, και στη συνέχεια μετατρέπει τον κάθε «ηγέτη» σε «Μεσσία», σε αποκλειστικό διαχειριστή και εντολέα της όποιας επιθυμίας του «λαού», η οποία στην πραγματικότητα είναι μια ψεύτικη, καθοδηγούμενη και γεμάτη με αυταπάτες παραπλάνηση, πέρα και έξω από τα πραγματικά συμφέροντα, αλλά και τις ανάγκες των εργαζόμενων και του λαού…
Σε αυτές τις συνθήκες το άτομο χάνει τη συνειδητή πολιτική του ταυτότητα, καταργείται στην ουσία η βούληση του, εξαφανίζεται η κρίση του, και στην καλύτερη των περιπτώσεων αισθάνεται ικανοποίηση πως τάχα καθορίζει τις εξελίξεις…
Τα αποτελέσματα είναι ολοφάνερα… τα ζούμε… και δυστυχώς είναι και φυσικά επαναλαμβανόμενα… Έτσι συνέβαινε, και έτσι θα συνεχίζει να συμβαίνει, όσο θα υπάρχουν εκμεταλλευτικά κοινωνικά συστήματα.

“ΦΟΒΟΥ ΤΟΥΣ ΔΑΝΑΟΥΣ ΚΑΙ ΔΩΡΑ ΦΕΡΟΝΤΕΣ”




Σχετικά με το ζήτημα της υγείας που έφερε για συζήτηση στο τελευταίο ΠΣ η Λαϊκή Συσπείρωση.
Ας αποκρυπτογραφήσουμε την πρόταση της Επτανησιακής Πρωτοβουλίας (ΚΙΝΑΛ), η οποία πέρασε κατά πλειοψηφία στο Π.Σ και η οποία αντιστοιχεί στο “Και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος...”
Τι γράφει, τι δεν γράφει και τι θα έπρεπε να γράφει, για να είναι μια πρόταση υπέρ του λαού!

·      Γράφει: «...Την αύξηση της χρηματοδότησης στις δομές υγείας, μέσα από τους προϋπολογισμούς των Νοσοκομείων της νησιωτικής Περιφέρειας μας».
·      Τι δε γράφει: Από που θα αυξηθεί η χρηματοδότηση! Από τον κρατικό προϋπολογισμό ή από την “αυτοχρηματοδότηση” των νοσοκομείων – επιχειρήσεων μέσω των υπηρεσιών που πουλάνε στους ασθενείς άμεσα ή έμμεσα μέσω των ασφαλιστικών ταμείων;
·      Τι θα έπρεπε να γράφει: Πλήρης και επαρκής χρηματοδότηση από τον Κρατικό προϋπολογισμό των δημόσιων νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας και του ΕΟΠΥΥ.

·      Γράφει: «...Την στελέχωση όλων των μονάδων υγείας στην Περιφέρεια με την προκήρυξη οργανικών θέσεων και την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, με προτεραιότητα το “Μαντζαβινάτειο” Νοσοκομείο Ληξουρίου».
·      Τι δε γράφει: Η στελέχωση των δημόσιων μονάδων υγείας με τι κριτήριο πρέπει να γίνουν; Με την κάλυψη όλων των λαϊκών αναγκών όλο το 24ωρο – 365 μέρες το χρόνο ή με τη λογική των μειωμένων απαιτήσεων για την προκήρυξη κάποιων “οργανικών θέσεων”;
·      Τι θα έπρεπε να γράφει: Πλήρης κάλυψη όλων των αναγκών με πρόσληψη μόνιμου προσωπικού πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων. Μονιμοποίηση όλων όσων εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.
Η αναφορά στο ”Μαντζαβινάτειο”, γίνεται κάτω από την πίεση των κινητοποιήσεων και αποτελεί προσβολή στη νοημοσύνη ιατρικού, νοσηλευτικού προσωπικού και κατοίκων στο Ληξούρι!

·      Γράφει: «...Την αντιμετώπιση των προβλημάτων στην υλικοτεχνική υποδομή και τον εξοπλισμό των δομών υγείας».
·      Τι δε γράφει: Από που θα χρηματοδοτηθούν αυτές οι ανάγκες!
·      Τι θα έπρεπε να γράφει: Αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό για την πλήρη κάλυψη των αναγκών με σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμό.

·      Γράφει: «… Να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας της Υγείας για όλους τους πολίτες».
·      Τι δε γράφει: Ο “δημόσιος χαρακτήρας της υγείας” (υπάρχει και σήμερα),που διεκδικούν είναι οι δημόσιες μονάδες που λειτουργούν με ενισχυμένα τα εμπορευματικά και επιχειρηματικά τους χαρακτηριστικά.
·      Τι θα έπρεπε να γράφει: Για να έχει λαϊκά - κοινωνικά χαρακτηριστικά το σύστημα υγείας απαιτείται η κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης και η ανάπτυξη ενός αποκλειστικά κρατικού και δωρεάν συστήματος υγείας. Σύστημα υγείας που δε θα αντιμετωπίζει τις λαϊκές ανάγκες ως “κόστος”.

·      Γράφει: «… Να επαναλειτουργήσει και να συσταθεί η Υγειονομική Περιφέρεια Ιονίων Νήσων».
·      Τι δε γράφει: Ότι η επαναλειτουργία και η σύσταση της ΥΠΕ δε σημαίνει και αλλαγή της αντιλαϊκής πολιτικής στην υγεία. Πρόκειται για κρατικές υπηρεσίες που την υλοποιούν.
·      Τι θα έπρεπε να γράφει: Η επαναλειτουργία της ΥΠΕ, συνδέεται άμεσα με την ανατροπή όλων των αντιδραστικών νόμων υποστελέχωσης, υποχρηματοδότησης, εμπορευματο­ποίησης.

Οι δυνάμεις αυτές δεν μπορούν να διεκδικήσουν την λύση των προβλημάτων. Διότι στηρίζουν την πολιτική της ανταγωνιστικότητας, της επιχειρηματικότητας και της κερδοφορίας που είναι σε πλήρη διάσταση με τις ανάγκες του λαού στην υγεία. Γι’ αυτό οι προτάσεις τους αφήνουν στο απυρόβλητο την αιτία των προβλημάτων και κινούνται στα όρια μιας διαχείρισης που αναπαράγει την άθλια κατάσταση στη δημόσια υγεία. Είναι συνένοχες για την κατάσταση στον Τομέα της δημόσιας Υγείας. Άλλωστε την ίδια πολιτική δεν υλοποιούν και στο χώρο της ΤΔ; Με τους δημοτικούς φόρους, τα χαράτσια, τα τέλη και την “ανταποδοτικότητα” στις κοινωνικές υπηρεσίες;
Η επιχείρηση παραπλάνησης είναι συστατικό στοιχείο της πολιτικής τους. Δημιουργούν κλίμα εφησυχασμού, χαμηλών απαιτήσεων και αναμονής, προσπαθώντας μάταια, να εμποδίσουν την ανάπτυξη ενός κινήματος που θα διεκδικεί την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του.

Άξιος ο μισθός τους!!!

Κέρκυρα, 19/12/2019


Σκοτώθηκε εργαζόμενος σε εργοστάσιο παραγωγής παγωτών

Τραγικό θάνατο βρήκε λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι 59χρονος εργαζόμενος σε εργοστάσιο παραγωγής παγωτών και κατεψυγμένων λαχανικών, έξω από τη Νέα Σάντα Κιλκίς.
Σύμφωνα με την Αστυνομία, κάτω από συνθήκες που διερευνώνται κατέρρευσε μεταλλική γκαραζόπορτα και τον πλάκωσε. Ο 59χρονος διακομίστηκε στο νοσοκομείο Κιλκίς, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.

Μπροστά σε νέους αγώνες




Η νέα χρονιά που μπαίνει σε λίγες μέρες, βρίσκει τις ταξικές συνδικαλιστικές οργανώσεις σε θέση μάχης, μαζί με το αγωνιστικό κίνημα των αυτοαπασχολούμενων και των βιοπαλαιστών αγροτοκτηνοτρόφων.
Πάνω στη στέρεή βάση των αγώνων που αναπτύχθηκαν όλο το 2019 για τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των εργαζομένων και του λαού, στο προσκήνιο μπαίνει επιτακτικά η ανάγκη για κλιμάκωση ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, η πάλη για να βγουν ακόμα πιο αποφασιστικά στο προσκήνιο οι εργατικές - λαϊκές ανάγκες, να μπουν ακόμα περισσότερες δυνάμεις στον αγώνα, να γίνουν ουσιαστικά βήματα στην ανασύνταξη του εργατικού κινήματος, στη συγκρότηση της Κοινωνικής Συμμαχίας.
Ζήτημα αιχμής είναι η οργάνωση της μάχης και η ενίσχυση του απεργιακού μετώπου για την υπεράσπιση της Κοινωνικής Ασφάλισης, ενάντια στο νέο χτύπημα που προωθεί η κυβέρνηση, ολοκληρώνοντας το έγκλημα όλων των κυβερνήσεων ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ.
Τη χρονιά που φεύγει αναπτύχθηκαν σημαντικοί εργατικοί - λαϊκοί αγώνες, μέσα σε συνθήκες σύνθετες και δύσκολες.
Κόντρα στην πολιτική στήριξης των κερδών των μονοπωλίων, στην εργοδοτική ασυδοσία που «απογειώνεται», αξιοποιώντας το τεράστιο αντεργατικό οπλοστάσιο που έχουν διασφαλίσει στο κεφάλαιο όλες οι κυβερνήσεις του.
Κόντρα στην προσπάθεια των ηγεσιών του εργατοπατερισμού να επιβάλουν σιγή νεκροταφείου στο συνδικαλιστικό κίνημα και μέσα στους χώρους δουλειάς.
Κόντρα επίσης στα κάλπικα διλήμματα και τις πλαστές διαχωριστικές γραμμές, που εντάθηκαν από τα αστικά κόμματα εν μέσω εκλογών.
Απεργιακοί αγώνες και άλλες κινητοποιήσεις, συντονισμένες αγωνιστικές πρωτοβουλίες σε κλάδους και εστίες αντίστασης σε χώρους δουλειάς έφεραν στο επίκεντρο διεκδικήσεις για σύγχρονα δικαιώματα, που απαντούν στις ανάγκες των εργαζομένων:
Για Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις μισθών και δικαιώματα, ενάντια στη συνεχή συμπίεση των μισθών και την απληρωσιά.
Για το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά, ενάντια στις απολύσεις, στην «ευελιξία», στην ανακύκλωση της ανεργίας.
Για μέτρα προστασίας της Υγείας και της Ασφάλειας στην Εργασία, ενάντια στη διαρκή θυσία της ίδιας της ζωής και της υγείας των εργαζομένων στο βωμό των κερδών του κεφαλαίου.
Για την υπεράσπιση του απεργιακού δικαιώματος απέναντι στη σημερινή και την προηγούμενη κυβέρνηση, απέναντι συνολικά στην προσπάθεια για ασφυκτικό έλεγχο των συνδικάτων από το κράτος και την εργοδοσία.
Για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Κοινωνική Ασφάλιση για όλους, για μέτρα ουσιαστικής ανακούφισης των λαϊκών στρωμάτων από τη ληστρική φοροληστεία, ενάντια στην εμπορευματοποίηση και την υποχρηματοδότηση της Υγείας, της Πρόνοιας, της Παιδείας κ.λπ.
Απέναντι στην απάτη ότι τάχα ο λαός θα δει «άσπρη μέρα» από την ανάκαμψη των καπιταλιστικών κερδών, απέναντι στη μόνιμη πίεση για συνεχές χαμήλωμα των απαιτήσεων των εργαζομένων, σε πλήρη αντίθεση με τον τεράστιο πλούτο που παράγουν, απέναντι στις δηλητηριώδεις θεωρίες περί δήθεν «αναποτελεσματικότητας των αγώνων», οι κινητοποιήσεις που αναπτύχθηκαν, αν και αναντίστοιχες με το μέγεθος της αντιλαϊκής επίθεσης και με τις σημερινές απαιτήσεις, δείχνουν σοβαρές δυνατότητες για την παραπέρα ενίσχυση της πάλης.
Ιδιαίτερα μπροστά στα σχέδια της κυβέρνησης - κεφαλαίου, όπως για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Κοινωνικής Ασφάλισης, την ολοκληρωτική μετατροπή των νοσοκομείων σε επιχειρήσεις, την κλιμάκωση της καταστολής και περιστολής συνδικαλιστικών και λαϊκών ελευθεριών, με εμβληματικό το νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε στο χτεσινό υπουργικό συμβούλιο για τον περιορισμό των διαδηλώσεων.
Η μεγάλη σύσκεψη που οργανώνει το ΠΑΜΕ στις 9 Γενάρη για την Κοινωνική Ασφάλιση, με Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες και συνδικάτα να παίρνουν απεργιακές αποφάσεις και να βάζουν μπροστά σχέδιο οργάνωσης και κινητοποίησης σε κάθε κλάδο και χώρο δουλειάς, η αντίστοιχη πρωτοβουλία αγωνιστικού συντονισμού για το ίδιο θέμα από Ομοσπονδίες και Ενώσεις αυτοαπασχολούμενων, οι πανελλαδικά συντονισμένες κινητοποιήσεις που ετοιμάζουν για τα τέλη Γενάρη Αγροτικοί Σύλλογοι και Ομοσπονδίες δείχνουν το δρόμο, για να μπει η χρονιά αγωνιστικά, με τους εργαζόμενους και το λαό να δίνουν τη μάχη από καλύτερες θέσεις!

24 Δεκ 2019

Εξω από το δρόμο της ανάπτυξης οι διαδηλωτές...



Αμέσως μετά τη δήλωση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη στη Βουλή ότι η κυβέρνηση θα φέρει νομοθετική ρύθμιση για την απαγόρευση των διαδηλώσεων, βγήκαν και οι «κοινωνικοί εταίροι» της κυβέρνησης. Με ανακοινώσεις τους επιχειρούν να «πείσουν» το λαό για το πόσο ωφέλιμος θα είναι για όλους μας ο περιορισμός των διαδηλώσεων. Υπαγορεύουν μάλιστα και συγκεκριμένες ρυθμίσεις, με πρώτιστο το «διαδηλωσόμετρο». Δεν λείπουν βέβαια οι σπαραξικάρδιες αναφορές για τους δοκιμαζόμενους μικρεμπόρους, που στενάζουν κάτω από τα συνθήματα των διαδηλωτών. Οι πορείες είναι η αιτία που δεν μπαίνει άνθρωπος στα μαγαζιά του κέντρου της Αθήνας.

Οχι, δεν φταίνε οι πενιχροί μισθοί, οι συντάξεις πείνας και το κόψιμο των Δώρων που έδιναν ζωή στην αγορά, ιδιαίτερα τις εορταστικές περιόδους. Δεν φταίνε η ανέχεια και η ακραία φτώχεια που κάνουν την κατανάλωση απαγορευτική για μεγάλα λαϊκά στρώματα. Δεν φταίει η φοροληστεία σε εργαζόμενους, συνταξιούχους αλλά και επαγγελματίες που κάνει καθημερινή παράσταση «το θάνατο του εμποράκου». Για όλα φταίνε οι διαδηλώσεις.
Ούτε βέβαια φταίνε τα mall και οι αλυσίδες καταστημάτων που έχουν κατακλύσει το κέντρο και όλες τις περιοχές, με τις «ασυναγώνιστες τιμές», που οδήγησαν στον αφανισμό τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κέντρου. Για το ηλεκτρονικό εμπόριο ούτε λόγος. Δεν ευθύνονται το αδηφάγο σύστημα της «ελεύθερης αγοράς» με τα ωράρια και τις «λευκές νύχτες» για πολυεθνικές επιχειρήσεις με εργαζόμενους σε συνθήκες γαλέρας και γενικά οι πολιτικές της κυβέρνησης που εξυπηρετούν αποκλειστικά την επέκταση και κερδοφορία των μονοπωλίων, των πολυεθνικών καθετοποιημένων επιχειρήσεων, των εμπορικών κέντρων. Για όλα φταίνε οι διαδηλώσεις...

Οι διαδηλώσεις φταίνε, ιδιαίτερα των εργαζομένων, των νεολαίων, του λαϊκού κινήματος, όσων αγωνίζονται και διεκδικούν τα δικαιώματά τους και την ικανοποίηση των αναγκών τους. Δεν φταίνε ποτέ οι δυνάμεις καταστολής που δεν συλλαμβάνουν τους έμμισθους παρακρατικούς και προβοκάτορες όταν βγαίνουν από το παρασκήνιο για να σπάσουν τις βιτρίνες των καταστημάτων, να προκαλέσουν επεισόδια, να αμαυρώσουν τις πορείες του αγωνιζόμενου λαού.

Δεν υπήρχε καμιά αμφιβολία ότι η κυβέρνηση θα έβρισκε χρήσιμους «κοινωνικούς εταίρους» για να στηρίξουν το χτύπημα που θα επιχειρήσει και στο δικαίωμα του λαού να διαδηλώνει. Οι διαδηλωτές απαγορεύεται να κλείνουν τους δρόμους για να περάσει η ανάπτυξη. Μόνο που αυτή περνά για την ολιγαρχία του κεφαλαίου. Απαγορεύεται να διαμαρτυρηθούν για τις αντιλαϊκές πολιτικές. Μόνιμος και σταθερός στόχος όλων των κυβερνήσεων η απαγόρευση των διαδηλώσεων, να μπουν στο «γύψο» οι μαζικοί, διεκδικητικοί αγώνες. Σήμερα, που το κεφάλαιο έχει περάσει σε μια ολιστική επίθεση κατά των λαϊκών δικαιωμάτων, θεωρεί ότι ήρθε η ώρα να χτυπήσει και τις διαδηλώσεις.
Απαιτείται λοιπόν λαϊκή επαγρύπνηση, οργάνωση και μαζικοποίηση της πάλης του λαού για να δοθεί απάντηση σ' αυτήν την επίθεση. Να μη δεχτεί ο λαός μας καμιά περιστολή των ατομικών, συλλογικών, πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων του.

Η άλλη όψη


Χρόνος μπαίνει - χρόνος βγαίνει, ανάμεσα στις «σταθερές» των κυβερνήσεων - από τον ΣΥΡΙΖΑ στη ΝΔ - είναι η «παρηγοριά στον άρρωστο», τα επιδόματα του λεγόμενου «κοινωνικού μερίσματος» για τα πιο ακραία θύματα της βάρβαρης πολιτικής τους.
Οσο εύκολο ήταν για τον ΣΥΡΙΖΑ να πουλάει «ευαισθησία» μοιράζοντας εφάπαξ μερικά ευρώ στους πιο εξαθλιωμένους, άλλο τόσο είναι και για τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία αφήνει μάλιστα «υποσχέσεις» για επιπλέον «ανταμοιβές» αν εφαρμοστεί απαρέγκλιτα η πολιτική των ματωμένων πλεονασμάτων και της δημοσιονομικής πειθαρχίας, της αφαίμαξης δηλαδή του λαϊκού εισοδήματος.
Ο καβγάς τους για το ποιος αναδιανέμει καλύτερα τη φτώχεια αποτυπώθηκε με τον πιο κυνικό τρόπο και στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό, όπου η απόσταση ανάμεσα στην «πρόοδο» του ΣΥΡΙΖΑ και στη «συντήρηση» της ΝΔ έφτασε να μετριέται σε μερικές ...υποδιαιρέσεις του ευρώ και στο πόσα «φίλτρα» ή «κόφτες» θα ισχύσουν για να προσδιοριστούν οι φτωχότεροι από τα λαϊκά στρώματα που θα πάρουν την εφάπαξ ενίσχυση.
Το σίριαλ συνεχίστηκε και εκτός Βουλής, με την κυβέρνηση να ανακοινώνει το «επίδομα γέννας», για την αντιμετώπιση δήθεν της υπογεννητικότητας, και τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ να υπερασπίζεται τη δική του επιδοματική πολιτική, με το επιχείρημα ότι ωφέλησε περισσότερους απ' όσους τώρα η ΝΔ.
Είναι τουλάχιστον προκλητικό να διαφημίζει η κυβέρνηση ένα επίδομα ύψους 2.000 ευρώ ως «κίνητρο» στα νέα ζευγάρια για να μεγαλώσουν την οικογένειά τους, όταν η αντιλαϊκή πολιτική ρημάζει με χίλιους τρόπους τη ζωή τους: Με τους μισθούς πείνας, το πρόβλημα της στέγης, την ανεργία και την «ευελιξία» στην αγορά εργασίας, τους αποκλεισμούς από τους παιδικούς σταθμούς, την εμπορευματοποίηση της Παιδείας και της Υγείας και πάει λέγοντας.
Οπως χρειάζεται θράσος από τον ΣΥΡΙΖΑ να υπερασπίζεται τη δική του κυβερνητική θητεία ως περισσότερο «δίκαιη» απέναντι στα λαϊκά στρώματα, επειδή ανέπτυξε παραπέρα τους μηχανισμούς μοιράσματος της φτώχειας που παρέλαβε από τους προηγούμενους (π.χ. ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα), ως εργαλεία ενσωμάτωσης και καλλιέργειας αυταπατών, δημιουργώντας άλλοθι για να συνεχίζεται απρόσκοπτα η αντιλαϊκή πολιτική.
Τα «μερίσματα» και τα «στοχευμένα» μέτρα διαχείρισης της φτώχειας είναι η άλλη όψη της πολιτικής στήριξης των κερδών του κεφαλαίου, είτε σε συνθήκες κρίσης και μνημονίων, είτε σε συνθήκες ανάπτυξης, δεν ανοίγουν το δρόμο για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου. Την ίδια ώρα που όλοι μαζί ξορκίζουν ακόμα και τη σκέψη για επαναφορά των απωλειών που είχαν οι εργαζόμενοι από τους αλλεπάλληλους αντεργατικούς - αντιλαϊκούς νόμους της προηγούμενης περιόδου.
Ο λαός δεν πρέπει να πέσει στην παγίδα να θεωρεί ότι τους έχει και υποχρέωση επειδή επιστρέφουν - μόνο στους πιο φτωχούς - ένα από τα δέκα που τους κλέβουν με την αντιλαϊκή πολιτική τους. Να ρίξει στο καλάθι των αχρήστων την προσπάθεια της ΝΔ να παρουσιάσει το μέρισμα ως «τεκμήριο» της απατηλής «ανάπτυξης για όλους», όπως έκανε και ο ΣΥΡΙΖΑ με το εφεύρημα της «δίκαιης ανάπτυξης».
Αυτό που αποδεικνύεται τελικά είναι ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη πάει χέρι χέρι με την ένταση της εκμετάλλευσης, με το άνοιγμα της ψαλίδας ανάμεσα στις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα να ικανοποιηθούν οι λαϊκές ανάγκες, και τη μισοζωή στην οποία καταδικάζονται να ζουν εργαζόμενοι και λαϊκά στρώματα, με αύξηση της σχετικής και απόλυτης φτώχειας.
Επομένως, όσο αναγκαίο είναι σήμερα να διεκδικούν οργανωμένα οι εργαζόμενοι και ο λαός άμεσα μέτρα ουσιαστικής ανακούφισης από τις συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής, άλλο τόσο χρειάζεται να ενταθεί η πάλη για ανάκτηση των απωλειών, για σύγχρονους όρους δουλειάς και αμοιβής, για την ολόπλευρη ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, κόντρα στην πολιτική του κεφαλαίου και των κομμάτων του, ενάντια στο ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα, που γεννά και αναπαράγει τη φτώχεια και την εξαθλίωση.

Στη συμμαχία των ΗΠΑ η πραξικοπηματική «κυβέρνηση» Βολιβίας

Το υπουργείο Εξωτερικών της πραξικοπηματικής κυβέρνησης της Βολιβίας της Γιανίνε Άνιες, από την αντιδραστική αντιπολίτευση που ανέτρεψε στις 10 Νοέμβρη τον εκλεγμένο Πρόεδρο Εβο Μοράλες, ο οποίος διέφυγε στο Μεξικό και στη συνέχεια στην Αργεντινή, ανακοίνωσε την Κυριακή ότι η χώρα εντάχθηκε στη λεγόμενη Ομάδα της Λίμας (όπου συμμετέχουν οι σύμμαχοι των ΗΠΑ στην περιοχή) και επίσης ότι θα συμμετάσχει στις δήθεν προσπάθειες εξεύρεσης «ειρηνικής λύσης» στην κρίση στη Βενεζουέλα.
Η Ομάδα της Λίμας έχει πρωτοστατήσει στην ανατροπή του σοσιαλδημοκράτη Προέδρου της Βενεζουέλας Ν. Μαδούρο και έχει αναγνωρίσει ως μεταβατικό πρόεδρο τον αχυράνθρωπο των ΗΠΑ και της ΕΕ, Χουάν Γκουαϊδό, που έχει αυτοανακηρυχθεί από τον περασμένο Φλεβάρη.
Η αντιδραστική κυβέρνηση της Βολιβίας, η οποία έχει πετύχει συμβιβασμό με το κόμμα του Μοράλες «Κίνημα για το Σοσιαλισμό» για διεξαγωγή πρόωρων εκλογών μέσα στο 2020, δεν μένει μόνο στο ρόλο της «υπηρεσιακής κυβέρνησης», αλλά χτίζει συμμαχίες με τον αμερικανικό παράγοντα για λογαριασμό της αστικής τάξης, επιχειρώντας να τις μετατοπίσει από τον άξονα Ρωσίας και Κίνας που κυριαρχούσαν στα χρόνια της σοσιαλδημοκρατικής διαχείρισης του Μοράλες.

RT
Το “de facto” Υπουργείο Εξωτερικών της Βολιβίας ανέφερε μέσω δήλωσης ότι η χώρα είναι ήδη μέλος του Ομίλου Lima.
«Έτσι η Βολιβία θα συμβάλει στην επίτευξη μιας ειρηνικής, δημοκρατικής και συνταγματικής λύσης στην κρίση στη Βενεζουέλα, η οποία πρέπει να καθοδηγείται από τον λαό της Βενεζουέλας», λέει το κείμενο.
Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Εξωτερικών της Βενεζουέλας Jorge Arreaza καταδίκασε το γεγονός, καταγγέλλοντας ότι η οργάνωση που καταπιέζει τον λαό της τώρα ενσωματώνει στις τάξεις της “φασιστική, ρατσιστική δικτατορία”. “Οι υποτιθέμενοι και πικροί υπερασπιστές των δημοκρατιών και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχουν καταπιέσει τους λαούς τους άγρια και τώρα ενσωματώνουν στις τάξεις τους μια φασιστική, ρατσιστική δικτατορία, το προϊόν ενός αιματηρού πραξικοπήματος», είπε ο υπουργός μέσω του Λογαριασμού του στο Twitter.

Αυτός άλλωστε ήταν και ο στόχος του πραξικοπήματος, με διακύβευμα τον σημαντικό ορυκτό πλούτο της χώρας (φυσικό αέριο, διάφορα μεταλλεύματα και ειδικά αυτά του λιθίου, που απαιτείται για την κατασκευή μπαταριών για την ηλεκτροκίνηση, τομέα σημαντικό για το μέλλον).
Ταυτόχρονα, αναμένεται σε λίγες μέρες να ανακοινωθεί από τη νέα ανώτατη εκλογική επιτροπή η ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών, προεδρικών και βουλευτικών. Ο πρόεδρός της ορίστηκε από την αντιπολίτευση ενώ έχουν εκλεγεί και οι περιφερειακές εκλογικές επιτροπές.

23 Δεκ 2019

ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΦΑΣΙΣΜΟΥ



Και για χρόνια, διαβάζοντας την ιστορία της ανόδου στην εξουσία των φασιστικών κομμάτων στην Ευρώπη του μεσοπολέμου, η απορία πώς πέτυχαν να κερδίσουν  αν όχι την υποστήριξη έστω και την  ανοχή των μεγάλων μαζών για τόσο μεγάλο διάστημα σκόνταφτε πάντα στην κατανόηση της διαδικασίας ανάπτυξης και διάχυσης του φασισμού στην κοινωνία. Μέχρι αυτή την τελευταία δεκαετία της οικονομικής κρίσης, που ακόμα κι αν τις ρίζες του φασισμού δύσκολα τις αντιληφθήκαμε, όμως βιώνοντας γεγονότα  ως συνέπειες διάχυσης φασιστικών συμπεριφορών  μας αποκαλύπτεται, εκ του αποτελέσματος,  και η διαδικασία εκφασισμού μας. Ο οποίος δεν περιορίζεται σε μεμονωμένες συμπεριφορές μιας ξαφνικής μεταμόρφωσης σε συγκεκριμένους ανθρώπους, αλλά εγκαθίσταται σε  όλο τον κρατικό μηχανισμό με τους θεσμούς και τα όργανά του και  διαπερνά όλες τις κοινωνικές εκδηλώσεις. Από την εισαγγελική αγόρευση στη δίκη της Χρυσής Αυγής, όπου η εισαγγελέας  Αδαμαντία Οικονόμου επί της ουσίας αθώωσε την εγκληματική οργάνωση απομονώνοντας το περιστατικό της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα, μέχρι τα δημοσιογραφικά σχόλια που δικαίωναν, χωρίς έρευνα πέραν των ανακοινωθέντων της αστυνομίας,  την αστυνομική αυθαιρεσία και βία στο περιστατικό στο Κουκάκι, είναι τρόποι που  συμβάλλουν να δημιουργηθούν οι συνθήκες για να  ευδοκιμήσει ο φασισμός. Κι αυτοί δεν είναι χθεσινοί.
               Η εκλογική και πολιτική ελκυστικότητα της Χρυσής Αυγής από τις εκλογές του ’12 δεν μπορεί να αποδοθεί αποκλειστικά και μόνο  στο θυμό και τη βούληση να τιμωρηθεί  το πολιτικό σύστημα που θεωρήθηκε  υπεύθυνο για την οικονομική κατάρρευση και τη σκληρή λιτότητα. Η επιλογή για υποστήριξη  της φασιστικής πολιτικής δεν ήταν ποτέ απλά μια συναισθηματική αντίδραση στην κρίση, αλλά στηρίζεται σε ευρύτερες ιδεολογικές και πολιτικές συγγένειες και δεσμούς που οικοδομήθηκαν  τις προηγούμενες δύο ή τρεις δεκαετίες. Ήταν ένα σύνθετο αποτέλεσμα προηγούμενων κοινωνικοπολιτικών μετασχηματισμών, ακονισμένο, μεγεθυμένο και επιταχυνόμενο από την τρέχουσα οικονομική ύφεση, στην οποία τα μέχρι τότε κόμματα εξουσίας αποδείχτηκαν αναξιόπιστα. Η σφοδρότητα της καπιταλιστικής κρίσης κατέστρεψε επαγγέλματα και πολιτιστικά πρότυπα, δημιούργησε κύμα μετανάστευσης και  οι φασίστες με τα ονομαζόμενα ακροδεξιά ή εθνικιστικά κόμματά τους υποσχέθηκαν να προστατεύσουν την κοινωνία από την επιρροή των ξένων και των αγορών. Και πολλοί, φοβισμένοι, χωρίς θάρρος να αγωνιστούν, αποπροσανατολισμένοι, χωρίς ταξική συνείδηση,  περιθωριοποιημένοι, έχοντας χάσει οικονομικά πλεονεκτήματα ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά τους.
 Η μήτρα όμως  για την υποδοχή του φασισμού είχε ετοιμαστεί χρόνια πριν. Από τη μια  η κυρίαρχη προοδευτική σκέψη οικοδομημένη πάνω σε ένα μεταμφιεσμένο ιδεαλισμό δοξάζει το άτομο με τα υπαρξιακά του αδιέξοδα και τις ιδιαιτερότητές του  πέρα και ανεξάρτητα από τους υλικούς όρους που το καθορίζουν,  με την υπόσχεση  για εξασφάλιση  κάθε ατομικής ελευθερίας και από την άλλη η συντηρητική σκέψη που μηρυκάζει ιδέες περί εθνικισμού και ασφάλειας προσφέρει προστασία σε μια καπιταλιστική κοινωνία θεωρούμενη ως φυσικό δεδομένο και αναλλοίωτο. Κι αμφότεροι δοξάζουν τον καπιταλισμό, με ή χωρίς ανθρώπινο πρόσωπο, σε αγαστή συμφωνία απαξιώνοντας ταξικούς αγώνες, συνδικαλιστική οργάνωση, κοινωνική αλληλεγγύη, προωθώντας τον ατομικισμό και ανταγωνισμό και προβάλλοντας την οικονομική  επιτυχία και την εκμετάλλευση. Πιο συγκεκριμένα, το ΠΑΣΟΚ με την αριστερή φρασεολογία απαξίωσε κάθε έννοια συνδικαλισμού και μαζί με τη Ν.Δ ευτέλισαν θεσμικά όργανα και εκτελεστική εξουσία της αστικής εξουσίας με κυκλώματα, προμήθειες και εξωχώριες εταιρείες. Η ανάδειξη  του ΣΥΡΙΖΑ σε κυβέρνηση ολοκλήρωσε την περιφρόνηση των μαζών στην πολιτική εκπροσώπηση της κυρίαρχης εξουσίας. Συγχρόνως,  η κατασυκοφάντηση του κομμουνισμού για να  απαξιωθεί το όραμά του για δικαιότερη κοινωνία, αλλά και η αδυναμία των εργαζομένων, καθώς διαποτισμένοι από την κυρίαρχη αντίληψη για τη μορφή της κοινωνίας δεν συνειδητοποιούν την ταξική τους θέση, να στρατευτούν με το κομμουνιστικό κόμμα  για ν’ αγωνιστούν για μετασχηματισμό της κοινωνίας αφήνει ελεύθερο το πεδίο στην κυρίαρχη εξουσία με τα πολλαπλά της πρόσωπα. Κι αναπτύσσεται  μια ρητορική που επιβεβαιώνει προϋπάρχουσες προκαταλήψεις, μεγεθύνονται φόβοι και δυσαρέσκειες, κολακεύονται σκοτεινά ένστικτα και  νομιμοποιούνται εκείνες οι ακραίες τάσεις που δικαιώνουν στην πραγματικότητα το status quo. Και κάπως έτσι ο ποικιλώνυμος φασισμός εμφανίζεται σαν εναλλακτική λύση, με τις  αστικές κυβερνήσεις ενώ έχουν κάθε ευκαιρία να περιορίσουν ή να διαλύσουν τα φασιστικά μορφώματα στην αρχική τους εμφάνιση δεν τα  ανέχονται απλώς αλλά εμμέσως και τα ενισχύουν.
Κι επειδή η οργάνωση της αστικής δικαιοσύνης είναι σε τέλεια αρμονία με τα χαρακτηριστικά του αστικού κράτους και οι αποφάσεις των δικαστηρίων του είναι ευνοϊκές για την άρχουσα τάξη, γι’ αυτό και η αγόρευση της εισαγγελέως στη δίκη της Χ.Α είναι σημαντική. Αποκαλύπτει πως οι φασιστικές εναλλακτικές κρύβονται στις άκρες της αστικής πολιτικής, ένα εργαλείο για την άρχουσα τάξη όταν το χρειαστεί. Ανεξάρτητα  λοιπόν από την τελική απόφαση του δικαστηρίου στη δίκη της Χρυσής Αυγής, η αγόρευση της εισαγγελέως, με την επιλογή της να θεωρηθεί η δολοφονία σχεδόν συνέπεια προσωπικών επιλογών, αποχρωματίζει πολιτικά τη δολοφονία Φύσσα κι έτσι αθωώνει το φασιστικό μόρφωμα, που μοιάζει να είναι το επιδιωκόμενο.
Κι από κοντά η εντεινόμενη αστυνομική βία με αστυνομικούς που ενεργούν σαν κακοποιοί δεν κάνουν άλλο από το να επιβάλλουν εντολές της πολιτικής ηγεσίας για μέγιστη βία που φοβίζει και υποτάσσει. Η αστυνομική δραστηριότητα πηγαίνει πέρα από την απλή καταστολή, διαμορφώνει, με την αρωγή των καθεστωτικών ΜΜΕ, την ιδεολογία του καλού και κακού πολίτη που βρίσκεται σε συνάρτηση με τα συμφέροντα της άρχουσας τάξης. Οι επιλεκτικές εφαρμογές των νόμων επιτρέπουν στις δυνάμεις καταστολής κάθε φορά να στοχεύουν εκείνο το τμήμα του πληθυσμού που, κι αν δεν είναι πιο απειλητικό για την κυρίαρχη εξουσία, μπορεί να λειτουργήσει σαν παράδειγμα με στόχο τον έλεγχο της συμπεριφοράς.
Επιπλέον, σε περιστατικά αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας που προκαλούν οξύτατες αντιδράσεις η προσπάθεια να χρεώνονται, όχι μόνο από την εξουσία αλλά και από πολλούς που  αντιδρούν,  σε προσωπικές συμπεριφορές των αστυνομικών οργάνων αντιμετωπίζει την αστυνομική δράση μεμονωμένα κι αποσπασματικά, υποβαθμίζοντας τις συνέπειές της κυρίως στις εκμεταλλευόμενες τάξεις.  
 Το περιστατικό στο Κουκάκι, όπως και παλιότερα η καταρχήν καταδίκη με τον τρομοκρατικό νόμο της Ηριάννας, επικεντρώθηκε ιδιαίτερα στις προσωπικότητες των θυμάτων και όχι σ’ αυτές καθαυτές τις αυθαιρεσίες και την κατάχρηση εξουσίας από την αστυνομία.  Κι αυτή η οπτική, απότοκος ακριβώς της αντίληψης για το άτομο και τις ευθύνες του που δρα σε πολιτικό κενό, επιτρέπει να σπάνε ταμπού, να χάνουν το αρχικό τους στίγμα συμπεριφορές στα όρια ή ξεπερνώντας τη νομιμότητα, όσο εμείς αναζητάμε υπερασπιστική γραμμή στο βιογραφικό του θύματος.
 Και η αστυνομοκρατία επεκτείνεται. Και αναστρέφεται η γενική συναίνεση γύρω από τις φιλελεύθερες αξίες που η κυρίαρχη εξουσία συνεχίζει λεκτικά να υπερασπίζεται, ενώ στρώνει το δρόμο για φασιστικές πρακτικές χωρίς να χρησιμοποιεί την ονομασία φασισμός.

TOP READ