21 Ιαν 2014

«ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ» Λύνουν και δένουν οι εφοπλιστές

«ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ»
Λύνουν και δένουν οι εφοπλιστές
Αποθρασυμένοι από την «απελευθέρωση» των θαλάσσιων συγκοινωνιών, εκβιάζουν για μεγαλύτερες επιδοτήσεις



Οι επιβάτες του «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» έχουν πικρή εμπειρία από το υπερήλικο και υποσυντήρητο πλοίο, με τελευταίο κρούσμα ένα ταξίδι - εφιάλτη στις αρχές Δεκέμβρη
Τα σαπάκια που δρομολογούν οι εφοπλιστές στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όπως το «EUROPEAN EXPRESS» με σημαία Κύπρου, αυξάνουν τους κινδύνους για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, αλλά και τα εμπόδια στη θαλάσσια επικοινωνία των νησιών.
Σε επιθεώρηση που έγινε την περασμένη Παρασκευή στο συγκεκριμένο 40χρονο πλοίο, σύμφωνα με ανακοίνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, «διαπιστώθηκαν σημαντικές ελλείψεις στους τομείς της ασφάλειας ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (ΔΣ SOLAS) και της μη συμμόρφωσης με τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης (ISMCODE)».
Ο απόπλους του πλοίου απαγορεύτηκε και περίπου 150 επιβάτες για Σύρο - Εύδηλο - Αγιο Κήρυκο - Φούρνους - Καρλόβασι - Βαθύ έμειναν αμανάτι στον Πειραιά. Μέχρι και χτες, που δρομολογήθηκε το άλλο σαράβαλο της ΝΕΛ, το πλοίο «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», τα νησιά Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος ήταν χωρίς καράβι από την περασμένη Τετάρτη!
Θυμίζουμε ότι η ΝΕΛ άφησε χωρίς καράβι τους κατοίκους των τριών νησιών για έξι μέρες μέσα στις γιορτές, ενώ συνδικάτα και επιβάτες έχουν καταγγείλει κατά καιρούς τον εφιάλτη που ζουν, ταξιδεύοντας με τα υπέργηρα πλοία της γραμμής.
Οσον αφορά το 39χρονο «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», θα καλύπτει τη γραμμή με μόλις δύο δρομολόγια τη βδομάδα, αφού το ίδιο καράβι εκτελεί και το δρομολόγιο στην άγονη γραμμή Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο - Καβάλα. Να σημειωθεί ότι δεν περνάει βδομάδα που το πλοίο αυτό να μην παρουσιάσει κάποιο μηχανικό πρόβλημα.
Σε ανακοίνωσή της, η Γραμματεία Ικαρίας - Φούρνων του ΠΑΜΕ καταγγέλλει «την εταιρεία ΝΕΛ, το υπουργείο "Ναυτιλίας και Αιγαίου" και τη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, για την απαράδεκτη κατάσταση των συγκοινωνιών στο νομό μας». Απαιτεί από την κυβέρνηση «να εξασφαλίσει με επάρκεια και φθηνό εισιτήριο, άμεσα - τώρα την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας», με καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά, χειμώνα - καλοκαίρι. Τέλος, καλεί τα σωματεία εργαζομένων, τις λαϊκές επιτροπές, τους τοπικούς συλλόγους και τους φορείς «σε διαρκή ετοιμότητα για κινητοποιήσεις το αμέσως επόμενο διάστημα».
Σε Κύθηρα - Αντικύθηρα
«Στο πόδι» έχουν σηκωθεί και οι κάτοικοι των Κυθήρων και Αντικυθήρων, οι οποίοι κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά. Η εταιρεία ΛΑΝΕ (θυγατρική της ΑΝΕΚ), «δεν ενδιαφέρεται», όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ναυτιλίας, να συνεχίσει τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή.
Πρόκειται για το 38χρονο και υποσυντήρητο πλοίο «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ», για το οποίο η ΛΑΝΕ έχει ήδη εισπράξει 6.046.293,24 ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό, ως επιδότηση για τη συγκεκριμένη «άγονη» γραμμή. Ο ίδιος ο υπουργός χαρακτήρισε την επιδότηση ως την ακριβότερη, σε σχέση με τις άλλες γραμμές.
Προκειμένου να αποσπάσει μεγαλύτερη επιδότηση - κάτι που επιβεβαίωσε και ο Μ. Βαρβιτσιώτης - η ΛΑΝΕ απειλεί να βγάλει το καράβι από τη γραμμή. Το πλοίο από την 1η Νοέμβρη βρίσκεται δεμένο για ετήσια επιθεώρηση, διαδικασία που θα έπρεπε να ολοκληρωθεί στο τέλος Δεκέμβρη. Ωστόσο, η εταιρεία ζήτησε παράταση μέχρι τις 28 Γενάρη.
Η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και το ειδικό πρόβλημα στη γραμμή Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα απασχόλησαν τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής. Η εκλεγμένη σύμβουλος του ΚΚΕ Αλεξάνδρα Μπαλού, στάθηκε στην αύξηση κατά 300% των τιμών των εισιτηρίων τα τελευταία χρόνια, «την ώρα που οι επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές, από 12 εκ. το 2002 πήγαν στα 125 εκ. το 2012».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ