21 Σεπ 2014

ΙΝΔΙΑ Ο νέος... παράδεισος της ποδοσφαιρικής βιομηχανίας

ΙΝΔΙΑ
Ο νέος... παράδεισος της ποδοσφαιρικής βιομηχανίας



Ο Αλέξης Τζόρβας θα δώσει το «παρών» στο νέο ινδικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου

Eurokinissi
Ηταν πριν 7 χρόνια, όταν σε επίσκεψή του στην Ινδία, ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Ποδοσφαίρου (ΦΙΦΑ) Ζεπ Μπλάτερ είχε χαρακτηρίσει τη χώρα ως «κοιμώμενο γίγαντα», όσον αφορά φυσικά την ποδοσφαιρική αγορά και τα όποια οφέλη (βλ. κέρδη) συνεπάγεται αυτή. Με πληθυσμό κοντά στο 1,2 δισ. και με μια αναπτυσσόμενη συνεχώς οικονομία, οι παράγοντες του διεθνούς ποδοσφαίρου δε θα μπορούσαν να αφήσουν εκτός από τέτοιου είδους συγκυρίες το προϊόν, όπως έχει μετατραπεί το σημερινό εμπορευματοποιημένο ποδόσφαιρο. Και πλέον, μια επταετία αργότερα από τα τότε λεγόμενα του επικεφαλής του παγκοσμίου ποδοσφαίρου, το πείραμα είναι έτοιμο να διεξαχθεί. Για πρώτη φορά, στις αρχές του επόμενου μήνα, η ινδική ποδοσφαιρική Λίγκα θα ανοίξει τις πύλες της για ένα πρωτάθλημα των οχτώ ομάδων και με διάρκεια μέχρι τα μέσα Δεκέμβρη με ένα σημαντικό πρώτο στόχο. Να αναμετρηθεί στα ίσια με την αγάπη των Ινδών φιλάθλων με το κρίκετ, προσπαθώντας να κλέψει μέρος της αγοράς των 500 εκατ. ανθρώπων, η οποία περιστρέφεται γύρω από το συγκεκριμένο άθλημα. Βέβαια, σε αυτή τη μάχη, οι Ινδοί ποδοσφαιρόφιλοι δε θα είναι ...μόνοι τούς. Αντίθετα, μια πλειάδα πολυεθνικών και μεγαλοεπιχειρηματιών που ξεκινάνε από την ιδιοκτησία των ομάδων και φτάνουν μέχρι τη λειτουργία της ίδιας της διοργάνωσης ακονίζει τα... μαχαίρια της για το μεγάλο... φαγοπότι.
Το... πείραμα των πολυεθνικών

Ο Αλεσάντρο Ντελ Πιέρο αποτελεί από τα βαρύτερα ονόματα αυτών που πραγματοποίησαν το... πέρασμα στην Ινδία

Eurokinissi
Την... καρδιά του όλου εγχειρήματος αποτελεί ο αμερικανικός κολοσσός με ειδίκευση στο αθλητικό μάρκετινγκ που ακούσει στο όνομα IMG. Η συγκεκριμένη, εδώ και τρία χρόνια περίπου, ανέλαβε την όλη δημιουργία του πειράματος, ενώ ήταν αυτή που πριν λίγους μήνες ανακοίνωσε μετά Βαΐων και κλάδων τη στιγμή της πραγματοποίησής του. Η IMG υπέγραψε το 2010 μια συμφωνία 110 εκατ. ευρώ με την Ινδική Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου, αναλαμβάνοντας να προχωρήσει σε ριζική αναδιάρθρωση, βελτίωση, προώθηση και διάδοση του ποδοσφαίρου σε όλη τη χώρα. Τρία χρόνια αργότερα, η δημιουργία της Ινδικής Σούπερ Λιγκ είχε φθάσει. Το τι δυναμική θα έχει αυτή, φαίνεται παράλληλα και από τη συμφωνία που υπήρξε με ένα από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα της χώρας, το «Star India», το οποίο ξόδεψε 235 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει το 33% των μετοχών της κοινοπραξίας, καθώς και τα τηλεοπτικά και διαφημιστικά δικαιώματα για τα επόμενα δέκα χρόνια. Παράλληλα, η είσοδος του μεγαλύτερου κατασκευαστή δίτροχων στον κόσμο, όπως είναι Hero MotoCorp, δυνάμωσε ακόμη περισσότερο τη συγκεκριμένη κοινοπραξία.
Αντίστοιχο σκηνικό με ό,τι επικρατεί, όσον αφορά τα διοργανωτικά, υπάρχει και στην κατάσταση που αφορά τις ομάδες που συμμετέχουν. Οι οκτώ σύλλογοι που έχουν ιδρυθεί και αντιπροσωπεύουν ισάριθμες πόλεις της χώρας, στην ουσία αποτελούν ένα δημιούργημα πολυεθνικών και επιχειρηματιών τόσο από το εγχώριο όσο και από το διεθνές επίπεδο που πείστηκαν από τους διοργανωτές να συμμετάσχουν. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι κάποιες από αυτές φτιάχτηκαν μόλις πριν ένα μήνα και ενώ η έναρξη είναι προγραμματισμένη για τις αρχές Οκτώβρη.
Υπό το... πνεύμα της Πρέμιερ Λιγκ
Πέρα όμως από τις πολυεθνικές, πολύ πριν την έναρξη της διοργάνωσης, μία σίγουρα κερδισμένη από το όλο πείραμα είναι και μία ποδοσφαιρική λίγκα της Ευρώπης. Αυτή δεν είναι άλλη απ' την Πρέμιερ Λιγκ της Αγγλίας, η οποία προλαβαίνοντας άλλους μνηστήρες, κατάφερε να υπογράψει συμφωνία με τους ανθρώπους της ινδικής Λίγκας, προκειμένου να παράσχει την τεχνογνωσία της για την καλύτερη διεξαγωγή του πρωταθλήματος. Η συμφωνία των δύο πλευρών αφορά την ανάπτυξη του ινδικού ποδοσφαίρου, με τη διοργανώτρια αρχή του αγγλικού πρωταθλήματος να ασχολείται με τις οχτώ ομάδες που θα συμμετέχουν στο Indian Super League, την προώθηση του προϊόντος, όπως επίσης την καταπολέμηση της διαφθοράς και του ντόπινγκ. Η συγκεκριμένη συνεργασία, μάλιστα, ενδέχεται να στείλει και αρκετές ομάδες της Premier League στην Ινδία για φιλικά παιχνίδια. Βέβαια, η Πρέμιερ Λιγκ δεν είναι μόνη περίπτωση του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου που εμπλέκεται με το εν λόγω πείραμα. Η Ατλέτικο Μαδρίτης και η Φιορεντίνα έχουν μπει ως μέτοχοι σε δυο απ' τις ομάδες που θα μετέχουν, ενώ το παράδειγμά τους αναμένεται μελλοντικά να ακολουθήσουν και άλλοι ευρωπαϊκοί σύλλογοι που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Βετεράνοι σε ρόλο... κράχτη
Βέβαια, εκτός των άκρως μελετημένων επιχειρηματικών πλάνων και σχεδίων, η καλύτερη στήριξη του εγχειρήματος δε θα μπορούσε να είναι άλλη απ' την προσέλκυση σημαντικών ονομάτων του παγκοσμίου ποδοσφαίρου που θα τραβήξουν το ενδιαφέρον. Ετσι, από διοργανωτές και ομάδες επιχειρήθηκε ένα σημαντικό άνοιγμα σε ποδοσφαιριστές που βρίσκονται προς τη δύση της καριέρας τους και στους οποίους προσφέρθηκε γη και ύδωρ προκειμένου να μετακομίσουν στην Ινδία. Ετσι, εκεί θα βρεθούν αρκετοί απ' τις λεγόμενες παλιοσειρές του παγκόσμιου ποδοσφαίρου, όπως οι Αλεσάντρο Ντελ Πιέρο, Νταβίντ, Τζεζεγκέ, Νικόλα Ανελκά, Φάμπιο Καναβάρο, Χουάν Πάμπλο Σορίν, Ρομπέρτ Πιρές, Τζέι Τζέι Οκότσα, Ρόμπι Φάουλερ, Φερνάντο Μοριέντες Ερνάν Κρέσπο. Ανάμεσα σε αυτούς, θα φιγουράρουν και οι Αλέξης Τζόρβας και Μπρούνο Τσιρίλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ