17 Οκτ 2017

«Μαγική εικόνα» και στην Εκπαίδευση


Εχει περάσει ήδη ένας και πλέον μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και πολλά σχολεία προσπαθούν ακόμα να διαμορφώσουν το εβδομαδιαίο πρόγραμμά τους. Είναι κι αυτό ένα δείγμα της «κανονικότητας» την οποία αναφέρει διαρκώς το υπουργείο Παιδείας, κομπάζοντας ότι με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, τα σχολεία ξεκίνησαν με τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους... Ωστόσο, και η φετινή σχολική χρονιά άρχισε χωρίς μόνιμους διορισμούς, με κενά και ελλείψεις που παρατείνονται, ενώ η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία και η λειτουργία του συστήματος έχουν ενσωματώσει πλήρως και παγιώνουν μια σειρά από αντιεκπαιδευτικά μέτρα που προωθήθηκαν τα τελευταία χρόνια, όπως η γενίκευση της δεύτερης και τρίτης ανάθεσης μαθημάτων και των μετακινήσεων για τους εκπαιδευτικούς, η παγίωση των τμημάτων με 25 και 27 μαθητές, η μείωση των ωρών διδασκαλίας σε μαθήματα κ.ο.κ.
***
Παράλληλα, χιλιάδες προνήπια βρέθηκαν εκτός νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών, οικογένειες αναγκάστηκαν για μια ακόμα φορά να πληρώσουν για Παράλληλη Στήριξη, μια σειρά Ολοήμερα δεν λειτουργούν με πλήρες πρόγραμμα, τα Τμήματα Ενταξης και οι τάξεις υποδοχής παραμένουν πολύ πίσω από τις ανάγκες, γονείς διεκδικούν με κινητοποιήσεις ακόμα και μέτρα για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών τους από και προς το σχολείο. Για παράδειγμα, χρειάστηκε ένας μήνας πολύμορφων κινητοποιήσεων, παραστάσεων διαμαρτυρίας, παρεμβάσεων, για να «σωθούν» κάποια από τα ολιγομελή τμήματα Επαγγελματικών Λυκείων σε όλη τη χώρα, για τα οποία ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να κλείσουν, στο όνομα της «εξοικονόμησης πόρων» για τη «δημοσιονομική προσαρμογή». Με αυτές τις κινητοποιήσεις εκπαιδευτικοί και μαθητές ζήτησαν το αυτονόητο δικαίωμα, να συνεχίσουν να φοιτούν στο σχολείο και στην ειδικότητά τους, απέναντι στην επιλογή της κυβέρνησης να μειώνει σταθερά κάθε χρόνο τα τμήματα που χαρακτηρίζει «ολιγομελή».
***
Για μια ακόμη χρονιά οι λαϊκές οικογένειες ζουν με την αγωνία για το μέλλον των παιδιών τους και με το χέρι στην τσέπη για φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες κ.λπ. Στο πλαίσιο της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής, το επόμενο διάστημα έρχονται νέες αλλαγές στο Λύκειο. Το σχέδιο το οποίο το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε από τον περασμένο Αύγουστο, σκιαγραφεί ένα Λύκειο αποκλειστικά προσανατολισμένο στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με μείωση μαθημάτων και τη γενική μόρφωση να σταματά στην Α' τάξη, με επιπλέον εξετάσεις πανελλαδικού τύπου. Οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι με αυτό θα μειωθούν τάχα τα φροντιστήρια και η παραπαιδεία, δεν είναι ικανοί να κρύψουν ότι πρόκειται για αλλαγές που πλήττουν πρώτα και κύρια τα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών, ορθώνοντας ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στις σπουδές τους.
***
Απέναντι σε αυτήν την πραγματικότητα και παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να καλλιεργήσει προσδοκίες και στάση αναμονής, παρουσιάζοντας αντεστραμμένη τη μίζερη εικόνα του σχολείου, από την αρχή της χρονιάς αναπτύσσονται πολύμορφες διεκδικήσεις για μια σειρά από ζητήματα, σε κεντρικό και κατά τόπους επίπεδο, με πρωτοβουλία συνδικάτων, συλλόγων γονέων και δασκάλων, Λαϊκών Επιτροπών καθώς και άλλων φορέων. Οι κινητοποιήσεις αυτές αποκαλύπτουν την κοροϊδία της κυβέρνησης ότι «όλα δουλεύουν ρολόι», βάζουν στο επίκεντρο τη διεκδίκηση μέτρων ανακούφισης από τα οξυμένα προβλήματα και δείχνουν το δρόμο της οργανωμένης πάλης για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
***
Αυτοί οι αγώνες χρειάζεται το επόμενο διάστημα να στηριχτούν, να μαζικοποιηθούν, να πολλαπλασιαστούν. Να μην εγκλωβιστεί ο λαός στη λογική του «ρεαλιστικού» και «εφικτού», στην επίκληση της «επιτροπείας», των «περιορισμένων πόρων» από την κυβέρνηση, που μπουκώνει με προνόμια το κεφάλαιο και ταυτόχρονα προσαρμόζει αποτελεσματικότερα την Εκπαίδευση στις ανάγκες της κερδοφορίας του. Για να υπάρξει πραγματική διέξοδος προς όφελος του λαού, χρειάζεται ο αγώνας για Παιδεία των σύγχρονων αναγκών και της πραγματικής μόρφωσης να γίνει υπόθεση του εργατικού - λαϊκού κινήματος, να συνδεθεί με την πάλη για άλλο δρόμο ανάπτυξης, που θα έχει κριτήριο τις ανάγκες του λαού και όχι την κερδοφορία του κεφαλαίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ