31 Μαρ 2012

Την εκλογική μάχη τη βλέπουμε σαν μια αγωνιστική, μαχητική μορφή πάλης


ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Την εκλογική μάχη τη βλέπουμε σαν μια αγωνιστική, μαχητική μορφή πάλης
Στους εργαζόμενους του νοσοκομείου «Ευαγγελισμός» μίλησε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ
Από την ομιλία στους εργαζόμενους του «Ευαγγελισμού»
Σε συγκέντρωση των εργαζομένων στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» μίλησε χτες το μεσημέρι η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, όπου συναντήθηκε και με το διοικητή του νοσοκομείου. Στην ομιλία της, η Αλέκα Παπαρήγα σημείωσε μεταξύ άλλων:
«Σας διαβεβαιώ ότι το ΚΚΕ μέχρι τη στιγμή που θα ανοίξουν οι κάλπες θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του να συνδυάσει την προεκλογική πολιτική συζήτηση, που λογικά πρέπει να γίνει, αλλά και την ανάπτυξη των αγώνων. Συνήθως σε προεκλογική περίοδο δε γίνονταν αγώνες τον τελευταίο μήνα, συγκεντρώναμε όλοι την προσοχή - όλα τα κόμματα - στην προεκλογική συζήτηση.
Αλλά εμείς, δε θα κάνουμε το λάθος να εγκαταλείψουμε τους αγώνες και ξέρουμε πολύ καλά ότι μέχρι να κλείσει η βουλή θα παίρνονται αποφάσεις δραματικές, αλλά και στη διάρκεια που η βουλή θα είναι κλειστή, τα υπουργεία μαζί με την ΕΕ, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ θα δουλεύουν όλο το πλαίσιο δράσης, το οποίο θα πρέπει να το λειτουργήσει η επόμενη κυβέρνηση. Συνήθως αναστέλλονται αποφάσεις, αλλά τώρα δεν πρόκειται να ανασταλεί καμία. Και μάλιστα και με κλειστή τη βουλή, ο κίνδυνος είναι ακόμη μεγαλύτερος να παίρνονται αποφάσεις, να προετοιμάζονται νέα μέτρα και να μην μπορεί κανείς να τα πληροφορηθεί.
Σήμερα π.χ. το πρωί, προφανώς στην Ωρα του Πρωθυπουργού - το άκουσα στο ραδιόφωνο τώρα που ερχόμουν - ο κύριος Παπαδήμος δήλωσε ότι πρέπει να μπει ένα τέρμα στην αντίληψη ότι θα υπάρχει κρατική επιχορήγηση στα ασφαλιστικά Ταμεία. Καταλαβαίνετε πάρα πολύ καλά ότι αυτό θα έχει τραγικές συνέπειες και στις συντάξεις και στις παροχές Υγείας. Γιατί αν δεν υπάρχει κρατική χρηματοδότηση στα ασφαλιστικά Ταμεία ή στον ΕΟΠΥΥ, πώς θα γίνει; Φυσικά, ποτέ δεν εκπληρώθηκε η κρατική επιχορήγηση και στον τομέα της Υγείας και της σύνταξης και που αποφασίζονταν στους κρατικούς προϋπολογισμούς. Δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Πάντα έδιναν λιγότερα. Αλλο προϋπολογίζω και άλλο ολοκληρώνω τον προϋπολογισμό.

Eurokinissi
Καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει τώρα. Με τα αποθεματικά των νοσοκομείων που κουρεύτηκαν στις τράπεζες, με τα ασφαλιστικά ταμεία τα οποία έχουν μείον στην ουσία, είναι στο "κόκκινο". Με τη μείωση των εισφορών στα ασφαλιστικά ταμεία λόγω ανεργίας, λόγω φοβερής μείωσης μισθών. Με εργοδότες που χρωστάνε πολλά στα ασφαλιστικά ταμεία. Καταλαβαίνετε, δηλαδή, πού πάμε.
Κριτήριο η κατάσταση στην Υγεία
Εμείς θεωρούμε ότι ακόμη και αν δεν υπήρχαν άλλα προβλήματα σε όλους τους άλλους τομείς της ζωής μας - που βέβαια δεν είναι δυνατόν να μην υπήρχαν, όλα είναι αλληλένδετα - αλλά και μόνο οι εμπειρίες στον τομέα της Υγείας είναι αρκετές, για να οδηγήσουν το λαό σε μια πολιτική συνειδητοποίηση, θα έλεγα, του απαιτούμενου υψηλού επιπέδου, και σε μια πολιτική καταδίκη των κομμάτων που κυβέρνησαν, του ίδιου του συστήματος του καπιταλιστικού το οποίο ζούμε, να μην οδηγήσουν σε μια καταδίκη των μνημονίων, δανειακής σύμβασης και να μην οδηγήσουν σε μια ριζοσπαστικοποίηση της συνείδησης και της δράσης.
Μόνο στον τομέα της Υγείας, γιατί δεν είναι ένας οποιοσδήποτε τομέας. Εδώ όλα δοκιμάζονται. Αυτό που λένε κοινωνικό κράτος, αυτό που λένε εργοδοσία, αυτό που λένε δημόσια Υγεία, αυτό που λένε επιχειρηματικός χαρακτήρας της Υγείας κλπ. Τα πάντα δοκιμάζονται και θα αρκούσε μόνο αυτό. Ξέρετε, καμιά φορά, αναρωτιόμαστε. Γιατί, είναι αλήθεια, οι αγώνες που έχουν αναπτυχθεί όσον αφορά στο ζήτημα της Υγείας, υπολείπονται. Δεν μιλάω για τους εργαζόμενους στο χώρο της Υγείας και εδώ είναι αναντίστοιχοι με τις απαιτήσεις, αλλά μιλάω γενικότερα για τους αγώνες των εργαζομένων, δεν θέλω να κάνω λεπτομερή αναφορά, τι έκαναν οι συνδικαλιστικές ηγεσίες.
Αλλά υπάρχει ένας σοβαρός κίνδυνος. Μπροστά στην αύξηση της φτώχειας, της ανεργίας, την έλλειψη εισοδήματος, να συρρικνωθούν οι απαιτήσεις των εργαζομένων, οι απαιτήσεις του λαού, και να παλεύει μόνο για μια θέση εργασίας, έστω κι αν αυτή είναι 300 - 400 ευρώ το μήνα και 200 ευρώ το μήνα, για μια δουλειά χωρίς Ασφάλιση. Και ιδιαίτερα οι νέες ηλικίες, να μην μπορούν να συνειδητοποιήσουν τι σημαίνει να μην έχω ένσημα για σύνταξη και να μην ίσως συνειδητοποιούν, ιδιαίτερα εκείνοι που δεν έχουν φτιάξει ακόμα οικογένεια με παιδιά μικρά, τι σημαίνει η Υγεία να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
Και είναι ενδεικτικό. Οταν ο λαός πτωχεύει και όταν εξαθλιώνεται - και αυτό ισχύει για όλα τα μήκη και πλάτη της γης - εάν δεν υπάρχει ένα πανίσχυρο πολιτικοποιημένο εργατικό λαϊκό κίνημα, και αν δεν υπάρχει ένας πολιτικός συσχετισμός υπέρ - θα το πω καθαρά - του ΚΚΕ και γενικότερα ένα ριζοσπαστικό κίνημα, ο κίνδυνος των μειωμένων απαιτήσεων σε μια εποχή που ξέρουμε ότι αυξάνονται ιλιγγιωδώς οι απαιτήσεις στη ζωή μας, αυτά να μειώνονται. Πόσα χρόνια υπάρχουν οικογένειες - και πριν από την κρίση - που δεν έχουν κάνει διακοπές το καλοκαίρι; `Η κάνουν μια βδομάδα. Είναι μικρό πράγμα αυτό; Είναι πολυτέλεια;
Γιατί μας λένε ότι πρέπει να βγάλουμε από πάνω μας ταμπού και συνήθειες. Οχι. Ταμπού και συνήθειες που σημαίνει να ζω αντίστοιχα με τις δυνατότητες της εποχής που περνάμε, με τις δυνατότητες της Ελλάδας, με τις σύγχρονες δυνατότητες, εμείς δεν τα θεωρούμε αυτά ταμπού. Είναι δικαιώματα αναφαίρετα, που ποτέ δεν κατακτήθηκαν πλήρως και δε δεχόμαστε να τα χάσουμε και να ζήσουμε με τις συνθήκες πριν από 50 - 60 χρόνια, τις πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα.
Εκλεψαν «νόμιμα» και τα νοσοκομεία
Πρέπει να σας πω ότι αυτές τις μέρες συγκεντρώνουμε την προσοχή μας σε προβλήματα που έχουν σχέση με τα νοσοκομεία και όχι μόνο. Γιατί, για μας Υγεία είναι η δημόσια Υγεία, είναι η πρωτοβάθμια περίθαλψη, είναι τα νοσοκομεία, είναι η πρόληψη, δε μιλάμε μόνο για παροχή Υγείας στους ασθενείς, μιλάμε για παροχή υπηρεσιών Υγείας σε αυτούς που δεν έχουν ασθενήσει. Ποια είναι τα ζητήματα που προβάλλουμε; Πρώτα πρώτα, "κουρεύτηκαν" τα αποθεματικά των νοσοκομείων. Είτε είχαν τη μορφή κατάθεσης, αποθεματικών, είτε κυρίως ομολόγων.
Ξέρετε ότι από την κυβέρνηση Σημίτη, από το 1998, αντί να δίνεται ρευστό στα νοσοκομεία, η κρατική επιχορήγηση δινόταν σε ομόλογα. Μάλιστα, ξεκίνησε αυτή η διαδικασία τον Αύγουστο του '98. Είχε προετοιμαστεί, βέβαια, νομικά από το '97. Τα ομόλογα αυτά "κουρεύτηκαν" όλα. Θα δω, βέβαια τον πρόεδρο του νοσοκομείου και θα τον ρωτήσω. Δεν "κουρεύτηκαν" αυτοί που δεν είχαν ομόλογα. Η Τράπεζα της Ελλάδας τα πήρε, τα έδωσε στις τράπεζες.
Μάλιστα, δίνονταν τα ομόλογα των νοσοκομείων και των ΑΕΙ - δεν ξέρω αν ισχύει και συγκεκριμένα για τον "Ευαγγελισμό", ξέρουμε όμως ότι ισχύει γενικά - δίνονταν, κατατίθεντο στις τράπεζες που έμπαιναν στο "κούρεμα" λίγες μέρες πριν ξεκινήσει η διαδικασία του "κουρέματος". Δηλαδή, κατατέθηκαν συνειδητά για να μπουν στο "κούρεμα" 50%. Συνειδητά. Δεν έγινε προ κρίσης, έγινε και προ κρίσης, αλλά κατατέθηκαν - καταγγέλθηκε αυτό - μέχρι την τελευταία στιγμή. Δηλαδή, που είχε κλειστεί η συμφωνία στις Βρυξέλλες και παραμονές για να ξεκινήσει η διαδικασία του PSI, κατατέθηκαν. Δηλαδή, έγινε συνειδητά να μπουν στο "κούρεμα" και τα νοσοκομεία κ.λπ. για να γλιτώσουν, δεν ξέρουμε τι άλλο.
Εμείς, λοιπόν, ζητάμε να καλυφθούν όλα τα "κουρέματα", ό,τι έχασαν από το "κούρεμα" τα νοσοκομεία, να δοθούν. Δεν φτάνουν αυτά για τη λειτουργία των νοσοκομείων. Αλλά καταλαβαίνετε ότι το "κούρεμα" στα νοσοκομεία φθάνει στο 70%. Κι εμείς έχουμε δώσει κατάλογο συγκεκριμένων νοσοκομείων που ξέρουμε. Δυστυχώς, οι διοικήσεις δεν αποκαλύπτουν τι έχει γίνει κι άμα δεν αποκαλύπτουν δεν μπορείς να μάθεις, εκεί όμως που μπορέσαμε και βρήκαμε τα κείμενα της Τράπεζας της Ελλάδας που ενημερώνουν τα νοσοκομεία τι "κουρεύτηκε" - γιατί όταν πάει το νοσοκομείο και ζητάει να πάρει τις καταθέσεις, τότε η ΤτΕ ενημερώνει για το υπόλοιπο - και εκεί είδαμε ότι φτάνει το 70%.
"Κουρεύτηκαν" και τα αποθεματικά των ΑΕΙ και ΤΕΙ, όσα είχαν ομόλογα. Οσα δεν είχαν, δεν "κουρεύτηκαν". Καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι ένα καινούργιο ξαφνικό γεγονός, το οποίο δεν είχε τοποθετηθεί καθόλου. Την ημέρα, μάλιστα, που πληροφορηθήκαμε για το "κούρεμα" του νοσοκομείου Αγιοι Ανάργυροι, την άλλη μέρα, - και στην Αγία Ολγα - έτυχε να έχω συνάντηση με τον πρωθυπουργό, με τον κύριο Παπαδήμο. Με κάλεσε σε συνάντηση για το νομοθετικό έργο της κυβέρνησης και για τις εκλογές. Και τον ρώτησα, λοιπόν, και μου είπε ναι, κουρεύτηκαν όλα τα ομόλογα των νοσοκομείων, δεν μπορέσαμε στη διαπραγμάτευση να τα εξαιρέσουμε.
Τότε ακόμα, εκείνη την ημέρα δεν ήξερα για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και φυσικά μου απάντησε σε αυτό που τον ρώτησα. Και μου είπε όλα κουρεύτηκαν, δεν μπορέσαμε να τα εξαιρέσουμε γιατί δεν εξαιρείται κανείς. Εδώ μπήκαν οι ιδιώτες, δεν θα μπουν τα νοσοκομεία;
Ετοιμάζουν τα χειρότερα για Ασφάλιση - Υγεία
Λοιπόν, ζητάμε την επιστροφή. Ζητάμε την καταβολή άμεσα όλων των δεδουλευμένων. Π.χ. χρωστάνε σε όλους τους ειδικευόμενους, ξέρω ότι κάνετε επίσχεση εργασίας. Εμείς υποστηρίζουμε κάθε αγώνα, όλες τις μορφές πάλης και δεν μπορεί κανείς να διώκει τους εργαζόμενους για τις μορφές πάλης που χρησιμοποιούν, τυπικά το Σύνταγμα τις κατοχυρώνει όλες, άλλο τι γίνεται στην πράξη, ιδιαίτερα στον ιδιωτικό τομέα.
Και τώρα ακριβώς επειδή υπάρχει η κρίση, έχουμε προσαρμοσμένη πρόταση στην κρίση, ότι πρέπει να κοπούν ό,τι δίνουμε για Υγεία, φάρμακα κ.λπ., που ξέρετε ανέβηκε η συμμετοχή, άλλα εξαιρέθηκαν κ.λπ., δωρεάν φάρμακα, δωρεάν παροχές Υγείας και φυσικά να μπορούν να έχουν παροχές Υγείας και αυτοί που είναι ανασφάλιστοι σήμερα, λόγω αύξησης της ανεργίας Ελληνες και ξένοι, μετανάστες. Γιατί με την άνοδο της ανεργίας ξέρετε ότι υπάρχουν και άνθρωποι ανασφάλιστοι.
Και πρέπει να σας πω ότι τυπικά - για να μη με προλάβει κανείς - κατοχυρώνεται ο άνεργος και αυτός που είναι ανασφάλιστος για να μπορέσει π.χ. να πάει το παιδί του στο γιατρό, πρέπει να έχει ορισμένες προϋποθέσεις. Πρέπει να έχει κάνει 2.000 μεροκάματα πριν και κάθε τρεις μήνες να έχει τη δυνατότητα να ανανεώνει το χαρτί από τον ΟΑΕΔ. Καταλαβαίνετε ότι περνώντας τα χρόνια, με την αύξηση της ανεργίας και κυρίως με την απασχόληση δυο μέρες τη βδομάδα κ.λπ., τα λεγόμενα "mini jobs" - τα οποία εμφανίστηκαν στη Γερμανία και τώρα γενικεύονται παντού - να κάνεις 2.000 ένσημα το τελευταίο διάστημα, δεν είναι κάτι εύκολο. Θέλει πολλά χρόνια.
Αλλά το κυριότερο είναι τα άδεια ταμεία. Γιατί μπορεί να πηγαίνει ο ανασφάλιστος τυπικά να ζητήσει βοήθεια για την Υγεία του, αλλά άμα δεν υπάρχουν φάρμακα, άμα δεν υπάρχουν παροχές... Χώρια που θα καλλιεργηθεί και το κλίμα - γιατί ήδη προετοιμάζεται - ο καθένας θα έχει παροχές ανάλογα με αυτά που καταβάλλει, με τις εισφορές. Θα έχουμε άνοδο των εισφορών των εργαζομένων και για τη σύνταξη και για την Υγεία. Εχει γίνει τέτοια άνοδος και θα γίνει ακόμα περισσότερο.
Αυτά που λέμε, θα έλεγα, δεν έχουν καν το στοιχείο της υπερβολής. Ενδεχομένως ετοιμάζουν κι άλλα πράγματα που και το δικό μας πονηρό μυαλό - γιατί είμαστε πονηρεμένοι σε αυτά τα πράγματα - δεν μπορεί συγκεκριμένα να το συλλάβει. Εδώ, πραγματικά, παίρνονται μέτρα που ξεπερνάνε κάθε πρόβλεψη.
Εμείς, μέσα στις συνθήκες του καπιταλισμού, και ξέρουμε καπιταλισμός σημαίνει καπιταλιστική ιδιοκτησία, επιχειρηματικοί όμιλοι κ.λπ., θεωρούμε ότι μέσα στις συνθήκες του καπιταλισμού, οι τομείς της Υγείας και της Παιδείας πρέπει να εξαιρεθούν. Δεν μπορεί να υπάρχει κανένας επιχειρηματίας. Πρέπει να είναι μόνο δημόσια, με εργαζόμενους με καλές αμοιβές, ανάλογα πόσα χρόνια ξόδεψαν στα πανεπιστήμια, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι μόνο οι γιατροί, είναι και οι νοσοκόμες, είναι και οι μαγείρισσες και τα πλυντήρια κι οι φύλακες κ.λπ.
Στόχος η υποτίμηση της εργατικής δύναμης
Επιτρέψτε μου να σταθώ λίγο στα θέματα των εκλογών. Εμείς την εκλογική μάχη τη βλέπουμε σαν μια αγωνιστική, μαχητική μορφή πάλης, έτσι τη βλέπουμε, η οποία ως τέτοια, αυτή την Κυριακή που έρχεται - θα είναι 29 Απρίλη, μάλλον 6 Μάη - θα παίξει σημαντικό ρόλο στις επόμενες εξελίξεις. Την άλλη μέρα, βεβαίως, αυτό που θα καθορίσει τις εξελίξεις είναι αυτό που εμείς λέμε ταξική πάλη, αυτό που λέμε ταξικός αγώνας, ριζοσπαστικός, πολιτικός αγώνας. Ομως η Κυριακή θα παίξει και αυτή το ρόλο της.
Τι το καινούριο έχει αυτή η εκλογική μάχη; Πρώτα πρώτα υπάρχει η πείρα των εργαζομένων. Προ κρίσης και κατά τη διάρκεια της κρίσης. Και εμείς σε αντίθεση με όλα τα άλλα κόμματα δεν ξεκινάμε από το μνημόνιο και μετά, παρότι το μνημόνιο είναι ένας σταθμός. Ξεκινάμε από πριν, όταν η Ελλάδα είχε 5%-6% ρυθμούς ανάπτυξης και θεωρούνταν μάλιστα μια από τις δυνατές χώρες της Ευρώπης σε ρυθμούς ανάπτυξης. Μάλιστα τότε μιλούσαν για την Ελλάδα στον "σκληρό πυρήνα" της ΕΕ. Η κρίση ξεκίνησε ακριβώς μέσα σε αυτούς τους ρυθμούς.
Το μνημόνιο για μας ήταν η πρώτη απόπειρα που έγινε, η οποία και πέτυχε. Και εδώ διαφωνούμε με τα άλλα κόμματα που λένε ότι απέτυχε, πέτυχε τους ταξικούς, αντιλαϊκούς τους στόχους. Απόλυτα πετυχημένο. Οχι βέβαια για το λαό. Γιατί εδώ εμφανίζεται ότι γενικά απέτυχε για όλους το μνημόνιο, γιατί δεν έβγαλε την Ελλάδα από την κρίση. Μα δεν έγινε γι' αυτό το μνημόνιο. Το μνημόνιο ήταν καθαρό. Ηταν το πρώτο πακέτο αρπαγής κατακτήσεων που είχαν μείνει. Από το '92 μέχρι το 2009 τις έπαιρναν σταδιακά, έπρεπε, λοιπόν, να τις πάρουν "φαστ τρακ", που είναι και σύγχρονος όρος της ΕΕ, να τις πάρουν γρήγορα. Και ήταν το πρώτο πακέτο αρπαγής των κατακτήσεων.
Βεβαίως, ενταγμένο και μέσα στο στόχο της ευρωπαϊκής κρίσης, γιατί στον καπιταλισμό διέξοδο από την κρίση σημαίνει: Ξεκινάω με αυτό που λέμε εμείς επιστημονικά υποτίμηση της τιμής της εργατικής δύναμης. Δηλαδή ρίχνω μισθούς, συντάξεις, ανεβάζω όρια συνταξιοδότησης κλπ. Ηταν το πρώτο πακέτο. Αυτό πέτυχε απόλυτα. Παρά τους αγώνες που αναπτύχθηκαν. Δεν τους έφτανε όμως, έπρεπε να γίνει ακόμα μεγαλύτερη υποτίμηση. Και μάλιστα ξεκίνησε πρώτα με την υποτίμηση της αξίας της εργατικής δύναμης. Της δικής σας αξίας και της αξίας όλων των άλλων.
Βεβαίως, τα χρέη δεν καλύπτονται, το ξέρανε αυτό, ότι δεν καλύπτονται τα χρέη. Αλλά προετοιμάζουν την πτώση της τιμής της εργατικής δύναμης στην περίοδο της ανάκαμψης. Γιατί είναι το πρώτο πράγμα. Πρέπει να υποτιμηθεί αυτό το πράγμα. Και ενώ μεν λίγα πράγματα φέρνει ως προς την κάλυψη του χρέους, στην πραγματικότητα προετοιμάζει την κερδοφορία όταν θα μπούμε στην περίοδο της ανάκαμψης. Και ακολούθησαν όλα τα άλλα μέχρι τη δανειακή συνθήκη, να μην τα επαναλάβω.
Βέβαια, δεν μπορεί και ο καπιταλισμός δεν αντιμετωπίζει την κρίση του μόνο υποτιμώντας την αξία της εργατικής δύναμης. Πρέπει και ένα μέρος του κεφαλαίου, το οποίο έχει υπεραυξηθεί και πάνω σε αυτή την υπεραύξηση έχει υπερπολλαπλασιαστεί, πρέπει να καταστραφεί ένα μέρος του κεφαλαίου, ούτως ώστε να δημιουργηθούν προϋποθέσεις το πραγματικό κεφάλαιο να ξαναμπεί στη δράση για να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερους ρυθμούς κερδοφορίας. Κι αυτό έγινε με τη δανειακή συνθήκη, με το 50-50.
Τρομοκρατία και αυταπάτες
Ξεκαθαρίζουμε το εξής πράγμα. Και είμαστε το μοναδικό κόμμα που το λέει, γιατί όλη η κριτική που γίνεται κι από τα άλλα κόμματα, από τη ΝΔ μέχρι το ΣΥΡΙΖΑ, ότι αν το κούρεμα, δηλαδή η αναδιαπραγμάτευση, γινότανε από την αρχή, τότε θα είχε καλυφθεί το χρέος, θα είχε μπει μια τάξη και δεν θα χρειάζονταν όλα τα υπόλοιπα. Κι απαντάει η ΕΕ - και να μην απαντούσε, εμείς ξέρουμε πώς σκέφτονται, αλλά απαντάει: Οχι, λέει, κύριοι, το κούρεμα το κάναμε μετά από δυο χρόνια, αφού εξασφαλίσαμε το κεφάλαιο να χάσει λιγότερα. Αν το κάναμε πριν δυο χρόνια, θα έχανε πολύ περισσότερα.
Γιατί τι κάνανε; Πολλοί επιχειρηματίες ξεφορτώθηκαν τα λεγόμενα δομημένα ομόλογα. Και ιδιαίτερα οι γαλλικές και οι γερμανικές τράπεζες που είχαν τα περισσότερα. Δηλαδή το κούρεμα το έκαναν την κατάλληλη στιγμή για να περιοριστούν οι απώλειες του κεφαλαίου και αφού είχε προετοιμαστεί η επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Και αν στέκομαι σε αυτά είναι γιατί στην εκλογική μάχη ακούμε δυο πράγματα να ρίχνονται στο τραπέζι. Ενα είναι ο τρόμος. Δεν μπορεί η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ να δώσουν υποσχέσεις. Είναι αδύνατον. Καταρχήν προετοιμάζουν τη μετεκλογική κυβέρνηση και τη μετεκλογική τους σύμπραξη. Τώρα δεν τους αφήνει η ΕΕ, η ΕΚΤ και το ΔΝΤ - αυτοί είναι η τρόικα, για να θυμόμαστε ποιοι είναι η τρόικα, είναι αυτές οι τρεις ενώσεις - και δεν τους αφήνουν και οι κεφαλαιοκράτες στην Ελλάδα να υποσχεθούν αυξήσεις. Δεν τους αφήνουν με τίποτα, τέρμα.
Από τη στιγμή που δεν έχουν παροχές, πρέπει να τρομοκρατήσουν. Αν δεν γίνει ό,τι γίνει, θα έχουμε χάος. Το χάος είναι αυτό που ετοιμάζουν για το λαό. Εμείς θέλουμε να χάσουν οι κεφαλαιοκράτες, δεν μας νοιάζει αν αυτοί τη χασούρα τους τη θεωρούν χάος. Αλλά το χάος που μας τρομοκρατούν είναι πραγματικό στο βαθμό που ο λαός υποκύψει στο δικό τους επιχείρημα του χάους.
Ταυτόχρονα με αυτή την τρομοκρατία υπάρχουν πολλά κόμματα σήμερα παλιά και καινούρια στη βουλή - τώρα κανένα δεν είναι εντελώς καινούριο, όλα είναι με παλιά υλικά - που λένε ότι υπάρχει και άλλη λύση μέσα στα πλαίσια της ΕΕ και μάλιστα με μια καλύτερη επαναδιαπραγμάτευση - απαγορεύεται η επαναδιαπραγμάτευση, αυτά ισχύουν μέχρι το 2032, καμία αναδιαπραγμάτευση δεν μπορεί να γίνει. Και ταυτόχρονα - γιατί αυτοί λένε αναδιαπραγμάτευση εντός ΕΕ - υπάρχει η πρόταση αν θελήσει ο λαός μπορεί να αλλάξει ουσιαστικά την κυβέρνηση και να μην έχουμε πια μια κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, αλλά να έχουμε αντιμνημονιακών δυνάμεων. Αλλοι τη λένε "αντιμνημονιακών", άλλοι τη λένε κυβέρνηση αριστερών, αντιμνημονιακών δυνάμεων κλπ. Και αυτή η κυβέρνηση θα καταγγείλει τη δανειακή σύμβαση, τα μνημόνια και όλα.
Ούτε σε αυτή την πρόταση πρέπει να πιστέψει ο λαός. Δεν θα κάνω τώρα σχόλιο αν αυτή η πρόταση γίνεται με συνειδητό τρόπο να κοροϊδέψει το λαό ή είναι αφελείς αυτοί που τη λένε και κοροϊδεύουν το λαό από αφέλεια. Γνώμη έχουμε, αλλά αφήστε τη, γιατί στο κάτω - κάτω εμείς θέλουμε να αποδείξουμε την ουσία της πρότασης. Κοιτάξτε να δείτε. Μπορείς να έχεις μια κυβέρνηση αντιμνηνονιακών δυνάμεων. Αυτή η κυβέρνηση θα έχει καμιά εξουσία στα χέρια της; Τίποτα. Μια απόφαση του κοινοβουλίου. Και θα καταγγείλει και τη δανειακή σύμβαση. Εάν την καταγγείλει και τα καταγγείλει όλα αυτά, πρέπει στη θέση τους να βάλει άλλα μέτρα. Να καταγγείλω μια συνθήκη. Και άμα δεν τα αλλάξω στην πράξη; Φραστική καταγγελία θα κάνει;
Π.χ. αυτή η κυβέρνηση θα δώσει χρήματα στα ασφαλιστικά ταμεία; Θα επαναφέρει τους μισθούς στα επίπεδα που ήταν πριν τα κοψίματα και τα χαράτσια; Πώς θα τα κάνει όλα αυτά; Στο επίπεδο της οικονομίας και της κοινωνίας κυριαρχούν οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Π.χ. η ΔΕΗ είναι ιδιωτικοποιημένη και μάλιστα είναι σε πορεία πλήρους ιδιωτικοποίησης. Θα την ανακηρύξει δημόσια. Μάλιστα. Θα κάνει κάποιες τράπεζες δημόσιες.
Ποια θα είναι η απάντηση; Η απάντηση θα είναι, οι καπιταλιστές στην Ελλάδα και η ΕΕ, συνασπισμένοι, θα πούνε έξω από την ΕΕ και έχουν όλα εκείνα τα όπλα, ιδιαίτερα μέσα στην Ελλάδα. Παίρνουμε τα κεφάλαιά μας και πάμε στο εξωτερικό, δεν κάνουμε επενδύσεις και έχουν τη δυνατότητα, όχι μόνο να εμποδίσουν το έργο αυτής της κυβέρνησης, αλλά έχουν τη δυνατότητα στην πορεία να χρησιμοποιήσουν και το λαό εναντίον της.
Για κοιτάξτε, ποια ήταν η εξέλιξη της Επανάστασης των Γαρύφαλλων στην Πορτογαλία, στη Χιλή του Αλιέντε ή και τώρα στη Βενεζουέλα; Ο πρόεδρος Τσάβες - εγώ σας λέω είναι πολύ καλοπροαίρετος - διακηρύσσει το σοσιαλισμό, αλλά τα κλειδιά στην οικονομία τα έχουν τα μονοπώλια. Με εξαίρεση την ενέργεια που έχει κρατικοποιηθεί. Και πάλι με φθηνό πετρέλαιο, άμα δεν έχεις να φας, τι να το κάνεις το φθηνό πετρέλαιο, θα το κάνεις πορτοκαλάδα; Κι εκεί υπάρχουν προβλήματα. Και η αντιπολίτευση, όπως ξέρετε, δεν είναι μόνο πολιτική αντιπολίτευση, γίνονται σαμποτάζ στα εργοστάσια, στην ύπαιθρο κλπ. Ενώ έδωσε τη γη στους αγρότες την ξαναπαίρνουν πίσω, πάνε στους αγρότες και ξαναγοράζουν οι καπιταλιστές τη γη.
Αρα αυτή η κυβέρνηση δεν θα μπορεί να κάνει τίποτα. Διότι λέει θα διαπραγματευτώ - προσέξτε. Θα τα λύσω με διαπραγμάτευση. Πώς θα διαπραγματευτείς; Στο λάκκο των λεόντων; Τι θα διαπραγματευτείς; Με τους καπιταλιστές στην Ελλάδα, με τον ΣΕΒ; Να δώσει αυξήσεις;
Διέξοδος με ισχυρό ΚΚΕ
Ποια είναι η πρόταση του ΚΚΕ: Η λύση των προβλημάτων συνδέεται με ριζική ανατροπή. Μια κυβέρνηση, τι είναι; Το πολιτικό προσωπικό μιας εξουσίας. Είναι το πολιτικό προσωπικό του κράτους, μιας εξουσίας. Το πολιτικό προσωπικό σήμερα της εξουσίας της αστικής τάξης. Η θέση του ΚΚΕ είναι ότι εδώ χρειάζεται αλλαγή όχι στη διακυβέρνηση μόνο, αλλαγή στο επίπεδο της εξουσίας. Και φυσικά εφόσον είναι στο επίπεδο της εξουσίας, είναι κυβέρνηση.
Εμείς ακριβώς θέτουμε στο λαό το ζήτημα της εργατικής - λαϊκής εξουσίας, η οποία δεν είναι μόνο ότι θα βγάλει την Ελλάδα από την ΕΕ. Θα βγάλει την Ελλάδα από την ΕΕ. Δεύτερο. Θα διαγράψει μονομερώς το χρέος. Ναι, δεν θα μείνει όμως εκεί, γιατί δεν θα κάνει κι αυτή τίποτα αν μείνει εκεί. Το κυριότερο που θα κάνει είναι ότι θα κοινωνικοποιήσει ό,τι υπάρχει. Επιχειρήσεις μεγάλες, νοσοκομεία, Παιδεία, Υγεία, τα πάντα, τον πλούτο που υπάρχει στη χώρα. Είτε είναι φυσικός, στο υπέδαφος, στη θάλασσα, είτε έχει δημιουργηθεί από τον ανθρώπινο μόχθο, θα τον κοινωνικοποιήσει.
Δεύτερο, δίπλα σε αυτό τον κοινωνικοποιημένο τομέα, εκεί που δεν μπορεί να γίνει γενική κοινωνικοποίηση, θα διαμορφώσει την παραγωγική συνεταιριστική ιδιοκτησία, η οποία θα είναι σύμμαχος, θα δρα από κοινού με την κοινωνική και σε ενιαίο προγραμματισμό. Και θα αναπτύξει όχι δυο - τρεις κλάδους που υπόσχονται σήμερα, αλλά θα αναπτύξει ό,τι πετάει, ό,τι κινείται σήμερα στην Ελλάδα, ό,τι μπορεί να αναπτυχθεί καταργώντας τις εισαγωγές σε προϊόντα που εμείς μπορούμε να τα παράγουμε».

Ενα βήμα μπροστά


Ενα βήμα μπροστά
Ποιος θυμάται το όνειρο της ΕΕ με τα χρυσά κουτάλια;
Εχει ήδη γίνει εφιάλτης για την εργατική τάξη.
Σ' αυτή την πραγματικότητα όποια μάσκα κι αν φορά μια διακυβέρνηση που αφήνει άθικτη την εξουσία του κεφαλαίου, οδηγεί στο απόλυτο χάος τους εργάτες.
Το ψέμα πάντα έχει κοντά ποδάρια όσο ισχυρό κι αν είναι.
***
Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ανακοίνωσαν δουλειά μιας μέρας τη βδομάδα, δηλαδή τέσσερα μεροκάματα το μήνα. Αλλοι, πιο γαλαντόμοι καπιταλιστές, επιβάλλουν τριήμερη δουλειά τη βδομάδα.
Κοιτώντας τα πράγματα από τη σκοπιά της αστικής προπαγάνδας, μια νέα γενιά «προνομιούχων» εργατών γεννιέται. Αυτοί που θα έχουν τρία μεροκάματα απέναντι σ' αυτούς που θα έχουν ένα μεροκάματο. Πόσες φορές έχουμε δει αυτό το έργο; Απειρες.
***
Σ' ένα μικρό εργοστάσιο που έκλεισε στη Μαγνησία, η διοίκηση του σωματείου καλεί σε πάλη για να αποδειχτεί ότι το εργοστάσιο είναι βιώσιμο.
Σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων από το προηγούμενο, σε ένα μεγαλύτερο εργοστάσιο του ίδιου κλάδου η διοίκηση του σωματείου επέβαλε σε εργάτες να γίνουν απεργοσπάστες ενάντια σε συναδέλφους τους για να μπορέσει το αφεντικό να εφαρμόσει μισθό 500 ευρώ.
Λεπτομέρεια: Το μικρό εργοστάσιο είναι τμήμα ενός μονοπωλίου που σε παγκόσμιο επίπεδο αναδιαρθρώνει την παραγωγή του και κλείνει σ' όλες τις χώρες δράσης του τεράστιες μονάδες. Παντού όπου κυριαρχεί ο ρεφορμιστικός συνδικαλισμός στα εργοστάσια της μαμάς εταιρείας οι απεργίες που αναγκαστικά ξεσπούν έχουν όμοιο αίτημα: Στο κάθε εργοστάσιο προσπαθούν να αποδείξουν ότι το δικό τους εργοστάσιο είναι βιώσιμο. Κοινό συμπέρασμα, φταίνε οι ξεχωριστές διοικήσεις των εργοστασίων που δε διαχειρίζονται σωστά τα εργοστάσια. Ο απόλυτος αφοπλισμός του εργατικού κινήματος.
Αλλη λεπτομέρεια: Το συγκεκριμένο μικρό εργοστάσιο αφορά σε παράγωγα του χάλυβα, ακριβώς δίπλα στο μεγαλύτερο εργοστάσιο που παράγει χάλυβα. Κανένας από τους εργατοπατέρες δεν υποψίασε τους εργάτες των δύο εργοστασίων ότι το πρόβλημά τους έχει μια κοινή βάση.
***
Ωρα για συνειρμούς: Οι εργάτες στα ναυπηγεία δουλεύουν με χάλυβα. Οι εργάτες στη «Φριγκογκλάς» δουλεύουν με ανοξείδωτο χάλυβα. Οι εργάτες της «Χαλυβουργίας» παράγουν χάλυβα. Οι εργάτες της «Κόντι» παράγουν εφαρμογές που συνδυάζουν ανοξείδωτο χάλυβα με άλλα υλικά. Οι κάτοικοι στο Χρώμιο της Κοζάνης έχουν κάτω από τα πόδια τους ένα σπάνιο ορυκτό, το χρώμιο, που είναι αναγκαίο για τον ανοξείδωτο χάλυβα. Οι κάτοικοι στον Αλμυρό της Μαγνησίας, δίπλα στην «Κόντι» και τη «Χαλυβουργία», έχουν στην αυλή τους τις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Σιδηροκραμάτων που σκουριάζουν από τότε που αποφασίστηκε το κλείσιμο της υψικαμίνου από το μονοπώλιο που ελέγχει παγκόσμια την αγορά χρωμίου. Από την παραγωγή των ΕΛΣΙ (χρώμιο) μαζί με την παραγωγή της ΛΑΡΚΟ (νικέλιο) προκύπτουν δύο βασικά υλικά για την παραγωγή ανοξείδωτου χάλυβα τον οποίο χρειάζονται οι εργάτες της «Φριγκογκλάς» και όχι μόνο αυτοί.
Ας δούμε την αλυσίδα:
Τα λαϊκά νοικοκυριά χρειάζονται συσκευές από ανοξείδωτο χάλυβα, τις περίφημες «λευκές», δηλαδή κουζίνες, πλυντήρια, ψυγεία. Τα νησιά χρειάζονται βαπόρια. Το εμπόριο επίσης χρειάζεται βαπόρια. Οι εργάτες παράγουν βαπόρια. Οι εργάτες χρειάζονται σπίτια, τα σπίτια χρειάζονται χάλυβα, τα χαλυβουργεία και τα μεταλλεργοστάσια παράγουν και επεξεργάζονται χάλυβα, χρήσιμο στα βαπόρια, στα νοικοκυριά, στα σπίτια. Ιδού πεδίο λαμπρό για ενιαίες μάχες σ' όλη τη χώρα με προοπτική.
***
Τι εμποδίζει τις ανάγκες να συναντηθούν με τις δυνατότητες; Η άναρχη καπιταλιστική παραγωγή.
Ο κάθε καπιταλιστής επενδύει εκεί που όσο το δυνατόν πιο γρήγορα θα έχει το μέγιστο κέρδος. Οδηγός του δεν είναι οι πραγματικές κοινωνικές ανάγκες, αντίθετα, για να έχει κέρδος κατασκευάζει πάμπολλες ανάγκες που ο μηχανισμός προπαγάνδας του τις πλασάρει σαν κοινωνικές.
Για να έχει κέρδος χρησιμοποιεί διάφορα εργαλεία. Ενα απ' αυτά είναι η ανεργία. Κύριο είναι η μείωση των μισθών. Ενα ακόμα είναι η διάσπαση των εργατών, η εκπαίδευσή τους έτσι που να μη βλέπουν την κοινή ταξική τους θέση.
***
Οσα παθαίνει η εργατική τάξη δεν είναι αποτέλεσμα καμιάς μάστιγας θεού. Είναι η αναγκαστική συνέπεια της κυριαρχίας του κεφαλαίου. Που έχει σύμμαχό του - εντολοδόχο την αστική πολιτική εξουσία.
Το κλειδί για την αναστροφή αυτής της φοράς των πραγμάτων είναι η κατάργηση των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής και να μπει απέναντί της η κεντρικά σχεδιασμένη οργάνωση της παραγωγής με κοινωνικοποιημένα τα μέσα παραγωγής. Αυτό καλείται ιστορικά να κάνει η εργατική τάξη με τους συμμάχους της. Το πώς θα γίνει αυτό το έχει παρουσιάσει στις λεπτομέρειές του το ΚΚΕ.
***
Αυτήν την ανάγκη κι αυτό το σχέδιο κουβεντιάζουν οι κομμουνιστές στους χώρους δουλειάς και τις γειτονιές. Είδε κάποιος μία έστω από αυτές τις συζητήσεις στα αστικά μέσα ενημέρωσης; Κι ούτε πρόκειται.
Για την αστική τάξη είναι κρίσιμο να υφαρπάξει ξανά τη λαϊκή ψήφο προβάλλοντας τα διλήμματα που λειτουργούν καλύτερα σαν απόχη. Κι από κοντά να εμφανίσει εαυτόν τουλάχιστον ως φιλάνθρωπο. Η αστική προπαγάνδα γράφει για τη λαϊκή δυστυχία και καλεί σε δημιουργικές σκέψεις. Στο διά ταύτα καλεί σε υποταγή στην πολιτική του κεφαλαίου.
Κανένας εργάτης να μη χαραμίσει τη δύναμή του. Το ζόρι δεν είναι ανάγκη να οδηγεί στην απόγνωση και την αυτοκαταστροφή. Μπορεί και πρέπει να γίνει οργανωμένη εξέγερση ενάντια στην αιτία. Οποτε έγινε έτσι νίκησε!
Αυτή τη νίκη προσπαθεί να αποτρέψει η αστική προπαγάνδα. Σ' αυτή τη νίκη οδηγεί το δυνάμωμα του εργατικού - λαϊκού κινήματος, πυρήνας του οποίου είναι το ΚΚΕ.
***
Στις εκλογές δε θα κριθεί η εργατική - λαϊκή εξουσία. Μπορεί όμως να γίνει ένα βήμα στην πάλη ενάντια στα μονοπώλια, στην εξουσία τους και τη διακυβέρνηση που τα εκπροσωπεί. Ενα βήμα με προοπτική. Οπως ισχύει απόλυτα το «χωρίς εσένα γρανάζι δε γυρνά», έτσι ισχύει απόλυτα και το «νόμος είναι το δίκιο του εργάτη». Ο εργάτης πρέπει να επιβάλει το δίκιο του ως νόμο. Ενα βήμα μπροστά είναι και η ψήφος του στο Κόμμα του, το ΚΚΕ.

Πετρέλαιο και ανταγωνισμοί


Πετρέλαιο και ανταγωνισμοί
Το «ντόμινο» της γεωπολιτικής κρίσης στήνεται ήδη από τις αμερικανικές πολυεθνικές και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, με απώτερο στόχο να ξαναμοιράσουν τις ενεργειακές αγορές στα Βαλκάνια και στην Κεντρική Ευρώπη. Ο απεσταλμένος των ΗΠΑ Ρ. Μόρνινγκσταρ τα είπε όλα στο ενεργειακό συνέδριο του «Εκόνομιστ» στη Βουλιαγμένη, ενώ το πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο «USS Enterprise» άραζε «αμέριμνο» λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα, στο Φάληρο. Οι ΗΠΑ θα ...συμβάλουν στο θέμα της εκμετάλλευσης και μεταφοράς των υδρογονανθράκων Κύπρου, Ισραήλ και Ελλάδας, θα στηρίξουν τον «τρίτο διάδρομο», που τόσο πολύ θέλει η ελληνική πλευρά, αρκεί να πάει το αέριο στις βαλκανικές χώρες, εκεί που πουλάνε οι ρώσικες πολυεθνικές της ενέργειας. Πρόκειται για επανάληψη της ιμπεριαλιστικής πρακτικής, ένα «έργο» που το έχουμε ξαναδεί και είναι σίγουρα «δράμα».
Αυτή η πολιτική είναι σίγουρο ότι γεννά σύνθετα πεδία πολιτικής, οικονομικής αντιπαράθεσης και πολλά σημεία έντασης. Τόσο στα Βαλκάνια, όσο και στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Οι άμεσα εμπλεκόμενες χώρες, η Κύπρος και το Ισραήλ, όπου έχουν βρεθεί υδρογονάνθρακες, αλλά και η Ελλάδα, που ελπίζει τόσο σε ανακάλυψη δικών της κοιτασμάτων, όσο και στη χρησιμοποίησή της ως «γέφυρας» για να περνά το φυσικό αέριο και το ηλεκτρικό ρεύμα στην Ευρώπη, αναμετρούν τις προοπτικές και τις ωφέλειες για τα μονοπώλια βεβαίως και όχι για τους λαούς από τη στενότερη συνεργασία τους, αλλά σημειώνονται «περιπλοκές». Το σύμφωνο συνεργασίας, που προωθούνταν ανάμεσα στις 3 χώρες, τελικά δεν υπογράφτηκε προχτές. Το Ισραήλ διατυπώνει «ρητορικά ερωτήματα» για το αν οι υδρογονάνθρακες θα πρέπει να διοχετευτούν στην Ευρώπη ή την ...Ασία. Η Κύπρος δηλώνει ότι καθοριστικό παράγοντα θα διαδραματίσουν δύο ζητήματα: Η εξέλιξη των συμφερόντων των αμερικανικών ή άλλων εταιρειών στην περιοχή και η πορεία της συνεργασίας των τριών. Η Ελλάδα, μετά την απώλεια του αζέρικου αερίου που χρειαζόταν για τον αγωγό Τουρκίας - Ελλάδας - Ιταλίας, αγωνίζεται για επιβίωση του σχεδίου και προτείνει συμφωνία για τον «τρίτο διάδρομο» και επίσπευση.
Και πριν καλά καλά σκεφτούν τι θα κάνουν οι «3», η ιμπεριαλιστική πολιτική έρχεται να θέσει επιτακτικά το ζήτημα της «ομπρέλας» προστασίας. Δεν ήταν καθόλου τυχαία η αναφορά του συντονιστή του «Εκόνομιστ» Τ. Αντριους στο συνέδριο, που επέστησε την προσοχή στις «φιλοδοξίες» των γειτονικών χωρών, Τουρκίας, Συρίας, Λιβάνου.
Η διαπάλη για τις διαδρομές της ενέργειας, αν πρέπει να γίνει η μεταφορά με πλοία, αν χρειάζεται υποθαλάσσιος αγωγός, αν πρέπει να περιοριστεί στην ηλεκτρική διασύνδεση Κύπρου - Ελλάδας, μόλις άρχισε να εμφανίζεται δημόσια. Θα ενταθεί. Γιατί το βασικό ζητούμενο είναι το κέρδος, η κυριαρχία, ο εξοβελισμός του αντιπάλου. Το ΚΚΕ έχει μιλήσει εδώ και πολύ καιρό για όλα αυτά. Η κυβέρνηση, ήδη από το 2010, συμμετέχει ενεργά και δίνει προτεραιότητα στην προώθηση σχεδίων μεταφοράς ενέργειας που προτάσσουν οι ΗΠΑ και το Ισραήλ στην περιοχή. Σχέδια που εμπλέκουν τη χώρα μας όλο και πιο πολύ στο κουβάρι των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων. Αυτό το κουβάρι μπορούν να το λύσουν μόνο οι λαοί προς όφελός τους. Το ΚΚΕ έχει πρόταση για αξιοποίηση του ενεργειακού πλούτου για το συμφέρον του λαού. Η λαϊκή εξουσία μπορεί να δημιουργήσει διεξόδους...

Γιώργος ΦΛΩΡΑΤΟΣ


ΟΥΚΡΑΝΙΑ Νέα επιχείρηση ηρωοποίησης των ναζί


ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Νέα επιχείρηση ηρωοποίησης των ναζί
Την περασμένη βδομάδα το ουκρανικό κοινοβούλιο «εμπλούτισε» τον κατάλογο των «εθνικών ηρώων» της Ουκρανίας με τον καρδινάλιο της Ουκρανικής Ελληνο-Καθολικής Εκκλησίας (από το 1944), Ιωσήφ Σλεπόι, που συνεργάστηκε με τους φασίστες και για τη δράση του αυτή συνελήφθη το 1945 από τις σοβιετικές αρχές και φυλακίστηκε έως το 1963, όταν με παρέμβαση του Βατικανού απελευθερώθηκε και στάλθηκε στη Ρώμη.
Υπέρ της ηρωοποίησης του Ιωσήφ Σλεπόι, συνεργάτη των ναζί, ψήφισαν 361 βουλευτές από τους 412, δηλαδή όλες οι κοινοβουλευτικές ομάδες του Ουκρανικού κοινοβουλίου, εκτός από το Κομμουνιστικό Κόμμα Ουκρανίας.
Σύμφωνα με την απόφαση του κοινοβουλίου της Ουκρανίας, η κυβέρνηση της χώρας πρέπει να συγκροτήσει επιτροπή για την προετοιμασία και οργάνωση εορταστικών εκδηλώσεων στην 120ή επέτειο από τη γέννηση του Ι. Σλεπόι και να φροντίσει για τη δημοσίευση των έργων του. Επίσης, η κυβέρνηση πρέπει να οργανώσει κρατικές ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές, αφιερωμένες στη ζωή και δραστηριότητα του «ήρωα», ενώ η Εθνική Τράπεζα της Ουκρανίας πρέπει να εκδώσει αναμνηστικό κέρμα όπου απεικονίζεται το πορτρέτο του. Η απόφαση αυτή εντάσσεται στην καμπάνια που πραγματοποιείται στη χώρα, με στόχο την ηρωοποίηση των εθνικιστικών ομάδων, που κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής συνεργάστηκαν με τους κατακτητές ενάντια στην ΕΣΣΔ.
Την ίδια ώρα, το κοινοβούλιο της Ουκρανίας, επιδιώκοντας τον πλήρη αποπροσανατολισμό, αποφάσισε να τιμήσει και την 125η επέτειο γέννησης του Ηρωα της Σοβιετικής Ενωσης, του Σίντορ Κοφπάκ, διοικητή της 1ης Ουκρανικής μεραρχίας των παρτιζάνων κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, που πολέμησε τους φασίστες κατακτητές και τους συνεργάτες τους.

Ι.Π.


ΒΡΕΤΑΝΙΑ Οδοστρωτήρας κατά των εργαζομένων


ΒΡΕΤΑΝΙΑ 
Οδοστρωτήρας κατά των εργαζομένων
Από τις πρώτες αντιδράσεις διαμαρτυρίας την περασμένη Τετάρτη
Ο βρετανικός λαός όπως και άλλοι λαοί στον καπιταλιστικό κόσμο βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα σκληρό πρόγραμμα λιτότητας που είχε υιοθετηθεί από την πρώτη ημέρα ανάληψης της εξουσίας από την κυβέρνηση συνασπισμού των Συντηρητικών (Τόρις) και Φιλελεύθερων Δημοκρατών υπό τον πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον και μετουσιώθηκε σε απτή πραγματικότητα την Τετάρτη όταν ο υπουργός Οικονομικών, Τζορτζ Οσμπορν, κατέθεσε στη Βουλή των Κοινοτήτων ένα τεράστιο πρόγραμμα περικοπών των δημόσιων δαπανών.
Οι περικοπές είναι συντριπτικές και φυσικά εξαγγέλλονται με τα γνωστά ιδεολογήματα «ότι η χώρα βρίσκεται στο χείλος της αβύσσου» ή «ότι δεν γίνεται αλλιώς για να τιθασευτεί το έλλειμμα». Το πακέτο περικοπών που ανακοινώθηκε για το δημοσιονομικό έτος 2011-12, συνολικού ύψους 83 δισ. στερλινών, γίνεται λοιπόν με στόχο τη σταδιακή μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος από το 11% του ΑΕΠ στο 1,1% σε διάστημα πέντε ετών, αντιπροσωπεύει την εξοικονόμηση 113 δισεκατομμυρίων στερλινών, το 1/4 των οποίων θα προέλθει από μειώσεις δαπανών, αύξηση φόρων, επιβολή ειδικού φόρου στους ισολογισμούς των τραπεζών, «πάγωμα» μισθών στο δημόσιο τομέα και αύξηση του ΦΠΑ στο 20% από τον Ιανουάριο του 2011, από 17,5% που είναι σήμερα, ενώ θα επιβληθεί ειδικός φόρος 0,07% στα κέρδη των τραπεζών (όχι μόνο των βρετανικών, αλλά όλων των τραπεζών που λειτουργούν επί βρετανικού εδάφους).
Πρόκειται για το ευρύτερο πρόγραμμα περικοπών που έχει γνωρίσει η Βρετανία από τη δεκαετία του 1920 . Ενα πρόγραμμα που αποτελεί κήρυξη πολέμου εναντίον των εργαζομένων, των θέσεων εργασίας, των εισοδημάτων και των κεκτημένων εργασιακών και κοινωνικών τους δικαιωμάτων ολόκληρο τον 20ό αιώνα. Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δεν συρρικνώνουν απλώς μισθούς, αποδοχές και επιδόματα αλλά τινάζουν τη δυναμίτιδα που έχει μπει εδώ και χρόνια στα θεμέλια της Παιδείας, της Υγείας, του πολιτισμού, της στέγασης, κάθε πτυχής του βιοτικού επιπέδου, της ποιότητας ζωής και του μέλλοντος. Ουσιαστικά η κυβέρνηση συνασπισμού άδραξε την ευκαιρία να θέσει σε εφαρμογή και εντατικά μάλιστα, μία νέα σαρωτική αντιλαϊκή επέλαση που θα γυρίσει το βρετανικό λαό πίσω στο χρόνο. Δεν πρόκειται για συγκυριακή πολιτική (όπως άλλωστε συμβαίνει και στις άλλες χώρες και στην χώρα μας) αλλά για μέτρα που έχει ανάγκη το κεφάλαιο, προκειμένου σε περίοδο καπιταλιστικής κρίσης, κρίσης υπερπαραγωγής και υπερσυσσώρευσης να διατηρήσει ή και να αυξήσει την κερδοφορία του, σε βάρος του εργαζόμενου λαού.
Ιδια η συνταγή παντού
Αυτό που επιδιώκει να χτυπήσει η κυβέρνηση του συνασπισμού της πλουτοκρατίας στην Βρετανία είναι ό,τι είχαν κερδίσει οι εργαζόμενοι σε άλλες εποχές. Γι' αυτό με το πρόγραμμα λιτότητας μπαίνει στο στόχαστρο ό,τι θεωρείται κόστος για τους αστούς. Ας δούμε αναλυτικά τι προβλέπει το αντιλαϊκό πακέτο που σηματοδοτεί μείωση από 25% έως 40% στις δαπάνες των περισσότερων υπηρεσιών του δημόσιου τομέα.
Κοινωνική Πρόνοια: Προβλέπονται περικοπές τουλάχιστον 7 δισεκατομμυρίων λιρών για τις δαπάνες στην κοινωνική Πρόνοια, συμπεριλαμβανομένων επιδομάτων προς κοινωνικά και οικονομικά ασθενέστερους (ανέργους, αναπήρους, χαμηλά εισοδήματα). Ας σημειωθεί ότι τα 7 δισεκατομμύρια πρέπει να προστεθούν στις περικοπές των 11 δισεκατομμυρίων που είχαν ανακοινωθεί και ήδη τίθενται σε εφαρμογή στον έκτακτο προϋπολογισμό που είχε ανακοινωθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση των εργατικών. Χαρακτηριστικό είναι ότι η μείωση των επιδομάτων για τους πολίτες με σοβαρές αναπηρίες ανέρχεται στο ποσό των £500 (περίπου 598 ευρώ). Επιπλέον, η κυβέρνηση προωθεί την μετατροπή των προνοιακών επιδομάτων από «ανενεργά» σε «ενεργά», όπου όσοι χαίρουν επιδόματος αναπηρίας θα οφείλουν να αποδεικνύουν πως αναζητούν εργασία προκειμένου να τους χορηγείται το επίδομα. Ουσιαστικά δηλαδή η Βρετανία υιοθετεί το αμερικάνικο μοντέλο που βασίζεται στην αρχή της ανταποδοτικότητας της κοινωνικής πρόνοιας. Αντίστοιχο είναι το πλήγμα και για τις οικογένειες με μικρά παιδιά, για τα παιδιά, καθώς παγώνουν για τρία χρόνια ενώ το επίδομα μητρότητας περιορίζεται στο πρώτο παιδί.
Υγεία: Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι το «Εθνικό Σύστημα Υγείας»-NHS θα προφυλαχτεί ως «κόρην οφθαλμού» και στην ανακοίνωση του προγράμματος δαπανών ότι καταλαμβάνει το 1/5 του συνολικού προϋπολογισμού με αύξηση μάλιστα των κονδυλίων, εντούτοις η πραγματική αύξηση είναι κατώτερη ακόμη και του πληθωρισμού και δεν ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο λίρες με πραγματικούς όρους. Δεδομένων λοιπόν των ολοένα αυξανόμενων τιμών των φαρμάκων και της περίθαλψης των ηλικιωμένων, σημαίνει ότι οι διοικητές των νοσοκομείων θα προβούν σε απολύσεις γιατρών και νοσοκόμων και θα κλείσουν συγκεκριμένες πτέρυγες όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Γκάρντιαν». Θεωρείται λοιπόν δεδομένη μία «αναδιάρθρωση» του NHS με δεκάδες χιλιάδες απολύσεις (σύμφωνα με έκθεση του Βασιλικού Κολεγίου Νοσηλευτικής, ήδη 15.000 θέσεις εργασίας έχουν χαθεί από την αρχή του 2010) , η εξωτερική ανάθεση των υπηρεσιών προς τον ιδιωτικό τομέα και επιβάλλεται εξοικονόμηση πόρων έως το 2014 ύψους 20 δισεκατομμυρίων λιρών. Οσον αφορά την Υγεία και κυρίως στις παροχές προς τους Βρετανούς, θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι περικοπές που προβλέπονται στην κοινωνική πρόνοια αλλά και στην τοπική διοίκηση.
Παιδεία: Περικοπές 40% στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (περικοπές που είχαν ξεκινήσει από την κυβέρνηση των Εργατικών υπό τον Γκόρντον Μπράουν). Περικοπή κατά 80% των κονδυλίων για τη διδασκαλία και δραστικές περικοπές στην έρευνα. Περικοπές 3,4% στο υπουργείο Παιδείας ειδικά για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση με 40.000 θέσεις δασκάλων να χάνονται οριστικά.
Τοπική διοίκηση: Οι πόροι μειώνονται κατά 20% ενώ οι προβλεπόμενες περικοπές για το επόμενο οικονομικό έτος είναι της τάξης του 7,1% όσον αφορά στις δαπάνες των τοπικών κοινοτήτων (βιβλιοθήκες, οδοποιία, αποκομιδή απορριμμάτων κ.ά.). Σε βάθος τετραετίας οι περικοπές θα ξεπεράσουν το 30%.
Μείωση των θέσεων εργασίας: Μείωση των θέσεων εργασίας στο δημόσιο κατά 490.000 σε βάθος τετραετίας και ενώ τα συνδικάτα καταγγέλλουν ήδη την απώλεια ενός εκατομμυρίου θέσεων εργασίας στο δημόσιο τομέα. Ενώ εξαιτίας της εφαρμογής του προγράμματος περικοπών οι αναλυτές αναμένουν και την απώλεια ακόμη μισού εκατομμυρίου θέσεων και στον ιδιωτικό τομέα.
Δημόσιες Μεταφορές: Αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων των τρένων και των λεωφορείων μέχρι το 2012, σε ύψος που ξεπερνά κατά πολύ τον πληθωρισμό.
Στέγαση:Τα κονδύλια για παροχή στέγασης μειώνονται δραστικά, κατά 60% σπρώχνοντας ολοένα και περισσότερους στον ιδιωτικό τομέα. Οι περικοπές σημαίνουν 270.000 λιγότερες οικίες αφήνοντας 1,8 εκατομμύρια Βρετανούς σε λίστα αναμονής ενώ και το ενοίκιο θα διαμορφωθεί υψηλότερο, τουλάχιστον στο 80% της τιμής της αγοράς.
Συνταξιοδοτικό: Αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης στα 66 χρόνια από το 2018 για τους άντρες από τα 65 που είναι μέχρι σήμερα και 65 για τις γυναίκες από 60 που είναι σήμερα.
Πολιτισμός: Από τα μεγαλύτερα θύματα καθώς οι περικοπές σε διάφορους τομείς επηρεάζει σχεδόν όλα τα πολιτιστικά προγράμματα. Από την Βασιλική Οπερα και το Royal Shakespeare Theatre (142.000 και 80.000 αντίστοιχα), έως το ενδεχόμενο κλείσιμο του Κέντρου Κινηματογράφου ή το πρόγραμμα «Μία νύχτα λιγότερο συνηθισμένη», πρόγραμμα του Συμβουλίου Τεχνών της Αγγλίας-(ACE) που προσφέρει δωρεάν εισιτήρια για το θέατρο σε νέους κάτω των 26 ετών.
Διεύρυνση των ταξικών ανισοτήτων
Συνολικά το μεγαλύτερο αναλογικά κόστος των περικοπών των δαπανών θα πληρώσει το 10% των πιο χαμηλά εισοδηματικών ομάδων, παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις της κυβέρνησης του πρωθυπουργού Ντέιβιντ Κάμερον, καθώς οι απολύσεις και κυρίως η περικοπή των δαπανών και η αύξηση των φόρων θίγουν άμεσα και περισσότερο αυτές τις ομάδες, όπως αναφέρει η εφημερίδα «News Statesman». Ενώ το Ινστιτούτο Οικονομικών Μελετών (IFS) ανακοίνωσε ότι με εξαίρεση το 2% των πλουσίων, το πενταετές πρόγραμμα λιτότητας της κυβέρνησης θα πλήξει πάνω από τους μισούς εργαζόμενους που ανήκουν στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα.
Ενδεικτικό; Το πρόγραμμα της κυβέρνησης το στηρίζουν ο διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας και η ένωση των 30 μεγαλύτερων επιχειρήσεων της χώρας, ενώ αντίθετες είναι οι οργανώσεις μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, οι δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά και τα συμβιβασμένα συνδικάτα, που βλέπουν ότι δεν μπορούν να αντέξουν τις πιέσεις και τη διάθεση των εργαζομένων να αντιδράσουν.


Χριστίνα ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ


ΚΑΝΑΔΑΣ Περικοπές και απολύσεις


ΚΑΝΑΔΑΣ
Περικοπές και απολύσεις
ΟΤΑΒΑ.--
Την πεπατημένη οδό της λιτότητας, με δρακόντειες περικοπές και χιλιάδες απολύσεις στο δημόσιο τομέα, ακολουθεί και η συντηρητική κυβέρνηση του πρωθυπουργού Στίβεν Χάρπερ, παρά το γεγονός ότι δεν υφίσταται καν το πρόσχημα της κρίσης, αφού η καπιταλιστική κρίση δεν έχει «χτυπήσει» δυνατά την πόρτα της καναδικής οικονομίας.
Πρόκειται για επιλογή και στα πλαίσια αυτής, ο ομοσπονδιακός προϋπολογισμός για το οικονομικό έτος 2012-2013, που κατατέθηκε χτες προς έγκριση στο Κοινοβούλιο εκ μέρους του υπουργού Οικονομικών Τζιμ Φλάερτι, προβλέπει απολύσεις 19.000 δημοσίων υπαλλήλων μέσα στην επόμενη τριετία και περικοπές των δημοσίων δαπανών ύψους 5,2 δισεκατομμυρίων. Παράλληλα, προτείνει αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης από τα 65 στα 67 έτη και αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης των δημοσίων υπαλλήλων από τα 60 στα 65 έτη.
Κατά τον υπουργό Οικονομικών, παρά την περικοπή των θέσεων εργασίας και των δαπανών, ο προϋπολογισμός υποτίθεται ότι προωθεί τη «δημιουργία» θέσεων εργασίας και τη δημιουργία συνθηκών για την πώληση ενεργειακών πόρων στις αγορές του εξωτερικού. Σε αυτό το πλαίσιο, ανακοινώθηκε και ένα νέο σχέδιο με τίτλο «Ενα έργο, μια έγκριση», το οποίο περιλαμβάνει επιτάχυνση των διαδικασιών έγκρισης μεγάλων ενεργειακών προγραμμάτων, όπως του αγωγού της Βόρειας Pύλης, που θα διοχετεύσει καναδικό πετρέλαιο από την Αλμπέρτα στη Δυτική Ακτή και από κει στην αγορά της Ασίας.

ΗΠΑ Ποινικοποίηση της διανομής τροφίμων σε φτωχούς και αστέγους



ΗΠΑ
Ποινικοποίηση της διανομής τροφίμων σε φτωχούς και αστέγους
ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ.--
Μετά την ποινικοποίηση των διαδηλώσεων με τον πρόσφατο νόμο HR 347, οι πολιτειακές αρχές τουλάχιστον προχωρούν ένα βήμα περισσότερο ποινικοποιώντας ακόμη και την εκδήλωση της αλληλεγγύης εργαζομένων και οικογενειών προς συνανθρώπους τους που αντιμετωπίζουν την πείνα και την εξαθλίωση. Πρόκειται για το μέτρο της απαγόρευσης της παροχής και διανομής τροφής προς αστέγους και φτωχούς σε δημόσιους χώρους. Ενα μέτρο που ήδη έχει τεθεί σε εφαρμογή στη Φιλαδέλφεια και το Χιούστον και εξαπλώνεται ήδη σαν φωτιά σε περίπου 20 πόλεις και η τάση είναι να εφαρμοστεί σε όλη την αμερικανική επικράτεια.
Τα πάντα ξεκίνησαν στις 14 Μαρτίου, όταν ο δήμαρχος της Φιλαδέλφειας, Μάικλ Νούτερ, ανακοίνωσε την απαγόρευση διά νόμου νόμο της παροχής τροφής των αστέγων και των απόρων σε εξωτερικούς χώρους. Σύμφωνα με τον Νούτερ, η σίτιση των αστέγων στα πάρκα γίνεται κατά παράβαση των υγειονομικών συνθηκών. Οι νέοι κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ εντός 30 ημερών ενώ όσοι παραβιάζουν το νόμο θα λαμβάνουν δύο προειδοποιήσεις και στη συνέχεια θα πρέπει να πληρώσουν ένα πρόστιμο 150 δολαρίων. Στην περίπτωση του Χιούστον ο δήμαρχος ανακοίνωσε ότι η πόλη αναπτύσσει το δικό της δίκαιο, που θα απαγορεύει αυστηρά την παροχή τροφής σε αστέγους.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ήδη η σίτιση των αστέγων έχει τεθεί υπό απαγόρευση καθώς έχουν θεσπιστεί σειρά διαταγμάτων και όρων όσον αφορά τη διανομή τους, όπως υποβολή αίτησης για παροχή άδειας που έχει πολύ υψηλό κόστος, επιμορφωτικά σεμινάρια για την παρασκευή και διανομή τροφής κ.ά. Η πρακτική αυτή, του καθορισμού από το νόμο του ποιος είναι ο «σωστός τρόπος» για τη σίτιση των αστέγων που είναι κοινή για τις διάφορες περιοχές των ΗΠΑ έχει ήδη επιβάλλει την καταστολή από την αστυνομία σε ακτιβιστές, εμποδίζοντάς τους να παρέχουν τρόφιμα στους φτωχούς, με επιβολή μεγάλων προστίμων, προσαγωγές ακόμη και συλλήψεις.

ΙΣΠΑΝΙΑ Νέα αντιλαϊκά μέτρα και περικοπές


ΙΣΠΑΝΙΑ
Νέα αντιλαϊκά μέτρα και περικοπές
Νέα μέτρα λιτότητας ύψους 27 δισεκατομμυρίων ευρώ ανακοίνωσε χτες η ισπανική κυβέρνηση, με στόχο, όπως υποστηρίζει, τη μείωση του δημόσιου χρέους από 8,51% του ΑΕΠ στα τέλη του 2011 σε 5,3% το 2012. Μάλιστα, ο πρωθυπουργός Μαριάνο Ραχόι έχει ήδη προειδοποιήσει πως ο προϋπολογισμός θα είναι ένας από τους πιο αυστηρούς στη σύγχρονη ιστορία της χώρας, με σημαντικές περικοπές που θα πλήξουν τους τομείς της Υγείας και της Παιδείας. Επιπρόσθετα περιλαμβάνουν μειώσεις δαπανών σε όλα τα υπουργεία που φτάνουν το 16,9% και «πάγωμα» των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων. Επιπλέον από την Κυριακή 1 Απρίλη αυξάνονται τα τιμολόγια στο ηλεκτρικό ρεύμα κατά 7% και στο φυσικό αέριο κατά 5%.
Η ανακοίνωση των μέτρων έρχεται μία ημέρα μετά τις ογκώδεις διαδηλώσεις και συγκεντρώσεις που ξεπέρασαν τις 110 σε ολόκληρη τη χώρα ενάντια στις εργασιακές μεταρρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση, με αλλαγές που θα επιφέρουν τον εργασιακό μεσαίωνα και θέτουν τέλος σε πολλές κατακτήσεις των εργαζομένων. Εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις στην 24ωρη γενική απεργία της Πέμπτης που προκήρυξαν οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες (η τελευταία γενική απεργία ήταν το 2010) και διατράνωσαν ότι απαιτείται κλιμάκωση του αγώνα. Η «Γενική Ενωση Εργατών» και οι «Εργατικές Επιτροπές» συνεχίζουν να καλούν σε νέο «κοινωνικό διάλογο» τη στιγμή που πρέπει να οξυνθεί η ταξική πάλη. Σημαντική ήταν η παρέμβαση στις απεργιακές κινητοποιήσεις των «Επιτροπών για την Εργατική Ενότητα», που συσπειρώνει ταξικές αγωνιστικές δυνάμεις όπου δρουν και τα μέλη και στελέχη του ΚΚ των Λαών της Ισπανίας.
Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις προσπάθησαν να αποτρέψουν τους απεργούς που περιφρουρούσαν την απεργία τους σε τόπους δουλειάς, ενώ παράλληλα σημειώθηκαν μικροσυμπλοκές και σε αρκετές συγκεντρώσεις, με αποτέλεσμα συνολικά να συλληφθούν 176 άνθρωποι, να τραυματιστούν 104, ανάμεσά τους και 58 αστυνομικοί και βέβαια δεν έλειψαν και οι προβοκατόρικες ενέργειες που υπερπροβλήθηκαν από τα αστικά ΜΜΕ.

ΓΑΛΛΙΑ Αύξηση της φτώχειας και της κοινωνικής ανασφάλειας



ΓΑΛΛΙΑ
Αύξηση της φτώχειας και της κοινωνικής ανασφάλειας
Αστεγος στο Παρίσι
ΠΑΡΙΣΙ.--
Σταθερή τάση αύξησης της φτώχειας και της ανασφάλειας παρατηρείται στη Γαλλία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που καταγράφει στην ετήσια έκθεσή του το Εθνικό Παρατηρητήριο Φτώχειας και Κοινωνικού Αποκλεισμού, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης αρχίζουν να γίνονται ολοένα και πιο έντονα αισθητές στους λαούς όλων των χωρών της ΕΕ, ακόμη και σε εκείνες που θεωρούνται «ισχυρές». Στην έκθεση, που χρησιμοποιεί κυρίως στοιχεία του 2009, αναφέρεται ότι το 13,5% του γαλλικού πληθυσμού ζει κάτω από το όριο της φτώχειας, που ορίζεται στα 950 ευρώ το μήνα.
Το ποσοστό αυτό αναφέρεται σε 8,2 εκατομμύρια ανθρώπους, οι οποίοι ζουν, ουσιαστικά, με το 60% των χρημάτων που θεωρούνται αρκετά για τη διασφάλιση αυτού που ορίζεται ως μέσο επίπεδο διαβίωσης και βέβαια είναι μια καταγραφή που υπολείπεται από την πραγματική κατάσταση. Αν κανείς, δε, υπολογίσει ότι τα στοιχεία αναφέρονται στο 2009, η κατάσταση σήμερα είναι ακόμη χειρότερη.
Πάντως στην έκθεση σημειώνεται πιο αναλυτικά ότι από αυτόν τον επίσημο αριθμό των 8,2 εκατομμυρίων φτωχών, τα 2 εκατομμύρια ζουν με λιγότερα από 640 ευρώ το μήνα, δηλαδή στο 40% του μέσου επιπέδου διαβίωσης. Ως πλέον ανησυχητικό καταγράφεται το γεγονός ότι έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό εκείνων που «ζουν» σε συνθήκες σοβαρής φτώχειας, δηλαδή με λιγότερο από 640 ευρώ το μήνα, καθώς το ποσοστό αυτό έχει φτάσει το 3,3%, ενώ το 2000, όταν το συνολικό ποσοστό επίσημης φτώχειας ήταν παρόμοιο με αυτό που καταγράφεται για το 2009, το ποσοστό εκείνων που ζούσαν σε απόλυτη φτώχεια δεν ξεπερνούσε το 2,7%. Δηλαδή, οι φτωχοί γίνονται φτωχότεροι.
Η φτώχεια καταγράφεται σε όλες τις περιοχές της Γαλλίας, πιο οξυμένη συναντιέται στις μονογονεϊκές οικογένειες, που είναι ένα φαινόμενο διαδεδομένο για τη χώρα, στους φτωχούς αγρότες, καθώς και σε αστικές περιοχές και το Παρίσι και τη λεγόμενη περίμετρό του όπου ζουν περίπου 12 εκατομμύρια, δηλαδή κοντά στο ένα πέμπτο του συνολικού πληθυσμού της χώρας.

Αγώνας για να καταργηθούν όλα τα διόδια


ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΠΑΣΥ - ΟΓΕ - ΜΑΣ
Αγώνας για να καταργηθούν όλα τα διόδια
Ανοιγμα των διοδίων αύριο Σάββατο 31 Μάρτη σε όλη τη χώρα
Από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στο σταθμό Μαλγάρων Θεσσαλονίκης, με αίτημα να καταργηθούν όλα τα διόδια
MotionTeam
Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΕΒΕ, της ΠΑΣΥ, του ΜΑΣ και της ΟΓΕ απαντώντας στη συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ - ΝΔ που επιχειρεί με την καταστολή να αντιμετωπίσει τη λαϊκή πάλη και διαμαρτυρία για την κατάργηση των διοδίων με ποινές φυλάκισης, προχωρούν σε άνοιγμα των Διοδίων το Σάββατο 31 Μάρτη σ' όλη την Ελλάδα.
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με διάταξη (άρθρο 143) του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών που συζητείται στη Βουλή επιβάλλεται ποινή φυλάκισης από 3 έως 6 μήνες σε όσους πραγματοποιούν κατάληψη στους σταθμούς διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους ή παρεμποδίζουν τη λειτουργία τους.
Με ανακοίνωσή τους ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΠΑΣΥ - ΜΑΣ - ΟΓΕ τονίζουν:
«Οσο η ληστεία σε βάρος των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων μεγαλώνει αυξάνοντας τα διόδια και τις τιμές τους, τόσο πιο προκλητικοί γίνονται. Τώρα η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ - ΝΔ επιχειρεί με την καταστολή να αντιμετωπίσει τη λαϊκή πάλη και διαμαρτυρία για την κατάργηση των διοδίων. Εχουν καταθέσει τροπολογία στη Βουλή που προβλέπει ποινές φυλάκισης για όσους κλείνουν τα διόδια και βαριά πρόστιμα για όσους δεν τα πληρώνουν!
Το ίδιο κάνουν παντού. Οσο πιο άγρια σφάζουν τους μισθούς των εργαζομένων, τα επιδόματα ανεργίας, τις συντάξεις, τα αποθεματικά των ασφαλιστικών Ταμείων, των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, τις δαπάνες για την Παιδεία, την Υγείας. Οσο αυξάνουν τα χαράτσια και τους φόρους για εργαζόμενους και μικρομεσαίους προκειμένου να ανακάμψει η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων που ευθύνονται για την κρίση, άλλο τόσο αυξάνουν τις απειλές, την τρομοκρατία για να σκύψουμε το κεφάλι, για να υποταχθούμε.
Τα κόμματα της πλουτοκρατίας και της ΕΕ θέλουν να φορέσουν αλυσίδες στους εργαζόμενους, στο λαό για να τους καταδικάσουν οριστικά στη φτώχεια, στην ανεργία, στην εξαθλίωση.
Κανείς δεν πρέπει να τους φοβηθεί. Αντίθετα, πρέπει να πεισμώσουμε και να τους απαντήσουμε με οργάνωση της πάλης μας, για να αποκρούσουμε τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική και να την ανατρέψουμε. Να τους τιμωρήσουμε με την ψήφο μας στις εκλογές.
Προχωράμε πιο αποφασιστικά στην οργάνωση του αγώνα σε κάθε τόπο δουλειάς, στον κλάδο, στη συνοικία. Για να βάλουμε τέλος στις θυσίες για την κερδοφορία της πλουτοκρατίας, στην άγρια ληστεία που μας επιβάλλουν κυβέρνηση, μεγαλοκατασκευαστές με τα διόδια, με τα χαράτσια, με τα νέα φορολογικά βάρη που φέρνουν για να αυξήσουν ακόμα πιο πολύ τις φοροαπαλλαγές και τα προνόμια των βιομηχάνων, των τραπεζιτών, των εφοπλιστών που έχουν συσσωρεύσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια από την εκμετάλλευση των εργαζομένων. Γι' αυτό εκβιάζουν και απειλούν το λαό με καταστροφή, αν δεν υποταχθούμε στα βάρβαρα μέτρα τους και στα ακόμα χειρότερα που θα φέρουν μετά τις εκλογές.
Μας χρωστάνε, δεν τους χρωστάμε.
Να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια και τα χαράτσια, ο ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης και στα καύσιμα.
Μέτρα προστασίας για τους ανέργους και τους χαμηλοαμειβόμενους.
Να ανακουφιστούν οι λαϊκές οικογένειες, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι φτωχοί και μεσαίοι αγρότες από τα δάνεια που τους πνίγουν.
Αντεπίθεση για τα σύγχρονα δικαιώματά μας στην εργασία, στην κοινωνική ασφάλιση, στη μόρφωση και στην Υγεία.
Λαϊκή συμμαχία για ανάπτυξη υπέρ του λαού, όχι των μονοπωλίων. Νόμος είναι το δίκιο των εργαζομένων. Οι εκβιασμοί και η τρομοκρατία δεν θα περάσουν».

TOP READ