10 Απρ 2012

Μίσος για τους εργατικούς αγώνες


Μίσος για τους εργατικούς αγώνες
Ξεπέρασε κάθε όριο πρόκλησης ο τρόπος με τον οποίο τα κρατικά και τα αστικά ΜΜΕ επιτίθενται στην απόφαση των ναυτεργατών να προχωρήσουν από σήμερα σε 48ωρη απεργία. Η προπαγάνδα του χάους, που αναπαράγουν τα αστικά επιτελεία σε περίπτωση που το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ δεν υπερψηφιστούν στις επικείμενες εκλογές, προσαρμόζεται ανάλογα σε κάθε μικρή ή μεγάλη εργατική κινητοποίηση, με στόχο την τρομοκράτηση του λαού, την καλλιέργεια κλίματος για καταστολή του. Την εικόνα της καταστροφής και του χάους από μια διήμερη απεργιακή κινητοποίηση (!) παπαγαλίζουν όλες τις προηγούμενες μέρες και τα αστικά ΜΜΕ. Πολεμούν την απόφαση για απεργία και λένε υποκριτικά πως το πρόβλημα είναι ότι γίνεται σε περίοδο γιορτών και πλήττει τον τουρισμό. Λένε ψέματα.
Οταν πριν από δέκα περίπου μέρες οι ναυτεργάτες είχαν αποφασίσει ξανά 48ωρη απεργία (την οποία ανέστειλε τελικά η πλειοψηφία της ΠΝΟ, κόντρα στις διαθέσεις των πληρωμάτων), πάλι συκοφαντούσαν τον απεργιακό αγώνα. Μιλούσαν και τότε για χάος στις μεταφορές προϊόντων, για καταστροφή των αγροτών της Κρήτης, για χτύπημα του τουρισμού στα νησιά. Συστηματικά αποκρύβουν τους λόγους για τους οποίους οι ναυτεργάτες αποφασίζουν απεργία και προβάλλουν μόνο τις δηλώσεις μεγαλοξενοδόχων και μεγαλοαγροτών, που απειλούν θεούς και δαιμόνες, ενθαρρύνουν τον «κοινωνικό αυτοματισμό». Ωστόσο, τα ίδια τα κανάλια των αστών λένε στα ρεπορτάζ τους ότι 5.000 ξενοδοχεία, κυρίως μικρές μονάδες, δε θα ανοίξουν φέτος το Πάσχα λόγω της μειωμένης κίνησης, αφού ο κόσμος δεν έχει λεφτά. Λένε ακόμα ότι τα εισιτήρια στα πλοία αυξήθηκαν, όπως και η βενζίνη, γι' αυτό η κίνηση φέτος θα είναι ακόμα μικρότερη από πέρσι.
Αρα, δε φταίει η απεργία για την πτώση της τουριστικής κίνησης, αλλά η πολιτική που τσακίζει μισθούς και μεροκάματα, πριμοδοτεί τους μεγάλους του κλάδου και ρίχνει στο καναβάτσο τους μικρούς, που ζούσαν από τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού και τις διακοπές της λαϊκής οικογένειας, που τώρα αδυνατεί να κάνει. Τι δείχνουν όλα τα παραπάνω; Οτι το πρόβλημά τους δεν είναι ο χρόνος της απεργίας, αλλά αυτή καθ' αυτή η απόφαση των ναυτεργατών να απεργήσουν. Δεν μπορούν να χωνέψουν ότι ένας κλάδος κάνει συνειδητά ανυπακοή στην άθλια επιστράτευση που του επέβαλε η κυβέρνηση το 2010 και απεργεί για να εμποδίσει την καταστροφή που θέλουν για τους εν ενεργεία και συνταξιούχους ναυτεργάτες οι εφοπλιστές και τα κόμματά τους.
Θολώνει το μάτι τους από το γεγονός ότι οι ταξικές δυνάμεις, που είναι μειοψηφία στην ΠΝΟ, έχουν τέτοιους δεσμούς με τους ναυτεργάτες και τέτοια επιρροή στα πληρώματα όλων των ειδικοτήτων, ώστε η ΠΝΟ να υποχρεώνεται σε αποφάσεις για κινητοποιήσεις, τις οποίες αναλαμβάνουν να περιφρουρήσουν οι ίδιοι οι ναυτεργάτες, αφού η συνδικαλιστική πλειοψηφία ούτε μπορεί, ούτε θέλει να οργανώσει τη σύγκρουση με τους εφοπλιστές και την κυβέρνηση. Ξεχειλίζουν από μίσος επειδή το ΚΚΕ έχει αυξημένο κύρος στους ναυτεργάτες, στηρίζει και πρωτοστατεί στους αγώνες τους, έχει καθοριστική συμβολή στις κατακτήσεις τους, σε νικηφόρες μάχες με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, τα κόμματα που το στηρίζουν. Τρέμουν στην ιδέα ότι οι αγώνες των ναυτεργατών μπορούν να παραδειγματίσουν άλλους κλάδους, να εμπνεύσουν αλληλεγγύη και νέους αγώνες. Γι' αυτό επιτίθενται με ψέματα στους ναυτεργάτες και το ΚΚΕ που τους στηρίζει. Επιβεβαιώνουν το ρόλο τους σαν τηλεβόες των εφοπλιστών, συνολικά των καπιταλιστών, που οι εργαζόμενοι και ο λαός πρέπει να τους γυρίσουν την πλάτη.
Π

Η κοροϊδία του ΣΥΡΙΖΑ...


Η κοροϊδία του ΣΥΡΙΖΑ...
Ξεχειλίζει από υποκρισία και δημαγωγία η πρόταση που κατέθεσε με συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής» ο Αλ. Τσίπρας, καλώντας σε εκλογική συνεργασία το ΚΚΕ, τη ΔΗΜΑΡ και τους Οικολόγους στις οκτώ μονοεδρικές, προκειμένου να μην κερδίσουν τις έδρες το ΠΑΣΟΚ ή η ΝΔ. Σύμφωνα με την πρόταση του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, οι ψηφοφόροι του ενός κόμματος θα ψηφίσουν υποψηφίους του άλλου, ώστε το ΚΚΕ να πάρει τέσσερις μονοεδρικές, δυο η ΔΗΜΑΡ και από μια αυτός και οι Οικολόγοι. Εκανε δηλαδή και τη μοιρασιά, θεωρώντας δεδομένο το αποτέλεσμα και «δεμένους» τους δικούς του ψηφοφόρους, της ΔΗΜΑΡ και των Οικολόγων. Κατ' αρχήν, είναι τουλάχιστον αστείο να ισχυρίζεται κανείς ότι θα επιβάλει στους ψηφοφόρους ενός κόμματος να ψηφίσουν ένα άλλο, με το οποίο μάλιστα έχουν βαθύτατες ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές. Αυτό ισχύει τόσο για το ΚΚΕ, όσο και για τους άλλους. Αλίμονο αν το ΚΚΕ έδινε την εκλογική μάχη για τη μεγαλύτερη δυνατή ενίσχυσή του πανελλαδικά, έχοντας μέτωπο και στις δυνάμεις που θέλουν να κοροϊδέψουν το λαό με δήθεν «αριστερές κυβερνήσεις», και την ίδια ώρα, σε τοπικό επίπεδο, μοίραζε ψήφους δεξιά και αριστερά με εκλογικίστικα κριτήρια. Και μάλιστα σε κόμματα που όχι μόνο διαφωνούν στρατηγικά με το ΚΚΕ, αλλά, επιπλέον, είτε δηλώνουν έτοιμες να συμμετάσχουν σε μια «προγραμματική» κυβέρνηση συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ, είτε κατά καιρούς έχουν διακριθεί για τον αντικομμουνισμό τους.

«ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ» Ασπίδα προστασίας στην ντόπια πλουτοκρατία


«ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ»
Ασπίδα προστασίας στην ντόπια πλουτοκρατία
Την απόλυτη ταύτισή του με την πολιτική και τα μέτρα του μνημονίου που εφαρμόζει η κυβέρνηση του μαύρου μετώπου, επιχειρεί να αποκρύψει με ανούσιες κορόνες περί«εκχώρησης της εθνικής κυριαρχίας» ο πρόεδρος του κόμματος των «Ανεξάρτητων Ελλήνων». Ο Π. Καμμένος, σε δηλώσεις που έκανε μετά τη συνάντηση που είχε χτες με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, είπε ότι έθεσε στον Καρ. Παπούλια το ζήτημα της«αντισυνταγματικότητας» της νέας δανειακής σύμβασης και «ειδικότερα όσον αφορά στην παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας».
Στο ίδιο πνεύμα, υποστήριξε ότι οι επερχόμενες εκλογές «είναι μονόδρομος για εθνική στροφή της χώρας». Πρόκειται για προκλητική προσπάθεια να κοροϊδέψει το λαό ότι η ανατροπή της δανειακής σύμβασης είναι νομικό ζήτημα, για να μείνει στο απυρόβλητο η αστική εξουσία και η στρατηγική που την επέβαλε, για λογαριασμό και της ντόπιας πλουτοκρατίας, την οποία και ο Καμμένος υπηρετεί.
Ο ίδιος, αναπαράγοντας κάλπικα διλήμματα και ιδεολογήματα περί κατοχής, ισχυρίστηκε ότι «έχουμε να διαλέξουμε μεταξύ αυτών που αποφάσισαν να πουλήσουν την πατρίδα μας και να προδώσουν την εθνική κυριαρχία μας, με προδότες και με Ελληνες» και επανέλαβε ότι υπάρχει δυνατότητα προγραμματικής συνεργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ στο ζήτημα της διαγραφής του «παράνομου» - όπως είπε - χρέους.

Το ΔΝΤ υπέρ ΠΑΣΟΚ - ΝΔ στις εκλογές


Το ΔΝΤ υπέρ ΠΑΣΟΚ - ΝΔ στις εκλογές
Νέα χείρα βοηθείας στα κόμματα της πλουτοκρατίας μπροστά στις εκλογές προσφέρει η ηγεσία του ΔΝΤ, καλώντας σε υπερψήφιση του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και σε καταψήφιση των «ακραίων κομμάτων», όπως αποκαλεί μεταξύ άλλων και το ΚΚΕ. «Οι εκλογές είναι η στιγμή όπου τα υπεύθυνα πολιτικά κόμματα πρέπει να δείξουν θάρρος και να πουν στον κόσμο την αλήθεια. Η στροφή προς τα ακραία κόμματα, που θα είναι επιδεικτικά φιλολαϊκά, δεν θα είναι η σωστή επιλογή από την πλευρά των Ελλήνων πολιτών», δήλωσε στο αμερικανικό κανάλι «CBS» η επικεφαλής του ΔΝΤ Κρ. Λαγκάρντ. Δεν έκρυψε επίσης ότι «η κύρια ανησυχία αυτήν τη στιγμή είναι η σταθερή και συνεπής εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων, αλλά και η επικύρωσή τους από όλα τα πολιτικά κόμματα της Ελλάδας».

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΑΣΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ Προπαγάνδα του χάους με αφορμή την απεργία


ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΑΣΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
Προπαγάνδα του χάους με αφορμή την απεργία
Αθλιότητες από το πολιτικό προσωπικό της πλουτοκρατίας, που τρέμει στην ιδέα της οργανωμένης πάλης του λαού
Από παλιότερη απεργία των ναυτεργατών
Ευθεία επίθεση στους αγώνες των εργαζομένων και του λαού, που αντιπαλεύουν την άδικη και ταξική πολιτική τους, συνιστά το παραλήρημα της κυβέρνησης και των αστικών κομμάτων ενάντια στην απεργία των ναυτεργατών και το ΚΚΕ που τη στηρίζει. Πυρήνας της ενιαίας προπαγάνδας τους είναι η προσπάθεια να ταυτίσουν με «χάος» τους εργατικούς και λαϊκούς αγώνες, να συκοφαντήσουν και να καταστείλουν το κίνημα για λογαριασμό συνολικά της πλουτοκρατίας.
Σε κυβερνητική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή υπό τον πρωθυπουργό Λ. Παπαδήμο και με τη συμμετοχή επτά υπουργών, συζητήθηκε η ενεργοποίηση όλου του αντιδραστικού νομικού οπλοστασίου σε βάρος των ναυτεργατών, καθώς υπήρξε πρόταση για πολιτική επιστράτευση και προσφυγή στα δικαστήρια για να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία.
Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά το τέλος της σύσκεψης, η κυβέρνηση επιχείρησε να τρομοκρατήσει τους ναυτεργάτες, υπονοώντας την επιστράτευσή τους αν προχωρούσαν σε απεργία, λέγοντας ότι «είναι αποφασισμένη να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον και να διασφαλίσει την ομαλή εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών και την απρόσκοπτη διακίνηση των προϊόντων».
Τον τόνο στην αντιΚΚΕ υστερία, που αναπαρήγαγε το σύνολο των αστικών ΜΜΕ, έδωσε χτες η υπουργός Ανάπτυξης Αν. Διαμαντοπούλου, λέγοντας ότι η απεργία είναι «μία προειλημμένη, προαποφασισμένη κίνηση που υπαγορεύτηκε, κυρίως, από τις προεκλογικές σκοπιμότητες του ΚΚΕ».
Απειλές σε βάρος των απεργών εξαπέλυσε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π. Καψής, ενώ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης, έλεγε ότι οι ταξικές δυνάμεις στους ναυτεργάτες «επιχειρούν να ποδηγετήσουν και το συνδικαλιστικό κίνημα αλλά και να καθορίσουν την οικονομία της χώρας σε κρίσιμες ώρες και σε ιδιαίτερα διαστήματα όπως είναι το Πάσχα και η τουριστική περίοδος (...) Κάθε ώρα απεργίας είναι μια σφαίρα στην καρδιά της χώρας».
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην επίθεση διεκδίκησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλος. «Η δική μας θέση είναι πάρα πολύ καθαρή: απεργίες στα μέσα μεταφοράς μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα είναι ανεπίτρεπτες. Δεν συνιστούν άσκηση συνδικαλιστικού δικαιώματος, αλλά αντικοινωνική πράξη που δεν σέβεται τον ταλαιπωρημένο Ελληνα πολίτη», υποστήριξε ο υπουργός των κυβερνήσεων που τσακίζουν με πρωτοφανή αγριότητα κάθε πτυχή της ζωής των λαϊκών στρωμάτων.
«Κόμματα κινούν για καθαρά πολιτικούς λόγους τα νήματα μιας απεργίας που πλήττει τους ίδιους πολίτες, τον τουρισμό, την οικονομία πολλών περιοχών της χώρας, την εικόνα της χώρας. Αυτό με κάνει να πιστεύω ότι υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που επιδιώκουν τη διάλυση του τόπου και επιχαίρουν όταν βλέπουν να συμβαίνει κάτι τέτοιο», ισχυρίστηκε ακόμα ο Ευ. Βενιζέλος και απροκάλυπτα ομολόγησε ότι για τους αστούς και τα κόμματά τους «χάος» είναι ο λαός στο προσκήνιο να διεκδικεί το δίκιο του. Είπε συγκεκριμένα: «Αυτό που συμβαίνει τις τελευταίες ημέρες με την απεργία της ΠΝΟ είναι μικρογραφία του αδιεξόδου στο οποίο κινδυνεύει να βρεθεί η πατρίδα μας μετά τις εκλογές».
Πλήρως συντονισμένα στην ίδια προπαγάνδα ήταν και τα άλλα αστικά κόμματα. Εκ μέρους της ΝΔ οι Γ. Πλακιωτάκης και Κ. Μουσουρούλης επικαλέστηκαν το «δημόσιο συμφέρον»και δήλωσαν πως «το μόνο που δεν χρειαζόμαστε αυτή τη χρονική στιγμή είναι μια απεργία που θα επιφέρει σημαντικό πλήγμα σε πολλούς, ζωτικής σημασίας, τομείς, όπως στον τουρισμό, την ακτοπλοΐα και τους αγρότες».
Διαγκωνίζονται στην αθλιότητα
Κραυγάζοντας αντεργατικά ο Γ. Καρατζαφέρης εγκάλεσε την κυβέρνηση γιατί δεν έχει ήδη επιστρατεύσει τους επιστρατευμένους ήδη από το 2010 ναυτεργάτες: «Η Κυβέρνηση έχει αργήσει. Επρεπε να έχουν επιστρατευθεί. Δεν είναι δυνατόν (...) να υποκείμεθα όλοι στον εκβιασμό της ΠΝΟ. Ας καταλάβουν ότι δεν μπορεί να παίζουν με την οικονομία της χώρας και με τον πόνο των κατοίκων».
Μάλιστα, στο ράδιο «Σαντορίνη» έφτασε να ζητήσει «να κινηθούν τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού», εξηγώντας ότι «όποιος αυτή τη δύσκολη περίοδο σκέφτεται μόνο την πάρτη του και όχι την κοινωνική αλληλεγγύη, είναι εχθρός της πατρίδας». Καλώντας σε καταστολή, πρόσθεσε: «Πρέπει πάση θυσία, είτε με επιστράτευση είτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, να λυθεί η απεργία της ΠΝΟ. Η απεργία είναι έγκλημα κατά της οικονομίας, είναι έγκλημα κατά της κοινωνίας»!
Ο Φ. Κουβέλης υπέδειξε στους ναυτεργάτες ότι «πρέπει να συνεκτιμούν τις συνέπειες οι οποίες υπάρχουν για τη χώρα και την κοινωνία», καλώντας σε αναστολή της απεργίας για να«λειτουργήσει ομαλά η καθημερινότητα». Διαφορετικά απείλησε ότι «αν δεν σταθμίσουν τις κοινωνικές ανάγκες, όσο και τις οικονομικές ανάγκες, τότε είναι εξαιρετικά εύκολο να προκληθεί και ο λεγόμενος κοινωνικός αυτοματισμός, πέρα από τη ζημιά που θα επέλθει, αλλά και να τροφοδοτηθούν συντηρητικά αντανακλαστικά».
Σε παραλήρημα ήταν όλη μέρα χτες και η Ντ. Μπακογιάννη. Σε διάφορες εμφανίσεις της ισχυρίστηκε ότι «δεν μπορεί να προχωρεί στο να εξοντώσει τον ελληνικό τουρισμό σήμερα και ταυτόχρονα να εξοντώσει και τους αγρότες» και συνέχισε «δεν μπορεί τις λίγες πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας να τις τινάξει στον αέρα η οποιαδήποτε ΠΝΟ και επιτρέψτε μου να πω με καθαρά κομματικά κριτήρια, με καθαρά προεκλογικά κριτήρια, διότι η κουβέντα η οποία ακούστηκε από τους εκπροσώπους της ΠΝΟ που εκπροσωπούν το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος είναι απαράδεκτες».

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ Στους καταπέλτες από σήμερα και για 48 ώρες


ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Στους καταπέλτες από σήμερα και για 48 ώρες
«Ολοι στους καταπέλτες»! Με το σύνθημα αυτό να κυριαρχεί σε όλα τα καράβια, σε όλα τα λιμάνια της χώρας, οι ναυτεργάτες συμμετέχουν σήμερα αποφασιστικά στη 48ωρη απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Δίνουν αποστομωτική απάντηση στο όργιο εκβιασμών και απειλών που ήρθαν να προστεθούν στις συκοφαντίες και τα ψέματα σε βάρος του αγώνα τους, από το μαύρο μπλοκ εφοπλιστών, συγκυβέρνησης, όλων των κομμάτων της πλουτοκρατίας και των μηχανισμών τους και διαμηνύουν ότι, όπως έχουν ήδη μετατρέψει σε κουρελόχαρτο το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης, θα κουρελιάσουν και κάθε προσπάθεια ποινικοποίησης και καταστολής του αγώνα τους.
Είναι μια απεργία που φέρει ατόφια τα χαρακτηριστικά της ταξικής αναμέτρησης με τους εφοπλιστές, συνολικά τις δυνάμεις του κεφαλαίου και την αντιλαϊκή πολιτική της συγκυβέρνησής τους, που επιδιώκουν να διαλύουν έναν ολόκληρο κλάδο, να καταδικάσουν εργάτες, στεριάς και θάλασσας, σε μισθούς πείνας, χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις και δικαίωμα στη δωρεάν Υγεία και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, όπως σηματοδοτεί και η κατάργηση του «Οίκου Ναύτου» και η ενσωμάτωσή του στον ΕΟΠΥΥ. Οι ναυτεργάτες υψώνουν αποφασιστικό «όχι» στην «απελευθέρωση» (άρση του καμποτάζ). Ενώ το διεκδικητικό τους πλαίσιο, για πληρώματα με συγκροτημένα δικαιώματα που θα εργάζονται σε πλοία σύγχρονα, ασφαλή, με φτηνά εισιτήρια που θα ταξιδεύουν καθημερινά, καλύπτοντας πλήρως τις λαϊκές ανάγκες, αναδεικνύει ότι ο αγώνας τους είναι υπόθεση όλου του λαού. Οτι δεν μπορεί να γίνεται λόγος για ακτοπλοΐα προς όφελος των εργαζομένων στα νησιά, των μικρών επαγγελματοβιοτεχνών, φτωχών αγροτών, των επιβατών, όσο κουμάντο θα κάνουν το εφοπλιστικό κεφάλαιο και τα μονοπώλια.
Η αποφασιστικότητα των ναυτεργατών και η αδιαμφισβήτητη συσπείρωσή τους με τις ταξικές δυνάμεις του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, τις δυνάμεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, της «Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης», τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, αποτυπώνεται και στη χτεσινή νέα απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ ότι η απεργία θα γίνει κανονικά. Εξέλιξη που ήρθε να εκθέσει ανεπανόρθωτα απέναντι στους ναυτεργάτες τους εγκάθετους των εφοπλιστών και της κυβέρνησης συνδικαλιστές της ΠΝΟ, οι οποίοι έφτασαν να συμμετέχουν ανοιχτά στη συκοφαντική εκστρατεία κατά της απεργίας, με κορύφωση τη χτεσινή ανακοίνωση των διοικήσεων 9 Ναυτεργατικών Ενώσεων που αποτελούν τη δύναμη του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού. Στην οποία αναφερόταν ότι προχτές μετά τη συνάντηση που είχε η ΠΝΟ με τους υπουργούς Ανάπτυξης και Εργασίας, η Εκτελεστική της δεν συνεδρίασε επειδή κατά την έναρξη της συνεδρίασης «εισέβαλαν» «ναυτικοί, μέλη του ΠΑΜΕ»! Και συνεχίζουν: «Θεωρούμε απαράδεκτη την εισβολή μελών μιας παρατάξεως στο χώρο όπου ελάμβανε μέρος η συνεδρίαση, για να μας επιβάλουν "δημοκρατικά" τις θέσεις τους και τον τρόπο της συζητήσεως». Ομως λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση, στη διάρκεια της συνεδρίασης της Εκτελεστικής κλήθηκαν από τους εκπροσώπους των ταξικών δυνάμεων να τοποθετηθούν ανοιχτά απέναντι στην απεργία και δεν είπαν «κιχ».
Σε δελτίο Τύπου των σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΣ ΝΑΤ επισημαίνεται ότι οι εγκάθετοι προσπαθούν «να δικαιολογήσουν την υπονομευτική σε βάρος των ναυτεργατών δράση τους», «ψεύδονται ασύστολα» και «επιτίθενται με απύθμενο θράσος ενάντια στους ναυτεργάτες, στο ΠΑΜΕ και στα ταξικά ναυτεργατικά συνδικάτα», επειδή, υλοποιώντας την απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της ΠΝΟ, πρωτοστατούν στην οργάνωση της απεργίας.
Επιδοτούν τους εφοπλιστές, ενώ αυτοί κουρελιάζουν τις Συμβάσεις
Οσον αφορά την προχτεσινή συνάντηση της ΠΝΟ με τους δύο υπουργούς, η απάντηση που «εισέπραξαν» οι ναυτεργάτες ήταν ξεκάθαρη. Απόρριψη των αιτημάτων τους. Για το μόνο που δεσμεύτηκε η υπουργός Αν. Διαμαντοπούλου ήταν ότι θα επιδοτηθούν οι εφοπλιστές με άλλα 15 εκατ. ευρώ προκειμένου να «διευκολυνθούν» για την καταβολή των δεδουλευμένων των ναυτεργατών τους οποίους έχουν απλήρωτους ως και 6 μήνες! Τα διαπιστευτήρια που κατέθεσε η Αν. Διαμαντοπούλου προς τους εφοπλιστές «συνοδεύτηκαν» ταυτόχρονα και με αντικομμουνισμό. Οπως ανέφερε προχτές σχετικά με την απεργία, «συγκεκριμένα στελέχη της (σ.σ ΠΝΟ), που εκφράζουν το Κομμουνιστικό Κόμμα, έχουν προειλημμένες αποφάσεις και δεν τους ενδιαφέρει καθόλου εάν θα υπάρξει ή όχι συμφωνία». Το ίδιο τροπάρι συνέχισε και χτες με νέα της δήλωση για τη ναυτεργατική απεργία, ότι: «Οπως φάνηκε εδώ και μία εβδομάδα επρόκειτο για μία προειλημμένη, προαποφασισμένη κίνηση που υπαγορεύτηκε, κυρίως, από τις προεκλογικές σκοπιμότητες του ΚΚΕ»!
Την ίδια στιγμή, η κατάφωρη παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων από τους εφοπλιστές και η επιβεβαίωση του δίκιου του αγώνα των ναυτεργατών, αποδεικνύεται και από την επίσχεση εργασίας στην οποία προχώρησαν από χτες οι ναυτεργάτες του πληρώματος του ακτοπλοϊκού πλοίου «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της εταιρείας ΛΑΝΕ. Η εταιρεία μόνο προς δέκα μέλη του πληρώματος οφείλει από δεδουλευμένα το ποσό των 106.500 ευρώ! Η ΛΑΝΕ δεν αποτελεί εξαίρεση. Οπως καταγγέλλουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», παρόμοια είναι η κατάσταση που βιώνει η συντριπτική πλειοψηφία των ναυτεργατών στα ακτοπλοϊκά πλοία. Εταιρείες δεν έχουν καταβάλει ούτε το δώρο των Χριστουγέννων!
«Είναι ανυπόστατοι - συνεχίζουν τα σωματεία - οι ισχυρισμοί της υπουργού ΑΑΝ Αν. Διαμαντοπούλου, η οποία παριστάνει ότι δεν γνωρίζει τα προβλήματα των ναυτεργατών, γιατί θέλει να συγκαλύψει τις ευθύνες της κυβέρνησης και τους εφοπλιστές».

Αμείωτη συμπαράσταση από εργατικά συνδικάτα


Αμείωτη συμπαράσταση από εργατικά συνδικάτα
Ασταμάτητες ανακοινώσεις αλληλεγγύης από όλη τη χώρα
Η εργατική αλληλεγγύη όπλισε με δύναμη τους ναυτεργάτες και στην απεργία του Νοέμβρη του 2010 (φωτ. από πορεία μες στο λιμάνι του Πειραιά), κόντρα στην κυβερνητική και εργοδοτική τρομοκρατία
Το δίκαιο χαρακτήρα του αγώνα των ναυτεργατών και την ανάγκη αυτός να στηριχτεί από κάθε εργάτη αναδεικνύουν με ανακοινώσεις τους Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες και σωματεία από όλη τη χώρα.
Το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο απευθύνει κάλεσμα στους εργαζόμενους, στους αυτοαπασχολούμενους επαγγελματοβιοτέχνες, στους φτωχομεσαίους αγρότες, στους ανέργους, στους νέους και τις γυναίκες της λαϊκής οικογένειας του νομού για «να στηρίξουν ενεργά τις κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, γιατί τα αιτήματά τους είναι αυτά που δίνουν την ελάχιστη εγγύηση για τη δυνατότητα σύνδεσης με την υπόλοιπη Ελλάδα, όχι σύμφωνα με τις ορέξεις των εφοπλιστών και με μοναδικό γνώμονα τα κέρδη τους, αλλά σύμφωνα με τις ανάγκες των νησιωτών και των ναυτεργατών».
Η Ομοσπονδία Οικοδόμων Ελλάδας, τονίζει: «Είμαστε αλληλέγγυοι στον αγώνα των Ναυτεργατών, γιατί αυτός είναι δικός μας αγώνας. Καταδικάζουμε κάθε προσπάθεια υπονόμευσης του αγώνα τους».
Με ανακοινώσεις τους συμπαραστέκονται, επίσης, η Ομοσπονδία Συνταξιούχων Ελλάδας ΙΚΑ και η Ομοσπονδία Τύπου και Χάρτου. Το Εργατικό Κέντρο Νάουσας, τονίζει: «Βιομήχανοι κι εφοπλιστές θέλουν εργάτες σε στεριά και θάλασσα φτηνούς κι ανασφάλιστους. Τα μονοπώλια θέλουν τις θάλασσες δικές τους, γι' αυτό χτυπούν την απεργία και θυμούνται ξαφνικά τους νησιώτες. Ολοι οι εργαζόμενοι στα νησιά όπως κι εμείς στη Νάουσα δεν θα αυτοκτονήσουμε. Στρέφουμε την οργή και αγανάκτησή μας στην πηγή του προβλήματος, στην καρδιά της αντιλαϊκής πολιτικής που τσακίζει τη ζωή μας, μας καταδικάζει σε μόνιμη φτώχεια, για να σώσει την κερδοφορία των εκμεταλλευτών μας».
Το Εργατικό Κέντρο Σάμου τονίζει: «Πρόσφατα, βρεθήκαμε και εμείς στους καταπέλτες και θα το ξανακάνουμε. Οι κινητοποιήσεις μας στη Σάμο, στην Ικαρία και τους Φούρνους ήταν αγώνας για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Για τις συγκοινωνίες που δεν έχουμε. Ενάντια στην άρση του καμποτάζ, για ναυτεργάτες με δικαιώματα και για συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν εμάς τους νησιώτες και όχι τους εφοπλιστές». Αντίστοιχη ανακοίνωση συμπαράστασης και αλληλεγγύης στον αγώνα των ναυτεργατών εξέδωσαν τα Εργατικό Κέντρο Βορείου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου.
Το δε Εργατικό Κέντρο Λευκάδας καταγγέλλει τους εφοπλιστές, τους μεγαλοξενοδόχους, τους μεγαλεμπόρους, τους μεγαλοπαραγωγούς και όλα τα τσιράκια τους που από το πρωί ως το βράδυ διαμορφώνουν πολεμικό κλίμα ενάντια στην αγωνιστική στάση των εργαζομένων και από την άλλη οι υποκριτές κάνουν πως στεναχωριούνται για την κόλαση που δημιουργούν στην εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα. Ακόμα, τη συμπαράστασή του εκφράζει το Εργατικό Κέντρο Πειραιά, καλεί παράλληλα όλους τους εργαζόμενους του Πειραιά σε συμπαράσταση στους καταπέλτες των πλοίων.
Επίσης, την αλληλεγγύη και συμπαράσταση στον αγώνα των ναυτεργατών εκφράζουν οΣύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας και ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ανωνύμων Εταιρειών και Γραφείων Αττικής, Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Κέρκυρας. Επίσης, τα κλαδικά συνδικάτα εμποροϋπαλλήλων - ιδιωτικών υπαλλήλων Πειραιά και Δυτ. Αττικής, το κλαδικό συνδικάτο των καθαριστών - καθαριστριών καθώς και τα επιχειρησιακά σωματεία «Καρφούρ - Μαρινόπουλος, ΝΤΙΑ», «ΛΙΝΤΛ», «ΠΡΑΚΤΙΚΕΡ» και «Κωνσταντακάτος». Επίσης, το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας, καθώς και ηΠανελλαδική Ενωση Λιθογράφων.
Αλλοι φορείς
Ακόμα, οι Λαϊκές Επιτροπές και οι Επιτροπές Ανέργων Νίκαιας, Κορυδαλλού, Πειραιά, Περάματος, Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Ρέντη, η πλειοψηφίοα του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΜΕ Πειραιά, η Επιτροπή Αγώνα ΠΑΜΕ Οδηγών Φορτηγών.

ΤΥΝΗΣΙΑ Βίαιη διάλυση εργατικής διαδήλωσης


ΤΥΝΗΣΙΑ
Βίαιη διάλυση εργατικής διαδήλωσης
ΤΥΝΙΔΑ.--
Με βροχή δακρυγόνα, γκλομπς, ξύλο και αρκετές προσαγωγές, οι αστυνομικές δυνάμεις αντιμετώπισαν εκατοντάδες διαδηλωτές, κυρίως εργατικά σωματεία, ενώσεις ανέργων και καλλιτεχνών που προσπάθησαν να διαδηλώσουν στην κεντρική λεωφόρο της Τύνιδας, εκεί όπου έγιναν πέρσι οι διαδηλώσεις που οδήγησαν στην εκδίωξη Μπεν Αλι από την εξουσία, στη λεωφόρο Χαμπίμπ Μπουργκίμπα. Η κυβέρνηση που έχει σχηματίσει σε συνεργασία με δύο ακόμη κόμματα το ισλαμικό κόμμα «Εννάχντα», που κυριαρχεί στη βουλή που εκλέχτηκε για να εκπονήσει νέο σύνταγμα και να οδηγήσει τη χώρα σε νέες εκλογές, έχει απαγορεύσει τις διαδηλώσεις στη Χαμπίμπ Μπουργκίμπα, υποστηρίζοντας ότι «έτσι διασφαλίζεται μεγαλύτερη ηρεμία».
Οι συγκεντρωμένοι, εκτός από το να καταγγείλουν τη συγκεκριμένη απαγόρευση, διαμαρτύρονταν για την αδιαφορία της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ανεργίας και για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, αλλά και για τις ολοένα περισσότερες απαγορεύσεις και περιορισμούς που με διάφορα προσχήματα οι ισλαμιστές αποφασίζουν. «Ο λαός είναι εδώ», φώναζαν οι διαδηλωτές, διαμηνύοντας στην κυβέρνηση ότι όπως εκδιώχθηκε με κινητοποιήσεις ο Μπεν Αλι, μπορεί να έρθει και η σειρά της. Επίσης, χτες, ήταν ημέρα των «μαρτύρων», όπου τιμάται η μνήμη των πεσόντων σε διαδήλωση κατά της αποικιοκρατίας, στις 9 Απρίλη 1938.
Την ίδια ώρα, σε μήνυμά τους οι «Anonymous» υποστηρίζουν ότι κατάφεραν να υποκλέψουν 2.726 ηλεκτρονικά μηνύματα κυβερνώντων στελεχών της «Εννάχντα» και τους προειδοποιούν ότι θα δώσουν τα πάντα στη δημοσιότητα, μεταξύ των οποίων, όπως λένε, συγκαταλέγονται και πολλά μηνύματα επικοινωνίας και στενής συνεργασίας με την τουρκική ηγεσία, αν δεν επιτραπεί να πραγματοποιούνται κανονικά διαδηλώσεις και διαμαρτυρίες και αν δεν ληφθούν μέτρα για τους ανέργους.

Με τα όπλα πάνω στο τραπέζι


Με τα όπλα πάνω στο τραπέζι
Οι ΗΠΑ θέτουν όρους και εντοπίζουν «απειλές», ενώ Ισραήλ, Κύπρος και Ελλάδα διαπραγματεύονται μεταξύ τους και με τους Αμερικανούς για τα «ποσοστά κέρδους», ερήμην των λαϊκών συμφερόντων
ΑΟΖ Κύπρου: Τα παζάρια αφορούν το κέρδος των εμπλεκόμενων μονοπωλίων. Ο ενεργειακός πλούτος των λαών της περιοχής μοιράζεται ανάμεσα στα «τσακάλια» της πλουτοκρατίας. Θέλουν το χρήμα του λαού και δε θα διστάσουν να χύσουν το αίμα του
Eurokinissi
Η απειλή της ιμπεριαλιστικής βαρβαρότητας απλώνεται πάνω από τους λαούς των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, περισσότερο επίφοβη από ποτέ, καθώς οι υδρογονάνθρακες (πετρέλαιο, φυσικό αέριο) που βρέθηκαν σε Κύπρο και Ισραήλ, όπως και αυτοί που μπορεί να βρεθούν στην Ελλάδα, ανατρέπουν τα γεωπολιτικά δεδομένα στην περιοχή και προσελκύουν τα ενεργειακά μονοπώλια όπως το αίμα ελκύει τους καρχαρίες. Η τελευταία δημόσια παρέμβαση των ΗΠΑ συμπαρασύρει πρώτα και κύρια την ειρήνη και την ασφάλεια στην περιοχή. Δηλώνουν ότι θέλουν να διεμβολίσουν τις αγορές των Βαλκανίων, εκεί που τα ρωσικά ενεργειακά μονοπώλια έχουν σήμερα κυρίαρχο ή και αποκλειστικό ρόλο. Ωστόσο, είναι πιο σύνθετες και ανομολόγητες οι επιδιώξεις, όσο και οι παρεμβάσεις στην ευρύτερη περιοχή. Οι αστικές τάξεις σε Ισραήλ, Κύπρο, Ελλάδα βρίσκονται σε μια διαδικασία ανακαθορισμού στρατηγικών σκοπών και «ποσοστών κέρδους», συνομιλώντας τόσο μεταξύ τους όσο και με τις ΗΠΑ. Αυτό που αποκλείεται, είναι να δουν «άσπρη μέρα» οι λαοί αυτών των χωρών από τη λεηλασία του ενεργειακού πλούτου τους.
Οι στοχεύσεις των ΗΠΑ
Σε αυτή τη φάση κυριαρχεί η ρευστότητα, αφού και στο εσωτερικό της κάθε εμπλεκόμενης χώρας συγκρούονται διαφορετικά συμφέροντα. Οι παρεμβάσεις στο πρόσφατο ενεργειακό συνέδριο του «Εκόνομιστ» στην Αθήνα, στα τέλη του Μάρτη, ήταν αρκετά αποκαλυπτικές, ακόμη και λόγω της αοριστίας τους για κάποιες πλευρές της υπόθεσης.
Οι ΗΠΑ ήταν ξεκάθαρες όσο και προκλητικές, χωρίς φυσικά να ξεδιπλώσουν ολόκληρο το «κουβάρι» των συμφερόντων τους. Μέσω του ειδικού απεσταλμένου του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για θέματα ενέργειας στην Ευρασία,Ρ. Μόρνιγκσταρ, σημείωσαν στο συνέδριο ότι: προτίθενται να συμβάλλουν στη διαμόρφωση (και τον έλεγχο) των πανάκριβων υποδομών μετατροπής και μεταφοράς των υδρογονανθράκων, στηρίζοντας (ελέγχοντας, επίσης) και το λεγόμενο «τρίτο διάδρομο» που προώθησε η ελληνική πλευρά, εφόσον δεν συμμετάσχει το ρώσικο κεφάλαιο στην εκμετάλλευση των κοιτασμάτων και το φυσικό αέριο διοχετευθεί στις αγορές των βαλκανικών χωρών, εκεί που δραστηριοποιούνται τα ρωσικά συμφέροντα. Επίσης, θα πρέπει να διασφαλιστεί η δυνατότητα μεταφοράς και φυσικού αερίου από την Κασπία. Φυσικά, τα σχέδια που θα προκριθούν θα πρέπει να είναι οικονομικά βιώσιμα.
Οι ΗΠΑ, με αντάλλαγμα τον έλεγχο του εγχειρήματος και τα... περισσότερα από τα κέρδη, προσφέρουν πολιτική «προστασία». Από ποιους; Ο Τ. Αντριους του «Εκόνομιστ» επέστησε την προσοχή στις «φιλοδοξίες των γειτονικών χωρών - όπως η Τουρκία, η Συρία και ο Λίβανος». Μια παρατήρηση που έρχεται να πέσει σαν το βότσαλο σε μια ήδη ταραγμένη λίμνη: Τουρκία, Ισραήλ, Συρία, Λίβανος, Ιράν, Ιράκ βρίσκονται στο επίκεντρο μιας εξελισσόμενης αναταραχής, με καταλύτη τις ΗΠΑ. Οι αστικές τάξεις αυτών των χωρών περιτριγυρίζουν τους υδρογονάνθρακες όπως ο πεινασμένος λύκος το μαντρί και οι συμμαχίες τους δεν είναι καθόλου δεδομένες, όπως και η τυχόν αντιπαλότητά τους. Μπορεί οι ΗΠΑ να δείχνουν τα Βαλκάνια για τις αγορές, αλλά πρώτα θα «ξεκαθαρίσουν» την κατάσταση στις «πηγές».
Τα σχέδια της Κύπρου
Μετά την ανακάλυψη του κοιτάσματος φυσικού αερίου «Αφροδίτη», στο «οικόπεδο 12» της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) της Κύπρου, από την αμερικανική εταιρεία «Noble Energy», η κυβέρνηση προβάλλει ακόμη πιο έντονα το στόχο της μετατροπής της Κύπρου σε περιφερειακό ενεργειακό κέντρο. Προωθεί τη δημιουργία τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) με ικανή κρατική συμμετοχή. Ηδη προχωρά η κατασκευή ιδιωτικού σταθμού αποθήκευσης πετρελαίου, αλλά δρομολογούνται και κρατικές δεξαμενές. Πρώτο μέλημα της Κύπρου εμφανίζεται σε αυτή τη φάση η διασφάλιση της μεταφοράς του φυσικού αερίου από το κοίτασμα «Αφροδίτη» στο νησί.
Παρότι η Κύπρος εμφανίζεται πρόθυμη να βάλει πολλούς παίκτες στο παιχνίδι, διατηρώντας και σημαντικό μερίδιο στις υποδομές, το αποτέλεσμα θα κριθεί από τη διαπάλη στο εσωτερικό της. Οπως και στις άλλες χώρες, η αστική τάξη στην Κύπρο δεν έχει ενιαία άποψη όπως και συμφέροντα. Εμφανίζεται να παζαρεύει, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα επιχειρηματικά ενδεχόμενα, αλλά τα βασικά κριτήρια τέθηκαν στο συνέδριο από τον υπουργό Εμπορίου Ν. Συλικιώτη: «Στο επίκεντρο των υπό διαμόρφωση νέων αυτών δεδομένων κεντρική σημασία αποκτά η αλληλεπίδραση δυο σημαντικών παραμέτρων, πρώτον τα άμεσα οικονομικά συμφέροντα που εξαρτούν ή θα εξαρτούν από την περιοχή αμερικάνικες εταιρείες και άλλοι μεγάλοι κολοσσοί και αναφέρομαι στις πετρελαϊκές εταιρείες διεθνών συμφερόντων. Το δεύτερο είναι η στενή συνεργασία Ισραήλ - Ελλάδας και Κύπρου». Στις 11 του Μάη λήγει η προθεσμία για το νέο γύρο παραχωρήσεων των υπόλοιπων «οικοπέδων» στην ΑΟΖ της Κύπρου. Φαίνεται να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 78 εταιρείες, μεταξύ των οποίων και ρωσικές.
Η στάση του Ισραήλ
Ο υπουργός Ενέργειας του Ισραήλ, Ο. Λαντάου , εμφανίστηκε θετικός απέναντι στη συνεργασία των τριών. Ωστόσο, η σχετική συμφωνία που είχε προαναγγελθεί, δεν προχώρησε. Το παζάρι μόλις ξεκίνησε. Στο συνέδριο έγινε εκτενής αναφορά στα σχέδια του Ισραήλ για σύνδεση του κοιτάσματος «Ταμάρ» (του πρώτου που βρέθηκε πριν από το περίφημο «Λεβιάθαν») με το χερσαίο δίκτυο αγωγών φυσικού αερίου του Ισραήλ, ώστε να διασφαλιστεί η τροφοδοσία του. Το σχέδιο «τρέχει» από την «Noble» και εκτιμάται στα 3 δισ. δολάρια! Παράλληλα, σχεδιάζεται η ανάπτυξη του επίγειου δικτύου αγωγών για τη μεταφορά του, όπου χρειάζεται, στο εσωτερικό της χώρας. Εκτός αυτού, σχεδιάζεται η κατασκευή υπεράκτιου τερματικού σταθμού LNG, για διατήρηση αποθεμάτων. Στο θέμα των εξαγωγών, το Ισραήλ συμφωνεί με την Κύπρο ότι θα περάσουν 7-10 χρόνια μέχρι να ξεκινήσουν, αν και μένει να... αποφασίσει αν θα γίνουν προς την Ασία ή την Ευρώπη. Αυτό που δεν είπε ο υπουργός είναι ότι η «Noble» κουβεντιάζει και με την Κίνα, παρότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ κάνει λόγο για τα Βαλκάνια. Συνακόλουθα, το θέμα των διασυνδέσεων είναι στον «αέρα», αν και το Ισραήλ βλέπει θετικά την ηλεκτρική διασύνδεση Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας, αφού μπορεί πολύ πιο σύντομα να αποφέρει κέρδη.
Διεκδικεί ρόλο η Ελλάδα
Στο συνέδριο εκφράστηκε και η αγωνία της ελληνικής αστικής τάξης για επίσπευση των συμφωνιών και συμμετοχή της στο φαγοπότι. Ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γ. Παπακωνσταντίνου, μιλούσε για τον «τρίτο διάδρομο» μεταφοράς φυσικού αερίου προς την ΕΕ και από κάτω «σφάζονταν» για το αν θα γίνει αγωγός ή μεταφορά με LNG προς την Ελλάδα, κάτι που ευνοεί εφοπλιστικές εταιρείες που έχουν αγοράσει τα κατάλληλα πλοία. Μετά την πρόκριση του αγωγού ΤΑΠ για τη μεταφορά του αζέρικου αερίου στην Ευρώπη (αν και δεν έχει λήξη ακόμη το θέμα), η ελληνική κυβέρνηση που θέλει επίσης να μετατραπεί σε ενεργειακό κόμβο η χώρα, «αρπάχτηκε» από την προοπτική μεταφοράς φυσικού αερίου από την Κύπρο και το Ισραήλ στην ΕΕ μέσω Ελλάδας. Το σχέδιο του ελληνοϊταλικού αγωγού μπορεί να διασωθεί με κάποιες... τροποποιήσεις.
Καθόλου τυχαία, η ελληνική πλευρά δεν προχωρά στον καθορισμό Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, αφού μερίδα της αστικής τάξης θεωρεί περισσότερο ασφαλή και προσοδοφόρα την συνεκμετάλλευση του Αιγαίου με την Τουρκία, η οποία ίσως δεν έχει και τόσο «κακές» σχέσεις με τις ΗΠΑ στην πραγματικότητα. Ενώ ετοιμάζεται να υποδεχτεί τα πρώτα... γεωτρύπανα και γράφει τις συμβάσεις της εκχώρησης των υδρογονανθράκων του τόπου στα ενεργειακά μονοπώλια, η κυβέρνηση γεμίζει φρούδες ελπίδες τον ελληνικό λαό. Υπόσχεται σημαντικά κέρδη, όταν τη «μερίδα του λέοντος» θα την αρπάξουν οι πολυεθνικές και μάλιστα με τη δυνατότητα να διαμορφώσουν τους όρους. Ενδεικτικά, η «Noble Energy» και η ισραηλινή «Delek» εκδήλωσαν ενδιαφέρον για έρευνα και εκμετάλλευση σε περιοχές κοντά στις ΑΟΖ Κύπρου και Ισραήλ, αλλά και αλλού, παρότι δεν έχουν προηγηθεί έρευνες.
Χρήμα και αίμα
Τα παζάρια αφορούν τελικά το κέρδος των εμπλεκόμενων μονοπωλίων. Ο ενεργειακός πλούτος των λαών της περιοχής μοιράζεται ανάμεσα στα «τσακάλια» της πλουτοκρατίας. Θέλουν το χρήμα του λαού και δε θα διστάσουν να χύσουν το αίμα του. Απέναντι στην τρομοκρατική κυριαρχία του κέρδους, μπορεί να σταθεί μόνο η εργατική λαϊκή εξουσία. Τον περασμένο Σεπτέμβρη, το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ σημείωνε ότι η κατάσταση στην περιοχή διακρίνεται «από την όξυνση των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων, που σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης εντείνονται, για τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών και των ενεργειακών δρόμων, και μπορεί να οδηγήσουν σε γενικευμένες πολεμικές αναμετρήσεις, ως συνέχεια των ιμπεριαλιστικών πολέμων, που εξαπέλυσαν το προηγούμενο διάστημα ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ κατά της Γιουγκοσλαβίας, του Αφγανιστάν, του Ιράκ και της Λιβύης. Ιδιαίτερα σ' αυτήν τη νευραλγική περιοχή μεγαλώνουν οι κίνδυνοι νέων πολεμικών συγκρούσεων, ανάλογα με την αναδιάταξη δυνάμεων στην ιμπεριαλιστική πυραμίδα. Οι ΗΠΑ, ΕΕ, Κίνα, Ρωσία κ.ά. έχουν μπει στο χορό των οξυμένων ανταγωνισμών με συμφωνίες - συμμαχίες για τη μοιρασιά της λείας του τεράστιου πλούτου και των ενεργειακών αποθεμάτων της περιοχής».
Η σύγκρουση έχει να κάνει με το καπιταλιστικό κέρδος. Η διέξοδος έχει να κάνει με το λαϊκό κέρδος. Οι πλούσιες ενεργειακές πηγές της Ελλάδας μπορούν να αποτελέσουν εγγύηση ευημερίας και ειρήνης υπό την προϋπόθεση της κοινωνικής κρατικής ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο στο πλαίσιο ενός ενιαίου και αποκλειστικά κρατικού φορέα ενέργειας. Η πρόταση του ΚΚΕ επιβεβαιώνεται διαρκώς. Δεν είναι μια τυπική γενικότητα, αλλά ο ρεαλιστικός δρόμος για θετική αλλαγή στη ζωή του λαού.
Γι' αυτό, το ΚΚΕ δηλώνει και καλεί: «Η υπεράσπιση των συνόρων, των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας για την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα δεν έχει καμία σχέση με την υπεράσπιση των σχεδίων του ενός ή άλλου ιμπεριαλιστικού πόλου, της κερδοφορίας της μιας ή άλλης μονοπωλιακής επιχείρησης, αλλά είναι αναπόσπαστη με την πάλη για ριζοσπαστικές αλλαγές, για την ανατροπή της εξουσίας του κεφαλαίου».

Γιώργος ΦΛΩΡΑΤΟΣ

9 Απρ 2012

«Αναστηθήκαμε!...» Οι φυλακισμένοι της Κέρκυρας και η απήχηση της απεργίας των οικοδόμων την 1η Δεκέμβρη του ΄60


«Αναστηθήκαμε!...» Οι φυλακισμένοι της Κέρκυρας και η απήχηση της απεργίας των οικοδόμων την 1η Δεκέμβρη του ΄60


Είναι 2 του Δεκέμβρη 1960, απόγευμα, όταν πέρασε στη φυλακή (Κέρκυρα) η εφημερίδα Ελευθερία με πολλές φωτογραφίες από τις συγκρούσεις των οικοδόμων με μπουραντάδες και αρκετό ρεπορτάζ, που μαρτυρούσαν τη σκληρή αναμέτρηση απεργών-Μπουραντάδων. Από τις μαρτυρίες αυτές βγάζαμε το συμπέρασμα πως νικητές έβγαιναν οι απεργοί οικοδόμοι. Έπεσαν τα ντουβάρια των φυλακών. Αναστηθήκαμε! Πολλοί από εμάς που γνωρίζαμε τους χώρους που έγιναν οι συγκρούσεις, πετάξαμε, βρεθήκαμε σ’ αυτή τη σύγκρουση.

Χτύπησε το «καμπανάκι». Μας έκλεισαν στα κελιά. Άντε τώρα να ξαπλώσεις. Γίνεται; Αφού βρίσκεσαι στην Αγησιλάου και στις παρόδους της. Κάνουμε βόλτες στο δίμετρο κελί μας με το σύντροφο συνκελιώτη. Είμαστε σε υπερδιέγερση. Περισσότερο παραμιλάμε παρά συζητάμε.

Επί δεκαπέντε χρόνια έδερναν, βασάνιζαν, σκότωναν. Εμείς οι κρατούμενοι που είχαμε δεχτεί στην πλάτη μας όλη την αγριότητα του μεταπολεμικού κράτους και παρακράτους (απερίγραπτους βασανισμούς, Ασφάλειες, φυλακές, Μακρονήσια, Γιούρα, εκτελεστικά αποσπάσματα) που μοναδικό μας «αμάρτημα» ήταν ότι πολεμήσαμε τους κατακτητές, πώς να μη νοιώσουμε απέραντη ανακούφιση, χαρά, μα κι ευγνωμοσύνη στους απεργούς οικοδόμους: αφού η απεργία τους την 1.12.1960, μαρτυρούσε πως ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ.

Ότι απ’ εδώ κι εμπρός δεν θα καθόμαστε με σταυρωμένα χέρια να μας δέρνετε. Αυτό έδειξε η μεγάλη μαχητική απεργία της 1.12.1960, κι αυτό κατάλαβε ο Ελληνικός Λαός. Αυτό καταλάβαμε κι εμείς, οι κρατούμενοι στις φυλακές κι αναπτερώθηκαν οι ελπίδες μας. Πώς λοιπόν να μην πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ γι’ αυτό το υπέροχο δώρο που μας έκαναν οι οικοδόμοι εργάτες;

Η Ελευθερία σημείωνε και ποιοι ήταν επικεφαλής της άγριας επίθεσης εναντίον των απεργών. Το γενικό πρόσταγμα είχε ο διαβόητος Βακιρτζής και στα μηχανοκίνητα του Μπουραντά, σε ένα απ’ αυτά, φιγουράριζε ο αστυνόμος Μπιτούνης που, κατά την περιγραφή, οδηγούσε λυσσασμένα τα μηχανοκίνητα κατά των απεργών οικοδόμων.

Είναι 7 Γενάρη 1944, 8 το βράδυ. Θα βγάζαμε τηλεβόα στην Ακάμαντος και Ακταίου στο Θησείο. Αυτός ο κ. Μπιτούνης, υπαστυνόμος τότε, μας έπιασε: Δύο παιδιά δεκαπέντε και δεκαοχτώ χρονών, τα κράτησε στο 9ο Αστυνομικό Τμήμα. Την άλλη μέρα τα παρέδωσε στους Γερμανούς με καταδικαστική έκθεσή του και, φυσικά, οι Γερμανοί τα εκτέλεσαν. Δεν θυμάμαι τα ονόματά τους, αν και το 15άχρονο το γνώρισα.

Αυτός λοιπόν ο Μπιτούνης, ο συνεργάτης των γερμανών κατακτητών, ήταν τώρα επικεφαλής μηχανοκινήτων και χτύπαγε λυσσασμένα τους απεργούς οικοδόμους. Σίγουρα ήταν εθνικόφρονας και υπερπατριώτης που πρόσφερε το κατά δύναμη στην Πατρίδα! Και να ήταν μόνο αυτός!

(Αφήγηση του Αντώνη Αρκά, όπως δημοσιεύτηκε στο βιβλίο «Όταν η οργή ξεχειλίζει – Οικοδόμοι, θυμόμαστε και θυμίζουμε). 

Ο Αντώνης Αρκάς γεννήθηκε το 1917 στην Πάρο. Το 1929 ήρθε στην Αθήνα και μέχρι το 1939 δούλεψε βιβλιοδέτης. Πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση, στο ΕΑΜ και στον εφεδρικό ΕΛΑΣ. Τραυματίστηκε πολύ βαριά στις μάχες του Ψυρρή. Από το 1947-1964 στη φυλακή των Βούρλων και εξορία  στην Ικαρία και Μακρόνησο. Στρατοδικείο με καταδίκη σε θάνατο 3 κατά 2. Μετά την απόλυσή του ενεργοποιείται στις εργατικές οργανώσεις της ΕΔΑ. Το 1967-1973 εξορία στη Λέρο. Πέθανε το Γενάρη του 2006.

TOP READ