14 Απρ 2012

Παρασιτοκτόνο η άμεση αιτία, το κυνήγι του κέρδους η απώτερη


ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΙΚΙΩΝ ΜΕΛΙΣΣΩΝ
Παρασιτοκτόνο η άμεση αιτία, το κυνήγι του κέρδους η απώτερη
Η κατάρρευση των μελισσιών αποδόθηκε σε διάφορες αιτίες, μια από τις οποίες είναι και η παρασιτική μύγα της εικόνας, που τοποθετεί τα αυγά της στην κοιλιά της μέλισσας, με αποτέλεσμα όταν γεννηθούν οι προνύμφες, η μέλισσα να πεθάνει. Το φαινόμενο παρατηρήθηκε στην περιοχή της Καλιφόρνιας και οι ερευνητές που το εντόπισαν υποθέτουν ότι η παρασιτική συμπεριφορά της μύγας εμφανίστηκε τα τελευταία χρόνια
Το 2007 εκδηλώθηκε μια μεγάλη καταστροφή στα μελίσσια σε ολόκληρο τον κόσμο. Σε ορισμένες περιοχές εξαφανίστηκαν μέχρι και οι μισές εργάτριες μέλισσες, χωρίς όμως να πεθάνουν μέσα στο μελίσσι. Μετά από μια σύντομη ύφεση, το φαινόμενο - που για πρώτη φορά έγινε αισθητό το 2006 - επανέκαμψε το χειμώνα του 2008, όταν μόνο στις ΗΠΑ καταστράφηκε το 36% των αποικιών μελισσών. Αναφορές για μεγάλες απώλειες έχουν γίνει από τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κίνα, τη Γαλλία, τη Γερμανία και πολλές άλλες περιοχές του κόσμου.
Επί πέντε χρόνια, χιλιάδες επιστήμονες σε όλο τον κόσμο αναζητούσαν την αιτία του φαινομένου, που παρουσιαζόταν ως μυστηριώδες. Εξέτασαν την επίδραση παθογόνων ιών, μυκήτων, ακάρεων, ιπτάμενων εντόμων που παρασιτούν στις μέλισσες και κάθε άλλη πιθανή, ακόμα και απίθανη αιτία. Τρεις επιστημονικές μελέτες που δημοσιεύτηκαν πριν λίγες μέρες αποδεικνύουν ότι η αιτία ήταν προφανής και πρέπει να ήταν τουλάχιστον υποψιασμένοι, τόσο αυτοί που κέρδιζαν από το έγκλημα σε βάρος των μελισσοκόμων και της λαϊκής υγείας, όσο και οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες που ολιγώρησαν. Ανεξάρτητα από δευτερεύουσες αιτίες, που μπορεί σε ορισμένες περιοχές του κόσμου ή σε ορισμένες περιπτώσεις να παίζουν πράγματι κάποιο ρόλο, βασική αιτία αποδεικνύονται τανεονικοτινοειδή παρασιτοκτόνα, που βρίσκονται σε ευρεία χρήση στην παγκόσμια γεωργική παραγωγή από τη δεκαετία του 1990. Μάλιστα στη Γαλλία ήδη από τη δεκαετία του '90 υπήρχε μια μισοαπαγόρευση αυτών των παρασιτοκτόνων ως υπεύθυνων για τη μείωση του αριθμού των μελισσών, στην Ιταλία υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί, ενώ στη Σλοβενία απαγορεύτηκαν για ένα διάστημα και μετά ...ξεαπαγορεύτηκαν.
Αδιάσειστα στοιχεία
Τα νεονικοτινοειδή χρησιμοποιούνται για τον ψεκασμό του χώματος, των σπόρων ή των βλαστών και έχουν την τάση να επενεργούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι μέλισσες ανιχνεύουν και αποφεύγουν σχετικά μεγάλες συγκεντρώσεις τους στο νέκταρ, οι οποίες επιφέρουν το θάνατο στα περισσότερα έντομα. Αντίθετα, οι μέλισσες δεν αποφεύγουν φυτά και νέκταρ με πολύ χαμηλές συγκεντρώσεις νεονικοτινοειδών, χωρίς να εμφανίζουν άμεσα βλάβες στην υγεία τους. Τα νεονικοτινοειδή είναι νευροπαραλυτικά, έχουν δηλαδή την ιδιότητα να μπλοκάρουν τις νευρωνικές συνάψεις, εκτοπίζοντας τους νευροδιαβιβαστές, με αποτέλεσμα τα έντομα σταδιακά να παρουσιάζουν νευρολογική δυσλειτουργία, απώλεια προσωρινής μνήμης, αποπροσανατολισμό και τελικά να πεθαίνουν μακριά από την κυψέλη, αφού δεν μπορούν να βρουν το δρόμο του γυρισμού.
Στην πιο πρόσφατη έρευνα, εκείνη της Σχολής Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου Χάρβαρντ, οι ερευνητές κράτησαν 4 κυψέλες ως δείγμα ελέγχου και μόλυναν άλλες 16 με διαφορετικές συγκεντρώσεις imidacloprid, ενός από τα πιο διαδεδομένα νεονικοτινοειδή παρασιτοκτόνα. Μετά από 12 βδομάδες, οι μέλισσες ήταν ζωντανές σε όλα τα μελίσσια, αν και σε εκείνα με το περισσότερο παρασιτοκτόνο εμφανίζονταν πιο αδύναμες. Ομως στις 23 βδομάδες, οι 15 από τις 16 κυψέλες κατέρρευσαν με τον κλασικό τρόπο του συνδρόμου κατάρρευσης αποικιών: οι κυψέλες ήταν σχεδόν άδειες, με μόνο μερικές νεαρές μέλισσες να επιζούν, ενώ οι ενήλικες είχαν εξαφανιστεί. Πρώτα κατέρρευσαν τα μελίσσια που μολύνθηκαν με περισσότερο παρασιτοκτόνο. Το πρόβλημα παρουσιάστηκε όμως και σε πολλά από τα μελίσσια που μολύνθηκαν με επίπεδα νεονικοτινοειδών χαμηλότερα από εκείνα που χρησιμοποιούνται στη γεωργία και εκείνα που συναντώνται στις περιοχές όπου υπάρχουν μελίσσια. Οι τέσσερις κυψέλες που δεν μολύνθηκαν παρέμειναν ανέπαφες.
Λιγότερες μέλισσες, πολύ λιγότερες βασίλισσες
Η μελέτη εξηγεί και γιατί το σύνδρομο κατάρρευσης έγινε αισθητό στις ΗΠΑ μόνο μετά το 2006. Αιτία είναι το σιρόπι φρουκτόζης με το οποίο πολλοί μελισσοκόμοι ταΐζουν τις μέλισσες που αποικούν ένα νέο μελίσσι, ή τις περιόδους που δεν υπάρχει στη φύση διαθέσιμο νέκταρ. Το σιρόπι αυτό προέρχεται συνήθως από καλαμπόκι και οι αμερικανικοί αγροί καλαμποκιού άρχισαν να ψεκάζονται με imidacloprid το 2004-2005...
Η αμερικανική μελέτη δημοσιεύτηκε λίγες μέρες μετά από μια βρετανική και μια γαλλική μελέτη. Οι Βρετανοί ερευνητές, χρησιμοποιώντας άλλο είδος μέλισσας, διαπίστωσαν ότι μόλις 6 βδομάδες μετά τη μόλυνση των μελισσιών, οι αποικίες σε αυτά ήταν 8-12% πιο ολιγομελείς σε σχέση με τα μελίσσια ελέγχου, που σημαίνει ότι οι μέλισσες δεν συγκέντρωναν την ίδια ποσότητα τροφής, αλλά κυρίως περιείχαν 85% λιγότερες βασίλισσες από το φυσιολογικό. Μόλις 1 ή 2 βασίλισσες ανά μελίσσι. Οι βασίλισσες είναι οι μέλισσες που γεννούν τη νέα γενιά εργατριών, όταν πεθαίνει η προηγούμενη.
Στην άλλη μελέτη, οι Γάλλοι ερευνητές τοποθέτησαν μικροτσίπ σε μέλισσες για να παρακολουθήσουν τις κινήσεις τους. Οταν τους χορήγησαν μικρές δόσεις του νεονικοτινοειδούς thiamethoxam, η πιθανότητα να μην επιστρέψουν στην κυψέλη αυξήθηκε κατά δύο έως τρεις φορές, σε σχέση με τις μέλισσες ελέγχου. Πετούσαν σαν ζαλισμένες και τελικά πέθαιναν μακριά από το μελίσσι.
Το πραγματικό πρόβλημα
Το ζήτημα του συνδρόμου κατάρρευσης των αποικιών δεν αφορά μόνο τους μελισσοκόμους. Το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγροτικής παραγωγής στηρίζεται στην Apis mellifera, την ευρωπαϊκή μέλισσα, το είδος που έχει υιοθετηθεί από τους περισσότερους μελισσοκόμους. Μεγάλες μονοκαλλιέργειες απαιτούν έντονη δραστηριότητα επικονίασης σε μικρά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια του έτους, ρόλο που άλλοι επικονιαστές, όπως οι άγριες μέλισσες και οι νυχτερίδες, δεν μπορούν να εκπληρώσουν. Μόνο η A. mellifera μπορεί να εξαπολύσει ορδές επικονιαστών σχεδόν οποιαδήποτε εποχή του έτους, αρκεί ο καιρός να είναι σχετικά ήπιος και να υπάρχουν λουλούδια για να τα επισκεφτούν οι μέλισσες. Το μέλι που παράγουν οι μέλισσες καταναλώνεται από ανθρώπους, όπως φυσικά και τα φυτικά προϊόντα που παράγονται με χρήση νεονικοτινοειδών παρασιτοκτόνων. Ποιος ξέρει τι επιφυλάσσει το μέλλον, για τις επιδράσεις των παρασιτοκτόνων αυτών στην ανθρώπινη υγεία.
Ισως τυπικά να μην υπάρχει κάτι μεμπτό στην όλη υπόθεση. Ισως όλα έγιναν νόμιμα και με καλό σκοπό, δηλαδή το κέρδος. Ποιος θα έβαζε εμπόδια στην ανάπτυξη, ποιος θα σταματούσε μια Bayer, μια Monsanto ή μια Syngenta από το να θέσει σε κυκλοφορία στην αγορά νέα παρασιτοκτόνα πριν αυτά ελεγχθούν πολύπλευρα και λεπτομερώς ως προς όλες τις επιπτώσεις τους; Τα νεονικοτινοειδή παρασιτοκτόνα έχουν περάσει από τον τυπικό έλεγχο ασφάλειας για την υγεία ανθρώπων και οικοσυστημάτων, δηλαδή τον έλεγχο που λέει βγάλε το προϊόν όσο πιο γρήγορα γίνεται στην αγορά για να αρχίσει να ρέει το χρήμα, να κάνει τον κύκλο του το κεφάλαιο και να συσσωρεύονται τα κέρδη. Τώρα που η αλήθεια βγήκε στο φως - πολύ «ντροπαλά» στα αστικά ΜΜΕ - αν τα ενδιαφερόμενα μονοπώλια δεν αντεπιτεθούν με ...κατά παραγγελία μελέτες που θα παρουσιάζουν το μαύρο άσπρο, θα παρθούν μέτρα για το σύνδρομο κατάρρευσης των αποικιών μελισσών. Ωσότου κάποιο άλλο διατροφικό ή οικολογικό σκάνδαλο υπενθυμίσει και πάλι ότι το πρόβλημα ξεκινάει από το σκοπό για τον οποίο γίνεται η παραγωγή και την ίδια την ύπαρξη των μονοπωλίων.

Περί τηλεοράσεως ο λόγος...


Περί τηλεοράσεως ο λόγος...

Γρηγοριάδης Κώστας
Τα τελευταία χρόνια είμαστε μάρτυρες μιας γιγαντιαίας επιχείρησης χειραγώγησης του ελληνικού λαού. Σε αυτήν την προσπάθεια εξέχοντα ρόλο παίζει η συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ και ιδιαίτερα της τηλεόρασης.
Πλήθος ζητημάτων προκύπτουν από αυτήν τη διαδικασία, μέρος των οποίων θα μας απασχολήσει σε αυτό το άρθρο.
Απουσία κοινωνικής, πολιτικής και ιστορικής αλληλουχίας
Πέραν του γεγονότος της παραχάραξης της Ιστορίας, της επεξεργασίας των πληροφοριών κ.λπ. υπάρχει και το γεγονός της «κατασκευής» ή της απουσίας του πλαισίου μέσα στο οποίο προκύπτουν οι καταστάσεις.
Αρκετές φορές οι πληροφορίες έρχονται στον τηλεθεατή χωρίς να δίνονται σε αυτόν το πλαίσιο μέσα στο οποίο τοποθετούνται τα γεγονότα και αυτό, τόσο μέσα στο χρόνο, όσο και μέσα στο χώρο. Ιδιαίτερα τα παιδιά μπορούν να παρακολουθούν με ενδιαφέρον ένα ιστορικό γεγονός, αλλά να μην ξέρουν για ποιο πρόκειται. Είναι γνωστά τα παραδείγματα της σύγχυσης της επανάστασης του 1821 με τον πόλεμο του 1940 κ.τ.λ. Ιστορίες και φιλμ σχετικά με την κοινωνική δικαιοσύνη, τα εγκλήματα πολέμου, μπορεί να «κινητοποιήσουν» τον τηλεθεατή και να τον ευαισθητοποιήσουν ενάντια στην αδικία και τον πόλεμο, όμως κάτω από ποιες συνθήκες κοινωνικές, πολιτικές, ιστορικές συνέβη ο Μάης του 1936 ή ο πόλεμος στη Γιουγκοσλαβία;
Γι' αυτά δεν ξέρουν τίποτα. Ο σκοπός λοιπόν είναι να ευαισθητοποιηθεί ο μέσος τηλεθεατής για πολλά ζητήματα, αλλά να μην ενημερωθεί. Ετσι, η τέχνη της χειραγώγησης, μέσα από την τηλεόραση, οδηγεί σεσυναισθηματικές αντιδράσεις και όχι σε κριτικούς ή λογικούς στοχασμούς. Η τηλεόραση περιγράφει το «φλογάτο κόκκινο του ουρανού όχι όμως και την πόρτα του φτωχού που φλέγεται». Προξενεί συναισθήματα κοινά που θύτες και θύματα μπορούν να νιώσουν, αλλά αποκρύπτει τους νόμους που τα διέπουν.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια φίλη δημοσιογράφο μεγάλου ιδιωτικού τηλεοπτικού σταθμού, που σε μια κινητοποίηση των εργαζόμενων στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής, και ενώ οι εργαζόμενοι είχαμε κλείσει την πύλη του νοσοκομείου, να με ρωτάει για τα συναισθήματά μου όταν κάθε πρωί περνάω την πύλη του νοσοκομείου...
Επίσης, η παρεχόμενη πληροφορία είναι γενικά αποσπασματική και σπάνια ολόπλευρη και ενιαία. Η ιστορία εμφανίζεται έτσι, σαν μια διαδοχή απομονωμένων γεγονότων που τίποτα δεν τα συνδέει μεταξύ τους. Από αυτήν την άποψη, χάνεται η κοινωνική, ιστορική, πολιτική, οικονομική πλευρά των καταστάσεων, πριμοδοτείται ηγεγονοτολογία και η «μύτη της Κλεοπάτρας» ή η «ιστορία» μιας σαπουνόπερας έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το έπος του 1940 ή τους αγώνες των εργαζομένων.
Προσωποποίηση της πληροφορίας
Ο κόσμος που προτείνεται από την τηλεοπτική επικαιρότητα δεν είναι ευχάριστος. Είναι ένας κόσμος βίαιος και εχθρικός. Αρκετές λέξεις που συγκρατούνται από τον τηλεθεατή είναι απειλητικές: Ανεργία, εγκληματικότητα, πόλεμος. Οταν συνδέσει αυτές τις λέξεις με την καθημερινή του ζωή τότε η πραγματικότητα γίνεται ανησυχητική. Εάν προσπαθήσει να αναζητήσει στοιχεία για να την εξηγήσει σπάνια θα βρει. Συνήθως το μήνυμα που εισπράττει είναι ότι η πραγματικότητα είναι πολύ σύνθετη για να καταλάβει μερικές λέξεις. Ετσι, επιστρατεύονται οι «ειδικοί» στα τηλεοπτικά παράθυρα, οι διάφορες επιτροπές «σοφών» κ.λπ. Αυτοί αναλαμβάνουν να καταλάβουν εμάς, να σκεφτούν για εμάς να καταλήξουν στα δικά τους συμπεράσματα που επειδή δεν μπορούμε να τα καταλάβουμε οφείλουμε να τα αποδεχτούμε σαν δικά μας.
Φυσικά, ο τηλεθεατής θα προσπαθήσει να ξεφύγει από αυτόν τον επίφοβο κόσμο, που εκφράζεται μέσα από ένα ιδιότυπο αφηγηματικό σύστημα: ένας παρουσιαστής που μιλάει, εικόνες που δεν συνδέονται πάντα με το σχόλιο, ένα γεγονός του οποίου δεν γνωρίζουμε ούτε τις αιτίες, ούτε τα αποτελέσματα... Η προσοχή του δεν θα παρακινηθεί παρά μόνο εάν, τη μία ή την άλλη στιγμή, η αφήγηση πάρει το χαρακτήρα «Fiction».
Μια πυρκαγιά, μια αεροπειρατεία, μια έκρηξη, μια καταδίωξη, μια ληστεία. Οι ανταποκριτές είναι στον τόπο του συμβάντος, η δράση είναι «απευθείας» με πολύ «suspense».
Η πραγματικότητα όμως είναι σπάνια τόσο τυποποιημένη όσο η fiction και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες ορισμένων δημοσιογράφων να τη δραματοποιήσουν, συχνά το ενδιαφέρον εξασθενεί.
Το αφηγηματικό τηλεοπτικό σύστημα δεν επιτρέπει να λάβουμε υπόψη μας τη συνθετότητα της πληροφορίας. Εξ αυτού του γεγονότος, ότι δηλαδή παρουσιάζει μια εικόνα τη φορά, δεν μπορεί να παρουσιάσει ταυτόχρονα πολλά γεγονότα. Αυτό το σύστημα είναι υποχρεωμένο να ακολουθεί μια γραμμική αφήγηση που πάει από την αιτία στο αποτέλεσμα διά μέσου μιας απλουστευμένης οδού. Για να απλοποιήσει έχει την τάση ναπροσωποποιεί τις καταστάσεις. Η προσωποποίηση σε αυτές τις διαδικασίες είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της χειραγώγησης. Δε θα «μιλήσουμε» για τα συμφέροντα των αστικών τάξεων της Τουρκίας και της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή, αλλά θα δούμε τον Ελληνα πρωθυπουργό να σφίγγει το χέρι του Τούρκου ομόλογού του. Δε θα «μιλήσουμε» για την ανεργία, αλλά θα ζητήσουμε από τον υπουργό Εργασίας, από τον άλφα ειδικό ή το βήτα δημοσιογράφο να μας πει τη γνώμη του.
Σιγά - σιγά, η πληροφορία γίνεται ένα είδος επιφυλλίδας με γνωστούς συνεργάτες, πάντα οι ίδιοι, που θα προσαρμόζονται σε κάθε χρήση. Για κάθε ιδέα, έχουμε να κάνουμε, με μια αντιπροσωπευτική και τηλεοπτική προσωπικότητα, που γίνεται βεντέτα. Η δομή των κεντρικών δελτίων ειδήσεων της συντριπτικής πλειοψηφίας των τηλεοπτικών σταθμών μοιάζει όλο και περισσότερο με σαπουνόπερα. Με κέρδος τις μεγάλες αμοιβές, αρκετοί δημοσιογράφοι αποδέχονται να υποδυθούν «ρόλους» και να υπηρετήσουν «χαρακτήρες», του «καλού», του «κακού», του «άσχημου», ώστε να παγιδεύσουν συναισθηματικά τον τηλεθεατή. Με μια απλή ματιά, ο τηλεθεατής ξέρει τι θα πρέπει να σκεφτεί σύμφωνα με το εάν συμφωνεί ή όχι με τις ιδέες τους. Ετσι, θα είναι πιοευαίσθητος στην προσωπικότητα του παρουσιαστή ή της τηλεοπτικής «βεντέτας» παρά στην αξία των συλλογισμών τους. Το τηλεοπτικό θέαμα οδηγεί σε συναισθηματικές και επιδερμικές αντιδράσεις, παρά σε διεισδυτικούς και κριτικούς συλλογισμούς.
Τα πολιτικά magazines
O μέσος τηλεθεατής, εθισμένος στην αντιπαλότητα εκτιμάει συχνά τις ρητορικές κονταρομαχίες.
Ο στόχος της τηλεοπτικής χειραγώγησης είναι να εθίσει τον μέσο τηλεθεατή στην αντιπαλότητα, ώστε να εκτιμάει τις ρητορικές κονταρομαχίες. Συχνά, δεν διαθέτει τα στοιχεία, ώστε να καταλάβει πραγματικά το αντικείμενο της συζήτησης. Ετσι, μετράει πόντους εκτιμώντας ποιος είναι πιο λαμπρός, ποιος δεν αφήνει τον αντίπαλο να τον φέρει σε δύσκολη θέση, ποιος κυριαρχεί στον άλλο. Η ευχαρίστηση αγγίζει τα όριά της, όταν η συζήτηση καταλήγει σε μία διαμάχη ή όταν ανταλλάσσονται άσχημοι χαρακτηρισμοί. Η αθλητική πλευρά του θεάματος, όταν ο θεατής εμπλέκεται ως διαιτητής, γίνεται πιο συναρπαστική με διάφορους τρόπους:
«60 λεπτά για να πείσετε», «δημοσκοπήσεις», «χρονική καταμέτρηση των απαντήσεων για κάθε παρέμβαση» συνδράμουν στη συναισθηματική εμπλοκή του τηλεθεατή. Συζητάμε για την προσωπικότητα του «πρωταθλητή», για τη φόρμα του, για τη δυνατότητά του να πείθει, για τις γνώσεις του, και σπανίως για τις ιδέες του και τις πολιτικές του θέσεις. Ως εκ τούτου, η λειτουργία αυτών των κονταρομαχιών επιβάλλει να επικεντρωθούμε περισσότερο στην εικόνα των συμμετεχόντων παρά στις πολιτικές τους σκέψεις και επιλογές. Οι αστοί πολιτικοί, όντας «βεντέτες» ενός θεάματος παίζουν το παιχνίδι της χειραγώγησης των μαζών και ο μέσος τηλεθεατής παρίσταται στον προοδευτικό εκφυλισμό της πολιτικής αντιπαράθεσης και της ίδιας της πολιτικής ζωής.
Η αντίδραση απέναντι σε αυτή την κατάσταση και η ανατροπή αυτού του καλοστημένου αστικού σκηνικού είναι μονόδρομος.
Δημιουργία αισθημάτων φόβου
Τα τελευταία χρόνια στη Δύση κυριαρχεί το δόγμα: «καλός πολίτης είναι ο τρομοκρατημένος πολίτης». Στο πλαίσιο άσκησης κοινωνικής επιρροής, σημαντικό ρόλο παίζει η προσπάθεια δημιουργίας συγκεκριμένων συγκινησιακών καταστάσεων που παρεμβαίνουν καθοριστικά στην αναστολή ή στη δυσκολία κατανόησης της αντικειμενικής πληροφόρησης. Ολοι γίναμε και γινόμαστε μάρτυρες των όσων συνέβησαν με την περιβόητη οικονομική κρίση της χώρας. Πράγματι, είμαστε αντιμέτωποι με μια γιγάντια προσπάθεια παραπληροφόρησης για τη δημιουργία αισθημάτων φόβου, ανησυχίας, αμφιβολιών, για το παρόν και το μέλλον μας. Η προπαγανδιστική δραστηριότητα δρα κυρίως σε συναισθηματικό και νοητικό επίπεδο.
Συγκεκριμένη κοινωνικο-ψυχολογικοί μηχανισμοί χρησιμοποιούνται ώστε οι γνώσεις, οι ιδέες, οι αξίες, οι αντιλήψεις που διέπουν την κυρίαρχη ιδεολογία να μετατρέπονται σε ατομικές, προσωπικές πεποιθήσεις του ανθρώπου, σε συγκεκριμένη στάση ζωής και αντίληψης. Με κύριο μοχλό τα ΜΜΕ επιχειρείται όλες αυτές οι προσωπικές πεποιθήσεις να εκδηλώνονται σαν κοινωνικές ψυχολογικές συμπεριφορές, ώστε να δρουν σαν ανασταλτικοί μηχανισμοί απέναντι σε οποιαδήποτε διαφορετική ιδεολογική πράξη και άποψη. Η κοινωνική επιρροή ασκείται σε καταστάσεις αβεβαιότητας, αλλά και βεβαιότητας. Σκοπός της αστικής προπαγάνδας είναι να δημιουργήσει συμμορφούμενα άτομα, τα οποία να είναι, τόσο γνωστικά όσο και συναισθηματικά εξαρτημένα από την κυρίαρχη ιδεολογία. Eνας τέτοιος άνθρωπος υποτάσσεται στη γνώμη των ειδικών, αποδέχεται την άποψη της πλειοψηφίας, που ακόμα και αν δεν είναι σωστή, φοβάται την παρέκκλιση και γι' αυτό εγκαταλείπει τη θέση του. Σε αυτήν την περίπτωση, το άτομο επιζητά τη συμμόρφωση και η αβεβαιότητα εξαφανίζεται.
Μετά τα τραγικά γεγονότα της 11ης Σεπτέμβρη, οι λαοί - ιδιαίτερα ο αμερικάνικος λαός - υπέστησαν από τις κυβερνήσεις τους μία άνευ προηγουμένου πλύση εγκεφάλου με κύριο στόχο την κατατρομοκράτησή τους. Οι χειρισμοί των ιμπεριαλιστικών κυβερνήσεων αναφορικά με τα παραπάνω γεγονότα - που ας σημειώσουμε, εμπεριέχουν πολλά ερωτηματικά - το λιγότερο που μπορούν να κάνουν είναι να μας προβληματίσουν σοβαρά. Και αυτό γιατί ο τρόπος που χειρίστηκαν το θέμα δημιουργεί τα ίδια αποτελέσματα στους λαούς τους με αυτά που δημιούργησαν οι βομβαρδισμοί στο Ιράκ, στη Γιουγκοσλαβία, στο Αφγανιστάν.
Τρόμος, φόβος, πανικός είναι μερικά από τα συναισθήματα που κυριαρχούν σε ψυχολογικό επίπεδο. Βομβαρδισμοί, χρησιμοποίηση ραδιενεργών, βιολογικών, χημικών υλικών για τους λαούς που οι ιμπεριαλιστές βομβαρδίζουν, ιδιότυποι βομβαρδισμοί, απειλές για χρήση ραδιενεργών, βιολογικών, χημικών υλικών για τους ίδιους τους λαούς τους. Το τρομοκρατικό υλικό διαφαίνεται τρομακτικά όμοιο, το υλικό της προπαγάνδας επίσης. Σκοπός είναι η δημιουργία μιας μάζας υπάκουων σκλάβων γι' αυτό και κάθε αίσθημα ασφάλειας πρέπει να αντικατασταθεί από μία οδυνηρή αγχώδη αναμονή του αγνώστου.
Τα ΜΜΕ παίζουν και εδώ το ρόλο τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο τρόπος που διαχειρίζονται τα ζητήματα της υγείας. Δεν είναι τυχαίος ο πανικός και ο φόβος που δημιούργησαν με την επιδημία κοξάκι, με τον άνθρακα 14, με τη νόσο των πτηνών και τελευταία με τη νόσο των χοίρων. Ετσι διατηρούν μια αγχώδη αναμονή μιας απρόβλεπτης καταστροφής και ταυτόχρονα ενισχύουν το ρόλο του κράτους ως του μόνου εγγυητή μιας ασφάλειας.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
BERGALA A. «Pour une pedagogie de l' audio - visuel», Paris, Les Cahiers de l' audio - visuel, 1975.
BERGER R. «La tele-fission. Alerte a la television». Paris Casterman, 1976.
BESENVAL P. «La television», Paris, Larousse, 1978.
CAPIN J. «L' Effet television», Paris, Grasset, 1980.
PIEMME J.M. «La propagande inavouee. Approche critique du feuilleton televise, Paris, U.G.E., 1975.
Collectif, «Les Dossies du petit ecran, Elements d' information», CNDP, 1980.
Education 2000, no 9, Dossier: «Television».
Cahiers Pedagogiques, no 69, Septembre 1967, «La television, fait social»
Descharnps J.C, Beauvois. J. L, «La psychologie sociale», Grenoble, P.U. de Grenoble, 1996.
Deci. E.L, «The psychology of self-determination, Lexington, 1980.
Desrumeaux P. «Explications causales et engagement Contre ou pro-attitudinal: de l' internalite aux Conduites pro-attitudinales». These pour le Doctorat de psychologie, Universite de Lille 3 - Charles - de - Gaulle, 1996.
Dubois N., «La psychologie du controle, Grenoble, P.U. de Grenoble, 1999.
Μιχαλαρέας Η., «Προπαγάνδα, ψυχολογικός πόλεμος, τρομοκρατία», ΚΟΜΕΠ, τεύχος 1, Αθήνα 2002.
Μιχαλαρέας Η., «Μ.Μ. Ενημέρωσης ή Μ.Μ. Προπαγάνδας του ιμπεριαλισμού», ΚΟΜΕΠ, τεύχος 3, Αθήνα, 1997.
Moscovici S., «Social influence and social change», Academic Press, London, 1976.


Ηλίας ΜΙΧΑΛΑΡΕΑΣ - Μαρία ΤΖΩΡΤΖΟΠΟΥΛΟΥ
Ο Ηλίας Μιχαλαρέας είναι Δρ. Ψυχολογίας και Γεωγραφίας, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου κατά των Ναρκωτικών.Η Μαρία Τζωρζοπούλου είναι ψυχοθεραπεύτρια στη Μονάδα Απεξάρτησης «18 ΑΝΩ» του ΨΝΑ


ΣΕΓΑΣ Με κυβερνητική στρατηγική... οδεύει στον γκρεμό


ΣΕΓΑΣ
Με κυβερνητική στρατηγική... οδεύει στον γκρεμό
Η επιτυχία του Δ. Χονδροκούκη στο παγκόσμιο κλειστού της Κωνσταντινούπολης όχι μόνο δεν έκρυψε αλλά αντίθετα ανέδειξε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ελληνες αθλητές
Η στρατηγική επιλογή (μέσω εφαρμογής ή στήριξης, ανάλογα την θέση) του πολιτικού προσωπικού να φορτωθούν τα «σπασμένα» και της καπιταλιστικής κρίσης στον λαό, αναπόφευκτα έχει συνέπειες και στον αθλητισμό. Και όχι μόνο στον - συνειδητά και μόνιμα ριγμένο - μαζικό, λαϊκό. Αλλά πλέον και στον αθλητισμό υψηλών επιδόσεων.
Βέβαια - στο επικοινωνιακό τέμπο που ακολουθείται και στα υπόλοιπα πεδία - η κυβερνητική προπαγάνδα επικαλείται δύσκολες συγκυρίες και διόρθωση λαθών του παρελθόντος (σπατάλες κλπ.). Και «κρύβεται» πίσω από επιτυχίες για να ισχυριστεί πως οι αλλεπάλληλες περικοπές δεν επηρεάζουν δυσμενέστατα το σήμερα και το αύριο.
Χαρακτηριστική είναι - μετά την απόφαση του ΣΕΓΑΣ να «κατεβάσει» ρολά - η τοποθέτηση («ΑΘΗΝΑ 9.84») του γγΑ, Π. Μπιτσαξή: «Ο ΣΕΓΑΣ είναι η ατμομηχανή του ελληνικού αθλητισμού. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι δίνουμε τη μεγαλύτερη δυνατή προσοχή, στον κλασικό στίβο. Είναι αναμφίβολο ότι δεν μπορεί η κρίση, να αφήσει ανέγγιχτο τον ελληνικό αθλητισμό. Οι πόροι έχουν περιοριστεί. Από την εποχή όμως της σπατάλης και του πακτωλού των επιχορηγήσεων, περάσαμε σε μία ορθολογική διαχείριση των χρημάτων, το αποτέλεσμα της οποίας είναι, να πηγαίνει ο ελληνικός αθλητισμός από επιτυχία σε επιτυχία σε παγκόσμιο επίπεδο».
Τους ισχυρισμούς του γγΑ, ανέτρεψαν μέσα στην Βουλή πρώην και νυν (συνυπεύθυνοι αφού στήριξαν και στηρίζουν αυτή την πολιτική) συνοδοιπόροι του στο ΠΑΣΟΚ. Οπως ο Γ. Λιάνης και η Χρ. Αράπογλου. Η οποία παραδέχτηκε ότι δεν γίνεται «να αποκρύψουμε την πραγματική κατάσταση που υπάρχει στον αθλητισμό και ιδιαίτερα στον στίβο. Τα χρήματα λιγόστεψαν και τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν»...
«Ολα είναι εγκατελειμμένα»
Η «ορθολογική διαχείριση» - και ας (καμώνονται ότι) το... ξεχνούν οι κυβερνητικοί παράγοντες - σημαίνει κλείσιμο εγκαταστάσεων, άθλιες συνθήκες προπόνησης, μείωση ή και σταμάτημα προγραμμάτων κ.ά. Ας αφήσουμε όμως τους πρωταγωνιστές - που βιώνουν καθημερινά τα αποτελέσματά της - να μιλήσουν.
Σε συνέντευξή της (28/3), στην ιστοσελίδα της ΕΟΕ, η 32χρονη Αλ. Παπαγεωργίου (αθλήτρια της σφυροβολίας) που θα συμμετέχει για τρίτη φορά σε Ολυμπιακούς Αγώνες - μεταξύ άλλων - ανέφερε: «Πάω για να το απολαύσω, πάω για τον εαυτό μου και για τίποτα άλλο. Εχουν αλλάξει πάρα πολλά πράγματα τα τελευταία χρόνια στον αθλητισμό. Παντού υπάρχει μιζέρια, τα στάδια είναι χάλια, όλα είναι εγκαταλειμμένα. Το 2004 ήμασταν Θεοί, τώρα δεν μας υπολογίζει κανείς.
Είναι η χειρότερη χρονιά μας κι όλα αυτά λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς. Στον Αγ. Κοσμά δεν μπορώ να ρίξω τη σφύρα, είναι σαν το μικρό σπίτι στο λιβάδι! Το χόρτο φτάνει μέχρι το γόνατο και ψάχνω μέσα στο γκαζόν να βρω τις σφύρες. Κι όταν το λέμε στους υπαλλήλους, μας λένε ότι δεν έχουν χρήματα για τα καύσιμα για τις μηχανές που κουρεύουν το γρασίδι. Δεν υπάρχει πουθενά φως»...
Την ίδια μέρα, στη Βουλή (υποεπιτροπή αρμόδια για θέματα αθλητισμού της διαρκούς επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων) είχαν κληθεί εκπρόσωποι (παράγοντες, προπονητές, αθλητές) του ΣΕΓΑΣ. Με αφορμή την πρωτιά του Χονδροκούκη (ύψος) στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Σχεδιασμός ήταν η επικοινωνιακή εκμετάλλευση.
Οπως ανέφερε η πρόεδρος της υποεπιτροπής, Χρ. Αράπογλου, «επιλέξαμε να μην κλείσουμε αυτή τη θητεία με ένα από τα πολλά καθημερινά προβλήματα, τις δύσκολες και σκοτεινές πλευρές που αντιμετωπίζουμε στον αθλητισμό, αλλά να βάλουμε κάτι πιο δυνατό, πιο φωτεινό και πιο αισιόδοξο για το αύριο της χώρας και όχι μόνο για το αύριο του αθλητισμού, που είναι οι μεγάλες επιτυχίες που για άλλη μια φορά κατήγαγαν οι αθλητές του στίβου και, βέβαια, δεν αφορά μόνο στις πολλές μεγάλες επιτυχίες και διακρίσεις, αφορά στην ίδια τη συμμετοχή».
Οχι μόνο δεν βγήκε αλλά γύρισε μπούμερανγκ.
Αδιαφορία και εγκατάλειψη
Ο πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Β. Σεβαστής, επεσήμανε - μεταξύ άλλων: «τα περισσότερα ζητήματα, ίσως τα πιο σημαντικά, δεν έχουν οικονομική διάσταση. Πολλά από τα προβλήματα μπορούσαν να λυθούν με καθόλου ή με ελάχιστα κόστη»...
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Δ. Χονδροκούκης, υπενθύμισε: «Από τότε που δόθηκε το στάδιο "Καραϊσκάκη" στον Ολυμπιακό, ο Αγ. Κοσμάς είναι το μοναδικό κέντρο προπόνησης στίβου για την Ν. Αττική. Τα τελευταία χρόνια, έχει εγκαταλειφθεί, η απαραίτητη φύλαξη δεν υπάρχει, υπάρχουν δυσκολίες στην πρόσβαση και είναι ελλιπής η συντήρησή του. Θυμάμαι μάλιστα, το καλοκαίρι - ενόψει παγκόσμιου πρωταθλήματος στην Κορέα - δεν μπορούσα να μπω στο χώρο για να προπονηθώ, επειδή ήταν κλειστός.
Οι συνθήκες προπόνησης είναι δύσκολες. Η απουσία θέρμανσης τον χειμώνα και κλιματισμού το καλοκαίρι κάνουν πολύ δύσκολη την προπόνηση και ιδιαίτερα για τους αθλητές που είναι σε εθνική ομάδα και έχουν κάποιες παραπάνω απαιτήσεις στην προπόνησή τους.
Η μεγαλύτερη αγωνία, τόσο η δική μου όσο και των συναθλητών μου, είναι ότι το κέντρο θα δοθεί προς πώληση. Με λύπη μου έμαθα πως υπάρχει περίπτωση να μεταφερθούν οι εγκαταστάσεις στο Μαρκόπουλο, που απ' ό,τι γνωρίζω δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις, βρίσκεται μακριά και δεν βολεύει κανέναν. Φοβάμαι ότι μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες θα ξεχαστούμε και δεν θα υπάρχει χώρος προπόνησης για να γυμναστούμε».
Τόνισε ακόμα πως «εξαιτίας του εκπαιδευτικού συστήματος, είναι δύσκολο κάποιο παιδί να σπουδάζει και να κάνει πρωταθλητισμό ταυτόχρονα. Εχω λοιπόν, την αγωνία, όχι τόσο για τους σημερινούς πρωταθλητές, αλλά για τους επερχόμενους».
«Δεν βοηθούν τους αθλητές»
Ο Κ. Μπανιώτης (ύψος) επεσήμανε ότι χωρίς την επιτυχία Χονδροκούκη δεν θα είχε γίνει η πρόσκληση από την Βουλή: «Η ουσία θα ήταν να γινόταν αυτή η επιτροπή όταν ο ελληνικός στίβος ήταν σε παρακμή και οι αθλητές και οι προπονητές "κουβαλούσαν" φορτία άλλων με διάφορους χαρακτηρισμούς σε όλη την κοινωνία, με όλα αυτά που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια».
Και στάθηκε στην «επόμενη μέρα»: «Οι αθλητές που θα αγωνιστούν στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2020 είναι ηλικίας 14, 15 τουλάχιστον 16 χρονών. Ας δούμε πώς είναι αυτά τα παιδιά σήμερα. Δεν υπάρχουν αθλητικά σχολεία, έχουν καταργηθεί. Μπορεί να μην ήταν λειτουργικά, όμως η ιδέα του αθλητικού σχολείου είναι καταλυτική για τον αθλητισμό. Τα παιδιά πηγαίνουν επτά ώρες στο σχολείο και πέντε ώρες στο φροντιστήριο και είμαστε νούμερο ένα στην παχυσαρκία στην Ευρώπη και δεύτεροι παγκοσμίως».
Ο προπονητής του, Γ. Τσούγκας, αναφέρθηκε στις καθυστερημένες αποσπάσεις των προπονητών που είναι και καθηγητές φυσικής αγωγής, με αποτέλεσμα «οι αθλητές στο ενδιάμεσο, να προπονούνται με αλληλογραφία». Και πρόσθεσε: «Εγώ ζω και προπονούμαι στην Θεσσαλονίκη. Φέτος, λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων, ήρθα στην Αθήνα. Αναγκάζομαι να ενοικιάζω σπίτι, πράγμα το οποίο σημαίνει έξτρα προσωπικά έξοδα και έξτρα έξοδα και για την ομοσπονδία. Τη στιγμή που υπάρχουν μέσα στο ΟΑΚΑ ξενώνες, οι οποίοι όμως δεν λειτουργούν.
Είναι υποχρέωση της Πολιτείας να φροντίσει τα παιδιά, όχι μόνο στον υψηλό αθλητισμό, αλλά και στη βάση του αθλητισμού, γιατί ο αθλητισμός σημαίνει παιδεία. Υπάρχουν πολλά προβλήματα. Στο Ολυμπιακό Στάδιο, την δεκαετία του '80, οι ξενώνες και οι εγκαταστάσεις ήταν από τις καλύτερες που υπήρχαν και τώρα δεν λειτουργούν. Δεν μπορεί πριν από τριάντα χρόνια, οι συνθήκες θα ήταν καλύτερες».
Κ. Φιλιππίδης (επί κοντώ): «Εγώ φέτος έχω μηνιαίες απολαβές 940 ευρώ, 200 ευρώ λιγότερα από πέρσι. Αν ο κ. Γενικός ισχυρίζεται ότι όλα αυτά είναι προς θετική κατεύθυνση και μας βοηθάει, τότε εγώ δεν μπορώ να πω τίποτε άλλο. Με αυτά τα 940 ευρώ, εγώ πρέπει να προετοιμαστώ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, να ζήσω και να κάνω ό,τι χρειάζεται για να είμαι στην σωστή κατάσταση ώστε να είμαι έτοιμος για ό,τι προκλήσεις έχω. Πώς θα τα κάνω αυτά τα πράγματα; Από την δουλειά που δεν έχω;
Οι προπονητές είναι απλήρωτοι τον τελευταίο χρόνο. Πώς αυτοί οι άνθρωποι θα μπορέσουν να σταθούν δίπλα μας για να μας στηρίξουν στον αγώνα μας; Αυτοί οι προπονητές δίνουν από το υστέρημά τους και δεν έχουν απολαβές, για να μην μιλήσω για τα στάδια που γυμναζόμαστε.
Εγώ προσωπικά γυμνάζομαι στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, ένα στάδιο που περάσαμε τον χειμώνα χωρίς θέρμανση, χωρίς ζεστό νερό και με μια χαλασμένη οροφή που όταν έβρεχε πλημμύριζε το στάδιο. Δεν μπορώ να σας μιλήσω για τα προβλήματα του Αγίου Κοσμά - που και αυτός θα κλείσει, διότι θα ξεπουληθούν όλα - σας μιλώ για το Ολυμπιακό Στάδιο που γυμνάζομαι εγώ. Ολα αυτά δεν είναι στήριξη και δεν βοηθούν τους αθλητές».

13 Απρ 2012

Φερε τα πανω κατω ....!!!


Φερε τα πανω κατω ....!!!


Σκεφτείτε να υπήρχε Λαϊκή Εξουσία.


Σκεφτείτε να υπήρχε Λαϊκή Εξουσία.

Δε θα σταθώ στο τι είναι ο Τσάβες και  ποιος είναι ο ρόλος του. Ανεβάζω αυτό το κείμενο σαν απάντηση στο τι θα μπορούσε να καταφέρει η λαϊκή εξουσία.  Αν ο Τσάβες μπορεί να παρέχει στο λαό του αυτά, σκεφτείτε σε μια χώρα σαν την Ελλάδα με πολύ μεγαλύτερες παραγωγικές δυνατότητες, με εργατικό και επιστημονικό δυναμικό  πολύ καλύτερο  και  με όλα τα μέσα παραγωγής στα χέρια του λαού, με 0% ανεργία ...με ...με...με.. τι θα μπορούσε να προσφέρει  η λαϊκή εξουσία στο λαό.

Αναδημοσίευση από Sierra Maestra

Αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 32,25% στην Βενεζουέλα το 2012 

venezuelanalysis.com, Yannis Tsal


Ο πρόεδρος Ούγκο Τσάβες ανακοίνωσε το Σάββατο αύξηση 32,25% στον κατώτατο μισθό. Όπως εξήγησε σε τηλεοπτικό διάγγελμα από το προεδρικό μέγαρο Μιραφλόρες, η αύξηση αυτή θα δοθεί σε δύο φάσεις. Αύξηση 15% από την 1η Μάη, δηλαδή από 1548 Μπολίβαρ (360 δολάρια) σε 1780 Μπολίβαρ (414 δολάρια) και επιπλέον αύξηση 15% από 1η Σεπτέμβρη, φτάνοντας στα 2048 Μπολίβαρ (476 δολάρια). Έτσι η συνολική αύξηση φτάνει το 32,25%.
Μετά από αυτή την αύξηση η Βενεζουέλα θα έχει τον υψηλότερο κατώτατο μισθό στη Λατινική Αμερική. Αν ληφθούν υπόψη και τα εγγυημένα κουπόνια τροφίμων, τα οποία φτάνουν τα 977 Μπολίβαρ ή 223 δολάρια, το κατώτατο εισόδημα φτάνει σχεδόν τα 700 δολάρια για τους επίσημα καταγραμμένους εργαζόμενους στην Βενεζουέλα.

Η αύξηση του κατώτατου μισθού έχει σκοπό να υπερβεί τον δείκτη πληθωρισμού, που ήταν 27,6% το 2011 με στόχο μεταξύ 20-23% για το 2012 (έκλεισε στο 3,5% για το πρώτο τρίμηνο).

Ο Τσάβες δήλωσε ότι η αύξηση των μισθών θα κοστίσει στην Βενεζουέλα περίπου 20 εκ. Μπολίβαρ (4,6 εκ. δολάρια), τα οποία θα προέλθουν από τα εισοδήματα από το πετρέλαιο και την φορολογία. «Το άλμα προς τα μπρος για τους εργάτες είναι μέρος του σχεδίου αναδιανομής του εθνικού πλούτου για να επιτύχουμε ουσιαστική ισότητα», όπως είπε.

Η αύξηση θα ωφελήσει περίπου 3,9 εκ. δημόσιους υπαλλήλους καθώς και ιδιωτικούς υπαλλήλους και 2,5 εκ. συνταξιούχους μέσω προγραμμάτων κοινωνικής ασφάλισης και μέριμνας. Τα περισσότερα συνδικάτα εμφανίστηκαν ικανοποιημένα από τις αυξήσεις.

Ο πρόεδρος της Βενεζουέλας παρέθεσε ακόμα στοιχεία που δείχνουν ότι ο αριθμός των εργαζομένων που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό στην επίσημη οικονομία έχει μειωθεί από 65% το 1999, όταν ξεκίνησε η διακυβέρνησή του, σε 21% το 2010.

Σύμφωνα με την εθνική στατιστική υπηρεσία της Βενεζουέλας, η ανεργία έκλεισε στο 9,2% τον Φεβρουάριο. Από τους απασχολούμενους το 41% αντιστοιχεί στην ανεπίσημη οικονομία, από 55% όταν ο Τσάβες ανέλαβε την προεδρία.

ΤΩΡΑ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ!
ΞΥΠΝΑ!
ΛΑΪΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ!

Μεγάλη Παρασκευή του 1944...


Μεγάλη Παρασκευή του 1944...


Το άψυχο σώμα του ήρωα Αβραάμ Αναστασιάδη κρέμεται από  κολώνα στην κεντρική πλατεία του Αγρινίου. Οι τσολιάδες συνεργάτες των Γερμανών κρέμασαν το παλικάρι το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής του 1944 και τον άφησαν εκτεθειμένο στη θέα των περαστικών της πλατείας, μέσα σε συνεχή βροχή, μέχρι το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου. Τότε, τα καθάρματα επέτρεψαν στους συγγενείς του να αποκαθηλώσουν το νεκρό κορμί του. 

Την  μέρα εκείνη, οι Γερμανοί καταχτητές και οι ντόπιοι συνεργάτες τους,εχτέλεσαν στο Αγρίνιο 120 παλικάρια.

Αυτή η πατρίδα ένα απέραντο μνημείο θυσίας και ηρωισμού. Αυτός ο λαός πηγή αστείρευτη, αντίστασης και περηφάνιας…


Ανοίγω το στόμα μου κι αναγαλλιάζει το πέλαγος
και παίρνει τα λόγια μου στις σκοτεινές του τις σπηλιές
και στις φώκιες τις μικρές τα ψιθυρίζει
τις νύχτες που κλαιν των ανθρώπων τα βάσανα.

Χαράζω τις φλέβες μου και κοκκινίζουν τα όνειρα
και τσέρκουλα γίνονται στις γειτονιές των παιδιών
και σεντόνια στις κοπέλες που αγρυπνούνε
κρυφά για ν' ακούν των ερώτων τα θαύματα.
Οδ. Ελύτης

Είδα αυτή τη συγκλονιστική  φωτογραφία σήμερα το πρωί στοΑγρίνιο...γλυκές μνήμες. Αποτελεί μέρος μιας σπουδαίας ανάρτησηςγια την εχτέλεση των 120 παλικαριών που αξίζει να διαβάσετε.

"Μηδενική ανοχή στη βία”


"Μηδενική ανοχή στη βία”







«Πληθαίνουν τα κρούσματα βίας με πολιτικό περιεχόμενο, τα οποία συνιστούν πλέον ανοιχτή απειλή για τη Δημοκρατία και τη σταθερότητα της χώρας. Έχουμε, δυστυχώς, συνηθίσει στη ρουτίνα της βίας και δεν μας κάνουν πλέον εντύπωση ασύλληπτα και ακατανόητα δείγματα αυτής, όπως η επίθεση στον ειδικό φρουρό στο Σύνταγμα. Μας οδηγούν, όμως, με μεγάλη ταχύτητα σε εμφυλιοπολεμικές καταστάσεις. Η Δημοκρατία και το κράτος οφείλουν να αντιδράσουν, να προστατεύσουν με αποφασιστικότητα τη νομιμότητα πριν να είναι αργά. Μηδενική ανοχή στη βία είτε εκ δεξιών είτε εξ αριστερών είναι ο μόνος δρόμος για να μη μπει σε πολύ μεγάλες περιπέτειες η Ελλάδα».

Καθημερινή 10/4/2012


Σπάνια συναντάς τόση διαστρέβλωση, γκεμπελική προπαγάνδα, αντιστροφή της πραγματικότητας, μέσα σε τόσες λίγες λέξεις.
Οι υπάλληλοι του εφοπλιστή Αλαφούζου έχουν κάνει επιστήμη στο να παρουσιάζουν μια εικονική πραγματικότητα που απέχει παρασάγγας απ’ την αλήθεια.

Την στιγμή που μόλις χτες δυο συνάνθρωποι μας έδωσαν τέλος στην ζωή τους, αυτοκτόνησαν, από τις σφαίρες της φτώχεια και της μιζέριας, η φυλλάδα εντοπίζει κίνδυνο «εμφυλιοπολεμικών καταστάσεων» επειδή κάποιος μπάτσος δέχτηκε μερικές «ψιλές» στο Σύνταγμα.

Κάνει αναφορά για «κρούσματα βίας με πολιτικό περιεχόμενο» η ίδια πατσαβούρα που δεν βρήκε λέξη να γράψει για την δολοφονική επίθεση που δέχτηκε από τα ΜΑΤ ο φωτορεπόρτερ Μ. Λώλος. Προσπέρασε όλη αυτή την κτηνωδία των κατασταλτικών μηχανισμών με δυο τυπικές προτάσεις: «Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, υπήρξε διαφωνία ανάμεσα σε δύο διμοιρίες για το προς τα πού έπρεπε να φύγουν οι εκπρόσωποι Τύπου και μια από τις διμοιρίες επιτέθηκε κατά των δημοσιογράφων χτυπώντας τουλάχιστον τρεις από αυτούς. Ο πρόεδρος της ένωσης φωτορεπόρτερ Μάριος Λώλος, που χτυπήθηκε στο κεφάλι, διακομίστηκε σε νοσοκομείο».

Επικαλείται την «Δημοκρατία και το κράτος» (πώς μπορεί να λέγεται δημοκρατικό ένα καθεστώς που έχει διορισμένο πρωθυπουργό;) και ζητάει να «αντιδράσουν, να προστατεύσουν με αποφασιστικότητα τη νομιμότητα πριν να είναι αργά… για να μη μπει σε πολύ μεγάλες περιπέτειες η Ελλάδα». Η Ελλάδα η δική τους μπορεί να μην έχει μπει «σε μεγάλες περιπέτειες» και να «κινδυνεύει» από κάθε εκδήλωση έστω και υποτυπώδη της λαϊκής αντιβίας. Η δική μας η Ελλάδα όμως «τρώει τα παιδιά της», μας στερεί το δικαίωμα στο όνειρο, στην ζωή, στο χαμόγελο και μας προσφέρει απλώς μια άθλια επιβίωση. Κι αυτή την Ελλάδα δεν την θέλουμε γ’ αυτό παλεύουμε να την αλλάξουμε.


Πραγματικά χάνουν οι λέξεις το νόημα τους όταν γράφονται από έναν Παπαχελά ή ακούγονται από έναν Μπάμπη Παπαδημητρίου. Ξέρουμε πολύ καλά τι εννοούν εσείς όταν μιλούν για «νομιμότητα»: Να εξαθλιώνει η αστική δικτατορία, με κοινοβουλευτικό μανδύα που έχουμε, τα λαϊκά στρώματα για να παραγεμίζουν τα θησαυροφυλάκια τα δικά τους και των αφεντικών σας. Είναι αντιληπτό άλλωστε, ότι υπερασπίζονται με πάθος το μονοπώλιο της κρατικής βίας και δεν κάνουν καμιά αναφορά για τα αλλεπάλληλα στοχευμένα δολοφονικά χτυπήματα, των μπάτσων που γίνονται υπό της εντολές της κατοχικής κυβέρνησης. Γνωρίζουμε επίσης ότι όταν προτείνουν στο κράτος να επιδεικνύει «μηδενική ανοχή στη βία», εννοούν να ενταθεί η καταστολή σε κάθε κινητοποίηση που αντιστέκεται στην επέλαση της καπιταλιστικής βαρβαρότητας.
Αυτό όμως που δεν θέλουν να καταλάβουν είναι ότι κανένα καθεστώς δεν μπορεί να μακροημερεύσει όσο αυταρχικό και να είναι, όσο δουλικά και να το υπηρετούν. (Λογικά το παρελθόν τους θα έπρεπε να τους το είχε διδάξει…)
______________

«Ως τώρα πιστεύαμε ότι η εξάπλωση των χριστιανικών μύθων στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας οφειλόταν αποκλειστικά στο ότι δεν είχε εφευρεθεί ακόμη η τυπογραφία. Το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει. Ο καθημερινός Τύπος και ο τηλέγραφος, που μέσα σε μια στιγμή διαχέει τις επινοήσεις του σε όλη τη γη, κατασκευάζει περισσότερους μύθους μέσα σε μια μέρα (και το αστικό κοπάδι τους πιστεύει και τους διαδίδει ακόμα παραπέρα) από όσους θα μπορούσαν να παραχθούν παλιότερα μέσα σε έναν αιώνα».

Καρλ Μαρξ («Απαντα», τόμος 44, σελ. 176). 

Το 1.084.668 έφτασαν «επίσημα» οι άνεργοι!


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΛΣΤΑΤ ΓΙΑ ΓΕΝΑΡΗ 2012
Το 1.084.668 έφτασαν «επίσημα» οι άνεργοι!
Οι απασχολούμενοι το Γενάρη του 2012 εμφανίζονται λιγότεροι από το σύνολο του πληθυσμού της χώρας
Οι γυναίκες - «πρωταθλήτριες» στην ανεργία - έχουν ταξικό συμφέρον να μπουν στον αγώνα για δουλειά με δικαιώματα (φωτ. από κινητοποίηση των οικοδόμων για την ανεργία)
Το 1.084.668 έφτασαν οι άνεργοι το Γενάρη του 2012, με την ανεργία να φτάνει στο 21,8% (από 14,8% το Γενάρη του 2011) σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που δημοσιοποιήθηκαν χτες. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, πάνω από το 50% των νέων από 15 έως 24 (συγκεκριμένα 50,8%) είναι άνεργοι, ενώ στο σύνολο των γυναικών η ανεργία εκτινάχθηκε στο 25,7%(από 18,6% τον αντίστοιχο μήνα του 2011)!
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι απασχολούμενοι μειώθηκαν κατά 363.369 (ποσοστό 8,6%) σε σχέση με το Γενάρη του 2011, ενώ οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά344.913 (σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011 όπου οι άνεργοι ήταν 739.755) και σε ποσοστό κατά 46,6%.
Η ραγδαία και δραματική αύξηση της ανεργίας, σε συνδυασμό με τα βάρβαρα αντεργατικά μέτρα και την άρνηση της κυβέρνησης να πάρει εδώ και τώρα άμεσα μέτρα προστασίας και ανακούφισης των ανέργων - όπως το ΚΚΕ έχει καταθέσει αλλεπάλληλες φορές στη Βουλή - δεν αφήνει κανένα περιθώριο αναμονής στις εργατικές λαϊκές οικογένειες. Οι επικείμενες εκλογές αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για το πάνω από ένα εκατομμύριο ανέργους, τους εργαζόμενους και το σύνολο του λαού να στείλουν μήνυμα καταδίκης σε αυτούς που τους καταδικάζουν στη φτώχεια και την εξαθλίωση. Να στείλουν μήνυμα ελπίδας και πάλης για σταθερή δουλειά με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, για άμεσα μέτρα προστασίας των ανέργων και των οικογενειών τους. Γιατί η πάλη για σταθερή εργασία προϋποθέτει συμπόρευση με το ΚΚΕ, τη μόνη πολιτική δύναμη που αποκαλύπτει και αντιπαλεύει την πολιτική που, υπηρετώντας την «ανταγωνιστικότητα», τσακίζει το δικαίωμα σε σταθερή εργασία και με δικαιώματα, ανοιγοκλείνοντας επιχειρήσεις όπου, όπως και όποτε επιβάλλει η κερδοφορία του κεφαλαίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τουλάχιστον από τον αντίστοιχο μήνα του 2007, οι απασχολούμενοι εμφανίζονται σταθερά λιγότεροι (είναι πλέον 3.880.120) από το σύνολο του οικονομικά μη ενεργού πληθυσμού και των ανέργων (4.427.521).
Με βάση την ηλικία, στην ομάδα από 25 έως 34 ετών το ποσοστό ανεργίας έφτασε το 28,7% (από 20,9%). Στην ομάδα 35-44 στο 17,9% (από 12,2%), στην ομάδα 45-54 στο 15,6% από 10,2%, στην ομάδα 55-64 στο 11,3% (από 7%) και στην ομάδα 65-74 στο 4,2% (από 2%). Το ποσοστό ανεργίας στους άντρες άγγιξε το 18,7% (από 12%).

Η αποχή δεν τους τιμωρεί



Στις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις καταγράφτηκε αυξημένο το φαινόμενο της αποχής, πάνω από τα παλιότερα συνηθισμένα επίπεδα. Οσοι σκέφτονται και σήμερα μπροστά στις εκλογές την αποχή ως πολιτική επιλογή και απάντηση απέναντι σε όλα και όλους όσοι έχουν τσακίζει τη ζωή του λαού και της νεολαίας, χρειάζεται να το ξανασκεφτούν. Η εμπειρία από τις δύο προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις δείχνει ότι η αποχή σε τίποτα δεν εμπόδισε τις κυβερνήσεις που προέκυψαν να πάρουν μέτρα που τσάκισαν το λαό. Η δύναμη που έχασε στις προηγούμενες εκλογές και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ δεν ήταν από μόνη της στοιχείο ικανό να εμποδίσει τα κόμματα της πλουτοκρατίας να ξεδιπλώσουν την πολιτική τους ενάντια στο λαό. Ισα ίσα, όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό της αποχής τόσο περισσότερο συσκοτίζονται οι απώλειες των κομμάτων που ευθύνονται για όσα έχει φορτωθεί σήμερα ο λαός μας. Και το μέρος αυτής της δύναμης που έφυγε από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και διοχετεύτηκε στην αποχή κατέληξε... άσφαιρο. Δε θα μπορούσε, εξάλλου, να είναι αλλιώς. Ψέλλισαν δυο λόγια μετά τις εκλογές για το φαινόμενο της αποχής και τα μηνύματά του και συνέχισαν ανενόχλητοι τη δουλειά τους.
Ακόμα και μεγαλύτερα να ήταν τα ποσοστά της αποχής, το ίδιο θα γινόταν. Ας σκεφτούμε ότι υπάρχουν άλλες καπιταλιστικές χώρες όπου παραδοσιακά ψηφίζει το μισό ή και λιγότερο από το μισό του εκλογικού σώματος κι αυτό σε τίποτα δεν καλυτερεύει τη ζωή του λαού μετά τις εκλογές. Πολύ δε περισσότερο που στις χώρες όπου η «κουλτούρα» της αποχής είναι μεγαλύτερη, μεταφράζεται και σε αποχή γενικότερα από το κίνημα και τις μαζικές διαδικασίες του. Γι' αυτό και τα κόμματα της πλουτοκρατίας βολεύονται αντί να ενοχλούνται από την αποχή.
Υπάρχει και κάτι ακόμα: Οποιος επιλέγει την αποχή νομίζοντας ότι τους γυρνά την πλάτη κι έτσι δεν έχει ευθύνη για την κυβέρνηση που προκύπτει και για το συσχετισμό δυνάμεων που καταγράφεται, κάνει λάθος. Η αποχή συνδιαμορφώνει το εκλογικό αποτέλεσμα όποιο κι αν είναι αυτό. Και το εκλογικό αποτέλεσμα έχει σημασία, όχι μόνο ως προς το συσχετισμό των κομμάτων εντός της Βουλής, αλλά έχει σημασία και για το κίνημα. Είναι αποδεδειγμένο ότι μόνο ο λαός οργανωμένος σε ένα ισχυρό κίνημα μπορεί να βάλει φρένο στη λαίλαπα που θα συνεχιστεί σφοδρότερη. Για την ισχυροποίηση του κινήματος είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη η ισχυροποίηση του ΚΚΕ. Ο νέος, λοιπόν, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αντιλήφθηκε το προηγούμενο διάστημα την ατομική προσωπική του ευθύνη μπροστά στα όσα συμβαίνουν και βγήκε στους δρόμους για να βροντοφωνάξει την οργή του, με τον ίδιο τρόπο πρέπει να δει και την ευθύνη του μπροστά στην κάλπη των εκλογών.
Και μπορεί η «συμμετοχή στα κοινά» που προσφέρει η αστική δημοκρατία τους, κάθε τέσσερα ή λιγότερα χρόνια με τις εκλογές, να μοιάζει και να είναι ψευδεπίγραφη, ωστόσο οι εκλογές καταγράφουν συσχετισμό. Ας σκεφτούμε όμως πόσο ενισχυμένη θα είναι η ουσιαστική καθημερινή συμμετοχή στο κίνημα, στην οργάνωση του λαού και της νεολαίας στους χώρους δουλειάς, στην ενδυνάμωση των αγώνων, μέσα από την ισχυροποίηση του ΚΚΕ που μπορεί και πρέπει να σημειωθεί και στις κάλπες των εκλογών.

Αποκαλυπτικός και ωμός


Το ΚΚΕ τούς κάθεται στο λαιμό
Αποκαλυπτικός και ωμός για λογαριασμό των αστών ο Α. Στάγκος στη χτεσινή «Καθημερινή». Γράφει μεταξύ άλλων:
-- «Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η απαξίωση του ελληνικού τουρισμού ως βιομηχανία αποτελεί βασικό στόχο του ΚΚΕ (...) Με ταμπέλα του ΠΑΜΕ, αποκλείει τουρίστες, εμποδίζει κρουαζιερόπλοια, κλείνει λιμάνια, κηρύσσει απεργίες στα πλοία, κλείνει αρχαιολογικούς χώρους, βάζει λουκέτο στην Ακρόπολη και κρεμάει κουρελόπανα από τα τείχη της. Τα κάνει είτε εν όψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου για να στείλει μηνύματα αποθάρρυνσης στους ξένους τουρίστες, όπως έκανε τώρα επιβάλλοντας την απεργία της ΠΝΟ, είτε και μεσούσης της τουριστικής περιόδου». Η χιλιομασημένη συκοφαντία ότι το ΚΚΕ καταστρέφει την οικονομία. Το σύστημα που υπερασπίζονται η «Καθημερινή», ο Στάγκος και τα κόμματά τους, ευθύνεται για το γεγονός ότι 500.000 μικρές επιχειρήσεις έκλεισαν μόνο την τελευταία διετία, εξαιτίας της καπιταλιστικής κρίσης. 'Η για το γεγονός ότι 5.000 μικροξενοδόχοι δεν άνοιξαν καν τις επιχειρήσεις τους το Πάσχα, επειδή η κίνηση είναι μειωμένη, εξαιτίας των πετσοκομμένων μισθών, της κατάργησης του «κοινωνικού τουρισμού», της πανάκριβης βενζίνης και των ναύλων - φωτιά στα πλοία.
-- «Αντίθετα με όσα διακηρύσσει, η πρακτική του ΚΚΕ οδηγεί στο αβίαστο συμπέρασμα ότι επιδιώκει τη μείωση του εισοδήματος του μέσου Ελληνα. Με τη νέα απεργία της, η ΠΝΟ "κτύπησε" τον μικροτουρισμό των νησιών και τη μεταφορά προϊόντων από και προς αυτά, πέρα από την ταλαιπωρία στην οποία υπέβαλε τους επίδοξους ταξιδιώτες. Δεν κτύπησε το μεγάλο κεφάλαιο, και άλλωστε τα προσχήματα που επικαλέστηκε δεν αποτελούσαν διαφορές με αυτό, αλλά με την κυβέρνηση (...) Από όλα αυτά και άλλα, είναι φανερό ότι το ΚΚΕ αποσκοπεί στη μείωση του βιοτικού επιπέδου της ελληνικής κοινωνίας για να υπονομεύσει το αστικό καθεστώς». Η απεργία των ναυτεργατών είχε μεταξύ άλλων αίτημα για καταβολή δεδουλευμένων στους απλήρωτους ναυτεργάτες, οι οποίοι, όπως και η πλειοψηφία των εργαζόμενων στον Τουρισμό, φυτοζωούν από τα χαμηλά μεροκάματα και τις άθλιες συνθήκες δουλειάς. Οι ναυτεργάτες και το ΚΚΕ παλεύουν για να μην πληρώνουν οι εργαζόμενοι και λαός τα μαλλιοκέφαλά τους για υγεία, ασφάλιση, συγκοινωνίες, όπως θέλουν τα μονοπώλια. Τουρισμός για τον Στάγκο και τον εφοπλιστή εργοδότη του, είναι τα «all inclusive» στα κρουαζιερόπλοια και τα ξενοδοχεία των μεγάλων του κλάδου, που δεν αφήνουν δεκάρα τσακιστή στα μικρομάγαζα και τα ενοικιαζόμενα, στα νησιά και άλλου.
-- «Ακόμη χειρότερα, το ΚΚΕ επέβαλε με το στανιό την απεργία στέλνοντας διμοιρίες εγκάθετων του ΠΑΜΕ να διαλύσουν τη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, μήπως αποφάσιζε αναβολή της απεργίας». Πλήρης (άγνοια;) διαστρέβλωση των γεγονότων, γιατί η ΠΝΟ και συνεδρίασε και απεργία αποφάσισε. Ταυτόχρονα, επίδειξη της προτίμησης που έχουν οι αστοί και οι κονδυλοφόροι τους στις συνδικαλιστικές πλειοψηφίες που υπηρετούν τα αφεντικά και όχι τους εργάτες.
-- «Το ΚΚΕ εκμεταλλεύεται τις ελευθερίες και την ανοχή της αστικής δημοκρατίας, για να την ανατρέψει κάποια στιγμή (...) Ηδη προανήγγειλε ότι ασχέτως του νωπού εκλογικού αποτελέσματος το ΚΚΕ, θα βρίσκεται από την επομένη των εκλογών και πάλι στους δρόμους για να εμποδίσει την εφαρμογή των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει το κράτος». Την ανησυχία της τάξης που υπηρετεί καταθέτει ο Στάγκος, για τη δυναμική που έχει το κάλεσμα του ΚΚΕ στους εργαζόμενους και το λαό να οργανωθούν και να αντεπιτεθούν. Αυτή η ανησυχία πρέπει να αποτελέσει κριτήριο ψήφου για το λαό, που θα είναι ακόμα πιο ισχυρός μετεκλογικά με ένα πανίσχυρο ΚΚΕ. Τους έχει κάτσει στο λαιμό το «πόλεμος στον πόλεμο» που είπε το ΚΚΕ από την επομένη των εκλογών του 2009 και η αναγκαιότητά του αναγνωρίζεται σήμερα πλατιά.
-- «Είναι καιρός πλέον τα αστικά κόμματα να ξεφύγουν από τον φόβο του "αντικομμουνισμού" που έχει επιβάλει το ΚΚΕ και να το αντιμετωπίσουν επιθετικά με τα αντίστοιχα ιδεολογικά όπλα και βεβαίως με την επιβολή του νόμου και της τάξης. Γιατί δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το ΚΚΕ αγωνίζεται με κάθε τρόπο, ακόμη και με φασιστικές πρακτικές, για την πτώση του αστικού καθεστώτος». Το ζουμί της παρέμβασης του Στάγκου: Το ΚΚΕ δυναμώνει και απειλεί το σύστημα. Αρα συκοφαντία και καταστολή, πριν οι θέσεις του να γίνουν πλειοψηφικές στους εργαζόμενους και το λαό. Μιλά για φασιστικές πρακτικές, κρίνοντας εξ ιδίων - της τάξης που υπηρετεί - τα αλλότρια. Γιατί θεωρεί νόμιμο δικαίωμά τους να σφάζουν το λαό, αλλά φασισμό τη δράση του λαού με μπροστάρη το ΚΚΕ για να διεκδικεί τη ζωή του. Ως εκεί φτάνει η δημοκρατία που υπερασπίζονται οι αστοί, τα κόμματα και τα Μέσα τους. Να τους τσακίσει στην κυριολεξία ο λαός. Πανίσχυρο ΚΚΕ, για να τους τρομάξει ακόμα περισσότερο, να τους δυσκολέψει, να τους ανατρέψει.
ΥΓ: Τα ίδια πάνω κάτω γράφει και αναγνώστης της εφημερίδας, στη στήλη με τις επιστολές. Κατηγορεί το ΚΚΕ ότι αποτολμά τη «δεύτερη απόπειρα να διαλύσει την Ελλάδα. Στα χρόνια 1944-1949 αιματοκύλισε τη χώρα με 100.000 νεκρούς! Ερήμωσε την ύπαιθρο, ανάγκασε τα νιάτα των χωριών να γίνουν εργάτες στη Γερμανία. Γιγάντεψε την αστυφιλία και ανέκοψε για μία τουλάχιστον πενταετία την ανασυγκρότηση της χώρας. Το ΚΚΕ, ως γνωστόν, επιχειρεί να δημιουργήσει νεόπτωχους και δυστυχισμένους ανθρώπους, τέτοια πελατεία ζητάει (...) Οι λαοί έχουν ξυπνήσει! Με πρώτο το κράτος δεν οφείλουμε να αντιδράσουμε συστηματικά και αποτελεσματικά;». Με την προπαγάνδα του μετεμφυλιακού καθεστώτος, η «Καθημερινή» ετοιμάζεται να δώσει τη μάχη των εκλογών, υπέρ των κομμάτων των εφοπλιστών και των βιομηχάνων. Τέτοιο είναι το ζόρι τους και ο φόβος τους να βγει ο λαός στο προσκήνιο, συμπορευόμενος με το ΚΚΕ.

TOP READ