5 Οκτ 2017

«Δένουν τα πλοία στα λιμάνια» οι ναυτεργάτες της Κέρκυρας



Τετράωρες στάσεις εργασίας ανακοίνωσαν για την ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη, οι ναυτεργάτες της Κέρκυρας , αντιδρώντας στην «αδιαφορία» όπως τη χαρακτηρίζουν, των πλοιοκτητών για διάλογο, προς επίλυση ζωτικών ζητημάτων που αφορούν την τοπική κοινωνία αλλά και τους ίδιους.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Σωματείου των Ναυτεργατών «Άγιος Σπυρίδων», τα πλοία θα μείνουν δεμένα στα λιμάνια την ερχόμενη Δευτέρα από τις 8 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι και την ερχόμενη Τρίτη από τις 12 το μεσημέρι μέχρι και τις 4 το απόγευμα.
Η απόφαση αυτή των ναυτεργατών επήλθε μετά την «άκαρπη» όπως τη χαρακτηρίζουν συνάντηση με τους πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας, για θέματα που αφορούν τη συλλογική σύμβαση εργασία των πορθμείων εσωτερικού, εργασιακά, αλλά και την ακινησία πλοίων κλειστού τύπου. Στη συνάντηση, όπως καταγγέλλει το σωματείο ναυτεργατών στην ανακοίνωση που υπογράφει ο πρόεδρος Χρήστος Βιτουλαδίτης, «οι πλοιοκτήτες δεν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα, ενώ δύο εξ αυτών έστειλαν αναρμόδιους για τα θέματα εκπροσώπους τους».
Να σημειωθεί ότι οι ναυτεργάτες της περιοχής είχαν προειδοποιήσει προ ημερών ότι θα προβούν σε κινητοποιήσεις, μετά την πρώτη συνάντηση που είχε προηγηθεί τον περασμένο μήνα με εκπροσώπους της Ένωσης Εφοπλιστών Πορθμείων με την ΠΝΟ και τα ναυτεργατικά σωματεία στην Αθήνα, όπου και τότε η συνάντηση δεν έβγαλε «λευκό» καπνό.

Η ανακοίνωση των ναυτεργατών της Κέρκυρας

Μετά την πρώτη άκαρπη συνάντηση της ένωσης εφοπλιστών πορθμείων με την ΠΝΟ και τα ναυτεργατικά σωματεία, το σωματείο μας ζήτησε συνάντηση με τους πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας, για την επίλυση διαφορών που αφορούν τη συλλογική σύμβαση εργασίας πορθμείων εσωτερικού, εργασιακά ζητήματα και την ακινησία πλοίων κλειστού τύπου.

Απογείωση





Σε ανώτερα επίπεδα εκτοξεύει την προπαγάνδα της η κυβέρνηση, με αφορμή το προσχέδιο του προϋπολογισμού. Αρκεί μια ματιά σε ενδεικτικούς τίτλους της κυβερνητικής «Αυγής»: «Ενα δισ. σε δράσεις για την κοινωνική πολιτική», «Πλεονασματικός ο ΕΦΚΑ», «Κατά 5% αυξημένη η επιχορήγηση στους ΟΤΑ», «Σταθερό όριο δαπανών για τα νοσοκομεία» και πάει λέγοντας. Ολα αυτά για να στηριχτεί το επιχείρημα ότι ο συγκεκριμένος προϋπολογισμός δείχνει τάχα την έξοδο από τα μνημόνια και ότι για πρώτη φορά δεν περιέχει «φορολογικές βόμβες διασποράς», επειδή στηρίζεται στις θετικές προβλέψεις για την ανάπτυξη και την πάταξη της φοροδιαφυγής, όπως έγραφε μια άλλη εφημερίδα, από εκείνες που «ανάβουν λαμπάδα» στην κυβέρνηση. Βέβαια, το προσχέδιο του προϋπολογισμού, όπως γινόταν και με όλα τα προηγούμενα, καμιά σχέση δεν έχει με την εικόνα που παρουσιάζουν η «Αυγή» και οι άλλοι. Αυτό που προκύπτει με βεβαιότητα είναι ότι το 2018, τα λαϊκά στρώματα θα κληθούν να επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος των επιπλέον έμμεσων και άμεσων φόρων, που υπολογίζονται στο 1 δισ. ευρώ. Δεδομένες είναι επίσης οι περικοπές στις δαπάνες για την Υγεία, ενώ τα πανηγύρια της κυβέρνησης για τα οικονομικά του ΕΦΚΑ βασίζονται αποκλειστικά στις μειωμένες συντάξεις και τις αυξημένες εισφορές. Αν σ' αυτά προσθέσει κανείς και την - ήδη νομοθετημένη - μείωση του αφορολόγητου μετά το 2020, καταλαβαίνει ότι το «κοκτέιλ» περικοπών και φόρων για το λαό αποκτά πλέον θανατηφόρες ιδιότητες.

Και στην Καταλονία απαιτούνται «ταξικά γυαλιά»


Οι εξελίξεις στην Καταλονία, μετά το λεγόμενο δημοψήφισμα για την ανεξαρτησία της περασμένης Κυριακής, που απαγόρευσε η ισπανική κυβέρνηση και προσπάθησε να αποτρέψει με ένα μπαράζ βάρβαρης καταστολής, έφεραν στο φως μια αντιπαράθεση που έχει βασική της αιτία τις σφοδρές αντιθέσεις ανάμεσα σε τμήματα του κεφαλαίου. Βεβαίως, αξιοποιείται το λεγόμενο εθνοτικό ζήτημα, δηλαδή το γεγονός ότι από σύστασης του ισπανικού κράτους - βασιλείου στον 18ο αιώνα, κατά άλλους τον 19ο - υπήρξε μία συγκόλληση διαφορετικών βασιλείων, με διαφορετικές εθνότητες (με γλώσσα, παραδόσεις, πολιτισμό). Η Καταλονία αποτελεί μία από τις 19 λεγόμενες αυτόνομες κοινότητες στις οποίες χωρίζεται διοικητικά η σημερινή Ισπανία. Αντίστοιχες αυτονομιστικές κινήσεις υπάρχουν στη Χώρα των Βάσκων ή στη Γαλικία, μιλώντας για τις πιο έντονες. Η ιστορική διαδρομή της Καταλονίας έχει σημαδευτεί από συγκρούσεις της άρχουσας τάξης της Καστίλης (Μαδρίτης) και της αντίστοιχης καταλανικής, εξαιτίας της πολιτικής εθνικής καταπίεσης που ασκούνταν στους Καταλανούς. Η καπιταλιστική ανάπτυξη της Καταλονίας στις αρχές του 19ου αιώνα και η μετατροπή της σε ένα από τα βιομηχανικά κέντρα της Ισπανίας, έφερε την ανάδυση της καταλανικής αστικής τάξης, που επιδίωκε την κατοχύρωση των δικών της συμφερόντων. Ταυτόχρονα, για τους ίδιους λόγους, στην Καταλονία αναπτύχθηκε ένα ισχυρό εργατικό κίνημα. Μετά την ήττα των δημοκρατικών δυνάμεων στον Ισπανικό Εμφύλιο το 1936 - 1939 και την επικράτηση της φασιστικής εκδοχής της καπιταλιστικής εξουσίας, με τον δικτάτορα Φράνκο έως το 1975, οξύνθηκε η αντιπαράθεση, λόγω της πολιτικής καταπίεσης και των απαγορεύσεων στη γλώσσα και στον πολιτισμό, αλλά και της κατάργησης του καθεστώτος αυτονομίας. Με την επαναφορά της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, σταδιακά εφαρμόστηκε το καθεστώς της αυτονομίας, που είχε διάφορες διακυμάνσεις και εύρος αρμοδιοτήτων.
***
Τα τελευταία χρόνια η κόντρα οξύνεται, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι ισχυρά τμήματα της αστικής τάξης της Καταλονίας, στην οποία παράγεται το 19% του συνολικού ισπανικού ΑΕΠ (είναι η δεύτερη πιο πλούσια περιοχή μετά τη Μαδρίτη και ακολουθεί η Χώρα των Βάσκων), διεκδικούν αναβάθμιση της θέσης τους. Στην περιοχή βρίσκεται μεγάλο τμήμα της ισπανικής βιομηχανίας, όπως αυτοκινητοβιομηχανίες (π.χ. η «Seat», θυγατρική της γερμανικής «Volkswagen», κ.λπ.), εργοστάσια κλωστοϋφαντουργίας, χημικής βιομηχανίας, τροφίμων κ.ά. Το κυρίαρχο τμήμα της καταλανικής αστικής τάξης θεωρεί ότι είναι «ριγμένο», ότι δεν το συμφέρει η υπαγωγή στο ισπανικό κράτος, και ήδη από το 2006 διεκδικεί περισσότερες αρμοδιότητες, απόλυτο έλεγχο σε πόρους από λιμάνια, αεροδρόμια κ.ο.κ. Το 2010, το καταλανικό κοινοβούλιο αποφάσισε ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία στους πόρους, την οποία όμως το ισπανικό κράτος πήρε πίσω, ενώ το 2014 η προηγούμενη καταλανική κυβέρνηση έκανε άτυπο δημοψήφισμα για την ανεξαρτησία, με συμμετοχή 32%. Ετσι φτάσαμε στις εξελίξεις της Κυριακής, με 42% συμμετοχή στο δημοψήφισμα (ζήτημα που είναι αρκετά αμφισβητήσιμο) και το ενδεχόμενο ανεξαρτητοποίησης, που θα σημάνει σημαντικές διεργασίες στην Ισπανία και όχι μόνο.
***
Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να ιδωθούν οι εξελίξεις, παίρνοντας βεβαίως υπόψη ότι ένα επίσης σημαντικό τμήμα της καταλανικής αστικής τάξης είναι επιφυλακτικό, επειδή βλέπει ότι τα συμφέροντά του υπηρετούνται καλύτερα μέσα από την παραμονή εντός ισπανικού κράτους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη λεγόμενη γενική απεργία που έγινε προχτές, υπήρξαν εργοδοτικές οργανώσεις που συμμετείχαν με «λοκ άουτ» (στο εμπόριο και τις υπηρεσίες) και άλλες που δεν συμμετείχαν (πολλές μεγάλες βιομηχανίες λειτούργησαν). Επίσης, εργατικές συνδικαλιστικές ηγεσίες από το χώρο των αυτονομιστών, αλλά και των ρεφορμιστών, συμμετείχαν και καλούσαν μαζί τους εργοδότες στην απεργία, και άλλες σε μη συμμετοχή γιατί ήταν «πολιτική». Βεβαίως, η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα της Καταλονίας μπορεί να ελπίζουν ότι από μια μεγαλύτερη αυτονομία και ανεξαρτησία θα υπάρξει πιο αποτελεσματική υπεράσπιση των συμφερόντων τους, που πλήττονται και αυτά από την αντεργατική - αντιλαϊκή επίθεση, η οποία είναι ενιαία σε όλους τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως εθνότητας, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Οι ιστορικές αγωνιστικές παραδόσεις των εργαζόμενων της Καταλονίας ενάντια στο Φρανκισμό, η πάλη τους ενάντια στις εθνοτικές διακρίσεις και την εθνοτική καταπίεση, αξιοποιούνται από τη σημερινή καταλανική αστική τάξη στην κόντρα της με την ισπανική.
***
Επομένως, η εύλογη καταδίκη της βάρβαρης καταστολής της κυβέρνησης Ραχόι δεν μπορεί και δεν πρέπει να κρύψει την ταξική ουσία της σύγκρουσης. Ούτε και οι κορόνες για «δημοκρατία», «διάλογο χωρίς βία» και το «δικαίωμα στην αυτοδιάθεση των λαών», που βλέπουμε και στη χώρα μας και προβάλλονται κυρίως από τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και διάφορους ρεφορμιστές, μπορούν να τσουβαλιάζουν τα συμφέροντα των εκμεταλλευτών με αυτά των εκμεταλλευομένων, στο όνομα της «εθνικής χειραφέτησης» της Καταλονίας απέναντι στην Ισπανία. Η αλληλεγγύη στον καταλανικό λαό πρέπει είναι πρώτα και κύρια αλληλεγγύη στους εργάτες και τους καταπιεζόμενους, ενάντια στους αστούς εκμεταλλευτές τους, είτε είναι Καταλανοί, είτε Ισπανοί. Η βία της ισπανικής αστυνομίας και Εθνοφυλακής δεν διαφέρει από αυτή που χρησιμοποιούν οι καταλανικοί κατασταλτικοί μηχανισμοί κατά των εργατών, όταν διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Οι ανησυχίες διαφόρων αστικών γραφίδων για τον «κίνδυνο ενίσχυσης αποσχιστικών τάσεων στην ΕΕ», για τους εργαζόμενους πρέπει να είναι αφορμή προβληματισμού για την ανάγκη ενίσχυσης της πάλης σε κάθε χώρα, για την ανατροπή της εξουσίας του κεφαλαίου, αποδέσμευση από τις ενώσεις του, ώστε η εργατική τάξη, σε συμμαχία με τα άλλα εκμεταλλευόμενα στρώματα, να πάρουν τα κλειδιά της οικονομίας στα χέρια τους και να τη θέσουν στην υπηρεσία της ικανοποίησης των δικών τους αναγκών.
***
Τέλος, όσοι στο όνομα της «αριστεράς» προτάσσουν το ζήτημα της «αυτοδιάθεσης» και «εθνικής ανεξαρτησίας» της Καταλονίας, ως «κρίκο» για ριζοσπαστικές αλλαγές, έχουμε να πούμε ότι η άκριτη υιοθέτηση τέτοιων συνθημάτων, και μάλιστα στις σύγχρονες συνθήκες, ως «ριζοσπαστικών», ανεξάρτητα αν αυτά συγκινούν και κινητοποιούν εργατικές - λαϊκές μάζες, μπορεί να οδηγήσουν σε επικίνδυνες ατραπούς, ειδικά αν ρίξουμε μια ματιά στην περιοχή μας, στα Βαλκάνια. Τι θα σήμαινε για παράδειγμα κάτι τέτοιο, σε σχέση με γενικότερους σχεδιασμούς αλλαγής συνόρων, δημιουργία κρατών - προτεκτοράτων, ενίσχυσης εθνικισμών κ.λπ.; Αναγκαίοι είναι οι σύγχρονοι αγώνες που «ενώνουν» τους εργαζόμενους, ανεξάρτητα από εθνική, γλωσσική, πολιτιστική διαφορά. Αναγκαίο είναι η πάλη ενάντια στην όποια εθνοτική - γλωσσική καταπίεση να συνδέεται με την πάλη ενάντια στην αστική τάξη, που είναι κοινός αντίπαλος. Αναγκαίο είναι να αποκαλύπτεται ότι πολλές φορές, πίσω από τις διακηρύξεις περί «εθνικής ανεξαρτησίας», κρύβεται ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε τμήματα της αστικής τάξης για το ποιο θα πάρει ακόμα μεγαλύτερο μέρος από το ξεζούμισμα των εργαζομένων, ανεξάρτητα από χρώμα, φυλή ή γλώσσα.

Δ. Κ.

Τείχος προστασίας στη λαϊκή κατοικία




Επείγοντα χαρακτήρα αποκτά το κάλεσμα που απευθύνει το ΠΑΜΕ στους εργαζόμενους και τα συνδικάτα να οργανώσουν την πάλη απέναντι στην επίθεση που δέχεται η λαϊκή κατοικία, για λογαριασμό των τραπεζών και συνολικά του κεφαλαίου.
Οι χιλιάδες ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, για τους οποίους δίνουν το «πράσινο φως» κυβέρνηση - ΕΕ - ΔΝΤ, κάνουν θρύψαλα το παραμύθι της «δίκαιης ανάπτυξης» και αποδεικνύουν ότι στο κυνήγι του καπιταλιστικού κέρδους κανένα δικαίωμα δεν είναι κατοχυρωμένο, ούτε βέβαια αυτό της λαϊκής στέγης.
Η πρωτοβουλία του ΠΑΜΕ για οργανωμένη απάντηση στους πλειστηριασμούς, μέσα από τα συνδικάτα και τους άλλους φορείς του κινήματος, για ένταση της επιφυλακής και της λαϊκής αλληλεγγύης απέναντι στα κοράκια των «funds» και των τραπεζών, χρειάζεται να αγκαλιάσει πλατιά το λαό.
Να ανέβει η ετοιμότητα σε κλάδους και χώρους δουλειάς, στις γειτονιές, ώστε κανείς να μην κινδυνέψει να χάσει το σπίτι του. Κυβέρνηση και τραπεζίτες να βρουν στο οργανωμένο λαϊκό κίνημα έναν ισχυρό αντίπαλο, που θα βάλει εμπόδια στα σχέδιά τους.
Είναι φανερό ότι η διαμόρφωση «φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος» περιλαμβάνει και το «ξεμπούκωμα» των τραπεζών από τα «κόκκινα» δάνεια, για να μπορέσουν να στηρίξουν την ανάκαμψη της οικονομίας, διοχετεύοντας χρήμα στους νέους επενδυτές και σε όσες επιχειρήσεις μπορούν να ανταποκριθούν σε παλιότερα δάνεια.
Εκτός από τα επιχειρηματικά «κόκκινα» δάνεια, υπάρχουν και χιλιάδες στεγαστικά, που αφορούν το κεραμίδι της εργατικής - λαϊκής οικογένειας. Τα δάνεια όμως αυτά δεν «κοκκίνισαν» επειδή οι εργάτες και τα παιδιά τους ζούσαν πλουσιοπάροχα, αλλά επειδή πλήρωσαν την καπιταλιστική κρίση με τον ίδιο τρόπο που τα προηγούμενα χρόνια πλήρωναν την ανάπτυξη για το κεφάλαιο.
Εργαζόμενοι και αυτοαπασχολούμενοι γονάτισαν από τους φόρους και τα χαράτσια, τη μείωση των μισθών και των συντάξεων, την απληρωσιά και την ανεργία. Χώρια που πλήρωσαν από το υστέρημά τους τις τρεις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζικών ομίλων, ενώ έχει ήδη ανοίξει συζήτηση και για το ενδεχόμενο τέταρτης.
Ολα αυτά καταλήγουν σήμερα σε ένταση των πιέσεων και των εκβιασμών στα εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά να κόψουν κι από τα ελάχιστα για να ανταποκριθούν στα δάνεια, αλλιώς θα χάσουν το σπίτι τους.
Το στόχο αυτό υπηρετούν και οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί που εξαγγέλθηκαν, και οι οποίοι θα γίνονται τρεις φορές τη βδομάδα (αντί μίας). Στην πραγματικότητα που διαμορφώνεται, οι «προστατευμένες» από το νόμο πρώτες κατοικίες θα αποτελούν «σταγόνα στον ωκεανό» των λαϊκών κατοικιών που κινδυνεύουν με πλειστηριασμό.
Η κλιμάκωση της επίθεσης με τους πλειστηριασμούς πάει χέρι - χέρι με όλο τον αντιλαϊκό προγραμματισμό που «τρέχει» στο πλαίσιο της 3ης «αξιολόγησης» από κυβέρνηση - κεφάλαιο - κουαρτέτο. Πάει μαζί με τις περικοπές στα προνοιακά επιδόματα, τη μεγαλύτερη φορομπηξία και τις κατασχέσεις για χρέη προς το Δημόσιο, τη θέσπιση νέων εμποδίων για την οργάνωση της εργατικής - λαϊκής πάλης, της απεργιακής κινητοποίησης.
Γι' αυτό, μόνο ως ειρωνεία μπορούν να εκληφθούν οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για «διανομή κοινωνικού μερίσματος» σ' αυτούς που ζουν στην ακραία φτώχεια, όταν με την πολιτική της χρεοκοπεί συνολικά την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα, και από την άλλη διευκολύνει και το ξεσπίτωμά τους.
Γίνεται επομένως καθαρό ότι η προστασία της περιουσίας των εργαζομένων, που με κόπο κατάφεραν να αποκτήσουν, πρέπει να γίνει υπόθεση των σωματείων και των Λαϊκών Επιτροπών. Απαιτείται να ενταθούν η αλληλεγγύη, η επαγρύπνηση, η πολύμορφη δράση ώστε να μην επιτραπεί στα κοράκια να βάλουν στο χέρι ούτε μία λαϊκή κατοικία.
Η επαφή των εργαζομένων με τα σωματεία τους, η ένταση της αλληλεγγύης, η άμεση επικοινωνία με το ΠΑΜΕ, όπως και η επιτροπή που συγκροτεί για την αντιμετώπιση της κατάστασης, αποτελούν μόνο την αρχή μιας σημαντικής μάχης που έχουν μπροστά της η εργατική τάξη και ο λαός.

4 Οκτ 2017

Χυδαίος κυνισμός: Μαζέψτε τα πτώματα για να κάνουμε τη Σύρτη Ντουμπάι

  


«Υπάρχει μία ομάδα Βρετανών επιχειρηματιών, υπέροχων τύπων, που θέλουν να επενδύσουν στη Σύρτη, στην ακτή, κοντά στο μέρος που εκτελέστηκε ο Καντάφι. Έχουν πραγματικά ένα λαμπρό όραμα να μετατρέψουν τη Σύρτη, με τη βοήθεια των δημοτικών αρχών, στο επόμενο Ντουμπάι. Το μόνο που πρέπει να κάνουν εκείνοι είναι να καθαρίσουν την πόλη από τα πτώματα», Μπόρις Τζόνσον, υπουργός Εξωτερικών της Μεγάλης Βρετανίας.
Η χυδαιότητα που χαρακτηρίζει τους εκπροσώπους της ιμπεριαλιστικής νέας τάξης είναι τόσο ωμή όσο και η αγριότητα, η θηριωδία και ο αξεπέραστος κυνισμός του ιμπεριαλισμού όταν σφάζει λαούς για να ικανοποιηθούν οι ορέξεις του.
Και ενώ ακόμη δεν έχουν ξεπλύνει από τα χέρια τους το αίμα από την εγκληματική σφαγή του λαού της Λιβύης – αφού πρώτα έστησαν δήθεν «εξέγερση» σε βάρος πρώην συνεργάτη τους για να μπορούν να δικαιολογήσουν άλλη μια εγκληματική επέμβαση – βιάζονται να αρχίσουν την ανοικοδόμηση.
Και «η Μεγάλη Βρετανία διαδραματίζει ρόλο κλειδί στην ανοικοδόμηση της Λιβύης» (του ιδίου) όπως και πρωτοστάτησε στη γκαγκστερική επίθεση σε βάρος της Λιβύης μαζί με τις ΗΠΑ – Γαλλία με στόχο να αρπάξουν τα μονοπώλιά τους το πετρέλαιο και το φυσικό της αέριο και να ενισχύσουν τη θέση τους στην περιοχή.
Μόνο που στην προκειμένη περίπτωση τα πράγματα δεν εξελίχτηκαν όπως τα σχεδίαζαν. Η Λιβύη περιήλθε σε κατάσταση αποσύνθεσης. Εξι χρόνια μετά την ανατροπή του Καντάφι έχει βυθιστεί σε έναν αιματηρό εμφύλιο. Σε αυτό το σκηνικό του πολιτικού και εδαφικού διχασμού, το ΙΚ όλο το προηγούμενο διάστημα είχε καταφέρει να ελέγχει αρκετά μεγάλα εδάφη.
Αυτή η κατάσταση καθυστερεί την …ανοικοδόμηση.Και στην προκειμένη περίπτωση να μετατρέψουν τη Σύρτη σε παραθαλάσσιο θέρετρο. Μόνο που υπάρχει μια μικρή ασήμαντη …λεπτομέρεια. Οι αρχές να καταφέρουν να μαζέψουν τα πτώματα!!!
Και επειδή οι τοπικές Αρχές δεν τα καταφέρνουν, βάζουν κι οι ενδιαφερόμενοι το …χεράκι τους με συνεχείς βομβαρδισμούς και αποστολή κομάντος.

Φαντασιακό Ντοκιμαντέρ ενός Νέου Κόσμου…

Πλούτος: […] όταν με βάλουν στο χέρι και γίνουν πλούσιοι τότε δεν έχει τελειωμό η παλιανθρωπιά τους.
Χρεμύλος: Σωστά, μα δεν είναι όλοι τομάρια.
Πλούτος: Μωρέ όλοι, χωρίς εξαίρεση όλοι.»
                                                                                                   (Αριστοφάνης – Εκδόσεις Κάκτος)
Στηθείτε μπροστά σε έναν καθρέφτη και ρωτήστε τον: πού και μέσα σε τί βρίσκομαι;
Προτού αμφισβητήσει κάποιος την εγκυρότητα του «ερωτήματος» και καταγγείλει την παιδαριώδη νοημοσύνη μου, παρακαλώ, όλοι μαζί, να πέσουμε σε μια μαζική ύπνωση που θα μας επιτρέψει να οραματιστούμε έναν νέο κόσμο…Έναν νέο κόσμο,  μιας νέας κοινωνίας της αγοράς, όπου διαφυγή δεν θα υπάρχει για τους ανίκανους, τους ηττημένους, γενικά τους περιττούς ανθρώπους, πέρα από το να ασχολούνται, «καθισμένοι σε ένα παγκάκι» με τα συντρίμμια του εαυτού τους…
Αλλά πάλι, ίσως, εσείς που τώρα διαβάζετε, να μην υιοθετήσετε τα λεγόμενα μου  και να τα θεωρήσετε ασυλλόγιστα, υπερβολικά, μη ορθολογικά. Μπορεί…
Όμως, αφήστε να σας παραπέμψω σε έναν άριστο, σε έναν νικητή, που δεν επιδέχεται βελτίωσης, και που κρατά πραγματικά ανθρωπιστική στάση απέναντι στους αδύναμους, στους ηττημένους της κοινωνίας. Αναφέρομαι στον φιλελεύθερο Σωτήρη Γεωργανά Δρ. Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Βόννης και Καθηγητής Οικονομικών στο University of London -Royal Holloway, ο οποίος με διαύγεια πνεύματος καταδεικνύει τους όρους ορθολογικής εννόησης της φιλελεύθερης κοινωνίας: «[…]Είναι η κοινωνική συνοχή ένας στόχος από μόνη της, που δίνει το δικαίωμα σε κάποιον που τεμπέλιασε και απέτυχε στην ζωή του να ζητάει να πληρώσουν οι άλλοι τα σπασμένα? Είναι δυνατόν να υποστηρίζουμε την «κοινωνική συνοχή» αντί της δικαιοσύνης?  Κανείς δεν έχει δικαίωμα στην τεμπελιά, κανείς δεν έχει δικαίωμα να απαιτεί αυτό που δεν του ανήκει. Θέλουμε ένα κράτος που δίνει καλές ευκαιρίες σε όλους τους πολίτες για να διακριθούν. Όποιος δεν διακρίνεται, όμως, δεν μπορεί να ζητάει τα ρέστα από τους συνανθρώπους του. Και η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να προστατεύει τους παραγωγικούς, εργατικούς πολίτες από τις εκβιαστικές, ενίοτε ληστρικές τακτικές των υπολοίπων. Δίκαιο και πρέπον είναι να παίρνετε ό,τι κερδίζετε από τον προσωπικό σας μόχθο. […]Ας ενωθούμε όλοι να φάμε τους επιτυχημένους συμπολίτες μας. Είναι… ιερό δικαίωμα μας! […]. Ένας άλλος κόσμος είναι δυνατός, φτάνει να κλέψουμε από όσους είναι καλύτεροι από μας» και καταλήγοντας  κύριος καθηγητης αναρωτιέται: «ως πότε θα ανέχονται οι ικανοί το ξεζούμισμα για χάρη των χαραμοφάηδων?» (Rooster.gr Σωτήρη Γεωργανά: «Από τον καθένα σύμφωνα με τις δυνατότητες, στον καθένα σύμφωνα  με τις ανάγκες του;» http://e-rooster.gr/07/2005/10)
Ανοικτή και απροσχημάτιστη απολογία ενός αυτοκρατορικού εκπροσώπου μιας θανατηφόρας κοινωνικής τάξης, ο οποίος  εκφράζει το νεοφιλελεύθερο ήθος της επιβίωσης που τιμά φραστικά την ελευθερία του ατόμου, ενώ ουσιαστικά στο ανταγωνιστικό κοινωνικό περιβάλλον ανταμείβει τους νικητές, τους «άριστους», δηλαδή τους ισχυρότερους, ενώ τιμωρεί του ηττημένους, τους «ανάξιους», δηλαδή τους ανίσχυρους, και καταρρακώνει καθημερινά την ανθρωπιά. Σε κάθε περίπτωση, οι «ανάξιοι», οι κοινωνικά ηττημένοι, αφού στάθηκαν ανίκανοι να νικήσουν, πρέπει να παραμερίσουν για να ζήσουν στον νεοφιλελεύθερο παράδεισο οι ισχυροί. «Το κράτος, σύμφωνα με αυτήν την φιλοσοφία, δεν μπορεί να μειώνει τις ανισότητες με την βία, κόβοντας τα πόδια μερικών πολιτών. Αυτό που μπορεί να κάνει, είναι αυτό που έκανε η κα. Θάτσερ: να αφήσει το πεδίο ελεύθερο για τον καθένα μας να κερδίσει το ψωμί του σε έναν δίκαιο αγώνα, χωρίς εμπόδια. […] (σ.σ: ο καθένας όχι όλοι) Μπορεί και να μην δουλέψει, μπορεί να στοχάζεται για την φύση του κόσμου σε ένα παγκάκι σε ένα πάρκο. Είναι στο χέρι του να διαλέξει τι θα κάνει» (Σωτήρη Γεωργανά: Τo κληροδότημα της Θάτσερ http://e-rooster.gr/04/2006/245 Βλέπε και: Κώστας Λουλουδάκης: Άσπρα Μαντίλια στην Plaza de Mayo Εκδόσεις ΚΨΜ)
Άλλες επιλογές εκτός του «στοχασμού σε ένα παγκάκι», του άχρηστου, του ηττημένου από τον «δίκαιο αγώνα» εναντίον των συνανθρώπων του, απαγορεύονται!
Ας οραματιστούμε τον ελεύθερο κόσμο του καθηγητής Γεωργανά: Είναι ένας κόσμος  πλήρους υποταγής στα συμφέροντα των επενδυτών, ένας κόσμος ανταγωνιστικός, συμμορφωμένος με τα κριτήρια της απασχολησιμότητας, της ευελιξίας, της κινητικότητας, με εργάτες μιας χρήσης,  όπου οι κοινωνικές υπηρεσίες του δημοσίου και η οικονομική του δραστηριότητα έχει περιοριστεί έως του σημείου να αντιστοιχεί στο 5% του ΑΕΠ… Μεθερμηνευόμενον,  σημαίνει πως αυτό που απομένει για τους πολλούς, σε μια κοινωνία που τα πάντα μπορούν να πουληθούν και να αγοραστούν, είναι η βαναυσότητα της οργανωσιακής βίας: απόλυτη ανέχεια, καθολική στέρηση, δυστυχία του κόσμου, καθημερινή σκλαβιά και αποκτήνωση, γενικά, εκποίηση της ζωής στην αγορά!
Όμως δεν είναι όλα «μηδενισμός».
Γιατί στον ελεύθερο κόσμο θα υπάρχουν χαρούμενα φιλελεύθερα ανθρωπάκια που θα πουλάνε φιλανθρωπία και ελπίδα. Γυναίκες μεγαλο-καπιταλιστών, «φύλακες-άγγελοι» των παιδιών με καρκίνο, ηθοποιοί και τραγουδιστές stars προστάτες των πεινασμένων και όσων δεν έχουν ένα στοιχειώδες εισόδημα,  ΜΚΟ  θα βάζουν πουλόβερ στα δέντρα των δρόμων και θα ανάβουν χιλιάδες κεράκια υπέρ των ανέργων, τραπεζικά ιδρύματα, στα πλαίσια της κοινωνικής ευθύνης τους, θα παρέχουν την στέγη  των άστεγων, των πεινασμένων, των παιδιών των φτωχών…
Ναι, οι θιασώτες της αριστείας, της  ελεύθερης αγοράς, των δομικών μεταρρυθμίσεων του δημοσίου, της επιχειρηματικής εξωστρέφειας και του laissez faire, ως φιλάνθρωποι, στα πλαίσια της εταιρικής διακυβέρνησης και ευθύνης, θα αναλάμβαναν ευχαρίστως τους φτωχούς ανθρώπους, που αυτοί φταίνε για τη φτώχεια τους, τους άνεργους, που αυτοί φταίνε για την ανεργία τους, τους άστεγους, που αυτοί φταίνε για την ανέχειά τους, και γενικά τους αδαείς και τους ενοχλητικά παρείσακτους…
Αναρωτιέται ο Εντουάρντο Γκαλεάνο (Οι Μέρες Αφηγούνται): «Για τους φτωχούς γνωρίζουμε τα πάντα: πού δεν δουλεύουν, τι δεν τρώνε, πόσο δεν ζυγίζουν, πόσο ύψος δεν έχουν, τι στερούνται, τι δεν σκέφτονται, σε τι δεν πιστεύουν. Μας απομένει μόνο να μάθουμε γιατί είναι φτωχοί. Μήπως γιατί μας ντύνει η γύμνια τους και μας θρέφει η πείνα τους;».
Όχι, θα αναφωνούσε ο φιλελεύθερος φιλόσοφος Άρθουρ Γιανγκ (Arthur Young) –«ο απόστολος του πολιτισμού» σύμφωνα με τον κλασικό φιλελεύθερο στοχαστή Τζον Στιούαρτ Μιλ (John Stuart Mill)–, που είχε επισημάνει ήδη από το 1771: «Μόνο ένας ανόητος δεν γνωρίζει πως οι κατώτερες τάξεις πρέπει να διατηρούνται φτωχές. Αλλιώς δεν θα γίνουν ποτέ εργατικές». ( Ρούσου Βρανά:  Το κοινωνικό http://www.tanea.gr/news/world/article/4709958/?iid=2)
Μα να, τώρα ξεκινά το πανηγύρι…ήρθε η ώρα να διασκεδάσεις… πλήρωσε και πάρε μέρος στην συναυλία ανακούφισης «όσων υποφέρουν» της ΜΚΟ «Όλοι μαζί Μπορούμε» με χορηγούς τις τράπεζες, τρέξε στον μαραθώνιο του brand  «Wind», γίνε μέλος στην ομάδα Marketing Νέων του brand «Fanta», πιές το brand Coca Cola για να μάθεις τον «μύθο της Αριάδνης, συμμάχου του Θησέα στην μάχη του με τον Μινώταυρο», και αν είσαι άστεγος ρίξε στο νερό που βράζεις ένα brand  Knorr γιατί η καλή εταιρεία πιστεύει πως η «γεύση στο φαγητό είναι προτέρημα και δικαίωμα όλων […]» γι΄ αυτό  «[…]παρέχει βοήθεια σε άτομα και ομάδες κοινωνικά αποκλεισμένα παρέχοντάς τους καθημερινά ένα πιάτο ζεστό φαγητό».
Θα έχουν και πρόγραμμα: χτύπα παλαμάκια μπροστά στην τηλεόραση, πειθάρχησε και χειραγωγήσου. Έμπα μέσα στην οθόνη σου, βούτα στο βόθρο της βλακώδους μάζας που αναπαύεται στην κρανιακή κοιλότητα της ξανθιάς παρουσιάστριας, σώπαινε μπροστά στο κύρος του προβεβλημένου, αυτοθαυμαζόμενου και έγκυρου δημοσιογράφου ειδήσεων και άκου…Άκου τον φόβο, κι άλλο φόβο, περισσότερο φόβο, με στοιχεία τρόμου…για να σκοτωθεί κάθε σκέψη για: αντίσταση, αλλαγή, αλληλεγγύη, ανατροπή, εξέγερση.
Η μαλακία παράγεται σε υπεραφθονία από την οθόνη και διατίθεται σε τεράστιες ποσότητες στους άβουλους και πρόθυμους καταναλωτές.  
Όμως, θα είσαι ελεύθερος, λόγω των διογκωτικών δυνατοτήτων των εγκεφαλικών συνάψεων που προσφέρει η ηλιθιότητα, να εκφράζεις την βούληση σου μόνο από το σπίτι σου, όπου μαζί με την οικογένειά σου θα συζητάς μπροστά σε μια τηλεόραση ποιο  γενικό «ταλέντο», ποιον μάγειρα, ποια κοπέλα καλοντυμένη και ποιον παίκτη του  Survivor  να ψηφίσεις, με χρέωση του τηλεφώνου σου, μα με ελεύθερη βούληση. Και όσον αφορά στον κοινωνικό αλτρουισμό και την αλληλεπίδραση με τον συνάνθρωπό του, θα είναι ελεύθερος να τα εκφράζεις με άναρθρες κραυγές μέσα σε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου απέναντι στους αγαπημένους  παίκτες, του Παναθηναϊκού ή του Ολυμπιακού. Όπως του Γιαννακόπουλου, του Αλαφούζου, του Μαρινάκη ή του Μελισσανίδη.  Ή μήπως του Mega TV,  του Skai TV, του Antena TV ή του Star TV;
Μπερδεύτηκα.
Ας προχωρήσουμε, όμως, σε νέες συνεπαγωγές, και ας φανταστούμε ότι η κυβέρνηση, που διαχειρίζεται τις τύχες μιας χώρας, εφαρμόζει ένα ελεύθερο μοντέλο διακυβέρνησης,-επί παραδείγματι, ρωτά τραπεζίτες, εφοπλιστές, επενδυτές, και μια ευημερούσα μεσοαστική τάξη που τους υπηρετεί, τι ακριβώς χρειάζονται ώστε απρόσκοπτα να συνεχιστεί η αναδιάρθρωση της κεφαλαιοκρατικής οικονομίας. Μετά, δικαιοπρακτικά θα τολμήσω να πω, καθώς δημοκρατία, ανταγωνισμός και ελεύθερη αγορά είναι συνώνυμα, η κυβέρνηση θα διαμορφώσει τα ανάλογα νομοσχέδια τα οποία θα κατατεθούν στην βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και θα ψηφιστούν  καθαρά και δημοκρατικά.
Η συνταγή είναι καλή, γιατί η  αγορά στο πλαίσιο της νεοαυστριακής θεωρίας θέλει  να δημιουργήσει μια κοινωνία όπου οι σχέσεις ανάμεσα στους πολίτες θα διέπονται αποκλειστικά από τους ιδιωτικούς θεσμούς των πολυεθνικών, πρακτική  που σιγά-σιγά θα οδηγήσει στην απόρριψη συλλογικών υποκειμένων, (κόμματα, πολιτικά προγράμματα, οικονομικά συστήματα, εργατικά σωματεία κτλπ),   με στόχο να εξαφανίσουν ή να δυσχεράνουν την έκφραση οποιασδήποτε συλλογικής τοποθέτησης των πολιτών.
Η αγορά, λοιπόν, με τον υποβιβασμό της συλλογικής συμμετοχής στα κοινά, αντιμετωπίζει την δημοκρατία ως μια τεχνική, το μέσo, δηλαδή, που θα της επιτρέψει να ελέγξει την εκλογή των διαχειριστών της κρατικής εξουσίας. Ο σκοπός είναι ο περιορισμός της πολιτικής, δηλαδή, η δυνατότητα των πολιτών να συμμετέχουν στην διαχείριση των κοινών, που ισοδυναμεί με την φασιστική απαίτηση των αγορών οι δημόσιοι πόροι να χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση της αναπαραγωγής του κεφαλαίου η οποία συνακολουθείται και από μια διαβαθμισμένη φτώχια. Καταλήγουμε, επομένως, στο συμπέρασμα ότι η λέξη δημοκρατία έχει ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιεχόμενο εξαρτημένο από το οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον στο οποίο χρησιμοποιείται.
Σύμφωνα με τον πρώην πρόεδρο του Κέντρου Επιχείρησης και Διακυβέρνησης του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ Ira Jackson «οι πολυεθνικές εταιρείες αλλάζουν τις πολιτικές  και τους πολιτικούς σαν να ήταν οι νέοι αρχιερείς και οι δικτάτορες του συστήματος» (Τζόελ Μπάκαν  «The Corporation» Εκδόσεις ΚΨΜ)
Ωστόσο, αφού η κυβέρνηση νομοθέτησε το θεσμικό πλαίσιο της εξωστρέφειας της οικονομίας, της ανταγωνιστικότητας και ενίσχυσε τις ιδιωτικοπολιτικές αρχές, ένα hadge fund του οποίου η διοίκηση εδρεύει στο καντόνι του Βω στη βόρεια όχθη της λίμνης της Γενεύης στην Ελβετία, η εταιρεία διαχείρισης των κεφαλαίων  ιδρύθηκε και εδρεύει στο κράτος Offshore του Λιχτεστάιν, ενώ τα κεφάλαια του fund βρίσκονται στα Νησιά Κέιμαν, έρχεται να επενδύσει, ας πούμε, στην αγορά των κόκκινων δανείων από τις τράπεζες… ή στον τζόγο του ΟΠΑΠ, ή στην αγορά ενέργειας, ή στην διανομή νερού, ή στα αεροδρόμια και τα λιμάνια…Ιδιώτες εργολάβοι αναλαμβάνουν, τα σχολεία, τα νοσοκομεία, τις φυλακές, ακόμα και τις παιδικές χαρές. Ενώ ιδιωτικές εταιρείες ασφαλείας θα φροντίζουν για την  αστυνόμευση, τη φύλαξη των συνόρων και την πώληση μεταναστευτικών δικαιωμάτων.
«Σκεφτείτε επίσης την εισβολή της διαφήμισης (σ.σ των brand) στα δημόσια σχολεία, την πώληση «δικαιωμάτων ονοματοδοσίας» για πάρκα και δημόσιους χώρους, την πώληση «κατά παραγγελιά» ωαρίων και σπερματοζωαρίων[…], (σ.σ ακόμα και οργάνων), την αγοραπωλησία από εταιρείες και χώρες, του δικαιώματος στην ρύπανση, το σύστημα χρηματοδότησης των προεκλογικών εκστρατειών, που σχεδόν νομιμοποιεί την αγοραπωλησία των εκλογικών αναμετρήσεων.» (Michael j. Sandel: «Τι δεν μπορεί να αγοράσει το χρήμα» Εκδόσεις ΠΟΛΙΣ)
Σε αυτό το σημείο μπορούμε με ασφάλεια να καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως το δίκαιο, στο κράτος που περιέγραψα σε αυτό το φαντασιακό ντοκιμαντέρ, εκτός του ότι είναι ένα εργαλείο ανελέητης καταπίεσης των ανθρώπων της εργασίας, και σε όσους τολμούν να σηκώσουν το ανάστημά τους απέναντι στην εξουσία, έχει παραδοθεί στην υπηρεσία μιας εγκληματικής  και μαφιόζικης «ελίτ-αρίστων», και δεν υπάρχει καμία διαχωριστική γραμμή μεταξύ αυτής της επενδυτικής Καμόρα, της αστικής κοινοβουλευτικής εξουσίας και μερικών δημοσιογραφικών αποφύσεων.
Όλα αυτά, όμως, δεν είναι μια περαστική μόδα «[…], πάντα υπήρχε συνεχής μετακίνηση διευθυντικών στελεχών ιδιωτικών επιχειρήσεων σε ανώτερες κρατικές θέσεις ή κρατικές επιχειρήσεις και αντίστροφα. Χαρακτηριστικά, ο πρώην πρωθυπουργός της Ισπανίας Χοσέ Μαρία Αθνάρ είναι σύμβουλος σε θέματα «δεοντολογίας» (!) στην εκδοτική αυτοκρατορία του Ρούπερτ Μέρντοχ και σύμβουλος του ενεργειακού πολυεθνικού κολοσσού Endesa. Ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας Τόνι Μπλερ προσελήφθη από την τράπεζα JΡ Morgan Chase ως σύμβουλος, ο πρώην καγκελάριος της Γερμανίας Γκέρχαρντ Σρέντερ συμβουλεύει τον ενεργειακό κολοσσό Gazprom, ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας Μάριο Μόντι (Mario Monti) είναι επαγγελματίας σύμβουλος της Coca Cola Company και της Goldman Sachs, ο  πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως  το 2014,  Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο (Jose Manuel Barroso) διορίστηκε από την Goldman Sachs μη εκτελεστικός πρόεδρος των διεθνών δραστηριοτήτων της, ο Ζαν- Κλοντ Γιούνκερ (Jean-Claude Juncker,)  από διοικητής της Παγκόσμιας Τράπεζας,  βρέθηκε πρώτα υπουργός Οικονομικών, μετά πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου, και τώρα πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ ο Ζαν-Κλοντ Τρισέ (Jean-Claude Trichet), πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας από το 2003 έως το 2011, σήμερα είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του γαλλο-γερμανικού αεροναυπηγικού ομίλου Eads[…]
Έτσι εκφράζεται η εξουσία της αστικής τάξης. Πρόκειται για μία ταξική συνεργασία σε όλο της το μεγαλείο, όπου είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς πού ξεκινά και πού τελειώνει η δικαιοδοσία των κυβερνήσεων και πού των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων. Οποιαδήποτε αντίρρηση ή μια διαφορετική διαδικασία που θα διαμόρφωνε άλλα σχέδια και εγχειρήματα στο παραπάνω θεσμικό και νομικό πλαίσιο φαίνεται εχθρική και αδιανόητη». (Κώστας Λουλουδάκης «Άσπρα Μαντίλια στην Plaza de Mayo» Εκδόσεις ΚΨΜ)
Κύριοι και Κυρίες,
Η Ζωή μας δεν είναι σενάριο φαντασίας.
Εάν δεν με πιστεύετε ρωτήστε τον καθρέπτη σας: πού και μέσα σε τί βρίσκεστε;
Απαιτείται άμεσα να ξυπνήσουμε από το πολιτικό κώμα και να αναρωτηθούμε αν θέλουμε να συνεχίσουμε να ζούμε ως εμπόρευμα των αγορών.
Επιβάλλεται να έρθουμε σε ρήξη με την αστική δημοκρατία, που προωθεί τη σύμφυση χρήματος και κυβερνήσεων, σε σημείο που η πραγματική εξουσία έχει μετατοπιστεί πλήρως προς τα διοικητικά συμβούλια των επενδυτών.
Ας καταλάβουμε πως κανείς δεν είναι ικανός να μας καταδικάσει σε είλωτες γαλέρας…
Ξέρουμε τι θέλουμε…
Και ξέρουμε πού θα το βρούμε…

Καλύτερα να κλοτσάς, παρά να μιλάς

Τις τελευταίες μέρες, πολλοί αθλητές βρέθηκαν στο προσκήνιο της επικαιρότητας με δημόσιες παρεμβάσεις τους για θέματα που δεν αφορούν στενά τον τομέα τους: από τις αντιδράσεις διάσημων παικτών-προπονητών του ΝΒΑ, του NFL και άλλων αθλημάτων ενάντια στο ρατσισμό του Τραμπ, μέχρι τις δηλώσεις του Τσάβι, του Γκουαρντιόλα, του Πικέ, κτλ, που κριτίκαραν την άγρια καταστολή στην Καταλονία, τη μέρα του δημοψηφίσματος.
Στην Ελλάδα υπάρχουν κατά καιρούς κινήσεις και πρωτοβουλίες παικτών, όπως στην περίπτωση της Ηριάννας, αλλά αυτό έρχεται ως εξαίρεση στο γενικό κανόνα της εκκωφαντικής σιωπής των μεγάλων αστεριών για όσα συμβαίνουν στην κοινωνία. Μπαίνει λοιπόν εύλογα το ερώτημα αν στερούνται της απαραίτητης προσωπικότητας, του θάρρους της γνώμης ή γνώμης-άποψης γενικότερα. Αλλά αν οι παρεμβάσεις τους είναι σαν κι αυτή του Βασίλη Τσιάρτα, να λείπει το βύσσινο.
Ο παλαίμαχος άσος ξεπέρασε τα εσκαμμένα με τη χτεσινή του ανάρτηση κι ένα τρανσοφοβικό παραλήρημα, βγαλμένο από τις πιο μεσαιωνικές, σκοταδιστικές αντιλήψεις. Αρχικά εύχεται η αλλαγή φύλου να εφαρμοστεί στα παιδιά αυτών που ψήφισαν το σχετικό νόμο και στο καπάκι συγκρίνει ουσιαστικά το φαινόμενο με την παιδοφιλία! Εκτός από τη χρυσαυγίτικη σκέψη, στα παραπάνω εισχωρεί απαραίτητα κι η χρυσαυγίτικη ορθογραφία (καθώς το φύλο γράφεται με δύο λάμδα, σα να είναι φύλλο δέντρου).
Ο Τσιάρτας προφανώς δέχτηκε άπειρα επικριτικά σχόλια στο λογαριασμό του κι επανήλθε με διευκρινιστική δήλωση, όπου κατάφερε να το κάνει ακόμα χειρότερο. Κινείται στην κλασική λογική “δεν είμαι εγώ ρατσιστής, αυτοί δεν είναι φυσιολογικοί”, θεωρεί την ετεροφυλοφιλία ζήτημα αξιοπρέπειας και κορυφώνει στην κατακλείδα λεγοντας πως “ο θεός έπλασε τον Αδάμ και την Εύα, τα υπόλοιπα κατασκευάστηκαν για κατανάλωση”.
Ο “άντρας ο σωστός”, βαρύς κι ορθόδοξος…
Μπορεί στα γήπεδα ο Τσιάρτας να μάγευε με το αριστερό του πόδι, κανείς όμως δε θα ισχυριζόταν το ίδιο για το… δεξιό του μυαλό και τα συντηρητικά αντανακλαστικά που επιδεικνύει μετά το τέλος της καριέρας του. Επιβεβαιώνει παράλληλα πως δεν αρκεί να είναι κανείς μεγάλος παίκτης, για να είναι πραγματικά σπουδαίο μέγεθος.

Fraport: η αποικιοκρατική σύμβαση (3)



(ΣΤ) Κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, την εποχή που οι φωτιές μαίνονταν, είδαν το φως της δημοσιότητας καταγγελίες ότι το πυροσβεστικό σώμα ήταν αποδυναμωμένο επειδή είχε διαθέσει κάπου 700 πυροσβέστες στην υπηρεσία της Fraport. Ειδικά στα νησιά του Ιονίου, δεν υπήρχε σταθμός πυροσβεστικής υπηρεσίας που να μην έχει διαθέσει προσωπικό στην ασφάλεια των τοπικών αεροδρομίων.

Και καλά να αγαναχτεί ο απλός κόσμος με αυτή την "αποκάλυψη". Οι δημοσιογράφοι, όμως, θα μπορούσαν να ρίξουν μια ματιά στην σύμβαση πριν αρχίσουν να χτυπιούνται, λες και ανακάλυψαν το ζεστό νερό:

"Σύμφωνα με τους όρους της παρούσας σύμβασης, το Δημόσιο (...) θα παρέχει υποστήριξη στον παραχωρησιούχο σε σχέση με την παροχή υπηρεσιών διάσωσης και πυρόσβεσης (είτε εφαρμόζοντας νόμους που επιτρέπουν την πλήρη παροχή των εν λόγω υπηρεσιών από τον παραχωρησιούχο είτε διασφαλίζοντας ότι είναι διαθέσιμο το Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδος ως ανάδοχος και ότι δεν θα χρεώνει περισσότερο από τις εύλογες άμεσες δαπάνες του για τις εν λόγω υπηρεσίες)" [σελ. 72-74, § 4.3.2, εδάφιο ιβ].

Αν σας φαίνεται τρελό να στέλνει το κράτος πυροσβέστες να φυλάνε μια ιδιωτική επιχείρηση, πάρτε μια ανάσα και ηρεμήστε. Δεν είναι η πρώτη φορά που το δημόσιο αναλαμβάνει την υποχρέωση να θέτει τις υπηρεσίες του στην διάθεση ενός ιδιώτη. Παρόμοιες συμφωνίες έχουν γίνει και με την Cosco και, προφανώς, θα γίνουν και με κάθε "επενδυτή" που έρχεται να βάλει χέρι στην περιουσία μας. Γιατί να μπαίνει ο άνθρωπος σε έξοδα, όταν το "κακό" (μη το ξεχνάμε αυτό!) κράτος μπορεί να τον βοηθήσει να κάνει την δουλειά του περίπου τζάμπα;


Να υποθέσουμε ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας συμφώνησε με την Fraport να αναλάβει
το κόστος συντήρησης κάποιων οχημάτων και μηχανημάτων κρυφά από τον αρμόδιο υπουργό;

(Ζ) Βεβαίως, το δημόσιο δεν βοηθάει την Fraport μόνο με τον παραπάνω τρόπο. Μετά την "αποζημιώσιμη μεταβολή νομοθεσίας", για την οποία μιλήσαμε χτες, μεταξύ των "ορισμών" που παρατίθενται στην αρχή της σύμβασης, ανακαλύπτουμε άλλον έναν περίεργο όρο, τις "άδειες ευθύνης δημοσίου":

"Ως Άδειες Ευθύνης Δημοσίου νοούνται τα Πιστοποιητικά Αεροδρομίου καθώς και οι Υφιστάμενες Άδειες Κατασκευαστικών Έργων, οι Υφιστάμενες Περιβαλλοντικές Άδειες και οι Υφιστάμενες Άδειες Λειτουργίας" [σελ. 9].

Θα έλεγε κανείς ότι, αφού μιλάμε για "υφιστάμενες" άδειες, ας πάει και το παλιάμπελο κι ας αφήσουμε τον επενδυτή να τις χρησιμοποιεί έστω κι αν τις έχουμε χρυσοπληρώσει. Αμ δε! Όλες αυτές οι άδειες υπόκεινται σε τροποποιήσεις από καιρού εις καιρόν (ανάλογα με τις οδηγίες που εκδίδει η Ευρωπαϊκή Ένωση) και για να τροποποιηθούν απαιτούνται σχετικές μελέτες, οι οποίες σχεδόν πάντα καταλήγουν σε δαπάνες απαραίτητες για την υλοποίησή τους. Όλες αυτές οι δαπάνες που θα προκύψουν, θα βαρύνουν το ελληνικό δημόσιο. Να συνεχίσουμε την ανάγνωση;

- (Ι) "(...) το Δημόσιο θα ευθύνεται (...) για όλα τα βασικά έξοδα ηχομόνωσης τα οποία συνίστανται σε έξοδα μόνωσης κτιρίων εκτός του σχετικού περιφερειακού αεροδρομίου, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές όπου τα επίπεδα ηχορύπανσης είναι υψηλότερα από τα όρια που ισχύουν κατά την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης" [σελ. 103, § 8.1.1].

- (ΙΙ) "Εάν δεν υφίστανται έγκυροι περιβαλλοντικοί όροι (...) το Δημόσιο θα ευθύνεται για κάθε σχετικές και εύλογες δαπάνες (σ.σ.: προφανώς ο συντάκτης του κειμένου έχει σοβαρό πρόβλημα με τα ελληνικά του) που θα προκύψουν στον παραχωρησιούχο σε σχέση με την συμμόρφωση με οποιεσδήποτε απαιτήσεις των πρώτων περιβαλλοντικών όρων που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία του διαγωνισμού παραχώρησης" [σελ. 118-119, § 13.2.4.α].

- (ΙΙΙ) "Το Δημόσιο θα ευθύνεται για τις ζημιές που απορρέουν άμεσα από κάποια υφιστάμενη μόλυνση και την ηχομόνωση αρχικής στάθμης θορύβου (...) και συμφωνεί να αποζημιώνει τον παραχωρησιούχο και να τον κρατά αζήμιο από κάθε ευθύνη που υφίσταται ή τον βαρύνει ως άμεσο επακόλουθο των επιπτώσεων κάθε υφιστάμενης μόλυνσης και της ηχομόνωσης αρχικής στάθμης θορύβου (...) και θα αποζημιώνει τον παραχωρησιούχο για όλες τις ζημίες που θα υποστεί ως άμεσο επακόλουθο αυτής της υφιστάμενης μόλυνσης και της ηχομόνωσης αρχικής στάθμης θορύβου" [σελ. 120, § 13.4.1].


(Η) Το ελληνικό δημόσιο δεν αφήνει ακάλυπτη την Fraport ούτε σε προβλήματα που οφείλονται σε ανωτέρα βία:

- Ι. "Με την επιφύλαξη του άρθρου 25.4 (Παρατεταμένα Γεγονότα Ανωτέρας Βίας), όλα τα γεγονότα Ανωτέρας Βίας (...) τα οποία (...) έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στην ικανότητα του παραχωρησιούχου να εκτελέσει τις υπηρεσίες αεροδρομίου θεωρούνται Γεγονότα Ευθύνης Δημοσίου και το Δημόσιο θα αποζημιώνει τον παραχωρησιούχο" [σελ. 179, § 25.3].

- ΙΙ. "Εάν δεν μπορεί να προσδιοριστεί άμεσα αν το Γεγονός Ανωτέρας Βίας θα εξελιχθεί σε Παρατεταμένο Γεγονός Ανωτέρας Βίας (...) ο παραχωρητής, το δημόσιο και ο παραχωρησιούχος θα προβούν σε οποιοδήποτε εύλογο μέτρο ώστε να συνεχιστούν οι δραστηριότητες παραχώρησης, με χρήση ασφαλιστικών αποζημιώσεων και τυχόν οφειλόμενων αποζημιώσεων από το δημόσιο" [σελ. 178,
§ 25.1.5].

Λογικά πράγματα. Έτσι δεν τρέχει το κράτος ως αρωγός και στις περιπτώσεις όπου επαγγελματίες, αγρότες, βιοτέχνες κλπ πλήττονται από γεγονότα ανωτέρας βίας; Έτσι, βέβαια! Ακριβώς έτσι!

Απρίλιος 2016: 20.000 θέσεις εργασίας - Απρίλιος 2017: 70.000 θέσεις εργασίας - Απρίλιος 2018: ;;;

Ξέρω ότι τέτοιου είδους κείμενα είναι κουραστικά, οπότε κάπου εδώ σταματώ για σήμερα. Όμως, θα συνεχίσουμε το ξεσκόνισμα αυτής της σύμβασης. Και θα το συνεχίσουμε επειδή κάπως έτσι είναι όλες οι συμβάσεις που υπογράφει το ελληνικό κράτος στο πλαίσιο της επιχειρούμενης "ιδιωτικοποιήσης" της ελληνικής δημόσιας περιουσίας και δεν βλάφτει να ανακαλύψουμε μερικές λεπτομέρειες από εκείνες που δύσκολα θα γίνουν γνωστές μέσω των συστημικών Μέσων Μαζικής Εξαπάτησης.

Και κάτι τελευταίο. Στην προηγούμενη πρόταση έβαλα εσκεμμένα την λέξη "ιδιωτικοποίηση" μέσα σε εισαγωγικά, επειδή για να ιδιωτικοποιηθεί κάτι πρέπει να το πάρει ιδιώτης. Όμως, η Fraport δεν είναι ιδιωτική εταιρεία αφού ανήκει κατά 70% στο γερμανικό δημόσιο. Είπατε κάτι; Χαίρετε.

Η φονικότερη επίθεση στην ιστορία των ΗΠΑ – Video


Η φονικότερη επίθεση στην ιστορία των ΗΠΑ
Print Friendly, PDF & Email

Στους 59 ανέβηκε ο αριθμός των νεκρών και 515 (!) οι τραυματίες!

Είναι η φονικότερη επίθεση στην ιστορία των ΗΠΑ μετά την επίθεση στους δίδυμους πύργους το 2001 και την βομβιστική επίθεση στο ομοσπονδιακό κτήριο της Οκλαχόμα το 1995
Δεν πέρασαν ούτε τρεις μέρες μετά το άρθρο που δημοσιεύσαμε για την ψυχική διαταραχή στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ένας στους τέσσερις – το 25% (!) δηλαδή – έχει διαγνωσθεί με ψυχική διαταραχή και 4 εκατομμύρια άνθρωποι κάθε χρόνο λαμβάνουν αντικαταθλιπτικά κι ήρθε ένα ακόμη – και μάλιστα το πιο αιματηρό – περιστατικό στις ΗΠΑ να επιβεβαιώσει τις στατιστικές.

Τουλάχιστον 59 νεκροί και 515 τραυματίες είναι ο νεότερος απολογισμός, από το περιστατικό με πυροβολισμούς που σημειώθηκε στο Λας Βέγκας, στο ξενοδοχείο – καζίνο Mandalay Bay, ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη υπαίθρια συναυλία.
O σερίφης της πόλης σε ανακοίνωσή του έκανε γνωστό ότι ο ύποπτος ως δράστης της επίθεσης στην κεντρική λεωφόρο του Λας Βέγκας είναι νεκρός.
Οι Αρχές έπειτα από έρευνες και σε άλλα σημεία της πόλης, θεωρούν ότι δεν υπάρχει άλλος δράστης, ωστόσο, αναζητείται μια γυναίκα που φέρεται να έχει σχέση με την υπόθεση.
Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι άκουσαν πολλούς πυροβολισμούς και στο Mandalay Bay, όπου ειδικές ομάδες της αστυνομίας αναζητούσαν τον δράστη.
Η φονικότερη επίθεση στην ιστορία των ΗΠΑ
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της αστυνομίας ο ένοπλος βρισκόταν σε δωμάτιο του Mandalay Bay όταν άνοιξε πυρ με αυτόματο όπλο προς τον κόσμο που είχε συγκεντρωθεί για τη συναυλία από το μπαλκόνι του δωματίου.
Η φονικότερη επίθεση στην ιστορία των ΗΠΑ
Πάνω από οκτώ όπλα βρέθηκαν στο δωμάτιο ξενοδοχείου του δράστη, που ταυτοποιήθηκε στο πρόσωπο του 64χρονου Στίβεν Πάντοκ.
Η αστυνομία του Λας Βέγκας εντόπισε ένα από τα οχήματα που ανήκε στον μακελάρη, ο οποίος ταυτοποιήθηκε με το όνομα Στίβεν Πάντοκ, έκανε γνωστό ο σερίφης της κομητείας Κλαρκ.
Ο ένοπλος που άνοιξε πυρ σε συναυλία κάνΗ φονικότερη επίθεση στην ιστορία των ΗΠΑτρι, ήταν κάτοικος της πόλης Mesquite, που βρίσκεται 130 χιλιόμετρα από το Τέξας.
Φέρεται πως έδρασε μόνος και το ενδεχόμενο να πρόκειται για οργανωμένη τρομοκρατική επίθεση έχει αποκλειστεί. Ο 64χρονος, σύμφωνα με το NBC, ήταν γνωστός στις τοπικές Αρχές για άλλα αδικήματα.
Φωτογραφία του Πάντοκ έχει κυκλοφορήσει στα social media, ωστόσο, δεν έχει δοθεί επίσημα από την αστυνομία.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο δράστης αυτοκτόνησε πριν τον εντοπίσουν οι αστυνομικοί, διαψεύδοντας τις πληροφορίες που είχαν μεταδοθεί νωρίτερα, πως οι αστυνομικοί είχαν ακινητοποιήσει έναν ύποπτο.
Απαιτείται σύνδεση στο youtube (επιβεβαίωση ηλικίας) για να δείτε το παρακάτω βίντεο

Όσον αφορά τις έρευνες για την γυναίκα με την οποία έμενε στο ίδιο δωμάτιο μαζί του, στο ξενοδοχείο του Λας Βέγκας, η αστυνομία ανακοίνωσε πως βρίσκεται στα ίχνη της.
Πηγή: 902.gr, CNN και Reuters
Η φονικότερη επίθεση στην ιστορία των ΗΠΑ
Ο καπιταλισμός αναγνωρίζεται πλέον ως ένα σύστημα σε βαθιά σήψη κι η ψυχική διαταραχή ως μία από τις μεγαλύτερες αιτίες ατομικής δυστυχίας στις σύγχρονες κοινωνίες και πόλεις της Δύσης, συγκρίσιμη με τη φτώχεια και την ανεργία.
Το σύστημα έχει σαπίσει.. Και μέσα στην σαπίλα του δείχνει το πιο αποκρουστικό κι απάνθρωπο πρόσωπο…
Όποιος έχει μάτια ανοιχτά βλέπει καθημερινά τα γεγονότα και που τελικά οδηγείται ολόκληρη η ανθρωπότητα!

Κορόιδο λαέ, Καταλανέ και Ισπανέ!

        

Πριν λίγο διάστημα στην Ισπανία υπήρξε κύμα κατασχέσεων λαϊκών κατοικιών! Η Ισπανική αστυνομία έσπαγε πόρτες και έμπαινε στα σπίτια, ξυλοφόρτωνε οικογένειες και τις πετούσε στο δρόμο! Στην Ισπανία πριν λίγο διάστημα η Αστυνομική βία για την αρπαγή της λαϊκής κατοικίας ήταν χειρότερη από τη βία που ασκήθηκε στο Καταλανικό δημοψήφισμα.
Κατά τη διάρκεια λοιπόν της επίθεσης του αστικού Ισπανικού κράτους εναντίον των πιο εξαθλιωμένων τμημάτων του λαού για την αρπαγή της κατοικίας τους, δεν κατασχέθηκαν κατοικίες στον Καταλονία;! Λαϊκές κατοικίες κατέσχεσαν μόνο οι Ισπανοί τραπεζίτες κι όχι οι Καταλανοί τραπεζίτες;! Οι αγαπησιάρηδες Καταλανοί μπασκίνες που προχθές έκλαιγαν για τους αδελφούς τους Καταλανούς επειδή οι Ισπανοί μπασκίνες τους έσπασαν τα κεφάλια, δεν ξυλοφόρτωσαν Καταλανούς και δεν τους έσπασαν τα κεφάλια για να τους αρπάξουν την κατοικία τους;!
Ρητορικές είναι οι ερωτήσεις και δεν χρειάζονται απάντηση! Λίγο καιρό μετά τις μάχες για την αρπαγή της λαϊκής κατοικίας και ενώ ο Ισπανικός λαός ισοπεδώνεται από τις αντιλαϊκές πολιτικές που ασκούνται κι εκεί, το Καταλανικό δημοψήφισμα ήρθε να αποπροσανατολίσει από τα λαϊκά προβλήματα και να κρύψει την βασική αντίθεση μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας! Κορόιδο προσπαθούν να πιάσουν οι αστοί τον λαό με το δημοψήφισμα! Το Καταλανικό δημοψήφισμα σηκώνει κουρνιαχτό για να μην μπορεί ο λαός να δει ότι το πρόβλημά του δεν είναι το αν η Καταλονία θα είναι αυτόνομη ή ανεξάρτητη, αλλά το αν θα συνεχίσει να αφήνει τους πλουτοκράτες να τον εκμεταλλεύονται ή αν αυτός θα πάρει στα χέρια του την εξουσία!
Το Καταλανικό δημοψήφισμα δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένας αποπροσανατολισμός που βάζει τον λαό να πολεμήσει κάτω από τις ξένες γι’ αυτόν σημαίες των αστών! Επειδή και στην Ελλάδα η κυβέρνηση της Αριστεράς ασκεί βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική και ετοιμάζει επιδρομή για την αρπαγή της λαϊκής κατοικίας κι επειδή, ταυτόχρονα, ανύπαρκτα μειονοτικά προβλήματα υποδαυλίζονται από εσωτερικό και εξωτερικό, ο λαός πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση και επιφυλακή ώστε να τσακίσει οποιαδήποτε ενέργεια πλήττει τα δικά του συμφέροντα!

Ραφαήλ Βασιλειάδης

TOP READ