4 Δεκ 2012

Συνεχίζεται η σκανδαλώδης αστυνομική βία κατά των μεταναστών


Συνεχίζεται η σκανδαλώδης αστυνομική βία κατά των μεταναστών 


Διαρκείς οι καταγγελίες για σαδιστικά περιστατικά από «εκπροσώπους του νόμου»
Παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ότι τα περιστατικά αστυνομικής βίας εναντίον των μεταναστών που ζουν στη Ελλάδα έχουν μπει στο «μικροσκόπιο» της ΕΛ.ΑΣ. και διερευνώνται, τα περιστατικά αυτά συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς κάνοντας τη ζωή κόλαση για πολλούς μετανάστες, οι οποίοι εκτός από τη βία των φασιστών έχουν να αντιμετωπίσουν και τη βία των αστυνομικών.

Όπως κατήγγειλαν, τη Δευτέρα, σε συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε η Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στον Ρατσισμό μετανάστες από την Αίγυπτο, το Πακιστάν και το Αφγανιστάν οι περιπτώσεις αστυνομικής βίας όχι μόνο δεν έχουν σταματήσει, αλλά έχουν ενταθεί τον τελευταίο καιρό. Μάλιστα, όπως τόνισε ο εκπρόσωπος της Κίνησης κ. Πέτρος Κωνσταντίνου, παρά τις αλλεπάλληλες καταγγελίες δεν έχει μέχρι στιγμής τιμωρηθεί ούτε ένας αστυνομικός.

Πρώτος πήρε τον λόγο ο αιγυπτιακής καταγωγής Ουαλίντ Τελέμπ η περίπτωση του οποίου είχε προκαλέσει σοκ όταν έγινε γνωστό στις αρχές Νοεμβρίου ότι ο εργοδότης του, ιδιοκτήτης φούρνου στη Σαλαμίνα, τον είχε αλυσοδέσει και φυλακίσει ενώ τον βασάνιζε παρέα με τρία άλλα άτομα.

«Την προηγούμενη εβδομάδα πήγα στο Αστυνομικό Τμήμα Σαλαμίνας για να ρωτήσω για την πορεία της υπόθεσης. Εκεί οι αστυνομικοί με σκαιότατο τρόπο με πληροφόρησαν ότι έχω τρεις ημέρες διορία για να φύγω από την Ελλάδα», είπε ο Ουαλίντ. «Τότε επικοινώνησα με τη δικηγόρο μου η οποία με πληροφόρησε ότι δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα. Η πρεσβεία της Αιγύπτου μου είπε το ίδιο. Στα χέρια του πρώην εργοδότη μου και των συνεργατών του έζησα τις πιο φριχτές στιγμές της ζωής μου και τώρα μου λένε ότι δεν θα μπορώ να είμαι καν παρών στο δικαστήριο που θα δικαστούν. 

Είναι αυτό δικαιοσύνη; Ο φούρναρης είναι ελεύθερος, ο φούρνος λειτουργεί κανονικά κι εγώ είμαι υπό διωγμό» υπογράμμισε και κατέληξε λέγοντας ότι ζει μέσα σε ένα καθεστώς τρόμου καθώς, όπως κατήγγειλε, ο φούρναρης τον απειλεί ότι αν δεν αποσύρει τη μήνυση θα βάλει ανθρώπους να τον χτυπήσουν.

Στη συνέχεια πήρε τον λόγο ο Αλσάν Οσμάν από το Πακιστάν ο οποίος κατήγγειλε ότι στις 28 Νοεμβρίου πήγε να επισκεφθεί γνωστούς του που κρατούνται στο στρατόπεδο φιλοξενίας μεταναστών στην Κόρινθο. Στην είσοδο χρειάστηκε να αφήσει ορισμένα από τα προσωπικά του αντικείμενα, ανάμεσα στα οποία και το κινητό του τηλέφωνο. «Όταν φεύγοντας ζήτησα το τηλέφωνό μου ο αστυνομικός μου είπε ότι είμαι τρελός και ότι δεν είχα δώσει κανένα τηλέφωνο. Όταν επέμεινα άρχισαν να με βρίζουν. Κάποια στιγμή εμφανίστηκε κάποιος ανώτερος και ζήτησε να μάθει τι έγινε. Όταν του εξήγησα μου είπε ότι λέω ψέματα και όταν επέμεινα άρχισαν και δύο μαζί να με βρίζουν και να με χαστουκίζουν. Μάλιστα ο ένας εξ αυτών με απείλησε ότι αν δεν έφευγα θα έσκιζε την απόφαση αναστολής απέλασης που μου έχουν δώσει μέχρι να εκδικαστεί η αίτηση ασύλου που έχω κάνει. Φοβήθηκα και έφυγα, χωρίς το τηλέφωνό μου», είπε.

Την ίδια ημέρα ο Αχμάντ Μορεντί αφγανικής καταγωγής βρισκόταν στην Αχαρνών παρέα με τον συμπατριώτη του Αφσαλίντ Τεμόρ και προσπαθούσαν να βάλουν εμπρός στο αυτοκίνητο του πρώτου που παρουσίαζε μηχανικό πρόβλημα. «Εγώ έχω πάρει άδεια ασύλου από την Ελλάδα και ζω και εργάζομαι στην Σπάρτη. Στην Αθήνα ήρθα για να ανανεώσω το διαβατήριό μου και για κακή μου τύχη το αυτοκίνητο με άφησε στην Αχαρνών. Όση ώρα προσπαθούσα να το κάνω να ξεκινήσει εμφανίστηκαν τέσσερις μοτοσικλέτες της ομάδας Δίας και αφού έψαξαν το αυτοκίνητο στη συνέχεια μας πέρασαν χειροπέδες και μας οδήγησαν στο Αστυνομικό Τμήμα του Αγ. Παντελεήμονα» λέει ο κ. Μορεντί.   

Στη συνέχεια όπως καταγγέλλει ο κ. Τεμόρ οι αστυνομικοί άρχισαν να τους κατηγορούν ότι τα έγγραφά τους ήταν πλαστά και όταν το αρνήθηκαν άρχισαν να τους χαστουκίζουν. Ο κ. Τεμόρ είπε τότε ότι αν συνέχιζαν θα έκανε μήνυση και τότε άρχισαν να τον χτυπάνε ακόμα πιο πολύ, ενώ του έλεγαν να ζητήσει συγγνώμη. «Άλλοι χτυπούσαν και άλλοι γελούσαν. Όταν τελικά ζήτησα συγγνώμη μου είπανε ότι είμαι καλό παιδί και ότι μπορούσα να φύγω».

«Μ' αρέσει η Ελλάδα. Είναι η χώρα μου».

Κατόπιν πήραν τον λόγο δύο παιδιά που έριξαν φως στον τρόπο που οι άμεσα ενδιαφερόμενοι αντιμετωπίζουν τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στον νόμο περί ιθαγένειας.  Ο 13χρονος Αντελ Νταρούν που έχει γεννηθεί και έχει μεγαλώσει στην Ελλάδα από γονείς αιγυπτιακής καταγωγής είπε : «Είμαι 13 χρονών κι έχω πάει στην Αίγυπτο μόνο μία φορά. Η χώρα μου είναι η Ελλάδα και την αγαπάω. Θέλω να σπουδάσω εδώ και να ασχοληθώ με το ποδόσφαιρο. Οι φίλοι μου είναι έλληνες και έτσι αισθάνομαι κι εγώ. Όμως τώρα μου λένε ότι η Ελλάδα δεν με θέλει, ότι δεν θεωρεί ότι είμαι Έλληνας».

Δίπλα του κάθεται η 8χρονη Αμίνα που έχει γεννηθεί και αυτή στην Ελλάδα, από Αιγύπτιο πατέρα και Ουκρανή μητέρα. «Εδώ είναι η χώρα μου. Εδώ γεννήθηκα. Μ' αρέσει η Ελλάδα και θέλω να μείνω και να μεγαλώσω εδώ» λέει με την παιδική απλότητα που δεν γνωρίζει από πολιτικά τερτίπια για ιθαγένειες κλπ.


tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ