13 Φεβ 2014

Γουλής σε Σπύρου: Τι θα γίνει με τις εξετάσεις των μαθητών στην Κεφαλονιά;

Γουλής σε Σπύρου: Τι θα γίνει με τις εξετάσεις των μαθητών στην Κεφαλονιά; Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο


Ο εγκέλαδος που χτύπησε την Κεφαλονιά δημιούργησε σωρεία προβλημάτων. Ένα από αυτά τι θα γίνει με τις εξετάσεις των μαθητών της Κεφαλονιάς και τι μέτρα θα ληφθούν για την ασφάλειά τους. Η ΛΑΣΥ του Θ. Γουλή ζητά από τον Περιφερειάρχη άμεσες πρωτοβουλίες.

Στην ερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης αναφέρονται τα εξής:
Κύριε Περιφερειάρχη,
Για τις εξετάσεις των σεισμόπληκτων μαθητών στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη, ιδίως εκείνων της Γ΄ Λυκείου που φέτος δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις και της Α΄ Λυκείου που θα εξεταστούν με τράπεζα θεμάτων, απαιτείται άμεση ρύθμιση. Συνολικά τη φετινή σχολική χρονιά φοιτούν 342 μαθητές στη Γ΄ Λυκείου σε όλα τα Γενικά Λύκεια του Νομού και 83 στη Γ΄ τάξη των ΕΠΑΛ, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που δεν θα δώσουν εξετάσεις. Οι μαθητές βρίσκονται ήδη για τρίτη βδομάδα σε περιβάλλον σεισμών και μετασεισμών και κάποιοι είναι άστεγοι ή κοιμούνται σε αυτοκίνητα, ειδικά στην Παλική και στις γύρω περιοχές. Και μόνο η διαβίωση σε ένα τέτοιο περιβάλλον, για το οποίο οι σεισμολόγοι προβλέπουν συνέχεια για τρίμηνο ή τετράμηνο της μετασεισμικής ακολουθίας, κάνει αδύνατη και τη σκέψη ακόμη για πραγματοποίηση εξετάσεων, πόσο μάλλον πανελλαδικού χαρακτήρα (στις οποίες οποιαδήποτε έξοδος μαθητών από το χώρο, σε περίπτωση σεισμού, σημαίνει ακύρωση και ορισμό νέων).


Στο σύνολο των σχολικών μονάδων, ακόμη και σε όσες χαρακτηρίστηκαν κατηγορίας Α΄ (κατάλληλα) οι έλεγχοι που έγιναν ήταν μόνο εποπτικοί και όχι ουσιαστικοί (πχ με λήψη δοκιμίων – σκανάρισμα ή προσομοίωση αντοχής). Πουθενά δεν έχουν δοθεί ενυπόγραφα πιστοποιητικά καταλληλότητας. Όπως προκύπτει από δηλώσεις του Δήμαρχου Κεφαλονιάς αρκετά από τα σχολικά συγκροτήματα του νησιού δεν έχουν ποτέ παραληφθεί!!! Ακόμη και στοιχειώδη μέτρα υποδομής για περίπτωση σεισμού απουσιάζουν από τα σχολεία (πχ επαρκή προαύλια, σκάλες διαφυγής από ορόφους). Καμία ενέργεια δε γίνεται και για την υλοποίηση των πέντε νέων σχολικών συγκροτημάτων που έχουν αποφασιστεί από την τοπική διοίκηση εδώ και πάνω από δέκα χρόνια. Διάφοροι μεγαλοεπιχειρηματίες σπεύδουν να κάνουν δημόσιες σχέσεις με παροχή οικονομικής βοήθειας στα σχολεία και να εξαργυρώσουν τη βοήθεια αυτή με νέες κρατικές επιχορηγήσεις και φοροαπαλλαγές.
Ήδη από τον πρώτο σεισμό δώδεκα σχολεία, πέντε στο Ληξούρι και επτά στο Αργοστόλι, κρίθηκαν κατηγορίας Γ΄, και γι' αυτό το λόγο απαιτείται η μεταστέγασή τους. Τη μεταστέγαση η κυβέρνηση και οι αρμόδιες υπηρεσίες την πραγματοποιούν σε ανθυγιεινά κοντέινερς, ανάλογα με όσα έχουν στηθεί πανελλαδικά μετά από σεισμούς και παραμένουν μέχρι σήμερα σε πολλές περιπτώσεις. Με το δεύτερο σεισμό, χώροι σε δύο από τα προηγούμενα σχολεία επιβαρύνθηκαν περαιτέρω ή κατέρρευσαν (ΕΠΑΛ Ληξουρίου και Λύκειο Ληξουρίου) και εντάχθηκαν στην κατηγορία Δ΄!!! Μια σειρά σχολείων όλου του Νομού ανήκουν στη κατηγορία Β΄ (χρήζουν επισκευών).


Οι μεταφορές των μαθητών πραγματοποιούνται μέσα από ένα οδικό δίκτυο στο οποίο παρατηρούνται κατολισθήσεις και εμφανίζονται προβλήματα. Ακόμη, δεν έχει προβλεφθεί για το σύνολο των σχολείων πρόσληψη επιστατών και φυλάκων, προκειμένου να διαχειριστούν επείγοντα προβλήματα (επόπτευση χώρου, κράτημα ανοιχτής της πόρτας των σχολείων με έλεγχο όσων εισέρχονται – εξέρχονται κλπ). Υπενθυμίζουμε ότι όσοι φύλακες και επιστάτες υπήρχαν στα σχολεία της Κεφαλονιάς πριν το σεισμό έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα. Σε διαθεσιμότητα είναι και δύο εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ Αργοστολίου. Όλοι αυτοί, εκτός του σεισμού, έχουν να αντιμετωπίσουν και το ζήτημα της επιβίωσης.


Οι οργανώσεις που συσπειρώνονται στην Επιτροπή Αγώνα Φορέων Κεφαλονιάς (Εργατικό Κέντρο, ΕΛΜΕ, ΟΓΕ, Ενώσεις και Σύλλογοι Γονέων, ΠΑΣΕΒΕ κλπ) απαιτούν λύσεις στα προβλήματα των μαθητών. Επιπλέον, μια σειρά επιστημονικοί φορείς (ψυχολόγοι, κοινωνικοί επιστήμονες κλπ) επισημαίνουν ότι είναι μεγάλη η ψυχολογική επιβάρυνση των μαθητών και αυτό επιβάλλει να μην υπάρξει καμία παράταση του σχολικού έτους ή περικοπή των διακοπών του Πάσχα. Αντίθετα, πρέπει να ληφθούν μέτρα για την ψυχολογική στήριξη των μαθητών, να γίνουν ασκήσεις ετοιμότητας και να οργανωθούν διακοπές και κατασκηνώσεις μετά το πέρας του σχολικού έτους.
Τα σοβαρά προβλήματα που αποκαλύφθηκαν στις σχολικές και σε όλες τις δημόσιες υποδομές της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης είχαν έρθει στην επιφάνεια με πολλές κινητοποιήσεις των μαζικών φορέων και με ερωτήσεις στη βουλή από το ΚΚΕ. Η αντισεισμική θωράκιση, η προστασία και στήριξη των μαθητών δεν υπήρξε ποτέ διαχρονικά προτεραιότητα των κυβερνήσεων, ούτε επιλεξιμότητα από την ΕΕ. Αντιμετωπίστηκε σαν κόστος. Η κατάργηση – συγχώνευση – υποβάθμιση μιας σειράς φορέων (ΟΣΚ, ΤΑΣ, Γραμματεία Δημοσίων Έργων κλπ) επέτεινε το πρόβλημα.


Με βάσει τα παραπάνω ερωτάσθε σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ως Περιφερειάρχης και επικεφαλής της Περιφερειακής Αρχής ώστε η κυβέρνηση:
• να μεριμνήσει ώστε άμεσα να ρυθμιστεί ότι οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, από την Κεφαλονιά και την Ιθάκη, δεν θα δώσουν πανελλαδικές και να εισαχθούν με ειδικό καθεστώς (πχ ποσόστωση) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;
• να ακυρώσει τη διαδικασία έναρξης εξέτασης των μαθητών της Α΄ Λυκείου στο Νομό με τράπεζα θεμάτων;
• να ρυθμίσει τη διαδικασία προαγωγής των μαθητών δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων στο Νομό, με συγκεκριμένες διευκολύνσεις, βάσει της πραγματικότητας που έχει διαμορφωθεί, χωρίς παράταση του διδακτικού έτους και χωρίς περικοπή των πασχαλινών διακοπών;
• να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και όχι μόνο εποπτικοί, από αρμόδιες επιτροπές του ΟΣΚ και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία;
• να προχωρήσουν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος τα πέντε νέα σχολικά συγκροτήματα στο Νομό, με πλήρη και αποκλειστική κρατική χρηματοδότηση;
• να αρθεί η κατάργηση του ΟΣΚ και να υπάρξει αναβάθμιση και στελέχωσή του, ώστε να παίξει το ρόλο του;
• να υπάρξουν μέτρα στα σχολεία και το οδικό δίκτυο και να διασφαλιστεί η ασφαλής μεταφορά των μαθητών;
• να αρθούν οι διαθεσιμότητες σε εκπαιδευτικούς, φύλακες και επιστάτες για την Κεφαλονιά και την Ιθάκη;
• να παρθούν μέτρα για επικαιροποίηση των σχεδίων αντιμετώπισης του σεισμού στα σχολεία και θα γίνουν ανάλογες ασκήσεις;
• να στηριχθούν ψυχολογικά οι μαθητές και να παρθούν μέτρα για κατασκηνώσεις και δωρεάν διακοπές, μετά τη λήξη του διδακτικού έτους;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ