Τα διόδια και οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ
Αντιγράφουμε από τα πρακτικά της Βουλής
τι είπαν παρουσιάζοντας τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ η Ευγενία Ουζουνίδου, που
ήταν εισηγήτρια και ο Γεώργιος Σταθάκης, που ήταν ο Κοινοβουλευτικός
Εκπρόσωπός του, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις συμβάσεις
παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων, στη συνεδρίαση της Ολομέλειας στις
9-12-2013.
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αφού απαρίθμησε μια σειρά προτάσεις για τις συμβάσεις φτάνει στο τέταρτο σημείο: «... Τέταρτον, άμεση εγκατάσταση ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, μείωση του ύψους των διοδίων, σημαντικές απαλλαγές για κοινωνικές κατηγορίες με βάση το εισόδημα και τον τόπο καταγωγής».
Με άλλα λόγια, ένα μεγάλο ΝΑΙ στα διόδια, αρκεί να είναι ηλεκτρονικά, αναλογικά. Θα αλλάξει τίποτα; Οχι, βέβαια. Το χαράτσι θα παραμείνει και θα το πληρώνει ο λαός. Ολα τα άλλα... για μειώσεις και σημαντικές απαλλαγές... δεν είναι τίποτα άλλο παρά το περιτύλιγμα για να χρυσώσουν το χάπι.
Ούτε καν απαλλαγή για τους περίοικους, όπως είναι οι κάτοικοι σε διάφορες περιοχές της Αττικής, δεν προβλέπεται. Και αυτοί θα πληρώνουν. Το μόνο που τους υπόσχεται είναι κάποιες εκπτώσεις, όπως και η κυβέρνηση. Και εσείς θα πληρώνετε αλλά... λιγότερα. Αυτό υπόσχονται τώρα που είναι στην αντιπολίτευση και επομένως τους παίρνει να μοιράζουν και κάποιες υποσχέσεις, ώστε να δείχνουν ένα πιο «φιλολαϊκό» προσωπείο. Σκεφτείτε να γίνουν και κυβέρνηση.
Ετσι, το «να φύγουν οι μπάρες και να περνάμε ελεύθερα» έγινε «να φύγουν οι μπάρες και να περνάμε ελεύθερα, αφού πρώτα πληρώσουμε».
Αυτά είπε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ.
Γιώργος Σταθάκης: «Για να γίνουν τα έργα βιώσιμα χρειάζονται τρεις προϋποθέσεις: Πρώτον, βεβαίως, αλλαγή του χρηματοδοτικού μοντέλου, βεβαίως άλλη πολιτική διοδίων από αυτήν που είχαμε αποφασίσει το 2007 - θα εξηγήσω στην συνέχεια ποια είναι αυτή - και τρίτον και βασικό πρέπει να υπάρξει ένα μείγμα χρηματοδότησης και μια πολιτική διοδίων, εν προκειμένω, η οποία να ανταποκρίνεται στα σημερινά κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα και όχι στα προηγούμενα».
«Τρίτον, κλείνω με το θέμα των διοδίων. Οι επιλογές που κάνει η κυβέρνηση να διατηρήσει τα διόδια ως να μη συνέβη τίποτα σε αυτήν την χώρα, είναι εντελώς κοινωνικά μη αποδεκτές. Τα διόδια είναι εκτός τόπου και χρόνου και η διατήρηση των διοδίων σημαίνει ότι μια μεγάλη μερίδα δεν συμμετέχει πλέον στους δρόμους, δεν μπορεί να τα πληρώσει...
Πέραν όμως από το κοινωνικό είναι βαθιά αντιεμπορική. Σήμερα, αν υπήρχε πραγματική μέριμνα για μια βιωσιμότητα αυτών των δρόμων με πραγματικούς όρους, θα έπρεπε τα διόδια να μειωθούν στο σύνολο των αυτοκινητοδρόμων και να αυξηθεί ο όγκος αυτών που κινούνται. Γι' αυτό επιμένουμε ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα.
...γι' αυτό θα καταψηφίσουμε τις συγκεκριμένες συμβάσεις».
Τι μας λέει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ; Οτι αν τα διόδια ήταν κάπως φθηνότερα και αυξανόταν η κίνηση, τότε δε θα ήταν αντιεμπορική επιλογή, δεδομένου ότι τα συνολικά έσοδα θα αυξάνονταν. Επομένως, τα έργα θα ήταν και βιώσιμα.
Για ποιους νοιάζεται; Οχι, πάντως, για το λαό, πώς θα απαλλαγεί από τα χαράτσια. Για τις κατασκευαστικές επιχειρήσεις νοιάζεται. Πώς θα γίνουν βιώσιμα, άρα κερδοφόρα, τα έργα και η εκμετάλλευσή τους.
Είναι φυσικό, όμως, για μια πολιτική δύναμη που διεκδικεί τη διακυβέρνηση στο πλαίσιο του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, την αστική διαχείριση και αντικειμενικά έχει διαλέξει το στρατόπεδο του κεφαλαίου.
Ο λαός ας βγάλει, λοιπόν, τα συμπεράσματά του, να μην έχει ψευδαισθήσεις και αυταπάτες. Να δυναμώσει το ΚΚΕ, για να έχει δύναμη και να σταθεί απέναντι στην επίθεση που θα συνεχιστεί είτε με τον έναν είτε με τον άλλο στην κυβέρνηση.
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αφού απαρίθμησε μια σειρά προτάσεις για τις συμβάσεις φτάνει στο τέταρτο σημείο: «... Τέταρτον, άμεση εγκατάσταση ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, μείωση του ύψους των διοδίων, σημαντικές απαλλαγές για κοινωνικές κατηγορίες με βάση το εισόδημα και τον τόπο καταγωγής».
Με άλλα λόγια, ένα μεγάλο ΝΑΙ στα διόδια, αρκεί να είναι ηλεκτρονικά, αναλογικά. Θα αλλάξει τίποτα; Οχι, βέβαια. Το χαράτσι θα παραμείνει και θα το πληρώνει ο λαός. Ολα τα άλλα... για μειώσεις και σημαντικές απαλλαγές... δεν είναι τίποτα άλλο παρά το περιτύλιγμα για να χρυσώσουν το χάπι.
Ούτε καν απαλλαγή για τους περίοικους, όπως είναι οι κάτοικοι σε διάφορες περιοχές της Αττικής, δεν προβλέπεται. Και αυτοί θα πληρώνουν. Το μόνο που τους υπόσχεται είναι κάποιες εκπτώσεις, όπως και η κυβέρνηση. Και εσείς θα πληρώνετε αλλά... λιγότερα. Αυτό υπόσχονται τώρα που είναι στην αντιπολίτευση και επομένως τους παίρνει να μοιράζουν και κάποιες υποσχέσεις, ώστε να δείχνουν ένα πιο «φιλολαϊκό» προσωπείο. Σκεφτείτε να γίνουν και κυβέρνηση.
Ετσι, το «να φύγουν οι μπάρες και να περνάμε ελεύθερα» έγινε «να φύγουν οι μπάρες και να περνάμε ελεύθερα, αφού πρώτα πληρώσουμε».
Αυτά είπε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ.
***
Ας δούμε τι είπε και ο κοινοβουλευτικός του εκπρόσωπος.Γιώργος Σταθάκης: «Για να γίνουν τα έργα βιώσιμα χρειάζονται τρεις προϋποθέσεις: Πρώτον, βεβαίως, αλλαγή του χρηματοδοτικού μοντέλου, βεβαίως άλλη πολιτική διοδίων από αυτήν που είχαμε αποφασίσει το 2007 - θα εξηγήσω στην συνέχεια ποια είναι αυτή - και τρίτον και βασικό πρέπει να υπάρξει ένα μείγμα χρηματοδότησης και μια πολιτική διοδίων, εν προκειμένω, η οποία να ανταποκρίνεται στα σημερινά κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα και όχι στα προηγούμενα».
«Τρίτον, κλείνω με το θέμα των διοδίων. Οι επιλογές που κάνει η κυβέρνηση να διατηρήσει τα διόδια ως να μη συνέβη τίποτα σε αυτήν την χώρα, είναι εντελώς κοινωνικά μη αποδεκτές. Τα διόδια είναι εκτός τόπου και χρόνου και η διατήρηση των διοδίων σημαίνει ότι μια μεγάλη μερίδα δεν συμμετέχει πλέον στους δρόμους, δεν μπορεί να τα πληρώσει...
Πέραν όμως από το κοινωνικό είναι βαθιά αντιεμπορική. Σήμερα, αν υπήρχε πραγματική μέριμνα για μια βιωσιμότητα αυτών των δρόμων με πραγματικούς όρους, θα έπρεπε τα διόδια να μειωθούν στο σύνολο των αυτοκινητοδρόμων και να αυξηθεί ο όγκος αυτών που κινούνται. Γι' αυτό επιμένουμε ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα.
...γι' αυτό θα καταψηφίσουμε τις συγκεκριμένες συμβάσεις».
Τι μας λέει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ; Οτι αν τα διόδια ήταν κάπως φθηνότερα και αυξανόταν η κίνηση, τότε δε θα ήταν αντιεμπορική επιλογή, δεδομένου ότι τα συνολικά έσοδα θα αυξάνονταν. Επομένως, τα έργα θα ήταν και βιώσιμα.
Για ποιους νοιάζεται; Οχι, πάντως, για το λαό, πώς θα απαλλαγεί από τα χαράτσια. Για τις κατασκευαστικές επιχειρήσεις νοιάζεται. Πώς θα γίνουν βιώσιμα, άρα κερδοφόρα, τα έργα και η εκμετάλλευσή τους.
***
Το κερασάκι στην τούρτα έρχεται
με την ανακοίνωση του αρμόδιου Τμήματος του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή την
αύξηση των τιμών στα διόδια και τις κινητοποιήσεις που οργανώθηκαν, στην
οποία κατηγορεί την κυβέρνηση ότι αθέτησε τις υποσχέσεις της ότι δεν
μπήκαν υβριδικά και αναλογικά διόδια (!) και διεκδικεί «μειώσεις των
σταθμών»! Πουθενά, δηλαδή, λόγος για κατάργηση όλων των διοδίων που
προτείνει το ΚΚΕ...Είναι φυσικό, όμως, για μια πολιτική δύναμη που διεκδικεί τη διακυβέρνηση στο πλαίσιο του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, την αστική διαχείριση και αντικειμενικά έχει διαλέξει το στρατόπεδο του κεφαλαίου.
Ο λαός ας βγάλει, λοιπόν, τα συμπεράσματά του, να μην έχει ψευδαισθήσεις και αυταπάτες. Να δυναμώσει το ΚΚΕ, για να έχει δύναμη και να σταθεί απέναντι στην επίθεση που θα συνεχιστεί είτε με τον έναν είτε με τον άλλο στην κυβέρνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου