ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΝΗ «QANTAS»
Απολύει χιλιάδες και «παγώνει» μισθούς
ΚΑΜΠΕΡΑ.--
Στην απόλυση 5.000 εργαζομένων προχωρά η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία «Qantas» (Κάντας), σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση στελεχών της που παρουσίασαν μεγάλες ζημιές το 2ο εξάμηνο του 2013 και εμφανίστηκαν «ριγμένοι» στη μοιρασιά της πίτας του κλάδου.
Οπως είπε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Αλαν Τζόις, με στόχο να μειωθεί το «κόστος» κατά 1,8 δισ. δολάρια την επόμενη τριετία, η εταιρεία θα πετάξει στο δρόμο σχεδόν το 1/6 των εργαζομένων (συνολικά έχει περίπου 32.000) και θα «παγώσει» τους μισθούς μέχρι να ...σημειωθούν κέρδη. Ο ίδιος προσδιόρισε στα 211 εκατομμύρια δολάρια τις ζημιές το δεύτερο εξάμηνο του 2013, έναντι κερδών 114 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. «Γκρίνιαξε» για το «μεγάλο ανταγωνισμό» και το ότι η Αυστραλία έχει δεχτεί ένα «γιγάντιο κύμα διεθνούς αεροπορικής μεταφορικής ικανότητας».
Ο Τζόις απέδωσε τις μεγάλες ζημιές στο «άνισο πεδίο» μέσα στο οποίο δρα η εταιρεία, υπονοώντας ότι σε αντίθεση με το μεγαλύτερο ανταγωνιστή της (τη «Virgin Australia») η εταιρεία του δεν εισέπραξε αντίστοιχες κρατικές επιχορηγήσεις. Η «Virgin Australia» φαίνεται ότι τα τελευταία χρόνια δέχτηκε σημαντικές επιδοτήσεις και «ενέσεις» κεφαλαίων (το 64% της «Virgin» ανήκει στις «κρατικές» «Air New Zealand», «Etihad Airways» and «Singapore Airlines») οι οποίες επέτρεψαν μια σειρά επενδύσεις που φαίνεται να της έχουν δώσει προβάδισμα.
Μέσα σ' αυτές τις συνθήκες, η αυστραλιανή κυβέρνηση φαίνεται να ετοιμάζει νέα μέτρα στήριξης των επιχειρηματιών που ελέγχουν την «Qantas», μεταξύ των οποίων η άρση κάποιων περιορισμών για τη συμμετοχή «ξένων» κεφαλαίων. Ο Αυστραλός πρωθυπουργός Τόνι Αμποτ δήλωσε πρόσφατα στη βουλή ότι «θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι η "Qantas" δε συναγωνίζεται με τους ανταγωνιστές της έχοντας αλυσίδες στα πόδια της».
Στην απόλυση 5.000 εργαζομένων προχωρά η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία «Qantas» (Κάντας), σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση στελεχών της που παρουσίασαν μεγάλες ζημιές το 2ο εξάμηνο του 2013 και εμφανίστηκαν «ριγμένοι» στη μοιρασιά της πίτας του κλάδου.
Οπως είπε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Αλαν Τζόις, με στόχο να μειωθεί το «κόστος» κατά 1,8 δισ. δολάρια την επόμενη τριετία, η εταιρεία θα πετάξει στο δρόμο σχεδόν το 1/6 των εργαζομένων (συνολικά έχει περίπου 32.000) και θα «παγώσει» τους μισθούς μέχρι να ...σημειωθούν κέρδη. Ο ίδιος προσδιόρισε στα 211 εκατομμύρια δολάρια τις ζημιές το δεύτερο εξάμηνο του 2013, έναντι κερδών 114 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. «Γκρίνιαξε» για το «μεγάλο ανταγωνισμό» και το ότι η Αυστραλία έχει δεχτεί ένα «γιγάντιο κύμα διεθνούς αεροπορικής μεταφορικής ικανότητας».
Ο Τζόις απέδωσε τις μεγάλες ζημιές στο «άνισο πεδίο» μέσα στο οποίο δρα η εταιρεία, υπονοώντας ότι σε αντίθεση με το μεγαλύτερο ανταγωνιστή της (τη «Virgin Australia») η εταιρεία του δεν εισέπραξε αντίστοιχες κρατικές επιχορηγήσεις. Η «Virgin Australia» φαίνεται ότι τα τελευταία χρόνια δέχτηκε σημαντικές επιδοτήσεις και «ενέσεις» κεφαλαίων (το 64% της «Virgin» ανήκει στις «κρατικές» «Air New Zealand», «Etihad Airways» and «Singapore Airlines») οι οποίες επέτρεψαν μια σειρά επενδύσεις που φαίνεται να της έχουν δώσει προβάδισμα.
Μέσα σ' αυτές τις συνθήκες, η αυστραλιανή κυβέρνηση φαίνεται να ετοιμάζει νέα μέτρα στήριξης των επιχειρηματιών που ελέγχουν την «Qantas», μεταξύ των οποίων η άρση κάποιων περιορισμών για τη συμμετοχή «ξένων» κεφαλαίων. Ο Αυστραλός πρωθυπουργός Τόνι Αμποτ δήλωσε πρόσφατα στη βουλή ότι «θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι η "Qantas" δε συναγωνίζεται με τους ανταγωνιστές της έχοντας αλυσίδες στα πόδια της».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου