10 Σεπ 2014

Ο οδικός χάρτης προς την αυταπάτη!

Ο οδικός χάρτης προς την αυταπάτη!

Το άρθρο του υπεύθυνου για την Εξωτερική Πολιτική και Αμυνας της ΠΓ του ΣΥΡΙΖΑ, Κ. Ησυχου, στην «Κυριακάτικη Αυγή» είναι με τον πιο επίσημο τρόπο άλλη μια απόδειξη ότι το κόμμα αυτό, που διεκδικεί το τιμόνι της αστικής διαχείρισης, καλλιεργεί αυταπάτες στο λαό σε όλα τα επίπεδα και στα ζητήματα βεβαίως της εξωτερικής πολιτικής.
Ας ξεκινήσουμε από το «ευχολόγιο» του Κ. Ησυχου για τον ΟΗΕ: «Υπάρχει ανάγκη για έναν νέο, εκδημοκρατισμένο ΟΗΕ, που θα αντιδρά και θα παρεμβαίνει δυναμικά στις απειλές κατά του παγκόσμιου οικοσυστήματος αλλά και στις πραγματικότητες του 21ο αιώνα με τις τεράστιες ταξικές, πολιτικές και οικονομικές ανισότητες. Ενας άλλος ΟΗΕ, που θα δρα με γνώμονα την πραγματική κυριαρχία κρατών και λαών που πρέπει να διαφεντεύουν το μέλλον τους χωρίς τη χειραγώγηση σκοτεινών χρηματο-οικονομικών συμφερόντων που στόχο έχουν να τους υποδουλώσουν. Αποτελεσματικός στη δράση, να αποτελεί την αρχή μιας νέας παγκόσμιας ειρηνικής συνύπαρξης ανεξάρτητων και ελεύθερων κρατών. Η Ελλάδα του 21ου αιώνα μπορεί να καταστεί μια "ηθική" δύναμη, μαζί με μια σειρά άλλων χωρών, με σχέδιο και συμμαχίες που θα δρομολογούν προσεκτικές κινήσεις στη διεθνή σκακιέρα».
Το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ προβάλλει την ουτοπική αντίληψη για έναν άλλο «εκδημοκρατισμένο ΟΗΕ» στο πλαίσιο του ιμπεριαλιστικού συστήματος και των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων. Πρόκειται για καραμπινάτη εξαπάτηση. Ο ΟΗΕ δεν μπορεί παρά να εκφράζει τη σύνθεση των κρατών - μελών που τον αποτελούν. Την εποχή που υπήρχε η διεθνής διαπάλη καπιταλισμού - σοσιαλισμού, που υπήρχε η ΕΣΣΔ, αυτή η διαπάλη επιδρούσε σε αποφάσεις, θέσεις, κανονισμούς λειτουργίας του ΟΗΕ κ.λπ. Σήμερα, το πολύ - πολύ ο ΟΗΕ να εκφράσει εύθραυστες ισορροπίες δυνάμεων ανάμεσα σε παλιές ιμπεριαλιστικές δυνάμεις και σε νέες ανερχόμενες. Ανάμεσα, δηλαδή, σε αυτούς που κατέχουν το μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα και σε αυτούς που το διεκδικούν. Κατάσταση που πολλοί βαφτίζουν ως «πολυπολικό κόσμο», που, όμως, δεν αναιρεί τη ρίζα των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και πολέμων, της επιθετικότητας, δηλαδή τις ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις για το μοίρασμα αγορών, εδαφών κ.λπ. Τι σχέση έχουν, άραγε, όλα αυτά με τα εργατικά - λαϊκά συμφέροντα;
***
Από την άλλη, αναφέρεται σε «πολυεπίπεδη εξωτερική πολιτική», που θα αναδείξει την «Ελλάδα σε ηθική δύναμη» όντας ενταγμένη στην ΕΕ σε συμμαχία με χώρες των BRICS και υποτίθεται παλεύοντας για τη ...διάλυση του ΝΑΤΟ. Οι δε λαοί, διατείνεται, μπορούν να διαφεντεύουν το μέλλον τους σε αυτές τις συνθήκες. Πράγματι, η φαντασία τους δεν έχει όρια.
Παρ' όλο που διά στόματος του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ έχει διατυπωθεί η θέση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αμφισβητεί την ένταξη της Ελλάδας στο «δυτικό πλαίσιο» στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ, εν τούτοις έχει σημασία να προσέξουμε όλα όσα λέει περί «διάλυσης του ΝΑΤΟ»: «Είναι αναγκαίο να συστηματικοποιηθεί η πάλη της χώρας μας για τη σταδιακή απεμπλοκή της Ευρώπης και της Ελλάδας από το ΝΑΤΟ και να σημάνει το τέλος των στρατιωτικών βάσεων στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Η Ελλάδα δεν πρέπει να συμμετέχει με κανέναν έμμεσο ή άμεσο τρόπο σε πολεμικές επιχειρήσεις. Δεν μπορεί να διαθέσει ούτε ένα ευρώ για τους ΝΑΤΟικούς τυχοδιωκτικούς σχεδιασμούς σε συνθήκες ανθρωπιστικής κρίσης. Οσο και αν ακούγεται ρομαντική, αυτή η νέα πολυδιάστατη φιλειρηνική και ριζοσπαστική αντίληψη για την εξωτερική πολιτική, να είμαστε σίγουροι, ότι δεμένη με φαντασία και αυτοπεποίθηση θα κατακτήσει καρδιές και μυαλά, κινήματα και λαούς, θα διευρύνει τις συμμαχίες της χώρας μας, ενώ θα αναπτύσσεται συνεχώς ως μια ανίκητη δύναμη ενάντια στον παραλογισμό».
Το σύνθημα περί «διάλυσης του ΝΑΤΟ» δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα ευχολόγιο όπως: «Να πάψουν οι πόλεμοι», «να πάψει η φτώχεια». Το ΝΑΤΟ θα διαλυθεί μόνο εφόσον κάθε χώρα - μέλος του αποδεσμευτεί από αυτό όχι βεβαίως ως αποτέλεσμα της αλλαγής πλευράς στο πλαίσιο των ιμπεριαλιστικών συμμαχιών (γιατί το θέμα δεν είναι να αντικατασταθεί το ΝΑΤΟ από κάποια άλλη ιμπεριαλιστική στρατιωτικοπολιτική συμμαχία όπως αυτή και αν λέγεται), αλλά ως αποτέλεσμα της πάλης για την ανατροπή της εξουσίας του κεφαλαίου σε κάθε χώρα.
Βεβαίως, τέτοιο στόχο ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει. Γι' αυτό μιλάει για «σταδιακή απεμπλοκή της Ευρώπης και της Ελλάδας»...
***
Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα μπορούν να βγάλουν από τώρα συμπεράσματα για το ρόλο αυτού του κόμματος και να απεγκλωβιστούν. Ο στόχος του εργατικού - λαϊκού κινήματος δεν μπορεί να είναι άλλος από αυτόν της αποδέσμευσης από τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς και συμμαχίες το ΝΑΤΟ, την ΕΕ ως συμβολή και στη διεθνή πάλη των λαών ενάντια στο κεφάλαιο και τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Πραγματικά διαφορετική εξωτερική πολιτική της χώρας προϋποθέτει την εργατική τάξη, το λαό στην εξουσία με τα μέσα παραγωγής στα χέρια του. Τότε μπορεί η Ελλάδα της εργατικής - λαϊκής εξουσίας να αναπτύξει σχέσεις αμοιβαίου οφέλους με άλλα κράτη, να συμβάλει στην προαγωγή της αλληλεγγύης και της φιλίας με τους άλλους αγωνιζόμενους λαούς.

Εργαλείο παραπέρα θωράκισης του αστικού πολιτικού συστήματος

Εργαλείο παραπέρα θωράκισης του αστικού πολιτικού συστήματος
Προωθεί γενικευμένο «φακέλωμα» των ανθρώπων του μόχθου, την ίδια ώρα που νομιμοποιεί επισήμως τη χρηματοδότηση κομμάτων και βουλευτών από επιχειρήσεις

Ψηφίστηκε χτες επί της αρχής από τα κόμματα της συγκυβέρνησης στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών «Ελεγχος των οικονομικών των πολιτικών κομμάτων και των αιρετών αντιπροσώπων Βουλής και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου». Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση στην Επιτροπή, απαίτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου, καταγγέλλοντας ότι ο πραγματικός του στόχος, στο όνομα τάχα της διαφάνειας, είναι «να εμποδίσει και γιατί όχι στην πορεία, αν μπορέσει να καταργήσει κόμματα, οργανώσεις, κινήματα που αμφισβητούν το ίδιο το σύστημα και παλεύουν να το ανατρέψουν».
Ενδεικτικά, το κυβερνητικό νομοθέτημα απαγορεύει την ενίσχυση κομμάτων μέσω «ανώνυμων κουπονιών» και συνδρομών από οπαδούς και φίλους. Χαρακτηρίζει «ιδιωτική χρηματοδότηση» τις συνδρομές και την οικονομική ενίσχυση των κομμάτων, ανεξάρτητα από το ύψος τους, ενώ προωθεί γενικευμένο «φακέλωμα» των μελών, των οπαδών και των φίλων ενός κόμματος που το ενισχύουν οικονομικά, επιβάλλοντας στα κόμματα να παραδίδουν στο κράτος τα πλήρη στοιχεία τους, με ονοματεπώνυμο και ΑΦΜ ή αριθμό δελτίου ταυτότητας!
Ταυτόχρονα, νομιμοποιεί τη χρηματοδότηση των κομμάτων από επιχειρήσεις, αίροντας την απαγόρευση που ισχύει στη χρηματοδότηση κομμάτων από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, ενώ προσφέρει στους ιδιώτες χρηματοδότες και έκπτωση 100% από το φορολογητέο εισόδημα των ποσών που καταβάλλουν σε κόμματα!
Φακελώνουν το λαό, νομιμοποιούν τη διαπλοκή
Ο Θ. Παφίλης επισήμανε ότι το νομοσχέδιο «περιέχει το ακραίο γεγονός του φακελώματος όλων των πολιτών. Από πού και ως πού όποιος δίνει 1 ή 5 ευρώ σε οποιοδήποτε κόμμα θα πρέπει να καταγράφεται; Θέλετε να φακελώσετε όλη την Ελλάδα. Τα εκατομμύρια ας μην κοροϊδευόμαστε δίνονται κάτω από τα τραπέζια και δεν τα εμποδίζει κανένας νόμος. Υπάρχει και ένας αποπροσανατολισμός στο λαό, λες και φτάσαμε εδώ επειδή έπεσαν κάποιες μίζες. Αυτό το χρησιμοποιούν κάποια κόμματα για να κρύψουν τις πραγματικές αντιθέσεις στην κοινωνία, για το πού πήγε το χρήμα».
Αναφερόμενος στα περί διαφάνειας και διαπλοκής σημείωσε: «Θέλετε διαφάνεια; Τότε να ονομαστικοποιήσετε τους μετόχους μέχρι φυσικό πρόσωπο. Να μάθουμε ποιος έχει τον πλούτο στην Ελλάδα τελικά. Ονομαστικοποίηση των πάντων, να ξέρει ο ελληνικός λαός ποιος έχει τι. Και μετά να μας πει πού τα βρήκε. Γιατί δεν το κάνετε; Το έχουμε προτείνει επανειλημμένα σε όλες τις επιτροπές, εξεταστικές κλπ.... Γιατί παραβιάζει τις αρχές του ίδιου του καπιταλιστικού συστήματος (...)
Λέτε ότι θα περιοριστεί η διαπλοκή. Καταρχήν, νομιμοποιείτε τη διαπλοκή. Να μπορούν οι εταιρείες να δίνουν και μάλιστα να εμπίπτουν φορολογικά, αυτό είναι νομιμοποίηση της διαπλοκής. Ολοι γνωρίζουμε ποιος στηρίζει ποιον και γιατί και με ποια ανταλλάγματα. Και δεν εννοώ μόνο οικονομικά. Δεν μπορείς νομοθετικά να καταργήσεις λειτουργίες ενός συστήματος που έχει σαπίσει και δε δίνει καμία προοπτική, εξυπηρετεί την ολιγαρχία του πλούτου».
«Λέτε ονομαστικοποίηση στα κουπόνια», πρόσθεσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, «έχουμε εμείς κουπόνια με ένα ευρώ. Θα παίρνεις ΑΦΜ; Εμείς θέλουμε σαν κόμμα όσοι ενισχύουν το ΚΚΕ να το λένε. Ομως, υπάρχουν άνθρωποι που δεν συμφωνούν με το ΚΚΕ, δεν το ψηφίζουν, αλλά το ενισχύουν επειδή αγωνίζεται, παλεύει, για διάφορους λόγους. Οχι για λόγους ανταπόδοσης. Τι θα γίνει, θα φακελωθεί όλη η Ελλάδα; Μέχρι και το σύστημά σας λέει για προσωπικά δεδομένα. Ο άλλος φοβάται, κακώς κατά τη γνώμη μας, αλλά όμως δεν θα το κάνει γιατί φοβάται ότι αύριο μπορεί να πάρει πόδι από την επιχείρηση (...)
Βιβλία τρίτης κατηγορίας. Τα κόμματα που έχουν λειτουργία, που έχουν οργανώσεις τι θα γίνουν δηλαδή; Λογιστική οργάνωση; Εμείς δεν αρνούμαστε τον έλεγχο. Κάθε χρόνο γίνεται έλεγχος και μάλιστα σκληρός στο ΚΚΕ. Ενα πράγματα δεν δεχόμαστε μόνο, να "δίνουμε" αυτούς που δεν θέλουν, αυτούς που μας ενισχύουν».
Εκφράζοντας την κατηγορηματική αντίθεση του ΚΚΕ με το προωθούμενο νομοσχέδιο, ο Θ. Παφίλης τόνισε: «Εμείς ζητάμε το νομοσχέδιο να αποσυρθεί, το απορρίπτουμε, δηλώνουμε ευθέως ότι δεν θα το εφαρμόσουμε αν ψηφιστεί. Δεν πρόκειται να παραδώσουμε ονόματα ενισχυτών. Για εμάς δεν είναι θέμα οικονομικής δουλειάς μόνο, είναι θέμα πολιτικής δουλειάς, είναι θέμα λειτουργίας του ίδιου του ΚΚΕ. Είναι θέμα δεσμών με το λαό, έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά, δεν έχει μόνο οικονομικά και γι' αυτό έχουμε κουπόνια ενός ευρώ, παίρνοντας υπόψη την κατάσταση. Θεωρούμε ότι η βασική χρηματοδότηση για το Κόμμα πρέπει να είναι και μπορεί να είναι ο ίδιος ο λαός.
Το ΚΚΕ στον οικονομικό τομέα έχει μια διαφορετική λογική, αντίληψη, ηθική. Πρώτον, ο εσωτερικός έλεγχος από το Καταστατικό του Κόμματος και τη λειτουργία είναι λεπτομερής και σκληρός. Δεύτερον, τα στελέχη τα δικά μας συνολικά, είτε είναι βουλευτές, είτε είναι ευρωβουλευτές, είτε είναι στελέχη του Κόμματος σε διαφορετικές θέσεις δεν τους αφορά το θέμα του προσωπικού πλουτισμού. Οι αμοιβές τους είναι 800 ευρώ το μήνα για όλους ανεξάρτητα σε όποια θέση και αν βρίσκονται».
Αναφερόμενος στο γεγονός ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνεται στα λεγόμενα «προαπαιτούμενα» της τρόικας, ο Θ. Παφίλης σημείωσε: «Δηλαδή τι; Θα καθορίζει η τρόικα ότι πρέπει τα κουπόνια να είναι ονομαστικά; Θα καθορίσει δηλαδή πώς θα λειτουργούν τα κόμματα; Αλήθεια, ποιοι θα καθορίσουν, οι αρχιμιζαδόροι της οικουμένης; Η SIEMENS εξαγόρασε στελέχη και κυβερνήσεις 120 χωρών και θα έρθει να ελέγξει εμάς τώρα;».
Ομως, όπως ξεκαθάρισε, ανεξάρτητα από τις πιέσεις της τρόικας, το ζήτημα είναι συνολικότερο. «Εδώ έρχεται τώρα νόμος για τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, να απαγορεύσει την απεργία. Δηλαδή, είναι το ίδιο το σύστημα στην κρίση, στα αδιέξοδά του, που προσπαθεί να εμποδίσει αυτό που μοιραία θα έρθει αργά ή γρήγορα. Την ανατροπή του».
Δούλεμα ψιλό γαζί και αγωνία για το αστικό πολιτικό σύστημα
Από την πλευρά του, ο υπουργός Εσωτερικών Αργ. Ντινόπουλος, επιδιώκοντας να κρύψει την πραγματική στόχευση του νομοσχεδίου, μέσα σε ένα ρεσιτάλ λαϊκισμού, ανέφερε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει με το νομοσχέδιο να «σταματήσει ο ελληνικός λαός να ταΐζει τα κόμματα», ενώ πρόσθεσε σχετικά με το φακέλωμα: «Πού το είδατε το φακέλωμα; Αυτός που αγοράζει ένα κουπόνι δεν δημοσιοποιείται το όνομά του, άλλο στην αρμόδια επιτροπή ελέγχου και άλλο να δημοσιοποιηθεί». Δηλαδή κατά τον υπουργό το ότι θα βρίσκεται το όνομα του εργαζόμενου στις λίστες της κρατικής Επιτροπής Ελέγχου δε συνιστά φακέλωμα...
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχασε την ευκαιρία να δώσει εξετάσεις στην αστική τάξη, εμφανιζόμενος ως ο γνήσιος υπερασπιστής του «πολιτικού συστήματος». Η εισηγήτριά του Ολγα Γεροβασίλη ήταν ξεκάθαρη: «Κατακεραύνωσε» τα κόμματα της κυβέρνησης ότι αφού «απαξίωσαν το πολιτικό σύστημα» με τους «διάφορους πρόθυμους στα τηλεοπτικά παράθυρα να καταγγέλλουν συλλήβδην τα κόμματα ως κρατικοδίαιτους και άχρηστους μηχανισμούς (...) τώρα με αυτό το νομοσχέδιο επιχειρείτε να κατευνάσετε την αγανάκτηση των πολιτών και να ανατάξετε δήθεν την εικόνα του πολιτικού συστήματος που όμως εσείς οι ίδιοι στιγματίσατε». Επιπλέον, ενώ στην ομιλία της είπε ότι «σαφώς δεν μπορούμε να υπερψηφίσουμε το νομοσχέδιο επί της αρχής», στο τέλος της συζήτησης δήλωσε επιφύλαξη.
Από τα υπόλοιπα αστικά κόμματα, κατά ψήφισαν οι ΑΝΕΛ. Η ΔΗΜΑΡ 

Στοχοποιούν το 13ο και 14ο μισθό στον ιδιωτικό τομέα

Στοχοποιούν το 13ο και 14ο μισθό στον ιδιωτικό τομέα

Οι δύο περιπτώσεις που παρουσιάζει ο «Ριζοσπάστης» ξεγράφουν το επίδομα γάμου και το ίδιο προαναγγέλλουν για τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, αν υπάρξει σχετική νομοθετική ρύθμιση



Αποσπάσματα από τις συμβάσεις που παρουσιάζει σήμερα ο «Ριζοσπάστης»
Με καταιγιστικούς ρυθμούς συνεχίζεται η υπογραφή επιχειρησιακών συμβάσεων, που είτε κατοχυρώνουν τις αντεργατικές ανατροπές που ψηφίστηκαν τα τελευταία χρόνια, είτε προετοιμάζουν το δρόμο για την εφαρμογή νέων μέτρων, που δεν έχουν ακόμα νομοθετηθεί, αλλά περιλαμβάνονται στη λίστα των αξιώσεων που προβάλλουν σταθερά οι εργοδότες. Δύο τέτοιες επιχειρησιακές συμβάσεις παρουσιάζει σήμερα ο «Ριζοσπάστης», μία από τον κλάδο της εστίασης και μία από τον κλάδο των υπηρεσιών φύλαξης (security).
Πέρα από το γεγονός ότι η εργοδοσία κατοχυρώνει με σύμβαση τη συρρίκνωση των αποδοχών στα όρια του κατώτατου μισθού, που θεσπίστηκε με την Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 6/2012, οι δύο συμβάσεις εισάγουν έναν καινούριο όρο, σε σχέση με αυτές που έχουν υπογραφτεί στο παρελθόν: Επιβάλλεται στους εργαζόμενους η «ντε φάκτο» κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και του επιδόματος άδειας (13ος - 14ος μισθός), σε περίπτωση που αυτά καταργηθούν στο μέλλον με νόμο της κυβέρνησης, όπως έγινε και στο δημόσιο τομέα.
Οι συγκεκριμένες επιχειρησιακές συμβάσεις ορίζουν ότι η κατάργηση θα ισχύσει αυτόματα, ακόμα και αν οι «κοινωνικοί εταίροι» αποφασίσουν διαφορετικά σε μια ενδεχόμενη νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ). Ομοίως, οι δύο συμβάσεις καταργούν «από τα αποδυτήρια» το επίδομα γάμου, το οποίο κατά τ' άλλα - σύμφωνα με την πλειοψηφία της ΓΣΕΕ - κατοχυρώθηκε «σιωπηλά» (!) από τους εργοδότες στην ΕΓΣΣΕ που υπέγραψαν ΓΣΕΕ και ΣΕΒ τον περασμένο Μάρτη, χωρίς όμως να υπάρχει τέτοιος όρος στο κείμενο της Σύμβασης.
Να σημειωθεί ότι από την πλευρά των εργαζομένων, οι δύο επιχειρησιακές συμβάσεις υπογράφονται από «ενώσεις προσώπων». Για την Ιστορία, ήταν ο «νόμος Κατσέλη» (3899/2010) αυτός που πριν από τέσσερα χρόνια έδωσε τη δυνατότητα για υπογραφή «ειδικών επιχειρησιακών συμβάσεων», κάτω και έξω από αυτά που προέβλεπαν οι κλαδικές Συμβάσεις και μάλιστα να τις υπογράφουν όχι μόνο σωματεία, αλλά και οι ολιγομελείς «ενώσεις προσώπων».
Το ταξικό κίνημα προειδοποιούσε τότε ότι άνοιγαν την Κερκόπορτα για την ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων, όπως και έγινε. Ακολούθησε, με την Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου, η κατάργηση των κλαδικών Συμβάσεων και ταυτόχρονα η κατάργηση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, μαζί με την περικοπή κατά 22% και 32% του κατώτερου μισθού με νόμο.
Οι όροι της σύμβασης
Η πρώτη από τις επιχειρησιακές συμβάσεις υπογράφτηκε στις 4 Αυγούστου σε εταιρεία security, με έδρα τη Νικήτη Χαλκιδικής. Επικαλούμενη τη «δυσμενή ενεστώσα οικονομική συγκυρία και τον συνεπεία ταύτης σοβαρό περιορισμό των δραστηριοτήτων της επιχειρήσεως», η σύμβαση περιλαμβάνει τους παρακάτω όρους:

1. Στις διατάξεις της σύμβασης «υπάγεται το σύνολο του προσωπικού όλων των ειδικοτήτων που συνδέονται με την εταιρεία με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου». Αυτό σημαίνει ότι όλες οι ειδικότητες, ανεξάρτητα αν υπάρχει σε ισχύ άλλη κλαδική ή ομοιοεπαγγελματική σύμβαση ή όχι, εντάσσονται στις προβλέψεις της επιχειρησιακής. Για κλάδους που είχαν κατακτήσει ένα καλύτερο σχετικά επίπεδο αμοιβών και δικαιωμάτων, το πλήγμα είναι ακόμα μεγαλύτερο. Τα ίδια ισχύουν βέβαια και για όσους εργαζόμενους προσληφθούν στο μέλλον. Ως προς αυτό, η σύμβαση ορίζει: «Τυχόν ανώτερες καταβαλλόμενες αποδοχές και ισχύοντες όροι εργασίας ευνοϊκότεροι που προβλέπονται από νόμους, διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις, επιχειρησιακές ΣΣΕ, επιχειρηματική πρακτική ή εσωτερικούς κανονισμούς εργασίας ή από ατομικές συμβάσεις εργασίας καταργούνται».


2. Οι αποδοχές όλων των εργαζομένων, είτε με πλήρη, είτε με μερική απασχόληση, «προσαρμόζονται στο ύψος του νομοθετικώς καθορισμένου νόμιμου κατώτατου μισθού και κατώτατου ημερομισθίου για τους εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου όλης της χώρας, όπως διαμορφώθηκε και προβλέπεται στο Μνημόνιο (...) Για μεν τους υπάλληλους κάθε ειδικότητας άνω των 25 ετών ο κατώτατος μισθός ορίζεται σε 586,08 ευρώ και για τους εργατοτεχνίτες άνω των 25 ετών το κατώτατο ημερομίσθιο ορίζεται σε 26,18 ευρώ». Η σύμβαση αναγνωρίζει την προσαύξηση που δικαιούνται οι εργαζόμενοι λόγω των τριετιών που έχουν συμπληρώσει έως τώρα, αλλά ορίζει ξεκάθαρα ότι «έως ότου η ανεργία διαμορφωθεί σε ποσοστό κάτω του 10% αναστέλλεται η προσαύξηση του καθορισμένου εδώ ως άνω κατώτατου μισθού και ημερομισθίου για προϋπηρεσία που συμπληρώνεται μετά την 14/2/2012». Καταργεί, δηλαδή, την προσαύξηση για τις τριετίες που συμπληρώνονται μετά από αυτή την ημερομηνία, όπως προβλέπεται από το νόμο 4093/12.


3. Το επίδομα γάμου πάει στα αζήτητα, καθώς η σύμβαση ορίζει ότι «πέραν της μηνιαίας τακτικής προσαύξησης λόγω προϋπηρεσίας καμία άλλη προσαύξηση, ήτοι επίδομα γάμου ή τέκνων, δεν θα περιλαμβάνεται στο εδώ συμφωνημένο ως κατώτατο καθορισμένο κατώτατο μισθό». Σε άλλο σημείο, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο καθαρά: «Επίσης συμφωνείται με την παρούσα ότι το οικογενειακό επίδομα (επίδομα γάμου) καταργείται από τούδε και εντεύθεν και δεν έχει υποχρέωση η επιχείρηση να το καταβάλλει στους έγγαμους εργαζόμενούς της από την έναρξη ισχύος της παρούσας».


4. Με τη σύμβαση «συμφωνείται ρητά επίσης να υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής των συμβάσεων πλήρους απασχόλησης σε συμβάσεις μερικής απασχόλησης (...) αρκεί να συναινέσουν (...) οι ώδε εκπρόσωποι της ένωσης. Συναίνεση η οποία δεσμεύει άπαντες τους εργαζόμενους της επιχείρησης που ανήκουν στην ένωση». Δηλαδή, αν η «ένωση προσώπων» συμφωνήσει στη μετατροπή των συμβάσεων από πλήρους σε μερικής απασχόλησης, όλοι οι εργαζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να υπογράψουν!


5. Σε ό,τι αφορά το χρόνο εργασίας, η σύμβαση προβλέπει «εβδομαδιαίο συμβατικό ωράριο 40 ωρών», το οποίο όμως «δύναται να κατατμηθεί αντιστοίχως είτε ισομερώς, είτε κατόπιν συμφωνίας σε 6 ημέρες απασχόλησης, ήτοι από Δευτέρα έως Σάββατο (...) όσο και σε λιγότερες των 6 ημερών εργασίας, ήτοι από Δευτέρα έως Σάββατο». Δηλαδή, ανάλογα με τις ανάγκες της εργοδοσίας, ο εργαζόμενος μπορεί να δουλέψει και 5 μέρες το εξαήμερο, για συνολικά 40 ώρες, είτε αυτές οι ώρες να κατανεμηθούν ανισόμετρα στο εξαήμερο, δηλαδή πάνω από 8 ώρες τη μέρα. Πρόκειται για κλασική περίπτωση διευθέτησης του χρόνου εργασίας, που προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία και τις οδηγίες της ΕΕ.


6. Το κερασάκι στην τούρτα έρχεται με το άρθρο που αφορά τα δώρα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα. Γράφει η σύμβαση: «Με την παρούσα προβλέπεται η καταβολή Δώρων Εορτών έως τυχόν κατάργησής τους με νομοθετική διάταξη η οποία άμα τη ισχύι της υιοθετείται και τυγχάνει εφαρμογής με την παρούσα ακόμα και σε περίπτωση που τυχόν η νέα ΕΓΣΣΕ προβλέπει την τυχόν διατήρησή των παρά την γενική τυχόν κατάργησή τους, καθώς ρητώς ορίζεται ότι ως προς αυτό τον όρο της σε περίπτωση που καταργηθούν δεν τυγχάνει εφαρμογής στην παρούσα σύμβαση».

Ρυθμίσεις - καρμπόν
Η δεύτερη επιχειρησιακή σύμβαση που παρουσιάζει ο «Ριζοσπάστης» υπογράφτηκε την 1/8/2014 και αφορά μια επιχείρηση στον κλάδο του επισιτισμού (καφέ - αναψυκτήριο), με έδρα τη Θέρμη Θεσσαλονίκης. Οπως και η προηγούμενη, έτσι και αυτή θεωρεί «αναγκαίο, από οικονομοτεχνικής απόψεως, να γίνουν δραστικές περικοπές των λειτουργικών εξόδων της επιχείρησης, προκειμένου αυτή να συνεχίσει τη λειτουργία της απρόσκοπτα, χωρίς να κινδυνεύσει η βιωσιμότητά της».
Με διατάξεις - καρμπόν, για όλες τις ειδικότητες ορίζεται και εδώ ο μισθός στα κατώτατα όρια, ενώ καταργείται το επίδομα γάμου. Και σ' αυτή την περίπτωση «συμφωνείται ρητά να υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής των συμβάσεων πλήρους απασχόλησης σε συμβάσεις μερικής απασχόλησης εργαζομένων», ενώ με άλλες διατάξεις ορίζεται και εδώ η διευθέτηση του χρόνου εργασίας, ώστε ο εργοδότης να μην πληρώνει ως υπερωρία την απασχόληση πέρα από το 8ωρο στη διάρκεια μιας εργάσιμης μέρας.
Τέλος, με την ίδια ακριβώς διατύπωση, έχει περιληφθεί και σ' αυτή τη σύμβαση ο όρος ότι τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα παύουν να καταβάλλονται αν καταργηθούν με νόμο από την κυβέρνηση, ακόμα και αν η ΕΓΣΣΕ ορίζει διαφορετικά.

ΟΥΚΡΑΝΙΑ Εκεχειρία με σποραδικές συγκρούσεις

ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Εκεχειρία με σποραδικές συγκρούσεις
Κινήσεις ενίσχυσης του ουκρανικού στρατού



Ο βόμβες παρά την εκεχειρία εξακολουθούν να πέφτουν
ΝΤΟΝΕΤΣΚ.--
Η εύθραυστη εκεχειρία ανάμεσα στην αντιδραστική κυβέρνηση και τους ρωσόφωνους πολιτοφύλακες στις ανατολικές επαρχίες που συμφωνήθηκε στις 5 Σεπτέμβρη στο Μινσκ της Λευκορωσίας διατηρείται μεν αλλά δεν λείπουν οι ανταλλαγές πυρών όπως και οι αλληλοκατηγορίες. Με τον εξοπλισμό της Ουκρανίας από «μεμονωμένες χώρες του ΝΑΤΟ», όπως είπε ο Πρόεδρος της Ουκρανίας ντυμένος στα χακί από την Μαριούπολη που επισκέφτηκε τη Δευτέρα, ενισχύονται οι δυνάμεις του στρατού στα περίχωρα του Ντονέτσκ και της Μαριούπολης. Ετσι, όχι τυχαία, ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας, Σεργκέι Λαβρόφ, δήλωσε χτες σε συνέντευξη Τύπου ότι η εκεχειρία στην ανατολική Ουκρανία τηρείται «σε γενικές γραμμές» και ότι η Μόσχα ευελπιστεί να αρχίσουν σύντομα οι συνομιλίες για το καθεστώς του Ντονέτσκ και του Λουγκάνσκ. Ο Λαβρόφ εξέφρασε επίσης την ανησυχία της Μόσχας για την ανάπτυξη ουκρανικών στρατευμάτων σε συγκεκριμένες περιοχές της ανατολικής Ουκρανίας, γεγονός το οποίο εκτίμησε «ενδεχομένως να σημαίνει ότι σχεδιάζεται πραξικόπημα».
Σε ό,τι αφορά τον πρώτο όρο της συμφωνίας για την ανταλλαγή αιχμαλώτων πολέμου η κατάσταση είναι συγκεχυμένη και αντιφατική. Χτες, η ουκρανική προεδρία διέψευσε ανακοίνωση του Συμβουλίου Ασφαλείας που έφερε τον Ποροσένκο να είχε δηλώσει τη Δευτέρα ότι απελευθερώθηκαν 1.200 στρατιώτες. Η ανακοίνωση της προεδρίας κάνει λόγο για 20 στρατιωτικούς που απελευθερώθηκαν και ότι υπολείπονται άλλοι 863, που αναμένεται να απελευθερωθούν ως το τέλος της βδομάδας. Από την άλλη, οι αρχές των αυτοονομαζόμενων Λαϊκών Δημοκρατιών του Ντονέτσκ και του Λουγκάνσκ κάνουν λόγο για 311 πολιτοφύλακες που κρατούνται αιχμάλωτοι και ακόμα δεν έχει γίνει κίνηση απελευθέρωσής τους.
Ο Αντριί Λισένκο, επικεφαλής του Συμβουλίου Ασφαλείας είπε ότι από την Παρασκευή από τότε που τέθηκε σε ισχύ η εκεχειρία πέντε Ουκρανοί στρατιωτικοί σκοτώθηκαν και 33 τραυματίστηκαν.
Σε μια παράλληλη εξέλιξη, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα και ο ΓΓ του ΟΗΕ Μπαν Γκι Μουν σε τηλεφωνική συνομιλία που είχαν συζήτησαν και για την κατάσταση στην Ουκρανία, υπογραμμίζοντας τη σημασία ενός «αποτελεσματικού μηχανισμού παρακολούθησης» για την κατάπαυση του πυρός στην ανατολική Ουκρανία.
Για κατάρριψη του μαλαισιανού αεροσκάφους μιλάει πόρισμα των Ολλανδών
Επίσης, χτες έγινε γνωστή η προκαταρκτική έκθεση του Ολλανδικού Γραφείου Ερευνας για την Ασφάλεια (OVV) που ανέλαβε τη διεξαγωγή της έρευνας για το «Μπόινγκ» της «Malaysia Airlines» της πτήσης MH17 από το Αμστερντάμ στην Κουάλα Λουμπούρ, το οποίο συνετρίβη στα μέσα Ιούλη, στην ανατολική Ουκρανία με 298 νεκρούς, με τους 193 Ολλανδούς. Σύμφωνα με αυτή, «δεν υπάρχει καμιά ένδειξη ότι η συντριβή προκλήθηκε από τεχνική βλάβη ή από τις ενέργειες του πληρώματος» και προσθέτει «το αεροπλάνο διαλύθηκε εν πτήσει, πιθανόν ως αποτέλεσμα δομικών ζημιών που προκλήθηκαν από μεγάλο αριθμό αντικειμένων "ψηλής ενέργειας" που διαπέρασαν το αεροπλάνο από το εξωτερικό».
Το πόρισμα αυτό βασίζεται σε στοιχεία που αντλήθηκαν από τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου, φωτογραφίες, βίντεο ή δεδομένα των ουκρανικών και ρωσικών αεροπορικών αρχών. Δεν αναφέρεται όμως τι ακριβώς ήταν τα «αντικείμενα υψηλής ενέργειας» ούτε από πού προήλθαν, αφήνοντας και πάλι τα σενάρια να διαδίδονται για χτύπημα από πύραυλο από σύστημα ρωσικής κατασκευής BUK, που δεν είναι γνωστό ποιος εκτόξευσε. Πάντως, ο διοικητής των ρωσόφωνων πολιτοφυλάκων του Ντονέτσκ, Μίροσλαβ Ρουντένκο, μιλώντας στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων «Ιντερφάξ» μετά τη γνωστοποίηση του πορίσματος, είπε: «Είναι προφανές πως αυτό ήταν μια προβοκάτσια των ουκρανικών ενόπλων δυνάμεων για να δυσφημήσουν τη Ρωσία και την εξέγερση».
Από την πλευρά τους, οι Ολλανδοί ερευνητές, σημειώνουν: «Μια συμπληρωματική έρευνα είναι απαραίτητη πριν από τη δημοσιοποίηση της τελικής έκθεσης», η οποία αναμένεται το καλοκαίρι του 2015. Επίσης, ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ράζακ δήλωσε πως οι διεθνείς ομάδες των ερευνητών πρέπει να επιστρέψουν στον τόπο της συντριβής και να τους δοθεί «πλήρης και ανεμπόδιστη πρόσβαση».

9 Σεπ 2014

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΣΤΟ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

 Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΣΤΟ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

Αποσπάσματα από άρθρο του Ελισαίου Βαγενά στην ΚΟΜΕΠ #4 του 2008
Νομίζω πως η ανάγνωση του κάτω από το φως των σημερινών εξελίξεων στην Ουκρανία είναι παραπάνω από χρήσιμη.
(Η μορφοποίηση του κειμένου έγινε από το Fadomduck2)

...Τα τελευταία χρόνια είμαστε μάρτυρες μιας νέας όξυνσης που σχετίζεται με την αλλαγή του παγκόσμιου συσχετισμού δύναμης, την εμφάνιση στο προσκήνιο και άλλων ισχυρών οικονομικών δυνάμεων, όπως της Ρωσίας, η αστική τάξη της οποίας διεκδικεί μια τέτοια θέση στις παγκόσμιες εξελίξεις, που να αντιστοιχεί στην αυξανόμενη οικονομική και στρατιωτική ισχύ της.

Η διαπάλη αυτή, που εξελίσσεται σε πολλά πεδία, είναι ιδιαίτερα έντονη στα ζητήματα που αφορούν το διεθνές δίκαιο, τους διεθνείς οργανισμούς, όπου η Ρωσία ανοιχτά καταγγέλλει τις ΗΠΑ για τη χειραγώγηση του ΟΗΕ και άλλων διεθνών οργανισμών. Οχι τυχαία, αφού ο έλεγχός τους μπορεί να κρίνει σημαντικότατα ζητήματα, όπως π.χ. ο επικείμενος καθορισμός των συνόρων στην Αρκτική, δηλαδή το μοίρασμα του τεράστιου ενεργειακού και φυσικού πλούτου της και του ελέγχου των νέων δρόμων επικοινωνίας.


Α. ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Και όμως, πριν μερικά χρόνια το καπιταλιστικό καθεστώς της Ρωσίας, εξαιτίας των συνεχών υποχωρήσεών του προς τις ΗΠΑ, παρά το πυρηνικό οπλοστάσιο που είχε «κληρονομήσει» από την ΕΣΣΔ, είχε χαρακτηριστεί από το Ρώσο φιλόσοφο Αλ. Ζινόβιεφ ως «λαγός με κέρατα». Πώς έγινε και αυτή η φανερή υποχωρητικότητα έδωσε τη θέση της σε μια πιο σθεναρή υποστήριξη των συμφερόντων της αστικής τάξης της;

Στα 1916 ο Λένιν έγραφε: «Πριν από μισό αιώνα η Γερμανία ήταν ένα αξιοθρήνητο μηδενικό, αν συγκρίνουμε την καπιταλιστική της δύναμη με τη δύναμη της τότε Αγγλίας. Το ίδιο και η Ιαπωνία σε σύγκριση με τη Ρωσία. Είναι λοιπόν "νοητό" να προϋποθέτει κανείς ότι ύστερα από καμιά δεκαριά χρόνια θα έμενε αμετάβλητος ο συσχετισμός των δυνάμεων ανάμεσα στις ιμπεριαλιστικές Δυνάμεις; Είναι εντελώς αδιανόητο»2.
Το απόσπασμα αυτό μας δείχνει με τον πιο εύγλωττο τρόπο τη σκέψη που είχε συλλάβει ο Λένιν, ότι δηλαδή «η δύναμη δεν αλλάζει ομοιόμορφα στις χώρες που συμμετέχουν στο μοίρασμα, γιατί στις συνθήκες του καπιταλισμού δεν μπορεί να υπάρχει ισόμετρη ανάπτυξη των χωριστών επιχειρήσεων, τραστ, κλάδων βιομηχανίας και χωρών»3.

Η λενινιστική αυτή σκέψη απαντάει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο ερώτημα πώς γίνεται η Ρωσία, που την περίοδο 1991-1999, δηλαδή επί Γιέλτσιν, αμέσως μετά την παλινόρθωση του καπιταλισμού, έκανε τη μια μετά την άλλη τις υποχωρήσεις προς ΗΠΑ, ΕΕ και ΝΑΤΟ, τώρα να «βγάζει γλώσσα» -επί Πούτιν- και να διεκδικεί ένα νέο ρόλο τόσο στις υποθέσεις της περιοχής της όσο και παγκόσμια.

***
Η ουσία αυτής της στροφής δε βρίσκεται, όπως απλοϊκά κάποιοι παρουσιάζουν, στις προσωπικές ικανότητες του Β. Πούτιν και στην προϋπηρεσία του στην ΚΑ-ΓΚΕ-ΜΠΕ, αλλά στις βαθύτερες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές διεργασίες στην καπιταλιστική Ρωσία, στην προσπάθεια της αστικής τάξης, αφού ενσωματώθηκε στην παγκόσμια ιμπεριαλιστική «πυραμίδα», να αναρριχηθεί σε αυτή σε μια θέση ανάλογη προς την αυξανόμενη οικονομική και στρατιωτική ισχύ της.

Η όξυνση της αντιπαράθεσης σε αρκετά μέτωπα επιβεβαιώνεται και από το γεγονός, σύμφωνα με το οποίο το 2007 και για πρώτη φορά μετά το 1991 ο υπουργός Αμυνας των ΗΠΑ, Ρ. Γκέιτς, μιλώντας στο αμερικανικό Κογκρέσο,κατέταξε τη Ρωσία μεταξύ των χωρών, με τις οποίες οι ΗΠΑ μπορούν να έρθουν σε πολεμική σύρραξη. Οι ΗΠΑ έκαναν γνωστές τις προθέσεις τους και προωθούν την αντιπυραυλική ασπίδα τους στην Ευρώπη (στο έδαφος της Τσεχίας και της Πολωνίας)4, με πρόσχημα το Ιράν, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση της Ρωσίας, που από τη μια αποσύρθηκε από τη Συνθήκη για τα Συμβατικά όπλα (CFE) με το πρόσχημα ότι δεν έχει επικυρωθεί από κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ και από την άλλη αναπτύσσει νέα όπλα, τόσο μεσαίου βεληνεκούς, όσο και διηπειρωτικών πυραύλων5. Παράλληλα τάχτηκε και υπέρ της κατάργησης της διμερούς συμφωνίας (με τις ΗΠΑ) για την καταστροφή πυραύλων μέσου βεληνεκούς, με το επιχείρημα ότι σήμερα τέτοιους πυραύλους διαθέτουν και μια σειρά άλλες χώρες.

Επίσης η Ρωσία ζήτησε από τις ΗΠΑ να «μην κρύψουν κάτω από το μαξιλάρι τους» τους διηπειρωτικούς πυραύλους, που θα πρέπει να καταστρέψουν, όπως και η Ρωσία, μέχρι το 2012, με βάση τη συμφωνία μείωσης των πυρηνικών κεφαλών στα επίπεδα των 1.700 - 2.200. Μάλιστα σε πρόσφατες δηλώσεις τους Ρώσοι στρατιωτικοί κατήγγειλαν τις ΗΠΑ πως έχουν περιπέσει σε σοβαρές παραβιάσεις στο ζήτημα, αφού δεν έχουν καταστρέψει τις πυρηνικές κεφαλές, αλλά τις απέσυραν και τις αποθήκευσαν.

***
Η παραπάνω διαμάχη έχει σαφώς να κάνει με την προσπάθεια των ΗΠΑ να αποκτήσουν τη δυνατότητα του πρώτου ολοκληρωτικού πλήγματος σε βάρος των αντιπάλων τους, χωρίς να υποστούν συνέπειες.

Στο επίκεντρο της πολιτικής του Κρεμλίνου είναι η προσπάθεια συγκρότησης περιφερειακών ενώσεων, στις οποίες η Ρωσία παίζει το σημαντικό ρόλο της «ατμομηχανής». Πρόκειται για οικονομικές, πολιτικές και στρατιωτικές ενώσεις που δημιουργεί με τις χώρες που προήλθαν από την ΕΣΣΔ, καθώς και με την Κίνα.

Ετσι αυτή τη στιγμή, πέρα από την ένωση Ρωσίας - Λευκορωσίας, υπάρχει η «Οργάνωση του Συμφώνου Συλλογικής Ασφάλειας» (Ρωσία, Λευκορωσία, Αρμενία, Καζαχστάν, Κιργιζία, Τατζικιστάν, Ουζμπεκιστάν), η «Οργάνωση Συνεργασίας της Σαγκάης» (Κίνα, Ρωσία, Καζαχστάν, Κιργιστάν, Τατζικιστάν, Ουζμπεκιστάν), ο «Ευρασιατικός Οικονομικός Χώρος» (ΕΟΧ) και η «Ευρασιατική Οικονομική Κοινότητα» (Ρωσία, Ουκρανία, Καζαχστάν, Λευκορωσία).

Οι ΗΠΑ δεν έχουν μείνει με σταυρωμένα χέρια στην αντιπαράθεση και στο επίπεδο αυτό, δημιουργώντας την GUAM(Γεωργία, Ουκρανία, Αζερμπαϊτζάν, Μολδαβία), διευρύνοντάς την και με άλλες χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, πάντα στο όνομα της διαφύλαξης της «δημοκρατίας», αλλά με απροκάλυπτη την πρόθεση της «περικύκλωσης» της Ρωσίας. Ετσι προώθησαν τη διακρατική περιφερειακή ένωση με τον τίτλο «Κοινότητα δημοκρατικής επιλογής», στην οποία, εκτός από τις χώρες της GUAM, προσχώρησαν επίσης οι Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Ρουμανία, Σλοβενία και ΠΓΔΜ, με στόχο δήθεν την προώθηση της «δημοκρατίας» από τη Βαλτική έως τη Μαύρη Θάλασσα. Μια τέτοια ένωση, που αντιλαμβάνεται τη «δημοκρατία» όπως την ορίζει το αμερικανικό Πεντάγωνο, χωρίς αμφιβολία συνιστά «αντιρωσική συμμαχία».


2. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ

Η καπιταλιστική ισχυροποίηση σε εθνοκρατικό επίπεδο προϋποθέτει τα μονοπώλια να εξασφαλίζουν από τη μια πρώτες ύλες και καύσιμα και από την άλλη νέες αγορές για την επένδυση των κεφαλαίων τους και τη διάθεση των προϊόντων τους. Το πρώτο σκέλος του ανταγωνισμού που αφορά την ενέργεια και ανοίγει συνεχώς παλιά και νέα «μέτωπα» (όπως π.χ. είναι το καθεστώς της Κασπίας ή οι ενεργειακές συμφωνίες με τη Γερμανία, την Ινδία, οι δρόμοι πετρελαίου και φυσικού αερίου στα Βαλκάνια) αποτελεί αντικείμενο ξεχωριστής μελέτης.

***
Είναι φανερό πως το ζήτημα των αγορών είναι εξίσου σημαντικό για τα μονοπωλιακά μεγαθήρια. Ετσι βλέπουμε τις ΗΠΑ να διατηρούν ακόμη σε βάρος της Ρωσίας ορισμένες νομοθετικές ρυθμίσεις, που είχαν εφαρμοστεί για να εμποδίσουν την απόκτηση από την ΕΣΣΔ νέων τεχνολογιών. Ταυτόχρονα παραμένει και η εκκρεμότητα της ένταξης της Ρωσίας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ), αφού κάθε φορά ΗΠΑ και ΕΕ προβάλλουν και νέες αξιώσεις από τη Ρωσία. Ισχυρά τμήματα του ρωσικού κεφαλαίου εκτιμούν πως η ένταξη της Ρωσίας στον ΠΟΕ θα δυναμώσει το ρόλο τους στην παγκόσμια οικονομία, παρά τις δυσμενείς συνέπειες που θα υπάρξουν σε άλλους τομείς.

Κι εδώ είναι χαρακτηριστική η περσινή δήλωση του Βλ. Πούτιν στο Μόναχο, σύμφωνα με την οποία στη Ρωσία οι ξένες εταιρίες κατείχαν στο στρατηγικό τομέα της ενέργειας ένα ποσοστό 26%. «Προσπαθήστε να μου αναφέρετε ανάλογα παραδείγματα διευρυμένης συμμετοχής του ρωσικού κεφαλαίου σε κλάδους - κλειδιά στα δυτικά κράτη. Δεν υπάρχουν...», σημείωσε τότε ο Ρώσος Πρόεδρος, για να πείσει σχετικά με την ανάγκη διευκόλυνσης της διείσδυσης του ρωσικού κεφαλαίου σε άλλες καπιταλιστικές χώρες. Πρόσθεσε ότι «η Ρωσία είναι ήδη τμήμα της παγκόσμιας οικονομίας. Και είναι απλώς βλακεία να γίνονται από κάποιους διακρίσεις απέναντι σ’ αυτό το τμήμα και να το φοβούνται, να μην το αφήνουν κάπου να μπει. Είμαστε ήδη τμήμα εξ ορισμού».

Οπως φαίνεται και από αυτές τις δηλώσεις, το ρωσικό κεφάλαιο δυσανασχετεί με το γεγονός πως ενώ στη Ρωσία αφήνεται, ως ένα βαθμό, να εισέλθει το ξένο κεφάλαιο, κάτι αντίστοιχο δε γίνεται, τουλάχιστον στον ίδιο βαθμό, με τη διείσδυση του ρωσικού κεφαλαίου σε σημαντικές αγορές άλλων καπιταλιστικών χωρών. Σε συνέντευξή του σε δυτικά ΜΜΕ ο Β. Πούτιν, επέκρινε την παρεμπόδιση του ρωσικού κεφαλαίου να διεισδύσει στο αεροναυπηγικό ευρωπαϊκό μονοπώλιο EADC: «Οι εταιρίες μας έρχονται σε σας με βάση τους όρους της αγοράς, δεν έρχονται να σας πάρουν κάτι, αλλά να επενδύσουν, θα έπρεπε να χαίρεστε».

***
Ιδιαίτερη σημασία έχουν οι σχέσεις της Ρωσίας με την ΕΕ, που προβληματίζουν σοβαρά τις ΗΠΑ. Ο φόβος τους είναι η τυχόν μεγαλύτερη προσέγγιση της Ρωσικής Ομοσπονδίας με κράτη-μέλη της ΕΕ9. Και αυτό σαφώς αφορά τον ενεργειακό τομέα, αλλά και ευρύτερα τη συνεργασία (οικονομική, πολιτική) της Ρωσίας με την ΕΕ και κυρίως με το λεγόμενο «γαλλο-γερμανικό άξονα», που μαζί και με την ρωσο-σινική συνεργασία μπορεί να προκαλέσει αναταράξεις και ανακατατάξεις στην παγκόσμια ιμπεριαλιστική πυραμίδα.
3. ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ «ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ»

Οι αντιλήψεις τόσο των «κόκκινων πουτινιστών» όσο και του ΚΚΡΟ σχετικά με το ρόλο και τη θέση της Ρωσίας, παρά τις διαφορετικές γραμμές που χαράζουν απέναντι στην υφιστάμενη προεδρία-διακυβέρνηση και ανεξάρτητα από την αντικειμενικότητά τους ως προς το βαθμό εξάρτησης της Ρωσίας, έχουν έναν «κοινό παρανομαστή»: Αυτονομούν το ζήτημα της «εξάρτησης» από την πάλη για την ανατροπή του καπιταλισμού και αυτή η -κατά τη γνώμη μας- λαθεμένη μεθοδολογία δεν είναι πρωτοφανής στο κομμουνιστικό κίνημα.

Το πλέγμα των οικονομικών, πολιτικών και στρατιωτικών εξαρτήσεων ενός καπιταλιστικού κράτους μέσα στο διεθνές ιμπεριαλιστικό σύστημα δεν αντιμετωπίστηκε πάντοτε αντικειμενικά, ως έκφραση της ανισόμετρης καπιταλιστικής ανάπτυξης. Ετσι, στη στρατηγική ΚΚ, ιστορικά και του ΚΚΕ, περιλήφθηκε το αντιιμπεριαλιστικό - αντιμονοπωλιακό στάδιο επαναστατικής εξουσίας ανάμεσα στην αστική και τη σοσιαλιστική, είτε και αντιμονοπωλιακής - αντιιμπεριαλιστικής διακυβέρνησης στο έδαφος του καπιταλισμού. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμη και το ΚΚ Βρετανίας, μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, θεωρούσε πως η Μ. Βρετανία, μια ισχυρή ιμπεριαλιστική δύναμη που όμως είχε χάσει την πρωτοκαθεδρία από τις ΗΠΑ, «βρισκόταν σε εξάρτηση από αυτές, ως η 51η Πολιτεία των ΗΠΑ»31.
Αρκετά ΚΚ ταλανίζονται ακόμη από αυτή τη λαθεμένη προσέγγιση «μητρόπολης - περιφέρειας», όπως το Ιαπωνικό ΚΚ, που δε θεωρεί την Ιαπωνία ιμπεριαλιστική δύναμη, λόγω της απώλειας της στρατιωτικής της δύναμης. Πέρα όμως από αυτές τις φανερά λαθεμένες θέσεις, η προσέγγιση αυτή επιδρά ιδιαίτερα στη στρατηγική ΚΚ σε χώρες με σημαντική υστέρηση στην ανάπτυξη του καπιταλισμού.

Η αντίληψη αυτή παραβλέπει πως οι σχέσεις μεταξύ κρατών στα πλαίσια του παγκόσμιου ιμπεριαλισμού είναι πιο σύνθετες, ότι υπάρχει διαπλοκή των κεφαλαίων, ότι δημιουργούνται «άξονες» και «αντιάξονες» ακόμα και μέσα στις ιμπεριαλιστικές οργανώσεις, ότι το ταξικό συμφέρον της κάθε αστικής τάξης την οδηγεί σε συμβιβασμό και υποχωρήσεις, χωρίς να παραιτείται από την επιδίωξη καλύτερης θέσης, μεγαλύτερου μεριδίου της «λείας», κάτι που οδηγεί στην όξυνση των ανταγωνισμών και σε πολέμους, αλλά την ίδια ώρα είναι επίσης ισχυρή και η διακρατική ταξική συμμαχία ενάντια στους λαούς, στην εργατική τάξη.

***
Το βασικό πρόβλημα είναι ότι η θέση αυτή αντιστρέφει τη σχέση αιτίας - αποτελέσματος. Ετσι χρεώνει στην «εξάρτηση» την καθυστέρηση στην καπιταλιστική ανάπτυξη, ενώ στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο. Η καθυστέρηση στην καπιταλιστική ανάπτυξη είναι που οδηγεί αντικειμενικά στην ισχυρότερη και περισσότερο ανισόμετρη σχέση οικονομικής, πολιτικής και στρατιωτικής εξάρτησης.
5. Η ΔΙΑΠΑΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ «ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ» ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΤΗ ΡΩΣΙΑ

Ποια όμως επιχειρήματα χρησιμοποιούνται σήμερα από όσους ισχυρίζονται πως η Ρωσία είναι μια «εξαρτημένη» χώρα, επειδή «δεν έχει διαμορφωθεί ο ρωσικός ιμπεριαλισμός»;

Τα βασικά επιχειρήματα αυτής της πλευράς παρουσιάζονται πιο συγκροτημένα στο άρθρο του «κόκκινου πουτινιστή» Ντ. Γιάκουσεφ, με τον τίτλο «Η Ρωσική Ομοσπονδία στο σύστημα του ιμπεριαλισμού»45 είναι: Το ρωσικό χρηματιστικό κεφάλαιο δεν έχει ακόμη σχηματιστεί, δηλαδή δεν υπάρχει η κυριαρχία του πάνω στη βιομηχανία. Η «δομή» της παραγωγής δεν αντιστοιχεί σε «δομή» της παραγωγής μιας ιμπεριαλιστικής χώρας, αλλά μιας αποικίας που εξάγει βασικά πρώτες ύλες και ως εκ τούτου η Ρωσία είναι σήμερα μια «ενεργειακή αγελάδα» για τη Δύση. Η Ρωσία δεν εξάγει κεφάλαια, αλλά διαφυγή κερδών. Σε αυτά τα επιχειρήματα θεμελιώνεται η στήριξη του «εθνικού κεφαλαίου» και του κράτους, ενάντια στο κομπραδόρικο κεφάλαιο και τις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις.

Πολεμική στις παραπάνω θέσεις αναπτύχθηκε από τα άρθρα «Ο σύγχρονος ρωσικός ιμπεριαλισμός»46 και «Τα λάθη του κ. Γιάκουσεφ και των άλλων κόκκινων πουτινιστών»47. Σε αυτά περιλαμβάνονται στοιχεία για τη συγκρότηση του χρηματιστικού κεφαλαίου στη Ρωσία, μέσω των λεγόμενων «χρηματιστικών-βιομηχανικών ομάδων», που μονοπωλούν ολόκληρους κλάδους της ρωσικής οικονομίας, για την εξαγωγή ρωσικού κεφαλαίου σε άλλα κράτη, που προήλθαν από την ΕΣΣΔ. Μάλιστα λίγες ημέρες πριν τις πρόσφατες προεδρικές εκλογές, ο τότε Α΄ Αντιπρόεδρος της ρωσικής κυβέρνησης και σήμερα Πρόεδρος της Ρωσίας, Ντ. Μεντβέντιεφ, μιλώντας στο συνέδριο των Ρώσων βιομηχάνων και επιχειρηματιών, τους κάλεσε να προχωρήσουν σε μαζική εξαγορά επιχειρήσεων στο εξωτερικό. «Κάτι τέτοιο κάνει τώρα η Κίνα. Κι εμείς μπορούμε να το κάνουμε», είπε ο Μεντβέντιεφ και υποσχέθηκε τη συνδρομή του ρωσικού κράτους στα ανάλογα επενδυτικά σχέδια των Ρώσων καπιταλιστών στο εξωτερικό.Υποστήριξε ότι «Η πολιτική της ενεργού, επιθετικής υποστήριξης από τη μεριά του κράτους είναι μια ολοφάνερη παγκόσμια πρακτική» και υποσχέθηκε επεξεργασμένη από το κράτος στήριξη στα οικονομικά σχέδια του ρωσικού κεφαλαίου.48

Οσον αφορά τη «δομή» της παραγωγής, η ανισομετρία εκφράζεται όχι μόνο στη σύγκριση διαφορετικών κρατικά δομημένων καπιταλιστικών οικονομιών, αλλά και εσωτερικά, μεταξύ διαφορετικών κλάδων. Διόλου τυχαία ο Βλ. Πούτιν, αναφερόμενος στους στόχους της επόμενης ρωσικής κυβέρνησης, υποστήριξε την ανάγκη αλλαγής της «παραγωγικής δομής», ώστε να κατασκευάζονται και εξάγονται περισσότερα βιομηχανικά προϊόντα, υψηλής τεχνολογίας. Ο δε Μεντβέντιεφ σημείωσε πως στα σχέδια της ρωσικής κυβέρνησης είναι η υποστήριξη στην εξαγωγή ρωσικής τεχνολογίας στο εξωτερικό, όπως και η στήριξη στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών στη χώρα.
Εχοντας σήμερα σημαντικούς τομείς με υψηλή τεχνολογία (αεροναυπηγική, πολεμική βιομηχανία κ.ά.), όπως και τεχνογνωσία, υψηλά μορφωμένη κι εξειδικευμένη εργατική δύναμη, ο στόχος αυτός δε μοιάζει άπιαστος για το ρωσικό κεφάλαιο.
6. ΓΙΑ ΤΟ ΛΕΓΟΜΕΝΟ «ΠΟΛΥ-ΠΟΛΙΣΜΟ»

Η τάση απώλειας της πρωτοκαθεδρίας των ΗΠΑ στο διεθνές ιμπεριαλιστικό κίνημα χαιρετίζεται από τμήμα αστικών δυνάμεων και ΜΜΕ καθώς και από τους διάφορους οπορτουνιστές49 ως «πολυ-πολισμός», που θα επαναφέρει μια «θετική ισορροπία» για τους λαούς, μετά την απώλεια του «αντίπαλου δέους», της ΕΣΣΔ.

Οι απόψεις αυτές από τη μια παραβλέπουν το διαφορετικό κοινωνικοταξικό περιεχόμενο που είχε η ΕΣΣΔ (σε σχέση με τις σημερινές ανερχόμενες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις) και από την άλλη παραβλέπουν τον ιμπεριαλιστικό χαρακτήρα των νέων ή ανερχόμενων ιμπεριαλιστικών κέντρων. Ετσι αποπροσανατολίζουν το εργατικό κίνημα, το καθιστούν έρμαιο σε μια νέα όξυνση των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων. Και πάλι αξίζει να θυμηθούμε το Λένιν:«Στις συνθήκες του καπιταλισμού δεν είναι νοητή άλλη βάση για το μοίρασμα των σφαιρών επιρροής, συμφερόντων, αποικιών κ.ά. εκτός από τη βάση που υπολογίζει τη δύναμη των χωρών που συμμετέχουν στο μοίρασμα, τη γενική οικονομική, τη χρηματιστική, τη στρατιωτική κλπ. δύναμη […] οι ειρηνικές συμμαχίες προετοιμάζουν τους πολέμους, καθορίζοντας η μια την άλλη, γεννώντας τη διαδοχή των μορφών της ειρηνικής και μη ειρηνικής πάλης πάνω στο ίδιο έδαφος των ιμπεριαλιστικών σχέσεων της παγκόσμιας οικονομίας και της παγκόσμιας πολιτικής»50.

Να γιατί οι εργαζόμενοι πρέπει να μην τρέφουν ιδεαλιστικές, «ειρηνικές» αυταπάτες για τις προθέσεις των ιμπεριαλιστών, που καλλιεργούνται ακόμη και από διάφορες «αριστερές», οπορτουνιστικές δυνάμεις. Κι εδώ είναι πολύ επίκαιρη η επισήμανση του ηγέτη της Οκτωβριανής Επανάστασης πως «ο αγώνας ενάντια στον ιμπεριαλισμό είναι κούφια και ψεύτικη φρασεολογία, αν δεν συνδέεται αδιάρρηκτα με τον αγώνα ενάντια στον οπορτουνισμό»51.

Βεβαίως, το λαϊκό κίνημα της κάθε χώρας δεν πρέπει ούτε να αδιαφορεί για τις ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις, αλλά ούτε και να παίρνει τη θέση υπέρ του ενός ιμπεριαλιστικού κέντρου εναντίον ενός άλλου. Πρέπει να τις αξιοποιεί, αφού έτσι κι αλλιώς έχουν αντικειμενικό χαρακτήρα, να διαμορφώνει προϋποθέσεις για το αδυνάτισμα του αντίπαλου, για την τελική νίκη. Το κύριο όμως δεν είναι η «πολυ-πολική» διαμάχη των ιμπεριαλιστών, αλλά η ανάπτυξη της ταξικής πάλης, η μαζική στράτευση στο εργατικό και αντιιμπεριαλιστικό κίνημα των λαών. Η ελπίδα για την εργατική τάξη είναι ο συνεπής αντιιμπεριαλιστικός αγώνας με προοπτική την ανατροπή του καπιταλισμού και την οικοδόμηση της νέας σοσιαλιστικής κοινωνίας.

Παραπομπές:
2. Β. Ι. Λένιν: «Απαντα», τ. 27, «Ο ιμπεριαλισμός, ανώτατο στάδιο του καπιταλισμού», σελ 424.
3. Ο.π.
4. Οι ΗΠΑ όχι μόνον αποφάσισαν να εγκαταστήσουν σε Πολωνία και Τσεχία ραντάρ για το σύστημα αντιπυραυλικής τους άμυνας, αλλά και μετέφεραν στις αρχές του 2007 στη Βερίγγειο Θάλασσα (κοντά στη ρωσική χερσόνησο της Καμτσάτκας) το σύγχρονο και μεγαλύτερο πλωτό τους ραντάρ (αξίας 815 εκατομμυρίων δολαρίων) και μάλιστα με το πρόσχημα της απειλής τους από την «τρομοκρατία» ή το Ιράν και τη ΛΔ της Κορέας. Κάτι στο οποίο ο υπουργός Αμυνας της Ρωσίας Σ. Ιβανόφ απάντησε ειρωνικά με τη φράση «δεν είμαστε έτοιμοι να αγοράσουμε μια τέτοια ερμηνεία».
5. Οπως των κινητών πυραυλικών συστημάτων TOPOLM, των νέων πυραυλικών συστημάτων Bulava, (που εκτοξεύονται από πυρηνικά υποβρύχια και μπορούν να μεταφέρουν μέχρι και 10 πυρηνικές κεφαλές, με το βεληνεκές τους να φτάνει τα 8.000 χλμ.), της κατασκευής νέων ραντάρ, αλλά και της ανανέωσης του εξοπλισμού διαφόρων σωμάτων των Ενόπλων δυνάμεών της.
9. Ανακοίνωση του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. «Για τις εξελίξεις στα Βαλκάνια, το ζήτημα της ΠΓΔΜ και το θέμα του Κοσσυφοπεδίου», Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2007.
31. Κ. Πατέρα: «Σημειώσεις για την ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία. Η περίπτωση της Βρετανίας», ΚΟΜΕΠ, τ. 1/2008, σελ. 106.
45. Ντ. Γιάκουσεφ: «Η Ρωσική Ομοσπονδία στο σύστημα του ιμπεριαλισμού», ιστοσελίδα: www.left.ru/2004/10/yakushev109.html
46. Α. Μπάτοφ, Σ. Μάρκοφ, Α. Μάγκοφ, Β. Ορλόφ: «Ο σύγχρονος ρωσικός ιμπεριαλισμός», στην ιστοσελίδα της νεολαίας του ΚΕΚΡ-ΚΚΡ (Επαναστατική κομμουνιστική ένωση νεολαίας μπολσεβίκων) στην ιστοσελίδα: rksmb.ru/get.php?1485.
47. Β. Νοβάκ: «Τα λάθη του κ. Γιάκουσεφ και των άλλων κόκκινων πουτινιστών», στην ιστοσελίδα: www.rkrp-rpk.ru/index.php?action=articles&func=one&id=108.
48. Εφημερίδα «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ», 3 Φεβρουαρίου 2008.
49. Το Φεβρουάριο του 2007, μιλώντας στο Μόναχο ο Βλ. Πούτιν, μεταξύ των άλλων, αναφέρθηκε στη ραγδαία οικονομική άνοδο των χωρών του BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα) για να προσθέσει πως «δεν πρέπει να αμφιβάλλουμε πως το οικονομικό δυναμικό των νέων κέντρων παγκόσμιας ανάπτυξης αναπόφευκτα θα μετατραπεί σε πολιτική επιρροή και θα ενισχύσει την πολυ-πολικότητα». Οι εκπρόσωποι του Αριστερού Κόμματος της Γερμανίας, χαιρέτισαν αυτές τις δηλώσεις Πούτιν.
50. Β. Ι. Λένιν: Απαντα, τ. 27, «Ο ιμπεριαλισμός, ανώτατο στάδιο του καπιταλισμού», σελ. 424-425.
51. Ο.π., σελ. 431.

ΚΕΡΚΥΡΑ-0χι στο ξεπουλημα του ΙΣΣΟΥ




DSC 1682-ekkinisi
Αισιόδοξα τα μηνύματα από τον «2ο ΚόρΙσσο αγώνα δρόμου στην άμμο». Τέσσερις ξένοι στο βάθρο των 7 χλμ ανδρών!.


DSC 1713-diadromi
Παρά την σύγχυση που προκάλεσαν οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην Κέρκυρα το Σάββατο 6 Σεπτέμβρη, ο προγραμματισμένος , «2ος ΚόρΙσσος αγώνας δρόμου στην άμμο» διεξήχθη κανονικά με τους  συμμετέχοντες να δηλώνουν ενθουσιασμένοι από την πανέμορφη διαδρομή αλλά και την όλη οργάνωση των υπευθύνων.  Δεκάδες αθλητές αλλά και βαδιστές ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της «Πρωτοβουλίας αγώνα ΙσSOS» και συμμετείχαν. Επίσης αρκετοί ντόπιοι και ξένοι επισκέφθηκαν από το πρωί την παραλία του Ίσσου συνδυάζοντας ένα απόγευμα στην παραλία με το αθλητικό γεγονός.

DSC 1732-dromeis

Από νωρίς οι εθελοντές- κύρια μέλη πολιτιστικών συλλόγων της περιοχής- ήταν παρόντα βοηθώντας στις τελευταίες λεπτομέρειες, στην θέση τους και τα στελέχη της ελληνικής Ομάδας Διάσωσης  και του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, μια πολυμελής ομάδα που κάλυψε όλους τους χώρους της εκδήλωσης και της διαδρομής. Αναφέρεται η διαδρομή διετή οι συνθήκες στην άμμο είναι τελείως διαφορετικές και για τους αθλητές αλλά και για τους διοργανωτές με κύριο πρόβλημα αυτού της έμμεσες πρόσβασης, ιδιαίτερα στο φυσικό τοπίο του Ίσσου! Από κοντά και η εταιρεία «Nutri Center» με τα στελέχη της που προσέφερε στους αθλητές ισοτονικά ποτά αλλά και πολλές πληροφορίες σχετικά με διατροφικές ανήγαγες και συνήθειες αθλουμένων και μη!


DSC 1778-Georgopetris Dimitris kai Huizinga koen-HOLLAND

Συνοδευόμενος από το σκάφος της ΕΟΔ, στελεχωμένο σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφάλειας που θέτουν οι λιμενικές αρχές, ο Χάρης Θεοδόσης και επευφημούμενος από αθλητές και θεατές  έπεσε στο νερό από την παραλία του Ίσσου στις 16:20 για τον διάπλου Ισσος Λαούδια και επιστροφή!
Αμέσως μετά δόθηκε η εκκίνηση για τους δυο αγώνες, αυτόν των 7 χλμ και αυτόν του ημιμαραθωνίου, των 21 χλμ. αξίζει να αναφέρουμε-και με την σειρά που τερμάτισαν- τους 5 τολμηρούς αθλητές που για πρώτη φορά στην Ελλάδα συμμετείχαν και τερμάτισαν σε αγώνα 21 χλμ στην άμμο: Ο Γεωργοπέτρης Δημήτρης, ο περυσινός νικητής του ΚόρΙσσου, με τον τιμητικό αριθμό αθλητή 1, τερμάτισε πρώτος με χρόνο 1:35:5. Δεύτερος τερμάτισε ο Λαρισαίος αθλητής Νάτσιος Νικόλαος με χρόνο 1:51:20. Στην τρίτη θέση ο Σούζος Χρήστος , ο 20 χρονος κερκυραίος αθλητής με χρόνο 1:55:40. Τέταρτος ο Τσιώλης Γιώργος με χρόνο 1:58:10 και στην πέμπτη θέση ο Κώστας Χασκώνης με χρόνο 2:02:17.


DSC 1819 cr-Lowaczewski Andrey-POLEN

Η οργανωτική επιτροπή αποφάσισε να τιμηθούν όλοι οι ημιμαραθωνοδρόμοι επιβραβεύοντας την δύσκολη προσπάθεια τους.


DSC 1845-Diadromi

Στον αγώνα των 7 χλμ στην πρώτη θέση στην κατηγορία ανδρών τερμάτισε ο Ολλανδός Huizinga Koen με χρόνο 33:37, στην δεύτερη θέση  δύο αθλητές, ο Κερκυραίος αθλητής του Ηρακλή Καββαδίας Κώστας και  ο Πολωνός Lobaczewski Andrey  με χρόνο 33:56, και στην Τρίτη θέση ο Γάλλος Firmin Nikolas


DSC 1863-diadromi

Στην κατηγορία των 7 χλμ γυναικών, πρώτη η Βρετανή δημοσιογράφος Taylor Julia με αξιοζήλευτο χρόνο 40:42, η Σαββανή Σταυρούλα με επίδοση 43:49 και Τρίτη η Κρητικού Έλενα με χρόνο 50:30.


DSC 1918-stamatis Ginis-peripatos

Στην κατηγορία κάτω των 18 ετών, πάντα στα 7 χλμ, στα αγόρια πρώτος ο Σγούρος Γιώργος με επίδοση 35:23, δεύτερος ο Ατσοπάρδης Παύλος με 36:22 και τρίτος ο Κούρκουλος Στέλλιος με 36:46. Ενώ στα κορίτσια η Δουλγέρη Αλεξάνδρα τερμάτισε πρώτη με χρόνο 59:27 και δεύτερη η Γεωργοπέτρη Φωτεινή με 29:13.


DSC 2099-afixi Chari Theodosi

Μιάμιση ώρα μετά την εκκίνηση, τερμάτισε ο Κολυμβητής μεγάλων αποστάσεων ανοιχτής θάλασσας Χάρης Θεοδόσης με τα θερμά χειροκροτήματα των παραβρισκόμενων και κρατώντας το μήνυμα της προσπάθειάς του «κολυμπάμε, περπατάμε και τρέχουμε για το σήμερα και το αύριο του Ίσσου»
Οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν με το πέρας των αγώνων δεν επέτρεψε να γίνει η τελετή λήξης με τις απονομές. Από την πρωτοβουλία ΙσSOS αποφασίστηκε οι απονομές να πραγματοποιηθούν  την βδομάδα που έρχεται σε ημέρα και ώρα που έγκαιρα θα ανακοινωθεί  και συνδυάζοντας το με μια καλλιτεχνική εκδήλωση. Όμως απονεμήθηκαν τα έπαθλα στους νικητές που ήλθαν από το εξωτερικό , οι οποίοι δήλωσαν κατενθουσιασμένοι από το περιβάλλον, την διαδρομή και την οργάνωση και διαβεβαίωσαν από τώρα την συμμετοχή τους στον «3ο ΚόρΙσσο» το 2015.


DSC 2115-Chari Theodosi

Παράγοντες της πρωτοβουλίας δήλωσαν ικανοποιημένοι από το γεγονός της κοινωνικής αποδοχής και στήριξης του αγώνα για την διάσωση του Ίσσου: «είναι πολύ καλό που διεξήχθη ο αγώνας με αυτές τις καιρικές συνθήκες. Έτσι αποκτά κύρος , κύρια σε αυτούς που ήλθαν από το εξωτερικό για να συμμετάσχουν και ήταν αρκετοί. Είμαστε ικανοποιημένοι από την αποδοχή του αγώνα και των προτάσεων μας από την κοινωνία. Αυτή η εκδήλωση στηρίχθηκε από 120 και πλέον φορείς της Κερκυραϊκής κοινωνίας. Αυτό είναι το μήνυμα. Είναι μήνυμα νίκης. Ο Ίσσος και το όλο οικοσύστημα από τον Χαλικούνα την Λίμνη, τα Λαούδια χρειάζεται σε μας και στα παιδιά μας. Και αν προσθέσουμε την Γράβα και το Βυζαντινό κάστρο στο Γαρδίκι, ακόμη και το ποτάμι της Μεσογγής,  τότε μιλάμε πως αυτό το κομμάτι της Κερκυραϊκής γης αποκτά ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα που δυστυχώς οι πολιτικές που έχουν ακολουθηθεί μέχρι σήμερα δεν το βλέπουν» τόνισε ο Πέρρος Νίκος. Και συνεχίζει:
«Η πρόταση του ΕΣΥΝ και της Πρωτοβουλίας να δημιουργηθεί στην ιδιοκτησία του Δήμου (πρώην κοινότητας  Χλομού) στον Ίσσο ένα «διεθνές κέντρο πρωτογενούς πρόληψης» με την συμμετοχή και την βοήθεια του ΚΕΘΕΑ είναι μια λύση που προχωρά και υιοθετείται. Αυτή η πρωτοβουλία θα προσφέρει προστασία στον Ίσσο, σαν ένα μέρος άπειρου φυσικού κάλλους, σαν αρχαιολογικός χώρος. Προστασία στην χλωρίδα και την  πανίδα.  Προστασία και ανάδειξη όλου του οικοσυστήματος. Διεκδικώντας έτσι  μεγάλο μέρος από την μερίδα των τουριστών, εντός και εκτός Ελλάδας, που αναζητούν αυτόν τον θεματικό τουρισμό» και έκλεισε με τις ευχαριστίες στους φορείς που συνεισέφεραν στην εκδήλωση:« Τον ΕΕΣ, την ΕΟΔ, την NUTRI CENTER, τους Κερκυραίους  επιχειρηματίες Βασίλη Καλούδη (Lord Travel) και Χάρη Αυθίνο (Κερκυραϊκές Διανομές), την διεύθυνση του SEDIDO Apollo Palace, αλλά και τους δεκάδες επιχειρηματίες που βοήθησαν και στήριξαν  υλικά και ηθικά τον 2ο ΚόρΙσσο αγώνα δρόμου. Ο 3οος ΚόρΙσσος πολύ σύντομα θα προκηρυχθεί».


DSC 2142-1st-7km M-Huizinga Koes-Nederland

Τα πλήρη αποτελέσματα καθώς και φωτογραφικό υλικό θα κοινοποιηθεί στην ιστοσελίδα www.korissos.gr


DSC 2153-Julia Teylor-1st 7km Woman


Πολιτικό … “κουτσομπολιό” !

Πολιτικό … “κουτσομπολιό” !



Διάφορες φήμες ή και “

φήμες” κυκλοφορούν

 τις τελευταίες ώρες στο διαδίκτυο !

Πόσο πολύ ή και καθόλου αληθεύουν, μένει να το δούμε το επόμενο χρονικό διάστημα.

Έτσι, για την … ιστορία, ας “δούμε” μερικές.

1. Η παραίτηση Λυκούδη, ανοίγει διάπλατα τις διαδικασίες που φέρουν την ΔΗΜΑΡ να μοιράζεται στα δύο. Το ένα τμήμα πάει με το ΠΑΣΟΚ, ή μάλλον με την … Δημοκρατική Παράταξη και το άλλο είτε με τη μορφή συνεργασίας είτε με τη μορφή ενσωμάτωσης θα βρεθεί στον ΣΥΡΙΖΑ !

2. Με τον φόβο της επόμενης εκλογικής συντριβής, παλιά στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, πλησιάζουν και είναι έτοιμα για επανένταξη στα κόμματά τους, με το … αζημίωτο φυσικά !
Έτσι, μπορεί να ξαναδούμε στο πολιτικό προσκήνιο τύπους σαν τον Λαλιώτη ή τον Σημίτη, όπως από την άλλη μεριά τον Καρατζαφέρη, τον Ψωμιάδη και άλλους !

3. Ενώ όλα τα πουλημένα κανάλια μας, ασχολούνται με τον … Κουβέλη, στο παρασκήνιο εξυφαίνονται σχέδια που θα φέρουν στα σκαλιά της Προεδρίας της Δημοκρατίας, τον … Κώστα Καραμανλή !

4. Τις επόμενες μέρες, προβλέπεται να γίνουμε μάρτυρες, σε διάφορες εκπομπές, της μελλοντικής (άμεσης) συνεργασίας της ΝΔ με τον … ΣΥΡΙΖΑ !
Η πρώτη … φάση, θα είναι να ακούσουμε από διάφορους γνωστούς μας παπαγαλίσκους (δημοσιογραφίσκους, πολιτικούς “αναλυτές”, αλλά και βουλευτές – τηλεαστέρες) ότι κάτι τέτοιο – δηλαδή μια κυβερνητική συνεργασία ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, κ.ά. – δεν είναι και … κακό !
Μάλιστα, ότι θα είναι και προς το … συμφέρον του λαού μας !!!

Αυτά, προς το παρόν.

Οι μισθοφόροι του Ισλαμικού Κράτους πολεμούν με αμερικανικά όπλα, αποκαλύπτει έκθεση

  Οι μισθοφόροι του Ισλαμικού Κράτους πολεμούν με αμερικανικά όπλα, αποκαλύπτει έκθεση

Ο εξοπλισμός των μισθοφόρων του ΙΚ ήταν έργο (άμεσα ή έμμεσα) των ΗΠΑ, αλλά και όσων στήριξαν την ιμπεριαλιστική επέμβαση στη Συρία, όπως προκύπτει από μία έκθεση που δημοσιεύτηκε σήμερα στο Λονδίνο.

Η έκθεση της οργάνωσης Conflict Armament Research καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το Ισλαμικό Κράτος πολεμά με αμερικανικά όπλα, στηρίζοντας την ανάλυσή της στα όπλα που κατέσχεσαν οι κουρδικές δυνάμεις από τους μαχητές του Ισλαμικού Κράτους στο Ιράκ και τη Συρία, κατά τη διάρκεια μιας περιόδου 10 ημερών τον Ιούλη.

Συγκεκριμένα, αρκετά από τα όπλα των ισλαμιστών προορίζονταν για τους «αντικαθεστωτικούς» της Συρίας, που πολεμούν εναντίον της κυβέρνησης του προέδρου της Συρίας, Μπασάρ αλ Άσαντ, και είχαν δοθεί σε αυτούς από μοναρχίες του Κόλπου. Σύμφωνα με την έκθεση, οι αντιαρματικές ρουκέτες που χρησιμοποιεί το Ισλαμικό Κράτος στη Συρία, είναι «όμοιες με τις ρουκέτες M-79, που παρέδωσε η Σαουδική Αραβία στις δυνάμεις που πολεμούν υπό τη σημαία του Ελεύθερου Συριακού Στρατού».


Επιπλέον, στα χέρια των τζιχαντιστών έπεσε μια «σημαντική ποσότητα» αμερικανικών επιθετικών τουφεκιών Μ-16. Η έκθεση, υποστηρίζει ότι το Ισλαμικό Κράτος μπόρεσε να αρπάξει τον Ιούνη μια μεγάλη ποσότητα αμερικανικών όπλων και στρατιωτικού εξοπλισμού, από τις θέσεις που είχε εγκαταλείψει ο ιρακινός στρατός στα βόρεια της χώρας. Εξάλλου, κατά τη διάρκεια της επίθεσης και της κατάληψης της Μοσούλης, οι τζιχαντιστές βρέθηκαν με αμερικανικά Χάμβι στα χέρια τους. Τα οχήματα αυτά, που σήμερα αποτελούν στόχο των αμερικανικών αεροπορικών επιδρομών, χρησιμοποιήθηκαν, σύμφωνα με πολλές εκθέσεις, σε επιθέσεις βομβιστών - καμικάζι εναντίον ιρακινών στρατιωτών.

902

Χαιρετούσε ναζιστικά διοικητής αστυνομικού τμήματος

Χαιρετούσε ναζιστικά διοικητής αστυνομικού τμήματος



Μια φωτογραφία του διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Υδρας, ο οποίος εμφανίζεται να χαιρετά ναζιστικά, προκαλεί ερωτήματα και αντιδράσεις. Η φωτογραφία, τραβηγμένη μπροστά από τρένο της ναζιστικής Γερμανίας στο μουσείο συγκοινωνιών της Νυρεμβέργης, έφτασε ανώνυμα στην υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, η οποία διενήργησε έρευνα και σχημάτισε δικογραφία σε βάρος του αξιωματικού, η οποία βρίσκεται στα χέρια του εισαγγελέα από τον Ιούλη. Ωστόσο, δεν έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος του, καθώς δεν διαπιστώνεται η τέλεση κάποιου αδικήματος. Από το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., πάντως, διατάχθηκε η μετακίνηση του αστυνομικού από το νησί, η οποία όμως εκκρεμεί αφού ο αστυνομικός έχει προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια. Ενορκη Διοικητική Εξέταση της ΕΛ.ΑΣ. βρίσκεται σε εξέλιξη από τον περασμένο Ιούλη.

ΟΥΚΡΑΝΙΑ Στην κόψη του ξυραφιού η εκεχειρία

ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Στην κόψη του ξυραφιού η εκεχειρία



Ο Ποροσένκο έβαλε τα ...χακί στη Μαριούπολη
ΝΤΟΝΕΤΣΚ.--
Ο προσωρινός συμβιβασμός ανάμεσα στην αντιδραστική κυβέρνηση του Κιέβου και τους ρωσόφωνους πολιτοφύλακες, που αντιπροσώπευε η εκεχειρία που επιτεύχθηκε την περασμένη βδομάδα, βρίσκεται ήδη πάνω στην κόψη του ξυραφιού. Διάφορες κινήσεις επιτείνουν αυτήν την κατάσταση: Ο πρώτος όρος της συμφωνίας, δηλαδή η ανταλλαγή κρατουμένων φαίνεται ότι προς το παρόν γίνεται μόνο από την πλευρά των πολιτοφυλάκων (έχουν παραδοθεί 1.200 Ουκρανοί στρατιώτες, αλλά κανένας πολιτοφύλακας), ενώ ο Πρόεδρος, Πέτρο Ποροσένκο, με επίσκεψή του χτες στη Μαριούπολη, στο νοτιότερο σημείο της επαρχίας του Ντονέτσκ, κομβικό λιμάνι της Αζοφικής Θάλασσας, με στρατιωτική περιβολή διέταξε την ενίσχυση της άμυνας της πόλης. Την ίδια ώρα, η Ουκρανία εξοπλίζεται από το ΝΑΤΟ («από μεμονωμένες χώρες», όπως είπε ο Ποροσένκο), ενώ η λυκοσυμμαχία κάνει επίδειξη δύναμης με στρατιωτικά γυμνάσια σε Βαλτικές χώρες και στη Μαύρη Θάλασσα και στα ανοιχτά της Οδησσού, ενώ μετά τις 16 του μήνα έχουν ανακοινωθεί μεγάλα στρατιωτικά γυμνάσια στο δυτικό τμήμα της Ουκρανίας.
Η κατάπαυση πυρός παραβιάστηκε πρώτη φορά την Κυριακή, όπως καταγγέλλουν οι πολιτοφύλακες με επιθέσεις στο Ντονέτσκ όπου σκοτώθηκε μια γυναίκα και τραυματίστηκαν 4 άλλοι άνθρωποι. Η αντιδραστική κυβέρνηση κατηγόρησε τους πολιτοφύλακες ότι παραβίασαν την εκεχειρία στη Μαριούπολη, ενώ υπήρξε και επικοινωνία του Ποροσένκο με τον Ρώσο Πρόεδρο, Βλ. Πούτιν, για κοινές προσπάθειες για τη διατήρηση της εκεχειρίας. Πάντως, ακόμα και η Διεθνής Αμνηστία αναγκάστηκε να παραδεχθεί τα εγκλήματα του τάγματος «Αϊντάρ» που συγκροτούν εθελοντές εθνικιστές και νεοναζί από την Ουκρανία, αλλά και άλλες χώρες.
Χτες το βράδυ, πάντως, αναφέρθηκε σφοδρή ανταλλαγή πυρών στο αεροδρόμιο του Ντονέτσκ, όπου βρίσκονται εγκλωβισμένοι εκατοντάδες Ουκρανοί στρατιώτες που δε δέχτηκαν να παραδώσουν τα όπλα τους.
Επίσης, χτες ενώ είχε αρχικά ανακοινωθεί ότι θα γινόταν συνάντηση της λεγόμενης ομάδας επαφής (του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη, την Ουκρανία, τη Ρωσία και τους εκπροσώπους των αυτοονομαζόμενων Λαϊκών Δημοκρατιών του Ντονέτσκ και του Λουγκάνσκ) στο Μινσκ, τελικά έγινε μόνο μια τηλεδιάσκεψη, όπου το μόνο θέμα που συζητήθηκε ήταν η προτροπή να προχωρήσει η ανταλλαγή των αιχμαλώτων και το άνοιγμα των ανθρωπιστικών διαδρόμων για να περάσει βοήθεια που έρχεται κυρίως από τη Ρωσία.
Ταυτόχρονα, οι πολιτοφύλακες εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους, γιατί οι κινήσεις της κυβέρνησης του Κιέβου δεν δείχνουν διάθεση εφαρμογής της συμφωνίας και δήλωσαν ότι το ζήτημα της ανεξαρτητοποίησής τους θα προχωρήσει σε επόμενο στάδιο διαπραγματεύσεων.
Κυρώσεις της ΕΕ και αντικυρώσεις της Ρωσίας;
Η όλη κατάσταση στο έδαφος της Ουκρανίας δίνει συνέχεια στην αντιπαράθεση που έτσι και αλλιώς δεν πρόκειται να σταματήσει ανάμεσα στην ΕΕ και τη Ρωσία. Χτες, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν φαν Ρομπάι ανακοίνωσε ότι υιοθετήθηκε νέο πακέτο κυρώσεων, που, σύμφωνα με διαρροές, θα περιελάμβαναν και ενεργειακές εταιρείες όπως η «Ροσνέφτ» και η «Γκαζπρόμνεφτ». Ωστόσο, διαρροές ανέφεραν ότι η εφαρμογή των κυρώσεων θα καθυστερούσε μερικές ημέρες.
Πάντως, ο Ρώσος πρωθυπουργός, Ντμίτρι Μεντβέντεφ, είχε προειδοποιήσει ότι νέες κυρώσεις της ΕΕ θα σημάνουν «ασύμμετρη» απάντηση από την πλευρά της χώρας του, που μπορεί να περιλαμβάνει και απαγόρευση πτήσεων ευρωπαϊκών εταιρειών στον εναέριο χώρο της.

TOP READ