1 Μαρ 2018

ΟΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΗΝ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ

 



Την Κυριακή 25 Φλεβάρη έγινε η χρονιάτικη γενική συνέλευση της Ελληνικής κοινότητας Στοκχόλμης.



Εγκρίθηκε ομόφωνα ο απολογισμός δραστηριοτήτων καθώς και ο οικονομικός απολογισμός. Στη συνέχεια έγιναν οι εκλογες για το νέο ΔΣ της Ελληνικής κοινότητας, την ΔΕ του γυναικείου τμήματος καθώς και εκλογές για τους αντιπροσώπους για το 23ο συνέδριο της Ομοσπονδίας Ελληνικών συλλόγων και κοινοτήτων Σουηδίας.

Οι εκλογές φέτος μετά από αλλαγή του καταστατικού σε καταστατική συνέλευση το φθινόπωρο του 2017, γίνεται με την απλή αναλογική, αντί για το πλειοψηφικό που ίσχυε μέχρι πέρυσι.

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Μεταναστών – Α.ΣΥ.Μ. κυκλοφόρησε στην διάρκεια της γενικής συνέλευσης την διακήρυξή της. Diakyriksi ASYM 2018



Στις εκλογές συμμετείχαν τρία ψηφοδέλτια. Χαρακτηριστικό είναι οτι δύο από τις παρατάξεις στηρίχτηκαν από τον Συριζα.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ (Α.ΣΥ.Μ) που στηρίζεται κι από το ΚΚΕ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ (ΕΑΣ)
που στηρίζεται από τον Σύριζα

ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ που στηρίζεται από τον Σύριζα

Τα αποτελέσματα των εκλογών είναι ως εξής:
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗΣ

ΨΗΦΙΣΑΝ 142

ΕΓΚΥΡΑ 138

ΑΚΥΡΑ 4

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ (Α.ΣΥ.Μ) 94 ΚΑΙ 5 ΕΔΡΕΣ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ (ΕΑΣ) 30 ΚΑΙ 1 ΕΔΡΑ

ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ 14 ΚΑΙ 1 ΕΔΡΑ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ (Α.ΣΥ.Μ) 94 ΚΑΙ 3 ΕΔΡΕΣ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗΣ

ΨΗΦΙΣΑΝ 67

ΕΓΚΥΡΑ 66

ΑΚΥΡΑ 1

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ (Α.ΣΥ.Μ) 44 ΚΑΙ 3 ΕΔΡΕΣ

ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ 22 ΚΑΙ 2 ΕΔΡΕΣ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΣΟΥΗΔΙΑΣ (σε παρένθεση τα αποτελέσματα από τις προηγούμενες εκλογές για το 22ο σύνεδριο)

ΨΗΦΙΣΑΝ 145 (70)

ΕΓΚΥΡΑ 143 (64)

ΑΚΥΡΑ 2 (6)

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ (Α.ΣΥ.Μ)
95 (46) ΚΑΙ 5 (3) ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ 48 (18) ΚΑΙ 3 (1) ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ

-------------



Φωτιά πήραν τα μέσα μα­ζι­κής ενη­μέ­ρω­σης για την δια­πί­στω­ση πως η Σου­η­δία είναι πρώτη στην δια­φθο­ρά στην εκτί­μη­ση των Σου­η­δών στην Σκαν­δι­να­βία. Όχι μα­κριά από τις άλλες χώρες αλλά τόσο ώστε να τσα­λα­κώ­νε­ται η έξω­θεν καλή μαρ­τυ­ρία και να μι­λούν για κυ­βερ­νη­τι­κά δια­χει­ρι­στι­κά πλάνα ώστε μέχρι το 2030 να έχει εξα­λει­φθεί τε­λεί­ως η δια­φθο­ρά.

Η Σου­η­δία είναι η πιο διε­φθαρ­μέ­νη χώρα στη Σκαν­δι­να­βία, σύμ­φω­να με εκτί­μη­ση της ορ­γά­νω­σης Transparency Internationals, Διε­θνής δια­φά­νεια. Στην ετή­σια κα­τά­τα­ξη της κλί­μα­κας δια­φθο­ράς η Σου­η­δία κα­τε­βαί­νει σκα­λο­πά­τια και παίρ­νει 84 από 88 πό­ντους που είχε το 2016. Η αιτία μπο­ρεί να είναι τα περ­σι­νά σκάν­δα­λα στις διά­φο­ρες κρα­τι­κές υπη­ρε­σί­ες και ορ­γα­νι­σμούς.

«Θέ­λου­με την Σου­η­δία μια κοι­νω­νία χωρίς δια­φθο­ρά. Φυ­σι­κά, είναι ένα όραμα, αλλά ότι μπο­ρού­με να πέ­σου­με τόσο από­το­μα σε αυτήν τη δη­μο­σκό­πη­ση, νο­μί­ζω ότι είναι εξαι­ρε­τι­κά λυ­πη­ρό» λέει Ulla Andrén Πρό­ε­δρος της Διε­θνούς Δια­φά­νειας στην Σου­η­δία.


Νέα Ζη­λαν­δία η λι­γό­τε­ρο διε­φθαρ­μέ­νη κοι­νω­νία

Κάθε χρόνο η Διε­θνής Δια­φά­νεια μετρά το επί­πε­δο της δια­φθο­ράς όπως το αντι­λαμ­βά­νο­νται οι κά­τοι­κοι σε διά­φο­ρες χώρες, σε μια κλί­μα­κα από 0 έως 100, όπου 100 είναι το μέ­γι­στο της έλ­λει­ψης δια­φθο­ράς. 180 χώρες πε­ρι­λαμ­βά­νο­νται στην πιο πρό­σφα­τη δη­μο­σκό­πη­ση, που πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε το 2017. Το κα­λύ­τε­ρο απο­τέ­λε­σμα είναι της Νέας Ζη­λαν­δί­ας, 89 πό­ντους.Σχε­δόν σε όλες οι χώρες όμως μειώ­νο­νται οι πό­ντοι. Στην Ελ­λά­δα δεν είμαι σί­γου­ρος ποιόν ρώ­τη­σαν…Τε­λευ­ταία είναι η Σο­μα­λία με 9. Η Σου­η­δία ίσως είναι σε καλή θέση διε­θνώς, με μια έκτη θέση και 84 βαθ­μούς αλλά έχει χάσει 4 πό­ντους από το 2016. Τη Διε­θνή Δια­φά­νεια Σου­η­δί­ας την ανη­συ­χεί, επει­δή μια πτώση τέσ­σε­ρων πό­ντων θε­ω­ρεί­ται πολύ με­γά­λη στά πλαί­σια της κα­τά­τα­ξης.
Η Σου­η­δία είναι η χει­ρό­τε­ρη στην Σκαν­δι­να­βία

H Σουηδία είναι τώρα η πιο «διεφθαρμένη» χώρα στη Σκανδιναβία. Μετά την Δανία 88, Φιλανδία 85, Νορβηγία 85.
1New Zealand899091919190Asia Pacific
2Denmark889091929190Europe and Central Asia
3Finland858990898990Europe and Central Asia
3Norway858588868685Europe and Central Asia
3Switzerland858686868586Europe and Central Asia
6Singapore848485848687Asia Pacific
6Sweden848889878988Europe and Central Asia
8Canada828283818184Americas
8Luxembourg828185828080Europe and Central Asia
8Netherlands828384838384Europe and Central Asia
8United Kingdom828181787674Europe and Central Asia
12Germany818181797879Europe and Central Asia
13Australia777979808185Asia Pacific
13Hong Kong777775747577Asia Pacific
59
Greece
48444643
40
36
Μεταξύ των αιτιών είναι τα σκάνδαλα των υπηρεσιών της περασμένης χρονιάς. «Δεν εκπλήσσομαι, επειδή είχαμε πέρυσι, δυστυχώς, ένα μεγάλο αριθμό σκανδάλων διαφθοράς στη Σουηδία .Μιλάμε για την Κτηματική Υπηρεσία, την Αστυνομία, το Υπουργείο Μεταφορών, το Συμβούλιο Μεταφορών, αλλά και σε επίπεδο Δήμων και Νομαρχίων η κατάσταση δεν είναι ενθαρρυντική» λέει Ulla Andrén.
H Σου­η­δία είναι τώρα η πιο «διε­φθαρ­μέ­νη» χώρα στη Σκαν­δι­να­βία. Μετά την Δανία 88, Φι­λαν­δία 85, Νορ­βη­γία 85.

Με­τα­ξύ των αι­τιών είναι τα σκάν­δα­λα των υπη­ρε­σιών της πε­ρα­σμέ­νης χρο­νιάς. 
«Δεν εκ­πλήσ­σο­μαι, επει­δή εί­χα­με πέ­ρυ­σι, δυ­στυ­χώς, ένα με­γά­λο αριθ­μό σκαν­δά­λων δια­φθο­ράς στη Σου­η­δία .Μι­λά­με για την Κτη­μα­τι­κή Υπη­ρε­σία, την Αστυ­νο­μία, το Υπουρ­γείο Με­τα­φο­ρών, το Συμ­βού­λιο Με­τα­φο­ρών, αλλά και σε επί­πε­δο Δήμων και Νο­μαρ­χί­ων η κα­τά­στα­ση δεν είναι εν­θαρ­ρυ­ντι­κή» λέει Ulla Andrén.

«Υπάρ­χουν με­ρι­κοί το­μείς που είναι ιδιαί­τε­ρα ανη­συ­χη­τι­κή η κα­τά­στα­ση. Οι δη­μό­σιες συμ­βά­σεις είναι ένας τέ­τοιος το­μέ­ας. Συμ­βαί­νει πολύ συχνά να υπάρ­χουν προ­βλή­μα­τα στην ανά­θε­ση στις δη­μό­σιες συμ­βά­σεις».

Εί­μα­στε σί­γου­ρα πολύ αφε­λείς.

«Εί­μα­στε σί­γου­ρα πολύ αφε­λείς στην Σου­η­δία στο θέμα της δια­φθο­ράς . Πι­στεύ­ου­με ότι η δια­φθο­ρά είναι κάτι που συμ­βαί­νει κάπου εκεί μα­κριά, ότι δεν είναι εδώ, αλλά δεν είναι έτσι».


Ζο­φε­ρή ανά­γνω­ση

Σε πα­γκό­σμιο επί­πε­δο η έκ­θε­ση ειναι μιά ζο­φε­ρή ανά­γνω­ση. Πε­ρισ­σό­τε­ρο από τα δύο τρίτα των 180 χωρών που πα­ρα­τί­θε­νται πέ­φτει κάτω από 50 βαθ­μούς στην κλί­μα­κα. 
Πε­ρισ­σό­τε­ροι από έξι δι­σε­κα­τομ­μύ­ρια άν­θρω­ποι ζουν σε χώρες που έχουν ένα υψηλό επί­πε­δο δια­φθο­ράς. 
Στην έκ­θε­ση με­τρά­ται επί­σης η συ­σχέ­τι­ση με­τα­ξύ της δια­φθο­ράς και της προ­στα­σί­ας της κοι­νω­νί­ας και των μέσων ενη­μέ­ρω­σης απο την δια­φθο­ρά. 
Σε μια αδύ­να­μη και απρο­στά­τευ­τη κοι­νω­νία θε­ω­ρεί­ται ότι αυ­ξά­νε­ται ο κίν­δυ­νος της δια­φθο­ράς, σε χώρες δε με γε­νι­κευ­μέ­νη δια­φθο­ρά είναι επί­σης ακόμη πιο επι­κίν­δυ­νο για τους αν­θρώ­πους του Τύπου να ερ­γα­στούν.


Με μπλε οι «κα­θα­ρές» χώρες, σαν τις ακτές, και με κόκ­κι­νο και πιο σκού­ρο οι «βρώ­μι­κες»
ΣΚΑΝ­ΔΑ­ΛΑ

–Κτη­μα­τι­κή υπη­ρε­σία.

Τα δια­με­ρί­σμα­τα ιδιαί­τε­ρα στην Στοκ­χόλ­μη είναι τόσο δυ­σεύ­ρε­τα που η λίστα ανα­μο­νής για δια­μέ­ρι­σμα πρώτο χέρι φτά­νει πάνω από τα 30 χρό­νια!!!!! Οι με­τα­νά­στες το ξέ­ρουν αυτό πολύ καλά. Έτσι οι πε­ρισ­σό­τε­ροι νοι­κιά­ζουν δεύ­τε­ρο χέρι, ένα δω­μά­τιο η ένα χώρο συ­νή­θως μαζί με άλ­λους. Πλη­ρώ­νουν υπέ­ρο­γκα ποσά ακόμη και τρι­πλά­σια από τις τρέ­χου­σες τιμές για ένα δια­μέ­ρι­σμα. Σ αυτή την κα­τά­στα­ση ένα από τα πιο ανί­ε­ρα εγκλή­μα­τα για ένα Σου­η­δό επι­τε­λέ­στη­κε από την διοί­κη­ση της Κτη­μα­τι­κής Υπη­ρε­σί­ας που πα­ρά­καμ­πτε την σειρά και έδινε δια­με­ρί­σμα­τα, με­ρι­κά αφού τα ανα­καί­νι­ζε κιό­λας, σε δι­κούς της συγ­γε­νείς αλλά και πο­λι­τι­κούς, συν­δι­κα­λι­στές και άλ­λους πα­ρά­γο­ντες υψηλά ιστά­με­νους. Η Διοί­κη­ση αντι­κα­τα­στά­θη­κε.

–Αστυ­νο­μία.

Εκτύ­πω­ση δια­βα­τή­ριων αξίας 76 εκ. ευρώ δό­θη­κε σε εται­ρία «κολ­λη­τών» της επι­τρο­πής αξιο­λό­γη­σης. Συ­νε­λή­φθη­σαν 2 στε­λέ­χη της Αστυ­νο­μί­ας.

–Υπουρ­γείο Με­τα­φο­ρών

Η πρό­ε­δρος του Ορ­γα­νι­σμού Τη­λε­πι­κοι­νω­νιών έδωσε με απευ­θεί­ας δια­γω­νι­σμό! (δεν ήξερε καλά τον Νόμο λέει) στην IBM όλη την δια­χεί­ρι­ση των τη­λε­πι­κοι­νω­νί­ων. Η ΕΥΠ τρα­βού­σε τα μαλ­λιά της γιατί πα­ρα­δό­θη­καν λί­στες υπάλ­λη­λων της μυ­στι­κής αστυ­νο­μί­ας η και αστυ­νο­μι­κών που ήταν σε απο­στο­λές. Αντι­κα­τα­στά­θη­κε η Διοί­κη­ση, Δυο υπουρ­γοί και η προ­σω­πι­κή γραμ­μα­τέ­ας του πρω­θυ­πουρ­γού! Γλύ­τω­σε έτσι και την μομφή που τους ετοί­μα­ζε η αντι­πο­λί­τευ­ση.

-Συμ­βού­λιο Με­τα­φο­ρών.

Πιά­στη­καν υπάλ­λη­λοι του να δω­ρο­δο­κού­νται από εται­ρία δια­γράμ­μι­σης των δρό­μων για να πα­ρα­ποιούν τα στοι­χεία των μέ­τρων που δια­γραμ­μί­ζο­νταν υπέρ της εται­ρεί­ας.

Κα­θό­λου αφε­λείς δεν είναι οι Σου­η­δοί όπως λέει η Ulla Andrén. Είναι απλά και­νούρ­γιοι στα κόλπα και πιά­νο­νται για μι­κρο­πο­σά.

Τα σκάν­δα­λα θα συ­νε­χί­σουν γιατί πη­γαί­νουν μαζί με την έν­νοια του εύ­κο­λου χρή­μα­τος, χα­ρα­κτη­ρι­στι­κό του κα­πι­τα­λι­σμού. 
Τους πο­νά­ει βέ­βαια που δεν είναι όπως συ­νή­θι­σαν να λένε για την χώρα τους, ότι είναι πρό­τυ­πο ηθι­κής και ο ομ­φα­λός της γης στην ηθι­κο­λο­γία.

_______________________________­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­_­__

Πάνος Αλε­πλιώ­της Δη­μο­τι­κός σύμ­βου­λος Πυ­λαί­ας Θεσ­σα­λο­νί­κης 87/90 και 99/2002. Αντι­δή­μαρ­χος Πυ­λαί­ας από το 1987 έως και το 1990 και από το 1999 έως και το 2000. Ερ­γά­στη­κε σαν γε­ω­λό­γος, πε­ρι­βαλ­λο­ντο­λό­γος και χω­ρο­τά­κτης. Από το 2011 δια­μέ­νει στην Σου­η­δία στην πόλη Σβεγκ του δήμου Χερ­γιε­ντά­λεν και ερ­γά­ζε­ται ως διευ­θυ­ντής τε­χνι­κών και κοι­νω­νι­κής υπο­δο­μής.

Ο διάβολος του συνηγόρου

ΦΑΚΟΣ ΕΡΥΘΡΑΣ ΕΠΑΦΗΣ: Πάει καιρός που με πιάνω να ζητιανεύω, κυριολεκτικά, μια στάλα από κοινό νου. Θεωρώ ότι ο κοινός νους είναι είδος σε απόλυτη ανεπάρκεια. Κι είναι αυτή η έλλειψη που βυθίζει, στην πραγματικότητα εκφασίζει, τις κοινωνίες, εμφατικά τη δική μας, στη δικτατορία του αποδεκτά παραλόγου.




Πάει καιρός που με πιάνω να ζητιανεύω, κυριολεκτικά, μια στάλα από κοινό νου. Θεωρώ ότι ο κοινός νους είναι είδος σε απόλυτη ανεπάρκεια. Κι είναι αυτή η έλλειψη που βυθίζει, στην πραγματικότητα εκφασίζει, τις κοινωνίες, εμφατικά τη δική μας, στη δικτατορία του αποδεκτά παραλόγου. Συναντώ ολοένα και περισσότερους ανθρώπους που δραπετεύουν απ’ την ανασφάλεια των αγορών και των ανθρώπινων παζαριών, βρίσκοντας καταφύγιο στο συναγελασμό τους με ομοίως ανασφαλείς ανεύθυνους, κάτω από τρύπιες στέγες, με το επιχείρημα “είναι όμως μια στέγη”. Είναι οι ίδιοι, που πομποδώς μοιάζει να κοιτάνε τον εαυτό τους στον καθρέφτη, και ν’ αναφωνούν με ύφος καβαφικού καρδιναλίου “τι θ’ απογίνουμε χωρίς βαρβάρους, ρε μπαγάσα”.


Για να μη χρησιμοποιώ αποχρώσες ενδείξεις αλλά απτές αποδείξεις για τη γοητεία της μικρομπορζουάδικης εξουσίας του ενός μέσα στον πολτό του πλήθους, πρέπει να λειτουργήσω ως διάβολος του συνηγόρου, του άθλιου που συγχέεται με τον άθλο. Κι έχω πια πεισθεί ότι η αστική πολιτισμική προσέγγιση της δικαιοσύνης, που ανήγαγε την προστασία των “ατομικών” κι όχι των προσωπικών δικαιωμάτων σε θεϊκή προτεραιότητα, στόχευε στην πραγματικότητα να λειτουργήσει σαν καπότα κάθε προβοκατόρικης πράξης, έτσι ώστε όμαδες κι όχι αγέλες, κόμματα κι όχι συλλογικότητες, επαναστατικές διαδικασίες κι όχι χάπενινγκ, να μην μπορούν να παράξουν ποτέ ιστορία, αλλά μόνον ασύνδετα γεγονότα.

Ας μας μεταφέρω λοιπόν στη θέση ενός πρόχειρου πανίσχυρου θεανθρώπου μιας χρήσης, που μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, με έναν κεραυνό, κατάφερε να εξοντώσει τις προσδοκίες πενήντα χιλιάδων ανθρώπων, που βρέχονταν στις κερκίδες, περιμένοντας το ματς. Ένα εκατομμύριο τουλάχιστον φίλαθλοι, γραπωμένοι απ’ την μπάλα -αντικαταθλιπτικό της πραγματικότητας- να μείνουν με τα χάπια στο χέρι. Τριάντα έξι ποδοσφαιριστές και προπονητές, μασέρ, βοηθοί, σεκιουριτάδες, μπάτσοι σε πλήρη εξάρτυση, πασατεμπάδες, σουβλατζήδες, όλοι υπό βροχή, κρεμάστηκαν μαζί με παράγοντες και διαιτητές από τ’ αρχίδια ενός μάγκα και τον ιστό της αράχνης μιας ταμειακής μηχανής, συν την κωλοφαρδία να πετύχει το σαγόνι του Γκαρσία.

Προσοχή! Δεν με απασχολεί καμία λεπτομέρεια του πώς αντέδρασαν και γιατί όλοι οι εμπλεκόμενοι. Ο καθένας έκανε, το τραγικό, “εντός των κανονισμών”. Συμπληρώθηκαν φύλλα αγώνα, αποχώρησε μια ομάδα, το ματς θα κριθεί στα χαρτιά, το πρωτάθλημα τινάχτηκε, αυτά έχουν ξαναγίνει, βαθμοί, μπάλα, κουλουβάχατα. Ύστερα ήρθαν και οι αναλύσεις, και ξαφνικά πρόσωπα απέκτησαν μόνον τα αφεντικά και οι αποφασίζοντες ν’ αρχίσουν το ματς επί του ματς που δεν έγινε. Δε δίνω φράγκο ούτε για το ποιες ομάδες αναμειγνύονται, σε ποια πόλη, εδώ ή οπουδήποτε στη γη παίζεται αυτό το χιλιοπαιγμένο έργο του ενός εναντίον των πολλών. Γιατί ξέρω πως το κάταγμα στο μετατάρσιο του Νεϊμάρ πονάει τους επενδυτές, περισσότερο απ’ τον ίδιο, που μετράει τα λεπτά ανάρρωσής του με εκατομύρια διαφυγόντων κερδών για λογαριασμό τους.

Θέλω να μείνω απλώς διάβολος του συνηγόρου του “εικοσπεντάχρονου σεσημασμένου”, όπως αναφέρει το δελτίο σύλληψής του, που αντικατέστησε τη φωτοβολίδα, που πέταξε στο παρελθόν, με τη λιγότερο απαστράπτουσα ταινία ταμειακής μηχανής. Και να τον υπερασπιστώ σ’ ένα δικαστήριο του κοινού νου, δηλαδή στην ουτοπία του σήμερα. Μπορεί ο διάολος να υπερασπιστεί το συνήγορο; Έλα μου ντε!

Λοιπόν σε μια εποχή που το πρόσωπο δεν έχει καμιά σημασία, παύει να είναι σπαθί και μπαίνει μόνιμα σε θηκάρι. Κι ύστερα στοιβάζεται στη στατιστική του απρόβλεπτου. Δεν είναι και λίγο πράγμα να παίζεις το προσωπικό σου ματς και να τινάζεις όλα τ’ άλλα στον αέρα. Να σηκώνεις το κουλό σου, να πετάς ό,τι λάχει, και με μια σου κίνηση ν’ αποκτάς ισχύ πάνω σε χιλιάδες ανθρώπους, μεγαλύτερη απ’ αυτή που είχε ο Αδόλφος, όταν σήκωνε το κουλό του, λίγο πάνω από τ’αυτί του, εν ονόματι της βίας που μετράει τη γη.

Τόση εξουσία, τόσο εύκολη εξουσία, κανένας κοινός νους δεν μπορεί να την έχει. Αλλά μόνο όταν εκλείπει ο κοινός νους μπορεί να την παραχωρήσει. Γιατί τέτοιες ευκαιρίες να γίνει θεός για μια στιγμή δεν χάνονται, λέει ο διάβολος στο συνήγορο. Το επιχείρημα είναι απλό! Το έκανε γιατί μπορούσε. Το υφιστάμεθα γιατί το θέλουμε. Νόμος περί ευθύνης του κοινού νοός δεν έχει θεσπιστεί._

ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ

Το Target2 ως μέσο πίεσης



Με αφορμή μια απορία αναγνώστη, επιτρέψτε μου να συνεχίσω την κουβέντα που κάναμε χτες για το σύστημα Target2. Όχι, βέβαια, για να σας παραδώσω μαθήματα οικονομίας αλλά για να δούμε μαζί πώς αυτό το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο πίεσης αλλά και πώς η ημιμάθεια και η παραπληροφόρηση, με την συνεργασία μερικών κατάλληλων προθύμων "εγκύρων", μπορούν να γίνουν εργαλεία τρομοκράτησης ολόκληρων λαών. Αλλά ας αφήσουμε τους προλόγους.

Στι 8 Δεκεμβρίου 2016, οι ιταλοί ευρωβουλευτές Μάρκο Βάλλι και Μάρκο Τσάννι (του "Κινήματος Πέντε Αστέρων", του Πέπε Γκρίλλο) έστειλαν μια επιστολή στον διοικητή τής Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντάγκι, ρωτώντας αφ' ενός μεν τι θα συνέβαινε με τα υπόλοιπα του συστήματος Target2 σε περίπτωση διάλυσης της ευρωζώνης, αφ' ετέρου δε σε ποιον θα πήγαιναν τα λεφτά σε περίπτωση που πράγματι οι κεντρικές τράπεζες όφειλαν να πληρώσουν τα υπόλοιπά τους.

Target2: Αξιοθαύμαστη συμμετρία στην εξέλιξη γερμανικών απαιτήσεων και ιταλικών υποχρεώσεων.

Η απάντηση τού Ντράγκι ήρθε στις 18 Ιανουαρίου 2017. Ήταν μια απάντηση γεμάτη αοριστολογίες και ανεδαφικότητες. Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετική, αφού η ουσία τής ερώτησης των ιταλών ευρωβουλευτών ήταν αν πράγματι η Ιταλία χρωστούσε τα 358 δισ. που καταγράφονταν στο σύστημα Target2 εκείνη την περίοδο (δείτε το διάγραμμα στο χτεσινό κείμενο), οπότε αυτό το ποσό θα έπρεπε να χαρακτηρισθεί ως ένα κρυφό δημόσιο χρέος, παρ' ότι οι ευρωπαϊκές κεντρικές τράπεζες είναι ιδιωτικές. Πριν, όμως, δούμε τι ακριβώς είπε ο Ντράγκι, ας δούμε ένα παράδειγμα λειτουργίας τού Target2 διαφορετικό από το χτεσινό:

Μια εμπορική τράπεζα της χώρας Α (ΕΤΑ) πουλάει χρεώγραφα χιλίων ευρώ, τα οποία αγοράζει μια εμπορική τράπεζα της χώρας Β (ΕΤΒ). Οι συναλλαγές μεταξύ εμπορικών τραπεζών γίνονται με την μεσολάβηση της κεντρικής τράπεζας της χώρας, οπότε η ΕΤΑ ζητάει το χιλιάρικο από την ΚΤΑ. Όμως, η ΕΤΒ τηρεί λογαριασμό στην κεντρική τράπεζα της δικής της χώρας, την ΚΤΒ, όχι στην ΚΤΑ. Έτσι, η ΚΤΑ ζητάει με την σειρά της το χιλιάρικο από την ΕΚΤ. Με την σειρά της, η ΕΚΤ χρεώνει την ΚΤΒ, η οποία στέλνει τον λογαριασμό στην ΕΤΒ.

Τι έχουμε ως εδώ; Μια απλή κίνηση ενός χιλιάρικου από την ΕΤΒ προς την ΕΤΑ (ΕΤΒ => ΕΤΑ) γίνεται ολόκληρη αλυσίδα κινήσεων (ΕΤΒ => ΚΤΒ => ΕΚΤ => ΚΤΑ => ΕΤΑ), οι οποίες καταγράφονται στο σύστημα Target2. Το ερώτημα είναι προς τι όλη αυτή η ανακατωσούρα, αφού όλες οι ενδιάμεσα εμπλεκόμενες τράπεζες χρεωπιστώνονται ισόποσα, οπότε η τελική ισορροπία δεν διαταράσσεται. Η απάντηση βρίσκεται στον ρόλο που παίζει ο κεντρικός κρίκος τής αλυσίδας, η ΕΚΤ.

Προκειμένου να ασκήσει αποτελεσματική πολιτική, η ΕΚΤ ενεργοποιεί είτε τα περίφημα πακέττα ποσοτικής διευκόλυνσης. Δηλαδή, ανοίγει μια κάνουλα ρευστότητας (μέσω του asset purchase programme - APP) για να διευκολύνει την διατραπεζική αγοραπωλησία χρεωγράφων, διατηρώντας έτσι τα επιτόκια δανεισμού όλων των χωρών σε παρόμοια επίπεδα. Ανάλογα, λοιπόν, προς ποια κατεύθυνση θέλει η ΕΚΤ να πάει το χρήμα, μπορεί να αυξήσει, να ελαττώσει ή και να διακόψει την ροή είτε προς την μια είτε προς την άλλη πλευρά. Έτσι ερμηνεύεται και το -εκ πρώτης όψεως, παράδοξο- φαινόμενο να καταγράφεται και η ίδια η ΕΚΤ στο διάγραμμα του χτεσινού κειμένου.

Και τώρα που καταλάβαμε (έστω στο περίπου) πώς δουλεύει το σύστημα, ας δούμε τι είπε ο Ντράγκι στους δυο ιταλούς ευρωβουλευτές:
H πρόσφατη αύξηση των υπολοίπων τού Target2 αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό τις ροές ρευστότητας που απορρέουν από το asset purchase programme της ΕΚΤ (APP). Τα υπόλοιπα του Target2 αυξάνονται από την αρχή τoύ ΑΡΡ εν μέρει λόγω των τεχνικών παραγόντων που σχετίζονται με τη διάρθρωση των χρηματοπιστωτικών αγορών. Συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες διακανονισμού συγκεντρώνονται σε ορισμένα χρηματοπιστωτικά κέντρα. Οι διασυνοριακές πληρωμές από τις εθνικές κεντρικές τράπεζες για τους τίτλους που αγοράζονται στο πλαίσιο του APP συνεπάγονται αλλαγές στα υπόλοιπα του Target2 στο πλαίσιο της εφαρμογής της νομισματικής πολιτικής. Σχεδόν το 80% των ομολόγων που αγοράστηκαν από τις εθνικές κεντρικές τράπεζες βάσει του APP πωλήθηκαν από αντισυμβαλλομένους που δεν είναι κάτοικοι της ίδιας χώρας με την εθνική κεντρική τράπεζα που αγόρασε και περίπου το ήμισυ των αγορών προέρχονταν από αντισυμβαλλομένους εγκατεστημένους εκτός της ευρωζώνης, οι περισσότεροι από τους οποίους απέκτησαν πρόσβαση στο σύστημα πληρωμών τού Target2 κυρίως μέσω της Μπούντεσμπανκ.
Με άλλα λόγια, ο Ντράγκι παραδέχεται ότι το 80% των ανοιγμάτων που εμφανίζονται στο Target2 οφείλεται στην παροχή ρευστότητας από την ΕΚΤ. Συνεπώς, σε καμμιά περίπτωση δεν μπορούν να συνιστούν απαιτήσεις ή υποχρεώσεις των κεντρικών τραπεζών, οι οποίες λειτουργούν απλώς ως μεσολαβητές στην όποια διακίνηση. Κατ' επέκταση -και πολύ περισσότερο- δεν μπορούν να συνιστούν απαιτήσεις ή υποχρεώσεις των κρατών-μελών. Και όμως, ο Ντράγκι κλείνει την επιστολή του με την εξής αμίμητη μπαρούφα:
Αν μια χώρα ήθελε να εγκαταλείψει την ευρωζώνη, τότε οι απαιτήσεις ή οι υποχρεώσεις τής κεντρικής της τράπεζας προς την ΕΚΤ θα έπρεπε να εξοφληθούν πλήρως.
Μιλάνο, 2/7/2015: Μάριο Ντράγκι και Ιγκνάτσιο Βίσκο (διοικητής της Banca d' Italia) συζητούν.

Φτάσαμε στο ζουμί! Σύμφωνα με τον Ντράγκι, λοιπόν, η διασυνοριακή αγοραπωλησία χρεωγράφων μεταξύ δυο εμπορικών τραπεζών δημιουργεί χρέος των εθνικών κεντρικών τραπεζών προς την ΕΚΤ. Ένα χρέος που δεν θα υπήρχε αν η δουλειά γινόταν απ' ευθείας από την ΕΚΤ και όχι με την μεσολάβηση των κατά τόπους υποκαταστημάτων της. Και που ίσως να μην υπήρχε (τουλάχιστον κατά το μεγαλύτερο μέρος του) αν δεν έβαζαν το χεράκι τους κάποιοι τελείως γενικοί και ολωσδιόλου απροσδιόριστοι "τεχνικοί παράγοντες που σχετίζονται με την διάρθρωση των χρηματοπιστωτικών αγορών".

Το ξέρω πως κινδυνεύω να χαρακτηριστώ αμετροεπής χαρακτηρίζοντας ως "μπαρούφα" τα λόγια (και, μάλιστα, γραπτά!) του ευρωπαίου αρχιτραπεζίτη. Επειδή, λοιπόν, δεν θέλω να λογαριάζω το μπόι μου μετρώντας την σκιά μου, θα ολοκληρώσω αύριο ετούτη την ενότητα, ελπίζοντας ότι τελικά όχι μόνο θα λύσουμε τις απορίες μας αλλά θα μείνει και αρκετή τροφή για σκέψη.

--ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ ΤΟΥ 6χρονου ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ:


--Γιατί αιματοκυλιούνται οι λαοί, γιατί η Μεσόγειος έχει πλημμυρίσει από πολεμικά πλοία, αεροπλάνα και δυνάμεις θανάτου ?

Η εικόνα της καταστροφής κυριαρχεί σε πολλές πόλεις της Συρίας (εδώ στο Χαλέπι)
Τις μέρες αυτές, πυκνώνουν τα δημοσιεύματα για τη λεγόμενη 6η επέτειο του «εμφυλίου στη Συρία», παίρνοντας ως αρχή τον Μάρτη του 2011, οπότε σημειώθηκαν αντικυβερνητικές διαδηλώσεις κατά της κυβέρνησης Ασαντ. 
Ομως, αυτό που κρύβουν οι διάφοροι «ευαίσθητοι» για το δράμα του συριακού λαού είναι το γιατί η χώρα αυτή έγινε το «μήλον της Εριδος» για διάφορες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις. Τις ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, ΕΕ, την Τουρκία, το Ισραήλ και τις πετρελαιομοναρχίες του Κόλπου, που έστησαν, για την ανατροπή του Ασαντ, τους φονιάδες του «Ισλαμικού Κράτους» (που δήθεν τώρα πολεμούν) - όπως με παρόμοιο τρόπο στήθηκαν και οι «επαναστάσεις» στη Βόρεια Αφρική (Τυνησία, Λιβύη, Αίγυπτο) η λεγόμενη «αραβική άνοιξη». 
Ταυτόχρονα, είναι και η Ρωσία που μπήκε επίσης στην ιμπεριαλιστική επέμβαση με το πρόσχημα της «καταπολέμησης των τρομοκρατών», κατόπιν έκκλησης της συριακής κυβέρνησης.
Στο γιατί, λοιπόν, πρέπει να ανατρέξουμε κάποια χρόνια πίσω, πριν δηλαδή τον Μάρτη του 2011. 
Η αστική κυβέρνηση του Μπασάρ Ασαντ είχε ήδη δώσει το δικαίωμα εξόρυξης των υδρογονανθράκων της συριακής ΑΟΖ σε ρωσικές εταιρείες. 
Τα συμβόλαια, που είχαν συνάψει ρωσικές εταιρείες για την εξόρυξη, έφταναν τα 1,6 δισ. δολάρια, ενώ, σύμφωνα με Σύρους μελετητές, το μέγεθος των κοιτασμάτων της χώρας «ανατρέπει» τον ισχύοντα «διεθνή ενεργειακό χάρτη», αφού τα κοιτάσματα φυσικού αεριού στη Συρία εμφανίζονταν να είναι δεκαπλάσια των κοιτασμάτων του Ισραήλ (π.χ. του μεγάλου κοιτάσματος του «Ζορ»).
 Επίσης, ο Ασαντ απέρριψε το σχέδιο κατασκευής αγωγού φυσικού αερίου, που προωθούσε το Κατάρ, σε συνεννόηση με την Τουρκία, για να κατασκευαστεί αγωγός, ο οποίος, μέσω Σαουδικής Αραβίας, Ιορδανίας, Συρίας και Τουρκίας, θα προωθούσε στην Ευρώπη το φυσικό αέριο του Κατάρ.
 Την ίδια ώρα, επέλεξε το σχέδιο κατασκευής αγωγού φυσικού αερίου του Ιράν (όπου εμπλέκονται και ρωσικές εταιρείες) και προέβλεπε διαδρομή μέσω Ιράκ και Συρίας και στη συνέχεια, ως LNG (υγροποιημένο) από λιμάνι της Συρίας προς τις αγορές της Ευρώπης. 
Επίσης, οι ρωσοσυριακές εμπορικές σχέσεις είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένες σε μια σειρά τομείς, όπως αγορά από τη Συρία ρωσικών όπλων (εκτιμάται ότι εκκρεμούν μετά την έναρξη του πολέμου, συμβόλαια 4 δισ. δολαρίων), ακόμα σε κλάδους όπως καύσιμα, μηχανήματα, τρόφιμα, ξυλεία, τουρισμός, τηλεπικοινωνίες κ.ά.

Ο λαός πληρώνει με το αίμα του τη γεωστρατηγική θέση της χώρας του

Γίνεται, δηλαδή, φανερό ότι οι ενεργειακοί δρόμοι, το ποιο σχέδιο θα πάρει προτεραιότητα, τα τεράστια συμφέροντα μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων είναι οι βασικοί λόγοι που έγινε η ιμπεριαλιστική επέμβαση στη Συρία, που έχει έως τώρα στοιχίσει πάνω από 300.000 νεκρούς και πάνω 4,5 εκατομμύρια πρόσφυγες. 
Επιπλέον, η Ρωσία διατηρεί στο συριακό λιμάνι της Ταρτούς τη μοναδική ναυτική βάση με πρόσβαση στη Μεσόγειο (κάτι που έχει μείνει από την εποχή της ΕΣΣΔ, υπό άλλες βέβαια συγκυρίες και για άλλους σκοπούς).

Ολα αυτά δίνουν ξεκάθαρη εξήγηση γιατί ΗΠΑ, ΕΕ, ΝΑΤΟ, Τουρκία, Ισραήλ, οι πετρελαιομοναρχίες του Κόλπου είχαν κάθε συμφέρον για τα συμφέροντα των δικών τους μονοπωλιακών ομίλων να ανατρέψουν τη συριακή κυβέρνηση, περιορίζοντας την επιρροή ενός ισχυρού ανταγωνιστή τους όπως είναι η Ρωσία. 
Επίσης, στα αρχικά σχέδια ήταν και η επίθεση στο Ιράν (ωστόσο στη συνέχεια έγινε ο γνωστός συμβιβασμός με τη συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα). 
Στην πορεία, λοιπόν, μπήκε σε εφαρμογή το σχέδιο της στήριξης της δήθεν «αντιπολίτευσης», της στρατιωτικής εκπαίδευσης και του εξοπλισμού των διαφόρων ισλαμιστικών ομάδων, κατά τα πρότυπα της προηγούμενης δράσης των «Ταλιμπάν» στο Αφγανιστάν και της οργάνωσης του πρώην πράκτορα της CIA, Οσάμα Μπιν Λάντεν, της περιβόητης «Αλ Κάιντα».
 Δολοφόνοι από αυτά τα «φυτώρια», με τη συνδρομή των συνδέσμων τους σε διάφορες μυστικές υπηρεσίες του «ελεύθερου» δυτικού κόσμου, έκαναν τα τουρκοσυριακά σύνορα «σουρωτήρι», ενώ για χρόνια συναλλάσσονταν με τους τζιχαντιστές του «Ισλαμικού Κράτους», που ήλεγχαν πετρελαιοπηγές, εξήγαν λαθραία πετρέλαιο, το οποίο στη συνέχεια «νομιμοποιούμενο» κατέληγε στους ενεργειακούς κολοσσούς, που έκαναν τα στραβά μάτια.

Τα κατασκευάσματα των ιμπεριαλιστών, που χρησιμοποιήθηκαν αρχικά ως εργαλείο για την ανατροπή μη αρεστών αστικών κυβερνήσεων στη Μέση Ανατολή και το Μάγκρεπ (χώρες της Β. Αφρικής), 
τώρα χρησιμοποιούνται ως πρόσχημα για τη συνέχιση των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων. 
Βεβαίως, οι διάφορες συμμαχίες και άξονες που δημιουργούνται ανάμεσα στις καπιταλιστικές χώρες δεν μπορεί ποτέ να θεωρούνται δεδομένες και στέρεες (βλέπε τις διακυμάνσεις στις σχέσεις Ρωσίας - Τουρκίας, ή Τουρκίας - ΕΕ). 

Αυτό πάντως που δεν αλλάζει είναι ο στόχος των αστικών τάξεων που συνεργάζονται και ανταγωνίζονται. 
Δηλαδή, το ξαναμοίρασμα αγορών, ενεργειακών πηγών, των δρόμων μεταφορά τους και των γεωστρατηγικών σφαιρών επιρροής που μπορούν να εξασφαλίσουν τα συμφέροντα των μονοπωλίων. 
Γι' αυτό αιματοκυλιούνται οι λαοί, γι' αυτό η Μεσόγειος έχει πλημμυρίσει από πολεμικά πλοία, αεροπλάνα και δυνάμεις, γι' αυτό επίσης στην Κύπρο, που θεωρείται από τους ιμπεριαλιστές «αβύθιστο αεροπλανοφόρο» που περιστοιχίζεται από μπόλικο φυσικό πλούτο, επιχειρείται να κλείσει η υπόθεση εισβολής και κατοχής, να παγιωθεί η διχοτόμηση, ώστε το «πάρτι» των κεφαλαιοκρατών να συνεχιστεί.
Ολα αυτά αναδεικνύουν την ανάγκη για τους κομμουνιστές και κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο, να απαντάμε στις δακρύβρεχτες αναλύσεις, προβάλλοντας τις πραγματικές αιτίες των πολέμων. 
Επίσης, σε μια περίοδο που οξύνονται οι ενδοϊμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί, που συνεχίζονται οι δυσκολίες η καπιταλιστική οικονομία να περάσει σε φάση σημαντικής ανάπτυξης, η γενίκευση του ιμπεριαλιστικού πολέμου είναι πιθανή. 
Είναι κρίσιμο, επομένως, οι λαοί να προετοιμάζονται με πρωτοπόρους τους κομμουνιστές, ώστε διευρύνοντας τον ταξικό αγώνα, αξιοποιώντας τις αντιθέσεις των καπιταλιστών, να μη χύσουν το αίμα τους για αλλότρια συμφέροντα, αλλά να οργανώσουν τον αγώνα για την ανατροπή της εξουσίας του κεφαλαίου, για την εργατική εξουσία, το σοσιαλισμό.


Άντε κυβερνήσου σύντροφε Κουβέλη…

Είναι ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Αρκεί να είναι ζεστή και υπουργική. Ή μάλλον νέτα-σκέτα υπουργική, για να έρθει αυτός να την ζεστάνει.
Ενός ανθρώπου που μένει σταθερός στις θέσεις του -αρκεί να είναι υπουργικές- και τις αρχές του, χωρίς να πάσχει από αρχομανία. Τόσο σταθερός, που τον λες και βράχο αμετακίνητο.


Και δες πώς τα φέρνει τώρα η Σουζάνα η ζωή, ε; Στο ίδιο υπουργείο με τον Καμμένο. Να βάζουν παρέα τις κόκκινες γραμμές στο Αιγαίο -ου μην και πράσινες σαν της Κύπρου, που διχοτομήθηκε.
Κι αυτός που έλεγε πως δε νοείται αριστερά με συνεργασία Καμμένου; Και οι ατίθασοι νεολαίοι του Σύριζα που του φώναζαν ειρωνικά “άντε και γ… σύντροφε Κουβέλη”;
Του Πάνου Ζάχαρη
Εντάξει, ποιος τα θυμάται όμως αυτά τώρα, μετά από τόσο καιρό και τόσο νερό που κύλησε στο αυλάκι; Τι σημασία έχει ένα τουί κι ένα σύνθημα μπροστά στην αιωνιότητα; Ή μπροστά στην καρέκλα του υπουργού;
Ένας υπουργός με οικουμενική διάθεση, σαν την κυβέρνηση Τζαννετάκη, όπου έκανε το υπουργικό του ντεμπούτο. Την ίδια που έχει και ο Δραγασάκης, ως αναπληρωτής υπουργός οικονομίας, στην κυβέρνηση Ζολώτα.
Το καλύτερο είναι πως εισακούστηκε και η σεξιστική πρόταση του Καμπουράκη -που έλεγε πως δεν αφήνεις ποτέ πολλές γυναίκες μόνες σε έναν εργασιακό χώρο- και μπήκε και ένα… αρσενικό στο υπουργείο Εργασίας, στη θέση της Αντωνοπούλου.
Τι άλλο θα μπορούσε να περιμένει κανείς από έναν κυβερνητικό ανασχηματισμό; Αλλαγή πολιτικής; Εντάξει τώρα, ας είμαστε ρεαλιστές. Παραδειγματιστείτε από το “σύντροφο Κουβέλη” και την παραδειγματική ευελιξία του…

ΚΕΡΚΥΡΑ- ’Πρωτοβουλία Λαϊκών Φορέων’’-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΜΑΡΤΗ 17.00μμ Στη ΝΟΜΑΡΧΙΑ


ΕΞΩΡΑΙΣΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΙΑΝΩΝ-ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ


Με κεντρικά συνθήματα
-Έξω οι ιδιώτες και τα συμφέροντα τους.
-Να πληρώσει τώρα το κράτος για τον λαό.
Αποφασίστηκε η οργάνωση πανκερκυραικού συλλαλητηρίου απ την ‘’Πρωτοβουλία Λαϊκών Φορέων’’ για την Παρασκευή 9 Μάρτη με το ακόλουθο πλαίσιο αιτημάτων:
Κεντρικό εθνικό σχεδιασμό για την διαχείριση των απορριμμάτων.
-Αλλαγή του περιφερειακού σχεδιασμού
-Να αναθέσουν σε δημόσιο πανεπιστήμιο την μελέτη νέας χωροθέτησης της εγκατάστασης της ολοκληρωμένης διαχείρισης (εργοστάσιο-ΧΥΤΥ- ανακύκλωση).
-Να διαθέσουν όλα τα απαραίτητα υλικά και να ενεργοποιήσουν με ενημέρωση και κίνητρα εκτεταμένο πρόγραμμα ανακύκλωσης, για να μειωθεί ο όγκος των απορριμμάτων και να εξοικονομηθεί ανακυκλώσιμη ύλη.
-Πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού στην διαχείριση απορριμμάτων με σταθερή εργασία, τήρηση κανόνων υγιεινής και ασφάλειας-επαναφορά των βαρέων και ανθυγιεινών
-Να κλείσουν, να αποκαταστήσουν τον ΧΥΤΑ Τεμπλονιού και να αποκλείσουν την λειτουργία ΧΥΤΑ-ΧΥΤΥ Λευκίμμης.
-Έως την κατασκευή του εργοστασίου και του ΧΥΤΥ να μεταφερθούν τα υπόλοιπα, από την ανακύκλωση απορρίμματα, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους σε νόμιμο αποδέκτη.
Να απαγορευτεί η συμμετοχή των ιδιωτών από όλα τα στάδια (συλλογή, μεταφορά, ανακύκλωση) της διαχείρισης των απορριμμάτων.
-Καμία αύξηση στα δημοτικά τέλη.
-Άμεση απόδοση ευθυνών στους υπευθύνους για το κατάντημα της διαχείρισης των απορριμμάτων.
Καλούμε όλους τους λαϊκούς φορείς της Κέρκυρας, τους ενεργούς πολίτες, την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα να στηρίξουν με τις αποφάσεις τους, την συμμετοχή και την συμβολή τους στην οργάνωση, το πανκερκυραικό συλλαλητήριο
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΜΑΡΤΗ 17.00μμ
Στη ΝΟΜΑΡΧΙΑ
’Πρωτοβουλία Λαϊκών Φορέων’’



Εξαφάνιση





Μάταια θα αναζητούσε κανείς στην πλειοψηφία των αστικών ΜΜΕ, έντυπων και ηλεκτρονικών, να διαβάσει ένα στοιχειώδες ρεπορτάζ για την προχτεσινή μεγάλη συγκέντρωση του ΚΚΕ στο Σύνταγμα και την πορεία στην αμερικάνικη πρεσβεία ενάντια στα ιμπεριαλιστικά σχέδια, τους πολέμους και την εμπλοκή της Ελλάδας. Αλλα κι εκεί που γίνονταν αναφορές, αυτές ήταν μικρές και περιείχαν το πολύ δύο αράδες από την ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Μέχρι και η καταγγελία από μικροφώνου ότι κυβέρνηση - ΗΠΑ - ΝΑΤΟ προετοιμάζουν τη μετεγκατάσταση «μη επανδρωμένων αεροσκαφών» στη Λάρισα θάφτηκε εντελώς, παρά το γεγονός ότι σηματοδοτεί ένα σοβαρό και επικίνδυνο βήμα στην παραπέρα εμπλοκή της χώρας σε επικίνδυνους σχεδιασμούς. Ο συντονισμός αυτός από όλα τα ΜΜΕ δεν είναι βέβαια τυχαίος. Αποτυπώνει την πλήρη ευθυγράμμισή τους με τα σχέδια και τις επιδιώξεις της ελληνικής αστικής τάξης και των κομμάτων της, που μπορεί να διαφωνούν στα επιμέρους, αλλά όλοι μαζί υπερασπίζονται τους ευρωΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς και την αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας σ' αυτούς. Σε περιόδους μάλιστα που το παιχνίδι των ανταγωνισμών χοντραίνει στη γειτονιά μας, είναι αναμενόμενο από μέρους τους να προσπαθούν να εξαφανίσουν μια τόσο σημαντική παρέμβαση του ΚΚΕ, που αναδεικνύει τις πραγματικές αιτίες του ιμπεριαλιστικού πολέμου και καλεί το λαό να οργανώσει την πάλη του ενάντια σ' αυτές.

Ενα ακόμα επικίνδυνο βήμα


Ενα ακόμα επικίνδυνο βήμα κάνει η κυβέρνηση, σε ό,τι αφορά την εμπλοκή της χώρας στα ευρωΝΑΤΟικά σχέδια και τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, προετοιμάζοντας το έδαφος για την εγκατάσταση αμερικανικών drones (μη επανδρωμένων αεροσκαφών) σε ελληνικό έδαφος. Οπως έγραψε χτες ο «Ριζοσπάστης», από σήμερα 1η Μάρτη, ξεκινά σταδιακά η διαδικασία μεταστάθμευσης δύο - σε πρώτη φάση - μη επανδρωμένων αμερικανικών αεροσκαφών, τύπου «MQ-9 Reaper», στη Λάρισα. Τα αεροσκάφη αυτά θα εγκατασταθούν τουλάχιστον για ένα εξάμηνο στην 110 Πτέρυγα Μάχης, με το μανδύα της συνεκπαίδευσης, ενώ μαζί τους θα αναπτυχθούν τεχνικό κλιμάκιο και άλλο προσωπικό (ασφάλεια, επικοινωνίες κ.λπ.) του αμερικανικού στρατού, που υπολογίζεται στα 100 άτομα. Προηγήθηκαν εξαντλητικές επιθεωρήσεις από τους Αμερικανούς σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις της Ελλάδας, προκειμένου να επιλεγεί ο καταλληλότερος χώρος εγκατάστασης των μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Τώρα φαίνεται πως προκρίνεται η Λάρισα, καθώς συνδυάζει στοιχεία όπως η γειτνίαση με το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ), ενώ φιλοξενεί και ελληνικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη τύπου «Πήγασος», της Μοίρας «Αχέρων».
***
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο βήμα είναι η εγκατάσταση στην Ελλάδα και άλλων μη επανδρωμένων αεροσκαφών, τύπου «MQ-1 Predator», τα οποία διαθέτουν τεχνολογία αιχμής σε ό,τι αφορά την κατόπτευση και τον έλεγχο ευρείας περιοχής, ενώ μπορούν να φέρουν και όπλα. Με εμβέλεια πτήσης τα 1.850 χιλιόμετρα, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα μπορούν να ελέγχουν από την Αφρική στο νότο (Λιβύη και άλλες χώρες αυξημένου «ενδιαφέροντος»), έως τη διώρυγα του Σουέζ στα ανατολικά και έως την ενδοχώρα της Λευκορωσίας στα Βόρεια, όπου η Ρωσία έχει αναπτύξει συστήματα «S-400», όπως και μεγάλους σχηματισμούς αρμάτων μάχης, ως απάντηση στην «αντιπυραυλική ασπίδα» του ΝΑΤΟ. Είναι φανερός, επομένως, ο προσανατολισμός που αποκτούν αυτά τα αεροσκάφη με την εγκατάστασή τους σε ελληνικό έδαφος και ειδικότερα στη Λάρισα, χωρίς να αποκλείονται και άλλες στρατιωτικές εγκαταστάσεις, όπως το Καστέλι Ηρακλείου. Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη εξέλιξη συνιστά αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας στους στρατιωτικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, με σαφή μέτωπο προς τη Ρωσία, σε μια περίοδο που οξύνεται ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα δύο ιμπεριαλιστικά κέντρα, στη Συρία, στα Βαλκάνια και αλλού, με τη συμμετοχή και άλλων ισχυρών «παιχτών» (Κίνα, κράτη - μέλη της ΕΕ, Τουρκία), που είτε διεκδικούν κομμάτι στο ξαναμοίρασμα των σφαιρών επιρροής είτε προσπαθούν να εμποδίσουν την αύξηση της επιρροής των αντιπάλων τους.
***
Δεν είναι, όμως, μόνο αυτή η εξέλιξη που επιβεβαιώνει τα παραπάνω. Η κυβέρνηση επεκτείνει ταυτόχρονα τις αμερικανοΝΑΤΟικές βάσεις στην Ελλάδα, πρώτα απ' όλα στη Σούδα - ναυτικό ορμητήριο των ΗΠΑ προς τις χώρες της Αφρικής, της Μαύρης Θάλασσας, της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής και τον Ινδικό Ωκεανό - όπου σχεδιάζεται επέκταση εγκαταστάσεων, ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμα περισσότερα πλοία, αλλά και μετεγκατάσταση Αμερικανών πεζοναυτών. Τέτοιες εργασίες έχουν γίνει και στον Αραξο, όπου προετοιμάζεται η εγκατάσταση «ειδικών» όπλων, ακόμα και πυρηνικών, αλλά και στην Πρέβεζα. Σχεδιάζεται, τέλος, η κατασκευή βάσης αμερικανικών ελικοπτέρων στην Αλεξανδρούπολη. Παράλληλα, με μια σειρά μετεκπαιδεύσεων που διοργανώνονται με άξονα την Ελλάδα, η κυβέρνηση δίνει στους ΑμερικανοΝΑΤΟικούς δυνατότητα να εκπαιδευτούν για πόλεμο σε ένα σύνθετο, απαιτητικό γεωμορφολογικό περιβάλλον, συν το γεγονός ότι αποκτούν το πρόσχημα για περιοδική μεταστάθμευση επίλεκτων μονάδων τους σε έναν κρίσιμο γεωστρατηγικά κόμβο, σταυροδρόμι 3 ηπείρων. Για παράδειγμα, μέσα στο Μάρτη, διοργανώνεται η μεγάλη άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ» με συμμετοχή αεροπορικών δυνάμεων από Ελλάδα, ΗΠΑ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιταλία, Κύπρο, που θα απλωθούν σε ολόκληρο τον ελλαδικό εναέριο χώρο.
***
Ο λαός δεν έχει κανένα συμφέρον από οποιαδήποτε συμμετοχή στα ιμπεριαλιστικά σχέδια και τους ανταγωνισμούς, όπως προσπαθούν να τον πείσουν η κυβέρνηση και τα άλλα αστικά κόμματα, παρουσιάζοντας το ΝΑΤΟ και την ΕΕ ως εγγυητές τάχα της ασφάλειας και της σταθερότητας, όταν έχουν αποδείξει διαχρονικά τον ακριβώς αντίθετο ρόλο τους. Κανένα όφελος δεν θα προκύψει για το λαό από μια ενδεχόμενη αλλαγή συνόρων στην ευρύτερη περιοχή μας. Αντίθετα, θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για γενικότερες ιμπεριαλιστικές συγκρούσεις. Ο λαός να δώσει απάντηση στα σχέδια των ιμπεριαλιστών και την εμπλοκή της Ελλάδας, δυναμώνοντας την αλληλεγγύη με τους άλλους λαούς της περιοχής, ενάντια στον κοινό αντίπαλο: Τα μονοπώλια, τον καπιταλισμό, τις κυβερνήσεις τους και τις ιμπεριαλιστικές συμμαχίες τους.

Δεν ανασχηματίζεται


Ο ανασχηματισμός στον οποίο προχώρησε χτες ο πρωθυπουργός, όπως και οι παραιτήσεις του υπουργού Οικονομίας και της αναπληρώτριας υπ. Εργασίας που προηγήθηκαν, μετά την κατακραυγή για τα επιδόματα ενοικίου που έπαιρναν, επιχειρήθηκε να παρουσιαστούν από την κυβέρνηση ως μια ακόμα υποτιθέμενη «διαχωριστική γραμμή» της με τα άλλα αστικά κόμματα και τις κυβερνήσεις που προηγήθηκαν.
Ο δε πρωθυπουργός, από την Τρίπολη, όπου στήθηκε την Τρίτη η τελευταία «αναπτυξιακή» φιέστα, με τα γνωστά παχιά λόγια, είπε ότι η κυβέρνησή του τάχα δεν θα συμβιβαστεί με το «μότο» πως «ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό», ενώ επανέλαβε και τα γνωστά περί «άλλου υλικού» απ' το οποίο δήθεν είναι φτιαγμένη η κυβέρνησή του.
Ξεπερνάει, βέβαια, τα όρια της πρόκλησης όλα αυτά να τα λέει μια κυβέρνηση που έχει αναδειχτεί «πρωταθλήτρια» της βάρβαρης αντιλαϊκής πολιτικής, γεγονός που δεν «ξεπλένεται», όσοι ανασχηματισμοί, «τρίπλες» και προπαγανδιστικά σχήματα κι αν επιστρατευτούν.
Κανένα «ήθος» και «αρετή» δεν υπάρχει στην πολιτική της κυβέρνησης, που στρώνει χαλί στην καπιταλιστική κερδοφορία και για το λόγο αυτό τσακίζει εργατικά δικαιώματα, εκτοξεύει την ευελιξία στους χώρους δουλειάς, διαλύει τον κοινωνικό χαρακτήρα της Ασφάλισης, απελευθερώνει τις απολύσεις, επιχειρεί να βάλει στο γύψο το δικαίωμα στην απεργία που κατακτήθηκε με αίμα.
Ολα αυτά τα αντεργατικά μέτρα που πέρασε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ τα προηγούμενα χρόνια, επεκτείνοντας παραπέρα το αντιλαϊκό οπλοστάσιο, «τρέχει» τώρα - στο πλαίσιο και της 4ης «αξιολόγησης» - να «κωδικοποιήσει», να μονιμοποιήσει δηλαδή, με τη νέα της πλέον σύνθεση.
Οπως, βέβαια, ανεξαρτήτως σύνθεσης και «ευθιξίας», «τρέχουν» οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου, και η σημερινή, τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις και τους υπόλοιπους στόχους του κεφαλαίου, που σαρώνουν αυτοαπασχολούμενους και φτωχούς αγρότες.
Καμία αξία - πέρα από τις «αξίες» της καπιταλιστικής αγοράς - δεν υπηρετεί μια κυβέρνηση που, όπως έγινε ξανά χτες, επιστρατεύει την καταστολή ενάντια σε όσους υπερασπίζονται τα σπίτια της λαϊκής οικογένειας από το «σφυρί» των τραπεζιτών.
Που κόβει χωρίς τσίπα κοινωνικά επιδόματα, κονδύλια για Υγεία και Πρόνοια, προκειμένου να δημιουργήσει «μαξιλάρια ασφαλείας» για το κεφάλαιο. Που θεωρεί «κόστος» τα έργα αντιπλημμυρικής, αντισεισμικής, αντιπυρικής προστασίας, τις δαπάνες για υποδομές που καλύπτουν τις εργατικές - λαϊκές ανάγκες.
Οπως, βέβαια, καμία «ηθική» - πέρα από την «ηθική» του κεφαλαίου, το οποίο όλοι μαζί και με εναλλασσόμενους ρόλους υπηρετούν - δεν αποπνέει η εμπλοκή στους επικίνδυνους σχεδιασμούς ΝΑΤΟ - ΗΠΑ - ΕΕ στην περιοχή, όπου η κυβέρνηση δίνει τα ρέστα της, βάζοντας για λογαριασμό των επιχειρηματικών ομίλων το κεφάλι του λαού στον «τορβά» των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών που ανάβουν το φιτίλι του πολέμου στην περιοχή.
Οι εργαζόμενοι, ο λαός δεν έχουν τίποτα να περιμένουν από την εναλλαγή υπουργών, αστικών κυβερνήσεων και κομμάτων που υπηρετούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου και γι' αυτό τσακίζουν το λαό, με ή χωρίς «ευθιξία», «ήθος» και «ευπρέπεια». Η αντιλαϊκή πολιτική και η στρατηγική του κεφαλαίου δεν «ανασχηματίζονται» ούτε μακιγιάρονται, αλλά ανατρέπονται από την οργανωμένη πάλη και τη συμμαχία εργατών - αγροτών - αυτοαπασχολούμενων.

TOP READ