16 Οκτ 2013

Ψέμα πάνω στο ψέμα

Ψέμα πάνω στο ψέμα
Ούτως ή άλλως ο οπορτουνισμός αναστολές δε διέθετε ποτέ. Στη σημερινή φάση... εξέλιξής του όμως έχει γίνει εντελώς ξετσίπωτος. Τόσο, που το ψέμα να έχει γίνει η «μητρική του γλώσσα».
Δήλωσε χτες ο Αλ. Τσίπρας σε εκδήλωση σχετική με την Παιδεία, τις διαθεσιμότητες κλπ.:«Αλλά το πιο σημαντικό, είδαμε να δρομολογείται πλέον ανοιχτά η επιβολή διδάκτρων, ξεκινώντας από τις μεταπτυχιακές σπουδές. Πρόκειται για τη λογική του "επιχειρηματικού Πανεπιστήμιου", που παλιότερα υπήρξε το όνειρο των πιο άρρωστων νεοφιλελεύθερων μυαλών στην Ευρώπη, και το οποίο τώρα με το μνημόνιο γίνεται πραγματικότητα στην Ελλάδα. Τι σημαίνει αυτό. Οτι η εποχή που η Παιδεία ήταν δημόσιο αγαθό, και μπορούσαν όλοι να έχουν πρόσβαση ανεξάρτητα από τις οικονομικές τους δυνατότητες, τελειώνει. Ερχεται η Παιδεία ως κερδοφόρος αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών και πτυχίων. Εκεί θα ισχύσει ό,τι ισχύει παντού για τις ιδιωτικοποιήσεις: Για να μπορέσει κάθε καρυδιάς καρύδι να μπει στο χώρο και να κερδοσκοπήσει, θα πρέπει το Δημόσιο Πανεπιστήμιο να υποβαθμιστεί αντίστοιχα, και να παρέχει τις υπηρεσίες του με κόστος και μάλιστα υψηλό. Διότι έτσι διασφαλίζεται αυτό που αποκαλούμε εντός πολλών εισαγωγικών "ανταγωνιστικότητα" του ιδιωτικού τομέα»...
Αυτά τώρα, που τα θέλγητρα της κυβερνητικής καρέκλας τον αναγκάζουν να λέει όσα οι συνομιλητές του θέλουν να ακούσουν και να παριστάνει πότε πότε - βασικά όταν δεν απευθύνεται στους καπιταλιστές - την «αριστερή αντιπολίτευση». Ας δούμε τι έλεγε όμως ο Αλ. Τσίπρας όταν δεν υπήρχε τέτοια ανάγκη: «Δεν είμαστε εχθρικοί προς τα ιδιωτικά πανεπιστήμια», «το κύρος του δημόσιου πανεπιστημίου δε θίγεται από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια»! Και τα έλεγε στην εφημερίδα «Σημερινή» της Κύπρου, στις 16/6/2008.
Είναι γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει καμία αντίρρηση στη συνύπαρξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα σε όλους τους κρίσιμους τομείς - Παιδεία, Πγεία κ.ά. Αλλωστε ευρωβουλευτής του ήταν ο Αλ. Αλαβάνος όταν αξίωνε από την Κομισιόν να τραβήξει το αυτί της Ελλάδας γιατί δεν αναγνώριζε τα ΚΕΣ.
Πρόεδρός του ήταν ο Αλ. Τσίπρας όταν δήλωνε πως το κράτος «οφείλει να στήσει έτσι το εκπαιδευτικό του σύστημα, ώστε να παράγει γνώση που αξιοποιείται, να πουλιέται ακριβά στην αγορά εργασίας και, ταυτόχρονα, ο Χ ή ο Ψ επιχειρηματίας να ξέρει ότι αυτό που θα επιτύχει εδώ δε θα το βρει αλλού»(συνέντευξη Αλ. Τσίπρα στην εφημερίδα «Athens Voice», τεύχος 212). Πάγιο αίτημά τους είναι και η «αυτονομία του δημόσιου πανεπιστημίου».
Μόνο που ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα παράγει για να πουλάει και μάλιστα ακριβά, δεν μπορεί παρά να είναι ένα σύστημα πλήρως εμπορευματοποιημένο, απρόσιτο για τα παιδιά της εργατικής λαϊκής οικογένειας, υποταγμένο στις ανάγκες των καπιταλιστών που δεν συναντώνται πουθενά με αυτές του λαού.
Αυτό σημαίνει στην πραγματικότητα «αυτόνομο» πανεπιστήμιο: αναζήτηση πόρων, συνεργασία με επιχειρήσεις, αγοραπωλησία «επιστημονικών» υπηρεσιών, απόλυτη υποταγή της παρεχόμενης εκπαίδευσης και της διενεργούμενης έρευνας στις ανάγκες των μονοπωλίων, δίδακτρα στους φοιτητές και πλήρης εμπορευματοποίηση όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ωριμος και ρεαλιστικός ο άλλος δρόμος ανάπτυξης

Ωριμος και ρεαλιστικός ο άλλος δρόμος ανάπτυξης

Από την ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στην Ξάνθη
«Ολοι αντιλαμβάνονται ότι η όποια αναιμική ανάκαμψη επιτευχθεί το επόμενο διάστημα, οι όποιες επενδύσεις γίνουν, δεν πρόκειται να βάλουν φρένο στην επιδείνωση των όρων ζωής και εργασίας. Ισα ίσα, οι επενδύσεις θα πατήσουν ακριβώς πάνω σε αυτή την πραγματικότητα, που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια, με τους αντεργατικούς, αντιλαϊκούς νόμους, πριν και μετά το μνημόνιο.
Ξέρουν καλά οι χιλιάδες κάτοικοι της Ξάνθης που έμειναν άνεργοι, οι χιλιάδες οικοδόμοι, κύρια από τη μειονότητα, που δεν βρίσκουν ούτε ένα μεροκάματο, οι εργάτες της ΣΕΒΑΘ, της ΣΕΠΕΚ, της χαρτοβιομηχανίας DΙΑΝΑ, οι εργάτες από το καπνομάγαζο του "ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ" που μετεγκαταστάθηκε στην ΠΓΔΜ, οι εργάτες από το εργοστάσιο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης πως δεν θα βρουν σταθερή δουλειά με δικαιώματα.
Για τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους αυτοαπασχολούμενους, τους φτωχούς αγρότες, τα νέα παιδιά και τις γυναίκες των λαϊκών στρωμάτων μικρή σημασία έχει αν η ανάπτυξη θα έρθει μέσω των επενδύσεων που προσπαθεί να προσελκύσει η ΝΔ με τα ταξίδια του Σαμαρά ανά τον κόσμο, πότε στην Κίνα, στην Αμερική, πρόσφατα στο Ισραήλ, ή μέσω της "υγιούς επιχειρηματικότητας", των δημόσιων επενδύσεων που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Και εδώ στην περιοχή της Ξάνθης συγκεντρώνεται μεγάλο μέρος των μονοπωλιακών ομίλων της χώρας, σημαντικοί κλάδοι για την οικονομία της χώρας, όπως, ο κλάδος του μετάλλου, του γάλακτος - τροφίμων - ποτών, της χημικής βιομηχανίας, του ιματισμού - κλωστοϋφαντουργίας, που έχει συρρικνωθεί πολύ από τη δεκαετία του '90 και μετά, των τηλεπικοινωνιών.
Ουσιαστικά μιλάμε για τη βάση της ανάπτυξης, για στρατηγικούς τομείς, πάνω στους οποίους θα πατήσει η νέα εξουσία, η εργατική εξουσία για να αναπτύξει σε όφελος του λαού τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας, τη βιομηχανία της, για την κάλυψη των όλο και περισσότερο διευρυμένων αναγκών του λαού, για την ευημερία του.
Κομμάτι του ταξικού κινήματος οι εργάτες της μουσουλμανικής μειονότητας
Δεν μας διαφεύγουν της προσοχής τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει, τόσο στο Νομό Ξάνθης, όσο και στο Νομό Ροδόπης, η μουσουλμανική μειονότητα, οι συνάδελφοί μας και συμπατριώτες μας εργάτες, αγρότες, επιστήμονες, τα παιδιά τους, οι λαϊκές οικογένειες της μειονότητας.
Αλλωστε, η μουσουλμανική μειονότητα αποτελεί το 40% του πληθυσμού στο Νομό Ξάνθης. Η κατάσταση στα λαϊκά στρώματα της μειονότητας επιδεινώθηκε το τελευταίο δίχρονο, έπληξε κλάδους που εργάζονται, όπως, των κατασκευών, όπου η ανεργία έχει φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα μεγάλο κομμάτι να μεταναστεύει για να βρει ένα μεροκάματο.
Πολλοί αναγκάζονται να μεταναστεύσουν σε ευρωπαϊκά και άλλα κράτη (Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ιταλία, Γαλλία, Κατάρ, Σαουδική Αραβία). Η μετακίνηση γίνεται κυρίως μέσω δουλεμπορικών γραφείων, που παίρνουν υψηλή προμήθεια ανά εργαζόμενο, με "χτυπημένα" μεροκάματα, δουλειά 6 ή 7 ημερών, και ορισμένες φορές χωρίς ασφάλεια, όπως στο Κατάρ.
Χιλιάδες νοικοκυριά του Νομού Ξάνθης από το μειονοτικό πληθυσμό απασχολούνται με τον καπνό. Οπως, όμως, είναι ήδη γνωστό, με την αναθεώρηση της ΚΑΠ, την ενδιάμεση, η καπνοκαλλιέργεια δέχθηκε συντριπτικό πλήγμα. Χιλιάδες αγρότες βρέθηκαν χωρίς εισόδημα, ή με εντελώς συρρικνωμένο εισόδημα.
Παράλληλα, η παρέμβαση των αστικών παραγόντων τόσο από το εσωτερικό της χώρας, όσο και από το εξωτερικό εξακολουθεί να είναι μεγάλη. Οι εργαζόμενοι της μειονότητας πρέπει να γυρίσουν την πλάτη σε εθνικιστικά και άλλα κόμματα που στόχο έχουν να διαιρούν τους εργαζόμενους, να τους δηλητηριάζουν με το φαρμάκι της έχθρας, τη στιγμή που στην περιοχή μας οι μειονότητες πρέπει να αποτελούν γέφυρα φιλίας και συνεργασίας ανάμεσα στους λαούς μας, στους λαούς όλων των γειτονικών χωρών.
Υπαρκτά ζητήματα της μειονότητας που αφορούν την εκλογή μουφτή, τους ιμάμηδες και άλλα, προσπαθούν οι αστικές και άλλες εθνικιστικές δυνάμεις να τα εντάξουν στις ενδοαστικές - ενδοκαπιταλιστικές - ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις της Ελλάδας και της Τουρκίας, άλλων ισχυρών καπιταλιστικών κρατών, δηλητηριάζοντας τη συνείδηση των εργαζομένων της μειονότητας. Συνειδητά προσπαθούν να τους αποκόψουν από το εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας, τα ταξικά συνδικάτα, τις άλλες αγωνιστικές συσπειρώσεις, τις λαϊκές επιτροπές και την αλληλεγγύη που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στους εργαζόμενους, ανεξάρτητα από θρησκεία και εθνικότητα, αφού όλους μας ακουμπάει και ταλαιπωρεί η κρίση, ίδιος είναι ο αντίπαλος, η ΕΕ, το μεγάλο κεφάλαιο, οι ιμπεριαλιστικοί επιθετικοί οργανισμοί, όπως το ΝΑΤΟ.
Οι νέοι της μειονότητας αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα με την υπόλοιπη νεολαία του Νομού Ξάνθης, της περιφέρειας Ξάνθης, όλης της χώρας, μόνο που εδώ δεν θα ήμασταν έξω από τα πράγματα εάν λέγαμε ότι είναι πολύ πιο οξυμένα. Ετσι, η Εκπαίδευση (τριτοβάθμια) εξακολουθεί να αποτελεί άπιαστο όνειρο για τη συντριπτική πλειοψηφία των νέων, όπως επίσης δεν υπάρχει προσχολική αγωγή, ιδιαίτερα στα χωριά των ορεινών περιοχών, δηλαδή στα πομακοχώρια. Η εκμετάλλευση της παιδικής εργασίας οργιάζει, ενώ στους μεγαλύτερους η ανεργία έχει αγγίξει τεράστια ποσοστά. Απασχολούνται στην αγροτική οικονομία, στην οικοδομή, σε μικρές επιχειρήσεις, στη βιομηχανία ως ανειδίκευτοι εργάτες, σε σούπερ μάρκετ. Είναι αποκλεισμένοι, σε μεγάλο βαθμό, από χώρους δουλειάς, όπως ο δημόσιος τομέας, ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, η Κοινή Ωφέλεια, η Τοπική Διοίκηση. Και δεν δικαιολογείται το γεγονός να προβάλλεται ως αιτία του αποκλεισμού η "άγνοια" ή η δυσκολία στο χειρισμό της ελληνικής γλώσσας.
Το ΚΚΕ έχει επανειλημμένα καταθέσει προτάσεις, θα συνεχίσει να προβάλλει τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις, τις δίκαιες, της μειονότητας.
Αναγκαία η συζήτηση για το ποιος φταίει
Στην περιγραφή των προβλημάτων συμφωνούμε όλοι. Ακόμα και στο ότι πρέπει να αναπτυχθούν αγώνες για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα μπορεί να συμφωνήσουμε όλοι. Οταν, όμως, η συζήτηση πηγαίνει στο ποιος φταίει που φτάσαμε ως εδώ, ποια είναι η αιτία των προβλημάτων, τότε αρχίζουν να φαίνονται οι διαφορές, οι ουσιαστικές διαφορές που υπάρχουν σήμερα στις δυνάμεις που δρουν μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα, τότε ξεχωρίζει η "ήρα από το στάρι".
Η συζήτηση για το ποιος φταίει που φτάσαμε ως εδώ, ποια είναι η αιτία των προβλημάτων πρέπει να ανοίξει όχι για να γυρίσουμε πίσω, αλλά για να προχωρήσουμε μπροστά με πολύτιμα συμπεράσματα, διδάγματα από τους αγώνες του χτες που είναι αναγκαία για τους αγώνες του σήμερα και το περιεχόμενό τους.
Κι αυτή η συζήτηση πρέπει να ανοίξει πρώτα απ' όλα στους τόπους δουλειάς, στις συνελεύσεις των εργαζομένων, με μαζικές ζωντανές διαδικασίες, εκεί που οι εργάτες μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα για το ρόλο των εργοδοτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, για το ποιος είναι μαζί τους και το ποιος είναι απέναντι.
Η ευθύνη των εργοδοτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων και παρατάξεων είναι μεγάλη, όχι μόνο γιατί δεν προετοίμασαν για τη θύελλα που ερχόταν, αλλά εφησύχαζαν. Αλλά, κυρίως, γιατί με τη συμμετοχή τους σε "κοινωνικούς διαλόγους" αφόπλιζαν το εργατικό κίνημα στη λογική της παραίτησης, της κοινωνικής συναίνεσης.
Σήμερα είναι ανάγκη να κατανοηθεί ότι το εργατικό κίνημα χρειάζεται συμμάχους, κι αυτοί είναι το κίνημα των αυτοαπασχολούμενων, το κίνημα των φτωχών αγροτών, να κατανοηθεί ότι αυτή η κοινωνική συμμαχία πρέπει να έχει στόχο και κατεύθυνση όχι τη διαχείριση του συστήματος, αλλά την ανατροπή του.
Ανάπτυξη με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες
Στο 19ο Συνέδριό μας φωτίσαμε την ανάπτυξη των υλικών προϋποθέσεων στην Ελλάδα που μπορούν να διασφαλίσουν ένα ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, τον ελπιδοφόρο δρόμο της σοσιαλιστικής οικονομίας.
Η πολιτική πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ, που ξεκινά με τη συγκρότηση της Λαϊκής Συμμαχίας. Συμμαχίας που αγκαλιάζει τη λαϊκή πλειοψηφία γιατί πλειοψηφία είναι οι εργάτες, οι αγρότες, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι γυναίκες και τα παιδιά τους, απαντά και στο σήμερα και στο αύριο.
Ο λαός τώρα πρέπει να προτάξει την ικανοποίηση των σύγχρονων δικαιωμάτων και αναγκών του, με βάση τις δυνατότητες της εποχής, της επιστήμης.
-- Τη σταθερή εργασία για όλους, σε ανθρώπινες και ασφαλείς συνθήκες, με διευρυμένο ελεύθερο χρόνο. Την κατάργηση κάθε είδους και μορφής ελαστικής - προσωρινής εργασίας. Τη διασφάλιση του λαϊκού εισοδήματος. Τη σύγχρονη Κοινωνική Ασφάλιση. Τη δραστική μείωση των ορίων συνταξιοδότησης.
-- Τις υψηλού επιπέδου δημόσιες δωρεάν παροχές στην Υγεία, στην Παιδεία, στην Πρόνοια, με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας σ' αυτούς τους τομείς. Τη μετατροπή του αθλητισμού και του πολιτισμού από εμπορεύματα σε δικαιώματα. Τη διασφάλιση της διατροφικής επάρκειας του λαού μας.
-- Την αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας, την ανάπτυξη των ζωτικών υποδομών που αφορούν στην αντισεισμική και αντιπλημμυρική θωράκιση, στην πυροπροστασία, στην προστασία του περιβάλλοντος.
-- Την απεμπλοκή από ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, λυκοσυμμαχίες, επιθετικούς σχεδιασμούς, επεμβάσεις, ιμπεριαλιστικούς πολέμους, ιδιαίτερα σήμερα που σε συνθήκες διεθνούς καπιταλιστικής κρίσης οξύνονται οι αντιθέσεις και ανταγωνισμοί, για το μοίρασμα των αγορών, για τον έλεγχο των δρόμων μεταφοράς της Ενέργειας και στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή, ευρύτερα στην περιοχή μας.
Ολα αυτά, βέβαια, απαιτούν και ριζικές αλλαγές στο επίπεδο της εξουσίας. Ανάπτυξη με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες και όχι τις ανάγκες των μονοπωλίων, άλλη κοινωνική οργάνωση.
Αυτή η εξουσία απαιτεί κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, αγροτικό παραγωγικό συνεταιρισμό, που καμία σχέση δεν έχει με τον σημερινό στα πλαίσια του καπιταλισμού, χρειάζεται επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό.
Χρειάζονται νέοι θεσμοί, που θα διασφαλίζουν τη συμμετοχή των εργαζομένων, της νεολαίας, των γυναικών στη διοίκηση του λαϊκού κράτους, τον εργατικό - κοινωνικό έλεγχο από κάτω προς τα πάνω, με πυρήνα τη συνέλευση στον τόπο δουλειάς.
Αυτός είναι ο δρόμος της πραγματικής διεξόδου για το λαό, αναγκαίος, ώριμος και ρεαλιστικός όσο ποτέ, που οι λαϊκές δυνάμεις αξίζει να παλέψουν, με τη δική τους Συμμαχία, μαζί με το ΚΚΕ, κόντρα στα μονοπώλια, στα κόμματά τους και στους μηχανισμούς τους».

Κάτι παράξενες συμπτώσεις...

Κάτι παράξενες συμπτώσεις...
Μια φράση που είχε χρησιμοποιηθεί από αστικά επιτελεία το 2002, τη φράση «δεν τελείωσε με τη "17Ν" η τρομοκρατία», ανέσυρε και επανέλαβε χτες ο υπουργός Δημόσιας Τάξης. Την ώρα που έκανε τη σχετική δήλωση κυκλοφορούσε στα περίπτερα εφημερίδα με πρώτο τίτλο «Επιστρέφει ο εφιάλτης της τρομοκρατίας». Αφορμή μια ανακοίνωση της Αστυνομίας ότι ταυτοποίησε αποτύπωμα που είχε βρεθεί σε μια ληστεία, με τον Ν. Μαζιώτη, που κατά την Αστυνομία είναι ο «υπ' αριθμόν ένα τρομοκράτης». Τέτοια σύμπτωση; Η τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται;
Λίγες μέρες πριν είχε δοθεί στη δημοσιότητα κείμενο του Μαζιώτη, του επικεφαλής του αυτοαποκαλούμενου Επαναστατικού Αγώνα, η ύποπτη δράση του οποίου αναδείχθηκε χρήσιμη σε διάφορες υπηρεσίες για την αναπαραγωγή της «τρομοκρατολαγνείας», που αντικειμενικά τροφοδοτεί την κρατική καταστολή ενάντια στο εργατικό, λαϊκό κίνημα. Ο Μαζιώτης λίγους μήνες πριν είχε εξαφανιστεί ενώ ήταν υπό την άμεση εποπτεία της Αστυνομίας. Προκαλεί πάντως ερωτήματα πώς έγινε αυτό... Αλλά γιατί ξαφνικά με δεδομένη την υπόθεση της Χρυσής Αυγής εμφανίζουν ξανά την «τρομοκρατία»; Γιατί ξαφνικά ανοίγεται από την κυβέρνηση και τους κρατικούς θεσμούς τέτοιο ζήτημα; Διαρροές για την ώρα γίνονται με τον πλέον επίσημο τρόπο: Είχαν, λέει, το αποτύπωμά του από τον Ιούλη, αλλά το ταυτοποίησαν μόλις τώρα, αφού, βέβαια, πρώτα ο ίδιος βγήκε και δήλωσε «είμαι εδώ». Μετράγανε, λένε, τις ληστείες και καταλάβαιναν ότι κάτι συμβαίνει, αλλά τις θυμήθηκαν όλες μαζί τώρα. Βλέπουν, λένε, ότι ο κοινωνικοπολιτικός περίγυρος μυρίζει μπαρούτι... Ολα αυτά σε συνθήκες που με αφορμή την εγκληματική δράση της ναζιστικής Χρυσής Αυγής συντηρείται η θεωρία των άκρων, ενώ πληθαίνουν οι σκέψεις για ενίσχυση του κατασταλτικού νομικού οπλοστασίου. Τι συμβαίνει λοιπόν;
Καταγράφονται, επίσης, μερικές ακόμα συμπτώσεις: Δυο μέρες πριν, κύριο άρθρο στα «ΝΕΑ» διαπιστώνει ότι έχει δημιουργηθεί «μία μαύρη τρύπα στο κέντρο του πολιτικού συστήματος», ο Μαζιώτης με το κείμενό του διαπίστωνε επίσης ότι «το πολιτικό κενό που γεννά η εγκατάλειψη του καθεστωτικού πολιτικού κέντρου (...) ευνοεί τόσο την ισχυροποίηση φασιστικών ακροδεξιών μορφωμάτων, όσο και τις αντικαθεστωτικές τάσεις στην αριστερά». Είναι τυχαίο το ντύσιμο της θεωρίας των δύο άκρων με «αντικαθεστωτικό» μανδύα; Και μάλιστα όταν από την πρώτη στιγμή σύλληψης του Ρουπακιά για το φόνο του Π. Φύσσα έβγαιναν το ένα μετά το άλλο τα κυβερνητικά στελέχη να τονίσουν ότι δεν είναι εγκληματική μόνο η δράση της ΧΑ αλλά υπάρχει εγκληματική δράση και στο άλλο άκρο; Μήπως αξιοποιώντας μηχανισμούς σαν αυτόν που ο Μαζιώτης και το σύστημα εμφανίζουν ως «επαναστατική οργάνωση» και που αντικειμενικά η δράση του είναι προβοκατόρικη στηρίζουν και ενισχύουν τη θεωρία των δύο άκρων, για την καλλιέργεια τρόμου στα λαϊκά στρώματα;
Γεγονός είναι ότι η δράση της Χρυσής Αυγής προσφέρεται για πολλαπλή αξιοποίηση. Ηδη η κυβέρνηση, εστιάζοντας στην εγκληματική δράση της, «καίγεται» να χρησιμοποιήσει το άρθρο 187 του ποινικού κώδικα περί εγκληματικών οργανώσεων. Το τι ακριβώς θα κάνει θα το δούμε. Προς το παρόν πρέπει να εντοπιστεί η προσπάθεια να αξιοποιηθεί αυτή η συγκυρία τόσο για ενίσχυση του διπολισμού με παραπομπές στα «δύο άκρα», όσο και δημιουργία συνθηκών παρεμπόδισης της λαϊκής πάλης. Χρειάζεται επαγρύπνηση και μέτρημα ξανά και ξανά της κάθε «είδησης» που πλασάρεται σαν πραγματικό δεδομένο.

Η εργατική τάξη έχει τη δύναμη να φέρει τα πάνω κάτω

Η εργατική τάξη έχει τη δύναμη να φέρει τα πάνω κάτω
Σε σύσκεψη εργαζομένων και συνδικαλιστών στο Εργατικό Κέντρο της Ξάνθης μίλησε την Κυριακή ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ
Από τη σύσκεψη με εργαζόμενους και συνδικαλιστές στο Εργατικό Κέντρο Ξάνθης
«
Η εργατική τάξη, οι εργαζόμενοι, είναι η κινητήρια δύναμη όλης της εξέλιξης. Είναι αυτή που παράγει τον πλούτο της χώρας. Είναι αυτή η τάξη που έχει προοπτική. Για μας, για το ΚΚΕ, η αστική τάξη που έχει αρκετούς αιώνες πλέον την εξουσία, είναι μια τάξη ξεπερασμένη. Μόνο που δυστυχώς, όπως λέμε, δεν έχει συνειδητοποιήσει αυτή τη δύναμή της η ίδια η εργατική τάξη, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, ο ίδιος ο λαός για να μπορέσουν να φέρουν τα πάνω κάτω και να γίνουν πραγματικά αφέντες του πλούτου που παράγουν».
Τα παραπάνω σημείωσε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπας, μιλώντας την Κυριακή 13 Οκτώβρη σε σύσκεψη συνδικαλιστών και εργαζομένων στο Εργατικό Κέντρο Ξάνθης. Σημείωσε την ανάγκη να προχωρήσει άμεσα η ανασύνταξη του εργατικού κινήματος, να οικοδομηθεί η Λαϊκή Συμμαχία, που θα παλεύει για ανακούφιση από τις επιπτώσεις της καπιταλιστικής κρίσης, για επιμέρους κατακτήσεις και ταυτόχρονα θα ανοίγει το δρόμο της προοπτικής, που φτάνει στη διεκδίκηση και την εγκαθίδρυση της εξουσίας της εργατικής τάξης και των συμμάχων της.
Στη σύσκεψη, συμμετείχαν εκπρόσωποι από το Σύλλογο Δασκάλων, την ΕΛΜΕ, το Σωματείο Νοσοκομειακών Γιατρών, το Σωματείο εργαζομένων στο νοσοκομείο Ξάνθης, τα δύο Σωματεία εργαζομένων της ΣΕΚΑΠ, τα δύο Σωματεία Οικοδόμων, το κλαδικό Σωματείο Επεξεργασίας Γάλακτος, των εργαζομένων στα «Πλαστικά Θράκης», των καθαριστριών, των ιδιωτικών υπαλλήλων - εμποροϋπαλλήλων, το κλαδικό Ιματισμού - Κλωστοϋφαντουργίας - Δέρματος, της ΔΕΥΑΞ και των καπνεργατών.
Στις τοποθετήσεις τους, οι συνδικαλιστές κατήγγειλαν την πολιτική της κυβέρνησης που διαλύει την Υγεία και την Παιδεία, τσακίζει τις εργασιακές σχέσεις, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, προκειμένου να στηρίξει τα επιχειρηματικά συμφέροντα.
Οπως είπαν, στα σχολεία υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, τα ολοήμερα υπολειτουργούν, τα προνήπια πηγαίνουν στο σχολείο εκ περιτροπής. Στονοσοκομείο από τη Δευτέρα σταμάτησαν τα τακτικά χειρουργεία καθώς το υπουργείο δεν καλύπτει τις 3 κενές θέσεις αναισθησιολόγων, ενώ αντίστοιχο πρόβλημα έλλειψης γιατρών υπάρχει και στην καρδιολογική κλινική. Οπως καταγγέλθηκε, υπάρχουν 100 φιάλες αίματος που συγκεντρώθηκαν από εθελοντική αιμοδοσία οι οποίες δεν μπορούν να ελεγχθούν γιατί δεν υπάρχουν αντιδραστήρια. Το τελευταίο διάστημα εξαιτίας της έλλειψης ασθενοφόρων και πληρωμάτων, ξεκίνησαν οι διακομιδές των ασθενών με ιδιωτικά ασθενοφόρα.
Στη ΣΕΚΑΠ, οι εργαζόμενοι βρίσκονται αντιμέτωποι με την επίθεση της νέας εργοδοσίας που προχώρησε σε απολύσεις και προσπαθεί να επιβάλει μειώσεις μισθών με ατομικές συμβάσεις. Αντιμέτωποι με την κλιμάκωση της εργοδοτικής επίθεσης είναι και οι εργαζόμενοι στη γαλακτοβιομηχανία «ΡΟΔΟΠΗ», όπου απολύονται οι παλιοί εργαζόμενοι και αντικαθίστανται με νέους, με 586 ευρώ μισθό, ενώ για όσους παλιούς απομένουν στη δουλειά η εργοδοσία σχεδιάζει να επιβάλει μειώσεις μισθών με ατομικές συμβάσεις. Οι οικοδόμοι και οι άλλοι εργαζόμενοι στις κατασκευές τσακίζονται από την ανεργία που στο νομό ξεπερνά το 80%.
Οι καθαρίστριες των σχολείων που απασχολούνται με σύμβαση έργου, καταγγέλθηκε ότι δεν θα πληρωθούν για όλο το διάστημα της εργασίας τους, καθώς οι συμβάσεις υπογράφηκαν με καθυστέρηση τουλάχιστον ενός μήνα.
Κλείνοντας τη συζήτηση, ο Δ. Κουτσούμπας προειδοποίησε ότι ακόμη και αν τελειώσουν τα μνημόνια, είτε με ΝΔ είτε με ΣΥΡΙΖΑ, νόμοι και μέτρα αντιλαϊκά θα συνεχίσουν να παίρνονται. Σημείωσε ότι είναι αναγκαίο σήμερα η εργατική τάξη να βγάλει συμπεράσματα από την πείρα της και να κατανοήσει ότι όσο ακολουθείται αυτός ο δρόμος ανάπτυξης, δεν θα έχει κανένα όφελος, παρά μόνο δεινά. Θα πρέπει τόνισε να ανοίξει η συζήτηση μέσα στους χώρους δουλειάς για το τι κίνημα χρειάζεται και να οργανωθεί η αντεπίθεση, ενώ ξεκαθάρισε ότι οι κομμουνιστές θα συνεχίσουν να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας.

ΙΡΛΑΝΔΙΑ Νέα μέτρα λιτότητας 2,5 δισ. ευρώ

ΙΡΛΑΝΔΙΑ
Νέα μέτρα λιτότητας 2,5 δισ. ευρώ
Από λαϊκές κινητοποιήσεις φέτος το Φλεβάρη στο Λονδίνο
ΔΟΥΒΛΙΝΟ.--
Με τον ισχυρισμό ότι ο προϋπολογισμός για το 2014 θα είναι και ο τελευταίος που συντάσσεται υπό τους περιορισμούς της τρόικας των δανειστών ο Ιρλανδός υπουργός Οικονομικών Μάικλ Νούναν παρουσίασε χτες μείωση των δαπανών και αύξηση φορολογίας ύψους 2,5 δισ. ευρώ.
Προσθέτοντας ότι θα επιχειρηθεί η μείωση των ελλειμμάτων του προϋπολογισμού κατά 4,8%, ο Ιρλανδός υπουργός ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, μείωση των εβδομαδιαίων επιδομάτων ανεργίας κατά τουλάχιστον 33% για τους νέους έως 24 ετών και κατά 25% για τους 25χρονους άνεργους, κατάργηση του ειδικού επιδόματος κάλυψης μέρους του κόστους των τηλεφωνικών συνδιαλέξων για τους συνταξιούχους από την 1η Γενάρη, περιορισμό επιδότησης στεγαστικών δανείων, επιβολή πρόσθετου τέλους 10 λεπτών του ευρώ σε μπίρα, οινοπνευματώδη ποτά και τσιγάρα και πρόσθετο τέλος 50 λεπτών ανά φιάλη κρασιού (πέρα από το τέλος του ενός ευρώ ανά φιάλη που είχε επιβληθεί πέρσι). Επιβάλλεται τέλος νέα τραπεζική εισφορά υπέρ του δημοσίου με στόχο εκτιμούμενο όφελος 150.000.000 ευρώ.
Κατά τα λοιπά, επιβεβαιώθηκε η πλήρης ιατροφαρμακευτική περίθαλψη βρεφών και παιδιών έως 5 ετών, η διατήρηση του ΦΠΑ στο 9% για τρόφιμα και τουρισμό, η θέσπιση της επιδότησης ανακαίνισης κατοικίας και η πλήρης κατάργηση της φορολογίας επί των αεροπορικών ταξιδιών από τον Απρίλη του 2014.

15 Οκτ 2013

Η ανατροπή δεν είναι εκπομπή

Η ανατροπή δεν είναι εκπομπή

Που λες σφε αναγνώστη, θέλω κι εγώ μια φορά σαν τηλεθεατής δευτέρα βράδυ να δω όντως μια ανατροπή στα τηλεοπτικά έθιμα της ημέρας. Γιατί όπως έχουν τα πράγματα τελευταία, ανατροπή στα καθιερωμένα είναι όταν βγάζουν κάποιο δικό μας να μιλήσει, λιγότερο χρόνο και από όσο εμφανίζεται στο διαφημιστικό τρέιλερ της εκπομπής, όπως κελάηδησε ένας σφος στο τουίτερ.

Να τύχουν δηλ όλοι οι πανελίστες της ίδιας αντιμετώπισης με τους δικούς μας εκπροσώπους. Να τους αφήνουν να μιλάνε κάνα δίλεπτο το πολύ,γιατί –κοίτα να δεις σύμπτωση- πρέπει να πάμε σε διαφημίσεις. Να τους πιέζουν να βάλουν μια τελεία (και παύλα, παφίλη είσαι… ωραίος ρήτορας). Να τους βάζουν να λύσουν δυο τρία κοσμοθεωρητικά ζητήματα πακέτο σε μία ερώτηση (σοσιαλιστικό μοντέλο, κούβα, στάλιν) για να φανεί πως αοριστολογούν και υπεκφεύγουν. Να μιλάνε πάνω τους, όταν εμφανίζονται από άλλο στούντιο και έχουν κακή επιστροφή.

Ή και πιο ειδικά. Να ρωτάνε συνέχεια (μα κάθε φορά, σε κάθε εκπομπή) τους βενετογάλαζους της κυβέρνησης ποιες διαφορές έχουν και γιατί δεν ενώνονται επιτέλους σε ένα ενιαίο κόμμα. Να τους ρωτήσουν για το μοντέλο που ακολουθούν, σε ποια χώρα εφαρμόστηκε και πέτυχε η πολιτική τους; Πού είδαν το χρέος να μειώνεται και το λαό να ευημερεί με τις συνταγές του δντ, με νεοφιλελεύθερη ή σοσιαλδημοκρατική διαχείριση; Ας αναφέρουν μια χώρα της εε ως παράδειγμα ρε παιδί μου, που απέφυγε την οικονομική κρίση και δεν παίρνονται αντιλαϊκά μέτρα.

Να ρωτήσει κάποιος τον πρετεντέρη αν όντως καταδικάζει τη βία από όπου κι αν προέρχεται κι από πίσω να παίζουν πλάνα με τα ανδραγαθήματα των ματάδων και τη «νόμιμη, κρατική βία» που λέει κι ο βορίδης. Ή ακραίες πράξεις σαν το μπουκάλι που πέταξε ο pretender στο γήπεδο (κι από τότε δεν έχει ξαναβγάλει διπλό ο άρης στο οακα). Να του ζητήσει να εξηγήσει πώς κατάφερε να βγάλει όλο το σεπτέμβρη χωρίς εκπρόσωπο του κουκουέ στην εκπομπή του (δεδομένου ότι ο σύριζα του έχει κηρύξει εμπάργκο) ενώ έβγαζε από τον αλαβάνο μέχρι τον κωνσταντίνου του σεκ.

Και στο καπάκι να ρωτήσει τη σώτη γιατί δεν μπορεί να κρατήσει το κεφάλι της όρθιο και το στηρίζει πολλές φορές με τα χέρια της, λες και έπεσε στην χύτρα με τους μπάφους όταν ήταν μικρή.

Να ρωτήσει και τους δημαρίτες πόσο πασόκοι είναι από το έντεκα ως το είκοσι με άριστα το δέκα κι αν αυτοί είχαν πέσει στην χύτρα με το σημίτη στα νιάτα τους στο εσωτερικού και το συνασπισμό. Αν και θαύμαζαν και το ευρωπαϊκό όραμα του καραμανλή.

Να αλλάξει κανάλι και να ρωτήσει τον αλέξη, γιατί παραμένει κολλημένος στη δεκαετία του 30’ και το νιου ντιλ του ρούζβελτ –άντε να φτάνει στην καλύτερη στις αναχρονιστικές μεταπολεμικές θεωρίες του πατρός γκαλμπρέιθ. Ή ξέρω εγώ πόσων χρονών θα τον έκανε κάποιος, αν τον άκουγε στο ράδιο (χωρίς να τον έχει δει φυσικά) με τόση φρεσκάδα στο λόγο και τις απόψεις του. Και τι ποσοστά θα έπαιρνε τότε βεβαίως.

Να γινόταν και κάτι πιο δραστικό, μπας και αποκτήσει λίγο ενδιαφέρον η συζήτηση, που άγγιξε επίπεδα κουβέλη σε βαρεμάρα. Να έπαιρνε πχ κι ο τσίπρας μια κιθάρα, όπως ο ζούγα στον πρετεντέρη και να άρχιζε το τραγούδι: με λένε αλέξη, σε λένε σοφία (σακοράφα), κρατώ τους δικούς μου, κρατάς το πασόκ.

Ή να ήταν κάπως πιο ζωηρό το κοινό, όπως προεκλογικά με την αλέκα, που είχε ξεσαλώσει.

Αν και είναι αυταπάτη να πιστεύεις ότι μπορείς να στριμώξεις με μια ερώτηση έναν επαγγελματία πολιτικό, που είναι προγραμματισμένος να απαντά αοριστολογίες και να ξεγλιστρά σαν χέλι, όπως ο κωνσταντίνου από την ξανθιά εύσωμη σπιτονοικοκυρά του στην ταινία the κόπανοι.

Το ίδιο σύστημα ακολουθούσε κι ένας πασόκος στη σχολή, που ήταν κατ’ επάγγελμα εριστικός στις συνελεύσεις και όλοι ψάχναμε να του κάνουμε μια αποστομωτική ερώτηση. Οπότε φαινόταν σαν ένας αλλά λέων, που τα βάζουν αναίτια οι άλλοι μαζί του. Και για αυτό δεν είναι πολύ εύκολο να πετύχει το κόλπο.

Πόσο μάλλον που οι περισσότερες ερωτήσεις-κριτικές που του γίνονταν ήταν μάλλον από τα δεξιά. Με ένα κοινό πειραγμένο, που έμοιαζε με ακροατήριο του καζάκη. Και τον χατζηνικολάου να στριμώχνει τόσο άγρια τον αλέξη, που τον ρώτησε μέχρι και αν θα βάλει ποτέ γραβάτα. Μωρέ αν είναι να κυβερνήσει αυτός και ζαρτιέρες μπορεί να βάλει, ή τέλος πάντων ζιβάγκο για να μη ρίξουμε τόσο το επίπεδο.


Αν ήμασταν πέντε χρόνια πριν δε, μπορεί και να απαντούσε με σύνθημα: ή με τις κουκούλες ή με τις γραβάτες. Αλλά τώρα πάμε για κυβέρνηση και πρέπει να δείξει πιο υπεύθυνο και γραβατωμένο προφίλ. Για αυτό στο τέλος άφησε τις τυπικότητες στον ενικό και το ξαναγύρισε στον πληθυντικό, που βολεύει και το σύριζα για να πουλάει πλουραλισμό και να βλέπει κάθε πελάτης την εικόνα που θέλει.

Την ίδια στιγμή στο μέγκα ο ζουγανέλης έλεγε πως σέβεται το κουκουέ και το βλέπει να παλεύει δίπλα στην εργατική τάξη, αλλά δεν το ακολουθεί ο λαός, γιατί δε μιλάει αρκετά για έθνος και για πατρίδα. Ο πρετεντέρης έβγαλε με τη σειρά του από τη ναφθαλίνη τον καρατζαφέρη (κάνουν και ωραία ρίμα οι δυο τους με το χέρι-χέρι) να μιλήσει για το μεγάλο δεξιό μέτωπο.
Και ο σοφιανός απέκρουσε τον προβοκατόρικο έπαινό του για τις πορείες του παμε, όπου δε συμβαίνει το παραμικρό, και μίλησε για αυτούς που δίνουν βήμα και νεκρανασταίνουν την ακροδεξιά (ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε). Ενώ είπε πολύ εύστοχα στον οικοδεσπότη του, πως αν είναι να μιλάμε φιλολογικά περί βίας, ακόμα και ο τίτλος της εκπομπής του (ανατροπή) είναι βίαιος.

Αυτός που κατάφερε ωστόσο να κλέψει τις εντυπώσεις, ήταν ο συνταγματολόγος κατρούγκαλος που όπως γράφει πολύ εύστοχα ο redflyαντιμέτωπος με τον απίστευτο λαϊκισμό του μιχελάκη, την ακροδεξιά χυδαιότητα της τριανταφύλλου, τον τραμπουκισμό του πάγκαλου, τη δήθεν ηλιθιότητα του πρετεντέρη και την χρυσαυγίτικη ηλιθιότητα του γρυσπολάκη, ο καθηγητής προσπάθησε να κάνει μια ιστορική κοινωνική και πολιτική αν θέλετε ανάλυση της βίας και της «βίας».


Μπορεί τώρα να κινείται στον χώρο του σύριζα και να είναι (αν συγκράτησα καλά) εκλεγμένος στο συμβούλιο διοίκησης στο δημοκρίτειο πανεπιστήμιο, νομιμοποιώντας το νέο νόμο-πλαίσιο, αλλά κάποτε ήταν συνεργαζόμενος με τη δημοκρατική συσπείρωση για τις λαϊκές ελευθερίες. Κι αναρωτιέμαι τι μπορεί να έχει μεσολαβήσει έκτοτε, γιατί η ανάλυσή του (όσο τον άφησαν δηλ να την εκθέσει) ήταν πολύ σωστή και μόνο συριζαϊκής υφής δε φαινόταν να έιναι).

Δεν ξέρω αν ο σοφιανός έπρεπε να έχει ξεσπαθώσει νωρίτερα και να έχει πει αυτός πρώτος κάποια πράγματα από όσα αυτονόητα σημείωσε ο κατρούγκαλος περί βίας. Την ανατροπή θα την έκανε όμως αν έκανε μια συλλογική αυτοκριτική εκ μέρους του κόμματος και της σύγχρονης εποχής που εξέδωσε κάποτε ένα από τα πρώτα βιβλία της σώτης τριανταφύλλου (και είχε στις τάξεις του μπουμπούκια σαν το γρυσπολάκη).

Η οποία σώτη έβγαλε καινούριο βιβλίο με τίτλο «αγαθές γαίες» και θέμα της τη σοβιετική ένωση, αποδεικνύοντας πως πάσχει από κάποιου είδους σύμπλεγμα κι ότι ο αντικομμουνισμός είναι πλέον η βασική πηγή «έμπνευσής» της. Κι η οποία είναι μεταξύ των 58 προσωπικοτήτων μια πρωτότυπη διακήρυξη για τη δημιουργία-ανασυγκρότηση ενός κεντροαριστερού πόλου και σε κάποιο σημείο λένε πως δε ντρέπονται για αυτό που είναι. Δηλ έλληνες. Αλλά κατά βάθος εννοούν πασόκοι. Μας δουλεύουν ψιλό γαζί δηλαδή.

Αλλά το πασόκ είναι η ακριβώς αντίθετη έννοια από τη δουλειά. Γιατί με το πασόκ στην κυβέρνηση, η ελλάδα πήρε το χρυσό στην ανεργία, που φτάνει σε ύψη ρεκόρ. Και επειδή καμιά δουλειά δεν είναι ντροπή, σε πλήρη αντίθεση με την πασοκιά, που είναι ντροπή απ’ όπου κι αν προέρχεται. Ιδίως μετά το θάνατο του τελευταίου καλού πασόκου, φίλιππα συρίγου.

58 (δηλ 29x2) κατασκευαστές πλυντηρίων συνείδησης και πόλων συνιστούν πασόκ. Αυτοί (δεν) ξέρουν..


Το ερώτημα είναι άλλο. Ο πορτοκάλογλου, που είναι ανάμεσα στις 58 περσόνες που υπέγραψαν, ως τι ακριβώς ήρθε στο φετινό φεστιβάλ;
Δεν είναι η δόξα, δεν είναι τα λεφτά…

Το μουσούδι - 6. Η "λεπτή εξίσωση"

Το μουσούδι - 6. Η "λεπτή εξίσωση"

Κλείνοντας το χτεσινό σημείωμα, ανέφερα ότι η συμφωνία που υπέγραψε ο Βενιζέλος με την Abu Dhabi Mar, προέβλεπε πως το ελληνικό δημόσιο θα πλήρωνε κανονικά τις δόσεις τού 1,321 δισ.ανεξάρτητα από την πορεία τού έργου. Αυτό, όσο κι αν φαντάζει ανήκουστο στ' αφτιά κάθε νοήμονος ανθρώπου, είναι πραγματικότητα. Βεβαίως, δεν έχω υπ' όψη μου το κείμενο της συμφωνίας αλλά δεν χρειάζεται. Και δεν χρειάζεται διότι τα αποκαλυπτήρια τα κάνει ο ίδιος ο Ισκαντάρ Σάφα (ο λιβανέζος ιδιοκτήτης τής αμπουνταμπιανής εταιρείας), στην επιστολή που έστειλε στις 2/12/2011 στον"εξοχώτατον υπουργόν οικονομίας και οικονομικών, καθηγητήν Ευάγγελον Βενιζέλον", όπου αναφέρει, μεταξύ άλλων (οι υπογραμμίσεις είναι δικές μου):

"(...) Το τίμημα για τις δύο συμβάσεις (Αρχιμήδης και Neptune) και οι συνακόλουθες καθορισμένες ημερολογιακά πληρωμές και ποσά (που συζητήθηκαν και συμφωνήθηκαν με εσάς ως Υπουργού Άμυνας και με τον κ. Παπακωνσταντίνου, τότε Υπουργού Οικονομικών) έλαβαν υπόψη, μεταξύ των άλλων, τις υφιστάμενες υποχρεώσεις των ΕΝΑΕ τότε, τις ανάγκες των ΕΝΑΕ για την εκτέλεση των συμβάσεων και την ανάγκη ρευστότητας που θα μπορούσε να συντηρήσει την λειτουργία του ναυπηγείου για ικανό χρόνο μέχρις ότου έλθουν νέα συμβόλαια από Ξένα Πολεμικά Ναυτικά και από την εγχώρια αγορά. Όπως θα ενθυμείστε, Εξοχότατε, οι πληρωμές συγκεκριμένα δεν ήταν συνδεδεμένες με συμβατικά ορόσημα εκτέλεσης. Αυτή ήταν η λεπτή εξίσωση που καθιερώθηκε προκειμένου να περισωθούν τα ΕΝΑΕ. (...)"

Καμμιά αμφιβολία, λοιπόν! Ζήτω η "λεπτή εξίσωση"! Εμείς πρέπει να πληρώνουμε κανονικά, άσχετα αν τα ναυπηγεία δεν έχουν παραδώσει μέχρι τώρα ούτε λαμαρίνα. Και για να γίνει αυτό περισσότερο κατανοητό, ο Σάφα συνεχίζει:

"(...) Όπως συμφωνήσαμε χθες, είναι απαραίτητο το Υπουργείο Άμυνας να πραγματοποιήσει την επόμενη εβδομάδα την εκπρόθεσμη ημερολογιακή πληρωμή. Αυτές οι πληρωμές είναι συμβατικές και όπως γνωρίζετε, δεν συνδέονται με κανένα συμβατικό γεγονός και δεν δύναται να γίνει διαφορετικά. Μετά λύπης οφείλουμε να αναφέρουμε πως το Υπουργείο Άμυνας θέτει εαυτόν σε αθέτηση όσον αφορά τις εν λόγω πληρωμές και επιπλέον δίδει το δικαίωμα στα ΕΝΑΕ, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, να καταγγείλει αμφότερες τις συμβάσεις. (...)"

Αν στα παραπάνω διακρίνετε έναν υφέρποντα εκβιασμό, συγχαρητήρια για την διορατικότητά σας! Μέχρι εκείνη την στιγμή, ο Σάφα είχε εισπράξει 132 εκατομμύρια και απαιτούσε την άμεση καταβολή άλλων 100, προκειμένου να μη καταγγείλει τις συμβάσεις και κλείσει τα ναυπηγεία. Αλλά η επιστολή έχει και άλλες "ομορφιές", που δεν συναντιούνται ούτε σε παράσταση Καραγκιόζη:

"(...) Επιπρόσθετες υποχρεώσεις (για τις οποίες δεν είχαμε ενημερωθεί) ανέκυψαν (ΟΣΕ, φόροι, κλπ) και ασυμφωνίες διαπιστώθηκαν (οι οποίες έθεσαν σε κίνδυνο τόσο το ναυπηγείο και τον τελικό χρήστη) μεταξύ της κύριας σύμβασης “Neptune” και της σύμβασης υπεργολαβίας με την HDW (...) ο καθηγητής Νομικής που μας συστήσατε εξήγησε πως απαγορευόταν στα ΕΝΑΕ να κάνουν εξαγωγές σε Ξένα Ναυτικά και επιπλέον ο μέχρι πρότινος Υπουργός Άμυνας ερμήνευσε την απόφαση και ως απαγόρευση στα ΕΝΑΕ αν αναλάβουν έργα του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού δεδομένου, μεταξύ των άλλων, πως τέτοια έργα υπόκεινται σε διαγωνισμούς. (...)".

Ζάχαρη!

Πρώτον: Ο Σάφα διαπιστώνει -κατόπιν εορτής- ότι οι γερμανοί άφησαν, φεύγοντας από τα ναυπηγεία, κρυφά φέσια στα ναυπηγεία. Αλήθεια, πώς διάβολο έγινε αυτό; Γουρούνι στο σακί αγόρασε; Δεν έκανε έλεγχο; Είναι εξαιρετικά δύσκολο να πιστέψουμε κάτι τέτοιο. Είναι, όμως, απείρως πιο εύκολο να πιστέψουμε ότι ο Σάφα είχε πάρει διαβεβαιώσεις πως το ελληνικό δημόσιο θα κάλυπτε όποιο κενό εμφανιζόταν. Πάντως, το σίγουρο είναι ότι οι γερμανοί δεν ήσαν υποχρεωμένοι να πληρώσουν δεκαράκι τσακιστό, νά 'ναι καλά ο βενιζελικής εμπνεύσεως ν.3885 που τους απάλλασσε.

Δεύτερον: Σύμφωνα με τον Σάφα, υπουργός τής ελληνικής κυβέρνησης συστήνει καθηγητή νομικής σε ιδιωτική εταιρεία. Υπό ποία ιδιότητα, άραγε; Υπό την ιδιότητα του ξερόλα; Υπό την ιδιότητα του l' etat c' est moi, κάνω ό,τι θέλω και δεν δίνω λόγο σε κανένα;

Τρίτον: Τί πράγμα είναι η αναφερόμενη απαγόρευση, στην οποία αναφέρεται ο Σάφα; Προφανώς, πρόκειται για απαγόρευση που προέρχεται από τις Βρυξέλλες. Σύμφωνα με όσα λέι ο συστημμένος από τον Βενιζέλο καθηγητής νομικής, τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν επιτρέπεται να αναλάβουν όχι μόνο δουλειές από το εξωτερικό αλλά ούτε καν έργα τού ελληνικού πολεμικού ναυτικού. Δηλαδή; Άκυρο το έργο και σταματάμε εδώ; Και με τα λεφτά που έχουμε ήδη πληρώσει; Μάλλον τα κρατάνε οι αμπουνταμπιανοί, αφού οι πληρωμές μας "δεν συνδέονται με κανένα συμβατικό γεγονός".

Ανοίγουμε παρένθεση. Το ερώτημα είναι από πότε ισχύει αυτή η απαγόρευση; Ίσχυε κατά την αρχική συμφωνία με την HDW, την οποία είχε υπογράψει ο Άκης ή είναι μεταγενέστερη; Κι αν είναι μεταγενέστερη, ίσχυε κατά την συμφωνία που υπέγραψε ο Βενιζέλος ή είναι ακόμη μεταγενέστερη; Υποθέτω πως, για να λέει ο συστημμένος από τον Βενιζέλο καθηγητής ότι υπάρχει πρόβλημα, μάλλον ίσχυε την ώρα που υπέγραφε ο Βενιζέλος, εφ' όσον καμμιά απαγόρευση δεν μπορεί να ισχύσει επί ήδη εκτελουμένων συμβάσεων. Οπότε, πώς υπέγραψε ο Βενιζέλος; Πώς έδωσε εγγυήσεις για "την ανάγκη ρευστότητας που θα μπορούσε να συντηρήσει την λειτουργία του ναυπηγείου για ικανό χρόνο μέχρις ότου έλθουν νέα συμβόλαια από Ξένα Πολεμικά Ναυτικά και από την εγχώρια αγορά"; Πιάστηκε αδιάβαστος; Κλείνουμε την παρένθεση.


Η συνέχεια της ιστορίας είναι λίγο-πολύ γνωστή. Το ελληνικό δημόσιο διέκοψε τις πληρωμές του και ο Σάφα άρχισε τις απολύσεις στα ναυπηγεία, ενώ όσους εργάτες έχουν απομείνει τους έχει βάλει σε εκ περιτροπής εργασία μία μέρα την εβδομάδα. Δηλαδή, οι άνθρωποι κάνουν τέσσερα μεροκάματα τον μήνα και πρέπει να ζήσουν με αυτά. Φυσικά, θεωρητικώς δεν είναι άνεργοι οπότε ούτε στις λίστες ανέργων καταγράφονται ούτε επίδομα ανεργίας δικαιούνται.

Νομίζετε ότι τελειώσαμε; Αμ δε! Οι μουσουδιές έχουν και συνέχεια.

Μαρφίν

Μαρφίν



Ο Νίκος Μπογιόπουλος στον eniko



Εκτός από τη βία της Χρυσή Αυγής υπάρχει και η βία του άλλου άλλου «άκρου» επανέλαβε την Παρασκευή ο κ.Σαμαράς. Κι από πού αποδεικνύεται αυτό; Μα από την Μαρφίν! Κάπως έτσι τα είπε ο κ.Σαμαράς. Και κάπως έτσι τα αναμηρυκάζουν οι παπαγάλοι του. 
Ας θυμηθούμε,  λοιπόν, τι έγινε στη Μαρφίν: Τον Μάη του 2010, ως απάντηση στο μνημόνιο, στην Αθήνα και σε όλες τις πόλεις της χώρας, πραγματοποιήθηκε - κατά κοινή ομολογία - μια από τις μεγαλύτερες διαδηλώσεις της μεταπολίτευσης. Αλλά τον όγκο και το μήνυμα εκείνης της διαδήλωσης τα προβόκαραν με τον πιο συστημικό τρόπο τα καθάρματα που έδρασαν στη Μαρφίν. Ο λαός είπε ένα ηχηρό «όχι» στον επερχόμενο οδοστρωτήρα των μνημονίων, αλλά η φωνή του «θάφτηκε» κανονικά από την τότε κυβέρνηση και τους φίλους της στα ΜΜΕ, που τι έκαναν; Πήραν το «δώρο» που εξ΄ αντικειμένου τους πρόσφεραν οι άτιμοι δολοφόνοι, και σε μια αποθέωση της τυμβωρυχίας, ως γνήσιες ύαινες, έσπευσαν να «αξιοποιήσουν» τους δολοφονημένους της Μαρφιν, με στόχο να φρενάρουν τη λαϊκή ανάταση.
Ερχόμαστε τώρα στο σήμερα και στον κ.Σαμαρά, με την εξής υποσημείωση: Αφήνουμε κατά μέρος το γεγονός ότι η Χρυσή Αυγή είναι το γνωστό φίδι που επωάστηκε στον κόρφο ενός συστήματος και μιας πολιτικής που ο κ.Σαμαράς τα υπηρετεί από την καρέκλα του πρωθυπουργού.
Κι ας προσπαθήσουμε να ατενίσουμε (με ψυχραιμία) τον ωκεανό του θράσους εκείνων που επιδιώκουν, τέσσερα χρόνια μετά, να «πατήσουν» πάνω στο έγκλημα της Μαρφίν για να το στρέψουν όπως έκαναν και τότε, ενάντια στα ίδια τα θύματα της πολιτικής τους!
Που έχουν το θράσος (για την ακρίβεια: τρεις ωκεανούς θράσους) να ζητούν από τους κομμουνιστές κι από τους αριστερούς να καταδικάσουν το έγκλημα στη Μαρφιν!  Λες και οι κομμουνιστές και οι αριστεροί  δεν το καταδίκασαν το έγκλημα. Λες και οι κομμουνιστές, οι αριστεροί, το εργατικό και λαϊκό κίνημα, να είχαν ποτέ καμία σχέση με τέτοια εγκλήματα, ή με τέτοιες πρακτικές. Λες και οι κομμουνιστές και οι αριστεροί είναι χαιβάνια και δεν θυμούνται ότι κάποτε οι διώκτες τους έφταναν να καίνε οι ίδιοι μέχρι και κοινοβούλιο (Ράιχσταγκ) για να λένε μετά ότι «το έκαψαν οι κομμουνιστές»…

Τι έχουμε εδώ, λοιπόν;  Έχουμε τον κ.Σαμαρά, τον εκπρόσωπο της πολιτικής ενός κράτους, που: 
1)    Πλησιάζουν 4 χρόνια από το προβοκατόρικο έγκλημα στη Μαρφίν αλλά το κράτος το πανταχού παρών, το κράτος με τους μηχανισμούς του και τους υπερσύγχρονους υπερκοριούς του, τους δολοφόνους  ακόμα τους ...ψάχνει (το ίδιο όπως... ψάχνει και τους επίδοξους δολοφόνους της Κούνεβα).
2)    Πλησιάζουν 4 χρόνια και είναι τόσο το ενδιαφέρον του κράτους να εξιχνιάσει το έγκλημα που ούτε το δικαστικό βούλευμα δεν θα είχε γνωστοποιηθεί αν δεν το αποκάλυπτε την Κυριακή η «Real News» (σσ: το πόσο ισχυρή είναι η τεκμηρίωση όλων όσων αναφέρει το βούλευμα θα φανεί κατά την εκδίκαση της υπόθεσης)
3)    Πλησιάζουν 4 χρόνια από τη δολοφονία και όμως το κράτος και οι κυβερνήσεις του δεν έχουν δώσει  καμία διευκρίνιση στην ανακοίνωση της ίδιας της Μαρφίν, η οποία αναφερόμενη στην πυρπόληση της τράπεζας υποστήριζε ότι«πετάχτηκαν ειδικές μη συνηθισμένες βόμβες μολότοφ και αδειάστηκε το περιεχόμενο ενός μπιτονιού που περιείχε ένα ειδικό εύφλεκτο υλικό που προκαλεί άμεσα πυκνό καπνό και συνθήκες ασφυξίας. Οι διασωθέντες το παρομοιάζουν με "βόμβες napalm"».
4)    Πλησιάζουν 4 χρόνια θρήνου για τις οικογένειες των αδικοχαμένων και οι Αρχές του κράτους δεν μας έχουν απαντήσει ακόμα: Τι αντίκρισμα αλήθειας έχουν οι ισχυρισμοί της τράπεζας; Τι προκύπτει από τις έρευνες; Τι είδους «ειδικό» υλικό ήταν αυτό; Πρόκειται για υλικό «διαβαθμισμένο»; Σε ποιες αγορές διατίθεται; Με ποιους πιθανούς τρόπους μπορεί να γίνει η προμήθειά του; Αν όντως πρόκειται για «διαβαθμισμένο» υλικό, έχει ο οποιοσδήποτε τη δυνατότητα να το αγοράσει ή ακόμα και να το κατασκευάσει, ή, μήπως, απαιτείται κάποια «ειδική» και μη «συνηθισμένη» ιδιότητα από πλευράς εκείνου που θα επιχειρήσει να το προμηθευτεί;
5)    Πλησιάζουν 4 χρόνια χωρίς δίκη των δολοφόνων της Μαρφιν, αλλά το κράτος που τους κυνηγάει, την επόμενη ακριβώς χρονιά, όλοι θυμόμαστε πως «τίμησε την επέτειο» εκείνου του εγκλήματος: Καίγοντας την Αθήνα και πνίγοντας τους διαδηλωτές με τα δακρυγόνα του,  στέλνοντας  δεκάδες διαδηλωτές στα νοσοκομεία, έναν στην Εντατική, και έναν δημοσιογράφο με βαριά – έκτοτε - αναπηρία.
Όλα αυτά θα οδηγούσαν κάποιον αθεράπευτα κακόπιστο ή φαντασιόπληκτο να ισχυριστεί για το σύστημα που υποδύεται τον εισαγγελέα του εγκλήματος στη Μαρφιν, ότι στην πραγματικότητα σύμβολο της βρωμιάς του είναι ακριβώς η δολοφονία στη Μαρφίν! Αλλά είπαμε: Αυτά τα λένε οι (μακριά από εμάς)  κακόπιστοι. Και οι (μακριά από εμάς) φαντασιόπληκτοι…


Πάμε παρακάτω:
 Ποιοι αλήθεια μιλούν για τα έγκλημα της Μαρφιν παριστάνοντας τους ανίδεους για καταστάσεις που καμιά φορά προσιδιάζουν με τα όσα συνέβησαν στη Μαρφιν; Οι ίδιοι που ποζάρουν σαν απηνείς διώκτες της παραβατικότητας, αλλά που δείχνουν σκανδαλώδη αδράνεια όταν αυτή η παραβατικότητα εκδηλώνεται ως απάνθρωπη βαρβαρότητα από τις ίδιες τις υπηρεσίες τους.
  • Αρκεί να δει κανείς μερικές μόνο από τις φωτογραφίες και τα βίντεο που απαθανατίζουν σε κάθε σχεδόν διαδήλωση τις σχέσεις συνεργασίας ανάμεσα στους μηχανισμούς του κράτους με τους ειδικής χρήσης κουκουλοφόρους και με τους προβοκάτορες και θα καταλάβει πολλά (για τις σχέσεις με τους χρυσαυγίτες υπάρχει ειδικό κεφάλαιο)...
  • Αρκεί να αναρωτηθεί κανείς τι έγινε με εκείνες τις 74 περιπτώσειςκαταγγελιών εναντίον της Αστυνομίας για κακοποίηση πολιτών την περίοδο 2009- 2010, όταν δηλαδή ο κ.Βενιζέλος ήταν πάλι στην κυβέρνηση, αλλά του ΠΑΣΟΚ. Θα διαπιστώσει ότι τρία χρόνια αργότερα είχαν διερευνηθεί μόλις ...2 υποθέσεις και  ότι οι υπαιτίοι της απάνθρωπης αγριότητας είχαν «τιμωρηθεί» με ...πρόστιμο.
  • Αρκεί να αναρωτηθεί κανείς πόσες υποθέσεις βάναυσης ρατσιστικής βίας εναντίον μεταναστών από τις 120 που καταγράφηκαν μόνο το 2012, ελέγχθηκαν, όταν ο κ.Βενιζέλος ήταν πάλι στην κυβέρνηση, αυτή τη φορά του κ.Σαμαρά.Καμία…
Αντί για απαντήσεις στα παραπάνω τι έχουμε;
Εχουμε  4 χρόνια πολιτικής τυμβωρυχίας που διαπράττετε πάνω στα θύματα της Μαρφίν από τους εκπροσώπους των κυβερνήσεων και ενός προπαγανδιστικού καθεστώτος που λίγο πριν, κατά τη διάρκεια, και λίγο μετά την επιβολή των νέων μνημονίων, των νέων μέτρων και των νέων φοροληστειών,  κάνουν ό,τι έκαναν και το Μάη του 2010. Τότε, με φόντο τη δολοφονία των τραγικών θυμάτων της Μαρφιν, πάτησαν με τις  προπαγανδιστικές τους ερπύστριες κυριολεκτικά επί πτωμάτων έχοντας ένα και μόνο στόχο: Την συκοφάντηση του αγώνα του λαού για την ανατροπή των βάρβαρων μέτρων και της αντιλαϊκής πολιτικής. Τον εκφοβισμό του λαού. Και κυρίως: Την «ενοχοποίηση» της λαικής διαμαρτυρίας μέσω του υφέρποντος γκεμπαιλισμού  ότι είναι τάχα οι διαδηλώσεις του, οι πορείες του, οι απεργίες του λαού, που «προκαλούν» (!) τις Μαρφίν… .
Στα 4 χρόνια εγκληματικής αδράνειας για το έγκλημα της Μαρφιν το έργο είναι γνωστό:
Οι εκπρόσωποι των κυβερνήσεων  χέρι - χέρι  με τους εργολάβους της «ενημέρωσης»,  ενώ έχουν «θάψει» την υπόθεση της Μαρφιν, κάθε πότε την  «θυμούνται»; Μόνο όταν έρχεται νέα λαίλαπα μέτρων. Μόνο όταν εντείνεται η κοινωνική οργή. Μόνο όταν - διαστρέφοντας την αλήθεια για όσα συνέβησαν στην Μαρφιν - θέλουν να «φτιάξουν κλίμα». Να καλλιεργήσουν το φόβο φτάνοντας στα όρια της «καπήλευσης» των νεκρών. Και τώρα αυτό κάνουν: Φτάνουν στο σημείο να «θυμούνται» τη Μαρφιν μόνο και μόνο για να ρίξουν νερό στο μύλο της άθλιας θεωρίας των «δύο άκρων»!
Είμαστε ψυλλιασμένοι  πλέον: Τη Μαρφιν τη «θυμούνται» τότε και μόνο τότε: Όταν η πολιτική τους ετοιμάζεται να κάνει νέο αντιλαικό γιουρούσι. Τότε είναι η στιγμή που βγάζουν από τη φαρέτρα της προπαγάνδας τους ό,τι πιο χυδαίο για να προετοιμάσουν το έδαφος για την τρομοκράτηση και την παράλυση των αντιστάσεων του λαού ώστε να «κάτσει ήσυχα». Ειδάλλως...

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ- Με αφορμή το χτεσινό σημείωμα της στήλης
 H στήλη έχει την ευθύνη για όσα γράφει και για όσα της χρεώνει ο «ηλεκτρονικός δαίμων». Όπως, για παράδειγμα, για ορθογραφικά κτλ λάθη, όπως «Ζισκάρ Ντε Στεν» (αντί του ορθού: Ζισκάρ Ντ΄Εστέν), «αποκηρύσσεται (αντί του ορθού: αποκηρύσσετε) τον κ. Βορίδη», «αντιπαραβάλλεται (αντί του ορθού: αντιπαραβάλλετε) με τη βία», «προέρχεται δια (αντί του ορθού: από) χειρός».
Όμως δεν φέρει ευθύνη για εκείνους – τους ελάχιστους – που θέλουν να καταλαβαίνουν αλλά απ’ όσα και απ’ ό,τι  η στήλη γράφει. 

Επιστολή συγνώμης του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη με 192 χρόνια καθυστέρηση


Επιστολή συγνώμης του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη με 192 χρόνια καθυστέρηση

Κύριοι ινστρούχτορες του «καταδικάζω τη βία
απ' όπου κι' αν προέρχεται»,
 
 
οφείλω με χρονική καθυστέρηση δύο σχεδόν αιώνων να σας ζητήσω μια συγνώμη. Μια συγνώμη που τότε επαναστατήσαμε ενάντια στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Πράγματι,ασκήσαμε βία ενάντια στον οθωμανικό στρατό κατά παράβαση κάθε έννοιας νομιμότητας, διαταράσοντας την κοινωνική ειρήνη της αυτοκρατορίας.
 
Δυστυχώς πολλοί από εμάς παρασυρθήκαμε απ' τον ενθουσιασμό να απελευθερώσουμε το λαό μας απ' τα δεσμά, παραβλέποντας ότι το κράτος (η ανώτατη αρχή) έχει το μονοπώλιο της βίας. Παρανομήσαμε συνειδητά. Παραβλέψαμε συνειδητά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με στόχο την επανάσταση, την απελευθέρωση απ' την σκλαβιά, μη λαμβάνοντας υπ' όψην ότι ασκούσαμε βία κατά παράβαση τηςαδιαμφισβήτητης, νόμιμης εξουσίας του Σουλτάνου.
 
Εκ μέρους των εξεγερμένων του 1821, των κλεφτών, των αμαρτολών που θυσιάστηκαν για να βρίσκεστε σήμερα σε θέση να διατυπώνετε θεωρίες, σας ζητώ συγνώμη που η ιστορία μας κατέγραψε ως βίαια στοιχεία. Ως στοιχεία που διασάλευσαν την ειρήνη της συστημικής νομιμότητας, όπως έκαναν πριν απο μας οι ροβεσπιέροι στη Γαλλία και έναν αιώνα μετά απο μας οιμπολσεβίκοι στη Ρωσία.
 
Μακάρι να μπορούσαμε να επιστρέψουμε στο παρελθόν και - έχοντας κατά νου τα σοφά σας λόγια - να μην το κουνήσουμε ρούπι απ' τη θέση μας. Να συνεχίζαμε, σεμνά και ταπεινά, ως καλοί δούλοι των κοτζαμπάσηδων να αποδεχόμαστε την ισχύ του νόμου και της τάξεως στις ζωές μας.
 
Κρίμα που δεν υπήρχατε τότε να μας συμβουλέψετε. Έστω και αργά όμως, σας ζητούμε ταπεινά συγνώμη, αναγνωρίζοντας το λάθος μας.

Με Τιμή,
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Αρχιστράτηγος.
 
 
 

Με αφορμή το ταξίδι του Ευ. Βενιζέλου στην Αλβανία

Με αφορμή το ταξίδι του Ευ. Βενιζέλου στην Αλβανία
Η επίσκεψη του Ευ. Βενιζέλου στην Αλβανία έρχεται ως συνέχεια των ταξιδιών του ίδιου και του πρωθυπουργού στην Αμερική και του ταξιδιού του πρωθυπουργού στο Ισραήλ. Από τα ταξίδια σε ΗΠΑ και Ισραήλ, έγινε φανερό ότι η ελληνική κυβέρνηση προωθεί τη στρατηγική της αστικής τάξης της χώρας για τη γεωστρατηγική της αναβάθμιση. Θυμίζουμε τις συζητήσεις με την Αίγυπτο για τις ΑΟΖ, με την Τουρκία επίσης για τα ενεργειακά και άλλα οικονομικά ζητήματα, τη Συρία, αλλά και για τη λύση του Κυπριακού, ως ενδεικτικά αυτής της επιδίωξης. Αλλωστε, η κυβέρνηση διαμηνύει ότι είναι η μόνη χώρα στην περιοχή που εμπνέει σταθερότητα, επομένως μπορεί να παίξει γενικότερο ρόλο στην αντιμετώπιση προβλημάτων, αντιθέσεων και ανταγωνισμών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Είναι χαρακτηριστικό το ότι η ελληνική κυβέρνηση άρχισε συζητήσεις για τον καθορισμό ΑΟΖ με την Αίγυπτο, η οποία είχε συμφωνήσει για ΑΟΖ με την Τουρκία, συμφωνία που όμως ακυρώθηκε. Ο Ευ. Βενιζέλος σε συζήτησή του με τον Α. Νταβούτογλου, τον καθησύχαζε ότι η ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία δε θα είναι ανταγωνιστική με την Τουρκία, αλλά το αντίθετο, θα είναι παράγοντας συνεργασίας για όλους.
Φαίνεται, λοιπόν, ότι και η επίσκεψη στην Αλβανία, εντάσσεται στη στρατηγική για γεωστρατηγική αναβάθμιση της χώρας και στα Βαλκάνια. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα σε επενδύσεις στην Αλβανία, μια πραγματικότητα που διαμορφώθηκε από τη δεκαετία του 1990 ακόμη. Επομένως, οι μεγαλοεπιχειρηματίες της Ελλάδας έχουν ενδιαφέρον για τις αγορές της συγκεκριμένης χώρας. Παρ' όλ' αυτά, δεν μπορεί κανείς να αντιμετωπίσει διαφορετικά το ταξίδι του υπουργού Εξωτερικών της Ελλάδας, παρά ως ενταγμένο στην προσπάθεια της κυβέρνησης να ανοίξει δρόμους για επενδύσεις των μονοπωλιακών ομίλων, στο πλαίσιο αντιμετώπισης της κρίσης σε όφελος του κεφαλαίου, ιδιαίτερα στον τομέα της Ενέργειας και μάλιστα των υδρογονανθράκων. Ετσι, σύμφωνα με δημοσιεύματα κυριακάτικων αστικών εφημερίδων, η ελληνική κυβέρνηση είναι αποφασισμένη «να παίξει το αλβανικό χαρτί», με πρωταρχικό ζήτημα τον καθορισμό ΑΟΖ ανάμεσα στις δύο χώρες. Το θέμα δεν είναι καινούργιο. Ελλάδα - Αλβανία είχαν υπογράψει συμφωνία για τον καθορισμό ΑΟΖ, συμφωνία η οποία ακυρώθηκε μονομερώς από την Αλβανία την περίοδο που αναπτύσσονταν εκτεταμένες διμερείς σχέσεις με την Τουρκία και υπογράφονταν μέχρι αμυντικές συμφωνίες που έφτασαν μέχρι τη δημιουργία τουρκικής ναυτικής βάσης στην Αδριατική.
Βεβαίως, ο καθορισμός ΑΟΖ ανάμεσα σε Ελλάδα - Αλβανία δεν είναι το μοναδικό ζήτημα, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, για το περιεχόμενο του ταξιδιού του Ευ. Βενιζέλου. Γιατί το περιεχόμενο του ταξιδιού του υπουργού Εξωτερικών, εκτός από τα ζητήματα της οικονομίας, περιλαμβάνει άλλα δύο ζητήματα, το ένα είναι το Κοσσυφοπέδιο και το άλλο η Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Να θυμίσουμε ότι και στις δύο αυτές περιοχές υπάρχει αλβανικός πληθυσμός, ότι το Κοσσυφοπέδιο, με απόφαση των Αλβανών πρώην ουτσεκάδων, ανεξαρτητοποιήθηκε από τη Σερβία και, με τις ευλογίες των ΗΠΑ και της ΕΕ, έχει αναγνωριστεί από πολλά κράτη ως ανεξάρτητο κράτος. Στην ΠΓΔΜ υπάρχει μεγάλη αλβανική μειονότητα, η οποία επίσης εκπροσωπείται στην τωρινή κυβέρνηση. Ταυτόχρονα, ανάμεσα σε Ελλάδα - ΠΓΔΜ υπάρχει το χρόνιο πρόβλημα αντιπαράθεσης γύρω από το όνομα της ΠΓΔΜ, η οποία βεβαίως και θέλει να ονομάζεται Μακεδονία, έχει αλυτρωτικές τάσεις, ενώ ταυτόχρονα η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα σε επενδύσεις στην ΠΓΔΜ. Να θυμίσουμε, επίσης, ότι η αστική τάξη της Αλβανίας έχει κατά καιρούς προβάλει σχέδια για τη λεγόμενη «Μεγάλη Αλβανία», δηλαδή τη δημιουργία κράτους με όλα τα εδάφη στα οποία υπάρχει αλβανικός πληθυσμός, ενώ επίσης ανακινούν το θέμα των Τσάμηδων. Την ίδια στιγμή, η Αλβανία θέλει να λάβει το καθεστώς της υπό ένταξη χώρας στην ΕΕ.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του Τύπου, φαίνεται πως όλα τα παραπάνω ζητήματα αποτελούν το περιεχόμενο του ταξιδιού του Ευ. Βενιζέλου. Και όπως προαναφέραμε και αυτό το ταξίδι εντάσσεται στη διαδικασία της στρατηγικής αναβάθμισης του γεωστρατηγικού ρόλου και θέσης της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή. Βεβαίως, αυτή τη στρατηγική επιδίωξη της αστικής τάξης της Ελλάδας δεν μπορεί και δεν πρέπει να την αντιμετωπίζουμε έξω από την ιμπεριαλιστική δράση στην ευρύτερη περιοχή, τους οξύτατους ανταγωνισμούς ισχυρών καπιταλιστικών κέντρων και κρατών (ΗΠΑ, ΕΕ, Ρωσία, Κίνα κ.ά.), που εμπλέκονται με τους ανταγωνισμούς ανάμεσα στις αστικές τάξεις χωρών της περιοχής όπως π.χ. ανάμεσα σε Ελλάδα - Τουρκία, Τουρκία - Ισραήλ κ.ά.
Μπλεγμένο κουβάρι ανταγωνισμών
Εχει τη σημασία της αυτή η επισήμανση γιατί στην ευρύτερη περιοχή μας (Βαλκάνια, Ανατολική Μεσόγειος, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική) εκτυλίσσονται σοβαρές, επικίνδυνες εξελίξεις, σε μια περιοχή που διαθέτει ενεργειακό πλούτο κι αποτελεί «πέρασμα» των πρώτων υλών από την Κεντρική Ασία, τη Μέση Ανατολή, τόσο προς τη Δύση, όσο και προς τις χώρες της Ασίας (Κίνα, Ινδία κ.ά.). Ισχυρότατα μονοπώλια, ιμπεριαλιστικές ενώσεις και ανερχόμενες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις μπλέκονται σ' ένα «κουβάρι» αντιθέσεων και διαπάλης. Μέσα στο πλαίσιο του ιμπεριαλιστικού συστήματος, οι αστικές τάξεις της περιοχής επιδιώκουν συμμαχικούς «άξονες», προχωρούν σε συμμαχίες και συμβιβασμούς, για να επωφεληθούν από τη διαπάλη για το φυσικό πλούτο και τα μερίδια των αγορών. Στις «συμμαχίες», που συνάπτουν ιμπεριαλιστικές δυνάμεις και μονοπωλιακοί όμιλοι, παίρνουν υπόψη τη γεωπολιτική θέση της κάθε χώρας, τη θέση της στην ιμπεριαλιστική πυραμίδα, αλλά και τη δυναμική της ισχύος της (οικονομικής, στρατιωτικής, πολιτικής).
Είναι γεγονός ότι και στα Βαλκάνια, μετά την αντεπανάσταση και με αφετηρία τη διάλυση της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας, εκδηλώθηκαν οξύτατες αντιθέσεις ανάμεσα σε ΗΠΑ, Γερμανία, Ρωσία. Υποδαυλίστηκαν εθνικιστικές και θρησκευτικές αντιθέσεις (υπάρχουν μουσουλμανικοί πληθυσμοί), προκειμένου να διαμελίσουν τα Βαλκάνια, να δημιουργήσουν προϋποθέσεις ενίσχυσης της δράσης των μονοπωλίων τους στις διάφορες χώρες, επαναχαράσσοντας τα σύνορα με το αίμα των λαών. Βεβαίως, η αστική τάξη της Ελλάδας, μέσω της συμμετοχής της στην ιμπεριαλιστική δράση προσέβλεπε να πάρει μερίδιο στη μοιρασιά της λείας, όπως και πήρε, εξάγοντας κεφάλαια στην περιοχή. Και τώρα το ίδιο προσβλέπει, πρώτ' απ' όλα με τους υδρογονάνθρακες, όπως κάνει και στην Ανατολική Μεσόγειο, τη Βόρεια Αφρική, αλλά στη συγκεκριμένη περιοχή δρα και η αστική τάξη της Τουρκίας. Είναι γνωστή η στρατηγική του λεγόμενου «νεο-οθωμανισμού», που στους σχεδιασμούς της Τουρκίας περιλαμβάνει και τα Βαλκάνια. Πιο συγκεκριμένα και την Αλβανία, και το Κοσσυφοπέδιο, και την ΠΓΔΜ, λόγω μεγάλου αλβανικού πληθυσμού. Ταυτόχρονα, οι αστοί της Ελλάδας αναπτύσσουν επιχειρηματική δραστηριότητα στο Κοσσυφοπέδιο, στο οποίο διατηρεί η ελληνική κυβέρνηση και στρατιωτική δύναμη. Ενώ η αξιοποίηση της αλβανικής μειονότητας της ΠΓΔΜ για να προωθηθεί το ζήτημα λύσης στο όνομα του συγκεκριμένου κράτους, μάλλον οξύνει τις υπαρκτές αντιθέσεις και τους ανταγωνισμούς στην περιοχή. Ηδη γι' αυτά τα ζητήματα έγιναν συναντήσεις με εκπροσώπους της αλβανικής μειονότητας της ΠΓΔΜ, που έχουν κυβερνητικές θέσεις.
Την ίδια ώρα, ένα στοιχείο από το ταξίδι του Α. Σαμαρά στο Ισραήλ είναι η συζήτηση για ανάληψη ερευνών για υδρογονάνθρακες από ισραηλινό μονοπώλιο στο βόρειο Αιγαίο. Ανοίγει δρόμος ώστε τα ισραηλινά μονοπώλια να «πατήσουν» στο Αιγαίο, όταν από την Τουρκία υπάρχει ανοιχτό θέμα ελληνοτουρκικής συνεκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων στο Αιγαίο.
Συνολικά, οι εξελίξεις δείχνουν ένα κουβάρι αντιθέσεων και ανταγωνισμών, ολοένα και πιο μπλεγμένο, αποτέλεσμα των επιδιώξεων του κεφαλαίου και της πολιτικής κάθε κράτους να υπηρετήσει και να αναβαθμίσει τα συμφέροντα του κεφαλαίου στην περιοχή. Και αυτό εγκυμονεί κινδύνους για τους λαούς. Η ελληνική κυβέρνηση βιάζεται να ανοίξει δρόμους στη δράση του κεφαλαίου της Ελλάδας σε όλη την περιοχή κόντρα στους ανταγωνιστές του και ως έναν παράγοντα εξόδου από την κρίση σε όφελός του. Στο πλαίσιο της ιμπεριαλιστικής δράσης και των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, συνυπάρχουν οι συμβιβασμοί με τις συγκρούσεις. Και στη μια και στην άλλη περίπτωση τη νύφη την πληρώνει ο λαός. Που δεν έχει άλλο δρόμο για τα δικά του συμφέροντα, για την εξάλειψη των κινδύνων, από την πάλη για την ανατροπή της εξουσίας του κεφαλαίου, για την εργατική - λαϊκή εξουσία και οικονομία.

TOP READ