14 Ιαν 2012

Υπέργηρα καράβια στην υπηρεσία του εφοπλιστικού κέρδους


Υπέργηρα καράβια στην υπηρεσία του εφοπλιστικού κέρδους
Από τα 49 επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία που βρίσκονται εν πλω, τα 19 έχουν έτος κατασκευής μεταξύ 1971 - 1979 και τα 13 κατασκευάστηκαν από το 1975 και πριν
Σε μελέτη της Εταιρείας Συμβούλων Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων (XRTC) που δημοσιεύεται στο ναυτιλιακό περιοδικό «Εφοπλιστής» του μήνα Ιούλη, αναφέρεται ακριβώς η μείωση του ακτοπλοϊκού στόλου των κυρίως τύπων πλοίων (επιβατηγά - οχηματαγωγά, φορτηγά - οχηματαγωγά, υδροπτέρυγα), από 126 το 2001, σε 81 το 2008. Ο κύκλος εργασιών των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων την τελευταία τριετία, σύμφωνα με τη μελέτη, έχει σταθερά ανοδική πορεία και ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ, ενώ το 2007 η «επιβάρυνση από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου δεν ξεπέρασε το 2% για το σύνολο του κλάδου»!
Επιπλέον τα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι σαφή: Από τα 49 επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία, που αυτή την περίοδο δρομολογούνται από τα λιμάνιαΠειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου και ενώνουν το νησιωτικό σύμπλεγμα με τον κύριο κορμό της Ελλάδας, μεταφέροντας τον κύριο όγκο επιβατών, τα 19 (δηλαδή το 38,7%) έχουν έτος κατασκευής μεταξύ του 1971 και του 1979. Τα 13, δηλαδή το 26,5% των ακτοπλοϊκών επιβατηγών που δρομολογούνται από τα κύρια λιμάνια κατασκευάστηκαν από το 1975 και κάτω! Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη στα πλοία που εκτελούν ενδονησιωτικές συγκοινωνίες και στα φορτηγά - οχηματαγωγά και δεξαμενόπλοια που εκτελούν ακτοπλοϊκούς πλόες, όπου το 2007 καταγράφηκαν 741 πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών.

Οι ενδεικτικοί και μόνο υπολογισμοί και στοιχεία, αλλά κυρίως η ίδια η καθημερινότητα και όσα βιώνουν νησιώτες, ναυτεργάτες και συνολικά οι εργαζόμενοι, καταρρίπτουν το επιχείρημα ότι ο ανταγωνισμός και η πολιτική της ανταγωνιστικότητας και της απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θα έφερνε πολλά και σύγχρονα πλοία στην ακτοπλοΐα. Επιχείρημα που χρησιμοποίησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ πατώντας στους 80 νεκρούς του ναυαγίου του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ και το 2001 εναρμόνισε τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για την άρση του καμποτάζ, με την ελληνική νομοθεσία, ψηφίζοντας το νόμο 2932. Το επικίνδυνο «έργο» του ΠΑΣΟΚ και τους νόμους της ΕΕ εφαρμόζει και επαυξάνει η κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία προχωρώντας παραπέρα, το 2006 κατάργησε το όριο ηλικίας στα ακτοπλοϊκά πλοία! Με αποτέλεσμα ο εφοπλιστής Αγούδημος να επαναφέρει στην ακτοπλοΐα το 39χρονο πλοίο του «ΜΙΛΕΝΑ» το οποίο είχε αποσυρθεί και να έχει εν πλω το επίσης 39χρονο πλοίο του «ΝΤΑΛΙΑΝΑ». Και τα δύο αποπλέουν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και γι' αυτό δε συμπεριλαμβάνονται στον πίνακα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ