8 Αυγ 2016

Απλόχερες προσφορές με στόχο την προσέλκυση κερδοφόρων επενδύσεων

Απλόχερες προσφορές με στόχο την προσέλκυση κερδοφόρων επενδύσεων

Δεδομένη είναι η προσήλωση της κυβέρνησης στην υλοποίηση των στόχων του κεφαλαίου
Eurokinissi
Δεδομένη είναι η προσήλωση της κυβέρνησης στην υλοποίηση των στόχων του κεφαλαίου
Σε κάθε είδους επιθετικές προσφορές σε όφελος και για λογαριασμό τμημάτων του εγχώριου κεφαλαίου προχωρά το επόμενο διάστημα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, στο πλαίσιο της εφαρμογής του 3ου μνημονίου αλλά και πέραν αυτού. Στη Βουλή αναμένεται να κατατεθούν, το προσεχές διάστημα, οι συμπληρωματικές φορολογικές διατάξεις που αφορούν στην προκλητική ευνοϊκή ρύθμιση για τα αδήλωτα εισοδήματα της εγχώριας πλουτοκρατίας και τη χρήση του πλαστικού χρήματος, η οποία θα συνδέεται με το αφορολόγητο όριο των μισθωτών και συνταξιούχων.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες:
-- Η προκλητική ρύθμιση για τα αδήλωτα κεφάλαια της εγχώριας πλουτοκρατίας αναμένεται να προβλέπει ειδική προνομιακή μεταχείριση για όσα «επαναπατρίζονται» στις εγχώριες τράπεζες. Ο υπολογισμός του φόρου θα γίνεται με βάση την κλίμακα φορολόγησης που ίσχυε κατά το έτος που δηλώνεται ότι αποκτήθηκαν τα εισοδήματα, ενώ παράλληλα προβλέπονται και εκπτώσεις στα επιβαλλόμενα πρόστιμα.
-- Η «χρήση του πλαστικού χρήματος στις συναλλαγές» συναρτάται με το αφορολόγητο όριο. Με πρόσχημα την «πάταξη της φοροδιαφυγής», έρχεται να διογκώσει ακόμη περισσότερο τα χαράτσια στα εισοδήματα μισθωτών, συνταξιούχων και άλλων κατηγοριών του λαϊκού πληθυσμού, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, οι μισθωτοί και συνταξιούχοι θα πρέπει να δαπανούν τουλάχιστον το 10% του εισοδήματός τους μέσω καρτών, προκειμένου να διατηρούν το όποιο αφορολόγητο τους έχει απομείνει. Σε διαφορετική περίπτωση θα επιβάλλονται πρόστιμα, ανάλογα με το υπολειπόμενο ύψος των απαιτούμενων αποδείξεων. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια ακόμη «τεχνική» περαιτέρω συμπίεσης του ήδη κουτσουρεμένου αφορολόγητου ορίου.
Από την πλευρά του, ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός από φέτος θα είναι σε θέση να ελέγχει τη σχετική δαπάνη, λόγω της χρήσης των ηλεκτρονικών πληρωμών.
Ειδικότερα, το νομοσχέδιο για το πλαστικό χρήμα θα προβλέπει ότι μισθωτοί και συνταξιούχοι ηλικίας έως 75 ετών που δεν κατοικούν σε περιοχές με πληθυσμό έως 3.000 κατοίκους θα πρέπει να δαπανούν με πιστωτική, χρεωστική κάρτα ή άλλο τραπεζικό μέσο τουλάχιστον ένα ποσοστό του εισοδήματός τους στη βάση ειδικής κλίμακας.
Σε αυτό το πλαίσιο, για εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ, προβλέπονται δαπάνες μέσω καρτών στο 10% (δηλαδή 1.000 ευρώ), στο κλιμάκιο 10.000 - 20.000 ευρώ οι δαπάνες που συνδέονται με το αφορολόγητο ανεβαίνουν στο 20% του εισοδήματος κ.ο.κ.
«Ζεστό» κρατικό χρήμα στους εφοπλιστές
Η προσήλωση της κυβέρνησης στην υλοποίηση των στόχων του κεφαλαίου, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται η ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών, με διάφορα ...«μοντέλα», η ενίσχυση των συμφερόντων των εφοπλιστών της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, αποτυπώνεται με τον πιο ανάγλυφο τρόπο στα όσα ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας.
Στη συνέντευξή του στο ΑΠΕ, ο Θ. Δρίτσας το πρώτο που έκανε σαφές ήταν: «Οι επενδύσεις είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα που αφορά την Ευρώπη. Είμαστε σε περίοδο αποεπένδυσης. Η χώρα μας μέσα από αυτές τις δυνατότητες που ανοίγονται έχει τομείς στους οποίους μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις. Βλέπετε, εκείνο που έχει σημασία είναι να έρθουν επενδύσεις σε νέους παραγωγικούς τομείς και σε νέα πεδία παραγωγικότητας. Το να είναι απλά και μόνο η ιδιωτικοποίηση δημόσιων υπηρεσιών και φορέων, δεν λέει τίποτα αυτό».
Ολα τα παραπάνω έρχονται να «κουμπώσουν» με το μοντέλο που προωθεί και η πλευρά του ΣΕΒ με στόχο την προσέλκυση ξένων κερδοφόρων επενδύσεων: «Για να εξισορροπήσουμε την τεράστια αποεπένδυση που έχει υποστεί η ελληνική οικονομία τα τελευταία χρόνια, απαιτούνται επιπλέον επενδύσεις, πέραν όσων πραγματοποιούνται ετησίως, τουλάχιστον 100 δισ. ευρώ μέχρι το 2022», τονίζουν σε κάθε ευκαιρία οι εγχώριοι βιομήχανοι.
Πατώντας σε αυτό το πλαίσιο, που δείχνει ότι η βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η διαμόρφωση του κατάλληλου ...περιβάλλοντος για την προσέλκυση επενδύσεων, που σημαίνει πρακτικά θυσίες στα εργασιακά δικαιώματα και τις λαϊκές ανάγκες, ο Θ. Δρίτσας έδειξε τα άλλα... μοντέλα ιδιωτικοποίησης σε βάρος των λιμανιών που επεξεργάζεται η κυβέρνηση: «Συνεργασίες στα διάφορα λιμάνια με χρήστες του λιμανιού και διμερείς συμβάσεις κοινά επωφελείς δεν είναι έξω από την οπτική μας», είπε φωτογραφίζοντας τις Συμπράξεις Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Μάλιστα, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία «Celestyal Cruises», που δραστηριοποιείται στην κρουαζιέρα, έχει ζητήσει, όσον αφορά το λιμάνι του Λαυρίου να αναλάβει την κατασκευή λιμενικών υποδομών «με αντισταθμιστικά οφέλη». Σημείωσε, μάλιστα, ότι «από την πλευρά του υπουργείου υπάρχει θετική ανταπόκριση για το θέμα»...
Ειδική αναφορά έκανε ο υπουργός στην ακτοπλοΐα, «ενημερώνοντας» τους εφοπλιστές ότι η κυβέρνησή τους έχει εξασφαλίσει άλλα 86 εκατ. ευρώ επιδοτήσεις, δηλαδή το «ζεστό» κρατικό χρήμα που παίρνουν κάθε χρόνο με την πατέντα των δήθεν άγονων γραμμών. Να σημειωθεί ότι από το 2002 που ξεκίνησε αυτό το «κόλπο» μέχρι και τώρα υπολογίζεται ότι οι κυβερνήσεις των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και τώρα του ΣΥΡΙΖΑ έχουν προσφέρει στους ακτοπλόους εφοπλιστές πάνω από 2 δισ. ευρώ! Να σημειωθεί ότι στα 86 εκατ. ευρώ επιδοτήσεων δεν συμπεριλαμβάνονται οι απευθείας αναθέσεις, που σημαίνει ότι το ποσό των επιδοτήσεων θα ξεπεράσει όπως και κάθε χρόνο τα 100 εκατ. ευρώ.
Πολύμορφη κρατική στήριξη για την ανάκαμψη των κερδών του κεφαλαίου
Την ίδια ώρα, οι νέες νομοθετικές παρεμβάσεις που ετοιμάζονται από την πλευρά του υπουργείου Οικονομίας είναι κομμένες και ραμμένες στις προδιαγραφές του εγχώριου κεφαλαίου.
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι χαρακτηριστικές οι παρακάτω νομοθετικές παρεμβάσεις, που δρομολογούνται για το επόμενο διάστημα από την πλευρά του υπουργείου:
  • Νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών, καθώς και για τις συμβάσεις παραχώρησης, δηλαδή για την εκχώρηση των κρατικών υποδομών για εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους.
  • Σε συνδυασμό και συμπληρωματικά με τον προηγούμενο, θα ακολουθήσουν η «αναθεώρηση» του νόμου για τις ΣΔΙΤ και η θεσμική και οργανωτική αναβάθμιση της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ του υπουργείου Οικονομίας.
  • Αναθεώρηση των νομοθετικών ρυθμίσεων για τις στρατηγικές επενδύσεις, ώστε «να ανταποκριθούν στις σύγχρονες προκλήσεις για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων». Το εν λόγω μέτρο έρχεται να «κουμπώσει» με τον νέο «αναπτυξιακό νόμο», ενώ παράλληλα θα εμπλουτίσει τις προκλητικές διατάξεις για την ταχεία αδειοδότηση (fast track) των μεγάλων «στρατηγικού χαρακτήρα» επενδύσεων.
  • Αναθεώρηση του Ν. 4262 για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων και υλοποίηση των ρυθμίσεών του για τους τρεις πρώτους κλάδους - τον τουρισμό, τις επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος και τις μεταποιητικές επιχειρήσεις στα τρόφιμα και τα ποτά - όπως προβλέπεται στις λεγόμενες «εργαλειοθήκες» του ΟΟΣΑ.
  • Αναθεώρηση της επιμελητηριακής νομοθεσίας και θεσμοθέτηση υπηρεσιών μιας στάσης για την ίδρυση επιχειρήσεων, προκειμένου να συντμηθούν το κόστος και ο χρόνος για την ίδρυση επιχειρήσεων.
  • Νέο Κανονιστικό Πλαίσιο για την ταχεία και αποτελεσματική εξωδικαστική ρύθμιση του συνολικού χρέους (δημόσιου και ιδιωτικού) των βιώσιμων επιχειρήσεων. Το συγκεκριμένο ζήτημα συνδέεται, βέβαια, και με τη διαχείριση των «κόκκινων» τραπεζικών δανείων και μάλιστα σε συνδυασμό και με ρυθμίσεις χρεών στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία από «βιώσιμες» επιχειρήσεις.
Να σημειωθεί το γεγονός ότι τα εν λόγω αντιλαϊκά νομοσχέδια συνδέονται με τα προαπαιτούμενα της δεύτερης «αξιολόγησης» του 3ου μνημονίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ