1 Ιουλ 2014

Μια πληρωμένη απάντηση στους ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟΥΣ του ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ…

 Μια πληρωμένη απάντηση στους ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟΥΣ του ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ…


Κοινωνία της πληροφορίας ή κοινωνία της… ανθρωποφαγίας;

«Και οι κρίνοντες κρίνονται». Αυτή είναι μια βασική αρχή που αποδέχεσαι, σέβεσαι και υπηρετείς όταν επί 21 συναπτά έτη ασκείς το λειτούργημα της δημοσιογραφίας είτε κάνοντας τηλεοπτικό ρεπορτάζ ή συνεντεύξεις, είτε αρθρογραφώντας επωνύμως, σχεδόν καθημερινά όχι απλά παραθέτοντας τα γεγονότα, αλλά παίρνοντας θέση επ’ αυτών. Σε αυτά τα χρόνια ένας δημοσιογράφος –και φυσικά η γράφουσα- έχει δώσει αρκετά δείγματα γραφής για τα κίνητρά του, το χαρακτήρα, την ηθική του, αν σέβεται τη δεοντολογία, αν είναι ανοικτός στην καλοπροαίρετη κριτική, ποιων τα συμφέροντα υπηρετεί, αν πληρώνεται για να γράψει ή αντίθετα για να αποσιωπήσει ένα θέμα, μια καταγγελία.

Ας μου συγχωρεθεί η αναφορά σε προσωπικά γεγονότα, ωστόσο όπως θα αποδείξω στην πορεία το θέμα αφορά κάθε έναν που καταθέτει τις απόψεις του διαδικτυακά επωνύμως σε ιστοσελίδα εφημερίδας και δέχεται προσωπική επίθεση  με υβριστικό περιεχόμενο από ανώνυμους σχολιαστές…

Είναι αλήθεια ότι τα προβλήματα υγείας που αντιμετώπισα, μετά την απόλυσή μου πριν από ενάμιση χρόνο, δεν  μου επέτρεπαν να παρακολουθώ τα τοπικά τεκταινόμενα και ειδικότερα της καταγραφή τους μέσω του διαδικτύου σε τακτική βάση.  Η σταδιακή επάνοδός μου στο δημοσιογραφικό στίβο μετά την περιπέτεια της υγείας μου συνέπεσε με την δημοσίευση ενός ενυπόγραφου άρθρου που έστειλα πριν λίγες μέρες σε τοπικά ΜΜΕ (ΑΛΗΘΕΙΑ, ΠΟΛΙΤΗ, CHIOSNEWS) με αφορμή τον  πρόσφατο ξυλοδαρμό των απολυμένων καθαριστριών του Υπουργείου Οικονομικών από τα ΜΑΤ.

Όπως έχω διαπιστώσει μέχρι σήμερα με κείμενα που άρχισα να στέλνω από το Μάρτιο, ΑΛΗΘΕΙΑ και  CHIOSNEWS  αρκούνται στη δημοσίευση ή ανάρτηση του ενυπόγραφου άρθρου στην ομώνυμη ιστοσελίδα, χωρίς σχολιασμό από ανώνυμους.

Αντίθετα  στην ιστοσελίδα της εφημερίδας ΠΟΛΙΤΗΣ μετά  το- ενυπόγραφο άρθρο μου- ακολούθησε ένας «οχετός» υβριστικών σχολίων σε προσωπικό επίπεδο και αντικομουνιστικών σε πολιτικό, από ανώνυμους σχολιαστές.
  
Πράγματι, αυτό είναι ένα γενικότερο πρόβλημα για το οποίο  έχει χυθεί πολύ μελάνι. Έχουν διατυπωθεί πολλές απόψεις για την αναγκαιότητα και την νομιμότητα της ανωνυμίας στο διαδίκτυο, το ότι βοηθάει στην ελευθερία έκφρασης, τη διάδοση των ιδεών, τον πλουραλισμό. Στον αντίποδα αυτών υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις για τους «κουκουλοφόρους» του διαδικτύου, οι οποίοι καλυπτόμενοι πίσω από την ανωνυμία τους συκοφαντούν, εκθέτουν,  προσβάλλουν πρόσωπα,  σύμβολα, εξυβρίζουν, προχωρούν ακόμη και σε αξιόποινες πράξεις.

Το θέμα είναι αχανές, ανεξάντλητο με αρκετές «γκρίζες ζώνες»  πρακτικά, ηθικά και νομικά.

Εγώ πολύ απλά θα ήθελα να ρωτήσω και να θέσω προς προβληματισμό  το ερώτημα πως προάγεται ο δημόσιο διάλογος  με εκφράσεις που οι ΑΝΩΝΥΜΟΙ σχολιαστές χρησιμοποίησαν μετά το ΕΠΩΝΥΜΟ άρθρο μου στην ιστοσελίδα της εφημερίδας, όπως «κομμουνιστικές παπαρολογίες», ή «Ο εκ γενετής άεργος σύντροφος και Αρχηγός Κουτσούμπας το διάβασε, μπορείτε τώρα κυρία να περάσετε από τα κεντρικά για το χαρτζιλικάκι, κάνατε το καθήκον ως κομμουνίστρια και δημοκράτισσα (πάμε για άλλες παπαρολογίες από αύριο). Τώρα προτείνω να αποσύρετε το άρθρο αρκετά ξεφτιλιστήκατε. Από ό,τι βλέπω δεν ντρέπεστε, ούτε έχετε το γνώθι εαυτόν για αυτά που λέτε και πιστεύετε.»

Για να συμπληρώσουν αργότερα και πάλι ανώνυμοι σχολιαστές  «…έχεις τα μούτρα και μιλάς για καθαρίστριες και ηθικά διδάγματα, εσύ????»  Το υβρεολόγιο συμπληρώθηκε με την φράση «δημοκράτες (της κλανιάς), και σε μια άλλη αποστροφή : «κάποιοι πρέπει να δουλεύουν για να πληρώνονται κομμουνιστές ρεμπεσκέδες».

Όλο αυτό το απάνθισμα των εξυβριστικών και μειωτικών για την προσωπικότητά μου σχολίων αναρτήθηκε στην ίδια ιστοσελίδα όπου η  εφημερίδα  βάζει το πλαίσιο του διαλόγου ως εξής: «Το politischios.gr επιθυμεί την ανάπτυξη διαλόγου με το αναγνωστικό κοινό μέσα από την ιστοσελίδα του. Επιθυμώντας ωστόσο να αποτρέψει τους υβριστικούς σχολιασμούς οι οποίοι καλύπτονται από τη δύναμη της ανωνυμίας, διευκρινίζει ότι θα αφαιρεί κάθε σχόλιο που κρίνει ότι υπερβαίνει τα όρια της δεοντολογίας στο δημόσιο διάλογο και τραυματίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Ευχαριστούμε  για την αποδοχή των όρων εκ μέρους σας και ελπίζουμε στη συμμετοχή σας».

Εδώ υπάρχει μια πλήρης αντίφαση ανάμεσα στα αναγραφόμενα από τους έχοντες την ευθύνη για τη διαχείριση της ιστοσελίδας και στην πρακτική τους. Αν αυτοί οι χαρακτηρισμοί  δεν είναι υβριστικοί για την επαγγελματική τιμή, την ηθική ενός ατόμου, δεν υπερβαίνουν τα όρια της δεοντολογίας στο δημόσιο διάλογο τραυματίζοντας την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, τότε ποιοι το κάνουν;

Αφού οι έχοντες την ευθύνη για τη διαχείρισή της δεσμεύονται ότι θα αφαιρούν κάθε σχόλιο με αυτά τα χαρακτηριστικά, τότε γιατί δεν το έπραξαν;

Το πρόβλημα δεν είναι νομικίστικο, αλλά ανθρώπινο και βαθιά πολιτικό. 21 χρόνια ως δημοσιογράφος της ΑΛΗΘΕΙΑΣ ποτέ δεν κρύφτηκα πίσω από την «κουκούλα» της ανωνυμίας για να καταθέσω τις απόψεις μου, για να ασκήσω κριτική, για να καταγγείλω ακόμη και όταν υπήρχε κίνδυνος αυτές μου οι πράξεις να προκαλέσουν ποικίλες αντιδράσεις, ακόμη κι όταν ο κίνδυνος της μήνυσης ή της αγωγής ήταν ορατός.

Κυρίως όμως, σε αντίθεση με άλλους «ανεξάρτητους» δημοσιογράφους, δέσμιους και υπηρέτες μεγάλων συμφερόντων, ποτέ δεν έκρυψα την ιδεολογία και τα πιστεύω μου για τα οποία είμαι υπερήφανη. Ποτέ δεν κρύφτηκα πίσω από το δάκτυλό μου. Όσοι μου έδιναν συνέντευξη, ή μου εμπιστεύονταν το πρόβλημά τους για ρεπορτάζ ήξεραν ότι το ΚΚΕ με είχε τιμήσει 2 φορές ανακηρύσσοντάς με υποψήφια βουλευτή  στο νομό, και αρκετές φορές υποψήφια δημοτική ή νομαρχιακή σύμβουλο όταν ακόμη υπήρχε η Νομαρχία, σε συνδυασμούς υποστηριζόμενους από το ΚΚΕ. Τελευταία φορά ήμουν υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος το Μάιο με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» ενώ νοσηλευόμουν στο νοσοκομείο.  Επίσης, εδώ και χρόνια είμαι μέλος της Γραμματείας του ΠΑΜΕ με θητεία στη Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου και το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων  Χίου.

Αναρωτιέμαι μετά από αυτές τις ιδιότητες που ποτέ δεν έκρυψα, μήπως πρέπει να υπογράψω «δήλωση μετανοίας» για να γίνω αρεστή και να μην δέχομαι τέτοια επίθεση κάθε φορά που θα καταθέτω δημόσια την άποψή μου για διάφορα κοινωνικοπολιτικά προβλήματα; Μήπως ενοχλεί η φωνή μου, η φωνή μας; Θεωρώ άκρως προσβλητικό και υποτιμητικό για την επαγγελματική μου πορεία το υπονοούμενο που άφησε ανώνυμος σχολιαστής ότι για το άρθρο που έγραψα για τις καθαρίστριες και κατ’ επέκταση όλα τα ρεπορτάζ που έκανα, οι συνεντεύξεις, η αρθρογραφία μου πάνω από είκοσι χρόνια, είχαν σαν σκοπό…να πάρω «χαρτζιλικάκι» από το ΚΚΕ.

Βέβαια,  στο γραφείο μου, δίπλα στον υπολογιστή μου, είχα…  κόκκινο τηλέφωνο και  ανοικτή γραμμή με τον Περισσό. Πριν κάνω τη συνέντευξη, το ρεπορτάζ ή πριν αρθρογραφήσω έπαιρνα απευθείας στο τηλέφωνο την τότε Γ.Γ. του κόμματος, Αλέκα Παπαρήγα, ή τώρα που ξανάρχισα να γράφω, το Δημήτρη Κουτσούμπα για να πάρω αρχικά έγκριση και στη συνέχεια ένα «χαρτζιλικάκι». Δεν μπορώ να το κρύψω, με αυτό το «χαρτζιλικάκι» μεγάλωσα τα παιδιά μου…

Όποιος το έγραψε ή το πιστεύει αυτό «εξ ιδίων κρίνει τα αλλότρια». Στο  ΚΚΕ σε αντίθεση με κάποια άλλα κόμματα δεν μπαίνει κανείς για να πάρει αλλά για να δώσει! Στο ΚΚΕ δίνεις  συνειδητά ένα κομμάτι από το χρόνο σου, τη σκέψη σου, τον εαυτό σου, τη δύναμή σου, την υγεία σου, τη ψυχή σου.  Άλλες γενιές πριν από μας  έδωσαν για αυτό το κόμμα, την ελευθερία τους και τη ζωή τους. Το ΚΚΕ το κουβαλάς μέσα σου, δεν είναι μόνο μια ιδεολογία, ένα διαφορετικό οικονομικοκοινωνικό σύστημα αλλά κυρίως μια ηθική, μια στάση ζωής που καθορίζει τις μικρές και μεγάλες αποφάσεις σου, σε συνοδεύει στις μικρές και μεγάλες μάχες της ζωής σου.

Αν λοιπόν είμαι «αγωνίστρια ή δημοκράτισσα» όπως ειρωνικά αναφέρεται από τους ανώνυμους σχολιαστές, αυτό το έκριναν, το κρίνουν και θα το κρίνουν καθημερινά η κοινωνία της Χίου, οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι γυναίκες, όλοι όσοι δίνουμε μαζί τους τον αγώνα επιβίωσης και αξιοπρέπειας. Πιστεύω ακράδαντα ότι η Χίος είναι πολλή μικρή για να παρουσιαζόμαστε κάτι άλλο από αυτό που είμαστε είτε ατομικά είτε συνδικαλιστικά, είτε πολιτικά. Νομοτελειακά, κάποια στιγμή οι μάσκες, τα προσωπεία πέφτουν. Κι εμείς είμαστε πολλά χρόνια στους δρόμους, στους συνδικαλιστικούς και κοινωνικούς αγώνες, για να μπορούμε να κρυβόμαστε πίσω από μάσκες…  

Γιατί αλήθεια, εγώ δεν μπορώ να μιλήσω για «ηθικά διδάγματα;» όπως υποστηρίζει ο ανώνυμος σχολιαστής του οποίου το σχόλιο έχει αναρτηθεί στη ιστοσελίδα της εφημερίδας ΠΟΛΙΤΗΣ;… Θεωρώ ότι  αυτό το σχόλιο-μαζί με τα προαναφερθέντα- πλήττουν βάναυσα την τιμή, την ηθική και την αξιοπρέπεια μου,  την αποκατάσταση των οποίων  ζητώ από τους κατά νόμο υπευθύνους της ιστοσελίδας με την αφαίρεση κάτω από το άρθρο μου όλων των εξυβριστικών και συκοφαντικών σχολίων.

Καθημερινά, με τη δουλειά μου αλλά και με τη συμμετοχή μου στους μαζικούς, κοινωνικούς αγώνες του τόπου μας- πάντοτε με αφετηρία την ιδεολογία και τα πιστεύω μου- εκτέθηκα στην επώνυμη κριτική που μπορούσε να μου κάνει οποιοσδήποτε για την επαγγελματική μου διαδρομή, για τη συνδικαλιστική και πολιτική μου δράση . Άλλο όμως αυτό και άλλο η «λάσπη» η οποία μάλιστα προέρχεται και από «κουκουλοφόρους» του διαδικτύου που κινούνται στη λογική «συκοφάντει συκοφάντει στο τέλος κάτι θα μείνει». Παλιά οι κουκουλοφόροι  έστελναν τους κομμουνιστές στις φυλακές, ή  στο εκτελεστικό απόσπασμα, τώρα επειδή δεν μπορούν να μας στείλουν στα ξερονήσια μας «χτυπούν» διαδικτυακά με την ανώνυμη εξύβριση και τη συκοφαντία με μια σύγχρονη, ηλεκτρονική «ανθρωποφαγία». Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν «κατασπαράζουν» με την ίδια ευκολία και άλλους επώνυμους αρθογράφους σε ιστοσελίδες εφημερίδων. Δεν αναφέρομαι στα blogs. Εκεί γίνεται η… ανώνυμη «σφαγή των αμνών»… Νόμιμα βέβαια, αφού προβλέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός στα blogs, αλλά όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν η απόσταση ανάμεσα στο «νόμιμο» και το «ηθικό» μπορεί να είναι αβυσσαλέα.

Ας επιστέψουμε και πάλι στο άρθρο «ΤΑ ΜΑΤ, ΟΙ ΜΑΠΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΑΠΕΣ» που προκάλεσε 12 παρακαλώ ανώνυμα σχόλια την στιγμή που άρθρα εν ενεργεία πολιτικών έχουν ελάχιστα και όχι τόσο υβριστικά και σε προσωπικό τόνο.

Εύλογα γεννιέται το ερώτημα αν και είχα  γράψει και άλλα άρθρα στο παρελθόν γιατί τέτοια «χολή» κάτω από το συγκεκριμένο για το ξυλοδαρμό των καθαριστριών από τα ΜΑΤ; Ο λόγος είναι προφανής. Πρέπει να «χτυπηθούν» όσοι υπερασπίζονται τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους απλήρωτους που αγωνίζονται για να δικαιωθούν. Πρέπει να περάσει το μήνυμα που στέλνουν οι ανώνυμοι σχολιαστές ενός επώνυμου άρθρου που υπερασπίζεται το δίκιο εργαζομένων, ότι οι εξαθλιωμένοι ιδιωτικοί υπάλληλοι πρέπει να επιχαίρουν όταν τα ΜΑΤ χτυπούν  τους «καλοπληρωμένους» δημοσίους υπαλλήλους ή να σιωπούν όταν τους βάζουν σε διαθεσιμότητα και τους οδηγούν στην απόλυση. Οι ίδιοι, πάντοτε ανώνυμοι σχολιαστές, κατακεραυνώνουν όλους όσοι τολμούν να υπερασπιστούν όπως πχ. Τις απολυμένες καθαρίστριες του Υπουργείου Οικονομικών που πρωτόδικα είχαν δικαιωθεί και έπρεπε να επαναπροσληφθούν. Απροκάλυπτα τροφοδοτούν έτσι τον κοινωνικό αυτοματισμό ενάντια στην ταξική αλληλεγγύη που είναι στόχος πάλης για το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα. Εμείς αν και θεσμικά παλεύουμε για τα τσαλαπατημένα δικαιώματα και μισθούς των ιδιωτικών υπαλλήλων, ποτέ δεν τους στρέψαμε σε ένα άλλο κομμάτι της εργατικής τάξης που είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι, επίσης θύματα της ίδιας πολιτικής λιτότητας.

Επιπλέον, όσο και να προσπαθούν κάποιοι δεν μπορούν να κρύψουν ότι βγάζουν φλύκταινες στο άκουσμα και μόνο απεργιών, κινητοποιήσεων και διεκδικήσεων των εργαζομένων. Τουλάχιστον ας μην το παίζουν « αγανακτισμένοι υπερασπιστές» άλλων, οι υπέρμαχοι των ισοπεδωτικών μειώσεων μισθών, του σφαγιασμού των εργατικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων,  της διάλυσης της υγείας και της παιδείας που απορρέουν από τις εδώ και χρόνια ληφθείσες αποφάσεις της Ε.Ε.

Ας σκεφτούμε εν κατακλείδι, μήπως τέτοιου είδους ανώνυμα σχόλια δεν προάγουν το διάλογο αλλά στοχεύουν στο να «φιμώσουν» τις φωνές εκείνες που ενοχλούν  και δη αυτές που έχουν συγκεκριμένη ιδεολογία, γενικά δείχνουν δρόμους αντίστασης και πάλης στην κυβέρνηση και την Ε.Ε.; Αν ένας απλός αρθρογράφος που διατυπώνει ανάλογες απόψεις δεχθεί τέτοια επίθεση θα τολμήσει μήπως να ξαναγράψει; Μήπως αυτός είναι ο επιδιωκόμενος σκοπός; Η φίμωση  με το προκάλυμμα ενός ψευτοδιαλόγου που στηρίζεται αποκλειστικά στην ύβρη, τη λάσπη και το λιβελογράφημα;

Προσωπικά, θα συνεχίσω να καταθέτω ΕΠΩΝΥΜΩΣ την άποψή μου, να υποστηρίζω την ιδεολογία μου με την οποία μπορεί κανείς να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει,  δεν έχει όμως το δικαίωμα να την εξυβρίζει, να την συκοφαντεί και να την ευτελίζει ΑΝΩΝΥΜΩΣ και μάλιστα στην ιστοσελίδα εφημερίδας που υπάγεται στο νομικό καθεστώς που διέπει και τα υπόλοιπα ΜΜΕ σχετικά με τα ζητήματα εξύβρισης και συκοφαντίας. Ως γνωστόν, υπάρχουν  αστικοί βέβαια νόμοι που διέπουν και οριοθετούν την ελευθερία του λόγου που εκφέρεται δια του Τύπου. Νόμοι που όσοι εργαστήκαμε ως δημοσιογράφοι υποχρεωθήκαμε να σεβαστούμε αυτολογοκρινόμενοι με την έννοια της επιλογής των επιχειρημάτων αντί της εξύβρισης, χωρίς βέβαια να παζαρεύουμε την προσήλωσή μας στις αρχές μας, στον έλεγχο της εξουσίας και την υπεράσπιση της τάξης που ανήκουμε.

Αν και άνεργη, πλέον, δημοσιογράφος θα συνεχίσω να καταθέτω τις απόψεις μου όσο μου το επιτρέπουν οι δυνάμεις μου, ενστερνιζόμενη τη ρήση ότι «όποιος δεν παίρνει το μέρος των αδυνάτων, δεν κάνει δημοσιογραφία, αλλά δημόσιες σχέσεις». Ο καθένας επιλέγει ποιο δρόμο θα ακολουθήσει, με όποιο τίμημα…

Ευγενία Κώτη

ΗΛΕΚΤΡΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Εβαλε πάνω απ' όλα την υπόθεση του Κόμματος

ΗΛΕΚΤΡΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
Εβαλε πάνω απ' όλα την υπόθεση του Κόμματος



Την ηρωική μορφή της Ηλέκτρας Αποστόλου, την «αδελφή της Επανάστασης» όπως την προσφώνησε ο Γιάννης Ρίτσος, τίμησαν, στα 70 χρόνια απ' το μαρτυρικό της θάνατο, η Τομεακή Επιτροπή Βόρειου Τομέα Αττικής του ΚΚΕ, το Τομεακό Συμβούλιο Βόρειου Τομέα Αττικής της ΚΝΕ και το Παράρτημα Νέου Ηρακλείου της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ, με την εκδήλωση που οργάνωσαν χτες το απόγευμα στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Ν. Ηρακλείου που έχει το όνομά της, με ομιλήτρια την Μαρία Λαμπρινού, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκε η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής. Εδωσαν το «παρών» και κατέθεσαν στεφάνια και λουλούδια στο μνημείο της Ηλέκτρας εκπρόσωποι παραρτημάτων της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ και ο πρόεδρός της, Χρήστος Τσιντζιλώνης, σύλλογοι της ΟΓΕ από την περιοχή και η Επιτροπή Ειρήνης Ηρακλείου. Επίσης λουλούδια κατέθεσαν η ΚΕ του ΚΚΕ, η Τομεακή Επιτροπή Βόρειου Τομέα Αττικής του ΚΚΕ, το Τομεακό Συμβούλιο Βόρειου Τομέα Αττικής της ΚΝΕ.
Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος του Παραρτήματος της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ, Περικλής Γκιουλέας ενώ η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με δραματοποιημένη αφήγηση της σύντομης, αλλά γεμάτης αγώνες ζωής της Ηλέκτρας Αποστόλου, από την Τομεακή Οργάνωση Καλλιτεχνών.
«Ηλέκτρα Αποστόλου: Ενα όνομα θρύλος που ξεχωρίζει ανάμεσα στις πολυάριθμες ηρωίδες που ανέδειξε η ταξική πάλη, το ΚΚΕ», τόνισε στην ομιλία της η Μαρία Λαμπρινού, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, συμπληρώνοντας πως «η ζωή της ήταν μια συνεχής απόδειξη (...) για το πώς μια επαναστάτρια πετυχαίνει, σε πολύ δύσκολες συνθήκες, να βάζει πάνω απ' όλα την υπόθεση του Κόμματος (...) πετυχαίνει το στόχο της ενότητας της θεωρίας με την πράξη».

Γέμισε η αίθουσα της εκδήλωσης
Μάλιστα με αφορμή την προσωπική ζωή της Ηλέκτρας, στην οποία αναφέρθηκε, σημείωσε: «Οσοι καταλαβαίνουν την ανάγκη να δυναμώσει το εργατικό κίνημα, το Κόμμα, πολύ περισσότερο εμείς, οι κομμουνιστές και οι κομμουνίστριες, πρέπει να διαμορφώσουμε τα δικά μας κριτήρια προσφοράς της μάνας, του πατέρα προς τα παιδιά μας. Ολοκληρωμένο κριτήριο της υποχρέωσής μας προς τα παιδιά είναι το όνειρο, που έχει για το παιδί του ο καθένας, η καθεμιά και για τα παιδιά όλου του κόσμου, να γίνει παράγοντας οργανωμένης δράσης στο κίνημα, ένταξης στις γραμμές της ΚΝΕ και του ΚΚΕ και όχι παράγοντας αναδίπλωσης».
Το παράδειγμα της Ηλέκτρας
Η ομιλήτρια στάθηκε στην ανάγκη μέσα από τη δουλειά σε όλα τα μέτωπα για την ανασύνταξη του κινήματος «να αναδεικνύεται το ένα, το βασικό πρόβλημα, το ποιος έχει την ιδιοκτησία και την εξουσία στα μέσα παραγωγής», φέρνοντας ως παράδειγμα τον τρόπο που η ίδια η Ηλέκτρα πρόβαλλε το ζήτημα αυτό στις εργάτριες του εργοστασίου Μποδοσάκη, στο οποίο η ΟΚΝΕ το 1928, σε ηλικία 16 χρόνων, την είχε χρεώσει να δημιουργήσει Κομματικές Οργανώσεις.
«Με τέτοιας κατεύθυνσης δουλειά που έκανε η Ηλέκτρα και με πλαίσιο αιτημάτων που ανταποκρίνονταν στις ανάγκες των εργατριών, έγινε η πρώτη 24ωρη απεργία, ιδρύθηκε σωματείο, στρατολογήθηκαν 20 νέες υφαντουργίνες στον πυρήνα της Κομμουνιστικής Νεολαίας, δημιουργήθηκε και κομματικός πυρήνας», υπογράμμισε η Μαρία Λαμπρινού και συμπλήρωσε: «Και απ' αυτό το παράδειγμα, επιβεβαιώνεται η ορθότητα της γραμμής πάλης στο κίνημα που έχει το Κόμμα. Δηλαδή η εξειδίκευση της δουλειάς σε κάθε χώρο δεν πρέπει να θολώνει το βασικό ζήτημα και να δημιουργεί αυταπάτες ότι με την πάλη για 3-4 προβλήματα μπορεί να δυναμώσει το κίνημα, να αλλάξει η κατάσταση στην Ελλάδα. Οτι με την επιλογή του μικρότερου κακού, με την κυβέρνηση της αριστεράς, με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, μπορεί να 'ρθουν καλύτερες μέρες. Γιατί η αντιπαράθεση δεν αρκεί να μένει στο πολιτικό προσωπικό, στα κόμματα που κυβέρνησαν, ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, ή που προαλείφονται να κυβερνήσουν, αλλά να προχωράει και στα βάθρα του συστήματος. Να δείχνουμε τη διαλεκτική σχέση της οικονομίας με την πολιτική».
Επειτα από μια σύντομη αναφορά στις σημερινές εξελίξεις, η ομιλήτρια κατέληξε υπογραμμίζοντας: «Κόμμα παντός καιρού σημαίνει ότι όποιες και να είναι οι συνθήκες μέσα στις οποίες δρα το Κομμουνιστικό Κόμμα, πρέπει να κρατάει γερά το τιμόνι για την κατάκτηση της εξουσίας από την εργατική τάξη και τους συμμάχους της. Με αυτό το στόχο σήμερα, σε μη επαναστατικές συνθήκες, δρούμε για την ανασύνταξη του εργατικού κινήματος, για τη Λαϊκή Συμμαχία, για συσπείρωση δυνάμεων γύρω από την πολιτική πρόταση διεξόδου του Κόμματος, γύρω από το Πρόγραμμά του».
Αλλωστε, όπως πρόσθεσε, «η καλύτερη τιμή στους αγωνιστές που πάλεψαν και θυσιάστηκαν για τα ιδανικά της εργατικής τάξης και του Κόμματος είναι να παλεύουμε σύμφωνα με τη ρήση του Ν. Μπελογιάννη "Για να φτιάξουμε έναν κόσμο στο μπόι των ονείρων και των ανθρώπων... Συνεχίζουμε", που αποτελεί και το σύνθημα του φετινού 40ού Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του "Οδηγητή"».

«ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΕΓΓΥΗΜΕΝΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ» «Επιβίωση» με 13,1 ευρώ τη μέρα για τετραμελή οικογένεια!

«ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΕΓΓΥΗΜΕΝΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ»
«Επιβίωση» με 13,1 ευρώ τη μέρα για τετραμελή οικογένεια!
Οι τελευταίες διαρροές από την κυβέρνηση και η ευρωπαϊκή εμπειρία αποκαλύπτουν τις πραγματικές στοχεύσεις του μέτρου



Από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ
Μέσα στις επόμενες δέκα μέρες αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα η Κοινή Απόφαση των υπουργών Εργασίας και Οικονομικών για τη θεσμοθέτηση του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, το οποίο είναι ήδη νομοθετημένο στα 26 από τα 28 κράτη - μέλη της ΕΕ (εκτός από την Ελλάδα και την Ιταλία).
Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει, το μέτρο θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε οκτώ δήμους (ένας από αυτούς θα είναι στην Αττική), με υψηλά ποσοστά ανεργίας και στατιστικά ακραίας φτώχειας. Στη συνέχεια, θα «αξιολογηθεί», με στόχο να επεκταθεί στο σύνολο της χώρας το δεύτερο εξάμηνο του 2015.
Τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών εκτιμούν ότι στην πιλοτική φάση, που ξεκινάει από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, το επίδομα θα αφορά περίπου 20.000 δικαιούχους, με στόχο το 2015 να καλύψει 250.000 νοικοκυριά. Η καταβολή του επιδόματος θα γίνεται από τον ΟΓΑ, στον οποίο έχει περάσει πλέον η ευθύνη για τη χορήγηση των οικογενειακών επιδομάτων.
Ορισμένα στοιχεία που τώρα έρχονται στη δημοσιότητα, επαληθεύουν την εκτίμηση ότι το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα θα αφορά μόνο όσους βρίσκονται ή κινδυνεύουν άμεσα να βρεθούν στο τελευταίο σκαλοπάτι της εξαθλίωσης. Σε αυτούς, θα εξασφαλίζεται ένα ελάχιστο ποσό επιβίωσης, προκειμένου να συγκαλύπτεται η στατιστικά ακραία φτώχεια.
Ταυτόχρονα, το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα θα γίνει «όχημα» για παραπέρα ανατροπές στα λεγόμενα «κοινωνικά» επιδόματα που έχουν απομείνει, για ακόμα μεγαλύτερη πίεση στους μισθούς και για νέα διεύρυνση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Επίσης, όπως όλα δείχνουν, θα αξιοποιηθεί για να χαμηλώσει κι άλλο ο πήχης της απαιτητικότητας για τη λαϊκή οικογένεια, με τη λογική του «μικρότερου κακού».
Ορισμένες παρατηρήσεις
Ας δούμε ορισμένες πλευρές, που προκύπτουν απ' όσα έχουν διαρρεύσει μέχρι σήμερα:

1. Το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα θα ανέρχεται μέχρι το ποσό των 4.800 ευρώ το χρόνο για μια τετραμελή οικογένεια, που δεν έχει κανένα άλλο εισόδημα. Αν υπάρχουν εισοδήματα από άλλες πηγές, που είναι κάτω από 4.800 ευρώ το χρόνο, τότε θα γίνεται συμψηφισμός. Δηλαδή, μια τετραμελής οικογένεια, αν έχει 3.000 ευρώ εισόδημα, θα παίρνει άλλα 1.800 ευρώ το χρόνο.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, το μέγιστο μηνιαίο ποσό θα διαμορφωθεί στα 230 ευρώ για μεμονωμένο άτομο, συν 70 ευρώ για τη σύζυγο και από 50 ευρώ για κάθε παιδί. Ουσιαστικά, μια τετραμελής οικογένεια χωρίς κανένα άλλο εισόδημα, θα παίρνει το πολύ μέχρι 400 ευρώ το μήνα.
Οπως προκύπτει, μια οικογένεια που θα έχει εισόδημα έστω και ένα ευρώ πάνω από 4.800 το χρόνο, δε θα δικαιούται το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Αν έχει μικρότερο εισόδημα, το ελάχιστο εγγυημένο θα καλύπτει τη διαφορά μέχρι τα 4.800 ευρώ το χρόνο, όταν πρόκειται για τετραμελή οικογένεια. Ανάλογα θα διαμορφώνεται (προς τα κάτω) για οικογένειες με λιγότερα μέλη, ή για μεμονωμένους δικαιούχους.
Δηλαδή, βρέξει - χιονίσει, μια πάμπτωχη οικογένεια με δυο παιδιά, δεν θα έχει εισόδημα μεγαλύτερο από 4.800 ευρώ το χρόνο, με ή χωρίς το ελάχιστο εγγυημένο! Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να επιβιώσει με 13,1 ευρώ τη μέρα και με αυτά τα λεφτά να καλύψει τα έξοδα διατροφής, ενδεχόμενα ενοίκια, τις ανάγκες των παιδιών και πάει λέγοντας. Πρόκειται στην κυριολεξία για εγγύηση της απόλυτης εξαθλίωσης...

2. Για την καταβολή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος θα παίρνονται υπόψη εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, που θα γίνουν γνωστά τις επόμενες μέρες. Μεταξύ άλλων, θα συνυπολογίζονται ακίνητα, αυτοκίνητα, μετοχές, εισοδήματα από ενοίκια και όποιο άλλο περιουσιακό στοιχείο έχει ο δικαιούχος.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο, ένα μεμονωμένο άτομο θα δικαιούται το επίδομα αν έχει μόνο ένα σπίτι στο οποίο κατοικεί, εφόσον η αντικειμενική του αξία δεν υπερβαίνει τα 80.000 ευρώ. Το ποσό αυτό θα προσαυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών και θα φτάνει μέχρι τα 150.000 ή τα 200.000 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια.
Είναι φανερό ότι η εισαγωγή περιουσιακών κριτηρίων έχει στόχο να περιορίσει το εύρος των πραγματικά φτωχών οικογενειών που δικαιούνται το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Από αυτά που διαρρέουν, προκύπτει ότι ένας άνεργος, χωρίς κανένα εισόδημα, δε θα δικαιούται ούτε τα ψίχουλα του επιδόματος, αν το σπίτι το οποίο κατοικεί είναι δικό του και βρίσκεται σε μια περιοχή με υψηλές αντικειμενικές αξίες, πάνω από το όριο που βάζουν τα περιουσιακά κριτήρια του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος. Το ίδιο θα ισχύει και αν έχει ένα αυτοκίνητο, μια κληρονομία κ.ά.

3. Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, οι δικαιούχοι θα έχουν δυνατότητα ένταξης στο κοινωνικό τιμολόγιο, θα παίρνουν επίδομα θέρμανσης, θα μπορούν να συμμετάσχουν σε προγράμματα που χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Απόρων (προγράμματα κατάρτισης και απασχόλησης) και θα μπορούν να ενταχθούν σε συγκεκριμένες δράσεις, εφόσον έχουν παιδιά (π.χ. βρεφονηπιακοί σταθμοί, προγράμματα στέγασης για φοιτητές - σπουδαστές).

Πρόκειται για παροχές που στην πλειοψηφία τους ισχύουν και σήμερα για τις πολύ φτωχές οικογένειες. Παρ' όλα αυτά, δεν πρέπει να διαφύγει της προσοχής ότι η καταβολή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος συνδέεται από την κυβέρνηση με τη συμμετοχή σε προγράμματα κατάρτισης και απασχόλησης. Αυτό ανοίγει το δρόμο, ώστε τα ψίχουλα των 400 ευρώ μάξιμουμ, να τα δικαιούται κάποιος μόνο το διάστημα που «τρέχει» ένα τέτοιο πρόγραμμα ή να χάνει το επίδομα, αν ο αρμόδιος φορέας του προτείνει μια δουλειά με οποιουσδήποτε όρους και αυτός αρνηθεί.
Το συμπέρασμα αυτό δεν είναι αυθαίρετο. Ο ίδιος ο υπουργός Εργασίας, Γ. Βρούτσης, είπε στην «Ημερησία» ότι το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα «θα περιλαμβάνει (...) και υπηρεσίες επανένταξης στην αγορά εργασίας».
Σύμφωνα, εξάλλου, με έρευνα του ΙΝΕ ΓΣΕΕ το Δεκέμβρη του 2010, «όλα σχεδόν τα ευρωπαϊκά προγράμματα ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος συνδέονται με την κοινωνική ή επαγγελματική συμμετοχή του δικαιούχου. Ακόμα και παλαιότερα, μέτρα που θεσπίστηκαν τη μεταπολεμική περίοδο με διαφορετική αντίληψη έχουν τώρα τροποποιηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση (...) Στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τον Busilacchi (2008, p. 6), οι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν σε εξατομικευμένες συνεδριάσεις με εργασιακούς συμβούλους ή "μέντορες", προκειμένου να βρουν δουλειά».
Επίσης, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής» τον Οκτώβρη του 2013, «στις περισσότερες χώρες της ΕΕ οι δικαιούχοι (σ.σ. του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος) είθισται να υπογράφουν ένα "συμβόλαιο δραστηριοποίησης". Ως βασική απαίτηση προβάλλει η διαθεσιμότητα για εργασία. Οι δικαιούχοι πρέπει να είναι διαθέσιμοι για εργασία, εξαιρουμένων όσων πάσχουν από σοβαρές ασθένειες ή αναπηρίες καθώς και όσοι έχουν αναλάβει τη φροντίδα μικρών παιδιών ή ανήμπορων ενηλίκων. Επίσης, παραπέμπονται κατά προτεραιότητα για συμμετοχή σε "κοινωνικά χρήσιμες" εργασίες, εθελοντική απασχόληση, επιδοτούμενες θέσεις».

4. Η κυβέρνηση προσπαθεί να αποπροσανατολίσει, λέγοντας ότι το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα θα δίνεται παράλληλα με άλλα «κοινωνικά» επιδόματα, τα οποία τάχα δε θα θιγούν. Κατ' αρχήν, να πούμε ότι η θεσμοθέτηση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος γίνεται ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η επίθεση στο λαϊκό εισόδημα, η διάλυση της όποιας κοινωνικής πρόνοιας υπήρχε και η αφαίρεση βασικών επιδομάτων από χιλιάδες δικαιούχους, ευάλωτες ομάδες και χαμηλοσυνταξιούχους.

Αρκεί μόνο να θυμίσουμε τη μείωση των κατώτερων μισθών, τις απανωτές περικοπές στις συντάξεις, τη μείωση κατά 100 ευρώ του επιδόματος ανεργίας και το μαχαίρι σε μια σειρά επιδόματα, ανατροπές που οδήγησαν εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες σε αδιέξοδο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο για το 2014 η κυβέρνηση αφαίρεσε 114 εκατομμύρια από τους δικαιούχους του ΕΚΑΣ, καταργώντας το επίδομα για τους ηλικίας 60 έως 64 ετών. Επίσης, αφαίρεσε από φτωχές οικογένειες οικογενειακά επιδόματα 86 εκατ. ευρώ, στα άτομα με αναπηρία περιέκοψε τις αποζημιώσεις μετακίνησης κατά 82 εκατ. ευρώ, ενώ κατά 30 εκατ. μείωσε και τα ειδικά επιδόματα ανεργίας! Οσο για το τακτικό επίδομα ανεργίας, αυτό το λαμβάνει μόνο το 10,3% των εγγεγραμμένων ανέργων στον ΟΑΕΔ (Απρίλης 2014).
Επιβεβαιώνεται, δηλαδή, η στρατηγική της κυβέρνησης να καταργεί επιδόματα και παροχές σε χιλιάδες δικαιούχους και να υπόσχεται κάποια ψίχουλα στο μέλλον, σε ακόμα λιγότερους από τους σημερινούς δικαιούχους, προκειμένου να ανακυκλώνει τη φτώχεια και μάλιστα στην πιο ακραία μορφή της.
Αυτό προκύπτει και από την έκθεση του ΟΟΣΑ για τα λεγόμενα κοινωνικά επιδόματα, την οποία εκπόνησε για λογαριασμό της κυβέρνησης. Σύμφωνα με το Ενημερωτικό Δελτίο 3/2012 της «Ομάδας ανάλυσης δημόσιας πολιτικής» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, «η κεντρική ιδέα της Εκθεσης είναι η κατάργηση των περισσοτέρων επιδομάτων που λειτουργούν σήμερα, και η αντικατάστασή τους από άλλα, τα οποία θα χορηγούνται με εισοδηματικά κριτήρια».
Στο ίδιο ενημερωτικό σημείωμα, αποκαλύπτεται επίσης ότι: «Η εφαρμογή του ελαχίστου εγγυημένου εισοδήματος (με ταυτόχρονη κατάργηση των περισσοτέρων από τα υπόλοιπα κοινωνικά επιδόματα, πλην του επιδόματος ανεργίας) αποτελεί πρόταση του ΔΝΤ. Οπως αναφέρει η σχετική Εκθεση: "Η μεγαλύτερη εξοικονόμηση μπορεί να επιτευχθεί με την κατάργηση των περισσοτέρων επιδομάτων και την αντικατάστασή τους από ένα ενιαίο πρόγραμμα ελάχιστου εισοδήματος - το οποίο θα λειτουργεί με εισοδηματικά κριτήρια και θα απευθύνεται στο χαμηλότερο 20% της κατανομής εισοδήματος (χρησιμοποιώντας αντικειμενικά κριτήρια για τον έλεγχο της φοροδιαφυγής και της απόκρυψης εισοδήματος)».

Παραλίες, βουνά και δάση στους επιχειρηματίες του Τουρισμού

Παραλίες, βουνά και δάση στους επιχειρηματίες του Τουρισμού
Ούτε μελέτη καταλληλότητας δεν θα χρειάζεται πλέον η κατασκευή και επέκταση τουριστικών καταλυμάτων

Ενα ακόμα νομοσχέδιο για την ενίσχυση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον Τουρισμό, ψηφίστηκε χτες επί της αρχής από τα κόμματα της συγκυβέρνησης στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού, με τίτλο «Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις», δίνονται και μάλιστα με διαδικασίες «fast track» βουνά, δάση, παραλίες και αιγιαλός στο τουριστικό κεφάλαιο για να κατασκευάσει και να επεκτείνει τουριστικά καταλύματα, να κατασκευάσει μαρίνες, συνολικά εγκαταστάσεις και τουριστικές υποδομές, απλησίαστες για το λαό.
Ενδεικτικά στα άρθρα 3 και 4 προβλέπεται ότι το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (ΕΣΛ) θα χορηγείται πλέον σε ξενοδοχεία, κάμπινγκ, ενοικιαζόμενα δωμάτια - διαμερίσματα χωρίς προϋποθέσεις και με έναν απλό δειγματοληπτικό έλεγχο της καταλληλότητας της υποδομής, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής. Αναφέρεται χαρακτηριστικά στην εισηγητική έκθεση ότι «η ουσιαστική αλλαγή είναι η κατάργηση του σταδίου προηγούμενης έγκρισης της αρχιτεκτονικής μελέτης και της καταλληλότητας (...) για να διευκολυνθεί ο επιχειρηματίας».
Στο άρθρο 6 προβλέπεται επί της ουσίας η διάλυση του ΕΟΤ, αφού η πιστοποίηση των τουριστικών καταλυμάτων, που μέχρι τώρα γίνεται από Οργανισμό, εκχωρείται στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο (ΞΕΕ).
Βάσει του άρθρου 8, τα αλιευτικά καταφύγια μετατρέπονται σε μικρής έκτασης μαρίνες, με ό,τι σημαίνει αυτό για τους αλιείς, ενώ με το άρθρο 9 αυξάνεται το μέγεθος της χερσαίας έκτασης για εμπορική χρήση από 20.000 που είναι σήμερα σε 50.000, στερώντας και άλλους από τους εναπομείναντες ελεύθερους χώρους από το λαό.
Στο άρθρο 12 παράκτιες «περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους» ή, όπως σημειώνει, «γνωστοί ως παρθένοι προορισμοί» μετατρέπονται σε μία επιπλέον κατηγορία τουριστικών λιμένων και εμπορευματοποιούνται.
Κομμάτι ενός πλέγματος νόμων που λύνει τα χέρια του κεφαλαίου
Ο εισηγητής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης ανέφερε ότι ο Τουρισμός είναι «ένα από τα παραδείγματα που πρέπει να πάρουν υπόψη τους οι εργαζόμενοι, ο λαός, για το ποια ανάπτυξη μιλάει η κυβέρνηση και ποια θα είναι η θέση των εργαζομένων σε αυτή». Παρουσιάζοντας συγκεκριμένα στοιχεία, ανέδειξε το γεγονός ότι ενώ πράγματι αυξάνονται οι αφίξεις σε τουρίστες, η θέση των εργαζομένων στον κλάδο γίνεται όλο και χειρότερη, καθώς μετατρέπονται σταδιακά και με τη βούλα των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών παρατάξεων στην Ομοσπονδία σε σύγχρονους δούλους, για να αυξήσουν τα κέρδη τους οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Την ίδια ώρα, όπως σημείωσε, αυξάνονται οι εργατικές λαϊκές οικογένειες που δεν μπορούν να κάνουν ούτε ολιγοήμερες διακοπές.
Το νομοσχέδιο, τόνισε ο Χρ. Κατσώτης, είναι «μέρος του πλέγματος σειράς νόμων που νομοθετεί η κυβέρνηση», παρέχοντας στους επιχειρηματικούς ομίλους «περαιτέρω πολεοδομική και περιβαλλοντική νομιμοποίηση στην καταπάτηση και εκμετάλλευση αιγιαλού και παραλίας, δασών και φυσικών πόρων» και σημείωσε ότι «ο τουρισμός, οι διακοπές πρέπει να είναι δικαίωμα των εργαζομένων και του λαού. Ομως σε αυτό το σύστημα δεν μπορεί παρά να είναι πανάκριβο εμπόρευμα που θα το στερείται η πλειοψηφία των εργαζομένων και του λαού και οι εργαζόμενοι στον Τουρισμό θα είναι όπως ήδη είπαμε σύγχρονοι σκλάβοι, προκειμένου οι επιχειρηματικοί όμιλοι να πιάσουν τους στόχους της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας».
Επιβεβαιώνοντας ότι το νομοσχέδιο υπηρετεί τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους του κλάδου, η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη, ανέφερε ότι με αυτό «ολοκληρώνεται ένας κύκλος μεταρρυθμίσεων που θέτει τις βάσεις για να αποκτήσει η χώρα μακροχρόνια βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη», ένα «λειτουργικό σύγχρονο πλαίσιο για τις επενδύσεις (...) μια νέα πραγματικότητα για την επιχειρηματικότητα».
Ο ΣΥΡΙΖΑ, από τη μεριά του, προσπάθησε να πλασαριστεί ως καλύτερος εκπρόσωπος των ίδιων συμφερόντων και ταυτόχρονα να τσουβαλιάσει τους αυτοαπασχολούμενους με τα μονοπώλια του κλάδου. Συγκεκριμένα, ο Μ. Κριτσωτάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση για έλλειψη «εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για τον τουρισμό», με αποτέλεσμα τη «μείωση κέρδους σε μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις».

«Πείτε με και μένα σκύλο»...

«Πείτε με και μένα σκύλο»...



Στην ομιλία του, ο Γ. Πρωτούλης διάβασε ένα απόσπασμα από κείμενο που έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο και αναφέρεται στις συνθήκες κράτησης στο στρατόπεδο συγκέντρωσης μεταναστών στην Αμυγδαλέζα: «Είμαι ο Ζαφάρ, 16 χρονών (...) Είμαι πολύ καιρό εδώ, δεν ξέρω πόσο, μαζί με πολλούς ανθρώπους από διάφορες χώρες. Δεν ξέρω κανέναν και φοβάμαι πολύ. Δεν ξέρω γιατί είμαι φυλακισμένος αφού δεν πείραξα ποτέ κανέναν (...) Δεν μπορώ να ανασάνω και είμαι συνέχεια άρρωστος (...) Πριν από μέρες άκουσα πως δυο αστυνομικοί έσωσαν δυο σκυλάκια που ήταν κλεισμένα μέσα σε ένα αυτοκίνητο και έκανε πολλή ζέστη. Ενας καλός δικαστής δίκασε αμέσως τα αφεντικά τους, που ξέχασαν τα σκυλάκια με τόση ζέστη μέσα στο αυτοκίνητο και κινδύνεψαν να πεθάνουν (...) Μέσα σε αυτό το κοντέινερ που είμαι, όμως, κάνει την ίδια ζέστη και νομίζω πως με έχουν ξεχάσει. Σας παρακαλώ πείτε με κι εμένα σκύλο (...) αφού δε με θεωρήσατε ποτέ άνθρωπο, θεωρείστε με σκύλο».

Συντρόφους έχω μόνο στο ΚΚΕ

Συντρόφους έχω μόνο στο ΚΚΕ


Πήραμε από την Δήμητρα Σ. Πέτρουλα και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή:
«Πριν από λίγο καιρό ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω της εφημερίδας του της ΑΥΓΗΣ, παρουσίασε το βιβλίο του πεθαμένου μεγάλου μας αδερφού Αντώνη, γιου του Σωτήρη και της Μαριγούλας Πέτρουλα. Δεν γνωρίζω αν πήρανε άδεια από τη γυναίκα του και τα παιδιά του γι' αυτό. Αλλά αυτό προσέβαλε πολύ τον αδερφό μου Πέτρο και εμένα τη Δήμητρα παιδιά του Σωτήρη και της Μαριγούλας Πέτρουλα. Και ο αδερφός μου και εγώ δεν έχουμε ούτε είχαμε ποτέ ΚΑΜΙΑ σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, αλλά ούτε και την εφημερίδα τους την ΑΥΓΗ.
Πρότειναν και σε μένα να παρουσιάσει η Οργάνωση της Νεολαίας τους το βιβλίο μου "Πού 'ναι η μάνα σου μωρή;". Χειρότερη προσβολή δεν έχω νιώσει στη ζωή μου ποτέ, όταν με αποκάλεσαν "συντρόφισσα". Βέβαια, τους απάντησα πως συντρόφους έχω μόνο στην ΚΝΕ και στο ΚΚΕ. Αυτοί και το ΠΑΣΟΚ έχουν κάνει τη λέξη "σύντροφος" τσιχλόφουσκα και τη λέξη "αριστερός" συνώνυμη με την ειρηνική συνύπαρξη με τον ταξικό μας αντίπαλο.
Εμείς στο ΚΚΕ, "αριστερός" εννοούμε ότι είναι όποιος σε κάθε δευτερόλεπτο της ζωής του αντιμάχεται τον ταξικό μας αντίπαλο».

ΝΕΑ ΜΑΝΩΛΑΔΑ Καταγγελίες για επίθεση σε μετανάστες - μάρτυρες

ΝΕΑ ΜΑΝΩΛΑΔΑ
Καταγγελίες για επίθεση σε μετανάστες - μάρτυρες


Κι ενώ συνεχίζεται η δίκη με καταθέσεις μαρτύρων μεταναστών εργατών γης στο Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Πατρών για τους πυροβολισμούς σε βάρος τους, στη Μανωλάδα, όταν αυτοί διεκδίκησαν τα δεδουλευμένα τους, στο φως της δημοσιότητας έρχονται νέες καταγγελίες για προσπάθεια τρομοκράτησης των μαρτύρων.
Σύμφωνα λοιπόν με αυτές, αργά τη νύχτα της περασμένης Παρασκευής ομάδα ατόμων, που επέβαιναν σε τρεις μηχανές, επιτέθηκαν σε βασικό μάρτυρα έξω από το μέρος που ζει στη Ν. Μανωλάδα. Οπως καταγγέλλεται, τον χτύπησαν με κλωτσιές και γροθιές και τον απείλησαν να μην πάει ξανά στο δικαστήριο. Να σημειωθεί ότι το πρωί της ίδιας μέρας στη δίκη, υπήρξε καταγγελία των δικηγόρων της πολιτικής αγωγής ότι μάρτυρες της υπόθεσης απειλήθηκαν από συγγενείς κατηγορουμένων στο διάδρομο του δικαστηρίου και ζήτησαν να προστατευθούν οι μάρτυρες, αλλά κρίθηκε τελικά ότι δεν συντρέχει λόγος.
Οι πυροβολισμοί σε βάρος των εργατών γης είχαν γίνει από τους επιστάτες των εργοδοτών στις 17 Απρίλη 2013, σαν απάντηση στη συγκέντρωση δεκάδων μεταναστών εργατών, που παρέμεναν απλήρωτοι για μήνες. Από αυτούς τραυματίστηκαν 35. Η δίκη ξεκίνησε στις 6 Ιούνη. Κατηγορούμενοι είναι ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης «Βαγγελάτος ΑΕ» και οι τρεις επιστάτες των καλλιεργειών του. Βασική κατηγορία είναι αυτή της εμπορίας ανθρώπων από εργασιακό «trafficking».

ΗΠΑ Σχέδιο δολοφονίας αξιωματούχου από την «Blackwater»

ΗΠΑ
Σχέδιο δολοφονίας αξιωματούχου από την «Blackwater»


ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ.--
Ο διευθυντής της μισθοφορικής εταιρείας «Blackwater», που χρησιμοποιήθηκε από τις αμερικανικές δυνάμεις κατοχής του Ιράκ σε βρώμικες τρομοκρατικές επιχειρήσεις σε βάρος του ιρακινού λαού, είχε απειλήσει να σκοτώσει και τον τότε επικεφαλής των ερευνητών του Στέιτ Ντιπάρτμεντ που διεξήγαγε έρευνες έναντι της εταιρείας, Τζον Ρίχτερ, όπως αποκάλυψε χτες ρεπορτάζ των «Τάιμς της Νέας Υόρκης».
Οπως αναφέρει η εφημερίδα, επικαλούμενη εσωτερικό υπόμνημα του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, το σχέδιο δολοφονίας του Ρίχτερ καταστρωνόταν, επειδή ο τελευταίος είχε συγκεντρώσει στοιχεία για την «υπεράνω του νόμου» δράση της «Blackwater» στο Ιράκ, ένα 15ήμερο πριν το διαβόητο μακελειό 17 αμάχων στην πλατεία Νισούρ της Βαγδάτης το Σεπτέμβρη του 2007 από μισθοφόρους της εταιρείας, που προστάτευαν αυτοκινητοπομπή του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών στο πλαίσιο «χρυσού» συμβολαίου, ύψους ενός δισ. ευρώ.
Η αποκάλυψη γίνεται περίπου δύο βδομάδες μετά την έναρξη δίκης στις ΗΠΑ σε βάρος τεσσάρων πρώην υπαλλήλων της «Blackwater». Μετά το άγριο φονικό 17 Ιρακινών αμάχων το Σεπτέμβρη του 2007, η Βαγδάτη ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας της «Blackwater», που μετονομάστηκε το 2009 σε «Xe Services» και σε «Academi» το 2011. Το δε συμβόλαιο της εταιρείας με το Στέιτ Ντιπάρτμεντ λύθηκε το 2009.

ΙΡΑΚ Ντόμινο στην περιοχή από την κήρυξη ιρακινο-συριακού «χαλιφάτου»

ΙΡΑΚ
Ντόμινο στην περιοχή από την κήρυξη ιρακινο-συριακού «χαλιφάτου»
Ολοένα και πιο κοντά έρχεται το ενδεχόμενο να τριχοτομηθεί η χώρα. Θέσεις μάχης παίρνουν οι ανταγωνιζόμενες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις

Ιρακινοί στρατιώτες κρατούν στα χέρια ως τρόπαιο τη μαύρη σημαία ισλαμιστών από περιοχή που ανακατέλαβαν το Σάββατο έξω από την Μπακούμπα
ΒΑΓΔΑΤΗ.--
Ντόμινο εξελίξεων σε όλες τις χώρες της ευρύτερης Μέσης Ανατολής αναμένεται να προκαλέσει η κίνηση των ισλαμιστών μισθοφόρων του «Ισλαμικού Κράτους σε Ιράκ και Λεβάντε» (ΙΚΙΛ) να κηρύξουν το βράδυ της Κυριακής την ίδρυση ισλαμικού χαλιφάτου από το Χαλέπι της Βόρειας Συρίας ως την επαρχία Ντιγιάλα του Ανατολικού Ιράκ, να μετονομαστούν σε «Ισλαμικό Κράτος» (ΙΚ) και να απαιτήσουν την αναγνώριση του αρχηγού τους, Αμπού Μπακρ αλ Μπαγκντάντι (πραγματικό όνομα Αουάντ Ιμπραχίμ Αλί αλ Μπάντρι αλ Σαμάρι), ως «μεγάλου χαλίφη, διαδόχου του προφήτη Μωάμεθ».
Ο εκπρόσωπος του ΙΚ, Αμπού Μοχάμεντ αλ Αντνάνι, χαρακτήρισε την εξέλιξη «νέα εποχή για τη διεθνή τζιχάντ» («ιερό πόλεμο») και κάλεσε τους απανταχού μουσουλμάνους να αναγνωρίσουν τον ηγέτη της οργάνωσης σαν «Μεγάλο Χαλίφη», «απορρίπτοντας τη δημοκρατία και άλλα δυτικά σκουπίδια».
Η κήρυξη του «χαλιφάτου», περίπου έναν αιώνα μετά την κατάργησή του από την κατάρρευση της οθωμανικής αυτοκρατορίας και την πρώτη μέρα του ιερού (για τους Μουσουλμάνους) μήνα του Ραμαζανιού, που ξεκίνησε την Κυριακή, κάνει τους αναλυτές να προβλέπουν πως η επόμενη κίνηση των ενόπλων του ΙΚ θα είναι η Σαουδική Αραβία, η οποία ήδη από την περασμένη Πέμπτη έχει θέσει τις «αντιτρομοκρατικές» υπηρεσίες σε κατάσταση ετοιμότητας.
Ορισμένοι μάλιστα θεωρούν πως τα μάτια των μισθοφόρων του αλ Μπαγκντάντι είναι ήδη στραμμένα προς τη Μέκκα και τη Μεδίνα και πως είναι θέμα χρόνου οι επιχειρήσεις της οργάνωσης και σε βάρος της Σαουδικής Αραβίας. Ανάλογοι κίνδυνοι ελλοχεύουν και για την Ιορδανία (όπως «υπέδειξε» την Κυριακή ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Νετανιάχου), τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Κουβέιτ...
Σε κάθε περίπτωση, η ανακήρυξη του «χαλιφάτου» φέρνει ακόμα πιο κοντά το ενδεχόμενο της τριχοτόμησης του Ιράκ. Ταυτόχρονα, αποτελεί τη βάση για να ενταθούν οι ανταγωνισμοί ανάμεσα στις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, που συντάσσονται με τη μια ή την άλλη πλευρά, προκειμένου να πετύχουν τα ιδιαίτερα συμφέροντά τους. Με τον ίδιο στόχο, πυροδοτούν ή υποθάλπουν τις θρησκευτικές και εθνοτικές διαφορές στο εσωτερικό του Ιράκ και στις γύρω χώρες.
Αλλοι αναλυτές εκτιμούν ότι η προσπάθεια των μισθοφόρων του «Ισλαμικού Κράτους» αποσκοπεί ταυτόχρονα σε ένα «καπέλωμα» των άλλων ισλαμικών οργανώσεων που δρουν στη Συρία (π.χ. «Μέτωπο Νούσρα») με «επιχείρημα» αφενός το δυναμικό προβάδισμα των ενόπλων του ΙΚ (πρώην ΙΚΙΛ) σε ορισμένα μέτωπα της μεθορίου Συρίας - Ιράκ, αφετέρου την (αρχικά ραγδαία) προέλαση των μισθοφόρων της οργάνωσης στο Βόρειο, Δυτικό και Ανατολικό Ιράκ.
Ρωσικά αεροπλάνα στη Βαγδάτη
Το ίδιο διάστημα, δυνάμεις του ιρακινού στρατού έδειξαν να σημειώνουν τις πρώτες επιτυχίες σε μέτωπα των σφοδρών συγκρούσεων με τους μισθοφόρους του ΙΚ, με χαρακτηριστική την περίπτωση της βόρειας πόλης Τικρίτ (γενέτειρα του πρώην Προέδρου Σαντάμ Χουσεΐν).
Το Σαββατοκύριακο φάνηκε να θέτουν ξανά υπό τον έλεγχό τους ένα σημαντικό μέρος του Τικρίτ και χτες να καταλαμβάνουν το χωριό Ούτζα, που βρίσκεται ελάχιστα χλμ. έξω από την πόλη. Οι στρατιωτικές αυτές επιτυχίες αποδίδονται στο από αέρος και εδάφους σφυροκόπημα θέσεων των ισλαμιστών, αλλά και στην άφιξη των πρώτων εκ των 25 ρωσικών και λευκορωσικών μεταχειρισμένων μαχητικών τζετ την Κυριακή στη Βαγδάτη, παρουσία Ρώσων στρατιωτικών «εκπαιδευτών και συμβούλων».
Η εξέλιξη προβλήθηκε ιδιαίτερα από τη Μόσχα, που θέλησε να δείξει την ταχύτητα με την οποία εξυπηρετεί αιτήματα συμμάχων της (το σχετικό αίτημα διατυπώθηκε μόλις την περασμένη Παρασκευή από τον Ιρακινό πρωθυπουργό Νούρι αλ Μάλικι!) σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, που καθυστερούν την εκτέλεση παραγγελίας που δόθηκε εδώ και καιρό για την παράδοση μαχητικών αεροσκαφών τύπου «F-16», τα πρώτα εκ των οποίων δεν αναμένονται στο Ιράκ πριν από το ερχόμενο φθινόπωρο...
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, επέλεξε, χτες, στο πρόγραμμα «This week» του ABC να επιστήσει την προσοχή στην παρουσία Αμερικανών και Ευρωπαίων μαχητών μεταξύ των ένοπλων ισλαμιστών, λέγοντας ότι «θέτουν κίνδυνο για την ασφάλεια ΗΠΑ και ΕΕ» γιατί διαθέτουν νόμιμα διαβατήρια εισόδου στις δυτικές χώρες.
Είπε ακόμα ότι οι ΗΠΑ «πρέπει να βελτιώσουν την κατασκοπεία» και την παρακολούθηση τέτοιων οργανώσεων από τις μυστικές υπηρεσίες «για να εξουδετερωθεί ο κίνδυνος», προσθέτοντας ότι οι «ειδικές δυνάμεις θα έχουν σίγουρα ένα ρόλο σε αυτό». Δεν απέκλεισε μάλιστα τη χρήση «στρατιωτικών χτυπημάτων κατά οργανώσεων που μπορούν να μας βλάψουν».
«Ανεξάρτητο Κουρδιστάν» θέλουν Ισραήλ - Τουρκία
Διαφορετικά χρησιμοποίησε την Κυριακή τη δράση των μισθοφόρων του ΙΚ στο Ιράκ ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπέντζαμιν Νετανιάχου. Στη διάρκεια ομιλίας του στο πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ, τάχθηκε ανοιχτά υπέρ της ανεξαρτησίας του αυτόνομου Κουρδιστάν στο Βόρειο Ιράκ ως τμήμα, όπως είπε, «μίας ευρύτερης συμμαχίας με τις μετριοπαθείς δυνάμεις της περιοχής». Σημείωσε ότι το Ισραήλ «θα πρέπει να διατηρήσει» τη μακροπρόθεσμη «παρουσία» (δηλαδή κατοχή) στη Δυτική Οχθη για να αποθαρρύνει τάχα τους ισλαμιστές τζιχαντιστές («μαχητές ιερού πολέμου») «να πλησιάσουν προάστια του Τελ Αβίβ».
Υποστήριξε ότι οι περιοχές που καταλήφθηκαν τις τελευταίες βδομάδες από τους ενόπλους του ΙΚ «μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την Ιορδανία», αφήνοντας ανοιχτή, σε μία τέτοια περίπτωση, μία ισραηλινή στρατιωτική επέμβαση. Στο ίδιο θέμα επανήλθε χτες στο Βερολίνο κατά τη συνάντηση με το Γερμανό ομόλογό του και ο Ισραηλινός υπουργός Εξωτερικών Αβιγκντορ Λίμπερμαν, λέγοντας ότι «η σταθερότητα της Ιορδανίας είναι ένα από τα ζωτικά εθνικά συμφέροντα του Ισραήλ»...
Σε δήλωση υποστήριξης ενός «ανεξάρτητου κουρδικού κράτους στο Βόρειο Ιράκ» προχώρησε στην Αγκυρα και ο εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος «Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης», Χουσεΐν Τσελίκ (του πρωθυπουργού Ερντογάν). Οπως δήλωσε στους «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς», η Τουρκία θα το αναγνωρίσει «εάν το Ιράκ διασπαστεί», πράγμα «αναπόφευκτο». Ο Τσελίκ μάλιστα χαρακτήρισε την αυτόνομη κυβέρνηση του Κουρδιστάν στο Βόρειο Ιράκ «αδέλφια μας».

ΟΥΚΡΑΝΙΑ Αμείωτη στρατιωτική και διπλωματική «κινητικότητα»

ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Αμείωτη στρατιωτική και διπλωματική «κινητικότητα»
Συγκεχυμένες πληροφορίες για την τύχη της εκεχειρίας που έληγε χτες βράδυ



Οι κάτοικοι του Σλαβιάνσκ (φωτ.) συνέχισαν να δέχονται επιθέσεις παρά την «εκεχειρία»
ΚΙΕΒΟ - ΣΛΑΒΙΑΝΣΚ.--
Με την «κινητικότητα» σε στρατιωτικό επίπεδο να μη σταματά, συνεχίστηκαν οι διπλωματικές διαβουλεύσεις με ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμα και νέας εκεχειρίας.
Μετά από τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή μεταξύ των ηγετών Γερμανίας, Αγκελα Μέρκελ, Γαλλίας, Φρανσουά Ολάντ, Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν και Ουκρανίας Πέτρο Ποροσένκο, χτες έγινε και δεύτερη τηλεφωνική επαφή ανάμεσα στους τέσσερις ηγέτες. Σ' αυτήν, σύμφωνα με τα διεθνή πρακτορεία, Ολάντ, Μέρκελ και Πούτιν κάλεσαν σε νέα παράταση της εκεχειρίας (μετά τη δεύτερη κατά σειρά που αναμενόταν να λήξει χτες, 10 μ.μ. ώρα Κιέβου), ενώ ο Ποροσένσκο φερόταν να δηλώνει ότι «"δεν τηρήθηκαν" τα σημεία της συμφωνίας που επιτεύχθηκε την Κυριακή».
Στην ιστοσελίδα της Γαλλικής Προεδρίας αναφερόταν ότι μετά από μια «μακρά συζήτηση», Πούτιν και Ποροσένκο συμφώνησαν «να εργαστούν» μεταξύ άλλων για «την υιοθέτηση μιας συμφωνίας διμερούς εκεχειρίας», «την άμεση δημιουργία, μαζί με τον ΟΑΣΕ, ενός αποτελεσματικού μηχανισμού ελέγχου των συνόρων», «συνέχιση της απελευθέρωσης των ομήρων των δύο μερών» αλλά και «οργάνωση ουσιαστικών τριμερών διαπραγματεύσεων».
Την ίδια στιγμή, ο αντιπρόεδρος της αυτοανακηρυχθείσας Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντονέτσκ Αντρέι Πούργκιν δήλωνε στη «Φωνή της Ρωσίας» ότι νέος γύρος συνομιλιών μεταξύ Κιέβου και ρωσόφωνων πιθανώς να διεξαχθεί σήμερα.
Πάντως, όλο το Σαββατοκύριακο - στη διάρκεια του οποίου απελευθερώθηκε ακόμα μια ομάδα παρατηρητών του ΟΑΣΕ - οι συγκρούσεις μεταξύ των δύο μερών συνεχίστηκαν, όπως και οι αλληλοκατηγορίες για το ποιος πρωτοπαραβίασε την «εκεχειρία». Τουλάχιστον τρεις ήταν οι νεκροί από τις επιθέσεις των ουκρανικών δυνάμεων μόνο στην περιοχή του Σλαβιάνσκ, ενώ η πλευρά των ρωσόφωνων απέδωσε στο Κίεβο και τις εκρήξεις που έγιναν στο σιδηροδρομικό σταθμό του Λουγκάνσκ.
Κατηγορίες για χρήση χημικών όπλων
Την ίδια στιγμή, ο ηγέτης της αυτοανακηρυχθείσας Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντονέτσκ Πάβελ Γκούμπαρεφ δήλωσε στο «Ρία Νοβοστι» πως στα νοσοκομεία της περιοχής μεταφέρθηκαν άτομα με συμπτώματα που δείχνουν χρήση χημικών όπλων.
Στο μεταξύ, την Κυριακή φασιστικές δυνάμεις διαδήλωσαν στο Κίεβο, ζητώντας την άμεση λήξη της εκεχειρίας, την επιβολή στρατιωτικού νόμου στην Ανατολική Ουκρανία, την επιβολή νέου γύρου κυρώσεων από ΕΕ - ΗΠΑ σε βάρος της Ρωσίας. Επιπλέον, έγινε γνωστό ότι ο ηγέτης του κόμματος «Ουντάρ» και δήμαρχος του Κιέβου Βιτάλι Κλίτσκο φρόντισε μαζί με τον αδελφό του να διαθέσουν πάνω από 200.000 δολάρια προκειμένου να εφοδιάσουν το λεγόμενο «τάγμα Κίεβο», που συμμετέχει στην «αντιτρομοκρατική επιχείρηση» στην ανατολική χώρα, με «απαραίτητα πολεμοφόδια».
Επιπλέον, την έντονη αντίδραση της Μόσχας προκάλεσε ο θάνατος του 68χρονου εικονολήπτη Ανατόλι Κλιάν την ώρα που την Κυριακή συνεργεία ρωσικών ΜΜΕ μετακινούνταν στο Ντονέτσκ για ρεπορτάζ και χτυπήθηκαν από πυρά που αποδόθηκαν σε ουκρανικές δυνάμεις. Το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών ζήτησε ενδελεχή έρευνα για το θάνατο του Κλιάν, σημειώνοντας ταυτόχρονα πως αυτός δείχνει ότι «οι Ουκρανοί εφαρμοστές του νόμου δεν θέλουν αποκλιμάκωση της ένοπλης διαμάχης». Τη διεξαγωγή έρευνας για τις συνθήκες του θανάτου ζήτησε και το Παρίσι.
Συνέντευξη της Ελληνίδας πρέσβειρας στη Ρωσία
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, η Ελληνίδα πρέσβειρα στη Ρωσία Δανάη - Μαγδαληνή Κουμανάκου παραχώρησε συνέντευξη στο ρωσικό «Ιντερφάξ» για να τονίσει ότι τα «σοβαρά κοινά (σ.σ. επενδυτικά) σχέδια» μεταξύ Ελλάδας - Ρωσίας «συνεχίζονται κανονικά».
Καθόλου τυχαία ισχυρίστηκε ότι η ΕΕ επιθυμεί «διπλωματική λύση» στην Ουκρανία, αφού πρώτα είχε τονίσει ότι οι Ρώσοι τουρίστες δεν θα έχουν προβλήματα στην έκδοση «βίζας» λόγω των κυρώσεων της ΕΕ στη Ρωσία.

TOP READ