3 Οκτ 2014

Οικειοθελής α-φορολογική συνεισφορά των εφοπλιστών!

 Οικειοθελής α-φορολογική συνεισφορά των εφοπλιστών!


Καταργήθηκε η διάταξη με την οποία ορίζονταν υποχρεωτική έκτακτη φορολογία για τους εφοπλιστές (άρθρο 14 του ν. 4223/13), καταργήθηκε έμμεσα η απόφαση του ΣτΕ (ΣτΕ 1685/2013) ότι η επιβολή έκτακτης εισφοράς «είναι συνταγματική», άρα είναι νόμιμη η επιβολή της και στους εφοπλιστές (παρέμεινε όμως υποχρεωτική για όλους τους άλλους!),  και, σε αντικατάσταση, ψηφίστηκε πανηγυρικά η…  οικειοθελής συνεισφορά των εφοπλιστών στην Ελλάδα και τον λαό που υποφέρει από την κρίση!

ΔΗΛΑΔΗ, ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ!!!


Αυτό ψήφισε την 1η Οκτωβρίου 2014, η κυβερνητική πλειοψηφία, σφουγγοκωλάριοι του κεφαλαίου, στο Γ' Θερινό Τμήμα της Βουλής, με ονομαστική ψηφοφορία και ψήφους 52 ψήφους υπέρ, 36 κατά και ένα «παρών».


Συγχαρητήρια στον Σαμαρά που πριν λίγες μέρες διακήρυξε ότι ΘΑ… φορολογήσει τον πλούτο, για να υπάρχει… δικαιοσύνη στα βάρη!!!


Πόσα θα πληρώσει δηλαδή ως έκτακτη εισφορά ο μεγαλύτερος ιδιόκτητος στόλος στον κόσμο, για τη χώρα που υποφέρει αλλά τους χρηματοδοτεί, τους φοροαπαλλάσσει και τους παρέχει άπειρα προνόμια, μη εξαιρουμένων των δικών τους offshore της τεράστιας φοροδιαφυγής; 140 εκ. το χρόνο επί 3 χρόνια. Αυτά ισούνται με το 0,30% των φόρων που καταβάλει ο ελληνικός λαός, ή με το 0,08% του ΑΕΠ!


Επ’ ευκαιρία, η προηγούμενη οικειοθελή εισφορά (20 ευρώ ανά ημέρα ανά πλοίο) που υποσχέθηκαν οι εφοπλιστές για τα έτη 2009 – 2013, αγνοείται, προφανώς γιατί ούτε ευρώ δεν κατατέθηκε…


Έτσι για να ξέρουμε, τι εννοούν απο την κυβέρνηση όταν λένε, ΘΑ πατάξουν τη φοροδιαφυγή (κάτι για λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου είναι απλώς διαδόσεις!!!)  και ΘΑ φορολογήσουν τους "έχοντες" τον πλούτο!


Δε λέω, μεγάλη υπόθεση το «ΘΑ»! Μόνο που αυτά τα ΘΑ, παραμένουν πάντα «ΘΑ», εδώ και αγνώστου αριθμού δεκαετίες.

 


ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΚΕΙΜΕΝΟ


Με την τροπολογία που ψηφίστηκε κυρώνεται και «Αποκτά ισχύ νόμου το συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ναυτιλιακής κοινότητας!

Σύμφωνα με αυτό προβλέπεται η οικειοθελής -και όχι υποχρεωτική- «οικονομική παροχή» η οποία υπολογίζεται βάση των πλοίων τα οποία εκμεταλλεύεται, κατά κυριότητα ή μη, η κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία ή διαχειρίζεται η κάθε διαχειρίστρια εταιρεία αντίστοιχα. Καταργείται συνεπώς η εισφορά που προέβλεπε το άρθρο 14 του ν. 4223/13
Το ποσό της οικειοθελούς οικονομικής παροχής είχε συμφωνηθεί να ανέλθει ενδεικτικά στο ποσό των 140 εκ. ευρώ ετησίως για την τριετία 2014-2016, δηλαδή συνολικά υπολογιζόταν στα 420 εκ. ευρώ.
Με το συνυποσχετικό συμφωνήθηκε η καταβολή του ποσού των 105 εκ. ευρώ για την τετραετία 2014-2017 και άρα το συνολικό καταβλητέο ποσό θα είναι το ίδιο, δηλαδή 420 εκ. ευρώ».


Μπράβο στον συντάκτη ο οποίος παρακάτω μας τα δικαιολογεί κινδυνολογώντας ότι αν δεν είναι εθελοντική η εισφορά ,θα αλλάξουν σημαία στα πλοία τους οι… πατριώτες εφοπλιστές, για να μη πληρώνουν μία! Αλλά, μήπως  τώρα θα πληρώσουν ή θα τα απαιτήσουν να χρηματοδοτηθούν προηγουμένως;;;


Για 140 εκ. το κράτος διασύρεται με συμφωνίες «οικιοθελούς εισφοράς» την ίδια στιγμή που περικόπτει και φορολογεί άγρια, κάθε εισόδημα εργαζομένων, συνταξιούχων, αγροτών, μικρομεσαίων. Για τις περικοπές αυτές επαρκεί «το συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και τρόικας»!



Και να μη ξεχάσουμε: 


  1. Οι εφοπλιστές απαλλάσσονται απο άπειρους φόρους αλλά και κάθε φόρου και τέλους στα καύσιμα πλοίων, ενώ το σκουτεράκι σκούζει από φόρους, οι οποίοι ανέρχονται στο 150% της νετ τιμής της βενζίνης.



  1. Σύμφωνα με μελέτη της Boston Consulting Group οι 559 πλουσιότεροι έλληνες έγιναν ακόμη πιο πλούσιοι μέσα στην κρίση (και εξαιτίας της κρίσης): κατέχουν περιουσία 76 δις δολαρίων, ίση με το 30% του ΑΕΠ. Παράλληλα, τα περιουσιακά στοιχεία των ελλήνων στο εξωτερικό υπολογίζονται σε 140 δις. Το τμήμα του ΑΕΠ που αντιστοιχεί στα κέρδη των επιχειρήσεων παρέμεινε στα 80 δις που σημαίνει ότι ποσοστιαία αυξήθηκε αφού μειώθηκε το ΑΕΠ ενώ οι μισθοί εργασίας μειώθηκαν από 130 σε 90 δις. Στην ΕΕ της κρίσης οι 2375 πλουσιότεροι αύξησαν τον πλούτο τους κατά 12% το τελευταίο έτος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ