Οι εξελίξεις στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αποδεικνύουν, για άλλη μια φορά, ότι η αντιλαϊκή πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και η ανάπτυξη που στηρίζεται στο εφοπλιστικό κέρδος δεν μπορούν να δώσουν λύσεις προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, του νησιωτικού πληθυσμού, των επαγγελματιών και των ναυτεργατών. Αντίθετα, οξύνει παλαιά και δημιουργεί νέα προβλήματα για τους εργαζόμενους, αφού το επόμενο διάστημα προετοιμάζεται η επέκταση της περιόδου ακινησίας των πλοίων, η δρομολόγηση πλοίων με ξένη σημαία που προτείνει το ΠΑΣΟΚ, η αύξηση του ορίου ηλικίας απόσυρσης των γηρασμένων πλοίων, η μείωση των οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων.
Είναι οδυνηρές για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες οι συνέπειες αυτής της πολιτικής που εντείνονται με την εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, που από κοινού με τους εφοπλιστές διαφήμιζαν η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΝ.
- Ανεπαρκέστατη κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών.
- Γηρασμένα, σε μεγάλο ποσοστό, υποσυντήρητα πλοία, τα οποία αδυνατούν να ανταποκριθούν στα εντατικά δρομολόγια και αντιμετωπίζουν συχνές βλάβες.
- Πανάκριβα εισιτήρια, απαγορευτικά για τη μετακίνηση των λαϊκών οικογενειών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αύξηση των εισιτηρίων την περίοδο 2001 - 2006 ξεπερνά το 250%, ενώ μόνο το τελευταίο διάστημα (Ιούνης 2006), που απελευθερώθηκαν τα εισιτήρια της οικονομικής θέσης από το λιμάνι του Πειραιά και άλλα λιμάνια, οι αυξήσεις των εισιτηρίων ξεπερνάνε το 15%. Οι κυβερνητικές - εφοπλιστικές τυμπανοκρουσίες περί «πακέτων προσφορών» επιχειρούν να «χρυσώσουν το χάπι», προκαλώντας τη νοημοσύνη των εργαζομένων. Επί της ουσίας, ακυρώνονται στην πράξη από τις προϋποθέσεις που θέτουν οι ναυτιλιακές εταιρείες.
- Επικίνδυνες και υποβαθμισμένες λιμενικές εγκαταστάσεις σε μεγάλο αριθμό νησιών που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και των οχημάτων.
- Οξυνση των εργασιακών, ασφαλιστικών προβλημάτων των ναυτεργατών που εργάζονται σε σκληρές, επικίνδυνες συνθήκες, κάτω από το αντιδραστικό μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης που κήρυξε η κυβέρνηση της ΝΔ το Φλεβάρη του 2006, κατ' απαίτηση των εφοπλιστών, όπως και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2002.
Είναι πρόκληση! Μόνο για το 2005 αύξησαν τα κέρδη τους:
MINOAN LINES 17,6 εκατ. ευρώ, αύξηση 94,7%.
ANEK LINES 40,2 εκατ. ευρώ, αύξηση 30%.
BLUE STAR 17,5 εκατ. ευρώ, αύξηση 66,4%.
Εργαζόμενοι, εργαζόμενες
Ο καυγάς ανάμεσα στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ αποσκοπεί στην παραπλάνηση και τον εγκλωβισμό των λαϊκών στρωμάτων. Η πολιτική τους έχει την ίδια βάση, την ίδια αφετηρία, την προώθηση των εφοπλιστικών συμφερόντων.
Τώρα έχετε πλούσια πείρα. Ζήσατε την πολύχρονη διακυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ζήσατε και ζείτε την υποκρισία του. Οι προτάσεις του έχουν δοκιμαστεί, αποτελούν διαχείριση της σημερινής άθλιας κατάστασης, δεν μπορούν να οδηγήσουν σε φιλολαϊκές λύσεις.
Ζείτε στην πράξη την αντιλαϊκή πολιτική της ΝΔ, που βρίσκεται πίσω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε. Ο ανταγωνισμός των ναυτιλιακών εταιρειών που διαφημίζουν τα κόμματα του δικομματισμού, οδηγεί στην επιλογή των πιο κερδοφόρων γραμμών, στην εγκατάλειψη μεγάλου αριθμού νησιών, ενώ οι συμβάσεις δημόσιου συμφέροντος 6ετούς ή 12ετούς διάρκειας σημαίνουν χρηματοδότηση των εφοπλιστών με τα χρήματα των ίδιων των εργαζομένων, διαιωνίζοντας τη σημερινή κατάσταση.
Eurokinissi |
Αυτές οι δυνάμεις κοροϊδεύουν τους νησιώτες με ουτοπικές λύσεις για δημοτικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις που έχουν δοκιμαστεί τα προηγούμενα χρόνια και εξελίχθηκαν σε μεγάλες επιχειρήσεις. Παράλληλα, οι συμπράξεις με ιδιώτες, για τις οποίες μιλάει η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΚΕ), αποσκοπούν στη χρηματοδότηση ή και στην κατασκευή πλοίων, που θα δοθούν στους εφοπλιστές.
Εργαζόμενες, εργαζόμενοι
Αλλάξτε το συσχετισμό των δυνάμεων. Στηρίξτε, δυναμώστε τους αγωνιστικούς συνδυασμούς που στηρίζουν το ΚΚΕ, το ΔΗΚΚΙ, η Κομμουνιστική Ανανέωση, η Παρέμβαση Αριστερών Πολιτών, που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη ισχυρού, μαζικού κινήματος που θα διεκδικεί:
- Καθημερινή απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και μεταξύ των νησιών για όλη τη διάρκεια του χρόνου.
- Ασφαλή και σύγχρονα πλοία.
- Μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων. Μισθούς και συντάξεις, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των ναυτεργατών.
- Ανατροπή της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που προβλέπει την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας.
Eurokinissi |
Μόνο όταν η εξουσία περάσει στα χέρια των λαϊκών δυνάμεων, τα πλοία γίνουν λαϊκή περιουσία, μόνο όταν η οικονομία και η ναυτιλία αναπτύσσονται με κριτήριο την ευημερία του λαού, θα μπορέσουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να εκπληρώσουν τον κοινωνικό τους ρόλο.
Σ' αυτό το πλαίσιο μπορεί να συγκροτηθεί και να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, ώστε να οργανωθεί η ακτοπλοΐα προς όφελος των εργαζομένων, των ναυτεργατών, των λαϊκών στρωμάτων.
ΑΘΗΝΑ 18/07/2006
ΤΟ ΠΓ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
29/5/2010
-- Ο αγώνας των ναυτεργατών
20/7/2008
-- Πάλη για σύγχρονα, ασφαλή ακτοπλοϊκά πλοία
9/12/2007
-- Συγκεντροποίηση και επιπτώσεις
11/8/2006
-- Οι θέσεις του ΚΚΕ
11/8/2005
-- Η αντιλαϊκή πολιτική στην ακτοπλοΐα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου