8 Φεβ 2020

“Για μένα η ΓΛΔ ήταν τέλεια”




Γερμανίδα χρυσή ολυμπιονίκης σφαιροβολίας

υπερασπίζεται τη χώρα που την ανέδειξε

Μπορεί να πρόλαβε να τιμήσει μόνο δυο φορές τα χρώματα της ΓΛΔ, σε πρωταθλήματα νεανίδων το 1988 και το 1990, ωστόσο για τη σφαιροβόλο Άστριντ Κούμπερνους, η σημαία με το σφυρί και το διαβήτη παραμένει εκείνη της πατρίδας της καρδιάς. 
 
Η χρυσή ολυμπιονίκης της Ατλάντα, που κατόρθωσε να κερδίσει σε ένα απίστευτο σερί 53 αγώνων, ανακηρύχθηκε αθλήτρια της χρονιάς το 1997. Πιστή παρέμεινε όχι μόνο στη χώρα που τη διαμόρφωσε αθλητικά, αλλά και στο σύλλογο από όπου ξεκίνησε, τον Αθλητικό Σύλλογο Νέου Βραδεμβούργου (SCN).
Μιλώντας σε τοπική εφημερίδα με αφορμή τα 50ά της γενέθλια, αναφέρθηκε στη σχέση της με τη ΓΛΔ, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο βίωσε τη διάλυση της χώρας και τη γερμανική επανένωση-προσάρτηση:
“Είμαι παιδί της ΓΛΔ. Εκεί τέθηκαν τα θεμέλια των επιτυχιών μου. Η ΓΛΔ ήταν τέλεια για μένα, μπορούσα να αθλούμαι, να πηγαίνω σχολείο”, υπογράμμισε η Κούμπερνους, προσθέτοντας, “Η Επανένωση ήταν μεγάλη αλλαγή. Ξαφνικά υπήρχε ένας άλλος εθνικός ύμνος. Θα έλεγα ψέμματα αν έλεγα πως ένιωσα άνετα όταν στη νίκη μου στο ευρωπαϊκό στο Σπλιτ το 1991 ακούστηκε ξαφνικά ο ύμνος της ΟΔΓ. Γιατί δεν ένιωσα έτσι. Ήταν όμως σημαντικό για μένα, ότι μπορούσα να συνεχίσω με το άθλημά μου”.

Πέρα από το ότι στη ΓΛΔ ενθαρρυνόταν γενικά ο μαζικός αθλητισμός, τα παιδιά με ιδιαίτερη κλίση προωθούνταν σε ειδικά αθλητικά σχολεία – οικοτροφεία Παιδιών και Νέων (KJS). Η Κούμπερνους αναφέρθηκε στην εμπειρία της εκεί: “Πήγα στα 12 σε KJS και δεν ένιωθα νοσταλγία. Όχι επειδή δε μου έλειπαν οι γονείς μου. Όχι. Απλά μου άρεσε, ήταν γαμάτη η περίοδος στο αθλητικό σχολείο. Ότι αυτό κάπως σε αποξενώνει από το σπίτι των γονιών σου, σήμερα λιγάκι με θλίβει. Αλλά υποθέτω πως είναι το τίμημα που πρέπει να πληρώσεις”.

Αναπόφευκτα, όπως πάντα με αθλητές που προέρχονται από τη ΓΛΔ, η συζήτηση περιστράφηκε και γύρω από το ντόπινγκ, με την Κούμπερνους να μην κρύβει την ενόχλησή της: “Όταν προέρχεται από το σύστημα της ΓΛΔ, αμέσως σε συνδέουν με το ντόπινγκ. Αυτές οι ερωτήσεις συνέχεια επανέρχονται, παρότι έχουν γίνει λιγότερες. Στη διάρκεια της καριέρας μου χρειάστηκε να κάνει άπειρα τεστ για ντόπινγκ, έφερα στον κόσμο δυο υγιή παιδιά”.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

TOP READ