1. Ο Στιβ Γιατζόγλου ήταν ένας από τους μεγαλύτερους ατακαδόρους των
γηπέδων, πολλές φράσεις του “έγραψαν” και μνημονεύονται μέχρι σήμερα -πχ
το “μια σειρά συμπτωματικών συμπτώσεων”. Με δυο λόγια, ο Γιατζόγλου
είχε πλάκα, δίνοντας με τις δηλώσεις του χρώμα και τίτλους στους
δημοσιογράφους. Μέχρι που εκδηλώθηκε ως οπαδός της χρυσής αυγής. Οπότε
δεν είχε πλάκα. Κανείς φασίστας ή ψηφοφόρος των νεοναζί δεν έχει πλάκα
και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται απλά ως γραφιικός.
2. Οι χρυσαυγίτες που κατά καιρούς ξερνούν χολή ενάντια στο Σοφοκλή και τον Αντετοκούμπο, όταν φορούν το εθνόσημο, μετρώντας την ελληνικότητα ή ακόμα και την ανθρώπινη ιδιότητα ενός παίκτη από το χρώμα της επιδερμίδας του. Δεν είναι τόσο παλιά η στιγμή που ο Μιχαλολιάκος σύγκρινε με χιμπατζή το Γιάννη, δείχνοντας πως κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια.
Ο Γιατζόγλου έχει υπάρξει συμπαίκτης με πολλούς Αφρο-αμερικάνους και έχει προπονήσει ακόμα περισσότερους ως τεχνικός. Ακόμα κι αν δεν είναι ο ίδιος ρατσιστής, ξεπλένει με τη στήριξή του ένα νεοναζιστικό μόρφωμα που έχει ως ιδεολογία του το ρατσισμό. Κι αυτός δεν έχει καμία απολύτως θέση στον αθλητισμό και τα γήπεδα, πόσο μάλλον σε ένα προσφυγικό σωματείο.
3. Στον αθλητισμό δεν έχει καμία θέση το “Νο Πολίτικα” που ξεπλένει το φασισμό από την πίσω πόρτα. Και είναι προς τιμήν των “Πανθήρων” και των οπαδών του Πανιωνίου που έθεσαν απαγορευτικό στη διοικητική απόφαση για συνεργασία με το Γιατζόγλου. Σε αντίθεση με τους διοικούντες που μέτρησαν απλώς το “πολιτικό κόστος” κι έκαναν πίσω με ελαφρά, πασπαλίζοντας την υποχώρηση με ωραία λόγια για τις αξίες του συλλόγου…
4. Ο Πανιώνιος έλειψε αρκετά χρόνια από την Α1 και τώρα κάνει αγώνα για τη σωτηρία του. Κάθε μπασκετικός έχει αδυναμία τουλάχιστον για μια ομάδα (παλιότερη εκδοχή) των κυανέρυθρων -πχ της δεκαετίας του 90′. Κανείς όμως δε θα στενοχωριόταν αν ο Πανιώνιος υποβιβαζόταν, έχοντας το Γιατζόγλου στον πάγκο του. Ούτε καν οι οπαδοί του ίσως…
5. Κι όχι δεν είναι οι (τυχόν) παλαιομοδίτικες ιδέες που μπορεί να έχει ένας 69χρονος προπονητής. Αλλά οι σάπιες, μουχλιασμένες ιδέες που έχει για την κοινωνία και την πολιτική αυτές που ενοχλούν.
2. Οι χρυσαυγίτες που κατά καιρούς ξερνούν χολή ενάντια στο Σοφοκλή και τον Αντετοκούμπο, όταν φορούν το εθνόσημο, μετρώντας την ελληνικότητα ή ακόμα και την ανθρώπινη ιδιότητα ενός παίκτη από το χρώμα της επιδερμίδας του. Δεν είναι τόσο παλιά η στιγμή που ο Μιχαλολιάκος σύγκρινε με χιμπατζή το Γιάννη, δείχνοντας πως κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια.
Ο Γιατζόγλου έχει υπάρξει συμπαίκτης με πολλούς Αφρο-αμερικάνους και έχει προπονήσει ακόμα περισσότερους ως τεχνικός. Ακόμα κι αν δεν είναι ο ίδιος ρατσιστής, ξεπλένει με τη στήριξή του ένα νεοναζιστικό μόρφωμα που έχει ως ιδεολογία του το ρατσισμό. Κι αυτός δεν έχει καμία απολύτως θέση στον αθλητισμό και τα γήπεδα, πόσο μάλλον σε ένα προσφυγικό σωματείο.
3. Στον αθλητισμό δεν έχει καμία θέση το “Νο Πολίτικα” που ξεπλένει το φασισμό από την πίσω πόρτα. Και είναι προς τιμήν των “Πανθήρων” και των οπαδών του Πανιωνίου που έθεσαν απαγορευτικό στη διοικητική απόφαση για συνεργασία με το Γιατζόγλου. Σε αντίθεση με τους διοικούντες που μέτρησαν απλώς το “πολιτικό κόστος” κι έκαναν πίσω με ελαφρά, πασπαλίζοντας την υποχώρηση με ωραία λόγια για τις αξίες του συλλόγου…
4. Ο Πανιώνιος έλειψε αρκετά χρόνια από την Α1 και τώρα κάνει αγώνα για τη σωτηρία του. Κάθε μπασκετικός έχει αδυναμία τουλάχιστον για μια ομάδα (παλιότερη εκδοχή) των κυανέρυθρων -πχ της δεκαετίας του 90′. Κανείς όμως δε θα στενοχωριόταν αν ο Πανιώνιος υποβιβαζόταν, έχοντας το Γιατζόγλου στον πάγκο του. Ούτε καν οι οπαδοί του ίσως…
5. Κι όχι δεν είναι οι (τυχόν) παλαιομοδίτικες ιδέες που μπορεί να έχει ένας 69χρονος προπονητής. Αλλά οι σάπιες, μουχλιασμένες ιδέες που έχει για την κοινωνία και την πολιτική αυτές που ενοχλούν.