Είναι Σεπτέμβρης του 2020 στην Ελλάδα που
ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που ανήκει εις την δύσιν, που ανήκει στις
‘ανεπτυγμένες χώρες του πλανήτη’. Κοιτάει κανείς τους τίτλους των
ειδήσεων και παρατηρεί αντιφάσεις. Ο κορωνοϊός στη χώρα καλπάζει,
σπέρνοντας θάνατο στο διάβα του. Παράλληλα σε πολλές πόλεις της Ελλάδας
διαδηλώνουν μπουλούκια ηλιθίων που ως άλλοι αναστενάρηδες ποδοπατούν
μάσκες λες και αποτάσσονται το σατανά μεταμορφωμένο σε χειρουργική
μάσκα. Ταυτοχρόνως σε δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε σχετικά με τον
εμβολιασμό για τον κορωνοϊό, περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες
δηλώνουν πως δεν επιθυμούν να εμβολιαστούν, όταν και αν η επιστήμη και η
ιατρική αποκτήσουν αυτό το πανίσχυρο όπλο κατά του αόρατου εχθρού που
μαστίζει τον πλανήτη. Το ‘περίεργο’ είναι πως οι άνθρωποι αυτοί είναι
είτε θρησκόληπτοι, είτε ακροδεξιοί και λοιποί φασίστες, είτε όλα αυτά
μαζί, δεν παύουν όμως να είναι άνθρωποι της διπλανής μας πόρτας. Η
βλακεία τους επηρεάζει άμεσα και εμάς.
Στη χώρα με τα σχεδόν 12.000 κρούσματα και τους σχεδόν 300 νεκρούς από την πανδημία, η εκκλησία ανεπίσημα και δια στόματος κατώτερων και ανωτάτων κληρικών καταδικάζει τη χρήση της μάσκας διότι ‘δεν την θέλει ο θεός’, ‘παρεμποδίζει την πίστη’, ‘είναι κατασκεύασμα του σατανά’ και πρέπει με κάθε τρόπο να αποφεύγεται η χρήση της τόσο εντός των ναών, όσο και γενικότερα. Ο μητροπολίτης Αμβρόσιος μας πληροφόρησε χθες πως ‘ο κορωνοϊός είναι κατασκεύασμα σκοτεινών διαβολικών δυνάμεων και πως με το εμβόλιο θα εμφυτευτεί στους ανθρώπους, το τσιπάκι με τον αριθμό 666, δηλαδή τον αριθμό του αντίχριστου’. Ο δε μητροπολίτης Μόρφου (κυπριακή εκκλησία) υποστήριξε πως καλύτερα να μην πάνε τα παιδιά καν στο σχολείο, από το να βάλουν μάσκα.
Και βέβαια έχει δίκιο ο μητροπολίτης Μόρφου, διότι αν τα παιδιά πάνε στο σχολείο και μορφωθούν, θα μάθουν στη βιολογία πως οι ιοί μεταδίδονται από άνθρωπο σε άνθρωπο, όταν αυτοί δε φορούν μάσκα, επίσης μεταδίδονται όταν αυτοί οι άνθρωποι φιλάν τις ίδιες εικόνες, όταν αυτοί οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ίδιο κουτάλι και το ίδιο ποτήρι για να κοινωνήσουν, ή όταν συγχρωτίζονται πολλά άτομα ταυτοχρόνως σε έναν κλειστό χώρο, έστω και ‘ιερό’ όπως μια εκκλησία. Επίσης θα μάθουν στη βιολογία για την εξέλιξη του ανθρώπου από άλλα προγονικά ζωικά είδη και πως ο Αδάμ και η Εύα είναι ένα παραμύθι, αντάξιο του «κρυφού σχολειού», όπως μας μαθαίνει η ιστορία.
Και βέβαια έχει δίκιο ο μητροπολίτης Μόρφου, διότι αν τα παιδιά πάνε στο σχολείο και μορφωθούν θα μάθουν στην κοινωνιολογία (άλλωστε γι’ αυτό οι φιλελεύθεροι την αφαίρεσαν από τη διδακτέα ύλη και την αντικατέστησαν με το σεξιστικό cheerleading) πως οι διάφορες θρησκείες, διάσπαρτες στο χώρο και στο χρόνο, είναι κοινωνικά κατασκευάσματα επιβολής της εξουσίας στους λαούς. Θα μάθουν στη φυσική για το big bang που προκάλεσε τη δημιουργία ολόκληρου του σύμπαντος και πως ο θεός δεν πήρε χώμα και νερό να πλάσει το δημιούργημά του. Θα μάθουν στην ιστορία πως οι σεβάσμιοι δεσποτάδες ήταν πάντοτε πειθήνια δουλικά της εκάστοτε κυβέρνησης του τόπου, από τους αγάδες και τους κοτζαμπάσηδες, μέχρι τους σύγχρονους κεφαλαιοκράτες. Θα μάθουν επίσης ότι οι σταυροφορίες δεν ήταν τίποτε περισσότερο από επεκτατικοί ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι.
Και βέβαια έχει δίκιο ο μητροπολίτης Μόρφου, διότι αν τα παιδιά πάνε στο σχολείο και μορφωθούν θα πάψουν να συμπεριφέρονται ως πρόβατα που χρήζουν της ύπαρξης ενός ποιμνίου και του αντίστοιχου ποιμένα, διότι θα αντιληφθούν αφενός πως είναι ελεύθερα και έλλογα όντα και αφετέρου πως η επιστήμη έχει αναλάβει τη βαριά ευθύνη να απαντάει στα ερωτήματα και να φωτίζει τα σκοτάδια, που η εκκλησία διατηρούσε για αιώνες καλά συσκοτισμένα, όταν διέτασσε «πίστευε και μη ερεύνα», όταν έκαιγε στην πυρά γυναίκες και πρωτοπόρους επιστήμονες. Εν κατακλείδι, αν ο λαός μορφωθεί και σκεφτεί με καθαρό από κάθε όπιο μυαλό, η εκκλησία θα χάσει τα άβουλα δίποδα που της γεμίζουν τα παγκάρια χρήμα, τις εικόνες χρυσαφένια τάματα, θα χάσει και την επιρροή που ασκεί σε αυτά τα δίποδα, απολαμβάνοντας την ανταμοιβή της εξουσίας για την υπηρεσία που της παρέχει.
Και ενώ έλεγα να ξεκινήσω ανάποδα το άρθρο, άφησα για αποκορύφωμα το γεγονός που απασχολεί την επικαιρότητα τα τελευταία εικοσιτετράωρα και αφορά σε ένα ακόμη τηλεσκουπίδι που πουλάει ο αεικίτρινος τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ, το Big Brother. Το συγκεκριμένο τηλεσκουπίδι είναι ένα από τα πολλά που σερβίρονται καθημερινά στο τηλεοπτικό κοινό και γεμίζουν την ψυχαγωγική ζώνη των τηλεοπτικών σταθμών που κάνουν κατάχρηση της εκπομπής τους στις δημόσιες συχνότητες και καταπατούν στο βωμό του κέρδους, κάθε φραγμό, κάθε ηθική, κάθε αξιοπρέπεια, κάθε νομοθεσία, ακόμη και το ίδιο το (αστικό) Σύνταγμα της χώρας.
Από την αρχή της προβολής του ήταν πασιφανής η στημένη επιλογή των συμμετεχόντων, που πολλοί αποκαλούν παίκτες, αλλά εγώ τους αποκαλώ τηλεοπτικά προϊόντα, καθώς είναι αυτοί που επί της ουσίας πωλούνται στο φιλοθεάμων κοινό. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μείγμα αντιδιαμετρικά αντίθετων προσωπικοτήτων που τοποθετήθηκαν τόσο κοντά ο ένας στον άλλο, ώστε να προκληθούν πολλές και πομπώδεις αντιδράσεις μεταξύ τους, ακριβώς όπως όταν φέρεις σε επαφή βάση με οξύ. Αν μη τι άλλο αυτές οι αντιδράσεις, οι εντάσεις, οι αψιμαχίες θα εκτόξευαν την τηλεθέαση, άρα και τα κέρδη όλων των παραγόντων, του τηλεοπτικού σταθμού, του παραγωγού, των χορηγών, των διαφημιστικών εταιρειών και πάει λέγοντας. Όλοι θα ήταν χαρούμενοι και ο κόσμος ικανοποιημένος θα χασκογέλαγε κοιτώντας από την κλειδαρότρυπα τις ζωές των άλλων για να ξεχνάει τη δική του μιζέρια.
Το πρόβλημα ξεκίνησε από τη στιγμή που το τηλεσκουπίδι ξεπέρασε τα όρια του κοινωνικά αποδεκτού και νομότυπου, διότι μπορεί ο βιασμός να διώκεται ποινικά και να μην είναι (και τόσο) ανεκτός στην κοινωνία, όμως δε συμβαίνει το ίδιο με άλλα απεχθή φαινόμενα όπως ο σεξισμός, η ομοφοβία, ο ρατσισμός, η μισανθρωπία, ο μισογυνισμός, το body shaming, ο εθνικισμός, ο φασισμός, ο φονταμενταλισμός και πολλά ακόμη κοινωνικά κατάλοιπα. Έτσι, δεν συνέτρεχε κανένας λόγος καταγγελίας του συγκεκριμένου τηλεσκουπιδιού, όσο οι συμμετέχοντες σε αυτό εξέφραζαν σιχαμένες απόψεις, οι οποίες όμως -ακόμη- δε διώκονται ποινικά, χαίρουν της υποστήριξης μεγάλης μερίδας του κόσμου και προκαλούν γέλωτα στο τηλεοπτικό κοινό της εκπομπής, το οποίο την αντάμειψε με την υψηλότερη τηλεθέαση.
Όσον αφορά το πρακτικό κομμάτι, το ΕΣΡ επί της ουσίας δεν μπορεί να πράξει τα δέοντα καθότι το συμβάν προβλήθηκε διαδικτυακά από το live streaming της εκπομπής και όχι από την τηλεοπτική συχνότητα, η μπαγιάτικη νομοθεσία για τα ΜΜΕ έχει ξεμείνει κάπου μεταξύ ραδιοφωνίας και κρατικής τηλεόρασης, το κανάλι έβγαλε ανακοίνωση που κάνει λόγο για τεχνικό λάθος και ρίχνει τις ευθύνες σε υπάλληλό του, απέβαλε δε τον εν λόγω ‘παίκτη’ από την εκπομπή και έτσι όλα πλέον έχουν επανέλθει σε τάξη. Έχουμε έναν άνθρωπο, ο οποίος μιλάει δημοσίως για βιασμό γυναικών και η ποινή του είναι να αποβληθεί από το ‘παιχνίδι’. Έχουμε έναν τηλεοπτικό σταθμό και μια εταιρεία παραγωγής που προβάλλουν χυδαίου περιεχομένου προγράμματα και την ευθύνη αναλαμβάνει ένας τεχνικός υπάλληλος. Έχουμε έναν θεσμό υπεύθυνο να ελέγχει το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο και εκείνος αδυνατεί να παρέμβει λόγω της φύσης του μέσου που διεπράχθη το έγκλημα. Λες και η δολοφονία με μπανάνα δε διώκεται ποινικά, διότι η μπανάνα δεν είναι φονικό όπλο. Ακούσατε ποτέ η αστυνομία να σταματάει κάποιον αν κυκλοφορεί με μία μπανάνα στο χέρι;
Το μόνο σχόλιο για όλα τα παραπάνω είναι αίσχος. Και για να μη γελιόμαστε, το πρόβλημα δεν είναι μόνο το συγκεκριμένο άτομο που δικαίως αλλά και σκοπίμως στοχοποιείται τη δεδομένη στιγμή, καθώς αυτό είναι πολύ βολικό τόσο για το σταθμό, όσο και για τον παραγωγό. Ο συγκεκριμένος κατάπτυστος νεαρός είναι ένας από τους εκατομμύρια Έλληνες που κυκλοφορούν ανάμεσά μας και εκφέρουν ρατσιστικές, ομοφοβικές, μισογυνικές, εθνικιστικές, φασιστικές και άλλες εκφράσεις μίσους και τονίζω το εκφράσεις, διότι όλα τα παραπάνω δεν είναι απόψεις, δεν έχουν δικαίωμα στην άποψη. Καμία δημοκρατία και καμία ελευθερία δεν μπορεί να δώσει χώρο και βήμα στις παραπάνω εκφράσεις, οι οποίες πρέπει να διώκονται ποινικά και αυτεπάγγελτα. Το πραγματικό πρόβλημα είναι η κοινωνία που δεν απομονώνει και δεν καταδικάζει αυτές τις εκφράσεις μίσους. Εμείς οι ίδιοι που ανεχόμαστε τον καθένα και την καθεμία που θα βρεθούμε μαζί στην ίδια παρέα και δε θα απαντήσουμε στις εκφράσεις μίσους που μπορεί να εκφέρει είτε στα πλαίσια του χιούμορ, είτε σοβαρά.
Και επειδή το σκοτάδι το καταπολεμάς με φως, η μόνη απάντηση είναι ο πολιτισμός, η μόρφωση, η παιδεία. Η απάντηση στο σκοταδισμό της εποχής είναι το θέατρο, το βιβλίο, ο κινηματογράφος, η επιστήμη. Και επειδή όλα τα παραπάνω είναι σύμφυτα με τον καπιταλισμό, ο οποίος εμπορεύεται πρόθυμα τα πάντα, η μόνη απάντηση είναι η ανατροπή αυτού του βρωμερού συστήματος και η οικοδόμηση του νέου κόσμου, του Σοσιαλισμού!
Υ.Γ. Την περασμένη Κυριακή, 6 Ιούνη, η Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε. εγκαινίασε στο μαρτυρικό βράχο της Μακρονήσου το μνημείο για τους αλύγιστους της ταξικής πάλης, για εκείνους τους ανθρώπους που με τις μεγάλες πέτρες στον ώμο, ανηφορίζοντας τον θάνατο, έχτιζαν μεγάλες πολιτείες για να στεγάσουν ένα καλύτερο αύριο. Τιμή και δόξα στους χιλιάδες αγωνιστές που έδωσαν τη ζωή τους για τα υψηλότερα ιδανικά που γνώρισε η ανθρωπότητα. Έπεσαν εκείνοι για να ζήσουμε εμείς καλύτερα, διότι όπως έλεγε και ο Ναζίμ Χικμέτ «αν δεν καώ εγώ, αν δεν καείς εσύ, αν δεν καούμε εμείς, πως θα γενούνε τα σκοτάδια λάμψη;»…
Στη χώρα με τα σχεδόν 12.000 κρούσματα και τους σχεδόν 300 νεκρούς από την πανδημία, η εκκλησία ανεπίσημα και δια στόματος κατώτερων και ανωτάτων κληρικών καταδικάζει τη χρήση της μάσκας διότι ‘δεν την θέλει ο θεός’, ‘παρεμποδίζει την πίστη’, ‘είναι κατασκεύασμα του σατανά’ και πρέπει με κάθε τρόπο να αποφεύγεται η χρήση της τόσο εντός των ναών, όσο και γενικότερα. Ο μητροπολίτης Αμβρόσιος μας πληροφόρησε χθες πως ‘ο κορωνοϊός είναι κατασκεύασμα σκοτεινών διαβολικών δυνάμεων και πως με το εμβόλιο θα εμφυτευτεί στους ανθρώπους, το τσιπάκι με τον αριθμό 666, δηλαδή τον αριθμό του αντίχριστου’. Ο δε μητροπολίτης Μόρφου (κυπριακή εκκλησία) υποστήριξε πως καλύτερα να μην πάνε τα παιδιά καν στο σχολείο, από το να βάλουν μάσκα.
Και βέβαια έχει δίκιο ο μητροπολίτης Μόρφου, διότι αν τα παιδιά πάνε στο σχολείο και μορφωθούν, θα μάθουν στη βιολογία πως οι ιοί μεταδίδονται από άνθρωπο σε άνθρωπο, όταν αυτοί δε φορούν μάσκα, επίσης μεταδίδονται όταν αυτοί οι άνθρωποι φιλάν τις ίδιες εικόνες, όταν αυτοί οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ίδιο κουτάλι και το ίδιο ποτήρι για να κοινωνήσουν, ή όταν συγχρωτίζονται πολλά άτομα ταυτοχρόνως σε έναν κλειστό χώρο, έστω και ‘ιερό’ όπως μια εκκλησία. Επίσης θα μάθουν στη βιολογία για την εξέλιξη του ανθρώπου από άλλα προγονικά ζωικά είδη και πως ο Αδάμ και η Εύα είναι ένα παραμύθι, αντάξιο του «κρυφού σχολειού», όπως μας μαθαίνει η ιστορία.
Και βέβαια έχει δίκιο ο μητροπολίτης Μόρφου, διότι αν τα παιδιά πάνε στο σχολείο και μορφωθούν θα μάθουν στην κοινωνιολογία (άλλωστε γι’ αυτό οι φιλελεύθεροι την αφαίρεσαν από τη διδακτέα ύλη και την αντικατέστησαν με το σεξιστικό cheerleading) πως οι διάφορες θρησκείες, διάσπαρτες στο χώρο και στο χρόνο, είναι κοινωνικά κατασκευάσματα επιβολής της εξουσίας στους λαούς. Θα μάθουν στη φυσική για το big bang που προκάλεσε τη δημιουργία ολόκληρου του σύμπαντος και πως ο θεός δεν πήρε χώμα και νερό να πλάσει το δημιούργημά του. Θα μάθουν στην ιστορία πως οι σεβάσμιοι δεσποτάδες ήταν πάντοτε πειθήνια δουλικά της εκάστοτε κυβέρνησης του τόπου, από τους αγάδες και τους κοτζαμπάσηδες, μέχρι τους σύγχρονους κεφαλαιοκράτες. Θα μάθουν επίσης ότι οι σταυροφορίες δεν ήταν τίποτε περισσότερο από επεκτατικοί ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι.
Και βέβαια έχει δίκιο ο μητροπολίτης Μόρφου, διότι αν τα παιδιά πάνε στο σχολείο και μορφωθούν θα πάψουν να συμπεριφέρονται ως πρόβατα που χρήζουν της ύπαρξης ενός ποιμνίου και του αντίστοιχου ποιμένα, διότι θα αντιληφθούν αφενός πως είναι ελεύθερα και έλλογα όντα και αφετέρου πως η επιστήμη έχει αναλάβει τη βαριά ευθύνη να απαντάει στα ερωτήματα και να φωτίζει τα σκοτάδια, που η εκκλησία διατηρούσε για αιώνες καλά συσκοτισμένα, όταν διέτασσε «πίστευε και μη ερεύνα», όταν έκαιγε στην πυρά γυναίκες και πρωτοπόρους επιστήμονες. Εν κατακλείδι, αν ο λαός μορφωθεί και σκεφτεί με καθαρό από κάθε όπιο μυαλό, η εκκλησία θα χάσει τα άβουλα δίποδα που της γεμίζουν τα παγκάρια χρήμα, τις εικόνες χρυσαφένια τάματα, θα χάσει και την επιρροή που ασκεί σε αυτά τα δίποδα, απολαμβάνοντας την ανταμοιβή της εξουσίας για την υπηρεσία που της παρέχει.
Και ενώ έλεγα να ξεκινήσω ανάποδα το άρθρο, άφησα για αποκορύφωμα το γεγονός που απασχολεί την επικαιρότητα τα τελευταία εικοσιτετράωρα και αφορά σε ένα ακόμη τηλεσκουπίδι που πουλάει ο αεικίτρινος τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ, το Big Brother. Το συγκεκριμένο τηλεσκουπίδι είναι ένα από τα πολλά που σερβίρονται καθημερινά στο τηλεοπτικό κοινό και γεμίζουν την ψυχαγωγική ζώνη των τηλεοπτικών σταθμών που κάνουν κατάχρηση της εκπομπής τους στις δημόσιες συχνότητες και καταπατούν στο βωμό του κέρδους, κάθε φραγμό, κάθε ηθική, κάθε αξιοπρέπεια, κάθε νομοθεσία, ακόμη και το ίδιο το (αστικό) Σύνταγμα της χώρας.
Από την αρχή της προβολής του ήταν πασιφανής η στημένη επιλογή των συμμετεχόντων, που πολλοί αποκαλούν παίκτες, αλλά εγώ τους αποκαλώ τηλεοπτικά προϊόντα, καθώς είναι αυτοί που επί της ουσίας πωλούνται στο φιλοθεάμων κοινό. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μείγμα αντιδιαμετρικά αντίθετων προσωπικοτήτων που τοποθετήθηκαν τόσο κοντά ο ένας στον άλλο, ώστε να προκληθούν πολλές και πομπώδεις αντιδράσεις μεταξύ τους, ακριβώς όπως όταν φέρεις σε επαφή βάση με οξύ. Αν μη τι άλλο αυτές οι αντιδράσεις, οι εντάσεις, οι αψιμαχίες θα εκτόξευαν την τηλεθέαση, άρα και τα κέρδη όλων των παραγόντων, του τηλεοπτικού σταθμού, του παραγωγού, των χορηγών, των διαφημιστικών εταιρειών και πάει λέγοντας. Όλοι θα ήταν χαρούμενοι και ο κόσμος ικανοποιημένος θα χασκογέλαγε κοιτώντας από την κλειδαρότρυπα τις ζωές των άλλων για να ξεχνάει τη δική του μιζέρια.
Το πρόβλημα ξεκίνησε από τη στιγμή που το τηλεσκουπίδι ξεπέρασε τα όρια του κοινωνικά αποδεκτού και νομότυπου, διότι μπορεί ο βιασμός να διώκεται ποινικά και να μην είναι (και τόσο) ανεκτός στην κοινωνία, όμως δε συμβαίνει το ίδιο με άλλα απεχθή φαινόμενα όπως ο σεξισμός, η ομοφοβία, ο ρατσισμός, η μισανθρωπία, ο μισογυνισμός, το body shaming, ο εθνικισμός, ο φασισμός, ο φονταμενταλισμός και πολλά ακόμη κοινωνικά κατάλοιπα. Έτσι, δεν συνέτρεχε κανένας λόγος καταγγελίας του συγκεκριμένου τηλεσκουπιδιού, όσο οι συμμετέχοντες σε αυτό εξέφραζαν σιχαμένες απόψεις, οι οποίες όμως -ακόμη- δε διώκονται ποινικά, χαίρουν της υποστήριξης μεγάλης μερίδας του κόσμου και προκαλούν γέλωτα στο τηλεοπτικό κοινό της εκπομπής, το οποίο την αντάμειψε με την υψηλότερη τηλεθέαση.
Όσον αφορά το πρακτικό κομμάτι, το ΕΣΡ επί της ουσίας δεν μπορεί να πράξει τα δέοντα καθότι το συμβάν προβλήθηκε διαδικτυακά από το live streaming της εκπομπής και όχι από την τηλεοπτική συχνότητα, η μπαγιάτικη νομοθεσία για τα ΜΜΕ έχει ξεμείνει κάπου μεταξύ ραδιοφωνίας και κρατικής τηλεόρασης, το κανάλι έβγαλε ανακοίνωση που κάνει λόγο για τεχνικό λάθος και ρίχνει τις ευθύνες σε υπάλληλό του, απέβαλε δε τον εν λόγω ‘παίκτη’ από την εκπομπή και έτσι όλα πλέον έχουν επανέλθει σε τάξη. Έχουμε έναν άνθρωπο, ο οποίος μιλάει δημοσίως για βιασμό γυναικών και η ποινή του είναι να αποβληθεί από το ‘παιχνίδι’. Έχουμε έναν τηλεοπτικό σταθμό και μια εταιρεία παραγωγής που προβάλλουν χυδαίου περιεχομένου προγράμματα και την ευθύνη αναλαμβάνει ένας τεχνικός υπάλληλος. Έχουμε έναν θεσμό υπεύθυνο να ελέγχει το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο και εκείνος αδυνατεί να παρέμβει λόγω της φύσης του μέσου που διεπράχθη το έγκλημα. Λες και η δολοφονία με μπανάνα δε διώκεται ποινικά, διότι η μπανάνα δεν είναι φονικό όπλο. Ακούσατε ποτέ η αστυνομία να σταματάει κάποιον αν κυκλοφορεί με μία μπανάνα στο χέρι;
Το μόνο σχόλιο για όλα τα παραπάνω είναι αίσχος. Και για να μη γελιόμαστε, το πρόβλημα δεν είναι μόνο το συγκεκριμένο άτομο που δικαίως αλλά και σκοπίμως στοχοποιείται τη δεδομένη στιγμή, καθώς αυτό είναι πολύ βολικό τόσο για το σταθμό, όσο και για τον παραγωγό. Ο συγκεκριμένος κατάπτυστος νεαρός είναι ένας από τους εκατομμύρια Έλληνες που κυκλοφορούν ανάμεσά μας και εκφέρουν ρατσιστικές, ομοφοβικές, μισογυνικές, εθνικιστικές, φασιστικές και άλλες εκφράσεις μίσους και τονίζω το εκφράσεις, διότι όλα τα παραπάνω δεν είναι απόψεις, δεν έχουν δικαίωμα στην άποψη. Καμία δημοκρατία και καμία ελευθερία δεν μπορεί να δώσει χώρο και βήμα στις παραπάνω εκφράσεις, οι οποίες πρέπει να διώκονται ποινικά και αυτεπάγγελτα. Το πραγματικό πρόβλημα είναι η κοινωνία που δεν απομονώνει και δεν καταδικάζει αυτές τις εκφράσεις μίσους. Εμείς οι ίδιοι που ανεχόμαστε τον καθένα και την καθεμία που θα βρεθούμε μαζί στην ίδια παρέα και δε θα απαντήσουμε στις εκφράσεις μίσους που μπορεί να εκφέρει είτε στα πλαίσια του χιούμορ, είτε σοβαρά.
Και επειδή το σκοτάδι το καταπολεμάς με φως, η μόνη απάντηση είναι ο πολιτισμός, η μόρφωση, η παιδεία. Η απάντηση στο σκοταδισμό της εποχής είναι το θέατρο, το βιβλίο, ο κινηματογράφος, η επιστήμη. Και επειδή όλα τα παραπάνω είναι σύμφυτα με τον καπιταλισμό, ο οποίος εμπορεύεται πρόθυμα τα πάντα, η μόνη απάντηση είναι η ανατροπή αυτού του βρωμερού συστήματος και η οικοδόμηση του νέου κόσμου, του Σοσιαλισμού!
Υ.Γ. Την περασμένη Κυριακή, 6 Ιούνη, η Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε. εγκαινίασε στο μαρτυρικό βράχο της Μακρονήσου το μνημείο για τους αλύγιστους της ταξικής πάλης, για εκείνους τους ανθρώπους που με τις μεγάλες πέτρες στον ώμο, ανηφορίζοντας τον θάνατο, έχτιζαν μεγάλες πολιτείες για να στεγάσουν ένα καλύτερο αύριο. Τιμή και δόξα στους χιλιάδες αγωνιστές που έδωσαν τη ζωή τους για τα υψηλότερα ιδανικά που γνώρισε η ανθρωπότητα. Έπεσαν εκείνοι για να ζήσουμε εμείς καλύτερα, διότι όπως έλεγε και ο Ναζίμ Χικμέτ «αν δεν καώ εγώ, αν δεν καείς εσύ, αν δεν καούμε εμείς, πως θα γενούνε τα σκοτάδια λάμψη;»…