Μέχρι τη Γλυφάδα έχει φτάσει η πετρελαιοκηλίδα! Ο «Ριζοσπάστης» βρέθηκε χτες στη Σαλαμίνα και μίλησε με κατοίκους της περιοχής
|
Βούρκος και το λιμανάκι της Κυνόσουρας
|
Μεγάλες
διαστάσεις παίρνουν μέρα με τη μέρα οι επιπτώσεις από το ναυάγιο του
δεξαμενόπλοιου ανεφοδιασμού την περασμένη Κυριακή τα ξημερώματα έξω από
τη Σαλαμίνα. Εκτός από το νησί, που έχει πληγεί σε ένα παραλιακό μέτωπο
μήκους περίπου 2,5 χιλιομέτρων, στα Σελήνια, την Κυνόσουρα και τον
Λιμνιώνα, προχτές η πετρελαιοκηλίδα «χτύπησε» τη Φρεαττύδα και την
Πειραϊκή στον Πειραιά, χτες τον Αγ. Κοσμά και τη Γλυφάδα!
Η
ρύπανση έχει εξαπλωθεί σε μεγάλα τμήματα του παραλιακού μετώπου στα
νότια προάστια. Στην ευρύτερη περιοχή του ναυαγίου συνεχίζουν να
επιχειρούν πλωτός γερανός, ρυμουλκά και παράκτια αντιρρυπαντικά σκάφη
της αναδόχου εταιρείας εργασιών απορρύπανσης. Σύμφωνα με ανακοίνωση του
υπουργείου Ναυτιλίας, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στεγανοποίησης
του ναυαγίου που πραγματοποιήθηκε προχτές, «εντός ποντισθέντων φραγμάτων
ναυαγίου δεν υφίσταται ρύπανση, ενώ έχει ξεκινήσει η διαδικασία
απάντλησης του φορτίου του πλοίου».
Ο «Ριζοσπάστης» βρέθηκε χτες στη Σαλαμίνα,
ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη οι προσπάθειες των σκαφών αντιρρύπανσης. Οι
κάτοικοι είναι ανάστατοι και κάποιοι καταγγέλλουν ότι τα συνεργεία
άργησαν να φτάσουν στην περιοχή. Οπως δήλωσε στον «Ριζοσπάστη» ο
Γιώργος Μουστάκας
από το Ναυταθλητικό Ομιλο Σεληνίου, στο έργο της απορρύπανσης
συμμετέχουν εθελοντικά πάνω από 30 κάτοικοι του νησιού, αλλά και μέλη
του ομίλου. «Μέχρι τη 1.30 το μεσημέρι της Κυριακής δεν υπήρχαν δείγματα
ρύπανσης. Πολλά μέλη του ομίλου έκαναν ιστιοπλοΐα. Φύσαγε νοτιάς και
ερχόταν η μυρωδιά. Στις 5.30 - 6 το απόγευμα φάνηκε η ρύπανση. Στις 7.30
το βράδυ με ειδοποίησαν για την ύπαρξη μαζούτ στο λιμανάκι. Ζητήσαμε
από το λιμενικό ταμείο ένα φράγμα στις οκτώ το βράδυ και λίγο αργότερα
το τοποθετήσαμε στην είσοδό του. Τα συνεργεία απορρύπανσης εμφανίστηκαν
τη Δευτέρα το μεσημέρι», μας είπε.
|
Ο Λιμνιώνας
|
Πιο
κάτω, οι εργαζόμενοι σε κατάστημα με παγωτά λένε πως στις 3.30 τα
ξημερώματα της Κυριακής «είδαμε βουλιαγμένο το καράβι. Στις 5.30 μ.μ.
περίπου "βγήκε" το πετρέλαιο. Η πετρελαιοκηλίδα "έπιανε" την παραλία. Η
μοναδική διασκέδασή μας ήταν αυτή η θάλασσα. Διώξαν τον κόσμο από εδώ.
Αυτήν την ομορφιά δεν θα μας την ξαναγυρίσουν πίσω».
«Για πέντε χρόνια έχει πεθάνει η περιοχή», δηλώνει στον «Ριζοσπάστη» ο
Θεόκλητος Καλατζής,
συνταξιούχος ψαράς. «Εχασαν 10 ώρες από την αρχή που έγινε το ναυάγιο,
για να πάρουν μέτρα. Να ρίξουν τα υλικά που πρέπει για απορρύπανση. Η
περιοχή είχε ψάρια, όστρακα. Τώρα για ψάρεμα θα πηγαίνουμε στην Αίγινα».
«Δεν έχει εμφανιστεί κανείς...»
Πιο
κάτω είναι η παραλία του Λιμνιώνα. Μια παραλία όπου φιλοξενούσε
αρκετούς λουόμενους. Οπως λένε στον «Ριζοσπάστη» κάτοικοι, η θάλασσα εδώ
είχε ψάρια, αχινούς. Τώρα δεν έμεινε τίποτα. «Ο υπουργός Ναυτιλίας
δήλωσε ότι θα την καθαρίσουν μέχρι την Παρασκευή. Βλέπεις κανέναν;»,
λένε οι κάτοικοι, που καταγγέλλουν ότι δεν έχει εμφανιστεί συνεργείο
απορρύπανσης στην περιοχή. Πιο κάτω στο λιμανάκι της Κυνόσουρας η
κατάσταση είναι ίδια. Μαύρος βούρκος παντού.
Σύμφωνα με στελέχη
των εταιρειών αντιρρύπανσης, τα περιστατικά είναι διαχειρίσιμα, ενώ η
όλη επιχείρηση αναμένεται να ολοκληρωθεί περίπου σε 20 μέρες. Εκτιμάται
ότι αναμένεται να συγκεντρωθούν περίπου 200 κυβικά αποβλήτων. Για τυχόν
κηλίδες που μπορεί να κινούνται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας,
στελέχη των εταιρειών που συμμετέχουν στην επιχείρηση τόνιζαν ότι θα
αντιμετωπιστούν και αυτές. Το πλοίο είναι βυθισμένο περίπου στα 30
μέτρα.
|
Τα συνεργεία, με πολλούς εθελοντές, μαζεύουν το βούρκο
|
Ως μείζονος σημασίας βαρύ περιστατικό χαρακτήρισε τη ρύπανση ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας,
Διονύσιος - Χαράλαμπος Καλαματιανός,
μετά από ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Σχετικά με το χρόνο που θα διαρκέσει η επιχείρηση απορρύπανσης, δήλωσε
ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη εκτίμηση, αλλά η εταιρεία καθαρισμού και
όσοι άλλοι εμπλέκονται αναφέρουν περίπου σε ένα μήνα.
Φυσικά,
δεν έγινε κανένας λόγος για το ότι οι αρμόδιες αρχές είχαν προμηθεύσει
το 45χρονο αυτό πλοίο με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, παρά το γεγονός ότι
συγκεκριμένες καταγγελίες κάνουν λόγο για πλοίο επικίνδυνο με
μηχανοστάσιο διαλυμένο, ενώ δεν δόθηκε καμία εξήγηση πάνω στα ερωτήματα
που έχει προκαλέσει το ναυάγιο, όπως γιατί ήταν σε ισχύ πιστοποιητικά
αξιοπλοΐας σε ένα τέτοιο καράβι, για τις εργασιακές συνθήκες που
επικρατούσαν στο πλοίο, αν η οργανική του σύνθεση επαρκούσε για να
καλύψει τις ανάγκες του πλοίου κ.ά.
Η εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας
εταιρείας του δεξαμενόπλοιου σε δηλώσεις της υποστήριξε πως δεν
γνωρίζει τις αιτίες του ναυαγίου. Και πρόσθεσε ότι το ναυαγισμένο
δεξαμενόπλοιο πλέον έχει σφραγιστεί πλήρως και έχει «καθίσει» σε βάθος
30 μέτρων, ατόφιο, δεν έχει δηλαδή προκληθεί ρωγμή.
|
Μιλώντας με κατοίκους στα Σελήνια
|