2 Μαρ 2020

Πογκρόμ εναντίον Συρίων προσφύγων στο Μαράς της Τουρκίας

 (VIDEO)


Για όσους ακόμα αναρωτιούνται αν η Τουρκία είναι “ασφαλής τρίτη χώρα” για πρόσφυγες και μετανάστες, και ποιο είναι οι λόγοι που κατά χιλιάδες αρπάζονται από τις ψεύτικες υποσχέσεις για “ανοιχτά σύνορα προς την ΕΕ”, αρκεί να ρίξουν μια ματιά στην αντιμετώπιση των Σύριων στη χώρα, που, εκτός από τον εγκλωβισμό και την εκμετάλλευση, βιώνουν και διώξεις που αγγίζουν τα όρια του πογκρόμ.
Πιο πρόσφατο κρούσμα στο Μαράς, όπου ένας εθνικιστικός όχλος επιτέθηκε σε δεκάδες σπίτια και καταστήματα Σύριων, προκαλώντας σοβαρές υλικές ζημιές, ενώ οι “πατριώτες” δράστες ανάρτησαν τουρκικές σημαίες στα καταστήματα.
Πληροφορίες τοπικών μέσων κάνουν λόγω για τραυματισμό αρκετών Σύριων, κάποιοι από αυτούς σοβαρά, ωστόσο δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία για τον αριθμό των τραυματιών και την κατάστασή τους, δεδομένου ότι οι τοπικές αρχές και τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ συνειδητά αγνοούν το συμβάν, όπως και συνολικά το κλίμα μίσους που έχει διαμορφωθεί εναντίον των Σύριων στη χώρα.

Ανάλογα περιστατικά είχαν συμβεί και πριν μερικούς μήνες, όπως το Σεπτέμβρη στα Άδανα, όπου οργισμένο πλήθος επιτέθηκε σε συριακά μαγαζιά μετά από φήμη ότι Σύριος πρόσφυγας είχε κακοποιήσει παιδί, αλλά και νωρίτερα τον Ιούλη, όπου όχλος κατέστρεψε συριακά καταστήματα στη συνοικία Κιουτσουκτσεμετζέ στην Κωνσταντινούπολη. Μάλιστα, οι αρχές, αντί να αναζητήσουν τους δράστες, εκτόπισαν Σύριες της περιοχής χωρίς άδεια παραμονής σε άλλα μέρη της του Τουρκίας.
Το ίδιο το Μαράς έχει σημαδευτεί από παλιότερο πογκρόμ, πριν 41 χρόνια, με αποδέκτες τότε Κούρδους Αλεβίτες. Όλα ξεκίνησαν στις 19 Δεκέμβρη 1978, όταν σε κινηματογράφο της πόλης αντί για την προγραμματισμένη προβολή αποφασίστηκε “κατόπιν αιτήματος” να προβληθεί η αντικομμουνιστική εθνικιστική ταινία “Όταν ο ήλιος ανατέλλει”. Στη διάρκειά της εξερράγη χειροβομβίδα, η οποία δεν τραυμάτισε κανέναν, αλλά χρησιμοποιήθηκε ως πρόσχημα να εξαπολυθεί δολοφονικό κύμα διώξεων σε βάρος εκατοντάδων Κούρδων Αλεβιτών του Μαράς. Ο επίσημος απολογισμός έκανε λόγο για 111 θύματα, ενώ άλλες εκτιμήσεις ανεβάζουν τον αριθμό σε 500. Εκατοντάδες σπίτια και δεκάδες μαγαζιά καταστράφηκαν, ενώ μια βδομάδα μετά το πογκρόμ δεν υπήρχε πια κανένας Αλεβίτης στην πόλη.

Η απολογία της Σαρακοστής, κείμενο του Γιάνη Κορδάτου

Αν λογαριάσουμε τις ημέρες που η Εκκλησία απαγόρευσε στους χριστιανούς να τρώνε κρέας, αυγά, λάδι, γάλα θα δούμε πως ξεπερνούνε τις 200. Κι όμως στους πρώτους αιώνες του Χριστιανισμού δεν είχαν καθιερωθεί οι νηστείες. Το ζήτημα λοιπόν αυτό, νομίζω, πως έχει έχει ενδιαφέρον και πρέπει να εξετάσουμε όι από τη στενή θρησκευτική άποψη αλλά με άλλα κριτήρια.
Πρώτα πρώτα πρέπει να θυμίσω στους αναγνώστες μου πως στην εποχή του Ναζωραίου και των πρώτων Αποστόλων δεν είχαν καθιερωθεί κανενός είδους νηστείες. Αντίθετα ο Ναζωραίος κατηγορήθηκε από τους Γραμματείς και Φαρισαίους πως δεν τηρούσε την αρία και τη νηστεία του Σαββάτου, παράβαση που τιμωρούνταν με σοβαρές ποινές από το μωσαϊκό νόμο. Στα ευαγγέλια μάλιστα διαβάζουμε πως ο Ιησούς απαντώντας στους κατηγόρους του έλεγε:  Δεν βλάπτουν τα εισερχόμενα αλλά τα εξερχόμενα».
Όσο λοιπόν οι χριστιανοί αποτελούσαν μικρές κοινότητες (Εκκλησίες) μπορούσαν να συντηρούνται με τα κοινά δείπνα και συσσίτια (Αγάπες). Στην περίοδο αυτή της κοινοβιακής ζωής οι νηστείες ήταν άγνωστε. Αργότερα, από τον β’ αιώνα και δώθε τα πράγματα άλλαξαν. Οι χριστιανοί πλήθυναν και οι κοινότητές τους (Εκκλησίες) αντίκριζαν σοβαρά προβλήματα διατροφής. Σαν πρώτο μέτρο για να λύσουν το πρόβλημα αυτό ήταν ο διορισμός ενός επόπτου (=επίσκοπος) που φρόντιζε για τη συλλογή εράνων και τη διατροφή των πιστών. Μα και πάλι το πρόβλημα αυτό δεν λύθηκε, γιατί οι χριστιανοί πλήθυναν, οι διωγμοί άρχισαν και τα τρόφιμα και οι πόροι ήτα λίγα.
Εξάλλου τα κοινόβια σιγά σιγά διαλύθηκαν και παράλληλα και τα κοινά συσσίτια (Αγάπες). Κι ακόμα με την προσχώρηση και πλουσίων στο χριστιανισμό, στις Εκκλησίες υπήρχαν τώρα πλούσιοι και φτωχοί, χορτάτοι και νηστικοί.
Ήταν φυσικό λοιπόν να δημιουργηθούν πολλά και μεγάλα παράπονα, όπως μας πληροφορούν τα γραπτά των Πατέρων της Εκκλησίας εκείνου του καιρού.
Από την αιτία αυτή οι πρεσβύτεροι και οι επίσκοποι από τη μια μεριά για να εξοικονομήσουν τρόφιμα και από την άλλη για να σταματήσουν τις διενέξεις και τις αντιθέσεις ανάμεσα φτωχών και πλουσίων μέσα στις Εκκλησίες, θέσπισαν τις διάφορες νηστείες, δηλαδή την αποχή από τα φαγητά, που έτρωγαν οι εύποροι ειδωλολάτρες. Το μέτρο αυτό απόβλεπε σε δύο σκοπούς. Πρώτον αναγκάζονταν οι πλούσιοι χριστιανοί ορισμένες ημέρες να μην τρώνε κρέας, αυγά, λάδι, γάλα, ψάρια. Έτσι  εξομοιώνονταν με τους φτωχούς χριστιανούς. Δεύτερον – κι αυτό ήταν το πιο σπουδαίο – εξοικονομούτανε πολλά τρόφιμα που οι πλούσιοι τα προσφέρανε στις Εκκλησίες και μ’ αυτά τρέφονταν τα μη νηστίσιμες ημέρες οι φτωχοί Χριστιανοί.
Γι’ αυτό στη Δύση προπαγανδίστηκε η ιδέα πως η νηστεία είναι έργο άξιο μισθού (meritum) και συνακόλουθα εκείνος που νηστεύει γλιτώνει από τις …αμαρτίες του.
Στοχάζομαι πως η νηστεία της Τετάρτης και της Παρασκευής από τι παραπάνω αιτίες καθιερώθηκε.
* * *
Όταν όμως στις αρχές του 4ουυ αιώνα ο Χριστιανισμός από παράνομη οργάνωση αναγνωρίστηκε σα νόμιμη και η Χριστιανική Εκκλησία έγινε ο κυριότερος συνεργάτης και στυλοβάτης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας συντρέχανε και άλλοι λόγοι να θεσπισθούν και επιβληθούν εξόν από ημερήσιες νηστείες και πολυήμερες. Στην περίοδο αυτή που η Εκκλησία ήταν παντοδύναμη, η Βυζαντινή Αυτοκρατορία περνούσε μια χρονίζουσα οικονομική κρίση. Η φτώχεια ήταν απλωμένη παντού. Μόνο μέσα στην πρωτεύουσα τον 4ο αιώνα ο μισός πληθυσμός ήταν άστεγοι και πειναλέοι. Η γεωργία σε πολλές περιοχές βρίσκονταν σε πειρασμό. Η κτηνοτροφία πάλι από διάφορες αιτίες (επιδημίες, πολέμους, θεομηνίες, ληστείες κλπ.) δεν αναπτύσσεται, εξάλλου και οι ανταλλαγές δυσκολεύονταν πολύ γιατί δεν υπήρχαν μεταφορικά μέσα, η αισχροκέρδεια είχε αποχαλινωθεί και η ακρίβεια και η εκμετάλλευση απαθλίωναν μεγάλα στρώματα του πληθυσμού.
Με δυο λόγια το Βυζάντιο αντίκριζε άλυτα δημοσιονομικά και παραγωγικά προβλήματα. Μερικοί αυτοκράτορες έβγαλαν διατάγματα με τα οποία ήθελαν να λύσουν τα προβλήματα αυτά αλλά παρ’ όλες τις καταπιέσεις των οργάνων της εξουσίας, οι διαταγές τους δεν εφαρμόζονταν, ή πιο σωστά παρερμηνεύονταν και έτσι πλούτιζαν οι μαυραγορίτες.
* * *
Η κρίση όμως της αγροτικής οικονομίας  της κτηνοτροφίας και πτηνοτροφίας ενώ απαθλίωνε μεγάλα στρώματα του πληθυσμού. Δημιουργούσε και για την άρχουσα τάξη κρίση εξαιτίας της ακρίβειας του κρέατος, του λαδιού, του κρασιού, του γάλατος, του τυριού και των πουλερικών. Μια που ήταν μεγάλη ζήτηση των ειδών αυτών και μικρή η προσφορά τους οι τιμές ανέβαιναν.
Γι’ αυτό η άρχουσα τάξη αναγκάστηκε να ζητήσει την υποστήριξη και συνεργασία της Εκκλησίας για να δημιουργήσει μεγάλη προσφορά κρεάτων, αυγών, γάλατος, τυριών και πουλερικών .
Ύστερα από πολλές συσκέψεις και από υποδείξεις οικονομολόγων και δημοσιολόγων εκείνου του καιρού αποφασίστηκε να παρθούν αποφάσεις από Οικουμενικές Συνόδους που να επιβάλουν πολυήμερες νηστείες (σαρακοστές). Οι αποφάσεις χαρακτηρίστηκαν σαν διδασκαλία των πρώτων Αποστόλων και έτσι έχουν ακατάλυτο κύρος.
Μια λοιπόν που η Εκκλησία ασκούσε μεγάλη ηθική επιβολή εκείνο τον καιρό και οι αποφάσεις των συνόδων θεωρούνταν θεόπνευστες, οι νηστείες επιβλήθηκαν χωρίς σχεδόν σοβαρή αντίδραση και τηρούντανε από τα λαϊκά στρώματα.
Δε θέλει ρώτημα πώς όταν 200 μέρες το χρόνο η μεγάλη πλειοψηφία των χριστιανών δεν έτρωγε κρέας, αυγά, τυριά, γάλα, λάδι δημιουργήθηκε μεγάλη προσφορά των ειδών αυτών και οι τιμές έπεσαν.
Επίσης, και για τα ψάρια που κι αυτά μπήκαν στον κατάλογο των απαγορευμένων τροφών, οι ίδιοι σχεδόν λόγοι συντρέχανε. Επειδή στο εσωτερικό της Β. Αυτοκρατορίας τα νωπά ψάρια δεν ήταν δυνατόν να μεταφερθούν περιορίστηκε η κατανάλωσή τους για να αναγκάζονται οι ψαράδες να τα παστώνουν. Έτσι όχι μόνο διατηρούντανε αλλά και ήταν εύκολη η μεταφορά τους στο εσωτερικό.
Επειδή όμως στη Δύση οι παραγωγικές συνθήκες ήταν λίγο πολύ διαφορετικές από την Ανατολή, η δυτική Εκκλησία δεν ακολούθησε την Ανατολική ούτε ως προς το χρόνο και τη διάρκεια των νηστειών, ούτε ως προς τα είδη των απαγορευμένων τροφών. Επίσης στην Αρμενία και αλλού δεν έγιναν απόλυτα αποδεχτά τα για της νηστείας θεσπίσματα της Ανατολικής Εκκλησίας, γιατί στις περιοχές αυτές η κτηνοτροφία ήταν πλούσια και δεν συνέτρεχε κανένας λόγος να θεσπισθούν μεγάλοι περιορισμοί στην κατανάλωση του κρέατος και του τυριού.
Πρέπει να σημειώσουμε πως μερικές Εκκλησίες και πριν από τον 4ο αιώνα και ύστερα δεν παραδέχονταν το κύρος των τοπικών και Οικουμενικών Εκκλησιαστικών Συνόδων που θέσπιζαν τις διάφορες νηστείες. Οι κορποκρατιστές λ.χ. ερμηνεύανε διαφορετικά τις ευαγγελικές και αποστολικές παραδόσεις, ενώ οι Ευσταθιανοί αντιτάχθηκαν στην επίσημη Εκκλησία αναφορικά με την καθιέρωση της νηστείας και τη θέση τους απέναντι των πλουσίων.
Η Ανατολική Εκκλησία όμως όχι μόνο αναθεμάτισε και απεκήρυξε τις διδασκαλίες και θεωρίες εκείνων που αντιγνωμούσαν μαζί της αλλά και με την κρατική βία καταδίωξε όλους αυτούς χαρακτηρίζοντας τους νεωτεριστές, αποστάτες και αιρετικούς.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η Ανατολική Εκκλησία επέβαλε τις μικρές στην αρχή και πολυήμερες αργότερα νηστείες όχι γιατί ακολούθησε την ευαγγελική παράδοση – αντίθετα την παραποίησε – αλλά για να εξυπηρετήσει την άρχουσα τάξη.

Η κατάσταση στον Έβρο και τα νησιά έχει αιτίες και ενόχους - Ανυπακοή στα ευρωατλαντικά σχέδια

 



Σε ανακοίνωσή της για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα σύνορα η Επιτροπή Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης του ΚΚΕ σημειώνει:

«Η κατάσταση που δημιουργείται στον Έβρο και τα νησιά έχει αιτίες και ενόχους. Είναι αποτέλεσμα των πολέμων, της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης, της φτώχειας, αλλά και των γεωπολιτικών παιχνιδιών που παίζονται στις πλάτες των προσφύγων και μεταναστών. Έχουν μεγάλες ευθύνες διαχρονικά οι ελληνικές κυβερνήσεις που στηρίζουν την συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας, συμμετέχουν στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους. ΝΑΤΟ – ΗΠΑ – ΕΕ ενθαρρύνουν την Τουρκία στην εισβολή της στη Συρία, καθημερινά ολοένα και περισσότερο εμπλέκεται η χώρα μας σε επικίνδυνες καταστάσεις.

Καταδικάζουμε απερίφραστα κάθε ακραία, ρατσιστική και φασιστική φωνή που είτε μέσω διαδικτύου, είτε στην ολιγάριθμη συγκέντρωση που φώναζαν εμετικά συνθήματα προσπαθούν για ακόμα μια φορά να βγάλουν λάδι τους ενόχους και να συμβάλλουν σε σκηνικά προβοκάτσιας. Καλούμε το λαό της περιοχής να απομονώσει τέτοιες φωνές και να επαγρυπνεί.

Να δυναμώσει τώρα ο αγώνας με ανυπακοή στα ευρωατλαντικά σχέδια που από τη μία διαλύουν χώρες και ξεριζώνουν λαούς και από την άλλη εγκλωβίζουν πρόσφυγες σε νησιά και σύνορα. Τώρα να ασκηθεί η μέγιστη δυνατή πίεση και με κάθε τρόπο στην ΕΕ, για να μεταβούν οι πρόσφυγες στις χώρες προορισμού τους, για να υπάρξει δίκαιη κατανομή προσφύγων, κόντρα στο “Δουβλίνο” και τη συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας που έχει χρεοκοπήσει παταγωδώς».

902.gr

ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟΣ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΣ



Γιατί η μόνη δραστηριότητα που απαγορεύτηκε εξαιτίας του κοροναϊού ήταν το καρναβάλι; Γιατί ενώ τα θέατρα, οι κινηματογράφοι, τα στάδια, οι εκκλησίες λειτουργούν κανονικά, γιατί ενώ τα Μέσα Μαζικής Συγκοινωνίας μεταφέρουν τους ανθρώπους στοιβαγμένους σαν σαρδέλες, απαγορεύτηκε μόνο το καρναβάλι και έγινε τόσο μεγάλη οικονομική ζημιά σε δήμους και επαγγελματίες;
Η απάντηση βρίσκεται στη δίωξη της σάτιρας από τον κυβερνητικό βουλευτή Κωνσταντίνο Μπογδάνο με την απειλή μήνυσης σε βάρος της σατυρικής εκπομπής «Ελληνοφρένεια» και επίσης βρίσκεται στα όσα είπε ο ιερέας Στυλιανός Καρπαθίου στην ΕΡΤ την Παρασκευή, όταν τόνισε ότι «ουδέν κακόν αμιγές καλού» και ερμήνευσε λέγοντας ότι το «κακόν» είναι ο κοροναϊός. Ο κύριος Στυλιανός Καρπαθίου, ο οποίος εκτός από ιερέας είναι και γιατρός, είπε, δηλαδή, ότι ο κοροναϊός όσο κι αν φαίνεται πολύ αρνητικός είχε και το θετικό του και αυτό ήταν η απαγόρευση του καρναβαλιού.
Η απαγόρευση του καρναβαλιού, ενώ δεν πάρθηκε κανένα άλλο μέτρο για τη συγκέντρωση πλήθους που βοηθάει στη μετάδοση του κοροναϊού, δεν οφείλεται σε τίποτε άλλο παρά στην προσπάθεια αναβίωσης του Μεσαίωνα και επιβολής του σκοταδισμού, στην προσπάθεια να μην σκάσει χαμόγελο το χειλάκι του λαού, στην προσπάθεια να μην μπορέσει ο λαός ούτε για μια στιγμή να σατιρίσει την εξουσία η οποία τον έχει ισοπεδώσει.
Νάβις


απο το ΑΓΚΙΔΑ 





Τραγωδία στη Λέσβο: Βυθίστηκε βάρκα με πρόσφυγες – Ένα παιδί νεκρό

Ένα παιδάκι έχασε τη ζωή του μετά τη βύθιση σκάφους με πρόσφυγες στη Λέσβο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, βάρκα στην οποία επέβαιναν 48 άτομα, συνοδευόμενη από τουρκική ακταιωρό κινούνταν στην οριογραμμή της Λέσβου.
Η βάρκα ανατράπηκε όταν εισήλθε στα ελληνικά χωρικά ύδατα και το Λιμενικό προέβη σε επιχείρηση διάσωσης.
Ύστερα από επίπονες προσπάθειες, 46 άτομα ανασύρθηκαν σώα. Δύο παιδιά μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Λέσβου, το ένα χωρίς τις αισθήσεις του. Έγιναν προσπάθειες ανάνηψης, χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα. Το άλλο παιδί νοσηλεύεται εκτός κινδύνου.

Προσφυγικό: Και τώρα τι κάνουμε;

Για να οικοδομηθεί στοιχειωδώς σκέψη ως προς το τι κάνουμε, στο φόντο των τελευταίων εξελίξεων όπως αυτές εξελίσσονται στον Εβρο και στα νησιά, θα πρέπει να εξετάσουμε που βρισκόμαστε και πως φτάσαμε ως εδώ.
Ας δούμε, λοιπόν, τα δεδομένα:
Πρώτο: Είναι το NATO και η δράση των μελών του που προκαλούν τα κύματα της προσφυγιάς από τις βομβαρδισμένες και λεηλατημένες χώρες. Η ελληνική κυβέρνηση και τα κόμματα των ευρωατλαντισμού είναι συνένοχοι του ΝΑΤΟ. Είναι εκεί, στο ΝΑΤΟ, που η ελληνική κυβέρνηση και τα κόμματα του ευρωατλαντισμού συμμαχούν με την Τουρκία.
Δεύτερο: Οι ΗΠΑ είναι αυτές που στηρίζουν την τουρκική επιδρομή στη Συρία που σε λιγότερο από ένα μήνα έχει προκαλέσει πάνω από 1 εκατομμύριο νέους πρόσφυγες . Η ελληνική κυβέρνηση και η “αριστερή” της αντιπολίτευση είναι οι “προβλέψιμοι” σύμμαχοι του “αγγελικού” Τραμπ και των ΗΠΑ.. Οι ΗΠΑ είναι αυτές για τις οποίες ο ΣΥΡΙΖΑ έφτιαξε και η ΝΔ ψήφισε μια ακόμα «αμυντική» συμφωνία με την οποία παραδίδεται κάθε σπιθαμή του εδάφους της χώρας στα αμερικανοΝΑΤΟικά στρατεύματα.
Τρίτο: Η ελληνική κυβέρνηση και τα κόμματα του ευρωατλαντισμού ισχυρίζονται ότι όσο πιο «καλό παιδί» είναι η Ελλάδα απέναντι σε ΗΠΑ και ΝΑΤΟ, τόσο ισχυρότερη αποτρεπτική ασπίδα αποκτά η χώρα έναντι της Τουρκίας. Ότι, τάχα, και με αφορμή τις ρωσοτουρκικές σχέσεις, η αμερικανοΝΑΤΟικά «αναβαθμισμένη» Ελλάδα θα έχει «δυνατές πλάτες» απέναντι στην Αγκυρα. Τα γεγονότα (από το τουρκολυβικό μνημόνιο και την αμφισβήτηση της ελληνικής και κυπριακής ΑΟΖ μέχρι την στήριξη ΗΠΑ και ΕΕ της Τουρκίας στη Συρία) βοούν και για την πολιτική αφέλεια αλλά κυρίως για την πολιτική εθελοδουλία όσων μηρυκάζουν τα παραπάνω.
Τέταρτο: Η διαχείριση του προσφυγικού διέπεται από μια συμφωνία με την οποία η ΕΕ τα έχει κάνει πλακάκια με την Αγκυρα. Στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας και για να μην αγγίξει τις ισχυρές χώρες της ΕΕ το πρόβλημα, η ελληνική κυβέρνηση και τα κόμματα της ΕυρωΕνωσης έχουν αναδεχτεί για τη χώρα ρόλο «οχυρωματικής ζώνης» των Βρυξελλών και δεσμοφύλακα των προσφύγων. Η συμφωνία αυτή, που ο ΣΥΡΙΖΑ συνομολόγησε, η ΝΔ εφαρμόζει και όλοι μαζί την χειροκρότησαν ήταν εξ αρχής εγκληματική και κακή. Τώρα πλέον αποδεικνύεται εγκληματική και καταστροφική για την Ελλάδα.
Πέμπτο: Τώρα που η Τουρκία υφίσταται στην Συρία τις συνέπειες της σύγκρουσης των συμφερόντων της με τα συμφέροντα της Ρωσίας, χρησιμοποιεί σαν μοχλό πίεσης έναντι των Ευρωπαίων τους πρόσφυγες. Ετσι από την μια οι κατατρεγμένοι άνθρωποι όχι μόνο ξεριζώνονται αλλά και αξιοποιούνται από τον Ερντογάν σαν «όπλο» των γεωστρατηγικών σχεδιασμών του. Από την άλλη η Ελλάδα ως γεωγραφικό πέρασμα και ως αδύναμος κρίκος εξουθενώνεται. Ο λαός της ειδικά στα νησιά έχει γονατίσει. Καθίσταται μια χώρα – φυλακή που οι έξω σε συνεργασία με την εγχώρια πολιτική ελίτ τής έχουν αναθέσει την πιο βρώμικη δουλειά του ντουνιά (εδώ μια λέξη αρκεί: Μόρια) και που μέσα βλέπει η κοινωνία της να ραντίζεται με το λίπασμα του μισανθρωπισμού ώστε οι θύλακες του ρατσισμού, του φασισμού, του εθνικισμού, της ξενοφοβίας και της απανθρωπιάς να σπέρνουν το δηλητήριό τους με αρωγό την επίσημη κρατική πολιτική. Είναι οι «Μπογδάνοι» της πολιτικής και των μίντια που όλο αυτό το διάστημα κινούνται μεταξύ «λαθρομεναστευτικής» ρητορικής, πλωτών φραγμάτων κατά «εισβολέων» και ταγΜΑΤαλήτικης απόβασης στα νησιά.
Έκτο: Ενώ η χώρα βιώνει με δραματικό τρόπο τις «συμμαχίες» της, η αστική τάξη και η πολιτικοί της υπάλληλοι όχι μόνο σέρνουν τον τόπο στις συμπληγάδες των πιο αδυσώπητων ανταγωνισμών μεταξύ ιμπεριαλιστικών κέντρων, όχι μόνο καθιστούν την Ελλάδα πεδίο βολής αντιμαχόμενων γκάνγκστερ, αλλά επιλέγουν και το βάθεμα της εμπρηστικής πολιτικής τους ακόμα και με πολεμικούς όρους. Τέτοια κίνηση είναι η με πραγματικά πυρά στρατιωτική άσκηση στον Εβρο.
Έβδομο: Τη στιγμή που ο Ερντογάν πετά κάθε πρόσχημα δηλώνοντας ευθαρσώς ότι χρησιμοποιεί τους πρόσφυγες σαν «βόμβες» πίεσης προς Ευρωπαίους, οι δικοί μας τι κάνουν; Ενώ οι «βόμβες» σκάνε στην Ελλάδα, και ενώ την ίδια ώρα οι Ευρωπαίοι χαϊδεύουν την Τουρκία ώστε να μην φτάσει τελικά το πρόβλημα στην πόρτα τους, οι δικοί μας είναι επίσης έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τους πρόσφυγες σαν «βόμβες» που μέσα στον ελληναράδικο πατριωτισμό τους θα τους κάνουν μπαλάκι μεταξύ Τουρκίας – Ελλάδας! Δηλαδή οι κυβερνώντες μας παραμένουν πιστά σκυλιά των ευρωνωσιακών τους επιλογών: Συνεχίζουν να εφαρμόζουν την συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας που απειλεί να βυθίσει την επικράτεια στο χάος, παριστάνοντας τους συνοριοφύλακες της Ελλάδας, αλλά τα μόνα σύνορα που καλείται να διαφυλάξει η ελληνική αστυνομία και ο ελληνικός στρατός σε Εβρο και νησιά είναι, τελικά, τα σύνορα της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ολλανδίας και των λοιπών μας εταίρων.
Ναι, η Ελλάδα προφανώς δεν είναι ξέφραγο αμπέλι. Αλλά εξίσου προφανώς δεν είναι «πορτιέρης» των νταβατζήδων της ΕυρωΕνωσης. Και απολύτως προφανέστατα δεν είναι «Νταχάου». Εν ολίγοις δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και δεν πρέπει να είναι ούτε ο «προβλέψιμος» – κατά κύριο Μητσοτάκη – σύμμαχος και εταίρος, ούτε ο «αριστερός» – αλά ΣΥΡΙΖΑ – καντηλανάφτης εκείνων που την θέλουν σκουπιδότοπο ψυχών.
Εφόσον οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικάνοι κάνουν πλάτες στην Τουρκία, είναι αδιανόητο η Ελλάδα να κάνει πλάτες σε Ευρωπαίους και Αμερικάνους. Αν η Τουρκία νομίζει ότι βρήκε το «σαμάρι» για να ακούσει ο «γάιδαρος», η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να διαμηνύσει προς πάσα κατεύθυνση πως « καμήλα που δεν γονατίζει, δεν την φορτώνουνε».
Με άλλα λόγια: Είναι η ώρα της εδω και τώρα ανυπακοής, της άρνησης εφαρμογής και της ακύρωσης από πλευράς Ελλάδας κάθε δέσμευσης στο πλαίσιο της καταστροφικής συμφωνίας ΕΕ – Τουρκίας και του Δουβλίνου.
Είναι η ώρα η Ελλάδα – που φυλάει τα σύνορά της και για να τα διαφυλάξει – όση πίεση δέχεται απ’ έξω προς τα μέσα, τόση πίεση να επιδείξει η ίδια από μέσα προς τα έξω.
Μόνο όποιος δεν θέλει να δει δεν βλέπει. Το προσφυγικό εντάσσεται σαν «όπλο» στους γεωπολιτικούς ανταγωνισμούς, με δυο θύματα: Τους ίδιους τους πρόσφυγες και την Ελλάδα. Ενας τρόπος υπάρχει να εξουδετερωθεί αυτό το «όπλο», ακυρώνοντας τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, θωρακίζοντας την ασφάλεια της χώρας, τραβώντας το χαλί κάτω από τα πόδια του εγχώριου φασισμού. Kαι αυτός o τρόπος περιγράφεται με 5 λέξεις: «Αφήστε τους ανθρώπους να φύγουν»!
Είναι η ώρα η Ελλάδα να απαντήσει ότι δεν αντιμετωπίζει τους κατατρεγμένους ανθρώπους ούτε σαν «βόμβες», ούτε σαν «σκουπίδια». Και να διαμηνύσει – με πράξεις – ότι όσοι έχουν τέτοια αντίληψη για την ανθρώπινη ύπαρξη, η Ελλάδα της δημοκρατίας, του πατριωτισμού και της πανανθρώπινης ελευθερίας θα τους κάνει να αντιληφθούν στην δική τους αυλή τι σημαίνει να χρησιμοποιείς τους ανθρώπους σαν «βόμβες» και σαν «σκουπίδια»! Που σημαίνει:
  • Να απελευθερώσει τους ανθρώπους που έχουν στοιβαχτεί στα χώματά της.
  • Να περιθάλψει όσους έχουν ανάγκη.
  • Να τους εξασφαλίσει ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης για όσο παραμείνουν σε δομές στην ηπειρωτική χώρα.
  • Να εξετάσει άμεσα τα αιτήματά τους.
  • Να τους αποδώσει το νομιμοποιητικό καθεστώς που απορρέει από την ιδιότητά τους.
  • Να τους προμηθεύσει τα ταξιδιωτικά τους έγγραφα και να τους επιτρέψει να αναχωρήσουν για στις χώρες προορισμού τους, όπως οι ίδιοι ζητούν.
Αν κάποιοι την προσφυγιά που προκαλούν οι πολυεθνικές της ενέργειας την βαφτίζουν… «ροή», κι αν έχουν συμφωνήσει και αποφασίσει να παίζουν με την «στρόφιγγα», τότε η Ελλάδα έχει δυο επιλογές: Η’ θα πνίξει σαν τα ποντίκια τους ανθρώπους ή θα μετατρέψει την «βρύση» σε μπούμερανγκ εναντίον όσων την τροφοδοτούν και την εμπνεύστηκαν.
Είναι, επομένως, η ώρα της διεθνοποίησης του θέματος. Οχι με κούφια ρητορεία, με εταιρική συνενοχή και με συμμαχική υποταγή. Αλλά με έργα που δεν θα επιτρέπουν τον φαρισαϊσμό στα ευρωκογκλάβια και θα «κόβουν το βήχα» στην τουρκική επιθετικότητα .
Μόνο μια τέτοια Ελλάδα, η Ελλάδα της απείθειας και της ανυπακοής απέναντι σε ΝΑΤΟ, ΗΠΑ, ΕΕ, χωρίς υποκύψεις στον ευρωατλαντικό Δούρειο Ιππο, χωρίς να επιτρέπει την υπονόμευση από καμιά «συμμαχική» πέμπτη φάλαγγα στο έδαφός της, με καθαρές κουβέντες προς «φίλους» και γείτονες, με εσωτερικό αρραγές μέτωπο, με εγρήγορση, αποφασιστικότητα, με μια κουβέντα: μόνο μια Ελλάδα που ο λαός θα πάει κόντρα στον φόβο και την προπαγάνδα, είναι σε θέση να ακυρώσει τον κατήφορο που την σπρώχνουν.

ΟΙ ΤΟΤΕ «ΤΟΥΡΚΟΣΠΟΡΟΙ»...και ΤΩΡΑ ΞΕΣΠΙΤΩΜΕΝΟΙ, ΑΠ' ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΘΥΤΕΣ, ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ



Οι «τουρκόσποροι», οι «κουρελήδες» με τις «παστρικιές» τους, ήταν στην μικρασιατική καταστροφή οι ξεριζωμένοι του παιχνιδιού των κυβερνήσεων Βρετανίας-Γαλλίας για τα πετρέλαια της Μεσοποταμίας και της Μέσης Ανατολής.
 Δεν έφτασαν οι εκατοντάδες χιλιάδες νεκροί, το ξερίζωμα και η εξαθλίωσή τους, αλλά έζησαν και το ρατσισμό, την ξενοφοβία και την εκμετάλλευση από τους «γηγενείς αδελφούς» τους. 
Λοιδορήθηκαν, κυνηγήθηκαν, κάποιοι δολοφονήθηκαν, έγινε απόπειρα να τους φορέσουν και κίτρινο περιβραχιόνιο για να… ξεχωρίζουν. Θλιβερό αποτέλεσμα των παιχνιδιών των τότε ιμπεριαλιστών, που στη πλάτη τους και με το αίμα των λαών της περιοχής, μοίραζαν τη λεία τους από το πτώμα της πάλαι ποτέ Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Οι σημερινοί πρόσφυγες μπορεί να μην μιλούν την ελληνική γλώσσα αλλά είναι τα επόμενα θύματα του ίδιου δράματος. 
Ξεσπιτώνονται, δυστυχούν, πονούν το ίδιο, ανεξαρτήτως της γλώσσας που μιλούν. 
Κλαίνε τους νεκρούς τους εξ’ ίσου γοερά όπως και οι μικρασιάτες προγενέστεροί τους.
 Πάντα για τα πετρέλαια. 
Ίδιοι οι θύτες. 
Ας μην το ξεχνάμε αυτό. Ιδιαίτερα οι
απόγονοι των δύστυχων μικρασιατικών προσφύγων.




*****

Φωνάζοντας “ξένοι, τι θέλετε εδώ; ένοπλος Γερμανός ακροδεξιός στο Μαγδεμβούργο επιτέθηκε σε Έλληνα μετανάστη.
Έλληνα, ρε; 
Που δεν είναι από την… υποσαχάρια Αφρική.
 Ούτε καν από τη Μέση Ανατολή. 
Απόγονο του Αλέξανδρου (και του Ηφαιστίωνα, έστω). Χριστιανό! Άνθρωπο της… παναγιάς!
Καλά να τους πετάμε έξω απ’ την Ελλάδα (και την Ευρώπη) εμείς. 

Αλλά να παθαίνουμε τα ίδια στην… Ευρώπη;

Δεν Ξεχνάμε ότι: 

ΤΟ F/B ΞΑΝΑΜΠΛΟΚΑΡΙΣΕ TO VIVA LA REVOLUCION (!!!)

kαι πρέπει να βοηθήσουμε να ξεμπλοκαριστεί...

Περί αστικής δημοκρατίας

Γράφει ο Βασίλης Λιόγκαρης //
Μας κυβερνάει μια στυγνή και αυταρχική (άκρα)Δεξιά κυβέρνηση. Μια κυβέρνηση «βιτρίνας» που αυτοπαινεύεται, αυτοκοκορεύεται και αυτοπροβάλλεται (καθότι όλα τα ΜΜΕ και οι μηχανισμοί είναι δικά της).
Μια κυβέρνηση ΝΑΤΟαμερικανικού προτεκτοράτου που μας θυμίζει τη δεκαετία του ’50 (με τη διαφορά μόνο που δεν έχει εκτελεστικά αποσπάσματα, αλλά αντικατέστησε τα στρατόπεδα και τις φυλακές των αγωνιστών με αντίστοιχα για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες».
Η αστική δημοκρατία είναι μια δημοκρατία κομμένη και ραμμένη στη φιλοσοφία της. Αν ήταν ποτέ δυνατόν η αστική κυρίαρχη τάξη να δημιουργήσει μια «Δημοκρατία» που δε θα ήταν στα μέτρα της. Πως δε θα είχε την καταστολή για όσους τυχόν θα είχαν διαφορετική άποψη.
Που δεν θα είχε τη Δικαιοσύνη, τους νόμους, τα μέσα αστυνόμευσης και κατ’ επιταγήν Σύνταγμα. Για περιχαράκωση της εξουσίας της, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να τα ελέγχει και να τα κατευθύνει. Και το κυριότερο, μια δική της παιδεία. Τους αυριανούς πολίτες γαλουχημένους, διαπαιδαγωγημένους και χειραγωγημένους με τη δική της καπιταλιστική ιδεολογία.
(Όχι που ν’ αφήσει τη νεολαία να γίνουν κομμουνιστές… Για να γίνεις κομμουνιστής πρέπεινά ‘χεις σαγανό, πρέπει να σκέπτεσαι, να θυμώνεις και να οργίζεσαι. Να ερευνάς, να διαβάζεις, να ρωτάς, να μάθεις και να μάθεις, Να ‘χεις μέσα σου το μικρόβιο της γνώσης, της αλήθειας και του δικαίου).
Τους καλούς χορηγούς, τους …φιλάνθρωπους. Αυτούς που δήθεν αγαπάνε τους φτωχούς!!
Να ΄χει τα ΜΑΤ, τους χαφιέδες, τις υποκλοπές, τις κάμερες παρακολούθησης, τις μυστικές υπηρεσίες, περιτυλιγμένες με αλεξίσφαιρα γιλέκα. Να έχει τους εργατοπατέρες συνδικαλιστές. Μια κοινωνία καλά οργανωμένη που να μην της ξεφεύγει τίποτα.
Να κρατά πότε το καρότο και πότε το μαστίγιο προκειμένου να υποστηρίζει τα συμφέροντά της.
Έχει τον φασισμό της, τη στυγνή δικτατορία, τις εξορίες τις φυλακές και τα βασανιστήρια.
Να χειρίζεται θαυμάσια τα ναρκωτικά και άλλα βρώμικα και αντιλαϊκά. Ένα εκλογικό σύστημα κομμέρνο και ραμμένο για τα δυο μεγάλα και ομοειδή κόμματα.
Για να πέσει ο μπερντές και να φανεί ένα τοπίο πεντακάθαρο, θέλει πολύ κόπο και δουλειά.
… Με τους νεκρούς στα ξάγνωτα, πρωτοπανηγυριώτες… όπως λέει ο ποιητής!!!

Η ΕΦΕ καταγγέλλει την επίθεση στο Γερμανό φωτορεπόρτερ στη Θερμή Λέσβου


Κατά τη διάρκεια των γεγονότων στη Θερμή Λέσβου, την Κυριακή 1 Μαρτίου 2020, άγνωστοι επιτέθηκαν σε Γερμανό φωτορεπόρτερ που κάλυπτε τα γεγονότα. Τον τραυμάτισαν και κατέστρεψαν τον εξοπλισμό του.
Για άλλη μία φορά ζητούμε από τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας, να διερευνήσει διεξοδικά τα περιστατικά βίας κατά των συναδέλφων και να αποδοθούν ευθύνες. Για άλλη μια φορά καλούμε τον πολιτικό κόσμο της χώρας να δείξει εγκράτεια στις ρητορικές μίσους που όλο και συχνότερα γίνονται μέρος του πολιτικού διαλόγου και να μην συμβάλει ο ίδιος έμμεσα σε τέτοιου είδους ανησυχητικά φαινόμενα.
Είναι το λιγότερο, παράλογο, εν έτει 2020 να «αποκεφαλίζουμε τον αγγελιοφόρο» όταν και όποτε δε μας αρέσει η είδηση που φέρνει.
Δυστυχώς, στην παρούσα φάση με λύπη διαπιστώνουμε ότι τηλεοπτικά κανάλια μετέφεραν πολλαπλές φορές λανθασμένα την είδηση για τον ξυλοδαρμό του συναδέλφου. Επίμονα και παρά τις δικές του προσπάθειες για επανόρθωση, τον ανέφεραν ως «συνεργάτη ΜΚΟ». Εκφράζουμε την ιδιαίτερη ανησυχία μας, τόσο για μια κοινωνία που στρέφεται στην αυτοδικία, όσο και για συναδέλφους δημοσιογράφους που διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις.

TOP READ