Με
τροχιοδεικτική βολή τη διάλυση ακόμη και του επιδόματος θέρμανσης της
λαϊκής οικογένειας κλιμακώνεται η φοροληστεία της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ -
ΑΝΕΛ σε βάρος του λαού, ταυτόχρονα μάλιστα με τα κάθε είδους μέτρα,
προνόμια και διευκολύνσεις που προωθεί για το εγχώριο κεφάλαιο. Την ίδια
ώρα, με πολλαπλά μηνύματα στις «αγορές», ενόψει και της επανεκκίνησης
των ιδιωτικοποιήσεων, επιχειρείται η διαμόρφωση κλίματος προσέλκυσης
κερδοφόρων επενδύσεων, προϋπόθεση για τις οποίες είναι η ολόπλευρη
εφαρμογή των αντιλαϊκών μέτρων του τρίτου μνημονίου και άλλων πέραν
αυτού.
Σε αυτό το πλαίσιο, «προ των πυλών» εμφανίζονται πλέον
και τα επόμενα αντιλαϊκά φορολογικά μέτρα. Αυτά θα έρθουν με το
εφαρμοστικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή το
Γενάρη, σε
διαφορετικό «πακέτο» από αυτό που κατατίθεται άμεσα, προκειμένου να έχει
ψηφιστεί έως την Τρίτη, με άξονα τη διαχείριση των «κόκκινων δανείων»
και τις άλλες αναδιαρθρώσεις που έχει ανάγκη το κεφάλαιο. Ανεξάρτητα,
βέβαια, από τα όποια διαχειριστικά και επικοινωνιακά τεχνάσματα της
συγκυβέρνησης, η επίθεση του κεφαλαίου εκδηλώνεται ενιαία. Το σύνολο των
διατάξεων, αυτών που προηγήθηκαν και αυτών που ακολουθούν, έρχονται να
θωρακίσουν το υπάρχον αντιλαϊκό οπλοστάσιο, να προσθέσουν νέα μέτρα,
πάνω σε αυτά που ήδη στοιχειώνουν τη ζωή της λαϊκής οικογένειας...
Μπαράζ φορολογικών προνομίων και διευκολύνσεων για το κεφάλαιο...
Συγκεκριμένα, τις επόμενες μέρες κατατίθεται στη Βουλή το νομοσχέδιο για την
«εθελοντική αποκάλυψη» κάθε είδους αδήλωτων κεφαλαίων,
είτε αυτά βρίσκονται εντός της χώρας, είτε φυγαδεύτηκαν σε τράπεζες του
εξωτερικού. Μέσω των διατάξεών του διασφαλίζεται, ουσιαστικά, η
προκλητική φορολογική ασυλία για τα αδήλωτα κεφάλαια της εγχώριας πλουτοκρατίας.
Οπως τόνισε χαρακτηριστικά στη βρετανική εφημερίδα «Guardian» τις προάλλες ο υπουργός Οικονομικών,
Ευ. Τσακαλώτος, «
τώρα εξετάζουμε σοβαρά προγράμματα εθελοντικών δηλώσεων για τους Ελληνες που έβγαλαν τις καταθέσεις τους από την Ελλάδα». Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών,
Τρ. Αλεξιάδης, σημειώνει ότι
«θα υπάρχει ισορροπία, για να εξυπηρετεί και την αποτελεσματικότητα και την εισπραξιμότητα του μέτρου».
Προαναγγέλλουν,
δηλαδή, την επιβολή συμβολικών φόρων, σε συνδυασμό με άλλα ανταλλάγματα
και προνόμια, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις επανεισαγωγής αδήλωτων κεφαλαίων
σε ελληνικές τράπεζες ή σε «επενδύσεις», όπως για αγορές ακινήτων στην
Ελλάδα, μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών κ.ά.
Εν αναμονή, μάλιστα,
των τελικών διατάξεων που θα κατατεθούν στη Βουλή, γίνεται φανερό ότι η
πρόκληση απέναντι στο λαό θα φτάσει σε νέα πρωτόγνωρα ύψη: Ο συμβολικός
φόρος για τα αδήλωτα και «άγνωστης» προέλευσης κεφάλαια ενδέχεται να
διαμορφωθεί σε επίπεδα χαμηλότερα από τους φορολογικούς συντελεστές που
επιβάλλονται στο λαϊκό εισόδημα, σε μισθωτούς, συνταξιούχους, φτωχούς
αγρότες, αυτοαπασχολούμενους.
Την ίδια ώρα, με ρύθμιση της συγκυβέρνησης, από την 1/2/2016 θα ισχύσουν τα ακόλουθα:
--
Καταργείται προηγούμενη νομοθετική διάταξη που προβλέπει τη δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων,
του 50% του περιεχομένου των τραπεζικών λογαριασμών, του 50% του
χρηματικού περιεχομένου των θυρίδων και του συνόλου του μη χρηματικού
περιεχομένου των θυρίδων, για τις
περιπτώσεις επιχειρήσεων στις
οποίες διαπιστώνονται παραβάσεις έκδοσης πλαστών φορολογικών στοιχείων
και έκδοσης ή λήψης εικονικών φορολογικών στοιχείων, συνολικής αξίας
μεγαλύτερης από 300.000 ευρώ!
-- Τα
πρόστιμα που ήδη έχουν επιβληθεί
σε όσους επιχειρηματίες έχουν εντοπιστεί να εκδίδουν πλαστά και
εικονικά φορολογικά στοιχεία, να εκδίδουν ή να αποδέχονται εικονικά
τιμολόγια, ακόμη και σε υποθέσεις που έχουν ελεγχθεί πριν το 2014,
μπορούν να καταβληθούν εφάπαξ από τους παραβάτες με
εκπτώσεις από 20% μέχρι και 90%, ανάλογα με την «περίπτωση».
Είναι
προφανές ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση «κουμπώνει» με αυτή για τα αδήλωτα
εισοδήματα της πλουτοκρατίας. Σε αυτό το πλαίσιο, τα περί «περιορισμού»
της επίσημης φοροδιαφυγής και οι άλλες επικοινωνιακές κορόνες, που
ξεφουρνίζει η συγκυβέρνηση, αποτελούν κατάφωρο εμπαιγμό απέναντι στη
λαϊκή οικογένεια. Αλλωστε, ίδιους και απαράλλαχτους ισχυρισμούς, τάχα
για την «πάταξη» της επίσημης φοροδιαφυγής αξιοποιούσαν και οι
προκάτοχες κυβερνήσεις, ιδιαίτερα στις φάσεις διόγκωσης της
φοροαφαίμαξης απέναντι στα λαϊκά στρώματα.
...ενώ δυναμώνει η φοροληστεία απέναντι στο λαό
Την ίδια στιγμή που προωθούνται τα παραπάνω νέα προκλητικά προνόμια για το κεφάλαιο, στο υπουργείο Οικονομικών έχει ξεκινήσει η
προετοιμασία για την πρόσθετη φοροαφαίμαξη των λαϊκών στρωμάτων, που θα επιβάλλεται από τα εισοδήματα του 2016.
Μεταξύ αυτών, θα περιλαμβάνονται και οι εξής παρεμβάσεις:
- Αγροτικά εισοδήματα:
«Προ των πυλών» βρίσκονται οι νομοθετικές παρεμβάσεις για την απογείωση
των συντελεστών φορολόγησης απέναντι στους φτωχούς αγρότες (από 13% στο
20% για το 2016 και στο 26% για το 2017, από το πρώτο ευρώ
εισοδήματος).
- Μισθωτοί - συνταξιούχοι: Προαναγγέλλονται
«ευρύτερες αλλαγές» στη φορολογία εισοδήματος για φυσικά πρόσωπα. Μεταξύ
αυτών, οι «αλλαγές» στη φορολογική κλίμακα και η κατάργηση και των
τελευταίων «φοροελαφρύνσεων» που έχουν απομείνει για τις δαπάνες
διαβίωσης.
- Φορολογία αυτοκινήτων - καυσίμων: Στα υπό εξέταση σενάρια, βρίσκεται και αυτό για την παραπέρα διόγκωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης (ΕΦΚ) στη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης,
με την υποτιθέμενη «ενσωμάτωση» στους νέους αυτούς διογκωμένους φόρους
στα καύσιμα μέρους των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων, σύμφωνα με
ισχυρισμούς της συγκυβέρνησης. Σε κάθε περίπτωση, η σούμα των αντιλαϊκών
φόρων και των τελών θα διαμορφώνεται σε ψηλότερα από τα σημερινά
επίπεδα. Ταυτόχρονα, η τυχόν διόγκωση του ΕΦΚ αποτελεί αντιλαϊκό μέτρο
που αποσκοπεί και στην άμεση διόγκωση των κρατικών εσόδων, με αντίστοιχη
επιβάρυνση των λαϊκών στρωμάτων για τις αγορές καυσίμων.
Μόνιμα αντιλαϊκά «ισοδύναμα»
Τα παραπάνω αποτελούν τη συνέχιση των φορολογικών μέτρων που εφάρμοσε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΖΑ - ΑΝΕΛ.
Ανάμεσα στα ήδη εφαρμοζόμενα αντιλαϊκά μέτρα της συγκυβέρνησης, συγκαταλέγονται και τα παρακάτω:
--
Η καρατόμηση όλων των ορίων στα κριτήρια που αφορούν στο επίδομα θέρμανσης
των λαϊκών νοικοκυριών για το φετινό χειμώνα και μάλιστα κατά τρόπον,
με τον οποίο ενδέχεται να πετύχει περαιτέρω «εξοικονομήσεις»,
μεγαλύτερες ακόμη και από το
«μαχαίρι» 50% στο συνολικό κονδύλι
που προβλέπεται στον κρατικό προϋπολογισμό (105 εκατ. ευρώ, από 210
εκατ. πέρυσι). Το «λεπίδι» μπαίνει τόσο
στα όρια των εισοδηματικών και των περιουσιακών κριτηρίων, όσο
στο ύψος της επιδοτούμενης κατανάλωσης αλλά
και του χορηγούμενου επιδόματος ανά λίτρο, καθιστώντας ακόμα περισσότερο τη θέρμανση της λαϊκής οικογένειας... «είδος πολυτελείας».
--
Η απογείωση των συντελεστών στον ΦΠΑ,
που επιβαρύνουν ολόκληρη την γκάμα της λαϊκής κατανάλωσης. Την ίδια
ώρα, πάντα με στόχο τη διόγκωση των φόρων που εισρέουν στο κρατικό
ταμείο, η κυβέρνηση προχώρησε στην κατάργηση και εξίσωση των μειωμένων
συντελεστών στα νησιά του Αιγαίου.
--
Καρατόμηση του ακατάσχετου ορίου μισθών και συντάξεων για τα ληξιπρόθεσμα χρέη στην Εφορία.
--
Διογκώθηκαν οι τόκοι και τα πρόστιμα σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών.
--
Απογείωση της παρακράτησης φόρου σε βάρος των μικρομεσαίων αγροτών και αυτοαπασχολούμενων.
-- Διόγκωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο
αγροτικό πετρέλαιο.
«Πολυεργαλείο» στην επίθεση κυβέρνησης - κεφαλαίου το περιουσιολόγιο
Στα σκαριά, εξάλλου, βρίσκεται και η καθιέρωση του
ηλεκτρονικού περιουσιολογίου,
στο οποίο θα δηλωθούν και άλλα περιουσιακά στοιχεία, πάνω από ένα
ορισμένο ύψος. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για «πολυεργαλείο».
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει η
Τράπεζα της Ελλάδας στην πρόσφατη έκθεσή της για τη νομισματική πολιτική:
«Η δημιουργία του περιουσιολογίου (αλλά και της ανεξάρτητης υπηρεσίας πίστης και πλούτου) θα ήταν ένα αποφασιστικό βήμα για την καταγραφή της περιουσιακής κατάστασης των δανειοληπτών και συνεπώς για την εκτίμηση της πραγματικής δυνατότητάς τους να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους κανονικά.
Η αποτύπωση της πραγματικής περιουσιακής και εν γένει οικονομικής
κατάστασης των οφειλετών θα διευκόλυνε την εξεύρεση της πλέον βιώσιμης
λύσης για κάθε προβληματικό δάνειο».
Είναι, δηλαδή, φανερό ότι
το περιουσιολόγιο δεν αφορά μόνο τους φόρους, αλλά θα αξιοποιηθεί και
από τις τράπεζες για την είσπραξη και τη διαχείριση των προβληματικών
δανείων, μεταξύ αυτών και των στεγαστικών δανείων της λαϊκής
οικογένειας.
Χαρακτηριστική είναι και η πρόταση του
ΣΕΒ, σχετικά με τη μείωση της επίσημης φοροδιαφυγής, ιδιαίτερα μέσω της
εφαρμογής ηλεκτρονικών συναλλαγών σε όλη την οικονομία. Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, με τον τρόπο αυτό
«θα γίνει δυνατή μια μείωση των φορολογικών συντελεστών και των ασφαλιστικών εισφορών»,
προκειμένου να δοθεί «ώθηση στην αναπτυξιακή διαδικασία». Επιπλέον,
επισημαίνουν ότι η βελτίωση των εσόδων από εισφοροδιαφυγή και
φοροδιαφυγή αποτελεί την
«κύρια λύση για να χρηματοδοτηθεί η μείωση του μη μισθολογικού κόστους στην παρούσα συγκυρία»...