Ανοιχτή επιστολή παραίτησης από τη θέση του διευθυντή ενάντια στο «νέο» σχολείο και την αξιολόγηση
Οι παρακάτω υπογράφοντες, Μαδυτινός
Κωνσταντίνος και Στυλιανίδου Δέσποινα, παραιτούμαστε από τη θέση του
Διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και του Γυμνασίου Μούδρου
«ΑΡΓΥΡΙΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ» αντίστοιχα, γιατί συντασσόμαστε με τις θέσεις του
Σωματείου μας, του Κλάδου, αλλά και του ταξικού συνδικαλιστικού
κινήματος, που αντιτίθεται στην επιβολή του «νέου» σχολείου της
ημιμάθειας και των επιχειρήσεων μέσω της αυτοαξιολόγησης των σχολείων
και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Δεν έχουμε την πρόθεση να γίνουμε
το μακρύ χέρι της κυβερνητικής πολιτικής, εφαρμόζοντας από τη θέση του
Διευθυντή την αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση, δηλαδή την κατηγοριοποίηση των
σχολείων και την καταδίκη συναδέλφων μας σε μισθολογική στασιμότητα,
διαθεσιμότητα ή και απόλυση.
Με την αυτοαξιολόγηση, κυβέρνηση και
υπουργείο Παιδείας συντάσσονται με τις εδώ και πολλά χρόνια κατευθύνσεις
της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στοχεύουν όχι στην καλυτέρευση της
εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών στο έργο τους, αλλά στη μετάθεση των
δικών τους ευθυνών για την προσαρμογή της εκπαίδευσης στις νέες ανάγκες
της οικονομίας της αγοράς στους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.
Αυτό γίνεται βάζοντάς τους να ψάχνουν
πόρους για τη λειτουργία και συντήρηση των σχολείων είτε ζητιανεύοντας
σε ΜΚΟ και φιλανθρωπικές οργανώσεις, είτε βάζοντας οι γονείς πιο βαθιά
το χέρι στην τσέπη, είτε συμπράττοντας με επιχειρήσεις που θα
εμφανίζονται ως χορηγοί, έχοντας λόγο και για τα προγράμματα των
σχολείων. Εκεί στοχεύει και η επιβολή στην ουσία των λεγόμενων project
μέσω της Ευέλικτης Ζώνης. Θέλουν σχολεία με διαφοροποιημένα προγράμματα,
ανάλογα με τη χρηματοδότηση των ιδιωτών και το επίπεδο των μαθητών.
Θέλουν σχολεία που θα έχουν ακόμα πιο
άνιση αντιμετώπιση των μαθητών, που δεν θα έχουν ενιαία προγράμματα
διδασκαλίας και βιβλία που δε θα προάγουν πραγματικά την επιστημονική
γνώση και την ιστορική αλήθεια.
Η αξιολόγηση είναι το προκάλυμμα της
κυβέρνησης για να επιβάλει την πολιτική της εμπορευματοποίησης της
εκπαίδευσης χωρίς αντιστάσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς, με την
τακτική του «διαίρει και βασίλευε».
Καλούμε τους συναδέλφους μας που στη
συντριπτική τους πλειοψηφία πανελλαδικά πήραν θέση κατά της
αυτοαξιολόγησης/αξιολόγησης, να μη συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας για
την αυτοαξιολόγηση των σχολείων.
Καλούμε τους συναδέλφους μας
Διευθυντές, να μην προχωρήσουν στην εφαρμογή της
αυτοαξιολόγησης/αξιολόγησης και αν χρειαστεί να παραιτηθούν και αυτοί
από τη θέση του Διευθυντή - αξιολογητή, συντασσόμενοι με τις αποφάσεις
του Κλάδου, των Γενικών Συνελεύσεων των Σωματείων μας, αλλά και των
καταστατικών των Σωματείων που έχουν σκοπούς τη συναδελφική αλληλεγγύη
και την προαγωγή της Δημόσιας και Δωρεάν εκπαίδευσης